Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 108 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 12:54
Volgens mij zijn Diamond en Racing Vision niet toegestaan in NL vanwege te hoog verbruik/lichtopbrengst, maar weet dit niet zeker.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• daanbanaan_
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 28-03 00:22
pwillemske schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:53:
Volgens mij zijn Diamond en Racing Vision niet toegestaan in NL vanwege te hoog verbruik/lichtopbrengst, maar weet dit niet zeker.
Ik kan hier vrij weinig over vinden op bij de ANWB en het OM. Heb je een bron?

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:45

GerCor

Zonder dalen geen pieken

daanbanaan_ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:26:
[...]

Als je lamp zelf opzoekt staat het erbij vermeld.

Me.

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
daanbanaan_ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:26:
[...]

De diamond Vision is niet toegestaan; zie productbeschrijving:
https://www.autoverlichting.eu/philips-diamond-vision-h7

Maar de Racing Vision wel:
https://www.autoverlichting.eu/philips-racing-vision-150-h7

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• daanbanaan_
Oh daarom kon ik niks vinden, had alleen de Racing Vision opgezocht. Oke, dus het gaat om een X-treme Vision of Racing Vision. Wat is slim?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

daanbanaan_ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:19:
Oh daarom kon ik niks vinden, had alleen de Racing Vision opgezocht. Oke, dus het gaat om een X-treme Vision of Racing Vision. Wat is slim?
Even op YouTube kijken. Zijn filmpjes van, ook van vergelijkingen. En dan kies jij wat jij het mooiste vindt.

Me.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:22
Li1quid schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:15:
Heb mijn Golf 7.5 (1.6 diesel DSG) terug na een reparatie aan het slot van de bestuurder (1j en 3m oud).

Als vervangwagen heb ik een weekje met een vrijwel nieuwe Golf 7.5 (1.5 benzine manueel) gereden.
Het verschil met diesel is wel immens, de benzine is veel stiller en rustiger in de wagen! Enkel de automaat kan ik absoluut niet meer missen.

Het bijzondere is wel dat de benzine Golf een veel andere rijervaring gaf. Het rijden voelde veel zachter en het bochtenwerk leek meer op een boot (eerder negatief voor me). Is er een verschil in de ophanging tussen de motorisaties?
Gewicht is anders (logisch) en de achterophanging is anders. Golf 1.6TDi, 1.0 en 1.2TSI hebben een torsieas terwijl de 1.4,1.5TSI en de 2.0TDI een multilink achterophanging hebben (net als de GTI/R).
Multilink is meestal iets comfortabeler voor een gegeven ‘sportiviteit’ afstelling.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 24-04 16:30
Famous schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:01:
[...]

Ja, en die kost ook nog een 3k dacht ik. Ben je zo 60k kwijt voor een Golf GTI 8)7
Een R aangekleed kost je 70/75k.

Kan je beter iets doorsparen voor een R dan de “snelste GTI”.

vroeger, golf 6, was een volle GTI 48k en een R 55k :+
Helaas, alle hot hatches kosten gewoon veel geld tegenwoordig.

Een normale GTI gaat al richting de 55k aangekleed. De TCR naar 65k, de R over de 80k. Het blijft maar stijgen.

Er zijn geen koopjes meer. Alles zit ver boven de 50 mille. :(

Ik wil mijn CS eigenlijk gaan vervangen maar weet nog niet voor wat. :P Nieuwe A3 staat voor de deur, de nieuwe 1 serie, de Golf 8. Moet gewoon nog even wachten. :D

Vissa66 wijzigde deze reactie 02-02-2019 19:24 (6%)

Clubsport ED40 GTI

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Als je zon vieze BMW gaat rijden heeft u mijn respect verloren :+

Xbox live: Ghesous

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

daanbanaan_ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:19:
Ik heb bij mij de X-Treme Vision variant in de armaturen voor de bochtverlichting gezet (XENON Plus Units) en dat bevalt prima met de 3500K qua kleurtemperatuur (kijk ook even naar de verwachte branduren van de diverse varianten).

De mistlampen / breedstralers onder in de bumper heb ik nog nooit aangezet dus ik zou niet weten welke kleurtemperatuur die dingen hebben :9

wimmel_1 wijzigde deze reactie 02-02-2019 19:53 (5%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:51

SadisticPanda

Heet patatje :o

Scrtz schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:21:
[...]

Dat is 100% een golf inderdaad.

Net als toen ik vroeger eens aangehouden werd op mijn Peugeot Speedfight 2, geen idee hebben wat voor scooter dat was.
Speedfight 1 rijder geweest, *high five*

• Vissa66
Famous schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:26:
Als je zon vieze BMW gaat rijden heeft u mijn respect verloren :+
Heb de M140i van dichterbij bekeken, is echt niet mijn type auto. Die valt af. :)

Clubsport ED40 GTI

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:36:
De mistlampen / breedstralers onder in de bumper heb ik nog nooit aangezet dus ik zou niet weten welke kleurtemperatuur die dingen hebben :9
Geel. Halogeen geel.

Me.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@wackidth I agree. Het zit niet allemaal superstrak maar mooi genoeg voor €30. Wel even een werkje. Liet het spiegelglas ook nog los, dat dus weer (langs de randen) gelijmd met secondelijm. Mocht ik me er aan gaan ergeren dan bestel ik de originelen maar voorlopig mooi genoeg.

GerCor was even bang dat zijn spiegelkappen in de Noordzee lagen

GerCor wijzigde deze reactie 03-02-2019 13:26 (10%)

Me.

• tolunaygul12
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-04 13:39
Rainesh schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:40:
[...]

Bovenste kanaal had ik geprobeerd aan te passen maar was niet mogelijk.
Heb dit vandaag geprobeerd, en met de juiste login code temperturen 2 graden lager kunnen zetten op een golf 7 :)

Ook de login voor Brake drying adaptation kunnen achterhalen

tolunaygul12 wijzigde deze reactie 03-02-2019 13:50 (9%)

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:19
Iemand ervaring met topbanden.com? Moet zomerbanden hebben voor de nieuwe velgen en wil de Michelin Pilot Sport 4S hebben. Kwam toen dit tegen

https://www.topbanden.com...personenauto-p545779.html

Scheelt aardig wat tov andere aanbieders.

@tolunaygul12 welke login heb je gebruikt?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• wackidth
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 24-04 16:58
GerCor schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:23:
@wackidth I agree. Het zit niet allemaal superstrak maar mooi genoeg voor €30. Wel even een werkje. Liet het spiegelglas ook nog los, dat dus weer (langs de randen) gelijmd met secondelijm. Mocht ik me er aan gaan ergeren dan bestel ik de originelen maar voorlopig mooi genoeg.

[Afbeelding]

Haha ja mooi toch??
Inderdaad als je heel kritisch kijkt vind je altijd wat. Maar dat kan ook zijn met origineel spul...

.

• Soullancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 09:12
Rainesh schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:27:
Iemand ervaring met topbanden.com? Moet zomerbanden hebben voor de nieuwe velgen en wil de Michelin Pilot Sport 4S hebben. Kwam toen dit tegen

Leveren gewoon netjes hoor! Idem als bandenpneu's banden365 en al die andere internet aanbieders.
Je moet alleen ff adresje vinden om ze om je velgen te laten draaien en balanceren etc.

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-04 20:57

Antera

www.lowering.nl/vcds

Als je misschien nog goedkoper wilt moet je me even appen.

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• tolunaygul12
Afgelopen vrijdag avond spontaan een webasto standkacheltje opgehaald via marktplaats..

Unit in volle glorie

Gauw even een test opstelling gemaakt in de auto

Na paar bitjes en adaptaties aangepast te hebben zag ik een mooie menu erbij komen :)

Enkel nog wat slangen, leidingen, pompjes en een beugel maken en inbouwen / aansluiten :*)

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-04 08:30
tolunaygul12 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 00:02:
Afgelopen vrijdag avond spontaan een webasto standkacheltje opgehaald via marktplaats..

Unit in volle glorie
[Afbeelding: webasto kachel]

Gauw even een test opstelling gemaakt in de auto
[Afbeelding: test opstelling]

Na paar bitjes en adaptaties aangepast te hebben zag ik een mooie menu erbij komen :)
[Afbeelding: menu webasto]

Enkel nog wat slangen, leidingen, pompjes en een beugel maken en inbouwen / aansluiten :*)
Wat gaat dit grapje totaal ongeveer kosten?

• Vissa66
GerCor schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:23:

[Afbeelding]

Zonde, persoonlijk vind ik het niet mooi staan. Setje zwarte of gewoon originele zou beter passen. Vind dit echt kitscherig.

Ben je getint Ger? :+ :P

Clubsport ED40 GTI

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Vissa66 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:41:
Zonde, persoonlijk vind ik het niet mooi staan. Setje zwarte of gewoon originele zou beter passen. Vind dit echt kitscherig.

Ben je getint Ger? :+ :P
Dat kan. Voor mijn vriendin en dochter had het ook niet gehoeven. Mijn zoon vindt het wel mooi.

Mijn zoon had het gisteravond ook nog over zwart. Ik zei: op het forum staat een GTI met zwarte spiegelkappen. Dus ik heb een aardig beeld van hoe dat eruit komt te zien. Ik vind dát helemaal niet mooi. Maar goed, ik vind die stickers die jij op de deuren hebt ook afschuwelijk. Kinderachtig zelfs. :9

En de GTI badge hopeloos ouderwets. :Y

Smaken verschillen gelukkig. O, en ik ben volbloed Fries. Blanker dan mij vind je nergens.

Weet je? Nu ik die matzilverspiegelkappen heb valt me op hoeveel automerken dit ook hebben. Hetzelfde effect als wanneer je een Golf 7 hebt en merkt hoeveel Golfjes 7 er rondrijden. Viel me totaal niet op toen ik de Opel Vectra nog had. Wel blij dat ik uiteindelijk matzilver heb. Die glinsterende zilver kappen vind ik toch maar niks en ik had al spijt toen ik ze besteld had.

Ik zat gisteren nog naar een filmpje te kijken van een vlogger die de nep Carbonversie had gemonteerd. Vind ik ook niks. Hij zei: ik kan ook de originele Carbon monteren (hij noemde een bedrag van 400 pond) maar dan loop ik de kans dat ik ze ook heel snel weer kwijt ben (diefstal). Het is 2 clipjes losmaken en je bent de spiegelkappen kwijt.

Vind ik zo slecht van de firma ABT. Joh, kap nou eens met overal die Carbontroep op te plakken. :r

Ik heb met mezelf afgesproken: is het kitscherig dan doe ik het niet. Maar ik vind het gewoon meer dan prima staan.

Je moet het in real life zien, denk ik. :(:)

GerCor wijzigde deze reactie 04-02-2019 12:37 (11%)

Me.

• tolunaygul12
mb1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:34:

Wat gaat dit grapje totaal ongeveer kosten?
Ik gok zo met alle benodigdheden dat ik rond de 450-500 ga zitten.
Heb tijdelijk een mk6 airco paneeltje voor standkachel, deze wordt op termijn vervangen voor eentje van een Tiguan. Hierna kan ik de golf 6 versie verkopen, scheelt weer paar tientjes :)

• mb1
Voor de golf VII heb ik de 5q0815005 nodig zag ik.
Heb jij enig idee waar de daar verder nog bij komt kijken behalve de vcds aanpassingen?

• Rainesh
mb1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:56:
Heb jij enig idee waar de daar verder nog bij komt kijken behalve de vcds aanpassingen?
Zoek even mijn post op in het Audi topic. Dezelfde standkachel is ook voor de Golf 7.

• Famous
  • Nu online

Eerste hit top Google;
https://www.bandenleader....3vWwWPEAQYASABEgIAqfD_BwE

Nog iets goedkoper.

• Rainesh
Bij topbanden was het 157

• Suavamente
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 23-04 20:33
Vrienden, ik had eigenlijk een vrij algemene vraag: Nu heb ik een nieuwe Tiguan, comfortline business (R-line) in bestelling staan, in de kleur wit. Echter heb ik enorme spijt van het feit dat ik niet gekozen heb voor de optie 'Led plus'. Is het technisch gezien mogelijk c.q. eenvoudig om dit alsnog achteraf door de dealer in te laten bouwen?

De reden waarom ik toch de led plus optie zou willen, is het feit dat ik de hallogeen bochtenverlichting er nogal knullig uit vindt zien t.o.v. de led verlichting ( i know, had ik eerder moeten weten). Overigens gaat het hier om een lease auto. Naar verwachting wordt deze begin volgende maand geleverd.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Suavamente schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:46:
Vrienden, ik had eigenlijk een vrij algemene vraag: Nu heb ik een nieuwe Tiguan, comfortline business (R-line) in bestelling staan, in de kleur wit. Echter heb ik enorme spijt van het feit dat ik niet gekozen heb voor de optie 'Led plus'. Is het technisch gezien mogelijk c.q. eenvoudig om dit alsnog achteraf door de dealer in te laten bouwen?

De reden waarom ik toch de led plus optie zou willen, is het feit dat ik de hallogeen bochtenverlichting er nogal knullig uit vindt zien t.o.v. de led verlichting ( i know, had ik eerder moeten weten). Overigens gaat het hier om een lease auto. Naar verwachting wordt deze begin volgende maand geleverd.
Inkoppertje: bel de dealer. d:)b

Me.

• mb1

Ff een paar witere peertjes in de bochtenverlichting doet wonderen😉

• Rainesh

Technisch mogelijk ja, maar absoluut niet goedkoop.

Vandaag mijn Audi weer opgehaald.....hebben ze een software update gedaan 8)7 Heeft dus helemaal niet geholpen. Na en half uurtje rijden begon de bak toch raar te doen. Eind van de maand moet ie toch weer terug omdat ze een onderdeel voor mijn stoel nog niet binnen hadden, dan mogen ze het gelijk weer vervangen.

Rainesh wijzigde deze reactie 04-02-2019 18:48 (16%)

• daanbanaan_
Snel vraagje aan jullie. Zit nu in het donker die nieuwe radio te installeren maar loop vast bij die antenne adapter.

Er is te weinig ruimte tussen de mannelijke stukjes om alle 2 die antennes te monteren. Heb al lopen drukken als een idioot maar ze gaan er niet op. Klopt dit? Kan ik er 1 laten gaan? Help :+

https://imgur.com/a/Ehs0tKR

daanbanaan_ wijzigde deze reactie 04-02-2019 19:22 (4%)

• Suavamente
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 23-04 20:33
@mb1 : dank voor je reactie, is dat ook mogelijk door de dealer zelf te doen?

• Rainesh
daanbanaan_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:21:
Snel vraagje aan jullie. Zit nu in het donker die nieuwe radio te installeren maar loop vast bij die antenne adapter.

Er is te weinig ruimte tussen de mannelijke stukjes om alle 2 die antennes te monteren. Heb al lopen drukken als een idioot maar ze gaan er niet op. Klopt dit? Kan ik er 1 laten gaan? Help :+

https://imgur.com/a/Ehs0tKR
Je hebt waarschijnlijk een koppelstuk nodig.

Www.navishop.nl daar kun je ze vinden.

• daanbanaan_
Rainesh schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:24:
[...]

Je hebt waarschijnlijk een koppelstuk nodig.

Www.navishop.nl daar kun je ze vinden.
Verdomme. Zal ik ‘m afmaken en installeren? Moet waarschijnlijk nog een keer bij je langs voor die gateway update en ik weet niet of m’n accu het volhoud tot dan :+

• Rainesh
Gewoon afmaken en installeren :)

• daanbanaan_
Top! Wanneer heb je tijd? 😂

• Rainesh
Stuur maar een PM;)

• Soullancer
Rainesh schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:47:
[...]

Technisch mogelijk ja, maar absoluut niet goedkoop.

Vandaag mijn Audi weer opgehaald.....hebben ze een software update gedaan 8)7 Heeft dus helemaal niet geholpen. Na en half uurtje rijden begon de bak toch raar te doen. Eind van de maand moet ie toch weer terug omdat ze een onderdeel voor mijn stoel nog niet binnen hadden, dan mogen ze het gelijk weer vervangen.
Je bedoeld updates mbt de dsg bak?
Waar had je precies last dan :o

• tolunaygul12
mb1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:56:
Kacheltje uiteraard, en alles wat er bij komt kijken. KVS leidingen, kabelboompje voor voeding en canbus verbinding. T90/T91 ontvanger module voor je afstandsbediening. Nieuwe airco paneeltje met een knopje voor de standkachel.

De rest is gewoon enkele bitjes coderen en wat adaptaties aanpassen in je gateway, radio en nog een paar kleine dingetjes.

Hierna met VCDS de brandstofleiding vullen en daarna kan je van start gaan !

• daanbanaan_
Nou, hij heeft 't voor elkaar hoor. Zwiebertje heeft z'n nieuwe radio geinstalleerd. Bedankt voor deze emotionele achtbaan iedereen.

https://imgur.com/a/TOkDom0

• Rainesh
Soullancer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:16:
[...]

Je bedoeld updates mbt de dsg bak?
Waar had je precies last dan :o
Jap dsg update

Bibberende koppeling bij wegrijden en van 3 naar 4 als de bak warm is.

• fheerens
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 24-04 23:17
daanbanaan_ schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:34:
Nou, hij heeft 't voor elkaar hoor. Zwiebertje heeft z'n nieuwe radio geinstalleerd. Bedankt voor deze emotionele achtbaan iedereen.

https://imgur.com/a/TOkDom0
Ziet er strak uit! >:)

In AvE we trust

• mb1
Rainesh schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:06:
[...]

Jap dsg update

Bibberende koppeling bij wegrijden en van 3 naar 4 als de bak warm is.
Koppelingsplaat van de 2/4/6 krom......
Heb ik ook twee keer gehad 1x in m'n VI en in de huidige auto. Nu een dsg update laten doen zodat de auto altijd in één wegrijdt.
Beide keren kosteloos nieuwe koppeling ontvangen van VW.
1e in de VI na 3 1/2 jaar onder coulance van VW.
2e binnen de drie jaar in de VII onder verlengde garantie.
Ik had van de service manager bij mijn dealer begrepen dat VW hier veel coulanter mee omging dan Audi/Seat/Skoda.....
Dit terwijl het allemaal Pon is.
Het schijnt dat men DSG als VW product in de markt heeft gezet en daar een naam mee hoog wil houden.
Hij vertelde er letterlijk bij als je met een Audi/Seat/Skoda was gekomen had je pech gehad....

mb1 wijzigde deze reactie 05-02-2019 09:40 (40%)

• Soullancer
mb1 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:13:
[...]

Koppelingsplaat van de 2/4/6 krom......
Heb ik ook twee keer gehad 1x in m'n VI en in de huidige auto. Nu een dsg update laten doen zodat de auto altijd in één wegrijdt.
Beide keren kosteloos nieuwe koppeling ontvangen van VW.
1e in de VI na 3 1/2 jaar onder coulance van VW.
2e binnen de drie jaar in de VII onder verlengde garantie.
Ik had van de service manager bij mijn dealer begrepen dat VW hier veel coulanter mee omging dan Audi/Seat/Skoda.....
Dit terwijl het allemaal Pon is.
Het schijnt dat men DSG als VW product in de markt heeft gezet en daar een naam mee hoog wil houden.
Hij vertelde er letterlijk bij als je met een Audi/Seat/Skoda was gekomen had je pech gehad....
Valt mee... Skoda inmiddels ook nu, ze hebben zelfs een technisch service informatie bulletin vrijgegeven voor dealers wat te doen met de dsg bij welke klachten met coulance

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb het idee dat mijn Passat 1.6tdi (2011 - 105pk) de laatste tijd vaker regenereerd. Volgens mij is de normaal ongeveer 1x per tankbeurt dus 1000-1200km Volgens mij zit ik nu op 2x per tank beurt. Komt het gemiddelde verbruik ook niet ten goede.

De auto heeft nu iets van 225dkm gelopen. is dit het begin van het einde van mijn DPF? Iemand enig idee wat het vervangen van de DPF ongeveer kost?

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• Rainesh
Chaoss schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:08:
Ik heb het idee dat mijn Passat 1.6tdi (2011 - 105pk) de laatste tijd vaker regenereerd. Volgens mij is de norma ongeveer 1x per tankbeurt dus 1000-1200km Volgens mij zit ik nu op 2x per tank beurt. Komt het gemiddelde verbruik ook niet te goede.

De auto heeft nu iets van 225dkm gelopen. is dit het begin van het einde van mijn DPF? Iemand enig idee wat het vervangen van de DPF ongeveer kost?
Heb je de sjoemelupdate gehad?

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Nope die heb ik bewust niet laten doen.

• Rainesh
Chaoss schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:41:
Nope die heb ik bewust niet laten doen.
Dan even met vcds je roetfilter uitlezen, kijken hoe vol die zit. Anders even een service regeneratie proberen. Kijken of dat helpt.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Soullancer schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:47:
[...]

Valt mee... Skoda inmiddels ook nu, ze hebben zelfs een technisch service informatie bulletin vrijgegeven voor dealers wat te doen met de dsg bij welke klachten met coulance
Hm, interessant. Iemand enig idee wat daar (met name voor VW uiteraard) allemaal in staat?
Mijne moet nog ca 6k voor een beurt en gaat volgende week ook even naar binnen ivm een garantiegevalletje. Als mijn DSG beter kan gaan schakelen dan prima natuurlijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@The Eagle heb je uberhaupt problemen?

Kijk voor de gein eens hoe hij schakelt van 5 naar 6 en daarna van 6 naar 7. Hij slipt dan echt enorm :X Ook van 4 naar 5 doet hij dat, vooral bij echt warme bak na lange afstand in dezelfde versnelling. Verder gaat het toerental stapsgewijs omhoog in 5:

Dit was overigens voor het vervangen van de koppeling, 5000km later deed hij het alweer }:|

Website

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

@Vissa66 Nog even dit: mijn dochter was even met de SUPERGolf 7 naar het centrum geweest. Komt ze terugrijden, zie je niet dat de spiegelkappen matzilver (het chroom noemen mag ook) zijn. Ze parkeert de auto achter ons huis, doet de auto op slot en spiegels klappen in. Op dat moment zie je pas dat het geen witte spiegelkappen zijn maar matzilver.

Details waar ik persoonlijk van smul.

Deze Chinese versie van 3 tientjes is dus ook meer een 'proefopstelling'. Grote kans dat ik de OEM bestel.

Me.

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
Rainesh schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:43:
[...]

Dan even met vcds je roetfilter uitlezen, kijken hoe vol die zit. Anders even een service regeneratie proberen. Kijken of dat helpt.
Welke waarden zijn 'gevaarlijk' of geven aan dat de boel bijna aan vervanging toe is?

• tolunaygul12
Nieuwe speeltje waarmee ik de komende tijd mee bezig zal zijn :)

• Willem_e83
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 31-03 10:21
En aan het lange wachten komt eindelijk een einde, volgende week woensdag aflevering van mijn golf *O* .
Besteld half september, gebouwd in week 51 aflevering 13 feb. Al met al toch nog 5 maanden levertijd, maar goed heb er zin in!

• Soullancer
J0YR1D3R schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:18:
@The Eagle heb je uberhaupt problemen?

[YouTube: DSG clutch issues - O3 FL 1.6 TDi DSG]
Kijk voor de gein eens hoe hij schakelt van 5 naar 6 en daarna van 6 naar 7. Hij slipt dan echt enorm :X Ook van 4 naar 5 doet hij dat, vooral bij echt warme bak na lange afstand in dezelfde versnelling. Verder gaat het toerental stapsgewijs omhoog in 5:

[YouTube: Octavia 3 FL 1.6 TDI DSG]
Dit was overigens voor het vervangen van de koppeling, 5000km later deed hij het alweer }:|
Maak je geen illusies.
De bedrijfsauto die ik gebruik heeft ook een DSG7, met 10.000km en doet dit ook al ( stapjes omhoog in versnellingen) en het doorslippen elke versnelling zeker 100 a 200 toeren.
Koud erger dan warm.

Ik begrijp dat dit komt door de nieuwe koppelingen die minder hard slijten, maar daardoor wel iets meer slippen. Ook half gas lokt het meer uit dan weinig gas of vol gas geven.

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@Soullancer Bij mij begon het ook al bij ~9000 km na aflevering hoor. Rond de 30000km is er een nieuwe koppelingsset in gegaan, maar een paar duizend kilometer later is het oude probleem weer terug. Vraag me af of het wel de koppeling is en niet de mechatronic of iets anders.

Website

• Happy Man 2013
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08:20
Willem_e83 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:25:
En aan het lange wachten komt eindelijk een einde, volgende week woensdag aflevering van mijn golf *O* .
Besteld half september, gebouwd in week 51 aflevering 13 feb. Al met al toch nog 5 maanden levertijd, maar goed heb er zin in!
Gaaf! Welke Golf had je ook alweer besteld? Hier ook goed nieuws; hij komt eerder, over 2 weken al. Begin augustus besteld, 1e levering dec, 2e jan, 3e april/mei, nu toch in feb :*)

• Willem_e83
Happy Man 2013 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:59:
[...]

Gaaf! Welke Golf had je ook alweer besteld? Hier ook goed nieuws; hij komt eerder, over 2 weken al. Begin augustus besteld, 1e levering dec, 2e jan, 3e april/mei, nu toch in feb :*)
Kijk dat schiet ook op! Ben erg benieuwd, nog nooit vw gereden maar ben mn huidge 308SW wel aardig zat...op de bijtelling na dan.
Ik heb besteld:
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150PK DSG Highline Business R-line
- Pure White
- Bestuurdersassistentiepakket Plus
- Keyless Acces
- Achteruitrijcamera
- Winterpakket
- Rijprofielinstelling
- Model- en motoraanduiding op achterklep laten vervallen
- Vaste trekhaak
En jij?

• Soullancer
J0YR1D3R schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:50:
@Soullancer Bij mij begon het ook al bij ~9000 km na aflevering hoor. Rond de 30000km is er een nieuwe koppelingsset in gegaan, maar een paar duizend kilometer later is het oude probleem weer terug. Vraag me af of het wel de koppeling is en niet de mechatronic of iets anders.
Ik weet ook niet of het iets is wat wij specifiek alleen merken.
Zelf ben ik een enorme 'zeikerd' of iemand met oog voor details bij auto's.
Als hij een ander geluid maakt, hoor ik het, al is het maar een spanrol spannertje, en laat ik of repareer ik het zelf.

Die slippende koppeling van 100 toeren merkte ik ook vrij rap.
Mijn vrouw......... merkt niks. Collega's van mij, merken ook niks. :o

Zijn wij gewoon zo hypersensitief of de rest zo on oplettend?
In me achterhoofd hou ik namelijk de optie dat het gewoon ook bij het product kan horen, al zou in de perfectie hij in mijn ogen niet moeten slippen inderdaad. :X

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik ben in ieder geval blij dat ik ouderwets zelf kan schakelen. Heel leuk zo'n DSG. Allemaal verhalen gelezen die neerkomen op: nooit meer iets anders. Noem mij ook maar een zeikerd maar eh....... toch heb ik wel plezier van leedvermaak. _O-

Niet netjes van mij natuurlijk >:)

Me.

• Soullancer
GerCor schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:48:
Ik ben in ieder geval blij dat ik ouderwets zelf kan schakelen. Heel leuk zo'n DSG. Allemaal verhalen gelezen die neerkomen op: nooit meer iets anders. Noem mij ook maar een zeikerd maar eh....... toch heb ik wel plezier van leedvermaak. _O-

Ik schakel ook met veel plezier :+ .. maar die moderne dsg bak is ook wel dikke verwennerij en rust hoor...

• Famous
  • Nu online
GerCor schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:48:

Heb je geen automaat?
Dan mag je het ook geen supergolf noemen ;)

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:39

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Voor de volgende Golf (waarschijnlijk een 8 GTI) staat wel een DSG op de planning, het klinkt allemaal zo geweldig.. Maar als ik dan overal de verhalen lees over de problemen met die dingen, en het feit dat wij niet gaan leasen maar de auto privé hebben (dus na 2 jaar is het dokken), maakt het wel erg onaantrekkelijk.

Je zult maar net zo'n Golf hebben die probleem na probleem heeft, sta je met je investering van 30-35k euro. Als een waterpomp/thermostaat al 1200,- kost wil ik niet weten wat het veranderen van zo'n koppeling of mechatronic kost.

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Famous
  • Nu online
Kuusj schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:55:
Voor de volgende Golf (waarschijnlijk een 8 GTI) staat wel een DSG op de planning, het klinkt allemaal zo geweldig.. Maar als ik dan overal de verhalen lees over de problemen met die dingen, en het feit dat wij niet gaan leasen maar de auto privé hebben (dus na 2 jaar is het dokken), maakt het wel erg onaantrekkelijk.

Je zult maar net zo'n Golf hebben die probleem na probleem heeft, sta je met je investering van 30-35k euro. Als een waterpomp/thermostaat al 1200,- kost wil ik niet weten wat het veranderen van zo'n koppeling of mechatronic kost.
Slechte verhalen lees je altijd een stuk meer.
Kijk eens hoeveel Golfjes er verkocht zijn.

Nadeel is gewoon die lichte DSG7, dq200 :+
DQ250, 6bak of DQ500, 7bak, lees je amper wat over.
De extreme leggen de DQ500 zelfs in een zwaar “getunede” auto :)

• Rainesh
Famous schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:59:
[...]

Slechte verhalen lees je altijd een stuk meer.
Kijk eens hoeveel Golfjes er verkocht zijn.

Nadeel is gewoon die lichte DSG7, dq200 :+
DQ250, 6bak of DQ500, 7bak, lees je amper wat over.
De extreme leggen de DQ500 zelfs in een zwaar “getunede” auto :)
Of DQ380 (kleine versie van DQ500)

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Neemt niet weg dat je vroeg of laat de koppelingsplaten moet vervangen die van een DSG bak houden het veel minder lang vol dan bij een handbak.

Bij mijn Octavia moest ik bij 130-140k nieuwe koppelingsplaten, mijn broertje met zijn VW T4.5 moest bij 170k nieuwe platen. Die van een handbak houden het toch een stuk lager vol en vervangen is een stuk goedkoper.

Niet dat dit een slechte product eigenschap is, de koppelingsplaten van een DSG slijten nu eenmaal harder maar het is wel iets om rekening mee te houden.

• Famous
  • Nu online
Rainesh schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:12:
[...]

Of DQ380 (kleine versie van DQ500)
Dan de 381, gelijk voor 4wd >:)

@Chaoss tja, ik heb auto’s gereden die al 60/70k+ km’s getuned waren met 150k+ op de teller (dsg6) en waren prima.
Daarbij handbakken gezien die het een stuk eerder begaven.

Slijten doet het allemaal maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die een nieuwe auto kopen en 175k erin rijden.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:52:
[...]

Heb je geen automaat?
Dan mag je het ook geen supergolf noemen ;)
Ik heb ook geen ACC. Kortom, bij mijn SUPERGolf 7 werkt alles normaal. Geen schreeuwende meldingen bij het eerste de beste sneeuwvlokje - lijkt de NS wel - en gewoon een sportief pookje. Heerlijke auto. Probleemloos ook.

Me.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

@Famous Genoeg mensen, net als ik, die een occasion kopen van een paar jaar oud met 100-125k op de teller en dan komt die 200k toch binnen een paar jaar in beeld :P en dan is het zeker iets om rekening mee te houden. Bij de handbakken die ik heb gehad heb ik nog nooit een koppeling onder de 325dkm vervangen. Bij een DSG weet je vrij zeker dat de koppeling onder de 2 ton eraan gaat en dan zit je toch met een kostenplaatje van 1500 euro.

Maar een DSG rijd fijn, dat zeker. Aan de andere kant had ik er ook geen moeite mee om na mijn DSG weer een auto met handbak te nemen.

• Famous
  • Nu online
Chaoss schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:27:
@Famous Genoeg mensen, net als ik, die een occasion kopen van een paar jaar oud met 100-125k op de teller en dan komt die 200k toch binnen een paar jaar in beeld :P en dan is het zeker iets om rekening mee te houden. Bij de handbakken die ik heb gehad heb ik nog nooit een koppeling onder de 325dkm vervangen. Bij een DSG weet je vrij zeker dat de koppeling onder de 2 ton eraan gaat en dan zit je toch met een kostenplaatje van 1500 euro.

Maar een DSG rijd fijn, dat zeker. Aan de andere kant had ik er ook geen moeite mee om na mijn DSG weer een auto met handbak te nemen.
Dat is zeker waar maar een ander verhaal dan dat bij @Kuusj het geval zou zijn.

Persoonlijk ben ik echt “fan” van dsg, heerlijk!
Wilde vroeger altijd een handbak en een automaat zou er niet inkomen, is tenslotte voor ouwe mensen!
Tot Famous een proefrit maakte in een Golf GTI met dsg *O* Sold!
Ondertussen ook al enkele mensen aangestoken met het ‘virus’.

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14:12
Dan toch maar een ZF bak? :X

• Vissa66
Voor mij ook niks anders meer. DSG DQ250 en hoger zijn zeer robuuste bakken. En ik rij mijn auto's toch niet verder dan 50k km en/of vóór de eerste officiële APK, dus over slijtage maak ik me geen zorgen. :+

Heerlijk dat snelle ,,flipperen'', de DSG scheten en de knallen uit de pijp. :)

Ik wil wel graag naar het AID en nieuwe DP systeem. Misschien richting de zomer toch maar naar een 7.5je overstappen. :)

De TCR is ook wel leuk, maar eerder daar modellen met de kop eraf op het internet staan ligt de 8 GTI al op de loer. :/

Vissa66 wijzigde deze reactie 05-02-2019 23:09 (23%)

Clubsport ED40 GTI

• Happy Man 2013
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08:20
Willem_e83 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:06:
[...]

Kijk dat schiet ook op! Ben erg benieuwd, nog nooit vw gereden maar ben mn huidge 308SW wel aardig zat...op de bijtelling na dan.
Ik heb besteld:
- Pure White
- Keyless Acces
- Achteruitrijcamera
- Winterpakket
- Rijprofielinstelling
- Vaste trekhaak
En jij?
Ik heb besteld:
- Indium Grey
- Led Plus
- Lederen bekleding voor R-line
- Bestuurderstoel elektrisch verstelbaar, incl Memory
- Achteruitrijcamera
- Voorruit verwarmbaar en warmtewerend
- High-end geluidssysteem Dynaudio
- Volwaardig reservewiel

Precies wat je zegt; kan niet wachten. Rijd nu tijdelijk een ontzettend kale Focus, daar valt geen lol aan te beleven zo - op de bijtelling na :)

Vraag me trouwens af of die driving profiles niet achteraf geactiveerd kan worden. Lijkt me een softwarematig iets?

• Willem_e83
Happy Man 2013 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:34:
[...]

Ik heb besteld:

Vraag me trouwens af of die driving profiles niet achteraf geactiveerd kan worden. Lijkt me een softwarematig iets?
Nice config!
Geen idee of dat mogelijk is, denk dat @Rainesh je daar wel antwoord op kan geven.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 24-04 08:11

DarkSide

theres no place like ::1

Nu persoonlijk al 2 x dsg7 gehad in een auto.
Beide tot 160.000km gereden zonder problemen of vervangen van onderdelen.

Volgende week dinsdag komt de nieuwe golf.
En verwacht weer 160.000 fijne kilometers te gaan rijden

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:23

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

GerCor schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:23:
[...]

Ik heb ook geen ACC. Kortom, bij mijn SUPERGolf 7 werkt alles normaal. Geen schreeuwende meldingen bij het eerste de beste sneeuwvlokje - lijkt de NS wel - en gewoon een sportief pookje. Heerlijke auto. Probleemloos ook.
Ja vind je het gek dat hij probleemloos is. Er zit niks aan opties op.

Eenmaal automaat wil je niet meer anders. Ik had 1 van de eerste Golfjes 6 in nl. 2.0TDI 140pk dsg. Heb dat ding opgehaald in Wolfsburg en na 20Km hadden we autobahn. Dus gelijk gekeken wat dat ding deed. Heb hem 180.000Km gereden/afgeracht zonder problemen. Top auto/versnellingsbak.

Maar de ZF 8 bak in de BMW is toch wel weer een klasse hoger hoor ;). Wat een bazen bak 😂 (en toch wil ik weer een stronic)

Tylen wijzigde deze reactie 06-02-2019 07:31 (8%)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:51

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:35:
[...]

Dat is zeker waar maar een ander verhaal dan dat bij @Kuusj het geval zou zijn.

Persoonlijk ben ik echt “fan” van dsg, heerlijk!
Wilde vroeger altijd een handbak en een automaat zou er niet inkomen, is tenslotte voor ouwe mensen!
Je bent dan ook niet meer van de jongste he :+

• Famous
  • Nu online
azz_kikr schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:30:
[...]

Je bent dan ook niet meer van de jongste he :+
Zeg dat, nog iets meer dan een maandje en ik tik de 28 alweer aan ;(

• Rainesh
@Willem_e83 en @Happy Man 2013 beide mooie configs!

Driving profiles kan niet met vcds etc geactiveerd worden. Bij de Golf gaat het namelijk met een knopje dus ze hebben daar een retrofit van gemaakt. Eigenlijk voegt het niet heel veel toe.

Ik zie jullie vast wel een keer verschijnen bij mij :p

@Famous je ziet er ouder uit dan ik man -O-

Rainesh wijzigde deze reactie 06-02-2019 08:17 (7%)

• Famous
  • Nu online
Rainesh schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:16:
@Willem_e83 en @Happy Man 2013 beide mooie configs!

@Famous je ziet er ouder uit dan ik man -O-
En dan heb je mij alleen nog mét make-up gezien :Y)

• wackidth
Je kent ze wel die automobilisten die constant remmen. Of remmen op plekken waar niet geremd hoeft te worden.

Nu ik mijn eerste auto met ACC heb (nog steeds een klote systeem, vind ik) dacht ik de verklaring te hebben gevonden van die irritante remmers, die hebben ACC.

Iemand zei hier ook dat wanneer acc ingrijpt we remlichten gaan branden, dat is dus (gelukkig) niet het geval.
ACC laat de remlichten alleen branden wanneer er stevig geremd wordt. Bij matig (af) remmen dus geen remlichten. Getest met OBDeleven.

Dus kan ik me nog heerlijk irriteren aan de No Nonsense remmers.

wackidth wijzigde deze reactie 06-02-2019 09:05 (21%)

.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

wackidth schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:02:
Je kent ze wel die automobilisten die constant remmen. Of remmen op plekken waar niet geremd hoeft te worden.

Nu ik mijn eerste auto met ACC heb (nog steeds een klote systeem, vind ik) dacht ik de verklaring te hebben gevonden van die irritante remmers, die hebben ACC.

Iemand zei hier ook dat wanneer acc ingrijpt we remlichten gaan branden, dat is dus (gelukkig) niet het geval.
ACC laat de remlichten alleen branden wanneer er stevig geremd wordt. Bij matig (af) remmen dus geen remlichten. Getest met OBDeleven.

Volgens mij gaan die lampen echt wel aan als hij remt. Als hij alleen op de motorrem afremt niet. Lijkt mij ook niet meer dan logisch, remmen=remlichten aan.

Ik denk ook echt dat VM een probleem heeft als die lampen niet aan gaan.

Tylen wijzigde deze reactie 06-02-2019 09:15 (4%)

• wackidth
Tylen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:13:
[...]

Volgens mij gaan die lampen echt wel aan als hij remt. Als hij alleen op de motorrem afremt niet. Lijkt mij ook niet meer dan logisch, remmen=remlichten aan.
Als jij dat denkt... Top.... Ik zie wat anders op de OBDeleven.

.

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Nog geen update rond mijn auto.

Wat is het stop/start systeem in die 85 pk polo een hel trouwens.
als je bij het stoplicht komt aanrijden en hij gaat net uit als de auto voor je gaat rijden heb je echt een gat van ongeveer 3 seconden waarbij de motor moet starten en de auto echt niks doet. Zo erg zelfs dat je de doorstroming negatief beïnvloedt.
Ik weet niet of het komt omdat dit een 3 cilinder is, maar de GTI heeft hier echt weinig tot geen last van.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

wackidth schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:15:
[...]

Als jij dat denkt... Top.... Ik zag wat anders op de OBDeleven.
Zag je wat op je schermpje van je telefoon/laptop? Ik zou maar eens in het donker gaan rijden en dan via je achteruitkijk spiegel een spiegeling in de auto achter je gaan opzoeken. Je remlampen gaan echt wel aan.

• Famous
  • Nu online
Viper® schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:15:
Nog geen update rond mijn auto.

Wat is het stop/start systeem in die 85 pk polo een hel trouwens.
als je bij het stoplicht komt aanrijden en hij gaat net uit als de auto voor je gaat rijden heb je echt een gat van ongeveer 3 seconden waarbij de motor moet starten en de auto echt niks doet. Zo erg zelfs dat je de doorstroming negatief beïnvloedt.
Ik weet niet of het komt omdat dit een 3 cilinder is, maar de GTI heeft hier echt weinig tot geen last van.
De grote van de accu wellicht?
Die is bij een GTI een stukje groter dan zon Polo.

Ondanks dat ik totaal geen BMW fan ben hebben zij dat wel goed voor elkaar, ongeveer het enige ook :P

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
Famous schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:20:
[...]

De grote van de accu wellicht?
Die is bij een GTI een stukje groter dan zon Polo.

Ondanks dat ik totaal geen BMW fan ben hebben zij dat wel goed voor elkaar, ongeveer het enige ook :P
Waar komt de haat op BMW vandaan? :p

• wackidth
Tylen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:19:
[...]

Zag je wat op je schermpje van je telefoon/laptop? Ik zou maar eens in het donker gaan rijden en dan via je achteruitkijk spiegel een spiegeling in de auto achter je gaan opzoeken. Je remlampen gaan echt wel aan.
Echt.... Hahaha eigenwijze mensen heb je altijd... Enne wel even goed lezen...

Bij hard afremmen gaan ze wel branden. Maar niet bij het naderen van een bv vrachtwagen en dan voel je niet het alleen afremmen op de motor.

Check jij maar eens met vagcom of obdeleven en kom dan nog eens terug

.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

wackidth schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:23:
[...]

Echt.... Hahaha eigenwijze mensen heb je altijd... Enne wel even goed lezen...

Bij hard afremmen gaan ze wel branden. Maar niet bij het naderen van een bv vrachtwagen en dan voel je niet het alleen afremmen van de motor.

Check jij maar eens met vagcom of obdeleven en kom dan nog eens terug
Ik heb geen auto uit de VAG groep meer he ;) maar ik weet gewoon zeker dat ze aan gaan. Ga maar niet uit van een stukje software maar check gewoon even echt of ze aangaan. Plak desnoods een gopro op je achterkant ;) Gaan ze niet branden, dan is het de motorrem.

@Rainesh jij verheldering hierover? ;)

• wackidth
Tylen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:25:
[...]

Ik heb geen auto uit de VAG groep meer he ;) maar ik weet gewoon zeker dat ze aan gaan. Ga maar niet uit van een stukje software maar check gewoon even echt of ze aangaan. Plak desnoods een gopro op je achterkant ;) Gaan ze niet branden, dan is het de motorrem.

@Rainesh jij verheldering hierover? ;)
Zucht......waarom moeilijk doen als je de info van de remlichten op een app krijgt.
En al helemaal vreemd iets zeker te weten over een auto die je niet eens meer bezit....

Ik heb het hier over feiten.....

Typisch gevalletje betweterigheid? Ken die types wel.... Man. Man

.

• Famous
  • Nu online
234FaTaLiTy schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:22:
[...]

Waar komt de haat op BMW vandaan? :p
Heb er gewoon helemaal niets mee, hoe het komt?
Geen idee :P

Vind de vormgeving gewoon niet zo mooi, zowel het interieur als exterieur.
Kijkende naar hoe dingen werken vind ik achterhaalt. Om nog maar niet te spreken over de mega luchtroosters die ze in de nieuwe modellen stoppen 8)7
Stoelen willen verstellen in een M140i, niet eens elektrisch.. dat mag je toch wel verwachten bij een A-merk?

Waar ik met plezier in een BMW heb gezeten was toen ik een reisje had gewonnen en ons vervoer een 7serie was waar we lui achterin mochten liggen.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

wackidth schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:27:
[...]

Zucht......waarom moeilijk doen als je de info van de remlichten op een app krijgt.
En al helemaal vreemd iets zeker te weten over een auto die je niet eens meer bezit....

Typisch gevalletje betweterigheid? Ken die types wel.... Man. Man
Tja, het gaat er bij mij gewoon niet in (en google maar eens rond, overal lees je dat ze weldegelijk aangaan). Het kan gewoon niet zo zijn dat als de auto daadwerkelijk remt, de remlichten niet aan gaan. Dan het VW nooit een type goedkeuring kunnen krijgen en waarschijnlijk al heel veel schadeclaims kunnen ontvangen. Je moet niet uitgaan van een appje op je telefoon.

Ennuh ik heb zowat alle types van vag wel gereden (fabia, octavia, ibiza, leon, polo, golf, passat, a3, a4, a5). Dus ik weet ondertussen wel hoe ze werken. :Z

• wackidth
Tylen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:31:
[...]

Tja, het gaat er bij mij gewoon niet in (en google maar eens rond, overal lees je dat ze weldegelijk aangaan). Het kan gewoon niet zo zijn dat als de auto daadwerkelijk remt, de remlichten niet aan gaan. Dan het VW nooit een type goedkeuring kunnen krijgen en waarschijnlijk al heel veel schadeclaims kunnen ontvangen. Je moet niet uitgaan van een appje op je telefoon.

Ennuh ik heb zowat alle types van vag wel gereden (fabia, octavia, ibiza, leon, polo, golf, passat, a3, a4, a5). Dus ik weet ondertussen wel hoe ze werken. :Z
Laatste keer.... Remlichten gaan aan bij sterk afremmen..... Maar bij zachter afremmen niet....

Dit zou ook erg irritant zijn he?? Bij elke ACC correctie de remverlichting aan.

Dit niet laten werken van de remlichten (ook al voel je duidelijk remmen) valt waarschijnlijk in de marge afremmen op de motor.

En ik vertrouw zeker op de App..... Kan zien of hij een CAN signaal krijgt of een pedaalschakelaar signaal. Etc etc.

Iedereen is welkom om mee te kijken...
En waar gaat het over..... Blijf het vreemd vinden dat iemand zonder VAG en zonder OBDeleven of Vagcom beweert dat het wel zo is.

Rest my case. :w

.

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12:16
wackidth schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:02:

Zijn dat dan dezelfde mensen die constant op de linkerbaan blijven rijden omdat de ACC anders afremt? ;)

• wackidth
boers706 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:40:
[...]

Zijn dat dan dezelfde mensen die constant op de linkerbaan blijven rijden omdat de ACC anders afremt? ;)
Hahaha waarschijnlijk wel dan rij je het lekkerst. Ik verlang terug naar AC....

En zo te zien is die vraag er ook uit de markt....

Maar tja zulk soort opties zijn alleen bedeeld voor de upper-class VAG kennende.
YouTube: BMW X5 vs. Volkswagen Touareg - AutoWeek Dubbeltest - English subtitles

Het kan ook terug gezet worden met VCDS. Maar dat is geen A B C-tje dus dat laat ik maar even.

wackidth wijzigde deze reactie 06-02-2019 09:58 (7%)

.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:25

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

@Tylen

Het door jouw aangehaalde "remmen op meer dan enkel op de motor (c.q. gas los) = remlichten aan" is zeker niet waar.

Ik ben het eens met @wackidth, dat bij het geautomatiseerd (lees: door de ACC) afremmen niet altijd de remlichten aangaan. Dat is op mijn Passat met ACC niet anders.

Ik heb het dan over héél lichtjes bijremmen waarbij je voelt dat het meer is dan enkel op de motor, de remlichten gaan dan niet aan.

Vergelijk de vertraging een beetje bij terugschakelen naar een lagere versnelling waarbij je de koppeling weer op laat komen, alleen dan geleidelijker (haha, hoe leg ik dit uit :+).

Kanttekening is dat natuurlijk bij excessief remmen door de ACC de remlichten wel aanspringen.

Ik denk dat VAG een goede afweging heeft gemaakt tussen veiligheid en lichtkermis.

www.google.nl

• Rainesh
Idd bij stevig remmen gaan de remlichten branden en wanneer acc merkt dat alleen gas los voldoende is dan gaan ze niet aan.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Rainesh schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:20:
Idd bij stevig remmen gaan de remlichten branden en wanneer acc merkt dat alleen gas los voldoende is dan gaan ze niet aan.
Precies, wat ik zeg dus. Gas los=niet remlicht.Heel lichtjes remmen met de fysieke remmen is wel licht aan. Niet meer dan logisch en (lijkt mij) wettelijk verplicht.
MisteRMeesteR schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:19:
@Tylen

Het door jouw aangehaalde "remmen op meer dan enkel op de motor (c.q. gas los) = remlichten aan" is zeker niet waar.
Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg niet dat de lichten aan gaan bij gas los (motorrem).

Tylen wijzigde deze reactie 06-02-2019 10:29 (29%)

Pagina: 1 ... 94 ... 108 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True