Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:57

Rivanov

Apple freak

Grmbl waar blijft die MBUX update.. :F

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:29

MrBubbles

Ik mis je

cryonic90 schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:31:
Ik mag mij sinds afgelopen zaterdag ook melden in dit topic.
Ben van een V70 overrgestapt naar een E350 coupe uit 2009:
[Afbeelding]

Ontzettend blij en nu nog alle dingetjes van de auto een beetje ontdekken :)
Lekker, met de V6. 272pk? Veel rijpleizer, maar dat gaat met die generatie E klasses absoluut wel lukken. _/-\o_

I didn't ask for this, I was chosen.

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 08:10
[Afbeelding]

Gefeliciteerd. Erg mooie auto. De wielen vind ik we jammer, maken t gelijk redelijk fout, terwijl het een hele stijlvolle auto kan zijn.

BMW F31 330i M Sport Shadow

• cryonic90
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-08 19:32
MrBubbles schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 00:52:
[...]

Lekker, met de V6. 272pk? Veel rijpleizer, maar dat gaat met die generatie E klasses absoluut wel lukken. _/-\o_
V6 met 292 PK inderdaad, heerlijk blok, zeker in de sport modus :) en thanks, volgens mij gaat dat ook zeker wel lukken!
sham27 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 08:44:
[...]

Gefeliciteerd. Erg mooie auto. De wielen vind ik we jammer, maken t gelijk redelijk fout, terwijl het een hele stijlvolle auto kan zijn.
Dat is ook het enige wat mij niet helemaal zint aan deze auto. Ik ben al aan het zoeken naar andere (originele MB) velgen. Hier wordt het direct een enorme patserbak van inderdaad.

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-08 10:39

swtimmer

Ontrafelt het leven!

swtimmer schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 12:15:
[...]

Ik heb dit al een tijdje aangezet maar kan met geen mogelijkheid vinden hoe het te gebruiken. Als ik google assistent vraag om Mercedes geeft die aan dat het niet beschikbaar is. Het hele connected home heb ik niet eens kunnen vinden hoe/wat nu mogelijk zou moeten zijn.

Jij meer succes?
Klein kickje, we zijn weer een maand verder en ik zie nog steeds nergens de optie om ook maar iets in te stellen. Iemand anders meer succes?

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:48
Vraagje over 2 Benzen die ik op het oog, maar ben een beetje verward:

https://link.marktplaats.nl/m1354335913

https://link.marktplaats.nl/m1351451062

Op het oog gelijke auto's maar stiekem veel verschil.

Op kenteken W203 -> C32 AMG Kompressor.
Ene weegt 1535kg, andere 1640kg.
5.2s tegen 9.5s naar de honderd.
Top van 250 tegen een top van 218.

Auto verschillen maar 1 jaar, 00 -> 01.

Snap niet waar die verschillen vandaan komen.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• sham27
NoFearCreations schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:45:

Waarschijnlijk omdat je bij die AMG nog minimaal twee x de aanschafprijs kwijt bent om hem netjes en goed te krijgen.

• NoFearCreations
sham27 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:48:
[...]

Waarschijnlijk omdat je bij die AMG nog minimaal twee x de aanschafprijs kwijt bent om hem netjes en goed te krijgen.
Uberhaubt mijn vraag niet gelezen, dus reageer dan ook niet.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:16

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Ik zie beide gevallen kentekens die niet overeen komen met het bouwjaar van de auto. Zijn import.

Vermoedelijk bij het importeren fouten gemaakt met het op het kenteken zetten? Of fouten gemaakt en achteraf gecorrigeerd in de auto zelf maar lager gewicht is wel lagere belastingklasse.

Touchdomex wijzigde deze reactie 28-12-2018 19:52 (6%)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• sham27
NoFearCreations schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:49:
[...]

Uberhaubt mijn vraag niet gelezen, dus reageer dan ook niet.
Fout gelezen.. :+

Hoe dan ook twee kansloze pauperbakken

• NoFearCreations
Touchdomex schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:52:
[...]

Ik zie beide gevallen kentekens die niet overeen komen met het bouwjaar van de auto. Zijn import.

Vermoedelijk bij het importeren fouten gemaakt met het op het kenteken zetten? Of fouten gemaakt en achteraf gecorrigeerd in de auto zelf maar lager gewicht is wel lagere belastingklasse.
Maar op google zijn er ook heel verschillende resultaten, en het gaat mij vooral om het gewicht. Wil eigenlijk onder de 1550 blijven, dus snap niet waarom die ene zoveel zwaarder is.
sham27 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:53:
[...]

Fout gelezen.. :+

Hoe dan ook twee kansloze pauperbakken
Top gear top tip!!!!
Als je niks zinnigs te melden hebt, zeg dan niks.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:16

Touchdomex

Plunder with Thunder.

NoFearCreations schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:55:
[...]

Maar op google zijn er ook heel verschillende resultaten, en het gaat mij vooral om het gewicht. Wil eigenlijk onder de 1550 blijven, dus snap niet waarom die ene zoveel zwaarder is.
Ja in dat geval zou ik zeggen zoek een ander model want vermoedelijk is die van 15xx al lager ingeschaald dan dat de auto daadwerkelijk is :P

En weet niet waar je zoekt maar zouden deze auto's met andere specs geleverd zijn in de USA? Waardoor gewichten anders zijn?

Het is allemaal koffiedik kijken maar er zijn vooral erg veel dingen waarom er een verschil in kan zitten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:31
Dikke wagens, zorg aub dat je een nette koopt en dan kan je erveel plezier mee hebben

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:26
Waarom wil je een 17-jaar-oude AMG met 270.000 km en 14 vorige eigenaren kopen?

Ik zou daar mijn vingers niet aan branden.

• karel-jacobse
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-08 00:15
Die ene C32 heeft een “uitlaat met afstandsbediening voor het dikke AMG geluid”, daar zou ik sowieso bij wegblijven. Dat betreft een aftermarket klappenauspuffanlage waar je veel ellende van kan hebben.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online

Gewicht kan verschillen vanwege de opties af fabriek (een volgeladen auto weegt significant meer dan een kaal exemplaar).

Verschil op kenteken komt hoogstwaarschijnlijk door het RDW. Als een medewerker niet goed kijkt heb je zomaar een andere benaming.

Prestatiecijfers (0-100 en Vmax) zijn denk ik ergens incorrect gegenereerd (denk bij MP, want ik vermoed dat RDW dat niet vastlegt). Geen idee van welk model overigens, de 200 was sneller dan dat en de 180 langzamer. Zal vast komen door de benaming op kenteken.

Let wel op met wat je koopt. Goede exemplaren zijn met een reden duur.
[Afbeelding]

Gefeliciteerd. Dat is best een verschil, van een praktische station naar een sportieve coupé.

S_Chief wijzigde deze reactie 29-12-2018 14:31 (17%)

You save everyone, but who saves you?

• cryonic90
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-08 19:32
S_Chief schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:30:
[...]

Gewicht kan verschillen vanwege de opties af fabriek (een volgeladen auto weegt significant meer dan een kaal exemplaar).

Verschil op kenteken komt hoogstwaarschijnlijk door het RDW. Als een medewerker niet goed kijkt heb je zomaar een andere benaming.

Prestatiecijfers (0-100 en Vmax) zijn denk ik ergens incorrect gegenereerd (denk bij MP, want ik vermoed dat RDW dat niet vastlegt). Geen idee van welk model overigens, de 200 was sneller dan dat en de 180 langzamer. Zal vast komen door de benaming op kenteken.

Let wel op met wat je koopt. Goede exemplaren zijn met een reden duur.

[...]

Gefeliciteerd. Dat is best een verschil, van een praktische station naar een sportieve coupé.
Thanks!
Dat is zeker een verschil, maar ook precies het verschil waar ik naar op zoek was, dus helemaal geslaagd :)

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13:37

Hari-Bo

F5 addict

BFmango schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:04:
Waarom wil je een 17-jaar-oude AMG met 270.000 km en 14 vorige eigenaren kopen?

Ik zou daar mijn vingers niet aan branden.
En daarbij was de Benz van 1995 - nov 2003 ook niet kwalitatief op zijn best door issues met watergedragen lak en elektra. Ik zou deze inderdaad ook laten staan, tenzij het enkele eigenaren heeft met de volledige historie bekend. Anders kan het een hele dure hobby worden.

Big Green Egg kopen voor een schappelijke prijs? Stuur een DM! kokenmetvuur.nl

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11:21
Rivanov schreef op maandag 24 december 2018 @ 17:13:
Grmbl waar blijft die MBUX update.. :F
Als ik de motor-talk.de thread bekijk zie ik dat deze week een aantal mensen hun W177 hebben binnengebracht voor een update (met 3 DVD's). Ze zijn er wel niet uit of er veel veranderd is buiten een paar cosmetische icoon-verplaatsingen en een "progressive" style in de UI. Ik ga nog even afwachten.

De OTA update zou pas later volgen wegens server issues (maar als het 3 DVD's is dan denk ik aan 50-70GB aan data en de kaarten updaten duurt al eeuwen, wss is het sneller via de garage).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:07
Kwam bij toeval nog achter een MBUX feature, als je de spraak knop op het stuur lang indrukt lust hij door naar de assistent op je telefoon :)
(Android telefoon in mijn geval)

• zaka_m4
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 22-08 15:07
Ik kwam ook een mooie feature tegen als je AR hebt dan heb je een camere voor onder de spiegel. Je kan dan de camera ook gebruiken zodat hij de stoplichten voor je kan tonen op het scherm. Erg handige optie aangezien ik anders vaak naar voren moet leunen om zo naar boven de lichten te zien. Top functie!!

• Djensen
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-08 14:20
Ik krijg de laatste tijd regelmatig de melding na ongeveer 15 minuten op pad te zijn in een pop-up "camera vervuild...." en dat vervolgens de assistentie systemen niet meer werken. De melding gaat vaak ook vanzelf weer weg en dan werkt het ook allemaal weer, dit zonder dat er verder iets gedaan is.

Weet iemand welke camera er dan "vervuild" zou moeten zijn of ook last van vergelijkbare melding(en)?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

jip_86 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:06:
Kwam bij toeval nog achter een MBUX feature, als je de spraak knop op het stuur lang indrukt lust hij door naar de assistent op je telefoon :)
(Android telefoon in mijn geval)
Jup. Siri op iOS wordt hier ook mee getriggerd.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 11:29

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Djensen schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:43:
Ik krijg de laatste tijd regelmatig de melding na ongeveer 15 minuten op pad te zijn in een pop-up "camera vervuild...." en dat vervolgens de assistentie systemen niet meer werken. De melding gaat vaak ook vanzelf weer weg en dan werkt het ook allemaal weer, dit zonder dat er verder iets gedaan is.

Weet iemand welke camera er dan "vervuild" zou moeten zijn of ook last van vergelijkbare melding(en)?
Welke opties heb je? Als ik het zo lees dan vermoed ik de gene die bij de binnen spiegel te vinden zijn.

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

• S_Chief
  • Niet online
Djensen schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:43:

Maak je voorruit eens goed schoon.

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• S_Chief
  • Niet online
Nieuws:
The new Mercedes-Benz CLA Coupé
quote: uitklappen voor volledig persbericht
Las Vegas. The new Mercedes-Benz CLA Coupé is not only the most emotional vehicle in its class, it is also highly intelligent: From MBUX Interior Assist, which recognises operational demands from gestures and equips the interior with intelligence, through augmented reality for navigation and understanding indirect voice commands to the ENERGIZING COACH that provides individual fitness recommendations, the new CLA offers an array of clever solutions. There are also ingenious details when it comes to the aerodynamics and new functions for the Intelligent Drive driving assistance package. The design underlines the coupé character with its stretched form and design elements such as the bonnet with powerdomes or the rear licence plate which has been moved down. As such it does justice to its predecessor’s status as a design icon.

With MBUX, Mercedes-Benz has been revolutionising how to operate a car and communicate with it since the launch of the A-Class. “Now we go to the next level with an intelligent interior assistance system for the compact class. By recognising gestures it facilitates natural operation,” says Ola Källenius, Member of the Board of Management of Daimler AG, responsible for Group Research and Mercedes-Benz Cars Development. “This is not the only new feature by which the CLA offers a great deal of automotive intelligence.”

“With the first CLA we created a totally new segment with a four-door coupé and celebrated a huge success by selling some 750,000 CLA and Shooting Brake,” adds Britta Seeger, Member of the Board of Management of Daimler AG, responsible for Mercedes-Benz Cars Marketing & Sales. “The new edition of the CLA has been developed further in an intelligent way and is even more emotional and sportier than its predecessor. Coupled with new operating systems, it sets new benchmarks for the entire class.”

The new generation of compacts has made a key contribution to the rejuvenation and image change of the Mercedes-Benz brand. The CLA is important for winning and retaining new customers in particular. The CLA Coupé was launched in the USA in 2013, making it the first compact Mercedes‑Benz on the American market. At peak times, more than two thirds of CLA buyers in the USA came from competitors. On average, CLA customers in the USA are around ten years younger than the typical Mercedes‑Benz customer. In Europe, too, CLA customers are among the youngest in the Mercedes portfolio. In 2017, one in two customers in Europe previously drove a competitor's vehicle. Over 75 percent of European customers who previously drove a CLA as a coupé or Shooting Brake chose a Mercedes‑Benz again for their next vehicle. In total, some 750,000 units of the first-generation CLA Coupé and CLA Shooting Brake contributed considerably to the compact car's success.

In its first year, the new CLA will also be available as an Edition 1. In terms of both the exterior and the interior, this limited edition special model has numerous visual accents which underline its exclusivity. The new CLA will be manufactured at the Kecskemét plant (Hungary) and comes onto the market in May 2019.

Design: pure emotion

“As a four-door coupé, the new CLA intrigues with its puristic, seductive design and sets new standards in the design DNA of ‘ sensual purity’. It impresses with its perfect proportions reflecting the first design sketch: a long, stretched bonnet, a compact greenhouse, a wide track with exposed wheel arches and our typical GT rear end with a strong distinctive ‘Coke-bottle shoulder’ ,” says Gorden Wagener, Chief Design Officer of Daimler AG. “In short - the CLA Coupé has the potential to become a modern design icon.”

The combination of the long, stretched entry line above the windows and frameless doors give the CLA Coupé its unmistakeable sporty and elegant character. Forming the front end is the striking front section which is raked forwards like a shark nose with a long, stretched bonnet featuring powerdomes.

Flat headlamps together with the low slung bonnet and the diamond radiator grille with central star create the vehicle’s sporty face. The two-piece, narrow tail lamps and the number plate housed in the bumper make the rear of the CLA look especially wide.

With the greenhouse moved back, the sporty GT rear achieves a balance between elegance and sportiness. Featuring pared-down lines, the precisely modelled side profile provides an interesting interplay of light and shade. Dispensing with the upper shaped edge of the side wall permits extremely muscular and athletic shoulder shaping, stretching from the front wheel arch through to the sculptured rear. Flush with the outer edge of the body, the wheels with their flared wheel arches and wide track epitomise dynamism and give the vehicle a sporty presence.

In the interior, all elements are arranged according to the overarching design themes of ‘high tech’ and ‘youthful avant-garde’ – be that the steering wheel, the door handle operating module, the centre console or the seats. As in the A‑Class, the unique interior architecture is shaped in particular by the avantgarde design of the dashboard: The designers completely dispensed with a cowl above the cockpit. As a result, the wing-shaped main body of the dashboard extends from one front door to the other with no visual discontinuity. The widescreen display is completely free-standing. The lower section is visually separated from the main body of the instrument cluster by a ‘trench’, and it appears to float in front of the instrument cluster. The ambient lighting enhances this effect. The air vents in a sporty turbine-look are another highlight.

Suspension: exceptionally agile and yet comfortable

In terms of driving dynamics, too, the new CLA keeps the promise of its design: A wide track (an extra 63 mm at the front and 55 mm more at the rear compared to its predecessor) and a lower centre of gravity are the two key features which give the CLA the sportiest driving characteristics of all models in the new generation of compacts from Mercedes-Benz. The technical specification includes a decoupled multi-link axle at the rear for reduced noise and vibration, a Direct-Steer system as standard and hydromounts at the front. A stabiliser bar with a larger diameter reduces body roll. As an option, an active adaptive damping system is available, giving the driver the choice between comfort or a more uncompromising sporty tuning. The range of wheels starts at 16 inches and goes up to 19 inches with tyre sizes starting at 205/60 R 16 and ending as standard at 225/40 R 19. The ESP® has been specially adapted to the CLA’s potentially high cornering speeds and handling performance.

One year since the première: MBUX keeps on learning

One year ago, MBUX – the Mercedes-Benz User Experience – created a furore at its world première at CES in Las Vegas. A powerful computer, brilliant screens and graphics, customisable display, full colour Head-up Display, navigation with augmented reality, software that can learn and “Hey Mercedes” – the keyword for voice control that explodes conventional automotive standards. This is how Mercedes-Benz is revolutionising car operation and communication with it. Now the company is igniting the next level. MBUX Interior Assist facilitates natural operation. The voice control feature now recognises topical answers in a growing number of domains. Due to ongoing development of the system, it is also possible to take into consideration country-specific content providers.

“The latest version of voice control for MBUX – the Mercedes-Benz User Experience – can be experienced in the new CLA. For example, the voice assistant ‘Hey Mercedes’ is able to recognise and answer considerably more complex queries,” says Sajjad Khan, Member of the Divisional Board of Mercedes-Benz Cars for CASE and Head of Digital Vehicle & Mobility. “What's more, the voice assistance no longer gets confused by other passengers conversing. Instead it only responds to the commands of the person who last said ‘Hey Mercedes’ to activate the system.”

MBUX Interior Assist: an even greater experience

By recognising movements MBUX Interior Assist brings added intelligence to the interior. Thanks to innovative technology, MBUX now supports the occupants by making various comfort and MBUX functions even simpler and more intuitive. Interior Assist operates in non-contact mode and functions both in sunlight and in complete darkness.

It enables the adaptation of screen content as soon as a hand approaches the touchscreen in the dashboard or the touchpad on the centre console, for example. Individual elements are highlighted according to the currently active menu. In addition, the system is able to distinguish between the driver’s and front passenger’s wishes and thus knows for whose seat the massage function is to be activated, for example.

A special feature of Interior Assist is the personal favourites function. It is accessed by holding a hand over the centre console with the index and middle finger spread in a V-shape. In this way, any command which is controllable via MBUX can be stored for simple access. One typical favourite command is ‘navigate me home’. As the system is able to reliably recognise who is operating it, the driver and front passenger respectively can even assign different favourites to the same hand position.

There are other functions which can be controlled intuitively, without any need to practise corresponding gestures: In the dark, the reading lamp can be switched on and off by briefly extending a hand towards the rear-view mirror, for example. If the driver reaches over towards the unoccupied front passenger seat in the dark, it will be illuminated automatically. This makes it easier to find any items which may have been deposited on the seat. As soon as the person’s hand leaves this area, the light automatically switches off again.

"Hey Mercedes": better understanding and even cleverer responses

State-of-the-art of voice control can also be experienced in the CLA. Here too seat recognition has been implemented. The voice assistance only responds to the commands of the person who last said ‘Hey Mercedes’ to activate the system. In the American market initially, the voice assistant can recognise and respond to considerably more complex queries, for example: ‘Find child-friendly Asian restaurants nearby with 4-star rating which are neither Chinese nor Japanese. ’ There is also a growing number of domains for which MBUX can understand complex questions and quickly reply: these include sport (‘Hey Mercedes, how did the San Francisco 49ers play? ’), the stock exchange (‘Compare the share price of Apple Incorporated to Microsoft’), calculations (‘ What is the square root of 3? ’) or general knowledge (‘How big is Texas? ’, ‘What is the fat content of avocados? ’).

ENERGIZING comfort control: wellness while driving

Energizing comfort control links various comfort systems in the vehicle. The intelligent recommendations from the Energizing COACH in the ENERGIZING Package Plus are completely new. In general, the ENERGIZING comfort control systematically uses the functions of the air conditioning system and the seats (heater, ventilation, massage) as well as lighting and musical moods, and enables a specific wellness set-up tailored to the mood and need of the customer.

ENERGIZING packages: the next step in intelligent comfort

ENERGIZING packages with the ENERGIZING COACH are new. This service based on an intelligent algorithm recommends one of the ENERGIZING packages’ programmes depending on the situation and individual. The Mercedes-Benz vivoactive® 3 Smartwatch has its world première at CES. If it or another compatible Garmin® wearable is worn, personal stats such as stress level or quality of sleep optimise the accuracy of the recommendation. The aim is for passengers to feel well and relaxed even during demanding or monotonous journeys. In addition, the pulse rate supplied by the integrated Garmin wearable is shown on the media display.

Aerodynamics: intelligent solutions intelligently designed

On the way to series production, the aerodynamics of the new CLA underwent a considerably longer phase of optimisation than its predecessor in the form of simulations, before the first measurements of models were carried out in the wind tunnel. This was possible due to greater computing capacity, as well as in particular more experience of working with simulation tools and their best possible and most efficient use in the development process.

A key advantage of the simulation process is that it is easy to determine the exact proportions of the form, and to examine the effects of a change in form on flow at another point which is either before or after in the direction of flow, without it being necessary to make changes to the physical model. The result also sets standards: A Cd value of 0.23.

Work on optimisation was in close collaboration with the designers and was particularly intensive on the rear apron, radiator grille, the fog lamp recesses (the relief-like diamond-shaped pattern of which was reduced to the edge on the CLA for aerodynamic reasons) and the height of the diffuser. Totally new are the wheel-arch spoilers with their fins in the longitudinal direction; they help air to flow around the wheels with minimal losses. Aerodynamic finessing was also performed on the wheels and tyres – both for the regular wheel-tyre combinations and for what are known as aero wheels, which have been completely redesigned to achieve the best possible aerodynamic values and which also look attractive. Integrated as standard at the front of the vehicle is a two-piece shutter system behind the radiator grille, which regulates air flow through the engine compartment. The almost complete underbody panelling encompasses the engine compartment, the main floor, parts of the rear axle and the diffuser.

Intelligent Drive: functions from the S-Class

The CLA has the very latest driving assistance systems with cooperative driver support, and thus provides the highest level of active safety in this segment with functions adopted from the S‑C lass. For the first time, the CLA is able to drive semi-autonomously in certain situations. To do this, it keeps a close eye on the traffic situation. Improved camera and radar systems allow it to see up to 500 metres ahead. The CLA also uses map and navigation data for assistance functions. For example, Active Distance Assist DISTRONIC as part of the optional Driving Assistance Package is able to provide route-based support to the driver in numerous situations, and to predictively and conveniently adjust the speed, e.g. when approaching bends, junctions or roundabouts. Also on board are e.g. Active Emergency Stop Assist and intuitively understandable Active Lane Change Assist.

The new CLA comes with enhanced Active Brake Assist as standard. Depending on the situation, it can effectively help to mitigate the consequences of rear-end collisions with slower-moving, stopping or stationary vehicles ahead, and even with crossing pedestrians and cyclists, or to prevent them altogether.

Active Lane Keeping Assist (likewise standard) is able to warn the driver by means of pulsed vibrations in the steering wheel when the vehicle is unintentionally drifting out of its lane at speeds between 60 and 200 km/h. If the vehicle passes over a solid line, it can pull the vehicle back into lane by applying the brakes on one side. In the case of a dotted line, such intervention takes place only when there is a danger of collision with a vehicle in the adjacent lane (including danger from oncoming traffic).

PRE-SAFE® PLUS can recognise an imminent rear-end collision. If the danger of a collision persists, the system can also firmly apply the brakes of the stationary vehicle, thus lowering the risk of injuries by reducing the forward jolt caused by an impact from the rear.

MULTIBEAM LED headlamps: better visibility in all conditions

Another example of automotive intelligence and the transfer of technology from the luxury segment to the compact class are the optional MULTIBEAM LED headlamps. They allow extremely quick and precise, electronically controlled adjustment of the headlamps to suit the current traffic situation. Each headlamp on the CLA incorporates 18 individually controllable LEDs. The daylight-like light colour of the LEDs is easy on the eyes and has a positive effect on concentration. The road ahead is precisely and brightly illuminated. LED High Performance headlamps are a further option. As standard, the new CLA is equipped with halogen headlamps with integrated LED daytime driving lamps. The tail lamps are also available with all-LED technology.

Drive system: start with the most powerful engine

At the trade show presentation in Las Vegas, the CLA on display is the CLA 250 with the powerful four-cylinder petrol engine (165 kW/225 hp, 350 Nm) with 7G-DCT dual-clutch transmission (combined fuel consumption 6.3-6.1 l/100 km, combined CO2 emissions 143-140 g/km)[1]. By the market launch in May, there will be a broad range of diesel and petrol engines available featuring manual or dual-clutch transmissions and 4MATIC all-wheel drive.

[1]The stated fuel consumption and CO2 emission figures are provisional, were determined by the technical service for the certification process in accordance with the WLTP test procedure and correlated as NEDC figures. No EC type approval or certificate of conformity with official figures is yet available. There may be differences between the stated figures and the official figures.
Maten:

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:57
Qua nieuwe auto’s volg ik het allemaal niet zo... maar qua uiterlijk voelt het niet aan als een grote verandering tov zijn voorganger (dit is trouwens totaal ongefundeerd en puur op gevoel).

TWCRay wijzigde deze reactie 08-01-2019 22:08 (1%)
Reden: Typo

• Djensen
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-08 14:20
Superdaantje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:58:
[...]

Welke opties heb je? Als ik het zo lees dan vermoed ik de gene die bij de binnen spiegel te vinden zijn.
Ik heb een nieuwe A200 launch edition met alle assistentie- en veiligheidsopties. Het raam is brandschoon, ik weet dat daar in ieder geval camera(s) achter zitten. Het blijft een vreemde melding, ook omdat deze vanzelf weer verdwijnt.

• Undas
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19-08 01:26
zaka_m4 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:24:
Ik kwam ook een mooie feature tegen als je AR hebt dan heb je een camere voor onder de spiegel. Je kan dan de camera ook gebruiken zodat hij de stoplichten voor je kan tonen op het scherm. Erg handige optie aangezien ik anders vaak naar voren moet leunen om zo naar boven de lichten te zien. Top functie!!
Interessant, ik heb AR maar heb deze functie nog nergens kunnen ontdekken. Hoe kan je de info van de camera vooraan op je scherm zien?

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Djensen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Ik heb een nieuwe A200 launch edition met alle assistentie- en veiligheidsopties. Het raam is brandschoon, ik weet dat daar in ieder geval camera(s) achter zitten. Het blijft een vreemde melding, ook omdat deze vanzelf weer verdwijnt.
Als alle camera's schoon zijn. Voor bij de spiegel, zijspiegels, voor in de bumper en achter. Dan zou ik contact opnemen met de dealer.

Zelf wat uitdagingen gehad met de C350e. Afspraak gemaakt bij de garage en die konden niks vinden. Vervolgens toen probleem weer ontstond foto's van gemaakt en hiermee naar de garage. Ze waren er ieder geval blij mee. Ze wisten nu beter in welke hoek ze mochten zoeken.

Advies: neem contact op met de dealer en indien mogelijk maak foto van de melding die je krijgt.

• zaka_m4
Undas schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:59:
[...]

Interessant, ik heb AR maar heb deze functie nog nergens kunnen ontdekken. Hoe kan je de info van de camera vooraan op je scherm zien?
Ik vond het in het menu bij de navigatie instelling (onlogische plek), het ziet er in iedere geval zo uit:

• Heephstan
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-08 13:55

Heephstan

Dope Rapper

Weet iemand of de updates voor MBUX die bij de CLA launch genoemd zijn ook naar de A komen? Ik snap dat hardware-specifieke dingen niet mogelijk zijn, maar de verbeterde spraakanalyse (alleen reageren op diegene die "hey mercedes" zei) bijvoorbeeld wel toch?

http://specs.tweak.to/16495

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heephstan schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:53:
Weet iemand of de updates voor MBUX die bij de CLA launch genoemd zijn ook naar de A komen? Ik snap dat hardware-specifieke dingen niet mogelijk zijn, maar de verbeterde spraakanalyse (alleen reageren op diegene die "hey mercedes" zei) bijvoorbeeld wel toch?
Geen idee. Mercedes is sowieso erg slecht in de communicatie rondom de MBUX updates. Er zou al enige tijd geleden een MBUX update uitgerold worden die o.a. de Tidal integratie verwerkt binnen MBUX. Die is toen uitgesteld naar eind december vanwege de GDPR/AVG regelgeving.. maar tot op heden nog helemaal niets bekend / uitgerold.

• S_Chief
  • Niet online
zaka_m4 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Ik vond het in het menu bij de navigatie instelling (onlogische plek), het ziet er in iedere geval zo uit:

[Afbeelding]
Heel onlogisch is dat niet, want de navigatie-instructies worden daarop weergegeven als je een bestemming instelt.

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:21
Vandaag bij dealer geweest voor MBUX update, volgens dealer helemaal bijgewerkt nu.

Voor mij is alles identiek gebleven, geen Progressive design e.d., kan 2 dingen betekenen. Dealer lult uit zijn nek en heeft niks gedaan. Of het zit er niet in in...Er is in elk geval niks veranderd.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Progressive Design krijgt volgens mij ook enkel de modellen met de Progressive Line uitvoering. Zoiets begreep ik op Motor-Talk.de forum. Als je AMG-Line hebt krijg je dit niet.

Welke versie MBUX heb je nu? Kan dan wel eens controleren met mijn versie.
Je hebt ook geen Tidal bij je Media?

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

Die verschillen kloppen niet. Dus daar zou ik me niet op vastpinnen. Die km stand is op zich ook nog wel te doen als je de meter aan ordners van de garagefacturen er ook bij krijgt. Verder een flinke proefrit maken, aankoopkeuring doen en genieten _/-\o_

• NoFearCreations
MrBubbles schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:57:
[...]

Die verschillen kloppen niet. Dus daar zou ik me niet op vastpinnen. Die km stand is op zich ook nog wel te doen als je de meter aan ordners van de garagefacturen er ook bij krijgt. Verder een flinke proefrit maken, aankoopkeuring doen en genieten _/-\o_
Die verschillen kloppen inderdaad niet, maar de RDW wist ook geen verklaring te geven.

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

NoFearCreations schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:58:
[...]

Die verschillen kloppen inderdaad niet, maar de RDW wist ook geen verklaring te geven.
Heb je de auto's al zelf gezien of gereden?

• NoFearCreations
Nee, staat allebei niet echt in de buurt, en ben nog aan het twijfelen.

• Robertobananas
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 23-08 16:05
Ik heb sinds afgelopen week ook een nieuwe A klasse. Heeft iemand een beetje ervaring met Android Auto bij dit model? Het lijkt er op dat de normale controls nagenoeg niet werken binnen AA. Klopt het dat je AA alleen via het touchscreen kan gebruiken?

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23-08 23:49

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Offertes aangevraagd voor een A-200 Business Solution AMG Nightly Upgrade. En de A-180 variant. Alleen wat ik mij af vraag, waarvoor is de Telefoon optie die je er bij kan bestellen, heb je die nodig om je Telefoon te koppelen en bijvoorbeeld Muziek te streamen? In mij huidige Peugeot kan ik gewoon streamen vanaf mijn telefoon via Bluetooth.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Robertobananas schreef op zondag 13 januari 2019 @ 23:56:
Ik heb sinds afgelopen week ook een nieuwe A klasse. Heeft iemand een beetje ervaring met Android Auto bij dit model? Het lijkt er op dat de normale controls nagenoeg niet werken binnen AA. Klopt het dat je AA alleen via het touchscreen kan gebruiken?
Geen ervaring met Android Auto, maar in mijn nieuwe A-Klasse werken alle controls (stuur, touchpad en touchscreen) gewoon i.c.m. Apple CarPlay.
Wim-Bart schreef op maandag 14 januari 2019 @ 00:03:
Offertes aangevraagd voor een A-200 Business Solution AMG Nightly Upgrade. En de A-180 variant. Alleen wat ik mij af vraag, waarvoor is de Telefoon optie die je er bij kan bestellen, heb je die nodig om je Telefoon te koppelen en bijvoorbeeld Muziek te streamen? In mij huidige Peugeot kan ik gewoon streamen vanaf mijn telefoon via Bluetooth.
Met de Smartphone Integratie krijg je Apple CarPlay en Android Auto. Een telefoon koppelen middels Bluetooth en media streamen is standaard.

Rivanov wijzigde deze reactie 14-01-2019 06:30 (29%)

• Silversin
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-08 14:18
Wel een mooie bak geworden de nieuwe CLA. Rij nu ongeveer een jaar de huidige versie en nog geen moment spijt gehad.

Ben alleen wel van mening dat ze moeten stoppen met rare gekleurde lijntjes als launch edition. Oranje interieur is niet om aan te zien :P

Silversin wijzigde deze reactie 14-01-2019 14:46 (38%)

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:42
Ik rij nu een BMW 1-Serie en heb vanwege ruimte en verbruik interesse in een C Klasse (350e uit 2015/16). Heb niet zo veel Mercedes ervaring, normaal gesproken altijd wat sportievere auto's gehad met stug onderstel. Maar het gezin en mijn vriendin vraagt om een aanpassing.

Gaat dit iets zijn wat mij blij gaat maken? Of raden jullie een andere auto qua verbruik en ruimte en sportiviteit aan? Rij dagelijks voor het werk 17 KM (op en neer) en er staan laadpalen op het werk, in theorie zou ik daarom alle werk ritjes elektrisch kunnen doen? Dat bespaard wel flink..

• S_Chief
  • Niet online
Een 1 en een C zijn nogal anders qua formaat, gewicht (zeker bij hybride) en comfort. Ga er eens mee rijden (bij voorkeur met een AMG Line).

@talkatoo Edit: line maakt voor de C350e niet uit, my bad. Dit model komt standaard met Airmatic. AMG Line komt normaal met een sportonderstel, vandaar mijn eerdere suggestie.

S_Chief wijzigde deze reactie 15-01-2019 16:24 (39%)

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23-08 23:49

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik zie net tot mijn schrik dat de A-200 Business Solution AMG Nighty niet meer op de sites staan van Athlon en Leaseplan. Kijk ik verkeerd of is er iets anders aan de hand. Alleen nog de A-180 AMG Business Solution is nog te krijgen..... Of ben ik om de foute reden in paniek.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

talkatoo schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:46:
Ik rij nu een BMW 1-Serie en heb vanwege ruimte en verbruik interesse in een C Klasse (350e uit 2015/16). Heb niet zo veel Mercedes ervaring, normaal gesproken altijd wat sportievere auto's gehad met stug onderstel. Maar het gezin en mijn vriendin vraagt om een aanpassing.

Gaat dit iets zijn wat mij blij gaat maken? Of raden jullie een andere auto qua verbruik en ruimte en sportiviteit aan? Rij dagelijks voor het werk 17 KM (op en neer) en er staan laadpalen op het werk, in theorie zou ik daarom alle werk ritjes elektrisch kunnen doen? Dat bespaard wel flink..
Zelf twee jaar C350e estate gehad en beviel, maar kies dan wel voor de uitvoering met Command Online en niet voor de Garmin. Het is niet alleen groter scherm, maar software matig ook stuk beter. Beide gehad en met de Garmin uitvoering nodige gedoe gehad.

Met de C350e is goed sportief te rijden. (zeker in Sport+) De auto heeft lucht vering en is aan te passen. Bijvoorbeeld comfort, sport, sport+. :)

AMG Line is optisch, maar voegde voor mij persoonlijk niks toe. Just looks

Als je laadpaal hebt. Dan zijn deze korte ritjes gemakkelijk elektrisch te doen. Kon +/- 25km afleggen elektrisch.

Begin dit jaar de C350e ingeleverd en tijdelijke auto gekregen (Volvo XC40) Volgende week nieuwe MB ophalen. Van C naar A gegaan.
Wim-Bart schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:41:
Ik zie net tot mijn schrik dat de A-200 Business Solution AMG Nighty niet meer op de sites staan van Athlon en Leaseplan. Kijk ik verkeerd of is er iets anders aan de hand. Alleen nog de A-180 AMG Business Solution is nog te krijgen..... Of ben ik om de foute reden in paniek.
Volgens mij zijn dit tijdelijke modellen net als de Launch editors. Zie hem op de MB site ook niet meer staan als optie. Je zou het nog kunnen proberen om de LM te bellen met de vraag, maar ben bang dat je naast net vist...

Daan_ wijzigde deze reactie 15-01-2019 16:09 (17%)

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:42
Superdaantje schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:06:
[...]

Zelf twee jaar C350e estate gehad en beviel, maar kies dan wel voor de uitvoering met Command Online en niet voor de Garmin. Het is niet alleen groter scherm, maar software matig ook stuk beter. Beide gehad en met de Garmin uitvoering nodige gedoe gehad.

Met de C350e is goed sportief te rijden. (zeker in Sport+) De auto heeft lucht vering en is aan te passen. Bijvoorbeeld comfort, sport, sport+. :)

AMG Line is optisch, maar voegde voor mij persoonlijk niks toe. Just looks

Als je laadpaal hebt. Dan zijn deze korte ritjes gemakkelijk elektrisch te doen. Kon +/- 25km afleggen elektrisch.
Ga maar eens een proefrit maken dan, bedankt. Hoe kan ik 'Command Online' herkennen? Zag bijvoorbeeld deze:

https://www.dammersautos....less-camera-navi-led.html

Mijn gevoel zegt dat dit de Garmin is? Scherm lijkt namelijk niet heel groot.

In mei krijg ik een nieuw huis met krachtstroom, is dit een voordeel voor het opladen? (of het plaatsen van een laadpaal). Heb verhalen gelezen dat je nooit via het reguliere stopcontact mag opladen, is dat zo?

talkatoo wijzigde deze reactie 15-01-2019 17:27 (8%)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als ik het zo snel zie dan is dit de Garmin.

Laden via 220 kan prima. Duurt alleen wat langer. Laadpaal zal stuk sneller zijn.
[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

• Tanako
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-08 10:04
Weet iemand toevallig de levertijd van een a klasse sedan a200 amg business solution ? zonder extra opties ongeveer?

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:40
Anderhalf uur als ze de juiste kleur hebben.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Tanako schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:52:
Weet iemand toevallig de levertijd van een a klasse sedan a200 amg business solution ? zonder extra opties ongeveer?
Is het kopen of zakelijk Lease? Kijk op de diverse websites van de dealers naar voorraad auto's of neem contact met ze op. En vraag naar de levertijd. Idem voor lease...

Staat een auto op voorraad dan kan het heel snel gaan. Van enkele uren of paar dagen. Afhankelijk of de auto al op kenteken staat, gekeurd is etc etc....

Daan_ wijzigde deze reactie 18-01-2019 09:08 (6%)

• Heephstan

Heephstan

Dope Rapper

Superdaantje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Is het kopen of zakelijk Lease? Kijk op de diverse websites van de dealers naar voorraad auto's of neem contact met ze op. En vraag naar de levertijd. Idem voor lease...

Staat een auto op voorraad dan kan het heel snel gaan. Van enkele uren of paar dagen. Afhankelijk of de auto al op kenteken staat, gekeurd is etc etc....
Sorry dat ik je moet corrigeren, maar hij vraagt om een sedan, en die zul je helaas nergens op voorraad vinden :-(
Wim-Bart schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:41:
Ik vrees dat ik inderdaad slecht nieuws voor je heb. De specifieke combi waar je naar op zoek bent was inderdaad een actie die tot het einde van het jaar liep :-(. De business solution lijn zal wel bestaan, maar tot 31 dec was deze te koop als "upgrade edition" met gunstige combinatie-kortingen waarbij je o.a. de "night upgrade" gratis kreeg bij je "amg-line".

Het zou dus goed kunnen dat de nieuwe business solution een A180 auto wordt... Alleen je dealer weet dit definitief...

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

S_Chief schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:55:
Een 1 en een C zijn nogal anders qua formaat, gewicht (zeker bij hybride) en comfort. Ga er eens mee rijden (bij voorkeur met een AMG Line).

@talkatoo Edit: line maakt voor de C350e niet uit, my bad. Dit model komt standaard met Airmatic. AMG Line komt normaal met een sportonderstel, vandaar mijn eerdere suggestie.
En Airmatic is een optie waar ik heel goed over na zou denken. Het is een prachtig systeem maar behoorlijk aan de prijs als je er iets mee krijgt. De balgen en de compressor gaan een keer stuk, via de dealer ben je zo 2500 euro kwijt als je alles laat vervangen. (2 luchtbalgen en een compressor)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heephstan schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:13:
[...]

Sorry dat ik je moet corrigeren, maar hij vraagt om een sedan, en die zul je helaas nergens op voorraad vinden :-(

[...]
Corrigeren? ik schrijf nergens dat deze op voorraad staat. enkel "als" auto op voorraad staat dat het snel kan gaan. Om dit te weten te komen kan men online voorraad checken of dealer contacten. ;-)
MrBubbles schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:41:
[...]

En Airmatic is een optie waar ik heel goed over na zou denken. Het is een prachtig systeem maar behoorlijk aan de prijs als je er iets mee krijgt. De balgen en de compressor gaan een keer stuk, via de dealer ben je zo 2500 euro kwijt als je alles laat vervangen. (2 luchtbalgen en een compressor)
Als ik het goed heb is luchtvering standaard bij de C350e. Dit wist de dealer mij toen te vertellen bij afleveren van de auto.

Daan_ wijzigde deze reactie 18-01-2019 10:12 (47%)

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

Superdaantje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Corrigeren? ik schrijf nergens dat deze op voorraad staat. enkel "als" auto op voorraad staat dat het snel kan gaan. Om dit te weten te komen kan men online voorraad checken of dealer contacten. ;-)

[...]

Als ik het goed heb is luchtvering standaard bij de C350e. Dit wist de dealer mij toen te vertellen bij afleveren van de auto.
Het zou voor mij reden zijn om de auto te laten staan. Ik heb luchtvering aan de achterzijde maar zou willen dat ik voor een sedan zonder had gekozen.

• Tanako
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16-08 10:04
Sorry het gaat om het leasen van de a200 sedan amg business solution

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23-08 16:12
Luxeproblemen hier!

Ik mag m'n nieuwe leasebak bestellen, gezien ons bedrijf een partnership heeft met mercedes krijgen we daar grote kortingen (en heeft het weinig zin verder te kijken).

Het ziet er vrij sterk naar uit dat A180d sedan Business Solution AMG zal worden, enige openstaande vragen zijn nog: Kleur en al dan niet het night pakket...

Ik neig naar Mojavezilver (op de site stond me dat niet aan, maar in de showroom stond een C in die kleur, erg mooi vond ik dat). Maar ik vind de zwarte zijspiegels van het night pakket daar eigenlijk niet echt bij passen..., al de rest wel (zeker de zwarte accenten in de velgen). Alternatief kan ik nog gewoon de getinte ruiten nemen, maar die vind ik dan niet passen bij de chrome omlijsting van de ramen...

(*terzijde, wat een onzin dat je op een wagen met zo'n prijskaartje op dat moment (ik denk aan particulieren, zelf heb ik uiteraard minder last van) 400€ moet opleggen voor carplay/android car...

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kleur is erg persoonlijk net als de keuze wel of geen Night pakket. Dit zal dan ook erg verschillen per persoon.

• S_Chief
  • Niet online
Als je Mojavezilver neemt (vind ik ook een mooie kleur overigens) dan zou ik het nightpakket laten schieten. Maar zoals hierboven al gezegd wordt: kwestie van smaak.
Het grote Mercedes-Benz-topic. Als er hier problemen worden besproken dan zijn het per definitie luxeproblemen. :+

• Robertobananas
Rivanov schreef op maandag 14 januari 2019 @ 06:28:
[...]

Geen ervaring met Android Auto, maar in mijn nieuwe A-Klasse werken alle controls (stuur, touchpad en touchscreen) gewoon i.c.m. Apple CarPlay.
Ben er inmiddels ook achter gekomen dat dit dus een beperking is van Android Auto binnen de A-klasse. Carplay functioneert wel normaal met de controls van de auto. Erg teleurstellend.

• Heephstan

Heephstan

Dope Rapper

Robertobananas schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:15:
[...]

Ben er inmiddels ook achter gekomen dat dit dus een beperking is van Android Auto binnen de A-klasse. Carplay functioneert wel normaal met de controls van de auto. Erg teleurstellend.
Nee toch? Ik was van plan intensief gebruik te gaan maken van Android Auto!

Kan ik dan niet met mijn stuurwiel bediening bijvoorbeeld "next" doen binnen spotify? If-so, dan krijgt mercedes een hele boze brief van me want dat is anno 2019 in zo'n auto echt te dom... :(

• Robertobananas
Heephstan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Kan ik dan niet met mijn stuurwiel bediening bijvoorbeeld "next" doen binnen spotify? If-so, dan krijgt mercedes een hele boze brief van me want dat is anno 2019 in zo'n auto echt te dom... :(
Je kan met de touchpad een volgend/vorig nummer selecteren. Bladeren door de lijst is eigenlijk alleen mogelijk via het touchscreen. Ik denk dat je dit ook met het stuur kan doen mits je media hebt geselecteerd op het rechter scherm.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Robertobananas schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:59:
[...]

Je kan met de touchpad een volgend/vorig nummer selecteren. Bladeren door de lijst is eigenlijk alleen mogelijk via het touchscreen. Ik denk dat je dit ook met het stuur kan doen mits je media hebt geselecteerd op het rechter scherm.
Naar volgend/vorig nummer gaan kan ook via stuur, wanneer je tussen je klokken de Media-weergave hebt ingesteld. Dan werkt het linker touchpadje op je stuur. Zo werkt het bij mij in ieder geval bij DAB+ / USB / Bluetooth en Apple CarPlay.

Rivanov wijzigde deze reactie 21-01-2019 13:20 (7%)

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23-08 16:12
S_Chief schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:42:
Als je Mojavezilver neemt (vind ik ook een mooie kleur overigens) dan zou ik het nightpakket laten schieten. Maar zoals hierboven al gezegd wordt: kwestie van smaak.

[...]

Het grote Mercedes-Benz-topic. Als er hier problemen worden besproken dan zijn het per definitie luxeproblemen. :+
Na nog wat rondkijken ben ik toch niet helemaal overtuigd van de Mojave Silver, ik zag een C-klasse die ik erg mooi vond, gisteren dan in de garage (open wegens autosalon in België) een A-klasse (hatch) in die kleur, en dat vond ik dan weer niets. Ik denk dat het zeker bij die kleur enorm afhangt van het licht, de lichtinval laat de kleur toch volledig anders uitkomen.

Uiteindelijk is het Iridium Silver geworden (A180d Sedan Business Solution AMG Night dus).
Benieuwd naar de levertijd... Dat zal wel snel richting 6 maanden gaan vermoed ik...

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Mountain Grey blijft de mooiste 'kleur'. :+

• S_Chief
  • Niet online
Jebus4life schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:51:
[...]
Na nog wat rondkijken ben ik toch niet helemaal overtuigd van de Mojave Silver, ik zag een C-klasse die ik erg mooi vond, gisteren dan in de garage (open wegens autosalon in België) een A-klasse (hatch) in die kleur, en dat vond ik dan weer niets. Ik denk dat het zeker bij die kleur enorm afhangt van het licht, de lichtinval laat de kleur toch volledig anders uitkomen.

Uiteindelijk is het Iridium Silver geworden (A180d Sedan Business Solution AMG Night dus).
Benieuwd naar de levertijd... Dat zal wel snel richting 6 maanden gaan vermoed ik...
Hangt van licht af, maar het is ook een kleur die wat beter past bij grotere wagens (ik had een C Estate gezien in Mojavezilver).

Iridium is niets mis mee, een van de oudere kleuren en nog altijd populair.
Rivanov schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:58:
Mountain Grey blijft de mooiste 'kleur'. :+
Nope, Alabandingrau. O-)

• Neloir
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 16-03 23:22
Sinds kort lees ik een beetje mee hier.

Ik ben voor de mojave silver gegaan. Het lijkt erop dat ik een van de weinige ben :)

Ik zal een foto posten als hij voor de stoep staat. Met een beetje geluk over een week of 6.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor Mountain Grey. Hadden zelf liever de donker blauwe kleur, zoals wij op de c350e hebben. Helaas.....

Daan_ wijzigde deze reactie 22-01-2019 07:56 (75%)

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Nieuwe B-klasse, had nog niet gezien in het echie.

Ik weet niet of ik de achterkant kan waarderen, maar ziet er wel wat meer MPV / stationachtig uit.

KRGT wijzigde deze reactie 21-01-2019 21:14 (11%)

• Sjorske8
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20-08 10:45
Versie 5.1 heb ik nu. Is dat de nieuwste ?

• Sjorske8
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20-08 10:45
Van de MBux navigatie

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

Heephstan schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:15:
[...]

De directie zal morgenochtend vast zitten te sidderen achter hun bureau en vragen hun secretaresse om alle post maar even achter te houden denk ik. _/-\o_

Met gladheid vind ik achterwielaandrijving maar zo zo, dan baal ik altijd dat ik geen 4x4 heb. Wegen waren ook behoorlijk slecht hier en daar.

• Pvt_Ryan
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-08 06:19
Ik ga binnenkort mijn Toyota Auris Hybrid inruilen voor een Mercedes CLA 180 AMG line uit 2015. De dealer is nieuwe voorbandjes aan het bestellen en zodra die eronder liggen wissel ik mijn auto om voor het beest :)

Het eerste wat ik ga doen is chiptunen naar 200pk en vervolgens genieten met winterbandjes eronder. Ik heb al een set zwarte velgen met winterbanden besteld die ik eronder ga zetten.

Dit wordt mijn nieuwe wagen, eindelijk een auto waar ik trots op kan zijn :)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Mooie nieuwe bolide. Met een Auris is toch ook niks mis mee. ;-)

• S_Chief
  • Niet online
@Pvt_Ryan Gefeliciteerd! Alleen tunen van 12x naar 200pk? Ik ben bang dat dat de levensduur van meerdere onderdelen (waaronder je koppeling) niet ten goede zal komen..

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-08 22:45

Indoubt

Always be indoubt until sure

@KRGT Thanks voor de foto's. op de foto's van mercedes zelf ziet het er toch vaak net even anders uit als bij zelfgemaakte foto's en ik wist niet dat ie al leverbaar was.

Rij nu ook in een B, Mijn eerste kleine(re) auto na deccenia van dikke auto's maar ik rij nu niet meer zo veel en heb ook geen dike auto nodig voor vakanties enzo.

De oude B vindt ik eigenlijk een pensionadabak maar hij rijdt verder prima. De nieuwe is dan toch een stuk beter qua looks

• sth313
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22-07 14:02
Ik heb sinds korte een Mercedes A-Klasse met het nieuwe MBUX systeem en ik heb hiervoor nog 2 punten waar ik het antwoord niet op kan vinden.

Smartphone integratie; ik kan deze optie in de Mercedes Me store bestellen, nu wil ik dit doen maar ik wil dan vooraf weten of Android Auto werkt aangezien dit officieel niet ondersteund wordt in de BeNeLux, maar via een omweg werkt dit wel (zoals in mijn vorige auto). Werkt dit naar behoren bij een van jullie?

Kaart update: wie van jullie heeft nog meer een (sterk) verouderde navigatiekaart? Die van mij mist wegen en verkeerssituaties die al geruime tijd (+/-1 jaar) geleden gewijzigd zijn. Zo ja, kun je zelf een update van de kaart uitvoeren?

• Pvt_Ryan
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-08 06:19
S_Chief schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:13:
@Pvt_Ryan Gefeliciteerd! Alleen tunen van 12x naar 200pk? Ik ben bang dat dat de levensduur van meerdere onderdelen (waaronder je koppeling) niet ten goede zal komen..
Thanks! Dat valt nog wel mee aangezien het dezelfde motor is als die van de CLA 200 die af fabriek 156pk heeft. Dus eigenlijk is het maar 44pk meer dan af fabriek door Mercedes aangeboden wordt. Denk wel dat ik voor het bevorderen van de levensduur standaard op 175pk laat zetten en in sportmodus naar 200pk.

• S_Chief
  • Niet online
@Pvt_Ryan In de basis zijn het beide M270-motoren, dat klopt. Dat houdt echter niet in dat alles eromheen (turbo, koppeling etc.) altijd hetzelfde is. Zou ik tevoren wel goed uitzoeken.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:40
S_Chief schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:40:
@Pvt_Ryan In de basis zijn het beide M270-motoren, dat klopt. Dat houdt echter niet in dat alles eromheen (turbo, koppeling etc.) altijd hetzelfde is. Zou ik tevoren wel goed uitzoeken.
Dat zie je snel aan de tuningwaardes van verschillende motoren, als ze allemaal naar 220 gaan komt het wel goed.

• YinYang
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13-08 09:24
Ik heb nog nooit Mercedes gereden, maar ben nu wel naar de CLA 200 Ambition aan het kijken. Ander CLA model kan ook nog, daar ben k nog niet helemaal uit.

Iemand die deze auto ook rijdt en mij kan vertellen of zo’n auto veel kost qua onderhoud en vaak last heeft van de bekende mankementen etc?

Rij ik met zo’n benzine motor bijvoorbeeld makkelijker 300.000 km zonder dat er een grote kans is dat er veel dingen kapot gaan?

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:57
MrBubbles schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 02:43:
[...]
Met gladheid vind ik achterwielaandrijving maar zo zo, dan baal ik altijd dat ik geen 4x4 heb. Wegen waren ook behoorlijk slecht hier en daar.
Dit is mijn 1e winter met achterwielaandrijving, maar ik heb er van genoten. Ik vond ‘m zelfs verrassend prettig rijden (W203, 200 CDI), gewoon een beetje met beleid gas geven. Met mijn voorwiel aangedreven Volvo’s had ik vaak minder grip.

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:26
Pvt_Ryan schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:31:
[...]

Thanks! Dat valt nog wel mee aangezien het dezelfde motor is als die van de CLA 200 die af fabriek 156pk heeft. Dus eigenlijk is het maar 44pk meer dan af fabriek door Mercedes aangeboden wordt. Denk wel dat ik voor het bevorderen van de levensduur standaard op 175pk laat zetten en in sportmodus naar 200pk.
Eh, zo ben je jezelf aan het rijk rekenen. Je gaat hoe je het ook wendt of keert van 122 pk naar 200 pk, dat lijkt me nogal wat.

Standaard op 175 pk en in sport 200 pk zal ook niet lukken bij standaard tuning, dat is niet zomaar even in te stellen of zo.

200 pk lijkt me én ambitieus voor die motor, en lijkt me niet goed voor de levensduur.

BFmango wijzigde deze reactie 23-01-2019 21:57 (5%)

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

[...]

Ik dacht altijd dat de sportmode (tenminste bij de automaatbakken) niet veel meer was dan dat de automaat anders ging schakelen. Het lijkt me nog best een uitdaging om dat vermogen te splitsen, maar wie weet is het eenvoudig. Ik zou het je in ieder geval afraden. Lekker origineel laten en genieten van je Benz. En anders doorsparen voor een exemplaar met dikkere motor.

• S_Chief
  • Niet online
jadjong schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:40:
[...]

Dat zie je snel aan de tuningwaardes van verschillende motoren, als ze allemaal naar 220 gaan komt het wel goed.
Ik wil er niet een chiptuningtopic van maken, maar ik zou nooit doodleuk afgaan op wat een willekeurige tuner zegt. Als je maar genoeg pusht dan haal je die cijfers wel, maar de vraag is hoe lang zoiets heel blijft.
YinYang schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:11:
Ik heb nog nooit Mercedes gereden, maar ben nu wel naar de CLA 200 Ambition aan het kijken. Ander CLA model kan ook nog, daar ben k nog niet helemaal uit.

Iemand die deze auto ook rijdt en mij kan vertellen of zo’n auto veel kost qua onderhoud en vaak last heeft van de bekende mankementen etc?

Rij ik met zo’n benzine motor bijvoorbeeld makkelijker 300.000 km zonder dat er een grote kans is dat er veel dingen kapot gaan?
De basistarieven voor onderhoud kan je hier vinden.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

sth313 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:43:
Ik heb sinds korte een Mercedes A-Klasse met het nieuwe MBUX systeem en ik heb hiervoor nog 2 punten waar ik het antwoord niet op kan vinden.

Smartphone integratie; ik kan deze optie in de Mercedes Me store bestellen, nu wil ik dit doen maar ik wil dan vooraf weten of Android Auto werkt aangezien dit officieel niet ondersteund wordt in de BeNeLux, maar via een omweg werkt dit wel (zoals in mijn vorige auto). Werkt dit naar behoren bij een van jullie?

Kaart update: wie van jullie heeft nog meer een (sterk) verouderde navigatiekaart? Die van mij mist wegen en verkeerssituaties die al geruime tijd (+/-1 jaar) geleden gewijzigd zijn. Zo ja, kun je zelf een update van de kaart uitvoeren?
Kaart updates kun je handmatig downloaden via de Mercedes Me Portal (www.mercedes.me)

• YinYang
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 13-08 09:24
S_Chief schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:28:

De basistarieven voor onderhoud kan je hier vinden.
Dat is vrij prijzig haha. €475 voor een oliefiltjertje is niet normaal... :X Maar bij een Mercedes garage is de prijs sowieso hoger lijkt me.

Mijn huidige auto onderhoud ik bij de lokale garage, dat moet met een Mercedes ook gewoon kunnen lijkt me. Waarom zou je voor een erkende Mercedes garage kiezen voor je onderhoud? Bij lease snap ik het, maar mensen hier die zelf een Mercedes hebben gekocht en toch voor een Mercedes garage hebben gekozen? Zo ja, waarom?

• S_Chief
  • Niet online
@YinYang Ik heb de mijne zelf gekocht en ook in onderhoud bij een (specifieke) dealer. Reden is heel simpel: goede service, uitstekende monteurs en originele onderdelen. Daarnaast kan ik aanspraak blijven maken op Mobilo.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag de A opgehaald. En gelijk nodige KM mogen maken. En aangenaam verrast op een lange rit. Stoelen zitten erg prettig. En de AR camera konden wij bij de stoplichten ook wel waarderen. Komende weken de opties eens op mijn gemak verkennen. Zoals HUD instellen was even worstelen, maar is gelukt :)

Zelf gekozen voor een A220. Configuratie -->(M3OC0UH2) Afneembare trekhaak achteraf gemonteerd. En een MB fietsendrager erbij. Kan ik de komende drie jaar weer vooruit :)

Daan_ wijzigde deze reactie 25-01-2019 21:13 (12%)

• S_Chief
  • Niet online
@Superdaantje Gefeliciteerd. d:)b

• Chutney
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:56
Heb je foto's? Van harte!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dank... Nog wel getwijfeld over de zwarte 19inch velgen, maar na proefrit was ik er wel uit. Vond deze niet comfortabel rijden. Jammer dat de zwarte velgen niet in 18inch AMG beschikbaar zijn.

Foto's voegen weinig toe? ;) Rijden al zoveel A's AMG line rond Berggrijs, Night pakket, 18inch.

Daan_ wijzigde deze reactie 25-01-2019 20:57 (12%)

• MrBubbles

MrBubbles

Ik mis je

YinYang schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:49:
[...]

Dat is vrij prijzig haha. €475 voor een oliefiltjertje is niet normaal... :X Maar bij een Mercedes garage is de prijs sowieso hoger lijkt me.

Mijn huidige auto onderhoud ik bij de lokale garage, dat moet met een Mercedes ook gewoon kunnen lijkt me. Waarom zou je voor een erkende Mercedes garage kiezen voor je onderhoud? Bij lease snap ik het, maar mensen hier die zelf een Mercedes hebben gekocht en toch voor een Mercedes garage hebben gekozen? Zo ja, waarom?
Als je premium wilt rijden kun je ook premium prijzen verwachten. Waarom een dealer? Ze kennen de auto van voor tot achter, hanteren vaak pakketprijzen, hoeven meestal niet onnodig te zoeken naar een probleem maar benoemen dat meestal meteen, je behoudt je garantie, geen gedoe bij een eventuele terugroepactie, mobiliteitsservice, meestal een goede inruilrpijs als de auto dealeronderhouden is enz enz.

Ik zie op het Mercedesforum vaak mensen die wel een Benz willen rijden maar beknibbelen op het onderhoud en naar allemaal vreemde garages rijden voor het onderhoud. Een auto kopen is geen probleem, de kosten zitten hem vaak echt in het onderhoud. Goed onderhoud komt de levensduur van een auto echt ten goede. Bij een dealer hoef je je daar over het algemeen geen zorgen over te maken.

• zaka_m4
Superdaantje schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:02:
Vandaag de A opgehaald. En gelijk nodige KM mogen maken. En aangenaam verrast op een lange rit. Stoelen zitten erg prettig. En de AR camera konden wij bij de stoplichten ook wel waarderen. Komende weken de opties eens op mijn gemak verkennen. Zoals HUD instellen was even worstelen, maar is gelukt :)

Zelf gekozen voor een A220. Configuratie -->(M3OC0UH2) Afneembare trekhaak achteraf gemonteerd. En een MB fietsendrager erbij. Kan ik de komende drie jaar weer vooruit :)
Gefeliciteerd Superdaantje! Mooie auto!! Fijn rijdt zo een 2.0 motor he en de AR functie ben ik ook erg blij mee.

Geniet van je auto en rij voorzichtig!

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:31
Je hoeft ook niet altijd naar een dealer
Voor onderhoud, is iedereen zijn eigen keuze

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

zaka_m4 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:18:
[...]

Gefeliciteerd Superdaantje! Mooie auto!! Fijn rijdt zo een 2.0 motor he en de AR functie ben ik ook erg blij mee.

Geniet van je auto en rij voorzichtig!
De 2.0 rijd zeker lekker,. Vorige MB had wat meer vermogen en nodigde wat meer uit om sportiever te rijden. Nu is het lekker rustig cruisen op de cruise control ;-)

Komende periode de opties ontdekken en hoe deze na eigen wens in te stellen. Seat kinetic nu al aantal keer gebruikt. En is zeker functie die vaak gebruikt gaat worden.

Alleen zal denk nooit een echte fan worden van de MB navigatie. Die kent bijvoorbeeld onze straat en Huisnr. niet. Zal ook wel komen dat wij op de grens van NL De wonen, maar dan nog. Overige navs doen het wel netjes. Dit wiste we en stellen dan ook de coordinaten in als adres. Werkt ook ;-)

• zaka_m4
Superdaantje schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:41:
[...]

De 2.0 rijd zeker lekker,. Vorige MB had wat meer vermogen en nodigde wat meer uit om sportiever te rijden. Nu is het lekker rustig cruisen op de cruise control ;-)

Komende periode de opties ontdekken en hoe deze na eigen wens in te stellen. Seat kinetic nu al aantal keer gebruikt. En is zeker functie die vaak gebruikt gaat worden.

Alleen zal denk nooit een echte fan worden van de MB navigatie. Die kent bijvoorbeeld onze straat en Huisnr. niet. Zal ook wel komen dat wij op de grens van NL De wonen, maar dan nog. Overige navs doen het wel netjes. Dit wiste we en stellen dan ook de coordinaten in als adres. Werkt ook ;-)
Ja ik heb hem nu 2 maanden wel van het weekend bijna mijn rijbewijs verloren. De a250 nodigt wel tot racen tenminste bij mij maar ik kom ook van het vorige model a180 die was zo traag. Nou geniet ervan! En mocht je nog nieuwe dingen ontdekken hoor ik het graag :P .

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 23-08 21:25
[...]

Hoe wil je 200pk behalen? Stage 1 is 175pk. Sommige doet Stage 2 (moet je wel sportcat eronder zetten, andere filter, enz) en die gaat naar max 185pk.

Life is too short to drive boring cars

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True