Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 89 ... 103 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• wackidth
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23-03 22:09
Rainesh schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:27:
[...]

de 1.0tfsi rijdt echt verrassend goed. Erg soepel en behoorlijk wat pit.

<3

https://www.audi-boerse.d...,Za8/l|12,1,STAT_GWPLUS,U
???

Ik zie het verband niet?? Advertentie van een 2.0?

De 1.0 in de stad is te doen....Kan goed meekomen. Maar op de snelweg vind ik m tegenvallen... En het is en blijft een driecilinder koffiemolen.
Maar hey.... Ieder zijn ding...

.

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:07
Antera schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:42:
[...]

Kan helaas veel zijn maar in een bocht neigt het naar de g200 sensor of misschien een abs sensor. Lastig zoeken maar uitlezen kan duidelijkheid geven als de storing er nog in staat. De auto reset de storing soma weer als er een tijdje geen probleem er meer mee is
Duidelijk. Zal hem eens laten uitlezen, hopelijk staat er dan wat nuttigs en is die nog niet gereset. _/-\o_

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:17
wackidth schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:49:
[...]

???

Ik zie het verband niet?? Advertentie van een 2.0?

De 1.0 in de stad is te doen....Kan goed meekomen. Maar op de snelweg vind ik m tegenvallen... En het is en blijft een driecilinder koffiemolen.
Maar hey.... Ieder zijn ding...
wilde niet een 2e post maken :P dus onderaan geplakt. Mogelijke opvolger voor de A3.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:50

azz_kikr

Heet patatje :o

Rainesh schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:27:
[...]

de 1.0tfsi rijdt echt verrassend goed. Erg soepel en behoorlijk wat pit.

<3

https://www.audi-boerse.d...,Za8/l|12,1,STAT_GWPLUS,U
8400km en al 2 vorige eigenaars gehad. Laat maar :D (en voor dat geld mag er wel quattro op zitten ^^)

• Rainesh
azz_kikr schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:21:
[...]

8400km en al 2 vorige eigenaars gehad. Laat maar :D (en voor dat geld mag er wel quattro op zitten ^^)
Hmm dat had ik niet gezien. Waarschijnlijk van Audi medewerkers geweest. Quattro is automatisch de 252pk versie. Beetje te veel voor mij haha

• wackidth
WLPT milieu uitstoot bla bla bla....

Het moet allemaal zuiniger....
Ik heb me al eens eerder negatief uit gelaten over ACC. Vind het nog steeds een klote systeem. Des te meer omdat ik niet gewoon CC kan instellen.

Maar vanuit brandstof efficiency draagt het ook niet bij remmen... Optrekken, remmen.

Er zijn zat situaties dat ik niet direct weer naar de ingestelde CC waarde hoef. Als de auto voor me weg is.

Draagt mijn idee niet echt bij naar betere uitstoot.

Veiliger is het wel....

.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt natuurlijk ook anders met de CC omgaan. Ding op zeg 120 zetten, en als je wilt inhalen dat ding even naar de 130 en na het inhalen weer terug. Hoef je niet eens met je gaspedaal te spelen. Andere manier van rijden, maar werkt ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:27
azz_kikr schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:21:
[...]

Heb je toch helemaal niet nodig met dat vermogen.
Weegt alleen maar extra.

Weet niet hoe de wegenbelasting in België is (waarschijnlijk niet als je het wegennetwerk ziet) maar in Nederland kan je zo een stuk meer moeten betalen. :+

Xbox live: Ghesous

• xeoMe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:42
The Eagle schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:55:
Je kunt natuurlijk ook anders met de CC omgaan. Ding op zeg 120 zetten, en als je wilt inhalen dat ding even naar de 130 en na het inhalen weer terug. Hoef je niet eens met je gaspedaal te spelen. Andere manier van rijden, maar werkt ook :)
Ik heb een week gebruik gemaakt van ACC en het is echt even wennen wat je kunt doen en hoe je ermee moet omgaan maar ik vind het een stuk fijner dan normale CC.
Zeker op N wegen of files is het ideaal i.c.m. een DSG. _/-\o_

Ook lekker acc op 80 en komt er een flitspaal van 50 dan stap ik snel terug naar 40 zodat die harder remt en als die rond de 50 zit tik ik hem weer naar boven dat die 50 mag rijden.
Gaspedaal inderdaad niet nodig :P

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:37

Zebby

Gamed

Ik vind CC echt een feature die alleen interessant is als je (heel) vaak rijdt op lege stukken. Ik zit eigenlijk constant in drukte of file op 2-3 baans snelwegen, en heb nooit de mogelijkheid CC te gebruiken zonder constant te moeten kutten. Ben ik veel te druk bezig met de CC in plaats van met opletten. ACC lijkt me daar de perfecte oplossing voor als je geen haast hebt en gewoon relax rechts wil hangen, of in de file te rijden.

Ik gebruik CC alleen onderweg naar een vakantie adres op een snelweg waar ik niet te hard durf te rijden en er praktisch geen verkeer is. Maar goed, ik heb al vaker gemerkt dat ik daar eenzaam in ben :D

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die hele ACC discussie hebben we al vaker gehad. Icm een DSG werkt het idd een stuk beter dan een automata. Mijn vergelijk: vorige auto was een Golf Variant, 1.0 TSI handbak. Huidige is een Passat Variant 1.6TDI met DSG. Die 1.0 icm ACC kan wel, maar op de snelweg trekt ie voor geen meter bij, zelfs niet echt als je het gas tot de bodem trapt. Simpelweg omdat ie niet in zijn optimale toerengebied zit voor max koppel. DSG schakelt (zeker in S stand) gewoon terug en trekt bij. Plus die heeft natuurlijk al vanaf 1500 RPM zijn volle koppel.

En idd, in druk verkeer is ACC een verademing. Laatst 20 minuten langzaamrijdend verkeer op de snelweg en ik heb zeggen en schrijven 5 keer mijn gaspedaal aangetikt om hem weer vanaf 0 weg te laten rijden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:22
The Eagle schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:55:
Sowieso als je kort gas geeft om iemand in te halen oid dan gaat daarna de CC gewoon weer verder ook. Werkt bij CC en ACC.

• azz_kikr

azz_kikr

Famous schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:59:
[...]

Heb je toch helemaal niet nodig met dat vermogen.
Weegt alleen maar extra.

Weet niet hoe de wegenbelasting in België is (waarschijnlijk niet als je het wegennetwerk ziet) maar in Nederland kan je zo een stuk meer moeten betalen. :+
Dus automaat rijden in nederland is duurder dan manueel? :+ vandaar dat er zoveel nederlandse chauffeurs langs de weg staan zonder reservewiel, iedere kg telt :D

Hier heb je belasting op inverkeerstelling (1xtr betalen en bepaald door uitstoot) en dan jaarlijkse taksen ( inhoud cilinders/vermogen /uitstoot daar combinatie van). Of mijn wagen nu 1000 kilo weegt of 2000, maakt geen drol uit.

Bv mijn wagen tiguan 4motion manueel kost evenveel qua taksen als een fwd als een dsg 4motion tiguan qua taksen. (Nu kan beetje verschillen omdat uitstoot beetje gaat verschillen maar zal niet veel zijn) :)B

Hier kan je zelf eens wat klooien als je verschil wil zien ( https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie )

Ik betaal,denk ik 400tal euro voor mijn 1700kg wegende tiguan taksen. (De rest wordt ruim gecompenseerd door de taksen op de diesel -_- )

azz_kikr wijzigde deze reactie 11-01-2019 12:31 (16%)

• Famous
azz_kikr schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:24:
[...]

Dus automaat rijden in nederland is duurder dan manueel? :+

Hier heb je belasting op inverkeerstelling (1xtr betalen en bepaald door uitstoot) en dan jaarlijkse taksen ( inhoud cilinders/vermogen /uitstoot daar combinatie van). Of mijn wagen nu 1000 kilo weegt of 2000, maakt geen drol uit.

Bv mijn wagen tiguan 4motion manueel kost evenveel qua taksen als een fwd als een dsg 4motion tiguan qua taksen. (Nu kan beetje verschillen omdat uitstoot beetje gaat verschillen maar zal niet veel zijn) :)B

Hier kan je zelf eens wat klooien als je verschil wil zien ( https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie )

Ik betaal,denk ik 400tal euro voor mijn 1700kg wegende tiguan taksen. (De rest wordt ruim gecompenseerd door de taksen op de diesel -_- )
Een automaat kan inderdaad duurder zijn dan een manueel.
In 'mijn' provincie betaal je voor een benzine auto met het gewicht tussen 1351 en 1450 €200,- elk kwartaal.
Een auto die tussen de 1451 en 1550 zit komt op €224,- per kwartaal uit.
Bij een diesel voor dit gewicht komt op €423,- per kwartaal.

Daarom is/was een Polo BM 1.2 diesel een uitstekende optie.
Deze zat precies op 1050 waardoor de wegenbelasting erg mee viel (dacht dat ik €235,- betaalde).
Hierdoor was het omslagpunt waar een diesel goedkoper is snel bereikt.

• azz_kikr

azz_kikr

Famous schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:35:
[...]

Een automaat kan inderdaad duurder zijn dan een manueel.
In 'mijn' provincie betaal je voor een benzine auto met het gewicht tussen 1351 en 1450 €200,- elk kwartaal.
Een auto die tussen de 1451 en 1550 zit komt op €224,- per kwartaal uit.
Bij een diesel voor dit gewicht komt op €423,- per kwartaal.

Daarom is/was een Polo BM 1.2 diesel een uitstekende optie.
Deze zat precies op 1050 waardoor de wegenbelasting erg mee viel (dacht dat ik €235,- betaalde).
Hierdoor was het omslagpunt waar een diesel goedkoper is snel bereikt.
Auch. 8)7

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:32
The Eagle schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:33:
Die hele ACC discussie hebben we al vaker gehad. Icm een DSG werkt het idd een stuk beter dan een automata.
Blijft ruk. Ik gebruik ACC bij file ivm TJA en daarbuiten gebruik ik de speedlimiter. Hoef je ook niet op de snelheid te letten.

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• xeoMe
Engineer Stewie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:50:
[...]

Blijft ruk. Ik gebruik ACC bij file ivm TJA en daarbuiten gebruik ik de speedlimiter. Hoef je ook niet op de snelheid te letten.
Speedlimiter :o dat is echt iets wat ik nog nooit heb gebruikt 8)7
Hiermee krijg je fratsen dat mensen een vrachtwagen inhalen met een paar km/h verschil.

• Engineer Stewie
xeoMe schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:12:
[...]

Speedlimiter :o dat is echt iets wat ik nog nooit heb gebruikt 8)7
Hiermee krijg je fratsen dat mensen een vrachtwagen inhalen met een paar km/h verschil.
Ik ken geen vrachtwagen die 128km/h rijden, wat is het verschil met CC/ACC volgens u?

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• wackidth
Ik reed veel op CC. Ondanks drukker verkeer op de snelweg.

Maar ACC gebruik ik nu echt weinig. Als je 130 rijdt en er is een vrachtwagen in zicht begint ie ver van te voren al te vertragen.

Vind dat fucking irritant.... Vooral als er een auto links zit waar je dan nog even voor kon/kan.
Ik beschouw mijzelf als een actieve verkeers deelnemer en vind die rijassistenten echt niets voor mij.

Is dat acc niet ergens uit te schakelen in VCDS zodat ik weer gewoon CC heb?

wackidth wijzigde deze reactie 11-01-2019 14:11 (12%)

.

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19:34
wackidth schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:09:

Maar ACC gebruik ik nu echt weinig. Als je 130 rijdt en er is een vrachtwagen in zicht begint ie ver van te voren al te vertragen.

Vind dat fucking irritant.... Vooral als er een auto links zit waar je dan nog even voor kon/kan.
Ik beschouw mijzelf als een actieve verkeers deelnemer en vind die rijassistenten echt niets voor mij.

Ik heb ACC op profiel normaal (sport vond ik te agressief rijden) en afstand staat op zeer klein , dan valt het ver van te voren remmen wel mee. Daarnaast als je er nog even snel voor wil tik je je gaspedaal iets aan en remt ACC niet af op dat moment.

Was even wennen ACC maar rij nu bijna alles ermee.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17:36

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

wackidth schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:09:

In mijn ervaring valt dat echt wel mee. Ligt natuurlijk ook aan de afstand dat je naar links schuift. Als je nog lang achter de vrachtwagen blijft zal de auto inderdaad het snelheidsverschil terug gaan brengen.

En als je nog even voor een links rijdende auto wil (rechts inhalen O-)? Ik begrijp het al, excuses ) kun je nog altijd een beetje gas bij geven handmatig.

i7 6700K - GTX1080 - '74er Kever - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge HD5000SE)

• Het Vosje
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:47
azz_kikr schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:24:
[...]

Wat een prijzen .... in België 408 euro voor mn 1.6TDI BlueMotion handbak ... in Nederland betaal ik 1200 ;w

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:31

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Het Vosje schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:29:
[...]

Wat een prijzen .... in België 408 euro voor mn 1.6TDI BlueMotion handbak ... in Nederland betaal ik 1200 ;w
Ik vind het zelf nogal een onzinnige bezigheid om prijzen van diverse landen met elkaar te vergelijken. Moet je een overzicht hebben van 'het hele plaatje'. Belastingen, inkomen, accijnzen enz.

We weten ook allemaal wel dat auto's in Duitsland een stuk goedkoper zijn dan in Nederland. Kun je wel een discussie over beginnen maar het wordt er niet anders van.

• dollyking
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16:56

dollyking

duck tape

het rijden van een diesel Sharan is ook niet goedkoop in NL €2124,- p/jr
maar ik heb ook nog een kevertje (1959) ernaast, en die heeft niets meer, ook geen apk plicht meer en verzekering van 50eur p/jr

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Zolang er nog kans op vorst is, lijkt mij dit de verstandigste optie. Ik parkeer mijn auto altijd achteruit maar daar hebben mijn vriendin en dochter 'geen last van'. Tssss. :+

• Uffeltje
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:15
wackidth schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:52:
@AndRo555

Jij woont zeker niet in Nederland met die prijzen.

Het is toch vrij makkelijk?? Een drie cilinder in een Golf?? Dat kan gewoon überhaupt niet. Drie cilinder geluid behoren uit Fiats 500 te komen niet uit een Golf.

Een collega van mij heeft zo'n koffiemolen.... Boven de 100 kom je niet meer vooruit.

Dus lekker voor voor de 1.5 gaan.
Beetje onzinnige reactie. De 1.0 komt ook in de Golf goed mee met het overige verkeer. En als dat niet lukt moet je de schuld niet bij de auto neerleggen. :)

Daarnaast is de fiscale waarde van een 1.0 lager dan een 1.5, dus ook voordeliger in de bijtelling.

YouTube

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:40
GerCor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:26:
De meest waardeloze instelling is dat wanneer je de auto in zijn achteruit zet de ruitenwisser op de achterruit in beweging komt.

Maar zo kunnen we nog wel even doorgaan. Spiegels ontdooien heeft ook bijzonder weinig nut op Aruba.
Yup. Vooral als je ruit droog is/je een versleten achterruitenwisser hebt (zoals ik de laatste heb, en dat dus élke keer vergeet te zeggen als die bij de garage is) |:(

• wackidth
Uffeltje schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:54:
[...]

Beetje onzinnige reactie. De 1.0 komt ook in de Golf goed mee met het overige verkeer. En als dat niet lukt moet je de schuld niet bij de auto neerleggen. :)

Daarnaast is de fiscale waarde van een 1.0 lager dan een 1.5, dus ook voordeliger in de bijtelling.
Hoezo onzinnige reactie?? Is toch hoe ik het ervaar?? Over onzinnige reactie gesproken zeg.

Die paar Euro extra bijtelling meer dan waard.

wackidth wijzigde deze reactie 11-01-2019 16:10 (4%)

.

• azz_kikr

azz_kikr

dollyking schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:00:
het rijden van een diesel Sharan is ook niet goedkoop in NL €2124,- p/jr
maar ik heb ook nog een kevertje (1959) ernaast, en die heeft niets meer, ook geen apk plicht meer en verzekering van 50eur p/jr
Hier gaan ze keuring voor oldtimers terug invoeren, wegens het vele misbruik van oldtimers en sommige in erbarmelijke staat rondrijden.

Autokeuring is ook maar:
- Personenauto benzine € 36,60
- Personenauto diesel € 44,90

:D

• Pannekoek81
wackidth schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:09:
[...]

Hoezo onzinnige reactie?? Is toch hoe ik het ervaar?? Over onzinnige reactie gesproken zeg.

Die paar Euro extra bijtelling meer dan waard.
Als iemand het ervoor over heeft en als het kan ja. Bij ons zitten we vast aan een budget en moet je kiezen tussen een redelijk volle 1.0 of minder volle 1.5. Ik rij zelf nog diesel en was de keuze een redelijke volle 1.6 dsg of een kale 2.0 handbak. Gekozen voor de 1.6 dsg. Pano dak, led, etc is voor mij meer waard. Sta toch veel in de file en de 1.6 gaat ook over de 200. Duurt alleen wat langer :+

Momenteel wordt de nieuwe lease regeling bepaald en zal het nieuwe budget een volle 1.5 mogelijk maken maar ook een Passat bijvoorbeeld. Huidige regeling stamt uit 2000 ofzo en de auto’s zijn toch stuk duurder geworden.

• wackidth
@Pannekoek81

Hij had het over de bijtelling...... Verschil tussen 1.0 en 1.5 is 770 Euro?!?

Dus als je die bijtelling nog moet weg bezuinigen?? Kun je het beste met de fiets gaan.
😜😂

wackidth wijzigde deze reactie 11-01-2019 16:59 (16%)

.

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:41
Mensen ervaring met de car-net app? Sinds gisteren de e-golf ontvangen. Is een gebruikte en de car-net subscription is verlopen, deze kan ik verlengen met een jaar. Is de car-net applicatie/verbinding wat betrouwbaarder geworden?

• Simone96
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23-03 19:22
Na iets meer dan een half jaar wachten, vandaag eindelijk mijn VW Polo Comfortline Bussiness binnen gekregen:

https://imgur.com/a/RcrdmZw

De volgende opties zitten er op:
- Advance pakket
- Licht- en zicht pakket
- Active Info Display
- Park Assist
- Climatronic
- Spiegelpakket
- Side Assist

Dit is toch wel een echte upgrade tegenover de voorloopauto die ik reed (Kia Picanto).
Iemand trouwens enig idee hoe ik de navigatie kaart op mijn Active Info Display kan krijgen? Ik zie alleen de optie om pijl aanwijzingen te geven. En is er ook een optie om op de kaart de verkeersborden (max. snelheid) weer te geven?

Morgen ook maar eens uitzoeken hoe dat park assist precies werkt want parkeren is nooit m'n sterkste punt geweest.

• Pannekoek81
Simone96 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:21:
Na iets meer dan een half jaar wachten, vandaag eindelijk mijn VW Polo Comfortline Bussiness binnen gekregen:

[Afbeelding]

De volgende opties zitten er op:
- Advance pakket
- Licht- en zicht pakket
- Active Info Display
- Park Assist
- Climatronic
- Spiegelpakket
- Side Assist

Dit is toch wel een echte upgrade tegenover de voorloopauto die ik reed (Kia Picanto).
Iemand trouwens enig idee hoe ik de navigatie kaart op mijn Active Info Display kan krijgen? Ik zie alleen de optie om pijl aanwijzingen te geven. En is er ook een optie om op de kaart de verkeersborden (max. snelheid) weer te geven?

Morgen ook maar eens uitzoeken hoe dat park assist precies werkt want parkeren is nooit m'n sterkste punt geweest.
Ziet er goed uit!

Navi in je AID, selecteer juiste weergave in je AID. Op je discover media kies je navigatie. Daar staat nu de kaart waarschijnlijk. Onderaan zit een toets om de kaart in je AID te zetten. Beide tegelijk helaas geen optie. Tenminste in de golf met media niet.

• fheerens
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11:24
Khayma schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:35:
Mensen ervaring met de car-net app? Sinds gisteren de e-golf ontvangen. Is een gebruikte en de car-net subscription is verlopen, deze kan ik verlengen met een jaar. Is de car-net applicatie/verbinding wat betrouwbaarder geworden?
Fantastisch om je reisdoelen in te stellen vanaf je telefoon voordat je de auto instapt (als je auto verbonden is met internet d.m.v. wifi dongle). Kan ook je calender van iPhone lezen om toekomstige routes vooraf te plannen a.d.h.v. agenda afspraken. Verder vrij useless. |:(

[anti 1.0 reply's] Overigens, de 1.0 heeft inderdaad wat eigenaardigheden. Rij er nu ruim 2 jaar mee rond, en ja, ze is wat traag "off the line", maar prima als je eenmaal doorhebt hoe ze werkt en de gedragingen i.c.m. DSG snapt. Een kleine kick-down is genoeg om van 7 naar 5 of 4 te gaan bij inhalen of flink optrekken. ACC helpt prima als je een rustig rijder bent.

Een jaar geleden heb ik bewust gekozen voor de 3 cilinder "koffiemolen" om na en jaartje of anderhalf de handel over te nemen van de LM i.v.m. aanstaande wijziging in lease constructie en functiegroep aanpassingen. Een zuinige bak, vol opties en prima voor dagelijkse "commute" en werk-uitstapjes door heel NL en af en toe BE met 750 km per tank voor nog geen €60 per tankbeurt in NL.
[/anti 1.0 reply's]

Happy camper hier :P

@Simone96 Gave kleur en mooie uitvoering met alle opties!

fheerens wijzigde deze reactie 12-01-2019 03:21 (47%)

In AvE we trust

• Pim1986
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 15-03 21:59
Ik probeer sinds deze week met de discovercare app op zowel Mac als Windows de laatste navigatieupdate voor mijn Golf uit 2018 (Discover Media 2) te downloaden en installeren op mijn door jullie meegeleverde SD-kaart. Iedere poging leidt na ca. 2 uur downloaden in een ‘checksum error’ als het programma na het downloaden over wil gaan tot de installatie van het bestand. Het betreft de kaart van nagenoeg geheel Europa (ruim 13 GB).

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren en weet iemand misschien een oplossing?

• Pim1986
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 15-03 21:59
Pim1986 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:52:
Ik probeer sinds deze week met de discovercare app op zowel Mac als Windows de laatste navigatieupdate voor mijn Golf uit 2018 (Discover Media 2) te downloaden en installeren op mijn door jullie meegeleverde SD-kaart. Iedere poging leidt na ca. 2 uur downloaden in een ‘checksum error’ als het programma na het downloaden over wil gaan tot de installatie van het bestand. Het betreft de kaart van nagenoeg geheel Europa (ruim 13 GB).

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren en weet iemand misschien een oplossing?
Om maar gelijk op mijzelf te reageren :P.

Contact gehad met Volkswagen via Twitter en zij komen met het volgende antwoord:

Hi, deze melding is bij ons bekend inderdaad. Dit moeten wij uitzetten bij de fabriek, hiervoor hebben wij een technische melding nodig van je dealer. Ik raad aan daar langs te gaan en je dealer deze melding te laten maken. Dan wordt het zo snel mogelijk opgelost! Fijne dag!

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:41
fheerens schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 02:35:
[...]

Fantastisch om je reisdoelen in te stellen vanaf je telefoon voordat je de auto instapt (als je auto verbonden is met internet d.m.v. wifi dongle). Kan ook je calender van iPhone lezen om toekomstige routes vooraf te plannen a.d.h.v. agenda afspraken. Verder vrij useless. |:(
Bij een e-golf is het een stuk anders. Ik kan op afstand de voorverwarming aanzetten, de laadtijd instellen en een aantal dingen aan of uitzetten met de app. Wil alleen weten of de app enigszins betrouwbaar is.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ontzettend leuk.

• Famous

* Famous kijkt naar gebruikersnaam, kleine gniffel :+

Leuke auto, veel plezier ermee!

• Simone96
Famous schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:00:
[...]

* Famous kijkt naar gebruikersnaam, kleine gniffel :+

Leuke auto, veel plezier ermee!
Hehe moet het stereotype toch in stand houden.

Ik ben langzaam alle opties aan het uitzoeken, maar een aantal dingen kan ik nog niet vinden.
Iemand enig idee hoe ik verkeersborden (max. snelheid) kan laten tonen op de navigatie (is dit uberhaupt mogelijk), ik heb in de instellingen van de navigatie iets met verkeersborden wel aangezet maar zie er verder niets van.

Is het bij Active Info Display mogelijk om de symbolen van je lampen te tonen? Alleen als ik groot licht aanzet zie ik het symbool daarvan op mijn dashboard verschijnen, het symbool van dimlicht toont hij niet wanneer dat aanstaat en het zou toch wel fijn zijn om dat te kunnen zien.

Verder heeft hij ook front assist, voetgangerherkenning en ik verwacht ook lane assist maar weet ik niet zeker. Ik neem aan dat dit standaard al allemaal aanstaat, maar hoe werkt dit precies? Ik heb in ieder geval nog niks hiervan gemerkt.

Simone96 wijzigde deze reactie 12-01-2019 14:48 (12%)

• Rainesh
@Simone96 een Polo heeft geen lane assist. En de borden laat ie vanzelf zien als je op de snelweg rijdt of binnen de stad.

@Pim1986 ergens in dit topic staat een link voor de nieuwste kaart. Zelf downloaden, uitpakken en dan op je sd kaart plaatsen (vooraf ff deleten of format doen)

@wackidth acc is extra anticiperen om je snelheid te behouden. In het begin had ik ook moeite mee, maar je moet vaker en sneller schuiven vergeleken met normaal CC. Ik wil niet meer zonder.

Sinds gisteren rij ik in de T-Roc R-Line van mijn ouders. Leuk bakkie, rijdt wel apart. Liever de Audi :p

Rainesh wijzigde deze reactie 12-01-2019 15:37 (34%)

• JB076
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 24-03 22:57
Ik kwam er gisteren achter dat de navigatie de maximumsnelheden van een land laat zien als je een grens passeert. En die melding moet je zelf wegtikken. Heel fijn als je door Baarle-Nassau/Hertog rijdt :').

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:51

Antera

www.lowering.nl/vcds

Da's herkenbaar hahaha. Fijn he in de streek wonen

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• theman36
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15:57
Ik ben van plan om mijn Golf V van wat meer audio te voorzien, door middel van het plaatsen van een versterker + subwoofer in de kofferruimte. Kort geleden heb ik @GerCor het e.e.a. gevraagd, waarvoor nog dank! Een vriend van mij wil het voor mij gaan inbouwen aangezien ik hier totaal geen verstand van heb. Hij kwam met de vraag of mijn auto voorzien is van een jack tulp aansluiting voor de subwoofer en / of versterker. Nu heb ik al contact gehad met Volkswagen, maar zij konden mij geen duidelijkheid geven.

De vraag is nu, of één van jullie dit weet en / of nog andere tips / adviezen hebben hiervoor? (Een RNS 510 is reeds aanwezig)
Op het moment van schrijven heb ik één van deze 3 sets op het oog:
https://www.mediamarkt.nl...iber-pack12d-1084893.html
https://www.bol.com/nl/p/...GrtTJPoA.1.6.ProductTitle
https://www.mediamarkt.nl...202-cs-bw120-1415501.html

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online
theman36 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:49:
Ik ben van plan om mijn Golf V van wat meer audio te voorzien, door middel van het plaatsen van een versterker + subwoofer in de kofferruimte. Kort geleden heb ik @GerCor het e.e.a. gevraagd, waarvoor nog dank! Een vriend van mij wil het voor mij gaan inbouwen aangezien ik hier totaal geen verstand van heb. Hij kwam met de vraag of mijn auto voorzien is van een jack tulp aansluiting voor de subwoofer en / of versterker. Nu heb ik al contact gehad met Volkswagen, maar zij konden mij geen duidelijkheid geven.

De vraag is nu, of één van jullie dit weet en / of nog andere tips / adviezen hebben hiervoor? (Een RNS 510 is reeds aanwezig)
Wat ik mooi vond van de Golf V is dat je 10 speakers in totaal kwijt kan. Als het alleen om het hard zetten en bas gaat, ja dan subwoofer maar gaat het om geluidskwaliteit en beleving, RNS510 en dan geluidsdempmatten in de deuren en goede speakers erin en eventueel goede versterker dan heb je een top systeem.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@JB076 & @Antera Die meldingen hoef je helemaal niet zélf weg te klikken :+ Ze verdwijnen vanzelf ná een seconde of 30 echter is dat in de buurt van "Baarle" vaak een issue, zelfs als je jezelf aan de snelheid houd.

Die meldingen kun je overigens gewoon uitzetten in het standaard menu van de navigatie (dus zónder VCDS te hoeven gebruiken) :*)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 12-01-2019 17:12 (27%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• theman36
itsalex schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:01:
[...]

Wat ik mooi vond van de Golf V is dat je 10 speakers in totaal kwijt kan. Als het alleen om het hard zetten en bas gaat, ja dan subwoofer maar gaat het om geluidskwaliteit en beleving, RNS510 en dan geluidsdempmatten in de deuren en goede speakers erin en eventueel goede versterker dan heb je een top systeem.
Bedankt voor de reactie! In eerste instantie wil ik wat meer (bass) volume hebben en laat ik de standaard speakers in eerste instantie zitten. Voor nu lijkt mij dat prima. Dit kan altijd nog aangepakt worden t.z.t.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

theman36 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:49:

Heb nog een mooie subkist staan met 2 subs en een ground zero versterker 5 kanaals amper gebruikt en mag voor een prikkie weg als je interesse hebt :-)

Kan ik je meer info geven via Whatsapp

www.vcds-coding.nl voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

• theman36
Antera schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:27:
[...]

Heb nog een mooie subkist staan met 2 subs en een ground zero versterker 5 kanaals amper gebruikt en mag voor een prikkie weg als je interesse hebt :-)

Kan ik je meer info geven via Whatsapp
Klinkt interessant (afhankelijk van de grootte haha :P) Ik heb je een dm gestuurd.

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

Publiekelijk delen van telefoonnummers op het forum is niet de bedoeling.

deepbass909 wijzigde deze reactie 14-01-2019 13:02 (103%)

• Goldman
  • Laatst online: 19:01
De stand staat nu op laag, het lijkt veel beter! Thnx!

Ook de ACC is heel erg wennen. Maar inderdaad wel erg fijn!

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• wackidth
Dit waren nog eens Volkswagens...

https://www.autoblog.nl/n...van-de-rallye-golf-119192

Denk meteen aan weemoed terug aan mijn Corrado G60 met 17 inch Toora velgen bevestigd door 1 moer... 17 inch was destijds heel wat...Eibach verlagingset. Dus dat werd wielkasten uitkloppen.

Uiteraard met versterkers en dikke subwoofer zoals dat hoorde toen.

Leuke en fijne kilometers mee gereden...

wackidth wijzigde deze reactie 13-01-2019 15:12 (5%)

.

• John767
  • Laatst online: 11:21
theman36 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:10:
[...]

Bedankt voor de reactie! In eerste instantie wil ik wat meer (bass) volume hebben en laat ik de standaard speakers in eerste instantie zitten. Voor nu lijkt mij dat prima. Dit kan altijd nog aangepakt worden t.z.t.
In de Golf V met standaard speakers ga je nooit zuiver een hoger volume halen. Die speakers hebben maar een vermogen van max 20W, ga je niet veel extra uit halen.

Zelf ook een Golf V gehad met 10 speakers, maar na een jaar had ik deze vervangen voor een 3-weg en 2-weg set voor respectievelijk de voor- en achterdeuren (gedempt met dynamat). De subwoofer lag samen met 2 versterkers en een powerstation in de kofferbak. Niet gewoon een losse kist, maar netjes weggewerkt onder een dubbele bodem.

Zo behoud je namelijk de ruimte, je verlies alleen wat hoogte. En met die 2200W max (uiteraard met andere headunit) kon je een hard en zuiver geluid produceren. Nu in de Golf 7 is dat wel iets achteruit gegaan met 8 speakers + helix sub.

• The Conman
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Weet iemand wat de eisen zijn aan het SD kaartje waarop de navi mappen staan?

Wilde de mappen updaten, maar ipv het huidige “originele” SD kaartje dacht ik deze veilig te stellen en een eigen SD kaart te gebruiken.
Volgens de handleiding moet het FAT32 geformatteerd zijn.
Ik heb zowel een 32 als een 16GB (beide Sandisk) geformatteerd als FAT32 en de map “maps” met de hele inhoud op gezet.

De Discover Media ziet wel het kaartje, maar geeft een melding dat ik de kaart met navigatie erin moet doen (AID) en de melding Geen navigatiedatabank gevonden op het scherm.

Of werkt het alleen maar met de meegeleverde kaart?

• theman36
John767 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:45:
[...]

In de Golf V met standaard speakers ga je nooit zuiver een hoger volume halen. Die speakers hebben maar een vermogen van max 20W, ga je niet veel extra uit halen.

Zelf ook een Golf V gehad met 10 speakers, maar na een jaar had ik deze vervangen voor een 3-weg en 2-weg set voor respectievelijk de voor- en achterdeuren (gedempt met dynamat). De subwoofer lag samen met 2 versterkers en een powerstation in de kofferbak. Niet gewoon een losse kist, maar netjes weggewerkt onder een dubbele bodem.

Zo behoud je namelijk de ruimte, je verlies alleen wat hoogte. En met die 2200W max (uiteraard met andere headunit) kon je een hard en zuiver geluid produceren. Nu in de Golf 7 is dat wel iets achteruit gegaan met 8 speakers + helix sub.
Zal een beste bak geluid opgeleverd hebben :P Moest jij nog wat aanpassingen doen om de set aan te sluiten of was het plug & play?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Conman schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:17:
Weet iemand wat de eisen zijn aan het SD kaartje waarop de navi mappen staan?

knip

Of werkt het alleen maar met de meegeleverde kaart?
Werkt alleen met originele SD.

GerCor wijzigde deze reactie 13-01-2019 19:46 (47%)

• John767
theman36 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 19:19:
[...]

Zal een beste bak geluid opgeleverd hebben :P Moest jij nog wat aanpassingen doen om de set aan te sluiten of was het plug & play?
In dat geval was het allemaal custom en zelf gedaan, dus ook de speakerbekabeling de deuren in. Door die dunne draadjes ga je niet voldoende vermogen trekken. Dat kon op half open op de versterkers al enorm hard, maar vooral zuiver spelen.

Eerlijk gezegd mis ik dat wel in de Golf 7 hoor. Maar wilde wat meer ruimte achterin de kofferbak overhouden nu. En het beste gewicht zorgde ook voor een verlaging op de achteras >:)

• Famous
Setje verlagingsveren eronder, ziet er een stuk beter uit én rijdt beter. ;)

• John767
Voor de Golf 7 staat dat nog wel op de planning, een setje Eibachs. Is nu nog standaard onderstel. Als het maar niet té laag en te hard wordt, dat is nog het enige puntje.

De Golf V had al sportonderstel, dus die stond al wat lager.

• tolunaygul12
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-03 20:32
Afgelopen vrijdag bij een vriend langs geweest om Lane assist camera af te stellen :)

Bord voor de auto geplaatst en uitgelijnd. Afmetingen correct zetten, hoogtes van wielkuipen meten en ingeven in odis !

Daarna op naar een testrondje met als resultaat een werkende lane assist :9~

Vanmorgen weer een nieuwe melding ebij hehe 8)7

• Rainesh
tolunaygul12 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:58:
Afgelopen vrijdag bij een vriend langs geweest om Lane assist camera af te stellen :)

Bord voor de auto geplaatst en uitgelijnd. Afmetingen correct zetten, hoogtes van wielkuipen meten en ingeven in odis !

[Afbeelding: calibratie bord]

Daarna op naar een testrondje met als resultaat een werkende lane assist :9~

[Afbeelding: calibratie klaar]

Vanmorgen weer een nieuwe melding ebij hehe 8)7

[Afbeelding: nieuwe storingen]
topper ben je ook! Had niet anders verwacht.

Heb je ook een lijstje wat je allemaal geretrofit hebt en wat niet origineel op een Golf 6 hoort?

Rainesh wijzigde deze reactie 13-01-2019 22:12 (5%)

• tolunaygul12
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-03 20:32
Rainesh schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:08:
[...]

topper ben je ook! Had niet anders verwacht.

Heb je ook een lijstje wat je allemaal geretrofit hebt en wat niet origineel op een Golf 6 hoort?
Lijstje is best groot.. Zal het zo compleet mogelijk doen.

Lane assist.
Sign assist
Grootlicht assist via front kamera
inparkeerhulp met 12 sensoren
uitparkeer hulp
Discover Media 2
Dode hoek herkenning
Dode hoek herkenning met PDC
TPMS High
ACC ( in the making )
MQB stuur werkend
MQB stuur hendel ( in the making )
nieuwe stijl climatronic

Ben vast nog het eea vergeten :P

• Goldman
  • Laatst online: 19:01
Wow nice, goed bezig :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Rainesh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:57:
[...]

En omdat ik veel stadsverkeer rij slijt ie nog sneller bij mij haha.
Auto is vandaag bij de dealer voor zijn 1e geplande onderhoudsbeurt (30K) en heb direct melding gemaakt van de bibberende/slippende koppeling in z'n 2.

Waar in eerste instantie nog werd gesproken over een proefrit met een monteur om duidelijk te krijgen wat ik ervaar tijdens het rijden werd na een aantal minuten plots de chef werkplaats erbij gehaald om mij uit te horen en deze had na mijn verhaal geen proefrit meer nodig :P :+ .

Wellicht eerst een software update toepassen die het gedrag van de DSG aanpast (want protocol volgens de beste man) en anders de bak eronder uit :'(

To be continued :P

www.google.nl

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
zaterdag ff langs de dealer geweest voor een paar puntjes:

Lampje ESP doet het niet, wel de verlichting niet het oranje lampje.
knopje raambediening is defect.
spiegel klapt niet meer omhoog na achteruit rijden.
achtergordels gezeik (terugroep actie
stuurbekrachtigings software update (terugroep actie)

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:40
itsalex schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:01:
[...]

10 speakers?

Ik heb een Golf V 3-deurs en heb voor in beide deuren 3 speakers, tweeters, mid en laag geloof ik.
Dan heb ik achterin nog plek voor 1 speaker per kant meen ik.
Of is dit voor de 5-deurs?

Ben zelf ook nog een beetje aan het oriënteren om wat beter geluid te creëren. Voorin is dikke prima, achterin zit nog niks. Subwoofer heb ik mijn twijfels een beetje bij of ik daar gelukkiger van word.

• Simone96
Iemand enig idee hoe ik het Active Info Display aanpas qua grootte van de klokken en achtergrondkleur?

Zie op de VW site dit staan:
"Met het compleet digitale Active Info Display kies je zelf hoe het instrumentenpaneel eruitziet. De grootte van de klokken, de achtergrondkleur, maar ook wat je ziet."

Dus het zou moeten kunnen.
Maar tot dusver heb ik alleen de optie gezien om aan te passen wat in de klokken zelf staat.

• Viper®
  • Niet online
Simone96 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:57:
Iemand enig idee hoe ik het Active Info Display aanpas qua grootte van de klokken en achtergrondkleur?

Zie op de VW site dit staan:
"Met het compleet digitale Active Info Display kies je zelf hoe het instrumentenpaneel eruitziet. De grootte van de klokken, de achtergrondkleur, maar ook wat je ziet."

Dus het zou moeten kunnen.
Maar tot dusver heb ik alleen de optie gezien om aan te passen wat in de klokken zelf staat.
Als je op view op je stuur drukt kan je door 3 verschillende views kiezen.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Viel me nu pas op naar aanleiding van een vraag in een ander forum. Als je jouw telefoon aansluit op USB poort - in mijn geval een S9+ op de Discover Pro (MIB1) - dan komt er rechts bovenin het scherm te staan: Powered by Gracenote. Op de telefoon komt de vraag of je toestemming geeft.
Famous schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:00:
Setje verlagingsveren eronder, ziet er een stuk beter uit én rijdt beter. ;)
Maar dan niet zoals die voormalige 'R' van jou want als je dan een lekke band heb moet je een 'autoambulance' bestellen om je weg te laten slepen.

Of je moet natuurlijk een papa hebben met de nodige apparatuur. Maar wie heeft dat buiten @Famous ? >:)

GerCor wijzigde deze reactie 14-01-2019 12:19 (44%)

• Famous
GerCor schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:00:
Viel me nu pas op naar aanleiding van een vraag in een ander forum. Als je jouw telefoon aansluit op USB poort - in mijn geval een S9+ op de Discover Pro (MIB1) - dan komt er rechts bovenin het scherm te staan: Powered by Gracenote. Op de telefoon komt de vraag of je toestemming geeft.

[...]

Maar dan niet zoals die voormalige 'R' van jou want als je dan een lekke band heb moet je een 'autoambulance' bestellen om je weg te laten slepen.

Of je moet natuurlijk een papa hebben met de nodige apparatuur. Maar wie heeft dat buiten @Famous ? >:)
Dat is het minste ongeveer wat kan.
Bij een normale Golf staat die natuurlijk nog een stuk hoger dan.

Maar waarom zou je dan een ambulance hebben om te slepen? :?

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:29:
[...]

Dat is het minste ongeveer wat kan.
Bij een normale Golf staat die natuurlijk nog een stuk hoger dan.

Maar waarom zou je dan een ambulance hebben om te slepen? :?
https://gathering.tweaker...message/55270317#55270317

• Famous
Dat kwam niet door de verlaging maar de extra lip die ik gemonteerd had aan de bumper.
De verlaging zelf was niet een probleem, bij een 'normale' Golf met een verlaging al helemaal niet :)

Normaal gesproken is er ook wel een reserveband ipv dat de ANWB met zon mega ding komt 8)7

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:41:
[...]

Dat kwam niet door de verlaging maar de extra lip die ik gemonteerd had aan de bumper.
De verlaging zelf was niet een probleem, bij een 'normale' Golf met een verlaging al helemaal niet :)

Normaal gesproken is er ook wel een reserveband ipv dat de ANWB met zon mega ding komt 8)7
Jonge, ik maak het verhaal even spannender. Iets met sarcasme. Memory Lane. Ik ben niet zo'n voorstander van alleen veren.

Doe maar een complete set. :+

• furian88
  • Laatst online: 14:06
hoi allen,

ik heb sinds anderhalve week een nieuwe vw polo aw 95pk 5 bak.
Nu heb ik al wat gedonder gehad en volgens mij komt de volgende er nu ook bij.

Als ik de auto in de achteruit zet zie ik praktisch niets achter mij, in eerste instantie dacht ik dat het kwam door de geblindeerde ruiten. echter bij mijn schoonvader zijn UP zie ik 2 achteruitrijlampen aan springen zodra deze in de achteruit wordt gezet.

Bij mij brand echter alleen de rechtsachter witte lamp.. volgens mij moet deze links ook gaan branden..

iemand enig of dit zo hoort? of kan ik de garage maar weer gaan opzoeken? (kunnen ze direct mijn eerste USB poort weer terug plaatsen waar hij hoort .. deze is zo'n 4cm naar binnen verdwenen toen ik mijn usb stick er in wou duwen.. en nee dat deed ik met zorg aangezien de auto nog geen 1,5 week oud is :) )

• Scrtz
furian88 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:07:
hoi allen,

ik heb sinds anderhalve week een nieuwe vw polo aw 95pk 5 bak.
Nu heb ik al wat gedonder gehad en volgens mij komt de volgende er nu ook bij.

Als ik de auto in de achteruit zet zie ik praktisch niets achter mij, in eerste instantie dacht ik dat het kwam door de geblindeerde ruiten. echter bij mijn schoonvader zijn UP zie ik 2 achteruitrijlampen aan springen zodra deze in de achteruit wordt gezet.

Bij mij brand echter alleen de rechtsachter witte lamp.. volgens mij moet deze links ook gaan branden..

iemand enig of dit zo hoort? of kan ik de garage maar weer gaan opzoeken? (kunnen ze direct mijn eerste USB poort weer terug plaatsen waar hij hoort .. deze is zo'n 4cm naar binnen verdwenen toen ik mijn usb stick er in wou duwen.. en nee dat deed ik met zorg aangezien de auto nog geen 1,5 week oud is :) )
Heb je led achterlichten of gewoon die halogeen? Volgens mij heeft de polo aw met led achter iig wel gewoon links en rechts achter achteruitrijlicht. Maar bij de halogeen variant kan het goed zijn dat dat alleen rechts is, was bij de golf 6 ook al zo en bij de golf 7 dacht ik ook. Heel irritant inderdaad want de lichtopbrengst is nihiel.

Wat ik trouwens altijd doe om dat probleem een beetje op te lossen, is bij het achteruitrijden een klein beetje je rempedaal indrukken zodat iig de remlichten ook branden, dan zie je al een stuk meer.

• furian88
Scrtz schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Heb je led achterlichten of gewoon die halogeen? Volgens mij heeft de polo aw met led achter iig wel gewoon links en rechts achter achteruitrijlicht. Maar bij de halogeen variant kan het goed zijn dat dat alleen rechts is, was bij de golf 6 ook al zo en bij de golf 7 dacht ik ook. Heel irritant inderdaad want de lichtopbrengst is nihiel.

Wat ik trouwens altijd doe om dat probleem een beetje op te lossen, is bij het achteruitrijden een klein beetje je rempedaal indrukken zodat iig de remlichten ook branden, dan zie je al een stuk meer.
Ik heb de halogeen, led was het mij niet waard.
Indien het echt alleen rechtsachter is dan mag ik hier wel melding van maken.. levensgevaarlijk.

Toen ik gisteravond achteruit mijn oprit op reed stond ik 3 meter voor mijn hokje al stil. puur omdat ik gewoon echt niets zie, en dat tussen de schutting en het huis in....

• Antera

Antera

www.lowering.nl/vcds

furian88 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:07:
hoi allen,

iemand enig of dit zo hoort?
Ik weet helaas niet beter dat er maar een achteruitrijlamp zit op de polo en de andere de mistlamp is als ik het goed had. Weet niet of dit voor halogeen ook is. Niet alle auto's hebben standaard 2 stuks voor achteruit en als het geen mistlamp is is de vraag of hier een lampje in kan

Kan je even checken door je licht aan te zetten en dan je mistlamp aan te zetten

Antera wijzigde deze reactie 14-01-2019 13:17 (9%)

• wackidth
Viper® schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:23:
zaterdag ff langs de dealer geweest voor een paar puntjes:

Lampje ESP doet het niet, wel de verlichting niet het oranje lampje.
knopje raambediening is defect.
spiegel klapt niet meer omhoog na achteruit rijden.
achtergordels gezeik (terugroep actie
stuurbekrachtigings software update (terugroep actie)
Werkplaats receptie: "Oh jee.... De klant is er achter gekomen dat het lampje niet werkt"

Monteur/verkoper: "shit, nu moeten we echt opzoek naar de storing, dat gaat geld kosten."
7(8)7

.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

furian88 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:13:
Je kunt er natuurlijk zelf ook even een LED-lampje inzetten. Kost een paar euro en klaar. :9

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

oeps ...

GerCor wijzigde deze reactie 14-01-2019 13:25 (95%)

• furian88
GerCor schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:21:
[...]

Je kunt er natuurlijk zelf ook even een LED-lampje inzetten. Kost een paar euro en klaar. :9
het is een lease auto :z

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Wat wil je daarmee zeggen?

• furian88
GerCor schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:26:
[...]

Wat wil je daarmee zeggen?
Dat elke euro die ik er in pomp niet voor mijzelf is :)

• Scrtz
furian88 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:13:
[...]

Indien het echt alleen rechtsachter is dan mag ik hier wel melding van maken.. levensgevaarlijk.

Toen ik gisteravond achteruit mijn oprit op reed stond ik 3 meter voor mijn hokje al stil. puur omdat ik gewoon echt niets zie, en dat tussen de schutting en het huis in....
Tja kun je best melding van maken maar zullen ze niks mee doen verder. Had je maar een achteruitcamera moeten nemen of de led achterlichten zeggen ze dan :P

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

furian88 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:27:
[...]

Als jij een LED lampje koopt is dat toch JOUW LED-lampje. Doe het halogeenleaseautolampje in een doosje en bewaar je die. En als je de auto weer moet inleveren doe je dat halogeenleaseautolampje er weer in.

|:( |:( |:( |:( |:( |:(

• xeoMe
furian88 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:27:
[...]

Och dat geeft toch niks, ik heb ook een lease en heb laatst mijn halogeen mistlampen vervangen voor led.
Lease is al goedkoop een kleine bijdrage voor iets wat jou irriteert is dan toch niet zo erg? :?

• furian88
xeoMe schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:42:
[...]

Och dat geeft toch niks, ik heb ook een lease en heb laatst mijn halogeen mistlampen vervangen voor led.
Lease is al goedkoop een kleine bijdrage voor iets wat jou irriteert is dan toch niet zo erg? :?
mee eens. maar goed daar ging het me in het begin ook helemaal niet om :D
ik wou graag weten of er dus maar 1 lamp gaat branden bij het achteruit rijden, dat is blijkbaar zo. :F

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@furian88 Heb jij bij die leaseauto niet zo'n map gekregen met wat boekjes erin waarin vervolgens van allerlei handige weetjes staan aangaande de auto welke je mee hebt gekregen bij de dealer?

In één van die boekjes staan ook wat handelingen welke je moet verrichten om bijvoorbeeld zo'n simpel lampje te kunnen vervangen…. En daar kun je vervolgens zelf wel weer uit af lijden hoeveel van dat soort lampjes er in een specifiek model aanwezig zijn :9

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Viper®
  • Niet online
wackidth schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:16:
[...]

Werkplaats receptie: "Oh jee.... De klant is er achter gekomen dat het lampje niet werkt"

Monteur/verkoper: "shit, nu moeten we echt opzoek naar de storing, dat gaat geld kosten."
7(8)7
ja zoiets

lampje doet het al niet vanaf het begin, nieuwe polo GTI.
Garantie, ze fixen het maar gewoon :+

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Viper® schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:10:
[...]

ja zoiets

lampje doet het al niet vanaf het begin, nieuwe polo GTI.
Garantie, ze fixen het maar gewoon :+
Dat is wat anders dan helemaal geen lampje.

• Kuusj

Kuusj

Over lampen gesproken: wij hebben de standaard reflector koplampen op onze 7 GTI (ja, dat kan. En nee, ik ben er niet blij mee :+), en de lichtopbrengst is dramatisch. Nu zitten er gewoon OEM halogeenlampjes in, maar heeft iemand ervaring met andere peertjes? LED ga ik me denk ik niet aan wagen, omdat dit allemaal zo precies goed moet zitten om geen mensen te verblinden en om een goed lichtbeeld te krijgen.

Ziet sowieso maf uit, een GTI met LED mistlampen en LED achterlichten, en dan lekker geel halogeen :+ En de rode bies loopt niet eens door in de koplamp wat 'ie wel doet bij de LED opties, kun je nagaan..

i7 6700K - GTX1080 - '74er Kever - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge HD5000SE)

• Engineer Stewie
Viper® schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:58:
[...]

Als je op view op je stuur drukt kan je door 3 verschillende views kiezen.
Over welke auto praten we hier?
Ik kan de grootte van de klokken aanpassen in de GPS mode van megagroot naar groot door op de OK knop aan de rechterkant van het stuur te drukken.
xeoMe schreef op maandag 14 januari 2019 @ 13:42:
[...]

Ik heb gewoon eigen 20" velgen en zomerbanden voor mijn leasebak. Is wat anders dan een peerke _/-\o_ .
Heb standaar al dynamische LED-koplampen en al de overige lampjes zijn ook LED.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Kuusj schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:23:
Over lampen gesproken: wij hebben de standaard reflector koplampen op onze 7 GTI (ja, dat kan. En nee, ik ben er niet blij mee :+), en de lichtopbrengst is dramatisch. Nu zitten er gewoon OEM halogeenlampjes in, maar heeft iemand ervaring met andere peertjes? LED ga ik me denk ik niet aan wagen, omdat dit allemaal zo precies goed moet zitten om geen mensen te verblinden en om een goed lichtbeeld te krijgen.

Ziet sowieso maf uit, een GTI met LED mistlampen en LED achterlichten, en dan lekker geel halogeen :+ En de rode bies loopt niet eens door in de koplamp wat 'ie wel doet bij de LED opties, kun je nagaan..
Ik krijg dan altijd een vreemde smaak in de mond. Doet me denken aan 2e hands waar de originele lampunits uitgesloopt zijn. Daarnaast, wel of geen geel licht, die halogeen koplampen zien er niet uit. Ik had er gelijk Osram ingezet.

• Kuusj

Kuusj

GerCor schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:40:
[...]

Ik krijg dan altijd een vreemde smaak in de mond. Doet me denken aan 2e hands waar de originele lampunits uitgesloopt zijn. Daarnaast, wel of geen geel licht, die halogeen koplampen zien er niet uit. Ik had er gelijk Osram ingezet.
Mwoah die vreemde smaak hoef je niet te hebben, je kunt ze namelijk ook gewoon zo configureren op de VW site. Gewoon de standaard optie laten staan :+

En wat bedoel je dan met Osrams erin zetten? Gewone zoals halogeen peertjes maar dan met een wittere look zoals Philips Whitevisions, van Osram? Die heb ik in de Picanto zitten en die auto heeft sowieso al beduidend beter licht. Of bedoel je LED's van Osram?

• Kaalus
  • Niet online
Denk dat hij deze bedoelt: https://www.osram.com/am/...ving-headlights/index.jsp
Heb je alsnog LED maar niet van VW zelf. Wel netjes en volgens mij een stuk goedkoper ook.

• DutchManticore
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20-03 21:11

DutchManticore

Cognac-liefhebber

Mijn Polo GTI AW (2018) heeft de Coming Home/Leaving Home feature.
Echter, hoe gebruik ik deze?

De lampen schakelen uit zodra ik het contact afzet, en schakelen niet in als ik de auto ontgrendel.
Ik heb de timers in de Infotainment op 30sec voor beide staan maar het werkt niet.

Iemand een idee?

I5 8600k 16GB DDR4 3000mhz MSI GTX1080Ti Gaming X MSI Optix MAG27CQ 1440p 144hz T-mobile 500/500mbit

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Kuusj schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Mwoah die vreemde smaak hoef je niet te hebben, je kunt ze namelijk ook gewoon zo configureren op de VW site. Gewoon de standaard optie laten staan :+

En wat bedoel je dan met Osrams erin zetten? Gewone zoals halogeen peertjes maar dan met een wittere look zoals Philips Whitevisions, van Osram? Die heb ik in de Picanto zitten en die auto heeft sowieso al beduidend beter licht. Of bedoel je LED's van Osram?
Ja, die LED koplampunits van Osram. Tis dat ik zelf al Xenon met AFS heb. Had ik halogeen gehad dan gelijk ombouwen naar Osram. Ook mooi zijn de dynamische richtingaanwijzers.

• Viper®
  • Niet online
DutchManticore schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:54:

De lampen schakelen uit zodra ik het contact afzet, en schakelen niet in als ik de auto ontgrendel.
Ik heb de timers in de Infotainment op 30sec voor beide staan maar het werkt niet.

Iemand een idee?
Vroeger moest je voor coming home na het uitzetten 1 maal je groot licht activeren. Mogelijk is dit nog zo.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

DutchManticore schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:54:

Iemand een idee?
Heb je de lichtschakelaar op 'auto' staan?
Pagina: 1 ... 89 ... 103 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True