Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13:28
Voor C, E en CLS klasse wordt voorlopig nog het Comand systeem gebruikt maar het is wel een update versie. Normaal is dat Comand NTG 5.5 (zie hier voor extra info). MBUX (versie 6) is enkel voor A, nieuwe B en nieuwe GLE.

Voor de vernoemde modellen kan je kijken naar 2 zaken:
- knoppen aan het stuur
- navigatieknoppen in het midden

Je ziet daar de nieuwste setup van het Mercedes stuur met links en rechts kleine touchpads. Normaal is in het midden een draaiknop en dan een soort "palmrest" met knoppen.

Oudere systemen kan je herkennen aan het stuur waar veel "platte" knoppen zichtbaar zijn:

Qua opties zou ik kijken naar rij-assistentie, enorm handig! Voor sommigen zijn zetelverwarming, elektrische verstelling van zetels en automatische koffer ook een must, maar dat is persoonlijk :)

• Superdaantje
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:15

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Typhone schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:53:

Vraag 2 (excuses voor de algemeenheid)
Wat zijn de must have opties bij Mercedes en welke opties zijn kostbaar en voegen niks of weinig toe?
Wat vind je zelf belangrijk. Persoonlijk vind ik keuze aanbod van opties vergelijkbaar met andere merken. De benamingen kunnen verschillen. Wat is voor jou belangrijk?
Elec. stoelen met geheugen
Rijassistentie pakket
Voorverwarminstallatie (standkachel)
360 graden camera
Upgrade van de audio, zoals Burmester
etc....

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:19
Elektrische stoelen vind ik eigenlijk een must en moeten er standaard op.
Head up display vind ik fijn als de navigatie daar ook getoond wordt (wat ik bij BMW ken)

Qua hulpjes: adaptive cruise control met remfunctie vind ik prettig.
Dode hoekwaarschuwing idem.
Audio upgrade is welkom, 360 camera boeit me niet, achteruitrijcamera wel erg fijn.

Hoog kwaliteit leer, grootbeeld navigatie, dat soort zaken dan weer wel.
Integratie met spotify is belangrijk, live traffic cq internet functies zijn handig en dan heb je het zo'n beetje wel gehad. Adaptief onderstel, snelheidsafhankelijk sturen (zwaar) vind ik ook wel erg prettig.

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Zou ik zelf kijken naar de rijassistentie (plus) pakket. Spotify intergratie verloopt bij modellen die geen Apple CarPlay of Android Auto hebben veelal via bluetooth.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:53:
Dag dames & heren ;),

Vanwege de oriëntatie op een nieuwe auto is sinds vorige week ook concreet interesse in de Mercedes ontstaan te weten: CLS 400 Shooting Brake ofwel de CLS 500 Shooting Brake. Vanwege de betrouwbaarheid van het blok is in uitzonderlijke gevallen (vriendinlief eist dat de 650i dan eruit gaat) is de C63 of de E63 AMG (station) ook een optie.

Ik ben zeer bekend met BMW en totaal niet met Mercedes. Ik heb wat rond zitten neuzen naar de navigatie systemen van Mercedes (Comand / iDrive achtig iets) maar ik weet niet precies wat ik daarin hebben moet c.q. hoe ik dat herkennen kan. Bij BMW heb je op de 5-series vanaf 2010 veelal een CIC systeem of een NBT systeem. NBT meestal te herkennen aan de grotere draaiknop en dat systeem is écht een heel stuk sneller dan het oude. Ook grafisch ziet dat er veel beter uit.

Hoe zit dat precies bij Mercedes? Waar kan ik de 'leeftijd' aan herkennen en hoe herken ik het meest 'up to date' systeem (wat eventueel geleverd is)? Is daar optisch iets aan te herkennen?

Vraag 2 (excuses voor de algemeenheid)
Wat zijn de must have opties bij Mercedes en welke opties zijn kostbaar en voegen niks of weinig toe?

Voorbeeld van een auto die op de optielijst staat: CLS 500 SB
Welke generatie C en E bekijk je dan? 204/212 of 205/213?

You save everyone, but who saves you?

• Typhone
S_Chief schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:27:
[...]

Welke generatie C en E bekijk je dan? 204/212 of 205/213?
204/212 :).

• Mylan Piron
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 19-03 18:27
Standverwarming lijkt me een aangename optie in de winter, zelf wel nog nooit gehad.

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-03 21:12
Kun je in de Business Solution Limited nog carplay retrofitten? zit niet ind e opties namelijk.

• algalid
Als het daarover gaat is het Comand systeem iets "primitiever" omdat het uiteraard een oudere generatie is. Je navigeert via een draaiknop bij de "radio". Niet iedereen houdt ervan. Hier is een Youtube video. en hier.

Hij is wel solide, ik denk dat het wel wat te vroeg is voor de vele rij-assistentiesystemen die pas later kwamen en verder verbeterd in de nieuwste generatie. Normaal zit er wel Distronic, Lane keep assist, attention assist en brake assist tussen, maar geen automatic lane change. Afhankelijk van de productiedatum kan het nog meevallen (als je de exemplaren vindt).

algalid wijzigde deze reactie 17-10-2018 14:15 (15%)

• Typhone
algalid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

Als het daarover gaat is het Comand systeem iets "primitiever" omdat het uiteraard een oudere generatie is. Je navigeert via een draaiknop bij de "radio". Niet iedereen houdt ervan. Hier is een Youtube video. en hier.
Thanks voor de tips :).
Is dat scherm in de E het standaard formaat? Dat oogt wel heel erg klein in mijn optiek.

• algalid
@Typhone Met al die facelifts en mods van eigenaars is het moeilijk te zien wat oorspronkelijk was, iets van 5 inch of 8 inch. Er zijn mensen die zelf een 10 inch installeren maar dat is buiten Mercedes om. Het lijkt dat het scherm in het dashboard iets van een 7 inch moet zijn, daar valt nog mee te leven denk ik. Het ligt wel diep in het dashboard.

De CLS is een erg lange generatie dus je ziet daar wel een heleboel facelifts met allerlei schermen. Kan je een jaartal plakken op de exemplaren waar je naar kijkt? Normaal gezien heb je vanaf 2016 een optie voor 8 inch schermen. De meest recente modellen kunnen 10 en 13 inch schermen krijgen (maar ik begrijp dat die niet in je shortlist staan).

algalid wijzigde deze reactie 17-10-2018 14:55 (11%)

• Typhone
Ik zit naar de jaren vanaf 2013 ongeveer te kijken. Prijzen tot 40.000 (in Duitsland!). Met name de CLS aangezien ik dat één van de mooiste auto's ooit vind (Shooting Brake). E-klasse vind ik wat steriel ogen en de C-klasse uit die jaren valt af dus dan wordt het een modernere variant. CLA's ook bekeken en die vind ik erg mooi van binnen maar met 211pk (CLA250) erg ondergemotoriseerd vrees ik.
FYI ik kom van 507pk, 367pk, 306pk en 408pk af.

Typhone wijzigde deze reactie 17-10-2018 14:57 (76%)

• algalid
Dan is het normaal iets tot een 8 inch. Exemplaren met de "iPad op het dasboard" zijn 8 inch (CLS 400 2015). Deze E63 AMG van 2014 heeft een 7 inch scherm.

Je kan de groottes inschatten als je het interieur ziet (maar uiteraard is er meer dan enkel dat scherm voor zo'n aankoop :+ )

EDIT: 507 PK, dat is stevig! Hopelijk vind je een auto die goed bij je past, je zit al in de goede richting qua modellen.

algalid wijzigde deze reactie 17-10-2018 15:03 (9%)

• Typhone
algalid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:02:
Dan is het normaal iets tot een 8 inch. Exemplaren met de "iPad op het dasboard" zijn 8 inch (CLS 400 2015). Deze E63 AMG van 2014 heeft een 7 inch scherm.

Je kan de groottes inschatten als je het interieur ziet (maar uiteraard is er meer dan enkel dat scherm voor zo'n aankoop :+ )

EDIT: 507 PK, dat is stevig! Hopelijk vind je een auto die goed bij je past, je zit al in de goede richting qua modellen.
Ja vriendinlief is er ook nog. Die is niet heel erg fan van Mercedes met allerlei ridicule vooroordelen maar goed die had ze over BMW ook in het verleden. Ik vind de E-klasse en de CLS ernstig mooie auto's waarbij ik een ultrazwak heb voor de CLS. Die shooting brake vind ik al vanaf de eerste keer dat ik die zag (vlakbij Centro Oberhausen) één van de mooiste auto's ooit. Persoonlijk dan. Zonde om die geen kans te geven alhoewel mijn hart eigenlijk bij het merk uit München ligt :).

Situatie is wat veranderd op autogebied en het aantal kilometers wat we privé maken per jaar zit om en nabij de 10.000km waarbij we zakelijk een CX5 en een Passat rijden. In die leasehokken wens ik echter geen privé kilometers te maken. Dat is het ab-so-luut niet als ik vergelijk waar wij vandaan komen qua performance en rijgedrag (dat is ook zeker niet hautain of denigrerend bedoeld trouwens).

Ik heb een aantal jaren in Duitsland gewerkt, reed elke dag 212km enkele reis en op tijden buiten de spits en dan gaat een krachtige auto écht wel een rol spelen. De 200+ km/h was eerder de regel dan de uitzondering.

Typhone wijzigde deze reactie 17-10-2018 16:10 (12%)

• algalid
@Typhone Ik denk dat anderen een betere assessment kunnen maken maar het comfort van een Mercedes geeft een ander gevoel dan de sportiviteit van een BMW. Maar op de 100 km/h banen van de Randstad kom je uiteraard niet veel toe aan schreeuwend over de weg scheuren. Hopelijk zijn er anderen hier die wat kunnen helpen.

Voor specifiekere vragen kan je nog gaan naar mercedesforum.nl of motor-talk W204 of CLS sectie (in het Duits).

• S_Chief
  • Niet online
211 pk in een CLA is niets niks hoor. Uiteraard niet het koppel en de souplesse van een 6 in lijn, V8 en V10 (heb ik ze allemaal? :+ ), maar zeker niet verkeerd.
algalid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:49:
De CLS is een erg lange generatie dus je ziet daar wel een heleboel facelifts met allerlei schermen. Kan je een jaartal plakken op de exemplaren waar je naar kijkt? Normaal gezien heb je vanaf 2016 een optie voor 8 inch schermen. De meest recente modellen kunnen 10 en 13 inch schermen krijgen (maar ik begrijp dat die niet in je shortlist staan).
Valt wel mee. Per generatie is er maar een mopf tegenwoordig.
Typhone schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:43:
[...]
Thanks voor de tips :).
Is dat scherm in de E het standaard formaat? Dat oogt wel heel erg klein in mijn optiek.
Ja, dat zijn de grootste schermen in die generatie. Lijkt klein maar irl valt het wel mee. Voor de gigaschermen moet je net een generatie verder zijn.
algalid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

Hij is wel solide, ik denk dat het wel wat te vroeg is voor de vele rij-assistentiesystemen die pas later kwamen en verder verbeterd in de nieuwste generatie. Normaal zit er wel Distronic, Lane keep assist, attention assist en brake assist tussen, maar geen automatic lane change. Afhankelijk van de productiedatum kan het nog meevallen (als je de exemplaren vindt).
Het verschil qua rijassistentiesystemen valt m.i. behoorlijk mee. Ik rij zelf een mopf 204 met rijassistentiepakket plus, en ik heb laatst in de nieuwe CLS gereden. Enige wat je erbij krijgt is zelf sturen en inderdaad automatisch wisselen van rijbanen. Uiteraard is het weer een extra feature, maar ik zou het eerder een evolutie dan revolutie noemen.

@Typhone Deels elektrische stoelen zijn al standaard bij de C en hoger (alleen handmatig schuiven), vol elektrisch heb je met memory (en dan zit de stoelbediening in de deur ipv aan de zijkant van de stoel).

Standaard audio is niet slecht, maar voorkeur gaat uit naar Harman/Kardon Logic 7. Zie je op zich vrij veel in de vollere auto's dus dat is niet heel lastig.

Rijassistentiepakket Plus is een absolute aanrader. Daarin zit Distronic Plus, actieve spoorassistent, actieve dodehoekassistent, Pre-Safe brake, BAS plus en automatische kinderzitherkenning in.

Leder is bij Mercedes standaard al erg goed, stukken beter dan BMW (waar je direct voor nappa moet gaan want standaard is nogal.. slecht).

Achteruitrijcamera zie je redelijk veel, maar als dat er niet op zit kan je dat makkelijk achteraf toevoegen. Alarm idem.

Navigatie: Comand. De wagens waar jij naar kijkt zijn voornamelijk NTG 4.5 en NTG 5 (5 heeft een hele andere, nieuwe GUI, dus het verschil zie je snel). De W204 mopf zal je niet vinden met NTG 5, de allerlaatste W212's en de facelift C218 wel. Bij alle generaties geldt dat zaken als Spotify gewoon via BT gaan, niet via een ingebouwde app als BMW. NTG 5 kan soms werken met Carplay/Android Auto, maar daar heb je weer smartphone integratie voor nodig (ik weet hier weinig van).

AMG pakket komt direct met sport parameterlenkung (snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging)

Handigste is de brochure van elk model ff opzoeken en dan de meest interessante opties op je lijstje zetten. Wat je ook kiest, het zijn allemaal fijne wagens.

Mijn lijstje aan eisen destijds:

- Lederen interieur
- COMAND
- Intelligent Light System
- Parktronic
- Achteruitrijcamera
- Harman/Kardon
- Rijassistentiepakket Plus

• algalid
@S_Chief Die Burmester zal enkel vanaf 2016 zijn zeker? Er zijn eigenaars die liever Harman Kardon hebben dan Burmester maar vraag me af of je dat in een blinde test er echt uit haalt.

NTG 5 vereist idd een aparte smartphone integratie module, het ziet er mooi uit hoor (met het breedbeeldscherm wordt Apple Carplay 16:9 uitgespreid). Spotify zal via Carplay kunnen gaan uiteraard.

• Typhone
algalid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:24:
@Typhone Ik denk dat anderen een betere assessment kunnen maken maar het comfort van een Mercedes geeft een ander gevoel dan de sportiviteit van een BMW. Maar op de 100 km/h banen van de Randstad kom je uiteraard niet veel toe aan schreeuwend over de weg scheuren. Hopelijk zijn er anderen hier die wat kunnen helpen.

Voor specifiekere vragen kan je nog gaan naar mercedesforum.nl of motor-talk W204 of CLS sectie (in het Duits).
Hehe, ik woon niet in de randstad (rechts van Eindhoven). En ik/wij kom nog steeds zeer regelmatig in Duitsland (meerdere keren per maand) waarbij binnenkort maandelijks 1x Nürnberg.
Ik ga wat afspraken maken bij de ASV Mercedes dealer in Eindhoven om eens kennis te maken met de Mercedessen. Wel voorzichtig uiteraard want ik krijg altijd kriebels van die gladde verkopers bij officiële dealers haha.

@S_Chief
Je zat volledig goed ;).
6 in lijn
V8 x 2
V10 x 1 (M6)

Thanks voor de uitgebreide informatie. Ik ga me nog even inlezen. De 5GT is recent verkocht bij ons en afhankelijk van wat we terug halen sneuvelt de 650i eventueel ook nog. Maar dan komt er sowieso een powerhouse voor terug.

Typhone wijzigde deze reactie 17-10-2018 16:49 (12%)

• S_Chief
  • Niet online
algalid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:40:
@S_Chief Die Burmester zal enkel vanaf 2016 zijn zeker? Er zijn eigenaars die liever Harman Kardon hebben dan Burmester maar vraag me af of je dat in een blinde test er echt uit haalt.

NTG 5 vereist idd een aparte smartphone integratie module, het ziet er mooi uit hoor (met het breedbeeldscherm wordt Apple Carplay 16:9 uitgespreid). Spotify zal via Carplay kunnen gaan uiteraard.
Burmester is er, vziw, pas vanaf de 205/213/257, en schijnt inderdaad minder te zijn dan Harman. Let wel dat het dan over de normale Burmester gaat, en niet de 3D (E en CLS) die een paar duizend euro kost.

• algalid
@Typhone Als je bij de dealer de nieuwste CLS/E63 ziet met 12.3 inch displays lijken die kleinere bij de oudere modellen wat minder indrukwekkend (psychologisch dan toch). :+

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-03 17:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Kreeg een email dat er tegenwoordig ook Smarthome integratie is. Uiteraard deze aangezet om te testen. Helaas kom ik niet verder en kan ik nergens vinden hoe en wat ik kan aansluiten. Iemand anders meer succes?

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12:58

Rivanov

Apple freak

Het handmatig downloaden van kaarten via de Mercedes Me portal werkt eindelijk! *O*

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:01

Hari-Bo

F5 addict

Volgende week weer een oldtimer erbij een W115 220D uit 1974, deze is flink onder handen genomen door een liefhebber de afgelopen 3 jaar meer dan 6000 euro aan verspijkerd en 2 jaar geleden voorzien van een nieuwe laklaag.

Naast mijn lease W205 wordt het een auto alleen voor mooi weer en tourtjes. :)

Hari-Bo wijzigde deze reactie 23-10-2018 10:20 (9%)

kokenmetvuur.nl

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-03 21:12
Hetisookwat schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:56:
Kun je in de Business Solution Limited nog carplay retrofitten? zit niet in de opties namelijk.
Helaas heb ik ook via Stern geen definitief antwoord weten te krijgen.. Weet iemand dit?

• wh00pz
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 12:56
Weet iemand hoe je de auto hold functie aan moet zetten bij een nieuwe a klasse met automaat? Als ik de rem loslaat blijft hij rollen. Ook als ik de rem wat harder indruk lijkt hij niet te "auto holden"

• algalid
@wh00pz Het beste werkt om in 2 keer de rem naar beneden te drukken en dan langzaam omhoog gaan, dan verschijnt HOLD op het scherm.

• S_Chief
  • Niet online
wh00pz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:05:
Weet iemand hoe je de auto hold functie aan moet zetten bij een nieuwe a klasse met automaat? Als ik de rem loslaat blijft hij rollen. Ook als ik de rem wat harder indruk lijkt hij niet te "auto holden"
Remmen tot stilstand, en dan de rem direct hard en vlot intrappen.
Hari-Bo schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:15:
Volgende week weer een oldtimer erbij een W115 220D uit 1974, deze is flink onder handen genomen door een liefhebber de afgelopen 3 jaar meer dan 6000 euro aan verspijkerd en 2 jaar geleden voorzien van een nieuwe laklaag.

Naast mijn lease W205 wordt het een auto alleen voor mooi weer en tourtjes. :)
Die herken ik wel van het andere forum. Leuke wagen.

200D hè, geen 220D. :P

S_Chief wijzigde deze reactie 23-10-2018 14:48 (44%)

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

S_Chief schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:17:
[...]

Remmen tot stilstand, en dan de rem direct hard en vlot intrappen.

[...]

200D hè, geen 220D. :P
Klopt 200D inderdaad. :D
Maar aan deze bak is werkelijk alles aangepakt en de komende jaren nagenoeg weinig te doen. De onderkant is met dinitrol behandeld, dan is roesten ook geen issue meer.

En mijn opa heeft exact hetzelfde model gereden. 8)

Om welk forum gaat het de W115 club zie ik hem volgens mij niet? Inmiddels gevonden.

Hari-Bo wijzigde deze reactie 23-10-2018 19:08 (18%)

kokenmetvuur.nl

• S_Chief
  • Niet online
Hari-Bo schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:45:
[...]
Klopt 200D inderdaad. :D
Maar aan deze bak is werkelijk alles aangepakt en de komende jaren nagenoeg weinig te doen. De onderkant is met dinitrol behandeld, dan is roesten ook geen issue meer.

En mijn opa heeft exact hetzelfde model gereden. 8)

Om welk forum gaat het de W115 club zie ik hem volgens mij niet? Inmiddels gevonden.
Hier ook: https://www.mercedesforum...iewtopic.php?f=62&t=91697

• 1063865
  • Registratie: maart 2019
  • Niet online
wh00pz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:05:
Doortrappen op de rem.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heb al een melding te pakken waar ik mee naar de garage kan.
Een Veiligheidsmelding en het lampje van de airbag brand rood in m'n display.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

S_Chief schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:17:
[...]

Vandaag wezen kijken, helaas niet wat er in de advertentie staat lees: beschrijving bekleding als nieuw omdat er altijd een hoes over heeft gezeten, deze is totaal gaar en voor kan je zelfs de veren zien zitten dan krijg je de discussie 'het is een oude auto', dat klopt maar zet dan niet in de advertentie als beschrijving bekleding als nieuw scheelt mij ook weer een rit van 530km. En nog wat andere dingen zoals kleine deukjes en schade her en der en in de advertentie staat 100% schade vrij, misschien zonder bril en 15 meter afstand... :(

Dus de zoektocht gaat verder naar een W115 of W123.

Hari-Bo wijzigde deze reactie 30-10-2018 15:43 (6%)

kokenmetvuur.nl

• S_Chief
  • Niet online
@Hari-Bo Dacht dat je 'em al had gezien en gekocht, maar dat is minder om te horen.. Zonde van de moeite idd.

• layzzzz
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06-03 19:26
Rivanov schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:48:
Heb al een melding te pakken waar ik mee naar de garage kan.
Een Veiligheidsmelding en het lampje van de airbag brand rood in m'n display.
Weet je toevallig al wat er aan de hand was/is?

Zelf ook het bezit van een A200, kom zelf van een C-klasse, mis de achterwielaandrijving wel, al is het meer het gevoel.

HOLD op de rem krijg je sneller door je rem op de linkergedeelte in te trappen, raar maar waar.

Zelf heb ik last van wat mankementen, climate control werkt niet goed, soms komt er gewoon geen koude lucht maar continue warme/hete lucht uit de roosters, dit is zelfs soms zo erg dat ik maar zonder rij. Tidal werkt nog niet, wel gelinked via de MercedesMe portal maar Tidal schrijft gewoon doodleuk geld van mijn creditcard af.

Eerste maand data gratis heb ik ook niet kunnen gebruiken, het werkte pas na 28 dagen en toen was de maand al bijna voorbij 8)7

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

S_Chief schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:24:
@Hari-Bo Dacht dat je 'em al had gezien en gekocht, maar dat is minder om te horen.. Zonde van de moeite idd.
Volgende week een nieuwe poging geen W115 maar een W123 welke mijn opa ook had, zal mij benieuwen. :)

kokenmetvuur.nl

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

layzzzz schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:17:
[...]

Weet je toevallig al wat er aan de hand was/is?

Zelf ook het bezit van een A200, kom zelf van een C-klasse, mis de achterwielaandrijving wel, al is het meer het gevoel.

HOLD op de rem krijg je sneller door je rem op de linkergedeelte in te trappen, raar maar waar.

Zelf heb ik last van wat mankementen, climate control werkt niet goed, soms komt er gewoon geen koude lucht maar continue warme/hete lucht uit de roosters, dit is zelfs soms zo erg dat ik maar zonder rij. Tidal werkt nog niet, wel gelinked via de MercedesMe portal maar Tidal schrijft gewoon doodleuk geld van mijn creditcard af.

Eerste maand data gratis heb ik ook niet kunnen gebruiken, het werkte pas na 28 dagen en toen was de maand al bijna voorbij 8)7
Heb aanstaande woensdag afspraak bij de dealer, waar ze m'n auto gaan uitlezen. Ga dan direct navraag doen naar de airco, want heb hetzelfde probleem...soms blaast hij warme lucht in plaats van koude. Is een bekend probleem waarover ik al meer heb gelezen op andere fora.

De Tidal integratie gaat volgens mij ook pas goed werken met de aanstaande MBUX update in december.

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:17
Typhone schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:55:
Ik zit naar de jaren vanaf 2013 ongeveer te kijken. Prijzen tot 40.000 (in Duitsland!). Met name de CLS aangezien ik dat één van de mooiste auto's ooit vind (Shooting Brake). E-klasse vind ik wat steriel ogen en de C-klasse uit die jaren valt af dus dan wordt het een modernere variant. CLA's ook bekeken en die vind ik erg mooi van binnen maar met 211pk (CLA250) erg ondergemotoriseerd vrees ik.
FYI ik kom van 507pk, 367pk, 306pk en 408pk af.
Cls sb _/-\o_ Heerlijke wagen

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

Zojuist opgehaald een Mercedes 200 benzine uit 1983. Er zit op een wielkast oppervlakkige roest ter grootte van een euro, voor de de rest in prima staat. :)
Deze week olie verversen, taxeren en de stalling in.

Hari-Bo wijzigde deze reactie 10-11-2018 15:54 (11%)

kokenmetvuur.nl

• S_Chief
  • Niet online
Die ziet er mooi uit!

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

Deze auto is flink vertroeteld en nieuwe lak in 2010 gekregen en altijd binnen gestaan. In de 10 jaar dat hij hem had slechts 12000km mee gereden, maar ze gingen verhuizen naar een kleinere woning. Nergens een kras of deuk te zien. :)

Hari-Bo wijzigde deze reactie 10-11-2018 17:36 (5%)

kokenmetvuur.nl

• Safaci
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22-03 16:19

Safaci

Transhumanist

Iemand een idee wat het ENERGIZING-pakket t.w.v. 121 euro precies inhoudt? Dit is een optie in de tool van mijn leasemaatschappij, echter is er geen beschrijving opgenomen in combinatie met een A-klasse Business Solution.

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)

• algalid
Safaci schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:19:
Iemand een idee wat het ENERGIZING-pakket t.w.v. 121 euro precies inhoudt?
Het is een programma waar de ambient lighting een paar minuten wisselt en de stoelen variabel gaan masseren al dan niet met gepaste muziek uit de radio of USB. De bedoeling is dat je je daarna weer energiek en fit voelt. Als je het vijf keer gebruikt in de gebruiksduur van de wagen zal het al veel zijn.

• rednaz420
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 21-03 11:08
Ik dacht dat ambient lighting niet mogelijk was op de Business Solution.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13:11
Rivanov schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:15:
[...]

Heb aanstaande woensdag afspraak bij de dealer, waar ze m'n auto gaan uitlezen. Ga dan direct navraag doen naar de airco, want heb hetzelfde probleem...soms blaast hij warme lucht in plaats van koude. Is een bekend probleem waarover ik al meer heb gelezen op andere fora.
Hmm hier ook wel. Maar gebeurd ook wel andersom dat je ineens aanmerkelijk koudere lucht uit je roosters krijgt.

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22-03 22:48
Hari-Bo schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:54:
Zojuist opgehaald een Mercedes 200 benzine uit 1983. Er zit op een wielkast oppervlakkige roest ter grootte van een euro, voor de de rest in prima staat. :)
Deze week olie verversen, taxeren en de stalling in.

[Afbeelding]
Prachtig! Ga je hem gebruiken als zomerauto?

• Safaci
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22-03 16:19

Safaci

Transhumanist

algalid schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:56:
[...]

Het is een programma waar de ambient lighting een paar minuten wisselt en de stoelen variabel gaan masseren al dan niet met gepaste muziek uit de radio of USB. De bedoeling is dat je je daarna weer energiek en fit voelt. Als je het vijf keer gebruikt in de gebruiksduur van de wagen zal het al veel zijn.

[YouTube: Mercedes-Benz presents: King of the City Jungle | S-Class Commercial]
Duidelijk. Dank! Sla ik over. :+
rednaz420 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:23:
Ik dacht dat ambient lighting niet mogelijk was op de Business Solution.
Ik denk dat het ook eerder een fout is in de tooling van mijn leasemaatschappij. Volgens de Mercedes-website is dit inderdaad geen optie.

"All living organisms are no more than walking algorithms" - A. Kadmon Killed by bad philosophy PSN: Saffaci (GTAV, Driveclub)

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

TWCRay schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:37:
[...]

Prachtig! Ga je hem gebruiken als zomerauto?
Alleen voor een ritje in het weekend, enkel voor de liefhebberij. Aankomende zaterdag gaat deze de stalling in en volgend jaar een garage met oprit bij huis, dan kan ik mooi sleutelen. :)

EDIT: De Benz laten taxeren voor all-risk verzekering komt uit op 12k en gekocht voor 4k, toch een goede investering. *O*

Hari-Bo wijzigde deze reactie 15-11-2018 11:30 (14%)

kokenmetvuur.nl

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Er is weer een nieuwe kaartupdate beschikbaar voor de A-Klasse via Mercedes Me Portal. :)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Twee nieuwe Mercedes Me diensten beschikbaar. Kreeg deze melding toen ik op de portal inlogde.

* De service wordt gebruikt in de app van de desbetreffende spraakassistent. Gratis verkrijgbaar in de desbetreffende App Store. Momenteel ondersteunt Mercedes-Benz de spraakassistenten Amazon Alexa en Google Assistant.
** Berichten kunt u alleen naar de volgende voertuigtypen sturen
- A-Klasse (W177) met MBUX-multimediasysteem vanaf 03/2018
- E-Klasse Limousine (W213) met COMAND Online (531) vanaf 04/2016
- E-Klasse Limousine (W213) met Audio 20 (506) vanaf 05/2017
- E-Klasse Estate (S213) met COMAND Online (531) vanaf 10/2016
- E-Klasse Estate (S213) met Audio 20 (506) vanaf 05/2017
- E-Klasse Coupé (C238) met COMAND Online (531) vanaf 03/2017
- E-Klasse Coupé (C238) met Audio 20 (506) vanaf 05/2017
- E-Klasse Cabrio (A238) vanaf 09/2017
- S-Klasse Limousine (W222 modelwijziging) vanaf 07/2017
- Mercedes Maybach S-Klasse (X222 modelwijziging) vanaf 07/2017

Rivanov wijzigde deze reactie 23-11-2018 06:36 (63%)

• Roy1985
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 08:08
Kom net dit topic tegen. Sinds eind september de eigenaar van een A200 Business Solution AMG Line, heel tevreden met de auto. Alleen paaar kleine MBUX issues, en soms climate control die alleen super hele lucht blaast.

Op mijn auto ontvang ik geen nieuwe navigatie kaarten, ik zit nog steeds op V33 terwijl ik van collega begreep dat inmiddels V35 uit is. Ook krijg ik het niet voor elkaar om via de Me Portal de kaarten handmatig te downloaden en update. Ik krijg deze meldingen:

Er loopt al bijna 6 weken een ticket bij Mercedes Me Support, daar weten ze het ook niet, behalve het ligt al een paar weken in Stutgart. De dealer kan in deze helaas ook niks voor mij betekenen.

Hier toevallig iemand een idee? :)

• Roy1985
Rivanov schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:38:
Het handmatig downloaden van kaarten via de Mercedes Me portal werkt eindelijk! *O*
Hoe is dit bij jou opgelost? Hier al 3 maanden down.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Roy1985 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:07:
[...]

Hoe is dit bij jou opgelost? Hier al 3 maanden down.
Het werkte gewoon ineens weer. Had al contact opgenomen met klantenservice van Mercedes om probleem te onderzoeken, en die mailde mij op een dag dat het weer zou moeten werken. En warempel, het werkte. En tot op heden werkt het nog steeds. Gisteren nog V35 van de Benelux kaarten geüpdate. Hopelijk een dezer dagen dan ook de grote MBUX update die "beloofd" is,en.

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-03 17:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Rivanov schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 06:34:
Twee nieuwe Mercedes Me diensten beschikbaar. Kreeg deze melding toen ik op de portal inlogde.
Ik heb dit al een tijdje aangezet maar kan met geen mogelijkheid vinden hoe het te gebruiken. Als ik google assistent vraag om Mercedes geeft die aan dat het niet beschikbaar is. Het hele connected home heb ik niet eens kunnen vinden hoe/wat nu mogelijk zou moeten zijn.

Jij meer succes?

• Chutney
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:01
Ik ben in de race voor een a-klasse. Nu zie ik dat er in het AMG-line pakket geen sfeerverlichting optie is meegenomen. Kan iemand mij vertellen of er wel standaard voetenverlichting aanwezig is in de a-klasse?

Anders wordt het wel echt een donkere bedoeling..

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Om welke uitvoering gaat het standaard A*** of Business Solution (AMG line), Launch Edition..... Sfeerverlichting is onderdeel van diverse pakketen als Energizing ect. Zie MB configurator. Zelf gekozen voor het pakket Premium Plus.

Of standaard verlichting voetverlichting heeft. Durf ik niet te zeggen.

• Roy1985
Chutney schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:23:
Ik ben in de race voor een a-klasse. Nu zie ik dat er in het AMG-line pakket geen sfeerverlichting optie is meegenomen. Kan iemand mij vertellen of er wel standaard voetenverlichting aanwezig is in de a-klasse?

Yes standaard voet verlichting en nog wat elementen die gewoon met wit led licht verlicht zijn :) Handgrepen e.d.

• Chutney
Superdaantje schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:00:
Om welke uitvoering gaat het standaard A*** of Business Solution (AMG line), Launch Edition..... Sfeerverlichting is onderdeel van diverse pakketen als Energizing ect. Zie MB configurator. Zelf gekozen voor het pakket Premium Plus.
Gaat om de business solutions AMG, Night, upgrade uitvoering.

Standaard zit hier het plus pakket bij. Ik ben niet opzoek naar de 64 kleuren sfeerverlichting. Meer de reguliere lampjes in de deuren en voeten ruim.

@Roy1985 thanks dat verduidelijkt. Kon het niet vinden in de prijslijst met "standaard uitrusting"

Chutney wijzigde deze reactie 25-11-2018 12:48 (8%)

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

Vandaag even wat oude W124 velgen te koop gezet en binnenkort radio's van de W115/W123/W124/W210. :P

En kwam de onderhoudsboekjes nog tegen, altijd handig. :)

kokenmetvuur.nl

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Chutney schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:46:
[...]

Gaat om de business solutions AMG, Night, upgrade uitvoering.

Standaard zit hier het plus pakket bij. Ik ben niet opzoek naar de 64 kleuren sfeerverlichting. Meer de reguliere lampjes in de deuren en voeten ruim.

@Roy1985 thanks dat verduidelijkt. Kon het niet vinden in de prijslijst met "standaard uitrusting"
Denk dat je de Business Solution Plus bedoeld? Het Premium Plus pakket is voor deze uitvoering niet beschikbaar na mijn weten. (kan er naast zitten) Tussen deze pakket zit nogal wat verschil.

https://www.mercedes-benz...sts-brochures.module.html

Superdaantje wijzigde deze reactie 25-11-2018 13:43 (9%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Chutney schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:23:

Mijn AMG Business Solution heeft verlichting bij de voeten, in de handgrepen van de deur en in de kopsteun van de bestuurders- en bijrijdersstoel. En ook vanaf de knoppen in het dak, waar de Mercedes Me, SOS en panoramadakbediening ziet. Daar zitten lampjes die naar beneden schijnen.

Rivanov wijzigde deze reactie 25-11-2018 13:45 (11%)

• Roy1985
Rivanov schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:45:
[...]

Mijn AMG Business Solution heeft verlichting bij de voeten, in de handgrepen van de deur en in de kopsteun van de bestuurders- en bijrijdersstoel. En ook vanaf de knoppen in het dak, waar de Mercedes Me, SOS en panoramadakbediening ziet. Daar zitten lampjes die naar beneden schijnen.
Zou jij eens in het donker foto willen maken van de hoofdsteunen?

Ik heb ook een AMG Business Solution, maar deze nog niet kunnen ontdekken :) Of nog niet opgevallen ;) vanavond eens checken.

• Chutney
Gaaf, komende week een A200 Limo bestellen in de Business Solution, AMG line, Night, Upgrade uitvoering.

Kleur nog niet over uit maar de Mojave zilver heeft de voorkeur, zeker icm night pack.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Heb destijds proefgereden in de A200 in Mojave Silver met Night Pack. Ben uiteindelijk blij dat ik voor Mountain Grey ben gegaan. Persoonlijk m'n favoriete 'kleur' op de nieuwe A. Krijg er ook veel complimenten over. :) Chique maar toch sportief.

Mijn eigen A200 in Mountain Grey (zonder Night Pack)

Rivanov wijzigde deze reactie 25-11-2018 16:39 (17%)

• 1063865
  • Registratie: maart 2019
  • Niet online
De knoop doorgehakt en een E300 coupé gekocht.
5 maandjes oud, volledig zwart.

In principe de auto van de vrouw waar we niet veel mee rijden, maar indien, voornamelijk plezierritjes.

• Roy1985
Mooie MBUX update gezien op 7 december 😉 Benieuwd wanneer die wel komt of iets bekend wordt...

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Roy1985 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:55:
Mooie MBUX update gezien op 7 december 😉 Benieuwd wanneer die wel komt of iets bekend wordt...
Wat heb je gezien? De datum is tijdje geleden genoemd, maar ik heb nog niets voorbij zien komen. Jij wel?

• Roy1985
Rivanov schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:34:
[...]

Wat heb je gezien? De datum is tijdje geleden genoemd, maar ik heb nog niets voorbij zien komen. Jij wel?
Het was sarcastisch bedoeld... Helemaal geen nieuwe info meer te vinden helaas. Lokale dealer had ook nog geen idee.

Kaarten bijwerken via Mercedes Me werkt helaas nog altijd niet bij mij. Ook heeft verwarming af en toe nog wel eens zin om maar hete lucht te blijven blazen.

In januari toch maar eens een service afspraak maken. Wellicht is er dan ook meer bekend over de nieuwe MBUX versie 🙂

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:23
Iamhere schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:19:
De knoop doorgehakt en een E300 coupé gekocht.
5 maandjes oud, volledig zwart.

In principe de auto van de vrouw waar we niet veel mee rijden, maar indien, voornamelijk plezierritjes.
Een E300 'voor erbij' is wel gaaf natuurlijk :9~

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-03 18:03
Hari-Bo schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:41:
[...]

Alleen voor een ritje in het weekend, enkel voor de liefhebberij. Aankomende zaterdag gaat deze de stalling in en volgend jaar een garage met oprit bij huis, dan kan ik mooi sleutelen. :)

EDIT: De Benz laten taxeren voor all-risk verzekering komt uit op 12k en gekocht voor 4k, toch een goede investering. *O*
Ik had hem onderweg naar huis denk ik direct total-loss tegen een boom gereden denk ik ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• S_Chief
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 25 november 2018 @ 16:38:
Heb destijds proefgereden in de A200 in Mojave Silver met Night Pack. Ben uiteindelijk blij dat ik voor Mountain Grey ben gegaan. Persoonlijk m'n favoriete 'kleur' op de nieuwe A. Krijg er ook veel complimenten over. :) Chique maar toch sportief.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn eigen A200 in Mountain Grey (zonder Night Pack)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt mij stug dat dat mojavezilver is (daar zit beige doorheen). Dat is 99% zeker iridiumzilver.

Mojavezilver heb ik op de facelift S205 irl gezien, erg mooie kleur.

S_Chief wijzigde deze reactie 08-12-2018 21:08 (4%)

• Hari-Bo

Hari-Bo

F5 addict

MaD_co schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:28:
[...]

Ik had hem onderweg naar huis denk ik direct total-loss tegen een boom gereden denk ik ;)
Of wat ik ga doen, weer helemaal in concour staat brengen. Zal alleen maar meer waard worden. :)

kokenmetvuur.nl

• Chutney
Uiteindelijke configuratie is rond. Het is geen Business solution, AMG, Night, Upgrade geworden maar een a200 Sedan in de uitvoering Launch edition, AMG.

Nog een paar opties aangevinkt:
- Burmester Sound
- DAB+
- Night pakket
- Premium Plus pakket
- Rijassistentie pakket

In de kleur Berg grijs icm de 18inchers uit de AMG Line pack.

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Mooi uitgeruste A. En nu kan het wachten beginnen. Weet niet wat nu de levertijd is? Heb zelf iets meer dan 3 maanden levertijd op de A220 Launch Edition.

• Chutney
4,5 maand heb ik begrepen van de dealer. Wagen is aardig vol zoals samengesteld. Ben benieuwd naar de audio installatie!

Hoe bevalt jou wagen? De 220 benzine is er nog niet voor de sedan uitvoering.

Chutney wijzigde deze reactie 09-12-2018 20:13 (25%)

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

ik mag ook nog even wachten t/m januari. Nog niet alle opties waren beschikbaar als goed begrepen heb van de dealer. Had alles aangeklikt op trekhaak na die wordt er later ondergezet.

• XelleratioN
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-03 18:58
Roy1985 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:00:
[...]

Het was sarcastisch bedoeld... Helemaal geen nieuwe info meer te vinden helaas. Lokale dealer had ook nog geen idee.

Kaarten bijwerken via Mercedes Me werkt helaas nog altijd niet bij mij. Ook heeft verwarming af en toe nog wel eens zin om maar hete lucht te blijven blazen.

In januari toch maar eens een service afspraak maken. Wellicht is er dan ook meer bekend over de nieuwe MBUX versie 🙂
Soortgelijk euvel gehad met de verwarming. Het werd gewoon 30 graden in de auto terwijl de thermotronic op 21 graden stond ingesteld. Na een bezoek aan de dealer bleek de temperatuursensor defect 8)7

Na vervanging door een nieuw exemplaar geen problemen meer gehad gelukkig :)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

XelleratioN schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:48:
[...]

Soortgelijk euvel gehad met de verwarming. Het werd gewoon 30 graden in de auto terwijl de thermotronic op 21 graden stond ingesteld. Na een bezoek aan de dealer bleek de temperatuursensor defect 8)7

Na vervanging door een nieuw exemplaar geen problemen meer gehad gelukkig :)
Mijn A heeft hetzelfde probleem. Af en toe ineens erg warme lucht blazen. Nog geen zin gehad om hiervoor naar de dealer te gaan. Nu in de winter is het ook niet zo erg. ;)

• layzzzz
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06-03 19:26
Rivanov schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:50:
[...]

Mijn A heeft hetzelfde probleem. Af en toe ineens erg warme lucht blazen. Nog geen zin gehad om hiervoor naar de dealer te gaan. Nu in de winter is het ook niet zo erg. ;)
Mijn A ook, ik ga volgende week naar de dealer, of het wordt te warm of de ruiten beslaan 8)7

• Roy1985
Hoorde van mijn dealer dat er wat batches zijn met slecht werkende temperatuur sensors en dat ze het zelf bij 2 demo auto's ook hebben moeten verhelpen.

• martindekker
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 12-03 19:31
A180d 2018. Bij mij moet ook een sensor vervangen worden (soms blijft hij maar hete lucht blazen, andere keer juist weer geen warme lucht als je er om vraagt)... Verder problemen met iPhone koppeling (MBUX gaat compleet loco als ik de telefoon aansluit) en "Hey Mercedes" begint altijd hakkelend, waarbij de eerste zin altijd halverwege afgebroken wordt en je maar moet gokken of je verder kan praten of moet wachten.
Maar goed... Gisteren opeens een melding dat mijn profiel online aangepast was (niet door mij in ieder geval) en mijn telefoon wilde niet meer verbinden. Telefoon profiel verwijderd en opnieuw verbonden. Sindsdien geen problemen meer met "Hey Mercedes" en de verbinding met mijn iPhone is stabiel. volgende week sensor vervangen en hopen dat alles dan goed werkt.

• freakk
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22-03 16:52
Zijn er nog meer mensen hier die problemen hebben met het opstellen van een bericht via het MBUX systeem in de nieuwe a-klasse?
Ik ben verbonden via bluetooth met mijn iPhone X maar kan alleen berichten inzien en niet opstellen (notificaties staat ingeschakeld in mijn bluetooth instellingen op de telefoon).

• Chutney
Hoe is de Burmester audio installatie in de A klasse? Ik lees er gemixte verhalen over op motortalk.

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Kan alleen schrijven ga zelf proberen te luisteren. Geluid is erg persoonlijk.

Persoonlijk vind ik deze iets beter klinken als in mijn huidige C. Bij de C komt het laag uit de voor speakers. Bij de A zit aparte sub achter in. Zelf wel gekozen voor de Burmester.

Volgende week de C350e inleveren en krijg dan maandje voorloop auto. Eind januari komt de A220.

• Chutney
De A staat in bestelling, levering pas in juni... Levertijd van ongeveer 7maanden. Schijnt druk te zijn in de fabriek.

• Superdaantje

Superdaantje

Moderator Foto & Video

Alles op zijn tijd !!

Das wel even geduld hebben. En is het de eerder genoemde config geworden?

• Chutney
Yes! Ik las zojuist dat de levering van de sedan iets naar achter is geschoven

• Roy1985
Jullie ook bij jullie nieuwe A dat er uit de ventilatieroosters achter (uit midden console) alleen maar koele lucht komt. Terwijl verwarming gewoon aan staat?

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

@Roy1985 Geen idee, zit nooit achterin. ;)

• zaka_m4
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20-03 14:35
Superdaantje schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:38:
De optie wel besteld (prijs 60,-) voor de A220 hatchback. Alleen is er weinig tot geen informatie te vinden over de capaciteit. 51l is al mooie capaciteit. Ga er in januari wel achter komen als auto geleverd wordt ;-)
De capaciteit is 51 liter. Ik heb deze optie ook op de A250, gaat nog steeds erg snel leeg ;) .

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Ik haal +/- 600km met m'n A200 en de standaard tankinhoud.
Rij meeste snelweg.

• zaka_m4
Rivanov schreef op donderdag 20 december 2018 @ 13:44:
Ik haal +/- 600km met m'n A200 en de standaard tankinhoud.
Rij meeste snelweg.
Netjes hoor. Op de snelweg haal ik max 400 km maar binnen de bebouwde kom gaat het een stuk harder. Maar blijft leuk vooral met sportief geluid optie en standje sport!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

@zaka_m4 Een A250 is ook wel een verschil t.o.v. A200. ;)
Rij je de nieuwe A250 of de vorige generatie?

• zaka_m4
@Rivanov ja ik had de A200 als voorrij auto maar rij dus de nieuwe A250. Hieronder een foto helaas in het donker. Moet nog steeds een keer een foto maken in het daglicht.

zaka_m4 wijzigde deze reactie 20-12-2018 14:50 (17%)

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

zaka_m4 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:06:
@Rivanov ja ik had de A200 als voorrij auto maar rij dus de nieuwe A250. Hieronder een foto helaas in het donker. Moet nog steeds een keer een foto maken in het daglicht.

[Afbeelding]
Foto wordt niet getoond.

• zaka_m4
Als het goed is nu wel :-)

• 8x4
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 00:26
Ik rijd sinds enkele maanden een C180, bj 2014. In het dashboard direct tussen de toeren- & snelheidsmeter kan ik 'assistentieweergave' selecteren. Het scherm laat dan een motorkap zien met daar voor geleven een weg (een point-of-view weergave dus). Er hoort iets getoond te worden in dat scherm vermoed ik, maar wat ik ook doe: ik zie niets?
Ik dacht in eerste instantie dat het iets met collision-prevention te maken zou hebben, maar ik heb van alles gedaan en bijna tegen andere auto's aangebotst, maar tevergeefs. (het piepje van collision prevention ging zelfs af).

Kan iemand me vertellen wat die 'assistentieweergave' is?

• S_Chief
  • Niet online
@8x4 Heb je Distronic Plus?

• 8x4
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 00:26
@S_Chief
Ik heb even opgezocht wat het inhoudt. Ik denk niet dat ik dat heb.

• S_Chief
  • Niet online
8x4 schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:45:
@S_Chief
Ik heb even opgezocht wat het inhoudt. Ik denk niet dat ik dat heb.
https://moba.i.daimler.co...4ae36551ce919e-nl-NL.html#

Hier staat wat het scherm allemaal kan laten zien. Als je die opties niet hebt dan zal er niet veel zichtbaar zijn.

• cryonic90
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 09:54
Ik mag mij sinds afgelopen zaterdag ook melden in dit topic.
Ben van een V70 overrgestapt naar een E350 coupe uit 2009:
https://tweakers.net/ext/f/RYLRVok2Xwm9vO1SVRea2Xn8/thumb.jpg

Ontzettend blij en nu nog alle dingetjes van de auto een beetje ontdekken :)
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True