Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 126 Laatste
Acties:
  • 558.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
sambalbaj schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:13:
Ik zag al dat dit soort combinaties vaak voorkomen en allerlei oorzaken kunnen hebben. Iemand toch een idee in welke richting ik moet denken en waar ik op moet rekenen?
EPB, koppelingschakelaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 26-02-2019 15:33 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:45
Tylen schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:03:
[...]

Ja ik heb dat ook nooit begrepen. Net zoals een Golf R. Die zijn ook best prijzig. Dan koop je toch een hele andere auto.
Ja eigenlijk elke a en b segmenter wel toch, s1, golf r, s3/rs3. Voor die bedragen ging ik ook veel liever voor iets groters en luxieuzer haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 08:00
Ik dump mijn vraag toch maar eens hier. Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de standaard speakers in een (bijvoorbeeld) passat? Mijn b8 heeft de standaard audio optie. Ik heb nog 2 focal 6.5" composets liggen. Alleen de b8 heeft in de voorportieren 8 inch woofers. Nu zijn hier wel ringen voor te krijgen, maar omdat het conusoppervlak behoorlijk daalt ga je er in punch iig op achteruit. Pasklare vervangsets zijn er bijna niet, wel bijvoorbeeld de isu200 van focal (als 8inch) maar daarvan lijkt de tweeter weer in een ongelukkige houder te zitten....

Ik heb ze ondertussen wel op MP staan, ik kan dan evt uitwijken naar de helix sub met een beetje mazzel, of 'wat' bijleggen en dynaudio retrofitten, maar dan moet ik ze weer met de juiste deurlijsten vinden... en ik lees daar ook wisselende verhalen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 09:42
@TFDev Helix systeem nemen, worden je huidige speakers ook gelijk versterkt en klinken dan stukken beter :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
@Rainesh ik was er al 'bang' voor. Je leest goede verhalen over die sub&amp combo. Ik hoop dat ik een bod krijg wat wat in de buurt van die helix sub komt (375 en ik ben tevreden). Tevens ga ik je binnenkort wel een keer contacteren mbt mijn camera project. Ik moet dus toch nog 2 draden naar de acc sensor leggen (@tolunaygul12 nog bedankt voor het schema!). De licentie van de vcp kabel van mijn vorige werk was verlopen, nieuwe diaglaptop enz... dus ik kan dat zelf niet meer regelen helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
TFDev schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 21:00:
@Rainesh ik was er al 'bang' voor. Je leest goede verhalen over die sub&amp combo. Ik hoop dat ik een bod krijg wat wat in de buurt van die helix sub komt (375 en ik ben tevreden). Tevens ga ik je binnenkort wel een keer contacteren mbt mijn camera project. Ik moet dus toch nog 2 draden naar de acc sensor leggen (@tolunaygul12 nog bedankt voor het schema!). De licentie van de vcp kabel van mijn vorige werk was verlopen, nieuwe diaglaptop enz... dus ik kan dat zelf niet meer regelen helaas!
komt helemaal goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Scrtz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:31:
[...]

Ja eigenlijk elke a en b segmenter wel toch, s1, golf r, s3/rs3. Voor die bedragen ging ik ook veel liever voor iets groters en luxieuzer haha
Maar wat wil je dan?
Een mooie E klasse, 85k? Laten we AMG maar niet aanhalen.
Een mooie A6, 80k? Laten we de (R)S maar niet aanhalen
Een BMW 5 serie, 75k? Laten we M maar niet aanhalen :+

Het is een stukje beleving wat de “sport”modellen brengen.
Zou je voor een hothatch naar een Frans merk overstappen? Ik niet.

Ik zou persoonlijk nooit een auto nieuw kopen maar ik snap een keuze voor zon auto wel :Y
Zeker een RS3 met die geile 5 cil!!

Edit: ik zou, als geld toch niets uit maakt, voor de E klasse gaan :D

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 26-02-2019 23:03 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:02:
[...]

Edit: ik zou, als geld toch niets uit maakt, voor de E klasse gaan :D
Taxi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Uiteraard een Estate B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:19
CS kopen? :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Was toevallig aan het kijken naar een S4/5, die beginnen wat te zakken.
Zelfde geldt voor een facelift 7 GTI of een 7R maar zou liever meer cilinders willen.
Bijna 1 maart, kunnen we geld terugvragen, afgelopen jaar nieuw huis gekocht. :+

Het kriebelt wel maar heb het totaal niet nodig en als ik zie wat ik maandelijks kwijt was aan alleen al het tanken :X
Iets standaards laten lukt ook niet dus zie ik het geld weer verdampen.

Andere kant, een hobby mag geld kosten toch? O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07 22:55
Famous schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:14:
[...]

Was toevallig aan het kijken naar een S4/5, die beginnen wat te zakken.
Zelfde geldt voor een facelift 7 GTI of een 7R maar zou liever meer cilinders willen.
Bijna 1 maart, kunnen we geld terugvragen, afgelopen jaar nieuw huis gekocht. :+

Het kriebelt wel maar heb het totaal niet nodig en als ik zie wat ik maandelijks kwijt was aan alleen al het tanken :X
Iets standaards laten lukt ook niet dus zie ik het geld weer verdampen.

Andere kant, een hobby mag geld kosten toch? O+
https://link.marktplaats.nl/m1373294865

6 cilinder en voor minder dan de helft :+ :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
Zie je het merk?
Daar gaat het al fout >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:59
Iemand met verstand van...? ;)

Passat B8 1.6 TDI DSG. (70K op teller)

Met een warm motor blok, wanneer de auto opnieuw gestart word, gaat de auto hevig schudden tot dat hij in Drive gezet word (meter rijden) en vervolgens weer in park. Je hoort de motor ook onregelmatig lopen en in VCDS is te zien dat de injectie waardes alle kanten (+2, -2 enz) op vliegen tot het moment dat je een meter gereden heb daarna word alles weer rustig.
(Kan dit een vliegwiel of koppeling probleem zijn die weerstand geeft waardoor de auto de injectie gaat bijregelen?)

Auto geeft geen foutcodes.

