Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.743 views

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

daanbanaan_ schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:35:
Heb net een RCD330G gekocht voor een 2007 Golf MK5, maar geen idee of m'n CAN bus de juiste upgrades heeft gehad om battery drain te voorkomen. Kan ik dat zelf checken of moet ik bij iemand langs gaan?
Moeilijk, je kan het type nummer op de gateway bekijken. Dat kan al indicatie geven of die update nodig heeft.
JE zal het wel merken of die drain heeft zelf als je eens met platte accu zit :D

maktelijkste is langsgaan bij iemand met vcp/vcds. Dan kan je lezen of die upgedated is of update nodig heeft.

Je kan ook gewoon vervangen, gebruikte gateway kost niet veel. (heb je nog steeds iemand nodig om de gateway te configureren)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• daanbanaan_
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-01 20:55
azz_kikr schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:49:
[...]

Moeilijk, je kan het type nummer op de gateway bekijken. Dat kan al indicatie geven of die update nodig heeft.
JE zal het wel merken of die drain heeft zelf als je eens met platte accu zit :D

maktelijkste is langsgaan bij iemand met vcp/vcds. Dan kan je lezen of die upgedated is of update nodig heeft.

Je kan ook gewoon vervangen, gebruikte gateway kost niet veel. (heb je nog steeds iemand nodig om de gateway te configureren)
Aight, ga ik dat eerste ff doen. Ik check 't liever eerst voordat ik 's ochtends met een lege accu zit :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kuusj schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Wat is er :+? Nog nooit gehad die melding? Best nuttige melding natuurlijk, maar niet als ik op een binnendoor weggetje zit en een melding krijg dat er 200km verderop een spookrijder ergens bij Hasselt op de autosnelweg zit :'(
Weet je zeker dat dat Hasselt BE was en niet Hasselt in NL? Bestaat namelijk ook gewoon.
En vziw komt dat mee met TMC oid. Sowieso, spookrijdermeldingen worden op de radio ook voor heel NL tegelijk uitgezonden en onderbreken radioprogramma's, dus mooi in lijn met wat al bestond :)
* The Eagle al twee keer een dergelijke melding gehad in 3/4 jaar tijd, en blij mee.
Ja je schrikt van die melding van de auto, maar liever dat dan een spookrijder in je vizier :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:14

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

The Eagle schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 22:34:
[...]

Weet je zeker dat dat Hasselt BE was en niet Hasselt in NL? Bestaat namelijk ook gewoon.
En vziw komt dat mee met TMC oid. Sowieso, spookrijdermeldingen worden op de radio ook voor heel NL tegelijk uitgezonden en onderbreken radioprogramma's, dus mooi in lijn met wat al bestond :)
* The Eagle al twee keer een dergelijke melding gehad in 3/4 jaar tijd, en blij mee.
Ja je schrikt van die melding van de auto, maar liever dat dan een spookrijder in je vizier :X
Nee ik heb tot dusver alleen meldingen uit België gekregen. Hasselt was even een dom voorbeeld :+
Ik woon dan ook op 10 minuten rijden van de Belgische grens dus dat zal ook meespelen. Overigens ook 10 minuten van de Duitse grens, maar daar heb ik nog geen melding van ontvangen.

Overigens prima die melding natuurlijk, maar vind m een tikkeltje overdreven als ik zoals in mijn voorbeeld op een binnendoor weg zit op 200km afstand :+ Als het binnen 50-75km zou zijn, zou het al een stuk relevanter kunnen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Kuusj op 26-01-2019 23:14 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:45

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dan zullen die meldingen over spookrijders toch op de e.o.a. manier regio gebonden zijn. Al een paar keer een melding gehad maar nog nooit over spookrijders in België. Ik woon in de regio Zwolle.

Het liefst zou je het beperken tot een straal van 20 kilometer maar dat zal dan weer vragen oproepen: 'hoe weten ze dat ik op 20 km van de spookrijder ben?'

[ Voor 28% gewijzigd door GerCor op 26-01-2019 23:17 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:14

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

GerCor schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:15:
Dan zullen die meldingen over spookrijders toch op de e.o.a. manier regio gebonden zijn. Al een paar keer een melding gehad maar nog nooit over spookrijders in België. Ik woon in de regio Zwolle.

Het liefst zou je het beperken tot een straal van 20 kilometer maar dat zal dan weer vragen oproepen: 'hoe weten ze dat ik op 20 km van de spookrijder ben?'
De auto zegt mij al de afstand tot de spookrijder, dus het lijkt me letterlijk 1 regeltje code (if distance =< 50km, print x) om dat te implementeren, hoeft de uitzendende instantie mijn locatie ook niet te weten. Maar je kunt de melding ook uitzetten meen ik :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• GerCor

GerCor

Hoe je meldingen over spookrijders zou moeten uitschakelen is mij niet bekend.

Net even gezocht en ben er nu (pas) achter dat de RDS-TMC geleverd wordt door NPO-ANWB.
Regionaal? In welke zin, denk ik dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M5rpzUoAtN4pCkP3pGZnlaNl/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G9TX1cvITDZPxLmukAsaem5R/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ryPSHx65LeCP0CMr379egYGi/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 26-01-2019 23:54 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• GerCor

GerCor

kraftwerk schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:57:
Er bestaat ook zoiets als https://www.poibase.com maar het is me nog niet duidelijk of je daar een lijst kunt genereren met CCS stations.
Interessant. (y)

Heb me wat ingelezen. Veel teveel ellende. 'Let But' dus. Maar wel even in de voorkeuren (POI) gedoken en andere geselecteerd. Zo blijf je ontdekken.

EDIT: tegen beter weten in, auto gepoetst. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gdn35sI6Ki7wIwd3Kl2RWZfo/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 27-01-2019 16:52 ]

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 09:58
azz_kikr schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:19:
[...]

Het zijn niet die zekeringen, het zijn die dikke dan de voorkant van die zekering kast, die met die rode kabels eraan. Kan ze van hier niet lezen welke zekeringen eraan hangen.
Fusebox

Zo te zien wel dus ....

Zal morgen de laptop met VCDS er even aanhangen, meen me te herinneren dat het vinkje bij Auxiliary Heater uit stond. Had namelijk niet t idee dat ik na 30-60 seconden al echt goed warme lucht had :+

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:05
GerCor schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:25:
[...]

Interessant. (y)

Heb me wat ingelezen. Veel teveel ellende. 'Let But' dus. Maar wel even in de voorkeuren (POI) gedoken en andere geselecteerd. Zo blijf je ontdekken.

EDIT: tegen beter weten in, auto gepoetst. :9

[Afbeelding]
Shiny!

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Het Vosje schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:49:
[...]

[Afbeelding: Fusebox]

Zo te zien wel dus ....

Zal morgen de laptop met VCDS er even aanhangen, meen me te herinneren dat het vinkje bij Auxiliary Heater uit stond. Had namelijk niet t idee dat ik na 30-60 seconden al echt goed warme lucht had :+
Had je nu nog iets lager een foto gemaakt, konden we ook de zekeringen zien.
Niet alle aux heaters hebben een eigen module.
Er bestaan 2 versies, een met eigen canbus module (zichbaar in vcds) en een domme versie (wordt gestuurd door ecu van wagen, niet zichtbaar in vcds). Dus wss heb je net zoals ik de domme versie. Werkt even goed als de canbus versie, daar niet van.

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 09:58
azz_kikr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:14:
[...]

Had je nu nog iets lager een foto gemaakt, konden we ook de zekeringen zien.
Niet alle aux heaters hebben een eigen module.
Er bestaan 2 versies, een met eigen canbus module (zichbaar in vcds) en een domme versie (wordt gestuurd door ecu van wagen, niet zichtbaar in vcds). Dus wss heb je net zoals ik de domme versie. Werkt even goed als de canbus versie, daar niet van.
Haha pfff, doe ik dat morgen nog wel ff. Je ziet trouwens op die ijzeren plaat onder die BCEHDF ook een amperage staan, zegt dat niet al iets?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Het Vosje schreef op zondag 27 januari 2019 @ 19:51:
[...]

Haha pfff, doe ik dat morgen nog wel ff. Je ziet trouwens op die ijzeren plaat onder die BCEHDF ook een amperage staan, zegt dat niet al iets?
Niet eens gezien, op telefoon bezig. Teeny weeny. Die 80a is het normaal....

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:37
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 00:35:
[...]

Even voor de zekerheid, je hebt bij weergaven voor verbruik en actieradius gekozen? Of staat die daar op efficiëntie?
Die keuze heb ik niet. Heb Classic, Effecientie, Navigatie, hulpsystemen.

• bobvdvalk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-01 11:42
Khayma schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:37:
[...]

Die keuze heb ik niet. Heb Classic, Effecientie, Navigatie, hulpsystemen.
Bij mij in de polo is het Car -> active info display. En dan staan daar 2 rondjes en dan kan je daar een view kiezen die je hebben wilt.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Omdat ik 't land ga verlaten ben ik binnen een maand of 6 van plan mijn VW Golf uit 2015 te verkopen :-( Ik ga hem missen maar als 'ie daarna een half jaar staat niks te doen kost het vooral erg veel geld. Of zijn er handigere manieren om een auto goedkoop te stallen? Verzekering schorsen, wegenbelasting idem, droog binnen zetten ergens? Kost in ieder geval afschrijving natuurlijk...

Het is een import uit Duitsland: 1.4 TSI DSG Highline, 150pk, parelmoerzwart, lane assist, ACC, R-line Sportpakket (lees: alleen maar verlaagd en stuggere vering), standkachel, Dynaudio geluidsinstallatie, en iets van 30k op de teller, verwarmd stuur, verwarmde stoelen, parkassist, alcantara bekleding.

Nu twee vragen:
  1. Waar verkoop je dit als particulier het veiligst voor een goede prijs? Mijn eerste idee is Marktplaats, maar da's ook best prijzig én je zit met een grote lading oplichters en "ik biet 100 eur kom morguh hale" types...
  2. Hoeveel is zo'n auto eigenlijk waard? Ik zie op Autoscout24 geen gelijkwaardige auto's in Nederland te koop staan. Via wijkopenautos.nl krijg ik een bod van €18.695, dat vind ik persoonlijk wel extreem laag (maar die lui moeten ook geld verdienen natuurlijk).
Ik heb geen haast maar wil 't wel goed doen :P

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:29

CaDje

Framedrops for life

Blue-eagle schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:29:
Omdat ik 't land ga verlaten ben ik binnen een maand of 6 van plan mijn VW Golf uit 2015 te verkopen :-( Ik ga hem missen maar als 'ie daarna een half jaar staat niks te doen kost het vooral erg veel geld. Of zijn er handigere manieren om een auto goedkoop te stallen? Verzekering schorsen, wegenbelasting idem, droog binnen zetten ergens? Kost in ieder geval afschrijving natuurlijk...

Het is een import uit Duitsland: 1.4 TSI DSG Highline, 150pk, parelmoerzwart, lane assist, ACC, R-line Sportpakket (lees: alleen maar verlaagd en stuggere vering), standkachel, Dynaudio geluidsinstallatie, en iets van 30k op de teller, verwarmd stuur, verwarmde stoelen, parkassist, alcantara bekleding.

Nu twee vragen:
  1. Waar verkoop je dit als particulier het veiligst voor een goede prijs? Mijn eerste idee is Marktplaats, maar da's ook best prijzig én je zit met een grote lading oplichters en "ik biet 100 eur kom morguh hale" types...
  2. Hoeveel is zo'n auto eigenlijk waard? Ik zie op Autoscout24 geen gelijkwaardige auto's in Nederland te koop staan. Via wijkopenautos.nl krijg ik een bod van €18.695, dat vind ik persoonlijk wel extreem laag (maar die lui moeten ook geld verdienen natuurlijk).
Ik had zelf m'n vorige auto (BWM Z4) via Autoscout en Autotrack aangeboden, en volgens mij uiteindelijk via Autotrack verkocht. Op vage berichten moet je gewoon niet op in gaan.

Kwa prijs kun je gewoon kijken op de bekende websites naar vergelijkbare autos, en dan iets lager gaan zitten gezien jij als particulier geen dingen als garantie kunt bieden (dat heb ik toen gedaan).

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou mijn polo staat nog bij de dealer.
vrijdag ochtend ingeleverd, werd om 16:00 gebeld. Er is een terugroep actie voor het ABS/ESP systeem, na de update geeft deze rare gegevens terug, stuuruitslag 5000 graden oid.
Dus vervangend vervoer en ze gaan contact opnemen met de importeur.

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Viper® schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:17:
vrijdag ochtend ingeleverd, werd om 16:00 gebeld. Er is een terugroep actie voor het ABS/ESP systeem, na de update geeft deze rare gegevens terug, stuuruitslag 5000 graden oid.
Ook nieuwe Polo toch? Ik moet nog steeds voor de gordel terug, maar geen tijd :+ Is er nu voor mij ook een ABS/ESP terugroep? Heb volgens mij geen update gehad sinds ik de auto heb begin 2018.

• Viper®
  • Niet online
Marsjee schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:07:
[...]

Ook nieuwe Polo toch? Ik moet nog steeds voor de gordel terug, maar geen tijd :+ Is er nu voor mij ook een ABS/ESP terugroep? Heb volgens mij geen update gehad sinds ik de auto heb begin 2018.
klopt.

ik begreep dat de abs/esp nu niet ingrijpt bij een slip door tegen te sturen. Dit is niet actief oid.
maar goed, software update geeft dus wat issues.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-11 10:14
De mijne is in november ergens voor de gordel geweest, niks gehoord over andere terugroepacties.

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:58

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Viper® schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:03:
[...]

klopt.

ik begreep dat de abs/esp nu niet ingrijpt bij een slip door tegen te sturen. Dit is niet actief oid.
maar goed, software update geeft dus wat issues.
Dan lijkt me dit een heel erg belangrijke update wat dan zelfs een terugroepactie zou moeten zijn. Toch apart een veiligheidssysteem wat niet werkt

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:23
Gaat me zelf niet lukken met me vcds kabel...iemand nog tips in Noord Holland Noord wb vrijschakslen van video tijdens rijden in Passat b8?

En iemand die toevallig weet wat er gebeurd met je mijn vkswagen module die m beschikbaar maakt voor de app, als het simkaart abbo afgelopen is na 2 jaar? Waar zit die module?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:48
Soullancer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:10:
Gaat me zelf niet lukken met me vcds kabel...iemand nog tips in Noord Holland Noord wb vrijschakslen van video tijdens rijden in Passat b8?

En iemand die toevallig weet wat er gebeurd met je mijn vkswagen module die m beschikbaar maakt voor de app, als het simkaart abbo afgelopen is na 2 jaar? Waar zit die module?
Die module zit achter je klokken. Volgens mij is nog steeds onduidelikk wat er gebeurt na het aflopen van dat abbonement, ik kan er ook niks meer over vinden in de mijn vw app sinds die vernieuwd is..

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Antera schreef op maandag 28 januari 2019 @ 21:22:
[...]

Dan lijkt me dit een heel erg belangrijke update wat dan zelfs een terugroepactie zou moeten zijn. Toch apart een veiligheidssysteem wat niet werkt
Ah, mijne zit al vanaf dag 1 met een bug in de abs. Na bijna 7 jaar zou je toch denken dat een software update zou bestaan maar helaas.....Nooit terugroepactie geweest of software update... gelukkig komt de bug niet altijd voor, enkel onder extreme omstandigheden.. ( alle,4x4 tigs van 2008 tot facelift hebben dit nog steeds).

Voorlopig enige mogelijkheid is de abs module zelf vervangen maar beetje duur en te veel moeite imho voor,iets waar de fout bij volkswagen ligt.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 10:50
Scrtz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 04:25:
[...]

Die module zit achter je klokken. Volgens mij is nog steeds onduidelikk wat er gebeurt na het aflopen van dat abbonement, ik kan er ook niks meer over vinden in de mijn vw app sinds die vernieuwd is..
Bij mij zit die weggestopt in het vakje waar de zekeringen zitten. Linksonder je stuur.

• GerCor

GerCor

Heren. Het is abonnement, niet abbonement. |:(

Moest ik even kwijt

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 29-01-2019 09:56 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20
Soullancer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:10:

In Noord Holland niet echt. Anders kan ik het wel voor je doen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Scrtz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 04:25:
[...]

Bizar, wanneer hadden wij het erover?
Zon 1,5 jaar geleden? :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:59:
In Noord Holland niet echt. Anders kan ik het wel voor je doen.
En dan waarschijnlijk met VCP. :+

Noord-Holland, Zuid-Holland ….. wat scheelt het?

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:58

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Of met obd11 :-)

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• GerCor

GerCor

Kan, maar dan hoeft hij niet naar @Rainesh

• Soullancer
Als het maar werkt 8)7
GerCor schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:21:
[...]

Kan, maar dan hoeft hij niet naar @Rainesh
Haha zolang het geen limburg is, is het het overwegen waard!

• Rainesh
Soullancer schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:49:
[...]

Als het maar werkt 8)7

[...]

Haha zolang het geen limburg is, is het het overwegen waard!
Voorburg :)

• Scrtz
The Conman schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:33:
[...]

Bij mij zit die weggestopt in het vakje waar de zekeringen zitten. Linksonder je stuur.
Oh echt? Geinig, wat voor auto spreken we dan over? Tot nu toe was alleen bekend dat het achter de klokken geplaatst werd, iig bij onder andere Golfjes.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 10:50
Scrtz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:37:
[...]

Oh echt? Geinig, wat voor auto spreken we dan over? Tot nu toe was alleen bekend dat het achter de klokken geplaatst werd, iig bij onder andere Golfjes.
Een Golf uit 2019. Kwam er achter toen ik de hardwire kit ging inbouwen in het zekeringskastje.
Zo een kastje van het merk Mind die eerder was getoont in dit topic

• Scrtz
Famous schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:00:
[...]

Bizar, wanneer hadden wij het erover?
Zon 1,5 jaar geleden? :+
Haha ja inderdaad, ik heb het ook al zeker 2 jaar in mijn auto zitten. In de FAQ op de VW website hebben ze het ook alleen over 3 jaar, meer wordt er ook niet over gezegd.

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:26:
[...]

Haha ja inderdaad, ik heb het ook al zeker 2 jaar in mijn auto zitten. In de FAQ op de VW website hebben ze het ook alleen over 3 jaar, meer wordt er ook niet over gezegd.
Echt te belachelijk voor woorden.
Toen het op de webshop stond had ik direct gebeld over hoe of wat.

'Eh ja, sorry meneer maar dat is nog niet bekend'.
|:( |:( |:(

Voor mij direct een trigger geweest om het niet te laten plaatsen in de auto.
no offense :9

• Scrtz
Famous schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:28:
[...]

Echt te belachelijk voor woorden.
Toen het op de webshop stond had ik direct gebeld over hoe of wat.

'Eh ja, sorry meneer maar dat is nog niet bekend'.
|:( |:( |:(

Voor mij direct een trigger geweest om het niet te laten plaatsen in de auto.
no offense :9
Ach ik ben afgestudeerd dus die auto zal hoogstwaarschijnlijk al van eigenaar gewisselt zijn na dat 3e jaar :-)

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:31:
[...]

Ach ik ben afgestudeerd dus die auto zal hoogstwaarschijnlijk al van eigenaar gewisselt zijn na dat 3e jaar :-)
Gefeliciteerd!

Al enig idee wat je terug wilt?
Een Golf of toch liever iets van het andere kamp :D

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Blue-eagle schreef op maandag 28 januari 2019 @ 10:29:

Nu twee vragen:
Als auto je veel waard is schorsen en een boer met een caravanstalling o.i.d. opbellen met de vraag of je er een auto mag stallen.

• Scrtz
Famous schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:33:
[...]

Gefeliciteerd!

Al enig idee wat je terug wilt?
Een Golf of toch liever iets van het andere kamp :D
Ja twijfel nog haha, zie het nog wel. Polo AW, a3 of golf wss

@Blue-eagle lekker ergens inleveren, je wilt echt niet particulieren aan je deur hebben met 20k+ op zak of zo. Ik ben namelijk een aantal maanden geleden nog een mafketel tegengekomen die nep geld had en een taser trok bij de verkoop van een iPhone. No more marktplaats for me, zeker niet qua auto’s. Ruil ze wel lekker in.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vw maar roepen dat er door de oplaadpalen de 12v accu stuk gaat of leeg wordt getrokken en dat vw wel gaat vragen om een nieuwe software update, maar dat was niet zo want bij mij blijkt binnen 40k km mijn 12v accu nu al stuk te zijn. Er is een coulance regeling, echt top weer.
Nu nog het oplossen van vocht in de auto, dan hoef ik niet meer te krabben aan de binnenkant. Sta je dan met je goed gedrag aan de buitenkant te krabben, blijkt dat binnenin de ijslaag zit. Nee er lekt geen water in de auto, lijkt alleen zo.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Famous
Scrtz schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 17:11:
[...]

Ja twijfel nog haha, zie het nog wel. Polo AW, a3 of golf wss

@Blue-eagle lekker ergens inleveren, je wilt echt niet particulieren aan je deur hebben met 20k+ op zak of zo. Ik ben namelijk een aantal maanden geleden nog een mafketel tegengekomen die nep geld had en een taser trok bij de verkoop van een iPhone. No more marktplaats for me, zeker niet qua auto’s. Ruil ze wel lekker in.
Tuurlijk heb je altijd mafklappers maar ik heb er nooit gezeik mee gehad.
Aankoop/verkoop nooit een probleem geweest.

Gewoon goed de berichten filteren.
“Ergste” wat ik meegemaakt hebt is dat mijn auto opeens in Frankrijk te koop stond :D

Adres was een supermarkt :9

• dennisdew16
  • Niet online
Ben nieuw op dit deel van het tweakersforum, maar hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een aantal weken terug een tweede hands golf7 comfortline gekocht(bouwjaar 12-2015). Nu zit ik met de vraag wat voor infotainment systeem ik daarin heb zitten en of dit MIB 1 of 2 is. Heb al het een en ander opgezocht op dit forum en daarbuiten maar ik krijg geen duidelijk antwoord naar voren.

Het uiterlijk is hetzelfde als onderstaande link:
https://www.bks-tuning.co...iscover-pro-retrofit.html

Bij de boekjes die ik bij de auto heb gekregen zit een manual van discover pro, echter als ik bij systeeminformatie het onderdeelnummer opvraag staat daar:3Q0035846. Volgens google is dit discover media. Tevens is app-connect mogelijk maar dat moet blijkbaar nog vrijgeschakeld worden.Het kan toch niet zo zijn dat ik media unit met pro scherm heb?

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Misschien is er van mijn kant nog meer informatie nodig maar als iemand het wat kan verduidelijken graag :)

• GerCor

GerCor

dennisdew16 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:32:
Ben nieuw op dit deel van het tweakersforum, maar hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een aantal weken terug een tweede hands golf7 comfortline gekocht(bouwjaar 12-2015). Nu zit ik met de vraag wat voor infotainment systeem ik daarin heb zitten en of dit MIB 1 of 2 is. Heb al het een en ander opgezocht op dit forum en daarbuiten maar ik krijg geen duidelijk antwoord naar voren.

Het uiterlijk is hetzelfde als onderstaande link:
https://www.bks-tuning.co...iscover-pro-retrofit.html

Bij de boekjes die ik bij de auto heb gekregen zit een manual van discover pro, echter als ik bij systeeminformatie het onderdeelnummer opvraag staat daar:3Q0035846. Volgens google is dit discover media. Tevens is app-connect mogelijk maar dat moet blijkbaar nog vrijgeschakeld worden.Het kan toch niet zo zijn dat ik media unit met pro scherm heb?

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Misschien is er van mijn kant nog meer informatie nodig maar als iemand het wat kan verduidelijken graag :)
Je hebt een Discover Pro MIB2.

Kijk voor de zekerheid ook even in het handschoenenvakje. Daar zit ook een unit waar je SD-kaartjes in kunt doen.

Onderdeelnummer 3Q0035846: https://www.bm-parts.nl/o...wLCJzIjoiM1EwMDM1ODQ2In0=

Discover Media:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0LHtmkRnqLudVS7Low68UDGZ/full.png

Discover Pro:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p35qQiqsNSMXeBxrILZcG1b6/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 29-01-2019 22:12 ]

• dennisdew16
  • Niet online
@GerCor bedankt voor het snelle antwoord. Ik las ook dat je bij sommige uitvoering een film kan kijken op je discover scherm. Kan dat dan ook met deze of is het alleen een cd slot?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dennisdew16 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:36:
@GerCor bedankt voor het snelle antwoord. Ik las ook dat je bij sommige uitvoering een film kan kijken op je discover scherm. Kan dat dan ook met deze of is het alleen een cd slot?
Kijk eens in je dashboardkastje en pak beide SD kaartjes eens uit 't apparaat wat daar hangt. Als je navigatie 't daarna nog steeds doet dan heb je een "PRO".

Dat 8" scherm is leverbaar op beide varianten..... 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dennisdew16
  • Niet online
@wimmel_1 Ga ik morgen doen! Ik heb trouwens het scherm wel gemeten vanochtend en dat was 16,5 cm(6,5 inch). Vandaar ook mijn verwarring...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

6,5" .....Dan ga er maar alvast vanuit dat je navigatie 't niet meer doet nadat je de SD card's er uit genomen hebt en dat 't dus ook géén "PRO" System is.

Helaas.... Én jammer. Een normale DVD in 't apparaat stoppen helpt dan ook niet doordat er een CD speler in zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 29-01-2019 23:06 ]

• GerCor

GerCor

dennisdew16 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:36:
Bij de Discover Pro kun je ook DVD kijken maar wie heeft of gebruikt nog DVD? Beeldkwaliteit is natuurlijk waardeloos. Beter een filmpje op een SD kaart of de interne Harddrive zetten.

Standaard kun je alleen film kijken als de auto stilstaat (nagenoeg). Maar ook daar zijn oplossingen voor: VCP of OBDeleven. d:)b (y)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:44:
[...]

Bij de Discover Pro kun je ook DVD kijken maar wie heeft of gebruikt nog DVD? Beeldkwaliteit is natuurlijk waardeloos. Beter een filmpje op een SD kaart of de interne Harddrive zetten.

Standaard kun je alleen film kijken als de auto stilstaat (nagenoeg). Maar ook daar zijn oplossingen voor: VCP of OBDeleven. d:)b (y)
Succes met het activeren van VIM op een 'non' DVD Discover Pro apparaat 8)

• 234FaTaLiTy
azz_kikr schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:19:
[...]

Ja, kan ook, ergens in 2006 zijn ze plaats opgeschoven blijkbaar :D
http://knigaproavto.ru/sh...agen/golf/218-golf-v.html

Dus ja, 100% zeker dat je er eentje hebt....
Nou, iets meer zekerheid.
Ben langs iemand met VCDS apparatuur geweest, die heeft kunnen zien dat 'ie idd uit stond zoals ik dacht.. maar ook dat ie een error gaf Auxiliary heater - defect.
Dus dat wordt een nieuwe scoren :)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

234FaTaLiTy schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:48:
[...]

Nou, iets meer zekerheid.
Ben langs iemand met VCDS apparatuur geweest, die heeft kunnen zien dat 'ie idd uit stond zoals ik dacht.. maar ook dat ie een error gaf Auxiliary heater - defect.
Dus dat wordt een nieuwe scoren :)
Kost niet zo veel. Zie wel dat je het slimme model hebt dan, want het domme/slimme model zijn niet onderling wisselbaar.

Je kan het uitlezen en zien hoeveel W ieder element geeft of niet...
Wel leuke fix van je garage, gewoon uitschakelen :D

Als je iemand kent die beetje kan solderen, zijn bijna altijd zelfde dingen die stuk zijn (1of meerdere).
- De gele weerstanden
- De rode Mosfets
- Het blauwe ding links boven

FEAR MY PAINT SKILSS!!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XFCAKs3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 30-01-2019 10:33 ]

• dennisdew16
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:02:
6,5" .....Dan ga er maar alvast vanuit dat je navigatie 't niet meer doet nadat je de SD card's er uit genomen hebt en dat 't dus ook géén "PRO" System is.

Helaas.... Én jammer. Een normale DVD in 't apparaat stoppen helpt dan ook niet doordat er een CD speler in zit.
Je hebt gelijk inderdaad. Heb de SD kaarten verwijderd en dan werkt de navigatie inderdaad niet.
Maar om terug te komen op het scherm.... Op de volkswagen site staat het volgende:
https://imgur.com/pFrDSVr

Daar zie je bij 6,5 inch duidelijk nog een zwarte rand langs het scherm lopen en die heb ik niet. Dus als ze de hoeken van de schermranden ook meenemen zit ik misschien ook wel op 20cm. Maar feit blijft natuurlijk dat ik geen navigatie zonder SD kaart kan doen, dus ik zal me er wel bij neerleggen :p

• GerCor

GerCor

dennisdew16 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:50:
[...]

Je hebt gelijk inderdaad. Heb de SD kaarten verwijderd en dan werkt de navigatie inderdaad niet.
Maar om terug te komen op het scherm.... Op de volkswagen site staat het volgende:
https://imgur.com/pFrDSVr

Daar zie je bij 6,5 inch duidelijk nog een zwarte rand langs het scherm lopen en die heb ik niet. Dus als ze de hoeken van de schermranden ook meenemen zit ik misschien ook wel op 20cm. Maar feit blijft natuurlijk dat ik geen navigatie zonder SD kaart kan doen, dus ik zal me er wel bij neerleggen :p
Kun je niet gewoon even een foto plaatsen van jouw systeem? Praat wat makkelijker.

YouTube: VW Golf 7, MY2016 – running iGO navigation app on Composition Media ...

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 30-01-2019 12:19 ]

• 234FaTaLiTy
@azz_kikr superr, gaat goedkomen, bedankt! :D

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 16:41
GerCor schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:41:
[...]

Je hebt een Discover Pro MIB2.

Kijk voor de zekerheid ook even in het handschoenenvakje. Daar zit ook een unit waar je SD-kaartjes in kunt doen.

Onderdeelnummer 3Q0035846: https://www.bm-parts.nl/o...wLCJzIjoiM1EwMDM1ODQ2In0=

Discover Media:

[Afbeelding]

Discover Pro:

[Afbeelding]
Ik heb een Discover Media systeem van 2016. Die lijkt dus exact op de Discover Pro, alleen het scherm is een maatje kleiner. Let daar dus op! :)

M3P 24'

• JB076
Bij de nieuwste generatie is het verschil inderdaad een stuk duidelijker.

• dennisdew16
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Kun je niet gewoon even een foto plaatsen van jouw systeem? Praat wat makkelijker.

YouTube: VW Golf 7, MY2016 – running iGO navigation app on Composition Media ...
Reactie van @Vissa66 verduidelijkt alles eigenlijk. Evengoed hier nog een foto van mijn systeem.
https://imgur.com/fiTPvL7

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 16:41
Zelfde systeem als mij zo te zien, de Discovermedia. :)

Allernieuwste is idd veel makkelijker uit elkaar te houden. Met fysieke knoppen is de media, touch only is de pro. :)

[ Voor 52% gewijzigd door Vissa66 op 30-01-2019 21:40 ]

M3P 24'

• GerCor

GerCor

De vraag was toch of je filmpjes kon kijken tijdens het autorijden? Ik zou niet waarom dat niet kan.

• dennisdew16
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 02:17:
De vraag was toch of je filmpjes kon kijken tijdens het autorijden? Ik zou niet waarom dat niet kan.
Dat klopt, alleen was meer uit nieuwsgierigheid. Ga ik niet echt gebruiken denk ik. Maar ik ga het zeker even proberen.

• Tylen
  • Laatst online: 22:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik dat super veel juist. We kijken veel dvd's en film bestanden vanaf usb stick in de auto. Morgen weer op wintersport dus de kids kijken weer filmpjes :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• The Eagle

The Eagle

Zit er bij een discover pro ook ergens een video uit uitgang verstopt in de Passat? Heb portable DVD spelers met AUX in voor de kids achterin, handig als dat via de centerconsole kan :)

Overigens vanochtend ook een mooie. WIl ik tanken, wil het tankklepje niet meer open. Klepje zelf is vrij dus ik denk dat de sluitin intern een beetje is vastgevroren. Kan nog 430 km rijden dus zal wel loslopen, maar moet morgen even 260km retour en is wel fijn als ik daarna wat diesel kan bijvullen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Famous
GerCor schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 02:17:
Nachtdienst gehad Gerrie? :9

gezien jij weleens mensen corrigeert

• GerCor

GerCor

Famous schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:47:
[...]

Nachtdienst gehad Gerrie? :9

gezien jij weleens mensen corrigeert
Avonddienst. Tot 02:00 uur.

• Viper®
  • Niet online
Viper® schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:17:
-update-

gisteren gebeld door de dealer dat ze er nog steeds mee bezig zijn.
Hopelijk voor het weekend, maar mijn gok is dat hij pas volgende week klaar is.

Iets met het stuurhuis en de software, mogelijk moeten ze het vervangen.

De vervangende auto, ook nieuwe polo, vind ik beduidend minder fijn dan de mijne. Dit komt deels door de rijbeleving en uitrusting.
Zo kapte gisteren de ACC er al mee na 3 sneeuwvlokjes. Verder blijft deze dan ook uit totdat je de auto weer uit/aan zet. (sleutel uit het contact). Hele tijd een oranje uitroepen in beeld.
hand airco, wel discovery met dab. wel 2 lijntjes verticaal door het scherm heen.
standaard tellerklokken geeft een gedateerde look, ik heb zelf het AID.
stuurbedienings knopjes zijn anders voor volume harder/zachter dan op mijn uitvoering.

paar zaken die mij zo opvielen.

[ Voor 32% gewijzigd door Viper® op 31-01-2019 11:46 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tylen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:31:
Ik gebruik dat super veel juist. We kijken veel dvd's en film bestanden vanaf usb stick in de auto. Morgen weer op wintersport dus de kids kijken weer filmpjes :)
Tablets op de achterbank. Rpi in handschoenkastje let harde schijf eraan. Gewoon samba mount/hotspot.

Doe zelfs niet de moeite om filmen om te zetten, gewoon alles op schijfje/stick.

Kunnen ze ook 2 verschillende films kijken :p

• Tylen

Tylen

azz_kikr schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:59:
[...]

Tablets op de achterbank. Rpi in handschoenkastje let harde schijf eraan. Gewoon samba mount/hotspot.

Doe zelfs niet de moeite om filmen om te zetten, gewoon alles op schijfje/stick.

Kunnen ze ook 2 verschillende films kijken :p
Wat wij ook nog wel eens doen is gewoon 2 iPads met netflix offline content ;) Of via hotspot internet op. Ook makkelijk hahaha.

Maar op het scherm van de auto zelf kan pappa ook mee kijken ;)

• Famous
Tylen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:01:
[...]

Maar op het scherm van de auto zelf kan pappa ook mee kijken ;)
Boefje!

Die TCR ligt ook wel hoog op de poten trouwens 8)7
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Volkswagen/Golf_GTI_TCR_2019/golf-gti-tcr-00009.jpg

• JB076
Viper® schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 11:32:
[...]

Zo kapte gisteren de ACC er al mee na 3 sneeuwvlokjes. Verder blijft deze dan ook uit totdat je de auto weer uit/aan zet. (sleutel uit het contact). Hele tijd een oranje uitroepen in beeld.
Ik heb nu in een half jaar tijd drie keer meegemaakt dat de ACC in slecht weer stopte. Tweemaal in extreme regenval en gisteren in de sneeuw.

Bijzondere van gisteren was wel dat ik niet meteen de waarschuwingen kreeg, maar de auto eerst uit het niets begon op te trekken richting mijn voorligger waar ik al kilometers achter reed. Handmatig de ACC uitgezet en weer aan, probleem deed zich meteen weer voor. Pas een paar seconden daarna verschenen de gele waarschuwings"lampjes".

• Viper®
  • Niet online
JB076 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Ik heb nu in een half jaar tijd drie keer meegemaakt dat de ACC in slecht weer stopte. Tweemaal in extreme regenval en gisteren in de sneeuw.

Bijzondere van gisteren was wel dat ik niet meteen de waarschuwingen kreeg, maar de auto eerst uit het niets begon op te trekken richting mijn voorligger waar ik al kilometers achter reed. Handmatig de ACC uitgezet en weer aan, probleem deed zich meteen weer voor. Pas een paar seconden daarna verschenen de gele waarschuwings"lampjes".
bij mijn gti heb ik het 1 keer gehad bij hevige regen. Geen idee of er een verschil is tussen de 'standaard' acc versie in de uitvoeringen van de polo.

blijft vervelend dat je niet gewoon normale cruise kan gebruiken als ACC niet werkt

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:42:
Zit er bij een discover pro ook ergens een video uit uitgang verstopt in de Passat? Heb portable DVD spelers met AUX in voor de kids achterin, handig als dat via de centerconsole kan :)

Overigens vanochtend ook een mooie. WIl ik tanken, wil het tankklepje niet meer open. Klepje zelf is vrij dus ik denk dat de sluitin intern een beetje is vastgevroren. Kan nog 430 km rijden dus zal wel loslopen, maar moet morgen even 260km retour en is wel fijn als ik daarna wat diesel kan bijvullen
Even een paar keer op de nippeltje (zo noem ik het maar even) drukken. Zit naast de tankopening. Kun je indrukken. Misschien helpt het.

• The Eagle

The Eagle

Da's leuk maar dan moet je wel eerst het klepje open hebben, dat ding zit binnenin. Als ik het klepje open krijg kan ik ook bij de tankdop :P

Maar goed, auto staat nu al de hele dag buiten dus zal inmiddels wel ontdooid zijn, ga ik straks wel ff tanken (hoop ik ;) )

• GerCor

GerCor

The Eagle schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:25:
Da's leuk maar dan moet je wel eerst het klepje open hebben, dat ding zit binnenin. Als ik het klepje open krijg kan ik ook bij de tankdop :P

Maar goed, auto staat nu al de hele dag buiten dus zal inmiddels wel ontdooid zijn, ga ik straks wel ff tanken (hoop ik ;) )
Je schreef dat het klepje zelf vrij is. :?

• Tylen

Tylen

Viper® schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:53:
[...]

bij mijn gti heb ik het 1 keer gehad bij hevige regen. Geen idee of er een verschil is tussen de 'standaard' acc versie in de uitvoeringen van de polo.

blijft vervelend dat je niet gewoon normale cruise kan gebruiken als ACC niet werkt
Ik had het gisteren ook met de sneeuw. Gelijk overgeschakeld naat traditioneel cc. Die deed het gelukkig nog wel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:08:
[...]

Ik had het gisteren ook met de sneeuw. Gelijk overgeschakeld naat traditioneel cc. Die deed het gelukkig nog wel.
Ik vrees dat 't niet gaat helpen als de mensen met ACC hier alléén het VW logo uit de gril gaan pakken en er wat blauwe en witte vlakjes voor terug in de plaats gaan plakken? ;)

• Rainesh
Wacht maar, de mensen die lane assist, acc en blindspot hebben krijgen een flinke kerstboom te zien. Niks doet het meer haha

Dinsdag mijn A3 weggebracht voor de koppelingsplaten. Gaan ze eerst een sw update 8)7 alsof dat gaat helpen bij een mechanisch defect....

Wilde ze me eerst een A1 meegeven....no way! Uiteindelijk een A3 limo meegekregen, in dezelfde uitvoering en kleur als wat ik zelf heb. Ging ik m'n vrouw ophalen, had ze het eerst niet door dat het een ander auto was :F toen ze zag ze tellerbak en zei ze van huh is dit ons auto? Nee toch?

Maar manmanmanman wat mis ik nu mijn standkachel! Stond ik van ochtend voor een bevroren auto zonder ijskrabbert :( |:(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Rainesh En je had natuurlijk ook geen doosje meer van een CD óf een cassettebandje :9 Krabben met een SD kaartje.... Tsja...

Vroeger was ALLES gewoon beter!!! >:)

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 31-01-2019 18:32 ]

• Rainesh
wimmel_1 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:30:
@Rainesh En je had natuurlijk ook geen doosje meer van een CD óf een cassettebandje :9 Krabben met een SD kaartje.... Tsja...

Vroeger was ALLES gewoon beter!!! >:)
Nee :( gelukkig kon ik de krabber van de buurvrouw lenen.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:05
Big thanks aan Rainesh! Hij heeft even wat leuke features aan gezet op mijn auto! _/-\o_

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:40
Rainesh schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:29:
Wacht maar, de mensen die lane assist, acc en blindspot hebben krijgen een flinke kerstboom te zien. Niks doet het meer haha
Een beetje eerbied voor mijn verwarmde ACC radar. ;) >:)

Of snel genoeg rijden dat het er af waait. O-)

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Haha! Herkenbaar! Lullig dat ik net op de snelweg reed toen de meldingen naar voren kwamen :+
Dinsdag mijn A3 weggebracht voor de koppelingsplaten. Gaan ze eerst een sw update 8)7 alsof dat gaat helpen bij een mechanisch defect....
Mijn B8 gaat a.s. maandag onder het mes, SW was tijdens de beurt al gecontroleerd en was reeds up to date..
AndRo555 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:00:
[...]

Een beetje eerbied voor mijn verwarmde ACC radar. ;) >:)

Of snel genoeg rijden dat het er af waait. O-)
Vanmorgen was de sneeuw vastgevroren en ijs geworden, zelfs na 1,5 uur rijden was een groot deel van de auto nog bedekt met zut :+

[ Voor 23% gewijzigd door MisteRMeesteR op 31-01-2019 21:28 ]

www.google.nl

• Viper®
  • Niet online

Wilde ze me eerst een A1 meegeven....no way! Uiteindelijk een A3 limo meegekregen, in dezelfde uitvoering en kleur als wat ik zelf heb. Ging ik m'n vrouw ophalen, had ze het eerst niet door dat het een ander auto was :F toen ze zag ze tellerbak en zei ze van huh is dit ons auto? Nee toch?

Maar manmanmanman wat mis ik nu mijn standkachel! Stond ik van ochtend voor een bevroren auto zonder ijskrabbert :( |:(
Meeste huur of vervangende auto's hebben geen krabber. Zouden ze er eens in moeten leggen.

• Viper®
  • Niet online
Famous schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Boefje!

Die TCR ligt ook wel hoog op de poten trouwens 8)7
[Afbeelding]
50k en dan moet je nog de performance optie nemen ook.
Beter een goed aangeklede GTI pakken en chippen lijkt mij.

Ah poep dubbelpost.
Heeft niemand gezien :+ O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Viper® op 01-02-2019 07:47 ]

• Famous
Viper® schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 07:46:
[...]

50k en dan moet je nog de performance optie nemen ook.
Beter een goed aangeklede GTI pakken en chippen lijkt mij.

Ah poep dubbelpost.
Heeft niemand gezien :+ O-)
Ja, en die kost ook nog een 3k dacht ik. Ben je zo 60k kwijt voor een Golf GTI 8)7
Een R aangekleed kost je 70/75k.

Kan je beter iets doorsparen voor een R dan de “snelste GTI”.

vroeger, golf 6, was een volle GTI 48k en een R 55k :+

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:01:
[...]

Ja, en die kost ook nog een 3k dacht ik. Ben je zo 60k kwijt voor een Golf GTI 8)7
Een R aangekleed kost je 70/75k.

Kan je beter iets doorsparen voor een R dan de “snelste GTI”.

vroeger, golf 6, was een volle GTI 48k en een R 55k :+
Hihi 43k voor std R hier (pak 50k aangekleed). :)B

• Famous
azz_kikr schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:05:
[...]

Hihi 43k voor std R hier (pak 50k aangekleed). :)B
Ja hier is de BPM echt een bitch.
Een Audi S3 kost nu evenveel als een Golf R (of eigenlijk andersom).
Daarom zie je ook steeds vaker een jonge imports uit Duitsland rijden hier.

Edit;
Net even de configurator opgestart,
Vanaf: €61.045,-
Leder interieur, mooie velgen en andere lak: €65.779,-
Volledige optie lijst aangevinkt: €81.827 8)7

• GerCor

GerCor

Ik denk, dat als jij de Q3 in dezelfde kleur koopt, jouw vrouw dat ook niet eens door heeft. Ze hebben nou eenmaal andere interesses. Doe maar eens sokken aan die 'niet' bij de rest van jouw kleding passen. Krijg je gelijk te horen. d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 01-02-2019 10:43 ]

• GerCor

GerCor

Gezocht wegens diefstal gitaren in Dedemsvaart.

Volgens de politie is dit een witte Polo. Lijkt mij toch eerder een Golf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m4XaJ957XPUEu5viYN6wlcAt/full.png

YouTube: Diefstal dure gitaren muziekwinkel Dedemsvaart

• Scrtz
GerCor schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:15:

[Afbeelding]

Dat is 100% een golf inderdaad.

Verbaas me er altijd over dat politie zulke dingen niet weet. In het algemeen rijden de tjappies toch al snel in een auto met Duitse afkomst, dan moet je daar toch wel een beetje kennis in vergaard hebben.. Net als toen ik vroeger eens aangehouden werd op mijn Peugeot Speedfight 2, geen idee hebben wat voor scooter dat was. Dan denk ik ook van kom op zeg, 70% rijdt op dat model en die zul je dus al vaak zat aangehouden hebben dan..

[ Voor 30% gewijzigd door Scrtz op 01-02-2019 11:22 ]

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:21:
[...]

Dat is 100% een golf inderdaad.

Verbaas me er altijd over dat politie zulke dingen niet weet. In het algemeen rijden de tjappies toch al snel in een auto met Duitse afkomst, dan moet je daar toch wel een beetje kennis in vergaard hebben.. Net als toen ik vroeger eens aangehouden werd op mijn Peugeot Speedfight 2, geen idee hebben wat voor scooter dat was. Dan denk ik ook van kom op zeg, 70% rijdt op dat model en die zul je dus al vaak zat aangehouden hebben dan..
Correctie: Je werd hooguit staande gehouden hoor. Als je wordt 'aangehouden' moet je mee naar het politiebureau. Mag je wachten in een politiecel op de voorgeleiding.

Maar, even naar de beelden: als ik zo kijk dan heeft deze Golf 7 dezelfde voorbumper als die ik heb. Dus een vanaf 2013 model, Highline, gezien de velgen.

Even de politie helpen, toch? Blijven onze vrienden in nood. (y)

• Famous
GerCor schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:15:

[Afbeelding]

Is gewoon een ouwe teef die op het nieuws gehoord heeft dat de nieuwe Polo even groot is als een Golf :+
Ze snapte alleen 'Golf 3' niet... 8)7

• Soullancer
MisteRMeesteR schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:26:
[...]

Mijn B8 gaat a.s. maandag onder het mes, SW was tijdens de beurt al gecontroleerd en was reeds up to date..
Wat scheelt er dan met jullie dsg7? Of dsg6? Dat de koppelingen eruit moeten :'(

• Rainesh
Soullancer schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:48:
[...]

[...]

Wat scheelt er dan met jullie dsg7? Of dsg6? Dat de koppelingen eruit moeten :'(
DSG7 droge koppeling. Platen slijten snel door te hoge koppeldruk op plaat 2.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Soullancer schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:48:
[...]

[...]

DSG-7.

Zie MisteRMeesteR in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

www.google.nl

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:53
Heb mijn Golf 7.5 (1.6 diesel DSG) terug na een reparatie aan het slot van de bestuurder (1j en 3m oud).

Als vervangwagen heb ik een weekje met een vrijwel nieuwe Golf 7.5 (1.5 benzine manueel) gereden.
Het verschil met diesel is wel immens, de benzine is veel stiller en rustiger in de wagen! Enkel de automaat kan ik absoluut niet meer missen.

Het bijzondere is wel dat de benzine Golf een veel andere rijervaring gaf. Het rijden voelde veel zachter en het bochtenwerk leek meer op een boot (eerder negatief voor me). Is er een verschil in de ophanging tussen de motorisaties?

• Soullancer
Rainesh schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:00:
[...]

DSG7 droge koppeling. Platen slijten snel door te hoge koppeldruk op plaat 2.
Ik ken ze, maar waar heb je precies last van dan?
Bij hoeveel km?
Zit inmiddels op 80K uit 2016... Met getunede dsg7 wel
Maar sommige dingen doen die dsg bakken al vanaf begin blijkbaar, bedrijfsauto 2018 dsg7 met 8.000km heeft ook al hopjes slip bij opschakelen. Komt blijkbaar door de slijtvastere koppelingen die gebruikt worden, koud weer en vochtig iets minder grip.🤪

Dq250 conversie kan wel als je veel problemen hebt maar....€€€€

[ Voor 11% gewijzigd door Soullancer op 01-02-2019 18:27 ]

• daanbanaan_
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-01 20:55
Ben aan het kijken met wat ik m’n halogene lampjes ga vervangen–zit te twijfelen tussen Philips X-treme Vision, Diamond Vision of Racing Vision (alleen vanwege de naam :+). Iemand ervaring en suggesties?
Pagina: 1 ... 93 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS