Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.754 views

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle alvast melden doet.
Rij nu een Golf Variant in de shortlease, wordt een permanente Passat variant Comfortline Business 1.6TDI BMT DSG7 met twee pakketten er op. Hele mond vol, dus ik heb hem aangezien ie Urano Grey (gewoon standaard grijs dus :+) is maar bij voorbaat "Das Boot" gedoopt :P

Zou ik als het goed is een hoop plezier aan moeten beleven. Wit interieur - dat wordt nog even leuk met twee kleine kids maar dat gaan we zien :)

Begin januari ophalen / omruilen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

yamahabest schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:26:
Hier is wel een topic met soortgelijke problemen: http://www.navigatiehelps...-2-werkt-niet-t19178.html.

Wat bedoeld hij hier eigenlijk mee: "Ja, hij herkent de verkeersborden wel maar doet er niks mee."?
Hoe weet hij dat de verkeersborden wel herkend worden? En wat zou er door die Audi mee gedaan moeten worden?
De snelheid aanpassen aan wat de borden aangeven. Wat heb je anders aan verkeersbordenherkenning?

Overigens, ander dingetje. De Caddy's voorzien van de meest recente update Kaarten. Rij ik vanuit Lemmer naar Groningen. Zoals al eerder gemeld, Knooppunt Joure is aangepast. Vervelender is dat de navigatie vrijwel de gehele snelweg aangeeft dat er een inhaalverbod geldt. :? 8)7 |:(

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 21-12-2018 22:50 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 21:20
GerCor schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:18:
Zo, net de kerstborrel van de zaak (bij de Chinees) achter de kiezen. Ik zat te kletsen met onze verkoper AKA sales manager die in een Audi rijdt. Ik vroeg hem naar verkeersbordenherkenning. Hij zegt: 'heb ik wel maar het werkt niet in Nederland'. Dus ik: 'huh?' Ja, hij herkent de verkeersborden wel maar doet er niks mee. In Duitsland werkt het wel maar in Nederland is het niet toegestaan.

Nooit van gehoord. Klopt die informatie wel want hij heeft dat weer van het bekende Pouw Zwolle?
Dat is predictive efficiency assist (ofzo) dat werkt inderdaad niet in NL, want ze hebben daar de vergunning/licentie niet voor. Auto past zich automatisch aan de snelheid bij het lezen van een verkeersbord. Normale verkeersbordenherkenning werkt wel gewoon. In Belgie en Duitsland werkt het wel gewoon prima.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 13:32
GerCor schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 22:45:
[...]

De snelheid aanpassen aan wat de borden aangeven. Wat heb je anders aan verkeersbordenherkenning?
Dus je vroeg niet naar de verkeersbordherkenning, maar naar het regelen van de cruisecontrol op basis van verkeersborden. De verkeersborden worden namelijk blijkbaar prima herkend... ;)

• GerCor

GerCor

Ik vroeg of het verboden is in Nederland. Dat was namelijk het antwoord van Pouw Zwolle. En @Rainesh bevestigt dat in zijn antwoord. Ik zie nergens in mijn vraag iets over Cruise Control staan. Hij heeft de Audi uit Duitsland, en daar werkt het prima. Volgende vraag was: hoe weet de auto dat hij in Nederland is? Zal wel GPS zijn, gok ik.

[ Voor 27% gewijzigd door GerCor op 22-12-2018 00:23 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rainesh
GerCor schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 00:21:
Ik vroeg of het verboden is in Nederland. Dat was namelijk het antwoord van Pouw Zwolle. En @Rainesh bevestigt dat in zijn antwoord. Ik zie nergens in mijn vraag iets over Cruise Control staan. Hij heeft de Audi uit Duitsland, en daar werkt het prima. Volgende vraag was: hoe weet de auto dat hij in Nederland is? Zal wel GPS zijn, gok ik.
Is inderdaad op basis van GPS. Parameters laten het niet toe dat het systeem in NL werkt. Dat hij niks zegt over cruise control is weer teken van gebrekkig kennis over de systemen......;)

• yamahabest
Ik vroeg of het verboden is in Nederland. Dat was namelijk het antwoord van Pouw Zwolle. En @Rainesh bevestigt dat in zijn antwoord. Ik zie nergens in mijn vraag iets over Cruise Control staan.
Dat geeft maar aan dat het in je verhaal duidelijker was dat je bij de Chinees was geweest, dan dat wat je werkelijk bedoelde.
Gelukkig heeft @Rainesh wel aan een half woord genoeg. :)

• GerCor

GerCor

Dat kan.

Maar misschien lees jij niet alles wat ik hier allemaal schrijf. Is ook niet verplicht uiteraard.

Pouw, de Volkswagen dealer uit Zwolle zegt wel vaker iets wat helemaal niet klopt.

Zo zouden inklapbare spiegels achteraf op een TT niet mogelijk zijn en bestaat er ook geen originele achteruitrijcamera voor een TT. Beide zijn onzin.

Daarom noemde ik wederom Pouw die aan onze verkoper had verteld dat het verboden is in Nederland dat verkeersbordenherkenning iets met het herkennen van verkeersborden doet anders dan ze tonen op een display. Maar @Rainesh geeft nu dus aan dat het klopt: geen licentie.

EDIT: ik weet zelf ook niet wat mogelijk is met verkeersbordenherkenning. Maar wat ik zou kunnen bedenken:

- Cruise Control: auto past de snelheid aan
- Lane Assist: je kunt niet inhalen bij een inhaalverbod. (vaak staan daar geen verkeersborden)
- Gesloten verklaring, eenrichtingsverkeer: auto komt tot stilstand.

En dan is het, wat mij betreft, vergelijkbaar met ACC en stel je jezelf de vraag: wil ik dat eigenlijk wel?

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 22-12-2018 01:12 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor Dat laatste zinnetje in je post zegt eigenlijk ALLES!! (y)

IK rijd in m'n auto, niet één of andere techneut van VAG welke programmeert hoe m'n auto mag en kan gaan reageren op verkeersborden en/of wegbelijning.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Drama import verslag Polo GTI AW 2018

Zo, het grootste deel van mijn Polo GTI import avontuur is voorbij.
BPM aangifte is gedaan, en nu is het wachten tot ik kan betalen, en ik eindelijk met de GTI de weg op kan.
Allereerst...een maand terug overwoog ik de Polo GTI niet eens als optie, en na 700km zie ik er echt mijn perfecte droomauto in.

Even los van wat de emotie bij een nieuwe aankoop met je doet:
  • Ik heb de eerste 680km 130 gereden op de Adaptive Cruise Control, in ECO-mode, met 4x stop&go file verkeer. Gemiddeld verbruik 5.4l/100km. Bijzonder laag voor een DSG6 automaat met 200pk die in 6.4 seconden naar de honderd sprint!
  • De laatste 20km toch niet meer in kunnen houden, sport modus aan, automaat in de sportstand, en volle kickdown. Wat...een...geweld. Je rijdt 200 voordat je het goed en wel in de gaten heb, en heb uit goede bron vernomen dat je 246 op de klok kunt krijgen.
  • De twee vorige punten samen in één auto _/-\o_
  • De nieuwe Polo is echt een volmondige aanrader. Kan alleen praten over de GTI motorisering, maar ik doel hier meer op de koets in het algemeen. Ik kan met 1.96 goed achter mezelf zitten, de kofferbak biedt voldoende plek voor echt veel bagage en je kunt met wat investering de uitrusting zo luxe maken als je maar wilt.
  • Ik werk sinds een jaar gewoon voor een baas, en wil dus geen schreeuwerige auto. In de ECO-stand lijkt het alsof er een vlinderklep gewoon dichtzit. Zet je hem echter in Sport-mode, dan gromt, blaast en ploft en knalt de auto echt non-stop. Heerlijk om even de hooligan uit te hangen af en toe, terwijl je toch gewoon beschaafd 's ochtends bij kantoor aan kunt komen.
  • Veel aandacht onderweg. Lang niet altijd positief. Heb me behoorlijk geërgerd aan 'petjes' die naast je komen rijden en aangeven te willen racen op de snelweg, of bij het stoplicht naast je staan en continue hun motor revven in de hoop dat je een stoplicht sprintje met ze gaat doen. Daarnaast ook in de eerste 20 kilometer al contact met de politie. (Ik reed de eerste 680km gewoon netjes 130 remember.. dus ik reed erg rustig. Bleek dat juist op te vallen, en in combinatie met het eendagskenteken reden om een praatje te maken. Na 5 minuten reden we weer zonder waarschuwingen, boetes oid.)
Maar wat een ellende was het hele traject. De auto zelf is in perfecte staat, toestand en conditie, maar de ervaring van het importeren zelf was dramatisch.

Op de heenweg, met nog 40 kilometer tot aan de dealer te gaan, krijgen we telefoon dat de dealer de Duitse papieren nog niet van de bank ontvangen heeft. Gek, want het contract was al weken getekend.

"Ja vergeten... ik stuur ze later wel op"

Uitgelegd dat dat geen optie is, omdat ik geen auto mee wil nemen en dan maar moet hopen dat de DPD de boel niet kwijtraakt. Dan kan ik gaan uitzoeken dat ik 'm toegelaten krijg. Veel stress en drama. Bij aankomst bleken de papieren er inderdaad NIET te zijn. Veel in m'n gedachten gevloekt. In overleg met de verkoper afgesproken om op dom geluk door te rijden naar het hoofdkantoor waar de papieren mogelijk zouden zijn aangekomen.

40 minuten gereden. Na 10 minuten het hoofdkantoor doorzocht te hebben komt de verkoper zichtbaar gestressed terug, zonder papieren. Niks.

Even overlegd, en besloten de deal dan maar tot morgen af te blazen. Wel aangegeven dat dat zo'n 1500 euro aan kosten zou opleveren in verband met nieuwe kentekens, dagkenteken, verzekering etc, en risico gaf op hogere BPM als de keuring niet meer voor 1 jan plaats kon vinden. Aangekondigd ook die kosten bij de dealer neer te leggen. Zoals je zou verwachten resulteerde dat in nog wat meer stress.

Staan we elkaar verontschuldigingen aan te bieden, wanneer net de DPD voor komt rijden met mijn papieren! Snel alles afgeraffeld qua handtekeningen, in de auto van de verkoper terug naar de eerste dealerlocatie waar mijn Polo GTI nog stond en snel rijden nu er nog daglicht en verzekeringsdekking was! Even snel gebeld met de verzekeraar om te bevestigen dat ik groen licht had, en gevraagd of ze zouden bevestigen dat ik verzekerd was als de Duitse politie me zou staandehouden. Alles positief en groen licht dus wij de Autobahn op.

Maar daar kwam probleem twee. Een onbekend nummer belt. Ik neem op, en een hoorbaar paniekerige medewerkster van de grote verzekeraar aan de telefoon. "U zegt net Duitse politie, dus u gaat rijden in Duitsland? Meneer wij kunnen u helemaal niet verzekeren in Duitsland maar alleen in Nederland aangezien de auto nog geen permanent kenteken heeft! "

Dus ik zeg dat ze daar behoorlijk laat mee is omdat ik niet alleen al in Duitsland ben, maar ook al met de auto onderweg ben!

"Geen meter meer rijden! Direct stoppen, ik ga het intern escaleren want u heeft geen dekking nu!"

Om een lang verhaal kort te maken hebben we 2 uur langs de kant van de weg gewacht op een rustplaats op antwoord van de verzekeraar zonder iets van de verzekeraar te horen. Nog een paar keer gebeld, maar telkens het verzoek om te wachten tot ik werd teruggebeld.. Blijkt dat ze alle telefonische gesprekken er in de vorm van bandopnames hebben bij gepakt om te achterhalen of mij inderdaad dekking in Duitsland was beloofd, of dat ik dat er zelf bij verzonnen had.

De conclusie was dat ik meerdere keren expliciet had gevraagd of ik dekking in zowel Nederland als Duitsland had, en dat de telefonisch-medewerkers maar positief bleven antwoorden, althans dubbelzinnig reageerden. Ze hebben besloten om mij daar geen slachtoffer van te laten worden en de dekking toch in Duitsland af te geven, maar wel met een hele vieze rare bijsmaak:

"U heeft nu volledige allrisk voor de aanschafwaarde dekking in Nederland en Duitsland, maar alleen als u de snelste of meest logische route rechtstreeks naar huis volgt. Daarvoor betaalt u nu niets, maar daarna wil *naam verzekeraar* geen zaken meer met u doen en u zult de auto daarna elders moeten verzekeren."

Sta er nog steeds versteld van...en weet nog steeds niet of dit nu echt is of dat het gewoon een zure medewerker betreft die dat er even uitgooit uit frustratie., maar goed we zijn doorgereden naar huis en hij staat nu veilig in een verzekerde opslag die ik gehuurd heb. Wachten op het BPM-betaalverzoek, de kenteken-card en dan eindelijk de weg op met vrienden en familie.

Kan niet wachten!

[ Voor 14% gewijzigd door DutchManticore op 22-12-2018 02:04 . Reden: Leesbaar gemaakt ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• GerCor

GerCor

@DutchManticore Maar geen enkele foto van de GTI. Tsssssss. :+

• DutchManticore
GerCor schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 02:12:
@DutchManticore Maar geen enkele foto van de GTI. Tsssssss. :+
Even wachten op de kentekens nog (en dus de verzekering).
Dit is letterlijk bijna de enige foto die ik nu gemaakt heb en wil/kan delen.

Op de rest kun je de huidige stallingslocatie zien of achterhalen en dat ga ik hier nu in deze fase niet tonen.

https://ibb.co/x3qfmjQ

[ Voor 5% gewijzigd door DutchManticore op 22-12-2018 02:38 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Fraaie bak!

Verder alleen maar eens met je analyse. Zelfs met de helft minder PKs is dat best leuk, alleen klinkt het dan niet zo indrukwekkend :').

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Het eerste wat je leest over import is toch het kenteken/verzekering van/in Duitsland?
Je kan twee kentekens tegen een laag bedrag kopen, 1 voor 1 dag en de ander voor 7 dagen verzekering (geel of rode strip aan de linkerzijkant).

Ondanks de blur zie je hier nog de ééndagskenteken;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bnypSeI2vI6k0j6ZYEtSkhvF/full.jpg

Verder blij wezen dat het achter de rug is *O*
Beetje stress hoort er ook wel bij, houd het spannend :+
ben wel eens 2 uur enkele reis Duitsland in gereden voor een auto die ik gereserveerd had, ‘S ochtends nog gebeld en bij aankomst, met autoambulance, ding verkocht :F
Lekker genieten van de auto en opzoek naar een verzekeraar die wel goede service heeft.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:44
@DutchManticore Gefeliciteerd met je gave Polo! Die dingen zijn serieus rap tegenwoordig, ik stond er toevallig laatst achter een bij het stoplicht en moest echt volgas om erachter te blijven. En zoals je zelf al aangeeft is het tegenwoordig gewoon een serieuze auto qua ruimte, afwerking en luxe. Jammer van de ellende met het importeren, maar dat ben je vast snel vergeten straks ;)

Als je niet van uitdaging bij het stoplicht houdt zou ik de GTI badge eraf halen. Dat is voor 99% toch de enige indicatie dat er te sporten valt. Ik zou dat sporten juist wel leuk vinden.

En het is nog mooier en strakker ook, ik de-badge elke auto. Het eerste wat ik doe, tezamen met randloze kentekenhouders en kentekenplaten met opgelegde letters. :+

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-11 12:48
Jezus @DutchManticore wat een rampverhaal zeg, maar over een aantal dagen gelukkig snel vergeten. De Polo AW is idd heel volwassen, heb zelf in de 1.0 tsi comfortline R DSG gereden en dat is al heerlijk vertoeven, laat staan met een 2.0 :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lekker bakkie @DutchManticore had hem alleen wel sneller verwacht van 0...100.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Tylen schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 10:32:
Lekker bakkie @DutchManticore had hem alleen wel sneller verwacht van 0...100.
De vw aandrijflijnen zijn niet het van het en het onderstel al zeker niet. Polo is leuke wagen, ziet er goed uit, groter dan verwacht maar te saaie aandrijflijn en belabberd afgesteld onderstel.

De up gti doet het in dat opzicht veel beter (maar veel te klein). (Met beiden gereden)

Congrats on the aankoop tho

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Daar moet je juist toch blij om zijn dat het niet werkt? Auto moet mij niet gaan vertellen hoe hard ik mag rijden..... Dat doe ik wel. 🤨.

Ik zal wel van de oude stempel zijn. Maar ik vind al die rijsassisten echt overbodig en irritant. Behalve parkeersensoren dan.

@DutchManticore

Waar heb je die eendagsplaten geregeld dan? Bij het importeren van de Type R van mijn vrouw heb ik dat door een bedrijf gedaan die platen inclusief verzekering af gaf.

Maar wel stressen zo zeg.... Nu kan het alleen maar beter gaan... Veel plezier er mee.

[ Voor 15% gewijzigd door wackidth op 22-12-2018 12:10 ]

.

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:04:
Ik zal wel van de oude stempel zijn. Maar ik vind al die rijsassisten echt overbodig en irritant. Behalve parkeersensoren dan.
Ik vind CC anders heerlijk relaxed rijden.

• wackidth
GerCor schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 12:20:
[...]

Ik vind CC anders heerlijk relaxed rijden.
Hahaha nee tuurlijk CC is fijn... Maar ACC nog steeds niet aan gewend.

.

• JB076
  • Nu online
Het scheelt misschien dat ik jaren met grote bestelbussen heb gereden, maar op een formaatje Polo hoef ik echt geen parkeerhulp. Dan liever (A)CC.

• GerCor

GerCor

JB076 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:50:
Het scheelt misschien dat ik jaren met grote bestelbussen heb gereden, maar op een formaatje Polo hoef ik echt geen parkeerhulp. Dan liever (A)CC.
Bestelbussen, in dienst bij koeriers, hoeven ook geen parkeerhulp. Zaak is dat de alarmverlichting werkt. Flikker maar neer, lampjes aan, het overige verkeer kan kapotvallen want je bent aan het werk.

bijsluiter
(ironie mensen, ironie)

• DutchManticore
Waar ik nog wel even mee zit.

Ik rijd 25.000km per jaar, en ik heb mijn Polo GTI met 19.000 gekocht.

Dat betekent dat ik na 12 maanden al op 44.000km zit.

Ben net even op het internet aan het zoeken geslagen en je ziet schokkend veel Polo en Golf GTIs te koop staan met tellerstanden ver onder de 30.000km. Zelfs van 3 of 4 jaar oud.

Waarom zijn er zoveel mensen die helemaal geen of bijna geen kilometers met GTIs afleggen?

Het voelt een beetje alsof ik nu een auto heb gekocht die in de ogen van de meeste mensen met 60.000km al compleet afgeschreven wordt beschouwd?!

Ik heb verlengde fabrieksgarantie tot 2021 of 80.000km

[ Voor 4% gewijzigd door DutchManticore op 22-12-2018 15:34 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JB076 schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:50:
Parkeersensoren is iets anders dan parkeerhulp. (Tenminste in mijn ogen that is)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:04
Gister mijn Golf opgehaald, alles is top, ACC is wel wennen zeg, niets waar we niet overheen komen. Appconnect is ook geinig, moet daar nog wat meer mee spelen. Heeft iemand toevallig een link welke apps ondersteund worden?

Google.maps, Wase, spotify, maar verder kon ik niets vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Goldman op 22-12-2018 15:25 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• GerCor

GerCor

DutchManticore schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:23:

Ben net even op het internet aan het zoeken geslagen en je ziet schokkend veel Polo en Golf GTIs te koop staan met tellerstanden ver onder de 30.000km. Zelfs van 3 of 4 jaar oud.

Waarom zijn er zoveel mensen die helemaal geen of bijna geen kilometers met GTIs afleggen?

Het voelt een beetje alsof ik nu een auto heb gekocht die in de ogen van de meeste mensen met 60.000km al compleet afgeschreven wordt beschouwd?!

Misschien omdat GTI rijders een mooie sportieve auto willen en het merendeel een auto heeft als vervoermiddel?

• DutchManticore
GerCor schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:00:
[...]

Misschien omdat GTI rijders een mooie sportieve auto willen en het merendeel een auto heeft als vervoermiddel?
Een auto heeft als vervoersmiddel?!
Naast de GTI nog bedoel je?

• GerCor

GerCor

DutchManticore schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 16:53:
Een auto heeft als vervoersmiddel?!
Naast de GTI nog bedoel je?
Ook, die zullen er ook zijn. Maar ik bedoel, wij zijn autofanaten maar het overgrote deel van rijdend Nederland zal het een worst zijn in welke auto ze van A naar B rijden. Ik heb bijvoorbeeld -nog- een zwager die, als je iets over zijn auto vraagt, je aankijkt of hij de moeilijkste som ter wereld moet oplossen. Zijn antwoord is dan ook steevast: 'geen idee, auto's interesseren mij echt helemaal niks'. Hij weet alleen dat hij een trekhaak heeft. Die heeft hij nodig voor als hij op vakantie gaat.

GTI is voor autoliefhebbers. Wie betaalt er anders een onevenredige meerprijs voor iets meer snelheid?

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Goldman schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:24:
Gister mijn Golf opgehaald, alles is top, ACC is wel wennen zeg, niets waar we niet overheen komen. Appconnect is ook geinig, moet daar nog wat meer mee spelen. Heeft iemand toevallig een link welke apps ondersteund worden?

Op de site van Apple staan de apps.
https://www.apple.com/ios/carplay/

Flitsmeister is een beta van beschikbaar. Werkt ook via een navigatie kaart i.p.v. zoals op de app een lijst met alle flitsers.

Acc is zeker wennen maar ik vind het persoonlijk een goed systeem. Standje comfort en het rijdt prima.

Foto’s trouwens?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gefeliciteerd met de GTI, leuk dat je er erg content mee bent.
Heb hem zelf nu 6 maanden. Verder een leuke auto, maar mij valt hij wat tegen.
Vooral kleine zaken zoals de ACC niet kunnen omzetten naar normale cruise, TC niet kunnen uitzetten of in sport zonder dat front assists miet meer werkt. Vervolgens als je ACC aanzet is gelijk je TC weer aan.
Mijn oude 2012 polo gti met 1.4 voelde sneller aan, 6,5 tot de honderd?. standaard 180pk maar een stuk lichter. gechipped 214pk.
Nieuwe polo heeft een 2.0 motor maar is amper sneller, waarschijnlijk omdat hij anders richting de golf GTI gaat. Chiptuning is nog niet mogelijk, het voelt wat raar aan, volgens mij moet er veel meer uit de motor te halen zijn.
Misschien ligt het aan mij en ben ik verpest, of te hoge verwachtingen. Geen idee.

Wat betreft je punt over het geluid, volgens mij is het uitlaatgeluid gewoon een sound actuator en niet een klep in het uitlaatsysteem.
Inrijden hoeft zover ik weet eigenlijk niet meer. De motoren komen niet zonder draaiuren uit de garage.
Heb eens gelezen dat de eerste kilometers het belangrijk is dat de zuigerringen zich goed kunnen zetten en juiste afsluiting geven. Dit kan je voor elkaar krijgen door met een warme motor in hoge versnelling gas te geven, hierdoor wordt de motor belast en kan alles inwerken.

Lijkt een beetje alsof de polo GTI net iets te snel in elkaar gezet is en er links en rechts nog wat kleine kinderziektes inzitten.

6 maanden een GTE gereden en ik moet zeggen dat rijdt ook zeker niet slecht. Verschil tussen de polo en golf is er toch wel. 200+ pk met elektromotor gaat ook als de brandweer.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Ik heb zojuist een Polo uit 2003 (automaat, met 86k op de teller) uit Duitsland gehaald. Ook leuke ervaring met het importeren van zo'n auto. Integenstelling tot het verhaal hierboven gewoon netjes een duits exportkenteken plus Europese verzekering afgesloten (kosten: 120 euro). Daarna rustig naar Nederland teruggereden en ergens na de kerst maar eens langs de RDW voor keuring. Hij is in maart nog langs de TüV geweest en dus tot 2020 gekeurd. Verder hele nette bak alleen niet heel zuinig (1:14) en zwaarder (leeg: 1128kg) dan ik had gedacht. Iemand nog goede aanraders voor garages in Groningen waar ik onderhoud kan laten plegen mocht dat tzt nodig zijn?

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-11 14:31

NickvB

Web/App Developer

Hi medeTweakers

Ik heb sinds kort een Polo 9N 1.4 uitvoering Athene uit 2004. Is de Athene een speciale uitvoering? Kan er zelf niet 123 iets over terugvinden.

(Van origine een Duitse auto.)

• GerCor

GerCor

Whahaha, wat een aanfluiting die spiegelkappen. Gaan direct weer retour.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tkTkT2kvHuJJHtFJ3iL8zzYI/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/biG2EjRBjT61AZ4SGxOur2px/full.jpg

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11 12:58

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

NickvB schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:09:
Hi medeTweakers

Ik heb sinds kort een Polo 9N 1.4 uitvoering Athene uit 2004. Is de Athene een speciale uitvoering? Kan er zelf niet 123 iets over terugvinden.

(Van origine een Duitse auto.)
Ik kan voldoende 2e hands Polo Athene's vinden, maar meer dan dat is tussen januari 2004 en januari 2005 is geleverd ook niet. Ik denk dat ik wel weet waar de naam vandaan komt, de Olympische Spelen van 2004 was in Athene. Zal wel een actie modelletjes zijn geweest met wat opties...

Edit: Ah kijk toch wat gevonden, even breder zoeken dan Polo
https://www.autozine.nl/v...resenteert-olympisch-team
De Polo Athene biedt bovenop standaarduitrusting (onder meer boordcomputer, voor- en zijairbags, ABS en stuurbekrachtiging) extra's als Climatic, elektrische ramen, centrale deurvergrendeling, Easy Entry, in hoogte verstelbare voorstoelen colorpakket, 'Athene' bekleding, speciale achterlichten, brede banden 185/60 R14 en speciale wieldoppen. De totale waarde van deze extra's bedraagt 2.525 euro, de consument betaalt 495 euro. De Polo Athene is leverbaar vanaf 14.975 euro voor de 1.2 16V benzine (65pk/48 kW).

[ Voor 36% gewijzigd door DerOllie op 22-12-2018 19:55 ]

www.youtube.com/DerOllie

• yamahabest
GerCor schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat is er mis mee?

• GerCor

GerCor

Je moet ze over de bestaande spiegelkappen vastplakken. Er zitten geen 'clipjes' aan. Kijk maar op de foto. Zitten plakstrippen aan de binnenzijde. :(

• Famous
DutchManticore schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:23:

Ik denk dat de Polo GTI (vooral) nieuw gekocht wordt voor de vrouw als boodschappen auto. Weinig mensen van mijn leeftijd (25/30) die het nieuw kopen en de km’s maken.

Afgeschreven denk ik totaal niet maar 44k is natuurlijk wel ver boven het gemiddelde.
Dit resulteert standaard in een lagere restwaarde.

Lekker genieten de van de auto en niet te druk om maken, het is niet dat je een Golf 4 R32 met lage km’s rijdt..

• Viper®
  • Niet online
In mijn oude GTI reed ik ook 30k+ per jaar. Wat, zelfs in de GTR reed ik 30k+, lekker benzine zuipen :')

Diesel wordt ook steeds minder interessant.
Auto niet gebruiken of binnen laten staan is ook niks. Gewoon afraggen die shizzle

[ Voor 39% gewijzigd door Viper® op 22-12-2018 21:08 ]

• Scrtz
Viper® schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:06:
In mijn oude GTI reed ik ook 30k+ per jaar. Wat, zelfs in de GTR reed ik 30k+, lekker benzine zuipen :')

Diesel wordt ook steeds minder interessant.
Auto niet gebruiken of binnen laten staan is ook niks. Gewoon afraggen die shizzle
Juist, lekker rijden! Laten staan is ook zo zonde en dan betaal je ook veel aan alleen al belasting en verzekering. En zo speciaal is een GTI nu ook weer niet, iig niet om een 2e auto langs te nemen.

• Viper®
  • Niet online
Ben nog steeds erg benieuwd naar wat ze kunnen met chiptunen van deze motor. 250+ moet makkelijk kunnen. De tracion control in sport mode rijdt wel lekker. Jammer dat ze geen mechanisch sperdiff optie hebben gedaan zoals bij de golf gti en sport pack. Golf met opties zat alleen over de 50k

• DutchManticore
Famous schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 20:46:
[...]

Ik denk dat de Polo GTI (vooral) nieuw gekocht wordt voor de vrouw als boodschappen auto. Weinig mensen van mijn leeftijd (25/30) die het nieuw kopen en de km’s maken.

Afgeschreven denk ik totaal niet maar 44k is natuurlijk wel ver boven het gemiddelde.
Dit resulteert standaard in een lagere restwaarde.

Lekker genieten de van de auto en niet te druk om maken, het is niet dat je een Golf 4 R32 met lage km’s rijdt..
Lol dat boodschappen wagentje voor de vrouwverhaal kan ik niet helemaal plaatsen.
Maar goed. Ik ben 28, en ik maak de kilometers wel. De GTI wordt gewoon mijn daily, en in het weekend kan ik er lekker de autobahn mee op.

Jammer de pam, dan maar afschrijven.
Voorlopig heb ik veel te veel plezier van dit ding om 'm weg te doen, afgaande aan de rit naar Nederland tijdens import.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchManticore op 22-12-2018 23:08 ]

• Scrtz
DutchManticore schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 23:07:
[...]

Lol dat boodschappen wagentje voor de vrouwverhaal kan ik niet helemaal plaatsen.
Maar goed. Ik ben 28, en ik maak de kilometers wel. De GTI wordt gewoon mijn daily, en in het weekend kan ik er lekker de autobahn mee op.

Voorlopig heb ik veel te veel plezier van dit ding om 'm weg te doen, afgaande aan de rit naar Nederland tijdens import.
Ach zo hoort het toch ook, je koopt en houdt een auto niet nieuw voor de volgende eigenaar ofzo, net als een smartphone waar mensen 20 hoesjes en protectors omheen stoppen, vreselijk.

• wackidth
Goldman schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 15:24:

Als je een beetje verstand hebt van Android en een telefoon bezit die geroot is kun je er veel meer op krijgen. Zelfs OBD gegevens van de Golf. Turbodruk G krachten etc etc. "VAG performance monitor"

"Videostream" en app waar je full screen YouTube kunt afspelen.
"AAMirror" scherm van je telefoon op het scherm
"Carnotifier" spreekt elke notificatie uit van jouw telefoon. Zelfs hele mails.

[ Voor 15% gewijzigd door wackidth op 23-12-2018 07:53 ]

.

• wackidth
GerCor schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 19:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh oh oh... Das jammer man... Ik heb daar wel op gelet kappen met "lipjes" Hopen dat ze ook overeenkome met het plaatje.

.

• wackidth
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door wackidth op 23-12-2018 07:48 ]

.

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op zondag 23 december 2018 @ 07:46:
[...]

Oh oh oh... Das jammer man... Ik heb daar wel op gelet kappen met "lipjes" Hopen dat ze ook overeenkome met het plaatje.
Ik wist niet eens dat het bestaat. Ik had beter moeten kijken. Maar waar ik het heb besteld is in het Frans. Hebben ze heel handig geen foto van de binnenkant. Nu dezelfde als jij besteld. Daar is wel te zien dat er aan de achterzijde clipjes zitten. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hN1jYrYHhP1JCfxn0MCV97Cp/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 25-12-2018 12:45 ]

• Famous
DutchManticore schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 23:07:
[...]
En dat is het belangrijkste!

Wat betreft boodschappen auto is het natuurlijk een bak geld voor een auto. Geen idee wat het kost maar ik denk dat de GTI wel over 30k nieuw gaat.
Kan mezelf heel goed voorstellen dat je dan kiest voor een 2e handse Golf 7 R of Clubsport, meer auto en vermogen, die tevens een stuk minder afschrijft.

• DutchManticore
Famous schreef op zondag 23 december 2018 @ 15:47:
[...]

En dat is het belangrijkste!

Wat betreft boodschappen auto is het natuurlijk een bak geld voor een auto. Geen idee wat het kost maar ik denk dat de GTI wel over 30k nieuw gaat.
Kan mezelf heel goed voorstellen dat je dan kiest voor een 2e handse Golf 7 R of Clubsport, meer auto en vermogen, die tevens een stuk minder afschrijft.
Heb het er even bijgepakt maar mijn uitvoering zit op de 35980 euro, exclusief de verlengde garantie.

Heb ook een Golf 7R overwogen maar uiteindelijk niet gedaan vanwege het onderstel, de verzekering, het verbruik en het feit dat het over drie maanden al een oud model is zodra de Golf 8 wordt aangekondigd.

Wie weet als de Golf 8 GTI er zo is, ik upgrade.

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:30
Viper® schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:45:
Ben nog steeds erg benieuwd naar wat ze kunnen met chiptunen van deze motor. 250+ moet makkelijk kunnen. De tracion control in sport mode rijdt wel lekker. Jammer dat ze geen mechanisch sperdiff optie hebben gedaan zoals bij de golf gti en sport pack. Golf met opties zat alleen over de 50k
Op de Golf is het ook een elektronisch aangestuurd diff. Althans, op mijn Clubsport is het elektronisch. Zover ik weet gebruikt VAG geen echte mechanische diffjes op hun producten zoals bijv Ford, Honda en Renault wel doen.

Ik rij zelf 10k per jaar max met de CS. Hij staat nu op 27k, is voor mij ook wel richting het punt om hem weg te doen. :+

M3P 24'

• Viper®
  • Niet online
Vissa66 schreef op maandag 24 december 2018 @ 09:41:
[...]

Op de Golf is het ook een elektronisch aangestuurd diff. Althans, op mijn Clubsport is het elektronisch. Zover ik weet gebruikt VAG geen echte mechanische diffjes op hun producten zoals bijv Ford, Honda en Renault wel doen.

Ik rij zelf 10k per jaar max met de CS. Hij staat nu op 27k, is voor mij ook wel richting het punt om hem weg te doen. :+
Ik was in de veronderstelling dat het sperdiff op de golf GTI sport pack wel mechanisch was. Over het algemeen was iedereen er wel erg tevreden over bij de meeste rijtesten.
Het wordt omschreven als mechanisch, maar dat zou een fout kunnen zijn.

https://www.dago.nl/volks...gen-golf-gti-performance/
Optimale grip met mechanisch sperdifferentieel op de vooras

Elektromisch is vaak niks, zeker als je het binnenste wiel gaat afremmen zoals een paar audi modellen.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
VAQ differentieel in de GTI Performance (en Seat Leon Cupra en de dikkere Octavia RS) is eigenlijk het best te vergelijken met het haldex 4motion systeem, maar dan tussen de twee voorwielen in plaats van tussen de voor en achteras. Technisch een heel mooi systeem, want dan kan je computer gestuurd exact bepalen hoeveel kracht er naar welk voorwiel gaat op elk moment.

Een mechanische sper (torsen, Quaife, etc.) zijn gedrag is bepaald bij ontwerp en kan je niet meer aanpassen eens het in de auto zit. Desalniettemin zijn ook dit best mooie spullen.

Al de andere differentiëlen die "elektronische" sper werking hebben (bv. XDS bij VW) remmen het binnenste wiel in een bocht om een echte sper te na te doen. Over het algemeen werken die systemen best ok, maar er gaat daar wel een stukje vermogen verloren in je remschijf (warmte) waar de andere systemen hierboven het als nuttig vermogen op de weg krijgen.

• Viper®
  • Niet online
Weer wat geleerd :Y)

Na AWD te hebben gehad ga je het toch wel missen. Meer grip en meer controle.
maybe next time

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:30
Viper® schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:47:
Weer wat geleerd :Y)

Na AWD te hebben gehad ga je het toch wel missen. Meer grip en meer controle.
maybe next time
Mocht ik hierna weer voor een sportief model gaan, dan zeker weten AWD. Na de 4e FWD auto wordt het nu toch echt tijd voor een AWD. :P

M3P 24'

• Famous
Vissa66 schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:07:
[...]

Mocht ik hierna weer voor een sportief model gaan, dan zeker weten AWD. Na de 4e FWD auto wordt het nu toch echt tijd voor een AWD. :P
Wel weer saai wanneer het asfalt goed warm is (vind ik) maar met dit weer is het heerlijk ja.

Een vriend heeft net zijn R laten tunen naar stage 2, dan ben je wel blij met 4motion.
Al kan je nog best schuin ermee :Y

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:49
Welke telefoonhouder gebruiken jullie geschikt voor een Samsung S7/9 in een Golf 7.5 en waar hebben jullie deze gemonteerd zitten?

4800Wp - 225° ZW - 12°

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:11
Padje87 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:22:
Welke telefoonhouder gebruiken jullie geschikt voor een Samsung S7/9 in een Golf 7.5 en waar hebben jullie deze gemonteerd zitten?
Ik zou zeggen magneet ding van Ali en dan in de ventilatoren boven je navigatie.
S7 werkte zonder dat metalen plaatje S9 geen idee maar dat was echt fijn heb zelf dat metalen plaatje nu wel nodig met mijn Oneplus 5T.

• JB076
  • Nu online
Ik kreeg zo'n magneet ding meegeleverd bij m'n Polo. Die hangt aan een luchtrooster dus in mijn geval rechtsonder de Discover Media.

Die werkt prima met de Samsung A5 van m'n werk maar m'n eigen Lenovo P2 was te zwaar en kon ik tussen de pedalen vandaan vissen. Ik gok zomaar dat zo'n Samsung vlaggenschip niet veel lichter zal zijn.

• GerCor

GerCor

JB076 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:55:
Ik kreeg zo'n magneet ding meegeleverd bij m'n Polo. Die hangt aan een luchtrooster dus in mijn geval rechtsonder de Discover Media.

Die werkt prima met de Samsung A5 van m'n werk maar m'n eigen Lenovo P2 was te zwaar en kon ik tussen de pedalen vandaan vissen. Ik gok zomaar dat zo'n Samsung vlaggenschip niet veel lichter zal zijn.
Klopt. Ik heb de S9+ en die heeft een plaatje nodig. Gebruik het zelf niet, want telefoon ligt op de middenconsole. Wel geprobeerd in onze Caddy's maar daar glijdt de telefoon zo van de magneet af zonder plaatje. Ik zou zelf nooit zo'n plaatje op de telefoon zelf plakken maar op een hoesje. Dan beschadig je de telefoon niet.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 26-12-2018 23:05 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

JB076 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 22:55:

Vreemd; ik heb ook zo een magneet ding, mijn telefoon (redmi note 5 pro) is stuk zwaarder en heeft nog covertje, en houdt perfect op die magneet. Valt er niet af, ongeacht straat, kasseien of Belgische straten, allemaal geen enkel probleem. (Weigt 181gr zonder cover en metaalplaatje)

Moet wel zeggen, de houder zelf zit muurvast, niet op een luchtrooster dus trilt best weinig.

Dit is houder die ik heb (past net in die sleuven voor bankkaart ^^)
En ja, dat is update V11 voor de RNS315 :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QEi4t3x.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 26-12-2018 23:10 ]

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:03:
@svr89 voor stuurbekrachtiging is een software update als het goed is.

Heb je ergens nog een lograpport van je auto?
Bedankt voor je reactie!
De auto is inmiddels terug van de garage en eindelijk is het scheeftrekken opgelost. De monteur had het ook over een update, maar ook over het inleren / kalibreren van het regelapparaat. Daarnaast is de auto ook (voor de 2e keer) uitgelijnd en zijn de winterbanden gemonteerd.
Dus wat nu precies de oplossing is geweest, is voor mij onbekend.

Waar ik ook erg blij mee ben, de rechter zijspiegel kantelt nu weer en gaat ook weer netjes terug.

Toch wel opmerkelijk dat de ene garage de problemen na meerdere pogingen niet kan oplossen en de andere het in een dag heeft opgelost.

Komend weekend de auto weer naar 140pk brengen en ik ben weer helemaal blij met de Polo.

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-11 23:19
Zojuist de Golf Variant uit 2016 in ontvangst genomen. De eerste keer een DSG bevalt nu al super :-)

Alleen als ik nu app-connect wil starten voor Android auto, moet ik deze eerst laten activeren bij de dealer?

Gaat een lease maatschappij akkoord met deze kosten.?

• Goldman
DaYwaLkUr schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:38:
Zojuist de Golf Variant uit 2016 in ontvangst genomen. De eerste keer een DSG bevalt nu al super :-)

Alleen als ik nu app-connect wil starten voor Android auto, moet ik deze eerst laten activeren bij de dealer?

Gaat een lease maatschappij akkoord met deze kosten.?
Het is een optie van 300,- (even grof), moet in overleg met je lease maatschappij.

Ik rij nu een weekje in mijn nieuwe golf, maar ik wil de koplampen iets naar boven hebben, in mijn polo zat naast de lichtschakelaar een draaiknopje met +3 tot -3, echter heeft de golf dit niet. Ik had wel wat gevonden dat je onder de motorkap iets kan aandraaien of losdraaien om de hoogte in te stellen, maar aangezien ik 2 linkerhandjes heb wil ik dit "gewoon" via een schakelaar of knop regelen. Zie ik iets ergens over het hoofd?

Ik had al ergens iets gelezen dat de EU niet wil dat je ze te ver naar boven kan calibreren ivm regelgeving.

Het betreft LED koplampen.

[ Voor 38% gewijzigd door Goldman op 27-12-2018 18:22 ]

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Goldman schreef op donderdag 27 december 2018 @ 16:36:
[...]

Het is een optie van 300,- (even grof), moet in overleg met je lease maatschappij.

Ik rij nu een weekje in mijn nieuwe golf, maar ik wil de koplampen iets naar boven hebben, in mijn polo zat naast de lichtschakelaar een draaiknopje met +3 tot -3, echter heeft de golf dit niet. Ik had wel wat gevonden dat je onder de motorkap iets kan aandraaien of losdraaien om de hoogte in te stellen, maar aangezien ik 2 linkerhandjes heb wil ik dit "gewoon" via een schakelaar of knop regelen. Zie ik iets ergens over het hoofd?

Ik had al ergens iets gelezen dat de EU niet wil dat je ze te ver naar boven kan calibreren ivm regelgeving.

Het betreft LED koplampen.
De LED koplampen stellen zichzelf. Dat draai knopje zit dacht ik alleen bij halogeen verlichting.

• xeoMe
svr89 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:14:
[...]

Komend weekend de auto weer naar 140pk brengen en ik ben weer helemaal blij met de Polo.
Waar ga je de polo laten chippen? Hoelang heb je hem nu al ik zal ook gaan chippen maar eerste weken/maanden zal die nog wel stock blijven ben erg benieuwd naar het resultaat en de ervaring. _/-\o_

• wackidth
Pannekoek81 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:30:
[...]

De LED koplampen stellen zichzelf. Dat draai knopje zit dacht ik alleen bij halogeen verlichting.
Ook niet meer... Deze zit nu in het instellingen menu....

Qua smartphone houder gebruik ik deze :

https://s.click.aliexpress.com/e/bkWi8rY5

Mooi qua design... Je gooit m er zo in. In breedte in te stellen.

Geen gedoe met magneet plaatjes plakken. Bij mij werd ook een VW telefoonhouder meegeleverd, magneetsysteem. Zoiets komt echt niet op mijn telefoon.

Je hebt ze van dit merk (Rock) ook met draadloosladen.

[ Voor 16% gewijzigd door wackidth op 28-12-2018 09:45 ]

.

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:40

Mimiix

Professioneel Prutser

bah bah! Sinds vandeweek getik onder de motorkap als je gas geeft. alsof er iets aanloopt.

Garage geeft aan ofwel Injectoren, ofwel klepstoters...

Injectoren zijn besteld, 30 per stuk*4. Maargoed, klepstoters zijn een stuk duurder waarschijnlijk. Iemand hier ervaring mee? 6n1

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wackidth schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:42:
[...]

Qua smartphone houder gebruik ik deze :

https://s.click.aliexpress.com/e/bkWi8rY5

Mooi qua design... Je gooit m er zo in. In breedte in te stellen.

Geen gedoe met magneet plaatjes plakken. Bij mij werd ook een VW telefoonhouder meegeleverd, magneetsysteem. Zoiets komt echt niet op mijn telefoon.

Je hebt ze van dit merk (Rock) ook met draadloosladen.
Je plakt fe magneetjes niet, je plakt het metalen plaatje. En zie je toch niet zitten als je covertje waar je het op plakt.

Geen fan die dingen die op roosters klikken....klikken om een fragiel plaatje en je kan je roosters niet meer verzetten.
Magneet werkt perfect hier en zit niet op rooster en zit gelijk muurvast. Anders zit dat to h maar te trillen en te rammelen :D

• svr89
  • Niet online
xeoMe schreef op donderdag 27 december 2018 @ 18:43:
[...]

Waar ga je de polo laten chippen? Hoelang heb je hem nu al ik zal ook gaan chippen maar eerste weken/maanden zal die nog wel stock blijven ben erg benieuwd naar het resultaat en de ervaring. _/-\o_
Ik was van plan om 'm bij 10k (2 maanden) te chippen maar omdat ik lang zat te twijfelen had ik het pas na de eerste onderhoudsbeurt (30k / 7 maanden) laten doen bij JD.
Het verschil is echt enorm en vooral merkbaar bij een tussensprint. Ook onder de 2000rpm heeft deze nu veel meer kracht.

Een Mercedes A180 bijhouden tijdens een tussensprint en op top-speed (in Duitsland) was geen probleem.
Ik schrok wel even toen ik 217 op de teller zag staan (210 volgens Flitsmeister). Daarnaast zat ik al op 6000rpm en liep de olietemperatuur op richting de 120 graden.

Het is wel belangrijk om de auto eerst rustig warm te rijden en het laatste stuk van de rit rustig rijden om alles ook een stukje te laten koelen.

• xeoMe
svr89 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:34:
[...]

Ik was van plan om 'm bij 10k (2 maanden) te chippen maar omdat ik lang zat te twijfelen had ik het pas na de eerste onderhoudsbeurt (30k / 7 maanden) laten doen bij JD.
Het verschil is echt enorm en vooral merkbaar bij een tussensprint. Ook onder de 2000rpm heeft deze nu veel meer kracht.

Een Mercedes A180 bijhouden tijdens een tussensprint en op top-speed (in Duitsland) was geen probleem.
Ik schrok wel even toen ik 217 op de teller zag staan (210 volgens Flitsmeister). Daarnaast zat ik al op 6000rpm en liep de olietemperatuur op richting de 120 graden.

Het is wel belangrijk om de auto eerst rustig warm te rijden en het laatste stuk van de rit rustig rijden om alles ook een stukje te laten koelen.
Ja ik twijfel nog, JD, VAGtechniek of BR-Performance.
Maatje is 2x naar JD geweest met zijn Ibiza en Leon en heeft toch een aantal problemen gehad ook qua montage afwerking. Laatste keer bij BR-Performance stage 3 laten doen en helemaal geen klachten.
Heb je een uitdraai van je chip en wat tank je RON95 of RON98?

• wackidth
azz_kikr schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:33:
[...]

Je plakt fe magneetjes niet, je plakt het metalen plaatje. En zie je toch niet zitten als je covertje waar je het op plakt.

Geen fan die dingen die op roosters klikken....klikken om een fragiel plaatje en je kan je roosters niet meer verzetten.
Magneet werkt perfect hier en zit niet op rooster en zit gelijk muurvast. Anders zit dat to h maar te trillen en te rammelen :D
Gelukkig ieder zijn ding.... Ik gebruik geen hoesjes dus dan is zo'n magneet plak totaal geen gezicht op de telefoon.
En de magneethouder van vw zit ook op het rooster.
Verder zit ik nooit aan de roosters..

.

• Goldman
wackidth schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:42:
[...]

Waar dan precies? Ik kon niets vinden.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
D3nnisd schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:55:
bah bah! Sinds vandeweek getik onder de motorkap als je gas geeft. alsof er iets aanloopt.

Garage geeft aan ofwel Injectoren, ofwel klepstoters...

Injectoren zijn besteld, 30 per stuk*4. Maargoed, klepstoters zijn een stuk duurder waarschijnlijk. Iemand hier ervaring mee? 6n1
Welke motor betreft het, en hoeveel kilometer heeft je 6N1 gelopen?

Zelf kan ik je niet helpen denk ik, wel zelfde ervaring gehad met een 1.4 blok in een 6N2 met 200K km op de klok. Heb ik destijds ingeruild dus niet meer laten onderzoeken naar de oorzaak van het tikken hoewel er idd vaker wordt gesproken over scheve klepstoters bij dat blok.

• svr89
  • Niet online
xeoMe schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 10:38:
[...]

Ja ik twijfel nog, JD, VAGtechniek of BR-Performance.
Maatje is 2x naar JD geweest met zijn Ibiza en Leon en heeft toch een aantal problemen gehad ook qua montage afwerking. Laatste keer bij BR-Performance stage 3 laten doen en helemaal geen klachten.
Heb je een uitdraai van je chip en wat tank je RON95 of RON98?
Mijn voorkeur ging uit naar een tuner die zich richt op een bepaald merk. Heb ook even getwijfeld tussen JD en VAGtechniek. Voor een stage 1 tuning zijn ze volgens mij kwalitatief gelijk. Wegens een kortingactie en een aantrekkelijker tarief om de tuning ongedaan te maken (wat ik voor elke onderhoudsbeurt doe) uiteindelijk gekozen voor JD.
Ik heb geen uitdraai gevraagd, het was ook niet mijn bedoeling om het maximale eruit te halen. Dat zou ook niet lukken want ik tank RON95.

• wackidth
Goldman schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:11:
[...]

Ik doelde meer op de halogeen hoogteverstelling.
Led heeft automatische verstelling dus niet nodig.

.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Weemism schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:23:
[...]

Welke motor betreft het, en hoeveel kilometer heeft je 6N1 gelopen?

Zelf kan ik je niet helpen denk ik, wel zelfde ervaring gehad met een 1.4 blok in een 6N2 met 200K km op de klok. Heb ik destijds ingeruild dus niet meer laten onderzoeken naar de oorzaak van het tikken hoewel er idd vaker wordt gesproken over scheve klepstoters bij dat blok.
Ik heb niet het standaard motorblok wat in de meeste 6n1's ligt. Ik heb de 16V 100pk varriant. Auto heeft 235, maar motor is in de soepgelopen twee jaar terug. Toen is er een in gegaan met 155KM. Nu zal die op 175km zitten.

De Injectoren zijn dus 235 oud. het blok zelf 175.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-11 14:40
Heeft er iemand goede danwel slechte ervaringen met Autopar? Ik wil daar een onderdeel kopen en laten inbouwen en ik vroeg me af of dit een betrouwbaar adres is.

• Rainesh
Goldman schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 11:11:
[...]

Als je led koplampen hebt dan heb je geen apart menu voor hoogteverstelling. Alles is automatisch

• GerCor

GerCor

biobak schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:13:
Heeft er iemand goede danwel slechte ervaringen met Autopar? Ik wil daar een onderdeel kopen en laten inbouwen en ik vroeg me af of dit een betrouwbaar adres is.
Autopar is een website. Het inbouwen wordt door diverse bedrijven in Nederland gedaan. Je hebt niks aan Autopar anders dan onderdelen bestellen.

Ik heb daar zelf de elektrisch inklapbare spiegels gekocht. Bleken Chinese spiegels te zijn. Slechte ervaring mee. 1 spiegel bleek van binnen gelijmd te zijn (gewoon tweedehands troep dus). De inbouwer daarop gewezen. Reactie: zoek het maar uit. Autopar gemaild: zoek het maar uit.

Kortom, mooi links laten liggen die gasten.

• Goldman
Duidelijk heren, thnx!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
D3nnisd schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 13:31:
[...]

Ik heb niet het standaard motorblok wat in de meeste 6n1's ligt. Ik heb de 16V 100pk varriant. Auto heeft 235, maar motor is in de soepgelopen twee jaar terug. Toen is er een in gegaan met 155KM. Nu zal die op 175km zitten.

De Injectoren zijn dus 235 oud. het blok zelf 175.
Dan kan ik je helaas niet verder helpen, te weinig ervaring mee, misschien iemand anders nog in dit topic?

Off topic vraag mijnerzijds, hoe lang/hoeveel KM's mag je verwachten dat een koppeling meegaat tegenwoordig? Ik heb er inmiddels ruim 135K opzitten op de Scirocco, maar merk dat ie redelijk eenvoudig slipt en dan een piepend geluid geeft. Verwacht dus een versleten koppeling in het verschiet bij de volgende beurt maar ben wel benieuwd wat als normaal geacht wordt.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Weemism schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:05:
[...]

Dan kan ik je helaas niet verder helpen, te weinig ervaring mee, misschien iemand anders nog in dit topic?

Off topic vraag mijnerzijds, hoe lang/hoeveel KM's mag je verwachten dat een koppeling meegaat tegenwoordig? Ik heb er inmiddels ruim 135K opzitten op de Scirocco, maar merk dat ie redelijk eenvoudig slipt en dan een piepend geluid geeft. Verwacht dus een versleten koppeling in het verschiet bij de volgende beurt maar ben wel benieuwd wat als normaal geacht wordt.
Ik hoop het!

Die koppeling is volgens mij heel goed. Meestal komen ze rond de 100k. Jij zit er dus al boven

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

D3nnisd schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:27:
[...]

Ik hoop het!

Die koppeling is volgens mij heel goed. Meestal komen ze rond de 100k. Jij zit er dus al boven
Ik denk dat je van een Leasemaatschappij toch wel iets te horen gaat krijgen als je een koppeling met dat kilometrage al naar de vaantjes hebt weten te helpen....

Ik rijd al jaren met handgeschakelde VW's waarbij ik toch eigenlijk altijd wel een redelijk (groot!) sur-plus aan vermogen en koppel heb maar heb nog nooit een koppeling / drukgroep naar de gallemiezen geholpen. Auto's gaan er hier altijd uit met ± 165K op de teller.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Same here, bora heeft eerste nieuwe koppeling gekregen op 280k, en die was zwaar opgevoerd.

De koppeling op tiguan is vervangen na 86k maar dat was omdat het vliegwiel kaduuk was. Zelfs als trekwagen zag de koppeling nog als nieuw uit. Heb nog steeds liggen zgan koppeling :D

Denkt dat je toch iets verkeerd doet met je koppeling als je op 135k al versleten is. Rijd jij met je linkervoet continue op het pedaal?

@D3nnisd koppeling op 100k, mss automaat kopen als je dat normaal vind, want dan kan je duidelijk niet met handbak rijden :D

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

azz_kikr schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:41:
Same here, bora heeft eerste nieuwe koppeling gekregen op 280k, en die was zwaar opgevoerd.

De koppeling op tiguan is vervangen na 86k maar dat was omdat het vliegwiel kaduuk was. Zelfs als trekwagen zag de koppeling nog als nieuw uit. Heb nog steeds liggen zgan koppeling :D

Denkt dat je toch iets verkeerd doet met je koppeling als je op 135k al versleten is. Rijd jij met je linkervoet continue op het pedaal?

@D3nnisd koppeling op 100k, mss automaat kopen als je dat normaal vind, want dan kan je duidelijk niet met handbak rijden :D
Naja ik dacht dat het die tijd was. Wat is dan normaal?

• VidaR-9
wimmel_1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:33:
[...]

Ik denk dat je van een Leasemaatschappij toch wel iets te horen gaat krijgen als je een koppeling met dat kilometrage al naar de vaantjes hebt weten te helpen....

Ik rijd al jaren met handgeschakelde VW's waarbij ik toch eigenlijk altijd wel een redelijk (groot!) sur-plus aan vermogen en koppel heb maar heb nog nooit een koppeling / drukgroep naar de gallemiezen geholpen. Auto's gaan er hier altijd uit met ± 165K op de teller.
Bij mijn (geleaste) ‘07 Leon 1.9 TDI gechipt van 105 naar 150pk lag de koppeling er ook bij ca 100k km uit. Nooit wat van gehoord van de leasemij.

Wel met de kanttekening dat er altijd heel hard en ruig mee gereden werd (jonge wilde jaren..).

Automaat is overigens niet altijd de oplossing, aangezien ik bij mijn Golf VI 1.4 TSI de DSG ook rond de 100k km kapot had.. :+

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Als je richting of over de 200k begint te gaan is het normaler. Tuurlijk hangt er beetje vanaf als je 200k gedaan hebt enkel op autostrade, dan zal zie stukken langer meegang als elke keer in de file of,stad te vertrekken.

Alles boven de 170k zouk normaal vinden, alles eronder eerder snelle kant.

Meestal sterft het vliegwiel bij een vw sneller dan de koppeling zelf :D

@sham, mijn 1.9 was van 130 naar 240 gegaan en die heeft het 260 volgehouden. Was wel de 6bak, in je leon wss de 5bak?

Mja in de automaat is het niet vaak de koppeling, eerder de mechatronic unit.

[ Voor 21% gewijzigd door SadisticPanda op 28-12-2018 19:52 ]

• Derby
  • Niet online
D3nnisd schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:43:
[...]

Naja ik dacht dat het die tijd was. Wat is dan normaal?
Levensduur (mechanische levensduur) van de auto, dus 250k km. Nu worden koppelingen tegenwoordig ontworpen met ongeveer 3% marge (ze kunnen dus 3% meer koppel verwerken als de motor leveren kan). Chippen en veel stads verkeer kan de levensduur best naar 100k brengen.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Derby schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:50:
[...]

Levensduur van de auto, dus 250k km. Nu worden koppelingen tegenwoordig ontworpen met ongeveer 3% marge (ze kunnen dus 3% meer koppel verwerken als de motor leveren kan). Chippen en veel stads verkeer kan de levensduur best naar 100k brengen.
Goedkope tunes toch in ieder geval. Daarom dat deftige tuners het koppel beperken in eerste/tweede versnelling.

Bij goedkope tunes/powerboxen of whatever, krijgt de koppeling volle koppel te verwerken en dat is afzien voor koppeling :(

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

@Derby @azz_kikr @wimmel_1
Duidelijk. I stand corrected!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

VidaR-9 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:47:
[...]

Automaat is overigens niet altijd de oplossing, aangezien ik bij mijn Golf VI 1.4 TSI de DSG ook rond de 100k km kapot had.. :+
Dat is geen prestatie, en is volgens mij meer regel dan uitzondering bij Golfjes uit die (horror) jaren.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• VidaR-9
revolution-nl schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:17:
[...]

Dat is geen prestatie, en is volgens mij meer regel dan uitzondering bij Golfjes uit die (horror) jaren.
Helaas wel. Turbo ook kapot gehad bij 60k km ofzo.

Jammer, want het was echt een fijne auto verder.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nou is tweakers.net natuurlijk wel een IT gerelateerd forum maar ik begin met grote vrezen toch te vermoeden dat sommige mensen hier óók binair autorijden....

"AAN-UIT" is écht niet de beste manier om met een auto om te springen!! :9

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 28-12-2018 20:38 ]

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

VidaR-9 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:32:
[...]

Helaas wel. Turbo ook kapot gehad bij 60k km ofzo.

Jammer, want het was echt een fijne auto verder.
Heb een Octavia 1.4 TSI met DSG gehad en daar is heul veel aan kapot gegaan |:(
Als hij reed was de TSI met DSG wel een heerlijke combinatie. Ik zou het alleen niet weer aandurven, begrijp van collega's die nu VAG rijden dat de combi nu wel redelijk feilloos is.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Om even terug te komen op m'n oorspronkelijke vraag, het is ook niet dat ik zeker ben dat de koppeling aan vervanging toe is bij 135K km. Het enige wat ik merk, en dat komt waarschijnlijk door m'n neiging om met zo min mogelijk toeren zo soepel mogelijk op te trekken in stadsverkeer waardoor ik de koppeling erg traag laat opkomen, is dat ie dan in sommige gevallen kort piept, en bij vochtig weer minimaal schokt.

Het kan dus zijn dat ik door mijn wijze van optrekken vanuit stilstand de koppeling bovenmatig laat slippen, en ie daardoor idd sneller slijt, maar weet dus niet eens zeker of dat piepen (wat ook nauwelijks hoorbaar is) misschien niet ook normaal is.

Was dus benieuwd wat normaal is, zodat ik er geen rottig gevoel bij krijg als ie bij de 150K beurt (wat de volgende LL beurt is) vervangen moet worden, of er een eventuele koper mee dupeer als de auto verkocht wordt. Auto is dus idd gechipt met een toename van ca 30% voor zowel koppel als aantal pk's, en heeft een handmatige 6-bak.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 20:32
revolution-nl schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:55:
[...]

Heb een Octavia 1.4 TSI met DSG gehad en daar is heul veel aan kapot gegaan |:(
Als hij reed was de TSI met DSG wel een heerlijke combinatie. Ik zou het alleen niet weer aandurven, begrijp van collega's die nu VAG rijden dat de combi nu wel redelijk feilloos is.
Welk bouwjaar?

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

2011, was gelukkig een leasebak.

[ Voor 8% gewijzigd door revolution-nl op 28-12-2018 21:17 ]

• VidaR-9
revolution-nl schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 21:16:
[...]

2011, was gelukkig een leasebak.
Mijn Golf ook. Zelfde motor/bak combi.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
Derby schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:50:
[...]

Levensduur (mechanische levensduur) van de auto, dus 250k km. Nu worden koppelingen tegenwoordig ontworpen met ongeveer 3% marge (ze kunnen dus 3% meer koppel verwerken als de motor leveren kan). Chippen en veel stads verkeer kan de levensduur best naar 100k brengen.
Mocht VW (of welke andere auto bouwer) een koppeling steken die 200% het motorkoppel aan kan, dan sloopt elke lompe bestuurder zijn versnellingsbak en beginnen ze daar over te klagen.

Overigens doet het chippen/tunen van een auto weinig aan de levensduur van een koppeling, er van uitgaande dat deze niet slipt door de tune. De gemiddelde rijstijl en gebruik van een persoon die zijn auto laat tunen is toch vaak anders dan de gemiddelde rijstijl waarvoor de koppeling ontworpen is.

Overigens hangt de levensduur van een koppeling quasi volledig af van de rijstijl. Ik heb nog nooit een koppeling moeten laten vervangen, zelfs niet op de wagens die 350k km hadden gelopen. Maar dat zijn dan wel weer veel snelwegkilometers.
Langs de andere kant ken ik bedrijfsbusjes (Renault 1.5DCi Kangoo's) die voor distributie in de stad gebruikt worden. Die worden kompleet afgetrapt en hebben na 150.000km waarschijnlijk meer dan een miljoen koppelingsacties achter de rug en een paar honderd duizend keer vertrekken vanaf stilstand.
Daar moet wel bij verteld worden dat je met krampen in je linkerbeen de wagen uitstapt als je daar mee gereden hebt, die koppelingen zijn enorm zwaar na al die km's.

• Scrtz
Kan het zijn dat als de accu niet genoeg is opgeladen de coming home functie niet meer werkt? Ik merk namelijk dat de laatste dagen de coming home gewoon niet aangaat als ik ontgrendel via mijn sleutel, terwijl het toch voldoende donker buiten is.
Pagina: 1 ... 85 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS