@
LopendeVogel Kijk, ik vind dit argument dus niet eerlijk. Wij hier in Nederland leggen ook te veel nadruk op Max, zeker, maar dan mis je ook het totaalplaatje.
Ik heb eens wat filmpjes opgezocht en eens goed nagedacht waar Max bij betrokken is geweest qua crashes waar je ook wat van kan zetten. Ik kom uit op:
-Monaco 2015 met Grosjean. Lijkt op een braketest/heel raar remmen van Grosjean.
-Spa 2016 bij de start. Behoorlijk twijfelachtige actie die hem zijn race koste.
-Hongarije 2017, Ricciardo eraf gereden, onacceptabel.
-Monza 2017, een klein beetje Max, veel meer Massa.
-Singapore 2017, niet Max maar de Ferrari's.
-Bahrein 2018, onnodig dat Max niet een klein beetje scherper instuurde want dan had hij alsnog de binnenbocht en de positie. Maar ook niet zijn fout omdat Hamilton net zo goed te laat remde, de plaats al kwijt was, instuurde en Max raakte, niet andersom.
Dit is niet veel voor iemand met Max zijn rijstijl. Die is hardstikke agressief, daar kan niemand omheen. Max vraagt ook niet lief of je aan de kant wil gaan en geeft je de mogelijkheid hiertie. Nee, hij zet je systematisch voor het blok, ook al heb je vier WDC's. "Ik ben er al voorbij. Ik heb de volgende bocht al de betere positie. Kies maar tussen crashen of je verlies nemen." Gaat zeker niet altijd perfect, als hij er niet helemaal voorkomt. Het gebeurd alleen maar zelden dat hij eraf gaat, en nog minder dat Max iemand anders eraf beukt.
Daar kunnen veel coureurs niet tegen. Je kan je er ook nauwelijks tegen verdedigen als Max er echt voor gaat en gelegenheid heeft. Betekent niet dat Max hier uniek in is, of alleen afgerekend moet worden. Kijk naar Hamilton. Die pakt even drie auto's op een rechte stuk. Dat kan zomaar de inhaalactie van het jaar zijn. Hij had ook zomaar kunnen crashen. Moet Hamilton dat dan ook maar niet doen omdat het te agressief is?
[
Voor 3% gewijzigd door
DaniëlWW2 op 09-04-2018 10:16
]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.