Ook trillen bij oppakken van nieuwe versnelling en in lage toeren door de hele auto en met name te voelen in het stuur. (versnellingsbak?). Soms met een schok terugschakelen, of soepel maar dan slippende koppeling paar keer tot hij de juiste teoren heeft van 7 naar 6 of 6 naar 5.

Trillen alsof je over een streep met ribbels rijd op de snelweg in hoge 4de of 5de versnelling met een flauwe bocht naar links. (Versnellingsbak of homokineet oid?)

Schiet er op zou ik zeggen als je een idee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-02 08:59
Wat is er trouwens te merken van een panoramadak in de 1e stand zeg maar, dat die eigelijk alleen schuin omhoog staat? Voorkant is nog dicht dus komt niet echt lucht naar binnen of vergis ik me in het effect hiervan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rainesh
Mijn veredelde VW eindelijk naar zomer modus, originele 19inch S3 velgen icm Michelin Pilot Sport 4S in 235-35-19

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5LOaPzdxJCWLidxosHyMA0Z3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A68gAaLh4k5J6hu8F8U07oyx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t0KOqXanTehaq34tW4V9FfPS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B4Q3GSLiKuaXSZxxRGvGAWmI/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 28-02-2019 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-07 00:25

fheerens

ir.

Loekkiee schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 19:02:
Wat is er trouwens te merken van een panoramadak in de 1e stand zeg maar, dat die eigelijk alleen schuin omhoog staat? Voorkant is nog dicht dus komt niet echt lucht naar binnen of vergis ik me in het effect hiervan?
Persoonlijk ervaar ik het als fijn en rijdt eigenlijk altijd met dakje in kantelstand, -10, regen of wind.
Zorgt m.i. voor wat extra ventilatie door onderdruk gecreëerd door het dakje waardoor ventilatie een kleine boost lijkt te krijgen.
Ander pluspunt (zal niet iedereen fijn vinden) is dat je wat meer van de buitenwereld meekrijg. Mijn vorige wagentje was een stuk slechter geïsoleerd waardoor je toch de buitenwereld wat beter hoort.
Tevens lijkt het in mijn oren dat de DynAudio wat minder druk opbouwt in de auto, hetgeen soms wel fijn is bij heftigere bas geluiden.

Enige nadelen die ik ervaar is het extra buitengeluid tijdens een telefoongesprek (en tevens de suis die men aan de andere kant van de lijn hoort).
En de geur in tunnels komt sneller binnen.
Daarnaast verbruik je marginaal iets meer brandstof en werkt de functie AirFilter/AirClean (o.i.d.) niet in de climatronic.

Maar last but not least, die kantelstand staat gewoon gaaf in mijn ogen >:)

In AvE we trust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Rainesh schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:02:
Mijn veredelde VW eindelijk naar zomer modus, originele 19inch S3 velgen icm Michelin Pilot Sport 4S in 235-35-19

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Staat hem goed!
Nu nog een Foliatec op de klauwtjes?

€30,- heb je ze netjes zwart of een kleur O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sjiek hoor! Wil na mijn Continentals ook eens Michelins gaan proberen.

Ben trouwens nog steeds voorstander dat ze of de topics van de VAG group samenvoegen of iig een topic erbij voegen voor de slowchat/crosschat. Zoveel onderwerpen die ik bij Audi, Skoda en Seat zie langskomen die dan net besproken zijn in het VW topic of andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Famous schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:06:
[...]

Staat hem goed!
Nu nog een Foliatec op de klauwtjes?

€30,- heb je ze netjes zwart of een kleur O-)
Zal eens een keer checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice.

Enne: Lenta :D Wat je ook nodig hebt aan shizzle, als ze het daar niet hebben heb je een uitdaging :o
* The Eagle woonde vroeger bij de Leyweg in de buurt, zat ook een vestiging ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPoppe
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19-05-2021
Wederom een vraag, ik merkte vandaag dat ik heel kort op auto voor mij kon parkeren zonder reactie van mijn Arteon. Wat bleek: de Park Pilot stond uit in mijn instellingen. Achteruit-sensoren en camera deden het wel. Ik heb Park Pilot weer aangevinkt maar wat schetst mijn verbazing, na auto uit en aan gezet te hebben staat Park Pilot weer uit. Wie heeft idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb gegoogled en hier op forum gekeken maar kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MarcoPoppe schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:33:
Wederom een vraag, ik merkte vandaag dat ik heel kort op auto voor mij kon parkeren zonder reactie van mijn Arteon. Wat bleek: de Park Pilot stond uit in mijn instellingen. Achteruit-sensoren en camera deden het wel. Ik heb Park Pilot weer aangevinkt maar wat schetst mijn verbazing, na auto uit en aan gezet te hebben staat Park Pilot weer uit. Wie heeft idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb gegoogled en hier op forum gekeken maar kan niets vinden.
Dit heb ik vaker gehoord. Voorheen geen problemen? Schijnt ook een sw update voor te zijn maar weet daar nog niet genoeg over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPoppe
Rainesh schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:42:
[...]

Dit heb ik vaker gehoord. Voorheen geen problemen? Schijnt ook een sw update voor te zijn maar weet daar nog niet genoeg over.
Nee werkte tot vandaag vlekkeloos. Moet ik voor die software-update langs bij dealer of kan dat ook bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
MarcoPoppe schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:51:
[...]

Nee werkte tot vandaag vlekkeloos. Moet ik voor die software-update langs bij dealer of kan dat ook bij jou?
Ik moet eerst kijken welke software versie het is etc. Maar kijk het even aan, misschien doet die het morgen weer prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:53
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2019 @ 08:47:
[...]

Heel mooi ! Welke kleur is dat als ik vragen mag? Ziet er heel netjes uit. Je ziet ook (nog) amper t-rocs rijden met r-line pakket.
Ik heb zelf een iets minder dik aangeklede besteld in het zwart met de 18 inch velgen. Helaas nog 19 weken op wachten. :Z
Hier ook een T-roc style Business 1.5 DSG in bestelling staan. Verwachte leverdatum eind november :(

• daanbanaan_
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-01 20:55
Godver :( Het racemonster begint kuren te krijgen. Gisteren en vandaag 4/5 seconden wachten voordat de motor aansloeg. En m'n achterruitenwisser doet niks meer..

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:31
Soullancer schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 18:16:
Iemand met verstand van...? ;)

Passat B8 1.6 TDI DSG. (70K op teller)

Met een warm motor blok, wanneer de auto opnieuw gestart word, gaat de auto hevig schudden tot dat hij in Drive gezet word (meter rijden) en vervolgens weer in park. Je hoort de motor ook onregelmatig lopen en in VCDS is te zien dat de injectie waardes alle kanten (+2, -2 enz) op vliegen tot het moment dat je een meter gereden heb daarna word alles weer rustig.
(Kan dit een vliegwiel of koppeling probleem zijn die weerstand geeft waardoor de auto de injectie gaat bijregelen?)

Auto geeft geen foutcodes.

Ook trillen bij oppakken van nieuwe versnelling en in lage toeren door de hele auto en met name te voelen in het stuur. (versnellingsbak?). Soms met een schok terugschakelen, of soepel maar dan slippende koppeling paar keer tot hij de juiste teoren heeft van 7 naar 6 of 6 naar 5.

Trillen alsof je over een streep met ribbels rijd op de snelweg in hoge 4de of 5de versnelling met een flauwe bocht naar links. (Versnellingsbak of homokineet oid?)

Schiet er op zou ik zeggen als je een idee hebt.
Ben geen mechanic of iets, maar ik heb met mijn 1.6TDI handbak iets vergelijkbaars gehad (schudden bij stationair) ... was toen een scheurtje in een dieselinjector-seal oid. Kon de hele dieselinjector vervangen ;(

Hoop dat het bij jou wat anders is ;)

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:52

mb1

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Met mijn iPhone 6 had ik altijd perfecte Bluetooth verbinding met de orginele VW carkit in m'n VII.
Nu ik een andere baan heb, heb ik een iPhone 8 van m'n werkgever en sindsdien is de Bluetooth verbinding in de auto niet optimaal.
De mobiele verbinding is prima in alle geteste gevallen want bellen met de telefoon in de hand gaat gepaard met prima geluid echter ervaar ik het volgende:
Als ik in de auto stap dan koppeld de telefoon gelijk echter het geluid van degene die ik aan de lijn heb zit vol hikjes of tikjes. Ik ben altijd prima te verstaan voor degene die ik aan de lijn heb.
Verbreek ik nu de Bluetooth verbinding en koppel ik opnieuw dan gaat het vaak wel goed of blijkt mijn stem ineens met hikjes of tikjes aan te komen bij dege die ik aan de lijn heb terwijl ik zelf dan perfect geluid heb....
Kortom het gaat vaak bij zenden of ontvangen niet goed nooit beide gelijk en de mobiele verbinding is perfect (KPN) het zit in de bluetooth koppeling of de Iphone 8!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoPoppe
Rainesh schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:10:
[...]

Ik moet eerst kijken welke software versie het is etc. Maar kijk het even aan, misschien doet die het morgen weer prima
Hoe wist je dat? ;) Deed het vanochtend weer prima, paar keer auto uit en aan gezet maar Park Pilot blijft ingeschakeld. Dacht dat alleen Franse auto's dit soort elektronica-euvels hadden O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
mb1 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:53:
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Met mijn iPhone 6 had ik altijd perfecte Bluetooth verbinding met de orginele VW carkit in m'n VII.
Nu ik een andere baan heb, heb ik een iPhone 8 van m'n werkgever en sindsdien is de Bluetooth verbinding in de auto niet optimaal.
De mobiele verbinding is prima in alle geteste gevallen want bellen met de telefoon in de hand gaat gepaard met prima geluid echter ervaar ik het volgende:
Als ik in de auto stap dan koppeld de telefoon gelijk echter het geluid van degene die ik aan de lijn heb zit vol hikjes of tikjes. Ik ben altijd prima te verstaan voor degene die ik aan de lijn heb.
Verbreek ik nu de Bluetooth verbinding en koppel ik opnieuw dan gaat het vaak wel goed of blijkt mijn stem ineens met hikjes of tikjes aan te komen bij dege die ik aan de lijn heb terwijl ik zelf dan perfect geluid heb....
Kortom het gaat vaak bij zenden of ontvangen niet goed nooit beide gelijk en de mobiele verbinding is perfect (KPN) het zit in de bluetooth koppeling of de Iphone 8!
Is de iPhone helemaal up to date?

Volgens mij heb ik het in het BMW topic ook wel eens gelezen dat met het 'top mode (7/X/XS)l' goed gaat maar de andere modellen wat minder goed. Een update had dit wel verholpen dacht ik. Wellicht speelt het ook bij VW?

@Tylen weet jij hoe dat zat?

[ Voor 9% gewijzigd door Famous op 28-02-2019 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:36

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Famous schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:34:
[...]

Volgens mij heb ik het in het BMW topic ook wel eens gelezen dat met het 'top mode (7/X/XS)l' goed gaat maar de andere modellen wat minder goed. Een update had dit wel verholpen dacht ik. Wellicht speelt het ook bij VW?

Nope. Nooit last van.

Gewoon even naar de dealer en het probleem daar neerleggen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:59
Het Vosje schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:12:
[...]

Ben geen mechanic of iets, maar ik heb met mijn 1.6TDI handbak iets vergelijkbaars gehad (schudden bij stationair) ... was toen een scheurtje in een dieselinjector-seal oid. Kon de hele dieselinjector vervangen ;(

Bedankt voor je reactie!
Optie op rekening mee te houden, had je het altijd tijdens stationair?

• mb1

mb1

Famous schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:34:
[...]

iOS 12.1.4 dus ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1

mb1

Tylen schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:37:
[...]

Nope. Nooit last van.

Gewoon even naar de dealer en het probleem daar neerleggen.
De dealer zal wel oordelen ligt aan de telefoon want met een andere telefoon werkt het goed.
Dan rij ik daar ws weg met een rekening van €70 mogelijk zonder resultaat.

Zou er voor de Bluetooth module in de auto nog een update zijn?

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 13:24

Impry

Rallymedia.nl

Heeft iemand ervaring met zonneschermpjes voor de achterportieren? (Golf 7,5 Variant)

Afbeeldingslocatie: https://www.carparts-expert.com/images/stories/virtuemart/product/example-climair-sonniboy-sun-shades-1.jpg
Ik wil geen zuignappen of felgekleurde Disney-afbeeldingen, maar een mooie zwart schermpje waarbij de ramen ook nog gewoon open kunnen.
Ik zie verschillende merken langs komen, dus hopelijk zijn hier mensen met positieve ervaringen.

[ Voor 12% gewijzigd door Impry op 28-02-2019 13:27 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Famous
Zo te zien Somniboys?
Dat is het enige merk wat ik zou kopen als ik het zou willen :Y

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 13:24

Impry

Rallymedia.nl

Ja, die kwam ik ook al veel tegen inderdaad:
https://www.sonniboy.nl/z...volkswagen-golf-7-variant

Maar deze bijvoorbeeld ook, zelfde bedrijf, maar een ander merk/type:
https://www.privacyshades...wagen-golf-7-variant-2013

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:58
Ervaring met Sonniboys in een A3 SB. Prima systeem, bleef goed zitten. Tijdens de zomervakantie had de kleine achterin minder last van de zon en warmte. De schermen sluiten goed aan rondom de ramen.

Als ik weer zo'n systeem zou willen, dan weer Sonniboys. Bij Privacyshades bestaat het achterste scherm uit 2 delen en heb je dus een rand in het midden. Sonniboy is 1 geheel.

• Tylen

Tylen

Famous schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:35:
Zo te zien Somniboys?
Dat is het enige merk wat ik zou kopen als ik het zou willen :Y
Als ik het uberhaubt nodig hebt zal ik de auto verkopen en van die gordijntjes af fabriek erin nemen :P Dit ziet er toch niet uit. Net zoals achteraf je ramen blinderen, dat is echt een nogo.Je blijft 100% lucht belletjes zien ;)

Commentaar in 3...2...1....

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 28-02-2019 14:57 ]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:23

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Tylen schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:56:
[...]

Als ik het uberhaubt nodig hebt zal ik de auto verkopen en van die gordijntjes af fabriek erin nemen :P Dit ziet er toch niet uit. Net zoals achteraf je ramen blinderen, dat is echt een nogo.Je blijft 100% lucht belletjes zien ;)

Commentaar in 3...2...1....
Dat blinderen ….. wij hebben dat op de Caddy's van het werk. Laten doen door een specialistisch bedrijf.

TOP. (y)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Anoniem: 1164462

Waarom zijn die VW Tiguan's van de eerste generatie facelift, zo duur?
Vanaf bouwjaar 2012 in diesel trim en handgeschakeld, waarom?

Is maar een opgehoogde Golf 5 met Golf Plus interieur...

Anoniem: 1164462

Het Vosje schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:12:
[...]

Kleine motor in the grote auto.
Lezend uitrijden en naar VAG specialist brengen.

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-07 12:21
Impry schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:52:
Ja, die kwam ik ook al veel tegen inderdaad:
https://www.sonniboy.nl/z...volkswagen-golf-7-variant

Maar deze bijvoorbeeld ook, zelfde bedrijf, maar een ander merk/type:
https://www.privacyshades...wagen-golf-7-variant-2013
Ik heb ze in m'n Golf VII FL Variant, zeer tevreden. Inderdaad opvallend minder warm in de zomermaanden. Hebben ook het voordeel dat ze als insectenscherm werken als het raam open staat. En ze kunnen er uit in de donkere wintermaanden. En de ruiten zijn veel minder snel vuil door kindervingers / hondenneuzen.

Heb trouwens nog een volledige set voor een Golf VI Variant met alle bevestigingsmateriaal. Mag gratis de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 21:49
Maakt iemand hier gebruik van flitspalen.nl POI's voor op je navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

xeoMe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 15:22:
Maakt iemand hier gebruik van flitspalen.nl POI's voor op je navigatie?
Wel naar gekeken om te downloaden maar nog steeds niet gedaan. :N

Oja, nu weet ik ook waarom ik dat niet gedaan heb. Je moet betalen. >:)

[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 01-03-2019 16:14 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
GerCor schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:12:
[...]

Wel naar gekeken om te downloaden maar nog steeds niet gedaan. :N

Oja, nu weet ik ook waarom ik dat niet gedaan heb. Je moet betalen. >:)
Zelf gebruik ik liever flitsmeister maar die meldingen komen alleen lekker door als je muziek via bluetooth afspeelt.
Mijn vader heeft sinds vorige maand z'n T-Roc ontvangen en luister alleen radio dus flitsmeister werkt niet lekker vandaar deze POI's zojuist gekocht nu nog even importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

xeoMe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:26:
Zelf gebruik ik liever flitsmeister maar die meldingen komen alleen lekker door als je muziek via bluetooth afspeelt.
Mijn vader heeft sinds vorige maand z'n T-Roc ontvangen en luister alleen radio dus flitsmeister werkt niet lekker vandaar deze POI's zojuist gekocht nu nog even importeren.
Ik hou me altijd aan de snelheid dus voor mij heeft het geen enkele meerwaarde. Zeker niet als ik dan moet betalen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
xeoMe schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:26:
[...]

Dan moet je die alternatieve bluetooth modus gebruiken, kun je instellen in flitsmeister. Dan worden meldingen altijd weergegeven en komen ze in de auto binnen als een telefoongesprek, werkt in mijn Golf 6 ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:59

Oekol

waka waka hey hey

Nieuwe baan, nieuwe auto. Heb nu een golf en rijdt heerlijk. Zag in het menu dat hij een automatische kantelende spiegel heeft. Nu gebeurt er alleen niks als ik achteruit rij. Enig idee? Verder heb ik parkeersensoren voor en achter, als ik achteruit rij zie ik wel automatisch dat plaatje, hoe krijg ik dat ook als ik vooruit rij?

Misschien is het ook wel handig om even een fabrieksreset te doen, of maakt dat niet uit? Godzijdank is coming home aan en doet dat het gewoon.

