Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.745 views

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 12:45

GerCor

Zonder dallen geen pieken

wimmel_1 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 00:17:
[...]

Tss...

Je wist hopelijk al dat jouw 1.4TSi SUPERGOLF uit 2013 méér CO uitstoot dan een Diesel uit dat zelfde jaar en dat de fijnstoffilters in het uitlaat traject van een "simpele" Diesel er vervolgens voor zorgen dat de uitlaatgassen van die Diesel schoner zijn dan dat de uitlaatgassen van een benzinemotor zijn?
Nee, wist ik niet. Ik weet alleen dat ik diesels vind stinken. En zolang Tata Steel een vergunning heeft om Nederland elke dag met gigantische hoeveelheden rotzooi te vervuilen zal de uitstoot van mijn SUPERGolf 7 mij een bratwurst zijn.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

CO stinkt niet en is zelfs niet eens te ruiken doordat 't geurloos is :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 00:37:
CO stinkt niet en is zelfs niet eens te ruiken doordat 't geurloos is :o
Vandaar dat dit type detectors al sinds jaar en dag bestaan. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WRZNIC2cUfiOiDOPTH3rzEG4/full.jpg

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 00:46:
[...]

Vandaar dat dit type detectors al sinds jaar en dag bestaan. :+

[Afbeelding]
Die dingen (CO melders) zijn volledig overbodig op het moment dat je je CV installatie thuis gewoon goed onderhoud óf laat onderhouden. Om dát nu hier uit te gaan leggen gaat weer een beetje té ver (VW = Auto) maar.... Als je even wat zoekt op de gasdichtheid van een CV installatie én CO :+

Ik kom tijdens m'n werk in ruimtes waar met zuiver Argon geblust mág worden om de apparatuur heel te kunnen houden.... CO is dan kinderspel :P

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 01:03:
[...]

Die dingen (CO melders) zijn volledig overbodig op het moment dat je je CV installatie thuis gewoon goed onderhoud óf laat onderhouden.

Om dát nu hier uit te gaan leggen gaat weer een beetje té ver (VW = Auto) maar.... Als je even wat zoekt op de gasdichtheid van een CV installatie én CO :+

Ik kom tijdens m'n werk in ruimtes waar met zuiver Argon geblust mág worden om de apparatuur heel te kunnen houden.... CO is dan kinderspel :P
Ik controleer brandmeldinstallaties, als OP-er zijnde. BMI's zijn ook volledig overbodig als je er voor zorgt dat er geen brand kan ontstaan. :9

Hoe dan ook, mijn zoon heeft zijn LED kentekenverlichting vandaag geïnstalleerd. Zo te zien heeft hij geen achteruitrijverlichting meer nodig. Lijkt wel een Poolse Audi of BMW. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c7LrsPQbRyorySpeb24Xf1oP/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 17-01-2019 01:11 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor de beelden weke er middels ANPR camera's langs/boven de weg gemaakt kunnen worden maakt 't niets meer uit.

't Ziet er verder wel leuk uit (y)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 17-01-2019 01:24 ]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

GerCor schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 00:23:
[...]

Nee, wist ik niet. Ik weet alleen dat ik diesels vind stinken. En zolang Tata Steel een vergunning heeft om Nederland elke dag met gigantische hoeveelheden rotzooi te vervuilen zal de uitstoot van mijn SUPERGolf 7 mij een bratwurst zijn.
Klopt, diesel ruikt niet zo lekker als benzine....maar we dan dan toch geen moeite om het te verbergen....

Zoals sommige mensen met een 1.4 benzine met een r uitlaat om het toch een beetje te laten klinken....

#Stinkendetractors4life

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
wimmel_1 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 01:03:
[...]

Die dingen (CO melders) zijn volledig overbodig op het moment dat je je CV installatie thuis gewoon goed onderhoud óf laat onderhouden. Om dát nu hier uit te gaan leggen gaat weer een beetje té ver (VW = Auto) maar.... Als je even wat zoekt op de gasdichtheid van een CV installatie én CO :+

Krijg vanavond toevallig een CV monteur over de vloer voor onderhoud.
Eerste keer, kreeg een paar vragen waar ik al niets van snapte.. Doe mij maar een auto 8)7
GerCor schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 01:10:
[...]

Hoe dan ook, mijn zoon heeft zijn LED kentekenverlichting vandaag geïnstalleerd. Zo te zien heeft hij geen achteruitrijverlichting meer nodig. Lijkt wel een Poolse Audi of BMW. :*)

[Afbeelding]
Inderdaad, wat een licht zeg.
Wilt hij niet wat minder fel?

Dit ziet er niet uit als je over de weg rijdt (vind ik dan). Moet altijd wel gniffelen als ik weer zon auto zie rijden.
Je ziet ze vaak richting Nijmegen rijden over de A325 met een baklicht erachter. :D
azz_kikr schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:32:
[...]

Klopt, diesel ruikt niet zo lekker als benzine....maar we dan dan toch geen moeite om het te verbergen....

Zoals sommige mensen met een 1.4 benzine met een r uitlaat om het toch een beetje te laten klinken....

#Stinkendetractors4life
Kan altijd wel genieten van de geur als ik sta te tanken :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 07:32:

#Stinkendetractors4life
Niet zo naïef beste @azz_kikr Dat zijn verkooppraatjes wellicht. Ik weet niet of je het al wist maar ik heb toevallig zo'n 1.4 benzinemotor met 'R' look uitlaat en die uitlaat hoor je nauwelijks al klinkt het ietsjepietsje anders dan de standaard uitlaat. Je had het eigenlijk wel kunnen weten want het heet niet voor niks 'R' look en niet 'R' sound.

:9

@Famous Mijn zoon, maar ja, wat wil je, hij is jong, vindt het 'VET'. d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 17-01-2019 09:19 ]

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-11 14:24
Ik rij al sinds 2005 diesel, om en bij de 700k km sinds toen, waarvan 125k in een Golf 6, 30k in een Passat break, 160k in een Octavia en nu weer 31k in de Arteon.

Heb wel wat tonnen CO2 uitgestoten, met benzine was dat nog meer geweest :p.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Engineer Stewie schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:31:
Ik rij al sinds 2005 diesel, om en bij de 700k km sinds toen, waarvan 125k in een Golf 6, 30k in een Passat break, 160k in een Octavia en nu weer 31k in de Arteon.

Heb wel wat tonnen CO2 uitgestoten, met benzine was dat nog meer geweest :p.
Bwa, ik rij al sinds 92 met tractors en andere zaken waar heel wat meer vuil uitkomt dan uit een gemiddelde dieselwagen. Vanaf 2001 altijd diesels gereden.
Voor de sport wel 10 jaar lang ofso met benzine gereden, ik durf niet weten wat die in de lucht gepompt heeft met een gemiddeld verbruik van 15-20liter/100Km :D Nu die krom staat, staat die terug iets meer zuinig ^^

Hebben nog 2takt-diesel staan, als je ziet wat voor wolken daaruit komen en wat een lawaai :D

Veel roet de atmosfeer ingepompt, en ben er trots op :D

Snap niet dat diesels zo geviseerd worden, ja roet is vuil. En lastig op de longen. Maar dat is maar vuil op korte termijn, als je weekje geeft, is er niks meer van te bespeuren. Of eens goed regenen.
Moeten mensen die er last van hebben maar lekker thuis en binnen blijven ^^

Als je ziet van co2 en NOx een benzine uitstoot, zijn schadelijker op lange termijn (broeikaseffect enzo)...

Voorlopig zijn de diesels het doelwit, ik lach me een hoedje als ze zich gaan fixeren voor de taxen op benzine/EV omdat er uit diesel niets meer te halen valt :D

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:45:
[...]

Bwa, ik rij al sinds 92 met tractors en andere zaken waar heel wat meer vuil uitkomt dan uit een gemiddelde dieselwagen. Vanaf 2001 altijd diesels gereden.
Voor de sport wel 10 jaar lang ofso met benzine gereden, ik durf niet weten wat die in de lucht gepompt heeft met een gemiddeld verbruik van 15-20liter/100Km :D Nu die krom staat, staat die terug iets meer zuinig ^^

Hebben nog 2takt-diesel staan, als je ziet wat voor wolken daaruit komen en wat een lawaai :D

Veel roet de atmosfeer ingepompt, en ben er trots op :D

Snap niet dat diesels zo geviseerd worden, ja roet is vuil. En lastig op de longen. Maar dat is maar vuil op korte termijn, als je weekje geeft, is er niks meer van te bespeuren. Of eens goed regenen.
Moeten mensen die er last van hebben maar lekker thuis en binnen blijven ^^

Als je ziet van co2 en NOx een benzine uitstoot, zijn schadelijker op lange termijn (broeikaseffect enzo)...

Voorlopig zijn de diesels het doelwit, ik lach me een hoedje als ze zich gaan fixeren voor de taxen op benzine/EV omdat er uit diesel niets meer te halen valt :D
Dat is mijn tweede bezwaar van diesels. Kom je voorrijden met een Audi A8L, klinkt de auto als een tractor. :-(

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-11 14:24
Dat het klinkt als een tractor is meer uw probleem dan van de rijder, die hoort binnen toch geen geluid van de motor :+ .

• Famous
GerCor schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Dat is mijn tweede bezwaar van diesels. Kom je voorrijden met een Audi A8L, klinkt de auto als een tractor. :-(
Die snap ik niet echt?

Het 3.0 diesel blok van Audi lijkt wel een benzine V6 qua geluid, laat staan de 4.0 die in bijv. de SQ7 ligt.
Lijkt wel een dikke V8 :o

T-Rocje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rjqie7ApLXtqMopY8mSHcbzQ/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Famous op 17-01-2019 10:57 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:40
Famous schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:44:
[...]
Het 3.0 diesel blok van Audi lijkt wel een benzine V6 qua geluid, laat staan de 4.0 die in bijv. de SQ7 ligt.
Dat is ook een dikke V8 :+

• Famous
Maar geen benzine ;)
Daar ligt gewoon een dieselblok in maar zo klinkt het totaal niet. :9~

• GerCor

GerCor

[...]

Die snap ik niet echt?

T-Rocje

[Afbeelding]
Geluid bij de uitlaat zeker?

T-Roc ziet er prachtig uit, jammer van die vieze stickers op de deuren. Vind ik trouwens ook van de GTI performance. Ieuw, wat een fail-sticker. :-(

• Famous
GerCor schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:12:
[...]

Geluid bij de uitlaat zeker?

T-Roc ziet er prachtig uit, jammer van die vieze stickers op de deuren. Vind ik trouwens ook van de GTI performance. Ieuw, wat een fail-sticker. :-(
Nee, zeker niet.
Vanuit de motorruimte al.
Gisteren reed hier toevallig een SQ7 langzaam voorbij toen ik naar de bakker liep, zelfs dan klinkt het goed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4DQtiEMNPBi5ceLB2dOnylQB/full.png

Stickers van de T-Roc kunnen natuurlijk eraf :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 17-01-2019 11:29 ]

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik heb ondertussen een bod vanuit de volkswagen dealer gekregen.

4600 euro voor mijn 1.2 polo met 100k op de teller (boven ergens staat een vergelijkbare auto)

Dat vind ik niet eens een heel erg slecht bod vanuit deze constructie, ik zelf zou hem verkopen
zo rond de 5500. Morgen heb ik nog een taxatie bij mijn eigen (merkloze) garage.
En later vandaag heb ik een gesprek met een auto-makelaar.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 18:05
Iets meer informatie? Welk bouwjaar, opties, benzine of diesel? Of heb je ik post gemist?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Goldman schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:44:
Iets meer informatie? Welk bouwjaar, opties, benzine of diesel? Of heb je ik post gemist?
ja sorry staat endje terug in dit topic

https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Vergelijkbaar, enkel 100k op teller, donkerblauw,. aftermarket android dubbeldin.

beide deuren schade (parkeer) , en voorspoiler schade.

Dit is dus een bod van het inkoop systeem bij een dealer/

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 16:32

dollyking

duck tape

[quote]Famous schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Knip

De audi's in die klasse hebben vaak standaard een activ sound booster in de uitlaat, met meerdere te kiezen motor geluidjes.

[ Voor 25% gewijzigd door dollyking op 17-01-2019 15:54 ]

• GerCor

GerCor

dollyking schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:50:
[quote]Famous schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Knip

De audi's in die klasse hebben vaak standaard een activ sound booster in de uitlaat, met meerdere te kiezen motor geluidjes.
Tssss, o ja, ook dat nog zelfs. _O-

Zo slecht dit …..

Trouwens, @wimmel_1 Compadre. Mijn SUPERGolf 7 heeft ook zo'n groene sticker met een 4 erop (raam onderzijde, bijrijderskant) volgens de voorschriften.

Met de groeten van TÜV. d:)b

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 17-01-2019 17:16 ]

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb 2 vraagjes over mijn vw golf 7 station uit 2016:

1. Ik reed vanmorgen op de snelweg en in 1x hoorde ik een harde knal bij mn linkervoorband. Lampjes gingen niet aan en band is niet lek. Wat kan dit geweest zijn?
2. Ik hoor als de auto stationair draait soms een fluitend geluid. Soms hoor ik het ook helemaal niet. Komt wel onder de motorkap vandaan. Kan dit de v-snaar of multiriem zijn?

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Sbakker1982 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:53:

1. Ik reed vanmorgen op de snelweg en in 1x hoorde ik een harde knal bij mn linkervoorband. Lampjes gingen niet aan en band is niet lek. Wat kan dit geweest zijn?
2. Ik hoor als de auto stationair draait soms een fluitend geluid. Soms hoor ik het ook helemaal niet. Komt wel onder de motorkap vandaan. Kan dit de v-snaar of multiriem zijn?
Die knal kunnen we niet benoemen aangezien dit niet hoort kan het van alles geweest zijn.

Fluiten kan idd de riem zijn is motorkap open en luistern waar het vandaan komt. Of sprankel wat water op de riem en kijk of het geluid veranderd. Denk niet iets om je druk over te maken

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Goldman
ppeterr schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:47:
[...]

ja sorry staat endje terug in dit topic

https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Vergelijkbaar, enkel 100k op teller, donkerblauw,. aftermarket android dubbeldin.

beide deuren schade (parkeer) , en voorspoiler schade.

Dit is dus een bod van het inkoop systeem bij een dealer/
Ik heb geen verstand van verkopen, maar 5000 a 5250 is dan wel de max. Schade repareren is vaak een dure aangelegenheid, hoe klein ook, garages willen het vaak goed en vooral mooi (uiterlijk) verkopen.

Diesel doet het ook niet echt goed op het moment. Ik hoop dat je krijgt wat je zelf in gedachten hebt.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:28
[...]

Die snap ik niet echt?

T-Rocje

[Afbeelding]
Ach, hij klaagt over alles met betrekking tot diesel.
GerCor schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 00:23:
[...]

Het zal hem een 'bratwurst' zijn, maar volgens zijn eigen standaard zou hij ook niet in de Duitse steden mogen komen.
GerCor schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 00:11:
Ik vind dat prima wat ze in Duitsland doen. Ik vind diesel sowieso smerige stinkbakken. Daarnaast, laatst in Düsseldorf geweest, Kerstmarkt bezoeken. Reed een niet nader genoemde pakketdienst rond: volledig elektrisch. En zo hoort het: stil en schoon. Wat mij betreft komt geen enkele stinkdiesel leverancier nog de stad in. Lever de zooi maar buiten de stad af in een distributiecentrum en van daaruit elektrisch de stad in.

Maar even terug naar de Volkswagen.

Wat houdt 3 in van de nauwelijks bereikbare USB-hub? Beetje voor de hand liggend dat je 4 moet gebruiken als je een Aaifoon hebt. 3 is data en laden? Maakt niet uit welk OS?

[Afbeelding]

Blijft een dramading, USB-hub. Gebruik het verder toch nooit, dus dat scheelt. :9

[Afbeelding]

[ Voor 64% gewijzigd door NotSoSteady op 17-01-2019 23:58 ]

• GerCor

GerCor

Sbakker1982 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 21:53:

Veer kapot?

• GerCor

GerCor

NotSoSteady schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 23:48:
Het zal hem een 'bratwurst' zijn, maar volgens zijn eigen standaard zou hij ook niet in de Duitse steden mogen komen.
Volgens mijn eigen standaard mag ik overal rijden. Maar van de Duitse overheid niet, dus 11 euro dokken en dan mag het wel. Volgens mijn standaard, snap ik daar helemaal niks van. Want dan betaal ik 11 euro. En dan? Benzine is daar een stuk goedkoper. Beetje doorrijden en je hebt die 11 euro weer terug.

Mij ontgaat de logica maar ja, ik ben dan ook geen Duitse overheid. ;w

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Was ook de reactie van de dealer. Zou dat mogen bij een auto van nog geen 3 jaar? Er zit nog garantie op, dan kan ik die kaart spelen!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-11 15:48
Zijn er T-Roc rijders die hun ervaring willen delen? Ik mag de mijne binnenkort ontvangen en kan niet wachten, maar vroeg mij af of de irritaties van mijn huidige auto (clio) minder/beter zijn in een troc:

- Warmt de auto snel op? Ik moet vaak láááng rijden met een beslagen voorruit
- Geeft de auto flits/traject controles aan? Huidige auto doet dat wel maar piept hysterisch (zacht uitgedrukt) als er een flitspaal aan komt
- Werkt de media/nav een beetje snel? In mijn auto nu is die ontzettend traag
- Is de blue tooth koppeling met je mobiel snel in te stellen? Ook dit gaat nu erg sloom
- Hoe is de herrie in de auto bij hogere snelheid?

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
@Sbakker1982 kan bv een steentje geweest zijn tussen remschijf en remklauw.

Aan de Golf Diesel rijders:

Met deze temperaturen alle verbruikers aan voor en achterruit verwarming voorruit blower op Max. etc etc ruiken jullie dan ook soms een diesellucht?? Uitlaatgas diesellucht bedoel ik dan.

Ook moet ik de binnenkant van mijn raam schoonmaken om de drie dagen... Zit er een waas op.

[ Voor 17% gewijzigd door wackidth op 18-01-2019 08:42 ]

.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:24
wackidth schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:36:

Met deze temperaturen alle verbruikers aan voor en achterruit verwarming voorruit blower op Max. etc etc ruiken jullie dan ook soms een diesellucht?? Uitlaatgas diesellucht bedoel ik dan.
Nee, bij de huidige Golf heb ik het niet en bij de vorige was het ook niet.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 10:50
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:53:
Zijn er T-Roc rijders die hun ervaring willen delen? Ik mag de mijne binnenkort ontvangen en kan niet wachten, maar vroeg mij af of de irritaties van mijn huidige auto (clio) minder/beter zijn in een troc:

- Warmt de auto snel op? Ik moet vaak láááng rijden met een beslagen voorruit
- Geeft de auto flits/traject controles aan? Huidige auto doet dat wel maar piept hysterisch (zacht uitgedrukt) als er een flitspaal aan komt
- Werkt de media/nav een beetje snel? In mijn auto nu is die ontzettend traag
- Is de blue tooth koppeling met je mobiel snel in te stellen? Ook dit gaat nu erg sloom
- Hoe is de herrie in de auto bij hogere snelheid?
Ik heb geen T-Roc, maar kom ook van een Clio af. Sinds 2 weken heb ik de Golf.

- Warmt de auto snel op? De Golf warmt veel sneller op dan de Clio. Maar de wind die bij onder je ruit uitkomt duurt langer dan bij de Clio, ookal zet je de stand op max en op 30c.
- Geeft de auto flits/traject controles aan? Heb de navigatie van de Discover Media nog niet gebruikt, heb altijd Flitsmeister openstaan.
- Is de blue tooth koppeling met je mobiel snel in te stellen? Ja deze ging heel goed. Nadat het ingesteld is, verbind deze al gelijk nadat het systeem is opgestart (binnen 5 seconde), bij de Clio moest ik minstens een minuut wachten.
- Hoe is de herrie in de auto bij hogere snelheid? Heerlijk, helemaal geen geluid.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
wackidth schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:36:

Ook moet ik de binnenkant van mijn raam schoonmaken om de drie dagen... Zit er een waas op.
Nee.. duurt wel lang voordat ik het warm krijg :O
lekken er geen uitlaatgassen weg onder de motorkap?

[ Voor 4% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 18-01-2019 09:06 ]

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-11 19:37
@The Conman & @Piet_Piraat7
Je kan flitsers importeren als POI in je Disover Media.

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Voor Flitsers Android Auto gebruiken icm Waze.
Realtime flitsers met zelfde meldingen als Flitsmeister.

Ik rij zometeen toch ff naar dealer.... Zit me niet lekker vooral omdat binnenkant raam snel vies is.

.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:20
The Conman schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:59:
[...]

Ik heb geen T-Roc, maar kom ook van een Clio af. Sinds 2 weken heb ik de Golf.

- Warmt de auto snel op? De Golf warmt veel sneller op dan de Clio. Maar de wind die bij onder je ruit uitkomt duurt langer dan bij de Clio, ookal zet je de stand op max en op 30c.
- Geeft de auto flits/traject controles aan? Heb de navigatie van de Discover Media nog niet gebruikt, heb altijd Flitsmeister openstaan.
- Is de blue tooth koppeling met je mobiel snel in te stellen? Ja deze ging heel goed. Nadat het ingesteld is, verbind deze al gelijk nadat het systeem is opgestart (binnen 5 seconde), bij de Clio moest ik minstens een minuut wachten.
- Hoe is de herrie in de auto bij hogere snelheid? Heerlijk, helemaal geen geluid.
@Piet_Piraat7
Rij nu een weekje in de T-Roc van mijn ouders.

1) ja best snel
2) nee, maar kun je wel inladen via POI
3) Ja sneller dan mijn Audi. Was erg verrast hierom.
4) Best stil ja

Man wat baalde ik vanochtend, moest krabben.......tank van de Audi is ook bijna leeg, dus kon ook de standkachel van die niet aanzetten. Dan maar de T-roc krabben ;(

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

234FaTaLiTy schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:05:
[...]

Nee.. duurt wel lang voordat ik het warm krijg :O
lekken er geen uitlaatgassen weg onder de motorkap?
Diesel geur zou nog kunnen, uitlaatgassen lijkt me erg sterk. Meeste van het uitlaat traject gaat door metalen buizen en als daar een lek in zit, ga je het wel merken aan het geluid meestal.

Voor de dieselrijders onder ons, als je snel wil warm krijgen in de diesel.
(Werkt wel enkel onder de 4 graden denk ik)
- Je draait de verwarming op max temp
- de blazers op 2 of 3
Dan rpm boven 1000rpm houden; dan heb je 1000W aan electrische verwarming in de wagen. In onder de 1000rpm, 650-750W. (Vanaf golf 5 is dit zo).

Heb je na 30tal seconden voelbaar warme lucht en na minuutje echt warme lucht. Ruit ontdooien gaat echt snel. De deur vanmorgen open krijgen was heel wat meer werk :+

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 18-01-2019 10:19 ]

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:50:
2) nee, maar kun je wel inladen via POI
Hoe dan? Online verbinding? SD, downloaden via welke link?
azz_kikr schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:18:
De deur vanmorgen open krijgen was heel wat meer werk :+
Had ik vannacht. Wat het beste te gebruiken om deuren in te smeren (vet?)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:42:
[...]

[...]

Probleem was niet zozeer de deur zelf, het was de hendel die nogal vast had.

Het is niet de eerste wagen waar ik met trekken met de hendel in mijn handen zou staan... :D

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor Talk / Babypoeder werkt goed én kost amper wat.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-11 15:48
Waterkoker aanzetten en erover heen gooien werkt ook geloof ik :+

[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 18-01-2019 10:58 ]

• 234FaTaLiTy
azz_kikr schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Diesel geur zou nog kunnen, uitlaatgassen lijkt me erg sterk. Meeste van het uitlaat traject gaat door metalen buizen en als daar een lek in zit, ga je het wel merken aan het geluid meestal.

Voor de dieselrijders onder ons, als je snel wil warm krijgen in de diesel.
(Werkt wel enkel onder de 4 graden denk ik)
- Je draait de verwarming op max temp
- de blazers op 2 of 3
Dan rpm boven 1000rpm houden; dan heb je 1000W aan electrische verwarming in de wagen. In onder de 1000rpm, 650-750W. (Vanaf golf 5 is dit zo).

Heb je na 30tal seconden voelbaar warme lucht en na minuutje echt warme lucht. Ruit ontdooien gaat echt snel. De deur vanmorgen open krijgen was heel wat meer werk :+
Ja dat ken ik, de auxiliary heater. Echter, heb ik zo het vermoeden dat hij er bij mij niet in zit |:(
Heb ook eens lopen zoeken naar een 100A zekering, kon ik ook niet vinden. :( baal ik enorm van, want ik ben echt een koukleum héhé. Heb nu een stom 150 watt - 12volt kacheltje op me gericht staan 's ochtends :+

Is btw een Golf 5 1.9 TDI van eind 2005.
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:58:
Waterkoker aanzetten en erover heen gooien werkt ook geloof ik :+
Je weet dat kokend water het snelst weer bevriest? :+

[ Voor 9% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 18-01-2019 11:00 ]

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-11 19:37
GerCor schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:42:
[...]

[...]

Het kan via SD-kaart. Tevens handleiding

• GerCor

GerCor

Daar moet je voor betalen. Lijkt mij een slecht plan als ik Kaarten gratis kan downloaden.

EDIT: daarnaast zijn flitspalen/trajectcontroles voor mij geen POI.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 18-01-2019 11:38 ]

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Huishoudelijke mededeling:

Volkswagen Nederland zwaait Sharan uit

Wordt dus uit de TS verwijderd.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 10:50
GerCor schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:14:
[...]

Daar moet je voor betalen. Lijkt mij een slecht plan als ik Kaarten gratis kan downloaden.

EDIT: daarnaast zijn flitspalen/trajectcontroles voor mij geen POI.
10 euro per jaar is niet veel, vind het wel een interessante site.
Dez had ik ook gevonden

Heb dit laten zien bij collega's en kenissen, allemaal interesse er in.
10 mensen verzamelen en dan kost account maar 1 euro pp per jaar.

• GerCor

GerCor

Weemism schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:51:

Dat is het voordeel van 'being a topic starter'. Scirocco had er allang uit gemoeten. >:)
The Conman schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:52:
10 euro per jaar is niet veel, vind het wel een interessante site.
Deze had ik ook gevonden

Heb dit laten zien bij collega's en kennissen, allemaal interesse er in.
10 mensen verzamelen en dan kost account maar 1 euro pp per jaar.
Handelsgeest van niks. Downloaden, kopie verkopen voor €5. 2 mensen verzamelen en je hebt het zelf gratis. Alles daarboven is winst. :9

VOC mentaliteit. O, wacht ……. dat klinkt niet altijd goed. _O-

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 18-01-2019 12:27 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

234FaTaLiTy schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:59:
[...]

Ja dat ken ik, de auxiliary heater. Echter, heb ik zo het vermoeden dat hij er bij mij niet in zit |:(
Heb ook eens lopen zoeken naar een 100A zekering, kon ik ook niet vinden. :( baal ik enorm van, want ik ben echt een koukleum héhé. Heb nu een stom 150 watt - 12volt kacheltje op me gericht staan 's ochtends :+

Is btw een Golf 5 1.9 TDI van eind 2005.

[...]

Je weet dat kokend water het snelst weer bevriest? :+
Als je onder je pedalen kijkt, onder je radio je je hem normaal zitten.

De zekering zie je duidelijk zitten hoor. Het zijn niet die iele zekeringetjes die onder je motorkap zitten, het zijn de zekering die aan de buitenkant van je zekeringkast zitten. Kan je niet naast kijken.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/k8Oxx3sx8D0/maxresdefault.jpg

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:45:
[...]

De zekering zie je duidelijk zitten hoor. Het zijn niet die iele zekeringetjes die onder je motorkap zitten, het zijn de zekering die aan de buitenkant van je zekeringkast zitten. Kan je niet naast kijken.

[Afbeelding]
Haha, het YouTube kanaal van golfWagen. Geinig kereltje. Uitspraken Engels zijn ook hilarisch. Vaak fluitend aan het werk. Echt leuk.

• 234FaTaLiTy
[...]

[Afbeelding]
Hmm, ik ga er eens naar kijken, thanks!
Het zóú nog eens kunnen zijn, dat iemand hem met Vagcom/vcds uitgezet heeft.
Heb ooit e.e.a. laten veranderen (gordel piepjes etc) en staat me iets van bij dat hij iets uitzette van "ach, die zit er toch niet in" o.i.d.
Als de zekering er zit als de wiedeweerga naar iemand met VCDS toe :o

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 16:37
-nevermind-

[ Voor 89% gewijzigd door Khayma op 18-01-2019 13:58 ]

• dollyking

dollyking

duck tape

Weemism schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:51:

Nou, doei dan maar hier he in dit topic, was me een waar genoegen... ;w

maar goed, ik ben blij met de mijne, en weet zeker dat ik de compleetste en mooiste heb van NL
een reisauto met het hele gezin met alle aanhang en troep, lekker cruisen.
dan gaat de volgende maar een platinum Grand Voyager worden of Mercedes V klasse.
de Touran is ook voorbij de houdbaarheidsdatum

[ Voor 28% gewijzigd door dollyking op 18-01-2019 15:27 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

234FaTaLiTy schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Hmm, ik ga er eens naar kijken, thanks!
Het zóú nog eens kunnen zijn, dat iemand hem met Vagcom/vcds uitgezet heeft.
Heb ooit e.e.a. laten veranderen (gordel piepjes etc) en staat me iets van bij dat hij iets uitzette van "ach, die zit er toch niet in" o.i.d.
Als de zekering er zit als de wiedeweerga naar iemand met VCDS toe :o
Mja, Je hebt 2 soorten. (uiteindelijk doen ze zelfde hoor)
- Je hebt een domme versie, die wordt aangestuurd door de ECU. Gaat zelden stuk. (Kan je ook niet echt uitschakelen)

- Je hebt een slimme versie, komt met eigen MODULE dus is uitleesbaar via VCDS, die durven wel een stuk te gaan. (Maar wel nog zichtbaar in VCDS met fouten).
Dus als hij hem gezien heeft tussen je modules, en daar uitgeschakeld, dan heb je zeker 1, of die nog werkt, das punt 2 (normaal 100% op alle TDI's achter golf 4 en dergelijke)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben steeds al aan het puzzelen wat het probleem met mijn Golf GTE kan zijn;
Als ik start in de ochtend (dus als de auto koud is en lange tijd niet gereden heeft) en weg rij en mijn verwarming aanzet, is er niets aan de hand.
Parkeer ik mijn auto en kom ik een kwartier/half uur later terug, dan zijn soms al mijn ramen beslagen terwijl ik stilsta, niet in de auto ben en zelfs de auto niet open heb. Vaak als ik na een kwartier/half uur/uur ga rijden (nadat ik dus heb gereden zijnde lang of kort) en doe mijn verwarming aan, dan zie ik letterlijk niets meer door mijn vooruit (ik heb al ontvet en dan is het even weg maar paar dagen later komt het weer even hard terug) en beslaat de hele boel qua ramen (zie ik echt geen helemaal niets meer en ik veeg het droog maar het is letterlijk zeiknat het voorraam (terwijl zonder kachel gewoon droog is)).
Doe ik geen verwarming aan als ik na die tijd ga rijden, is er niets aan de hand (dat was vandaag wel even afzien met 3 graden en ramen open want dan heb ik geen last van beslagen ruiten). De dealer zegt geen lekkage in binnen in de auto te merken, wat ik zelf betwijfel want ik denk dat er iets met de verwarming is. Ik heb dit zelf nooit met mijn andere Golf 7 gehad.
Met de elektrastand heb ik er minder last van maar wel is het aanwezig.
Ik heb het gevoel dat er misschien wel iets met mijn vooruit is of zo. Misschien dat er achter mijn dashboard of wat lekt maar ik weet niet hoe ik dat kan zien/voelen.

Het was trouwens erg fijn vandaag met de vrieskou want al mijn deuren waren dichtgevroren behalve mijn bestuurdersdeur. Ik moest bij de achterbank zijn maar daar kwam ik dus niet bij, aan allebei de kanten dan. Ik dacht dat je vroeger daar alleen last van had maar kennelijk nu ook dus nog best erg (mijn andere auto's heb ik nooit last meegehad (zelfs niet met -10 graden). Rij ik op de snelweg en neem de bocht naar rechts en plotseling piiiiiieeeep melding linkerachterdeur open en kon nergens stoppen. Ik had nog de deur dichtgedrukt met wegrijden maar dat had gewoon niets geholpen en paar minuten later, mijn andere achterdeur. Dus reed ik op de snelweg met een melding dat mijn achterdeuren open waren, ben toch blij dat er een tweede vergrendeling is dat je deur niet zomaar open gaat.
Ik heb een keer gezien met een oude BMW die de bocht omging en plotseling ging de passagiersdeur open. Dat is vreemd om te zien.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• NotSoSteady
itsalex schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 23:38:
Als ik start in de ochtend (dus als de auto koud is en lange tijd niet gereden heeft) en weg rij en mijn verwarming aanzet, is er niets aan de hand.
Parkeer ik mijn auto en kom ik een kwartier/half uur later terug, dan zijn soms al mijn ramen beslagen terwijl ik stilsta, niet in de auto ben en zelfs de auto niet open heb. Vaak als ik na een kwartier/half uur/uur ga rijden (nadat ik dus heb gereden zijnde lang of kort) en doe mijn verwarming aan, dan zie ik letterlijk niets meer door mijn vooruit (ik heb al ontvet en dan is het even weg maar paar dagen later komt het weer even hard terug) en beslaat de hele boel qua ramen (zie ik echt geen helemaal niets meer en ik veeg het droog maar het is letterlijk zeiknat het voorraam (terwijl zonder kachel gewoon droog is)).
Doe ik geen verwarming aan als ik na die tijd ga rijden, is er niets aan de hand (dat was vandaag wel even afzien met 3 graden en ramen open want dan heb ik geen last van beslagen ruiten). De dealer zegt geen lekkage in binnen in de auto te merken, wat ik zelf betwijfel want ik denk dat er iets met de verwarming is. Ik heb dit zelf nooit met mijn andere Golf 7 gehad.
Ik heb het gevoel dat er misschien wel iets met mijn vooruit is of zo. Misschien dat er achter mijn dashboard of wat lekt maar ik weet niet hoe ik dat kan zien/voelen.

Het was trouwens erg fijn vandaag met de vrieskou want al mijn deuren waren dichtgevroren behalve mijn bestuurdersdeur. Ik moest bij de achterbank zijn maar daar kwam ik dus niet bij, aan allebei de kanten dan. Ik dacht dat je vroeger daar alleen last van had maar kennelijk nu ook dus nog best erg (mijn andere auto's heb ik nooit last meegehad (zelfs niet met -10 graden). Rij ik op de snelweg en neem de bocht naar rechts en plotseling piiiiiieeeep melding linkerachterdeur open en kon nergens stoppen. Ik had nog de deur dichtgedrukt met wegrijden maar dat had gewoon niets geholpen en paar minuten later, mijn andere achterdeur. Dus reed ik op de snelweg met een melding dat mijn achterdeuren open waren, ben toch blij dat er een tweede vergrendeling is dat je deur niet zomaar open gaat.
Ik heb een keer gezien met een oude BMW die de bocht omging en plotseling ging de passagiersdeur open. Dat is vreemd om te zien.
Heb je nog garantie? Gewoon eisen dat dit probleem, want dat is het, wordt opgelost.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
NotSoSteady schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:52:
[...]

Heb je nog garantie? Gewoon eisen dat dit probleem, want dat is het, wordt opgelost.
ja daar ben ik al meebezig maar er wordt steeds niets gevonden. Ik weet wel dat er een aantal zwakke punten zijn zoals de aircopomp in dashboard en achter de luchtuitlaat van interieur en daaraan de kleppen die open en dicht gaan maar deze is nieuw. Ik denk dat er iets in de kachel zit maar ik weet echt niet waar ik moet zoeken en zelf te vinden zodat ik iets aantoonbaar heb.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 16:55
Scirocco opgehaald (2.0 TSI 220 PS) :), nu nog bpm betalen (:() en wachten op het kenteken.

Afbeeldingslocatie: https://triangle1.net/wp-content/uploads/2019/01/20190116_112813.jpg

Had hiervoor een Fiesta, je kan echt merken dat dit een klasse beter is.

Edit\ Helaas geen park distance control (nodig ivm parkeren in Amsterdam). Wil kijken of het lukt om zelf achteraf nog PDC in te bouwen. Als ik ElsaWIN bekijk dan is het redelijk te doen, ook zijn onderdelen makkelijk te krijgen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Zelfde geldt voor cruise control, zit er dus niet op 8)7.

Edit2\ Oke topic doorgelezen, @tolunaygul12, echt niet normaal _/-\o_. Wat ik mij afvraag is hoe je weet welke onderdelen uiteindelijk compatible zijn met jouw Golf? Ik heb ElsaWIN maar heb eigenlijk ook nog ETKA nodig voor de onderdeelnummers volgens mij.

[ Voor 56% gewijzigd door Maks op 19-01-2019 09:45 ]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Maks schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 09:30:
Scirocco opgehaald (2.0 TSI 220 PS) :), nu nog bpm betalen (:() en wachten op het kenteken.
[…]
Prachtige wagen, mooi vermogen, gefeliciteerd! Als trotse eigenaar van een Scirocco van de vorige generatie was ik zelf ook ooit van plan een exemplaar van de huidige generatie uit Duitsland te halen. Hoe ging dat trouwens, veel werk, viel het mee of tegen, duur?

Als je wil wil ik je aanwinst graag ook in de Topicstart zetten, laat maar weten of je dat ok vindt.

In ander nieuws, wat vinden we van de nieuwe Golf? Als de foto's legit zijn ben ik in ieder geval niet onder de indruk, meer van hetzelfde weer lijkt het...

• GerCor

GerCor

Weemism schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:35:
In ander nieuws, wat vinden we van de nieuwe Golf? Als de foto's legit zijn ben ik in ieder geval niet onder de indruk, meer van hetzelfde weer lijkt het...
Het is gewoon een prachtige auto. Wat had je dan verwacht? Als je een Golf 6 van een afstandje ziet, vooral als je alleen de zijkant ziet, dan moet je ook goed kijken of het een 6 of een 7 is. Ik denk de auto in 'real life' en zeker qua interieur vast heel anders is dan de huidige 7.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[Afbeelding]

Edit\ Helaas geen park distance control (nodig ivm parkeren in Amsterdam). Wil kijken of het lukt om zelf achteraf nog PDC in te bouwen. Als ik ElsaWIN bekijk dan is het redelijk te doen, ook zijn onderdelen makkelijk te krijgen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Edit2\ Oke topic doorgelezen, @tolunaygul12, echt niet normaal _/-\o_. Wat ik mij afvraag is hoe je weet welke onderdelen uiteindelijk compatible zijn met jouw Golf? Ik heb ElsaWIN maar heb eigenlijk ook nog ETKA nodig voor de onderdeelnummers volgens mij.
Besstaan retrofit kits voor, zit alles in. Enige lastige is de sensors plaatsen en ze lakken in zelfde kleur als je wagen. (Je moet boren in plastic en das nooit leuk). Voor de rest is het kabels, kabels en nog eens kabels :D

Plaats een trekhaak, parkeert even makkelijk en goedkoper :p.

99 van wat toyantul al gedaan heeft, zijn mensen hem al voor geweest. Je moet maar eens kijken op drive2.ru wat voor retrofits ze daar allemaal in orde krijgen. Meestal staat er ook uitleg en partnumbers bij. Wel in russisch meestal maar google translate helpt je wel :p

Maakt zijn project niet minder indrukwekkend hoor

• Maks
Weemism schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 10:35:
[...]

Prachtige wagen, mooi vermogen, gefeliciteerd! Als trotse eigenaar van een Scirocco van de vorige generatie was ik zelf ook ooit van plan een exemplaar van de huidige generatie uit Duitsland te halen. Hoe ging dat trouwens, veel werk, viel het mee of tegen, duur?

Als je wil wil ik je aanwinst graag ook in de Topicstart zetten, laat maar weten of je dat ok vindt.

Thanks. Is heel goed te doen. Als je naar het Strassenverkehrsamt gaat dan wijst alles zichzelf eigenlijk, in hetzelfde gebouw zitten ook vaak meerder Autoschilders dus je kan meteen een kurzzeitkenzeichen laten maken). Alle administratieve zaken zijn ook goed te doen (niet zo lastig als op sommige websites wordt beweerd). Heb hem wel bij een VW dealer gekocht met 1 jaar garantie. Daarnaast is het altijd prettig zaken doen met Duitsers, mijn Duits is niet heel goed maar iedereen is heel geduldig haha.

Een belangrijk punt: Kurzzeitkenzeichen is niet geldig in Nederland (ook al wordt soms beweerd van wel), dus je moet een gratis eendagskenteken bij de RDW aanvragen en die ook laten verzekeren (daar moet je wel even voor bellen). En hij mag zeker in de topicstart :) .

Edit\ Thanks azz_kikr, al de tweede keer dat iemand die trekhaak grap maakt haha, misschien toch maar overwegen :9. Ik had al wel de goede tool voor het boren gevonden denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Maks op 19-01-2019 11:20 ]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
GerCor schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Het is gewoon een prachtige auto. Wat had je dan verwacht? Als je een Golf 6 van een afstandje ziet, vooral als je alleen de zijkant ziet, dan moet je ook goed kijken of het een 6 of een 7 is. Ik denk de auto in 'real life' en zeker qua interieur vast heel anders is dan de huidige 7.
Of een auto prachtig is is subjectief en geen feit @GerCor. Het is algemeen erkend dat de Golf sinds de zesde generatie qua ontwerp niet significant meer is gewijzigd. Wat ik ervan verwacht is waar ze ook toe in staat waren van de generaties 1->2 2->3 3->4 etc. toen het model telkens vernieuwend was en toch ook altijd herkenbaar bleef als Golf.

Als deze foto's echt zijn zijn ze daar m.i. opnieuw niet in geslaagd, opnieuw een milde facelift. Just my two cents.

• GerCor

GerCor

Weemism schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:18:
[...]

Of een auto prachtig is is subjectief en geen feit @GerCor. Het is algemeen erkend dat de Golf sinds de zesde generatie qua ontwerp niet significant meer is gewijzigd. Wat ik ervan verwacht is waar ze ook toe in staat waren van de generaties 1->2 2->3 3->4 etc. toen het model telkens vernieuwend was en toch ook altijd herkenbaar bleef als Golf.

Als deze foto's echt zijn zijn ze daar m.i. opnieuw niet in geslaagd. Just my two cents.
Misschien is het ook wel omdat jij niet echt een VW Golf-man bent. Ik stond gisteren te wachten bij de Shell. Komt er, in het donker, een Golf E aanrijden. Full-led. En wat voor de één, zie Audi-topic over een RS6 motorblok, pure porno is, is voor mij LED t.o.v. halogeen. Dynamische achterlichten versus halogeen. Ma Flodder versus Doutzen Kroes.

En dan denk ik: als een auto al geen of weinig indruk op je maakt, dan maken details ook geen verschil, vallen misschien niet eens op.

Hetzelfde heb ik bij jouw Scirocco. Huidige, niet in Nederland verkrijgbare uitvoerig, of die van jou. Ik zou ze beide niet kopen. Ze doen mij beide weinig. Maar jij denkt, denk ik, bij de nieuwste uitvoering. Potverdikke, die wel ik ook wel hebben.

Renault Megane, 'ach ja, what ever'. Renault Megane RS: 'zo, dat ziet er goed uit. Even opzoeken op YouTube. Mooie bak'.

Maar misschien heb jij, op jouw manier, wel gelijk. Ik moet ineens denken aan het nationale vollebalteam. Staan kerels in van boven de 2 meter. Wil je dat nou radicaal veranderen, dan zou je een team met 'dwergen' moeten overwegen. Heb je iets totaal anders, maar of je er een wedstrijd mee gaat winnen?

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 19-01-2019 11:45 ]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
GerCor schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:32:
[...]

Misschien is het ook wel omdat jij niet echt een VW Golf-man bent.[…]
Niet meer vanaf de mk 6 nee. Daarvoor was ik absoluut fan vanaf de tweede generatie, met als hoogtepunt de mk 4 die toen ook best wel revolutionair was qua ontwerp, en voor die tijd ook echt premium materialen in met name het interieur toepaste die je bij de concurrentie in de verste verte niet zag.

Daarna ging het, zoals overigens bij meer fabrikanten, achteruit qua materiaalgebruik, van wat ik ooit van een verkoper begreep a.g.v. de strengere eisen voor recycling waardoor de gebruikte plastics van mindere kwaliteit werden, maar ook het design vond ik niet meer aansprekend.

Maar goed, je punten zijn verder duidelijk, en zoals ik al zeg mijn mening.
azz_kikr schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:17:
[...]

Plaats een trekhaak, parkeert even makkelijk en goedkoper :p.

[…]
Scirocco met trekhaak, eeek!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-11 12:57
Ik heb ook een GTE Ik heb een aantal van jou punten ook, check de rubbers van de deuren en of ze goed zijn afgehangen (noem je dat zo?) Daar zit namelijk wel het grootste euvel. Bij elke redelijke regenbui staat er water tussen de rubbers van de deur en de deur frame.

Elke keer als ik bijvoorbeeld vanuit mijn werk (30 minuten rijden) boodschappen ga doen en daarna naar huis wil rijden en ik start de autodan beslaan de voorruit als een malle.

Na het checken van de deuren en hoe ze in de carrosserie hangen is bij mij veel gezeur weg.

Voor mij is het dus een stuk minder erg, maar soms ook irritant. Ik kreeg vaak de tip om een vochtvreter in de auto te leggen.
itsalex schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 23:38:

• GerCor

GerCor

Weemism schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:49:
Klopt, jouw mening. Niks mis mee.

Ik denk dat bij Volkswagen hele slimme mensen werken: 'dit model, deze vormgeving, is het beste'.

Verkoopsucces gegarandeerd, want: trouwe klanten, leaserijders (het mag niks kosten maar ik wil wel alle luxe). Autofanaten: je kunt de auto, zo gek als je kunt bedenken, tunen en retrofitten, en de auto blijft prachtig t/m mensen: ik wil van A naar B, maakt me niet uit, niet teveel poespas, als de auto maar betrouwbaar is.

Dat is de VW Golf: van oersaai tot extreem. Ik persoonlijk ken geen ander automerk, anders dan de veel duurdere Audi met de A3/RS3, die dit allemaal in zich heeft.

• NotSoSteady

[Afbeelding]

Mooi ding, wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-11 00:25

Zeer mooie wagen :9~

Wat betreft de mods, inderdaad via elsa en etka opzoeken, onderdelen kopen en testen of het werk. Soms moet je hier en daar nieuwere of oudere software flashen in modules. Enkele dingen komen inderdaad van forums af maar de meeste dingen zijn trial and error.

• GerCor

GerCor

inbedrijf schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 12:00:
Voor mij is het dus een stuk minder erg, maar soms ook irritant. Ik kreeg vaak de tip om een vochtvreter in de auto te leggen.
Het helpt ook niet echt als jouw kleding zeiknat is. Ook veel last van in onze Caddy's. Stap je met nat(te) kleding/haar in, BAM, alle ramen beslagen.

• Famous

[Afbeelding]
Schön kleurtje!
Veel plezier ermee!

• Goldman

[Afbeelding]

Het blijven bijzondere, maar toch gave auto's om te zien

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Weemism schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:49:
[...]

Niet meer vanaf de mk 6 nee. Daarvoor was ik absoluut fan vanaf de tweede generatie, met als hoogtepunt de mk 4 die toen ook best wel revolutionair was qua ontwerp, en voor die tijd ook echt premium materialen in met name het interieur toepaste die je bij de concurrentie in de verste verte niet zag.

Daarna ging het, zoals overigens bij meer fabrikanten, achteruit qua materiaalgebruik, van wat ik ooit van een verkoper begreep a.g.v. de strengere eisen voor recycling waardoor de gebruikte plastics van mindere kwaliteit werden, maar ook het design vond ik niet meer aansprekend.

[...]

Scirocco met trekhaak, eeek!
Wegklapbaar uiteraard, maar ik denk er geen trekhaakgoedkeuring bestaat ervoor. Zels niet voor een fietsendrager....ook triestig :D

• Rainesh
Vandaag de T-Roc in de glascoating laten zetten. Super dik geworden. Glimt als een malle.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/niDuMUifvauw2vxMBQHQspGr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eVhgPnPEqsssKICRXFXUMJb8/full.jpg

Zodra mijn zomervelgen onder de Audi zitten dan is die ook aan de beurt.

@Maks erg dik! je hebt de originele pons tool nodig voor de gaten. Die gebruiken, dan weet je hoe groot de gaten moeten zijn. Tool nummer staat in Elsawin. Voor etka, gebruik dit:

https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php

@itsalex deurrubbers goed controleren en deuren opnieuw laten afhangen. Voor tijdelijk een vochtvreter erin is wel handig.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Maks schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:17:
[...]

En hij mag zeker in de topicstart :) .

[...]
Je had het misschien al gezien, maar staat sinds vanochtend in de TS. Moet alleen nog even het bouwjaar van je weten.

Ik hoor het wel (y) .

• Maks
Weemism schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 23:19:
[...]

Je had het misschien al gezien, maar staat sinds vanochtend in de TS. Moet alleen nog even het bouwjaar van je weten.

Ik hoor het wel (y) .
Thanks! Bouwjaar is 2014, een van de eerste gefacelifte modellen (en dus meeste bpm korting met forfaitaire tabel ;)).

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-11 21:11
Rainesh schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:31:
@Simone96 een Polo heeft geen lane assist. En de borden laat ie vanzelf zien als je op de snelweg rijdt of binnen de stad.

@Pim1986 ergens in dit topic staat een link voor de nieuwste kaart. Zelf downloaden, uitpakken en dan op je sd kaart plaatsen (vooraf ff deleten of format doen)

@wackidth acc is extra anticiperen om je snelheid te behouden. In het begin had ik ook moeite mee, maar je moet vaker en sneller schuiven vergeleken met normaal CC. Ik wil niet meer zonder.

Sinds gisteren rij ik in de T-Roc R-Line van mijn ouders. Leuk bakkie, rijdt wel apart. Liever de Audi :p
Het is inmiddels gelukt met bovenstaande tip! Super, bedankt :-)!

• Famous
Rainesh schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:11:
Vandaag de T-Roc in de glascoating laten zetten. Super dik geworden. Glimt als een malle.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zodra mijn zomervelgen onder de Audi zitten dan is die ook aan de beurt.

@Maks erg dik! je hebt de originele pons tool nodig voor de gaten. Die gebruiken, dan weet je hoe groot de gaten moeten zijn. Tool nummer staat in Elsawin. Voor etka, gebruik dit:

https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php

@itsalex deurrubbers goed controleren en deuren opnieuw laten afhangen. Voor tijdelijk een vochtvreter erin is wel handig.
Mooi hoor!
Doet een hoop _/-\o_

• tolunaygul12

Module even netjes ingebouwd en code een beetje aangepast. Super tevreden mee :)

• 234FaTaLiTy
[...]

[Afbeelding]
Ik heb ff gekeken maar de 200A & 100A zekeringen zitten er!
Dan maar heel snel een afspraak maken met iemand die hem weer ff aan kan zetten.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

234FaTaLiTy schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:12:
[...]

Ik heb ff gekeken maar de 200A & 100A zekeringen zitten er!
Dan maar heel snel een afspraak maken met iemand die hem weer ff aan kan zetten.
zou standaard op golf 5 op de 5e plek zitten. Die eerste heeft iedereen :D

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:11
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SjirNhg.jpg

Nieuwe passat B8.. :P
Sta je toch even raar te kijken als je FULL led en DRL hebt, spierwit, en je mistlampen zijn zo geel als de neten. Iemand die bekend is met de kleurtemperatuur van de LED koplampen? Zodat ik de mistlampen erop aan kan passen.... (H8? denk ik)

Of zijn er mensen die ook nog makkelijke LED conversions weten?

Verder hard op zoek naar ervaringen met een makkelijke (maar geen 100 euro kostende) start-stop geheugen module...

• 234FaTaLiTy
azz_kikr schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:06:
[...]

zou standaard op golf 5 op de 5e plek zitten. Die eerste heeft iedereen :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IH6lwg3.jpg

ehm.. zoiets?

• tolunaygul12
Soullancer schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:43:
[Afbeelding]

Verder hard op zoek naar ervaringen met een makkelijke (maar geen 100 euro kostende) start-stop geheugen module...
Start / stop compleet deactiveren is een mooi optie vind ik ;)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ja, kan ook, ergens in 2006 zijn ze plaats opgeschoven blijkbaar :D
http://knigaproavto.ru/sh...agen/golf/218-golf-v.html

Dus ja, 100% zeker dat je er eentje hebt....

• 234FaTaLiTy
azz_kikr schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:19:
[...]

Ja, kan ook, ergens in 2006 zijn ze plaats opgeschoven blijkbaar :D
http://knigaproavto.ru/sh...agen/golf/218-golf-v.html

Dus ja, 100% zeker dat je er eentje hebt....
Je hebt mijn winter weer helemaal goed gemaakt ;)
Thanks!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[Afbeelding]

Sta je toch even raar te kijken als je FULL led en DRL hebt, spierwit, en je mistlampen zijn zo geel als de neten. Iemand die bekend is met de kleurtemperatuur van de LED koplampen? Zodat ik de mistlampen erop aan kan passen.... (H8? denk ik)

Led Mistlichten zijn 'waardeloos'. Hoe geler, hoe effectiever. Ja ziet er minder uit dan witte maar in dikke mist is een vette halogeen nog altijd beter dan een wit Led Licht.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:32
Heeft iemand de software update laten uitvoeren voor de 1.2 TDI? Er worden veelal klachten gemeld op het internet van de EGR die stuk gaat na de update. Wat zijn jullie bevindingen?

Wij hebben een VW Polo 1.2 TDI op het oog, en deze heeft de update al gehad.

• Soullancer
Wat me niet helemaal duidelijk word op internet is of de file info dmv een internetverbinding of hotspot nou werkt zonder een carnet abbo?
Anders hoef ik de moeite namelijk ook niet te doen =/

• GerCor

GerCor

Soullancer schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:08:
Wat me niet helemaal duidelijk word op internet is of de file info dmv een internetverbinding of hotspot nou werkt zonder een carnet abbo?
Anders hoef ik de moeite namelijk ook niet te doen =/
Geen idee over welk systeem je het hebt maar ik heb een Discover Pro MIB1, dus zonder Car-Net o.i.d. en ik heb file-informatie. Als ik zelf een route heb - adres waar ik naar toe wil - ingevoerd en daar staat een file dan berekent de Discover Pro een alternatieve route. Volgens mij zijn het RDS (TMC) gegevens?

Die negeer ik trouwens, meestal. Van de wal in de sloot. Ik maak zelf wel uit waar ik rij.

• dollyking

dollyking

duck tape

[Afbeelding]

Ik ben gegaan voor H8 halogeen met een tempratuur van 6000k. ism bochtverlichting minder storend. LED zou ik (nog)van wegblijven. zeker als je bochtverlichting hebt. dat dimmen kunnen die LED's niet zo goed.

• Famous
Untouchablezz20 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:07:
Heeft iemand de software update laten uitvoeren voor de 1.2 TDI? Er worden veelal klachten gemeld op het internet van de EGR die stuk gaat na de update. Wat zijn jullie bevindingen?

Wij hebben een VW Polo 1.2 TDI op het oog, en deze heeft de update al gehad.
100% dat die kapot gaat.
Je kan hem wel bij diverse bedrijven laten uitschakelen. :)

• Soullancer
GerCor schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:29:
[...]

Geen idee over welk systeem je het hebt maar ik heb een Discover Pro MIB1, dus zonder Car-Net o.i.d. en ik heb file-informatie. Als ik zelf een route heb - adres waar ik naar toe wil - ingevoerd en daar staat een file dan berekent de Discover Pro een alternatieve route. Volgens mij zijn het RDS (TMC) gegevens?

Die negeer ik trouwens, meestal. Van de wal in de sloot. Ik maak zelf wel uit waar ik rij.
Ik heb een DP MIB2.
Maar begrijp dat ij via RDS file gegevens binnen kan halen maar ook via Internet (Sim kaart of hotspot) en die gegevens zijn vollediger en nauwkeuriger begrijp ik... maar de vraag is dus of je daar carnet voor abbo voor nodig hebt
dollyking schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:57:
[...]

Ik ben gegaan voor H8 halogeen met een tempratuur van 6000k. ism bochtverlichting minder storend. LED zou ik (nog)van wegblijven. zeker als je bochtverlichting hebt. dat dimmen kunnen die LED's niet zo goed.
Levert het nog wel wat op met mist uit jouw ervaring als je van geel naar wit gaat? Omdat azz-kikr hierboven aangeeft dat je effectiviteit omlaag gaat door de kleurverandering.

[ Voor 24% gewijzigd door Soullancer op 21-01-2019 17:59 ]

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:32
Famous schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:37:
[...]

100% dat die kapot gaat.
Je kan hem wel bij diverse bedrijven laten uitschakelen. :)
Ja, zo'n vermoeden had ik al. Wellicht coulance vanuit PON? Anders laten wegschrijven en afdoppen.

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-11 19:56
Ik ben al een poos op zoek naar een short shifter voor mijn VW Polo 6n2 1.4 uit 2000. Probleem is, ik kan ze nergens vinden.. is er een Tweaker die misschien meer weet welke erin kan en waar ik deze kan kopen?

Nogmaals het gaat over: VOLKSWAGEN POLO III HATCHBACK (6N2) 1.4 (44 KW, VAN JAAR 10.1999)

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:59:
Ja, zo'n vermoeden had ik al. Wellicht coulance vanuit PON? Anders laten wegschrijven en afdoppen.
Wegschrijven is kostelijk vond ik, hier in BE toch. Vanuit VW zelf zou er 24 maanden na de update "garantie" zijn op o.a. de EGR.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

DarkSide

theres no place like ::1

Soullancer schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:58:
[...]

Ik heb een DP MIB2.
Maar begrijp dat ij via RDS file gegevens binnen kan halen maar ook via Internet (Sim kaart of hotspot) en die gegevens zijn vollediger en nauwkeuriger begrijp ik... maar de vraag is dus of je daar carnet voor abbo voor nodig hebt
Daar heb je idd Carnet voor nodig volgens mij.
Collega is wel tevreden met de meldingen. Schijnen beter en sneller te zijn dat via TMC.

Zelf geen ervaring mee.
Heb naast TMC ook FM en soms Maps draaien. Alleen geven soms verschillende meldingen.
TMC zit er wel het meeste naast.
Hoop zelf dat dit straks wel met Internet verbinding beter gaat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Rainesh
Carnet is gewoon online traffic. Inderdaad sneller en beter.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 16:37
Sinds weekje of 2 in bezit van een e-golf. Eerste electrische auto en ik ben verslaafd! De stilte aan bord is echt heerlijk. Zit het winterpakket op, LED Light plus ofzo, Dynamische knipperlichten met LED achter, Warmtepomp, Lane assist, ACC, Blind spot assist, Front assist, parkeerhulp, virtual cockpit. Zit bijna alles op behalve leer, achteruitrijcamera en panoramadak (volgens mij kan dit niet eens bij een e-golf).

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wCYSD39/IMG-0097-Edited-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6mbXYCS/IMG-0098-Edited.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0VWCTFq/IMG-0101-Edited.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fdbNFjK/IMG-0104-Edited.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TWGVwyB/IMG-0105-Edited.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1Ttp1dG/IMG-0106-Edited.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/JcJZ8jq/IMG-0109-Edited.jpg
Pagina: 1 ... 91 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS