Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 103 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:50

azz_kikr

Heet patatje :o

wimmel_1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:57:
[...]

Tegen de tijd dat je alles dan aangesloten en gekoppeld hebt + een stukje muziek gevonden hebt wat naar je zin is hád je ook al op de plaats van je bestemming kunnen zijn :9

Hier net overigens ook eens gekeken hoe snel m'n olietemperatuurmeter in m'n Golf VII een teken van leven ging geven ná een koude start bij een buitentemperatuur van 6,5o Celsius. Ná iets meer dan 5Km rijden in de derde / vierde versnelling (binnen bebouwde kom) sprong 't ding van "---" op 50o. Nou heb ik de "Automatische Koelvloeistofverwarming" (2.0TDi) daarbij wel altijd aan staan maar volgens mij doet dat niet veel af aan het sneller/trager opwarmen van de olie en is dat alleen om de temperatuur in het interieur sneller op een aangename waarde te kunnen krijgen (functie zit ook onder de verwarmingsopties van het interieur weg gemoffeld).

Normaliter ga ik met die zelfde afstand de snelweg op dus op zich zit er dan al voldoende temperatuur in het blok om normaal op de snelweg te kunnen gaan rijden met 130Km/h. waarbij 't blok amper 2000Rpm's hoeft te maken.
Is inderdaad je interieurverwarmer van 1000w, je koelvloeistof passeert dat ding in een klein radiatortje dus onrechtstreeks verwarmt je interieurverwarmer ook een beetje je koelvloeistof.

Wel enkele voorwaarden: in neutraal maar 600w, tijdens rijden 1000w en buiten temperatuur moet minder dan 8 graden zijn.

Voor de mensen met een golf 5 of 6 ( diesel )die het zelfde willen:
- temperatuur op max zetten
- blazers harder dan 1 zetten (beste op 2 of 3); op max koelt het te hard en krijg je niet snel warme lucht.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-03 14:52
sham27 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Dat duurt lang.

De 1.0 TSI van mn ex zit binnen 10km op 90 graden en mijn 330i zit ook vaak al na 8km op temperatuur. Bizar snel. Lijkt eerder een koelvloeistof temp te zijn, maar het is toch echt een olie temp meter (mijn vorige 316i had ca 15-20km nodig).
Mijn 2.0 TSI zit ook vrij snel boven de 80 graden moet ik zeggen. Zeker weten binnen 10km al. :)

De 1.4TSI die in mijn Polo GTI zat deed er echter weer ontiegelijk lang over, dan was ik al bijna op mijn werk en dan was hij net warm. :+

Vissa66 wijzigde deze reactie 06-01-2019 18:10 (12%)

Clubsport ED40 GTI

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Vissa66 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:09:
[...]

Mijn 2.0 TSI zit ook vrij snel boven de 80 graden moet ik zeggen. Zeker weten binnen 10km al. :)

De 1.4TSI die in mijn Polo GTI zat deed er echter weer ontiegelijk lang over, dan was ik al bijna op mijn werk en dan was hij net warm. :+
Moraal van dit verhaal: IEDEREEN moet eigenlijk gewoon met, op z'n minst, een 2.0L blok gaan rijden om daarmee het milieu te kunnen gaan sparen. Koude motoren verbranden de brandstof nooit optimaal en warmen de aarde daarmee dus feitelijk sneller op...

:9

wimmel_1 wijzigde deze reactie 06-01-2019 18:32 (4%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17:22
azz_kikr schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:31:
[...]

Is inderdaad je interieurverwarmer van 1000w, je koelvloeistof passeert dat ding in een klein radiatortje dus onrechtstreeks verwarmt je interieurverwarmer ook een beetje je koelvloeistof.

Wel enkele voorwaarden: in neutraal maar 600w, tijdens rijden 1000w en buiten temperatuur moet minder dan 8 graden zijn.

Voor de mensen met een golf 5 of 6 ( diesel )die het zelfde willen:
- temperatuur op max zetten
- blazers harder dan 1 zetten (beste op 2 of 3); op max koelt het te hard en krijg je niet snel warme lucht.
Scheelt dat in het algemeen eigenlijk, die temp op max zetten ipv bijv 22 graden? Dacht altijd dat die blokken toch eerst warm moeten worden en niet sneller warm worden en net zo hard werkt om de ingestelde temp te verwezenlijken

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:36
Scrtz schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:54:
[...]

Scheelt dat in het algemeen eigenlijk, die temp op max zetten ipv bijv 22 graden? Dacht altijd dat die blokken toch eerst warm moeten worden en niet sneller warm worden en net zo hard werkt om de ingestelde temp te verwezenlijken
Ja, maar enkel als de temperatuur in het interieur al dicht bij de 22 graden (of wat de graden setting dan ook is) begint te komen. Mocht het 5 graden in je interieur zijn maakt dat niet uit.
De clima regelt naar 22 graden wat (hoogstwaarschijnlijk) betekent dat die al begin met afzwakken van de warmtetoevoer naar het interieur wanneer die interieurtemperatuur bijna aan de target (22) zit en snel stijgt. Uiteindelijk zijn (bijna) al die dingen een PID regelaar, en gedragen ze zich zo ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azz_kikr

azz_kikr

Scrtz schreef op zondag 6 januari 2019 @ 18:54:
[...]

Als je die temp niet op max zet, slaag de 1000w verwarming niet aan. Die electrische verwarming geeft ongeacht warmte van het blok (Ik heb al na 30s warme lucht uit de blazers komen en na minuutje ofso echt hete lucht uit de blazers komen). Als je koelwater 70 graden is, valt deze electrische verwarming uit.
Op 22 graden zetten doet die verwarming niks, ook al is het min10 buiten.

Klopt dat die blokken niet snel op temperatuur komen, maar een deel van de warmte vzn die electrische verwarming wordt opgenomen door je koelwater. Dus het gaat iets sneller dan gewoon rijden....maar is niet primair de bedoeling. Plus de warmte van je koelwater wordt niet in je wagen gepompt dus warmt ook iets sneller op.

Ps ik heb het op de electrische verwarming in een 5 of een 6, daar wordt die verwarming aangestuurd door ecu of de computer in de verwarming (hangt van type af)/climatronic. Op de 7 vergelijkbaar maar weet niet exact welke voorwaarden.
(Ding hangt achter een 100a zekering dus geeft/trekt wel wat stroom )

• JB076
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 24-03 22:57
bobvdvalk schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:00:
Eindelijk mag ik vanaf deze week ook mee doen met dit topic.

Eergisteren eindelijk mijn VW Polo Comfortline Business in ontvangst mogen nemen.

Ik ben er helemaal blij mee 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Rijd ook fijner dan ik dacht de DSG automaat :)
Das de eerste die ik in het rood zie. Nice.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bobvdvalk
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 16:04
JB076 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 21:05:
[...]

Das de eerste die ik in het rood zie. Nice.
De dealer zei ook dat hij nog niet in het rood geleverd had tot nu dan. Ik vond het wel leuk om een keer een wat andere kleur te doen :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:31

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Net even gekeken naar de RNS510 van mijn zoon. SW 1020. A hell of a job om dat te gaan updaten. Ik lees waarschuwingen over Power Dains. Om V15 Kaarten te kunnen installeren is SW 5238 nodig.

Wordt het niet. :N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:42:
Net even gekeken naar de RNS510 van mijn zoon. SW 1020. A hell of a job om dat te gaan updaten. Ik lees waarschuwingen over Power Dains. Om V15 Kaarten te kunnen installeren is SW 5238 nodig.

Wat ben JIJ nou weer voor een vader? Je fixed dat spel toch gewoon even voor 'm.... 8)

Toen ik nét 18 was en dus een eerste auto had stond de auto van m'n Pa meer buiten dan binnen doordat mijn auto in de garage ontleed werd... Werd overigens niet altijd in dank af genomen door 'm als het buiten vroor en hij dus moest gaan staan krabben.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:47:
[...]

Wat ben JIJ nou weer voor een vader? Je fixed dat spel toch gewoon even voor 'm.... 8)

Toen ik nét 18 was en dus een eerste auto had stond de auto van m'n Pa meer buiten dan binnen doordat mijn auto in de garage ontleed werd... Werd overigens niet altijd in dank af genomen door 'm als het buiten vroor en hij dus moest gaan staan krabben.....
Toen ik 18 was deed ik dat allemaal zelf. Mijn vader had er geen verstand van. Hij reed Skoda en ik BMW. :+

Was toen geen sprake van SW updates maar meer van de knappe radio/cassette spelers met GIGA geluidsboxen.

Ik zou zeggen: koop een telefoonhouder voor op het dashboard en start een navigatie-app. d:)b

Gewoon ouwe troep, die 510.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:17
GerCor schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:42:

@azz_kikr is de juiste persoon hiervoor. Die kan dit allemaal fixen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:04:
[...]

Toen ik 18 was deed ik dat allemaal zelf. Mijn vader had er geen verstand van. Hij reed Skoda en ik BMW. :+

Was toen geen sprake van SW updates maar meer van de knappe radio/cassette spelers met GIGA geluidsboxen.

Ik zou zeggen: koop een telefoonhouder voor op het dashboard en start een navigatie-app. d:)b

Gewoon ouwe troep, die 510.
Ik heb hier op zolder nog de hele installatie uit m'n ('89) 205 1.9 GTi liggen.... DAP versterkers met een totaal vermogen van 2400W (RMS) én de RCF speakers + Cerwin Vega SUB woofers welke daar nét voldoende vermogen aan konden ontleden.....

Rara waarom staan die accu's nú weer plat :P

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:05:
@azz_kikr is de juiste persoon hiervoor. Die kan dit allemaal fixen.
Ik zal hem even DM-en.

Net mijn zwager gesproken, de chagrijn. Doet het op zijn manier. Is al 2 weken bezig. Probleem is: de HDD is 2 GIG, de Kaarten zijn 5,5 GIG. Had de Kaarten op een SD gezet, in de RNS 510 gedaan: leesfout. Ik zei: kan wel met SD maar dan heb je een speciale Tool voor nodig. Ik hem laten zien: Toen was hij mij helemaal zat. Zo van: 'bemoei je er niet mee, ik regel dat wel.'

Blijft een vreemd figuur.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Ook @azz_kikr gaat 5,5Gb aan data niet passend krijgen op een disk welke nog maar 2Gb aan vrije ruimte heeft. Een RNS510 leest z'n navigatiedata van de eigen 30Gb HDD en heeft die ruimte dan ook gewoon écht nodig.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

wimmel_1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:36:
Ook @azz_kikr gaat 5,5Gb aan data niet passend krijgen op een disk welke nog maar 2Gb aan vrije ruimte heeft. Een RNS510 leest z'n navigatiedata van de eigen 30Gb HDD en heeft die ruimte dan ook gewoon écht nodig.
Ik heb die 2 Gb niet zelf vastgesteld nog. Kwam mijn zwager mee. Ik heb alleen even de SW gecontroleerd.

• azz_kikr

azz_kikr

Standaard is de schijf ingedeeld in 2/3 voor muziek en de rest voor maps. ( bij de 30gb variant toch, de 40gb variant geen idee). Bij de nieuwere updates durf ik het zo niet zeggen. Als die geen plek genoeg heeft, maakt die wel nieuwe partities aan.

Zie zeker dat je backup hebt van je muziek op het ding en dat je kaarten op dvd of sd ergens hebt want kans is groot dat bij latere update alles leeg is. ( direct plaats genoeg dan voor maps)

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:55
azz_kikr schreef op maandag 7 januari 2019 @ 07:36:
Standaard is de schijf ingedeeld in 2/3 voor muziek en de rest voor maps. ( bij de 30gb variant toch, de 40gb variant geen idee). Bij de nieuwere updates durf ik het zo niet zeggen. Als die geen plek genoeg heeft, maakt die wel nieuwe partities aan.

Zie zeker dat je backup hebt van je muziek op het ding en dat je kaarten op dvd of sd ergens hebt want kans is groot dat bij latere update alles leeg is. ( direct plaats genoeg dan voor maps)
je kan er een SSD in plaatsen want die harde schijf is zo traag. Ik heb een keer 30 nummers erop gezet, wat een drama met die radio. Zo traag en met een SSD schijnt alles een stuk sneller te worden. Daarnaast kan je een grotere harde schijf plaatsen waardoor je ook meer kwijt kan.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:45

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

GerCor schreef op maandag 7 januari 2019 @ 00:15:
[...]

Ik heb die 2 Gb niet zelf vastgesteld nog. Kwam mijn zwager mee. Ik heb alleen even de SW gecontroleerd.
De RNS510 heeft een 20GB HDD toch? Tenminste dat staat mij bij van toen ik nog Golf reed :P

Edit: Idd. 20GB HDD zit erin.

Tylen wijzigde deze reactie 07-01-2019 08:09 (4%)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• azz_kikr

azz_kikr

Tylen schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:08:
[...]

De RNS510 heeft een 20GB HDD toch? Tenminste dat staat mij bij van toen ik nog Golf reed :P

Edit: Idd. 20GB HDD zit erin.
Hangt vanaf welkse revisie. Gaat van heel oude met 20GB tot 40GB SSD en dergelijke.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

azz_kikr schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:56:
[...]

Hangt vanaf welkse revisie. Gaat van heel oude met 20GB tot 40GB SSD en dergelijke.
Nog meer zelfs. :+

• Scrtz
Lekker zo'n gaar 5400 toeren schijfje die na 10 jaar zijn beste tijd allang gehad heeft :D Nee doe mij maar een SD kaartje dan met alle maps erop.

• azz_kikr

azz_kikr

Scrtz schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:05:
Lekker zo'n gaar 5400 toeren schijfje die na 10 jaar zijn beste tijd allang gehad heeft :D Nee doe mij maar een SD kaartje dan met alle maps erop.
JE kan er een 120SSD in proppen, is mod die veel gedaan wordt ^^
Sneller en schokbestendig :)

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
azz_kikr schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:10:
[...]

JE kan er een 120SSD in proppen, is mod die veel gedaan wordt ^^
Sneller en schokbestendig :)
Een RNS is inderdaad langzaam maar dit zie je niet alleen bij VW.
Bijna elke radio van dat tijdperk heeft het. Mijn ergernis met de RNS was enkel het opstarten, daarna was het prima.
En toen die op de een van de andere dag zomaar kapot ging 8)7

Xbox live: Ghesous

• Scrtz
Weet iemand eigenlijk wanneer je die multiriem dient te vervangen bij 1.2 tsi motoren? Staat niks over in het onderhoudsboekje, betreft de riem voor de airco etc. Is volgens mij bij mijn auto ook nog nooit vervangen, bouwjaar 2010 en 113k op de teller nu. Of is dat gewoon vervangen als ie knapt?

Scrtz wijzigde deze reactie 07-01-2019 10:31 (7%)

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:32
Deze ochtend de wagen binnengebracht voor het eerste onderhoud.
Zie ik rechtsboven in de voorruit een barst van 10cm. Is ook al lang geleden dat ik dat voorhad.
Herinner mij de golf 6 nog waar ze er 4 hebben vervangen op 2 jaar tijd, hopelijk is deze ook zo niet.

Moet de camera hiervoor terug gecalibireerd worden eigenlijk?

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• Rainesh
Engineer Stewie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:36:
Deze ochtend de wagen binnengebracht voor het eerste onderhoud.
Zie ik rechtsboven in de voorruit een barst van 10cm. Is ook al lang geleden dat ik dat voorhad.
Herinner mij de golf 6 nog waar ze er 4 hebben vervangen op 2 jaar tijd, hopelijk is deze ook zo niet.

Moet de camera hiervoor terug gecalibireerd worden eigenlijk?
jap

• Famous
  • Nu online
Grappig :)
Vraag me wel af wat ze met "1+" bedoelen, weet jij dat @Vissa66 ?

• xeoMe
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:42
Famous schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:16:

[Afbeelding]
Wauw dat is een mooie uitdraai :o vraag me af of dat met RON102 is gedaan ofzo.

Stage 1 en Stage 1+ is dezelfde chip alleen krijg je bij stage 1+ een uitdraai erbij en gaan ze uit van RON98 of hoger.
Als je alleen RON95 tankt zou Stage 1 voldoende zijn alleen krijg je er dan geen uitdraai bij.

Ik ga binnenkort ook een afspraak maken bij VAGtechniek alleen heb pas 400km op de teller wacht denk even tot de 5-10dkm of maakt dat helemaal niks uit?

• azz_kikr

azz_kikr

Famous schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:31:
[...]

Een RNS is inderdaad langzaam maar dit zie je niet alleen bij VW.
Bijna elke radio van dat tijdperk heeft het. Mijn ergernis met de RNS was enkel het opstarten, daarna was het prima.
En toen die op de een van de andere dag zomaar kapot ging 8)7
Rns315 geen last van. Eigenlijk de brains van een rns315 in de case/scherm van een rns510 moet nog leuk zijn. Geen hdd, geen dvd, maar wel groot en relatief snel.

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

[Afbeelding]
Dat wordt een herkeuring met zo’n vermogens winst.

• Engineer Stewie
Tylen schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:46:
[...]

Dat wordt een herkeuring met zo’n vermogens winst.
Gebeurd dat? Maat van mij had een leon cupra met 400pk op de voorwielen> Vermogenswinst van 120pk en geen herkeuring hoor.
Andere heeft een AMG GTS die gechipt is. Vermogenswinst is daar ook serieus, maar ook geen herkeuring.

Ik gaf vandaag in de garage aan dat ik de DSG lui vind in vertrekken, hun antwoord was dat een chiptuner dat wel kan oplossen :+ .

AMD Ryzen 5 1600X@4.0GHz - Corsair 16GB DDR4 3200 - GTX 1080Ti OC - 250GB 960 Evo SSD - Crucial mx300 525GB SSD

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Engineer Stewie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:59:
[...]

Gebeurd dat? Maat van mij had een leon cupra met 400pk op de voorwielen> Vermogenswinst van 120pk en geen herkeuring hoor.
Andere heeft een AMG GTS die gechipt is. Vermogenswinst is daar ook serieus, maar ook geen herkeuring.

Ik gaf vandaag in de garage aan dat ik de DSG lui vind in vertrekken, hun antwoord was dat een chiptuner dat wel kan oplossen :+ .
In NL moet je officieel bij 20% meer vermogen opnieuw keuren ja.

Ik denk dat de verzekering nogal moeilijk kan gaan doen als je dat niet doet ;)

Tylen wijzigde deze reactie 07-01-2019 13:03 (6%)

• Engineer Stewie
Tylen schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:02:
[...]

In NL moet je officieel bij 20% meer vermogen opnieuw keuren ja.

Ik denk dat de verzekering nogal moeilijk kan gaan doen als je dat niet doet ;)
Heb geen weet van auto's die op de testbank gaan na een ongeval. Vind dat ook nogal onzinnig.
Of mijn auto nu 150pk of 200pk heeft, die haalt bij beide wel een allesvernietigende 200km/h... Bij 200pk gewoon iets sneller.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik heb de handdoek in de ring gegooid m.b.t. updaten van de RNS 510. Gezien de versie SW1020, die dan geüpdatet moet worden naar SW5238 en dan ook CAN-bus aangepast moet worden met VCP of Odis + de -kleine- kans dat je het hele systeem bricked.

Ik heb mijn zoon de RCD330g aangeraden maar aangezien hij navigatie af en toe gebruikt vindt hij dat nog geen upgrade, zo'n €200, waard.

UPDATE: hij wordt nu toch enthousiast. :)

@wimmel_1 Toch een andere tijd dan toen ik mijn BMW 320 van nieuwe audio hardware voorzag. Beetje met draadjes kloten om de auto te voorzien van overkill audiogeweld.

@azz_kikr bedankt voor de info (via DM). (y)

Weer wat wijzer geworden.

PS. Ik zie de beelden van die tijd weer voor mij. Ik had opbouw geluidsboxen gekocht. Ik weet het merk niet eens meer. Eerst even de kwaliteit testen van de 'sound'. Ik had ze aangesloten op de audio in huis. Stond naast de TV. Ik zet de handel aan en in het beeldscherm van de TV kreeg ik ineens alles in het paars te zien. Magnetische straling. Ik schrok me kapot. Maar even de TV uitschakelen en weer inschakelen en het beeld was hersteld. :9

GerCor wijzigde deze reactie 07-01-2019 14:29 (27%)

• Rainesh
Engineer Stewie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:59:
[...]

Nee dan blijft ie nog steeds lui in vertrekken ;) Koop een OBDEleven of vcds kabel, kunnen we wat leuke dingen doen.

• Weemism
  • Registratie: februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Volgens Autobild krijgt de komende Golf GTI een flinke performance bump naar 245 PK:

Nieuwe Golf GTI wordt sterker dan ooit

Ziet er goed uit, any thoughts van de liefhebbers @Famous @Vissa66?

Via Autoblog

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Rainesh schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Nee dan blijft ie nog steeds lui in vertrekken ;) Koop een OBDEleven of vcds kabel, kunnen we wat leuke dingen doen.
OBDeleven Pro is sowieso leuk om te hebben. Nu wel een paar tientjes duurder dan met de kerstaanbieding (60 > 85). Ik heb dat ding ook aangeschaft. Alleen al leuk om te kijken welke informatie je uit jouw auto kunt halen. En het is voor mensen die sparen leuk vinden ook aardig. Elke dag 5 credits gratis als je de reclameboodschappen start.

Ik zit al over de helft van de aanschafprijs. :+
Weemism schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:59:
Volgens Autobild krijgt de komende Golf GTI een flinke performance bump naar 245 PK:
Kijk even op https://www.volkswagen.nl/modellen/golf/gti = 245 pk.

GerCor wijzigde deze reactie 07-01-2019 15:45 (23%)

• Famous
  • Nu online

Via Autoblog
Tja..
Je hebt natuurlijk altijd nog de Edition40/Clubsport die '290pk' op afroep heeft.
Is het de snelste ooit? Als het geen Edition mag zijn wel.

De 7.5 GTI zag ik gisteren trouwens bij JD, stage 1 339pk :o

@GerCor Dat is de GTI met Performance pack, die heeft iets meer PK. De standaard GTI niet.
Zelfde als de eerste generatie Golf 7 GTI. Die heeft 220pk maar de Performance 230pk.

@tolunaygul12 of was het @azz_kikr ?
Ik zit net voor onze Gerrie wat op te zoeken en kom het gesprek tegen met de verkoper van de RCD330, camera was inderdaad wel werkend met de adapter alleen beeldkwaliteit was iets minder.

Famous wijzigde deze reactie 07-01-2019 16:41 (12%)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Famous schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Tja..
Je hebt natuurlijk altijd nog de Edition40/Clubsport die '290pk' op afroep heeft.
Is het de snelste ooit? Als het geen Edition mag zijn wel.

De 7.5 GTI zag ik gisteren trouwens bij JD, stage 1 339pk :o

@GerCor Dat is de GTI met Performance pack, die heeft iets meer PK. De standaard GTI niet.
Zelfde als de eerste generatie Golf 7 GTI. Die heeft 220pk maar de Performance 230pk.

Ik zit net voor onze Gerrie wat op te zoeken en kom het gesprek tegen met de verkoper van de RCD330, camera was inderdaad wel werkend met de adapter alleen beeldkwaliteit was iets minder.
Nieuw kun je alleen de 245 pk bestellen. Met of zonder DSG.

Golf 8:

GerCor wijzigde deze reactie 07-01-2019 17:07 (5%)

• Famous
  • Nu online
GerCor schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:44:
[...]

Nieuw kun je alleen de 245 pk bestellen. Met of zonder DSG.
Oh, apart..
Ik dacht serieus dat dit de Performance was.

I stand corrected.

• tolunaygul12
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-03 20:32
Famous schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:39:
[...]

Zoals ik toen ook al zei, RGB camera met een converter die correct is aangesloten werkt gewoon.

Gebruik het zelf ook, maar dan met de Discover media 2

Vervelende melding :P

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

RDC330 met alleen Apple Carplay kan niet in een Golf 5. Vanaf Golf 7. RDC330 met Apple Carplay en Android Auto kan wel in een Golf 5. Vanaf €280 excl. inbouw.

Althans, dat haal ik uit de informatie die @Famous mij heeft doorgelinkt.

• tolunaygul12
Kan prima in een golf 5, zat van ingebouwd
Rcd330 kan inderdaad niet in een golf 7 ;)

5 en 6 zijn nagenoeg gelijk na evt Gateway Update naar 7N0

• Famous
  • Nu online
GerCor schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:57:
RDC330 met alleen Apple Carplay kan niet in een Golf 5. Vanaf Golf 7. RDC330 met Apple Carplay en Android Auto kan wel in een Golf 5. Vanaf €280 excl. inbouw.

Althans, dat haal ik uit de informatie die @Famous mij heeft doorgelinkt.
Past wel hoor.
Ik wilde hem in de 6, kon prima!

• tolunaygul12
Beetje duur, maar gelijk gaan voor een DM2 8)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

tolunaygul12 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:04:
Beetje duur, maar gelijk gaan voor een DM2 8)
?? DM2. Wat is dat dan?

• tolunaygul12
Beste upgrade tot nu toe!

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Discover Media MIB2. I understand. :+

• azz_kikr

azz_kikr

tolunaygul12 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:54:
[...]

Zoals ik toen ook al zei, RGB camera met een converter die correct is aangesloten werkt gewoon.

Gebruik het zelf ook, maar dan met de Discover media 2

Vervelende melding :P
[Afbeelding: Tanken]
Hangt er vanaf welke converter/camera je gebruikt :)

Als die zorgt dat na in achteruitgaan, er nog 7 seconden signaal op de kabel blijft staan, dan heb je inderdaad geen problemen. Anders "camera error"

• Rido
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-03 23:55
Vorige week de VW dealer gebeld om te vragen wanneer ik mijn T-Roc kan verwachten. Deze heb ik namelijk eind augustus besteld en zou W52 geleverd worden.
Half november nog eens contact gehad met de dealer en toen was het W14 geworden :|

Nu gelukkig te horen gekregen dat de auto in W50 is gebouwd en deze week aankomt in België.
Ze hebben momenteel problemen met transport vanuit Portugal dus de dealer (van Mossel) is nu zelf het transport aan het regelen. Hopelijk kan ik de nieuwe auto deze maand nog rijden :D

• Vissa66

Via Autoblog
De Golf 8 GTI PP gaat 300pk krijgen. Een hele flinke upgrade tegenover de 245 van nu. De reguliere 8 GTI krijgt er 245.

Daarmee worden de roddels toch wel bevestigd dat VW de R veel hoger wilt gaan inzetten in de markt. Want de 8R gaat dus wel een pk of 360+ krijgen. :)

Leuke tijden!

Clubsport ED40 GTI

• Vissa66

[Afbeelding]
Dat weet ik!

Stage 1 = standaard chip
Stage 1+ = op maat geschreven/aangepaste chip op jou auto

Clubsport ED40 GTI

• xeoMe
Vissa66 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:16:
[...]

Dat weet ik!

Stage 1 = standaard chip
Stage 1+ = op maat geschreven/aangepaste chip op jou auto
Ik dacht dit ook maar volgens VAGTechniek toch niet had deze vraag eerder gesteld namelijk:

Beste Jamie,

Alles is bij ons op maat, het verschil zit 'm enkel in het gebruik van branstof en de uitdraai. Het is niet dat je een `betere` tuning krijgt als je voor stage 1+ kiest ipv stage1.
Met vriendelijke groeten,

Lucas Schoormans

• Famous
  • Nu online
Rido schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:32:
Vorige week de VW dealer gebeld om te vragen wanneer ik mijn T-Roc kan verwachten. Deze heb ik namelijk eind augustus besteld en zou W52 geleverd worden.
Half november nog eens contact gehad met de dealer en toen was het W14 geworden :|

Nu gelukkig te horen gekregen dat de auto in W50 is gebouwd en deze week aankomt in België.
Ze hebben momenteel problemen met transport vanuit Portugal dus de dealer (van Mossel) is nu zelf het transport aan het regelen. Hopelijk kan ik de nieuwe auto deze maand nog rijden :D
Zat die in een container toevallig? :+
xeoMe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:21:
[...]

Ik dacht dit ook maar volgens VAGTechniek toch niet had deze vraag eerder gesteld namelijk:

Beste Jamie,

Alles is bij ons op maat, het verschil zit 'm enkel in het gebruik van branstof en de uitdraai. Het is niet dat je een `betere` tuning krijgt als je voor stage 1+ kiest ipv stage1.

Lucas Schoormans
Zie het ook op de site staan nu ja.
Net als dat ze alles inhuis doen en geen tuningfiles kopen.

Mogen ze een leuk aantal mensen hebben lopen want daar gaat echt extreem veel werk in zitten.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Ja, vind het ook wel verrassend dat VW dit nu nog doet in deze tijden met de focus (ook van VW na de diverse schandalen) op uitstootbeperking, downsizen en elektriek rijden.

Hopelijk niet de laatste stuiptrekkingen.

• Famous
  • Nu online
Weemism schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:51:
[...]

Ja, vind het ook wel verrassend dat VW dit nu nog doet in deze tijden met de focus (ook van VW na de diverse schandalen) op uitstootbeperking, downsizen en elektriek rijden.

Hopelijk niet de laatste stuiptrekkingen.
Muah, het denk ik een beetje bijhouden met Audi.
Een R kost aangekleed nagenoeg evenveel als de Audi S3 aangekleed.

Een S3 heeft nu 310pk dus hier zal de GTI wel een beetje naar toe kruipen met het nieuwe model.
De RS3 heeft 400pk en daar zouden ze met de R wel dichterbij willen komen, ondanks het verschil in prijs :+

Wellicht leggen ze het blok van de vorige Audi RS3 erin, 5 cilinder met 367pk dacht ik :D :D :D

• Scrtz
xeoMe schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:21:
[...]

Beste Jamie,

Lucas Schoormans
Dus als je stage1 doet krijg je geen brandstof en uitdraai maar gaat ie ook gewoon de rollerbank op? Snap er niks meer van. Klinkt eerder om stage 1 maar te kunnen verkopen omdat dat hoogstwaarschijnlijk snel geld cashen is voor ze.

Overigens noemde ze het vorig jaar nog gewoon stage 1 en stage 2, hebben ze later na pas eens veranderd naar stage 1 en stage 1+ viel me al op.

wat ik altijd dacht en wat je ook leest op de website is dit:
stage 1: door vagtechniek ontwikkelde tune, echter wat meer beperkt zodat die veilig is voor elk motorblok, wordt dus gewoon ingeleerd bij elke auto
stage 1+: auto wordt op rollerbank gezet en tune wordt specifiek voor die auto gemaakt.

Dan zou je toch wel zeggen dat stage 1+ beter is omdat de chip daarvoor specifiek voor jou auto is geschreven. OK stage 1 blijft binnen bepaalde marges maar het blijft toch een algemene chip.

Scrtz wijzigde deze reactie 08-01-2019 10:10 (22%)

• xeoMe
Scrtz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Dus als je stage1 doet krijg je geen brandstof en uitdraai maar gaat ie ook gewoon de rollerbank op? Snap er niks meer van. Klinkt eerder om stage 1 maar te kunnen verkopen omdat dat hoogstwaarschijnlijk snel geld cashen is voor ze.

Overigens noemde ze het vorig jaar nog gewoon stage 1 en stage 2, hebben ze later na pas eens veranderd naar stage 1 en stage 1+ viel me al op.

wat ik altijd dacht en wat je ook leest op de website is dit:
stage 1: door vagtechniek ontwikkelde tune, echter wat meer beperkt zodat die veilig is voor elk motorblok, wordt dus gewoon ingeleerd bij elke auto
stage 1+: auto wordt op rollerbank gezet en tune wordt specifiek voor die auto gemaakt.

Dan zou je toch wel zeggen dat stage 1+ beter is omdat de chip daarvoor specifiek voor jou auto is geschreven. OK stage 1 blijft binnen bepaalde marges maar het blijft toch een algemene chip.
Nouja met stage 1+ verdienen ze nog meer geld zou je denken maar ik denk ook dat ze met een stage 1 chip gewoon een kant en klare chip erop duwen en even een rondje rijden of alles goed is.
Twijfel nu VAGTechniek stage 1 voor 370eu of BR-Performance met 450eu en daar gaat die wel de rollerbank op.
JD is helemaal duur met 599eu zonder rollerbank.

• Vissa66
Famous schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:00:
[...]

Muah, het denk ik een beetje bijhouden met Audi.
Een R kost aangekleed nagenoeg gelijk aan de Audi S3 aangekleed.

Een S3 heeft nu 310pk dus hier zal de GTI wel een beetje naar toe kruipen met het nieuwe model.
De RS3 heeft 400pk en daar zouden ze met de R wel dichterbij willen komen, ondanks het verschil in prijs :+

Wellicht leggen ze het blok van de vorige Audi RS3 erin, 5 cilinder met 367pk dacht ik :D :D :D
Ik ben wel benieuwd wat VW gaat doen. De GTI was altijd het model wat onderaan in het hot hatchback segment mee deed, nu gaan ze de GTI opeens positioneren tussen al het hete hatchback geweld.

Wat zou dan het plan zijn met de S3 en de R? Ik kan me niet voorstellen dat ze die naast de GTI gaan positioneren. Dus moeten die 2 een flinke upgrade gaan krijgen. Zal dat met het 2 liter blokje zijn of zullen de geruchten waarheid worden en lepelt VW er een 5 of zelfs 6 cilinder in?

De RS3 gaat naar minimaal 430pk straks, dat is 100% zeker, aangezien de aankomende A45 S 421pk gaat krijgen. :)

Clubsport ED40 GTI

• azz_kikr

azz_kikr

Vissa66 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat VW gaat doen. De GTI was altijd het model wat onderaan in het hot hatchback segment mee deed, nu gaan ze de GTI opeens positioneren tussen al het hete hatchback geweld.

Wat zou dan het plan zijn met de S3 en de R? Ik kan me niet voorstellen dat ze die naast de GTI gaan positioneren. Dus moeten die 2 een flinke upgrade gaan krijgen. Zal dat met het 2 liter blokje zijn of zullen de geruchten waarheid worden en lepelt VW er een 5 of zelfs 6 cilinder in?

De RS3 gaat naar minimaal 430pk straks, dat is 100% zeker, aangezien de aankomende A45 S 421pk gaat krijgen. :)
5 cylinder, de 2.5 5 cylinder is een beest van een motor 8)

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Vissa66 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:20:
[...]

Ik had het al eerder gepost: De nieuwe Golf 8 'R' krijgt een 6-cilinder (R32) en wordt optisch anders.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YLg0pn-aOLI]

• Scrtz
GerCor schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:39:
[...]

Ik had het al eerder gepost: De nieuwe Golf 8 'R' krijgt een 6-cilinder (R32) en wordt optisch anders.

[YouTube]
Die youtube filmpjes zijn net zo veel geruchten als elk ander geschreven artikel, niks is zeker dus.

Ik heb eigenlijk altijd al tijden dat mijn RNS310 slecht bereik heeft met fm, is dat een bekend gebrek ofzo bij een golf 6 met haaienvin als antenne of is er nog iets anders dat ik na kan kijken?

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Is er voor de nieuwe polo trouwens ook een shark fin antenne te krijgen? en werkt dit ook mbt ontvangst.

Meeste andere auto's en modellen hebben het ook gewoon, bmw. Ook icm met DAB/DAB+

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Scrtz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:50:
[...]

Die youtube filmpjes zijn net zo veel geruchten als elk ander geschreven artikel, niks is zeker dus.
Dat is wel zo'n beetje de betekenis van 'geruchten'.
Ik heb eigenlijk altijd al tijden dat mijn RNS310 slecht bereik heeft met fm, is dat een bekend gebrek ofzo bij een golf 6 met haaienvin als antenne of is er nog iets anders dat ik na kan kijken?
Heb ik op mijn Discover Pro MIB1 ook. De publieke zenders, geen probleem: loepzuiver. Maar de commerciële zenders, een drama. Nou luister ik meestal naar Radio 1 en mijn kinderen zetten de DP altijd direct op Media (Spotify)

• xeoMe
Viper® schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:53:
Is er voor de nieuwe polo trouwens ook een shark fin antenne te krijgen? en werkt dit ook mbt ontvangst.

Meeste andere auto's en modellen hebben het ook gewoon, bmw. Ook icm met DAB/DAB+
Had er 1 via aliexpress besteld maar achteraf gezien ga ik deze toch niet gebruiken.
Als je de antenne eraf draait en een dopje op het schroef gedeelte doet is het soort van een sharkfin en scheelt veel werk, ik weet alleen niet hoe dat zit met je bereik maar ik luister toch nooit radio. :+

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
xeoMe schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:56:
[...]

Had er 1 via aliexpress besteld maar achteraf gezien ga ik deze toch niet gebruiken.
Als je de antenne eraf draait en een dopje op het schroef gedeelte doet is het soort van een sharkfin en scheelt veel werk, ik weet alleen niet hoe dat zit met je bereik maar ik luister toch nooit radio. :+
interessant. Wat voor dopje past erop. kan me voorstellen dat het niet handig is de antenne eraf te laten, dan loopt er water in het moer gaatje

• xeoMe
Viper® schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:58:
[...]

interessant. Wat voor dopje past erop. kan me voorstellen dat het niet handig is de antenne eraf te laten, dan loopt er water in het moer gaatje
Ik denk "Afdekdopje m10" als je dat googled lijkt dat erop. (weet niet de exacte maat)
Een vriend van mij had zo'n dopje gehad van de dealer voor zijn motor om schroefdraad af te dekken.

• GerCor

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Ik zag op achterzijde van de haaienvinantenne van een Mini Cooper een rood alarmlampje knipperen. Kijk, dat is best geinig bedacht.

Zelf vind ik haaienvinantennes superlelijk. Maar acht, je kunt overal over mekkeren natuurlijk. :+

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:15
The Eagle schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:30:
Wel even twee vraagjes:
1) gisteren Android Auto voor het eerst gebruikt, maar dat ziet er niet uit :X :? Enorm onscherp / lage resolutie scherm, graphics van VW zelf zijn veel beter. Hoort dat? Collega die hem voor he had had een iphone dat zag er wel redelijk uit geloof ik. Maar dit is niet echt wat...
Hier nog even een update over. Vandaag even in de nieuwe auto van m'n collega gezeten en die had hetzelfde probleem, ik heb toch wat gevonden.

Je kunt in Android Auto 'developer options' aanzetten: https://9to5google.com/20...-settings-android-basics/

In de developer settings staan 2 items die je aan kunt vinken, iets van allow 960p output en allow 1440p output, bij mijn collega scheelde dit flink.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Haroddin
  • Laatst online: 13:08
MerijnB schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Hier nog even een update over. Vandaag even in de nieuwe auto van m'n collega gezeten en die had hetzelfde probleem, ik heb toch wat gevonden.

Je kunt in Android Auto 'developer options' aanzetten: https://9to5google.com/20...-settings-android-basics/

In de developer settings staan 2 items die je aan kunt vinken, iets van allow 960p output en allow 1440p output, bij mijn collega scheelde dit flink.
720p en 1080p op mijn gsm. Bedankt, straks maar even zien of het nu wat beter oogt!

• azz_kikr

azz_kikr

Scrtz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:50:
[...]

Ja, ik heb haaievin met antenne erop. Dingen zijn erg gevoelig voor water. FM ontvangst was geen problem, GPS, dikke problemen. Zat gemiddeld 200km naast juist locatie....redelijk irritant :+

Die rubber aan de onderkant is niet soepel meer en dan gaat er overal water tussen lopen....

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MerijnB schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Thanks, ga ik zo eens proberen. Als nu Flitsmeister ook nog op het display kon ben ik helemaal blij :)
Edit: net ff gezocht en dat wordt door Fm dus helaas nog niet ondersteund. Ze willen het wel maar Google ligt dwars :/

The Eagle wijzigde deze reactie 08-01-2019 15:05 (8%)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:15
The Eagle schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:02:
[...]

Thanks, ga ik zo eens proberen. Als nu Flitsmeister ook nog op het display kon ben ik helemaal blij :)
Edit: net ff gezocht en dat wordt door Fm dus helaas nog niet ondersteund. Ze willen het wel maar Google ligt dwars :/
Dat kan (op dit moment) wel, maar daar is flink meer moeite voor nodig (iig een telefoon met root).

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Famous
  • Nu online
Scrtz schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Bij stage 1 doen ze inderdaad een standaard chip erin en rijden ze even met de Vagcom eraan om te kijken of de waardes goed blijven en er geen dipjes aanwezig zijn.
Stage 1+ stellen ze hem af op de testbank voor een perfecte lijn.

Bij stage 1+ willen/eisen ze dat je octaan 98 of hoger erin hebt (dit moet jezelf verzorgen)
Dit resulteert in meer vermogen, altijd beter.

Het stage 2 noemen voor dit is natuurlijk ook flinke bullshit want dat is bij elke andere tuner inclusief aanpassingen aan de motor.
xeoMe schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:20:
[...]

Nouja met stage 1+ verdienen ze nog meer geld zou je denken maar ik denk ook dat ze met een stage 1 chip gewoon een kant en klare chip erop duwen en even een rondje rijden of alles goed is.
Twijfel nu VAGTechniek stage 1 voor 370eu of BR-Performance met 450eu en daar gaat die wel de rollerbank op.
JD is helemaal duur met 599eu zonder rollerbank.
@Vissa66 was volgens mij niet helemaal tevreden over Vagtechiek.
BR-Performance staat in België goed bekend maar in Nederland een stuk minder.

Ik weet niet waar je woont?

Prijzen van JD zijn inderdaad lachwekkend.
Een vriend heeft net de auto stage 2 laten tunen, inclusief de volledig DSG (op de bank) en die was net wat meer kwijt dan dat 8)7
GerCor schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:39:
[...]

[YouTube]
Dit zie ik echt niet snel gebeuren.
Zou wel geweldig zijn :Y

• Vissa66
Famous schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:18:
[...]
@Vissa66 was volgens mij niet helemaal tevreden over Vagtechiek.
BR-Performance staat in België goed bekend maar in Nederland een stuk minder
[...]
Ik heb ervaring met JD, BR en VAGT.

BR NL zijn een stelletje flapdrollen. Die belgen hebben geen flauw benul van wat ze aan het doen zijn. Op de NL locatie wordt ook geen software geschreven, de engineer zit op de Willebroek locatie in Belgie. Alle aanpassingen gaan dan ook via hem. Ik heb in NL mijn vorige auto, de Type R fK2, laten tunen. Ging compleet mis, slechte service, nooit dat ik daar nog naar binnen stap of het iemand zal aanraden. Als je voor BR kiest, gelijk naar Willebroek toe!

VAGT heeft mijn huidige CS gedaan. Leek allemaal prima te zijn maar de DSG begon al snel steeds ruiger te schakelen en ik verloor flink wat turbo boost op hoge snelheid. Ik heb de originele software terug laten schrijven om problemen te voorkomen. De auto doet het stock gewoon weer zoals het hoort.

JD heeft mijn Polo GTI gedaan, alweer heel wat jaartjes terug. Daar heb ik geen geneuzel mee gehad. Was in 1x goed.

JD mag dan wel flink duurder zijn, ze hebben wel verreweg de meeste ervaring met VAG auto's. Ik denk dat ik toch die paar extra euro's neer zal gaan leggen als ik een volgende auto ga laten tunen. :)

Clubsport ED40 GTI

• Famous
  • Nu online
Mijn 6 GTI was ook door JD gedaan, was idd gewoon goed.
Liep mooi en geweest op de Golf GTI Forum dag, scheelde wat.

• azz_kikr

azz_kikr

BR-Performance staat in België goed bekend maar in Nederland een stuk minder.
Br-Performance is Bruno, ex hoofingenieur van Heinz-Tuning. Beetje Uitval gehad daar en opzichzelf begonnen. -> aanrader -> zitten in BE-Willebroek.

De Nederlandse Tak ervan is Bende amateurs , je moet gewoon bij de bron gaan.

DVX -> Ook toppertje -> BE/Willebroek ook :D

azz_kikr wijzigde deze reactie 08-01-2019 16:23 (9%)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
[...]

Bij stage 1+ willen/eisen ze dat je octaan 98 of hoger erin hebt (dit moet jezelf verzorgen)
Dit resulteert in meer vermogen, altijd beter.

[...]
@Scrtz Ligt voor de hand maar dit houdt dan natuurlijk wel in dat je voortaan ook 98 octaan (of vergelijkbaar danwel beter) moet blijven tanken zodat de getunede prestaties gehandhaafd blijven, en er op langere termijn geen motorschade ontstaat. Als alternatief gaf JD toen wel de zogenaamde BlueOne 95 brandstof (natte ethanol) aangezien die naast een gunstiger prijs volgens hen vaak ook een hoger octaangetal heeft dan de geadverteerde 95.
Vissa66 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:41:
[...]

JD heeft mijn Polo GTI gedaan, alweer heel wat jaartjes terug. Daar heb ik geen geneuzel mee gehad. Was in 1x goed.

JD mag dan wel flink duurder zijn, ze hebben wel verreweg de meeste ervaring met VAG auto's. Ik denk dat ik toch die paar extra euro's neer zal gaan leggen als ik een volgende auto ga laten tunen. :)
Mijn Scirocco destijds ook bij JD laten doen, chip op maat dus mèt rollerbank en uitdraai. Motor presteert na ca 120K km nog steeds probleemloos tot dusver, enige issue was wel het eerder in dit forum genoemde 'rückeln' bij acceleratie.

Dit bleek te worden veroorzaakt door de diverter valve die JD destijds ook gratis heeft vervangen voor een recenter exemplaar. Probleem was hiermee nog steeds niet helemaal mee weg, bood echter wel enige soelaas, uiteindelijk zelf door een GFB DV+ vervangen.

Ik heb bij JD de indruk dat de intentie altijd goed is, en ze ook vakkundig zijn, maar het wel veel te druk hebben en het daardoor allemaal erg gehaast overkomt. Hoge prijs wordt denk ik ook veroorzaakt door de aftersales en de vaak vele contactmomenten vooraf en na de tune met klanten.

• Famous
  • Nu online
azz_kikr schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:21:
[...]

Br-Performance is Bruno, ex hoofingenieur van Heinz-Tuning. Beetje Uitval gehad daar en opzichzelf begonnen. -> aanrader -> zitten in BE-Willebroek.

De Nederlandse Tak ervan is Bende amateurs , je moet gewoon bij de bron gaan.

DVX -> Ook toppertje -> BE/Willebroek ook :D
DVX is met een Nederlands bedrijf samen gegaan of hebben deze overgenomen.

Zitten in Hoogeveen.

• Vissa66
Famous schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:25:
[...]

Zitten in Hoogeveen.
Ook denk ik dat je beter meteen naar de bron kan gaan in dit geval. Die zit nog in Willebroek. :)

Clubsport ED40 GTI

• azz_kikr

azz_kikr

Famous schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:25:
[...]

Zitten in Hoogeveen.
Yeah, ergens in Columbia ook dacht ik. Nu geen kennis daar, maar bij meeste van die tuning bedrijven zit je best meestal aan de bron, en niet op het overgenomen bedrijf want meeste kennis blijft gewoon thuis.

• Famous
  • Nu online
Vissa66 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:28:
[...]

Ook denk ik dat je beter meteen naar de bron kan gaan in dit geval. Die zit nog in Willebroek. :)
Helemaal mee eens!
Daarom zo blij met het bedrijf waar ik ga want die doet echt alles zelf.

@Weemism je kan bij je 95 ook beetje ethanol gieten :)
Beste is natuurlijk octaan 102 O+

Niet helemaal eens met dat After Sales moet zorgen voor een hogere prijs.
Met de BMW M140i ga ik binnenkort voor de derde keer terug.
Hier kwam de tuner zelf mee omdat die net weer wat meer “gekraakt” had en er dieper in kon om de tuning nog beter te maken. Beide keren doet die het voor nop. Hij wilt gewoon het beste voor de auto’s die bij hem de bank afrijden en erna.
* is natuurlijk weinig bekend over dit model maar je kan er zeker niet over klagen.

Ondanks dat ze redelijk aan de prijs zijn, hebben ze het ontzettend druk. Dus waarom niet, beter kan niet als bedrijf zijnde :)

Famous wijzigde deze reactie 08-01-2019 16:35 (5%)

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Ik spaar ze ook :9

Gisteren had ik er nog twee méér. Moest tanken én de auto vond dat er vermoeidheid was geconstateerd >:)

• tolunaygul12
Vandaag na de laatste nachtdienst was het tijd om de klaargemaakte ruit mee te nemen naar de glaszetter :)

Hierna de ruit voorbereid en erin gekit, kapjes erop gezet en resultaat bewonderen :>

O+

• ArjenIsM3
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:01
Toen ik vandaag na werk naar huis reed vond mijn Polo het leuk om een geel/oranje EPC lampje te tonen. Aan de kant gezet dus. Even uit en na een paar minuten weer starten mocht niet baten, lampje blijft branden. Kreeg er wel een extra storing bij: start-stop kapt er ook mee. Aldus de dealer kon ik nog naar huis rijden maar moet ik zsm langskomen om hem te laten uitlezen. Alleen een beetje jammer dat ze eind volgende week pas tijd hebben en ik er dagelijks mee rijd..

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

ArjenIsM3 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:50:
Toen ik vandaag na werk naar huis reed vond mijn Polo het leuk om een geel/oranje EPC lampje te tonen. Aan de kant gezet dus. Even uit en na een paar minuten weer starten mocht niet baten, lampje blijft branden. Kreeg er wel een extra storing bij: start-stop kapt er ook mee. Aldus de dealer kon ik nog naar huis rijden maar moet ik zsm langskomen om hem te laten uitlezen. Alleen een beetje jammer dat ze eind volgende week pas tijd hebben en ik er dagelijks mee rijd..
Niemand met VCDS bij je in de buurt welke even kan kijken welke storing er áchter die melding zit én de counter voor het EPC kan resetten?

P.S. Als het een leasewagen is dan zou ik ook even de leasemaatschappij op de hoogte brengen. Nou kan dat EPC lampje meestal niet héél veel kwaad, geeft een willekeurige verstoring in de aandrijving/bak weer, maar.....

• ArjenIsM3
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 17:01
wimmel_1 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:57:
[...]

Niemand met VCDS bij je in de buurt welke even kan kijken welke storing er áchter die melding zit én de counter voor het EPC kan resetten?

P.S. Als het een leasewagen is dan zou ik ook even de leasemaatschappij op de hoogte brengen. Nou kan dat EPC lampje meestal niet héél veel kwaad, geeft een willekeurige verstoring in de aandrijving/bak weer, maar.....
Nee, zit volgens mij niemand in de buurt van Leeuwarden. Zal morgenochtend de VW mobiliteitsservice en Alphabet bellen, kijken wat nu handig is en of ik er zo mee mag blijven rijden. Anders kom ik ook met werk in de knoei namelijk. Kon verder niks merken aan de auto overigens. Was niet alsof hij ging schokken of dat er merkbaar vermogensverlies optrad oid.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Om je gerust te stellen: Zolang 't "Motorstoring" (MIL) lampje niet gelijktijdig gaat branden is er eigenlijk nooit écht iets aan de hand.

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:20
Mijn Golf maandag opgehaald - foto's volgen na een goede wasbeurt, met dit weer doet die viezigheid de auto natuurlijk geen recht aan ;-).

Mijn eerste auto met een automaat; DSG bevalt tot nu toe erg goed. Wel erg irritant in combinatie met dat start/stop systeem, die tik ik nu eigenlijk direct al uit bij het wegrijden. Filerijden met elke paar meter opschuiven motor uit- motor aan, an sich niet erg, wel als het daarna weer redelijk vlot doorrijd.

Ondanks de 1.0 TSI motor gaat ie toch behoorlijk rap. Wel vind ik persoonlijk de DSG te snel opschakelen wanneer je rustig wil wegrijden - rond de 70km/h gaat ie bij mij al in D7. Daar kan je hem wel weer doorheen trappen en echt storend is het niet, maar het valt wel op.

Mediasysteem is wel echt mooi, inclusief het geluid. Ik heb de standaard media zooi van de 'Comfortline Business' uitvoering, maar de kwaliteti van de speakers ben ik positief door verrast. Navigatie vind ik wel minder duidelijk dan Android Auto, maar gelukkig zit dat er ook op. Erg fijn met zo'n groot display. Luxe probleem; mijn telefoon is aan de grote kant en past met moeite in het vak achter de pook wanneer deze aangesloten is op USB.

Stoelmassage was trouwens errrrrrug agressief, niet echt mijn ding. Misschien dat ik ergens daar nog een modus voor kan vinden om hem van de 'Evil Thai Lady' naar een wat 'vriendelijkere' modus te krijgen.

Gisterochtend ~ 10.30 ontvangen, nu al 600KM op de teller - met een grote glimlach :).

Picobello B.V.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

@Hammetje Die stoelmassage ga je serieus wel een keer waarderen als je écht lang in de auto zit gedurende een rit.

Ik rijd hier regelmatig weg vanuit de regio Eindhoven en tank dan vervolgens pas weer in Kufstein (Oostenrijk) zónder onderweg te stoppen. Ergens rond Stuttgart gaat de massagefunctie dan vaak voor de eerste keer even aan.

• Famous
  • Nu online
wimmel_1 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:19:
@Hammetje Die stoelmassage ga je serieus wel een keer waarderen als je écht lang in de auto zit gedurende een rit.

Ik rijd hier regelmatig weg vanuit de regio Eindhoven en tank dan vervolgens pas weer in Kufstein (Oostenrijk) zónder onderweg te stoppen. Ergens rond Stuttgart gaat de massagefunctie dan vaak voor de eerste keer even aan.
Ik stop meestal al bij Duisburg voor een massage :+

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Famous schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:31:
[...]

Ik stop meestal al bij Duitsburg voor een massage :+
Ik kan vanuit huis gewoon 't Rührgebied vermijden en heb dus ook niets in Duisburg te zoeken..... GAS ER OP met die DIESEL!!

Én Diesel is sowieso veel te duur in Dld.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 08-01-2019 21:43 (11%)

• Rainesh
Hammetje schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:12:
Mijn Golf maandag opgehaald - foto's volgen na een goede wasbeurt, met dit weer doet die viezigheid de auto natuurlijk geen recht aan ;-).

Mijn eerste auto met een automaat; DSG bevalt tot nu toe erg goed. Wel erg irritant in combinatie met dat start/stop systeem, die tik ik nu eigenlijk direct al uit bij het wegrijden. Filerijden met elke paar meter opschuiven motor uit- motor aan, an sich niet erg, wel als het daarna weer redelijk vlot doorrijd.

Ondanks de 1.0 TSI motor gaat ie toch behoorlijk rap. Wel vind ik persoonlijk de DSG te snel opschakelen wanneer je rustig wil wegrijden - rond de 70km/h gaat ie bij mij al in D7. Daar kan je hem wel weer doorheen trappen en echt storend is het niet, maar het valt wel op.

Mediasysteem is wel echt mooi, inclusief het geluid. Ik heb de standaard media zooi van de 'Comfortline Business' uitvoering, maar de kwaliteti van de speakers ben ik positief door verrast. Navigatie vind ik wel minder duidelijk dan Android Auto, maar gelukkig zit dat er ook op. Erg fijn met zo'n groot display. Luxe probleem; mijn telefoon is aan de grote kant en past met moeite in het vak achter de pook wanneer deze aangesloten is op USB.

Stoelmassage was trouwens errrrrrug agressief, niet echt mijn ding. Misschien dat ik ergens daar nog een modus voor kan vinden om hem van de 'Evil Thai Lady' naar een wat 'vriendelijkere' modus te krijgen.

Gisterochtend ~ 10.30 ontvangen, nu al 600KM op de teller - met een grote glimlach :).
Startstop kan ik voor je uitzetten :)

• xeoMe
Vissa66 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Als je voor BR kiest, gelijk naar Willebroek toe!
Was ook mijn voorkeur inderdaad, rij dan liever in 1x door naar België waar het allemaal begonnen is.
Heb het liefst gewoon een chip op maat en BR is daarin dan het meest aantrekkelijke en dat ze zo gigantisch zijn gegroeid de laatste jaren is ook niet voor niks denk.

• Famous
  • Nu online
wimmel_1 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:34:
[...]

Ik kan vanuit huis gewoon 't Rührgebied vermijden en heb dus ook niets in Duisburg te zoeken..... GAS ER OP met die DIESEL!!

Én Diesel is sowieso veel te duur in Dld.
Iets met onbeperkt BBQ, bier en vrouwen :+
En dat voor een kleine entree

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Ik zit er hier overigens serieus aan te denken om m'n huidige lease dieseltje prive over te gaan nemen van de leasemaatschappij omdat 't speeltje over een maand of 8 uit 't contract loopt vanwege de leeftijd (wordt dan 5 jaar oud). Ik ken de eerste eigenaar (LM) niet persoonlijk maar wél ken ik de enige bestuurder van dat wagentje (dôh) én ik ambieer wat anders qua werkzaamheden en uren.

Diesel zit helaas een beetje in een verdomhoekje de laatste tijd waardoor 't een lastige keuze is vanwege de kilometers welke ik privé verwacht te gaan rijden, maar......

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Famous schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:31:
[...]

Ik stop meestal al bij Duisburg voor een massage :+
Precies 8)

• azz_kikr

azz_kikr

@Tylen en @Famous Duisburg? Intresse hier :p

• Famous
  • Nu online
Zo vroeg al :9

Je hebt anders ook nog de “sauna” Fun Garden in Emmerich als het meer op de route ligt :o

Pagina: 1 ... 87 ... 103 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True