Wat wel weer raar is, er zit een mode knop op het stuur, maar als ik er op druk gebeurd er niks. Vis menu kan ik dan wel weer naar eco normaal comfort en sport oid. Wat is überhaupt het verschil tussen deze standen?

Volkswagen Golf 1.6 TDI CL Bns zegt kentekencheck collega zei dat het iets van een highline edition was of zo ook.

Weet iemand of je via kenteken ergens kan checken wat er allemaal op die auto zit qua opties?

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 02-03-2019 10:42 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Leoon. schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 09:29:
Nieuwe baan, nieuwe auto. Heb nu een golf en rijdt heerlijk. Zag in het menu dat hij een automatische kantelende spiegel heeft. Nu gebeurt er alleen niks als ik achteruit rij. Enig idee? Verder heb ik parkeersensoren voor en achter, als ik achteruit rij zie ik wel automatisch dat plaatje, hoe krijg ik dat ook als ik vooruit rij?

Misschien is het ook wel handig om even een fabrieksreset te doen, of maakt dat niet uit? Godzijdank is coming home aan en doet dat het gewoon.

Wat wel weer raar is, er zit een mode knop op het stuur, maar als ik er op druk gebeurd er niks. Vis menu kan ik dan wel weer naar eco normaal comfort en sport oid. Wat is überhaupt het verschil tussen deze standen?

Volkswagen Golf 1.6 TDI CL Bns zegt kentekencheck collega zei dat het iets van een highline edition was of zo ook.

Weet iemand of je via kenteken ergens kan checken wat er allemaal op die auto zit qua opties?
Gefeliciteerd met jouw nieuwe baan en Golf. Wat Niet nieuw is: gebruik de zoekfunctie in deze topic even. Is allemaal allang besproken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:40
Nieuwe baan, nieuwe auto. Heb nu een golf en rijdt heerlijk. Zag in het menu dat hij een automatische kantelende spiegel heeft. Nu gebeurt er alleen niks als ik achteruit rij. Enig idee?
Bij mij moet het draaiknopje voor het verstellen van de binnenspiegel op 'R' staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

saturn21 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:51:
[...]

Bij mij moet het draaiknopje voor het verstellen van de binnenspiegel op 'R' staan.
Echt waar, de binnenspiegel? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeoMe
Scrtz schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:42:
[...]

Dan moet je die alternatieve bluetooth modus gebruiken, kun je instellen in flitsmeister. Dan worden meldingen altijd weergegeven en komen ze in de auto binnen als een telefoongesprek, werkt in mijn Golf 6 ook perfect.
Goed om te weten thanks Stan alleen jammer dat die kut Apple geen automatisch starten ondersteund :+ die functie is ideaaaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Anoniem: 1164462 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:38:
Waarom zijn die VW Tiguan's van de eerste generatie facelift, zo duur?
Vanaf bouwjaar 2012 in diesel trim en handgeschakeld, waarom?

Is maar een opgehoogde Golf 5 met Golf Plus interieur...
Omdat er minder van zijn. Golf 6 smijten,ze je dood mee....
Omdat ze std al duurder zijn dan golf en met leukere opties kunnen komen :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-07 22:37

Als je je spiegel verstel knop op de rechter spiegel zet en dan de auto in zn achteruit moet hij z'n eigen bij stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Compleet met rode remklauwen, is dat standaard?Of is dat gewoon zelf gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/plqJbWI2jiVDZ4lLB0kA6MPK/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:28:
Standaard. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ePhaxx0smMbSxFW6JDK7krJH/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 02-03-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
xeoMe schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:49:
[...]

Goed om te weten thanks Stan alleen jammer dat die kut Apple geen automatisch starten ondersteund :+ die functie is ideaaaal!
Huh, automatisch starten werkt bij mij gewoon hoor?

Haha ja precies, die functie kwam ik zelf ook veel te laat achter. Baalde er ook altijd al van en deed al vaak bij lange ritten maar via bluetooth muziek afspelen zodat ik niks van flitsmeister zou missen :P.

[ Voor 26% gewijzigd door Scrtz op 02-03-2019 19:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

GerCor schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:49:
[...]

Gefeliciteerd met jouw nieuwe baan en Golf. Wat Niet nieuw is: gebruik de zoekfunctie in deze topic even. Is allemaal allang besproken.
Je hebt helemaal gelijk, laten we het een combinatie van nieuwsgierigheid en enthousiasme noemen.
saturn21 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 11:51:
[...]

Uberdude schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:38:
[...]

Als je je spiegel verstel knop op de rechter spiegel zet en dan de auto in zn achteruit moet hij z'n eigen bij stellen
Werkt inderdaad! Super zeg. Kwam er terloops ook nog achter toen ik op een knopje drukte dat er een stoelmassage in zit. Wat een luxe zeg d:)b
Scrtz schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:52:
[...]

Huh, automatisch starten werkt bij mij gewoon hoor?
Waarschijnlijk verschil android en apple. Bij de eerste kan je zelf kiezen of je via bluetooth wil of via gps herkenning dat hij ziet dat je beweegt. Bij Apple kan je het alleen aanzetten en dan gebruikt hij volgens mij je locatie om te kijken of je beweegt.

---------------------------------------------------------------------------

Nu nog even het topic verder doorzoeken om antwoorden te zoeken. Heb even het boekje uit de auto gepakt en doorgenomen, en dan krijg je uiteraard meer vragen. 'wow voorruitverwarming.. zou ik dat hebben? Snel de auto in en dan checken in het menu of het er bij mij bij staat" en zo voorts.

Maar in het boekje komt er iets niet duidelijk naar voren en dat is bij ACC (uit m'n hoofd) kun je eco, normaal, comfort en sport instellen ontgaat me beetje wat dat is. Dus dat ga ik dan nog even uitvogelen via dit topic dan wel morgen in m'n eerste lange rit in de auto!

Edit: ah gevonden in het topic, dus hoe snel of juist niet de auto ingrijpt met remmen en accelereren. Ben benieuwd. Morgen even ritje a'foort naar schevingen, dus ga de heenweg ACC voor het eerst uitproberen en dan de terugweg even een andere stand uitproberen. Benieuwd of de auto ook lane keeping heeft. Zoveel zin om in de auto te rijden *O* *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 02-03-2019 21:54 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Leoon. schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:45:

Maar in het boekje komt er iets niet duidelijk naar voren en dat is bij ACC (uit m'n hoofd) kun je eco, normaal, comfort en sport instellen ontgaat me beetje wat dat is. Dus dat ga ik dan nog even uitvogelen via dit topic dan wel morgen in m'n eerste lange rit in de auto!

Edit: ah gevonden in het topic, dus hoe snel of juist niet de auto ingrijpt met remmen en accelereren.
TIP: kijk even op YouTube. Tik je gewoon ACC Golf 7 in. Krijg je bijvoorbeeld dit te zien:

[YouTube: Volkswagen Adaptive Cruise Control ACC Nederlands gesproken]

En zo zijn er heel veel filmpjes dit al jouw vragen kunnen beantwoorden. Zo heb ik ook mijn Golf leren kennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-07 00:25

fheerens

ir.

Leoon,

Plaatje als je vooruit rijdt komt vanzelf als je (te) dichtbij iets bij de voorbumper gaat rijden. Je kan het zelf activeren door knopje rechts van pook in te drukken.

Info over je auto en alle opties kun je via VIN-check doen. https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/volkswagen/

Geniet lekker van je bolide. Als je nog iets van info en een plaatje hebt kan de topic-master hem toevoegen aan de lijst op pagina 1.

In AvE we trust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

GerCor schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:54:
[...]

TIP: kijk even op YouTube. Tik je gewoon ACC Golf 7 in. Krijg je bijvoorbeeld dit te zien:

[YouTube: Volkswagen Adaptive Cruise Control ACC Nederlands gesproken]

En zo zijn er heel veel filmpjes dit al jouw vragen kunnen beantwoorden. Zo heb ik ook mijn Golf leren kennen.
Thanks! Helaas is het geen automaat, anders was het systeem volgens mij helemaal hemels geweest in de file Ala ik dat zo zag! Straks testen, ben benieuwd.
fheerens schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:38:
[...]

Leoon,

Plaatje als je vooruit rijdt komt vanzelf als je (te) dichtbij iets bij de voorbumper gaat rijden. Je kan het zelf activeren door knopje rechts van pook in te drukken.

Info over je auto en alle opties kun je via VIN-check doen. https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/volkswagen/

Geniet lekker van je bolide. Als je nog iets van info en een plaatje hebt kan de topic-master hem toevoegen aan de lijst op pagina 1.
Dat werkt als een trein! Thanks voor de link. Zal eens even een keer een goed fotootje schieten en vooral wassen eerst nog. Hij is namelijk wel wit haha.

Goeie tip verder, heel erg bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
Heb met de BMW 5 van een collega gereden, op de autosnelweg gaat die bij richting aangeven ook zelf de andere baan op. Das wel handig, moet ik nog zelf doen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Nou aangekomen op bestemming, helaas geen CC kunnen gebruiken want ACC was uitgeschakeld en bij inschakelen gaf die aan acc storing. Vriendin naast me met boekje aan het kijken wat te doen, niks lukte. Straks maar eens kijken, het miezerde wel. Maar als die het dan al niet meer doet is het wel een brak systeem. Afijn, ga straks wel even kijken bij 't VW embleem of er iets op zit of zo en anders even een fabrieksreset doet wellicht, zou dat kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Oja. Voordat ik het vergeet. Ik stond vorige week met mijn SUPERGolf 7 naast een splinternieuwe Audi Q7. Begon mijn parkeersensor te piepen. Ik dacht dat dat alleen optreedt wanneer je een Renault treft. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
Leoon. schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:40:
Nou aangekomen op bestemming, helaas geen CC kunnen gebruiken want ACC was uitgeschakeld en bij inschakelen gaf die aan acc storing. Vriendin naast me met boekje aan het kijken wat te doen, niks lukte. Straks maar eens kijken, het miezerde wel. Maar als die het dan al niet meer doet is het wel een brak systeem. Afijn, ga straks wel even kijken bij 't VW embleem of er iets op zit of zo en anders even een fabrieksreset doet wellicht, zou dat kunnen helpen?
Het moet al hard regenen eer de radar het niet doet hoor. Ik heb eerder last van parkeersensoren die gewoon aanspringen als je stil naar een verkeerslicht toerijdt. Dan denkt de auto dat je aan het parkeren zijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 31-07 21:18
@GerCor super golf? Is dat nieuwe type die
nog uit moet komen....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:19
Amaze86 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:46:
nog uit moet komen....
Dat is de Golf die ze na 7 generaties nog steeds eens moeten uitbrengen. :+

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Leoon. schreef op zondag 3 maart 2019 @ 11:40:
Als je auto ACC heeft, heeft die sowieso al geen normale CC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Scrtz schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:50:
[...]

Als je auto ACC heeft, heeft die sowieso al geen normale CC.
Correct, dat wist ik al wel. Maar hij gaf alleen maar foutmelding en 't werkte niet. Terugweg van Scheveningen naa thuis deed de ACC het wel ineens weer dus geen idee wat er aan de hand was. Vond het wel fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leoon. schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:07:
[...]

Correct, dat wist ik al wel. Maar hij gaf alleen maar foutmelding en 't werkte niet. Terugweg van Scheveningen naa thuis deed de ACC het wel ineens weer dus geen idee wat er aan de hand was. Vond het wel fijn!
Reboot van de auto.... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Amaze86 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:46:
nog uit moet komen....
Nee, daar rij ik al een anderhalf jaar in. :9

Maar eh …. crap. Rij ik bij Staphorst en luister via de Discover Pro naar die prutsers van Feyenoord tegen Emmen. Kunnen geen doelpunt maken. Hoor ik ineens een tik. Dus ik denk, ach ja, tik. Nou en. Zit er potverdorie een scheur van zo'n 30 cm in mijn voorruit. :(

Morgen maar even bellen naar de verzekeringsmaatschappij en horen wie dat gaat maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:43:
[...]

Nee, daar rij ik al een anderhalf jaar in. :9

Maar eh …. crap. Rij ik bij Staphorst en luister via de Discover Pro naar die prutsers van Feyenoord tegen Emmen. Kunnen geen doelpunt maken. Hoor ik ineens een tik. Dus ik denk, ach ja, tik. Nou en. Zit er potverdorie een scheur van zo'n 30 cm in mijn voorruit. :(

Morgen maar even bellen naar de verzekeringsmaatschappij en horen wie dat gaat maken.
Even een "Tip van Flip": Als je een andere ruit moet laten monteren (én dan moet je, zo te lezen) vraag dan om een originele V.A.G. ruit mét logo's om (achteraf) gezeik met de licht en ruitenwisser sensoren te voorkomen.

Ik rijd dan misschien wel met een "Lease Hok" maar ik heb gelukkig nog wel een vrije keuze uit de diverse ruit schade herstellers en Carglass is voor mij inmiddels, na tot twee keer toe een andere ruit te hebben geplaatst terwijl ik om een originele V.A.G. ruit vroeg, uit den bozen.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 03-03-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Miss zat er toch vuil voor dan of een blad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:54:
[...]

Even een "Tip van Flip": Als je een andere ruit moet laten monteren (én dan moet je, zo te lezen) vraag dan om een originele V.A.G. ruit mét logo's om (achteraf) gezeik met de licht en ruitenwisser sensoren te voorkomen.

Ik rijd dan misschien wel met een "Lease Hok" maar ik heb gelukkig nog wel een vrije keuze uit de diverse ruit schade herstellers en Carglass is voor mij inmiddels, na tot twee keer toe een andere ruit te hebben geplaatst terwijl ik om een originele ruit vroeg, uit den bozen.
Precies. Ik zag in gedachte al de aanstaande foutmeldingen in mijn display m.b.t. regensensor als dat door een kneuzenbedrijf wordt gedaan. Dus, ik zal aandringen op reparatie bij VW servicepunt. Bestel ik gelijk de originele matchroom R-design spiegelkappen want wat ik nu heb is namaak en namaak blijft namaak. Kan dat mooi in één keer gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:03:
[...]

Precies. Ik zag in gedachte al de aanstaande foutmeldingen in mijn display m.b.t. regensensor als dat door een kneuzenbedrijf wordt gedaan. Dus, ik zal aandringen op reparatie bij VW servicepunt. Bestel ik gelijk de originele matchroom R-design spiegelkappen want wat ik nu heb is namaak en namaak blijft namaak. Kan dat mooi in één keer gebeuren.
Foutmeldingen zul je niet vlug krijgen maar ik had bij mijn Golf ná 't vervangen van de ruit door de "CG toko" ineens last van ruitenwissers welke overactief werden. Zelfs als de zon scheen gingen ze spontaan aan 't wissen. Daarna is op mijn verzoek de voorruit nogmaals vervangen door die toko én daarbij had ik nogmaals aangegeven dat er een originele V.A.G. ruit in geplaatst moest worden.....

Die twééde gloednieuwe, door "CG Toko" geplaatste, ruit is er door Autotaal Glas uitgehaald nadat ik wéér ellende had met m'n regensensor en is door hen toen vervangen door een originele V.A.G. fabrieksruit. Daarna werkte alles weer probleemloos.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 20:23

DarkSide

theres no place like ::1

@wimmel_1 Dat had ik dus ook.
Ben 3 x teruggeweest. Supper irritant was dat. Denken ze ergens kosten te besparen of zo?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DarkSide schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:45:
@wimmel_1 Dat had ik dus ook.
Ben 3 x teruggeweest. Supper irritant was dat. Denken ze ergens kosten te besparen of zo?
Ik krijg serieus meer en meer 't idee dat ze bij CG een soort van sociale werkplaats zijn welke alleen maar in 't leven geroepen is om mensen aan 't werk te kunnen houden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Wat betreft non vw logo voorruiten, ik heb de mijne dus kortgeleden laten vervangen en er zit nu een pilkington voorruit in, groen getint net als de vorige en mijn regen/licht sensor werkt nog steeds precies zo als voorheen.

Er is idd ook wel troep in omloop, de polo van mijn vriendin zit een ruit van een merk in wat ik zo even niet uit t hoofd weet (ooit vervangen door carglass, ex lease auto). Maar elke keer met de ruitenkrabber betekent extra krassen. Ding lijkt wel van boter...

Wat betreft de auto audio; de focal composets zijn zo goed als verkocht, en de helix sub is al gecodeerd en wel gevonden voor 367 inc verzenden. Als het geld er is gaat de bestelling voor de helix er uit. @GerCor, had jij die sub nou ook al aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

TFDev schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:14:
knip @GerCor, had jij die sub nou ook al aangeschaft?
Nope. Ik wil het eerst zelf horen. Ook geen haast mee. Beetje spreiden over de tijd, zo blijft de auto steeds interessant. In de zomer ook eens kijken om de remklauwen een kleurtje te geven.

Ik 'beleef' mijn auto anders dan velen anderen. Voor de meesten is het een vervoersmiddel beschikbaar gesteld door de werkgever. Mijn auto is mijn eigendom en ik wil er zoveel mogelijk van genieten. En dat kan op verschillende manieren. Dan kan ik alles wel in één keer aanpassen maar dan is de lol er snel van af. Ik heb nu die zilverkleurige spiegelkappen -in proefopstelling-. En dat bevalt mij uitstekend. Niet alleen omdat ik het mooi vind passen bij de andere zilverkleurige delen van de auto zoals de velgen en de uitlaat.

Want, het lijkt natuurlijk een lullig detail maar ik merk dat wanneer ik op de weg ben ik ineens heel veel andere auto's zie, van verschillende merken, die ook zilverkleurige spiegelkappen hebben. Ik vind het opmerkelijk dat mij dat nu pas opvalt. Want toen ik de originele witte standaard kappen er op had zitten vielen mij die zilverkleurige totaal niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Laatst online: 13:34
Mensen, nog bedankt voor het advies om App Connect te activeren in mijn VW T-Roc ivm het ontbreken van navigatie. Werkt super :) erg blij mee. Voorlezen van appjes levert ook grappige momenten op in de auto, maar vooral Google Maps waarbij ik gewoon kan zeggen waar ik heen wil navigeren is echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zo, even de tussenpersoon verzekering gebeld. Als ik mijn voorruit laat repareren bij de VW mannen heb ik een eigen risico van € 300. Laat ik het doen bij een aangewezen bedrijf dan is het eigen risico zo rond de € 135. Maar dan heb ik grote kans dat ik geen OEM voorruit krijg. En dat wil ik natuurlijk niet. Dus, op naar VW servicepunt. Ze hebben het even uitgezocht: OEM voorruit eigen risico € 150. (y)

Dus, doen, en doe gelijk de R-design spiegelkappen bestellen en monteren. d:)b

Woensdagmorgen 08:00 uur auto inleveren. *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-07 09:39
Famous schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 19:28:

[Afbeelding]
Hey, dezelfde kleur met R-line als die ik heb! Ik heb alleen de 19" velgen erop zitten :P

Erg jammer dat het sport pakket niet beschikbaar was toen ik mijn T-Roc heb besteld. Had ook graag die rode remklauwen gehad. Zit er nu aan te twijfelen om dit alsnog zelf te doen. Op internet wat gezocht maar kan je makkelijk zelf doen zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rido schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:15:
Hey, dezelfde kleur met R-line als die ik heb! Ik heb alleen de 19" velgen erop zitten :P

Erg jammer dat het sport pakket niet beschikbaar was toen ik mijn T-Roc heb besteld. Had ook graag die rode remklauwen gehad. Zit er nu aan te twijfelen om dit alsnog zelf te doen. Op internet wat gezocht maar kan je makkelijk zelf doen zag ik.
En keuze uit heeeeeeel veel kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
GerCor schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:27:
[...]

En keuze uit heeeeeeel veel kleuren.
Ja precies, maar denk wel dat het gewoon rood gaat worden. Past wel mooi bij het grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rido schreef op maandag 4 maart 2019 @ 12:15:
[...]

In het vorige topic (of deze wellicht) kan je nog wel wat van mij terug vinden.
Heb dit destijds ook zelf gedaan.

Moet wel aangeven dat ik het rode niet heel mooi vond.
Normaal ben ik er wel fan van maar waarom hier niet.. wellicht omdat de wielen niet goed gevuld zijn geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ach, rood is standaard op die auto. Als je het zelf doet ben je zo'n 30/50 euro kwijt. Doe je het in rood, dan zal het bijna niemand opvallen, want standaard. Doe je het in een andere kleur dan valt het wel op. Jij had een auto met zwarte velgen en geel staat dan ook prima. De GTE-'s hebben donkerblauw. Valt ook nauwelijks op.

Wat wel erg goed opvalt is de roestkleur van @Rainesh zijn Audi. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
Famous schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:38:
[...]

In het vorige topic (of deze wellicht) kan je nog wel wat van mij terug vinden.
Heb dit destijds ook zelf gedaan.

Moet wel aangeven dat ik het rode niet heel mooi vond.
Normaal ben ik er wel fan van maar waarom hier niet.. wellicht omdat de wielen niet goed gevuld zijn geen idee.
De 19" Suzuka velgen zijn wel wat meer gevuld, dat de 18".
Zelf nog eens goed over nadenken wat een leuke kleur is, vind rood wel een subtiele mooie kleur. Maar die zal inderdaad niet opvallen omdat het standaard is :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9vABHstP4B2QuX6JXKKdRe7S/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Rido schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:55:
[...]

De 19" Suzuka velgen zijn wel wat meer gevuld, dat de 18".
Zelf nog eens goed over nadenken wat een leuke kleur is, vind rood wel een subtiele mooie kleur. Maar die zal inderdaad niet opvallen omdat het standaard is :9
[Afbeelding]
Was even zoeken maar.. got it!

Proces:
Famous in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

Eind resultaat:

Was goed zelf te doen zelf! Bleef er ook erg goed opzitten :Y
Hebben een groot assortiment aan kleuren dus dat moet wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-07 14:11
[...]

misschien per type/uitvoering verschillend maar als ik mijn ACC uitschakel heb ik een gewone CC. Tijdens rijden ACC geactiveerd en ACC uitgezet. De A valt af maar CC blijft dan actief ...

Tijdje gelden in de file had ik ACC aan staan. Spontaan een melding dat ACC niet beschikbaar was? 15min later melding weer weg en ACC ook weer actief. Daarna niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ener103 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:03:
misschien per type/uitvoering verschillend maar als ik mijn ACC uitschakel heb ik een gewone CC. Tijdens rijden ACC geactiveerd en ACC uitgezet. De A valt af maar CC blijft dan actief ...

Tijdje gelden in de file had ik ACC aan staan. Spontaan een melding dat ACC niet beschikbaar was? 15min later melding weer weg en ACC ook weer actief. Daarna niet meer voorgekomen.
Over welke auto heb je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-07 14:11
vw tiguan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rido
Famous schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:59:
[...]

Was even zoeken maar.. got it!

Proces:

Eind resultaat:

Was goed zelf te doen zelf! Bleef er ook erg goed opzitten :Y
Hebben een groot assortiment aan kleuren dus dat moet wel goed komen :)
Thanks voor het opzoeken. Ziet er inderdaad goed uit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:53:

Wat wel erg goed opvalt is de roestkleur van @Rainesh zijn Audi. >:)
Roestkleur +1 _/-\o_ *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Metallic roest?

Afbeeldingslocatie: https://www.giga-bikes.nl/producten/large/foliatec_spuitfolie_5_liter_metallic_koper_mat_2_212979.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Daytona roest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Blauw is toch veel mooier ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LtMMY8oOndUR7ME07QLqSnZq/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Bij BMW velgen zonder doppen op de schroeven en stroeprandschade maakt de kleur ook niet meer uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op maandag 4 maart 2019 @ 18:09:
[...]

Bij BMW velgen zonder doppen op de schroeven en stroeprandschade maakt de kleur ook niet meer uit. :+
Doppen op schroeven? Nooit gezien. En daarnaast is het een gebruiksvoorwerp. Boeie die stoeprandschade ;)

Pagina: 1 ... 99 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS