Is inderdaad je interieurverwarmer van 1000w, je koelvloeistof passeert dat ding in een klein radiatortje dus onrechtstreeks verwarmt je interieurverwarmer ook een beetje je koelvloeistof.wimmel_1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:57:
[...]
Tegen de tijd dat je alles dan aangesloten en gekoppeld hebt + een stukje muziek gevonden hebt wat naar je zin is hád je ook al op de plaats van je bestemming kunnen zijn
Hier net overigens ook eens gekeken hoe snel m'n olietemperatuurmeter in m'n Golf VII een teken van leven ging geven ná een koude start bij een buitentemperatuur van 6,5o Celsius. Ná iets meer dan 5Km rijden in de derde / vierde versnelling (binnen bebouwde kom) sprong 't ding van "---" op 50o. Nou heb ik de "Automatische Koelvloeistofverwarming" (2.0TDi) daarbij wel altijd aan staan maar volgens mij doet dat niet veel af aan het sneller/trager opwarmen van de olie en is dat alleen om de temperatuur in het interieur sneller op een aangename waarde te kunnen krijgen (functie zit ook onder de verwarmingsopties van het interieur weg gemoffeld).
Normaliter ga ik met die zelfde afstand de snelweg op dus op zich zit er dan al voldoende temperatuur in het blok om normaal op de snelweg te kunnen gaan rijden met 130Km/h. waarbij 't blok amper 2000Rpm's hoeft te maken.
Wel enkele voorwaarden: in neutraal maar 600w, tijdens rijden 1000w en buiten temperatuur moet minder dan 8 graden zijn.
Voor de mensen met een golf 5 of 6 ( diesel )die het zelfde willen:
- temperatuur op max zetten
- blazers harder dan 1 zetten (beste op 2 of 3); op max koelt het te hard en krijg je niet snel warme lucht.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,