Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 126 Laatste
Acties:
  • 556.960 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02 08:59
GerCor schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:08:
[...]

En moeten wij nou raden welke auto jij hebt?
Oeps, sorry, vrij essentiele info inderdaad :+

Polo 6R uit 2012!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-03 07:43
Loekkiee schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:39:
Weet iemand of het mogelijk is om het uit te zetten dat ik bij het starten van de auto telkens de temperatuur op mijn dashboarddisplay zie in plaats van de snelheid? Moet ik nu telkens handmatig aanpassen. Wil de snelheid gewoon default maken :) Bij koud weer snap ik het nog dat die aangeeft dat het evt glad kan zijn (al kan ik dat zelf ook nog wel bedenken maar oke), maar gisteren was het 11,5 graden. Ja dan hoef ik dat niet als standaard op mijn display te hebben.
Waarschijnlijk zitten er knopjes op je richtingaanwijzerhendel om dat menuutje te openen. Daarin zoeken naar MFD. Om het menu te openen moet je de knop een paar seconden aan de boven of onderkant (even uitproberen) ingedrukt houden.

[ Voor 8% gewijzigd door JB076 op 15-02-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Famous schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 22:36:
[...]

Laat ik nou zowat tegenover Wensink wonen, een Benz dealer. Nieuwe auto’s worden vaak aan de weg kant gezet.
Meestal dikke varianten, laatst 3 G63 amg’s die er een paar dagen stonden.

Vanochtend stond er een nieuwe E klasse. Helaas nog geen kenteken erop dus kon de nieuwprijs niet opzoeken maar zal mij niets verbazen als die al 85k aantikt..
Laat staan de E400 (of 450 tegenwoordig?) die beginnen daar al..
E AMG prijs maar niet noemen want dat is gewoon richting 2ton :D

weet dat het niet totaal te vergelijken is, maar daar had je “vroeger” een hele, hele, dikke S klasse voor
Zo herinner ik me nog dat ik de toen nieuwe 5-serie zag op de AutoRAI een paar jaar terug. "Vanaf 54.000". Getoonde model was 112.000 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 10:13

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Misschien is het altijd al zo geweest hoor maar mij nooit eerder opgevallen:

'Zo, kijk dan ….. een Golf GTI. Mooie bak man, maar veel te duur'
'Ach ja, een GTI …. best wel leuk...….. maar mijn buurman heeft een Golf GTD'
'Ja, en? Een diesel, boeie'.
'Nou, die is wel even drieduizend duurder dan een GTI'.
'Meen je niet, een diesel duurder dan een GTI?'

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:43

DarkSide

theres no place like ::1

Zo even een kleine recap van de eerste 1000 km in de nieuwe golf.

Nieuwe looks van de 7.5 zien er goed uit. De nep uitlaten zien er toch wel stoer uit.
En de voorkant met LED plus ziet er toch ook wel stoer uit.
Ook de 18" wielen geven hem net even wat meer "oemph" tov de Golf 7 die ik hiervoor had.

Interieur is erg bekend. Maar discover pro en AID zijn erg fijn.
De vrijheid met instellen van het AID (navigatie, verbruik, etc) is erg fijn. En navigeren naar een bestemming was nog nooit zo fijn met alle info voor je neus.
Ook werkt deze Discover pro beter dan de oude. Spraak opdrachten werken beter. En zoeken met "powered by google" werkt ook erg goed.
Wel jammer dat Google Earth en Streetview niet meer gelevered worden.

Ook erg blij dat Androi Auto nu op de auto zit. Niet meer mijn telefoon gebruiken voor Spotify.
Maar alles netjes en duidelijk op het grote scherm. Voorlezen van Whatsapp berichten en beantwoorden werkt nu ook goed. Dit werkte op de telefoon zelf gewoon niet op de een of andere manier.

Deze week ook paar keer savonds gereden. En wat is LED (plus) een verademing.
Nog beter verlicht dan de Xenon op de oude. En de Adaptieve grootlicht assisitent lijkt voor nu ook beter zijn werk te doen. Bij de oude werd ik toch regelmatig geattendeerd dat ik grootlicht aanhad omdat deze niet op tijd reageeerde. LED plus tot nu toe nog niet gehad. En als ik kijk hoe hij zich aanpast lijkt dit idd beter.

De ACC ,TJA en LA zijn ook erg fijn.Lane Assist houdt het nu langer vol dan eerst. En lijkt ook wat beter de lijnen te vinden. En deze week ook al meteen in een kleine file gestaan. En TJA doet dan ook goed zijn werk.
Verder ook tevreden over Carnet. Nieuws berichten lezen in de auto zal ik nooit doen.
Maar weer of buienradar is wel grappig. Voornamelijk de RTI en de projectie bij de navigatie over de status van drukte is erg fijn. En ik vind het ook erg handig om thuis (of via de app) alvast een nieuw reisdoel naar de auto te sturen. Alsmede dat de auto elke rit registreert en ik mijn verbruik zo bij kan houden.

Er was nog een discussie over trailer assist. Ik, en de dealer, gingen er vanuit dat bij Trailer Assist ook de achteruitrijcamera geleverd werd. Maar die heb ik niet. Vanochtend even TA getest en dat werkt (jammer genoeg) gewoon. Wel cool om te zien hoe dat werkt. Maar nu nog even kijken hoe, en tegen welke kosten, we er toch een achteruitrij camera in krijgen.

De 1.5 (130)PK doet ook goed zijn werk. Ben nog aan het inrijjden en dus nog niet echt belast en een het "gummen" geweest. Maar hij is stil en de response is goed. ACC trekt iig sneller van 100 naar 130 dan mijn oude 1.2 TSI. En ik verwacht dat inhalen op 80km/u wegen en ritjes in duitsland ook een stuk leuker zullen zijn.
Ik verbaasde me hoe soepel de motor overstap van 4cylinder modes naar 2 (ACT) en terug.
En ook de vrijloop mode (motor helemaal uit) en weer gas geven werkt zowat zonder dat je het merkt.

Maar de eerste 1000km zijn iig superfijn geweest. En ben blij met mij keuze geweest voor deze heerljke auto.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 13:58
Ik denk dat ik de zelfde review had kunnen schrijven, echter kwam ik van een oudere polo af. :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 16:13
Kuusj schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:05:
[...]

Ziet er mooi uit, dat zeker, maar we gaan geen 900,- meer uitgeven aan lampen voor een auto die er nog maar ongeveer 1 tot 2 jaar gaat zijn :+ We kopen dan toch een (voor ons nieuwe) 7 of 7.5 GTI mét de juiste lampen :+

Misschien toch maar eens een Philips whitevision peertje erin draaien, kijken of dat iets helpt.
Heb nu halogeen lampen in mijn Golf 7, zou ook graag witter licht willen. Heb de Osram units gezien, maar zoals jij zegt 900 is erg veel geld.

Wat zijn de andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

DarkSide schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:34:
knip

Er was nog een discussie over trailer assist. Ik, en de dealer, gingen er vanuit dat bij Trailer Assist ook de achteruitrijcamera geleverd werd. Maar die heb ik niet. Vanochtend even TA getest en dat werkt (jammer genoeg) gewoon. Wel cool om te zien hoe dat werkt. Maar nu nog even kijken hoe, en tegen welke kosten, we er toch een achteruitrij camera in krijgen.

knip
Camera inbouwen moet niet al te duur zijn: https://www.autopar.nl/vo...lf-7-5-achteruitrijcamera

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lilboogs
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-05 19:01
Goed om te horen dat hij bevalt. Zelf een Atlantic blue in comfort business line in bestelling staan. Verwacht levering inmiddels aangepast van eind maart naar eind april.

Hoe lang heeft er bij jou tussen bestellen en leveren gezeten?
DarkSide schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 14:34:
Zo even een kleine recap van de eerste 1000 km in de nieuwe golf.

Nieuwe looks van de 7.5 zien er goed uit. De nep uitlaten zien er toch wel stoer uit.
En de voorkant met LED plus ziet er toch ook wel stoer uit.
Ook de 18" wielen geven hem net even wat meer "oemph" tov de Golf 7 die ik hiervoor had.

Interieur is erg bekend. Maar discover pro en AID zijn erg fijn.
De vrijheid met instellen van het AID (navigatie, verbruik, etc) is erg fijn. En navigeren naar een bestemming was nog nooit zo fijn met alle info voor je neus.
Ook werkt deze Discover pro beter dan de oude. Spraak opdrachten werken beter. En zoeken met "powered by google" werkt ook erg goed.
Wel jammer dat Google Earth en Streetview niet meer gelevered worden.

Ook erg blij dat Androi Auto nu op de auto zit. Niet meer mijn telefoon gebruiken voor Spotify.
Maar alles netjes en duidelijk op het grote scherm. Voorlezen van Whatsapp berichten en beantwoorden werkt nu ook goed. Dit werkte op de telefoon zelf gewoon niet op de een of andere manier.

Deze week ook paar keer savonds gereden. En wat is LED (plus) een verademing.
Nog beter verlicht dan de Xenon op de oude. En de Adaptieve grootlicht assisitent lijkt voor nu ook beter zijn werk te doen. Bij de oude werd ik toch regelmatig geattendeerd dat ik grootlicht aanhad omdat deze niet op tijd reageeerde. LED plus tot nu toe nog niet gehad. En als ik kijk hoe hij zich aanpast lijkt dit idd beter.

De ACC ,TJA en LA zijn ook erg fijn.Lane Assist houdt het nu langer vol dan eerst. En lijkt ook wat beter de lijnen te vinden. En deze week ook al meteen in een kleine file gestaan. En TJA doet dan ook goed zijn werk.
Verder ook tevreden over Carnet. Nieuws berichten lezen in de auto zal ik nooit doen.
Maar weer of buienradar is wel grappig. Voornamelijk de RTI en de projectie bij de navigatie over de status van drukte is erg fijn. En ik vind het ook erg handig om thuis (of via de app) alvast een nieuw reisdoel naar de auto te sturen. Alsmede dat de auto elke rit registreert en ik mijn verbruik zo bij kan houden.

De 1.5 (130)PK doet ook goed zijn werk. Ben nog aan het inrijjden en dus nog niet echt belast en een het "gummen" geweest. Maar hij is stil en de response is goed. ACC trekt iig sneller van 100 naar 130 dan mijn oude 1.2 TSI. En ik verwacht dat inhalen op 80km/u wegen en ritjes in duitsland ook een stuk leuker zullen zijn.
Ik verbaasde me hoe soepel de motor overstap van 4cylinder modes naar 2 (ACT) en terug.
En ook de vrijloop mode (motor helemaal uit) en weer gas geven werkt zowat zonder dat je het merkt.

Maar de eerste 1000km zijn iig superfijn geweest. En ben blij met mij keuze geweest voor deze heerljke auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

lilboogs schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:18:
Goed om te horen dat hij bevalt. Zelf een Atlantic blue in comfort business line in bestelling staan. Verwacht levering inmiddels aangepast van eind maart naar eind april.

Hoe lang heeft er bij jou tussen bestellen en leveren gezeten?

[...]
4 maanden heeft het geduurd
Maar hij was geleverd op de aangegeven dag. Dus wist het van te voren en het viel me nog mee. Was bang nog 2 a 3 weken langer te moeten wachten.

@GerCor het is alleen even kijken wie wat betaald.
Maar ik mis hem nu al. Dus hij komt er sowieso wel.

Daarna nog een x lans @Rainesh voor wat aanpassingen.

[ Voor 13% gewijzigd door DarkSide op 16-02-2019 17:22 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

DarkSide schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:21:
Daarna nog een x lans @Rainesh voor wat aanpassingen.
Kun je gelijk Hill Hold testen in het altijd heuvelachtige Voorburg.

NB: is een flauw grapje van mij.

Maar dit had je eigenlijk verwacht, neem ik aan:

[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 16-02-2019 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt. Dat is wat ik.idd verwachten.
En auto hold had ik.hiervoor ook. Ook zon lekkere.functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:52
Sinds gisteren werken side assist en Blind spot opeens niet meer. In mijn infotainment krijg ik de volgende foutmelding als ik ze wil inschakelen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/kGCFxsj/IMG-0338.jpg

Iemand idee waar ik het moet zoeken voordat ik mij meld bij de dealert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
huh, je hebt toch een E-Golf? Dan moet het alleen Blindspot heten. Side Assist = Audi, Blindspot = VW.

Even je systeem rebooten. Ik weet in iedergeval dat er een software update is voor bepaalde side assist systemen omdat ze soms uitvielen. Maar dat was voor zover ik weet alleen bij Skoda.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
@Vissa66 mooie bak;
redelijk km’s al dat is jammer.
https://www.vdmcars.nl/collectie/volkswagen-golf-19056164/

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:52
Rainesh schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:39:
huh, je hebt toch een E-Golf? Dan moet het alleen Blindspot heten. Side Assist = Audi, Blindspot = VW.

Even je systeem rebooten. Ik weet in iedergeval dat er een software update is voor bepaalde side assist systemen omdat ze soms uitvielen. Maar dat was voor zover ik weet alleen bij Skoda.
Ik heb inderdaad een e-Golf. Mijn blind spot doet het ook niet. Hij staat ingeschakeld maar uitschakelen lukt niet. Dan krijg ik ook bovenstaande melding. Sensoren zijn verder schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 29-05 14:38
Zo'n 7.5R is echt dik, zou hem dan wel in het Lapiz blauw, Iridium grijs willen, of in de gedurfde goud/gelige kleur. :*)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb ook wat mafs in de Passat. In het ventilatie menu zit Air Care als optie, is tegenwoordig standaard meen ik, de Golf Variant had het ook.
Maar in tegenstelling tot de Golf gaat dat ding iedere keer uit als ik hem aan zet :?
Is dat normaal gedrag bij de Passat of hoort ie gewoon aan te blijven staan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Khayma schreef op zondag 17 februari 2019 @ 13:52:
[...]

Ik heb inderdaad een e-Golf. Mijn blind spot doet het ook niet. Hij staat ingeschakeld maar uitschakelen lukt niet. Dan krijg ik ook bovenstaande melding. Sensoren zijn verder schoon.
Dan terug naar de dealer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:02
GerCor schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:37:
[...]

Kun je gelijk Hill Hold testen in het altijd heuvelachtige Voorburg.

NB: is een flauw grapje van mij.

Maar dit had je eigenlijk verwacht, neem ik aan:

[YouTube: VW Golf 7 GTE - Trailer Assist (Anhängerrangierassistent)]
Kun je dat ook programmeren @Rainesh ?
Wat moet dan standaard op je GTE zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

The Eagle schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:03:
Heb ook wat mafs in de Passat. In het ventilatie menu zit Air Care als optie, is tegenwoordig standaard meen ik, de Golf Variant had het ook.
Maar in tegenstelling tot de Golf gaat dat ding iedere keer uit als ik hem aan zet :?
Is dat normaal gedrag bij de Passat of hoort ie gewoon aan te blijven staan?
In mijn golf gaat het ook uit.
Verderop staat wel op auto. Maar moet AirCare wel handmatig aanklikken. En dan zie je dat de auto "blauw" gevuld wordt met lucht zeg maar.

Auto cirtucalatie staat en blijft wel aan.

PS. Kan je tegenwoordig nog een ringtone kiezen als iemand je belt?
Kan deze optie nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Eddos schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:48:
[...]

Kun je dat ook programmeren @Rainesh ?
Wat moet dan standaard op je GTE zitten?
Wat je moet hebben kun je hier zien: (in ieder geval Park Assist)

@DarkSide Als ik kijk op de site van Volkswagen bij Trailer Assist dan staat daar geen camera bij. Ik voorspel dus dat, als jij een achteruitrijcamera wilt hebben, jij het zelf mag betalen.

[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 17-02-2019 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat denk ik ook. Maar had er wel specifiek naar gevraagd.
En de dealer dacht ook dat hij er bij zat.
Hij dacht ook dat er geen act op de 130pk zat.
We hebben een fout gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-05 22:25
Vissa66 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 14:48:
[...]

Zo'n 7.5R is echt dik, zou hem dan wel in het Lapiz blauw, Iridium grijs willen, of in de gedurfde goud/gelige kleur. :*)
Voor Kurkuma Yellow ben je te laat. Staat niet meer in de configurator (toch niet voor de Golf en Golf Variant). Is voor die modellen enkel van maart 2017 tot augustus 2018 leverbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

C-sharp schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:25:
[...]

Voor Kurkuma Yellow ben je te laat. Staat niet meer in de configurator (toch niet voor de Golf en Golf Variant). Is voor die modellen enkel van maart 2017 tot augustus 2018 leverbaar geweest.
2e hands nog 1 voorradig hoor:

https://www.autotrader.nl...elType=benzine&color=geel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:10
Domme, domme fout gemaakt door niet vooraf goed te kijken wat er standaard op de Volkswagen T-Roc Sport zit. Balen want ik had zo'n 3D cockpit en navigatie heel graag gewild. Weten jullie of dit achteraf nog te realiseren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 09:54
Kufatec verkoopt ze wel los, schijnt een behoorlijke operatie te zijn nog. Ik heb er voor mijn Tiguan ook wel eens naar gekeken, maar laat het maar voor wat het is.
Piet_Piraat7 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:05:
Domme, domme fout gemaakt door niet vooraf goed te kijken wat er standaard op de Volkswagen T-Roc Sport zit. Balen want ik had zo'n 3D cockpit en navigatie heel graag gewild. Weten jullie of dit achteraf nog te realiseren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:12
Heren,

Originele accu was bijna overleden dus een nieuwe ingezet. Oude OEM was 68AH en 680A, nieuwe is 70AH en 760A. Dient dit nog ingelezen te worden in de auto? Lees er namelijk veel verschillende verhalen over op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
C-sharp schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:25:
[...]

Ik zou nooit 80k neerleggen voor een Golf, al kon ik het betalen. Nieuw gaat het hem niet worden hehe. :9

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wanneer wordt de auto geleverd? Kunnen ze misschien nog annuleren en een nieuwe configuratie bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 11:50
Voor de Polo AW rijders. Er komt weer een terugroepactie. Dit keer op de handrem. Iets met een borgpin als ik het goed begreep.

Autotje staat er nu, voor nieuwe schijven en blokken. Plus de terugroepacties van gordel en handrem. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
GerCor schreef op maandag 18 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Wanneer wordt de auto geleverd? Kunnen ze misschien nog annuleren en een nieuwe configuratie bestellen?
Nee helaas hij is vanmorgen hier thuis geleverd. Dan maar een telefoon houder kopen en Google Maps gebruiken als navigatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 12:58:
[...]

Ik zou nooit 80k neerleggen voor een Golf, al kon ik het betalen. Nieuw gaat het hem niet worden hehe. :9
En een S3 dan? :D

Waar 'vroeger' een verschil van 8-10k was is het nu gelijk :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B93vfzE6MHRqWZ3jAQpCUtum/full.png

[ Voor 11% gewijzigd door Famous op 18-02-2019 14:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vissa66
Ook nooit! Voor dat geld zit je in een zeer jong gebruikte M4 Competition, RS3/4/5 ed. :D

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:50:
Ook nooit! Voor dat geld zit je in een zeer jong gebruikte M4 Competition, RS3/4/5 ed. :D
Was natuurlijk sarcastisch B)

BMW zou ik niet kopen, bah :P
Een RS4 is wel erg gaaf O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ja dat kan maar niet goedkoop! Informeer eens bij Audiwereld. Zeg maar dat Rainesh je gestuurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Scrtz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:31:
Heren,

Originele accu was bijna overleden dus een nieuwe ingezet. Oude OEM was 68AH en 680A, nieuwe is 70AH en 760A. Dient dit nog ingelezen te worden in de auto? Lees er namelijk veel verschillende verhalen over op internet.
Niemand? ;( @Rainesh @Famous @Antera @Vissa66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:07

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Als het een mqb auto moet je dit wel aanpassen inderdaad. Neem aan dat het wel weer een efb accu is als januari start stop heeft?

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Bedoel je de Active info display of echt de HUD? Als deze bestaat voor dit model :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Antera schreef op maandag 18 februari 2019 @ 18:30:
Als het een mqb auto moet je dit wel aanpassen inderdaad. Neem aan dat het wel weer een efb accu is als januari start stop heeft?
Het is een golf 6 1.2 tsi dus nog geen mqb platform. Dan hoeft het dus nog niet? Las dat het automatisch zou gaan en bij MQB niet meer maar dat klopt dus? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:49
Ik zit al een paar weken hier te lurken, kijken of ik nog wat nieuws tegenkom voor ik m'n bestelde Tiguan 1.5 150pk DSG in ontvangst mag nemen... maar na al die verhalen met die DSG ben ik benieuwd of je (vooraf) kunt zien of er een DQ200 onder gemonteerd zit/wordt?

Ik dacht ergens in een filmpje gezien te hebben dat als Launch Control werkte, dat je een natte koppeling had, en daarmee valt de DQ200 af... maar dat kan ik uiteraard pas controleren ná levering.

In de VW brochures staat geen knoop, en op de technische informatie site staat ook geen typenummer...

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:35
Tiguan heeft altijd al een natte DSG gehad, voor de equivalente 1.4TSI was dat dan de 6 traps (die altijd nat is). Ik vermoed dat dst nog altijd zo is.

Je zou altijd kunnen kijken naar de leeggewichten en dan met name jet verschil tussen de hanbak en DSG. Vergelijk dat met het verschil tussen handbak en DSG bij een 1.5TSI Golf/Passat/Touran/... En je weet of je een natte hebt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ondanks dat ik baalde van het ontbreken van navigatie (eigen fout, niet goed opgelet bij bestellen), ben ik wel enorm tevreden met de nieuwe T-Roc :D automaat rijdt fantastisch en hij is heerlijk stil bij hoge snelheden. Ik kom van een clio dus het voelt als een fijne upgrade. P.S. ik weet dat ik niet in een vak sta :p ging alleen even om de foto.

Auto

[ Voor 8% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 19-02-2019 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
Hij glimt zo mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
AndRo555 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:05:
Tiguan heeft altijd al een natte DSG gehad, voor de equivalente 1.4TSI was dat dan de 6 traps (die altijd nat is). Ik vermoed dat dst nog altijd zo is.

Je zou altijd kunnen kijken naar de leeggewichten en dan met name jet verschil tussen de hanbak en DSG. Vergelijk dat met het verschil tussen handbak en DSG bij een 1.5TSI Golf/Passat/Touran/... En je weet of je een natte hebt.
Slim idd! Even gekeken... dat levert het volgende tabelletje op
Model o.b.v. 1.5 TSI/150pkHandbakDSGDelta
Tiguan1520kg1550kg+30kg
Golf1320kg1340kg+20kg
Passat1450kg1465kg+15kg
Touran1490kg1505kg+15kg
T-Roc1330kg1350kg+20kg

Gezien het meeste verschil in gewicht bij de Tiguan kan ik dan daar dus op nat gokken?

En dan gok ik dus ook dat de Touran en de Passat dezelfde bak hebben? Die gezien het (beperkte) meergewicht droog is? En dat de Golf en T-Roc waarschijnlijk ook dezelfde bak hebben, maar dan kan ik niet goed gokken of dat een natte of droge koppeling betreft...

[ Voor 12% gewijzigd door F-Tim op 19-02-2019 10:41 . Reden: T-Roc toegevoegd aan tabel ]

Wanna play?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
@Vissa66 en een goedkope Lambo oppikken dan? Volgende maand te koop bij Domeinenrz.nl :+

https://www.autoblog.nl/n...-lamp-in-gorinchem-120513

@Piet_Piraat7 mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:35
F-Tim schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:35:
[...]

Slim idd! Even gekeken... dat levert het volgende tabelletje op
Model o.b.v. 1.5 TSI/150pkHandbakDSGDelta
Tiguan1520kg1550kg+30kg
Golf1320kg1340kg+20kg
Passat1450kg1465kg+15kg
Touran1490kg1505kg+15kg
T-Roc1330kg1350kg+20kg

Gezien het meeste verschil in gewicht bij de Tiguan kan ik dan daar dus op nat gokken?

En dan gok ik dus ook dat de Touran en de Passat dezelfde bak hebben? Die gezien het (beperkte) meergewicht droog is? En dat de Golf en T-Roc waarschijnlijk ook dezelfde bak hebben, maar dan kan ik niet goed gokken of dat een natte of droge koppeling betreft...
T-Roc, Golf, Passat, Touran zijn sowieso allemaal droog. Het verschil in delta tussen die (15 en 20kg) valt te verklaren door afronding op 5kg. Dan is de 30kg in de Tiguan inderdaad nat. :)

De droge 7 traps is een DQ200 (70kg) de natte een DQ380 (85kg) en dat klopt vrij mooi met je tabel, als je de afronding op 5kg in rekening brengt.

[ Voor 5% gewijzigd door AndRo555 op 19-02-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
AndRo555 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:51:
[...]

T-Roc, Golf, Passat, Touran zijn sowieso allemaal droog. Het verschil in delta tussen die (15 en 20kg) valt te verklaren door afronding op 5kg. Dan is de 30kg in de Tiguan inderdaad nat. :)

De droge 7 traps is een DQ200 (70kg) de natte een DQ380 (85kg) en dat klopt vrij mooi met je tabel, als je de afronding op 5kg in rekening brengt.
Nice! Kun je het zelf ook zien in bv OBDEleven? Die heb k nl ook al thuis liggen :)

Wanna play?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Scrtz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:15:
[...]

Het is een golf 6 1.2 tsi dus nog geen mqb platform. Dan hoeft het dus nog niet? Las dat het automatisch zou gaan en bij MQB niet meer maar dat klopt dus? Alvast bedankt!
die hoef je het niet aan te passen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

In duitsland zit een knul die dat kan meen dat het alles bij elkaar zon € 1800 kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Antera schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:44:
[...]
In duitsland zit een knul die dat kan meen dat het alles bij elkaar zon € 1800 kost
Thanks maar de dealer zei dat het mij 1400 inclusief btw zou kosten. Maar ik vind het het niet waard. Dit gaat namelijk alleen om een navigatie in het touch screen en niet de 3d cockpit. Voor die 1400 gebruik ik wel mn eigen telefoon in een houdertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:21:
[...]

Thanks maar de dealer zei dat het mij 1400 inclusief btw zou kosten. Maar ik vind het het niet waard. Dit gaat namelijk alleen om een navigatie in het touch screen en niet de 3d cockpit. Voor die 1400 gebruik ik wel mn eigen telefoon in een houdertje
Je hebt toch Android Auto/Apple Carplay, niet? Kan je Maps/Waze... Op het scherm in de middenconsole toveren.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
MK_ schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:23:
[...]

Je hebt toch Android Auto/Apple Carplay, niet? Kan je Maps/Waze... Op het scherm in de middenconsole toveren.
Nee dat kan geloof ik alleen met zo'n optie waarvan ik de naam even niet weet. Mobile connect? Zat in hetzelfde pakket als waar de navigatie in zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:32:
[...]
Nee dat kan geloof ik alleen met zo'n optie waarvan ik de naam even niet weet. Mobile connect? Zat in hetzelfde pakket als waar de navigatie in zat.
Ah ik dacht dat dat standaard was 8)7 Car-Net, optie van minder dan €200. Ik weet niet of dat door de dealer en/of met VCDS geactiveerd kan worden?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
MK_ schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:44:
[...]

Ah ik dacht dat dat standaard was 8)7 Car-Net, optie van minder dan €200. Ik weet niet of dat door de dealer en/of met VCDS geactiveerd kan worden?
Goeie tip! Ben benieuwd of dit achteraf gerealiseerd kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 20:32:
[...]

App Connect. Voor zover ik weet zou dat op een Composition Media net zo goed moeten werken als op een Discover Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
JB076 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 21:21:
[...]

App Connect. Voor zover ik weet zou dat op een Composition Media net zo goed moeten werken als op een Discover Media.
Als ik App selecteer op mijn touch screen staat er ook dat ik naar een dealer moet gaan om het te activeren. Werkt het goed voor navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:43:
[...]

Als ik App selecteer op mijn touch screen staat er ook dat ik naar een dealer moet gaan om het te activeren. Werkt het goed voor navigatie?
Ja het werkt behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Heb je wel het discover Pro systeem?

Achteraf moet ongetwijfeld kunnen. Maar als je net zoals bij de Golf het AID en DP2 systeem moet combineren dan ben je +-3500 euro verder. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Jammer, ik lees op Volkswagen Car-Net dat voor de navigatie het volgende geldt:

Voor het gebruik van Guide & Inform Car-Net diensten heb je een navigatiesysteem in je Volkswagen nodig. Dit zijn: 'Discover Media' en 'Discover Pro', en de voor de Touareg verkrijgbare 'Innovision Cockpit'.

Dat lukt dus niet met mijn composition media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB076
Klopt, maar dat geldt voor de eigen Navi van VW. Als je op je Composition de app-connect laat activeren zou je wel van google maps en waze gebruik moeten kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:55
Wat zijn jullie ervaringen met de lane assist & light assist ?
Op de door mij beoogde auto zou dit een meerprijs geven van 12 euro per maand. ik hoor vooral dat sommige mensen de lane assist juist uitzetten omdat ze er zenuwachtig van worden en zelf willen sturen als er gecorrigeerd word. Wat ik wel mooi vind is de verkeersbord herkenning maar werkt dat goed of is het nogal duur betaald om het pakket daarvoor te nemen ?

hetzelfde heb ik een beetje met de virtual cockpit. verander je die vaak ? of is het meer een gimmick die je eens gebruikt en daarna gewoon hetzelfde laat staan.

Als ik beide opties zou nemen kost het me 25euro elke maand . ik vraag me af of dat het comfort rechtvaardigt .

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-05 21:29
Codeoranje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:04:
Op de door mij beoogde auto zou dit een meerprijs geven van 12 euro per maand. ik hoor vooral dat sommige mensen de lane assist juist uitzetten omdat ze er zenuwachtig van worden en zelf willen sturen als er gecorrigeerd word. Wat ik wel mooi vind is de verkeersbord herkenning maar werkt dat goed of is het nogal duur betaald om het pakket daarvoor te nemen ?

hetzelfde heb ik een beetje met de virtual cockpit. verander je die vaak ? of is het meer een gimmick die je eens gebruikt en daarna gewoon hetzelfde laat staan.

Als ik beide opties zou nemen kost het me 25euro elke maand . ik vraag me af of dat het comfort rechtvaardigt .
Lane assist vind ik een super optie, zeker op de snelweg. Mijn vriendin wordt er ook aan herinnerd om d'r knipperlicht te gebruiken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
AID zou ik wel doen, Lane assist zet ik altijd uit.
Meer omdat het irritant piept en en ik verder niets een hebt in de auto waar ik voor werk in rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik gebruik nu al jaren Lane Assist. En dit werkt erg fijn vind ik.
De laatste versie houdt het langer vol dan in mijn vorige golf.
Blind Spot helpt je verder ook nog met extra waarschuwingen.
En Lane Assist geeft nu ook aan als je iemand rechts wilt inhalen (al is dit soms op een uitrit irritant omdat je daar wel rechts in mag halen)

Verder heb ik LED Plus. En de dynamische grootlicht hulp werkt erg goed.
in mijn korte ervaring (1500km) werkt deze een stuk beter dan op mjn oude golf (xenon).
Je hebt echt een berg met licht voor je. En je ziet het licht een schaduw over tegenliggers etc gooien.

Verkeersbord herkenning is leuk. Meer niet. Is soms wel handig omdat de DB van de navi ook niet altijd up to date is. En zeker bij , tijdelijke, aanpassingen is het handig.
Maar matrix borden bv herkent hij weer niet.

Virtual Cockpit is echt super.
Ik pas de weergave aan naar wat ik wil doen. Maar navigeren met de kaart voor je is echt heerlijk.
Kan het Discover Pro scherm lekker op Android Auto staan en spotify.
Ik gebruik vaak het Extra Navi functie in de tellers of de verbruikstatestieken.
Verder ziet het er gewoon erg gelikt uit en het kijkt erg prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
JB076 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:30:
Klopt, maar dat geldt voor de eigen Navi van VW. Als je op je Composition de app-connect laat activeren zou je wel van google maps en waze gebruik moeten kunnen maken.
Sure? Net een poos gechat en aan de telefoon gehangen met VW servicedeskmedewerker en VW dealer en beiden konden geen uitsluitend antwoord geven of ik op mijn T-Roc composition media via mijn eigen telefoon google maps kan tonen. Ik rij straks maar langs. Beetje kastje-muur gevoel zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 20-02-2019 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

EDIT: wat @Rainesh hieronder zegt: d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 20-02-2019 12:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh

Wat voor auto ben je aan het configureren? Want als je dan de goedkoopste optie neemt om een camera in je voorruit te hebben, dan kan Lane Assist en Light Assist achteraf aangezet worden voor een fractie van de prijs :) Scheelt je aardig wat per maand. Dito met Traffic Jam Assist etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:23:
[...]

Sure? Net een poos gechat en aan de telefoon gehangen met VW servicedeskmedewerker en VW dealer en beiden konden geen uitsluitend antwoord geven of ik op mijn T-Roc composition media via mijn eigen telefoon google maps kan tonen. Ik rij straks maar langs. Beetje kastje-muur gevoel zo.
Ja het kan wel sinds de laatste versies van Carplay en Android Auto. Als je app connect gewoon laat activeren met Carplay/Android Auto dan werkt alles gewoon.

Laatst nog een erg volle Skoda Superb gehad die geen navi erin had, wel lane assist/acc etc blablabla. Gebruikte App-connect / Carplay om te navigeren :)

[ Voor 11% gewijzigd door Rainesh op 20-02-2019 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:55
Het is een golf variant comfortline business.
Ik vermoed dat de lane assist mijn eerste optie zou zijn om een camera te hebben. Welke opties triggeren het aanwezig zijn van een camera ?

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Codeoranje schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:51:
Het is een golf variant comfortline business.
Ik vermoed dat de lane assist mijn eerste optie zou zijn om een camera te hebben. Welke opties triggeren het aanwezig zijn van een camera ?
Dynamic Light Assist, Lane Assist en verkeersbordenherkenning zijn de opties voor een camera.

ACC heb je al standaard, dus dan als je een camera hebt kunnen derest van de opties erbij inc Traffic Jam Assist. :) Neem je een handbak of DSG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:23:
[...]

Dynamic Light Assist, Lane Assist en verkeersbordenherkenning zijn de opties voor een camera.

ACC heb je al standaard, dus dan als je een camera hebt kunnen derest van de opties erbij inc Traffic Jam Assist. :) Neem je een handbak of DSG?
DLA kan alleen met Xenon of LED.

Dus. @Codeoranje Zorg dat je een camera (A5 heet dat geloof ik) in de voorruit hebt. Niet per maand betalen voor die opties maar gewoon even naar @Rainesh of iemand anders die VCDS heeft en daar in laten schakelen.

[ Voor 22% gewijzigd door GerCor op 20-02-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Rainesh schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:08:
[...]

Ja het kan wel sinds de laatste versies van Carplay en Android Auto. Als je app connect gewoon laat activeren met Carplay/Android Auto dan werkt alles gewoon.
Deze bedoel je?

https://shop.volkswagen.n...ty/5G0054830A-app-connect

T-Roc uit 2018 is helaas geen geschikt model, maar ik ga hem onthouden voor als die ooit wel beschikbaar wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
.[=\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:34:
[...]

Deze bedoel je?

https://shop.volkswagen.n...ty/5G0054830A-app-connect

T-Roc uit 2018 is helaas geen geschikt model, maar ik ga hem onthouden voor als die ooit wel beschikbaar wordt :)
Geen geschikt model? Hoe kom je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Rainesh rechts zie je "geschikt voor meerdere modellen", als je daar op klikt staat de T-Roc er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:41:
@Rainesh rechts zie je "geschikt voor meerdere modellen", als je daar op klikt staat de T-Roc er niet bij.
https://shop.ahw-shop.de/...tivierungsdokument?c=7979

Heb je nu een achteruit rij camera / Beats Audio of spraakbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 16:45
Ik mag eerdaags een Polo AW comfortline in ontvangst nemen en ben toch wel benieuwd naar wat voor extra opties actief gezet kunnen worden via een OBSEleven.
Schijnt dat er flink wat opties beschikbaar zijn, maar zie nergens of er een verschil is tussen trend/comfort/highline.
Heb jij enig idee @Rainesh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Rainesh vreemd, daar staat de T-Roc wel ineens bij. Ik heb een achteruitrij camera ja :) dat biedt goede hoop. Moet ik mij nog zorgen maken dat Android Auto nog niet vrijgegeven is, gezien ik android heb?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:43:
@Rainesh vreemd, daar staat de T-Roc wel ineens bij. Ik heb een achteruitrij camera ja :) dat biedt goede hoop. Moet ik mij nog zorgen maken dat Android Auto nog niet vrijgegeven is, gezien ik android heb?
Android Auto werkt gewoon. Je moet gewoon los de APK downloaden en installeren op je telefoon en dan werkt het. Heb zelf ook Android Auto in mijn Audi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
PakoeDIEP schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:43:
Ik mag eerdaags een Polo AW comfortline in ontvangst nemen en ben toch wel benieuwd naar wat voor extra opties actief gezet kunnen worden via een OBSEleven.
Schijnt dat er flink wat opties beschikbaar zijn, maar zie nergens of er een verschil is tussen trend/comfort/highline.
verschillen tussen trend/comfort/highline kun je vinden op VW website. Aan de hand daarvan weet je ook wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:41:
Piet, je zit echt helemaal op het verkeerde spoor. Op jouw radio (om het maar even simpel te houden) zit een slot. Bepaalde functies zoals Apple CarPlay en Android Auto zitten achter een -software- slot. Wil je die functies wel kunnen gebruiken dan moet je terug naar de dealer. Hij alleen heeft een 'sleutel' van dat slot. Kost je eenmalig € 205.

Het is puur software wat al op jouw bestaande radio zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

PakoeDIEP schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:43:
Ik weet niet of je een Android device ter beschikking hebt - OBDeleven is alleen beschikbaar voor Android - maar in de Play Store staat de OBDeleven app. Als je die installeert en je selecteert jouw toekomstige auto dan zie je gelijk wat beschikbaar is aan apps voor de Polo AW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@GerCor bedankt :) ik zit inderdaad erg in het duister te tasten. Ik ga nu langs de dealer om te kijken naar de mogelijkheden. Hoe kom je bij 205 euro? Zie op de site zelf 332 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-05 16:45
GerCor schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:08:
[...]

Ik weet niet of je een Android device ter beschikking hebt - OBDeleven is alleen beschikbaar voor Android - maar in de Play Store staat de OBDeleven app. Als je die op installeert en je selecteert jouw toekomstige auto dan zie je gelijk wat beschikbaar is aan apps voor de Polo AW.
Handig! Ik heb vast nog ergens een android toestel liggen om dit te testen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:10:
@GerCor bedankt :) ik zit inderdaad erg in het duister te tasten. Ik ga nu langs de dealer om te kijken naar de mogelijkheden. Hoe kom je bij 205 euro? Zie op de site zelf 332 euro.
Staat in de link die @Rainesh geplaatst heeft. Misschien dat de Nederlandse dealers er € 332 voor vragen. Mocht dat zo zijn dan zou ik even bij de Duitsers kijken. Scheelt je €127.

Maar …. vraag maar even bij de dealer.

@PakoeDIEP Dit jaar komt er ook een dongle beschikbaar voor iOS.

En, maar dat heeft weinig met VAG te maken: er wordt ook een dongle gemaakt voor kuch kuch kuch, BMW.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 20-02-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
GerCor schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:30:
[...]

Staat in de link die @Rainesh geplaatst heeft. Misschien dat de Nederlandse dealers er € 332 voor vragen. Mocht dat zo zijn dan zou ik even bij de Duitsers kijken. Scheelt je €127.

Maar …. vraag maar even bij de dealer.
Hele goede tip :) woon vlakbij de grens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:09:
Hele goede tip :) woon vlakbij de grens
Ik ook, maar de dichtstbijzijnde dealer is een uur rijden. :P

Zit zelf te kijken naar de OEM spiegelkappen mat zilver/grijs R-design Golf 7. Scheelt € 58 met Nederland.

Trouwens, tussen neus en lippen. Ik heb de Amerikaanse style lampen - richtingaanwijzers altijd aan - op de Golf 5 van mijn zoon ingeschakeld. Ik had verwacht dat ze er 'iets van gaan vinden' bij de APK. Maar nee, geen woord. Auto is goedgekeurd. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:25:
[...]

Zit zelf te kijken naar de OEM spiegelkappen mat zilver/grijs R-design Golf 7. Scheelt € 58 met Nederland.

Trouwens, tussen neus en lippen. Ik heb de Amerikaanse style lampen - richtingaanwijzers altijd aan - op de Golf 5 van mijn zoon ingeschakeld. Ik had verwacht dat ze er 'iets van gaan vinden' bij de APK. Maar nee, geen woord. Auto is goedgekeurd. (y)
Mooie flut tent als ze het niet zelf uitgeschakeld hebben.
Als ze een steek krijgen zijn ze gewoon de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:30:
Mooie flut tent als ze het niet zelf uitgeschakeld hebben.
Als ze een steek krijgen zijn ze gewoon de sjaak.
Denk aan je hart Famous. We wonen in Nederland. Het is hier niet Amerika waar, als je geen richting aangeeft, je in de loop van een politiepistool kijkt.

We geven hier eerst tot in de treurigheid waarschuwingen, als je al gecontroleerd wordt.

Ik vroeg laatst aan de politie: hoe weten jullie dat een particuliere beveiliger namens een vergunninghouder aan het werk is en niet om zijn eigen portemonnee te spekken? Zwart werk dus. Krijg ik als antwoord: hij heeft toch een uniform aan met de naam van het bedrijf erop en een pasje van de vergunninghouder.

Kijk, dan ben je natuurlijk uitgeluld. Dat kan elke simpele ziel controleren. Hoef je geen politieagent voor te worden. En dat noemen we in Nederland TOEZICHT.

Of een eigenaar van een beveiligingsbedrijf die brandstof steelt bij een van zijn klanten. Staat netjes op camerabeelden. Politie maakt ijverig een vuistdik rapport om deze meneer zijn vergunning af te pakken. Zegt Justitie; ach jeetje, dat is ook wat. Dan is meneer werkeloos en dat willen we ook niet. Weet je wat? Zet het bedrijf maar op naam van zijn vrouw, kan hij daar in dienst blijven.

Dus, 2 lampjes wat eigenlijk niet mag ……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
GerCor schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:25:
[...]

Zojuist langs de dealer geweest. Die zei dat als ik het in Duitsland liet doen mijn software dan ook in het Duits is :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 15:56:
[...]

Denk aan je hart Famous. We wonen in Nederland. Het is hier niet Amerika waar, als je geen richting aangeeft, je in de loop van een politiepistool kijkt.

We geven hier eerst tot in de treurigheid waarschuwingen, als je al gecontroleerd wordt.

Ik vroeg laatst aan de politie: hoe weten jullie dat een particuliere beveiliger namens een vergunninghouder aan het werk is en niet om zijn eigen portemonnee te spekken? Zwart werk dus. Krijg ik als antwoord: hij heeft toch een uniform aan met de naam van het bedrijf erop en een pasje van de vergunninghouder.

Kijk, dan ben je natuurlijk uitgeluld. Dat kan elke simpele ziel controleren. Hoef je geen politieagent voor te worden. En dat noemen we in Nederland TOEZICHT.

Of een eigenaar van een beveiligingsbedrijf die brandstof steelt bij een van zijn klanten. Staat netjes op camerabeelden. Politie maakt ijverig een vuistdik rapport om deze meneer zijn vergunning af te pakken. Zegt Justitie; ach jeetje, dat is ook wat. Dan is meneer werkeloos en dat willen we ook niet. Weet je wat? Zet het bedrijf maar op naam van zijn vrouw, kan hij daar in dienst blijven.

Dus, 2 lampjes wat eigenlijk niet mag ……
Ik hoef niet aan mijn hart te denken (54 is mijn hartslag op het moment).
De politie zal je ook niet snel een bekeuring geven voor running lights.
Het bedrijf die de APK verzorgt kan wel de lul zijn met een steekproef en wat laten ze nog meer door als ze zoiets opzichtig en simpels al niet melden?

Jij bent degene die volgens mij op de regeltjes is, daarom vond ik het berichtje een beetje gek B)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:06:
[...]

Zojuist langs de dealer geweest. Die zei dat als ik het in Duitsland liet doen mijn software dan ook in het Duits is :?
haha dikke onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:16:

Jij bent degene die volgens mij op de regeltjes is, daarom vond ik het berichtje een beetje gek B)
Ik ben zeker van de regeltjes. Daarom stel ik ook veel vragen. En dan vallen de antwoorden vaak erg tegen. Vooral als de overheid verantwoordelijk is.

Maar: draagarm vervangen en 2 nieuwe banden.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 20-02-2019 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:26
Hallo.
Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik heb op dit moment een Discover pro met main unit 3Q0035846. Nu blijkt dat deze unit geen DAB+ heeft
Als ik de unit vervang met 3Q0035874A Werkt dan de radio wel geheel naar behoren (inclusief app connect etc) + werking met DAB+?
Natuurlijk met een dab+ antenne die ik erbij bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Soppyscroll schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:40:
Hallo.
Ik heb even jullie hulp nodig.
Ik heb op dit moment een Discover pro met main unit 3Q0035846. Nu blijkt dat deze unit geen DAB+ heeft
Als ik de unit vervang met 3Q0035874A Werkt dan de radio wel geheel naar behoren (inclusief app connect etc) + werking met DAB+?
Natuurlijk met een dab+ antenne die ik erbij bestel.
Er staan wel retrofitjes op YouTube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
DAB+ is echt iets wat ik zal missen als kiespijn. Hoe vaak daarvan het signaal wel niet wegvalt hier in de regio Rotterdam is niet normaal. Ik heb hem maar gewoon op FM gezet, dat werkt 10x beter.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:55:
DAB+ is echt iets wat ik zal missen als kiespijn. Hoe vaak daarvan het signaal wel niet wegvalt hier in de regio Rotterdam is niet normaal. Ik heb hem maar gewoon op FM gezet, dat werkt 10x beter.
Ach, jij rijdt gewoon de verkeerde auto!
Een van deze twee (op de achtergrond) zal je goed doen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SwE43IlIbVKH4TsDjVLjudjR/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB076
DAB werkt echt prima, aldus mijn ervaring. Werkt vrijwel altijd. Het verschil met FM is echt duidelijk hoorbaar. Alleen het uit de as herrezen Kink lijkt haast wel van een zwakkere zender gebruik te maken. Die valt bij ieder tunneltje haast wel even weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

DarkSide schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:20:
[...]

Ik gebruik nu al jaren Lane Assist. En dit werkt erg fijn vind ik.
De laatste versie houdt het langer vol dan in mijn vorige golf.
Werkte het op de Golf VII een beetje betrouwbaar? Aangezien het toch een optie is die je niet standaard hebt maar moet aanzetten via VCDS lijkt het mij dat het ook wel minder goed werkt, anders had VW het zelf toch wel aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 16:13
Erg aan twijfelen om de Osram lampen te bestellen en te plaatsten in mijn Golf VII. Mensen hier die dit zelf hebben gedaan? Jammer van de prijs a 900 euro
Pagina: 1 ... 97 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS