Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 126 Laatste
Acties:
  • 557.176 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:19:

Ik heb het dan over héél lichtjes bijremmen waarbij je voelt dat het meer is dan enkel op de motor, de remlichten gaan dan niet aan.

Vergelijk de vertraging een beetje bij terugschakelen naar een lagere versnelling waarbij je de koppeling weer op laat komen, alleen dan geleidelijker (haha, hoe leg ik dit uit :+).

Kanttekening is dat natuurlijk bij excessief remmen door de ACC de remlichten wel aanspringen.

Ik denk dat VAG een goede afweging heeft gemaakt tussen veiligheid en lichtkermis.
Precies dat.... Hij remt af op de motor en je voelt dat er extra wordt bij geremt.

@Tylen

Motorrem??? die zit er niet in. Het is geen vrachtwagen....

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wackidth schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:35:
[...]

Precies dat.... Hij remt af op de motor en je voelt dat er extra wordt bij geremt.

@Tylen

Motorrem??? die zit er niet in. Het is geen vrachtwagen....
Technisch gezien zit er dus wél een motorrem op een moderne luxe auto doordat de brandstoftoevoer automatisch dicht gezet wordt als je het gas loslaat. Bij vrachtwagens moet je daar nog een extra handeling voor verrichten door de motorrem schakelaar met je voet te bedienen.

:9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
:+

Mag het nu weer over VW's gaan :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:21

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ging het toch ;)

Want bij BMW kan je gewoon wel switchen tussen ACC en CC 8) O wacht...... daar ging het niet om.

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 06-02-2019 10:51 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En M.A.N. = ook een VAG product dus.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:51:
[...]

Ging het toch ;)

Want bij BMW kan je gewoon wel switchen tussen ACC en CC 8) O wacht...... daar ging het niet om.
Ja ja ja ja ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

J0YR1D3R schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:18:
@The Eagle heb je uberhaupt problemen?

[YouTube: DSG clutch issues - O3 FL 1.6 TDi DSG]
Kijk voor de gein eens hoe hij schakelt van 5 naar 6 en daarna van 6 naar 7. Hij slipt dan echt enorm :X Ook van 4 naar 5 doet hij dat, vooral bij echt warme bak na lange afstand in dezelfde versnelling. Verder gaat het toerental stapsgewijs omhoog in 5:

[YouTube: Octavia 3 FL 1.6 TDI DSG]
Dit was overigens voor het vervangen van de koppeling, 5000km later deed hij het alweer }:|
Vanochtend met koude motor even getest, lijkt weinig aan de hand te zijn (gelukkig). Nu bijna 60k op de teller. Maar we gaan het zien. Viel me wel op dat ie van 2 naar 3 vrij veel slipte, maar dat kan ook komen door het vele opschakelen. Als ik bij ons de straat uit rij (30km zone, hoop bochtjes en drempels / goten) rij ik echt niet hard maar zit voor ik het weet in zijn 3. Moet dus veel schakelen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1117163

Rainesh schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:16:
@Anoniem: 1117163 en @Happy Man 2013 beide mooie configs!

Ik zie jullie vast wel een keer verschijnen bij mij :p
@Rainesh Dat is zeker een keer de bedoeling!
Zit voor mn werk vaak in Den Haag in een hotel en in de avond dan nog wel eens op de koffie bij een collega in Voorburg, dus ga je zeker even een keer een berichtje sturen om langs te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:40
wackidth schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:02:
Je kent ze wel die automobilisten die constant remmen. Of remmen op plekken waar niet geremd hoeft te worden.

Nu ik mijn eerste auto met ACC heb (nog steeds een klote systeem, vind ik) dacht ik de verklaring te hebben gevonden van die irritante remmers, die hebben ACC.

Iemand zei hier ook dat wanneer acc ingrijpt we remlichten gaan branden, dat is dus (gelukkig) niet het geval.
ACC laat de remlichten alleen branden wanneer er stevig geremd wordt. Bij matig (af) remmen dus geen remlichten. Getest met OBDeleven.

Dus kan ik me nog heerlijk irriteren aan de No Nonsense remmers.
Bij een e-golf met regeneratie aan gaan de remlichten branden als je je stroompedaal niet meer indrukt en gaat hij remmen op de motor. Dus laat de e-golfjes met rust! :( :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:53

DarkSide

theres no place like ::1

Nieuwe passat ziet er wel nice uit.
kleine aanpassingen hier en daar. En nieuwe generatie MIB3 ziet er ook nice uit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Khayma schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:51:
[...]

Bij een e-golf met regeneratie aan gaan de remlichten branden als je je stroompedaal niet meer indrukt en gaat hij remmen op de motor. Dus laat de e-golfjes met rust! :( :+
Ja he.... dat is andere koek. Was bij mijn Lexus hybride niets anders, die remmen flink af op de motor. Dat magnetisch veld remt flink.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:56

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Tylen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:29:
Ja vind je het gek dat hij probleemloos is. Er zit niks aan opties op.
Mijn auto barst van de opties, alleen andere opties.
Eenmaal automaat wil je niet meer anders. Ik had 1 van de eerste Golfjes 6 in nl. 2.0TDI 140pk dsg. Heb dat ding opgehaald in Wolfsburg en na 20Km hadden we autobahn. Dus gelijk gekeken wat dat ding deed. Heb hem 180.000Km gereden/afgeracht zonder problemen. Top auto/versnellingsbak.
Ik heb voor mijn 23 jaar werk uitsluitend met automaat gereden, vooral veel Audi's versleten. En, ik zei het al eerder: als je veel op de weg zit, vooral in de Randstad i.c.m. veel files, is een automaat een zege. Voor sprintjes trekken, vooral vanaf verkeerslichten, is het voor een aantal mensen een must have. Het eerste weg zijn bij een groen verkeerslicht vind ik persoonlijk nogal infantiel. Maar ach, als een ander daar veel plezier aan beleeft. Prima toch.

Privé hoeft het voor mij niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:08
GerCor schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:32:
[...]

Mijn auto barst van de opties, alleen andere opties.
Ah ja, dat is Volkswagen toch, alles een optie? Radiovoorbereiding, elektrische ramen voor, etc? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik zag vanmiddag deze foto en moest onwillekeurig aan de heren (opscheppers) @Tylen en @Famous denken.

'Tylen en Famous lopen een daggie mee met de brandweer:'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QKp7JL1AvQI6dIZkVGxN5wIq/full.jpg

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
GerCor schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:17:
Ik zag vanmiddag deze foto en moest onwillekeurig aan de heren (opscheppers) @Tylen en @Famous denken.

[Afbeelding]
Nou niet boos gaan doen omdat je eigenlijk toch geen super Golf hebt _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:17:

[Afbeelding]
Flamous en ik zullen nooit meelopen met de brandweer, dat is toch veelste min voor ons :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:38
Famous schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:20:
[...]

Nou niet boos gaan doen omdat je eigenlijk toch geen super Golf hebt _O-
SUPERKALEIMITATIEGOLF7! O-)

M3P 24'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
M'n eerste wagen was een Golf Manhattan. Sinds deze week, na vele omzwervingen langs/met Fransozen en Jappen weer VW-rijder (passat variant 1.4 dsg), dus zal dit forum regelmatig nalezen op leuke weetjes en ms eens een vraag stellen. Blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06 09:30
Ik heb vaak voor dat de ventilatoren van de motor blijven nadraaien als ik de wagen heb stilgelegd, ook bij bv 2km gereden te hebben bij koude start. Olietemp en watertemp zijn dan nog nihil. Aan de geur die van de wagen afkomt denk ik dat het de regeneratie van de dieselfilter is. Maar kan dat? Dat zou bij kleine ritten toch niet mogen voorkomen?
Ik heb dat soms een halve week voor en dan meerdere keren per dag, echt irritant. Ik doe ook lange afstanden, dus er is tijd genoeg om te regeneren dan.

Mijn Octavia 3 had dat heel zelden, mijn golf 6 nooit (alles 2.0TDI).

*baal sidenote*
De Arteon is vervangen op de autolijst door de Audi A5. De auto die ik eigenlijk wilde :(.
Tempting om de Arteon in het kanaal te rijden :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Yeah doen @Engineer Stewie ;). De huidige A5 is mooi.

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 07-02-2019 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:25:
*baal sidenote*
De Arteon is vervangen op de autolijst door de Audi A5. De auto die ik eigenlijk wilde :(.
Ooit wel eens in een Audi gereden? Kenmerk voor mij als je het over een Audi hebt: het lijken grote auto's maar de binnenruimte valt altijd enorm tegen.

Net even op YouTube naar de A5 Sportback gekeken. Man hemelt de A5 2 liter TDI helemaal op maar dan komt toch het onvermijdelijke: 'It feels a little bit claustrophobic but I don't mind'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
GerCor schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:58:
[...]

Ooit wel eens in een Audi gereden? Kenmerk voor mij als je het over een Audi hebt: het lijken grote auto's maar de binnenruimte valt altijd enorm tegen.

Net even op YouTube naar de A5 Sportback gekeken. Man hemelt de A5 2 liter TDI helemaal op maar dan komt toch het onvermijdelijke: 'It feels a little bit claustrophobic but I don't mind'
Ik rij nu met een boot rond (Al eens in een Arteon gezeten :)), maar uiteindelijk ben ik alleen eh.
Ik heb geen gezin, mijn 6-jarige zoon meet 110cm, die past overal in :D. Ikzelf ben 1m78 en weeg 75kg, ik pas ook overal in,
Ik denk dat de volgende wagen sowieso een stuk kleiner wordt, deze parkeert soms echt wel moeilijk door de grootte en breedte.

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 07-02-2019 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:26:
Ik rij nu met een boot rond (Al eens in een Arteon gezeten :)), maar uiteindelijk ben ik alleen eh.
Ik heb geen gezin, mijn 6-jarige zoon meet 110cm, die past overal in :D. Ikzelf ben 1m78 en weeg 75kg, ik pas ook overal in,
Ik denk dat de volgende wagen sowieso een stuk kleiner wordt, deze parkeert soms echt wel moeilijk door de grootte en breedte.
Maar, heb je al eens in een Audi gereden?

Het gaat er niet om hoe groot je zelf bent maar als je in een Audi zit alles zo klein lijkt (en is). Ik heb zelf jaren in een A6 gereden en als je dan die achterdeuren ziet denk je: waarom zo klein? Zeker in verhouding met de voordeuren. En toen de Q7 net op de markt kwam en ik daar in ging zitten dacht ik: allemachtig, het lijkt van buiten een enorme grote bak, maar als je instapt is het een omhooggetilde A6. Precies hetzelfde. Mijn zwager heeft een A6 van 2015. Als je die op het wegdek ziet lijkt het wel een tank van het Nederlandse leger. Enorme gril, grote velgen, breed en lang. Maar stap je in dan heb je echt niet meer ruimte dan ik in mijn Golf 7 heb. Althans, zo komt het over.

Dus, eerst maar even een proefritje doen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Mwa, heb de A3 en A4 proefgereden eind 2017 en de huidige audi's zijn wel groot genoeg hoor.
Natuurlijk niet de plaats, toegang of kofferopening/inhoud van de Arteon, maar nog steeds ruim voldoende.
Heb de Audi niet genomen omdat de A4 maar gewoontjes is en ik tal van leuke opties moest missen, voor een A5 had ik wel getekend :).

De A5 is ook 20 centimeter korter, nogal logisch dat alles meer ineen gekrompen zit, maar opzich kan ik daar goed mee overweg. Form before function haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Ik heb vaak voor dat de ventilatoren van de motor blijven nadraaien als ik de wagen heb stilgelegd, ook bij bv 2km gereden te hebben bij koude start. Olietemp en watertemp zijn dan nog nihil. Aan de geur die van de wagen afkomt denk ik dat het de regeneratie van de dieselfilter is. Maar kan dat? Dat zou bij kleine ritten toch niet mogen voorkomen?
Ik heb dat soms een halve week voor en dan meerdere keren per dag, echt irritant. Ik doe ook lange afstanden, dus er is tijd genoeg om te regeneren dan.

*baal sidenote*
Als je nog tips wil op doen..
Deze R staat momenteel te koop, uiteraard schade vrij :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xNouDXDp6LncvcNkEtoBwzAI/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IvlfbWY9xuRJYuUqSqMhpIGg/thumb.jpg

En als de leasemaatschappij het toch laat maken, vraag dan gelijk of ze even een buitenboordmotor laten monteren :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tDAP6LraIvNmidzDurUnCTHv/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

*baal sidenote*
Het is niet omdat je af en toe eens lange afstanden doet, dat die gaat regerenen net op die momenten. De electronica beslist wanneer dit gebeurt.

Dus als je eens pech hebt en een bijvoorbeeld weekje geen lange afstanden doet, en computer beslist dan net dat die wil regeneren, dan heb je daat voor ja. 60 graden olie, boven de 60 kmu geweest en boven de 2k rpm is voldoende voor de computer. Dan gaat die een regeneratie proces proberen uit te voeren. Als die niet volledig doorlopen wordt, gaat elke keer je start het ding opnieuw beginnen...Afstand die je gereden hebt maakt geen drol uit

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
azz_kikr schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:38:
[...]

Het is niet omdat je af en toe eens lange afstanden doet, dat die gaat regerenen net op die momenten. De electronica beslist wanneer dit gebeurt.

Dus als je eens pech hebt en een bijvoorbeeld weekje geen lange afstanden doet, en computer beslist dan net dat die wil regeneren, dan heb je daat voor ja. 60 graden olie, boven de 60 kmu geweest en boven de 2k rpm is voldoende voor de computer. Dan gaat die een regeneratie proces proberen uit te voeren. Als die niet volledig doorlopen wordt, gaat elke keer je start het ding opnieuw beginnen...Afstand die je gereden hebt maakt geen drol uit
Dan nog, het is altijd binnen 1000km. Heb dat nog nooit gehad... mss is dat door de Ad Blue, dat heb ik ook nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 14:27
Iemand verstand van reserve wielen?
Voor mijn Passat b8:

Ik heb een 19" zomerset en 16" winterset maar geen reservewiel

Winterset banden zijn 215/60/16, zomer 235/40/19
Ik kan een reservewiel krijgen voor achterin 205/55/16, moet ik daar dan een andere banden omheen draaien in dezelfde maat?

Gaan hoop verhalen rond over dat je geen andere band grootte op de voorassen mag plaatsen in de dsg, kapotte differentiëlen, enz.
Nu verschillen mijn zomer en winterbanden hoe dan ook wel iets ondanks dat het originele maten zijn...maar wat is wijsheid en wat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Soullancer schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:33:
.............. maar wat is wijsheid en wat kan?
Zegt het begrip 'thuiskomer' je iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Voor mijn Passat b8:

Ik kan een reservewiel krijgen voor achterin 205/55/16, moet ik daar dan een andere banden omheen draaien in dezelfde maat?

Gaan hoop verhalen rond over dat je geen andere band grootte op de voorassen mag plaatsen in de dsg, kapotte differentiëlen, enz.
Nu verschillen mijn zomer en winterbanden hoe dan ook wel iets ondanks dat het originele maten zijn...maar wat is wijsheid en wat kan?
Is de 205/55/16 de maximale afmeting wat past?
Of waarom gooi je geen winterwiel achterin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:33

CaDje

Framedrops for life

Voor mijn Passat b8:

Het belangrijkste is dat de voorbanden / wielen gelijk zijn, ondanks dat je een open differentieel hebt (bij een torsen differentieel in bijv een audi a4 quattro mag er maar een paar mm verschill in banden diameter zitten op alle wielen). Als je verschillende banden diameters op je vooras hebt zal 1 wiel altijd sneller draaien dan het andere, dit kan slecht zijn voor het differentieel. Dit is dus het geval als je het reserve wiel gebruikt op de vooras, maar het is dan ook niet de bedoeling om honderden kilometers hiermee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door Soullancer op 07-02-2019 13:58 . Reden: Dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
GerCor schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:45:
[...]

Zegt het begrip 'thuiskomer' je iets?
Ja, en een echte thuiskomer (smal minibandje) wil ik niet, dan heb ik liever een volledige band die als thuiskomer gebruikt word.
Ik wil ook die rit naar huis gewoon zo veilig mogelijk rijden, en in mijn ogen is zo'n smal bandje tegenover 3 grote banden het net niet
Famous schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:49:
[...]

Is de 205/55/16 de maximale afmeting wat past?
Of waarom gooi je geen winterwiel achterin?
Dat kan...alleen in de winter zitten de winterbanden er al onder :+ , en een zomerband 19 inch gaat denk ik niet achterin passen. Dan heb ik alleen in de zomer een reservewiel.

Nee 205 is niet het maximale wat erom past geloof ik maar wat nu al om de velg zit die ik kan overnemen

[ Voor 22% gewijzigd door Soullancer op 07-02-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
CaDje schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:11:
[...]

Het belangrijkste is dat de voorbanden / wielen gelijk zijn, ondanks dat je een open differentieel hebt (bij een torsen differentieel in bijv een audi a4 quattro mag er maar een paar mm verschill in banden diameter zitten op alle wielen). Als je verschillende banden diameters op je vooras hebt zal 1 wiel altijd sneller draaien dan het andere, dit kan slecht zijn voor het differentieel. Dit is dus het geval als je het reserve wiel gebruikt op de vooras, maar het is dan ook niet de bedoeling om honderden kilometers hiermee te rijden.
Of je legt beide achterwielen naar voren zodat het reservewiel achter kan liggen :)

Ik zat net in een Up! Beats, best leuke auto moet ik zeggen :)
Deze had niet zoveel opties maar alsnog. Geluid vond ik zowaar 'wel goed' klinken voor zon kleine auto, had het toch minder verwacht die Beats.

Honinggraad in de luchtroosters vind ik wel een leuk detail O+
Zijn nog wel wat leuke opties voor aan te vinken maar dan is die wel gelijk 18k...

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/Z0xvWot.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/FGg1uux.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GkrHkfY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Soullancer schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:57:
Ja, en een echte thuiskomer (smal minibandje) wil ik niet, dan heb ik liever een volledige band die als thuiskomer gebruikt word.
Ik wil ook die rit naar huis gewoon zo veilig mogelijk rijden, en in mijn ogen is zo'n smal bandje tegenover 3 grote banden het net niet
Ik had het over het begrip thuiskomer. Bedoeld om mee thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
GerCor schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:17:
[...]

Ik had het over het begrip thuiskomer. Bedoeld om mee thuis te komen.
je reacties snap ik niet echt en ze voegen niet heel veel toe aan mijn vraag.
Ik stel een vraag over de afmetingen van een reserveband wat het slimste/veiligste is, niet over het begrip thuiskomer of dat ik er 10 of 50 km mee moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Het slimste is dat je de afmeting gebruikt die overeenkomen met of jouw zomerbandenset of jouw winterbandenset. Alles wat daar van afwijkt is voor noodgevallen. Thuiskomer of wat jij wilt aanschaffen, dat maakt toch helemaal niks uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Famous schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:59:
[...]

Of je legt beide achterwielen naar voren zodat het reservewiel achter kan liggen :)

Ik zat net in een Up! Beats, best leuke auto moet ik zeggen :)
Deze had niet zoveel opties maar alsnog. Geluid vond ik zowaar 'wel goed' klinken voor zon kleine auto, had het toch minder verwacht die Beats.

Honinggraad in de luchtroosters vind ik wel een leuk detail O+
Zijn nog wel wat leuke opties voor aan te vinken maar dan is die wel gelijk 18k...

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Echt verschrikkelijk interieur zeg. Plastic fantastic, en dat wit, bah! :/

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:05

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Soullancer schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:07:
[...]

je reacties snap ik niet echt en ze voegen niet heel veel toe aan mijn vraag.
Ik stel een vraag over de afmetingen van een reserveband wat het slimste/veiligste is, niet over het begrip thuiskomer of dat ik er 10 of 50 km mee moet rijden.
Je kan bijna elke maat pakken als het maar binnen 3% van de afrolomtrek blijft zodat er geen abs/ESP storingen komen. Vooral op de aangedreven Assen heel Belangrijk en anders geen hele lange afstanden omdat het diff dan continu moet werken

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 05:56
Rainesh schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:16:
@Anoniem: 1117163 en @Happy Man 2013 beide mooie configs!

Driving profiles kan niet met vcds etc geactiveerd worden. Bij de Golf gaat het namelijk met een knopje dus ze hebben daar een retrofit van gemaakt. Eigenlijk voegt het niet heel veel toe.

Ik zie jullie vast wel een keer verschijnen bij mij :p
Ik dacht eerlijk gezegd dat die driving profiles in de Golf 7 met een knopje ging en de 7.5 via het scherm.

Kom zeker graag een keer bij je langs! Volgens mij ben ik trouwens in een heel grijs verleden ook wel eens bij je geweest met mijn Polo 6R... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Happy Man 2013 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:24:
[...]

Ik dacht eerlijk gezegd dat die driving profiles in de Golf 7 met een knopje ging en de 7.5 via het scherm.

Kom zeker graag een keer bij je langs! Volgens mij ben ik trouwens in een heel grijs verleden ook wel eens bij je geweest met mijn Polo 6R... ;)
En volgens mij heet het Driving Mode.
  1. Eco
  2. Comfort
  3. Normal
  4. Race
  5. Individual
En je hebt daarnaast ook nog Driver Profiles.

Overigens, @Vissa66 Wat vind je van die GTI TCR sticker op de deuren?

Eerst even beslissen en dan het filmpje starten en laat je (vanaf 1:40 min) verbazen. >:)

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 07-02-2019 23:06 . Reden: Helemaal koekoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Vissa66 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 18:49:
[...]

Echt verschrikkelijk interieur zeg. Plastic fantastic, en dat wit, bah! :/
Voor een dame prima toch?
Ik vond het in elk geval beter dan verwacht :)

Kon er ook goed inzitten trouwens met 1,86!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
GerCor schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:39:
[...]

En volgens mij heet het Driving Mode.
  1. Eco
  2. Comfort
  3. Normal
  4. Race
  5. Individual
En je hebt daarnaast ook nog Driver Profiles.

Overigens, @Vissa66 Wat vind je van die GTI TCR sticker op de deuren?

Eerst even beslissen en dan het filmpje starten en laat je (vanaf 1:40 min) verbazen. >:)

[YouTube: VW Golf GTI TCR | Soundcheck | 0-100km/h | Launch Control]
Profielen is ook afhankelijk van de opties die je hebt. Zonder DCC heb je bijvoorbeeld het profiel ,,Comfort'' niet. :*)

Ik vind persoonlijk de stickers verschrikkelijk. Ze kosten trouwens, hou je vast, 600 euro. Ook dat is een optie! :P
Famous schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:29:
[...]

Voor een dame prima toch?
Ik vond het in elk geval beter dan verwacht :)

Kon er ook goed inzitten trouwens met 1,86!
Mijn vriendin is op dit moment op zoek naar een nieuwe kar, de UP viel gelijk af. Ze vond het maar een vierkant koekblik. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Vissa66 op 08-02-2019 00:25 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 01:15

fheerens

ir.

Vissa66 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:20:
[...]

Profielen is ook afhankelijk van de opties die je hebt. Zonder DCC heb je bijvoorbeeld het profiel ,,Comfort'' niet. :*)

Ik vind persoonlijk de stickers verschrikkelijk. Ze kosten trouwens, hou je vast, 600 euro. Ook dat is een optie! :P

[...]

Mijn vriendin is op dit moment op zoek naar een nieuwe kar, de UP viel gelijk af. Ze vond het maar een vierkant koekblik. :+
nvm, pagina-loading was wat langzaam.

[ Voor 5% gewijzigd door fheerens op 08-02-2019 00:40 ]

In AvE we trust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:20:
Het is, volgens mij, dus geen profiel, maar een mode (modus). En die 'mode' kan onderdeel zijn van 'jouw' profiel.

En bij een profiel moet je denken aan: de door jou ingestelde temperatuur, jouw favoriete radiozender, de afstand van ACC, wel of niet grootlichtassistent en verzin het maar. Dus, ook die mode. Start je de auto met jouw sleutel dan wordt dat profiel gebruikt. Heeft jouw vriendin een compleet ander profiel, dan zal dat profiel gebruikt worden wanneer haar sleutel gebruikt wordt. Ik dacht dat je iets van 4 profielen (dus 4 personen) kunt aanmaken. Kun je selecteren in het AID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Driving profiles is wat anders idd. Dat is nog een aparte optie. De standen ECO, Sport, Individual etc zitten tegenwoordig er standaard op. Ik doelde daarop, de modus Comfort heb je bijvoorbeeld niet als je geen DCC hebt als optie. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ik lees niet altijd mee, maar @Viper®, hoe bevalt de nieuwe Polo GTI jou? :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 01:26:
[...]

Het is, volgens mij, dus geen profiel, maar een mode (modus). En die 'mode' kan onderdeel zijn van 'jouw' profiel.

En bij een profiel moet je denken aan: de door jou ingestelde temperatuur, jouw favoriete radiozender, de afstand van ACC, wel of niet grootlichtassistent en verzin het maar. Dus, ook die mode. Start je de auto met jouw sleutel dan wordt dat profiel gebruikt. Heeft jouw vriendin een compleet ander profiel, dan zal dat profiel gebruikt worden wanneer haar sleutel gebruikt wordt. Ik dacht dat je iets van 4 profielen (dus 4 personen) kunt aanmaken. Kun je selecteren in het AID.
Die optie heb ik in mijn bmw. Dacht eerst dat het niets was omdat mijn vrouw en ik dezelfde sleutel gebruiken. Maar je kan het systeem ook zo instellen dat hij vraagt wie er gaat rijden als je start. En eerlijk gezegd is het wel heel erg handig. Nooit meer verkeerd afgestelde spiegels, 22 graden, radio kids, hud die te hoog staat etc etc. Super makkelijk. Als het geactiveerd kan worden raad ik het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
O
Tylen schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 06:41:
[...]

Die optie heb ik in mijn bmw. Dacht eerst dat het niets was omdat mijn vrouw en ik dezelfde sleutel gebruiken. Maar je kan het systeem ook zo instellen dat hij vraagt wie er gaat rijden als je start. En eerlijk gezegd is het wel heel erg handig. Nooit meer verkeerd afgestelde spiegels, 22 graden, radio kids, hud die te hoog staat etc etc. Super makkelijk. Als het geactiveerd kan worden raad ik het aan.
In die blauwe M slee wordt het inderdaad gevraagd welke bestuurder gaat rijden als je de auto start.
Het grappige is, als je bestuurder 2 kiest doet de auto alles in het Duits.

Zo ver kan het gaan dus :+
het is een import

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:03:
O
[...]

In die blauwe M slee wordt het inderdaad gevraagd welke bestuurder gaat rijden als je de auto start.
Het grappige is, als je bestuurder 2 kiest doet de auto alles in het Duits.

Zo ver kan het gaan dus :+
het is een import
Als je electrisch verstelbare stoelen hebt past hij die ook nog aan voor je ;). Ik heb trouwens ook een andere kleur interieurverlichting dan mijn vrouw 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vissa66 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 04:33:
Ik lees niet altijd mee, maar @Viper®, hoe bevalt de nieuwe Polo GTI jou? :)
December vorig jaar een post gemaakt over mijn ervaring

Viper® in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

inmiddels staat hij alweer 2 weken bij de dealer voor een ABS/ESP terugroep actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 06:41:
[...]

Geen idee wat er voor nodig is maar op mijn SUPERGolf 7 kan het niet geactiveerd worden. Ik lees er ook niks over op OBDeleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-06 15:51
Driving Profiles is individualisatie programma, dus kortom een gebruiker aanmaken

Driving mode is dus het systeem waar je Comfort, Eco, Sport etc hebt.

DP is standaard op de 7.5 maar DM niet (dat gaat overigens inderdaad via het scherm maar nog steeds met een licentie om te activeren).

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Tylen schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:12:
[...]

Als je electrisch verstelbare stoelen hebt past hij die ook nog aan voor je ;). Ik heb trouwens ook een andere kleur interieurverlichting dan mijn vrouw 😂
Mag ik raden met welke kleur de vrouw rijdt?
of is dat te makkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Famous schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:46:
[...]

Mag ik raden met welke kleur de vrouw rijdt?
of is dat te makkelijk :+
Wit ;) Ik "ambiance"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:40:
Driving Profiles is individualisatie programma, dus kortom een gebruiker aanmaken

Driving mode is dus het systeem waar je Comfort, Eco, Sport etc hebt.

DP is standaard op de 7.5 maar DM niet (dat gaat overigens inderdaad via het scherm maar nog steeds met een licentie om te activeren).
Had ik er net een vraag van gemaakt op het forum 'verborgen functies …...'

Maar, licentie? Net zoiets als Car-Net of Spraak. Moet geactiveerd worden door een dealer? Kan niet met VCDS o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:49:
[...]

Had ik er net een vraag van gemaakt op het forum 'verborgen functies …...'

Maar, licentie? Net zoiets als Car-Net of Spraak. Moet geactiveerd worden door een dealer? Kan niet met VCDS o.i.d?
Driving mode is deels SWaP (Software as Product), want in de 7 heb je een fysiek knopje nodig en in de 7.5 een volledig software. Het is parametrisering en coding, dat kan dus niet via vcds of iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:51:
[...]

Driving mode is deels SWaP (Software as Product), want in de 7 heb je een fysiek knopje nodig en in de 7.5 een volledig software. Het is parametrisering en coding, dat kan dus niet via vcds of iets anders
Ik bedoel Driver Profiles. Ik heb jou dat toen gevraagd maar je gaf aan dat het niet op mijn auto kan/kon.

Ik heb dat fysieke knopje 'mode' niet, dus dat dat niet kan in mijn auto is helder.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 08-02-2019 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:54:
[...]

Ik bedoel Driver Profiles. Ik heb jou dat toen gevraagd maar je gaf aan dat het niet op mijn auto kan/kon.

Ik heb dat fysieke knopje 'mode' niet, dus dat dat niet kan in mijn auto is helder.
Driver Profiles bestond volgens mij niet op de 7. Pas bij de 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:03:
Driver Profiles bestond volgens mij niet op de 7. Pas bij de 7.5
Oké, maar dan hebben we het over de Golf 7 en 7,5. Ik heb zelf het idee dat het kan bij iemand die een AID heeft. Dus, niet alleen de Golf?

Je schrijft dat het standaard is, maar dan zou het ook op de Arteon, Passat en Polo moeten kunnen of ben ik dan te optimistisch? Ik lees er namelijk verrekte weinig over terwijl het natuurlijk een hele mooie optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:18:
[...]

Oké, maar dan hebben we het over de Golf 7 en 7,5. Ik heb zelf het idee dat het kan bij iemand die een AID heeft. Dus, niet alleen de Golf?

Je schrijft dat het standaard is, maar dan zou het ook op de Arteon, Passat en Polo moeten kunnen of ben ik dan te optimistisch? Ik lees er namelijk verrekte weinig over terwijl het natuurlijk een hele mooie optie is.
Daar zit het standaard erop. Driving Profiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy Man 2013
@Rainesh Weet je dat zeker dat Driving profiles standaard op de 7.5 Golf zit? Ik zie het wel als aparte optie in de prijslijst staan. Zou wel fijn zijn als het er wel op zat 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:51
Happy Man 2013 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:40:
@Rainesh Weet je dat zeker dat Driving profiles standaard op de 7.5 Golf zit? Ik zie het wel als aparte optie in de prijslijst staan. Zou wel fijn zijn als het er wel op zat 😁
Nee hoor is zeker niet standaard. Op 1.0 TSI DSG 7.5 Golf hier geen Driving Profiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Fuwor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:42:
Nee hoor is zeker niet standaard. Op 1.0 TSI DSG 7.5 Golf hier geen Driving Profiles.
Maar dat wil niet zeggen dat het er standaard wel of niet op zit. Denk aan Grootlicht assistent, Verkeersbordenherkenning, Voice of Android Auto, Apple Carplay en Mirrorlink enz.

Daarom vroeg ik ook of je dat met VCDS moet/kunt activeren of je dat je daarvoor naar de dealer moet.

Ik denk nu bijvoorbeeld aan de Audi TT van mijn zwager. Heeft parkeersensoren maar hoort alleen piepjes. Kan dat ook zichtbaar gemaakt worden? Ja hoor. En, hoppa, parkeersensoren nu zichtbaar in het beeldscherm. Het zit er dus 'standaard op' alleen ……. wel eerst even toveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fheerens
  • Laatst online: 22-05 01:15

fheerens

ir.

Is het iemand al opgevallen dat de laatste Discover Media kaarten update sommige snelwegnummers in het Engels noemt? A12 is iedere keer de "A twelve". Lijkt niet bij alle wegen te zijn. Straten zijn wel gewoon Nederlands.

In AvE we trust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:14
fheerens schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:06:
Is het iemand al opgevallen dat de laatste Discover Media kaarten update sommige snelwegnummers in het Engels noemt? A12 is iedere keer de "A twelve". Lijkt niet bij alle wegen te zijn. Straten zijn wel gewoon Nederlands.
Mij niet. Ik heb de laatste update en rij paar dagen per week over de A12 en hoor gewoon A12.
GerCor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:01:
[...]

Maar dat wil niet zeggen dat het er standaard wel of niet op zit. Denk aan Grootlicht assistent, Verkeersbordenherkenning, Voice of Android Auto, Apple Carplay en Mirrorlink enz.

Daarom vroeg ik ook of je dat met VCDS moet/kunt activeren of je dat je daarvoor naar de dealer moet.

Ik denk nu bijvoorbeeld aan de Audi TT van mijn zwager. Heeft parkeersensoren maar hoort alleen piepjes. Kan dat ook zichtbaar gemaakt worden? Ja hoor. En, hoppa, parkeersensoren nu zichtbaar in het beeldscherm. Het zit er dus 'standaard op' alleen ……. wel eerst even toveren
Als de mogelijkheid er is om dat via VCDS erop te zetten rij ik nogmaals naar Voorburg. Sport stand is al wel aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Happy Man 2013 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:40:
Driving mode is een optie (comfort, auto, eco etc) en Driving Profiles (gebruikersaccount) is standaard dacht ik. Kennelijk dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Laatst online: 16-05-2022
Ik had laatst toevallig ook wat met de driving profiles zitten spelen. Van die stand "Sport" vond ik het zwaardere sturen en gasrespons wel lekker, maar van mij mag die wel sneller schakelen (80km/h in z'n 3??).. Kon dat echter bij "Individual" niet apart instellen. Alles werd onder "Motor" geschaard. Is dat misschien wel mogelijk bij de GTI/D/E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Arcastin schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:43:
Ik had laatst toevallig ook wat met de driving profiles zitten spelen. Van die stand "Sport" vond ik het zwaardere sturen en gasrespons wel lekker, maar van mij mag die wel sneller schakelen (80km/h in z'n 3??).. Kon dat echter bij "Individual" niet apart instellen. Alles werd onder "Motor" geschaard. Is dat misschien wel mogelijk bij de GTI/D/E?
DSG kan je gewoon 'laten' aanpassen :)
Helemaal zoals jij het wilt, enkel wel door een specialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Famous schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:44:
[...]

DSG kan je gewoon 'laten' aanpassen :)
Helemaal zoals jij het wilt, enkel wel door een specialist.
Ik rijd altijd op individueel en je kan het sturen apart instellen van het schakelen.
Ik heb een aantal zaken op sport staan, maar de ACC en transmissie op normal. Sport stand is enorm irritant, blijft veel te lang in hoge toeren. Schakelen kan beter via de flippers, anders gewoon D mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:21:
[...]

Driving mode is een optie (comfort, auto, eco etc) en Driving Profiles (gebruikersaccount) is standaard dacht ik. Kennelijk dus niet....
Voor 5 (17:00) uur graag een volledig rapport op 'ons bureau'.

Er gaat nog iets aan vooraf (een sollicitatiegesprek). Wat zijn jouw verbeterpunten? _O- _O-

Geintje, ik ben alvast een beetje melig. Vanavond naar Peter Heerschop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Rainesh schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:21:
[...]

Andersom als ik de optielijst van de 7.5 zie. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En als je nou denkt: wat zal ik in het weekend eens gaan doen?

NICE!!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Laatst online: 16-05-2022
Viper® schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:10:
[...]

Ik rijd altijd op individueel en je kan het sturen apart instellen van het schakelen.
Ik heb een aantal zaken op sport staan, maar de ACC en transmissie op normal. Sport stand is enorm irritant, blijft veel te lang in hoge toeren. Schakelen kan beter via de flippers, anders gewoon D mode.
Wat is het verschil bij ACC Sport/Normal? Merkte daar eigenlijk geen verschil bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Arcastin schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:49:
[...]

Wat is het verschil bij ACC Sport/Normal? Merkte daar eigenlijk geen verschil bij.
Volgens mij is hij wat agressiever met remmen/gas in sport, maar ik heb hem meestal op normaal staan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Driving profiles is idd niet standaard op 7.5. Misschien in de war met rijprogrammas ACC?

Hier ACC op Sport.... Dan grijpt hij het laatst in. Maar als ie ingrijpt goed afzetten... Haha

[ Voor 41% gewijzigd door wackidth op 08-02-2019 16:11 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Voor de Golf 7,5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tJlJsiUUTdjcChBcuWNYeBOZ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:53

DarkSide

theres no place like ::1

GerCor schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 14:10:
En als je nou denkt: wat zal ik in het weekend eens gaan doen?

NICE!!!! _/-\o_

[YouTube: VW Golf 7 / SELF closing DOOR retrofit]
Grappig. Maar dan moet hij ook eigenlijk meteen op slot gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy Man 2013
Op de site van gerrit speek staat dan weer:

Rijders profiel
[19-CAN-bus interface]
[Hercoderen-07] longcoding
[Byte 08] [Bit 4] activeren

Wat is dan dan weer 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Happy Man 2013 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:40:
[...]

Rijders profiel
[19-CAN-bus interface]

Onzin?

Misschien dat sommige mensen te snel vertrouwen op dat wat er op 't "internet" staat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:05

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Happy Man 2013 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:40:
[...]

Rijders profiel
[19-CAN-bus interface]

Je moet niet alles geloven :-)

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy Man 2013
Haha misschien wil ik het gewoon geloven omdat ik het niet besteld heb... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Happy Man 2013 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:29:
Haha misschien wil ik het gewoon geloven omdat ik het niet besteld heb... ;)
Echt veel toegevoegde waarde heeft het niet. Heb ook Drive Select op mn Audi, maar raak het serieus nooit aan Alles om te verkopen toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:58
Rainesh schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:53:
[...]

Echt veel toegevoegde waarde heeft het niet. Heb ook Drive Select op mn Audi, maar raak het serieus nooit aan Alles om te verkopen toch :)
Echt zo iets dat je 1x instelt inderdaad. Zo heel veel verschil merk je ook niet imo..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daanbanaan_
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-01 20:55
Vanmiddag ff bij Rainesh langs geweest met de MK5. Super chille gast! Thanks Rainesh!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldman
  • Laatst online: 22:26
Een weekje geleden bij Rainesh geweest, er staan allemaal leuke dingetjes aan, het meest noemenswaardige is lane assist....echt heel blij mee. Het maakt mijn dagelijkse tocht van Haarlem naar den Haag echt wel een heel stuk prettiger!

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
Goldman schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:49:
Een weekje geleden bij Rainesh geweest, er staan allemaal leuke dingetjes aan, het meest noemenswaardige is lane assist....echt heel blij mee. Het maakt mijn dagelijkse tocht van Haarlem naar den Haag echt wel een heel stuk prettiger!
Vind de combi LA/ACC helemaal fantastisch. Waar ik mezelf wel op betrap is dat ik wat minder oplet af en toe, omdat de auto zichzelf tussen de lijnen, de goede snelheid en afstand houdt. :P

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Vissa66 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 00:15:
[...]

Vind de combi LA/ACC helemaal fantastisch. Waar ik mezelf wel op betrap is dat ik wat minder oplet af en toe, omdat de auto zichzelf tussen de lijnen, de goede snelheid en afstand houdt. :P
Dito :o :$

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:44:
Onzin?

Misschien dat sommige mensen te snel vertrouwen op dat wat er op 't "internet" staat 8)
Dat is de codering die je gebruikt als je de hele handel -hardwarematig- retrofit, als ik het goed begrepen heb. Maar dan hebben we het weer over Driving Mode.

https://drive.google.com/...eEMi2N1EyWmZMSlllenc/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Laatst online: 22:26
Vissa66 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 00:15:
[...]

Helemaal mee eens, mijn rit bestaat uit alleen maar A wegen waar LA het perfect doet!, Eigenlijk te goed....

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

DarkSide schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:51:
[...]

Grappig. Maar dan moet hij ook eigenlijk meteen op slot gaan.
Dat is weer een andere 'optie'.

Kan, maar is niet echt handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Deze foto bij dit bericht: Harde wind leidt tot overlast in hele land doet me toch wel een beetje pijn. M'n eerste auto was ook een Polo 6N2, in precies deze kleur en met vergelijkbare lichtmetalo's. Moest nog even kijken of het niet de mijne van destijds was, maar nee.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7841/46124043565_427405a3d2_o.jpg

Weer een 6N2 minder op de weg I guess, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Net iets heel vreemds op de snelweg

Als ik harder rij, dan trilt mijn stuur om de seconde Bij 100 a 120 is het heel licht. Bij 140 is het goed merkbaar. Het waait dan wel heel hard, maar zou het aan mijn banden kunnen liggen?

Druk van de 4 banden zag er goed uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 10-02-2019 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29
Rainesh schreef op zondag 10 februari 2019 @ 12:38:
Net iets heel vreemds op de snelweg

Als ik harder rij, dan trilt mijn stuur om de seconde Bij 100 a 120 is het heel licht. Bij 140 is het goed merkbaar. Het waait dan wel heel hard, maar zou het aan mijn banden kunnen liggen?

Druk van de 4 banden zag er goed uit.
Klinkt als iets wat ik had met mijn v50. Begin van de vakantie. 3000km later was het zeer aanwezig. Bleek gecupte achterbannen. Weet niet of dat iets is bij VW. Kan ik ergens zien wat je allemaal kan doen met bepaalde modellen? Bijvoorbeeld een polo 2015 1.0 tsi bluemotion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Lynx schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:21:
[...]

Klinkt als iets wat ik had met mijn v50. Begin van de vakantie. 3000km later was het zeer aanwezig. Bleek gecupte achterbannen. Weet niet of dat iets is bij VW. Kan ik ergens zien wat je allemaal kan doen met bepaalde modellen? Bijvoorbeeld een polo 2015 1.0 tsi bluemotion?
Maar gecupte banden maken toch continue lawaai? Ik rij niet veel op de snelweg, maar had dit ook niet eerder gemerkt.

De Polo 6C is deels gelijk aan de Golf 7, komt aardig overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:24:
Maar gecupte banden maken toch continue lawaai? Ik rij niet veel op de snelweg, maar had dit ook niet eerder gemerkt.
Heb je dan één van de vele assistenten ingeschakeld? Zou ik die eens uitzetten. Dan weer eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
GerCor schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:17:
[...]

Heb je dan één van de vele assistenten ingeschakeld? Zou ik die eens uitzetten. Dan weer eens kijken.
Alleen adaptive cruise control stond aan. Toerental schommelde niet en het werkte verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:28:
Alleen adaptive cruise control stond aan. Toerental schommelde niet en het werkte verder prima.
Hoe werkt opsporing? Vaststellen wat het niet is, hou je over wat het wel is.

Dus, toch maar eens uitschakelen en dan vaststellen dat het daar niet aan ligt.

Blijft roversgoed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YnjO7nd5rNzVueXebggwOT3q/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Benieuwd of de jatters weten dat ze een schadeimport hebben meegenomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:58
Famous schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:42:
Benieuwd of de jatters weten dat ze een schadeimport hebben meegenomen :+
Haha idd, amateurs :-)
Pagina: 1 ... 95 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS