Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 88 ... 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:29

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Hahaha ik ben gelukkig getrouwd ;) Heb alleen een grote bek ;)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• ArjenIsM3
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21-01 18:29
wimmel_1 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:20:
Om je gerust te stellen: Zolang 't "Motorstoring" (MIL) lampje niet gelijktijdig gaat branden is er eigenlijk nooit écht iets aan de hand.
Vandaag opnieuw de dealer gebeld en kon nu wel langskomen voor het uitlezen. En je hebt gelijk, het was een sensor (brandstofdruk) die een gekke waarde had gemeten. Voor nu gereset, mocht het probleem terugkomen vervangen ze de sensor (was nu niet op voorraad). Kan in ieder geval weer de weg op :)

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:51
Famous schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:31:
[...]

Ik stop meestal al bij Duisburg voor een massage :+
Ghehehe. Ik stond een keer met een paar vrienden op een parkeerplaats langs de (Duitse :+ ) snelweg een sigaretje te roken, kwam er een Golf R aanscheuren. "EEUJ HOEREEN"
Zou bijna denken dat jij het was, alleen volgens mij was die blauw :+

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

ArjenIsM3 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Vandaag opnieuw de dealer gebeld en kon nu wel langskomen voor het uitlezen. En je hebt gelijk, het was een sensor (brandstofdruk) die een gekke waarde had gemeten. Voor nu gereset, mocht het probleem terugkomen vervangen ze de sensor (was nu niet op voorraad). Kan in ieder geval weer de weg op :)
En dat 'start/stop' dat er mee gestopt was is daarmee ook gelijk uit de wereld?

• xeoMe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:17
Viper® schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:58:
[...]

interessant. Wat voor dopje past erop. kan me voorstellen dat het niet handig is de antenne eraf te laten, dan loopt er water in het moer gaatje
Heb gister bij een motorwinkel een M6 afdekdopje gekregen maar deze paste niet (te groot)
Ben daarna langs de VW dealer geweest en deze kon mij ook niet helpen ik denk qua size dat je M4 of M5 nodig hebt.

Ik ga verder zoeken 8)

xeoMe wijzigde deze reactie 09-01-2019 13:25 (3%)

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
xeoMe schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:25:
[...]

Heb gister bij een motorwinkel een M6 afdekdopje gekregen maar deze paste niet (te groot)
Ben daarna langs de VW dealer geweest en deze kon mij ook niet helpen ik denk qua size dat je M4 of M5 nodig hebt.

Ik ga verder zoeken 8)
Anders gewoon durex condoompje erover :+

• ArjenIsM3
GerCor schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:06:
[...]

En dat 'start/stop' dat er mee gestopt was is daarmee ook gelijk uit de wereld?
De melding is in ieder geval verdwenen, maar ik heb nog niet geprobeerd of start/stop ook daadwerkelijk weer werkt. Zal er eens op letten als ik weer naar huis rijd vanmiddag (als ik het niet vergeet :X )

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:31
234FaTaLiTy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:06:
[...]

Ghehehe. Ik stond een keer met een paar vrienden op een parkeerplaats langs de (Duitse :+ ) snelweg een sigaretje te roken, kwam er een Golf R aanscheuren. "EEUJ HOEREEN"
Zou bijna denken dat jij het was, alleen volgens mij was die blauw :+
Met de snelheden die ik op de autobahn reed had je het denk ik niet kunnen verstaan.

Gister toevallig nog met een collega van mijn broer erover, die had ik een rondje meegenomen.
Meneer rijdt zelf een Subari Impreza STI maar die was toch wel goed verrast van het vermogen in zon 'Golfje' :D

Xbox live: Ghesous | Golf R20 404PK, 527Nm

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13:51
@Famous Hahaha nee, de auto in kwestie reed ook even langzaam de parkeerplaats over, stopte ff en plankte 'm toen weer weg :') stond ik dan met m'n dieseltje.

234FaTaLiTy wijzigde deze reactie 09-01-2019 14:36 (6%)

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:33:
[...]

Met de snelheden die ik op de autobahn reed had je het denk ik niet kunnen verstaan.

Gister toevallig nog met een collega van mijn broer erover, die had ik een rondje meegenomen.
Meneer rijdt zelf een Subari Impreza STI maar die was toch wel goed verrast van het vermogen in zon 'Golfje' :D
Klopt, tegen de 300 worden gesprekken lastig te voeren. Ow ja en je bent niet echt aan het opletten 8)

jdengineering is stuk
http://www.jdengineering.nl/

Viper® wijzigde deze reactie 09-01-2019 15:03 (11%)

• Famous
Viper® schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Klopt, tegen de 300 worden gesprekken lastig te voeren. Ow ja en je bent niet echt aan het opletten 8)

jdengineering is stuk
http://www.jdengineering.nl/
Dat redde de Golf niet :'(

Door de andere vertanding (of de 4motion) liep de GTI trouwens 'soepeler' door eenmaal boven de 265/270km/h.
Scheelde toch zon 100pk terwijl het verschil in gewicht zon ±120kg was.

• wackidth
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-01 14:33
Hammetje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:12:
Mijn Golf maandag opgehaald - foto's volgen na een goede wasbeurt, met dit weer doet die viezigheid de auto natuurlijk geen recht aan ;-).

Mijn eerste auto met een automaat; DSG bevalt tot nu toe erg goed. Wel erg irritant in combinatie met dat start/stop systeem, die tik ik nu eigenlijk direct al uit bij het wegrijden. Filerijden met elke paar meter opschuiven motor uit- motor aan, an sich niet erg, wel als het daarna weer redelijk vlot doorrijd.

Ondanks de 1.0 TSI motor gaat ie toch behoorlijk rap. Wel vind ik persoonlijk de DSG te snel opschakelen wanneer je rustig wil wegrijden - rond de 70km/h gaat ie bij mij al in D7. Daar kan je hem wel weer doorheen trappen en echt storend is het niet, maar het valt wel op.

Mediasysteem is wel echt mooi, inclusief het geluid. Ik heb de standaard media zooi van de 'Comfortline Business' uitvoering, maar de kwaliteti van de speakers ben ik positief door verrast. Navigatie vind ik wel minder duidelijk dan Android Auto, maar gelukkig zit dat er ook op. Erg fijn met zo'n groot display. Luxe probleem; mijn telefoon is aan de grote kant en past met moeite in het vak achter de pook wanneer deze aangesloten is op USB.

Stoelmassage was trouwens errrrrrug agressief, niet echt mijn ding. Misschien dat ik ergens daar nog een modus voor kan vinden om hem van de 'Evil Thai Lady' naar een wat 'vriendelijkere' modus te krijgen.

Gisterochtend ~ 10.30 ontvangen, nu al 600KM op de teller - met een grote glimlach :).
Je kan de "bobbel" van de massage afstellen. Dit doe je terwijl de massage stand aanstaat. Als de bobbel op zijn hoogst is.... De knop van de lendesteun naar lager drukken. Zo is de massage minder aanwezig.

Vandaag de mat chromen Spiegelkappen binnengekregen. Zien er erg goed uit moet ik zeggen... 👍

@ArjenIsM3
Ik heb 120.000 km. met de start/stop storing rond gereden. Wel met tussenpozen....de ene keer bleef het langer weg dan de andere keer.
De dealer heeft het opgegeven en ik moest er maar mee leren leven...

wackidth wijzigde deze reactie 09-01-2019 17:35 (8%)

.

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:38

azz_kikr

Heet patatje :o

Tylen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:51:
[...]

Hahaha ik ben gelukkig getrouwd ;) Heb alleen een grote bek ;)
Ikke niet. Kanidates mogen altijd DM-sturen :+

• DaYwaLkUr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:06
Hammetje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:12:
Mijn Golf maandag opgehaald - foto's volgen na een goede wasbeurt, met dit weer doet die viezigheid de auto natuurlijk geen recht aan ;-).

Mijn eerste auto met een automaat; DSG bevalt tot nu toe erg goed. Wel erg irritant in combinatie met dat start/stop systeem, die tik ik nu eigenlijk direct al uit bij het wegrijden. Filerijden met elke paar meter opschuiven motor uit- motor aan, an sich niet erg, wel als het daarna weer redelijk vlot doorrijd.

Ondanks de 1.0 TSI motor gaat ie toch behoorlijk rap. Wel vind ik persoonlijk de DSG te snel opschakelen wanneer je rustig wil wegrijden - rond de 70km/h gaat ie bij mij al in D7. Daar kan je hem wel weer doorheen trappen en echt storend is het niet, maar het valt wel op.

Mediasysteem is wel echt mooi, inclusief het geluid. Ik heb de standaard media zooi van de 'Comfortline Business' uitvoering, maar de kwaliteti van de speakers ben ik positief door verrast. Navigatie vind ik wel minder duidelijk dan Android Auto, maar gelukkig zit dat er ook op. Erg fijn met zo'n groot display. Luxe probleem; mijn telefoon is aan de grote kant en past met moeite in het vak achter de pook wanneer deze aangesloten is op USB.

Stoelmassage was trouwens errrrrrug agressief, niet echt mijn ding. Misschien dat ik ergens daar nog een modus voor kan vinden om hem van de 'Evil Thai Lady' naar een wat 'vriendelijkere' modus te krijgen.

Gisterochtend ~ 10.30 ontvangen, nu al 600KM op de teller - met een grote glimlach :).
Ik herken hier wel veel in terug, sinds kort een Golf Variant (2016) uit de lease pool.

DSG erg fijn, alleen bij 50km/h gaat die in zijn 5e versnelling en bij 55+km/h naar de 6, waardoor die soms ook onder de toeren rijdt. Sport stand is me net te agressief (minder comfort). Kan de dealer dit oplossen met een software update?

Start/stop zet ik direct uit

Volgende week car-net bij de dealer laten "unlocken" ik vind de standaard navigatie echt niet fijn.

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
DaYwaLkUr schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:39:
[...]

Ik herken hier wel veel in terug, sinds kort een Golf Variant (2016) uit de lease pool.

DSG erg fijn, alleen bij 50km/h gaat die in zijn 5e versnelling en bij 55+km/h naar de 6, waardoor die soms ook onder de toeren rijdt. Sport stand is me net te agressief (minder comfort). Kan de dealer dit oplossen met een software update?

Start/stop zet ik direct uit

Volgende week car-net bij de dealer laten "unlocken" ik vind de standaard navigatie echt niet fijn.
Alleen op te lossen met bak tuning.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• JB076
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 10:05
DaYwaLkUr schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:39:
[...]

Heb je een AID? Ik vind de kaart tussen de klokken en de eerstvolgende instructie in de snelheidsmeter echt prima werken. Gebruik Google maps en waze eigenlijk nauwelijks meer :$.

Scherm in het midden blijft dan mooi vrij voor Spotify :7.

• wackidth
Spiegelkappen gemonteerd even een 'n foto gemaakt voor GerCor. Het zijn mooie kappen vind ik zelf. Wel voorzichtig monteren want het plastic is harder dan de originele. Met name de bevestigingslippen.

Verder nog de deur in en uitstapverlichting gemonteerd. Oftewel courtesy lights..... Is toch wel erg handig.

Verder ben ik wel een beetje klaar met de extra's/mods die ik voor ogen had.

http://i65.tinypic.com/103wxf7.jpg
http://i66.tinypic.com/2ro3pet.jpg
http://i66.tinypic.com/2quq2bk.jpg

wackidth wijzigde deze reactie 10-01-2019 08:58 (106%)

.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wackidth schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:49:
Spiegelkappen gemonteerd even een 'n foto gemaakt voor GerCor. Het zijn mooie kappen vind ik zelf. Wel voorzichtig monteren want het plastic is harder dan de originele. Met name de bevestigingslippen.

Verder nog de deur in en uitstapverlichting gemonteerd. Oftewel courtesy lights..... Is toch wel erg handig.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat ziet er allemaal heel mooi uit. Ik zie dat je ook de Dyna blink verlichting hebt in de spiegels. En die verlichting in de deuren. Ook supergoed gedaan.

• Rainesh

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe heb je de achterste aangesloten? Had je daar deurmodules zitten?

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij die middelste foto zie je dat het niet zo heel netjes zit. :'(

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Tylen schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:52:
[...]

Bij die middelste foto zie je dat het niet zo heel netjes zit. :'(
Lijkt wel of het net niet past. Zit niet superstrak.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

GerCor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:03:
[...]

Lijkt wel of het net niet past. Zit niet superstrak.
Precies.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Tsja, dat moet ik niet hebben. Krijg ineens zo'n beeld voor me dat die Chinees alle afgekeurde spiegelkappen heeft opgekocht.

@wackidth Kan dat niet strakker? Zit de andere kant ook zo?

@Rainesh Ik kan me nog herinneren dat die maat van jou in Utrecht vertelde dat Golf 7 vanaf 2015 hoogstwaarschijnlijk wel de juiste deurmodules heeft. Maar het verschilt per auto. Audi man, dus hij durfde dat niet met 100% zekerheid te bevestigen. Hij zei ook: je kunt wel nieuwe deurmodules bestellen maar of je dan ook de goede hebt ….

Mijn lampjes in de achterdeuren waren net nachtkaarsjes.

GerCor wijzigde deze reactie 10-01-2019 10:52 (38%)

• wackidth
Rainesh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:49:
[...]

Hoe heb je de achterste aangesloten? Had je daar deurmodules zitten?
De plus heb ik van de ruitmotor gepakt en de min van de deurschakelaar.

De kappen zitten zoals de originele ook zitten kijk maar goed... Dat randje hoort er niet in te vallen.
Tuurlijk als je heel goed kijkt zie je een gietnaadje zitten... Voor 45 Euro??. Het is niet origineel...ik ben iig tevreden en ik ben ook erg kieskeurig.

.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wackidth schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:46:
[...]

De plus heb ik van de ruitmotor gepakt en de min van de deurschakelaar.

De kappen zitten zoals de originele ook zitten kijk maar goed... Dat randje hoort er niet in te vallen.
Tuurlijk als je heel goed kijkt zie je een gietnaadje zitten... Voor 45 Euro??. Het is niet origineel...ik ben iig tevreden en ik ben ook erg kieskeurig.
Kijk. Die kerel in Zeist wilde mijn lampjes in de achterdeuren niet monteren. Ik vroeg: waarom niet? Hij zei: dan moeten ze op de deurcontacten en dat ga ik niet doen. Straks zijn de deurcontacten kapot en heb ik het gedaan.

Tsja.

• wackidth
GerCor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Kijk. Die kerel in Zeist wilde mijn lampjes in de achterdeuren niet monteren. Ik vroeg: waarom niet? Hij zei: dan moeten ze op de deurcontacten en dat ga ik niet doen. Straks zijn de deurcontacten kapot en heb ik het gedaan.

Tsja.
De deurcontacten kapot?? Weet ie wel waar hij mee bezig is?? Of niet?? Hij had er gewoon geen zin in... Is geen plug and play inderdaad....

Hier nog een keer een foto.... Zit strak toch? Onder zie je een gietnaadje zitten... Ach...

http://i63.tinypic.com/fw1vs6.jpg

wackidth wijzigde deze reactie 10-01-2019 10:52 (8%)

.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wackidth schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:51:
[...]

De deurcontacten kapot?? Weet ie wel waar hij mee bezig is?? Of niet?? Hij had er gewoon geen zin in... Is geen plug and play inderdaad....

Hier nog een keer een foto.... Zit strak toch? Onder zie je een gietnaadje zitten... Ach...

[Afbeelding]
Hij heeft bij mij de deurlampjes in de voordeuren netjes ingebouwd. Ook de achteruitrijcamera en elektrisch inklapbare spiegels. Voor mij was een man die LED koplampen in zijn Audi A3 had laten inbouwen. Kortom, ze doen de hele dag niks anders.

Dus ja, allemaal prima, maar ik ga geen instaplampjes aansluiten op deurcontacten, was het antwoord.

Daarna in Utrecht geweest, bij Audiwereld. Niet de juiste deurmodules. Gaat het niet worden.

EDIT: dit is strak. Ik kijk wel even of ik het zó mooi vind dat ik eventueel de originele bestel. Kost een bak geld meer maar het moet allemaal wel top zijn. Ik hou niet van 'opvallend namaak'.

GerCor wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:18 (13%)

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23-01 08:37
Ik heb mogelijks een eerste probleempje met de auto.
Als het hard regent en er veel spray is, dan gaan mijn parkeersensoren automatisch aan als ik traag rij. Dat doen ze anders ook, maar enkel wanneer er effectief een obstakel is en dus niet wanneer er niemand voor mij rijdt.

Is dit een defect omwille van vocht of een producteigenschap? Is de eerste keer in 10 maanden dat ik dat voorheb. En de auto is niet bepaald vuil, dus dat zou het niet mogen zijn.

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• wackidth
GerCor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:00:
[...]

Hij heeft bij mij de deurlampjes in de voordeuren netjes ingebouwd. Ook de achteruitrijcamera en elektrisch inklapbare spiegels. Voor mij was een man die LED koplampen in zijn Audi A3 had laten inbouwen. Kortom, ze doen de hele dag niks anders.

Dus ja, allemaal prima, maar ik ga geen instaplampjes aansluiten op deurcontacten, was het antwoord.

Daarna in Utrecht geweest, bij Audiwereld. Niet de juiste deurmodules. Gaat het niet worden.

EDIT: dit is strak. Ik kijk wel even of ik het zó mooi vind dat ik eventueel de originele bestel. Kost een bak geld meer maar het moet allemaal wel top zijn. Ik hou niet van 'opvallend namaak'.

[Afbeelding]
Sja.... Een schakelaar is een schakelaar... En die gaat echt niet kapot als er een extra lampje van 3 watt op wordt aangesloten mijn inziens....

Wat betreft de spiegelkap. Ik vind 'm goed zitten zo... Ik ga echt niet op de micro mm zitten kijken of ie iets wijkt... Op het oog zit het netjes.... Maar iedereen heeft andere standaards wat dat betreft.

Hoor wel wat jij er van vindt.... Kennelijk niets vermoed ik hahaha

@Engineer Stewie

Heb hier ook regelmatig last van gehad.... Met mk7. Met deze (nog) niet.

wackidth wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:28 (5%)

.

• ArjenIsM3
@GerCor @wackidth De start/stop werkt ook gewoon weer. Inmiddels weer ruim 200 km gereden zonder problemen. Hopelijk gewoon een eenmalige spastische actie van die sensor, en anders maar laten vervangen.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wackidth schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:24:
[...]

Sja.... Een schakelaar is een schakelaar... En die gaat echt niet kapot als er een extra lampje van 3 watt op wordt aangesloten mijn inziens....

Wat betreft de spiegelkap. Ik vind 'm goed zitten zo... Ik ga echt niet op de micro mm zitten kijken of ie iets wijkt... Op het oog zit het netjes.... Maar iedereen heeft andere standaards wat dat betreft.

Hoor wel wat jij er van vindt.... Kennelijk niets vermoed ik hahaha

@Engineer Stewie

Heb hier ook regelmatig last van gehad.... Met mk7. Met deze (nog) niet.
Kan zo maar zijn dat ze in de plasticbak belanden inderdaad. :9

• wackidth
@Rainesh en @GerCor

Het vreemde is wel dat de deurverlichting achter wel wordt geaccepteerd en herkent door VCDS. Ondanks dat ik geen deurmodules achter heb.

Na een paar minuten begint de deurverlichting achter te knipperen en gaan ze uit. Net zoals de voordeuren. Dit terwijl de binnenverlichting nog wel gewoon brandt.

wackidth wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:56 (8%)

.

• Rainesh
wackidth schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:48:
@Rainesh en @GerCor

Het vreemde is wel dat de deurverlichting achter wel wordt geaccepteerd en herkent door VCDS. Ondanks dat ik geen deurmodules achter heb.

Na een paar minuten begint de deurverlichting achter te knipperen en gaan ze uit. Net zoals de voordeuren. Dit terwijl de binnenverlichting nog wel gewoon brandt.
Dat komt omdat de deurmodules vooraan ook als "modules" voor achteren fungeren als je geen fysieke modules hebt zitten.

Net slecht nieuws gehad......koppelingsplaten versleten :F 42.985km op de teller 8)7 30ste gaat de Audi naar binnen om ze te laten vervangen. Heb verlengde fabrieksgarantie tot 100k of 2021, dus hopelijk gaan ze niet miepen. Koppeling slipt/bibbbert van 1 naar 2 en 3 naar 4. :(

• wackidth
Rainesh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:06:
[...]

Dat komt omdat de deurmodules vooraan ook als "modules" voor achteren fungeren als je geen fysieke modules hebt zitten.

Net slecht nieuws gehad......koppelingsplaten versleten :F 42.985km op de teller 8)7 30ste gaat de Audi naar binnen om ze te laten vervangen. Heb verlengde fabrieksgarantie tot 100k of 2021, dus hopelijk gaan ze niet miepen. Koppeling slipt/bibbbert van 1 naar 2 en 3 naar 4. :(
Nu ben ik al een tijdje uit de automotive. Maar hoe weet de module in godsnaam dat er een courtesy lampje is aangesloten.??

Een bepaalde gezamenlijke "load" op de deurcontact schakelaar?

Maar 42000 das wel erg snel...?? Voetje op het het koppelingspedaal laten leunen? 😜

wackidth wijzigde deze reactie 10-01-2019 12:22 (7%)

.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:34
wackidth schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Nu ben ik al een tijdje uit de automotive. Maar hoe weet de module in godsnaam dat er een courtesy lampje is aangesloten.??

Een bepaalde gezamenlijke "load" op de deurcontact schakelaar?

Maar 42000 das wel erg snel...?? Voetje op het het koppelingspedaal laten leunen? 😜
Volgens mij heeft @Rainesh sws een automaat :P Maar wel bizar ja dat die platen al versleten kunnen zijn..

• Rainesh
Scrtz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:55:
[...]

Volgens mij heeft @Rainesh sws een automaat :P Maar wel bizar ja dat die platen al versleten kunnen zijn..
idd een S-Tronic / DSG :)

Ik dacht dat ik een revisie kopplingsset in mijn auto had zitten, maar kennelijk dus niet. Achja, ik ga uit van garantie.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-01 22:18

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Rainesh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:05:
[...]

idd een S-Tronic / DSG :)

Ik dacht dat ik een revisie kopplingsset in mijn auto had zitten, maar kennelijk dus niet. Achja, ik ga uit van garantie.
Ook ik merk de laatste paar duizend kilometer wat bibberen, vooral tussen 1 en 2. Nog geen 30K op de teller :'(

(Ook een 1.4 TSI met DSG hier overigens :P)

www.google.nl

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:24:
[...]

Ook ik merk de laatste paar duizend kilometer wat bibberen, vooral tussen 1 en 2. Nog geen 30K op de teller :'(

(Ook een 1.4 TSI met DSG hier overigens :P)
En omdat ik veel stadsverkeer rij slijt ie nog sneller bij mij haha.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-01 22:18

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Rainesh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:57:
[...]

En omdat ik veel stadsverkeer rij slijt ie nog sneller bij mij haha.
#filerijden :'(

Zeker met de TJA aan schakelt dat ding tientallen keren tussen 1 < > 2 per kilometer asfalt. Desondanks verbaas ik mij er wel over, want verder is het zo'n fijne wagen met dito kwaliteit <3

www.google.nl

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Ik heb inmiddels 80k op de teller zitten (2.0 TDI DSG) maar de koppeling is nog prima. En ik rijd veel file en heb TJA.(met dank aan @Rainesh !)

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Rainesh
GeeMoney schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:28:
Ik heb inmiddels 80k op de teller zitten (2.0 TDI DSG) maar de koppeling is nog prima. En ik rijd veel file en heb TJA.(met dank aan @Rainesh !)
Als het goed is heb jij ook een ander type DSG, die zwaarder is.

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Rainesh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Klopt, bij JD was hij in het begin nog niet aan te passen. Ik heb de bak die ook in de Porsche ligt en tot 700Nm aankan dacht ik dat ze zeiden.

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

• Engineer Stewie
Rainesh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:30:
[...]

De koppelingsplaten draaien bij de 2.0TDI in olie en de DSG kan een hoger koppel aan.
Ik heb begin vorig jaar contact gehad met DVX en die vertelde toen dat de nieuwe droge DSG (had een octavia 1.4/1.5TSI op het oog) de extra slip perfect aankon omdat de platen uit een ander materiaal zijn. Wss ga je die nu wel krijgen.

Ik heb 30k kilometer en nog geen bibbertjes.
Maar geeft de auto zelf niet aan als de koppeling versleten is?
Tussen 1-2 en 3-4 duidt op een versleten 2de koppeling, door de eindeloos hoge slip in 2de bij vertrekken. Bij echt filerijden zet ik mijne manueel in 1ste om dit euvel te voorkomen...

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:06:
[...]
Zou je het dan niet enkel bij de even of oneven versnellingen moeten merken? Of zijn beide koppelingen al naar de klote? Bij mij is er rond 30k een nieuwe set in gegaan en die bij 35k alweer begon te brommen. Inmiddels staat de teller op 53k en is het niet minder maar ook niet erger geworden. Mei dit jaar is de auto 2 jaar, ik weet nog niet of ik het nog een keer ga melden zodat het net nog net onder garantie kan worden vervangen...

Website

• Rainesh
J0YR1D3R schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:02:
[...]

Zou je het dan niet enkel bij de even of oneven versnellingen moeten merken? Of zijn beide koppelingen al naar de klote? Bij mij is er rond 30k een nieuwe set in gegaan en die bij 35k alweer begon te brommen. Inmiddels staat de teller op 53k en is het niet minder maar ook niet erger geworden. Mei dit jaar is de auto 2 jaar, ik weet nog niet of ik het nog een keer ga melden zodat het net nog net onder garantie kan worden vervangen...
Het is de tweede koppelingsplaat. Dus van 1 naar 2 en 3 naar 4.

Ik zou em vervangen voordat garantie afloopt.

• The Conman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:56
Vandaag mijn Golf opgehaald.
Is een 1.5 130pk Comfortline Business in Pure White met advanced pakket en AID.

Bevalt zeer goed. Zeker ik van een B-segmenter af kom en nu een flinke pak vermogen erbij heb.

Wat ik merk is dat de buitenspiegel aan de passagierskant niet omlaag gaat als de auto in de achteruit wordt gezet.
Dit heb ik wel als optie en is ook via de Discover Media aangezet.
Moet ik hiervoor nog wat doen?

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 09:32
Knopje van de spiegelverstelling op R zetten😉

• The Conman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:56
Aha. Dan kan ik die optie niet samen met verwarmde spiegels gebruiken? Heb nu door naar rechts gedraaid op de warmte stand.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

The Conman schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:46:
Aha. Dan kan ik die optie niet samen met verwarmde spiegels gebruiken? Heb nu door naar rechts gedraaid op de warmte stand.
Als jouw spiegel bevroren is dan heb je er ook weinig aan in de kantelstand. :9

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
The Conman schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:46:
Je hoeft je spiegel natuurlijk alleen bij het achteruitrijden even op R zetten, daarna kan ie weer op de verwarmingsstand (hoewel ik me afvraag waarom je dat nog zou willen als je je wagen net achteruit geparkeerd hebt).

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

VW moet gewoon dát doen wat Mercedes in de W124 en W201 serie standaard al had in 1983!!! Achterruitverwarming inschakelen is tévens de speigelverwarming inschakelen.

Misschien eens een keer gaan kijken of ik dat in VCDS gekoppelt kan gaan krijgen :o

wimmel_1 wijzigde deze reactie 10-01-2019 18:35 (3%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Famous
wimmel_1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:33:
VW moet gewoon dát doen wat Mercedes in de W124 en W201 serie standaard al had in 1983!!! Achterruitverwarming inschakelen is tévens de speigelverwarming inschakelen.

Misschien eens een keer gaan kijken of ik dat in VCDS gekoppelt kan gaan krijgen :o
Volgens mij kan dat wel..

09 Central electronic -> hier heb je een byte die het samen met de achterruit aanzet.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Op zich hadden die "makkers" uit Stuttgart dat destijds best wel slim bedacht. Als de achterruit bevroren of aangeslagen is vanwege koude of mist dan zijn de buitenspiegels dat (meestal) ook. Ná ontdooien / ont-wasemen blijven ze tijdens 't rijden wel schoon door luchtwervelingen.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 10-01-2019 18:54 (4%)

• wackidth
Sterker nog.... Dat is gewoon de algemene standaard bij de meeste auto's.

Behalve VW dus....

.

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:27
wimmel_1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:51:
Op zich hadden die "makkers" uit Stuttgart dat destijds best wel slim bedacht. Als de achterruit bevroren of aangeslagen is vanwege koude of mist dan zijn de buitenspiegels dat (meestal) ook. Ná ontdooien / ont-wasemen blijven ze tijdens 't rijden wel schoon door luchtwervelingen.
Het aantal keer dat ook mijn spiegels aangevroren zijn kan ik op 1 hand tellen. Meestal is het enkel de ruiten. Spiegelverwarming is imho vooral nuttig bij regenval, dan blijven je spiegels tenminste droog.

Eigenlijk zou die verarming beter gekoppeld worden aan de ruitenwissers dan aan de achterruit verwarming.

Overigens is het wel totaal onzin dat enkel de achteruit verwarmd wordt met het knopje van de clima en je daarna door de settings van de clima op de Discover Pro mag gaan spitten om de vooruit verwarming aan te zetten. :(
Engineer Stewie schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:54:
[...]

De koppelingsplaten draaien bij de 2.0TDI in olie en de DSG kan een hoger koppel aan.
Ik heb begin vorig jaar contact gehad met DVX en die vertelde toen dat de nieuwe droge DSG (had een octavia 1.4/1.5TSI op het oog) de extra slip perfect aankon omdat de platen uit een ander materiaal zijn. Wss ga je die nu wel krijgen.

Ik heb 30k kilometer en nog geen bibbertjes.
Maar geeft de auto zelf niet aan als de koppeling versleten is?
Tussen 1-2 en 3-4 duidt op een versleten 2de koppeling, door de eindeloos hoge slip in 2de bij vertrekken. Bij echt filerijden zet ik mijne manueel in 1ste om dit euvel te voorkomen...
*Schrapt het idee van een 1.5TSI DSG Passat als volgende leasebak en zet de 2.0TDI DSG in zijn plek.

Ik wist dat de 7 traps DSG niet de meest betrouwbare is die er bestaat, maar als ik zo vaak hier op tweakers allerlei verhalen er over hoor dan begin ik er toch wel over te twijfelen.

AndRo555 wijzigde deze reactie 10-01-2019 19:55 (36%)

• bramv82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 10:36

Dat had mijn golf uit 2001 ook. Helaas moet het nu met een apart knopje

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

De meest waardeloze instelling is dat wanneer je de auto in zijn achteruit zet de ruitenwisser op de achterruit in beweging komt.

Maar zo kunnen we nog wel even doorgaan. Spiegels ontdooien heeft ook bijzonder weinig nut op Aruba.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:26:
De meest waardeloze instelling is dat wanneer je de auto in zijn achteruit zet de ruitenwisser op de achterruit in beweging komt.

Maar zo kunnen we nog wel even doorgaan. Spiegels ontdooien heeft ook bijzonder weinig nut op Aruba.
Dát kun je gewoon in het CAR menu zélf uitzetten middels een "vinkje" zónder VCDS of wat dan ook 8)

@AndRo555 Ik rijd niet voor niets gewoon met een handmatig bediende 6-Bak :P

wimmel_1 wijzigde deze reactie 10-01-2019 20:38 (10%)

• wackidth
GerCor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:26:
Gehehehe dat vind ik nou weer erg handig....

.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 06:34

DarkSide

theres no place like ::1

Dat vind ik idd ook handig.
Wat ik wel mis tov de octavia hiervoor is dat als het hard regent de achterwisser automatisch aangaat.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wackidth schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:34:
[...]

Gehehehe dat vind ik nou weer erg handig....
Ja, vooral als je raam bevroren is en je vergeten was dat in je menu uit te schakelen. Probleem is: mijn vriendin en dochter rijden ook in mijn auto. Ik denk dat het nadeel het wint van het voordeel en ik dat maar uit ga schakelen.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

DarkSide schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:38:
Wat ik wel mis tov de octavia hiervoor is dat als het hard regent de achterwisser automatisch aangaat.
Jij hebt waarschijnlijk van die fancy pianolak zwarte spoilertjes langs de zijkanten van je achterruit? Als die dingen er NIET zitten heb je er géén last van. De GT-I/D uitvoeringen hebben die dingen niet want 't zijn géén volledige BM uitvoeringen.

• AndRo555
wimmel_1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:28:
[...]

Dát kun je gewoon in het CAR menu zélf uitzetten middels een "vinkje" zónder VCDS of wat dan ook 8)
:|
@AndRo555 Ik rijd niet voor niets gewoon met een handmatig bediende 6-Bak :P
Ik heb dezelfde MQ350 handbak in de Passat nu ;)

• Goldman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 09:23
Ik heb een raar probleem, tenminste vind ik....mijn airco staat op 20* en in het begin komt er ook warme lucht uit. Maar later "voelt" de lucht koud. Als ik dan de airco automatisch uitzet en dan bv onder laat gaan, warm, via het raam of gezicht, warm. Beide aan voelt weer koud aan.

Als ik de bestuurderskant op 20* zet en de bij passagier op 18* of lager, dan voelt het ook warm....zit mijn "gevoel" mij nou te verpesten of is dit as designed.

Als voetnoot, het is niet koud in de auto en op 25* voelt het ook warm aan, maar later ook weer "koele" lucht.

Het is lang geleden dat ik climate control in mijn auto heb, maar dit vond ik wel... bijzonder. En er zijn genoeg horror verhalen mbt warme/koude lucht en golf mk7

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• wackidth
GerCor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:40:
[...]

Ja, vooral als je raam bevroren is en je vergeten was dat in je menu uit te schakelen. Probleem is: mijn vriendin en dochter rijden ook in mijn auto. Ik denk dat het nadeel het wint van het voordeel en ik dat maar uit ga schakelen.
Ik ben dan ook iemand die al mijn ramen krabt en ontwasemd alvorens een meter te rijden
... 😜

.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Goldman schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:00:
Ik heb een raar probleem, tenminste vind ik....mijn airco staat op 20* en in het begin komt er ook warme lucht uit. Maar later "voelt" de lucht koud. Als ik dan de airco automatisch uitzet en dan bv onder laat gaan, warm, via het raam of gezicht, warm. Beide aan voelt weer koud aan.

Als ik de bestuurderskant op 20* zet en de bij passagier op 18* of lager, dan voelt het ook warm....zit mijn "gevoel" mij nou te verpesten of is dit as designed.

Als voetnoot, het is niet koud in de auto en op 25* voelt het ook warm aan, maar later ook weer "koele" lucht.

Het is lang geleden dat ik climate control in mijn auto heb, maar dit vond ik wel... bijzonder. En er zijn genoeg horror verhalen mbt warme/koude lucht en golf mk7
Je hebt in het knoppenpaneel onder je radio een "MENU" knop zitten (onderste deel van de middelste ronde draaiknop). Druk daar eens op en zet vervolgens je CC op middel óf laag....

Lijkt er op dat de Climat Control nú gewoon te veel z'n best aan het doen is om die 20 graden celsius in het gehele interieur te bewerkstelligen voor je. Ik vind 20 graden overigens sowieso té koud in een auto, je zit stil en doet verder niets actiefs en daarmee moet je lichaam dus 17 graden verwarmen...... Met 21,5 graden in de auto is 't vaak nét wat aangenamer :)

• wackidth
wimmel_1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:41:
[...]

Jij hebt waarschijnlijk van die fancy pianolak zwarte spoilertjes langs de zijkanten van je achterruit? Als die dingen er NIET zitten heb je er géén last van. De GT-I/D uitvoeringen hebben die dingen niet want 't zijn géén volledige BM uitvoeringen.
Op de huidige BM uitvoeringen zitten ze ook niet meer. En volgens mij is de achterklep "spoiler" ook kleiner.?

.

• AndRo555
wackidth schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:11:
[...]

Op de huidige BM uitvoeringen zitten ze ook niet meer. En volgens mij is de achterklep "spoiler" ook kleiner.?
Afaik wel op de 1.5TSI 130 Bluemotion Golf.

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:07:
[...]

Het is de tweede koppelingsplaat. Dus van 1 naar 2 en 3 naar 4.

Ik zou em vervangen voordat garantie afloopt.
Heb je bijvoorbeeld ook dat je toerental in bijv. 5 stapsgewijs stijgt met een brommend/dreunend geluid? Ik heb op zich niet heel veel problemen met schakelen zelf, maar het gebrom en gedreun is in vooral 5, maar ook in 3 en 7 merkbaar.

Ik vind het persoonlijk erg irritant dat ze gekoppeld zijn en ben juist blij dat het bij de Skoda die ik heb niet het geval is. Geen smerige spiegels met opgedroogde druppels door de verwarming en wel een ontdooide achterruit :Y

Website

• wackidth
AndRo555 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:12:
[...]

Afaik wel op de 1.5TSI 130 Bluemotion Golf.
Ow wat vreemd weer dan. Op de vorige 2014 BM 1.6 TDI variant zaten ze wel. En tevens ook verlaagd... Waar ik uiteindelijk de hele onderplaat aan gort heb gereden.

Maar de huidige 1.6tdi blue motion dus niet meer.... Hoewel ik nu begin te twijfelen... Is het nog wel een BM? De BM badge op de grill zit er ook niet meer.
Heb dan wel weer zo'n geweldige nutteloze Thinkblue score scherm...?

wackidth wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:19 (6%)

.

• Rainesh
J0YR1D3R schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:15:
[...]

Heb je bijvoorbeeld ook dat je toerental in bijv. 5 stapsgewijs stijgt met een brommend/dreunend geluid? Ik heb op zich niet heel veel problemen met schakelen zelf, maar het gebrom en gedreun is in vooral 5, maar ook in 3 en 7 merkbaar.
Nee dat gelukkig niet. Morgen even de T-Roc line ( met dezelfde bak _O- ) van mijn ouders ophalen en daarmee even de langere stukken rijden tot de Audi naar de dealer toe gaat.

En ga die de 19e naar de glascoater brengen voor een mooi laagje :) dus tijdelijk VW rijder....was ik eigenlijk soort van al :p

• AndRo555
wackidth schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:17:
[...]

Ow wat vreemd weer dan. Op de vorige 2014 BM 1.6 TDI variant zaten ze wel. En tevens ook verlaagd... Waar ik uiteindelijk de hele onderplaat aan gort heb gereden.

Maar de huidige 1.6tdi blue motion dus niet meer.... Hoewel ik nu begin te twijfelen... Is het nog wel een BM? De BM badge op de grill zit er ook niet meer.
Heb dan wel weer zo'n geweldige nutteloze Thinkblue score scherm...?
De 1.6TDI is al even geen Bluemotion meer, alleen de 1.5TSI 130 is dat momenteel, van de Golf 7 is er ook nog wel een Bluemotion variant versie geweest.

Ik ben eens aan het zien om de Golf 6 1.6TDI in het huishouden te vervangen voor wat anders, aangezien die toch wel wat aardigheden begint te tonen. Waaronder injector(en) problemen, koelvloeistof die niet meer over de 82 graden te krijgen is, een kapotte airco en een DPF die op 64g oil ash zit (VW geeft 70g op als limiet voor vervanging).

Kandidaat is momenteel een nieuwe Golf Variant, met alle gewenste features: Business pack (Metaalkleur, GPS, parkeersensoren rondom, climatronic, camera, regen/lichtsensor, etc.) met daarnaast ook lane assist en blind spot monitoring.

De grote vraag is dan nog welke motor, met de bovengenoemde opties komen de verschillende mogelijkheden uit op:
1.0 TSI komt op ~23200 euro
1.5 TSI 130pk op ~25250 euro
1.6 TDI op ~23600 euro

De 1.0TSI is de goedkoopste van allen in aankoop en wegenbelasting, en heeft een 6 bak.
De 1.5TSI heeft dan weer de betere achterophanging en veel geavanceerdere motor, en is potentieel een beetje zuiniger dan de 1.0TSI. Wel is het nog geen praktijk bewezen techniek in de zit dat de 1.0TSI al wel wat jaren meedraait en de 1.5 nog niet.
1.6TDI zal iets goedkoper zijn in variabele kosten, maar heeft wel een 5 bak, AdBlue en is 400 euro duurder dan de 1.0TSI.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel de 1.0TSI als de 1.5TSI 130? De 1.0TSI heb ik gereden en voelt veel vlotter aan dan de oude 1.6TDI en als ik zo op het internet leest komt er eerder 130pk uit die 1.0TSI ipv de opgegeven 116pk. De vraag is dan nog of de 1.5TSI het waard is over de 1.0TSI. :?

AndRo555 wijzigde deze reactie 10-01-2019 21:46 (53%)

• wackidth
AndRo555 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:29:
[...]

De 1.6TDI is al even geen Bluemotion meer, alleen de 1.5TSI 130 is dat momenteel, van de Golf 7 is er ook nog wel een Bluemotion variant versie geweest.
Ow nah jah.... Dan ook opzoutuh met dat think blue schermpje dan....start stop adblue nonsense hahaha.

Mooie marketing term.....

.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

wackidth schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:44:
[...]

Ow nah jah.... Dan ook opzoutuh met dat think blue schermpje dan....start stop nonsense hahaha.

Mooie marketing term.....
Kijk wel goed of je auto misschien ook "Add Blue" nodig heeft. Dat spul moet je ook écht wel laten aan vullen als 't op is.

Add-Blue is Ureum ..... Feitelijk dus ook gewoon (ge-) ZEIK, maar.....

• wackidth
wimmel_1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:47:
[...]

Kijk wel goed of je auto misschien ook "Add Blue" nodig heeft. Dat spul moet je dan ook écht wel laten aan vullen als 't op is.

Add-Blue is Ureum ..... Feitelijk dus ook gewoon (ge-) ZEIK, maar.....
Sterker nog..... Ik heb naast de diesel tankdop en adblue tankdop... Jah zelfs op de. MFA staat de Adblue actieradius.

.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wackidth schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:08:
[...]

Ik ben dan ook iemand die al mijn ramen krabt en ontwasemd alvorens een meter te rijden
... 😜
Daar heb ik toch niks aan? _O-

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:53:
[...]

Daar heb ik toch niks aan? _O-
Néé.... Jij zegt dat 't op Aruba niet noodzakelijk is :9

HELL: Daar heb je normaliter zelfs geen ramen nodig om regen en koude buiten te kunnen houden, eerder gebruik je dat spul daar om de koude van een Climax Control binnen te kunnen houden >:)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 10-01-2019 22:05 (3%)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:02:
[...]

Néé.... Jij zegt dat 't op Aruba niet noodzakelijk is :9

HELL: Daar heb je normaliter zelfs geen ramen nodig om regen en koude buiten te kunnen houden, eerder gebruik je dat spul daar om de koude van een Climax Control binnen te kunnen houden >:)
Haha. Maar euh, mijn argument was eerder dat Volkswagen niet uitsluitend voor de Nederlandse markt auto's maakt. Wat voor ons een uitzondering is is in andere landen een dagelijks iets.

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:21:
[...]

En ga die de 19e naar de glascoater brengen voor een mooi laagje :) dus tijdelijk VW rijder....was ik eigenlijk soort van al :p
O+ O+

Ik vind de Tiguan een prima auto om in te rijden, mooie hoogte.
Hoe is dat in een T-Roc?

Edit; volgens mij wordt Famous oud :+

Famous wijzigde deze reactie 10-01-2019 22:36 (7%)

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:36:
[...]

O+ O+

Ik vind de Tiguan een prima auto om in te rijden, mooie hoogte.
Hoe is dat in een T-Roc?

Edit; volgens mij wordt Famous oud :+
Verrassend goed. Niet te hoog en niet te laag. Misschien toch kijken naar de nieuwe Q3....alhoewel ik ook neig naar een A5 SB. Heb een interessante gezien in DE. Eerst vrouwlief overtuigen (die zal toch eerst zeuren over dat de A3 eerst gefixt moet worden)

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:38:
[...]

Verrassend goed. Niet te hoog en niet te laag. Misschien toch kijken naar de nieuwe Q3....alhoewel ik ook neig naar een A5 SB. Heb een interessante gezien in DE. Eerst vrouwlief overtuigen (die zal toch eerst zeuren over dat de A3 eerst gefixt moet worden)
Moet wel wat lager op de poten voor de ogen, de T-Roc.

Kan jezelf importeren?
Kan echt geld schelen! Goed te doen :)
Wel even inlezen in de verzekering/platen voor Duitsland als je het zonder ambulance doet en terug rijdt.

Ik zit zelf altijd nog te twijfelen.
Rijdt nu niks bijzonders en mis het soms wel..
Andere kant ken ik mijzelf en worden er weer wat euro’s tegenaan gegooid.

Golf 7 (zowel de GTI als de R) beginnen te zakken maar een R32 blijft ook O+

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:44:
[...]

Kan jezelf importeren?
Wel even inlezen in de verzekering/platen voor Duitsland als je het zonder ambulance doet en terug rijdt.

Ik ben volgende week ook eindelijk afgestudeerd, kan het sparen ook beginnen voor wat mooiers >:)

Kennis van mn pa heeft in Duitsland een 2017 a4 station s-line 150pk gekocht, mag ie eind feb gaan ophalen, echt een dikke bak. Daytona grijs en rotors eronder, pfoe

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:58:
[...]

Ik ben volgende week ook eindelijk afgestudeerd, kan het sparen ook beginnen voor wat mooiers >:)

Kennis van mn pa heeft in Duitsland een 2017 a4 station s-line 150pk gekocht, mag ie eind feb gaan ophalen, echt een dikke bak. Daytona grijs en rotors eronder, pfoe
Kets nu al af door de velgen. :+

Alvast gefeliciteerd!
Wat zou je willen? Waar doel je op?

Maar, ome Duo heeft niets mooi gebracht voor jou? :9

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:44:
[...]

Kan jezelf importeren?

In principe kan ik het wel zelf, maar heb geen tijd om te halen. Ook geen plek om de auto even te stallen. Dus www.sjoeritzz.nl had voor mij de A3 geïmporteerd. We zijn klanten van elkaar :9 vond het wel meevallen qua prijs.

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:08:
[...]

In principe kan ik het wel zelf, maar heb geen tijd om te halen. Ook geen plek om de auto even te stallen. Dus www.sjoeritzz.nl had voor mij de A3 geïmporteerd. We zijn klanten van elkaar :9 vond het wel meevallen qua prijs.
Zeker als je klant bent van elkaar kan je het hem gunnen!
Scheelt je en tijd en moeilijk doen :+

Ik woon echter dicht bij de grens én RDW is om de hoek. Mijn broer is auto liefhebber en kan redelijk goed Duits, maakt het wel makkelijk B)

• Scrtz
Famous schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:06:
[...]

Kets nu al af door de velgen. :+

Alvast gefeliciteerd!
Wat zou je willen? Waar doel je op?

Maar, ome Duo heeft niets mooi gebracht voor jou? :9
Ome Duo betaalt helaas al ruim een jaar niet meer uit, dus dat valt tegen sindsdien. Maar ik mag niet klagen tijdens mijn studententijd die ik gehad heb haha :D

Hmm not sure yet, een golf 7 (gti), A3 of miss toch even wachten tot het 2018 model polo met r-line en dsg een beetje betaalbaar wordt, liefst ook met active info display.

Maar goed eerst eens een baan zoeken en miss wordt ik dan wel verplicht tot een leaseauto..

• Famous
Scrtz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:11:
[...]

Ome Duo betaalt helaas al ruim een jaar niet meer uit, dus dat valt tegen sindsdien. Maar ik mag niet klagen tijdens mijn studententijd die ik gehad heb haha :D

Hmm not sure yet, een golf 7 (gti), A3 of miss toch even wachten tot het 2018 model polo met r-line en dsg een beetje betaalbaar wordt, liefst ook met active info display.

Maar goed eerst eens een baan zoeken en miss wordt ik dan wel verplicht tot een leaseauto..
Een A3 limousine vind ikzelf erg mooi.
Qua prijs zijn ze echter een stuk duurder dan een Golf.
Afgelopen jaar een huis gekocht en daar is redelijk wat spaargeld in gegaan.

Als ik ooit de Staatsloterij win komt er echter geen VAG voor de deur te staan maar een Taxi (Mercedes) :+

• Engineer Stewie
DarkSide schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:38:
Ik heb zelfs geen achterwisser |:(

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Jij hebt daar in tegen een kofferbak om dat opspattende water op te vangen.

• Engineer Stewie
wimmel_1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:30:
[...]

Ja, das dus allemaal ruit tot de laatste 20cm en dan nog een spoilertje. Helpt niks met die schijtbanen in België. Veel meer opspattend water dan in de omringende landen.

• Rainesh
wimmel_1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:30:
[...]

nadeel van een kofferbak is weer dat water erop blijft liggen. Vooral omdat bij mij er een soort van ingebouwde spoiler zat en nu helemaal met de S3 lip erop.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Toch wel grappig om te zien dat ze de auto's tegenwoordig niet meer aerodynamisch maken om daarmee ook functioneel te kunnen zijn maar dat "Spoliers" ook daadwerkelijk dát doen wat de betekenis is van 't woord..... To Spoil = Verpesten.

• Famous
wimmel_1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:44:
Toch wel grappig om te zien dat ze de auto's tegenwoordig niet meer aerodynamisch maken om daarmee ook functioneel te kunnen zijn maar dat "Spoliers" ook daadwerkelijk dát doen wat de betekenis is van 't woord..... To Spoil = Verpesten.
Ach, verpesten of verwennen..
Kan beide!

In mijn geval komt het op verwennen uit :)
Spoiler vind ik d:)b

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14-01 17:04
Helaas merk ik sinds een paar dagen, dat zo nu en dan, mijn EPC lampje gaat branden. 1e keer was in een scherpe bocht. De 2e keer was het tijdens het optrekken. Lampje is echter nog geen seconde aan en gaat weer uit en komt ook niet meer terug de gehele rit.

We zullen het wel weer zien, 2.5k geleden nog z'n beurtjes gehad.

Marsjee wijzigde deze reactie 11-01-2019 08:25 (3%)

• Engineer Stewie
wimmel_1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:44:
Aangezien de CO2 waarden met en zonder spoiler (is ook echt iets van niks eh) hetzelfde is, zal het weinig verpesten. De achterkant van de Arteon wordt ook breder, heeft ook een negatief effect.

Het grote nadeel is wat @Rainesh zegt, er verzameld regemwater en met de hatchback achtige koffer valt er onvermijdelijk een beetje water in de koffer bij openen. Ook bij het openen van de deur bv, wss doordat het een frameloze deur is.
Het grootste nadeel van die deur is dat als de venster naar beneden is je geen houwvast hebt op een fatsoenlijke hoogte. De eerste keer is dat een raar gevoel daar ik de deur altijd vastneem aan het raam bij openen.
Kleine nadelen voor een geweldig uitzicht dus :).

• wackidth
@AndRo555

Jij woont zeker niet in Nederland met die prijzen.

Het is toch vrij makkelijk?? Een drie cilinder in een Golf?? Dat kan gewoon überhaupt niet. Drie cilinder geluid behoren uit Fiats 500 te komen niet uit een Golf.

Een collega van mij heeft zo'n koffiemolen.... Boven de 100 kom je niet meer vooruit.

Dus lekker voor voor de 1.5 gaan.

.

• wackidth
Dubbel sorry

wackidth wijzigde deze reactie 11-01-2019 08:53 (96%)

.

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:38

azz_kikr

Heet patatje :o

wackidth schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:52:
@AndRo555

Het is toch vrij makkelijk?? Een drie cilinder in een Golf?? Dat kan gewoon überhaupt niet. Drie cilinder geluid behoren uit Fiats 500 te komen niet uit een Golf.

Een collega van mij heeft zo'n koffiemolen.... Boven de 100 kom je niet meer vooruit.

Nope, Andro555 woont in België :)

Boven de 100 kom je niet meer vooruit, valt best mee. Moet je eens EV gaan rijden (niet tesla),
Koppel beschikbaar op alle toeren vanaf 0 :+ Wanneer je het nodig hebt is het er niet ^^

• Rainesh
wackidth schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:52:
@AndRo555

de 1.0tfsi rijdt echt verrassend goed. Erg soepel en behoorlijk wat pit.

<3

https://www.audi-boerse.d...,Za8/l|12,1,STAT_GWPLUS,U

• Antera
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-01 12:12

Antera

www.lowering.nl/vcds

Marsjee schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:24:
Helaas merk ik sinds een paar dagen, dat zo nu en dan, mijn EPC lampje gaat branden. 1e keer was in een scherpe bocht. De 2e keer was het tijdens het optrekken. Lampje is echter nog geen seconde aan en gaat weer uit en komt ook niet meer terug de gehele rit.

We zullen het wel weer zien, 2.5k geleden nog z'n beurtjes gehad.
Kan helaas veel zijn maar in een bocht neigt het naar de g200 sensor of misschien een abs sensor. Lastig zoeken maar uitlezen kan duidelijkheid geven als de storing er nog in staat. De auto reset de storing soma weer als er een tijdje geen probleem er meer mee is

www.lowering.nl/vcds voor nagenoeg alle VCP/VCDS coderingen en verlagingen kan U bij mij terecht meer info via Whatsapp +31 6 15 22 87 09.

Pagina: 1 ... 88 ... 92 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True