Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 126 Laatste
Acties:
  • 557.153 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 18:02
Zitten nog genoeg bruikbare in/op de auto

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 19:30
Mochten jullie het leuk vinden, zo ziet een dsg7 er uit als je de mechatronica unit er af haalt.Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/2oHWubAosD2z3p_Gq69qSBtlgtaaTpVQSfVqvCJ0NroTPIgApN0LhqNUuV8nh4GanaubNutXndwJSEuc5uyIrv1ORGAsy9hFSlP7iTWAJmVMzePx9VPVSvDsZR13tmvHZ5orSxnXsYEYxHeK3UlVj1Ff7em5KV1pmRzDDucoMoLxqbYhISGqmeQ1gJQBaPd8SRwGg_kbpuBUZh5RcYxKDLT5G0cHmFHevkd0hM4jNhhWQw4jT7HZey5YoN4JBcu9Vr4qnZpJxJE660v8wMJjgVYraOOxGV7bTl1zKGSU6J7vz9vFIefgQwVfYia3KmQ76zPtrTz6DxtWHi_msnzzSkyUJ4mBL87qBgvPrxnc4zKKyRRZtw9kX31HXAxQiXXdkaifgvwDA_eN-oPVn_liTL6ATRs8lSTojEV-UaA3WWCMplet8D_WWrZCQkxK4MNyoHRFwfLLqr58R8zVcAxxsk1E8wVIjZ98SAKdzQyud9nqJFZsaIN9oJ6ILpkC1NtFBbbXK6zlJgFOLcgmANMvLT6woBjyD6jLeNoP7qqW6WRsndb3HH3IBQ5Ww2tC8Xl6-p3KPMjkBLlQ1hGx7gOXTvnWBQ6NztGjBfQ3wWxM4QzCp0sC_r0HFhty5aeHOv_A-ApqD7jHoqxR7T0kQFpSuKBeXjItHqgz=w2381-h1339-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 01:15

fheerens

ir.

Uberdude schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:42:
Mochten jullie het leuk vinden, zo ziet een dsg7 er uit als je de mechatronica unit er af haalt.[Afbeelding]
Als je meer hebt, delen waardeer ik! :9

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Ik had vorige week ook een dsg6 uit elkaar liggen maar dat ziet er niet zo spectaculair uit. staat op het moment wel een S6 5.2 V10 binnen waar waarschijnlijk de ketting vanaf moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 14:41
Rij vanwege mijn werk in heel veel verschillende auto's maar heb besloten nu in een prachtige VW e-Golf te gaan rijden. Ervaringen met elektrisch zijn aanwezig (i3, Ampera, GTE, Tesla) dus ik ben me bewust van de nadelen van elektrisch. De Tesla was inderdaad super, maar past niet bij de uitstraling die ik het bedrijf wil geven.

e-Golf dus. Wie heeft er nog geweldige tips hierover of kan me zijn ervaringen vertellen? Gewoon puur voor nu, wat een prachtige wagen. Parelmoer wit, LED overal, groot scherm, Carplay. Heerlijk!

Welke app moet ik gebruiken op de iPhone om te koppelen met de VW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Laatst online: 11:11
Geen app is nodig, Apple auto herkend je iPhone automatisch (moet wel via een kabeltje verbonden worden), apps zijn o.a.:

Google maps
Flitsmeister
Wase
Spotify

En nog meer, maar dan moet je even op de VW site kijken. Maar dit zijn wel de belangrijkste.

Edit: ik praat hier wel over de appconnect

[ Voor 8% gewijzigd door Goldman op 11-02-2019 11:04 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 22:23
Rainesh schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:38:
Net iets heel vreemds op de snelweg

Als ik harder rij, dan trilt mijn stuur om de seconde Bij 100 a 120 is het heel licht. Bij 140 is het goed merkbaar. Het waait dan wel heel hard, maar zou het aan mijn banden kunnen liggen?

Druk van de 4 banden zag er goed uit.
Vanochtend weer de snelweg opgeweest. Zelfde probleem, om de seconde voel je het trillen. Zonneklep trilt dan ook. Woensdag even de banden/velgen laten controleren. Zou het misschien toch aan de software update kunnen liggen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Goldman schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:48:
Geen app is nodig, Apple auto herkend je iPhone automatisch (moet wel via een kabeltje verbonden worden), apps zijn o.a.:

Google maps
Flitsmeister
Wase
Spotify

En nog meer, maar dan moet je even op de VW site kijken. Maar dit zijn wel de belangrijkste.

Edit: ik praat hier wel over de appconnect
Ja, dat werkt inderdaad allemaal prima via CarPlay. Ik heb de Car-Net app gedownload en ingesteld voor remote koelen en ruitenvrij van ijs maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024

Als ik harder rij, dan trilt mijn stuur om de seconde Bij 100 a 120 is het heel licht. Bij 140 is het goed merkbaar. Het waait dan wel heel hard, maar zou het aan mijn banden kunnen liggen?

Even out-of-the-box denken.. had je een zware kofferbak? :+

soms kan dat toch licht gaan sturen icm wind van voren die onderlangs gaat ipv bovenlangs

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Simply1337 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:27:
[...]

Even out-of-the-box denken.. had je een zware kofferbak? :+

soms kan dat toch licht gaan sturen icm wind van voren die onderlangs gaat ipv bovenlangs
Nee was leeg.

Blijf het vreemd vinden.....als het aan de banden ligt, dan toch eerder de zomervelgen eronder :D

@Uberdude jij een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Rainesh op 11-02-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:08

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Rainesh schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:49:
[...]

Nee was leeg.

Blijf het vreemd vinden.....als het aan de banden ligt, dan toch eerder de zomervelgen eronder :D

@Uberdude jij een idee?
Sowieso.

Maar je hebt de auto weggebracht voor de koppelingsplaten. Daar hebben ze toen niks mee gedaan anders dan een software-update. Kwam je op de terugweg niet over de snelweg en heb je toen niet die snelheid gereden?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Rainesh schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:49:
[...]

Nee was leeg.

@Uberdude jij een idee?
Achterbanden of hoogte slag of on balans, gecupped denk ik niet want dan gaan ze herrie maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:59:
[...]

Sowieso.

Maar je hebt de auto weggebracht voor de koppelingsplaten. Daar hebben ze toen niks mee gedaan anders dan een software-update. Kwam je op de terugweg niet over de snelweg en heb je toen niet die snelheid gereden?
Nee de dealer is 5min van mn huis. Dus geen snelweg rit gemaakt. Woensdag weer terug bij de dealer voor diagnose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Dit kan zeker in een van de band/wiel combi's zitten. Een licht onbalans is meestal pas merkbaar bij de aangegeven snelheden en hoger. Als dit in het stuur zit dan is dit meestal aan de voorzijde en voel je het in je rug leuning dan is het vaak van achteren de onbalans

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Antera schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:53:
[...]

Dit kan zeker in een van de band/wiel combi's zitten. Een licht onbalans is meestal pas merkbaar bij de aangegeven snelheden en hoger. Als dit in het stuur zit dan is dit meestal aan de voorzijde en voel je het in je rug leuning dan is het vaak van achteren de onbalans
Maar zou het dan niet continue moeten trillen? Nu is het om de seconde. Zelfs zonneklepje trilt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Rainesh schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:54:
[...]

Maar zou het dan niet continue moeten trillen? Nu is het om de seconde. Zelfs zonneklepje trilt mee.
Kan idd. Probeer eens met de (a)CC hem elke keer een klein stukje harder te zetten en kijken of het bij bepaalde snelheden dan optreed specifiek. druk hem anders eens in zijn N om te kijken wat er op die snelheid met de trilling veranderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 23:59
KaiseRRuby schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:43:
Rij vanwege mijn werk in heel veel verschillende auto's maar heb besloten nu in een prachtige VW e-Golf te gaan rijden. Ervaringen met elektrisch zijn aanwezig (i3, Ampera, GTE, Tesla) dus ik ben me bewust van de nadelen van elektrisch. De Tesla was inderdaad super, maar past niet bij de uitstraling die ik het bedrijf wil geven.

e-Golf dus. Wie heeft er nog geweldige tips hierover of kan me zijn ervaringen vertellen? Gewoon puur voor nu, wat een prachtige wagen. Parelmoer wit, LED overal, groot scherm, Carplay. Heerlijk!

Welke app moet ik gebruiken op de iPhone om te koppelen met de VW?
Ik heb sinds kort ook een e-Golf. Ik gebruik car-net om mijn auto voor te verwarmen. Voor de rest, geweldige auto. De rust in de cabine is echt heerlijk. Je rechtervoer wordt vanzelf lichter en laden is geen probleem meer voor mij. Automatische piloot gooi ik hem overal aan de laadpaal aangezien er echt bijna overal laadvoorzieningen zijn in de randstad. Mijn e-golf:
Khayma schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:25:
Sinds weekje of 2 in bezit van een e-golf. Eerste electrische auto en ik ben verslaafd! De stilte aan bord is echt heerlijk. Zit het winterpakket op, LED Light plus ofzo, Dynamische knipperlichten met LED achter, Warmtepomp, Lane assist, ACC, Blind spot assist, Front assist, parkeerhulp, virtual cockpit. Zit bijna alles op behalve leer, achteruitrijcamera en panoramadak (volgens mij kan dit niet eens bij een e-golf).

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:54:
En daarom lijkt het mij iets elektronisch. Iets wat de auto wil corrigeren. Maar goed, ik heb er ook geen verstand van.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Car net voor voorverwarming....kan dat met alle auto's of alleen met de e-golf of andere EV's / hybrids?
Klinkt interessant namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Ik zou het echt niet weten. Zo ziet mijn Car-net app eruit bij de e-Golf:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jkFDstL/IMG-0277.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/d6MLTxb/IMG-0276.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/V39t77B/IMG-0278.png

[ Voor 24% gewijzigd door Khayma op 12-02-2019 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 05:56
Voorverwarming is er volgens mij alleen voor EV’s omdat accucapaciteit bij brandstofauto’s te klein is.

Ben wel benieuwd of voorruitverwarming wel te activeren is voor niet-EV’s! Zie de optie in screenshot staan, wellicht dat accucapaciteit daar wel voldoende voor is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:11

Oekol

waka waka hey hey

Uberdude schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:42:
Mochten jullie het leuk vinden, zo ziet een dsg7 er uit als je de mechatronica unit er af haalt.[Afbeelding]
De afbeelding doet het niet meer. Ben zeer geïnteresseerd

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Leoon. schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:04:
[...]

De afbeelding doet het niet meer. Ben zeer geïnteresseerd
Geluid uitzetten

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Er schijnt een terugroepactie te zijn bij de GTE. VW gaat dan de accu's open snijden geloof ik. Ik hoorde er iets van via via maar er werd ook gezegd, wacht maar even als dit gaat gebeuren, dus ben erg benieuwd wat voor terugroepactie dit nu is.
Keyless is erg leuk maar iedere maand tot twee maanden een nieuwe batterij voor de sleutel is wel heel gortig.
Ik blijf ruziën met die kachel want als je de kachel aanzet gaat die eerst vijf minuten koud blazen (staat op 23 graden) en dan pas wordt de lucht warm en soms als de kachel uitstaat voel ik hete lucht eruit komen. Naar mijn gevoel gaat er iets niet helemaal ok. Ik de beslagen ramen, ik kan mijn vinger niet erop leggen maar nu dat ik mijn auto in de garage zet, heb ik er veel minder last van dus het moet wel een lek zijn, maar ja waar dan?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

itsalex schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:30:
knip

Keyless is erg leuk maar iedere maand tot twee maanden een nieuwe batterij voor de sleutel is wel heel gortig.

knip
Ik heb ook Keyless maar vervang de batterij van de sleutel, denk ik, 1 of 2 keer per jaar? Maar gebruik de deurhendel vaker dan de sleutel om de deur te sluiten en te openen.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 12-02-2019 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:44:
[...]

Ik heb ook Keyless maar vervang de batterij van de sleutel, denk ik, 1 of 2 keer per jaar? Maar gebruik de deurhendel vaker dan de sleutel om de deur te sluiten en te openen.
Ik gebruik altijd de deurhendel maar ik word er echt gek van dus ik heb een 10 pack batterijen in de auto liggen want ik ga geen € 3,50 betalen als ze inkoop maar € 0,80 zijn dus maar meteen 10 ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Happy Man 2013 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 05:54:
Ben wel benieuwd of voorruitverwarming wel te activeren is voor niet-EV’s! Zie de optie in screenshot staan, wellicht dat accucapaciteit daar wel voldoende voor is!
Lijkt mij niet. Is volgens mij best wel een belasting voor de accu en normaliter werkt het ook enkel bij draaiende motor.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 11 februari 2019 @ 20:09:
Car net voor voorverwarming....kan dat met alle auto's of alleen met de e-golf of andere EV's / hybrids?
Klinkt interessant namelijk :)
Mijn Passat GTE heeft ook Car Net. Dat doet hij op de accu's voor het rijden. Dus ik weet niet of het ook bij non-hybrids werkt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

itsalex schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:03:
[...]

Ik gebruik altijd de deurhendel maar ik word er echt gek van dus ik heb een 10 pack batterijen in de auto liggen want ik ga geen € 3,50 betalen als ze inkoop maar € 0,80 zijn dus maar meteen 10 ingekocht.
Vreemd. Ik zag een tijdje geleden een berichtje van @wimmel_1 Hij kreeg o.a. een melding op zijn scherm dat hij zijn batterij moest vervangen maar - blijkbaar - omdat het een lease-auto is LAAT hij dat doen door de dealer. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Khayma schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:38:
[...]

Ik heb sinds kort ook een e-Golf. Ik gebruik car-net om mijn auto voor te verwarmen. Voor de rest, geweldige auto. De rust in de cabine is echt heerlijk. Je rechtervoer wordt vanzelf lichter en laden is geen probleem meer voor mij. Automatische piloot gooi ik hem overal aan de laadpaal aangezien er echt bijna overal laadvoorzieningen zijn in de randstad. Mijn e-golf:

[...]
Hele mooie dikke auto. Ik heb volgens mij bijna dezelfde, ook een witte/parelmoer met volgens mij bijna alles wat jij zegt. Is er een manier om erachter te komen welke opties je precies hebt? De mijne is nieuw geimporteerd en er is bijna geen info van de auto.

Heb in ieder geval geen pano en geen leer, er staat hier nog een zwarte die wel leer heeft en dat is ook dik hoor, maar die heeft dan weer geen CarPlay en geen achteruitrijcamera geloof ik, dus het is kiezen. En wit vind ik veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
KaiseRRuby schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:24:
[...]

Hele mooie dikke auto. Ik heb volgens mij bijna dezelfde, ook een witte/parelmoer met volgens mij bijna alles wat jij zegt. Is er een manier om erachter te komen welke opties je precies hebt? De mijne is nieuw geimporteerd en er is bijna geen info van de auto.

Heb in ieder geval geen pano en geen leer, er staat hier nog een zwarte die wel leer heeft en dat is ook dik hoor, maar die heeft dan weer geen CarPlay en geen achteruitrijcamera geloof ik, dus het is kiezen. En wit vind ik veel mooier.
Ik heb zelf white silver metallic. Pano is nooit geleverd geweest op een e-Golf. Verdere informatie over laadpassen etc is er het EV laden topic:

[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Ook is er een topic voor BEV's:

Elektrische auto's - deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

KaiseRRuby schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:24:
[...]

CarPlay? Apple CarPlay bedoel je? Kun je toch activeren? En een achteruitrijcamera retrofitten is natuurlijk simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Khayma schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:28:
[...]

Ik heb zelf white silver metallic. Pano is nooit geleverd geweest op een e-Golf. Verdere informatie over laadpassen etc is er het EV laden topic:

[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Ook is er een topic voor BEV's:

Elektrische auto's - deel 4
Dan weet ik niet precies welke kleur ik heb, maar eens uitzoeken.

Ik zag dat er bepaalde VIN decoders zijn maar slaag er niet in om mijn auto te decoden en zo uit te vinden welke opties er op zitten. Met mijn BMW kon dat altijd wel.
GerCor schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:28:
[...]

CarPlay? Apple CarPlay bedoel je? Kun je toch activeren? En een achteruitrijcamera retrofitten is natuurlijk simpel.
Daar heb ik geen verstand van, ook geen idee of ze dat vanuit het bedrijf op prijs stellen. De auto's zitten in een andere bv, daar heb ik niets over te vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
Ik hoef zelf geen leer meer. Ziet er mooi uit maar niet functioneel voor mij. In de winter altijd koud en in de zomer altijd plakkerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Khayma schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:43:
Ik hoef zelf geen leer meer. Ziet er mooi uit maar niet functioneel voor mij. In de winter altijd koud en in de zomer altijd plakkerig.
Om die reden zie je vaker dat de wanden van de stoelen wel met leder bekleed zijn en het zitvlak met stof of kunstleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:58
Viper® schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:47:
[...]

Om die reden zie je vaker dat de wanden van de stoelen wel met leder bekleed zijn en het zitvlak met stof of kunstleer.
Dat vind ik het allermooiste ja, die wanden leder en de rest alcantara. Heb verder ook niks met leder, vond het altijd al verschrikkelijk dat de bank bij mijn ouders in de woonkamer leder was, altijd koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 20:53
Ik had ook mijn bedenkingen tegen leer. Rij nu 1 jaar Golf highline variant met eco leer, soort nep leer.
Was een "70 jaar Volkswagen in NL" actiemodel (stond al lang in showroom, veel opties + veel korting).

Mijn ervaring:
In de zomer is het eco leer niet warm of zweterig.(was ik wel bang voor).
In de winter is het een beetje koud, maar de stoelverwarming heeft dat in no time op temperatuur.
Nog geen ervaring met echt leer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
zojuits gebeld dat mijn auto klaar is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:20:
[...]

Vreemd. Ik zag een tijdje geleden een berichtje van @wimmel_1 Hij kreeg o.a. een melding op zijn scherm dat hij zijn batterij moest vervangen maar - blijkbaar - omdat het een lease-auto is LAAT hij dat doen door de dealer. >:)
Ik krijg ook de melding maar ik had ook een melding dat mijn 12v accu leeg en dat was volgens mij prioriteit want de melding van de batterij kon mijn auto niet meer weergeven zo slecht was mijn 12v accu van laatst. Ik zag het ook aan de coming home want die deden het nog maar 2 seconden en de binnenverlichting ging al na 5 seconden compleet uit. Ik dacht het al dat de batterij leeg was want de sleutel reageerde slecht (althans de handvaten), maar dat kon ook de 12v zijn.
Ik ga niet naar de dealer hiervoor, dat vind ik echt zonde van mijn tijd. Heb wel meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:12
itsalex schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:03:
[...]

Ik krijg ook de melding maar ik had ook een melding dat mijn 12v accu leeg en dat was volgens mij prioriteit want de melding van de batterij kon mijn auto niet meer weergeven zo slecht was mijn 12v accu van laatst. Ik zag het ook aan de coming home want die deden het nog maar 2 seconden en de binnenverlichting ging al na 5 seconden compleet uit. Ik dacht het al dat de batterij leeg was want de sleutel reageerde slecht (althans de handvaten), maar dat kon ook de 12v zijn.
Ik ga niet naar de dealer hiervoor, dat vind ik echt zonde van mijn tijd. Heb wel meer te doen.
Ik denk dat het vervelender is als je auto op een regenachtige morgen niet meer wil starten. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Uffeltje schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:43:
[...]

Ik denk dat het vervelender is als je auto op een regenachtige morgen niet meer wil starten. :)
Dat ellende verhaal heb ik ooit met een Astra 2012 mogen meemaken. Niet alleen begon het met starten. Dat was drama. Sta je in de regen en sta je met drie man. Iedereen roepen van doe die deuren open, maar dat gaat niet omdat de centrale deurvergrendeling niet meer doet want de accu was weer een keer leeg. Wat een k auto was dat. Regelmatig de ANWB op bezoek en na drie keer was ik er klaar mee en dat was een half jaar en weg met die auto. Echt bedankt en de groeten met zo'n rampenbak. Was zo blij met de Golf 7 toen daarna. De kwaliteit van Opel en VW is zo'n groot verschil. Dan mag je roepen dat ze geen grappen maken, nou die hele auto was een grap. Waar VW over nadenkt, had Opel dat totaal niet gedaan. Het begon al bij een cruise control indicator met snelheid erbij. Dat was al te duur en die lelijke rode Golf 5 verlichting in het dashboard. Dat was al zo ver achterhaald. En zo had je nog 30 punten waar ze totaal de plank hadden misgeslagen. Echt back to the basics, je had optie liever niet erop dan wel erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:00

DarkSide

theres no place like ::1

Zo vanochtend mijn nieuwe auto in ontvangst genomen.

Highline 1.5 130PK DSG met zowat alles aangevinkt

Side

Front

Rear

Alleen mis ik mijn achteruitrijcamera

Ik was in de veronderstelling dat deze meegeleverd werd met Trailer Assist
Net als Automatisch inparkeren (Deze zit er wel op).

Nu even uitzoeken of de achteruitrijcamera wel onderdeel hoort te zijn van trailer assist.
Zo ja, dan nog even laten monteren.
Zo nee. Dan even kijken welke stappen we moeten ondernemen.

Voor nu eerste KMs gemaakt. En rijdt echt lekker. (beter dan de 1.2 TSI die ik hiervoor had)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DarkSide schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:26:

[Afbeelding: Side]

[Afbeelding: Front]

[Afbeelding: Rear]

Nu even uitzoeken of de achteruitrijcamera wel onderdeel hoort te zijn van trailer assist.

Voor nu eerste KMs gemaakt. En rijdt echt lekker. (beter dan de 1.2 TSI die ik hiervoor had)
Had je trailer assist besteld?

en Congrats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

@Rainesh Tnx. Ja trailer assist was besteld.
Heb ook de trekhaak. En Trailer assist staat ook op de bon.
Enige wat ik niet besteld heb was ledere bekleding. De rest wat mogelijk was stond allemaal een vinkje bij.
(behalve achteruitrijcamera omdat ik er dus vanuit ging dat dit in trailer assist zat)

Nog niet kunnen testen btw.. Heb zelf geen trailer. Het is meer voor fietsen. En heeeeeel af en toe een boedelbak

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
DarkSide schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:35:
@Rainesh Tnx. Ja trailer assist was besteld.
Heb ook de trekhaak. En Trailer assist staat ook op de bon.
Enige wat ik niet besteld heb was ledere bekleding. De rest wat mogelijk was stond allemaal een vinkje bij.
(behalve achteruitrijcamera omdat ik er dus vanuit ging dat dit in trailer assist zat)

Nog niet kunnen testen btw.. Heb zelf geen trailer. Het is meer voor fietsen. En heeeeeel af en toe een boedelbak
Dan ben ik benieuwd of je het daadwerkelijk hebt. Zou zo kunnen dat je het wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik ook :-)
Maar dan had ik ook niet automatisch inparkeren verwacht. Die heb ik ook niet los aangevinkt.

Dealer en PON gaan nu e.e.a. bekijken. Benieuwd wat er uit komt.

(zelf even kijken of ik ergens een aanhanger kan lenen om te kijken of TA wel mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DarkSide schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:26:

[Afbeelding: Side]

[Afbeelding: Front]

[Afbeelding: Rear]

Netjes hoor! Snap alleen niet waarom ze op een 1.5 130pk die lelijke gesloten bluemotion grille zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

@DarkSide Je zal dan wel de juiste pla 3.0 module moeten hebben en de juiste trekhaak module enz. Voor trailer assist is wel een achteruitrij camera nodig met bewegende lijnen

[ Voor 6% gewijzigd door Antera op 12-02-2019 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ok tnx
Trailer assistent staat op de order.
Als ze alleen een wegklapbare trekhaak geplaatst hebben kan dat eea verklaren.
Dan mogen ze kijken hoe ze dat gaan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 30-05 07:29
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik ben aan het kijken naar het private leasen van een E-Golf,

Nu staat er op 1 site van volkswagen dat er standaard discover media inzit.
Op een ander deel van de website staat er standaard discover pro inzit.
Dus welke van de 2 krijg je nou?

Nog een andere vraag.
Onder private lease staat dit in de prijslijst:
• Smart laadpunt, inclusief basisinstallatie en onderhoudsPrivate Lease
• Een jaar HollandseWind® energie van Eneco*

Betekend dit dat je een jaar lang gratis hollandsewind energie van eneco krijgt?
en een gratis laadpunt bij jou thuis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

@sgouman

- welke site?
dat zijn vragen die beter aan de aanbiedende partijen kunt vragen, niet hier...

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
sgouman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:05:

Nog een andere vraag.

Betekend dit dat je een jaar lang gratis hollandsewind energie van eneco krijgt?
Wat staat er bij het sterretje (*)?
Het zal wel alleen voor het laden van de auto zijn met een Max aan afname.

Link van de Golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
sgouman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:05:

Nog een andere vraag.

Standaard zit er de Discover Pro in. E-golf wordt in NL niet geleverd met de Discover Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Khayma schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:25:
[...]

Standaard zit er de Discover Pro in. E-golf wordt in NL niet geleverd met de Discover Media.
https://www.pondealer.nl/volkswagen/modellen/e-golf

Dus deze site klopt dan niet?
Hier staat :
Standaard is de e-Golf voorzien van het 'Discover Media' infotainmentsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Khayma schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:25:
[...]

Volgens mij was dit zo, dit is aangepast.
Ook in de prijslijst staat dat de Media standaard is en de Pro optioneel.

@sgouman Als ik op pagina 17 kijk, het tweede deel, zie ik daar gewoon prijzen staan.
Je koopt een bundel voor een X aantal km's gekoppeld aan kWh.

Daarnaast kan je een abonnement afnemen voor de laadpaal, dit zal dus niet bij de standaard lease prijs bij in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik dacht: laat ik mijn droom Golf eens even samenstellen. :-(

Plaatje laat het open dak trouwens niet eens zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eOKWcBCIq91yyyu32lRQP8ks/full.png

Tsjeeesus.

Trouwens, je zult maar Diesel moeten rijden. 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 13-02-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Ik ben juist op zoek naar een mooie diesel kilometervreter, maar dan wel een occasion.

Ik was in de veronderstelling dat de Golf VII Highline standaard ACC zou hebben, maar daar kwam ik gisteren even bedrogen uit. Dacht de perfecte auto gevonden te hebben maar die had dus weer net geen ACC. Overigens is de Seat Leon ST ook een mooi model, maar die kom ik nog veel minder tegen met deze wensenlijst:

Overigens ben ik best bereid te (laten) importeren, dus tips zijn welkom.

Must haves:
VAG 2.0TDI 150PK
Max ong. 150.000km
Max ong. €15.000
Cruise Control
Climate Control

Nice to have:
ACC
Panoramadak
Trekhaak (kan achteraf makkelijk)
En deze bekleding in het geval van een Golf VII:
Afbeeldingslocatie: https://autopoppe.nl/sites/default/files/styles/ocassion_detail/public/feedafbeeldingen/17799661/volkswagen-golf-1.4-tsi-highline-7.jpg?itok=eDP2U6uG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamahabest
  • Laatst online: 21-04 12:22
GerCor schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:19:

[Afbeelding]

Tsjeeesus.

Is dat dan je DROOMgolf? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oelewapper, je vergeet de 7. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Famous schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:24:
[...]

Volgens mij was dit zo, dit is aangepast.
Ook in de prijslijst staat dat de Media standaard is en de Pro optioneel.

@sgouman Als ik op pagina 17 kijk, het tweede deel, zie ik daar gewoon prijzen staan.
Je koopt een bundel voor een X aantal km's gekoppeld aan kWh.

Daarnaast kan je een abonnement afnemen voor de laadpaal, dit zal dus niet bij de standaard lease prijs bij in zitten.
Hmm vreemd van dat discover pro.
Als ik namelijk kijk naar het samenstellen van een e golf en ik niks aanpas. Dan staat er bij de samenvatting standaard komt je e golf met discover pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:06
@sgouman Ik heb mijn e-Golf in mei 2017 gekregen en toen kon je idd geen ander systeem kiezen, de 'dikste' uitvoering zat er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
tiguan schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:17:
@sgouman Ik heb mijn e-Golf in mei 2017 gekregen en toen kon je idd geen ander systeem kiezen, de 'dikste' uitvoering zat er al in.
Ah oke dankjewel.

Dan lijkt de site van pon niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
tiguan schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:17:
Je kan nu gewoon voor de Pro kiezen.
Waarom die uiteindelijk bij de optie lijst staat ondanks je hem niet aan klikt zou wel een bugje zijn..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TmepwjOJ9Pubfye0mYGW1H8l/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:06
Oh my bad, dan is dat veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

[Afbeelding]

Tsjeeesus.

Wel kans dat je dingen dubbel hebt aangevinkt en wat dus niet kan.

Helemaal max zonder dingen dubbel kwam ik op €81.xxx,-
Famous in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

Of ze moeten opeens duurder zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

MeltedForest schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:44:
Ik ben juist op zoek naar een mooie diesel kilometervreter, maar dan wel een occasion.

Ik was in de veronderstelling dat de Golf VII Highline standaard ACC zou hebben, maar daar kwam ik gisteren even bedrogen uit. Dacht de perfecte auto gevonden te hebben maar die had dus weer net geen ACC. Overigens is de Seat Leon ST ook een mooi model, maar die kom ik nog veel minder tegen met deze wensenlijst:

Overigens ben ik best bereid te (laten) importeren, dus tips zijn welkom.

Must haves:
VAG 2.0TDI 150PK
Max ong. 150.000km
Max ong. €15.000
Cruise Control
Climate Control

Nice to have:
ACC
Panoramadak
Trekhaak (kan achteraf makkelijk)
En deze bekleding in het geval van een Golf VII:
[Afbeelding]
Je zit in het verkeerde topic. Je zoekt een A4 met een 2.7 TDI en DSG. Audi topic is een straatje verderop ;)

Ontopic: :(
Heb op de B stijl van de Passat iets zitten wat op oxidatie lijkt, maar dan in de shiny zwartplastic sierstrip. Dat wat verticaal op de deur zit zeg maar. Dealer heeft er naar gekeken, zegt dat het invloed van buitenaf en geen garantie is. Da's bullshit, want weet vrij zeker dat er behalve de wasstraat nooit iets met die auto gebeurd is en de andere 3 stukken plastic hebben het niet. Wagenparkbeheerster maar achter gezet, mag die de leasemij ff aantrappen. Maar zo geen zin in dat geemmer :/ Gaat om een bedrag van 75 euro inclusief montage, op een auto van 43k. Waar lullen we over + dat heeft nu al meer gekost dan onderdeel plus montage.

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 13-02-2019 14:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online

[Afbeelding]

Tsjeeesus.

:o 7(8)7 _O- }:|

dikke doei

80k voor een golf, want dat is het gewoon. gekkuhwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:49:
[...]

>>knip<<
Ontopic: :(
Heb op de B stijl van de Passat iets zitten wat op oxidatie lijkt, maar dan in de shiny zwartplastic sierstrip. Dat wat verticaal op de deur zit zeg maar. Dealer heeft er naar gekeken, zegt dat het invloed van buitenaf en geen garantie is. Da's bullshit, want weet vrij zeker dat er behalve de wasstraat nooit iets met die auto gebeurd is en de andere 3 stukken plastic hebben het niet. Wagenparkbeheerster maar achter gezet, mag die de leasemij ff aantrappen. Maar zo geen zin in dat geemmer :/ Gaat om een bedrag van 75 euro inclusief montage, op een auto van 43k. Waar lullen we over + dat heeft nu al meer gekost dan onderdeel plus montage.
Is toch een "Leasebak"? Bij de dealer neerzetten en aan de balie zeggen: Doe's ff maken!!! En anders via de Lease Maatschappij spelen......

Gezien je locatie zal 'ie wel bij v.d Udenhout in 's-Hertogenbosch in onderhoud zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 13-02-2019 18:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ik probeer een berekening te maken elektrisch rijden vs benzine.
Nu kom ik elektrische rijden duurder uit dus ik denk dat ik een fout heb gemaakt. Dit is wel in verhouding tot een gewone benzine golf en een e-golf allebei private lease.
Ik ga nu uit van een gemiddelde actiradieus van de golf van 150km.
en dat het accupaket 35.8 kwh groot is. klopt dat deze accu zo groot is of niet?

[ Voor 13% gewijzigd door sgouman op 13-02-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
sgouman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:29:
Nu kom ik elektrische rijden duurder uit dus ik denk dat ik een fout heb gemaakt. Dit is wel in verhouding tot een gewone benzine golf en een e-golf allebei private lease.
en dat het accupaket 35.8 kwh groot is. klopt dat deze accu zo groot is of niet?
Actieradius is wel meer dan dat hoor. https://ev-database.nl/auto/1087/Volkswagen-e-Golf.
Wat reken je aan oplaadkosten? Ik rij gemiddeld 180/190 snelweg km's met de huidige weersomstandigheden. Als het wat warmer is zal dat alleen oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Khayma schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:36:
[...]

Actieradius is wel meer dan dat hoor. https://ev-database.nl/auto/1087/Volkswagen-e-Golf.
Wat reken je aan oplaadkosten? Ik rij gemiddeld 180/190 snelweg km's met de huidige weersomstandigheden. Als het wat warmer is zal dat alleen oplopen.
Ik reken nu 0.40 cent per kwh. thuis is het goedkoper maar onderweg waarschijnlijk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
sgouman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:29:
hier staat bruikbaar 32 kwh
https://ev-database.nl/auto/1087/Volkswagen-e-Golf

geen idee of het klopt.
actieradius is denk ik rond de 200

thuis is stroom iets van 0.22/0.23c per kwh.
aan de straat zal dit al snel oplopen, volgens mij zijn laadpalen een stuk duurder geworden afgelopen jaren. mogelijk ergens rond de 30c / 45c per kwh? geen idee verder.

als je alleen maar op een publieke paal op zal laden is het niet veel goedkoper den kik

[ Voor 20% gewijzigd door Viper® op 13-02-2019 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Viper® schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:38:
[...]

hier staat bruikbaar 32 kwh
https://ev-database.nl/auto/1087/Volkswagen-e-Golf

geen idee of het klopt.
actieradius is denk ik rond de 200

thuis is stroom iets van 0.22/0.23c per kwh.
aan de straat zal dit al snel oplopen, volgens mij zijn laadpalen een stuk duurder geworden afgelopen jaren. mogelijk ergens rond de 30c / 45c per kwh? geen idee verder.

als je alleen maar op een publieke paal op zal laden is het niet veel goedkoper den kik
@Khayma
Denk het ook niet.
Ik heb gerekend met een golf obv 20.000 km per jaar en dat hij 1 op 13 rijdt. Dan kom ik op een leaseprijs van 400 euro + 198 euro benzine -210 euro reiskosten die ik krijg kom ik op 388 pm.

De E golf zelfde aantal km met een actieradius van 200 en 40 cent per kwh dit omdat ik een gemiddelde neem van thuis laden en onderweg. Kom ik helaas op een leaseprijs van 549+109 elektriciteit-210 reiskosten op 448 totaal.

Ik had graag elektrisch gaan rijden maar het is niet echt veel gunsitger voor de portomonee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

wimmel_1 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:55:
[...]

Is toch een "Leasebak"? Bij de dealer neerzetten en aan de balie zeggen: Doe's ff maken!!! En anders via de Lease Maatschappij spelen......

Gezien je locatie zal 'ie wel bij v.d Udenhout in 's-Hertogenbosch in onderhoud zijn?
Spijker op de kop voor beiden. Met die kanttekening dat Udenhout hem voor het eerst krijgt, heb die bak nog niet zo lang. Leasemaatschappij zei bel de leverende dealer, die gaven aan ga maar naar de lokale. Lokale heeft foto's gezien en zegt is geen garantie. Dus nu heeft wagenparkbeheer leasemaatschappij gebeld en ze komen er op terug. We shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Viper® schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:37:
[...]

dikke doei

Tja, kan je ook een Porsche Macan 2.0 halen, met dacht ik 255pk?
Of je steekt 25k in de zak en haalt een Tiguan.
Of je legt 35k bij en je haalt een RS4.
Of.. of..

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:25:
[...]

Spijker op de kop voor beiden. Met die kanttekening dat Udenhout hem voor het eerst krijgt, heb die bak nog niet zo lang. Leasemaatschappij zei bel de leverende dealer, die gaven aan ga maar naar de lokale. Lokale heeft foto's gezien en zegt is geen garantie. Dus nu heeft wagenparkbeheer leasemaatschappij gebeld en ze komen er op terug. We shall see.
Ik héb een rede om niet meer in 's-Hertogenbosch te komen (en ook voor mij is 's-Hertogenbosch dichter bij de deur dan dat Eindhoven dat is......). :|

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Mwah, heb eigenlijk best redelijke ervaringen bij ze. Maar we gaan het zien. Dit was een gevalletje garantie (althans in mijn optiek). Maar mag ook gewoon een autoservice inschakelen voor onderhoud inclusief haal en breng als ik dat zou willen. Het is dat ik persoonlijk liever de dealer heb en het lease is. En sowieso, leasemij in deze is vwpfn. Dus blijft hoe dan ook in de VAG hoek hangen :P

Maar onze wagenparkbeheerster kan best een pittige tante zijn. Dus er gaat denk ik iemand op zijn kloten krijgen of heeft dat al gehad :P

• Khayma
sgouman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:47:
[...]

@Khayma
Denk het ook niet.
Ik heb gerekend met een golf obv 20.000 km per jaar en dat hij 1 op 13 rijdt. Dan kom ik op een leaseprijs van 400 euro + 198 euro benzine -210 euro reiskosten die ik krijg kom ik op 388 pm.

De E golf zelfde aantal km met een actieradius van 200 en 40 cent per kwh dit omdat ik een gemiddelde neem van thuis laden en onderweg. Kom ik helaas op een leaseprijs van 549+109 elektriciteit-210 reiskosten op 448 totaal.

Ik had graag elektrisch gaan rijden maar het is niet echt veel gunsitger voor de portomonee.
Stroomkosten zijn op straat 32 cent voor NUON. Snelladen bij Fastned en Allego kost normaliter 69 cent per kwh. Je kan een Maingau pas aanvragen en dan kost snelladen je 30 cent per kWh. Dus 40 cent per kWh is wel erg hoog.

Je rekent sowieso verkeerd want hoe reken jij hem vol? Je rijdt hem nooit leeg en bruikbaar is er maar 32kWh over he. Geen 35,8kWh. Je rijdt hem nooit leeg. Als ik 190 km gereden heb dan gooi ik +- 28 kWh bij. Dus effectief zit er nog 4kWh in.

Als ik hem dan omreken dan zijn je electrakosten p/m 75 euro.
Ook vergeet je in je vergelijking dat een e-golf als basis model al veel dikker is dan een benzine golf. De benzine golf moet je nog aankleden.

[ Voor 7% gewijzigd door Khayma op 14-02-2019 09:55 ]

• sgouman
Khayma schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:53:
[...]

Stroomkosten zijn op straat 32 cent voor NUON. Snelladen bij Fastned en Allego kost normaliter 69 cent per kwh. Je kan een Maingau pas aanvragen en dan kost snelladen je 30 cent per kWh. Dus 40 cent per kWh is wel erg hoog.

Je rekent sowieso verkeerd want hoe reken jij hem vol? Je rijdt hem nooit leeg en bruikbaar is er maar 32kWh over he. Geen 35,8kWh. Je rijdt hem nooit leeg. Als ik 190 km gereden heb dan gooi ik +- 28 kWh bij. Dus effectief zit er nog 4kWh in.

Als ik hem dan omreken dan zijn je electrakosten p/m 75 euro.
Ook vergeet je in je vergelijking dat een e-golf als basis model al veel dikker is dan een benzine golf. De benzine golf moet je nog aankleden.
Ik reken nu met:

32. kwh. en een actieradius van 150 dit zal waarschijnlijk wel hoger ligegn.
Als ik dus doe 150/32 kwh kom ik op 4.68 km per kwh. stel de prisj van de elektriciteit komt op 30 cent.dan doe ik 20.000/4.69*30 cent =1282 euro per jaar / 12 kom ik op 106 per maand kwa elektriciteit.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:45
sgouman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 19:47:
[...]

@Khayma
Denk het ook niet.
Ik heb gerekend met een golf obv 20.000 km per jaar en dat hij 1 op 13 rijdt.
Ik denk dat je probleem in die 1 op 13 zit. Volgens mij verbruikt zo'n kar toch wel wat minder dan dat? Dat haal op een zomerdag ook wel met mijn 14 jaar oude ongeblazen 2-liter.

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 14-02-2019 11:32 ]

• sgouman
FastFred schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat je probleem in die 1 op 13 zit. Volgens mij verbruikt zo'n kar toch wel wat minder dan dat? Dat haal op een zomerdag ook wel met mijn 14 jaar oude ongeblazen 2-liter.
Mijn huidige clio GT rijdt 1 op 11. met eigenlijk alleen maar snelweg.

• Khayma
sgouman schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:23:
[...]

Ik reken nu met:

32. kwh. en een actieradius van 150 dit zal waarschijnlijk wel hoger ligegn.
Als ik dus doe 150/32 kwh kom ik op 4.68 km per kwh. stel de prisj van de elektriciteit komt op 30 cent.dan doe ik 20.000/4.69*30 cent =1282 euro per jaar / 12 kom ik op 106 per maand kwa elektriciteit.
150 is te laag en nogmaals. Die 32 kWh rij jij nooit leeg. Jij rijdt nooit naar 0Km op je actieradius meter. Als ik 180 km gereden heb dan heb ik nog iets van 20km over op de meter. Dan laad ik ongeveer 28kWh bij. Dit is geen natte vinger werk maar ik heb net ingelogd op mijn NUON omgeving en zie dan wat ik laad.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lvLLAbM.png

Ook moet je kijken welke golf je krijgt van de brandstof variant en welke opties je krijgt bij de e-Golf. Als ik een vergelijking ga maken met een A3 e-tron vs een normale A3 dan is de e-Tron natuurlijk duurder maar die zit wel volgeramd met alle opties.

• Khayma
FastFred schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:31:
[...]

Hij rekent een gemiddelde uit. Dat je op een zomerdag makkelijk 1 op 18 haalt met de Golf dat geloof ik wel. Maar in de winter met verwarming aan etc haal je weer 1 op 10. Dus gemiddeld zal hij 1 op 13 uitkomen. Tenminste dat had ik met mijn A3 benzine.

• FastFred
@Khayma als ik met deze temps 80 op de cc rij met airco uit dan zie ik 1 op 18 voorbij komen. Maar over de laatste 3,5 jaar/67.511km rij ik gemiddeld 1 op 11.84.

Dan vind ik 1 op 13 voor een moderne Golf wel heel dramatisch

Mijn laatste tankbeurt zat ik op 1 op 11.38. Mijn beste resultaat vorig jaar juni was 1 op 13.77

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 14-02-2019 11:45 ]

• Paul.H
  • Laatst online: 26-04 09:27
Khayma schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:37:
[...]
Ook moet je kijken welke golf je krijgt van de brandstof variant en welke opties je krijgt bij de e-Golf. Als ik een vergelijking ga maken met een A3 e-tron vs een normale A3 dan is de e-Tron natuurlijk duurder maar die zit wel volgeramd met alle opties.
Behalve een automatisch dimmende binnenspiegel, ik blijf me daar over verbazen.

OT: onderhoudskosten van een eGolf liggen wel lager volgens mij, die compenseren die 50EU in de maand wel weer een beetje
Lease...

• Paul.H
  • Laatst online: 26-04 09:27
FastFred schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:42:
@Khayma als ik met deze temps 80 op de cc rij met airco uit dan zie ik 1 op 18 voorbij komen. Maar over de laatste 3,5 jaar/67.511km rij ik gemiddeld 1 op 11.84.

Dan vind ik 1 op 13 voor een moderne Golf wel heel dramatisch

Mijn laatste tankbeurt zat ik op 1 op 11.38. Mijn beste resultaat vorig jaar juni was 1 op 13.77
Ik haal deze getallen ook ongeveer met een 13 jaar oude A4 2.0 TFSI Quattro, dus een nieuwe golf 1.4 moet wel echt zuiniger kunnen.

Op spritmonitor wordt mijn gevoel ook wel bevestigd.

• Goldman
  • Laatst online: 11:11
Mijn 1.4 uit 2017 rijd 1 op 15, voornamelijk stukken van 100, 120 en 130. Klein stuk 70.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Khayma schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:38:
[...]

Hij rekent een gemiddelde uit. Dat je op een zomerdag makkelijk 1 op 18 haalt met de Golf dat geloof ik wel. Maar in de winter met verwarming aan etc haal je weer 1 op 10. Dus gemiddeld zal hij 1 op 13 uitkomen. Tenminste dat had ik met mijn A3 benzine.
Ik denk niet dat dat helemaal juist is. De warmte van de verwarming in de winter kost je geen extra verbruik aangezien deze wordt geleverd uit de restwarmte van je motor (tenzij je een standkachel gebruikt). Dit in tegenstelling tot het gebruik van airco, dit kost je uiteraard wel extra brandstof aangezien de AC unit stroom verbruikt. In de winter zal de AC in de praktijk voornamelijk zorgen voor het ontvochtigen van de interieurlucht, in de zomer daarnaast uiteraard voor koeling en zal deze daarom ook meer verbruiken.

Om brandstof te besparen zou je, met name in de winter, je AC uit kunnen zetten als vocht niet echt een probleem is, hoewel sommigen dan met het argument komen dat je je AC unit nooit moet uitzetten om vastlopers van de AC motor te voorkomen (m.i. een kulargument, maar dat terzijde).

V.w.b. verbruik, praktijkverbruik van mijn 1.4 uit 2012 is ca 1:14 bij gemengd stadsverkeer en (voornamelijk) snelweg.

Alles in de buurt van 1:10 bij een vergelijkbare moderne 4-cilinder turbomotor lijkt mij meer het gevolg van een iets te zware rechtervoet, te hoog in de toeren rijden en/of te vaak onnodig remmen.

• FastFred
Weemism schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:00:
dit kost je uiteraard wel extra brandstof aangezien de AC unit stroom verbruikt
Als er iets is dat de AC compressor NIET verbruikt, dan is het wel stroom.

• fheerens
  • Laatst online: 22-05 01:15

fheerens

ir.

[...]

Ik denk niet dat dat helemaal juist is. De warmte van de verwarming in de winter kost je geen extra verbruik aangezien deze wordt geleverd uit de restwarmte van je motor (tenzij je een standkachel gebruikt). Dit in tegenstelling tot het gebruik van airco, dit kost je uiteraard wel extra brandstof aangezien de AC unit stroom verbruikt. In de winter zal de AC in de praktijk voornamelijk zorgen voor het ontvochtigen van de interieurlucht, in de zomer daarnaast uiteraard voor koeling en zal deze daarom ook meer verbruiken.

Om brandstof te besparen zou je, met name in de winter, je AC uit kunnen zetten als vocht niet echt een probleem is, hoewel sommigen dan met het argument komen dat je je AC unit nooit moet uitzetten om vastlopers van de AC motor te voorkomen (m.i. een kulargument, maar dat terzijde).

V.w.b. verbruik, praktijkverbruik van mijn 1.4 uit 2012 is ca 1:14 bij gemengd stadsverkeer en (voornamelijk) snelweg.

Alles in de buurt van 1:10 bij een vergelijkbare moderne 4-cilinder turbomotor lijkt mij meer het gevolg van een iets te zware rechtervoet, te hoog in de toeren rijden en/of te vaak onnodig remmen.
De Airco compressor zit toch met een snaar aan de distributie hubs?
Inschakelen van het A/C knopje opent volgens mij alleen maar een klep (of kleppen) om het koudemiddel rond te laten gaan in het klimaat-circuit of ontkoppelt mechanisch het compressor deel van de riem. Of zit ik er nu volledig naast?

In AvE we trust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:38
Viper® schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 18:37:
[...]

dikke doei

Het is allemaal tegenwoordig niet meer te betalen. De nieuwe prijs voor een C segment hete hatchback in het ,, premium '' segment is gewoon 80k+ nu. En de wat minder ,,premium'' merken zitten al aan 60k+.

Met dank aan onze overheid! :r

M3P 24'

• Famous
Vissa66 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:18:
[...]

Het is allemaal tegenwoordig niet meer te betalen. De nieuwe prijs voor een C segment hete hatchback in het ,, premium '' segment is gewoon 80k+ nu. En de wat minder ,,premium'' merken zitten al aan 60k+.

Met dank aan onze overheid! :r
Laat ik nou zowat tegenover Wensink wonen, een Benz dealer. Nieuwe auto’s worden vaak aan de weg kant gezet.
Meestal dikke varianten, laatst 3 G63 amg’s die er een paar dagen stonden.

Vanochtend stond er een nieuwe E klasse. Helaas nog geen kenteken erop dus kon de nieuwprijs niet opzoeken maar zal mij niets verbazen als die al 85k aantikt..
Laat staan de E400 (of 450 tegenwoordig?) die beginnen daar al..
E AMG prijs maar niet noemen want dat is gewoon richting 2ton :D

weet dat het niet totaal te vergelijken is, maar daar had je “vroeger” een hele, hele, dikke S klasse voor

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:37
FastFred schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:06:
[...]

Als er iets is dat de AC compressor NIET verbruikt, dan is het wel stroom.
Als we echt serieus gaan zijn dan verbruikt de AC compressor wel wat stroom, meer bepaald 300 a 400mA voor de rcv/controle klep om de compressor aan te sturen. ;)

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:36:
[...]

Laat ik nou zowat tegenover Wensink wonen, een Benz dealer. Nieuwe auto’s worden vaak aan de weg kant gezet.
Meestal dikke varianten, laatst 3 G63 amg’s die er een paar dagen stonden.

Vanochtend stond er een nieuwe E klasse. Helaas nog geen kenteken erop dus kon de nieuwprijs niet opzoeken maar zal mij niets verbazen als die al 85k aantikt..
Laat staan de E400 (of 450 tegenwoordig?) die beginnen daar al..
E AMG prijs maar niet noemen want dat is gewoon richting 2ton :D

weet dat het niet totaal te vergelijken is, maar daar had je “vroeger” een hele, hele, dikke S klasse voor
En dan open je eens voor de grap een auto tijdschrift waarin de NL en BE prijzen worden genoemd. dat scheelt gewoon tienduizenden euro's. Koop je voor 100k een merc/bmw in NL, betaal je in BE maar 70-80k voor. Niet normaal waar al dat geld heen gaat.

Kijk ook eens voor de grap hoe duur Polo'tjes zijn geworden en dan al helemaal de tegenhanger van Audi, de A1. Die is al helemaal niet meer te betalen. Je gaat voor 40k toch niet nog een A1 rijden of ben ik nou gek?

• Famous
Daarom mooi een 2e handse kopen.
Moet je eens kijken hoeveel dat scheelt, echt niet normaal. Een half jaar oude auto, minder dan 10k km’s erop scheelt gewoon 15+ procent.

BMW heeft nu allemaal van die acties dat je voor echt weinig een jaar lang een 330e kan rijden bijvoorbeeld. Zo rij jij een jaar rond voor reclame, BMW kan erna dikke korting op de auto geven (kan/mag nieuw niet) en als je banden bijvoorbeeld versleten zijn “ja meneer, dat kan natuurlijk niet met een jaar” kan je nog zelf dokken ook.

Zullen vast meer merken gaan doen als ze het niet al doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
[...]
hoewel sommigen dan met het argument komen dat je je AC unit nooit moet uitzetten om vastlopers van de AC motor te voorkomen (m.i. een kulargument, maar dat terzijde)
Je kunt je airconditioning gerust eens uitzetten, maar de installatie de hele winter niet gebruiken zorgt inderdaad voor problemen met de afdichtingen (verdroging) en lekkages als gevolg. Daarnaast zorgt het koudemiddel voor smering van de compressor. Als er door lekkage teveel weglekt en je repareert de lekkage niet tijdig, kost dit je uiteindelijk de compressor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Nou gisteren auto weer opgehaald. Rechterspiegel lijkt nog steeds niet goed terug te klappen.
Blijkbaar is hij zelfs teruggeweest naar de fabriek ivm het stuurhuis en software. Geeft wel weer vertrouwen in de techniek haha.

Wie heeft er hier de nieuwe polo met sport differentieel optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02 08:59
Weet iemand of het mogelijk is om het uit te zetten dat ik bij het starten van de auto telkens de temperatuur op mijn dashboarddisplay zie in plaats van de snelheid? Moet ik nu telkens handmatig aanpassen. Wil de snelheid gewoon default maken :) Bij koud weer snap ik het nog dat die aangeeft dat het evt glad kan zijn (al kan ik dat zelf ook nog wel bedenken maar oke), maar gisteren was het 11,5 graden. Ja dan hoef ik dat niet als standaard op mijn display te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Loekkiee schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:39:
Weet iemand of het mogelijk is om het uit te zetten dat ik bij het starten van de auto telkens de temperatuur op mijn dashboarddisplay zie in plaats van de snelheid? Moet ik nu telkens handmatig aanpassen. Wil de snelheid gewoon default maken :) Bij koud weer snap ik het nog dat die aangeeft dat het evt glad kan zijn (al kan ik dat zelf ook nog wel bedenken maar oke), maar gisteren was het 11,5 graden. Ja dan hoef ik dat niet als standaard op mijn display te hebben.
En moeten wij nou raden welke auto jij hebt?

Pagina: 1 ... 96 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS