Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 2 - GP van Bahrein Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:
  • 55.724 views

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-06 14:06
Wordt Kimi na de pitstop direct uit de wedstrijd genomen? Zijn dat de regels na een aanrijding in de pit of hoe werkt dat?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 09:58
quote:
Malt007 schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:01:
Max is gewoon nog steeds aan het investeren wat mij betreft, Hamilton weet dat hij de volgende keer gewoon het gras op moet ;)
Uuuh nee, Hamilton zet Max op z'n plek en laat zien dat hij absoluut niet aan de kant gaat waardoor het eerder Max is die volgende keer wel wat voorzichtiger zal zijn bij het inhalen van Hamilton.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:21

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Rudolf schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:05:
Wordt Kimi na de pitstop direct uit de wedstrijd genomen? Zijn dat de regels na een aanrijding in de pit of hoe werkt dat?
Foutieve pitstop idd, meteen stoppen. Wiel zat waarschijnlijk ook niet helemaal vast (omdat de oude er nog op zat).

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
De aanrijding weet ik niet, maar ik geloof dat hij sowieso niet met ongelijke banden het circuit op mag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21:19
quote:
XyritZz schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:05:
[...]

Uuuh nee, Hamilton zet Max op z'n plek en laat zien dat hij absoluut niet aan de kant gaat waardoor het eerder Max is die volgende keer wel wat voorzichtiger zal zijn bij het inhalen van Hamilton.
Omdat het nu toevallig goed uitvalt voor Ham en niet voor Max? Vettel had zijn lesje al geleerd toen hij in Braz 2016 rustig het gras in ging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
quote:
P.O. Box schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:02:
[...]

Ik snap je reactie niet... althans, niet als ik het afzet tegen wat ik zeg?
Oh sorry, ik reageerde niet echt op jou, maar meer op de onboard filmpjes :o

• XyritZz
quote:
Ferrari heeft hem laten stoppen; het "oude" wiel zat er nog op linksachter en hiermee ontstaat een nogal lastige situatie.

Ze weten waarschijnlijk niet of dat wiel goed vast zit; waardoor de baan op sturen gevaarlijk is. Daarnaast mag je niet met twee verschillende compounds tegelijk de baan op gaan wat zou betekenen dat ook al zat het wiel goed vast Kimi nog een keer de pitstraat in moet, en daarnaast nog een straf aan z'n broek krijgt.

Bottas heeft eens een verkeerde band onder z'n auto gekregen en kreeg daar toen een Drive Through voor; maar het zou heel goed kunnen dat die straf naar aanleiding van dat moment aangescherpt is.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
XyritZz schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:05:
[...]

Het had net zo goed de band van Ham geweest kunnen zijn en dat Max door gekund had.

Er is niemand op zijn plaats gezet, gewoon een kwestie van kijken wie de chicken is, die strijd is nog lang niet beslist. Dit keer was het Max die de consequenties kreeg, de volgende keer kan dat Ham zijn...
Het is gewoon een mentale strijd, voorlopig is nog geen van beiden zover dat hij zich gaat conformeren aan de ander.

I got a bad feeling about this.

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 17:16

Suicyder

31gaming.nl

quote:
XyritZz schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:08:
[...]

Ferrari heeft hem laten stoppen; het "oude" wiel zat er nog op linksachter en hiermee ontstaat een nogal lastige situatie.

Ze weten waarschijnlijk niet of dat wiel goed vast zit; waardoor de baan op sturen gevaarlijk is. Daarnaast mag je niet met twee verschillende compounds tegelijk de baan op gaan wat zou betekenen dat ook al zat het wiel goed vast Kimi nog een keer de pitstraat in moet, en daarnaast nog een straf aan z'n broek krijgt.
Dat en het team was bezig met de gewond geraakte monteur, de focus lag even ergens anders dan het bandenprobleem van RAI. En terecht, hoe vervelend ook voor RAI.

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:01
quote:
XyritZz schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:08:
[...]

Bottas heeft eens een verkeerde band onder z'n auto gekregen en kreeg daar toen een Drive Through voor; maar het zou heel goed kunnen dat die straf naar aanleiding van dat moment aangescherpt is.
Dat zal idd wel de redenatie van het team zijn geweest maar ik heb er achteraf nog wel over getwijfeld:

Ze hadden hem ook gewoon weg kunnen sturen en de volgende ronde naar binnen halen voor de wissel van het laatste wiel. Dan was zijn race alsnog verpest geweest maar misschien nog wel punten kunnen halen?

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:11:
[...]

Dat zal idd wel de redenatie van het team zijn geweest maar ik heb er achteraf nog wel over getwijfeld:

Ze hadden hem ook gewoon weg kunnen sturen en de volgende ronde naar binnen halen voor de wissel van het laatste wiel. Dan was zijn race alsnog verpest geweest maar misschien nog wel punten kunnen halen?
Als je een coureur op dat moment, als je al doorhebt dat een wiel mogelijk niet verkeerd gemonteerd is, de baan op stuurt, dan zal de FIA echt niet blij zijn. Vorig jaar gebeurde het por ongeluk ergens in zo'n tunnel, dat was al een probleem, maar stel je voor dat je als pitcrew moedwillig zegt "Volgende ronde wisselen we dat mogelijk loszittende levensgevaarlijke projectiel om." Dan kan je als Ferrari het WCC waarschijnlijk wel vergeten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21:56
quote:
Trevor schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:09:
[...]
voorlopig is nog geen van beiden zover dat hij zich gaat conformeren aan de ander.
En hopelijk gebeurt dat ook niet. Dat is racen, af en toe over het scherpst van de snede. Dat Hamilton zich zo uitlaat over zijn Max zegt meer over het karakter van Hamilton als over het raceincident. Ik vind Hamiton sowieso een persoon met meerdere gezichten: tegenover het publiek een en al bravour, maar bijna net zo'n zeurpiet als Vettel als het even niet meezit.

• Grimmie187
quote:
Stoelpoot schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:14:
[...]

Als je een coureur op dat moment, als je al doorhebt dat een wiel mogelijk niet verkeerd gemonteerd is, de baan op stuurt, dan zal de FIA echt niet blij zijn. Vorig jaar gebeurde het por ongeluk ergens in zo'n tunnel, dat was al een probleem, maar stel je voor dat je als pitcrew moedwillig zegt "Volgende ronde wisselen we dat mogelijk loszittende levensgevaarlijke projectiel om." Dan kan je als Ferrari het WCC waarschijnlijk wel vergeten.
Ik bedoel de volgende ronde wisselen omdat het niet is toegestaan met 2 compounds te rijden. En hierbij er dus vanuit gaande dat het wiel goed vast zat inderdaad.

Maar mijn gedachte was puur theoretisch, ik snap dat ze uiteindelijk gekozen hebben voor de veiligheid zeker omdat er een gewonde is gevallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XyritZz
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:11:
[...]

Als Ferrari met zekerheid had kunnen zeggen dat het oude wiel goed vast zat hadden ze hem denk ik wel een rondje laten rijden en de straf + extra pitstop op de koop toe genomen. Het gat tussen nr 3 en 4 was een minuut, dus echt niemandsland waar Raikkonen zelfs met een extra pitstop en straf wellicht nog in had kunnen duiken.

Ik vermoed dat ze het gewoon niet wisten of dat wiel nu vast zat of niet, en van de monteurs die het waarschijnlijk wel weten lag er één op de grond, en zullen de andere twee zich helemaal rot geschrokken zijn.

Als je dan ziet hoeveel moeite de FIA er afgelopen 10 jaar in heeft gestopt om te zorgen dat afbrekende wielen bij een wrak blijven met staalkabels en hoe ze bezig zijn geweest het risico op letsel bij een vliegend wiel te minimaliseren dan zal rondrijden met een los wiel flink bestraft worden. Waarschijnlijk heel wat zwaarder dan die 50k boete die ze nu hebben gehad.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Stoelpoot schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:07:
[...]

De aanrijding weet ik niet, maar ik geloof dat hij sowieso niet met ongelijke banden het circuit op mag.
Mag wel, je krijgt alleen een drive through penalty.
Is al een precedent op Spa 2 of 3 jaar geleden.
quote:
Williams has apologised to Valtteri Bottas following the pitstop blunder that potentially cost the Finn a top-four finish in Formula 1's Belgian Grand Prix.

Bottas was forced to serve a drive-through penalty as his team incorrectly fitted a medium tyre to the right-rear wheel among a set of softs, leaving him ninth.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19-06 00:06
quote:
Eddye schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:17:
[...]

En hopelijk gebeurt dat ook niet. Dat is racen, af en toe over het scherpst van de snede. Dat Hamilton zich zo uitlaat over zijn Max zegt meer over het karakter van Hamilton als over het raceincident. Ik vind Hamiton sowieso een persoon met meerdere gezichten: tegenover het publiek een en al bravour, maar bijna net zo'n zeurpiet als Vettel als het even niet meezit.
Dat Hamilton zich zo uit laat zou ik juist zien als een goede waarschuwing.. Hamilton laat niet vaak zo uit. In Suzuka 2016 verdedigde hij verstappen. Nu was het simpelweg te agressief van Max.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21:56
Dat is een kwestie van interpretatie, Hamilton raakt het achterwiel van Max. Je kan net zo goed uitleggen dat Hamilton te agressief was. Vandaar dat het een raceincident is.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Eigenlijk wel bizar hoor dit. Eerst roepen veel mensen dat ze meer inhaalacties e.d. willen zien, gebeurd er eens wat is het weer niet goed. :+

warp wijzigde deze reactie 09-04-2018 12:35 (5%)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:01
Vlak voor het Seizoen gaf Hamilton nog aan dat hij zin had in de gevechten met Max. Krijgt hij zo'n gevecht, is het weer niet goed. ;-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:49

Gynnad

* * *

Ongeacht wie er fout was gisteren tijdens de race, het is leuk dat Verstappen probeert zo veel mogelijk inhaalacties te maken, echter heeft zijn agressieve rijhouding nu al twee races geen punten opgeleverd. Het zou wat mij betreft goed zijn wanneer het team tegen Max zou zeggen dat hij in de openingsfase wat voorzichtiger te werk moet gaan, aangezien punten voor het team belangrijk zijn.

Edit: Natuurlijk heeft Max wel punten in Australie gehaald

Gynnad wijzigde deze reactie 09-04-2018 14:39 (7%)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: september 2005
  • Niet online
quote:
Gynnad schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:41:
Ongeacht wie er fout was gisteren tijdens de race, het is leuk dat Verstappen probeert zo veel mogelijk inhaalacties te maken, echter heeft zijn agressieve rijhouding nu al twee races geen punten opgeleverd. Het zou wat mij betreft goed zijn wanneer het team tegen Max zou zeggen dat hij in de openingsfase wat voorzichtiger te werk moet gaan, aangezien punten voor het team belangrijk zijn.
Twee races geen punten door eigen toedoen? Volgens mij was er schade de vorige GP waardoor hij niet de gewenste pace had. Los daarvan heeft hij gewoon 8 punten omdat hij zesde is geworden in Australië :?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Gynnad schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:41:
Wie denk je dat tegen Max zegt dat hij zo snel mogelijk alle "backmarkers" moet inhalen om voor een resultaat te gaan in de race? Wie denk je dat precies hetzelfde zegt tegen Hamilton? ;)

Juist ja, dat zeggen de strategen in de teams. Hamilton was ook met een gigantische inhaalrace bezig en die kon Max er echt niet zomaar langs laten. Dat comprimeert je strategie omdat je een andere van de zes top auto's laat passeren. Eentje waar je niet zomaar meer voorbij komt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18:50
quote:
Martinspire schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:40:

Je hebt je foto's zeker van een Hamilton Facebook pagina? Hamilton ging pas op de curb zodra er contact was geweest, daarvoor had ie er prima op kunnen gaan. Die eerste foto is dus pas na contact

De tweede foto is ook vertekend. Net nadat Max moest inhouden voor Alonso, maar voordat de bocht klaar is.

Zie video: https://streamable.com/a0gt4

Het gaat in deze situatie vooral om het punt tussen 18 en 20 seconden en of Hamilton meer had kunnen doen. Dan kun je heel selectief gaan knippen, maar dat is niet het hele verhaal.

Max was er in ieder geval niet ver genoeg langs om zijn positie op te eisen en duwt Hamilton te ver naar buiten, maar Hamilton is net zo fout in het laten staan van zijn auto en zijn race riskeren.

Ik weet vrij zeker dat als dit geen Max vs Hamilton maar een Ericsson vs Magnussen was geweest, er hele andere geluiden waren gekomen vanuit veel kanten.
Ik heb helemaal niets van geen enkele pagina. Helemaal zelf gemaakt. Je kan mij beschuldigen van selectief knippen maar als er selectief wordt gelezen, komt het ook niet goed. Als jij leest dat ik Hamilton verdedig, kan je alles anders interpreteren

De eerste foto gaat niet over Hamilton die de curb opgaat maar over het naar buiten drijven door Verstappen. Het screenshot heb ik op dat moment genomen omdat je op dat moment zeer mooi de lijnen ziet van de andere auto's zoals Alonso en de lijn die Verstappen volgt. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat het verkeerd was. Iemand naar buiten drijven, mag dus helemaal niets verkeerd mee.

De tweede foto kon misschien op een beter moment zijn. Ik had niet door op welk moment Verstappen zogezegd voorbij Hamilton was en heb random een beeld genomen waar het duidelijkst was dat ze zij aan zij reden. Maar het ging dus over de exit van de bocht.
Ik kan verkeerd zijn maar je bent maar iemand echt voorbij als je achteras voor de vooras van de tegenstander is. Dit was hier niet het geval, aangezien dat het contact was.
Maar eigenlijk doet ook dat er niet toe. Diegene die voorligt, heeft "recht" op de racing line. Hier was ook al geen sprake van aangezien ze helemaal niet op de racing line zaten

Had Hamilton hier meer kunnen doen? Ja. Had Verstappen meer kunnen doen? Ja

Was het Ericsson tegen Magnussen, ging er geen haan naar gekraaid hebben. Maar ik kan je verzekeren dat mijn idee erover exact hetzelfde zou zijn.
Ben één van de weinigen hier die geen fan is van één bepaalde piloot, niet van Verstappen, niet van Hamilton, niet van iemand anders. Ik kijk om een mooie wedstrijd te zien.

• Speedpete
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-05 10:56

Speedpete

is barman

quote:
Stefie2010 schreef op maandag 9 april 2018 @ 00:48:
[...]

Inmiddels na alle mogelijke serieuze f1 media nagelopen te hebben is de bijna unanieme mening dat het Max zijn schuld was. Zelfs het Ziggosport-Max-fanchannel was deze mening toegedaan. En trouwens in het channel 4 interview met HAM noemde HAM het gewoon een racing incident, onnodig dat dan weer wel, maar "these things can happen".
Ik vind het ook een racing incident, zoals ik eerder al aangaf.

Na de opmerking over de beelden waarop Hamilton duidelijk ineens verder instuurt waarna ze elkaar raken, vind ik echter wel dat Hamilton te hoog van de toren blaast richting Max, zeker met het oog op het respect-verhaal. Op de onboards zie je Hamilton ook meerdere stuurbewegingen.

Mag je hem dat aanrekenen? Nee, ik vind van niet, het is allemaal fractie-van-een-seconde-werk en dan gebeuren dit soort dingen. Race-incident dus. Zo klagen na het zien van de beelden? Dat vind ik wel dukke onzin.
quote:
Rudolf schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:20:
Ik zie het meer als effe aftasten wie de langste heeft. Max laat ´m staan, Hamilton laat ´m staan. Die 2 hebben nog niet veel duels uitgevochten. De verhoudingen zijn nu duidelijk.
Zo zie ik het ook. Volgende keer rijdt Hamilton zelf lek en gaat ie schreeuwen, keer daarna geeft ie op.
quote:
talkatoo schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:43:
Mijn conclusie: niemand zit fout. We willen toch spectaculaire inhaal acties zien? Gebeurde dit soort dingen maar meer, lekker wheel bangen en millimeter racen. Soms gaat het fout, dat is race.
Juistem. Meer van dit, meer actie, meer lach en meer traan.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• iichel
  • Laatst online: 21:04
Hamilton heeft gewoon recht op 1 auto breedte ruimte, hij zit immers langzij (voorvleugel voorbij achterwielen). Max geeft 'm die ruimte niet. Leave da space. Jammer, Max schakelt zichzelf uit.

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:41
Toch was het maar een lichte touche. Jammer dat het differentieel dan meteen zoveel lijd. Als het bij de lekke band was gebleven had het nog wel een leuke inhaalrace kunnen worden.

Is dat nou domme pech of kan dat differentieel zo weinig hebben? Je zou toch zeggen dat de velg toch al een groot gedeelte van de klap opgevangen zou hebben, gezien de schade aan de velg.

Dit vind ik een stuk interessanter dan maar doorgaan over VER vs HAM

LoeWn wijzigde deze reactie 09-04-2018 12:58 (8%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:01
quote:
iichel schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:55:
Hamilton heeft gewoon recht op 1 auto breedte ruimte, hij zit immers langzij (voorvleugel voorbij achterwielen). Max geeft 'm die ruimte niet. Leave da space. Jammer, Max schakelt zichzelf uit.
Recht hebben op 1 autobreedte ruimte??? 8)7

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
"Forcing another driver off track" mag nog steeds niet.

• Zahariac
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 21:50
quote:
iichel schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:55:
Dan moet jij zeker geen MotoGP gaan kijken. Close racing is het mooiste wat er is.

En even wat anders. Dit onderstaande plaatje geeft toch wel goed weer dat er echt nog wat aan de duration van de banden mag gebeuren. Er is een langere stint op de soft gereden dan op de medium |:(

Zahariac wijzigde deze reactie 09-04-2018 13:00 (25%)

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:04
Lijkt wel alsof dit topic op repeat staat :P

Heeft iemand de lapchart met inhaalmomenten toevallig?
Heb het idee dat het middenveld erg vaak van positie heeft gewisseld.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:13

Martinspire

Awesomeness

quote:
iichel schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:58:
Op het rechte stuk niet nee. Volgens mij moet je zelf de regels even nalezen en dan met name de regelgeving in bochten. Ruimte geven aldaar is niet verplicht.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
quote:
Martinspire schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:01:
[...]

Op het rechte stuk niet nee. Volgens mij moet je zelf de regels even nalezen en dan met name de regelgeving in bochten. Ruimte geven aldaar is niet verplicht.
quote:
Manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are not permitted.
:z

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:18
quote:
Doe eens ook die zin hiervoor quoten:
quote:
Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner.
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Dit gaat puur over het verdedigen voor een bocht.
In je eigen link staat namelijk ook het volgende:
quote:
Some of you might be surprised to learn that once a corner begins, the FIA sporting regulations have almost nothing to say, besides ruling that drivers must remain within the track limits! Here, the sporting regulations defer to long-established norms for racing, which may not be known by all fans, and which contain significant gray areas.

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:24
quote:
iichel schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:58:
De stewards hebben het beoordeeld als een race-incident, dus dan is het geen 'forcing another driver off the track'.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
LoeWn schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:57:
Toch was het maar een lichte touche. Jammer dat het differentieel dan meteen zoveel lijd. Als het bij de lekke band was gebleven had het nog wel een leuke inhaalrace kunnen worden.

Is dat nou domme pech of kan dat differentieel zo weinig hebben? Je zou toch zeggen dat de velg toch al een groot gedeelte van de klap opgevangen zou hebben, gezien de schade aan de velg.

Dit vind ik een stuk interessanter dan maar doorgaan over VER vs HAM
Een differentieel kan relatief "weinig" hebben, maar het gaat er allemaal harder aan toe dan het eruit ziet op TV. Als ik met m'n auto met die snelheid tegen de vangrail zou klappen dan wordt de aandrijfas ook de bak ingeduwd met alle gevolgen van dien.
En dan kreeg dat diff van Verstappen ook nog eens een klap omhoog waar ze al helemaal niet tegen kunnen (in ieder geval niet in die mate).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 14:13
pfffff blijven we nou voor rechter spelen?

De meesten, zeker degene die het voor het zeggen hebben, zijn er wel over eens dat er niet verwijtbaar onreglementair gereden is.

enige dat overblijft is of Max volwassen gereden heeft. Lijkt me niet als je zo vroeg in de wedstrijd al een risicovolle inhaal actie onderneemt en jezelf uitschakelt. Dat maakt dat Max m.i. nog niet klaar is voor het grote werk en aangezien dit zijn vierde seizoen is vraag ik me af of hij zich wel tot kampioen kan ontwikkelen. Maar dat is mijn mening.

Maar die hele discussie hier verder over de regeltjes doet me steeds denken aan die fietser die op zijn grafsteen heeft staan dat hij wel voorrang had.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aicaramba
Het klopt wel dat het een race incident is, maar soms gaat het niet om wat goed is volgens de regels, maar wat verstandig is als het gaat om zelfbehoud in de race. Dat moet Max leren.

aicaramba wijzigde deze reactie 09-04-2018 13:13 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 19-06 03:17
'The elephant in the room' is toch wel ALO die godsgruwelijk in de weg zit daar. :D

Ok, het klinkt raar maar het is wat Doornbos gisteren ook al zei, het lijkt of VER daar een beetje tunnelvisie had en alleen maar oog had voor HAM. Ik had de onboard van HAM nog niet gezien, nu wel, en het begint er in mijn ogen toch een beetje op te lijken dat hij gelijk heeft.

HAM zit op een redelijk zelfde lijn als ALO, welke op zijn beurt netjes aansluit op zijn voorganger op de normale racelijn. Dan verschijnt VES die niet zo'n soepele racelijn heeft en een botsing met ALO moet voorkomen en HAM mee naar buiten dwingt. Of dat HAM daar had moeten toegeven.... meh, dat had VER waarschijnlijk ook niet snel gedaan.

Als VER er iets van zou kunnen opsteken is het overige verkeer meer proberen in te schatten, en dat HAM ook niet zomaar het kaas van zijn brood laat eten. En als HAM er iets van zou kunnen opsteken is het dat ie VER geen halve kans moet geven want die pakt ie gewoon.

Oh, en dat ze elkaar verwensingen naar het hoofd slingeren dat is (zoals VET ergens toelicht) in de heat of battle. Al die coureurs zijn eikeltjes als ze in die auto zitten, dat komt met het vak denk ik ;)

Leuke race toch, jammer van het incident met RAI, zowel voor die monteur als voor RAI, want die zat er goed voor. (op een matige start na dan)

En whoohooo voor GAS en die vreugde bij dat team, mooi man. Hopelijk kunnen ze dit volhouden. *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:11

pinda powerrr

Slow down...

quote:
Jasphur schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:00:
Lijkt wel alsof dit topic op repeat staat :P

Heeft iemand de lapchart met inhaalmomenten toevallig?
Heb het idee dat het middenveld erg vaak van positie heeft gewisseld.
Ik zei het toch? Op maandag gaat het welles/nietes spelletje helemaal los :+

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• aicaramba
quote:
pinda powerrr schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:28:
[...]

Ik zei het toch? Op maandag gaat het welles/nietes spelletje helemaal los :+
Nietes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
Welles!

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
Ankona schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:12:
Lijkt me niet als je zo vroeg in de wedstrijd al een risicovolle inhaal actie onderneemt en jezelf uitschakelt.
In het verleden zijn er anders best wel wat races beslist in die eerste paar ronden...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aicaramba
quote:
warp schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:30:
[...]

In het verleden zijn er anders best wel wat races beslist in die eerste paar ronden...
Singapore 2017 comes to mind :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 16:06
Als hij had ingehouden, en de rest van de race achter Hamilton had gereden, hadden we daar weer over geklaagd. Niet geschoten is altijd mis. Gewoon prachtig dit die actie, nu even op de tanden bijten, volgende race er weer voor gaan.

Weet je wat het mooiste was ? Dat Gasly gewoon die 4e plek binnen heeft gereden, en dan vooral de reacties van het team! Prachtiggg, gewoon prachtig!

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23:06
quote:
Crashhill schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:33:
Als hij had ingehouden, en de rest van de race achter Hamilton had gereden, hadden we daar weer over geklaagd. Niet geschoten is altijd mis. Gewoon prachtig dit die actie, nu even op de tanden bijten, volgende race er weer voor gaan.

Weet je wat het mooiste was ? Dat Gasly gewoon die 4e plek binnen heeft gereden, en dan vooral de reacties van het team! Prachtiggg, gewoon prachtig!
Zolang Max niet in een auto als de Ferrari of Mercedes rijdt kan ie toch geen kampioen worden. En ik ga er vanuit dat Jos hem hier ook nog wel over spreekt.

Hopelijk kan TR dit doorzetten en was het niet eenmalig.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
Lekker Ventje schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:39:
[...]

Zolang Max niet in een auto als de Ferrari of Mercedes rijdt kan ie toch geen kampioen worden. En ik ga er vanuit dat Jos hem hier ook nog wel over spreekt.
Stel je de carrière van Vettel voor als je met een Red Bull geen kampioen kan worden. Stel je voor hoe de race van Ricciardo dit jaar in Melbourne was geweest als hij de Ferrari's niet bij kan houden...

Acties:
  • +8Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:57
quote:
aicaramba schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:12:
Het klopt wel dat het een race incident is, maar soms gaat het niet om wat goed is volgens de regels, maar wat verstandig is als het gaat om zelfbehoud in de race. Dat moet Max leren.
Ik bekijk het anders.

Hij "moet" snel naar voren om een goed resultaat te hebben. Hij komt achter Lewis die normaal gesproken een snellere wagen heeft. Als hij hem pakt is hij van Lewis af . Maar als hij wacht loopt hij de kans om ronden lang achter Lewis te rijden, in de vuile lucht en zo je banden op te vreten.

Mijn duimen omhoog voor Max om het WEL te doen. Jammer dat er contact is. Vind de reactie van Lewis een beetje " boter en hoofd " hebben want hij zegt ook dat hij voor het kampioenschap rijdt dus liften was een optie geweest. Beide kiezen voor een status quo.

Man up , shut up want lewis mag ook wel eens naar zijn acties richting Nico kijken een paar jaar geleden.

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• novuX
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02-02 11:26
(jarig!)
quote:
Hippocampus schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:19:
'The elephant in the room' is toch wel ALO die godsgruwelijk in de weg zit daar. :D

Ok, het klinkt raar maar het is wat Doornbos gisteren ook al zei, het lijkt of VER daar een beetje tunnelvisie had en alleen maar oog had voor HAM. Ik had de onboard van HAM nog niet gezien, nu wel, en het begint er in mijn ogen toch een beetje op te lijken dat hij gelijk heeft.

HAM zit op een redelijk zelfde lijn als ALO, welke op zijn beurt netjes aansluit op zijn voorganger op de normale racelijn. Dan verschijnt VES die niet zo'n soepele racelijn heeft en een botsing met ALO moet voorkomen en HAM mee naar buiten dwingt. Of dat HAM daar had moeten toegeven.... meh, dat had VER waarschijnlijk ook niet snel gedaan.

Als VER er iets van zou kunnen opsteken is het overige verkeer meer proberen in te schatten, en dat HAM ook niet zomaar het kaas van zijn brood laat eten. En als HAM er iets van zou kunnen opsteken is het dat ie VER geen halve kans moet geven want die pakt ie gewoon.

Oh, en dat ze elkaar verwensingen naar het hoofd slingeren dat is (zoals VET ergens toelicht) in de heat of battle. Al die coureurs zijn eikeltjes als ze in die auto zitten, dat komt met het vak denk ik ;)

Leuke race toch, jammer van het incident met RAI, zowel voor die monteur als voor RAI, want die zat er goed voor. (op een matige start na dan)

En whoohooo voor GAS en die vreugde bij dat team, mooi man. Hopelijk kunnen ze dit volhouden. *O*
Of lifte Alonso iets te vroeg?

Lees nu: mijn ei en ik

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:39
quote:
aicaramba schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:33:
[...]

Singapore 2017 comes to mind :+
Dat was ruim vóór de bocht }:|

Okay okay,, Ze gleden er wel doorheen.. 8)

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:24
quote:
backupdevice schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:47:
[...]

Ik bekijk het anders.

Hij "moet" snel naar voren om een goed resultaat te hebben. Hij komt achter Lewis die normaal gesproken een snellere wagen heeft. Als hij hem pakt is hij van Lewis af . Maar als hij wacht loopt hij de kans om ronden lang achter Lewis te rijden, in de vuile lucht en zo je banden op te vreten.

Mijn duimen omhoog voor Max om het WEL te doen. Jammer dat er contact is. Vind de reactie van Lewis een beetje " boter en hoofd " hebben want hij zegt ook dat hij voor het kampioenschap rijdt dus liften was een optie geweest. Beide kiezen voor een status quo.

Man up , shut up want lewis mag ook wel eens naar zijn acties richting Nico kijken een paar jaar geleden.
Aan de andere kant, je zou als Max zijnde toch ook het besef mogen hebben dat je een merc met HAM erin niet zo makkelijk divebombed als een sauber oid, je hebt gewoon meer ruimte nodig, want het snelheidsverschil is veel kleiner.

En als wat jij zegt klopt, dat de merc toch sneller is, dan kan max em divebomben wat ie wil, maar steekt HAM em er toch weer op snelheid voorbij een ronde later, heb je al dat risico ook voor niks genomen (en kan je misschien beter in HAM zn slipstream mee naar voren liften, en zo banden en brandstof sparen)

As idle as a painted ship upon a painted ocean

Acties:
  • +2Henk 'm!

• aicaramba
quote:
backupdevice schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:47:
[...]

Ik bekijk het anders.

Tja.. Je kan de afweging maken of het winnen van 1 positie het risico waard is om een redelijk veilige 6e (in dit geval zelfs 4e) plek op te offeren. Ik denk van niet.

• D-Ed
quote:
vectormatic schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:58:
[...]

Aan de andere kant, je zou als Max zijnde toch ook het besef mogen hebben dat je een merc met HAM erin niet zo makkelijk divebombed als een sauber oid, je hebt gewoon meer ruimte nodig, want het snelheidsverschil is veel kleiner.

En als wat jij zegt klopt, dat de merc toch sneller is, dan kan max em divebomben wat ie wil, maar steekt HAM em er toch weer op snelheid voorbij een ronde later, heb je al dat risico ook voor niks genomen (en kan je misschien beter in HAM zn slipstream mee naar voren liften, en zo banden en brandstof sparen)
Wat @backupdevice (volgens mij) bedoelt.. Met deze actie geeft MAX (wederom) zijn visitekaartje af..: "Als er een gat is (of wat erop lijkt) dan ga ik ervoor".. Dit zijn de acties waarmee je in de picture komt bij die mannen.. Nu geen centimeter toegeven zodat als het echt ergens om gaat dat stemmetje bij de tegenstander begint op te spelen..

Eigenlijk deed MAG dat ook lekker brutaal door weer zo bruut het veld op te knallen na even een omweggetje te nemen :9

• vectormatic
quote:
D-Ed schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:02:
[...]

Wat @backupdevice (volgens mij) bedoelt.. Met deze actie geeft MAX (wederom) zijn visitekaartje af..: "Als er een gat is (of wat erop lijkt) dan ga ik ervoor".. Dit zijn de acties waarmee je in de picture komt bij die mannen.. Nu geen centimeter toegeven zodat als het echt ergens om gaat dat stemmetje bij de tegenstander begint op te spelen..

Eigenlijk deed MAG dat ook lekker brutaal door weer zo bruut het veld op te knallen na even een omweggetje te nemen :9
Mja, ik denk toch dat dat visitekaartje weinig effect heeft bij een coureur als HAM, die vind zichzelf ook een adept van Senna ("If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver"), en zal ook geen centimeter toegeven.

Tegelijkertijd zet Max zichzelf (en het team!) een fatsoenlijke hak door gewoon punten (en kilometers aan data) weg te gooien, en geeft ie ook andere teams niet het signaal af dat ie zich ooit volwassen zou gaan gedragen.

Je kan jezelf in een voor de titel kansloze wagen welk elk gat in gooien wat je ziet, maar daarmee verklein je je directe en indirecte kansen alleen maar, hij zou beter wat meer rust mogen vinden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23:06
In Brazilië dwong Max Vettel naar buiten, dat liep goed af. In Maleisië haalde Max Hamilton langs de binnenkant in en pakte de leiding. De ene keer gaat het goed, de andere keer niet.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• D-Ed
quote:
vectormatic schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:10:
[...]

Mja, ik denk toch dat dat visitekaartje weinig effect heeft bij een coureur als HAM, die vind zichzelf ook een adept van Senna ("If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver"), en zal ook geen centimeter toegeven.

Tegelijkertijd zet Max zichzelf (en het team!) een fatsoenlijke hak door gewoon punten (en kilometers aan data) weg te gooien, en geeft ie ook andere teams niet het signaal af dat ie zich ooit volwassen zou gaan gedragen.

Je kan jezelf in een voor de titel kansloze wagen welk elk gat in gooien wat je ziet, maar daarmee verklein je je directe en indirecte kansen alleen maar, hij zou beter wat meer rust mogen vinden
Eens met het dik gedrukte, de RB heeft zich tot heden nog niet kunnen bewijzen, WK zal niet zo snel lukken maar als de auto's heel waren gebleven gewoon podium kansen mijn inziens..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:02

Pierre

Zucht

Is dit al gepost https://nos.nl/artikel/22...eiden-onnodig-risico.html opinie van Jan Lammers

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jasphur
quote:
1
quote:
Hamilton gebruikte zelfs het woord 'dickhead' in zijn reactie. Moet Verstappen vrezen voor de relatie met zijn collega's?

"Ben je gek! Je collega's moeten niet je vrienden zijn. Bovendien moet Hamilton dan zelf ook vrezen voor zijn reputatie, want die teksten zijn natuurlijk ook niet netjes."

2
quote:
"Maar hij (* HAM) ging de testosteronclash aan en toen werd het een soort eitje tikken. Dat had net zo goed bij Hamilton schade kunnen opleveren, maar dit keer had Verstappen die pech."
Zoals @Lekker Ventje al zei.

3
quote:
"Verstappen nam risico door die manoeuvre te maken en Hamilton nam risico door Verstappen kort te houden. Dat resulteerde in een vorm van armpje drukken op hoge snelheid, waarbij geen van beiden wilde toegeven."
Klaar.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• alexbl69
  • Laatst online: 23:00
quote:
Lekker Ventje schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:13:
In Brazilië dwong Max Vettel naar buiten, dat liep goed af. In Maleisië haalde Max Hamilton langs de binnenkant in en pakte de leiding. De ene keer gaat het goed, de andere keer niet.
Het is jammer dat deze discussie zo snel verzandt in een zwart/wit wel of niet goed gebeuren. Voor beide beslissingen (wel of niet inhalen) is namelijk wat te zeggen.

Ervoor pleit dat als Max dit soort acties niet zou doen hij niet zou hebben gestaan waar hij nu staat, met als beste voorbeeld Mexico vorig jaar. Die actie was bijna identiek, maar liep wel goed voor hem af met als gevolg een overwinning.

Aan de andere kant was het gisteren wellicht wijs geweest om in deze fase van het kampioenschap iets berekender te rijden, en te pogen een paar punten te halen.

Voor beide opties zijn argumenten vind ik.

iRacing Profiel

• backupdevice
quote:
[...]

Nee, want inhalen is moelijker dit jaar, En remember, een merc achter je is beter dan voor je want zij hebben meer last van vuile lucht. Deze twee dingen dus.
quote:
aicaramba schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:02:
[...]

Tja.. Je kan de afweging maken of het winnen van 1 positie het risico waard is om een redelijk veilige 6e (in dit geval zelfs 4e) plek op te offeren. Ik denk van niet.
Dat is achteraf makkelijk typen natuurlijk. Hoe noemde Cor dat ook alweer? Scorebord journalistiek
quote:
vectormatic schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:10:
[...]

Tja, je hebt op papier EN achteraf gelijk. Maar zeg eens eerlijk, kijk je liever naar Max of naar de coureurs die niks toevoegen. Greep uit het verleden om het iets duidelijker te maken, Jarno Truli, Massa, Barrichello? Allemaal drivers @ topteams ( toen en nu) en allemaal niet spannend.

Ik weet het wel ;) Als je niet in een MERC rijdt heb je 1 kans om er voorbij te komen.

backupdevice wijzigde deze reactie 09-04-2018 14:36 (56%)

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Speedpete
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-05 10:56

Speedpete

is barman

quote:
aicaramba schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:02:
[...]

Zo werkt Max dus niet, Max wil winnen. Als dat niet lukt minimaal podium. Ik vind dat prettig en mis dat bij veel andere coureurs die na een paar jaar 'settelen'.
quote:
Denk je? Hij kon Hamilton nu al pakken op snelheid, dus die pakt hem niet zo snel terug. Hamilton is tegenwoordig veel meer met strategie bezig dan het inhalen van concurrenten op de baan. Hij is continu aan het mekkeren op de radio: welke tijden hij moet rijden om Vettel voorbij te kunnen bij een stop of, zoals in Melbourne, waar het fout is gegaan.

Het team had toen al moeten roepen: "Lewis, it happened, stop whining. Overtake the f*ck".

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-06 10:42
quote:
Speedpete schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:31:
[...]

Zo werkt Max dus niet, Max wil winnen. Als dat niet lukt minimaal podium. Ik vind dat prettig en mis dat bij veel andere coureurs die na een paar jaar 'settelen'.
Oh ja, even vergeten dat de rest _niet_ meedoet om te winnen. 8)7
quote:
[...]

Denk je? Hij kon Hamilton nu al pakken op snelheid, dus die pakt hem niet zo snel terug. Hamilton is tegenwoordig veel meer met strategie bezig dan het inhalen van concurrenten op de baan. Hij is continu aan het mekkeren op de radio: welke tijden hij moet rijden om Vettel voorbij te kunnen bij een stop of, zoals in Melbourne, waar het fout is gegaan.

Het team had toen al moeten roepen: "Lewis, it happened, stop whining. Overtake the f*ck".
Je bedoelt de Lewis die een ronde later 3 man in één manoeuvre inhaalde? En door inhaalacties op P4 terecht kwam? ;)

P.K. wijzigde deze reactie 09-04-2018 14:39 (5%)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Lekker Ventje schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:13:
Als het voor Hamilton om het kampioenschap zou gaan zoals in Sepang, dan had ie zijn keutel wel ingetrokken. Nu is dat nog n.v.t.. Blijft staan dat ie off record ook zijn smerige mond moet houden en niet zo'n kinderachtig gedrag moet tonen, en dat Vettel daar in eerste instantie door zijn reactie ook nog in meegaat is ook niet goed te praten. Heb dan de ballen en zeg dat soort dingen ook voor de camera, consequent bedoel ik dan.

A smile a day....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vectormatic
quote:

Als dat je reasoning is, dat de RB op snelheid er voorbij kan, waarom doe je dat dan met zo veel risico aan het begin van de wedstrijd?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
[...]

[...]

Toevallig gemist dat Hamilton 3 auto’s inhaalde met 1 actie?

• backupdevice
quote:
P.K. schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:38:
[...]

Je bedoelt de Lewis die een ronde later 3 man in één manoeuvre inhaalde? En door inhaalacties op P4 terecht kwam? ;)
Na de race zijn deze reacties natuurlijk super easy. Maar ja, idd resultaat geeft aan dat het niet goed is. Dus daarin moet ik je gelijk geven

backupdevice wijzigde deze reactie 09-04-2018 14:59 (13%)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23:28
Wat een stelletje zeikerds hier zeg. Ik heb een goede actie gezien van Max, die helaas niet goed afliep. Hamilton heeft daarbij alle geluk van de wereld dat hij geen schade opliep. Racing incident, shit happens.

Van een leuk topic om te volgen rond races is dat verworden tot een verzamelbak van mensen die het allemaal beter lijken te weten en vooral lekker willen zeiken.

Erg jammer.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:46
Volgende keer remt Hamilton misschien wat eerder, dan is dat de winst voor Max :P

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
Wom schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:22:
Volgende keer remt Hamilton misschien wat eerder, dan is dat de winst voor Max :P
Precies, het is een investering. Dat Hamilton het heeft over "respect" bevestigd dit. Nu laten staan en niet over je heen laten lopen, dat kan ruimte opleveren zodra het om de knikkers gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-06 14:06
quote:
P.K. schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:38:
[...]

Oh ja, even vergeten dat de rest _niet_ meedoet om te winnen. 8)7
Ik mis dat bijvoorbeeld wel bij een Nico Hulkenberg, die meteen aan de kant gaat als er al iets in zijn spiegels te zien is.

• Jasphur
quote:
Rudolf schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:32:
[...]

Ik mis dat bijvoorbeeld wel bij een Nico Hulkenberg, die meteen aan de kant gaat als er al iets in zijn spiegels te zien is.
Ligt dat aan Hulk of aan Renault?

• Stefie2010
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:41
quote:
[...]

Er was een probleem met de radiocommunicatie tussen team en HAM en daardoor waren er wat onduidelijkheden over en weer. En trouwens, wat is er mis om te weten welke tijden je moeten rijden om VET bij een pit te kunnen inhalen? Als je er als team van overtuigd bent dat je concurent nog een pitstop moet maken dan is het toch slim om te zorgen dat je binnen de pitwindow rijdt? En daar heb je dan het team voor die jou netjes verteld welke tijden safe zijn. Precies zoals het hoort bij een kampioensteam en kampioenscoureur.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

• Wom
  • Laatst online: 23:46
Vroeger had je nog een Schumacher die zelf uitrekende wanneer hij de pits in kon of meedacht aan de strategie. Op dat vlak is het nu wel iets anders door de toegenomen complexiteit met levensduur onderdelen, banden en weet ik wat nog meer.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Stefie2010 schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:40:
[...]

Er was een probleem met de radiocommunicatie tussen team en HAM en daardoor waren er wat onduidelijkheden over en weer. En trouwens, wat is er mis om te weten welke tijden je moeten rijden om VET bij een pit te kunnen inhalen? Als je er als team van overtuigd bent dat je concurent nog een pitstop moet maken dan is het toch slim om te zorgen dat je binnen de pitwindow rijdt? En daar heb je dan het team voor die jou netjes verteld welke tijden safe zijn. Precies zoals het hoort bij een kampioensteam en kampioenscoureur.
Mercedes heeft zelf de wedstrijd verloren omdat ze Bottas pas veel te laat druk lieten zetten op Vettel.

Als ze eerder Bottas druk hadden laten zetten hadden Vettel zijn banden het helemaal niet zo lang uitgehouden zoals nu het geval was. Door tactisch net zo snel als makke schaapjes achter Vettel aan te rijden hebben ze hun kansen op de overwinning gewoon vergooid.
Toen Bottas te horen kreeg dat hij moest pushen kon hij ineens wel 1 sec per ronde harder naar Vettel toe rijden.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:22
quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:45:
Toevallig gemist dat Hamilton 3 auto’s inhaalde met 1 actie?
Was dat een mooie actie? Ja, dat was het. Maar vergeet niet dat DRS en Mercedespower hier een héél erg grote rol hebben gespeeld, niet alleen HAM zelf. Ik denk dat alle rijders uit de top 3 teams (mogelijk op BOT na) dit was gelukt.

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:10

Als je bij 0.50 kijkt zie je dat Ham wel Alo ruimte geeft en iets meer naar links stuurt. Kon hij bij Max toch ook doen. En aan de andere kant kon Max het pushen ook achterwege laten. Mogelijkheden zat. :+

Bwoah

Acties:
  • +7Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Iets heel anders dan. Ricciardo zijn wagen ging inderdaad kapot vanwege een probleem met de energy store aldus Horner. Renault dus...

YouTube: F1 Paddock Pass: Post-Race at the 2018 Bahrain Grand Prix

Dan nog even een huishoudelijke mededeling. China staat ook allang klaar op de timer dus deze gaat uiterlijk over een paar uur dicht. Dan is het ook afgelopen met Max vs. Lewis. ;)

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 09-04-2018 16:04 (23%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• SnowDude
  • Laatst online: 16:03

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:02:
Iets heel anders dan. Ricciardo zijn wagen ging inderdaad kapot vanwege een probleem met de energy recovery aldus Horner. Renault dus...

[mbr] Dan nog even een huishoudelijke mededeling. China staat ook allang klaar op de timer dus deze gaat uiterlijk over een paar uur dicht. Dan is het ook afgelopen met Max vs. Lewis. ;) [/mbr]
Ik hoop niet dat het op de baan ook afgelopen is met Max vs Lewis, ik hoop alleen dat de volgende keer de afstand tussen de auto's groter is dan 0mm

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Iets heel anders dan. Ricciardo zijn wagen ging inderdaad kapot vanwege een probleem met de energy store aldus Horner. Renault dus...
Renault meuk :/ maar goed, was te verwachten met dat 2016 ontwerp.

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
SnowDude schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:05:
[...]

Ik hoop niet dat het op de baan ook afgelopen is met Max vs Lewis, ik hoop alleen dat de volgende keer de afstand tussen de auto's groter is dan 0mm
Idd ja. Afstandje van 1 positie hopelijk, #1 en #2 om precies te zijn :P

Acties:
  • +11Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Toch ben ik een dag later enigszins teleurgesteld dat Vettel zijn banden niet vlak voor het einde klapte. Waarom? Nou, omdat Gasly met zijn Honda PU dan op het podium had gestaan in de "thuisrace" van McLaren met als toeschouwers de eigenaren van McLaren. :+ >:)

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:28:
Toch ben ik een dag later enigszins teleurgesteld dat Vettel zijn banden niet vlak voor het einde klapte. Waarom? Nou, omdat Gasly met zijn Honda PU dan op het podium had gestaan in de "thuisrace" van McLaren met als toeschouwers de eigenaren van McLaren. :+ >:)
Tja...........

Eigenlijk wel ja.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:27

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
Dan is het ook afgelopen met Max vs. Lewis. ;)
Waarom mag je ik je nu maar 1 plusje geven? :+

sjaool wijzigde deze reactie 09-04-2018 16:33 (3%)

"When you grow up your heart dies"

• Hippocampus
  • Laatst online: 19-06 03:17
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:28:
Mwa, dan zag ik liever een stuurfout/ remfout met brokken als gevolg tussen VET en BOT in die laatste rondes. Want eerlijk is eerlijk VET heeft gewoon het onderste uit de kan gehaald en verdient gewonnen.

• Icephase
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

quote:
SnowDude schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:05:
[...]

Beiden kennen het adagium "When you no longer go for a gap that exists, you're no longer a racing driver" maar al te goed. HAM weet nu dat VER niet zomaar aan de kant gaat zoals Bottas dat bijv. wél doet (en Rosberg ook vaak deed). VER heeft geleerd dat HAM geen Vettel heet die bang voor hem is.

Zo kun je bijvoorbeeld van Alonso zeggen wat je wilt, dat 'ie verkeerde keuzes heeft gemaakt etc., maar hij is wel een coureur die in dit soort situaties precíes weet welke coureur hij op welke manier moet/kan aanpakken. Max moet dat nog leren, en anderen moeten dat over Max leren. Max heeft er niets aan om nu al (hij gaat dit jaar niet voor het kampioenschap!) te gaan liggen en dood te spelen zodra het moeilijk wordt. Vergeet niet, deze jongens weten exáct wat ze aan de anderen hebben, waar hun sterke/zwakke punten liggen (én die van hun auto) etc. Dat is namelijk waarvoor ze worden betaald. De techneuten zorgen verder wel voor de auto.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 20-06 03:13
quote:
Icephase schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:33:
[...]

Beiden kennen het adagium "When you no longer go for a gap that exists, you're no longer a racing driver" maar al te goed. HAM weet nu dat VER niet zomaar aan de kant gaat zoals Bottas dat bijv. wél doet (en Rosberg ook vaak deed). VER heeft geleerd dat HAM geen Vettel heet die bang voor hem is.
Dat zogenaamde adagium dat je quote, was gewoon een slap excuus van Senna om zijn acties goed te praten. Zoals al eerder aangegeven in dit topic, is hij daar een jaar later op terug gekomen rn heeft toen ook publiekelijk zijn excuses gemaakt.

Die quote mogen mensen dus weer rap vergeten.

• Snowdog
  • Nu online
Lijkt mij ook wat te prematuur om te zeggen dat ze dit jaar niet voor het kampioenschap gaan. De Red Bull lijkt so far vrij aardig in de race en het zou me niet verbazen als ze gisteren op race pace gewoon mee zouden kunnen doen. Wie weet wat er dan mogelijk is, zeker als ze ook nog goed doorontwikkelen in het seizoen.

Ik denk dat Red Bull er na 2 races iig een stuk beter voor hadden kunnen staan en misschien hebben ze zelfs wel een klein kansje op het kampioenschap bij of de constructeurs of de rijders. Daar valt op dit moment nog niet zoveel van te zeggen en als Mercedes en Ferrari elkaar ook aardig wat punten afsnoepen dan zou het misschien zomaar kunnen (zou het iig 100% onmogelijk noemen).

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
Snowdog schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:51:
Lijkt mij ook wat te prematuur om te zeggen dat ze dit jaar niet voor het kampioenschap gaan. De Red Bull lijkt so far vrij aardig in de race en het zou me niet verbazen als ze gisteren op race pace gewoon mee zouden kunnen doen. Wie weet wat er dan mogelijk is, zeker als ze ook nog goed doorontwikkelen in het seizoen.

Ik denk dat Red Bull er na 2 races iig een stuk beter voor hadden kunnen staan en misschien hebben ze zelfs wel een klein kansje op het kampioenschap bij of de constructeurs of de rijders. Daar valt op dit moment nog niet zoveel van te zeggen en als Mercedes en Ferrari elkaar ook aardig wat punten afsnoepen dan zou het misschien zomaar kunnen (zou het iig 100% onmogelijk noemen).
De Red Bull heeft tot nu toe een Ferrari bij kunnen houden, en bijna een Mercedes in kunnen halen. Wat mij betreft kunnen ze vechten :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:53
quote:
Stoelpoot schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:54:
[...]

De Red Bull heeft tot nu toe een Ferrari bij kunnen houden, en bijna een Mercedes in kunnen halen. Wat mij betreft kunnen ze vechten :+
At the cost of: een diffuser, een band, een vloer, een differentiëel en een energy store :+

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
DeKaerften schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:55:
[...]

At the cost of: een diffuser, een band, een vloer, een differentiëel en een energy store :+
Energy store? Als je RIC bedoeld had ik het over de vorige race.

Verder, ondanks de schade bij Max, was de wagen wel gewoon op de pace van Hamilton. Dat is echt niet mis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Was deze al geplaatst? Mooi onboard bij Max en Lewis:
https://streamable.com/ealu5

JvS wijzigde deze reactie 09-04-2018 17:10 (21%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
JvS schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:09:
Was deze al geplaatst? Mooi onboard bij Max en Lewis:
https://streamable.com/ealu5

[video]
Ja, maar totaal ondergesneeuwd. :)
Demonstreert wel aardig dat Max er niet fout zat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:12:
[...]

Tja dat vind ik lastig te concluderen. Ik denk dat je als je gekleurd kijkt, voor beide kanten dit filmpje als bewijs kunt gebruiken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:47

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:12:
[...]

In tegendeel.
VER rijdt hier over HAM zijn voorvleugel als je het zo ziet - die zit op een lijn en VER kruist die. Wat ik nog niet gezien had was het handgebaar van HAM - prachtig. Niet te zien vanuit enige andere camerahoek vanwege die lelijke teenslipper trouwens.

Vrijheid van meningsuiting weerhoudt je er toch niet van iets aardigs te zeggen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

quote:
pjottum schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:20:
[...]

In tegendeel.
VER rijdt hier over HAM zijn voorvleugel als je het zo ziet - die zit op een lijn en VER kruist die. Wat ik nog niet gezien had was het handgebaar van HAM - prachtig. Niet te zien vanuit enige andere camerahoek vanwege die lelijke teenslipper trouwens.
Tja. Je kan ook zeggen dat Hij er duidelijk bijna met zijn hele auto al voorbij is en dan bij het uitkomen van de bocht "right of way" heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
quote:
pjottum schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:20:
[...]

In tegendeel.
Ze hebben in ieder geval beide een te hoge snelheid om de ideale lijn te kunnen rijden. HAM had zonder de track limits te overschrijden verder uit kunnen wijken. VER had een stuk meer ruimte kunnen laten. Ik vind het behoorlijk lastig om een oordeel te vellen.

HAM zegt wel dat VER hem geen ruimte meer liet, ook al had hij toen al besloten om de positie op te geven. Die ruimte zie ik wel. Hoe dan ook, een racing incident. Jammer wel dat een racing incident niet omschreven is in de regelementen.

Dus inderdaad, wat @Stefie2010 zegt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:41
quote:
The Killer schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:34:
[...]

Ze hebben in ieder geval beide een te hoge snelheid om de ideale lijn te kunnen rijden. HAM had zonder de track limits te overschrijden verder uit kunnen wijken. VER had een stuk meer ruimte kunnen laten. Ik vind het behoorlijk lastig om een oordeel te vellen.

HAM zegt wel dat VER hem geen ruimte meer liet, ook al had hij toen al besloten om de positie op te geven. Die ruimte zie ik wel. Hoe dan ook, een racing incident. Jammer wel dat een racing incident niet omschreven is in de regelementen.
En daarom hebben beiden terecht geen straf gekregen :)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
TheBrut3 schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:48:
[...]

Was dat een mooie actie? Ja, dat was het. Maar vergeet niet dat DRS en Mercedespower hier een héél erg grote rol hebben gespeeld, niet alleen HAM zelf. Ik denk dat alle rijders uit de top 3 teams (mogelijk op BOT na) dit was gelukt.
In de Force India zit ook een Mercedes motor en zowel de FI als de Renault hadden op het moment DRS (van de Mclaren weet ik niet zeker).

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blijkbaar hebben ze in Duitsland nog een andere actie gezien die ik heb gemist, Verstappen probeerde niet alleen Hamilton in te halen bij die actie?

[AMuS] Schon nach einer Runde tauchte der Mann vom 16. Startplatz auf Rang 11 auf. Verstappen fuhr Slalom durch die Konkurrenz. Doch beim Versuch, Fernando Alonso und Lewis Hamilton in einem Aufwasch zu überholen, blieb der wilde Max am Mercedes hängen.

A smile a day....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grimmie187
Als mensen het zat zijn om over Max vs. Lewis te praten wil ik best eindeloos doorgaan over hoe blij ik ben dat Vettel de eerste 2 races heeft gewonnen? >:)

Zonder gekheid: Ik ben vooral opgelucht dat Ferrari 2x gewonnen heeft terwijl het toch leek alsof ze er slechter voor stonden dan vorig jaar. Daarnaast was Mercedes sneller in Australië, ook echt snel op de mediums in Bahrein en hebben we nog steeds de racepace van RBR nauwelijks kunnen zien dus ik reken mezelf nog lang niet rijk.. China zou best eens een hele spannende race kunnen worden tussen de top 3 als alles heel blijft!
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True