Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.748 views

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

GerCor schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:55:
[...]

Ja, die LED koplampunits van Osram. Tis dat ik zelf al Xenon met AFS heb. Had ik halogeen gehad dan gelijk ombouwen naar Osram. Ook mooi zijn de dynamische richtingaanwijzers.

[YouTube: OSRAM LEDriving Golf 7 - Installation Video]
Ziet er mooi uit, dat zeker, maar we gaan geen 900,- meer uitgeven aan lampen voor een auto die er nog maar ongeveer 1 tot 2 jaar gaat zijn :+ We kopen dan toch een (voor ons nieuwe) 7 of 7.5 GTI mét de juiste lampen :+

Misschien toch maar eens een Philips whitevision peertje erin draaien, kijken of dat iets helpt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 08:31
Rainesh schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:31:
Sinds gisteren rij ik in de T-Roc R-Line van mijn ouders. Leuk bakkie, rijdt wel apart. Liever de Audi :p
Ik ben erg benieuwd, hopelijk kan ik mijn nieuwe T-Roc R-Line deze maand in ontvangst nemen.

Maar nog een vraagje, heeft de T-Roc eigenlijk voorruitverwarming?
Krijg het op de VW site nergens gevonden als (standaard) optie maar bij sommige (occasion) advertenties staat het wel erbij.
En heeft de T-Roc van je ouders toevallig nog file assistent? Voorheen zat dat er nog op maar dat is tegenwoordig ook nergens meer te vinden bij de opties.

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
GerCor schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:01:
[...]

Heb je de lichtschakelaar op 'auto' staan?
Neen, altijd op "Aan".
Hij moet daarvoor op auto staan begrijp ik?
Ga het zo eens proberen.

Ben echt enorm blij met de auto. Heeft erg lang geduurd voordat de auto op kenteken stond ivm feestdagen, en nieuwjaar maar heb nu een week sleutels en kentekens ter beschikking en het is heerlijk kilometers vreten.

Heb de auto eigenlijk 90% van de tijd in ECO-stand staan. Lekker snel in de 6e versnelling en rustig cruisen.
In de sportstand is de auto echt asociaal lawaaierig, en fel. Als je even niet oplet direct wheelspin, en een flinke bak herrie bij optrekken.

Ook leuk! Maar ben blij dat het ik wel uit kan zetten als ik gewoon voor woon-werk verkeer onderweg ben.
In het weekend even een stukje sportief gaan sturen, en dan raak ik niet uitgekeken op de "Sport"-stand en het geweld dat erbij hoort.

Wat me ook erg prettig meevalt is het verbruik.
Als ik gewoon m'n daily commute rij dan is het met 6.3l/100km te doen met gewoon 120km/h.
In het weekend zit m'n verbruik eerder op de 15//100km maar daar kies je dan ook zelf voor.

Prestaties zijn ook uitmuntend te noemen voor een Polo.
Heb met de racelogic vbox van een vriend een 0-100km/h in 6.4 seconden met launch control gehad, en dat in het nat. Topsnelheid nog niet echt geprobeerd maar heb op de Duitse autobahn wel al even de 235 op de teller gehad. Daarna is de koek wel op en kruipt de teller slechts nog langzaam omhoog.

Al met al, geen spijt van de aankoop _/-\o_

[ Voor 74% gewijzigd door DutchManticore op 14-01-2019 16:39 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11 16:41
DutchManticore schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:31:
[...]

Neen, altijd op "Aan".
Hij moet daarvoor op auto staan begrijp ik?
Jep, AUTO. :)

M3P 24'

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 21:20
Rido schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:23:
[...]

Ik ben erg benieuwd, hopelijk kan ik mijn nieuwe T-Roc R-Line deze maand in ontvangst nemen.

Maar nog een vraagje, heeft de T-Roc eigenlijk voorruitverwarming?
Krijg het op de VW site nergens gevonden als (standaard) optie maar bij sommige (occasion) advertenties staat het wel erbij.
En heeft de T-Roc van je ouders toevallig nog file assistent? Voorheen zat dat er nog op maar dat is tegenwoordig ook nergens meer te vinden bij de opties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/koMIk5eiGOUmNeXNCsUt222u/full.jpg

Nee voorruit verwarming gaat gewoon via Climate control en geen elektrische zoals bij een Passat.

Ook geen TJA maar wil dat deze week in orde maken. Ben ermee bezig

De T-Roc is wel stukje breder en ruimer dan de A3. Kofferbak is ook erg nice. Binnenkort maar ook voor de gein de nieuwe Q3 bekijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 14-01-2019 16:46 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-11 12:45

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Rainesh schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:43:
Binnenkort maar ook voor de gein de nieuwe Q3 bekijken.
Ben je nou op ons aan het oefenen als je straks jouw vrouw gaat vertellen dat je 'voor de gein' naar een nieuwe Q3 gaat kijken, zodat je dat kunt zeggen zonder te blozen? >:)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:03:
[...]

Hier ook net bericht gehad, half september besteld, productieweek definitief nu week 51, verwachte levering half/eind januari.
En aan het lange wachten komt hier ook bijna een einde....althans hoop ik.
Vandaag de dealer even gesproken en auto is idd in week 51 gemaakt en heeft toen ook de fabriek verlaten *O* .....maar waar die ondertussen is, is nog even een raadsel. Ze zouden eens bij de transporteur vragen en laten me dit nog weten.
Ben erg benieuwd.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
[...]

[Afbeelding]

Nee voorruit verwarming gaat gewoon via Climate control en geen elektrische zoals bij een Passat.

De T-Roc is wel stukje breder en ruimer dan de A3. Kofferbak is ook erg nice. Binnenkort maar ook voor de gein de nieuwe Q3 bekijken.
Leuke kleur!
Heb je meer foto’s?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Rainesh
Famous schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:38:
[...]

Leuke kleur!
Heb je meer foto’s?
Ja kleur is erg dik. Zaterdag zal ik wat foto's maken want dan krijg ie een glascoatinglaagje.

• Rido
[...]

[Afbeelding]

Dat donker blauw is toch ook wel een mooie kleur hoor :)
Zelf ben ik voor Indium Grey gegaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6QMbGBnb8QZl5CwVcIr2CeUW/full.jpg

Jammer dat de T-Roc geen elektrische voorruitverwarming heeft, dat wordt nog gewoon krabben (als het vriest)... :P

En ik hoor het graag als je TJA werkend hebt gekregen. Erg apart dat ze het eruit hebben gehaald want op de oude optielijst (van voor augustus 2018) stond het nog wel als optie.

• GerCor

GerCor

Rido schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:41:
Jammer dat de T-Roc geen elektrische voorruitverwarming heeft, dat wordt nog gewoon elke ochtend krabben...
Dan woon jij vast niet in Nederland. Elke ochtend? :+

EDIT: trouwens, mijn dochter wisselt elke keer van wens welke auto ze wil hebben. Op het moment is het een Landrover of een ……….. T-Roc. :9

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 15-01-2019 09:13 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
PWM schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:19:
Wij hebben een GTE overgenomen met 90k op de klok. Het is de eerste lichting en ik heb steeds meer het idee dat die wat gerushed zijn. Mijn collega heeft hem even 2 dagen achtergelaten. Wat we tot nu toe hebben:
  • Cruisecontrol en andere veiligheidsopties doen het niet
  • Airbag lampjes branden
  • Rammels in deuren
  • Onderstel maakt veel geluid
  • Benzine motor kan geen vast toerental houden, maar gaat op de cruise bij 120 bijvoorbeeld continu 400 toeren op en neer
  • De chargeport is kapot
Ik ben in contact met de leasemij die heb had staan (zal de naam nog even niet noemen, ze mogen het nog oplossen), maar die gaven aan: "Ja, maar dit is ook de GTE hé". Alsof dat dan blijkbaar een gegeven is :?

Hebben we een maandagochtend auto te pakken of heeft de GTE sowieso meer problemen dan de gewone Golf?
Nou, hij is nu echt overleden. De versnellingsbak is kapot samen met een elektrisch component. 15.000,- vroeg de VW dealer voor reparatie.

Hij gaat terug naar Leaseplan die hem niet wil repareren. Ze gaan hem verkopen as is en zoeken een vervangende auto.

Ze hebben hem nog naar een garage in Friesland gebracht die hem met 2de hands onderdelen wilde maken, maar dat kostte ook 8000,- 8)7

Je zal die auto maar gekocht hebben. Wij hebben hem als occasion lease, maar hij stond gewoon te koop voor 25k.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oe, damn.

Toevallig zat ik nog voor de polo GTI ff te twijfelen voor een GTE tweedehands, 7% bijtelling. Auto reed verder best relaxt eigenlijk.
Tijdens mijn lease ook al een melding af en toe over auto niet verplaatsen behalve in P stand. Schijnbaar een sensor in de versnellingsbak die af en toe flipt.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 23:02

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MisteRMeesteR schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:21:
[...]

Auto is vandaag bij de dealer voor zijn 1e geplande onderhoudsbeurt (30K) en heb direct melding gemaakt van de bibberende/slippende koppeling in z'n 2.

Waar in eerste instantie nog werd gesproken over een proefrit met een monteur om duidelijk te krijgen wat ik ervaar tijdens het rijden werd na een aantal minuten plots de chef werkplaats erbij gehaald om mij uit te horen en deze had na mijn verhaal geen proefrit meer nodig :P :+ .

Wellicht eerst een software update toepassen die het gedrag van de DSG aanpast (want protocol volgens de beste man) en anders de bak eronder uit :'(

To be continued :P
@Rainesh
Software van de DSG bak bleek al de laatste versie te zijn dus over een paar weken gaat de DSG bak er fysiek onderuit om gefixed te worden :'( -O-

Chef werkplaats had zelf ook nog even een ritje gemaakt (Hallo MijnVolksWagen App :P) en kwam tot dezelfde conclusie.

Ik denk zelf dat de TJA de boosdoener is. Niet zozeer de TJA ansich maar meer het feit dat bij het gebruik ervan de auto voor 90% blijft hangen in de 2e versnelling (met slippende koppeling), pas als de auto helemaal stilstaat gaat hij terug naar D1.

Zonde voor een auto met nog geen 30K op de teller. Ik vraag me af of ik volgend jaar weer bij de dealer sta met dezelfde klacht of dat er inmiddels een update van de DSG bak is? Mijn auto is nog geen jaar oud.

En nee, verhuizen naar Groningen is geen optie :P :+

www.google.nl

• Rainesh
[...]

[Afbeelding]

Jammer dat de T-Roc geen elektrische voorruitverwarming heeft, dat wordt nog gewoon krabben (als het vriest)... :P

En ik hoor het graag als je TJA werkend hebt gekregen. Erg apart dat ze het eruit hebben gehaald want op de oude optielijst (van voor augustus 2018) stond het nog wel als optie.
Persoonlijk zou ik ook voor een Indium Grey gaan, maar die ouwe van mij wilde een blauwe :9

@MisteRMeesteR ik denk dat filerijden gewoon funest is voor een DSG7. Ongeacht TJA....enne trouwens...ben even aan het uitzoeken of ik lane assist kan verlengen. Op de A4 B9/F5 kan het :D

[ Voor 11% gewijzigd door Rainesh op 15-01-2019 10:39 ]

• Viper®
  • Niet online
Ik vraag me af of ik volgend jaar weer bij de dealer sta met dezelfde klacht of dat er inmiddels een update van de DSG bak is?
Ik hoor/lees veel gezeur over de DSG.

Vriend van mij heeft ooit een software update gehad toen wilde de bak niet meer uit de P stand.

Mijn oude polo gti 1.4 had de 7DSG, geen problemen na 80dkm met chiptuning. Voordeel is wel dat het gewicht vrij laag is, minder slijtage op de koppeling ?

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-11 15:48
@Rido zelf heb ik ook voor Indium Grey gekozen, auto wordt binnenkort bij mij afgeleverd :) mooie foto, heb zoveel zin in die nieuwe auto

• Famous
Viper® schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:40:
[...]

Ik hoor/lees veel gezeur over de DSG.

Vriend van mij heeft ooit een software update gehad toen wilde de bak niet meer uit de P stand.

Mijn oude polo gti 1.4 had de 7DSG, geen problemen na 80dkm met chiptuning. Voordeel is wel dat het gewicht vrij laag is, minder slijtage op de koppeling ?
Ligt eraan welke bak je hebt.
De DQ200 is een droge 7 traps automaat, veel problemen mee.

De 250 of 500 aanzienlijk minder en kunnen tevens een bak meer koppel aan.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-11 14:24
In België is de mobiliteitsvergoeding goedgekeurd en ons bedrijf was al een proefproject gestart om daar mee in te stappen.
De auto inleveren zou 860-900 euro netto per maand meer betekenen (fiscaal vs catalogus). Dat is wel al wat, maar dan zou ik spaargeld moeten gebruiken om zelf een auto te kopen (zal ook geen 50k kostende kar zijn dan...)
Er gaan zich toch keuzes opdringen...

• Happy Man 2013
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:13
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:26:
[...]

En aan het lange wachten komt hier ook bijna een einde....althans hoop ik.
Vandaag de dealer even gesproken en auto is idd in week 51 gemaakt en heeft toen ook de fabriek verlaten *O* .....maar waar die ondertussen is, is nog even een raadsel. Ze zouden eens bij de transporteur vragen en laten me dit nog weten.
Ben erg benieuwd.
Toch stiekem wel beetje jaloers, ben nog steeds wachtende op m’n Golf... 😞 Nog geen teken van productie, begin augustus besteld - levering maart/april. Iemand enig idee hoe lang ze van te voren produceren?

Mijn vrouw rijdt een Polo 6C met een discover media gen 1. Daar zit een optie mirrorlink op, maar daar werkt Apple CarPlay niet mee. Iemand enig idee hoe we CarPlay aan de praat krijgen? Kan dat dmv een unlock (bij dealer?), of heb je dan Gen 2 nodig?

• GerCor

GerCor

Happy Man 2013 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:58:
[...]

Toch stiekem wel beetje jaloers, ben nog steeds wachtende op m’n Golf... 😞 Nog geen teken van productie, begin augustus besteld - levering maart/april. Iemand enig idee hoe lang ze van te voren produceren?

Mijn vrouw rijdt een Polo 6C met een discover media gen 1. Daar zit een optie mirrorlink op, maar daar werkt Apple CarPlay niet mee. Iemand enig idee hoe we CarPlay aan de praat krijgen? Kan dat dmv een unlock (bij dealer?), of heb je dan Gen 2 nodig?
MIB2 inderdaad. :-(

• Rido
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:40:
@Rido zelf heb ik ook voor Indium Grey gekozen, auto wordt binnenkort bij mij afgeleverd :) mooie foto, heb zoveel zin in die nieuwe auto
Goede keuze! ;) Zat zelf eerst ook te kijken naar wit met een zwart dak.

Maar leuk, snap dat je er zin in hebt, ik kan ook echt niet meer wachten. Mijn auto komt als het goed is deze week bij de dealer aan en dan moet die afleverklaar worden gemaakt, hopelijk gaat dat niet lang duren.

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-11 11:41
Rainesh schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:37:
[...]

Persoonlijk zou ik ook voor een Indium Grey gaan, maar die ouwe van mij wilde een blauwe :9

@MisteRMeesteR ik denk dat filerijden gewoon funest is voor een DSG7. Ongeacht TJA....enne trouwens...ben even aan het uitzoeken of ik lane assist kan verlengen. Op de A4 B9/F5 kan het :D
TJA kan verlengen? Bij mij ook denk je? >:)

• Rainesh
James25 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:09:
[...]

TJA kan verlengen? Bij mij ook denk je? >:)
Ja ook bij jou haha. Waarschijnlijk wordt jij proefkonijn :p Ik heb pas zaterdag tijd om het echt te testen, heb LA aanpast op de T-Roc.

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-11 11:41
Rainesh schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Ja ook bij jou haha. Waarschijnlijk wordt jij proefkonijn :p Ik heb pas zaterdag tijd om het echt te testen, heb LA aanpast op de T-Roc.
App maar als ik langs moet rijden, ik ben wel proefkonijn hoor!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:22
@Rainesh toevallig ook op mijn Tiguan ? (De eerste echte met TJA activatie natuurlijk >:) )

[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 15-01-2019 13:37 ]

• Rainesh
GeeMoney schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:37:
@Rainesh toevallig ook op mijn Tiguan ? (De eerste echte met TJA activatie natuurlijk >:) )
Of course, en bij jou moeten nog paar dingen gedaan worden (die naderhand erbij zijn gekomen)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:22
Rainesh schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Of course, en bij jou moeten nog paar dingen gedaan worden (die naderhand erbij zijn gekomen)
Maak me gek? Wat kan er zoal nog meer :)

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 15-01-2019 13:42 ]

• Rainesh
GeeMoney schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:42:
[...]

Maak me gek? Wat kan er zoal nog meer :)
Emergency Assist, LA strakker, gas respons (weet niet of ik dat al gedaan had), sperdifferentieel, autohold vloeiender (weet ook niet of ik dat al gedaan had) maar we lopen gewoon alles weer na :)

• GerCor

GerCor

Ik zie het al. Zodra @Rainesh alles voor elkaar heeft, allemaal naar het altijd pittoreske De Meern. _O-

Mooie 'Line Up' maken, kunnen jullie allemaal snel aan de koffie. *;

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 13:32
Is dat verlengen, als in, langer het stuur los kunnen laten?

• Viper®
  • Niet online
Wie had nog meer VCDS in de buurt van arnhem/nijmegen

• Rainesh
yamahabest schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:13:
Is dat verlengen, als in, langer het stuur los kunnen laten?
Jap

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:16
Welke retrofits en/of VCDS aanpassingen zijn er (al) beschikbaar op een VW Polo Highline Business R van 2019? : :9

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-11 11:44
-Muncky- schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:47:
Welke retrofits en/of VCDS aanpassingen zijn er (al) beschikbaar op een VW Polo Highline Business R van 2019? : :9
Copy van @Rainesh

- dagrijverlichting achteren
- dagrijverlichting menu
- verlichting inschakeltijd menu
- comfortknipperen naar 4x of 5x
- coming home volledig automatisch
- alarmpiep
- laptimer
- sperdifferentieel verbetering
- gasrespons verbetering
- stuur op snelheidsafhankelijk
- gordelpiep uit
- ventilatiestand weergave bij auto modus
- Startstop uit
- bijtankhoeveelheid

• Rainesh
-Muncky- schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:47:
xeoMe schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Copy van @Rainesh

- dagrijverlichting menu
- alarmpiep
- laptimer
- gasrespons verbetering
- gordelpiep uit
- Startstop uit
- bijtankhoeveelheid
- Panoramadak volledig openen met sleutel
- Adaptive cruise control rechts inhalen
- offroad menu

en nog wat kleine dingetjes die beetje onzin zijn. Maar dit is veruit het meest gevraagde.

[ Voor 57% gewijzigd door Rainesh op 15-01-2019 14:52 ]

Verwijderd

Happy Man 2013 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:58:
[...]

Blijf het wel apart vinden die verschillen in levertijden.
Kan je dealer ook niet aangeven voor welke productieweek hij ingepland staat dan? De dealer hier kon nl ik oktober al zien dat hij voor week 51 stond, is heel even aangepast naar week 1 en vervolgens toch weer terug naar week 51 en uiteindelijk ook in week 51 geproduceerd.
Krijg als het goed is eerdaags nog een belletje als de auto weer boven water is want ze weten nu ff niet waar die is 8)7

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

dollyking

duck tape

zeg je nu dat je LA langer dan 12sec actief kunt maken? hoeveel langer dan?

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 13:32
Dat is erg interessant! Ook mogelijk op Golf 7(.5)?

• Rainesh
dollyking schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:32:
[...]

zeg je nu dat je LA langer dan 12sec actief kunt maken? hoeveel langer dan?
Bij de A4/A5 gaat het nu richting de 30sec. Sommige klanten zeggen zelfs dat TJA nu soms een minuut tot anderhalf blijft werken maar dat heb ik zelf niet getest. Dus kan dat niet bevestigen.

Het is eigenlijk niks nieuws maar bij veel modellen kon het niet meer aangepast worden, maar sinds de laatste sw versies opeens weer wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 15-01-2019 15:53 ]

• Rido
Yes please! :P
[...]

Copy van @Rainesh

- dagrijverlichting menu
- alarmpiep
- laptimer
- gasrespons verbetering
- gordelpiep uit
- Startstop uit
- bijtankhoeveelheid
Rainesh schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:51:
[...]

- Panoramadak volledig openen met sleutel
- Adaptive cruise control rechts inhalen
- offroad menu

en nog wat kleine dingetjes die beetje onzin zijn. Maar dit is veruit het meest gevraagde.
Dat is een mooi lijstje zeg, zitten paar handige dingetjes tussen.

• Viper®
  • Niet online
[...]

Copy van @Rainesh

- dagrijverlichting menu
- alarmpiep
- laptimer
- gasrespons verbetering
- gordelpiep uit
- Startstop uit
- bijtankhoeveelheid
Ziet er wel interessant uit, denk dat ik de helft van de opties wel als voordelig zie.

Waar kan ik me aanmelden ?

Hoe zit het overigens met de TC en ACC.
Als ik de TC op sport of uit zet werkt front assist niet meer. Maar als je dan ACC inschakelt schakelt ook direct TC weer aan.
Is dit nog te wijzigen ?

• GerCor

GerCor

Viper® schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:50:
[...]

Ziet er wel interessant uit, denk dat ik de helft van de opties wel als voordelig zie.

Als ik de TC op sport of uit zet werkt front assist niet meer. Maar als je dan ACC inschakelt schakelt ook direct TC weer aan.
Is dit nog te wijzigen ?
Bij @Rainesh of @Antera

Beide zijn nogal actief op Tweakers. Er is een hele lijst beschikbaar maar of ze daadwerkelijk nog 'leven'?

Scroll maar even: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

Overigens, vanmiddag kwamen dan toch nog de T10 ledlampjes binnen voor mijn zoon. Na, voor mijn gevoel, een miljoenmiljard dagen gewacht te hebben is mijn zoon zijn Golf 5, qua interieur, nu volledig, dat is 100%, LED.

En als het goed is, eind van de middag, de LED kentekenverlichting. Morgen maar weer even verder sleutelen.

EDIT: kentekenverlichting is binnen. Mijn zoon wil aan de slag maar ik niet, het motregent en het is donker.

[ Voor 32% gewijzigd door GerCor op 15-01-2019 18:26 ]

• Famous
Viper® schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:25:
Wie had nog meer VCDS in de buurt van arnhem/nijmegen
@Remi_4 is het dichtstbij denk ik.
Ik (of @Rainesh) heeft wel een mailadres, is die beter op te bereiken.
Of je moet even het Audi forum opduiken.

• Viper®
  • Niet online
Famous schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:48:
[...]

Apeldoorn zo te zien. Ik dacht dat er ook iemand in Nijmegen woonde.

Zal hem ff pm'en, anders een email.

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:55

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Viper® schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:50:
[...]

Is dit nog te wijzigen ?
TC is op sport altijd uit aangezien je sportief wilt gaan rijden heb je geen TC mee nodig :-)

Je kan me bereiken zie onder in me handschrift :-)

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Remi_4
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-11 13:05

Remi_4

remi4x@gmail.com

Viper® schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:54:
[...]

Apeldoorn zo te zien. Ik dacht dat er ook iemand in Nijmegen woonde.

Zal hem ff pm'en, anders een email.
Mail me maar ff als je wil.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

W0000t! Heb je morgen tijd? Erger me vaak zat aan die 12sec terwijl de auto prima in staat is zelf in het spoor te blijven 8) :+

www.google.nl

• GerCor

GerCor

Famous schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:48:
[...]

@BasilFX zit in Arnhem. :9

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:44:
[...]

W0000t! Heb je morgen tijd? Erger me vaak zat aan die 12sec terwijl de auto prima in staat is zelf in het spoor te blijven 8) :+
Eerst uitgebreid testen. Bij de Audi's gaat het tot nu toe. Maar VW/MQB niet allemaal.

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-11 00:25
Gisteren voor het werken even gauw Golf 7 hendels aangepast en gemonteerd in de golf 8)
Tot in de kleine details aanpakken :)

Knipperlicht hendel :

knipperlicht

Ruitenwisser hendel :

ruitenwisser

Uiteraard ook alles functies werkend.

Ondertussen ook bezig geweest om een printplaatje te ontwerpen en maken om de groene ledje voor Side Assist werken te krijgen, deze werkt niet meer in nieuwere firmware versies van instrumenten paneel.
Hiervoor is redelijk veel vraag dus maar paar uurtjes getekend, canbus data loggen in de auto en stukje code ontwerpen. :P

canbus led driver

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 23:17:
[...]

Eerst uitgebreid testen. Bij de Audi's gaat het tot nu toe. Maar VW/MQB niet allemaal.
En kun je bij mij niet testen dan? O-) 8)

ik hoor het wel wanneer e.e.a. uitkomt ;) :>

[ Voor 11% gewijzigd door MisteRMeesteR op 16-01-2019 07:55 ]

www.google.nl

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Gisteren even bij de dealer mijn polo (2011) aangeboden voor verkoop. Ben er niet
helemaal in thuis, maar volgens mij komen er straks biedingen op uit een centraal systeem.

Het eerste wat die verkoper riep. "Tja meneer - een diesel. Dat is wel een dingetje"

Vandaag hoor ik wat er uit komt. Ik vermoed niks interessants. (hoewel ik die auto snel kwijt wil zonder gedoe)

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
ppeterr schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:03:
Gisteren even bij de dealer mijn polo (2011) aangeboden voor verkoop. Ben er niet
helemaal in thuis, maar volgens mij komen er straks biedingen op uit een centraal systeem.

Het eerste wat die verkoper riep. "Tja meneer - een diesel. Dat is wel een dingetje"

Vandaag hoor ik wat er uit komt. Ik vermoed niks interessants. (hoewel ik die auto snel kwijt wil zonder gedoe)
EU4 of EU5 diesel? Dat maakt ook veel verschil...

• ppeterr
  • Nu online
Paul.H schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:13:
[...]

EU4 of EU5 diesel? Dat maakt ook veel verschil...
Emissiecode Euro 5 (zegt mij helemaal niks)

• Viper®
  • Niet online
ff bij rdw je kenteken invullen, staat volgens mij de euro norm bij

• ppeterr
  • Nu online
Viper® schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:31:
ff bij rdw je kenteken invullen, staat volgens mij de euro norm bij
yes deed ik, en dat is dus 5. Lijkt mij een minder problematische norm dus op dit moment ?

Maar goed het maakt mij niet zo heel veel uit, het kwam mij direct een beetje over als
een inkoper die gelijk een inkoppertje maakt om de prijs heel laag te krijgen :)

• Khayma
  • Laatst online: 11:17
Welke vcds wijzigingen zijn er mogelijk voor een E-golf uit 2017? Heb zelf het hele pret pakket dus lane assist, blind spot, acc, front active huppelepup.

Kan de tijd voor de LA verlengd worden? 12 sec is inderdaad nutteloos soms.

• GerCor

GerCor

ppeterr schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:34:
Maar goed het maakt mij niet zo heel veel uit, het kwam mij direct een beetje over als
een inkoper die gelijk een inkoppertje maakt om de prijs heel laag te krijgen :)
Daar volgen ze dagenlang cursussen voor. Tsja, ieder zijn vak. :9

• Paul.H
ppeterr schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:34:
[...]

yes deed ik, en dat is dus 5. Lijkt mij een minder problematische norm dus op dit moment ?

EU6 is de enige die niet problematisch is, EU5 wordt namelijk ook verboden in diverse Duitse stadscentra.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-11 12:48
Khayma schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:47:
Welke vcds wijzigingen zijn er mogelijk voor een E-golf uit 2017? Heb zelf het hele pret pakket dus lane assist, blind spot, acc, front active huppelepup.

Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

• GerCor

GerCor

• Famous

Ligt natuurlijk ook sterk eraan of het een 1.2 of een 1.6 TDI is, welke opties zitten erop?
Hoeveel KM heeft die gelopen?

Laatst nog gekeken voor een vriend (heeft een 1.2 BM) voor verkoop maar daar staan er wel 'enkele' van te koop die redelijk goedkoop zijn. Wat verwacht/hoop je ervoor te krijgen?

https://www.marktplaats.n...C474&startDateFrom=always

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Paul.H schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:00:
[...]

EU6 is de enige die niet problematisch is, EU5 wordt namelijk ook verboden in diverse Duitse stadscentra.
Heb je daar een bron bij? Ik kan bij de TÜV niks vinden over op stapel staande wijzigingen aangaande de Umweltplakketen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ppeterr
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:31:
[...]

Ligt natuurlijk ook sterk eraan of het een 1.2 of een 1.6 TDI is, welke opties zitten erop?
Hoeveel KM heeft die gelopen?

Laatst nog gekeken voor een vriend (heeft een 1.2 BM) voor verkoop maar daar staan er wel 'enkele' van te koop die redelijk goedkoop zijn. Wat verwacht/hoop je ervoor te krijgen?

https://www.marktplaats.n...C474&startDateFrom=always
1.2tdi met 100k op de teller.

vergelijkbaar met deze, enkel dan donkerblauw. En een android dubbeldin aftermarket radio erin

https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Ik heb er echt te weinig verstand van, maar particulier zou deze auto toch wel 5000 op moeten brengen
denk ik. Ik verwacht via zo een dealer constructie een bod van ongeveer 20% lager.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:12

Zet hem ook ff via de anwb te koop. Ik heb daar uiteindelijk met mijn wagen de beste deal gekregen, zonder het gezeik van particulier. Zelfde principe, handelaren gaan bieden en jij krijgt hoogste bod te zien (binnen 2-3 dagen). Bij mij ging hij uiteindelijk naar een grote auto veiling toe.
https://www.anwb.nl/auto/verkopen/verkoopservice

• Famous
ppeterr schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:44:
[...]

1.2tdi met 100k op de teller.

vergelijkbaar met deze, enkel dan donkerblauw. En een android dubbeldin aftermarket radio erin

https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

Ik heb er echt te weinig verstand van, maar particulier zou deze auto toch wel 5000 op moeten brengen
denk ik. Ik verwacht via zo een dealer constructie een bod van ongeveer 20% lager.
Jammer van de radio, het missen van de stuurbediening en parkeersensoren.
Dan was die zo verkocht.

€5000,- moet zeker wel lukken als er geen optische schades zijn. Denk bij een bedrijf ook wel :)
100k km's is erg weinig.

• ppeterr
  • Nu online
Zebby schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:48:
[...]

Zet hem ook ff via de anwb te koop. Ik heb daar uiteindelijk met mijn wagen de beste deal gekregen, zonder het gezeik van particulier. Zelfde principe, handelaren gaan bieden en jij krijgt hoogste bod te zien (binnen 2-3 dagen). Bij mij ging hij uiteindelijk naar een grote auto veiling toe.
https://www.anwb.nl/auto/verkopen/verkoopservice
Ah fijne tip dankje. Vrijdag wordt de auto nog even bekeken door de garage waar mijn
volgende auto ook in onderhoud komt. Dan doe ik de anwb er nog bij en heb ik een duidelijk beeld.

• ppeterr
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:51:
[...]

Jammer van de radio, het missen van de stuurbediening en parkeersensoren.
Dan was die zo verkocht.

€5000,- moet zeker wel lukken als er geen optische schades zijn. Denk bij een bedrijf ook wel :)
100k km's is erg weinig.
Ow ik vind die radio juist fantastisch, zo veel beter dan wat er in zat.
Nu met navigatie online en offline, internet radio, carkit maar goed is niet perse
een dikke meerwaarde.

Er zijn wel 3 optische schade's. Beide deuren parkeerschade, en de onderste voorspoiler wat krasjes.

(dubbel post, mijn excuses) 8)

• Famous
ppeterr schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Ow ik vind die radio juist fantastisch, zo veel beter dan wat er in zat.
Nu met navigatie online en offline, internet radio, carkit maar goed is niet perse
een dikke meerwaarde.

Er zijn wel 3 optische schade's. Beide deuren parkeerschade, en de onderste voorspoiler wat krasjes.

(dubbel post, mijn excuses) 8)
Ah, dat veranderd het natuurlijk al wat :'(

Persoonlijk ben ik meer van de originele radio zonder dat eraan gekloot is, het zal vast beter zijn maar dan zet ik hem liever zelf erin. Hier houd een bedrijf denk ik wel rekening mee, een particulier wellicht minder.

Had zelf een RNS310 erin en was ik zeker tevreden over :)
Alweer 4,5 jaar geleden dat die verkocht is :D

https://www.mypolo.nl/xen...ns-zeer-nette-staat.7332/

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Famous schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:02:
[...]

Had zelf een RNS310 erin en was ik zeker tevreden over :)
Alweer 4,5 jaar geleden dat die verkocht is :D

https://www.mypolo.nl/xen...ns-zeer-nette-staat.7332/
"De auto is full option uitgerust inclusief vele extra's" Das wel raar toch ;)

Dan mis ik nog: Automaat (oke dit is misschien niet een full options optie :+ ), Lederen bekleding, electrische ramen achter, pano-/chuifkantel dak, stoelverwarming, light-regensensor, etc etc

Gelukkig ben je wat wijzer geworden en zal je hem niet meer full options neerzetten als hij dat niet is toch? :>

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08

De 2011 modelletjes brengen nog gewoon snel 4k op hoor, mits in goede staat. (Meen ik)
Alleen het verkopen (als je hem zelf particulier zou verkopen) duurt wat langer.

• Famous
Tylen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:33:
[...]

"De auto is full option uitgerust inclusief vele extra's" Das wel raar toch ;)

Dan mis ik nog: Automaat (oke dit is misschien niet een full options optie :+ ), Lederen bekleding, electrische ramen achter, pano-/chuifkantel dak, stoelverwarming, light-regensensor, etc etc

Gelukkig ben je wat wijzer geworden en zal je hem niet meer full options neerzetten als hij dat niet is toch? :>
Weet niet of al die opties geleverd zijn op de Polo, licht/regen zat er wel op dacht ik.
Extra opties zal ik wel de lichten en VCDS mee bedoelt hebben.

Maaruh, hij was zo verkocht. Dat is het belangrijkste
Had er nog meer voor gekregen dan wat ik ervoor betaald had + erbij gekocht had.. 8)7

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:59

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Famous schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:46:
[...]

Weet niet of al die opties geleverd zijn op de Polo, licht/regen zat er wel op dacht ik.
Extra opties zal ik wel de lichten en VCDS mee bedoelt hebben.

Maaruh, hij was zo verkocht. Dat is het belangrijkste
Had er nog meer voor gekregen dan wat ik ervoor betaald had + erbij gekocht had.. 8)7
Licht zat er iig niet op, kij maar naar de licht schakelaar ;)

Maare die bmw is toch tijdelijk? Al wat nieuws?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Famous
Tylen schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:47:
[...]

Licht zat er iig niet op, kij maar naar de licht schakelaar ;)

Maare die bmw is toch tijdelijk? Al wat nieuws?
Die BMW is niet van mij, ik rijd er soms mee en heb gezorgd voor de tuning.
Denk niet dat ik snel een BMW bezit :9

Heb nu een Smart ForTwo met 120pk in de garage staan. 8)7
Een auto met meer dan 4 cilinders staat nog wel op het lijstje, oog is alleen ergens anders op gevallen waar eerst een bak spaargeld heengaat B)

• Rainesh
Khayma schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:47:

Alles wat op een normale Golf 7 mogelijk is kan op een E-Golf. Ook Traffic Jam Assist is mogelijk.
[...]

Jup TJA werkend op de T-Roc van mn ouders *O* *O*

@MisteRMeesteR alleen lane assist tijd verlenging is niet gelukt op de T-Roc. Wel op een A5 F5 die ik ook vandaag moest doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 16-01-2019 14:50 ]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Famous schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:33:
[...]

Die BMW is niet van mij, ik rijd er soms mee en heb gezorgd voor de tuning.
Denk niet dat ik snel een BMW bezit :9

Heb nu een Smart ForTwo met 120pk in de garage staan. 8)7
Een auto met meer dan 4 cilinders staat nog wel op het lijstje, oog is alleen ergens anders op gevallen waar eerst een bak spaargeld heengaat B)
Ik heb er nog eentje staan :)

Nog steeds op zoek naar proper donor chassis en interieur ervoor.

Maar allemaal geen tijd voor; ziektegeval in familie dus weinig tijd voor VW/BMW voor de moment.
Al zijn we wel met lekker projectje bezig ondertussen samen met schoonbroer als we dan toch in hospitaal zitten.

'Universele opties', zoals dodehoek sensor, onbeperkte lane assist, onbeperkte veredelde acc/TJA. Staat momenteel in kinderschoenen op golf 6. Op mijn tiguan ook al wat getest, meeste werkt al. Behalve ACC. Hij remt, tot stilstands toe maar dan bokt die voorruit cause manueel.

Andere golf is automaat en daar stopt die gewoon en vertrekt die gewoon. Zonder enige volkswagen module (nadeel je moet instellen via pc voorlopig, maar simpel touchscreentje is snel gemaakt).

JA: ik weet het originele LA/ACC/dodehoek retrofitten is easy, vind je gewoon zelfs online guides voor maar daar is niks leuk aan. Dit is meer proef of concept ^^
Famous schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 12:33:
Vrouwen....(nodig mij es uit!!!!)

[ Voor 9% gewijzigd door SadisticPanda op 16-01-2019 14:53 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Famous
azz_kikr schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Vrouwen....(nodig mij es uit!!!!)
Daar hoef ik geen bak geld in te stoppen toch, die kunnen prima voor zichzelf zorgen op deze leeftijd :>

Maar nee, geen vrouwen.
Je zou er wel een Golf 7 van kunnen kopen maarja, prioriteiten.. Kan helaas niet allemaal tegelijk ;(

• tolunaygul12
Vandaag weer eens aan het coden geslagen,

Signaal voor activeren grootlicht assistent achterhaald, na inschakelen van contact wacht hij 3 seconden en daarna stuurt hij 1x het signaal op de bus.
Voila, automatisch inschakelen grootlicht assistent zoals op golf 7 8) :+

canbus led driver

• Rido
Rainesh schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:49:
[...]

Jup TJA werkend op de T-Roc van mn ouders *O* *O*

@MisteRMeesteR alleen lane assist tijd verlenging is niet gelukt op de T-Roc. Wel op een A5 F5 die ik ook vandaag moest doen.
Cool! 8)

Vandaag even contact gehad met @Antera en ik ga daar even langs zodra ik mijn T-Roc heb.

Antera zei btw het volgende over de LA tijd verlengen:
Verlengen van de lane assist kan alleen als het juiste kanaal in je camera zit.
Niet elke camera heeft deze optie

• Rainesh
Rido schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:33:
[...]

Cool! 8)

Vandaag even contact gehad met @Antera en ik ga daar even langs zodra ik mijn T-Roc heb.

Antera zei btw het volgende over de LA tijd verlengen:

[...]
Klopt helemaal, heb vandaag ook contact gehad met hem erover. Voor TJA moet je dan een keer bij me langskomen :)

• Antera

Antera

tolunaygul12 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:32:
Vandaag weer eens aan het coden geslagen,

Signaal voor activeren grootlicht assistent achterhaald, na inschakelen van contact wacht hij 3 seconden en daarna stuurt hij 1x het signaal op de bus.
Voila, automatisch inschakelen grootlicht assistent zoals op golf 7 8) :+

[Afbeelding: canbus led driver]
Je kan dit gewoon programmeer dat hij de laatst ingestelde stand onthoud. Heb je verder niks voor nodig. Staat hij aan staat hij ook weer aan als je de auto instapt of gaat dit niet over een mqb auto?

[ Voor 6% gewijzigd door Antera op 16-01-2019 16:11 ]

• tolunaygul12
Antera schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:09:

Je kan dit gewoon programmeer dat hij de laatst ingestelde stand onthoud. Heb je verder niks voor nodig. Staat hij aan staat hij ook weer aan als je de auto instapt
Het gaat hier over een golf 6 ;)

De functie bestaat inderdaad in een golf 7..

• Antera

Antera

Dat zag ik nergens bij staan idd Daarom ook de vraag :-)

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11 20:53
Slot van de bestuurder kaduuk in mijn Golf 7,5. Deze ochtend hoorde ik enkel een vies krakend geluid uit de deur komen en wilde die niet op slot gaan.

Eenmaal naar het werk gereden werkte het wel opnieuw.

Toch wel pech hebben na 1 jaar en 3 maand.

[ Voor 16% gewijzigd door Li1quid op 16-01-2019 16:22 ]

• tolunaygul12
Antera schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:11:
Dat zag ik nergens bij staan idd Daarom ook de vraag :-)
klopt ja niet bij vermeld :)

Nouja golf "6" zullen we maar zeggen 8)7

knipperlicht

klaar

calibratie klaar

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rainesh schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:40:
[...]

Klopt helemaal, heb vandaag ook contact gehad met hem erover. Voor TJA moet je dan een keer bij me langskomen :)
En heeft mijn camera het juiste 'kanaal'? Ik neem aan dat je dit uit de eerdere logfiles kunt halen, of denk ik nu weer te simpel ;)

Je mag e.e.a. ook wel een keertje testen hoor als je wilt, ik weet niet hoe groot het verschil is met de T-Roc?

www.google.nl

• tolunaygul12
Ja ben wel benieuwd welke camera / firmware versies dit ondersteunen.. eventueel Pbtje ;)
kan het bij me eigen ook eens checken.

• Antera

Antera

MisteRMeesteR schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:27:
[...]

En heeft mijn camera het juiste 'kanaal'? Ik neem aan dat je dit uit de eerdere logfiles kunt halen, of denk ik nu weer te simpel ;)

Je mag e.e.a. ook wel een keertje testen hoor als je wilt, ik weet niet hoe groot het verschil is met de T-Roc?
Niet elke auto heeft dezelfde camera daarom niet te zeggen. Dus aan de laptop hangen geeft 100% duidelijkheid

[ Voor 6% gewijzigd door Antera op 16-01-2019 17:42 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gisterenochtend m'n auto wederom "SPOT-ON" bij de dealer geparkeerd voor "een" beurt..... 8) >:)

120.000

Zónder dat ik er zelf verder opmerkingen bij gemaakt had zijn ALLE "storingen" verholpen _/-\o_ _/-\o_

Auto was aan het zeuren om een beurt, ruitensproeiervloeistof én een nieuwe batterij voor de (KESSY) sleutel. Ze hadden ook maar even de afwatering van het panorama dak gereinigd én 't schuif/kantel deel van dat dak weer van nieuw vet voorzien (y)

Uiteraard was 't apparaat netjes gewassen en gestofzuigd toen ik 'm weer op kwam halen 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 16-01-2019 18:17 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Antera schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:39:
[...]

Niet elke auto heeft dezelfde camera daarom niet te zeggen. Dus aan de laptop hangen geeft 100% duidelijkheid
Maar mijn auto heeft al meerdere malen bij @Rainesh aan de laptop gehangen en hij heeft hiervan ook een logfile, vandaar mijn vraag of dit al uitsluitsel geeft ;)

www.google.nl

• Paul.H
wimmel_1 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:44:
[...]

Heb je daar een bron bij? Ik kan bij de TUV niks vinden over op stapel staande wijzigingen aangaande de Umweltplakketen.
Zie hier: https://www.duitslandnieu...in-2019-een-dieselverbod/
In elke stad lijkt de situatie anders uit te pakken, waardoor het zeker voor automobilisten uit Nederland nogal onoverzichtelijk wordt. Vanaf april gaan er verboden in voor dieselauto’s uit de klasse Euro 4, gevolgd door verboden voor Euro 5 vanaf september. In Keulen geldt dit voor de complete groene milieuzone, in Bonn enkel in 2 straten. Overigens gaat de deelstaat Noordrijn-Westfalen nog in beroep om de dieselverboden te voorkomen.
Dus eigenlijk is een EU5 net zo slecht vanuit dit zichtpunt.

Collega van mij bood zijn A-klasse diesel met minder dan 100K op de klok aan ter inruil en kreeg een bod van max 1.5K, omdat het een EU4 diesel is.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Paul.H schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:34:
[...]

Zie hier: https://www.duitslandnieu...in-2019-een-dieselverbod/

[...]

Dus eigenlijk is een EU5 net zo slecht vanuit dit zichtpunt.

Collega van mij bood zijn A-klasse diesel met minder dan 100K op de klok aan ter inruil en kreeg een bod van max 1.5K, omdat het een EU4 diesel is.
't Zal er waarschijnlijk op neer gaan komen dat IEDEREEN een nieuwe sticker mag gaan kopen? M'n huidige Euro-6 VW Golf 7 (2.0TDi) heeft nú een groene sticker met een "4".

Ik wacht de melding van de TÜV wel even af in plaats van zuiver en alleen op (vage) berichtgeving van een NL site af te gaan :*)

• Paul.H
wimmel_1 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:28:
[...]

't Zal er waarschijnlijk op neer gaan komen dat IEDEREEN een nieuwe sticker mag gaan kopen? M'n huidige Euro-6 VW Golf 7 (2.0TDi) heeft nú een groene sticker met een "4".

Ik wacht de melding van de TÜV wel even af in plaats van zuiver en alleen op (vage) berichtgeving van een NL site af te gaan :*)
Snap ik;)

Maar feit is dat de Duitsers niet zo Dieselminded meer zijn..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Paul.H schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:20:
[...]

Snap ik;)

Maar feit is dat de Duitsers niet zo Dieselminded meer zijn..
Probleem is dat er ontzettend véél Diesel machines dagelijks de (Duitse) steden in moeten om o.a. de winkels te kunnen bevoorraden én die machines ook door Duitste bedrijven gebouwd en geleverd zijn (MAN & Scania zijn VAG producten, maar ook Mercedes Benz levert nogal wat spullen in die sector bijvoorbeeld).

Zolang er in Dld. nog bruinkool gedelft wordt...... ;)

Laat anders iedere touringcar met een Diesel motor ook gewoon buiten de steden staan.... Tourisme levert dan ineens een heel stuk minder op :>

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 16-01-2019 23:51 ]

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

wimmel_1 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 23:26:
[...]

Probleem is dat er ontzettend véél Diesel machines dagelijks de (Duitse) steden in moeten om o.a. de winkels te kunnen bevoorraden én die machines ook door Duitste bedrijven gebouwd en geleverd zijn (MAN & Scania zijn VAG producten, maar ook Mercedes Benz levert nogal wat spullen in die sector bijvoorbeeld).

Zolang er in Dld. nog bruinkool gedelft wordt...... ;)

Laat anders iedere touringcar met een Diesel motor ook gewoon buiten de steden staan.... Tourisme levert dan ineens een heel stuk minder op :>
Dat doet me denken aan een bezoekje aan Duitsland vorig jaar :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FGBfnSF1nl8Mj5dQ5CkkAAEa/full.jpg

:+

www.google.nl

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@MisteRMeesteR En daar heb je maar een paar kilometer de DE/NL grens voor over hoeven steken. Helaas zien de politici in NL dát niet (of willen ze 't niet zien).

• GerCor

GerCor

Ik vind dat prima wat ze in Duitsland doen. Ik vind diesel sowieso smerige stinkbakken. Daarnaast, laatst in Düsseldorf geweest, Kerstmarkt bezoeken. Reed een niet nader genoemde pakketdienst rond: volledig elektrisch. En zo hoort het: stil en schoon. Wat mij betreft komt geen enkele stinkdiesel leverancier nog de stad in. Lever de zooi maar buiten de stad af in een distributiecentrum en van daaruit elektrisch de stad in.

Maar even terug naar de Volkswagen.

Wat houdt 3 in van de nauwelijks bereikbare USB-hub? Beetje voor de hand liggend dat je 4 moet gebruiken als je een Aaifoon hebt. 3 is data en laden? Maakt niet uit welk OS?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fCKev4V8jMAD3hsjPibdFcWo/full.png

Blijft een dramading, USB-hub. Gebruik het verder toch nooit, dus dat scheelt. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QmrWTOkVfRf7yukSnz8wLMV3/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 17-01-2019 00:15 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 00:11:
Ik vind dat prima wat ze in Duitsland doen. Ik vind diesel sowieso smerige stinkbakken. Daarnaast, laatst in Düsseldorf geweest, Kerstmarkt bezoeken. Reed een niet nader genoemde pakketdienst rond: volledig elektrisch. En zo hoort het: stil en schoon. Wat mij betreft komt geen enkele stinkdiesel leverancier nog de stad in. Lever de zooi maar buiten de stad af in een distributiecentrum en van daaruit elektrisch de stad in.

Maar even terug naar de Volkswagen.

Wat houdt 3 in van de nauwelijks bereikbare USB-hub? Beetje voor de hand liggend dat je 4 moet gebruiken als je een Aaifoon hebt. 3 is data en laden? Maakt niet uit welk OS?

[Afbeelding]
Tss...

Je wist hopelijk al dat jouw 1.4TSi SUPERGOLF uit 2013 méér aan CO uitstoot dan dat een Diesel uit dat zelfde jaar doet en dat de fijnstoffilters in het uitlaat traject van een "simpele" Diesel er vervolgens voor zorgen dat de uitlaatgassen van die Diesel schoner zijn dan dat de uitlaatgassen van een benzinemotor dat zijn?

Pagina: 1 ... 90 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS