[F1 2018] Race 2 - GP van Bahrein Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste
Acties:
  • 60.619 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Rivanov schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:34:
[...]

Volg jij wel z'n officiële account? Want ik zie niets voorbijkomen.

@Max33Verstappen is z'n eigen Twitter.
Yup, retweet van ziggo.

Bekijk Max Verstappen (@VerstappenNL): https://twitter.com/VerstappenNL?s=01

Damn, je hebt gelijk. Dit is de fanclub.

[ Voor 19% gewijzigd door Wom op 08-04-2018 19:37 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:40
Wom schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:35:
[...]

Yup, retweet van ziggo.

Dat is niet Max z'n persoonlijke Twitter.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Wom schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:35:
[...]

Yup, retweet van ziggo.

Nvm.

[ Voor 9% gewijzigd door Maurice079 op 08-04-2018 19:38 ]

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
LopendeVogel schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:25:
[...]

Is dat niet omdat het vooral om Max draait? Althans dat is een aannamen hoor, wanneer ''jouw'' coureur crasht ga je vanzelf redenen zoeken naar hoe dat heeft kunnen gebeuren.
Zou Alonso, Vettel of wie dan ook dat doen, dan wordt het gewoon snel afgedaan als: oh wat dom (of noem maar iets in een negatieve zin op).
Ik zelf moet er ook mee opletten dat ik het niet doe hoor haha, maar ook in dit topic valt het extreem op (een beetje gelijk aan het reactie systeem van f1today) :)
Er zijn hier weinig Vettel of Alonso fans bijvoorbeeld, volgens mij welgeteld 0 Stroll fans.
Maakt bijv Stroll iets soortgelijks mee dan moet hij terug naar de F2 :) Dit terwijl ze beiden bijna even lang mee draaien en Max toch stiekem wel iets meer fouten op zijn naam heeft staan (gisteren was niet volledig aan Max te koppelen natuurlijk).
Wel vond ik Doornbos leuk gisteren; Ja Max heeft pas 4 (of 5?) fouten op zijn naam staan die door hemzelf komen, dat is helemaal niks in zijn gehele F1 carrière...
Max doet nog maar net mee haha, gelijk het (Nederlandse) internet vol alsof Max al 20 jaar mee draait in de F1 :D Toch heb ik elke keer weer (alleen bij Max) het gevoel van; oh als die maar niet ''weer'' in bocht 1 crasht, straks zit ik ook weer de eerste 5 sec met geknepen ogen..

Ik weet nog vorig jaar hoe Stroll hier afgebrand werd doordat zijn rem(men?) stuk waren, Stroll was een gevaar op de weg en had niks te zoeken in de F1, dit terwijl al vanaf de 1e sec bekend was dat het zijn remsysteem was (hierbij kwam hij ook nog vlak voor Ricciardo langs toen hij terug de weg op schoot).

Wat ik wil zeggen; elke coureur in de F1 is goed, iedereen maakt fouten en het komt niet altijd door de coureur. Het is dan wel zo fair dat wanneer Stroll in de muur beland dat de vingers niet direct naar Stroll wijzen, toch? Maar dat er bij elke coureur afgevraagd wordt hoe het heeft kunnen gebeuren :)
Zo komen misschien de oudere F1 fans terug in dit topic, die voor een totaal andere coureur zijn :)
Thanks voor de plusjes, hopelijk dat deze race er iets van kracht onder gezet heeft :)

Overigens; wat een ruige race zeg!! Veel (althans, wat is veel?) inhaal acties, Gasly die wederom liet zien wat hij kan, met een HONDA!!

Ik ben benieuwd wat er bij de teams gaat gebeuren, VET + RAI hebben laten zien dat ze Ferrari waardig zijn, BOT+HAM hebben wederom laten zien Mercedes waardig te zijn.
Ricciardo, ja wat een pechvogel, zo'n top coureur en dan dit.. Max, tsja het is dat hij enkele strakke en toffe races heeft laten zien maar hij mag echt gaan oppassen voor de nieuwkomer Gasly, Gasly die even de Honda op P4 eindigt, gewoon grandioos.

Ook gewoon mooi Hamilton zijn reactie in de ''cooldown'' kamer toen op het scherm de actie Max-HAM erop was.. Hamilton; what a dickhead.. en terecht, Max verpest bijna de race van Hamilton door dit gestunt.
Ik heb niks met Hamilton, maar ik geef hem groot gelijk met deze strak geplaatste opmerking haha. Dan Vettel die over de top blij was en aangeeft dat de banden al 10 ronden op waren maar hij toch door knalde, ja dat is een racer!

Middenmoot; ja hier gebeurde het toch wel, Gasly die bij de ''top'' hoorde en daarachter veel getrek en geduw, geweldig!

Zover het gene hoe ik de race beleefd heb, in 4 woorden: eindelijk een ruige race!

Hopelijk hebben de F1 liefhebbers in dit topic ook zoals mij genoten! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Vooral die kop van Vettel aan het einde :+

Wel precies de camerahoek waarop je Alonso totaal niet ziet, vind het niet eens zo onredelijk om op basis van deze beelden iemand een dickhead te noemen >:)

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Excuus, tis de fanclub idd. Al is dat ook een soort van officieel account wel 😋

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Verder (nu ik er even over nadenk) wel enigszins opvallend dat Max wel vaker van dit soort close calls heeft. Let misschien wat minder op andere rijders, maar lijkt bij Max wel wat vaker voor te komen. Kan me nog herinneren dat Max vorig jaar dat stukje vleugel van Vettel er vanaf reed (weet niet meer welke race, maar een van die races dat zn motor dr al snel mee kapte) en ook in Mexico was enigszins close met Hamilton.

Ben verder absoluut niet van de 'Max neemt teveel risico's of is agressief' gang, maar heb wel het idee dat hij vaker dat soort close moves uithaalt. Moet dan denk ik de groep mensen die vinden dat Max soms gewoon te veel op het randje rijdt misschien wel een beetje gelijk geven. Maar goed, als je eigenlijk in de minste van de 3 top cars rijdt, dan zal je toch ergens risico moeten nemen I guess (hoewel dat Mexico vorig jaar iig niet nodig was) :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Nog even met beeld om @Rivanov een plezier te doen. :+

Afbeeldingslocatie: https://d2fampjumf05ir.cloudfront.net/images/d2/d238ecfa-6ce1-4708-87ca-db5e25d34664/gasly.jpg?_src=lvis

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
sjaool schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:44:
Nog even met beeld om @Rivanov een plezier te doen. :+

[afbeelding]
Haha ik riep het hier al na 2 rondes; Gasly wordt rijder van de dag (gewoon een gokje was het, maar na afloop ook zwaar terecht, wat een gast ej! Snel, veilig, geen risico's omdat hij weet dat hij goed is).
Snowdog schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:43:
Verder (nu ik er even over nadenk) wel enigszins opvallend dat Max wel vaker van dit soort close calls heeft. Let misschien wat minder op andere rijders, maar lijkt bij Max wel wat vaker voor te komen. Kan me nog herinneren dat Max vorig jaar dat stukje vleugel van Vettel er vanaf reed (weet niet meer welke race, maar een van die races dat zn motor dr al snel mee kapte) en ook in Mexico was enigszins close met Hamilton.

Ben verder absoluut niet van de 'Max neemt teveel risico's of is agressief' gang, maar heb wel het idee dat hij vaker dat soort close moves uithaalt. Moet dan denk ik de groep mensen die vinden dat Max soms gewoon te veel op het randje rijdt misschien wel een beetje gelijk geven. Maar goed, als je eigenlijk in de minste van de 3 top cars rijdt, dan zal je toch ergens risico moeten nemen I guess (hoewel dat Mexico vorig jaar iig niet nodig was) :P
Het vervelende van Max is (zoals ik al ver voor de race aangaf en eigenlijk al 2 jaar lang zie..) je weet het nooit met hem, of het is in bocht 1 al klaar of het is later wel klaar.
En het zijn juist wél de risico's, en dan ook nog tegen de camera durven te zeggen: ja Hamilton kon makkelijk aan de kant..
Denkt Max nu echt dat de huidige wereldkampioen in de beste auto even aan de kant gaat, gewoon omdat Max dat wilt? Nee, dan ben je een dickhead indien je dat durft te dromen.

[ Voor 59% gewijzigd door LopendeVogel op 08-04-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
LopendeVogel schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:45:
[...]

Haha ik riep het hier al na 2 rondes; Gasly wordt rijder van de dag (gewoon een gokje was het, maar na afloop ook zwaar terecht, wat een gast ej! Snel, veilig, geen risico's omdat hij weet dat hij goed is).
Mwah, goeie race maar een Hamilton wint doorgaans ook geen DotD als 'ie een geweldige race op kop rijdt zonder verder veel te doen. Ik had liever iemand gezien dat wat meer actie had gehad denk ik. Maar kan wel met Gasly leven, omdat dit de eerste keer is dat hij zo'n resultaat binnensleept. Verder wel enorm goeie race van Gasly natuurlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

@LopendeVogel Gasly rijdt in de positie waar Max bij binnenkomst in de F1 reed. Ook reed Gasly deze race in een redelijk niemandsland rond. Maar het is hem en Toro Rosso gewoon gegund. Zeker ook omdat ze voor McLaren gefinisht. zijn. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Snowdog schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:47:
[...]

Mwah, goeie race maar een Hamilton wint doorgaans ook geen DotD als 'ie een geweldige race op kop rijdt zonder verder veel te doen. Ik had liever iemand gezien dat wat meer actie had gehad denk ik. Maar kan wel met Gasly leven, omdat dit de eerste keer is dat hij zo'n resultaat binnensleept. Verder wel enorm goeie race van Gasly natuurlijk.
Hamilton heeft gewoon keurig gereden, hij kwam van achter, meerdere SC wat hem eerder dwars zat dan hielp. De kans dat hij een teamgenoot kan inhalen is gewoon klein. P4 was normaal gesproken het beste wat HAM kon doen, dat het met een klein gelukje P3 werd is alleen maar mooi meegenomen.
Zonder SC denk ik (maar goed dat is ook maar een gok voor mij) dat hij nog wel RAI kon pakken indien RAI niet uitgevallen was :D .

@sjaool zeker weten :D wat een geweldig mannetje is dat!

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 08-04-2018 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:47:
[...]

De DotD was gewoon voor Gasly, TR en Honda. Erg mooi resultaat voor het team, de motor deed het perfect en Gasly reed snaar strakke ronde tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
LopendeVogel schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:50:
[...]

Hamilton heeft gewoon keurig gereden, hij kwam van achter, meerdere SC wat hem eerder dwars zat dan hielp. De kans dat hij een teamgenoot kan inhalen is gewoon klein. P4 was normaal gesproken het beste wat HAM kon doen, dat het met een klein gelukje P3 werd is alleen maar mooi meegenomen.
Zonder SC denk ik (maar goed dat is ook maar een gok voor mij) dat hij nog wel RAI kon pakken indien RAI niet uitgevallen was :D .

@sjaool zeker weten :D wat een geweldig mannetje is dat!
Yea, bedoelde niet deze race. Bedoel een van de races waar Hamilton vanaf begin tot eind op P1 rondrijdt en er niemand in de buurt komt ;) Verder mee eens, maar wilde absoluut niet insinueren dat Hamilton hem deze race zou hebben verdiend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:20
Uurtje te laat begonnen met kijken (doh!), maar wat een lekkere race. Volgens mij heeft de regie nog behoorlijk wat inhaalacties extra kunnen laten zien want er waren best wat wisselingen in het middenveld.

Gasley natuurlijk geweldig, maar een Sauber in de punten ook mooi hoor!

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 18:24
cheiron schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:52:
Uurtje te laat begonnen met kijken (doh!), maar wat een lekkere race. Volgens mij heeft de regie nog behoorlijk wat inhaalacties extra kunnen laten zien want er waren best wat wisselingen in het middenveld.

Gasley natuurlijk geweldig, maar een Sauber in de punten ook mooi hoor!
Heb je dat hele wintertijd/zomertijd gedoe nog niet onder de knie? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Rivanov schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:12:
[...]

Meerdere keren gepost..

[modbreak] Wederom spoilertags. [/modbreak]
Oprechte vraag, why?
Toch niet voor de "NSFW" right? Kom op zeg, het werd zelfs uitgezonden op tv... 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:50
Hmmmm, blijkbaar ben ik de enige die Hamilton het wel kwalijk neemt? Hij heeft de buitenbocht, rijd achter verstappen en weet toch zijn wagen zo naar binnen te drukken dat max wel tegen zijn band moet aanrijden..... dat die coureurs weten dat die aangedreven achterwielen kwetsbaar zijn bij het optrekken in de bocht. Gewoon gekloot. Maargoed, ik geef Hamilton geen ongelijk hoor: er wordt gereden om te winnen. Maar om verstappen een dickhead te noemen, daar liet hij zich van een lelijke kant zien hoor.

En Max moet nog meer gaan nadenken in zijn eigen belang, i.p.v. als een dolle naar de 1e plek willen knallen.

Overigens vraag ik me in hemelsnaam af of RB dit jaar weer zoveel DNF’s gaat krijgen als vorig jaar, echt superlulig voor ricciardo! Hoop dat ze leren van dit soort weekenden want gaat nie goe nie

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
UltraSub schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:59:
[...]

Oprechte vraag, why?
Toch niet voor de "NSFW" right? Kom op zeg, het werd zelfs uitgezonden op tv... 8)7
Live wel. Maar daarna kwam het niet terug in geen enkele herhaling

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Jasphur schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:01:
[...]

Jawel hoor. Topshot van de pitstop is gewoon herhaald.
Je ziet daar ook niet echt schokkende beelden vind ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 08-04-2018 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:01:
[...]

Is wel herhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Rivanov schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:02:
[...]

Jawel hoor. Topshot van de pitstop is gewoon herhaald.
Je ziet daar ook niet echt schokkende beelden vind ik.
Maar niet het gebroken been moment. Of ik moet dan net een slok van mn drankje hebben genomen het het hebben gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Snowdog schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:52:
[...]

Yea, bedoelde niet deze race. Bedoel een van de races waar Hamilton vanaf begin tot eind op P1 rondrijdt en er niemand in de buurt komt ;) Verder mee eens, maar wilde absoluut niet insinueren dat Hamilton hem deze race zou hebben verdiend.
Persoonlijk verwacht ik dat het ook voldoende was voor Mercedes (en in dit geval Hamilton) doordat Räikkönen eruit lag.
Het enige wat Hamilton kon doen was misschien strijden met Bottas, of dat enige nut gehad zou hebben?
De P3 was in ieder geval welverdiend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:03:
[...]

Maar niet het gebroken been moment. Of ik moet dan net een slok van mn drankje hebben genomen het het hebben gemist.
Ziggogo is overbelast anders had ik je een screenshot gegeven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41

momania

iPhone 30! Bam!

[...]

Ik heb het heel duidelijk, in slow-motion, in de herhaling op TV gezien. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dan zat ik op dat moment niet op te letten :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cheiron
Ik vind de situatie met Verstappen en Hamilton gewoon een race incident waarbij ik Hamilton wel erg agressief vindt. Jammer dat het Verstappen de wedstrijd kost.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

De gebroken been kwam niet in beeld, wel 1x een herhaling van wat er gebeurde.
De monteur stond tussen de linker voorwiel en linker achterwiel (echt vlak voor het achterwiel), rai kreeg het seintje om te gaan echter de monteur stond nog voor het achterwiel.
Luisterend naar het commentaar zou zijn been dus flink beschadigd geraakt zijn (onderbeen naar de piep) door dit ongeluk en afgevoerd naar het ziekenhuis.

@cheiron totaal niet met je eens :) Max was in mijn ogen té agressief naar Hamilton en dat heeft hem terecht zijn race gekost. Ik verwacht ook een penalty indien Max geen lekke band gekregen had, hij reed gewoon op Hamilton in ala Kvyat :)

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 08-04-2018 20:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

LopendeVogel schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:40:
[...]

Thanks voor de plusjes, hopelijk dat deze race er iets van kracht onder gezet heeft :)
Nee, want er gebeurt weer het tegenovergestelde van wat je beweert. En weer gebruik je dat om je gelijk te benadrukken. Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt.
Overigens; wat een ruige race zeg!! Veel (althans, wat is veel?) inhaal acties, Gasly die wederom liet zien wat hij kan, met een HONDA!!
De snelheidswinst komt uit het chassis aldus Hartley. De betrouwbaarheid, daar valt nog niet zo veel over te zeggen.
Ik ben benieuwd wat er bij de teams gaat gebeuren, VET + RAI hebben laten zien dat ze Ferrari waardig zijn, BOT+HAM hebben wederom laten zien Mercedes waardig te zijn.
Prima tweede rijders. Of dat waardig is is een tweede.
Ricciardo, ja wat een pechvogel, zo'n top coureur en dan dit.. Max, tsja het is dat hij enkele strakke en toffe races heeft laten zien maar hij mag echt gaan oppassen voor de nieuwkomer Gasly, Gasly die even de Honda op P4 eindigt, gewoon grandioos.
Bwahahaha, ok. Overdrijven is ook een vak. Leuke coureur die Gasly, maar een bedreiging voor de RBR seat is het nu niet.
Ook gewoon mooi Hamilton zijn reactie in de ''cooldown'' kamer toen op het scherm de actie Max-HAM erop was.. Hamilton; what a dickhead.. en terecht, Max verpest bijna de race van Hamilton door dit gestunt.
Ik heb niks met Hamilton, maar ik geef hem groot gelijk met deze strak geplaatste opmerking haha.
Dat krijg je met racing incidents, dan vinden de partijen elkaar een dickhead. En dat is prima.
Dan Vettel die over de top blij was en aangeeft dat de banden al 10 ronden op waren maar hij toch door knalde, ja dat is een racer!
Want wie van de 19 andere coureurs parkeert hem bij de eerstvolgende gele M omdat de bandjes het niet meer trekken?
Middenmoot; ja hier gebeurde het toch wel, Gasly die bij de ''top'' hoorde en daarachter veel getrek en geduw, geweldig!
Eens.
Zover het gene hoe ik de race beleefd heb, in 4 woorden: eindelijk een ruige race!

Hopelijk hebben de F1 liefhebbers in dit topic ook zoals mij genoten! :D
Hier insinueer je voor de zoveelste keer een schifting tussen echte F1-fans en VER-fans. Gatekeeping, alweer.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
-Sander- schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:06:
[...]

Nee, maar wel rijders en auto’s. Dus later het jaar Ver en Ric in de Toro Rosso :P
uh ja mag wel, ze raken alleen de team punten kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:08:

De snelheidswinst komt uit het chassis aldus Hartley. De betrouwbaarheid, daar valt nog niet zo veel over te zeggen.
Ja en nee, de motor had blijkbaar de snelheid al, maar de carrosserie/chassis was compromised om Honda zoveel mogelijk vrijheid te geven, ze zijn nu bezig met dat te optimaliseren... de motor heeft dus al behoorlijk wat vermogen anders hadden ze dit resultaat ook niet gehaald.
Begreep ook dat STR Honda tijdens kwalificatie 333km/u heeft gehaald op het einde van de straight (dus niet de speed trap) en dat ze daar dus de snelste waren.
Verder hebben ze een MGU-H upgrade gehad die zowel betrouwbaarder en hoger in de toeren draait. Hartley heeft nog de 1e ICE, Gasly moest wel een nieuwe want turbine blades door je cylinders heen is meestal niet zo goed voor je motor :+

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
@LopendeVogel Kijk, ik vind dit argument dus niet eerlijk. Wij hier in Nederland leggen ook te veel nadruk op Max, zeker, maar dan mis je ook het totaalplaatje.

Ik heb eens wat filmpjes opgezocht en eens goed nagedacht waar Max bij betrokken is geweest qua crashes waar je ook wat van kan zetten. Ik kom uit op:

-Monaco 2015 met Grosjean. Lijkt op een braketest/heel raar remmen van Grosjean.
-Spa 2016 bij de start. Behoorlijk twijfelachtige actie die hem zijn race koste.
-Hongarije 2017, Ricciardo eraf gereden, onacceptabel.
-Monza 2017, een klein beetje Max, veel meer Massa.
-Singapore 2017, niet Max maar de Ferrari's.
-Bahrein 2018, onnodig dat Max niet een klein beetje scherper instuurde want dan had hij alsnog de binnenbocht en de positie. Maar ook niet zijn fout omdat Hamilton net zo goed te laat remde, de plaats al kwijt was, instuurde en Max raakte, niet andersom.

Dit is niet veel voor iemand met Max zijn rijstijl. Die is hardstikke agressief, daar kan niemand omheen. Max vraagt ook niet lief of je aan de kant wil gaan en geeft je de mogelijkheid hiertie. Nee, hij zet je systematisch voor het blok, ook al heb je vier WDC's. "Ik ben er al voorbij. Ik heb de volgende bocht al de betere positie. Kies maar tussen crashen of je verlies nemen." Gaat zeker niet altijd perfect, als hij er niet helemaal voorkomt. Het gebeurd alleen maar zelden dat hij eraf gaat, en nog minder dat Max iemand anders eraf beukt.

Daar kunnen veel coureurs niet tegen. Je kan je er ook nauwelijks tegen verdedigen als Max er echt voor gaat en gelegenheid heeft. Betekent niet dat Max hier uniek in is, of alleen afgerekend moet worden. Kijk naar Hamilton. Die pakt even drie auto's op een rechte stuk. Dat kan zomaar de inhaalactie van het jaar zijn. Hij had ook zomaar kunnen crashen. Moet Hamilton dat dan ook maar niet doen omdat het te agressief is?

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-04-2018 10:16 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16

Keida

dr.

DaniëlWW2 schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:21:
@LopendeVogel Kijk, ik vind dit argument dus niet eerlijk. Wij hier in Nederland leggen ook te veel nadruk op Max, zeker, maar dan mis je ook het totaalplaatje.

Ik heb eens wat filmpjes opgezocht en eens goed nagedacht waar Max bij betrokken is geweest qua crashes waar je ook wat van kan zetten. Ik kom uit op:

-Monaco 2015 met Grosjean. Gewoon Max zijn fout.
-Spa 2016 bij de start. Behoorlijk twijfelachtige actie die hem zijn race koste.
-Hongarije 2017, Ricciardo eraf gereden, onacceptabel.
-Monza 2017, een klein beetje Max, veel meer Massa.
-Singapore 2017, niet Max maar de Ferrari's.
-Bahrein 2018, onnodig dat Max niet een klein beetje scherp instuurde want dan had hij alsnog de binnenbocht en de positie, maar ook niet helemaal zijn fout omdat Hamilton net zo goed te laat remde en de plaats al kwijt was.

Dit is niet veel voor iemand met Max zijn rijstijl. Die is hardstikke agressief, daar kan niemand omheen. Max vraagt ook niet lief of je aan de kant wil gaan en geeft je de mogelijkheid. Nee, hij zet je systematisch voor het blok, ook al heb je vier WDC's. Ik ben er al voorbij, ik heb de volgende bocht al de betere positie, kies maar tussen crashen of je verlies nemen. Gaat zeker niet altijd perfect, als hij er niet helemaal voorkomt. Het gebeurd alleen maar zelden dat hij eraf gaat, en nog minder dat Max iemand anders eraf beukt.

Daar kunnen veel coureurs niet tegen. Je kan je er ook nauwelijks tegen verdedigen als Max er echt voor gaat en gelegenheid heeft. Betekent niet dat Max hier uniek in is, of alleen afgerekend moet worden. Kijk naar Hamilton. Die pakt even drie auto's op een rechte stuk. Dat kan zomaar de inhaalactie van het jaar zijn. Hij had ook zomaar kunnen crashen. Moet Hamilton dat dan ook maar niet doen omdat het te agressief is?
Zonder hele discussie los te laten barsten:

-Monaco 2015 was gewoon een vieze brake-test. Niets Max zijn fout.(en die straf ging al helemaal nergens over)

Wat er vandaag gebeurde was gewoon racing incident. Helaas voor Max een puncture en meer ellende met diff. Als dat niet gebeurt (en dat was natuurlijk gewoon pech), dan was het gewoon een goede inhaalactie (was het sowieso)

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Natuurlijk is het een racing incident, maar iets wat niet ongehoord is bij zowel Max als Lewis, maar ook Kimi, Valtteri en Sebastian doen dat. Ze laten hem staan en nemen maar bar weinig hun verlies. Een Vettel vs Verstappen in Brazilië 2016 komt in me op en zo meer punten. Ze moeten eigenlijk beter hun verlies nemen, maar laten hem staan en dat pakt de ene keer positief en de andere keer negatief uit.

Wat me meer stoort is dat die RBR zo snel weer stuk is. Een Force India of Williams kun je 20 keer contact laten maken en in de rondte gooien, maar zo'n RBR is al meteen stuk. En natuurlijk is dit weer net wat anders dan eerst, maar die achterkant is al jaren enorm fragiel. Naast het wiel was er ook ineens een gat in de vloer. Vorige race ook ineens schade aan de vloer. Prima dat je ermee experimenteert, maar het kost je nu al 2 races een resultaat. Achterstand WDC 38 en 42 punten, achterstand in WCC 45 punten.

Mijn advies zou zijn: maak dat ding toch wat sterker op bepaalde punten zodat uitvalbeurten minder voorkomen. En als dat dan 0,005 scheelt is dat nog altijd beter dan DNF.

En ook qua software zitten er teveel fouten in, waarbij het me nog niet duidelijk was of dit bij Ricciardo kwam door Renault of door Red Bull zelf, maar het lijkt me logisch dat ze er toch wat meer aandacht aan moeten besteden. To finish first, you first have to finish

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Lewis neemt toch even zijn 'dickhead' uitspraak een beetje terug: YouTube: Interview | Lewis Hamilton: 'Verstappen had niet zo agressief mo...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zie ik daar Alonso in het midden staan? :o
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DaRnP0BX0AARIzV.jpg

die monteur lijkt er wel een beetje op :p

[ Voor 34% gewijzigd door ArcticWolf op 08-04-2018 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:40
ArcticWolf schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:32:
Zie ik daar Alonso in het midden staan? :o

[...]
En Daniel Ricciardo rechtsbovenin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Ik vind dat als je er nog niet helemaal langs bent je minstens 1 autobreedte aan ruimte moet overlaten, dat deed Max niet. Hij had wel de ruimte en gelegenheid om dit te doen aan de rechterkant zonder direct te verliezen in de volgende bocht. Naar mijn mening dus onnodig risico om express de auto wijd te laten lopen en hopen dat Lewis op zijn rem trapt.

Verder eens met race incident, door de schade werd hij al genoeg gestraft..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ari Gold
KleineJoop schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:34:
[...]

En Magnussen rechtsonderin. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ari Gold schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:36:
[...]

En Magnussen rechtsonderin. :+
En Villeneuve naast Alonso :+

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KleineJoop schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:34:
[...]
...en Mika Häkkinen bedient de camera :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03:40
Hhahaha ja die lijken allemaal! Geniaal :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Keida schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:27:
[...]

Zonder hele discussie los te laten barsten:

-Monaco 2015 was gewoon een vieze brake-test. Niets Max zijn fout.(en die straf ging al helemaal nergens over)
Net nog eens teruggekeken. Lijkt inderdaad ook op heel raar en veel te vroeg remmen. Afijn, discussie gaan we hier niet doen.
Wat er vandaag gebeurde was gewoon racing incident. Helaas voor Max een puncture en meer ellende met diff. Als dat niet gebeurt (en dat was natuurlijk gewoon pech), dan was het gewoon een goede inhaalactie (was het sowieso)
Het was ook een race incident. Anders had Max wel strafpunten gehad op zijn licentie.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• MrOleo
  • Laatst online: 22:23
Als je zo die handen van Hamilton ziet, dan begin ik Max zijn reactie wel wat meer te begrijpen.

[YouTube: https://youtu.be/cmxBJicrM34?t=52s]

erutangiS

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

MrOleo schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:41:
Als je zo die handen van Hamilton ziet, dan begin ik Max zijn reactie wel wat meer te begrijpen.

[video]
Scherp, heel scherp. Heeft race control blijkbaar niet gezien? Max is er ruim voorbij en hij stuurt extra in, met deze beelden heeft Max absoluut een punt.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Hamilton is blijkbaar een Schumacher fan, die had ook van zulke vuile "trucjes"

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38
Leuke race, was een stuk beter om naar te kijken dan de vorige race maar daar zullen weinig mensen mee oneens zijn. Wat mij nog wel een beetje tegen valt is dat voor mijn gevoel de banden nog steeds veel te lang mee gaan. Nu gingen de banden van Vettel er op het einde wel aardig aan gezien zijn tijden maar hij kon er nog steeds de wedstrijd mee uitrijden. Met andere woorden: ik zou graag meer verschil tussen de verschillende compounds willen zien zodat er meer/vaker gepit moet worden wat ten goede komt aan het strategische aspect van de F1. Kleine aanvulling: zou tevens voorstander zijn dat teams niet meer alles door kunnen rekenen maar dat de coureur dit soort beslissingen (wanneer pitten, welke banden) zelf moet gaan maken. Coureurs hebben minder overzicht wat er op de baan gaande is waardoor races (hopelijk) minder voorspelbaar worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Jorick op 08-04-2018 20:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

[video]
Oh dat is scherp. Lewis stuurt gewoon wel in nadat hij de positie al verloor. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

[video]
Damn :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Maar je kan ook zien als Hamilton niet die stuuractie had gedaan dan, had hij naast de baan gereden. Want nu komt hij nog net binnen de baan uit. Maar...zelfs als het een smerige instuuractie is...Verstappen neemt teveel risico. Er werd altijd gezegd hoe zo zo volwassen hij is. De laatste tijd ontbreekt er elke vorm van. De acties, de zelfreflectie, nonchalant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Voordat Lewis stuurt staan z'n bandjes toch zo goed als recht? Hij moet toch op een gegeven moment ook wel insturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Daarnaast kunnen we ook zien dat hij met zijn linkerband op de witte lijn rijdt (en dus nog een wagen breed ruimte heeft).... :X

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 09:24

Just_I

What did you just say?

Zie liever eerst de onboard van Lewis. VES was namelijk in de bocht niet vloeiend aan het sturen, hetzelfde kan HAM dus ook gedaan hebben.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het mooiste aan de "Such a dickhead" opmerking vond ik nog wel de reactie van Vettel :D

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:23

[video]
Hamilton is gewoon een vieze snitch :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 13-09 14:46
Inderdaad, op een gegeven moment moet HAM natuurlijk wel gaan insturen om niet naast de baan te raken. Vanuit deze hoek is het wel een stuk duidelijker te zien dat Max hem wel echt voorbij is. Ham had zijn stuurbeweging dus mogen maken zoals hij dat ook deed, maar had mijn inziens moeten liften om achter Max aan te sluiten. Al was het maar om zijn eigen voorvleugel te beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Op het moment dat Hamilton instuurt zit zn voorwiel nog voor het achterwiel van Max, dan is hij er toch niet voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 13-09 14:46
Wel in de context van een F1 race. De man aan de binnenkant van de bocht heeft "right of way".
Vraag maar aan Nico Rosberg, die heeft dat al een paar keer aan Ham geprobeerd uit te leggen. :+

Hoe dan ook, erg jammer dat het zo is geeindigd, maar ik heb er niet minder om genoten. Fijne race gekeken zeg!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cheiron
Martinspire schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:29:
.

Wat me meer stoort is dat die RBR zo snel weer stuk is
Je kunt hem ook bouwen zoals Haas, daar vliegen de stukken vanaf als je te hard rijdt ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

cheiron schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:08:
[...]

Je kunt hem ook bouwen zoals Haas, daar vliegen de stukken vanaf als je te hard rijdt ;)
Waren er meer met dat probleem. Hartley had ook al stukken van bovenop zijn Halo verloren.

Maar toch prefereer ik een lagere classificatie boven een uitvalbeurt

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:24
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DaSHLiqX0AAHAQs.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DaSC3P1WsAAomDY.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Raikkonen geen bonuspunten bij zijn pitstop? Bij mijn rijles werd altijd verteld dat iemand aanrijden 10 punten extra was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:12
mark-k schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:18:
Raikkonen geen bonuspunten bij zijn pitstop? Bij mijn rijles werd altijd verteld dat iemand aanrijden 10 punten extra was :+
Geldt alleen als het slachtoffer pensioengerechtigde leeftijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:12
Rivanov schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:16:
Kimi incident.

[modbreak] Achter spoilertags gezet, geen fijne beelden. [/modbreak]
Beetje ongerelateerd; het uitstappen van Kimi gaat door de Halo nou niet echt soepel. Is me al vaker opgevallen. Halen de coureurs de minimumtijd om uit te stappen met die Halo nog wel?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

[video]
Het lijkt daar ook wel of Alonso flink lift, waardoor verstappen om Alonso heen moet, ook best vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:59
DJTimo schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:01:
Inderdaad, op een gegeven moment moet HAM natuurlijk wel gaan insturen om niet naast de baan te raken. Vanuit deze hoek is het wel een stuk duidelijker te zien dat Max hem wel echt voorbij is. Ham had zijn stuurbeweging dus mogen maken zoals hij dat ook deed, maar had mijn inziens moeten liften om achter Max aan te sluiten. Al was het maar om zijn eigen voorvleugel te beschermen.
Hoe erg was het geweest als HAM met 2 wielen buiten de baan was gekomen. Niet erg volwassen om je voorwiel en voorvleugel op het spel te zetten. Zijn dickhead opmerking is wel enigszins misplaatst.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alexbl69 schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:26:
[...]

Beetje ongerelateerd; het uitstappen van Kimi gaat door de Halo nou niet echt soepel. Is me al vaker opgevallen. Halen de coureurs de minimumtijd om uit te stappen met die Halo nog wel?
Ja, want die is als het goed is verlengd ;)

https://wtf1.com/post/f1s...-cockpit-evacuation-time/

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 08-04-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Speedpete schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:43:
[...]

Scherp, heel scherp. Heeft race control blijkbaar niet gezien? Max is er ruim voorbij en hij stuurt extra in, met deze beelden heeft Max absoluut een punt.
Hamilton moet daar toch gewoon naar rechts sturen om ervoor te zorgen dat hij niet buiten de baan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 18:36

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Nou, net de race uitgekeken. Vanmiddag na uitval van het hele RB-team en schreeuwende neefjes om mij heen de boel maar uitgezet en nu even uitgekeken. Fantastisch resultaat voor Toro Rosso, ik hoop echt dat Honda dit seizoen goed meekomt en dan weg met die Renault uit de Red Bull.

Ik zou bijna zeggen meer races als deze, maar liever toch ietsjes meer rondjes door VER en RIC en minder incidenten met monteurs.
Dj-sannieboy schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:37:
[...]

Hamilton moet daar toch gewoon naar links sturen om ervoor te zorgen dat hij niet buiten de baan komt?
Waarom? Hij kan best nog wat centimeter meer opzij, er is nog wel een beetje ruimte en anders maar wel naast de baan, lijkt mij beter dan botsauto spelen. of anders maar gas terug voordat je de bocht induikt, als zie ik hem dat niet snel doen :P

[ Voor 37% gewijzigd door Barres B. op 08-04-2018 21:42 ]

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Ferrari 50 k boete voor dat pit incident

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:24
Formula one schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:40:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kuIxbNfqXsrslgXzZpYqCMMP/full.png?nohitcount=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 18:36

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Formula one schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:40:
Terecht ook, wie weet wat die kerel er aan overhoud en alleen omdat er geen tijd voor beslissingen genomen kan worden en daardoor misschien 0.3 sec sneller zijn.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 22:01
[...]

Hamilton moet daar toch gewoon naar rechts sturen om ervoor te zorgen dat hij niet buiten de baan komt?
Een inhaalactie later laat hamilton hem ook staan dat een ander of naast de baan moet of moet liften. Rosberg doet hetzelfde trucje 3x in een race in 2016. Het mag dus schijnbaar wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DaSDwYDXcAIlzdX?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
Ah, Hamilton dacht: Dit gebeurt mij geen 2x. Eerder met Alonso:
YouTube: 2018 Bahrain Grand Prix: Race Highlights

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Zag het al op Reddit idd, waarschijnlijk weer Louis Dekker? _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

[...]

Nee, Max is hem voorbij. Max is met meer dan de helft van de wagen voorbij aan Hamilton en coureurs geven altijd aan dat ze dan ingehaald zijn. Als hij dan alsnog instuurt en Max raakt dan is het 'causing a collision', als hij Max niet wil raken moet hij remmen.

Nou heb ik er alle begrip voor dat in een dergelijke situatie alles afgedaan wordt als een race-incident, maar de reactie van Hamilton is mijn inziens onterecht, hij is in deze de schuldige.

In interviews geeft hij aan dat er weinig respect zat in de actie van Max, dat is natuurlijk onzin, iedere coureur moet een actie kunnen maken wanneer die mogelijk is. Ongeacht de status van de andere coureur.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Humor: De Speld recyclet ondertussen weer eens een gouden ouwe. :P
https://speld.nl/2016/10/...ule-1-als-wedstrijd-ziet/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Grimmie187 schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:02:
[...]

Zag het al op Reddit idd, waarschijnlijk weer Louis Dekker? _O-
Jup.

Q: (Louis Dekker – NOS) Lewis, I believe, if my ears are correct, you used the word ‘dickhead’ after the race concerning Max Verstappen and the overtake and the contact. Is that correct? And more importantly, is there an opinion you have on the contact you had with Max in the beginning stages of the race? Who was wrong, or was it just a racing incident?

SV: Can I answer that question?

Yes.

SV: I think it’s not fair… I mean, I don’t know what Lewis did. We’ve all been in that situation, we fight someone, we go sometimes wheel-to-wheel, it’s close and you have a lot of adrenalin going, do you think comparing to football, if you have a microphone on a football player’s mouth, that everything he says is something nice and is a nice message when the guy tackles him and maybe sometimes he fouls him or not. So I don’t think it’s justified to give us these kind of shit questions and making up a story out of nothing, if we are just racing and we are full of adrenalin and sometime we say these things. I mean if I hit you in your face, you’re not going to say “oh, Sebastian, that wasn’t nice”. It’s a human reaction. Sometimes I feel it’s all a bit blown up and artificial if we have these questions, trying to make a story out of nothing. So, it’s not personal, don’t take it personal. So I think we should cut it right there, so now if Lewis can answer.

[YouTube: https://youtu.be/6pfzUAkepVU]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Wtf is dit:
https://www.motorsport.co...mation-lap-error-1023832/
Hartley was also handed two penalty points on his licence, taking his 12-month total to four.

The penalties dropped the drivers to 16th and 17th in the results.
Overkill much? :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
[...]

In Monaco moet je niet buiten de baan komen. Hier had het Hamilton ook weer niet zoveel gekost. De opmerkingen van Hamilton snap ik dan ook echt niet. Als er iemand verwijtbaar zou zijn is hij het. Dan hoef je niet zo te snauwen imo

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Hoogste tijd om alle Nederlandse media te verbannen uit het F1 paddock :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Regels zijn regels. Perez probeerde rookie Hartley een oor aan te baaien, maar is daar zelf dus ook gestraft omdat hij iets te hard zijn best deed.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Video van persconferentie stukje van hierboven.

https://m.facebook.com/st...F1016700805153568%2F&_rdr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Idd, Kudos voor Vettel ook al is het een douche ;-)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Louis Dekker, NOS.
Making Dutch F1 fans look bad since 2015. O-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
DaniëlWW2 schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:05:
Louis Dekker, NOS.
Making Dutch F1 fans look bad since 2015. O-)
Echt plaatsvervangende schaamte. |:(

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Maurice079 schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:09:
[...]

Echt plaatsvervangende schaamte. |:(
Hoezo? Ik vind het pas schande dat je iemand dickhead noemt terwijl je zelf ook fout zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 23:21

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dacuuu schreef op zondag 8 april 2018 @ 17:25:
[...]

20:00 vanavond eurosport. MotoGP op een natte baan. Gisteren was de kwalificatie al _/-\o_ _/-\o_ :o.. Spektakel verzekerd!
Dank nog voor de tip, was een spectakel van begin (wtf..) tot eind!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Sbakker1982 schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:30:
[...]
Hoezo? Ik vind het pas schande dat je iemand dickhead noemt terwijl je zelf ook fout zit.
8)7

Schande.. nou nou. Dickhead is gewoon engels voor Eikel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Sbakker1982 schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:30:
[...]

En jij bent vast moeder Theresa en hebt nooit uit frustratie iets gezegd dat je achteraf niet helemaal meende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:58
Speedpete schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:06:
[...]

Nee, Max is hem voorbij. Max is met meer dan de helft van de wagen voorbij aan Hamilton en coureurs geven altijd aan dat ze dan ingehaald zijn. Als hij dan alsnog instuurt en Max raakt dan is het 'causing a collision', als hij Max niet wil raken moet hij remmen.

Nou heb ik er alle begrip voor dat in een dergelijke situatie alles afgedaan wordt als een race-incident, maar de reactie van Hamilton is mijn inziens onterecht, hij is in deze de schuldige.

In interviews geeft hij aan dat er weinig respect zat in de actie van Max, dat is natuurlijk onzin, iedere coureur moet een actie kunnen maken wanneer die mogelijk is. Ongeacht de status van de andere coureur.
Vraagje, volgens mij lieten ze op tv zien dat car 33 en 44 under investegation waren.
Het eerste nummer is toch altijd de "verdachte", wat zou max dan verkeerd hebben gedaan? Forcing a driver offtrack, ofzoiets?

[ Voor 0% gewijzigd door Bastie-88 op 08-04-2018 23:52 . Reden: Autocorrecties :S ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:52
CyBeRSPiN schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:33:
[...]

Dank nog voor de tip, was een spectakel van begin (wtf..) tot eind!
Eens, door deze tip ook maar eens aangezet. Meer genoten tijdens deze MotoGP dan 2 formule 1 races, moet zeggen dan deze gp ook wel vrij bizar was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 09:24

Just_I

What did you just say?

@Bastie-88 Was tijdens de race gemeld; incident noted, no further action

[ Voor 9% gewijzigd door Just_I op 08-04-2018 23:57 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

maar de reactie van Hamilton is mijn inziens onterecht, hij is in deze de schuldige.
Eens even nadenken over hoe we dit netjes gaan verwoorden.

Max is bijzonder goed in zichzelf jinxen. Na Australië kon 'ie niet anders meer dan alles verliezen want 'Mercedes is voorlopig niet of nauwelijks te verslaan. Niet met de huidige motoren en de huidige regels. Dat kan nog wel twee jaar zo doorgaan[..]' dus de komende twee jaar is al duidelijk wie er wint in ieder direct conflict: Mercedes. En dat 'bewijst' ie door drie dagen later zichzelf stuk te rijden tegen de Mercedes van de uiteindelijke nummer drie.

Max heeft een hoop om over te klagen. En steeds minder om over op te scheppen.

China gaat dus veel geklaag worden over Mercedes en de slechte baan, en in ronde 7 parkeert 'ie z'n auto in de vangrail en kan 'ie lekker vroeg naar huis.

Ik ben geen fan van Max, dat is wel duidelijk. Z'n vader had vaak pech, maar Max is een geboren azijnpisser met een groot talent om iedereen behalve zichzelf de schuld te geven.

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 09-04-2018 00:35 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
[...]

Inmiddels na alle mogelijke serieuze f1 media nagelopen te hebben is de bijna unanieme mening dat het Max zijn schuld was. Zelfs het Ziggosport-Max-fanchannel was deze mening toegedaan. En trouwens in het channel 4 interview met HAM noemde HAM het gewoon een racing incident, onnodig dat dan weer wel, maar "these things can happen".

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1