Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.753 views

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrtz schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:51:
Kan het zijn dat als de accu niet genoeg is opgeladen de coming home functie niet meer werkt? Ik merk namelijk dat de laatste dagen de coming home gewoon niet aangaat als ik ontgrendel via mijn sleutel, terwijl het toch voldoende donker buiten is.
Dat is Leaving Home. :z

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-11 12:48
Haha ohja oops, ik bedoel uiteraard leaving home :D

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:04
Als de lichtschakelaar niet op auto staat zal leaving home niet werken. Bij mij in ieder geval niet.

YouTube

• Scrtz
Uffeltje schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:45:
Als de lichtschakelaar niet op auto staat zal leaving home niet werken. Bij mij in ieder geval niet.
Nee dat snap ik, die staat dus gewoon op auto, heel raar..

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:35
Hier had ik ook laatst last van. Gaat je lichten wel automatisch aan als het donker wordt? Of doet de regensensor het wel?

Mijn licht/regensensor moest vervangen/gekalibreerd worden. Hierna deed CH/LH het weer.

• Scrtz
YoGi_Berra schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 07:49:
Hier had ik ook laatst last van. Gaat je lichten wel automatisch aan als het donker wordt? Of doet de regensensor het wel?

Mijn licht/regensensor moest vervangen/gekalibreerd worden. Hierna deed CH/LH het weer.
Ja dat werkt wel gewoon, coming home ook. Heel raar maar weet wel dat mijn accu wellicht weer bijgeladen moet worden omdat ik vooral korte stukken rijdt, dus dacht miss dat het daardoor komt.

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 09:21:
[...]

Ja dat werkt wel gewoon, coming home ook. Heel raar maar weet wel dat mijn accu wellicht weer bijgeladen moet worden omdat ik vooral korte stukken rijdt, dus dacht miss dat het daardoor komt.
Mooi argument om een dagje Fryslân te doen. Wilde je toch altijd al. :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• frankvdberg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 23:59
Bij mijn Polo heb ik hetzelfde (vorige maand nieuw uit de showroom gereden). Ik moet hiervoor nog een keer terug naar de dealer, de CH heeft nooit gefunctioneerd, de LH wel gelukkig (hoe vind je anders je auto terug?).

Daarnaast kantelt mijn rechter buitenspiegel niet bij het achteruit inparkeren terwijl ik wel het spiegelpakket en licht- en zichtpajket heb (het zat in een van de twee paketten). Heeft iemand anders hier ook last van (gehad)?

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 13:32
CH werkt standaard niet automatisch. Dat activeer je handmatig door je grootlichthendel een keer aan te trekken..
Automatisch kan via VCDS ingeschakeld worden.

Dat kantelen lijkt een probleem bij meer nieuwe Polo's een probleem te zijn.
Maar je kan eens proberen om, bij ingeschakelde achteruit, de rechterspiegel eens naar de gewenste stand te verstellen. En dan kijken of hij bij vooruit rijden weer terug gaat naar de normale stand, en bij achteruit weer naar beneden gaat.

[ Voor 33% gewijzigd door yamahabest op 29-12-2018 11:53 ]

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:36

Mimiix

Professioneel Prutser

Weemism schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:05:
[...]

Dan kan ik je helaas niet verder helpen, te weinig ervaring mee, misschien iemand anders nog in dit topic?

Off topic vraag mijnerzijds, hoe lang/hoeveel KM's mag je verwachten dat een koppeling meegaat tegenwoordig? Ik heb er inmiddels ruim 135K opzitten op de Scirocco, maar merk dat ie redelijk eenvoudig slipt en dan een piepend geluid geeft. Verwacht dus een versleten koppeling in het verschiet bij de volgende beurt maar ben wel benieuwd wat als normaal geacht wordt.
Er schoot me nog iets te binnen over de klep stoters. Wat is het risico ervan? Ze maken pas sinds kort geluid. Maar hoelang kan dat doorgaan? Meer met het oog op eventueel een andere auto kopen en het sparen hiervoor.

Overigens kunnen het ook de injectoren zijn nog steeds. Auto start niet altijd even lekker en hoger benzine verbruik laatste weken.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 21:20
frankvdberg schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:47:
Bij mijn Polo heb ik hetzelfde (vorige maand nieuw uit de showroom gereden). Ik moet hiervoor nog een keer terug naar de dealer, de CH heeft nooit gefunctioneerd, de LH wel gelukkig (hoe vind je anders je auto terug?).

Daarnaast kantelt mijn rechter buitenspiegel niet bij het achteruit inparkeren terwijl ik wel het spiegelpakket en licht- en zichtpajket heb (het zat in een van de twee paketten). Heeft iemand anders hier ook last van (gehad)?
CH werkt nooit automatisch op een VW. Altijd 1x grootlicht seinen bij uitstappen of je moet het met vcds omzetten naar automatisch.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• GerCor

GerCor

frankvdberg schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 11:47:

Heel veel mensen weten niet dat je dit ook geregeld moet hebben voordat het werkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5W7rQYbbrNjYkHDnY3HSqR3O/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OEnd44hFz1tppGjV1VO2iiaw/full.jpg

• Scrtz
Ah kreeg net alweer de melding dat de RNS310 zichzelf ging uitschakelen omdat de accuspanning te laag was, tijd om hem weer eens aan de lader te hangen, vandaar wss ook dat leaving home het ineens niet meer doet.

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-11 00:25
Afgelopen 2 dagen weer bezig geweest met Lane Assist project :)

Als eerst een sjabloon getekend zoals het moet komen.
binnen :
ruit boven
buiten :
ruit beneden

Hierna nog een hoop geschuur om de "puntjes" eruit te krijgen :
schuren

Begint al ergens op te lijken.. :
passen

Hierna het sjabloon overgetekend op een stuk folie maar dan omgekeerd.
sjabloon maken

Op de ruit geplakt.. moment van waarheid is dichtbij !
geplakt

Tussendoor niet veel foto's kunnen maken, Maar heb dus met Primer de binnenkant volledig zwart gemaakt en 2 uitsparingen doorzichtig gelaten met de stukjes folie. Deze zijn voor de RLS en camera zelf.
Na het drogen kunnen beide houders erop gekit worden met ruiten kit, pas op je handen, gemeen spul haha.

gelakt en geplakt

Eindresultaat !!
klaar

Hij is niet helemaal goed gelukt bij stukje van RLS, maar dat neem ik voor lief !
Volgende week wordt de ruit vervangen en kan ik verder gaan met het kalibreren van de camera unit zelf.

• Scrtz
Accu weer opgeladen en leaving home functioneert weer naar behoren :)

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:40
Weemism schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:05:
[...]

Dan kan ik je helaas niet verder helpen, te weinig ervaring mee, misschien iemand anders nog in dit topic?

Off topic vraag mijnerzijds, hoe lang/hoeveel KM's mag je verwachten dat een koppeling meegaat tegenwoordig? Ik heb er inmiddels ruim 135K opzitten op de Scirocco, maar merk dat ie redelijk eenvoudig slipt en dan een piepend geluid geeft. Verwacht dus een versleten koppeling in het verschiet bij de volgende beurt maar ben wel benieuwd wat als normaal geacht wordt.
Goh, Nederlanders met een Scirocco zie je niet vaak. :+

Tja of de koppeling op is bij zulke standen ligt vaak als grootste boosdoener bij de gebruiker met zijn/haar rijgedrag/gebruik van het koppelingspedaal, maar ook zeker de type ritten die worden afgelegd tellen mee.

Maar zover ik weet is het piepend geluid bij het intrappen van de koppeling vaak een probleem met een versleten druklager, zie ook dit stukje:
ANDER GELUID ALS U HET KOPPELINGSPEDAAL IN TRAPT.

De koppeling maakt een verbinding tussen de motor en de versnellingsbak door de koppelingsplaten tegen het vliegwiel aan te drukken. De koppelingsplaten worden meestal tegen het vliegwiel van de motor aangedrukt door middel van veren. Als u ontkoppelt, dan duwt u de koppelingsplaten – tegen deze veerdruk in – van het vliegwiel af. Dat doet u afhankelijk van de uitvoering van de auto door drukvingers of een diafragmaveer (zie afbeelding van drukgroep met diafragmaveer).

Als u ontkoppelt, belast u de drukgroep, de lagers van de drukgroep, de drukvingers van de koppeling. Wanneer deze slijtage vertonen kan uw auto een ander geluid geven – bijvoorbeeld een gierend geluid – bij het ontkoppelen.
Bron: Carrec Technocenter - Koppeling Problemen

Ik zou dus ook maar meteen de drukgroep laten vervangen voordat je straks niet meer kan schakelen en afgesleept moet worden, gevalletje preventief onderhoud.

We hadden het eind vorig jaar nog met de toen nog 19 jarige 306 break, weinig/matig tot geen preventief onderhoud en veel korte ritjes. (~70DKM gekocht en toen rond 220DKM)

Al een langere tijd hoorde we een gepiep onder de motorkap vandaan komen met de koppeling ingetrapt, maar schonken er geen aandacht aan verder, denk ruwweg een of twee jaar later wordt de drukgroep kapot getrapt en kan je dus niet meer schakelen.
Uiteindelijk gaat het gewoon van kwaad tot erger als je er niks aan laat doen, bij die auto zit er inmiddels een nieuwe koppeling set en druklager in.

Rijdt zelf in een 206 met ~260DKM en de originele koppeling-meuk zit er nog in en het ontkoppelen/koppelen gaat vrij soepel, hij slipt zeker niet en piepen is nog niet opgemerkt.
Het verschilt dus enorm per auto (en gewicht?) maar ook zeker qua hoe de koppeling gebruikt wordt en de type ritten die ermee worden gemaakt, deze komt uit 2008 (200DKM in 2016) en zal dus veel snelwegkilometers hebben gemaakt, dan kan het dus een stuk hoger uitvallen.
Helaas wel enorm veel files sinds ik hem in het bezit heb en zet hem eigenlijk enkel in de vrij als ik voor langere tijd stilsta, dus soms denk ik dat hij zich nog aardig goed houdt ondanks het misbruik met die kilometerstand.

Dus rijdt je veel in de bebouwde kom of maak je veel lange files mee is de kans groter dat de koppeling er eerder aankomt, lijkt me ook wel logisch.
De precieze kilometerstand is lastig een vinger op te leggen.

Nu ben ik weer weg uit dit topic want ik heb hier eigenlijk niets te zoeken. :+ O-)

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

• GerCor

GerCor

Jarenlang een Opel Vectra gereden, handgeschakeld. Ruim 365.000 mee gereden. Op nieuwe remleidingen, 2 keer een nieuwe Xenonlamp en uiteraard een paar keer nieuwe banden, nooit andere problemen mee gehad. Dus, zeker niet iets met de koppeling.

Nu woon ik in een gebied dat nagenoeg filevrij is. Rij en reed ik wat de politie als normaal beschouwt en bijna overal op CC.

• GerCor

GerCor

Ik wens iedereen een fantastisch 2019 en wil jullie bedanken voor een informatief maar vooral ook gezellig 2018 in dit topic. _/-\o_ *;

Edit: extra dank aan @Rainesh. Man, wat heb je mijn SUPERGolf 7 nog mooier/beter gemaakt. TOP.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 31-12-2018 10:48 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
CriticalHit_NL schreef op maandag 31 december 2018 @ 01:18:
[...]

Goh, Nederlanders met een Scirocco zie je niet vaak. :+
Ja hoort vaak dat ze de voorkant geweldig vinden maar de achterkant een “Golf is waar een olifant op heeft gezeten”.

Persoonlijk vind ik ze wel gaaf :Y
Jammer dat de “nieuwe” niet is uitgebracht hier!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GerCor

GerCor

Famous schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:01:
[...]

Ja hoort vaak dat ze de voorkant geweldig vinden maar de achterkant een “Golf is waar een olifant op heeft gezeten”.

Persoonlijk vind ik ze wel gaaf :Y
Jammer dat de “nieuwe” niet is uitgebracht hier!
Kun je toch gewoon invoeren?

• Famous
GerCor schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:05:
[...]

Kun je toch gewoon invoeren?
Zeker maar daardoor je zie je ze amper in Nederland.

Nu was de verkoop sowieso al slecht dat ze er bij VW maar mee gestopt waren in NL :+

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Famous schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:01:
[...]

[…]
Over smaak valt niet te twisten blijkt maar weer :P , ik ben zelf juist meer te spreken over de dikke achterkant dan de wat ielige voorkant (overeenkomstig met mijn smaak in vrouwen trouwens haha).

Importeren kan natuurlijk idd, maar is wel aanzienlijk meer gedoe dan gewoon bij de dealer of autobedrijf binnen te stappen, en zoals je zegt was de vorige generatie al geen hit hier om verschillende redenen, geloof dat ik nog geen één van de laatste generatie heb gezien in NL op NL platen.

Ben nog steeds blij met 'm ook al is ie inmiddels alweer 6 jaar oud, ontwerp is best wel tijdloos gebleken, en heb daarom ook geen behoefte weer iets nieuws te willen i.t.t. de nieuwgekochte 6R Polo die ik hiervoor 2 jaar in bezit had.

• Famous
Weemism schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:20:
[...]

Over smaak valt niet te twisten blijkt maar weer :P , ik ben zelf juist meer te spreken over de dikke achterkant dan de wat ielige voorkant (overeenkomstig met mijn smaak in vrouwen trouwens haha).

Importeren kan natuurlijk idd, maar is wel aanzienlijk meer gedoe dan gewoon bij de dealer of autobedrijf binnen te stappen, en zoals je zegt was de vorige generatie al geen hit hier om verschillende redenen, geloof dat ik nog geen één van de laatste generatie heb gezien in NL op NL platen.

Ben nog steeds blij met 'm ook al is ie inmiddels alweer 6 jaar oud, ontwerp is best wel tijdloos gebleken, en heb daarom ook geen behoefte weer iets nieuws te willen i.t.t. de nieuwgekochte 6R Polo die ik hiervoor 2 jaar in bezit had.
Zeker de achterlichten zijn mooi, mooie agressieve voorkant, binnenkant van de nieuwe generatie, mooie Subaru tellers erbij. Alleen jammer van de RNS510..
Famous duikt mobile.de even op

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dTQ5EkRkXGb3aWuqjzaQ35oq/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F2dRXdHhNUipfkhk9RPHEkM3/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h9bDO3tbpH49X4J4y6WdD443/full.jpg

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Famous schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:35:
[...]

Zeker de achterlichten zijn mooi, mooie agressieve voorkant, binnenkant van de nieuwe generatie, mooie Subaru tellers erbij. Alleen jammer van de RNS510..
Famous duikt mobile.de even op

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die tellers zijn een throwback naar de Mk 1 en 2 van de Scirocco van wat ik ervan begreep:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4889/45816016194_18688578ee_b.jpg

Was leuk geweest als die ook in de Mk 3 hadden gezeten (hoewel dat nu dus wel weer het geval is bij de refresh).

Die RNS 510 is natuurlijk wel een oudje, maar grootte van het scherm vind ik prima verder, alleen de resolutie is naar huidige maatstaven natuurlijk veel te laag. Niettemin vind ik 'm in combinatie met dit dash toch wel erg mooi, en geef mij maar gewoon fysieke knoppen in plaats van die touch only systemen van tegenwoordig, daar zal ik nooit aan kunnen wennen denk ik.

• tolunaygul12
Nieuwe scirocco is "gewoon" geleverd met de moderne discover media !

Afbeeldingslocatie: https://www.automobiledimension.com/photos/interior/volkswagen-scirocco-2014-dashboard.jpg

En al deze componenten zijn uiteraard over te zetten op golf 5/6 passat/tiguan/touran etc ;)

Ben zeer tevreden met de nieuwe firmware voor de premium 3D scherm :9~

teller

• Famous
Weemism schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:47:
[...]

Die tellers zijn een throwback naar de Mk 1 en 2 van de Scirocco van wat ik ervan begreep:

[Afbeelding]

Was leuk geweest als die ook in de Mk 3 hadden gezeten (hoewel dat nu dus wel weer het geval is bij de refresh).

Die RNS 510 is natuurlijk wel een oudje, maar grootte van het scherm vind ik prima verder, alleen de resolutie is naar huidige maatstaven natuurlijk veel te laag. Niettemin vind ik 'm in combinatie met dit dash toch wel erg mooi, en geef mij maar gewoon fysieke knoppen in plaats van die touch only systemen van tegenwoordig, daar zal ik nooit aan kunnen wennen denk ik.
De RNS is niet verkeerd hoor, maar past niet bij het R interieur. Alles is rood aan de verlichting terwijl een R verder “alles” blauw heeft.
Hier ergerde ik mezelf al aan bij de ‘10 Golf R, zeker omdat stuur toen ook nog eens rood verlicht was..

@tolunaygul12 klopt, maar niet met de Pro, dé RNS510 van de vorige generatie.

Edit; hoe de .... kom je aan zon actieradius Tollie? :+ serieus knap!

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 01-01-2019 04:20 ]

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Famous schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 04:17:
[...]

De RNS is niet verkeerd hoor, maar past niet bij het R interieur. Alles is rood aan de verlichting terwijl een R verder “alles” blauw heeft.
Hier ergerde ik mezelf al aan bij de ‘10 Golf R, zeker omdat stuur toen ook nog eens rood verlicht was..

[...]
Dat is wel serieus slordig idd, zeker gezien de prijscategorie van een R, en de zorg voor detail die je daarvoor mag verwachten.

Bij mij (overigens met een RNS 315) gelukkig wel alles in één kleur, want dit is zoiets wat m'n autistisch brein niet zou kunnen accepteren haha :+ .

Ander dingetje wat buiten de resolutie duidelijk wel verouderd is wel aan die systemen is het ontwerp van interface (ervan uitgaande dat die bij een 510 hetzelfde is als bij een 310/315), die vind ik er naar huidige maatstaven ook niet echt meer uitzien.

• tolunaygul12
Famous schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 04:17:
[...]

Edit; hoe de .... kom je aan zon actieradius Tollie? :+ serieus knap!
Met stage 3+ tuning :+

Niet alles draait om snelheid en hard rijden he ;)
Als je jezelf beheerst om rustig te rijden kom je heel ver :O

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

T
Weemism schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 09:35:
[...]

Dat is wel serieus slordig idd, zeker gezien de prijscategorie van een R, en de zorg voor detail die je daarvoor mag verwachten.

Bij mij (overigens met een RNS 315) gelukkig wel alles in één kleur, want dit is zoiets wat m'n autistisch brein niet zou kunnen accepteren haha :+ .

Ander dingetje wat buiten de resolutie duidelijk wel verouderd is wel aan die systemen is het ontwerp van interface (ervan uitgaande dat die bij een 510 hetzelfde is als bij een 310/315), die vind ik er naar huidige maatstaven ook niet echt meer uitzien.
Qua radio en al de rest vind de 315 best wel okay. Scherm mocht its groter dat wel, voor de rest vind ik nog meevallen’ zeker als je kijkt dat die ondertussen al bijna 15 jaar oud kan zijn. Moet je de navigaties van andere merken eens bekijken :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:10
Het grootste nadeel aan de RNS510 is toch wel de diefstal gevoeligheid en de werkelijk kind eenvoudige wijze van verwijderen.
Ik ga er toch wel vanuit dat alle nieuwe modellen over de Discover serie beschikken?

• Scrtz
azz_kikr schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:48:
T
[...]

Qua radio en al de rest vind de 315 best wel okay. Scherm mocht its groter dat wel, voor de rest vind ik nog meevallen’ zeker als je kijkt dat die ondertussen al bijna 15 jaar oud kan zijn. Moet je de navigaties van andere merken eens bekijken :D
Ja precies, als je kijkt wat voor rotzooi qua navigatie/multimediasystemen er in de laatste 10 jaar geleverd is dan waren die RNS310/315/510 nog wel een van de betere. Gebruik de navi van de RNS310 nog steeds, voor een 10 jaar oud apparaat vind ik hem nog geeneens zo langzaam, zeker met SD kaartje erin is het nog goed te doen.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GeeMoney schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:51:
Het grootste nadeel aan de RNS510 is toch wel de diefstal gevoeligheid en de werkelijk kind eenvoudige wijze van verwijderen.
Ik ga er toch wel vanuit dat alle nieuwe modellen over de Discover serie beschikken?
Als je een tiguan of een touran ofso hebt, dan zijn ze nog even makkelijk te stelen :D zijn gewoon identiek als rns reeks. (Van vorm en montage), trouwens een discover uit een golf verwijderen is ook niet zo lang werk hoor. Je hebt maar 2 modules nodig. Kabelwerk koop je op ebay en CP ligt er zo ook af.

En je airbag ben je toch ook tegelijk kwijt zodus... :+

• Famous
azz_kikr schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:34:
[...]

Als je een tiguan of een touran ofso hebt, dan zijn ze nog even makkelijk te stelen :D zijn gewoon identiek als rns reeks. (Van vorm en montage), trouwens een discover uit een golf verwijderen is ook niet zo lang werk hoor. Je hebt maar 2 modules nodig. Kabelwerk koop je op ebay en CP ligt er zo ook af.

En je airbag ben je toch ook tegelijk kwijt zodus... :+
Die RNS stond ik wel van te kijken hoe makkelijk het ging.
Zeker als je het niet netjes hoeft te doen ben je letterlijk met 10 seconde klaar.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:23:
[...]

Die RNS stond ik wel van te kijken hoe makkelijk het ging.
Zeker als je het niet netjes hoeft te doen ben je letterlijk met 10 seconde klaar.
Geef me 20 seconden bij en ben ik gelijk met je airbag van je stuur weg.(en eventueel stuur)

Met een droge snok wring je gewoon het stuurslot over, op golf 5/6 in ieder geval. (En ik ben niet bepaald 1 brok spieren)

Golf 7 nog niet getest; iemand kanidaat?

• Famous
azz_kikr schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:00:
[...]

Geef me 20 seconden bij en ben ik gelijk met je airbag van je stuur weg.(en eventueel stuur)

Met een droge snok wring je gewoon het stuurslot over, op golf 5/6 in ieder geval. (En ik ben niet bepaald 1 brok spieren)

Golf 7 nog niet getest; iemand kanidaat?
Ik weet nog wel iemand :Y)

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:40
Dan gaat het SUPER er wel een beetje af ;(

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Mijn Golf GTE staat voor een grote beurt bij de merkdealer en ik word zojuist gebeld dat ze hem niet meer krijgen gestart... ;(

Er wordt netjes een leenauto verzorgd maar ik baal wel. Hopelijk komt het allemaal goed, ik ben echt gek op die wagen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Eiríkr schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:09:
Mijn Golf GTE staat voor een grote beurt bij de merkdealer en ik word zojuist gebeld dat ze hem niet meer krijgen gestart... ;(

Er wordt netjes een leenauto verzorgd maar ik baal wel. Hopelijk komt het allemaal goed, ik ben echt gek op die wagen.
Bevalt het GTE rijden een beetje? Ik heb hier op werk aangeboden gekregen of ik een Passat GTE wil overnemen (15% bijtelling) of dat ik een nieuwe auto mag uitzoeken (benzine, 22% bijteller). Ik overweeg om de GTE te nemen, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen. :P

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:44

CeesKees

I rest my Kees

FiXeR.nl schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:19:
[...]

Bevalt het GTE rijden een beetje? Ik heb hier op werk aangeboden gekregen of ik een Passat GTE wil overnemen (15% bijtelling) of dat ik een nieuwe auto mag uitzoeken (benzine, 22% bijteller). Ik overweeg om de GTE te nemen, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen. :P

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook een GTE gehad voor 6 maanden, niks mis mee. Beetje zware wagen maar verder rijdt het best heerlijk.

• ericafterdark
[...]

Ja, ik ben er gek op omdat hij zo lekker zwaar op de weg ligt en veel pit heeft. Maar goed, ik ben dan ook een Golf liefhebber. Heb een 4, een 5 en een Audi A3 gereden en dit is veruit mijn favoriet.

• Scrtz
[...]

Ik denk dat je alleen al voor de bijtelling het moet doen. Geen idee wat je budget is maar hoogstwaarschijnlijk zal elke nieuwe auto minder opties en PK's hebben dan die Passat GTE.

• Famous
Eiríkr schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:09:

Storing bij het regelapparaat?
Wel eens over gelezen (vaker) en die kosten zijn niet misselijk..

Hopelijk onder garantie?

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Heb mijn Golf 7 tweedehands gekocht bij een VW dealer in Eindhoven, eind oktober. Ik moest de week nadat ik de auto in ontvangst had genomen voor training op en neer vanuit Eindhoven naar Nieuwegein. Pakweg 800km nadat ik de auto had gekregen begon het motorstorings lampje te branden. Naar de garage gegaan, lambdasonde moest vervangen worden. Prima, viel nog onder de garantie.
Normaalgesproken rijd ik korte stukjes: ongeveer 6km naar m'n werk. Sinds de vervanging van de lambdasonde heb ik zo'n 1500km gereden. Afgelopen maandag ging ik naar vrienden toe voor O&N en toen ging wederom dat lampje branden. Heb nog geen tijd gehad om naar de garage te gaan helaas, dus weet de oorzaak nog niet.

Is de Golf 7 erg gevoelig voor dergelijke korte ritjes? Kan me voorstellen dat 'ie niet altijd goed warm wordt.

Overige informatie:
bj 2014
140pk tsi dsg

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11 12:58

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Arcastin schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:12:
Heb mijn Golf 7 tweedehands gekocht bij een VW dealer in Eindhoven, eind oktober. Ik moest de week nadat ik de auto in ontvangst had genomen voor training op en neer vanuit Eindhoven naar Nieuwegein. Pakweg 800km nadat ik de auto had gekregen begon het motorstorings lampje te branden. Naar de garage gegaan, lambdasonde moest vervangen worden. Prima, viel nog onder de garantie.
Normaalgesproken rijd ik korte stukjes: ongeveer 6km naar m'n werk. Sinds de vervanging van de lambdasonde heb ik zo'n 1500km gereden. Afgelopen maandag ging ik naar vrienden toe voor O&N en toen ging wederom dat lampje branden. Heb nog geen tijd gehad om naar de garage te gaan helaas, dus weet de oorzaak nog niet.

Is de Golf 7 erg gevoelig voor dergelijke korte ritjes? Kan me voorstellen dat 'ie niet altijd goed warm wordt.

Overige informatie:
bj 2014
140pk dsg
Hier moet een dergelijke golf gewoon tegen kunnen. Ik zou de VW dealer nu eisen goed uit te zoeken waar dit vandaan komt. Merkte je zelf iets aan de auto eigenschappen?

www.youtube.com/DerOllie

• Famous
DerOllie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:36:
[...]

Hier moet een dergelijke golf gewoon tegen kunnen. Ik zou de VW dealer nu eisen goed uit te zoeken waar dit vandaan komt. Merkte je zelf iets aan de auto eigenschappen?
Ik las 'degelijke' en moest direct denken aan een BuitenBeeld filmpje :+

[YouTube: Kakker Golf Sportief Pookje]

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-11 13:29

CaDje

Framedrops for life

Arcastin schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:12:

Overige informatie:
bj 2014
140pk dsg
Iedere auto met een verbrandingsmotor is gevoelig voor korte ritjes, 6km is niet genoeg om motor en olie goed op temperatuur te krijgen (wellicht als je een hele kleine motor inhoud hebt). Een verbrandingsmotor is nou eenmaal ontwikkeld om bij 90~100 graden optimaal te werken.

Heb je al eens je olie gepeild? De levensduur van Lambdasondes wordt negatief beïnvloed door korte ritjes, en hoog olie verbruik (wat ook weer een resultaat kan zijn van korte ritjes).

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
DerOllie schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:36:
[...]

Nee, auto rijdt nog altijd uitstekend.
CaDje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:54:
[...]

Iedere auto met een verbrandingsmotor is gevoelig voor korte ritjes, 6km is niet genoeg om motor en olie goed op temperatuur te krijgen (wellicht als je een hele kleine motor inhoud hebt). Een verbrandingsmotor is nou eenmaal ontwikkeld om bij 90~100 graden optimaal te werken.

Heb je al eens je olie gepeild? De levensduur van Lambdasondes wordt negatief beïnvloed door korte ritjes, en hoog olie verbruik (wat ook weer een resultaat kan zijn van korte ritjes).
Korte ritjes zijn inderdaad schadelijk, maar ik vroeg me af of het dus schadelijker is dan ik had gedacht. De olietemperatuur komt altijd ongeveer halverwege m'n route al op de 90 graden. Ik pak soms wel eens de snelweg naar de supermarkt om 'm toch even goed warm te laten lopen maar verder zijn het bijna altijd stadsritjes 8)7 Zal de olie vanavond eens peilen.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Arcastin schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:20:
[...]
De olietemperatuur komt altijd ongeveer halverwege m'n route al op de 90 graden.
Weet je zeker dat je het over de olie temperatuur hebt? Standaard heb je alleen een koelvloeistof temperatuur metertje in je cockpit namelijk. Olie komt een stuk langzamer op temperatuur over het algemeen.

Hier staat tekst

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-11 13:29

CaDje

Framedrops for life

De olie temperatuur is op te vragen in het digitale gedeelte van je dashboard onder rijgegevens oid. Deze komt zoals @Sjaak_Afhaak zegt vrij langzaam op gang, en wordt pas weergegeven boven de 50~55 graden.

• Viper®
  • Niet online
na 6 km, dat is 5 min rijden? zat de olie pas rond de 50 graden zijn. Je moet echt 15/20 min rijden voordat je op de 90/100 zit, bedrijfstemperatuur

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:07
Bij m'n Golf 6 komt de olie en koelvloeistof in de winter bijna gelijk op gang, en dat duurt lang! :O
Maar dan heb ik ook zeker 20 km nodig (binnenwegen, snelweg gaat sneller) voordat het allemaal 90 graden is

In de zomer is de koelvloeistof natuurlijk zo warm, maar dan heeft de olie alsnog 15 km nodig

Nog even een crosspost vanuit SJAT, laatst maar eens de auto weer een keer goed gewassen en in de wax gezet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ckRLYEkAoyG5zsp1hP1Jasrj/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kg42BqhdqshTPIRRbqfHINsP/full.jpg

• Famous
Viper® schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:32:
na 6 km, dat is 5 min rijden? zat de olie pas rond de 50 graden zijn. Je moet echt 15/20 min rijden voordat je op de 90/100 zit, bedrijfstemperatuur
Kan je vertellen dat ik dit natuurlijk extreem goed in de gaten hield maar zolang had ik echt niet nodig voor de olie 80 graden aantikte.
Draaide wel snel de snelweg op maar dit was met een aantal km's al goed.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Famous schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:51:
[...]

Kan je vertellen dat ik dit natuurlijk extreem goed in de gaten hield maar zolang had ik echt niet nodig voor de olie 80 graden aantikte.
Draaide wel snel de snelweg op maar dit was met een aantal km's al goed.
Hoe doe je dat? Bijna geen enkele auto heeft een thermometer voor de olietemperatuur. (enkele sportwagens uitgezonderd)

Wat je wel vaak hebt is een koelwater thermometer, maar koelwater is iets anders dan olie.

alles kan off-topic

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Ankona schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:14:
[...]

Hoe doe je dat? Bijna geen enkele auto heeft een thermometer voor de olietemperatuur. (enkele sportwagens uitgezonderd)

Wat je wel vaak hebt is een koelwater thermometer, maar koelwater is iets anders dan olie.
Bij golf 6 zit het gewoon opde mfd. Wijzertje is inderdaad voor koelwater, maar 1 van de menus van je mfd is gewoon je olietemperatuur. Staat altijd hierop. Snelheid/verbruik boeit me niet, olietemp wel.

Yazzzzz vette sportwagen min tiguan :D :+

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 04-01-2019 12:17 ]

• Famous
Ankona schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:14:
[...]

Zoals hierboven wordt gezegd heb je op je instrumentenpaneel/FIS gewoon een olietemperatuur functie.
Deze staat standaard uit ( -- ) maar wanneer de olie 50 graden aantikt kan je het gewoon aflezen.

edit;

Zoals dit dus
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/y_ksscak-7Y/maxresdefault.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Famous op 04-01-2019 12:20 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Zoals hierboven wordt gezegd heb je op je instrumentenpaneel/FIS gewoon een olietemperatuur functie.
Deze staat standaard uit ( -- ) maar wanneer de olie 50 graden aantikt kan je het gewoon aflezen.

edit;

Zoals dit dus
[Afbeelding]
Zo druk bezig met fotograferen dat je vergeet te schakelen?

7000rpm en dan 60 rijden :D

• The Eagle
  • Laatst online: 21:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zo snap ik die olitemperatuur ook wel ja. Valt me nog mee dat ie niet hoger is :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Famous
azz_kikr schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:37:
[...]

Zo druk bezig met fotograferen dat je vergeet te schakelen?

7000rpm en dan 60 rijden :D
* Engels paneel
* Lelijke flippers
* Lage km stand
* Hoge Trip

Dat is geen foto van mij :+
Denk trouwens dat het launch control is, gezien hij ESP uitheeft staan, DSG in de S-stand en hoog in de toeren zit.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

CaDje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:28:
De olie temperatuur is op te vragen in het digitale gedeelte van je dashboard onder rijgegevens oid. Deze komt zoals @Sjaak_Afhaak zegt vrij langzaam op gang, en wordt pas weergegeven boven de 50~55 graden.
Alleen als je dit als optie hebt. Op de Golf 6 was het misschien standaard, maar dat is het op de Golf 7 niet helaas.

En ja, het komt écht langzaam op gang. Maar ik vind sowieso dat het nu met de wat koudere temperaturen echt vervelend is dat er pas na 10 km enigszins warme lucht uit de ventilatieroosters komt geblazen. Zijn er tips om dat sneller op gang te brengen?

Dat van die olietemperatuur is trouwens van alle dagen, in mijn Kever heb ik ook een temp. meter geïnstalleerd (vooral voor de zomer) en daar duurt het door de open thermostaat soms wel een km of 20 voordat de meter boven de 80 graden komt in de Winter.

[ Voor 4% gewijzigd door Kuusj op 04-01-2019 12:47 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Famous
Kuusj schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:46:
[...]

Alleen als je dit als optie hebt.
En ja, het komt écht langzaam op gang. Maar ik vind sowieso dat het nu met de wat koudere temperaturen echt vervelend is dat er pas na 10 km enigszins warme lucht uit de ventilatieroosters komt geblazen. Zijn er tips om dat sneller op gang te brengen?
Auto in de garage zetten :D
Hier in de garage lopen tevens verwarmingsbuizen doorheen, het kan -10 zijn maar kouder dan 13 graden wordt het meestal niet.
Met dit weer is het 15/16 graden O+

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:07
[...]

Alleen als je dit als optie hebt. Op de Golf 6 was het misschien standaard, maar dat is het op de Golf 7 niet helaas.

Auto starten, steen op het gaspedaal en binnen even je koffie opdrinken, zo warm :P

Zonder gekheid
Volgens mij is er geen andere manier, op een standkachel na
Ik heb me er in ieder geval bij neergelegd, en de Eco diesel blokjes doen er nog eens een stuk langer over dan benzine blokken :+

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

De niet ecoblokken doen er nog langer over. Mijn 1.9 (had geen olietemp), had na 30km filerijden het metertje van koelwater net in beweging als het echt vriesde.

• De Tovenaar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-11 10:35
Post verwijderd i.v.m. verkeerde draadje. |:(

[ Voor 95% gewijzigd door De Tovenaar op 04-01-2019 15:18 ]

• Kuusj

Kuusj

Famous schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:47:
[...]

Auto in de garage zetten :D
Hier in de garage lopen tevens verwarmingsbuizen doorheen, het kan -10 zijn maar kouder dan 13 graden wordt het meestal niet.
Met dit weer is het 15/16 graden O+
Hmm ja daar staat de Kever dus al :+ De GTI staat onder een carport waardoor de ramen sowieso nooit bevroren zijn (wat al echt geweldig is). Bij de Kever komt trouwens na 3 bochten al lauwwarme lucht eruit, lucht langs de uitlaat FTW.

Ons wagenpark van snel warm naar niet snel warm :+:
Kever - 500 meter (1.6L, 1974)
Golf 3 Cabrio - 1 km (1.8, 1994)
Kia Picanto - 5km (1.2, 2014)
Golf 7 GTI - 10km (2.0, 2013)

Vraag me dan af hoe zo'n Golf 3 zo snel warme lucht kan produceren? En als die op temperatuur is doet de lucht bijna pijn aan je gezicht zo warm. Bij de Kever overigens ook, die lucht kan wel 80 graden worden haha.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

[...]

Dat is vrij normaal, de gemaakte warmte wordt eerst gebruikt om de motor sneller op bedrijfstemperatuur te krijgen i.v.m emissie eisen, daarna pas het passagiers compartiment in

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Famous
Het is trouwens zelfs een filmpje;

YouTube: APR Stage 3 VW Golf Mk6 R Acceleration

Inderdaad launch control :Y
Goede oude tijd :'(

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Dat van die olietemperatuur is trouwens van alle dagen, in mijn Kever heb ik ook een temp. meter geïnstalleerd (vooral voor de zomer) en daar duurt het door de open thermostaat soms wel een km of 20 voordat de meter boven de 80 graden komt in de Winter.
Een diesel kopen of de electrische kachel van een tdi inbouwen in een benzine wagen... heb zo al een paar benzine wagens gedaan. Kachel scoren van ebay en inbouw. Niet moeilijk en niet duur.
Ik heb na 1 minuut al warme lucht komen uit de roosters ook al is al de rest nog bevroren. 1000W aan electrische verwarming werkt wel lekker :p olie blijft even traag maar binenin toch lekker warm :p

Ps is geen standkachel. Op de 2’0 tdi (mk5/mk6) zit het std, geen idee van de 1.6. Op benzinewagens zit het niet.

Hier is uitleg mocht je intresse hebben :D
https://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=113468

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 04-01-2019 13:50 ]

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:31

mb1

Kuusj schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:53:
[...]

Ons wagenpark van snel warm naar niet snel warm :+:
Kever - 500 meter (1.6L, 1974)
Golf 3 Cabrio - 1 km (1.8, 1994)
Kia Picanto - 5km (1.2, 2014)
Golf 7 GTI - 10km (2.0, 2013)
De Picanto van m'n vrouw is uitgerust met stoel en stuurverwarming.
De auto zelf is idd vrij snel warm, maar met de stoel en stuurverwarming is het vanaf de eerste meters gelijk behagelijk!
Auto starten en als je op de hoek van de straat bent is het al behagelijk.
Die optie heeft ze nu voor vier jaar en ik had een optie voor een nieuwe Picanto GTline zonder stuurverwarming voor een heeeeeel scherpe prijs, maar die ging mooi niet door!
Dus uiteindelijk toch weer één mét gekocht die mag ze dinsdag ophalen😉

• Kuusj

Kuusj

mb1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:07:
[...]

De Picanto van m'n vrouw is uitgerust met stoel en stuurverwarming.
De auto zelf is idd vrij snel warm, maar met de stoel en stuurverwarming is het vanaf de eerste meters gelijk behagelijk!
Auto starten en als je op de hoek van de straat bent is het al behagelijk.
Die optie heeft ze nu voor vier jaar en ik had een optie voor een nieuwe Picanto GTline zonder stuurverwarming voor een heeeeeel scherpe prijs, maar die ging mooi niet door!
Dus uiteindelijk toch weer één mét gekocht die mag ze dinsdag ophalen😉
Die wat wij hebben is een R-cross, eigenlijk een comfort pakket, 5 deurs, geblindeerde achterramen en een gelimiteerd bumperpakket. Maar wat ik mis is de stoel/stuurverwarming. Over een jaar of 2 inruilen op een paar jaar oude GT-line met turbo blokje die het wel heeft (:

Dat winterpakket van VW is trouwens wel ook iets wat in onze volgende GTI gaat komen. Als je eenmaal stoel/stuurverwarming hebt meegemaakt wil je niet anders meer.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:31

mb1

Ik heb nu ook een 1.0 turbo 100pk voor haar gekocht😋
Die zijn trouwens voor een appel en een ei te chippen naar 145pk!
145 pk in een Picanto😇

• GerCor

GerCor

mb1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:45:
Ik heb nu ook een 1.0 turbo 100pk voor haar gekocht😋
Die zijn trouwens voor een appel en een ei te chippen naar 145pk!
145 pk in een Picanto😇
:O :Z

• ericafterdark
Famous schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:13:
[...]

Storing bij het regelapparaat?
Wel eens over gelezen (vaker) en die kosten zijn niet misselijk..

Hopelijk onder garantie?
De garage heeft het opgelost. Na het verversen van de DSG olie was blijkbaar een check of iets dergelijks niet juist uitgevoerd. Blij dat ik 'm weer mee heb.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:44
Maandag eindelijk de Golf in ontvangst nemen :). Morgen maar even met mn huidige Polo door de wasstraat en langzaam afscheid nemen. Zal niet zwaar worden gok ik; ik kijk erg uit naar mijn Golf met DSG :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Viper®
  • Niet online
Golf R, 641 pktjes

• GerCor

GerCor

Echt voor de liefhebbers. Ik heb er zelf helemaal niks mee. Auto van binnen helemaal slopen e.d.
Doe mij maar:

Kun je gewoon de openbare weg mee op. Wel even iets van € 70.000 extra neerleggen maar dan heb je ook wat.

• Famous
Leuk zon R36 bi-turbo blok maar in Nederland is daar bijna niet mee te rijden. Leuk in Duitsland om supercars mee te pesten.

Dit volstaat prima en tenminste betaalbaar :)
https://www.2dehands.be/a...n-golf-7-r-482823549.html

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:44:
Leuk zon R36 bi-turbo blok maar in Nederland is daar bijna niet mee te rijden. Leuk in Duitsland om supercars mee te pesten.

Dit volstaat prima en tenminste betaalbaar :)
https://www.2dehands.be/a...n-golf-7-r-482823549.html
Hihi, ik ken de verkoper. Dit karretje rijd best wel "deftig" ^^.

Geef mij dan toch maar:

Kan je alles me pesten + gewoon lekker op de openbare weg ^^ (al vond ik het sexier toen die nog met sequentiele bak rondreed). En nog gewoon lekker alle zetels erin :D

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 05-01-2019 13:54 ]

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:44:
Leuk zon R36 bi-turbo blok maar in Nederland is daar bijna niet mee te rijden.
Waarom niet?

[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 05-01-2019 14:14 ]

• Famous
azz_kikr schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:52:
[...]

Hihi, ik ken de verkoper. Dit karretje rijd best wel "deftig" ^^.

Geef mij dan toch maar:
[YouTube: Boba VW Golf Mk2 DSG AWD 8,76s @ 267kkmh Finsterwalde 2018]

Kan je alles me pesten + gewoon lekker op de openbare weg ^^ (al vond ik het sexier toen die nog met sequentiele bak rondreed). En nog gewoon lekker alle zetels erin :D
Maar dat kost weer een bak met geld :+

@GerCor het is ongelofelijk veel vermogen. Zon R36 blok blijft ook maar gaan.
Met 400pk zat ik al zo snel boven de toegestane snelheid, met weinig gas, en dat gaat met dit nog een heel stuk rapper.

Het is natuurlijk wel ontzettend gaaf als je het onder je reet hebt zitten :Y

Keer een R32 biturbo meegemaakt, zat toen rond 550pk, het is echt lomp geweld.

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:32:

Het mooiste is, vind ik. Je ziet het niet aan de auto en, ook niet onbelangrijk, je hoort het ook niet. Mooi ingetogen geluid en dan 740,8 pk zonder die kinderachtige pops en bangs die je onder de 300 pk al hebt. Echt een auto voor mij.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Maar dat kost weer een bak met geld :+

@GerCor het is ongelofelijk veel vermogen. Zon R36 blok blijft ook maar gaan.
Met 400pk zat ik al zo snel boven de toegestane snelheid, met weinig gas, en dat gaat met dit nog een heel stuk rapper.

Bwa, de auto zelf heb je voor minder dan 1000 euro. Pomp je er 20k a 30k in en je bent er bijna :D

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Vanochtend eens het opwarmen van de motorolie in de gaten gehouden tijdens het rijden. Na 8km verscheen 50 graden in beeld. Na 28 km tikte hij de 100 graden aan. Dit met een 1.5 TSI 130PK. Buitentemp: 8 graden, na 3km zat ik al op de snelweg @110km/h. M'n koelvloeistof zit na 2km al op de 90 graden :)

Hier staat tekst

• GerCor

GerCor

Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:10:
Vanochtend eens het opwarmen van de motorolie in de gaten gehouden tijdens het rijden. Na 8km verscheen 50 graden in beeld. Na 28 km tikte hij de 100 graden aan. Dit met een 1.5 TSI 130PK. Buitentemp: 8 graden, na 3km zat ik al op de snelweg @110km/h. M'n koelvloeistof zit na 2km al op de 90 graden :)
En toen? Ik vraag me dan af wat je met die gegevens moet. In Excel zetten en printen?

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
GerCor schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:02:
[...]

Het mooiste is, vind ik. Je ziet het niet aan de auto en, ook niet onbelangrijk, je hoort het ook niet. Mooi ingetogen geluid en dan 740,8 pk zonder die kinderachtige pops en bangs die je onder de 300 pk al hebt. Echt een auto voor mij.
Is dit dan niets voor jou?:
https://www.etuners.gr/au...big-turbo-kit-td04-98ron/
Mistubishi TD04 turbo, andere zuigers, intercooler, methanol injectie, uitlaat, etc.

300pk aan de krukas in je 1.4TSI SUPERgolf ;) :+

• The Eagle
  • Laatst online: 21:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle melden doet nav definitieve leaseauto in ontvangst :)
Grijze Passat Station 1.6 TDI DSG7 BMT Comfortline Business met de twee pakketten. En een wit interieur :D
Rijdt lekker, dieseltje moet wel werken maar dan had ie maar geen diesel moeten worden. Valt me iig alles mee, had hem trager verwacht.
Nou nog ff uitzoeken wat ik er allemaal op aangepast will hebben door een van de VCDS mannen :)
Oh ja, zit Discover Pro in 8)

Wel even twee vraagjes:
1) gisteren Android Auto voor het eerst gebruikt, maar dat ziet er niet uit :X :? Enorm onscherp / lage resolutie scherm, graphics van VW zelf zijn veel beter. Hoort dat? Collega die hem voor he had had een iphone dat zag er wel redelijk uit geloof ik. Maar dit is niet echt wat...

2) kan het home scherm ergens aangepast worden qua indeling? Ben het hele menu doorgegaan, maar niet te vinden. Moet iets simpels zijn volgens mij. Maar hoef die navi niet de hele tijd in beeld bijvoorbeeld. In 85% van de gevallen weet ik wel waar ik ben en hoe ik moet rijden :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GerCor

GerCor

AndRo555 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Is dit dan niets voor jou?:
https://www.etuners.gr/au...big-turbo-kit-td04-98ron/
Mistubishi TD04 turbo, andere zuigers, intercooler, methanol injectie, uitlaat, etc.

300pk aan de krukas in je 1.4TSI SUPERgolf ;) :+
Nee, want de R is ook al 300 pk. Kun je ook een R kopen. Waarschijnlijk net zo duur.

@The Eagle Kijk eerst even op YouTube. Niemand weet wat jij het liefst op jouw scherm hebt staan. d:)b

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

GerCor schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:26:
[...]

En toen? Ik vraag me dan af wat je met die gegevens moet. In Excel zetten en printen?
Printen en boven m'n bed hangen. Maar eigenlijk kwam ik even terug op de 'discussie' van een tweetal pagina's terug ;)

Hier staat tekst

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-11 14:24
Mijn Diesel in de Arteon is ook pas na 25-30km goed warm.
Na 8km moet ik de autosnelweg op en dan staat se olie nog op ‘- -‘, rij dan ook gewoon 130 km/h hoor. Gewoon rustig optrekken, in 7de is dat nog geen 2000rpm...

• MerijnB
  • Laatst online: 19:52
The Eagle schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:30:
Wel even twee vraagjes:
1) gisteren Android Auto voor het eerst gebruikt, maar dat ziet er niet uit :X :? Enorm onscherp / lage resolutie scherm, graphics van VW zelf zijn veel beter. Hoort dat? Collega die hem voor he had had een iphone dat zag er wel redelijk uit geloof ik. Maar dit is niet echt wat...

2) kan het home scherm ergens aangepast worden qua indeling? Ben het hele menu doorgegaan, maar niet te vinden. Moet iets simpels zijn volgens mij. Maar hoef die navi niet de hele tijd in beeld bijvoorbeeld. In 85% van de gevallen weet ik wel waar ik ben en hoe ik moet rijden :P
1) ja
2) nee

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• jorikdelaporik
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-04-2023
Dag allen, geinspireerd door het artikel op de frontpage over het Maken van je eigen navigatie systeem op basis van Android Auto, ben ik aan het kijken of ik mijn auto radio kan vervangen.
Ik heb een Polo Cross uit 2011 met een RCD310 unit. Deze zou ik graag willen vervangen door een mooi schermpje met Android Auto erop. Na wat Googlen kwam ik uit op de RCD340, iemand ervaring met deze radio en upgrade, of een alternatief?

[ Voor 16% gewijzigd door jorikdelaporik op 05-01-2019 21:40 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
RCD330G is wel een mooi alternatief voor ~200 euro. Wel zien dat je diegene hebt waarop ook android auto werkt. Als je even zoekt op RCD330 dan vind je best veel er over in deze thread.

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Heb nog niet teruggelezen naar de discussie, maar zelf viel het mij op hoe lang het duurt voor de auto goed warm is, ook binnen overigens. Volgende auto weer winterpakket.

Maar goed, probeer zelf altijd tot max 3k toeren te gaan en niet volgas. Lukt niet altijd, doordat ik nog geen kilometer van de oprit van de snelweg woon. 7e versnelling, 3k RPM +- 130km/u :+

Ook is mijn Polo 1jaar geworden :+
Tot nu toe geen storingen gehad. Wel wat kleine ziektes, voornamelijk DSG dingetjes.

- in Sport stand, van 1 ->2e versnelling geeft een bonk. Volgens mij begon dat al bij 30k op de teller.
- Van 6 naar 7e versnelling geeft ook een bonk bij niet warme motor.

Inmiddels heeft hij 54899 gelopen, krijgt netjes zijn (veel te dure) beurtjes. Hopelijk blijft alles heel de komende 2jaar. :+

• bobvdvalk
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-01 11:42
Eindelijk mag ik vanaf deze week ook mee doen met dit topic.

Eergisteren eindelijk mijn VW Polo Comfortline Business in ontvangst mogen nemen.

Ik ben er helemaal blij mee 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VdBkZvg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o5lNecB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zsv5abg.jpg

Rijd ook fijner dan ik dacht de DSG automaat :)

[ Voor 16% gewijzigd door bobvdvalk op 06-01-2019 12:53 ]

• jorikdelaporik
AndRo555 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:41:
RCD330G is wel een mooi alternatief voor ~200 euro. Wel zien dat je diegene hebt waarop ook android auto werkt. Als je even zoekt op RCD330 dan vind je best veel er over in deze thread.
Thanks, dat ziet er goed uit. Ik zie dat de upgrade eenvoudig is, basically plug-and-play. Weet je toevallig ook een draadloze variant? Het lijkt alsof de Android Auto alleen werkt wanneer je je telefoon via USB aansluit.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 21:20
jorikdelaporik schreef op zondag 6 januari 2019 @ 12:06:
[...]

Thanks, dat ziet er goed uit. Ik zie dat de upgrade eenvoudig is, basically plug-and-play. Weet je toevallig ook een draadloze variant? Het lijkt alsof de Android Auto alleen werkt wanneer je je telefoon via USB aansluit.
VAG heeft geen draadloze variant van Android Auto / Carplay

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Famous
Hebben O+
al zal de turbo het geluid niet goed doen

https://www.autoscout24.d...02-938a14d8906e?cldtidx=7

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Dat duurt lang.

De 1.0 TSI van mn ex zit binnen 10km op 90 graden en mijn 330i zit ook vaak al na 8km op temperatuur. Bizar snel. Lijkt eerder een koelvloeistof temp te zijn, maar het is toch echt een olie temp meter (mijn vorige 316i had ca 15-20km nodig).

• jorikdelaporik
Rainesh schreef op zondag 6 januari 2019 @ 13:51:
[...]

VAG heeft geen draadloze variant van Android Auto / Carplay
Ah, bedankt.
Ik denk dat dit wel te hacken valt voor de RCD330. RCD USB-in -> [bluetooth-to-usb converter] -> Bluetooth op je phone. De converter kan dan een USB stick die dezelfde data uitzend alsof je je phone verbonden hebt. Klinkt als een leuk weekend hack project. 8)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

jorikdelaporik schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Ah, bedankt.
Ik denk dat dit wel te hacken valt voor de RCD330. RCD USB-in -> [bluetooth-to-usb converter] -> Bluetooth op je phone. De converter kan dan een USB stick die dezelfde data uitzend alsof je je phone verbonden hebt. Klinkt als een leuk weekend hack project. 8)
Tegen de tijd dat je alles dan aangesloten en gekoppeld hebt + een stukje muziek gevonden hebt wat naar je zin is hád je ook al op de plaats van je bestemming kunnen zijn :9

Hier net overigens ook eens gekeken hoe snel m'n olietemperatuurmeter in m'n Golf VII een teken van leven ging geven ná een koude start bij een buitentemperatuur van 6,5o Celsius. Ná iets meer dan 5Km rijden in de derde / vierde versnelling (binnen bebouwde kom) sprong 't ding van "---" op 50o. Nou heb ik de "Automatische Koelvloeistofverwarming" (2.0TDi) daarbij wel altijd aan staan maar volgens mij doet dat niet veel af aan het sneller/trager opwarmen van de olie en is dat alleen om de temperatuur in het interieur sneller op een aangename waarde te kunnen krijgen (functie zit ook onder de verwarmingsopties van het interieur weg gemoffeld).

Normaliter ga ik met die zelfde afstand de snelweg op dus op zich zit er dan al voldoende temperatuur in het blok om normaal op de snelweg te kunnen gaan rijden met 130Km/h. waarbij 't blok amper 2000Rpm's hoeft te maken.

[ Voor 44% gewijzigd door Will_M op 06-01-2019 16:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 86 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS