Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.745 views

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Untouchablezz20 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:07:
Heeft iemand de software update laten uitvoeren voor de 1.2 TDI? Er worden veelal klachten gemeld op het internet van de EGR die stuk gaat na de update. Wat zijn jullie bevindingen?

Wij hebben een VW Polo 1.2 TDI op het oog, en deze heeft de update al gehad.
Veel geneut, ik weet genoeg mensen die update hebben gehad en nog geen problemen hebben gehad...

Wat wel zeker is dat je dpf overuren gaat draaien en meer genereren....gewoon afblijven en pas behandelen als het probleem zich voorstelt.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Khayma schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:25:
Zit bijna alles op behalve leer, achteruitrijcamera en panoramadak (volgens mij kan dit niet eens bij een e-golf).
Klopt! Reden voor mij om hem toch over te slaan anderhalf jaar geleden toen ik mijn nieuwe leaseauto mocht uitzoeken.

Nette bak alleen die velgen zijn niet echt mijn kopje thee.

Is dit trouwens pure of oryx white? Of toch white silver :P

www.google.nl

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 16:37
MisteRMeesteR schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:50:
[...]

Klopt! Reden voor mij om hem toch over te slaan anderhalf jaar geleden toen ik mijn nieuwe leaseauto mocht uitzoeken.

Nette bak alleen die velgen zijn niet echt mijn kopje thee.

Is dit trouwens pure of oryx white? Of toch white silver :P
Dit is silver white. Hele aparte kleur. Als het donker is lijkt hij meer grijs/zilver en overdag meer wit.

Verder zijn de velgen een winterset. Originele set zitten zomerbanden omheen.

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-11 13:23
Rainesh schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:14:
Carnet is gewoon online traffic. Inderdaad sneller en beter.
Is it worth it? (de 80 euro op jaarbasis dan :O )

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20
Soullancer schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:15:
[...]

Is it worth it? (de 80 euro op jaarbasis dan :O )
Als je veel op de weg zit ja dan zeker. Ik ga het verlengen op mijn Audi. In de zomervakantie is ie afgelopen namelijk.

@Khayma oeh! Nice! Je hebt dus ook Dynamic Light Assist? Als je naar een tweaker toe gaat voor opties, wil je mij dan een scan sturen. Moet Dynamic Light Assist nog even coderen op een E-Golf maar wil paar dingen controleren met eentje die het af fabriek heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Rainesh op 21-01-2019 20:38 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die Silver White ken ik. Zat ook op mijn Golf Variant voorloper. Lijkt wit, maar kijk maar eens hoe het er straks uit ziet als er sneeuw op ligt, of als ie langs een echte witte staan. Dan lijkt ie wel dolfijn grijs :D
Wordt overigens alleen geleverd op de (e?)Golf en de Polo. Passat en Tiguan niet (meer).

@Rainesh ik heb dat Carnet ook in mijn Passat, maar door de vorige berijder van mijn auto is het nog niet geactiveerd volgens mij. Hoe verhoudt het zich tot bijvoorbeeld Waze? Gebruik dat nu, eigenlijk tot volle tevredenheid via Android Auto, maar sta open voor iets anders. En heb ik dan een extra sim nodig of is de VW app ook nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 21-01-2019 20:48 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-11 10:14
Ik heb m'n telefoon zo ingesteld dat 'ie automatisch een WiFi toegangspunt wordt zodra er verbinding is met de bluetooth van de auto. Werkt als een zonnetje.

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-11 17:58

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

The Eagle schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:47:
Die Silver White ken ik. Zat ook op mijn Golf Variant voorloper. Lijkt wit, maar kijk maar eens hoe het er straks uit ziet als er sneeuw op ligt, of als ie langs een echte witte staan. Dan lijkt ie wel dolfijn grijs :D
Wordt overigens alleen geleverd op de (e?)Golf en de Polo. Passat en Tiguan niet (meer).
Hier een foto ervan waarbij ik beide auto's toevallig voor verlagen in de werkplaats had

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27971696_1775337649203222_4162415318070932842_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=80395192272d11113695f540f1f89f5b&oe=5CBFA108

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:40
Famous schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:37:
[...]

100% dat die kapot gaat.
Je kan hem wel bij diverse bedrijven laten uitschakelen. :)
Bwah, je hoort ook enkel iets van de mensen waarbij het fout gaat. De 1.6TDI Golf hier waar de sjoemelfix bij 232k gedaan is, heeft nu 275k en counting. Originele EGR, DPF, etc. Injector 2 deed onlangs moeilijk, maar dat kan vervuiling geweest zijn, tot nu toe rijdt die nog altijd goed.
Regenereert wel wat vaker (nu elke 350 a 450km), maar de DPF zit ook al met 64g assen, niet heel ver van VW's 70g als limiet voor het vervangen.

Overigens ben ik wel aan het kijken naar een vervanger. Op de Golf 7 zijn er wel leuke deals nu. Voor 22k heb je nu een nieuwe 1.0TSI Golf Variant met business pack (GPS, metaalkleur, camera, parkeersensoren, light/rain assist, ACC, etc.)

Eens zien hoeveel de Golf 6 nog waard is. Wie wilt een gokje wagen? (2010 5 deur Golf 1.6 TDi Bluemotion met ~280k km, GPS, Climatronic, zetelverwarming,...)

• Khayma
Rainesh schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:25:
[...]

Als je veel op de weg zit ja dan zeker. Ik ga het verlengen op mijn Audi. In de zomervakantie is ie afgelopen namelijk.

@Khayma oeh! Nice! Je hebt dus ook Dynamic Light Assist? Als je naar een tweaker toe gaat voor opties, wil je mij dan een scan sturen. Moet Dynamic Light Assist nog even coderen op een E-Golf maar wil paar dingen controleren met eentje die het af fabriek heeft.
Yes, met Dynamic Light Assist. Ding vliegt alle kanten op haha. Zal et onthouden. Kan ik zo een scan zelf ook maken met obd eleven of moet je er echt 1 hebben van vcds?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

AndRo555 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:31:
[...]

Bwah, je hoort ook enkel iets van de mensen waarbij het fout gaat. De 1.6TDI Golf hier waar de sjoemelfix bij 232k gedaan is, heeft nu 275k en counting. Originele EGR, DPF, etc. Injector 2 deed onlangs moeilijk, maar dat kan vervuiling geweest zijn, tot nu toe rijdt die nog altijd goed.
Regenereert wel wat vaker (nu elke 350 a 450km), maar de DPF zit ook al met 64g assen, niet heel ver van VW's 70g als limiet voor het vervangen.

Overigens ben ik wel aan het kijken naar een vervanger. Op de Golf 7 zijn er wel leuke deals nu. Voor 22k heb je nu een nieuwe 1.0TSI Golf Variant met business pack (GPS, metaalkleur, camera, parkeersensoren, light/rain assist, ACC, etc.)

Eens zien hoeveel de Golf 6 nog waard is. Wie wilt een gokje wagen? (2010 5 deur Golf 1.6 TDi Bluemotion met ~280k km, GPS, Climatronic, zetelverwarming,...)
Evenveel als dpf vervangen schat ik....
Zal vies tegenvallen, als ik zie wat mijn 2011 tiguan waard is. Als je ziet idd wat een nieuwe wagen tegenwoordig kost... je zou gewoon voor de lol bijna nieuwe wagen kopen (autosalon condities).’’

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 08:31
JB076 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:14:
Ik heb m'n telefoon zo ingesteld dat 'ie automatisch een WiFi toegangspunt wordt zodra er verbinding is met de bluetooth van de auto. Werkt als een zonnetje.
Dit is voor iPhone gebruikers helaas geen optie :|
Ik ga de voordelen van carnet even zelf testen (zodra ik mijn T-Roc heb) met handmatige hotspot op mijn iPhone. Weet nog niet of het beter is dan Waze met Carplay. Waze is erg actueel en verwacht zelf dat carnet wel enige vertraging heeft maar dat moet ik nog even gaan testen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier toevallig iemand al eens zo'n China "carplay" module aangesloten op een MIB-1 Discover Pro in een Golf VII?

Zou wel grappig zijn als je hiermee alsnog Apple Carplay aan de gang kan krijgen voor een paar tientjes :D

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 12:45

GerCor

Zonder dallen geen pieken

wimmel_1 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:09:
Hier toevallig iemand al eens zo'n China "carplay" module aangesloten op een MIB-1 Discover Pro in een Golf VII?

Zou wel grappig zijn als je hiermee alsnog Apple Carplay aan de gang kan krijgen voor een paar tientjes :D
Zo te zien gewoon een USB-hub -maar dan met Chinese aansluiting- die je er nu ook al in hebt zitten? Wat is er iPhone aan dan? Ik had ook zelf bij zo'n BM Parts, toen ik mijn auto net had gekocht en erachter kwam dat mijn USB-Hub kapot was, deze USB-hub gekocht. Aan de garage gevraagd die te vervangen. 'Past niet, is een Chinese versie'.

Kiek dan: GerCor in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 22-01-2019 12:48 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Soullancer
azz_kikr schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:34:
[...]

Zal vies tegenvallen, als ik zie wat mijn 2011 tiguan waard is. Als je ziet idd wat een nieuwe wagen tegenwoordig kost... je zou gewoon voor de lol bijna nieuwe wagen kopen (autosalon condities).’’
DPF Vervangen evenveel als wat je voor je golf 6 terug krijgt?
Dat hoop ik toch zeker niet.... :o

Al eens overwogen om je roetfilter te laten reinigen? Kost stuk minder, kan je waarschijnlijk zo weer 100.000 km door.

• Rainesh
Waarom niet paar keer een service regeneratie uitvoeren?

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:44
JB076 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:14:
Hoe stel je dit in op een android/samsung? Heb het nog niet kunnen vinden...

4800Wp - 225° ZW - 12°

• Antera

Antera

Hotspot standaard aan in je telefoon en de radio daar standaard aan koppelen

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Soullancer schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:45:
[...]

DPF Vervangen evenveel als wat je voor je golf 6 terug krijgt?
Dat hoop ik toch zeker niet.... :o

Al eens overwogen om je roetfilter te laten reinigen? Kost stuk minder, kan je waarschijnlijk zo weer 100.000 km door.
Is nog goed in orde voor mij hoor. Officiele waarde rest van mijn wagen is 9000€ (wel de FWD versie).
Mijne is 4Motion en bijna full option. Dus als je golf van jaar ouder ertegen legt + het gigantische aanbod ervan, zou je zien dan een 1.2TDI met 250k op de teller niet zo veel meer waard is.

Het is België he, rijke mensen kopen vaker autos met lage kilometerstand. :*)

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:28
Sinds weekje of 2 in bezit van een e-golf. Eerste electrische auto en ik ben verslaafd! De stilte aan bord is echt heerlijk. Zit het winterpakket op, LED Light plus ofzo, Dynamische knipperlichten met LED achter, Warmtepomp, Lane assist, ACC, Blind spot assist, Front assist, parkeerhulp, virtual cockpit. Zit bijna alles op behalve leer, achteruitrijcamera en panoramadak (volgens mij kan dit niet eens bij een e-golf).

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi ding, heb je voor de zomer andere velgen?

• GerCor

GerCor

Sinds weekje of 2 in bezit van een e-golf. Eerste electrische auto en ik ben verslaafd! De stilte aan bord is echt heerlijk. Zit het winterpakket op, LED Light plus ofzo, Dynamische knipperlichten met LED achter, Warmtepomp, Lane assist, ACC, Blind spot assist, Front assist, parkeerhulp, virtual cockpit. Zit bijna alles op behalve leer, achteruitrijcamera en panoramadak (volgens mij kan dit niet eens bij een e-golf).

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Prachtige auto, spuuglelijke velgen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Is (helaas) nooit geleverd op een Passat anders had ik nu geen Pyrit Silver gereden :D

www.google.nl

• Khayma
NotSoSteady schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:46:
[...]

Mooi ding, heb je voor de zomer andere velgen?
GerCor schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:05:
[...]

Prachtige auto, spuuglelijke velgen.
Thanks heren! Gewoon de originele e-golf velgen heb ik als zomervelgen.

Afbeeldingslocatie: https://zerauto.nl/wp-content/uploads/sites/2/2018/10/Volkswagen-e-Golf-2018-foto-1.jpg

Verwijderd

Afgelopen woensdag mijn e-Golf mogen ontvangen. Leuke auto, maar infotainment is niet echt stabiel? Bluetooth en CarPlay verbinding worden na 15 min gebruik ontbonden. Niet meer opnieuw te verbinden met mobiel.
Ook blijft systeem na starten auto vaak op scherm “e-Golf” hangen of geeft alleen een zwarte scherm. Ook na reboot dmv aan/uit knop 10/15 sec vast te houden.

Iemand zelfde problemen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2019 00:41 ]

• Khayma
Nee, sinds ik hem heb, 2 weken heb ik 0x problemen gehad met het infotainment systeem. Ben zelfs zeer tevreden over. Misschien even laten updaten anders?

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 00:38:
Afgelopen woensdag mijn e-Golf mogen ontvangen. Leuke auto, maar infotainment is niet echt stabiel? Bluetooth en CarPlay verbinding worden na 15 min gebruik ontbonden. Niet meer opnieuw te verbinden met mobiel.
Ook blijft systeem na starten auto vaak op scherm “e-Golf” hangen of geeft alleen een zwarte scherm. Ook na reboot dmv aan/uit knop 10/15 sec vast te houden.

Iemand zelfde problemen?
Heeft jouw 'infotainment' ook een naam of moeten we die raden? Afgezien daarvan, gewoon terug naar de dealer en jouw probleem daar kenbaar maken. Mogen ze het oplossen.

Verwijderd

Nee, raden hoeft zeker niet.
Discover Pro is de naam.
Afspraak met dealer is al gemaakt. Maar kan pas eind februari langskomen.
Tot die tijd moet ik maar uithouden zonder radio of navigatie...

En begreep van dealer bij bestellen in april 2018 dat alle e-Golfs die tussen 2017 en 2018 zijn besteld deze gratis upgrade naar Discover Pro krijgen. Vanaf 2019 weer als aparte optie.
GerCor schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 02:24:
[...]

Heeft jouw 'infotainment' ook een naam of moeten we die raden? Afgezien daarvan, gewoon terug naar de dealer en jouw probleem daar kenbaar maken. Mogen ze het oplossen.

• Soullancer
Laten jullie trouwens de auto op contact staan bij updaten van de discover (pro) kaarten of..?

Ben nu alles op SD-kaart aan het zetten via de manuele download van VW website

• GerCor

GerCor

Soullancer schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:26:
Laten jullie trouwens de auto op contact staan bij updaten van de discover (pro) kaarten of..?

Ben nu alles op SD-kaart aan het zetten via de manuele download van VW website
Uiteraard, anders gaat de Discover vanzelf (ik na 30 minuten) uit. Maar je kunt het ook tijdens het rijden updaten. Zolang de Discover maar 'stroom' spanning heeft. Wel even de verlichting en airco (gewoon alles) uitschakelen als je het niet tijdens het rijden gaat updaten..

@Verwijderd schreef: En begreep van dealer bij bestellen in april 2018 dat alle e-Golfs die tussen 2017 en 2018 zijn besteld deze gratis upgrade naar Discover Pro krijgen. Vanaf 2019 weer als aparte optie.

Hoe bedoel je dat precies? Je betaalt voor een Discover Media en krijgt een Discover Pro? Zit die Discover Pro er wel vanaf de fabriek in? Ik neem aan dat ze de Discover Pro niet achteraf plaatsen?

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 23-01-2019 10:34 ]

• Soullancer
GerCor schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:32:
[...]

Uiteraard, anders gaat de Discover vanzelf (ik na 30 minuten) uit. Maar je kunt het ook tijdens het rijden updaten. Zolang de Discover maar 'stroom' spanning heeft. Wel even de verlichting en airco (gewoon alles) uitschakelen als je het niet tijdens het rijden gaat updaten..

@Verwijderd schreef: En begreep van dealer bij bestellen in april 2018 dat alle e-Golfs die tussen 2017 en 2018 zijn besteld deze gratis upgrade naar Discover Pro krijgen. Vanaf 2019 weer als aparte optie.

Hoe bedoel je dat precies? Je betaalt voor een Discover Media en krijgt een Discover Pro? Zit die Discover Pro er wel vanaf de fabriek in? Ik neem aan dat ze de Discover Pro niet achteraf plaatsen?
Hehe.. ja ik twijfel tussen updaten tijdens het rijden, of de auto voor de deur met alles uit op het contact laten staan. Alleen bang voor leegloop van de accu hé :X

• GerCor

GerCor

Soullancer schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:38:
[...]

Hehe.. ja ik twijfel tussen updaten tijdens het rijden, of de auto voor de deur met alles uit op het contact laten staan. Alleen bang voor leegloop van de accu hé :X
Update duurt zo'n 40 minuten als ik het me goed herinner. Ik denk dat het wel mee zal vallen al is dat mogelijk leeglopen van de accu altijd wel een vervelende zenuwachtige gedachte. Dan 'zit je inderdaad niet lekker'. :+

• Khayma
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xGR25hq/IMG-0126.jpg

En hier lijkt hij inderdaad erg grijs haha. Echt een aparte kleur.

• SowCrazy_
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-10 20:15
Ik heb zelf ook White Silver echt een geweldige kleur.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:00

MeltedForest

Lenny-t

Maks schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:30:
Scirocco opgehaald (2.0 TSI 220 PS) :), nu nog bpm betalen (:() en wachten op het kenteken.
Kan je alle overige kosten ook opsommen (mag ook in DM)? Ik zit ook te oriënteren of het importeren van een 2.0TDI Golf of Passat uit ~2014 interessant kan zijn, maar ben benieuwd naar alle extra kosten naast de BPM.

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-11 15:59
Khayma schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:01:
[...]

[...]

Thanks heren! Gewoon de originele e-golf velgen heb ik als zomervelgen.

[Afbeelding]
Hoezo heb je ervoor gekozen de standaard velgen in de zomer te voeren, en in de winter die open velgen?

De standaard velgen zijn heel dicht => minder luchtweerstand => groter bereik. Dat kan je juist in de winter heel goed gebruiken - ik heb een realistisch bereik van 140km in de winter... (met de standaard velgen)

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

• Khayma
HJTP schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:14:
[...]

Hoezo heb je ervoor gekozen de standaard velgen in de zomer te voeren, en in de winter die open velgen?

De standaard velgen zijn heel dicht => minder luchtweerstand => groter bereik. Dat kan je juist in de winter heel goed gebruiken - ik heb een realistisch bereik van 140km in de winter... (met de standaard velgen)
Zo! Ik rij met de huidige velgen een realistisch bereik van 180 km. Hoezo dat verschil? Heb je wel of geen warmtepomp? 180KM is voornamelijk snelweg. +- 140km snelweg en 40km binnendoor. Dan hou ik nog een kleine 25km over en gaat hij aan de lader.

Verder zaten deze velgen al bij de auto dus heb niet echt een type velg gekozen. Gewoon lekker goedkoop.

• HJTP
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-11 15:59
Khayma schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:53:
[...]

Zo! Ik rij met de huidige velgen een realistisch bereik van 180 km. Hoezo dat verschil? Heb je wel of geen warmtepomp? 180KM is voornamelijk snelweg. +- 140km snelweg en 40km binnendoor. Dan hou ik nog een kleine 25km over en gaat hij aan de lader.

Verder zaten deze velgen al bij de auto dus heb niet echt een type velg gekozen. Gewoon lekker goedkoop.
Verwarming, stoelverwarming, 120/130 rijden denk ik? Heb wel een warmtepomp ja. Moet zeggen dat ik hem altijd wel al wat begin te knijpen als het bereik zo hard keldert, dus dan ga ik soms al langzamer rijden en dan hou ik alsnog enkele tientallen kilometers over bij aankomst, dus 140 is misschien wat pessimistisch, het zal eerder 160 zijn. De 140 is dan dus met een comfortabele marge, niet tot er 0 op de teller staat.

I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 16:55
MeltedForest schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:07:
[...]

Kan je alle overige kosten ook opsommen (mag ook in DM)? Ik zit ook te oriënteren of het importeren van een 2.0TDI Golf of Passat uit ~2014 interessant kan zijn, maar ben benieuwd naar alle extra kosten naast de BPM.
Algemene kosten
- Kurzzeitkenzeichen incl verzekering; 80 euro
- Strassenverkehrsambt autopapieren; 20 euro
- RDW keuring; 110 euro
- Kentekenplaten NL; 36 euro
- Eendagskenteken Nederland; gratis
- Verzekering Nederland; Gewoon afsluiten en zeggen dat je later pas kenteken weet, daar betaal je gewoon per maand voor dus reken ik niet mee.
- Benzine: 50 euro
Totaal: 296 euro

En dan nog BPM en aanschaf maar dat is per auto verschillend en online uit te rekenen (https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/).

[ Voor 8% gewijzigd door Maks op 23-01-2019 14:26 ]

• Khayma
HJTP schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:18:
[...]

Verwarming, stoelverwarming, 120/130 rijden denk ik? Heb wel een warmtepomp ja. Moet zeggen dat ik hem altijd wel al wat begin te knijpen als het bereik zo hard keldert, dus dan ga ik soms al langzamer rijden en dan hou ik alsnog enkele tientallen kilometers over bij aankomst, dus 140 is misschien wat pessimistisch, het zal eerder 160 zijn. De 140 is dan dus met een comfortabele marge, niet tot er 0 op de teller staat.
Dan komt het redelijk overeen inderdaad. Verwarming op standje 23 graden, stoelverwarming op 2 streepjes en 70% van de rit 100km/h, daarna 25% 130 km/h en +- 5% 70km/h

• John767
  • Laatst online: 22:42
Maks schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:25:
[...]

Algemene kosten
- Kurzzeitkenzeichen incl verzekering; 80 euro
- Strassenverkehrsambt autopapieren; 20 euro
- RDW keuring; 110 euro
- Kentekenplaten NL; 36 euro
- Eendagskenteken Nederland; gratis
- Verzekering Nederland; Gewoon afsluiten en zeggen dat je later pas kenteken weet, daar betaal je gewoon per maand voor dus reken ik niet mee.
- Benzine: 50 euro
Totaal: 296 euro

En dan nog BPM en aanschaf maar dat is per auto verschillend en online uit te rekenen (https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/).
Kan beter de BPM calculator gebruiken van Autotelex. Zelf ook gebruikt, en geaccepteerd door de belastingdienst. De BPM kan iets hoger zijn als je veel opties hebt, maar een aardige richtlijn.
https://autoimport.autotelex.nl/merk.aspx

Let er wel op dat het Kurzzeitkennzeichen niet in NL gerbuikt mag worden. Voordeel is dat je de eendagskentekens per mail krijgt, dus die kan je ter plekke op de grens regelen (wel verzekeren op chassisnummer).

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 16:55
Bpm gaat vanaf 2014 op uitstoot dus dan maken opties of catalogusprijs niets uit :). Ook kan je de pdf van de belastingdienst gebruiken, die rekent het tegenwoordig ook automatisch uit op basis van uitstoot.

Als je de cataloguswaarde of taxatie wil gebruiken om de bpm te bepalen wordt het wel een ander verhaal. Mijn scirocco is niet in Nederland uitgebracht dus daar zijn geen handelsprijzen voor bekend.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-11 13:29

CaDje

Framedrops for life

Nog wat extra info mbt zelf invoeren auto, voor dat de auto op NL kenteken staat kun je 'm alleen maar WA verzekeren, tevens mag de auto niet aan de openbare weg staan zonder geldig kenteken. Dus als je in de stad woont zonder inpandig parkeer plek is dit zeker iets om rekening mee te houden.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
John767 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 21:53:
[...]

Let er wel op dat het Kurzzeitkennzeichen niet in NL gerbuikt mag worden. Voordeel is dat je de eendagskentekens per mail krijgt, dus die kan je ter plekke op de grens regelen (wel verzekeren op chassisnummer).
Ben er gewoon mee over de grens gereden, niets aan de hand.
Als ik mij het goed herinner ben ik zonder kenteken naar RDW gereden. Dat mocht toen, enkel naar RDW zelf, voor/ter keuring.

De GTI had ik met schade ingevoerd, stond in een garage, nooit daglicht gezien en kreeg een boete omdat ding niet verzekerd was :+
Nog bezwaar gemaakt met foto’s dat die én binnen staat én de kop eraf lag op datum van controle maar mocht niet baten. Was iets van €370,- 8)7
Was een randomcontrole via het systeem van RDW, gewoon pech gehad.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• John767
Waarom het risico nemen van een boete met een kenteken dat je mogelijk een boete oplevert, terwijl een eendagskenteken je niets kost. Heb dat zelf op een zaterdag er op gehad, en vanaf de grens naar huis gereden (het scheelt ook of je bij een grens in de buurt woont of in Noord-Holland natuurlijk).

Je kan gewoon een eendagskenteken aanvragen om vanaf de grens naar huis te rijden, en een week later eentje voor de RDW. Overigens kan je snel terecht bij RDW Heerenveen, de rest zou nog een maand duren toen. Keuring zelf met een recente auto stelt niets voor. Je bent 10 minuten bezig, en ff ruim 100 euro lichter.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
John767 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:56:
Waarom het risico nemen van een boete met een kenteken dat je mogelijk een boete oplevert, terwijl een eendagskenteken je niets kost. Heb dat zelf op een zaterdag er op gehad, en vanaf de grens naar huis gereden (het scheelt ook of je bij een grens in de buurt woont of in Noord-Holland natuurlijk).

Je kan gewoon een eendagskenteken aanvragen om vanaf de grens naar huis te rijden, en een week later eentje voor de RDW. Overigens kan je snel terecht bij RDW Heerenveen, de rest zou nog een maand duren toen. Keuring zelf met een recente auto stelt niets voor. Je bent 10 minuten bezig, en ff ruim 100 euro lichter.
Zeker!!

Wat ik mij kan heugen is dat het aanvragen enkele dagen duurt.
Bij een goede deal en je kan/moet snel schakelen heb je geen tijd om te wachten.

Had wel even ingelezen in de risico's en als het je eerste keer was en geen handelaar bent was het een waarschuwing. Risico durfde ik wel te lopen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• John767
Ik kreeg het eendagskenteken direct per mail (online aanvragen). Maar kon zelf ook platen voorbereiden omdat het net over de grens was, dus een tweede keer langskomen was makkelijker. De dealer reed even mee met dealerplaten tot de grens, en vanaf daar NL platen voor die dag. Kan mij voorstellen als je een paar uur in DE zit, dat het even anders is.

Je kan ook aanvragen en dan met een stift op iets schrijven. Als het maar goed leesbaar is.
Reed die zaterdag genoeg politie langs, maar geen problemen mee gehad.

• The Eagle

The Eagle

Iemand vertelde hier laatst iets over de bijverwarming van ruitenspoeiers op een Passat diesel en dat je die als boost voor de interieurverwarming in kon zetten of zoiets. Kan het alleen niet meer terugvinden :?

Ik heb een Passat TDI en hoe sneller warmer, hoe beter natuurlijk. Wat moet ik exact doen om dat te laten werken? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Eagle schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:31:
Iemand vertelde hier laatst iets over de bijverwarming van ruitenspoeiers op een Passat diesel en dat je die als boost voor de interieurverwarming in kon zetten of zoiets. Kan het alleen niet meer terugvinden :?

Ik heb een Passat TDI en hoe sneller warmer, hoe beter natuurlijk. Wat moet ik exact doen om dat te laten werken? :)
Automatische Koelvloeistof verwarming bedoel je?

Als je op de "Menu" knop van de bediening van je Climat Control drukt (middelste ronde knop, onderste deel) dan krijg je op het navigatiescherm een hoop te zien qua luchtstromen.... Druk je vervolgens op 't scherm op 't tandwieltje rechtsonder dan kun je daar de "Automatische Koelvloeistofverwarming" inschakelen.

Ik weet alleen niet of een 1.6TDi dat óók heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 24-01-2019 19:07 ]

• Antera

Antera

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 00:38:

Iemand zelfde problemen?
Word even langs de dealer. Is een bug in het systeem waardoor dit wel een voorkomt bij deze systemen. Vervangen van de software lost dit vaak op. Zo niet dan is het een defect aan het geheugen en/of systeem en word het een nieuwe

• AndRo555
azz_kikr schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:34:
[...]

DPF vervangen zit rond de 2000 euro, best veel, als je dat tegenover de brandstofkost besparing van een benzine zet dan hapt dat er toch dik in.
Overigens geeft de VW garage nog 3700 euro voor de Golf. 8)

De opvolger is dan ook besteld: oOo
Atlantic Blue 1.0 TSI Golf Variant Join, handbak (uiteraard >:) )
  • Business Pack: Metaalkleur, Discover Media, Parkeersensoren, Climatronic, Achteruitrijcamera, Regen- en lichtsensor
  • Lane Assist - Light Assist - Dynamic Road Sign Display
  • Blind spot met uitparkeerassistent
  • Inklapbare trekhaak
Al met al wel vrij compleet uitgerust, ACC zit standaard op de Golf en verdonkerde ruiten en mistlichten zitten op de Join. De IQ-Drive was ook een optie, maar de Petroleum Blue kleur is het toch echt niet als je die in het echt ziet.

Al bij al ~24000 euro armer (met de overname erbij ~20300 euro.) :)B
Rainesh schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:01:
Waarom niet paar keer een service regeneratie uitvoeren?
Regeneratie is het probleem niet, dat doet die zonder problemen. Het is het vol raken van de filter met assen. Dat loopt op over de tijd heen. Volkswagen zegt dat die bij 70g assen vervangen moet worden. Momenteel zit de wagen aan 62g dus zo heel lang zou het ook niet meer duren eer dat er een lampje zou gaan branden. Op zich niet verkeerd dat een DPF 300.000km mee gaat eerdat die aan zijn assen limiet zit.

Opties zijn dan een nieuwe laten steken (~2000 euro). Of de huidige reinigen, al is dat best wel veel gedoe (uitbouwen, opsturen naar reiniger, inbouwen) en heb ik mijn twijfels of dat wel altijd zo goed werkt als ze zeggen. Immers zal die terug veel minder restrictief zijn als je er een hoge drukreiniger op zet en de binnenkant aan gort spuit. 8)7 Volledige laten verwijderen vind ik moreel niet zo juist en zal op langere termijn niet meer door de keuring (~APK) komen.

Dus dan maar besloten om een nieuwe met alle veiligheidsfeatures en snufjes te kopen. :)

En de afschrijving van de Golf 6 1.6TDI voor de geïnteresseerden:
Nieuw gekocht in 2010 voor 17800. (toen kreeg je nog 15% door de staat gesponsord voor een ecodiesel)
Verkocht in 2019 voor 3700.
Oftewel 1600 euro per jaar afgeschreven of 50 euro per 1000km. Niet slecht voor een nieuwe auto die buiten het onderhoud en een enkele DPF sensor geen reparaties nodig heeft gehad. (auto heeft nog de originele schokbrekers, remschijven, koppeling, EGR, etc.)

• Rainesh
@AndRo555 kon je niet de goedkoopste optie nemen voor een front camera en dan Lane Assist, verkeersbordenherkenning en light assist achteraf coderen?

• AndRo555
@Rainesh Ja daar heb ik naar gekeken. VW in België heeft dat goed gezien en groepeert al die opties in 1 optie. Lane assist, light assist en dynamic road sign display zitten altijd samen.

Verwijderd

Heren het volgende .

De accu van mijn passat b7 2011 met start stop is vervangen voor een agm accu een varta deze kwam zonder bem code

Nu wilde de garage hem inleren . De oude accu was denk k ook geen originele een exide.
Nu hebben ze de code aangepast naar En heleboel 11en.

Hoe leren we de accu nu op de juist manier in?
Varta kan alleen met de oplossing voor een btm-02 apparaat te gebruiken maar die heeft deze man dus niet

Hij gebruikt de kts van bosch.

• Rainesh
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:18:
Heren het volgende .

De accu van mijn passat b7 2011 met start stop is vervangen voor een agm accu een varta deze kwam zonder bem code

Nu wilde de garage hem inleren . De oude accu was denk k ook geen originele een exide.
Nu hebben ze de code aangepast naar En heleboel 11en.

Hoe leren we de accu nu op de juist manier in?
Varta kan alleen met de oplossing voor een btm-02 apparaat te gebruiken maar die heeft deze man dus niet

Hij gebruikt de kts van bosch.
Varta zonder BEM code? Staat er niet iets van een serienummer op? Anders even de oude code gebruiken, alleen fabrikant verander je naar VAO (Varta) en dan verander je gewoon paar cijfers in het serial gedeelte.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Toch wel raar dat een garage bedrijf zomaar een nieuwe accu plaatst in een "BM Technologie" VW en dan vervolgens de vraag bij de klant laat liggen aangaande "hoe" het kan dat de auto er niet lekker mee werkt :o

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:31:
Toch wel raar dat een garage bedrijf zomaar een nieuwe accu plaatst in een "BM Technologie" VW en dan vervolgens de vraag bij de klant laat liggen aangaande "hoe" het kan dat de auto er niet lekker mee werkt :o
Zelf geplaatst . Inleren bij een garage
Rainesh schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Varta zonder BEM code? Staat er niet iets van een serienummer op? Anders even de oude code gebruiken, alleen fabrikant verander je naar VAO (Varta) en dan verander je gewoon paar cijfers in het serial gedeelte.
Oude code bestond alleen maar uit 1111en dat je toch niet goed zijn.

Als de dealer hier om de hoek klant vriendelijk was ging ik daar wel heen maar die zegt .niet bij ons gekocht jammer dan helpe we u niet.

Andere dealer vraagt er 120 euro voor .
Dat gaat me toch echt te ver. Maakt het nog uit of die ingeleerd wordt ??
Accu die er zat daar vraag ik me überhaupt van af of deze wel goed was ingeleerd.

Start en stop heeft het sinds de aanschaf niet gedaan .stoort me ook niet dat deze niet werkt auto 4 maanden in bezit

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je hebt nu dus gewoon dezelfde situatie als dat je had voordat je die accu vervangen had.... Je hebt daarmee waarschijnlijk dus tevens een té zware startaccu voor dat wat je er mee doet doordat 't start-stop deel in de boorddelectronica niet aangestuurd kan worden.

Dat start-Stop mechanisme meet de capaciteit van je accu continue dóór zodat de auto zichzelf weer ten alle tijden kan blijven starten als 't ding gestopt is middels dat systeem.

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 13:49

fheerens

ir.

Is het mogelijk de geluidsmelding bij 4 graden uit te schakelen middels VCDS of is het een kwestie van de buitentemp sensor in het uitlaattraject te stoppen?

In AvE we trust

• Rainesh
@Verwijderd ga langs iemand met vcds en kijk of het goed kunt inleren. Ik heb laatste een Varta accu ingeleerd, misschien kun je dezelfde code gebruiken. Zit toch geen database in de auto :)

Inleren zou hooguit 2 tientjes moeten kosten.

@fheerens man wat ben ik blij dat ik zo een irritante melding niet in mijn auto krijg. Had al een keer vluchtig naar gekeken maar adaptiekanaal was niet aan te passen.

• fheerens

fheerens

ir.

Rainesh schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:40:

...

@fheerens man wat ben ik blij dat ik zo een irritante melding niet in mijn auto krijg. Had al een keer vluchtig naar gekeken maar adaptiekanaal was niet aan te passen.
@Rainesh Jammer!
Is dan het volume van deze meldingen ook niet aan te passen in de Discover of via coding?
Melding over tanken is ook verdomde luid. 8)7

In AvE we trust

• Rainesh
fheerens schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:51:
[...]

@Rainesh
Jammer! Is dan het volume van deze meldingen ook niet aan te passen in de Discover of via coding?
Nooit naar gekeken eigenlijk

• fheerens

fheerens

ir.

Rainesh schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:52:
[...]

Nooit naar gekeken eigenlijk
Hmmmm. Zal ook eens kijken of ik iets op de interwebs kan vinden.
Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich hieraan stoort...

@Rainesh
Hierbij enkele minuten Google resultaat.
Staat nu op mijn lijstje voor tripje Voorburg.
vwVortex forum
Seatbelt warning lijkt de aangewezen boosdoener en dus ook de oplossing >:)

[ Voor 38% gewijzigd door fheerens op 25-01-2019 00:03 ]

In AvE we trust

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@fheerens Is dat een privé aangeschafte auto of een leaseauto via je werkgever?

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-11 00:25
fheerens schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:52:
Is het mogelijk de geluidsmelding bij 4 graden uit te schakelen middels VCDS of is het een kwestie van de buitentemp sensor in het uitlaattraject te stoppen?
Volgens mij zijn er in MQB tellers wel adapt channels voor de temp. instelling voor snow melding.
Nooit geprobeerd deze te veranderen, maar probeer het eens te veranderen ( adaptmap maken ! )

• daanbanaan_
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-01 20:55
Yoo, ik wil een RCD330G aanschaffen als upgrade. Kan ik dit het beste op AliExpress doen? Ik heb 2 sellers gevonden, kan iemand mij vertellen of er verschil tussen de 2 producten zit?

Seller 1
Seller 2

• tolunaygul12
daanbanaan_ schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:13:
Yoo, ik wil een RCD330G aanschaffen als upgrade. Kan ik dit het beste op AliExpress doen? Ik heb 2 sellers gevonden, kan iemand mij vertellen of er verschil tussen de 2 producten zit?

Seller 1
Seller 2
Beide hetzeflde, Lemon shark ken ik niet, maar Aidu is een goede leverancier.

Verwijderd

Rainesh schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:40:
@Verwijderd ga langs iemand met vcds en kijk of het goed kunt inleren. Ik heb laatste een Varta accu ingeleerd, misschien kun je dezelfde code gebruiken. Zit toch geen database in de auto :)

Inleren zou hooguit 2 tientjes moeten kosten.

Hoe weet ik of hij goed is ingeleerd

• fheerens

fheerens

ir.

wimmel_1 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:10:
@fheerens Is dat een privé aangeschafte auto of een leaseauto via je werkgever?
@wimmel_1
Lease momenteel, maar aanschaf van LM over maandje of 2 door wijziging in lease voor bepaalde functiegroepen. Dus kan straks best los gaan >:)
tolunaygul12 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:11:
[...]

Volgens mij zijn er in MQB tellers wel adapt channels voor de temp. instelling voor snow melding.
Nooit geprobeerd deze te veranderen, maar probeer het eens te veranderen ( adaptmap maken ! )
Dat klinkt goed! Als snow en tank meldingen minder luid kunnen is het al een plus, maar uit mag zeker ook.
De visuele meldingen zijn genoeg imho. :P

[ Voor 40% gewijzigd door fheerens op 25-01-2019 00:36 ]

In AvE we trust

• tolunaygul12
fheerens schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:33:
[...]

@wimmel_1
Lease momenteel, maar aanschaf van LM over maandje of 2 door wijziging in lease voor bepaalde functiegroepen. Dus kan straks best los gaan >:)

[...]

Dat klinkt goed! Als snow en tank meldingen minder luid kunnen is het al een plus, maar uit mag zeker ook.
De visuele meldingen zijn genoeg imho. :P
Geluid uit kan volgens mij niet ( not sure ) maar je kan de temperatuur aanpassen waarbij de ICE melding komt en weer weggaat. Mogelijk kan je die verlagen richting -20 ofzo 8)7

ENG102605-ENG100239-outside_temperature-p_ice_warning_entry_temperature,4 °C,16
ENG102605-ENG103023-outside_temperature-p_ice_warning_exit_temperature,6 °C,16

• daanbanaan_
tolunaygul12 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:15:
[...]

Beide hetzeflde, Lemon shark ken ik niet, maar Aidu is een goede leverancier.
Dom om een paar centen te besparen door bij Lemon Shark te kopen? Also, is het de moeite waard om m'n halogeen koplampjes te vervangen door deze? En kan dat uberhaupt?

• tolunaygul12
daanbanaan_ schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 01:02:
[...]

Dom om een paar centen te besparen door bij Lemon Shark te kopen? Also, is het de moeite waard om m'n halogeen koplampjes te vervangen door deze? En kan dat uberhaupt?
Keuze van seller laat ik aan jou over ! even reviews lezen van beide shops en daarop een keuze maken.

Leds kan je idd gewoon monteren in je koplampen, welke model hebben we het over ?

• daanbanaan_
tolunaygul12 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 01:03:
[...]

Keuze van seller laat ik aan jou over ! even reviews lezen van beide shops en daarop een keuze maken.

Leds kan je idd gewoon monteren in je koplampen, welke model hebben we het over ?
Ik heb een Golf MK5 uit 2007. Zou misschien LED van die koplampjes willen maken (wit licht, meer licht en minder power draw?), vroeg me af of dat zomaar kon met zo'n CAN bus lichtje..

• fheerens

fheerens

ir.

tolunaygul12 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:38:
[...]

Geluid uit kan volgens mij niet ( not sure ) maar je kan de temperatuur aanpassen waarbij de ICE melding komt en weer weggaat. Mogelijk kan je die verlagen richting -20 ofzo 8)7

Intredasting! O-)
Tilburg is wat ver van A'dam, maar komt van pas als ik in de buurt ben.

In AvE we trust

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

daanbanaan_ schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 01:06:
[...]

Ik heb een Golf MK5 uit 2007. Zou misschien LED van die koplampjes willen maken (wit licht, meer licht en minder power draw?), vroeg me af of dat zomaar kon met zo'n CAN bus lichtje..
Minder power draw? Nope, by die china leds die je gewoon inplugged verbruikenevenveel als gewone lampen. Ze knallen er gewoon zo een dikke weerstand voor, die zo heet wordt, dat het verschil in powerdraw verwaarloosbaar is. Plus in meeste gevallen lijkt je lichtbeeld nergens op in gewone halogeenhouders...

• Rainesh
tolunaygul12 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:38:
[...]

Bovenste kanaal had ik geprobeerd aan te passen maar was niet mogelijk.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Rainesh schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:40:
[...]

Bovenste kanaal had ik geprobeerd aan te passen maar was niet mogelijk.
Harder duwen!

• Antera

Antera

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 00:29:
[...]

Hoe weet ik of hij goed is ingeleerd
Iemand zoeken die met vcds kan kijken zonder dat kan je dat niet zien. Je kan je accu laad toestand wel bekijken in je fis als de teller die ondersteund. Als die op 60% blijft staan dan klopt het vermoedelijk niet.

Door dit menu te benaderen is motor uit en contact uit. En dan de reset knop van je teller vast houden zodra er accu of sod komt te staan los laten. Is dit er niet dan is het helaas niet aanwezig.

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Heb nog twee kleine detail verbeteringen gevonden mbt Golf 7.5 tov 7 mj. 2014

Als je comfort knipperen onderbreekt. Door de handle de ander kant op te zetten. Dan knippert hij maar 1 keer ipv drie keer.

Automatische handrem.... In 2014 moest je de gordel om hebben om weg te mogen rijden. Is nu niet meer het geval.

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 25-01-2019 09:51 ]

.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:14

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

fheerens schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 23:51:
[...]

@Rainesh Jammer!
Is dan het volume van deze meldingen ook niet aan te passen in de Discover of via coding?
Nee als er een spookrijder is dan :+ En dan natuurlijk ergens op 200km afstand in België of zo :D

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Antera schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:09:
[...]

Iemand zoeken die met vcds kan kijken zonder dat kan je dat niet zien. Je kan je accu laad toestand wel bekijken in je fis als de teller die ondersteund. Als die op 60% blijft staan dan klopt het vermoedelijk niet.

Door dit menu te benaderen is motor uit en contact uit. En dan de reset knop van je teller vast houden zodra er accu of sod komt te staan los laten. Is dit er niet dan is het helaas niet aanwezig.
imddels is dit allemaal opgelost . gewoon ook dus in te leren zonder de bem code

want ook de start en stop werk gewoon weer 100%

met de code 11111111111

dan mag ik er van uit gaan dat goed zit toch

• tolunaygul12
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:00:
[...]

imddels is dit allemaal opgelost . gewoon ook dus in te leren zonder de bem code

want ook de start en stop werk gewoon weer 100%

met de code 11111111111

dan mag ik er van uit gaan dat goed zit toch
Ja hoor. Als je de capaciteit en accu technologie maar correct in geeft.

• Khayma
Heeft iemand een idee hoe ik het scherm van mijn e-golf kan veranderen? Mijn info active display dus. Ik heb een filmpje gezien op youtube waarbij iemand rechts de hoeveelheid zag dat er nog in de accu zat inclusief actieradius. Als ik dat kies dan krijg ik een auto te zien met 2 streepjes. Weet me goed niet wat ze betekenen! :D

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/j63K21Q/0df2ca1f-6ed7-42c6-9806-37a223f9188b.jpg
Mijn teller
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fddxRsW/2019-01-25-11-49-57-VW-e-Golf-35-8-k-Wh-test-drive-You-Tube.png
Van Youtube.

• Rainesh
Khayma schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:59:
Heeft iemand een idee hoe ik het scherm van mijn e-golf kan veranderen? Mijn info active display dus. Ik heb een filmpje gezien op youtube waarbij iemand rechts de hoeveelheid zag dat er nog in de accu zat inclusief actieradius. Als ik dat kies dan krijg ik een auto te zien met 2 streepjes. Weet me goed niet wat ze betekenen! :D

[Afbeelding]
Mijn teller
[Afbeelding]
Van Youtube.
Kijk even in je discover menu en dan instrumentenpaneel.

• kraftwerk
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-05 16:23
Weet iemand of het mogelijk is om enkel Fastned (CCS) laadstations te tonen op de navigatie? Het zou moeten kunnen door ze als POI in te stellen maar ik vermoed dat je de locaties dan wel zelf moet invoeren/inlezen (SD card).

Er bestaat ook zoiets als https://www.poibase.com maar het is me nog niet duidelijk of je daar een lijst kunt genereren met CCS stations.

Wellicht heeft iemand in dit topic er al wel ervaring mee?

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Sta je midden in het centrum van Den Haag en vraag je de weg naar het vliegveld van Parijs. 'over zo'n 50 meter bij de verkeerslichten linksaf'.

• SowCrazy_
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-10 20:15
Khayma schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:59:
Als ik dat kies dan krijg ik een auto te zien met 2 streepjes. Weet me goed niet wat ze betekenen! :D
Dat is de acceleratie en de-acceleratie van de auto.

• daanbanaan_
azz_kikr schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:35:
[...]

Minder power draw? Nope, by die china leds die je gewoon inplugged verbruikenevenveel als gewone lampen. Ze knallen er gewoon zo een dikke weerstand voor, die zo heet wordt, dat het verschil in powerdraw verwaarloosbaar is. Plus in meeste gevallen lijkt je lichtbeeld nergens op in gewone halogeenhouders...
Niet doen dus? :P

• The Eagle

The Eagle

wimmel_1 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:52:
[...]

Automatische Koelvloeistof verwarming bedoel je?

Als je op de "Menu" knop van de bediening van je Climat Control drukt (middelste ronde knop, onderste deel) dan krijg je op het navigatiescherm een hoop te zien qua luchtstromen.... Druk je vervolgens op 't scherm op 't tandwieltje rechtsonder dan kun je daar de "Automatische Koelvloeistofverwarming" inschakelen.

Ik weet alleen niet of een 1.6TDi dat óók heeft.
Dat is idd de optie, en ja die heb ik (en aan staan ook). Maar staat me bij dat er ook nog een trucje was om dat ding al na 30 sec ofzo warme lucht te laten hebben mbv die bijverwarming. En dat trucje zoek ik ;)

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 09:58
The Eagle schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:18:
[...]

Dat is idd de optie, en ja die heb ik (en aan staan ook). Maar staat me bij dat er ook nog een trucje was om dat ding al na 30 sec ofzo warme lucht te laten hebben mbv die bijverwarming. En dat trucje zoek ik ;)
Temp op max, fan op 2-3.

@azz_kikr heeft een Golf 6 1.6TDI ook zo'n auxiliary heater?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

The Eagle schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:18:
[...]

Op een Diesel, Temp op MAX draaien en fan op standje 2 of 3. Dan krijg je heel snel waarme lucht. Afhankelijk van het RPM van de wagen, levert het ding 750W of 1000W aan warmte.
Econ mag niet ingedrukt zijn.

Het moet wel kouder zijn dan 4/6 graden, op 10 graden werk het niet.
Het Vosje schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:45:
[...]

Temp op max, fan op 2-3.

@azz_kikr heeft een Golf 6 1.6TDI ook zo'n auxiliary heater?
Alle diesels vanaf golf 5. Als je zeker wilt weten, kijk naar je hoofzekeringen. Als er daar op plek 5/6 een dikke zekering van 80/100A zit, dan zit die erin.

[ Voor 45% gewijzigd door SadisticPanda op 25-01-2019 17:17 ]

• The Eagle

The Eagle

De optie is bij mij in de DIscover Pro iig wel zichtbaar (en aangevinkt) in het menu, dus ik ga er vanuit dat ik dat hebt. Zo als ik naar huis ga eens even testen :)

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 09:58
azz_kikr schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:06:
[...]

Alle diesels vanaf golf 5. Als je zeker wilt weten, kijk naar je hoofzekeringen. Als er daar op plek 5/6 een dikke zekering van 80/100A zit, dan zit die erin.
Zekeringenbox onder mn motorkap ziet er zo uit:

Zekeringen

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Het Vosje schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:19:
[...]

Zekeringenbox onder mn motorkap ziet er zo uit:

[Afbeelding: Zekeringen]
Het zijn niet die zekeringen, het zijn die dikke dan de voorkant van die zekering kast, die met die rode kabels eraan. Kan ze van hier niet lezen welke zekeringen eraan hangen.
The Eagle schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:50:
De optie is bij mij in de DIscover Pro iig wel zichtbaar (en aangevinkt) in het menu, dus ik ga er vanuit dat ik dat hebt. Zo als ik naar huis ga eens even testen :)
Zeker dat je geen standkachel hebt? Geen idee of the domme electrische verwarming in de menu's te zien is.

[ Voor 36% gewijzigd door SadisticPanda op 25-01-2019 17:21 ]

• fheerens

fheerens

ir.

Kuusj schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Nee als er een spookrijder is dan :+ En dan natuurlijk ergens op 200km afstand in België of zo :D
@Kuusj
Uhm, what? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door fheerens op 25-01-2019 22:14 ]

In AvE we trust

• Kuusj

Kuusj

Wat is er :+? Nog nooit gehad die melding? Best nuttige melding natuurlijk, maar niet als ik op een binnendoor weggetje zit en een melding krijg dat er 200km verderop een spookrijder ergens bij Hasselt op de autosnelweg zit :'(

• fheerens

fheerens

ir.

Kuusj schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Wat is er :+? Nog nooit gehad die melding? Best nuttige melding natuurlijk, maar niet als ik op een binnendoor weggetje zit en een melding krijg dat er 200km verderop een spookrijder ergens bij Hasselt op de autosnelweg zit :'(
Nope, heb de VW nu een jaar en zelfs met Car-net nog nooit zo'n melding gehad. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd :9

In AvE we trust

• Kuusj

Kuusj

fheerens schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 22:27:
[...]

Nope, heb de VW nu een jaar en zelfs met Car-net nog nooit zo'n melding gehad. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd :9
Is (voor zover ik weer) nog een luidere *ping* dan die voor het tanken, krijg je ook een grote melding op het display tussen de klokken te zien met nog een melding op het navi-scherm wat je zelf moet wegdrukken.

Overigens heb ik pas 1x zo'n melding voor NL gekregen, de rest eigenlijk altijd België (~1x per maand). Is overigens een Golf 7 gti uit 2013 dus geen modern iets als Car-net. Alleen een gen. 1 Discover Media.

• Khayma
Rainesh schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Nee, helaas;

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/h1jxdxk/IMG-0147.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/740mP3y/IMG-0146.jpg

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:32
Even voor de zekerheid, je hebt bij weergaven voor verbruik en actieradius gekozen? Of staat die daar op efficiëntie?

• daanbanaan_
Heb net een RCD330G gekocht voor een 2007 Golf MK5, maar geen idee of m'n CAN bus de juiste upgrades heeft gehad om battery drain te voorkomen. Kan ik dat zelf checken of moet ik bij iemand langs gaan?
Pagina: 1 ... 92 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS