Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 126 Laatste
Acties:
  • 560.738 views

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:23

DarkSide

theres no place like ::1

MeltedForest schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:42:
[...]

Werkte het op de Golf VII een beetje betrouwbaar? Aangezien het toch een optie is die je niet standaard hebt maar moet aanzetten via VCDS lijkt het mij dat het ook wel minder goed werkt, anders had VW het zelf toch wel aangeboden?
Huh?
Op de Golf 7 gewoon standaard (optie) aanwezig. Geen VCDS voor nodig.
Maar het werkte prima en betrouwbaar.

Verwacht echter geen autopilot a la tesla. Maar het werkte prima.
Nu op de 7.5 werkt hij beter (langer) en heb ik meer tijd om een flesje te openen :9

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

JB076 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:23:
DAB werkt echt prima, aldus mijn ervaring. Werkt vrijwel altijd. Het verschil met FM is echt duidelijk hoorbaar. Alleen het uit de as herrezen Kink lijkt haast wel van een zwakkere zender gebruik te maken. Die valt bij ieder tunneltje haast wel even weg.
Ik heb een radio met DAB+ in mijn Kever gezet, werkt echt prima. Maar het is wel zo dat het van gebied tot gebied enorm kan verschillen hoe veel signaal je hebt. Als je net ergens woont waar het brak is, kan ik me indenken dat je er niet veel aan hebt :P.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-12 11:24

Mimiix

Professioneel Prutser

Ja, dat dab dekt niet overal. In Utrecht gaat het goed, maar richting Rotterdam gaat het inderdaad verkeerd. Ik heb wel eens gezocht naar een dekkinskaart maar die kon ik helaas niet vinden. Ik vind het namelijk erg traag gaan met de uitbreiding van die dekking.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-12 08:28

GerCor

Zonder dallen geen pieken

En met DAB+ heb je alle mogelijke zenders. Een zender als Sterren.nl heb je niet op FM.

@Dirk0s Gewoon bestellen die Osram. Tuurlijk, 900 is geen kattenpis maar halogeen is foeilelijk. Vind ik persoonlijk afbreuk doen aan de auto.

Dus euh, kom op ….. even diep in de beurs tasten en je hebt er jarenlang plezier van.

Zelf vind ik die twee lullige uitlaatpijpjes die er standaard onder zitten helemaal niks. Ook 1.000 aan uitgegeven om het een beetje toonbaar te maken. Even een smak geld maar ik geniet er nog elke dag van.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:50
GerCor schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 02:27:
En met DAB+ heb je alle mogelijke zenders. Een zender als Sterren.nl heb je niet op FM.

@Dirk0s Gewoon bestellen die Osram. Tuurlijk, 900 is geen kattenpis maar halogeen is foeilelijk. Vind ik persoonlijk afbreuk doen aan de auto.

Dus euh, kom op ….. even diep in de beurs tasten en je hebt er jarenlang plezier van.

Zelf vind ik die twee lullige uitlaatpijpjes die er standaard onder zitten helemaal niks. Ook 1.000 aan uitgegeven om het een beetje toonbaar te maken. Even een smak geld maar ik geniet er nog elke dag van.
Tuurlijk, die osram is veel en veel mooier maar die 900 is ook een aardig bedrag :X gelukkig heb ik wel de led achterlampen.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-12 15:40
MeltedForest schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:42:
[...]

Werkte het op de Golf VII een beetje betrouwbaar? Aangezien het toch een optie is die je niet standaard hebt maar moet aanzetten via VCDS lijkt het mij dat het ook wel minder goed werkt, anders had VW het zelf toch wel aangeboden?
Is als optie leverbaar. En sterker nog, als je het via VCDS codeert en gelijk goed doet......dan werkt het beter dan af fabriek ;)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• MarcoPoppe
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-05-2021
Goedendag VW-liefhebbers, lees al tijdje mee (dank voor alle info) maar nog niets geplaatst of gevraagd, tot vandaag. Ik rijd in een Arteon 2.0 TSI Elegance Business (Deense import) met een Discover Media. Ik heb een vraag over het bandenspanningssysteem. Ik heb al paar maal SET ingedrukt en bevestigd maar ik zie geen actuele bandenspanning in mijn scherm komen. Kan dat wel bij de Arteon? Alvast bedankt.

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-12 20:50
MarcoPoppe schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:53:
Goedendag VW-liefhebbers, lees al tijdje mee (dank voor alle info) maar nog niets geplaatst of gevraagd, tot vandaag. Ik rijd in een Arteon 2.0 TSI Elegance Business (Deense import) met een Discover Media. Ik heb een vraag over het bandenspanningssysteem. Ik heb al paar maal SET ingedrukt en bevestigd maar ik zie geen actuele bandenspanning in mijn scherm komen. Kan dat wel bij de Arteon? Alvast bedankt.
Als ik het goed heb is dat wel een optie / mogelijkheid op de Arteon. Maar dat ligt eraan of er op jou Arteon daadwerkelijk druk sensors in de ventielen zitten, of dat het systeem gewoon op de ABS werkt. In het laatste geval krijg je geen drukken te zien.

M3P 24'

• MarcoPoppe
Vissa66 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:56:
[...]

Als ik het goed heb is dat wel een optie / mogelijkheid op de Arteon. Maar dat ligt eraan of er op jou Arteon daadwerkelijk druk sensors in de ventielen zitten, of dat het systeem gewoon op de ABS werkt. In het laatste geval krijg je geen drukken te zien.
Kan ik dat aan de buitenkant zien, aan ventiel bijv? Of is het dus inderdaad omdat ik geen waarden zie in mijn scherm er ook geen sensoren zijn maar alleen ABS?

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:22
Rainesh schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:41:
[...]

Dan terug naar de dealer toe.
Staat nu bij de dealer. Er staat ook een terugroepactie voor het updaten van het regelapparaat.

Ik ben benieuwd.

• Rainesh
Khayma schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:09:
[...]

Staat nu bij de dealer. Er staat ook een terugroepactie voor het updaten van het regelapparaat.

Ik ben benieuwd.
Ah toch wel. Komt helemaal goed dan :)

• Rainesh
MarcoPoppe schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:01:
[...]

Kan ik dat aan de buitenkant zien, aan ventiel bijv? Of is het dus inderdaad omdat ik geen waarden zie in mijn scherm er ook geen sensoren zijn maar alleen ABS?
tegenwoordig zijn 99% van de VAG wagens bandenspanning via ABS.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

DarkSide schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 21:46:
[...]

Huh?
Op de Golf 7 gewoon standaard (optie) aanwezig. Geen VCDS voor nodig.
Maar het werkte prima en betrouwbaar.

Verwacht echter geen autopilot a la tesla. Maar het werkte prima.
Nu op de 7.5 werkt hij beter (langer) en heb ik meer tijd om een flesje te openen :9
Rainesh schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 07:22:
[...]

Is als optie leverbaar. En sterker nog, als je het via VCDS codeert en gelijk goed doet......dan werkt het beter dan af fabriek ;)
Oh,, excuus ik dacht dat het alleen via VCDS te programmeren was. Weer wat geleerd.
Ik heb mijn perfecte Golf VII nog niet gevonden maar als ik er een heb gekocht moet ik zeker eens bij iemand langs om e.e.a in te stellen. :)

Ik was afgelopen dinsdag bij een garage die een goed aangeklede import Golf uit België had staan, beweerde dat het een 1.6 TDI 110pk EURO6 motor was. Alleen de Belgische 1.6 TDI is een 105pk EURO5... Wel even proefritje gemaakt en ze rijden wel fijn! Ook even de ACC gedemonstreert aan de vrouw dus die is ook gelijk overtuigd van het nut.

Na mijn verhaal te hebben gehouden dat ik eigenlijk de 2.0 TDI 150pk zoek begon hij over het chiptunen van de 1.6 naar ~140pk. Zijn er hier medetweakers die dat hebben gedaan? Zo ja, wat zijn de ervaringen? Ik zal 90% snelweg gaan rijden.

• TabacosPrimeros
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb een golf 7 1.6 die gechipt is naar 140/145 pk. Ben zeer tevreden, alles gaat net wat vlotter - je bent zo voorbij 140km/u. 90% van de andere vw golf zijn 90pk of 110 pkvarianten, dus je bent sowieso wat sneller.

Echter had ik wel liever een 2.0 tdi gehad met 150 pk.

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-12 18:28
Vissa66 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:55:
DAB+ is echt iets wat ik zal missen als kiespijn. Hoe vaak daarvan het signaal wel niet wegvalt hier in de regio Rotterdam is niet normaal. Ik heb hem maar gewoon op FM gezet, dat werkt 10x beter.
ik had in mijn golf 4 ook DAB+. dan wil je echt niet meer terug op fm

• Soppyscroll
Nu de vraag.
In Joure hebben wij een VAG onderdelen winkel (2e hands) en die hebben precies een unit liggen met dab+. Kan ik deze gewoon in de dashboard kastje drukken om te testen of dit werkt? of raakt hij dan in beveiliging.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
@Soppyscroll
Volgens mij moet er ook nog wat VCDS-werk gedaan worden.

• Soppyscroll
YoGi_Berra schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:23:
@Soppyscroll
Volgens mij moet er ook nog wat VCDS-werk gedaan worden.
Ik ga maandag naar Speerstra in Workum en die wouden mij graag helpen hiermee (gelukkig) dan vraag ik het hem ook gelijk want misschien kan hij mij dan beter mee helpen.
Ik had contact gehad met Van den brug maar die hadden nog nooit van DAB+ gehoord. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Soppyscroll op 21-02-2019 13:45 ]

• Soppyscroll
TabacosPrimeros schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:17:
Ik heb een golf 7 1.6 die gechipt is naar 140/145 pk. Ben zeer tevreden, alles gaat net wat vlotter - je bent zo voorbij 140km/u. 90% van de andere vw golf zijn 90pk of 110 pkvarianten, dus je bent sowieso wat sneller.

Echter had ik wel liever een 2.0 tdi gehad met 150 pk.
Betreft dit een 1.6 tdi?

Weet iemand welke Adapter ik nodig heb om een subwoofer aan te sluiten op de Orginele radio (discover) Nu kwam ik al 1 tegen van calibrer (high low adapter?) maar dan worden de achter speakers uitgeschakeld en dat wil ik liever niet :P

[ Voor 22% gewijzigd door Soppyscroll op 21-02-2019 14:01 ]

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-12 07:53
Een dagje leenauto van de dealer. Helaas de hele dag op kantoor.
Wel een leuke auto.

Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/QsdA0t.jpg

• Rainesh
Soppyscroll schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:15:
Nu de vraag.
In Joure hebben wij een VAG onderdelen winkel (2e hands) en die hebben precies een unit liggen met dab+. Kan ik deze gewoon in de dashboard kastje drukken om te testen of dit werkt? of raakt hij dan in beveiliging.
Je moet eerst component beveiliging eraf laten halen, daarna opnieuw laten coderen en parametriseren. Anders werkt je navi/BT etc niet meer. Daarna Dab+ coderen en alles aansluiten (antenne etc) en dan doet ie het.

• MarcoPoppe
Soppyscroll schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:13:
[...]

Regio Rotterdam geeft DAB+ vaak problemen, hebben al meer mensen gemeld. Geluid wel helderder en voller dan FM, is mijn mening.

• Soppyscroll
MarcoPoppe schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:33:
[...]

Regio Rotterdam geeft DAB+ vaak problemen, hebben al meer mensen gemeld. Geluid wel helderder en voller dan FM, is mijn mening.
Kom maar eens naar Friesland. Daar is DAB+ goed.

• MarcoPoppe
Soppyscroll schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:35:
[...]

Lijkt me leuke rit....goed idee ;)

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:22:
[...]

Je moet eerst component beveiliging eraf laten halen, daarna opnieuw laten coderen en parametriseren. Anders werkt je navi/BT etc niet meer. Daarna Dab+ coderen en alles aansluiten (antenne etc) en dan doet ie het.
Vraag me af of dat gaat lukken bij de garage. Ik zie het al voor me: oude unit uitbouwen, nieuwe erin. 10 minuten werk en vervolgens staat de auto daar een weekje of 2. >:)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• GerCor

GerCor

Soppyscroll schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:35:
[...]

Overijssel ook hoor maar ritje Fryslân is natuurlijk veel mooier. (y)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nooit problemen gehad met DAB+ in de Audi.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

yamahabest schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:47:
Een dagje leenauto van de dealer. Helaas de hele dag op kantoor.
Wel een leuke auto.

[Afbeelding]
Leenauto had ik gisteren ook. Golf TDI uit 2017 - met een 5 bak :o
Ik wist niet eens dat die dingen nog met een 5 bak geleverd werden. Reed prima overigens, trok een stuk beter als mijn voorloop 1.0 TSI :)

Overigens is de reden van die leenauto wel sneu. De passat ging dinsdag naar de dealer om een stuk plastic op de B stijl te laten vervangen (oxidatie oid). Om dat voor elkaar te krijgen was al een heel gesteggel, maar 2 weken terug wist men al dat het onderdeel vervangen ging worden. Word ik gebeld...ja de auto ligt al open en nou blijkt dat we het onderdeel besteld hebben voor de linkse deur terwijl die rechts vervangen moet worden :F
Dus leenauto was hun kosten :P Maar zoiets check je toch voordat je die auto open trekt :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 21:27
The Eagle schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:04:
[...]

Leenauto had ik gisteren ook. Golf TDI uit 2017 - met een 5 bak :o
Ik wist niet eens dat die dingen nog met een 5 bak geleverd werden. Reed prima overigens, trok een stuk beter als mijn voorloop 1.0 TSI :)

Overigens is de reden van die leenauto wel sneu. De passat ging dinsdag naar de dealer om een stuk plastic op de B stijl te laten vervangen (oxidatie oid). Om dat voor elkaar te krijgen was al een heel gesteggel, maar 2 weken terug wist men al dat het onderdeel vervangen ging worden. Word ik gebeld...ja de auto ligt al open en nou blijkt dat we het onderdeel besteld hebben voor de linkse deur terwijl die rechts vervangen moet worden :F
Dus leenauto was hun kosten :P Maar zoiets check je toch voordat je die auto open trekt :?
Blijven bijna mensen 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:04:
... Word ik gebeld...ja de auto ligt al open en nou blijkt dat we het onderdeel besteld hebben voor de linkse deur terwijl die rechts vervangen moet worden :F
….
Je had maar 1 taak. _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VX4LmKJes89SrnYzulTdubSe/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 21-02-2019 15:13 ]

• TabacosPrimeros
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Soppyscroll schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:46:
[...]

Betreft dit een 1.6 tdi?

Weet iemand welke Adapter ik nodig heb om een subwoofer aan te sluiten op de Orginele radio (discover) Nu kwam ik al 1 tegen van calibrer (high low adapter?) maar dan worden de achter speakers uitgeschakeld en dat wil ik liever niet :P
Gaat inderdaad over een 1.6 tdi met standaard 110 pk.

• Soppyscroll
TabacosPrimeros schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:11:
[...]

Gaat inderdaad over een 1.6 tdi met standaard 110 pk.
ik vind een overstap naar Golf 4 1.6 105 benzine naar Golf 7 1.6 TDI 110pk al groot :*)

• Vissa66
Soppyscroll schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:13:
[...]

Dat ligt er dus maar net aan hoe goed je bereik is blijkbaar. Ik heb nu ook DAB+ maar hier in de omgeving heb je er geen fluit aan. :)

M3P 24'

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12 14:04
Soppyscroll schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:45:
[...]
Ik had contact gehad met Van den brug maar die hadden nog nooit van DAB+ gehoord. 8)7
Van den Brug........ daar hebben wij een dakkoffer gekocht, en toen mijn vrouw vroeg of ze hem op de dakdragers wilden leggen was het antwoord dat ze daar wel arbeidsloon voor moesten vragen omdat dat niet bij de verkoop hoorde. Uiteindelijk niet hoeven te betalen maar dit bedrijf denkt meer aan zichzelf dan aan de klant. :|

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:33
boers706 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:50:
[...]

Van den Brug........ daar hebben wij een dakkoffer gekocht, en toen mijn vrouw vroeg of ze hem op de dakdragers wilden leggen was het antwoord dat ze daar wel arbeidsloon voor moesten vragen omdat dat niet bij de verkoop hoorde. Uiteindelijk niet hoeven te betalen maar dit bedrijf denkt meer aan zichzelf dan aan de klant. :|
Tja dat klinkt inderdaad heel lullig maar als je het van de andere kant bekijkt, dat is gewoon puur indekken. Stel er gebeurt wat in zo'n situatie, iets beschadigt, tja wie is er dan verantwoordelijk? Juist diegene die de service verleent wordt dan aansprakelijk gesteld.

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 23:06:
Tja dat klinkt inderdaad heel lullig maar als je het van de andere kant bekijkt, dat is gewoon puur indekken. Stel er gebeurt wat in zo'n situatie, iets beschadigt, tja wie is er dan verantwoordelijk? Juist diegene die de service verleent wordt dan aansprakelijk gesteld.
Ja, en? Of je nou wel arbeidsloon betaalt of dat de garage het gratis doet, het resultaat is hetzelfde: je wordt aansprakelijk gesteld bij schade. En voor zover ik weet is een werkgever verantwoordelijk voor zijn werknemers dus zal hij zich wel verzekerd hebben.

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 00:05:
[...]

Ja, en? Of je nou wel arbeidsloon betaalt of dat de garage het gratis doet, het resultaat is hetzelfde: je wordt aansprakelijk gesteld bij schade. En voor zover ik weet is een werkgever verantwoordelijk voor zijn werknemers dus zal hij zich wel verzekerd hebben.
En dat kost toch ook geld?
Het geld komt niet zomaar binnen rollen. In principe vind ik het normaal dat je betaald voor iemands zijn tijd.
Het stukje service geeft je natuurlijk wel een goede naam en hen een goed gevoel. Zijn ze sneller geneigd terug te gaan, dat is de afweging die je moet maken als bedrijf zijnde.

Wij verlenen extreem veel service aan onze klanten. Aanzienlijk meer dan concurrenten zonder hier wat voor te rekenen. Als wij het wel eens doen omdat het anders echt te erg wordt, wordt je nog raar aangekeken ook.
Sommige gaan naar de concurrent maar komen al te graag weer terug 8)7

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-12 16:29
MarcoPoppe schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:33:
Gaat het om af-fabriek DAB+ of achteraf inbouw? Zuid-Holland nooit problemen. Op https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1530881 lees je vaker over de problemen met het bereik van achteraf ingebouwd DAB+.

[ Voor 3% gewijzigd door EdwinW op 22-02-2019 11:57 ]

• GerCor

GerCor

Famous schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:31:
[...]

En dat kost toch ook geld?
Het geld komt niet zomaar binnen rollen. In principe vind ik het normaal dat je betaald voor iemands zijn tijd.
Het stukje service geeft je natuurlijk wel een goede naam en hen een goed gevoel. Zijn ze sneller geneigd terug te gaan, dat is de afweging die je moet maken als bedrijf zijnde.

Wij verlenen extreem veel service aan onze klanten. Aanzienlijk meer dan concurrenten zonder hier wat voor te rekenen. Als wij het wel eens doen omdat het anders echt te erg wordt, wordt je nog raar aangekeken ook.
Sommige gaan naar de concurrent maar komen al te graag weer terug 8)7
En maar klagen dat klanten liever bestellen in webwinkels.

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:16:
[...]

En maar klagen dat klanten liever bestellen in webwinkels.
Dan wordt het ook niet gemonteerd op je dakje..

• GerCor

GerCor

Famous schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:19:
Dan wordt het ook niet gemonteerd op je dakje..
Precies. Dus, gewoon via een webwinkel bestellen, krijg je het gratis thuis. :9

• MarcoPoppe
EdwinW schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:48:
[...]

Gaat het om af-fabriek DAB+ of achteraf inbouw? Zuid-Holland nooit problemen. Op https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1530881 lees je vaker over de problemen met het bereik van achteraf ingebouwd DAB+.
Volgens mij af-fabriek......maar auto komt uit Denemarken dus 100% zeker ben ik niet....

• Rainesh
De T-Roc van mn ouders heeft ook DAB+ problemen. Zwaar irritant

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-12 01:58

fheerens

ir.

Rainesh schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:19:
Is hier al iets over bekend? Mogelijke oplossing?
Regio Amsterdam ook veel change-over van DAB+ naar FM en terug. Verschil duidelijk hoorbaar. Vooral A10 West. Echter merk ik dat bij DAB+ ook hier en daar wel een versnelling of vertraging opspeelt, iets dat FM gelukkig niet heeft.

In AvE we trust

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:40
Hoe makkelijk is het om een zelfdimmend binnenspiegel te retrofitten op een Polo uit 2016 met een handmatig binnenspiegel en geen regenlichtsensor?

Ik zou graag alleen de zelfdimmend binnenspiegel willen zonder regenlichtsensor maar ik weet niet of dit mogelijk is omdat alle spiegels een 'houder' hebben met uitrusting voor een regenlichtsensor.

• Rainesh
Tolga07 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:52:
Hoe makkelijk is het om een zelfdimmend binnenspiegel te retrofitten op een Polo uit 2016 met een handmatig binnenspiegel en geen regenlichtsensor?

Ik zou graag alleen de zelfdimmend binnenspiegel willen zonder regenlichtsensor maar ik weet niet of dit mogelijk is omdat alle spiegels een 'houder' hebben met uitrusting voor een regenlichtsensor.
Staat er los van dacht ik. Kijk op www.kufatec.de

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:40
Klopt, staat er inderdaad los van. Het moeilijkste gedeelte is een binnenspiegel vinden die past op mijn huidige houder.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12 17:12

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

fheerens schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:52:
[...]

Is hier al iets over bekend? Mogelijke oplossing?
Regio Amsterdam ook veel change-over van DAB+ naar FM en terug. Verschil duidelijk hoorbaar. Vooral A10 West. Echter merk ik dat bij DAB+ ook hier en daar wel een versnelling of vertraging opspeelt, iets dat FM gelukkig niet heeft.
Ik had die change-over van DAB+ naar FM ook veel, maar ik heb die optie dat ie naar FM gaat uitgezet, nu blijft ie altijd op DAB, ja tis heel soms even minder, maar niet steeds dat geswitch. Die setting om over te gaan naar FM is naar mijn idee heel gevoelig.

www.youtube.com/DerOllie

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-12 18:34
Donderdag 7 februari was het dan zover, ik heb eindelijk mijn nieuwe T-Roc kunnen ophalen.
Diezelfde week ging ik ook op wintersport dus ik heb de auto lekker kunnen testen & inrijden :P
Ben er erg blij mee! De 1.5 150pk motor met DSG rijdt heerlijk. In sportstand is die ook erg vlot.
Verder heb ik bijna alle opties en moet zeggen, alle assistant snufjes zijn erg handig en werken top.
Het Beats audiosysteem is ook een mooi toevoeging als je de muziek soms wat harder wilt zetten met een lekkere bass eronder 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HJm4mMR3sKfcQIs2DLMWrpTQ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EZpwhDdHaKDBH4ZJeSau6QZ9/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BcGvPMNowWmUoH3QUssQTwPu/thumb.jpg
Hier heb ik nog geen problemen mee gehad. Vanuit Brabant naar Venlo heeft de DAB+ het prima gedaan zonder uit te vallen.

• Famous
Lekker kleurtje zo in de zon.
Mooie auto, veel plezier ermee 8) !

• Dirk0s
Wat zijn nou echt nuttige veranderingen die ik kan doen via VCDS voor mijn Golf 7?

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Rido schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:13:
Donderdag 7 februari was het dan zover, ik heb eindelijk mijn nieuwe T-Roc kunnen ophalen.
Diezelfde week ging ik ook op wintersport dus ik heb de auto lekker kunnen testen & inrijden :P
Ben er erg blij mee! De 1.5 150pk motor met DSG rijdt heerlijk. In sportstand is die ook erg vlot.
Verder heb ik bijna alle opties en moet zeggen, alle assistant snufjes zijn erg handig en werken top.
Het Beats audiosysteem is ook een mooi toevoeging als je de muziek soms wat harder wilt zetten met een lekkere bass eronder 8)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]

Hier heb ik nog geen problemen mee gehad. Vanuit Brabant naar Venlo heeft de DAB+ het prima gedaan zonder uit te vallen.
Die velgen heb ik ook onder mn Tiguan, maakt het helemaal af! _/-\o_

www.youtube.com/DerOllie

• DarkSide

DarkSide

@Rido dat zijn echt stoere velgen. Zie ze alleen onder tiguans. Nog niet onder de T-roc gezien.
verder mooi kleurtje.

@Dirk0s Dat hangt af wat je er nu op hebt zitten. Heb je al een camera kun je TJA bv doen.
Je kunt ook CH en LH aanpassen en nog een hele berg.
Genoeg te vinden in dit topic. Of het special VCDS topic

[ Voor 46% gewijzigd door DarkSide op 23-02-2019 17:14 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:11

Oekol

waka waka hey hey

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]

Mooie bak hoor! Wat is de cat waarde?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Dirk0s
DarkSide schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:12:
@Rido dat zijn echt stoere velgen. Zie ze alleen onder tiguans. Nog niet onder de T-roc gezien.
verder mooi kleurtje.

@Dirk0s Dat hangt af wat je er nu op hebt zitten. Heb je al een camera kun je TJA bv doen.
Heb een camera achter het VW logo voor het achteruit inparkeren. Wat ik wel graag zou willen is dat de lampen aanblijven als ik de auto verlaat en sluit. Nu gebeurd dat pas als ik de hendel aan tik.

• DarkSide

DarkSide

Met de achteruitrijcamer ga je geen TJA of LA krijgen. Ook niet als je achteruit rijdt. ;-)

CH is prima aan te passen.

• GerCor

GerCor

Dirk0s schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:19:
…….Wat ik wel graag zou willen is dat de lampen aanblijven als ik de auto verlaat en sluit. Nu gebeurd dat pas als ik de hendel aan tik.
Die functie heet Coming Home.

Hier heb je een overzicht van wat allemaal kan op een Golf 7

https://gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-golf7-5g.html

• Rido
DarkSide schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:12:
verder mooi kleurtje.

Famous schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 15:18:
Lekker kleurtje zo in de zon.
Mooie auto, veel plezier ermee 8) !
Thanks! Bij een R-line pakket zitten standaard andere 18" velgen. Dit is een upgrade naar 19" velgen in deze stijl. Ben erg blij dat ik die heb genomen!
Leoon. schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:14:
[...]

Mooie bak hoor! Wat is de cat waarde?
Thnx. De cat waarde is +- 43k.
Dirk0s schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 17:19:
[...]
Heb een camera achter het VW logo voor het achteruit inparkeren. Wat ik wel graag zou willen is dat de lampen aanblijven als ik de auto verlaat en sluit. Nu gebeurd dat pas als ik de hendel aan tik.
Je kunt de tijd van de "coming home" functie via de car setup aanpassen. Heb die op 30s gezet maar voor mijn gevoel zijn het er maar 5 seconden.

• GerCor

GerCor

Rido schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:03:
Je kunt de tijd van de "coming home" functie via de car setup aanpassen. Heb die op 30s gezet maar voor mijn gevoel zijn het er maar 5 seconden.
Hangt er van af of je die optie hebt. Ten eerste heb je niet standaard Coming Home en ten tweede staat het ook niet standaard in het menu.

• Rainesh
@Rido komt omdat je 1x grootlicht moet seinen voordat je uitstapt, dan pas werkt CH. Als het met vcds omgezet is, dan pas werkt het via lichtsensor.

• Famous
Rainesh schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:58:
@Rido komt omdat je 1x grootlicht moet seinen voordat je uitstapt, dan pas werkt CH. Als het met vcds omgezet is, dan pas werkt het via lichtsensor.
Vind Famous nog steeds gek!

• GerCor

GerCor

Coming Home zit 'tegenwoordig' in het 'Licht- en zichtpakket'. Geen VCDS meer voor nodig.

• Rainesh
GerCor schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:35:
[...]

Coming Home zit 'tegenwoordig' in het 'Licht- en zichtpakket'. Geen VCDS meer voor nodig.
en nog steeds werkt het pas met 1x seinen :)

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:00:
[...]

Dan zou de dealer mij dat eens moeten uitleggen. Want de tekst lijkt mij duidelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vs9gZvk7AjLi2ymydI5RUzUv/full.png

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:01
GerCor schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:13:
[...]

Dan zou de dealer mij dat eens moeten uitleggen. Want de tekst lijkt mij duidelijk.

[Afbeelding]
Toch werkt het pas na seinen of als het via vcds wordt aangepast. Rij zelf een Golf 7.5 en Rainesh heeft het aangepast ondanks pakket

• GerCor

GerCor

Pannekoek81 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:23:
[...]

Toch werkt het pas na seinen of als het via vcds wordt aangepast. Rij zelf een Golf 7.5 en Rainesh heeft het aangepast ondanks pakket
Het is niet zo dat ik zou twijfelen aan de woorden van @Rainesh maar de tekst van Volkswagen is dan pure misleiding. Klusje voor de Belbus. >:)

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-12 01:58

fheerens

ir.

GerCor schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:35:
[...]

Het is niet zo dat ik zou twijfelen aan de woorden van @Rainesh maar de tekst van Volkswagen is dan pure misleiding. Klusje voor de Belbus. >:)
Sjoemel-diesel-schandaal ook bij de Belbus gemeld? |:(

In AvE we trust

• Dirk0s
Rainesh schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 21:00:
[...]

Dit is denk ik het enige "nuttige" wat ik zou willen veranderen, is dit alleen mogelijk via VCDS?

[ Voor 16% gewijzigd door Dirk0s op 24-02-2019 07:59 ]

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:01
Het geluid van DAB+ is erg goed alleen jammer dat het nog niet dekkend is of dat VW systemen het signaal niet goed oppakken. Zal bij de dealer eens vragen of er een update mogelijk is. Of weet jij dit?

Verwijderd

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]

Heel mooi ! Welke kleur is dat als ik vragen mag? Ziet er heel netjes uit. Je ziet ook (nog) amper t-rocs rijden met r-line pakket.
Ik heb zelf een iets minder dik aangeklede besteld in het zwart met de 18 inch velgen. Helaas nog 19 weken op wachten. :Z

• GerCor

GerCor

Dirk0s schreef op zondag 24 februari 2019 @ 07:57:
[...]

Dit is denk ik het enige "nuttige" wat ik zou willen veranderen, is dit alleen mogelijk via VCDS?
En OBDeleven.

• Rido
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2019 @ 08:47:
[...]

Heel mooi ! Welke kleur is dat als ik vragen mag? Ziet er heel netjes uit. Je ziet ook (nog) amper t-rocs rijden met r-line pakket.
Ik heb zelf een iets minder dik aangeklede besteld in het zwart met de 18 inch velgen. Helaas nog 19 weken op wachten. :Z
Bedankt! Ik heb de kleur Indium Grey.
Maar je ziet er inderdaad nog weinig rijden met het R-line pakket, maar dat maakt 'm wel af vind ik persoonlijk.
Dat is apart zeg. Waarom hebben ze daarvoor gekozen? Dus als je de auto heb geparkeerd moet je even seinen met groot licht om CH te activeren?
Binnenkort maar eens langsgaan bij @Antera voor de VCDS aanpassingen.

• Rainesh
@Rido keuze van VW. Is sinds de Golf 6 zo.

Heb je nou ook Traffic Jam Assist? Dat was opeens niet meer leverbaar namelijk

• Rido
Rainesh schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:14:
@Rido keuze van VW. Is sinds de Golf 6 zo.

Heb je nou ook Traffic Jam Assist? Dat was opeens niet meer leverbaar namelijk
Ik heb helaas geen TJA maar zou dat wel graag willen. Dat is ook aan te zetten via VCDS toch?

Heb wel gemerkt dat de ACC het echt top doet in een file. Enige jammere is dat je zelf even op het gaspedaal moet trappen/tikken als de auto helemaal tot stilstand is gekomen met ACC.

• Rainesh
Rido schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:15:
[...]

Ik heb helaas geen TJA maar zou dat wel graag willen. Dat is ook aan te zetten via VCDS toch?

Heb wel gemerkt dat de ACC het echt top doet in een file. Enige jammere is dat je zelf even op het gaspedaal moet trappen/tikken als de auto helemaal tot stilstand is gekomen met ACC.
Nee dat kan niet met vcds. Voor TJA zul je bij mij langs moeten komen.

• Vissa66
Rido schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:13:
[...]

Bedankt! Ik heb de kleur Indium Grey.
Maar je ziet er inderdaad nog weinig rijden met het R-line pakket, maar dat maakt 'm wel af vind ik persoonlijk.
Hele gave kleur, staat hoog op mijn verlanglijstje. Een R in Lapiz Blue of Iridium Grey! >:)

M3P 24'

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12 14:04
En gisteren lekker kunnen poetsen waarschijnlijk,want onze auto zag er niet meer uit ;)

• Rido
boers706 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 14:24:
[...]

En gisteren lekker kunnen poetsen waarschijnlijk,want onze auto zag er niet meer uit ;)
Haha, dat zeker inderdaad. Wat zag die eruit zeg :9
Gelukkig zit hier een ANAC in de buurt dus heb daar even de buiten- & binnenkant laten schoonmaken.

• Dirk0s
Wat zijn de kosten van VCDS? of is dat afhankelijk van het aantal aanpassingen?

• GerCor

GerCor

Dirk0s schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:54:
[...]

Wat zijn de kosten van VCDS? of is dat afhankelijk van het aantal aanpassingen?
Je hebt een DM ….. d:)b

• Vissa66

M3P 24'

• Famous
Ik wilde hem net posten, wat een ding he!
HEBBEN! :o :9

Edit; moet wel paar cm droppen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 25-02-2019 11:07 ]

• GerCor

GerCor

• Famous
Denk iets meer, een standaard T-Roc is al duurder :/
Zal wel 63/64k worden :'(

• Vissa66
Ik denk inderdaad wel rond de 70 mille als je hem een beetje aankleed. :(

M3P 24'

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb nu weer wat met m'n Golf 6 1.2TSI.

Al ongeveer een jaar heb ik last van dat als de motor eenmaal op temperatuur is er bij een stoplicht, of aan het einde van de rit als je langzaam inparkeert er een start/stop error komt samen met het lampje storing ESP systeem. Dat uitte zich vooral in minder vermogen bij het optrekken. Een enkele keer kwam daarbij ook het lampje storing in uitlaatgassysteem of kapotte lamp. Bij een volgende keer starten was alles dan weer verdwenen maar kon elke keer weer terugkomen. Wagen is tweemaal uitgelezen, zowel bij vaste garage als VW dealer maar er was geen fout geregistreerd. Maar gewoon mee doorgereden.

Nu blijft storing in uitlaatgassysteem steeds branden en na het starten komt daar direct een engine service melding + EPC en storing ESP bij. Dit heeft nu wel gevolgen bij het rijden: bij het gasgeven trilt de wagen en stationair loopt hij erg onregelmatig.

Ik zag al dat dit soort combinaties vaak voorkomen en allerlei oorzaken kunnen hebben. Iemand toch een idee in welke richting ik moet denken en waar ik op moet rekenen?

• Famous
sambalbaj schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:13:

Al ongeveer een jaar heb ik last van dat als de motor eenmaal op temperatuur is er bij een stoplicht, of aan het einde van de rit als je langzaam inparkeert er een start/stop error komt samen met het lampje storing ESP systeem. Dat uitte zich vooral in minder vermogen bij het optrekken. Een enkele keer kwam daarbij ook het lampje storing in uitlaatgassysteem of kapotte lamp. Bij een volgende keer starten was alles dan weer verdwenen maar kon elke keer weer terugkomen. Wagen is tweemaal uitgelezen, zowel bij vaste garage als VW dealer maar er was geen fout geregistreerd. Maar gewoon mee doorgereden.

Nu blijft storing in uitlaatgassysteem steeds branden en na het starten komt daar direct een engine service melding + EPC en storing ESP bij. Dit heeft nu wel gevolgen bij het rijden: bij het gasgeven trilt de wagen en stationair loopt hij erg onregelmatig.

Ik zag al dat dit soort combinaties vaak voorkomen en allerlei oorzaken kunnen hebben. Iemand toch een idee in welke richting ik moet denken en waar ik op moet rekenen?
Bougies / bobine al naar gekeken?
Motor inlaat schoonmaken?

Heb een Golf 6 gehad die een EPC storing had, las overal dingen wat het kon zijn.
Veel aangepast, vervangen en weet ik het allemaal. Niets bracht de oplossing helaas.. Er was niets aan de hand totdat je meer vermogen vroeg van het blok, dan schoot die direct in EPC/noodloop, herstarten en het was weer weg.

Als laatste oplossing maar een compleet ander blok ingelegd toen was het opgelost.
Het oude blok heb ik nog liggen en die wilt pa nog steeds een keer optrekken, kijken of het iets inwendig was.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-12 15:48
Ik snap dat niet zo :p rij zelf een T-Roc en ben er heel blij mee hoor, maar zo'n variant die 60k? 70k? kost.. dan ga je toch voor een Audi A5 of iets. Lijkt mij dan.

• Rainesh
sambalbaj schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:13:

Uitlezen. Kan zijn dat je abs module stuk is, komt wel vaker voor bij de Golf 6.

• Arcastin
  • Laatst online: 16-05-2022
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 09:52:
[...]

Ik snap dat niet zo :p rij zelf een T-Roc en ben er heel blij mee hoor, maar zo'n variant die 60k? 70k? kost.. dan ga je toch voor een Audi A5 of iets. Lijkt mij dan.
Tweedehands RS6 is er ook voor te krijgen, ook wel een leuk speeltje :P

https://www.gaspedaal.nl/audi/rs6?pmax=75000&srt=df-a

• Tylen

Tylen

[...]

Ja ik heb dat ook nooit begrepen. Net zoals een Golf R. Die zijn ook best prijzig. Dan koop je toch een hele andere auto.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-12 15:48
Arcastin schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:03:
[...]

Tweedehands RS6 is er ook voor te krijgen, ook wel een leuk speeltje :P

https://www.gaspedaal.nl/audi/rs6?pmax=75000&srt=df-a
Heeft zo'n ding 560 pk?! Holy shit. Ooit in een R8 gereden met 540 pk dacht ik, niet verwacht dat een RS6 er overheen ging.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:17:
[...]

Heeft zo'n ding 560 pk?! Holy shit. Ooit in een R8 gereden met 540 pk dacht ik, niet verwacht dat een RS6 er overheen ging.
nice je hebt ook een ABT 700 pk versie.
Een waardige opvolger voor de GTR.
boodschappen achterin en vol gas.

oh nee wacht, heel Nederland staat altijd vast :+

• Tylen

Tylen

Viper® schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:20:
[...]

nice je hebt ook een ABT 700 pk versie.
Een waardige opvolger voor de GTR.
boodschappen achterin en vol gas.

oh nee wacht, heel Nederland staat altijd vast :+
Mijn maatje heeft er 1 van rond de 760pk. 950nm. Niet normaal dat ding.

• GerCor

GerCor

[...]

Ik snap dat wel. De aanschaf is het geld niet maar het grote geld zit in onderhoud.

• Falcon93
  • Laatst online: 24-12 17:56
Ik zat eens te kijken naar de opties (http://configurator.volks...o/comfortline?stap=opties) voor een VW Polo Comfortline bouwjaar 2019, ik zie het volgende staan:

Automatisch lichtschakelaar met Coming home / Leaving home functie -> STANDAARD

Als ik scroll naar het Licht & Zichtpakket die niet standaard is, staan deze functies er ook bij:

Lichtsensor (verlichting bij duisternis automatisch aan)
'Coming home'-functie (verlichting blijft bij aankomst aan)
'Leaving home'-functie (verlichting gaat aan bij openen auto)
Binnenspiegel automatisch dimmend
Regensensor

Beetje verwarrend, zit het er nou wel standaard op of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon93 op 26-02-2019 12:20 ]

• Famous
Tylen schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:27:
[...]

Mijn maatje heeft er 1 van rond de 760pk. 950nm. Niet normaal dat ding.
Doet mij denken aan dit beestje *; oOo

Famous in "Het grote Audi topic - Deel 5"
Famous in "Het grote Audi topic - Deel 5"

Wat een bak was dat, hij is nog verder gepusht uiteindelijk (niet mogen meemaken helaas).

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

razRDJ schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:20:
Ik zat eens te kijken naar de opties (http://configurator.volks...o/comfortline?stap=opties) voor een VW Polo Comfortline bouwjaar 2019, ik zie het volgende staan:

Automatisch lichtschakelaar met Coming home / Leaving home functie -> STANDAARD

Als ik scroll naar het Licht & Zichtpakket die niet standaard is, staan deze functies er ook bij:

Lichtsensor (verlichting bij duisternis automatisch aan)
'Coming home'-functie (verlichting blijft bij aankomst aan)
'Leaving home'-functie (verlichting gaat aan bij openen auto)
Binnenspiegel automatisch dimmend
Regensensor

Beetje verwarrend, zit het er nou wel standaard op of niet?
Ja standaard zit het erop zou ik concluderen, dat coming home / leaving home. De conclusie is ook dat het Licht & Zichtpakket alleen maar het volgende toevoegt:
  • Lichtsensor (verlichting bij duisternis automatisch aan)
  • Binnenspiegel automatisch dimmend
  • Regensensor

www.youtube.com/DerOllie

• Falcon93
  • Laatst online: 24-12 17:56
DerOllie schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 13:07:
[...]

Ja standaard zit het erop zou ik concluderen, dat coming home / leaving home. De conclusie is ook dat het Licht & Zichtpakket alleen maar het volgende toevoegt:
  • Lichtsensor (verlichting bij duisternis automatisch aan)
  • Binnenspiegel automatisch dimmend
  • Regensensor
Vaag inderdaad :P. Maar ik kom er vanzelf wel achter :).

Bedankt!

• GerCor

GerCor

razRDJ schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:20:

Automatisch lichtschakelaar
Dus, het betreft een schakelaar. d:)b

Pagina: 1 ... 98 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS