Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 11:29

Daan_

Alles op zijn tijd !!

zaka_m4 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Ja ik heb hem nu 2 maanden wel van het weekend bijna mijn rijbewijs verloren. De a250 nodigt wel tot racen tenminste bij mij maar ik kom ook van het vorige model a180 die was zo traag. Nou geniet ervan! En mocht je nog nieuwe dingen ontdekken hoor ik het graag :P .
Tussen de 180 en 250 zit wel verschil ;-) Rij nu hoofdzakelijk op ACC en overige assistentie hulpjes. Lekker relax. Dit deed ik in de C350e te weinig. Daar wilde ik nog wel eens wat te vlot rijden. Bewust gekozen voor wat minder vermogen. Afkloppen... afgelopen jaren geen bekeuring gehad, ondanks dat het af en toe iets te sportief ging. Dat hoop ik ook zo te houden.

Wil ik keer gas geven doe ik het in DE als het verkeer het toelaat. De A trekt nog redelijk door op de snelweg. Met winterbanden nog comfortabel 220 gereden. Dat is hard zat. Dit zonder al te veel wind geruis etc. Twijfelde nog of het adaptieve onderstel iets toevoegde, maar geeft toch net dat extra comfort op de weg.

Seat kinetic ontdekt en dat is met mijn rug wel fijn. Wist niet niet dat ik deze optie had. Dus die staat nu standaard aan. :)

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

• zaka_m4
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 09:12
Ja ik woon in Arnhem dus rijd ook vaak ff Duitsland binnen om los te gaan. Waar kan je Seat kinetic vinden, weet ook niet of ik deze functie heb. Ben wel benieuwd erg, wat voegt het toe dan?

Sowieso is de a220 ook echt wel goed ik vind de versies daaronder persoonlijk niks met kleine motor. Heb de a200 paar keer gereden van een vriend vind het niks maakt veel geluid en hoge toeren.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Die staat bij mij in het hoofdmenu onder "Comfort" Het blaast lucht kussentjes op in je stoel, waardoor je even van houding veranderd. En niet zo snel verkrampt bij lange rit. Dit is bij bestuurder als bijrijder stoel.

A200 rijd ook prima. En zeker voor het verkeer in NL. En kan prima meekomen in DE op de snel weg.
Wel na de A250 gekeken, maar kwam met gewenste opties boven de 65k uit. Had mij zelf een max van 60k gesteld. Dus dat feestje ging niet door. Meer dan 600,- bijteling heb ik voor auto niet over ;-)

Daan_ wijzigde deze reactie 28-01-2019 16:54 (86%)

• Pvt_Ryan
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-08 06:19
gergs schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:30:
[...]

Hoe wil je 200pk behalen? Stage 1 is 175pk. Sommige doet Stage 2 (moet je wel sportcat eronder zetten, andere filter, enz) en die gaat naar max 185pk.
Bijvoorbeeld hier https://www.venturatuning.nl/chiptuning-mercedes-cla200.html

CLA 180 heeft dezelfde motor dus verwacht dat ze het bij de 180 ook kunnen doen

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:45
Pvt_Ryan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Ik ben echt geen taal-nazi, maar bij mij lopen zelfs de rillingen over mijn rug als ik die teksten op hun site lees.

Lijkt mij zelfs niets meet dan een 13 in een dozijn "tuner"
Net even bij de c200 2.0 gekeken, en wat ik daar las tunen ze niks, maar plaatsen ze een extra module naast de ECU , als er iets is wat je niet wilt..
Weet niet of ze dat bij alle modellen doen, maar denk dat het OF dat is, of een standaard tuning aangeleverd door hun software-boer.

Zoek een bedrijf welke zelf de file schrijft d.m.v. testbank i.c.m. kennis en ervaring.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16:56
Pvt_Ryan schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Ja op zelfde website staat het ook dit https://www.venturatuning.nl/chiptuning-mercedes-cla180.html
Als het kan dan zouden ze het toch ook gewoon vermelden? Mss als stage 2 of zoiets?
Maar ze zeggen niets hierover...

Life is too short to drive boring cars

• YinYang
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13-08 09:24
Als ik een 2e hands CLA koop, kan ik dan ergens terug vinden of die auto nog aanspraak kan maken op Mobilo?

En wat is nog een beetje een normale km stand bij een CLA200 benzine? Bij een bepaald merk auto’s weet ik bijv dat benzine vaak na de 200.000-250.000km mankementen beginnen te vertonen en diesels pas na de 350.000-400.000

Geen idee hoe dit bij MB is, omdat ik nooit eerder MB heb gereden en er dus verder geen ervaring mee heb...

YinYang wijzigde deze reactie 01-02-2019 23:57 (65%)

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
@YinYang Als de auto altijd tijdig dealeronderhouden is geweest dan kan je aanspraak maken op Mobilo. Kan je dus opvragen bij de dealer (en in Mercedes me als de auto in bezit is).

You save everyone, but who saves you?

• YinYang
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13-08 09:24
S_Chief schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 00:01:
@YinYang Als de auto altijd tijdig dealeronderhouden is geweest dan kan je aanspraak maken op Mobilo. Kan je dus opvragen bij de dealer (en in Mercedes me als de auto in bezit is).
Oké dankje. En weet jij ook of je met een benzine CLA 200 makkelijk de 300.000km haalt zonder al teveel problemen?

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als auto goed onderhouden etc. is kan dat prima, maar met 100% zekerheid kan men je nooit geven. ;-)

• Chutney
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18:34
Zijn er al ervaringen met de augmented reality optie op MBUX? Aanrader als optie of niet?

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Na welke ervaringen ben je opzoek. Er staan al aantal hier in topic. En op youtube aantal filmpjes.

AR in samenwerking met de navigatie vindt ik persoonlijk niet zo spannend. Dat je deze ook kunt gebruiken bij stoplichten wel weer mooie toevoeging. Het is geen prijzige optie met haar 302,- euro. Past het in je budget dan zou ik zeggen doen ;-)

• Chutney
Uit een van de reviews bleek dat het AR systeem net te traag is om effectief te zijn. Opzich leuke gimmick maar het moet wel goed werken ;-)

Die stoplichten functionaliteit is wel handig inderdaad.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

En wat zou er te traag zijn? Ben er dan wel benieuwd naar. Zou zeggen maak proef rit in auto die voorzien is van deze optie. Eigen ervaring boven reviews en ervaringen van anderen. ;-)

Heb AR wel aanstaan en doet wat MB zegt. Kijk er alleen niet zo vaak op het navigatie scherm. Gebruik hoofdzakelijk de navigatie aanwijzingen op de HUD. Er zijn momenten dat ik de AR gebruik. Als twee afslagen dicht bij elkaar zitten of in straat waar die de huisnummers aangeeft. Dan zijn de aanwijzingen op de AR net iets duidelijker. Het zal dan ook per persoon verschillen of AR iets toevoegt.

• layzzzz
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06-03 19:26
Voor de 2e keer mijn A200 weggebracht, dit keer wel een sensor vervangen i.p.v.. geüpdatet waardoor nu climate control werkt. Ook gelijk gevraagd naar de MBUX update, ze wisten er in de eerste instantie niks van maar gingen kijken.

Uiteindelijk de update gehad, als ik nu instap staat tijd en weer bij het beginscherm (bij kiezen profiel), navigatie is iets gelikter en kan bij Media kiezen uit Online muziek. Zal van de week eens een databundel aanschaffen.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:17

Rivanov

Apple freak

layzzzz schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:20:
Voor de 2e keer mijn A200 weggebracht, dit keer wel een sensor vervangen i.p.v.. geüpdatet waardoor nu climate control werkt. Ook gelijk gevraagd naar de MBUX update, ze wisten er in de eerste instantie niks van maar gingen kijken.

Uiteindelijk de update gehad, als ik nu instap staat tijd en weer bij het beginscherm (bij kiezen profiel), navigatie is iets gelikter en kan bij Media kiezen uit Online muziek. Zal van de week eens een databundel aanschaffen.
Dus toch de Tidal integratie? En wat is er gelikter aan de navigatie? Graphics? Kun je eens een foto plaatsen van je huidige navigatie? Ben wel benieuwd naar de verandering.

Want dan ga ik spoedig een afspraak maken bij de dealer.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:12
Inmiddels is het me gelukt achteraf smartphone integratie te bestellen op de website van Mercedes. Helaas er achter gekomen dat het in geval van Android auto echt dramatisch werkt, zelfs microfoon activeren op het touchscreen hoort die niet :(

Zouden die controls nog beter kunnen worden met deze aankomende MBUX update? Anders ga ik maar een refund aanvragen denk ik :/

• freakk
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12-09 00:12
jip_86 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:06:
Inmiddels is het me gelukt achteraf smartphone integratie te bestellen op de website van Mercedes. Helaas er achter gekomen dat het in geval van Android auto echt dramatisch werkt, zelfs microfoon activeren op het touchscreen hoort die niet :(

Zouden die controls nog beter kunnen worden met deze aankomende MBUX update? Anders ga ik maar een refund aanvragen denk ik :/
Hoe is dit gelukt? en wanneer had jij die van jou ook alweer gekregen?

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:12
freakk schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:16:
[...]

Hoe is dit gelukt? en wanneer had jij die van jou ook alweer gekregen?
Het lukte mij via de smartphone app. Heb hem begin september gekregen.

• Chutney
Aardige levertijden inmiddels, dikke 7maanden is de prognose.

• layzzzz
Rivanov schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:03:
[...]

Dus toch de Tidal integratie? En wat is er gelikter aan de navigatie? Graphics? Kun je eens een foto plaatsen van je huidige navigatie? Ben wel benieuwd naar de verandering.

Want dan ga ik spoedig een afspraak maken bij de dealer.
Alstu, hoop dat je het kan zien.
https://imgur.com/a/pOyVXri

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

@layzzzz Navigatie invoer ziet er hetzelfde uit als bij mij. Ik heb ook gewoon de datum en tijd op het beginscherm staan (waar je profiel keuze staat) heb alleen de Online Muziek niet bij de Media interface. Dus dat zou voor mij het enige verschil zijn na de MBUX update.

Apple Carplay is nog steeds 4:3 letterboxed? Of heb je geen Carplay in jouw auto.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• layzzzz
Rivanov schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:19:
@layzzzz Navigatie invoer ziet er hetzelfde uit als bij mij. Ik heb ook gewoon de datum en tijd op het beginscherm staan (waar je profiel keuze staat) heb alleen de Online Muziek niet bij de Media interface. Dus dat zou voor mij het enige verschil zijn na de MBUX update.

Apple Carplay is nog steeds 4:3 letterboxed? Of heb je geen Carplay in jouw auto.
Weet je dat zeker, het lijkt net of er een shade in zit.
Ik heb geen Iphone, noch Carplay.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Shade heb ik ook.

• loccie8910
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07-09 20:03
al een tijdje B klasse 2016 in bezit , nu pas daadwerklijk apple CARplay geactiveerd. nog meer mensen die dat hebben gedaan?

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:06

JAMF

010 the number of the best

loccie8910 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:06:
al een tijdje B klasse 2016 in bezit , nu pas daadwerklijk apple CARplay geactiveerd. nog meer mensen die dat hebben gedaan?

[Afbeelding]
Zou het wel willen ... Tenminste.. Android auto dan.
Maar geen idee of het een hidden feature is, of een dure update (B180 december 2015 met Garmin Audio20)

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• loccie8910
JAMF schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:11:
[...]

Maar geen idee of het een hidden feature is, of een dure update (B180 december 2015 met Garmin Audio20)
ik kan jouw adres doorsturen, stuur pb bij interesse. bij mij is het hidden feature

Ik weet niet zeker of bij Garmin werkt, meestel modellen met command online wel.

Ondersteunde voertuigen:
Compatibel modellen (audio 20 en comand -NTG5s1):
A-Klasse W176 12.2015 +
B-Klasse W246. 12.2015 +
E-Klasse W213 01.2016 +
CLA-Klasse W117 12.2015 +
GLA-Klasse W156 12.2015 +
GLE-Klasse W166 01.2016 +
GLE Coupe W292 01.2016 +
GLE-Klasse X166 01.2016 +
CLS-Klasse W218 01.2016 +

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:06

JAMF

010 the number of the best

loccie8910 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:20:
[...]

ik kan jouw adres doorsturen, stuur pb bij interesse. bij mij is het hidden feature
[
Je bedoelt dat je een adres hebt waar je dat hebt laten doen?
Ik weet niet zeker of bij Garmin werkt, meestel modellen met command online wel.

Ondersteunde voertuigen:
Compatibel modellen (audio 20 en comand -NTG5s1):
A-Klasse W176 12.2015 +
B-Klasse W246. 12.2015 +
E-Klasse W213 01.2016 +
CLA-Klasse W117 12.2015 +
GLA-Klasse W156 12.2015 +
GLE-Klasse W166 01.2016 +
GLE Coupe W292 01.2016 +
GLE-Klasse X166 01.2016 +
CLS-Klasse W218 01.2016 +
Die van mij zou dan op het randje zijn

Ik heb al gevonden dat AliExpress ODB dongels heeft die gewoon minder legaal een MB update/upgrade uitvoert... En die is na een keer gebruik natuurlijk nog niet opgebruikt, dus ik snap dat er mensen zijn die zo de kosten wat beter kunnen spreiden

Waar kan je zien wat je huidige firmware versie is? Want dat schijnt wel van belang te zijn.

Ik weet van het bestaan van een servicemenu, maar heb me er nog niet aan gewaagd.
Kans dat het helemaal niet meer werkt is tenslotte ook aanwezig

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• loccie8910
JAMF schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:21:
[...]

Dat klopt, hele goede service.

[...]

Ik heb al gevonden dat AliExpress ODB dongels heeft die gewoon minder legaal een MB update/upgrade uitvoert... En die is na een keer gebruik natuurlijk nog niet opgebruikt, dus ik snap dat er mensen zijn die zo de kosten wat beter kunnen spreiden

Waar kan je zien wat je huidige firmware versie is? Want dat schijnt wel van belang te zijn.

Ik weet van het bestaan van een servicemenu, maar heb me er nog niet aan gewaagd.

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:04
Beste mooi, zo'n fullscreen apple CarPlay

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:55
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:17:
Beste mooi, zo'n fullscreen apple CarPlay

[Afbeelding]
Nu nog op de A ;) Tijd dat ze daar eens het formaat fixen op de grote schermen.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf gebruik ik CarPlay niet zo vaak. Negen van de tien keer via bluetooth. Werkt hier toch net wat fijner. Tidal/Spotify in combinatie met Flitsmeister/Waze zorgt er wel eens voor dat geluid weg valt van de muziek. En dan moet ik telefoon even ontkoppelen en daarna gaat het weer goed. Had dit ook bij de C350e en getest met andere iPhones. En via bluetooth werkt het ook prima. ;-)

Moet volgende week naar de garage voor de koelvloeistof meldingen die ik heb gehad en banden wissel naar zomer banden. Nu al geregeld melding gehad dat koelvloeistof te warm is en dat ik de motor moet afzetten. Doe ik dit dan is de melding gelijk weg en kan ik mijn weg weer vervolgen.

Verder content met de A. Rij assistentie is werelds. Rijden vooral op de acc. Remt netjes bij rotondes afslagen af.

• zaka_m4
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 09:12
Superdaantje schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:38:
Zelf gebruik ik CarPlay niet zo vaak. Negen van de tien keer via bluetooth. Werkt hier toch net wat fijner. Tidal/Spotify in combinatie met Flitsmeister/Waze zorgt er wel eens voor dat geluid weg valt van de muziek. En dan moet ik telefoon even ontkoppelen en daarna gaat het weer goed. Had dit ook bij de C350e en getest met andere iPhones. En via bluetooth werkt het ook prima. ;-)

Moet volgende week naar de garage voor de koelvloeistof meldingen die ik heb gehad en banden wissel naar zomer banden. Nu al geregeld melding gehad dat koelvloeistof te warm is en dat ik de motor moet afzetten. Doe ik dit dan is de melding gelijk weg en kan ik mijn weg weer vervolgen.

Verder content met de A. Rij assistentie is werelds. Rijden vooral op de acc. Remt netjes bij rotondes afslagen af.
Grappig ik krijg ook de melding van de koelvloeistof, daarnaast krijg ik ook een melding over de airbag achter en werkt mijn climatecontrol niet goed :-(. Nog geen tijd gehad voor een afspraak maar begint mij wel erg te irriteren.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik erger mij er nog niet zo aan, maar rij vaak toch liever door . Snelheid aanpassing door verkeersborden herkenning is meer erger mij niet dingetje aan worden. Dat is bekend en gaat een update voor komen. Is mij verteld. Dit gaat vooral mis als bij ons op de Duitse wegen rij. Daar heb je vaak geen einde bepaling borden. bijvoorbeeld onder 70 bord heb je bordje dat de snelheid geld voor x aantal meters.

Climatecontrol is iets wat ik vaker hoor. Die van mij doet het nog goed, maar voor de zekerheid checken ze de sensors.

Daan_ wijzigde deze reactie 25-02-2019 08:58 (13%)

• beschuitfluiter
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 13:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

JAMF schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:11:
[...]

Android Auto gewoon via APKmirror.com installeren en dan werkt het.
Je moet die module dan wel aan hebben staan op je systeem.
Ik heb het meteen besteld bij mijn cla 2018 model. Maar de dealer zóu het volgens mij aan kunnen zetten.
Ik vind het heerlijk werken so far

¯\_(ツ)_/¯

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Roy1985 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:57:
[...]

Nu nog op de A ;) Tijd dat ze daar eens het formaat fixen op de grote schermen.
Jep. Ben er echter 'bang' voor.. ze hebben het waarschijnlijk gemaakt met de standaard 7" schermen in gedachten en niet nagedacht over het 10,25" scherm wat de meeste wel hebben. |:(

• Bejit
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:48

Bejit

Svenska Faderland

JAMF schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:21:
[...]

[...]

In Den Haag zit iemand die zo'n OBD ding heeft en zijn diensten aanbied op marktplaats. Heb zo ook mijn CLA geunlocked.

Android auto is koning _/-\o_

Systeempje

• Djensen
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-09 14:24
Heeft iemand een idee of het mogelijk is de reeds aanwezige camera('s) in de nieuwe A-klasse ook als dashcam te gebruiken?

• S_Chief
  • Niet online
Nope. Regels in Duitsland zijn behoorlijk streng wat dat betreft.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Djensen schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:32:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is de reeds aanwezige camera('s) in de nieuwe A-klasse ook als dashcam te gebruiken?
Enige die ik kan verzinnen is de AR camera, maar dan zul je aardig moeten gaan hack en ben je waarschijnlijk de AR functionaliteit kwijt. Overige camera, van rij assistentie systemen als 360 zie antwoord hierboven.

• Valderrama
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:30
Kennelijk is het op dit moment zo dat het business solution AMG model op de A-klasse geen neerklapbare armsteun met bekerhouders meer heeft op de achterbank... Tevens is er ook geen heads up display mogelijkheid meer om aan te vinken, maar is sinds kost wel de AR mogelijkheid aan te vinken.

Heads up display en AR mogelijkheden kan ik in principe zonder, maar die armsteun met bekerhouders achterin voor de kinderen... dat vind ik wel een gemis. Jammer dat dit er uit is gehaald...

Valderrama wijzigde deze reactie 27-02-2019 15:30 (4%)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

AR is vanaf begin een optie die te selecteren is voor de Business Solution. Overige opties zijn na mijn weten nooit optie geweest voor de Business Solution. Helaas is Business Solution niet zo rijk uit te rusten hiervoor kom je al snel bij de Launch Edition uit.

Je kunt eens kijken naar de Launch Edition. Als ik het goed heb loopt de actie hiermee t/m 31 maart 2019. Voor de hatchback alleen nog de A220 en limousine de A180 en A220. Voor de Launch Edition zijn alle beschikbare opties te selecteren.

Daan_ wijzigde deze reactie 27-02-2019 16:52 (97%)

• loccie8910
Bejit schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:26:
[...]

In Den Haag zit iemand die zo'n OBD ding heeft en zijn diensten aanbied op marktplaats. Heb zo ook mijn CLA geunlocked.

Android auto is koning _/-\o_

Voor Rotterdam en omgeving kun je hier terecht Apple Carplay Andriod Car activeren :*knip*

deepbass909 wijzigde deze reactie 01-03-2019 10:38 (52%)
Reden: Linken naar Marktplaats is niet de bedoeling.

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Ben uiteindelijk gegaan voor de nieuwe B-Klasse. Vindt de wat hogere instap wel fijn.

Levertijd indicatie is eind mei...

Kleur Denim Blue, dat is de kleur die ik eerder op de foto had.

Uw OnlineCode: MYB4MU6D

• S_Chief
  • Niet online
KRGT schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:58:
Ben uiteindelijk gegaan voor de nieuwe B-Klasse. Vindt de wat hogere instap wel fijn.

Levertijd indicatie is eind mei...

Kleur Denim Blue, dat is de kleur die ik eerder op de foto had.

Uw OnlineCode: MYB4MU6D

[Afbeelding: binnen]
Nice. Gefeliciteerd. d:)b

Laat binnenkort de zomerwielen weer monteren, kan ik gelijk even naar de B kijken.

• Valderrama
Superdaantje schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:38:
AR is vanaf begin een optie die te selecteren is voor de Business Solution. Overige opties zijn na mijn weten nooit optie geweest voor de Business Solution. Helaas is Business Solution niet zo rijk uit te rusten hiervoor kom je al snel bij de Launch Edition uit.

Je kunt eens kijken naar de Launch Edition. Als ik het goed heb loopt de actie hiermee t/m 31 maart 2019. Voor de hatchback alleen nog de A220 en limousine de A180 en A220. Voor de Launch Edition zijn alle beschikbare opties te selecteren.
Nu je het zegt.... ik dacht dat die business solution AMG behoorlijk compleet was, maar kennelijk is het een en ander niet mogelijk en vallen er wat dingen weg. De armsteun achter valt dus weg, ben benieuwd wat er nog meer niet mogelijk is.

Ik heb bijvoorbeeld al gezien dat op zo'n launch edition je de optie hebt om die 60+ sfeerverlichting aan te vinken en ook die zie ik op de business solution nergens vernoemd. Zit dit standaard ergens in op de business solution AMG of valt ook dit weg?

• Roy1985
Valderrama schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:02:
[...]

Nu je het zegt.... ik dacht dat die business solution AMG behoorlijk compleet was, maar kennelijk is het een en ander niet mogelijk en vallen er wat dingen weg. De armsteun achter valt dus weg, ben benieuwd wat er nog meer niet mogelijk is.

Ik heb bijvoorbeeld al gezien dat op zo'n launch edition je de optie hebt om die 60+ sfeerverlichting aan te vinken en ook die zie ik op de business solution nergens vernoemd. Zit dit standaard ergens in op de business solution AMG of valt ook dit weg?
Nee sfeerverlichting e.d. is ook niet mogelijk op de Business Solution. Zie wel dat er nu allemaal weer andere zaken mogelijk zijn als toen ik in mei bestelde....

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Valderrama schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:02:
[...]

Helaas is de Business Solution vrij beperkt aan te kleden. Zover ik kan zien is de sfeerverlichting geen optie bij de Business Solution en ook geen onderdeel van één van de andere pakketen.

Een aantal opties die zover bij mij bekend niet beschikbaar zijn op de Business Solution: HUD, Lederen bekleding, Stoel ventilatie, Multibeam Led, rijassistentie pakket, Premium (Plus) pakket, Voorstoelen elektrisch verstelbaar incl. memory, 360 camera, keuze in sierdelen openporig, standkachel, bagageruimtepakket, Burmester, adaptieve grootlichtassistent plus, adaptief onderstel. En vast nog wel één en ander vergeten ;-)

De Launch Edition heeft tevens fiscale voordeel en heeft heeft meer keuze mogelijkheden beschikbaar. Dit was voor mij de reden om voor deze versie te kiezen.

Daan_ wijzigde deze reactie 28-02-2019 14:08 (8%)

• Valderrama
HUD klopt inderdaad, dat had ik al meegekregen toen ik voor het eerst naar de A-klasse business solution AMG keek bij een dealer. Kan wel zonder HUD.

Qua stoelen krijg je de sportstoelen uit het AMG line pakket, die zijn volgens mij half leder. De rest van de zaken die genoemd staan... poeh, dat zijn er nogal wat. Wellicht dat multibeam led nog wel eigenlijk een must-have is ten opzichte van de 'standaard' led. Het rij assistentie pakket is mogelijk uitgekleed, maar volgens mij zitten aardig wat functies er wel bij inbegrepen. Burmester zou ik misschien wel willen hebben, maar daarover is niet iedereen lovend, maar kan inderdaad gewoonweg niet op de business solution.

Als ik alles aanvink wat ik zou willen hebben op een launch edition dan wordt de auto wel een stuk duurder dan wanneer ik vanuit de business solution AMG vertrek.

Geen armsteun achter, geen multibeam led, geen sfeerverlichting met 60 kleuren. Zit er überhaupt sfeerverlichting op de business solution AMG?? Anders is dat nog misschien wel de grootste showstopper! ( :P )

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

De Business Solution AMG heeft geen sfeerverlichting. Enkel verlichting in de 'voetenbak', bij de deurhendels en in de kopsteun.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Valderrama schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:33:
HUD klopt inderdaad, dat had ik al meegekregen toen ik voor het eerst naar de A-klasse business solution AMG keek bij een dealer. Kan wel zonder HUD.

Qua stoelen krijg je de sportstoelen uit het AMG line pakket, die zijn volgens mij half leder. De rest van de zaken die genoemd staan... poeh, dat zijn er nogal wat. Wellicht dat multibeam led nog wel eigenlijk een must-have is ten opzichte van de 'standaard' led. Het rij assistentie pakket is mogelijk uitgekleed, maar volgens mij zitten aardig wat functies er wel bij inbegrepen. Burmester zou ik misschien wel willen hebben, maar daarover is niet iedereen lovend, maar kan inderdaad gewoonweg niet op de business solution.

Als ik alles aanvink wat ik zou willen hebben op een launch edition dan wordt de auto wel een stuk duurder dan wanneer ik vanuit de business solution AMG vertrek.

Geen armsteun achter, geen multibeam led, geen sfeerverlichting met 60 kleuren. Zit er überhaupt sfeerverlichting op de business solution AMG?? Anders is dat nog misschien wel de grootste showstopper! ( :P )
Mercedes heeft de Business Solution als basis zakelijke lease auto neergezet. Doen ze met meer types. Bijvoorbeeld de C met de Lease Edition. Deze bevatten in basis de belangrijkste opties. De Launch Edition actie loopt t/m 31 maart. Heeft alsnog een fiscaal voordeel van zo'n 2000,-

De sfeerverlichting met al die kleuren vind ik persoonlijk geen must. De stoelen zijn lederlook artico (Kunst leer) met stof.

En wat bedoel je met rij assistentie uitgekleed? Bevat dodehoek, distronic, spoor, rem, stuur en uitstap assistent, pre-safe, ACC, verkeersborden herkenning. Heb zelf niet kunnen ontdekken wat er nog aan zou ontbreken. Zou deze zelf niet meer willen missen net als de HUD.

Geluid is iets heel persoonlijks en hier is advies dan ook ga zelf luisteren. Persoonlijk ben ik content met de Burmester.

Advies ga eens bij de dealer langs en kijk of ze een Business Solution AMG line hebben staan. En maak eens een proefrit. :)

Klopt dat prijzen bij de A (Launch Edition) op kunnen lopen zo gemerkt toen ik mijn A220 bestelde in september. Kwam toen op zo'n 59k uit.

Daan_ wijzigde deze reactie 28-02-2019 16:06 (46%)

• Djensen
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-09 14:24
Superdaantje schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:10:
[...]

Enige die ik kan verzinnen is de AR camera, maar dan zul je aardig moeten gaan hack en ben je waarschijnlijk de AR functionaliteit kwijt. Overige camera, van rij assistentie systemen als 360 zie antwoord hierboven.
En toch is er wel een optie als ik in de menu settings kijk, alleen niet te activeren helaas. Zie KLIK

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Klopt die had ik gezien, maar helaas alleen te activeren door zelf aan de slag te gaan. Zit nu bij de MB dealer en die gaf zelfde aan. Iets met wetgeving...
https://www.motor-talk.de...cam-nutzbar-t6514686.html

Daan_ wijzigde deze reactie 03-03-2019 18:07 (42%)

• Pvt_Ryan
Vorige week mijn CLA 180 laten chiptunen naar 180pk en het is echt een wereld van verschil _/-\o_ Motor loopt nu soepel, over het hele toerental power. Dat had ik veel eerder moeten doen. Snelheidsbegrenzer is er ook af gehaald, binnenkort een keer in Duitsland kijken hoe hard hij gaat :p

• Valderrama
Superdaantje schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:37:
[...]

Mercedes heeft de Business Solution als basis zakelijke lease auto neergezet. Doen ze met meer types. Bijvoorbeeld de C met de Lease Edition. Deze bevatten in basis de belangrijkste opties. De Launch Edition actie loopt t/m 31 maart. Heeft alsnog een fiscaal voordeel van zo'n 2000,-

De sfeerverlichting met al die kleuren vind ik persoonlijk geen must. De stoelen zijn lederlook artico (Kunst leer) met stof.

En wat bedoel je met rij assistentie uitgekleed? Bevat dodehoek, distronic, spoor, rem, stuur en uitstap assistent, pre-safe, ACC, verkeersborden herkenning. Heb zelf niet kunnen ontdekken wat er nog aan zou ontbreken. Zou deze zelf niet meer willen missen net als de HUD.

Geluid is iets heel persoonlijks en hier is advies dan ook ga zelf luisteren. Persoonlijk ben ik content met de Burmester.

Advies ga eens bij de dealer langs en kijk of ze een Business Solution AMG line hebben staan. En maak eens een proefrit. :)

Klopt dat prijzen bij de A (Launch Edition) op kunnen lopen zo gemerkt toen ik mijn A220 bestelde in september. Kwam toen op zo'n 59k uit.
Met rij assistentie uitgekleed bedoelde ik de rij assistentie zaken die inbegrepen zijn op de business solution AMG. Daar zijn toch behoorlijk wat zaken die 'ontbreken'.

Waar ik nog geen duidelijkheid over heb is hoe het qua audio zit op de business solution AMG. We weten dat de Burmester upgrade niet mogelijk is, maar wat zit er dan standaard wel in? Ik kan het nergens op de mercedes website terugvinden als ik de auto ga configureren. Het zou ook heel suf zijn als er in de achterdeuren geen speakers zitten en er geen subwoofer in zit om de kosten te drukken...

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Na mijn weten zijn er drie opties.
* Standaard geluid
* (Advanced) Sound System (onderdeel van Premium pakketen of Energizing pakket)
* Burmester

Zover ik zo snel kon zien zijn de laatste twee geen optie bij de Business Solution. Evenals beperkte keuze uit rijassistentie mogelijkheden. De Business Solution is als instapper in de markt gezet. MB zal waarschijnlijk bewust hebben gekozen voor de beperkte configuratie mogelijkheden.

Wil je keuze uit alle configuratie mogelijkheden dan kom je op de standaard modellen of de tijdelijke Launch Edition uit.

Prijslijst van de MB A geeft al nodige inzicht van de configuratie mogelijkheden.
https://www.mercedes-benz...let_BusinessSolutions.pdf

https://www.mercedes-benz...0.A-Klasse_Prijslijst.pdf

Maar ga langs de dealer maak proefrit in een A Business Solution en je weet het zeker ;-)

Daan_ wijzigde deze reactie 05-03-2019 11:00 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chutney
Standard Soundsystem:

- Max. Gesamtleistung: 100 Watt

- 6 Lautsprecher

Advanced Soundsystem:

- Max. Gesamtleistung: 225 Watt

- 9 Lautsprecher

- 1 Subwoofer

- 1 externer Zusatzverstärker

Burmester Surround-Soundsystem:

- Max. Gesamtleistung: 590 Watt

- 11 Premium-Lautsprecher

- 1 Subwoofer

- 1 externer Class-D Verstärker

- Optimiertes Klangbild

- Burmester Schriftzug :D

• Silversin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:54
Pvt_Ryan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:42:
Vorige week mijn CLA 180 laten chiptunen naar 180pk en het is echt een wereld van verschil _/-\o_ Motor loopt nu soepel, over het hele toerental power. Dat had ik veel eerder moeten doen. Snelheidsbegrenzer is er ook af gehaald, binnenkort een keer in Duitsland kijken hoe hard hij gaat :p
Waar heb je dit laten doen? Ben er ook aan het over nadenken, aleen extra geld uitgeven aan een leasesuto zint me niet zo :P

• Pvt_Ryan
Silversin schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:04:
[...]

Waar heb je dit laten doen? Ben er ook aan het over nadenken, aleen extra geld uitgeven aan een leasesuto zint me niet zo :P
Ik heb 'm laten chiptunen bij Fasttech in Haaksbergen. Heb ook nog zitten twijfelen daar een grotere turbo erop te zetten maar dacht eerst ff kijken wat de chiptuning doet. Voor mij is dat ruim voldoende. Vakkundige en gemoedelijke mensen daar, je kan echt merken dat ze verstand van zaken hebben

• Magicw00b
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-09 06:07
Superdaantje schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:43:
Na mijn weten zijn er drie opties.
* Standaard geluid
* (Advanced) Sound System (onderdeel van Premium pakketen of Energizing pakket)
* Burmester

Zover ik zo snel kon zien zijn de laatste twee geen optie bij de Business Solution. Evenals beperkte keuze uit rijassistentie mogelijkheden. De Business Solution is als instapper in de markt gezet. MB zal waarschijnlijk bewust hebben gekozen voor de beperkte configuratie mogelijkheden.

Wil je keuze uit alle configuratie mogelijkheden dan kom je op de standaard modellen of de tijdelijke Launch Edition uit.

Prijslijst van de MB A geeft al nodige inzicht van de configuratie mogelijkheden.
https://www.mercedes-benz...let_BusinessSolutions.pdf

https://www.mercedes-benz...0.A-Klasse_Prijslijst.pdf

Maar ga langs de dealer maak proefrit in een A Business Solution en je weet het zeker ;-)
Toevallig 2 weken geleden een C180 Business Solution AMG besteld.
Ik heb toen een studie gemaakt van de mogelijke geluidssystemen. Het Advance Soundsystem zit bij de Business Solution in het PLUS pakket.

Zelf heb ik de C180 Business Solution alsvolgt aangekleed:
Selenietgrijs
AMG pakket
Night pakket
Plus pakket
DAB+
Panorama dak.

Nog een weekje of 8 wachten :P

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Het pakket dat je aanhaalt is van de C klasse. Als je de configurator van beide auto's naast elkaar houdt. Dan zie je dat de A Business Solution verschillen kent met de opties en pakketen ten opzichte van de C. Bijvoorbeeld de opties Multibeam led, 360 camera, premium pakket, leren bekleding zijn bij de A Business Solution niet beschikbaar. Bij de A enkel bij de standaard of tijdelijke Launch Edition.

Zo zie je de optie Sound System niet terug bij de A klasse Business Solution?

Alvast heel veel rij plezier met je toekomstige auto. Die acht weekjes zijn zo om ;-)

Daan_ wijzigde deze reactie 07-03-2019 12:59 (13%)

• Merry10
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 18-03 22:17
Zelf wil ik een mercedes leasen en twijfel ik al enige tijd tussen de a160 en de cla, omdat ze op dezelfde prijs uitkomen nu met de actie tot 31 maart. Echter is de motor van de a160 wat aan de trage kant wat me een beetje ervan weerhoud, daarentegen is het nieuwe platform geweldig. De cla is een automaat met ambition pakket en een wereld van verschil met de acceleratie tov de a160, echter rij je over een paar maanden alweer een ‘oud’ model.

Ik zie dan ook dat er vooral a200 worden geleased op dit forum, helaas zit ik op een budget van om en nabij €500. Wil dan ook prive leasen omdat zakelijk de bijtelling erbij komt waardoor je op minimaal €700 uitkomt, of heb ik het nu helemaal fout dat prive in dit geval goedkoper is dan zakelijk? Misschien moet dit in een ander topic, maar was benieuwd in verband met de vele a klasse rijders hierzo. Kan maar geen keuze maken :+

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Pvt_Ryan schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 18:05:
[...]

Ik heb 'm laten chiptunen bij Fasttech in Haaksbergen. Heb ook nog zitten twijfelen daar een grotere turbo erop te zetten maar dacht eerst ff kijken wat de chiptuning doet. Voor mij is dat ruim voldoende. Vakkundige en gemoedelijke mensen daar, je kan echt merken dat ze verstand van zaken hebben
Als je begint met andere turbos te monteren, dan gaan de prijzen snel de lucht in.
Vaakt is het leuker om met gechipte lagere versie tr rijden dzn met de versie hogere. Die kleinere turbos spinnen veel sneller op en neer :p

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Merry10 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 20:02:
Zelf wil ik een mercedes leasen en twijfel ik al enige tijd tussen de a160 en de cla, omdat ze op dezelfde prijs uitkomen nu met de actie tot 31 maart. Echter is de motor van de a160 wat aan de trage kant wat me een beetje ervan weerhoud, daarentegen is het nieuwe platform geweldig. De cla is een automaat met ambition pakket en een wereld van verschil met de acceleratie tov de a160, echter rij je over een paar maanden alweer een ‘oud’ model.

Ik zie dan ook dat er vooral a200 worden geleased op dit forum, helaas zit ik op een budget van om en nabij €500. Wil dan ook prive leasen omdat zakelijk de bijtelling erbij komt waardoor je op minimaal €700 uitkomt, of heb ik het nu helemaal fout dat prive in dit geval goedkoper is dan zakelijk? Misschien moet dit in een ander topic, maar was benieuwd in verband met de vele a klasse rijders hierzo. Kan maar geen keuze maken :+
Voor keuze (zakelijke) lease auto kun je hier terecht.
Keuze leaseauto - Deel 5

Voor regelingen, fiscaal, etc. m.b.t. leasen
Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Voor private lease
Private Lease - Deel 1

Je hebt het over vergelijking tussen de A160 en de CLA, maar welke CLA probeer je te vergelijken? Je lease budget geeft je niet al te veel ruimte in keuzes en aankleding, maar zie hiervoor het Keuze leaseauto - Deel 5

• Roy1985
Pfff....Binnenkort maar eens eerste ervaring opdoen bij schadeherstel van de Mercedes dealer.
Gisteren terug gekomen van weekendje weg, en op de parkeerplaats vond iemand het nodig zijn / haar deur zo hard mogelijk in mijn auto te duwen... (althans daar lijkt het op). Deuk en lak weg, de eerste schade na 5 maanden :(

• Merry10
Superdaantje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:21:
[...]

Voor keuze (zakelijke) lease auto kun je hier terecht.
Keuze leaseauto - Deel 5

Voor regelingen, fiscaal, etc. m.b.t. leasen
Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

Voor private lease
Private Lease - Deel 1

Je hebt het over vergelijking tussen de A160 en de CLA, maar welke CLA probeer je te vergelijken? Je lease budget geeft je niet al te veel ruimte in keuzes en aankleding, maar zie hiervoor het Keuze leaseauto - Deel 5
Thanks voor de links! Heb al zoveel stof gelezen haha, maar zal het ff doornemen.

De vergelijking gaat tussen de A160 en de CLA 180 private lease edition, waar de A160 het gehele combi-instrument heeft.

Ik heb altijd een simpele auto gehad en dan denk je dat je voor €500 pm wel iets behoorlijks kan leasen, ook ivm de actie, denk je dat €500 goedkoop is voor een mb, omdat je normaal gesproken geen mb kan leasen voor €500. Ivm met de vele a200 leasers was ik gewoon benieuwd naar de prijs, maar blijkbaar zitten deze ook allen boven de €600.

Wil best wachten op de a klasse sedan versie of de nieuwe cla, maar die zullen ook voor minimaal €650 pm de deur uitgaan gok ik zomaar.

Auto’s toch.. 8)7

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Maar voor keuze lease auto etc. kun je beste terecht in Keuze leaseauto - Deel 5
Plaats hier een post met onderstaande informatie en je zult gerichte adviezen krijgen. ;-)

Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
Contractduur:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling:
Merkbeleid, zo ja, welke:
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Wil je indicatie van lease prijs en netto bijteling. Dan zou je op directlease.nl de configurator eens door kunnen lopen. Vul looptijd, km, in en geef aan of je vervangend vervoer, winterbanden regeling wenst. Met 500,- zal het krap aan worden voor basis A

Daan_ wijzigde deze reactie 13-03-2019 08:51 (110%)

• Merry10
Superdaantje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:13:
Maar voor keuze lease auto etc. kun je beste terecht in Keuze leaseauto - Deel 5
Plaats hier een post met onderstaande informatie en je zult gerichte adviezen krijgen. ;-)

Leasebudget:
Kilometrage per jaar:
Contractduur:
Inclusief of exclusief brandstofcomponent:
Bij inclusief brandstofcomponent, Fabrieksopgave of alternatieve regeling:
Merkbeleid, zo ja, welke:
Overige afhankelijkheden:
Specifieke wensen:
Uiteindelijke keuze:

Wil je indicatie van lease prijs en netto bijteling. Dan zou je op directlease.nl de configurator eens door kunnen lopen. Vul looptijd, km, in en geef aan of je vervangend vervoer, winterbanden regeling wenst. Met 500,- zal het krap aan worden voor basis A
Bedankt! Zal het ff bekijken.

• loccie8910
Nu ook op w205 2019 facelift versie met Video on motion

loccie8910 wijzigde deze reactie 19-03-2019 09:02 (8%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Vanochtend m'n A-Klasse naar de dealer gebracht voor winterbandenwissel en 25.000km onderhoudsbeurt.
Toen m'n collega een B-Klasse reed, kreeg hij bij zijn toenmalige dealer Wensink een Smart mee als vervangend vervoer. Ik heb 'm nu naar ASV in Eindhoven gebracht omdat wij met ons kantoor in Eindhoven zitten, stond dit klaar als vervangend vervoer. :+

• HertogJack
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16-09 21:30
Gister mijn nieuwe e-class estate met bouwjaar 04/18 opgehaald uit Duitsland, mijn eerste mercedes, kom vanuit een BMW 3 serie.

Nu nog even wachten op rdw en belastingdienst!

Heeft iemand hier (of ken je toevallig iemand) ervaring met het unlocken van Apple Carplay in dit model? Zoja dan hoor ik dit heel graag.

psn: HertogJack

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:53

Famous

R 400+

Wat hoop ik toch ooit (lees: op korte termijn) de staatsloterij te winnen, vind dit echte pure porno..
https://www.graperautomot...des-amg-e63s-edition-1-2/

Xbox live: Ghesous

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:38
Ik heb een mooie C220d op het oog (06/2018, van voor de facelift) met binnen- en buitenkant AMG. Apple Carplay zit er niet op, maar voor zover ik begrepen had moet dat wel nog te regelen zijn.

Alleen loop ik een beetje verloren in de connected / navigatiemogelijkheden. Waarop moet ik letten? Voor zover ik nu zie is het een standaardnavigatiesysteem met TMC (optie 367 LIVE TRAFFIC INFORMATION), maar ik vroeg me af of er ook varianten zijn die hun verkeersinformatie via het internet binnenhalen?

Zijn er optionele nice-to-haves op dat vlak waarvan ik de aanwezigheid moet controleren?

Dit zijn alvast enkele relevante opties:
  • 15U VOORBEREIDING MERCEDES-BENZ LINK
  • 355 VERDER UITGEBREIDE MBUX
  • 357 SD KAARTNAVIGATIE
  • 360 COMMUNICATIEMODULE UMTS
  • 367 LIVE TRAFFIC INFORMATION
  • 355 LIVE TRAFFIC INFORMATION
Bedankt alvast :)

ctrlaltdelbe wijzigde deze reactie 14-04-2019 15:38 (20%)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Bij mijn oude C350e (2016) zat live traffic via TomTom en gaat via ingebouwde simkaart. Dat werkte erg goed. De verkoper kan je wellicht wel voorzien van informatie of het om de live traffic van TomTom gaat.

Zover bij mij bekend heeft de C klasse geen MBux. Zeker niet in de versie voor de update. De C heeft standaard entertainment met Garmin. En je hebt de luxere Command Online.

Op de website kun je uitgebreide optie lijst vinden. Hierin staat ook wat extra uitleg m.b.t. de beschikbare opties.

Nice to haves zal per persoon verschillen. Persoonlijk verkies ik de Command Online, Rij assistentie pakket plus, verstelbare elektrische stoelen, 360 camera, HUD, DAB+ etc....

Daan_ wijzigde deze reactie 14-04-2019 18:40 (56%)

• ctrlaltdelbe
Daan_ schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:10:
Bij mijn oude C350e (2016) zat live traffic via TomTom en gaat via ingebouwde simkaart. Dat werkte erg goed. De verkoper kan je wellicht wel voorzien van informatie of het om de live traffic van TomTom gaat.

Zover bij mij bekend heeft de C klasse geen MBux. Zeker niet in de versie voor de update. De C heeft standaard entertainment met Garmin. En je hebt de luxere Command Online.

Op de website kun je uitgebreide optie lijst vinden. Hierin staat ook wat extra uitleg m.b.t. de beschikbare opties.

Nice to haves zal per persoon verschillen. Persoonlijk verkies ik de Command Online, Rij assistentie pakket plus, verstelbare elektrische stoelen, 360 camera, HUD, DAB+ etc....
Bedankt :) Ik heb Comand Online even nagevraagd - is voor zover ik kan zien nauw verwant met Apple Carplay, dus ik wacht het antwoord even af. Die voorbereiding voor Mbux is een optie die op de optielijst staan als zijnde aanwezig, maar ik zie ook niets dat er op wijst dat er echt Mbux in die auto zit.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kan mij niet voorstellen dat MBUX beschikbaar is voor de C klasse voor de update. MBUX is vorig jaar als eerste geïntroduceerd voor de A klasse en komt langzaam bij overige modellen. Mercedes heeft voor de C update versie aangegeven dat MBUX hier niet beschikbaar voor komt. Of heb wat gemist dat deze alsnog beschikbaar gaat komen?

Google resultaten "MBUX C klasse"

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

ctrlaltdelbe schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:48:
[...]

Bedankt :) Ik heb Comand Online even nagevraagd - is voor zover ik kan zien nauw verwant met Apple Carplay, dus ik wacht het antwoord even af. Die voorbereiding voor Mbux is een optie die op de optielijst staan als zijnde aanwezig, maar ik zie ook niets dat er op wijst dat er echt Mbux in die auto zit.
MBUX ga je ook niet vinden in die auto, dus laat die hoop los.

Maar je hebt iets op het oog, waarom ga je er niet in proefrijden dan? Dan kan je gelijk al die wensen eens testen of ze erop zitten :)

MBUX:
Het zit nu op de A, B en de CLA Coupe.

@Daan_

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Yep... en nog paar types zoals de GLE etc... -)

• ctrlaltdelbe
Ik had mijn hoop ook niet echt gesteld op die MBUX - boeit me niet echt, stond gewoon op de optielijst, geen idee waarom ;) . Ben gaan proefrijden met de wagen en er zat geen Apple Carplay op, die door het ontbreken van COMAND online niet nagebouwd kan worden.

Dus auto zit vol met opties, maar dus geen tof navigatiesysteem / mogelijkheid dat te vervangen. Ook zonde om in zo'n auto een smartphonehouder te hangen, dus ik vrees dat ik afhaak...

Best wel jammer, vanbinnen & vanbuiten AMG Styling, afwerking met houtnerf ipv pianolak, Burmester audio, etc etc maar dat dus niet. :/

ctrlaltdelbe wijzigde deze reactie 15-04-2019 18:17 (13%)

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

ctrlaltdelbe schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:17:
Ik had mijn hoop ook niet echt gesteld op die MBUX - boeit me niet echt, stond gewoon op de optielijst, geen idee waarom ;) . Ben gaan proefrijden met de wagen en er zat geen Apple Carplay op, die door het ontbreken van COMAND online niet nagebouwd kan worden.

Dus auto zit vol met opties, maar dus geen tof navigatiesysteem / mogelijkheid dat te vervangen. Ook zonde om in zo'n auto een smartphonehouder te hangen, dus ik vrees dat ik afhaak...

Best wel jammer, vanbinnen & vanbuiten AMG Styling, afwerking met houtnerf ipv pianolak, Burmester audio, etc etc maar dat dus niet. :/
Kwestie van naar de dealer en dan je wensen neergooien.

Zij hebben toegang tot alle dealers / voorraden :-)

Je kan alvast hier kijken: https://www.mbdb.nl/gebruikt/actuele-voorraad

Je weet wat je wilt, dus wie weet :-)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

ctrlaltdelbe schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:17:

Staan nog genoeg C's op voorraad bij de MB dealers. Zal vast wel iets tussen zitten ;-)

Had/heb CarPlay in de auto, maar gebruik deze zelf niet (zelden). In de C gebruikte ik geen houder. Telefoon lag altijd op de middenconsole. En dat werkte prima :)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Afgelopen week trekhaak laten monteren onder m'n A-Klasse. Vanmorgen direct getest door de caravan van m'n ouders op te halen bij de stalling. ;)
Mooie combinatie, m'n vader vroeg al of hij de auto mee mocht nemen voortaan op vakantie. :+

Rivanov wijzigde deze reactie 27-04-2019 15:18 (9%)

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:13

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Roy1985 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:03:
Pfff....Binnenkort maar eens eerste ervaring opdoen bij schadeherstel van de Mercedes dealer.
Gisteren terug gekomen van weekendje weg, en op de parkeerplaats vond iemand het nodig zijn / haar deur zo hard mogelijk in mijn auto te duwen... (althans daar lijkt het op). Deuk en lak weg, de eerste schade na 5 maanden :(
Ha, hier in 8 maanden:
- linkerhoek voorbumper (deze was voordat ik nog maar 1x had getankt)
- linkerhoek achterbumper
- deuk deur links
- lak weg door deur rechts
- lak weg achterbumper door fiets (gok ik)
- linkerhoek achterbumper (net 2 maanden geleden opnieuw gespoten)

Fantastisch wonen zo in de stad 8)7 De vorige keer had ik een briefje en volgens de persoon komt het doordat op de E de bumper nogal uitsteekt, waardoor ze met fileparkeren hem net meenemen met wegrijden. Helaas voor alle andere schades geen briefjes terwijl ze gegarandeerd zelf ook behoorlijk schade moeten hebben.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Na twee keer terug te zijn geweest met de A. Nu bij oude vertrouwde MB dealer. Eindelijk hebben ze het gevonden. Auto heeft aantal software updates gehad en de camera's zijn opnieuw gekalibreerd (zitten stiekem toch best wat camera's in de auto (7)) en iets met sensor van koelvloeistof.

Verkeersborden herkenning functioneert nu stuk beter. En meldingen die ik kreeg van dat koelvloeistof te warm is. Zijn verdwenen.

Er was blijkbaar ook terugroepactie m.b.t. software update. Deze is ook gelijk uitgevoerd. Maar wat deze update deed. Zou het niet weten :D

Daan_ wijzigde deze reactie 29-04-2019 11:55 (6%)

• freakk
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 12-09 00:12
@Rivanov ik zit ook te denken om toch nog een trekhaak te laten monteren, is die afneembaar? en wat kost het grapje als ik vragen mag?

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Bij mij is deze bij aflevering er onder gezet. Trekhaak is afneembaar, maar moest nog wel extra koelvin geplaatst worden. Op factuur stond nog net geen 1000,-

Vraag het na bij je dealer of LM. Zij kunnen je vast voorzien van offerte.

Daan_ wijzigde deze reactie 29-04-2019 21:23 (42%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Vandaag opgehaald, uiteindelijk niet gekozen voor de AMG line, maar deze.
Mercedes-Benz B-Klasse 180 benzine Business Solution Plus inclusief DAB+

De eerste 100KM er al weer opzitten :-)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

freakk schreef op maandag 29 april 2019 @ 12:19:
@Rivanov ik zit ook te denken om toch nog een trekhaak te laten monteren, is die afneembaar? en wat kost het grapje als ik vragen mag?
Mij niets. ;)
De leasemaatschappij mag € 2000 betalen aan de dealer.
Dat is voor:
- afneembare trekhaak
- extra koelvin
- arbeid (grootste deel)

Ze hebben wel de AMG diffuser een stuk moeten afzagen.

Rivanov wijzigde deze reactie 29-04-2019 20:21 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

KRGT schreef op maandag 29 april 2019 @ 17:17:
Vandaag opgehaald, uiteindelijk niet gekozen voor de AMG line, maar deze.
Mercedes-Benz B-Klasse 180 benzine Business Solution Plus inclusief DAB+

[Afbeelding]

De eerste 100KM er al weer opzitten :-)
Veel rij plezier ;-)

Daan_ wijzigde deze reactie 29-04-2019 21:22 (28%)

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Gewoon omdat het kan:
Mercedes ME integratie met Home Assistant:
https://github.com/ReneNulschDE/ha_cc_mbwebapppy

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

KRGT schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:31:
Gewoon omdat het kan:
Mercedes ME integratie met Home Assistant:
https://github.com/ReneNulschDE/ha_cc_mbwebapppy

[Afbeelding]
Cool. Hoe kan ik dit gebruiken? :)

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

M'n Raspberry Pi maar weer eens afstoffen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:24
De Engelse variant van remmen is brake. :P

• KRGT
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

jadjong schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:47:
De Engelse variant van remmen is brake. :P
:+

Was mij niet opgevallen haha

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 14:05
Ik wil mijn auto verkopen maar weet echt niet aan welke prijs ik moet denken.

C180 AMBITION uitvoering, benzine, automaat, bouwjaar 2014 (dus met de facelift), 69.900 KM, dealer onderhouden en origineel NL auto met NAP.

Opties:
- kantel/schuifdak
- led lichten (intelligent led light system)
- automatisch inparkeren
- cruise control en speedlimiter
- vermoeidheidsdetectie, regensensor, sensor voor afstand tot de voorlichter
- etc...

De auto verkeert echt in tiptop conditie en heeft een maand geleden nog een flinke beurt gehad.

Wat is zoiets nog waard denken jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Geen soortgelijke auto's te vinden op Gaspedaal oid?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:49
@8x4 Rond €24000-€27000

Amaze86 wijzigde deze reactie 05-05-2019 11:20 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

MBUX kaart update 262 is beschikbaar.

Deze is van de week beschikbaar gekomen en is mondjes maat te downloaden via de Mercedes-Me portaal. Na aantal dagen foutmelding te hebben mogen zien. Vandaag groen licht en aan het downloaden ;-)

Daan_ wijzigde deze reactie 06-05-2019 17:07 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Daan_ schreef op maandag 6 mei 2019 @ 17:01:
MBUX kaart update 262 is beschikbaar.

Deze is van de week beschikbaar gekomen en is mondjes maat te downloaden via de Mercedes-Me portaal. Na aantal dagen foutmelding te hebben mogen zien. Vandaag groen licht en aan het downloaden ;-)
Ik wilde net posten dat ik zojuist m'n eerste OTA update heb gekregen in de auto. Het was een kaartupdate. Kaarten van Benelux (v9.0) met nog als extra v250. Kreeg ineens een melding op m'n display dat m'n systeem herstart moest worden om de update te voltooien. Maar via Mercedes.Me Portal sstaat dus alweer v262 klaar?

Wordt ook tijd dat ze de POI's gaan bijwerken. Pompstation hier in de buurt wordt nog steeds als een Shell pomp aangegeven, maar is al enkele jaren een Lukoil.

/edit: Die OTA update van toen straks is nu ook zichtbaar via Software Update in de Mercedes Me portal.

Maar zie inderdaad bij de Kaart Update alweer een nieuwe update klaarstaan die ik handmatig kan installeren.

Rivanov wijzigde deze reactie 06-05-2019 19:53 (16%)

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True