Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.755 views

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Dat is nog snel Willem_83.....

Die van mij was in mei besteld, dit wordt de derde week dat ik er in rijd. Gelukkig mocht hij van mijn werkgever gewoon op kenteken.....Scheelt gelukkig weer een paar centen bijtelling.

.

Verwijderd

wackidth schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:52:
Dat is nog snel Willem_83.....

Die van mij was in mei besteld, dit wordt de derde week dat ik er in rijd. Gelukkig mocht hij van mijn werkgever gewoon op kenteken.....Scheelt gelukkig weer een paar centen bijtelling.
Jo 6 mnd....dat is idd lang.
Mag als ik sommige berichten hier zo lees idd niet klagen, alhoewel al mijn voorgaande leaseauto's toch ruim binnen de 3 maanden geleverd waren, maar ja wltp he...

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 09:46
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:50:

Dat is iig een leuk begin vh nieuwe jaar!
Welke configuratie heb je besteld?
Hier half september besteld en als ik de dealer mag geloven gaat hij deze week in elkaar geknutseld worden.
Mijn bestelling is ergens tussen half september en half oktober gedaan.
(weet niet precies wanneer de order zelf is gedaan, tussen mijn aanvraag bij leasemaatschappij en de uiteindelijke terugkoppeling)

Golf Variant:
1.6 TDI, DSG, Comfortline Bns, White silver

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Chillz schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:10:
[...]

Mijn bestelling is ergens tussen half september en half oktober gedaan.
(weet niet precies wanneer de order zelf is gedaan, tussen mijn aanvraag bij leasemaatschappij en de uiteindelijke terugkoppeling)

Golf Variant:
1.6 TDI, DSG, Comfortline Bns, White silver
Nice, hier erg getwijfeld tussen wit of white silver...uiteindelijk toch voor gewoon wit gegaan..

• Chillz
en nu moet je er daarom dus langer op wachten.... :P

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Haha, zou dat het zijn?
Hadden we beter kunnen ruilen, LM had bij mij wel toestemming gegeven om nog in
december op kenteken te zetten, mocht die op tijd binnen zijn...

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:20:
Haha, zou dat het zijn?
Hadden we beter kunnen ruilen, LM had bij mij wel toestemming gegeven om nog in
december op kenteken te zetten, mocht die op tijd binnen zijn...
Op kenteken zetten en uitleveren zijn volgens mij 2 aparte dingen.

Mijn Golf is deze maand gearriveerd bij de dealer, maar LM wilt deze niet uitleveren, wordt eerste week van Jan.
Echter zei de dealer wel dat ze iom de LM de auto wel dit jaar nog op kenteken zetten ivm gunstigere bijtelling.

• wackidth
The Conman schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:25:
[...]

Mijn Golf is deze maand gearriveerd bij de dealer, maar LM wilt deze niet uitleveren, wordt eerste week van Jan.
Echter zei de dealer wel dat ze iom de LM de auto wel dit jaar nog op kenteken zetten ivm gunstigere bijtelling.
De reden dat ze 'm niet willen uitleveren heeft toch JUIST met het op kenteken zetten te maken. Bouwjaar 2019 op kenteken...

.

• Chillz

Ja, inderdaad
Geen idee hoe het werkt ook...
Maar ik weet al wat het kenteken is/wordt voor mijn auto. Als ik die check is de auto wel te vinden, maar zijn de datums leeg (Datum Eerste Toelating bijvoorbeeld)

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

[...]

Op kenteken zetten is het probleem volgens mij, december op kenteken is in januari de auto opeens "een jaar" oud.
Uitleveren als al hij al op kenteken staat lijkt me niet echt een probleem, tenzij het huidige leasecontract op de auto misschien nog niet afgelopen is.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:42
Ik mag mijn nieuwe leaseauto 02/01/2018 op gaan halen (Golf Variant, 1.5 DSG, Comfortline en wat extra opties). Mijn auto wordt i.v.m. de nieuwe WLTP regeling en impact op cataloguswaarde, in December op kenteken gezet, maar pas in Januari op naam.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:11
Auto is ontvangen bij de dealer :9~

EDIT: betere foto's:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y84np5H.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UM61urD.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N1x2mDj.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door xeoMe op 17-12-2018 19:12 ]

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ja hoor, daar gaan we.
Winterbanden geregeld, service gedaan, het kan allemaal wat sneller dan initieel gedacht!

Woensdag 19e ga ik richting Duitsland, Donderdag 20e terug, Vrijdag 21e naar de RDW.
Daar gaan we! Hoef ik toch niet tot Januari te wachten om in m'n Polo GTI te kunnen rijden!

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Na lang twijfelen over wat te doen, toch maar winterbanden besteld. Maak 25000km woon-werk verkeer op jaarbasis en als ik dan toch banden op rij kan ik het net zo goed verdelen over 2 sets. In 235/40-19 alleen niet het goedkoopst kwam ik achter, maar het zijn toch pirelli's geworden. Scheelt dat ik ze zelf kan monteren op mijn oude werk :)

Ik kan nu met een beetje rustig rijden rond de 19.5km/L gemiddeld halen. Ben benieuwd hoe dat met de winterbanden gaat.

@xeoMe Dikke auto! Blauwe stickers eraf, platen erop en gaan neem ik aan? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door TFDev op 17-12-2018 20:08 ]

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:04
TFDev schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:07:
Na lang twijfelen over wat te doen, toch maar winterbanden besteld. Maak 25000km woon-werk verkeer op jaarbasis en als ik dan toch banden op rij kan ik het net zo goed verdelen over 2 sets. In 235/40-19 alleen niet het goedkoopst kwam ik achter, maar het zijn toch pirelli's geworden. Scheelt dat ik ze zelf kan monteren op mijn oude werk :)

@xeoMe Dikke auto! Blauwe stickers eraf, platen erop en gaan neem ik aan? ;)
Ik had het zelfde, altijd 4season gehad, maar nu weer privé rijden, beargumentatie was ook het slijtage van de bandje te verdelen om zo iets "langer" door te kunnen rijden.

A.s. zaterdag ga ik de auto ophalen!! oOo

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:23
Ik probeer het hier maar even. Ik ben van plan een Tiguan Allspace Business R te gaan leasen. De vraag is nu nog even de standaard 19, of 20 inch. Iemand ervaring? Ik lees hier en daar dat 20 inch wel redelijk hard is, met name ook omdat er dan standaart een sportonderstel onderkomt. (Of DCC.) De wang is minder hoog, en de veren korter. Op zich vind ik een wat hardere vering prima. Als het maar een beetje in verhouding staat. Ik hoef niet alles te voelen. Tweede vraag is nog even over DCC. Ook hierover wisselende reviews. De 1 geeft aan dat het niet veel doet, de ander is er wel content mee. Ik verwacht/hoop dat met DCC wat meer comfort terug te krijgen is tov 20 inch + sportonderstel. De 20 inch vind ik persoonlijk net wat lekkerder smoelen. De 19 oogt net wat te klein op de Tiguan Allspace.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• wackidth
De beredenering je de slijtage verdeeld over twee sets is gedeeltelijk waar.

In Nederland zijn de winters "warm" waardoor men langer door rijdt tot zomerbanden. Dus hogere slijtage.

Winterbanden (als je het goed wilt doen) zijn "versleten" ronde de 4mm

Ik heb altijd zomer/winter gehad zakelijk. Maar het rijcomfort winter vind ik drama veel rolgeluid.

Rij sinds twee jaar (en ook op huidige Variant) op Goodyear Vector gen2. (4 season met sneeuwvlok)
Geweldige banden...het gemiddelde van beide werelden. Comfortabel... Goed met regen.

Just my 2 cents..

[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 17-12-2018 21:17 ]

.

• TFDev
@wackidth
De vector 2, deze zou ik ook aanraden als 4 seizoenen band. Klant bij mijn vorige werk met een q3, lesauto, deed zo'n 60000km met een set. Helaas zijn ze er niet in mijn maat.
Wat betreft winterband en 4mm, helemaal gelijk. Maar die kun je dan als afsluiter van het laatste seizoen wat langer doorrijden in de zomer, mits de herrie (wederom, je hebt gelijk) te overzien is. Dit verschilt wel heel erg per band. Alleen wat als de winterperiode begint en je 4 seizoenenband zit rond die 4mm? Nieuwe monteren en na de winterperiode weer die van 4mm afrijden? Is mogelijk..
Eigen ervaring; Vredestein quatrac 5, goede band, niet al te gek veel herrie, slijt alleen wat vlotjes. Dan toch liever zomer/winter. Scheelt dat ik de pirelli's (naar verhouding) goedkoop heb. In 235/40-19 voor nog geen 500 euro nieuw :)

@Inspired persoonlijk; 20 inch! Grote auto mag grote wielen hebben. Ik vond 19" onder mijn passat b6 perfect. Nu 19 inch onder de b8, meh, had eigenlijk wel 20 gemogen. Met bandenmaat 235/40-19 zat comfort over. Maar waar vergelijk ik mee; mijn vorige golf 5 215/35-19 op eibach schroefset. Mijn auto erna, passat b6 op 235/35-19 met verlagingsveren. Nu dus 235/40-19 op standaard R-line onderstel, en comfort te over. Ik lees overwegend positieve verhalen over DCC, maar kost volgens mij een godsvermogen om te retrofitten... Dus dat laten we voor wat t is.
Wat is de bandenmaat op een allspace met 20"? Allicht een evenhoge wang als mijn passat heeft? Dan kan het mijn inziens zonder DCC ook prima. Maarja, dat is 1 mening.

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Viper® schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:01:
Gisteren viel mij trouwens op dat het draaien van de rechter buitenspiegel bugged is.

Als je hem in de R zet draait de spiegel naar beneden. Echter hem daarna in N, P of D zetten doet niks. Spiegel blijft gewoon staan. Spiegelknopje van R naar middenstand zetten draait hem wel weer terug.
Volgens mij ging dit vroeger automatisch.
Ik ben jaloers op je, die van jouw kantelt blijkbaar nog met enige regelmaat...
Die van mij kantelt de ene keer helemaal niet, de andere keer een klein beetje en weer een andere keer wel volledig. Ook terug naar de basis stand gaat op dezelfde manier.

Terugkomend op jouw opmerking. Ik heb een paar keer gezien, dat de spiegel pas terug gaat naar de basis stand wanneer je na het parkeren de motor afzet.
xeoMe schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:16:
Auto is ontvangen bij de dealer :9~

EDIT: betere foto's:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dikke uitvoering! Zo te zien de 115pk versie, die schijfremmen achter maken hem nog sportiever.

[ Voor 20% gewijzigd door svr89 op 17-12-2018 21:54 ]

• Inspired
@TFDev Thanks. Er komt 255/40 om de 20 inch bij de Allspace. Zijn overigens wel zelfdichtende versies. Las ergens dat de wang daarvan wat stugger is? Maar weet niet of dat zo is. Gaat om een nieuwe trouwens. Kan bij 20 inch dus kiezen voor sportonderstel of DCC. 20 inch op standaard onderstel kan niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Inspired op 17-12-2018 22:26 ]

• TFDev
Inspired schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:24:
@TFDev Thanks. Er komt 255/40 om de 20 inch bij de Allspace. Zijn overigens wel zelfdichtende versies. Las ergens dat de wang daarvan wat stugger is? Maar weet niet of dat zo is. Gaat om een nieuwe trouwens. Kan bij 20 inch dus kiezen voor sportonderstel of DCC. 20 inch op standaard onderstel kan niet.
Ik heb geen idee of mijn R-line onderstel te vergelijken is met comfort of sport, maar als ik het chassisnummer raadpleeg zegt hij bij demping wel 'sport'. Dus dat zal dan ook wel om het sportonderstel gaan. Wat betreft die banden; als dat de continentals met contiseal zijn, dan zijn ze niet noemenswaardig stugger dan de standaard conti's. Er zit letterlijk een soort kleverige rubberlaag aan de binnenzijde van het loopvlak welke ervoor zorgt dat alles wat er doorsteekt zo goed mogelijk afgedicht wordt. Geen ervaring met de werking ervan, maar ze zijn niets lastiger met monteren dan de standaard variant (zoals echte runflats dan wel zijn door de stuggere wang)
svr89 schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:44:
[...]

Ik ben jaloers op je, die van jouw kantelt blijkbaar nog met enige regelmaat...
Die van mij kantelt de ene keer helemaal niet, de andere keer een klein beetje en weer een andere keer wel volledig. Ook terug naar de basis stand gaat op dezelfde manier.
Ha, ik dacht dat ik de enige was. Heb het wel later pas 'geactiveerd' dmv VCDS en dacht dat ik misschien ergens wat gemist had. Hij kantelt wel, ook naar de ongeveer gewenste stand, maar terug omhoog? Dan weer te hoog, dan weer te laag.... Geen peil op te trekken...

[ Voor 22% gewijzigd door TFDev op 17-12-2018 22:49 ]

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Een vraagje over een wat ouder model. Ik kan waarschijnlijk een Volkswagen Polo uit 2003 overnemen voor 750 euro, hij moet wel uit Duitsland komen (importkosten komen er dus nog bij) en heeft echt 0 opties. Het is een 3-deurs, 1.4 benzine automaat. Is dit een goede optie om te doen? Ik heb al het een en ander opgezocht en kom vrij wisselende info tegen over de duurzaamheid van deze auto's. Voordeel van het gebrek aan opties is wel dat je hier ook minder onderhoud aan hebt, natuurlijk. Iemand hier die hier een kundig advies over kan geven?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-11 12:48
Verona27 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:51:
Een vraagje over een wat ouder model. Ik kan waarschijnlijk een Volkswagen Polo uit 2003 overnemen voor 750 euro, hij moet wel uit Duitsland komen (importkosten komen er dus nog bij) en heeft echt 0 opties. Het is een 3-deurs, 1.4 benzine automaat. Is dit een goede optie om te doen? Ik heb al het een en ander opgezocht en kom vrij wisselende info tegen over de duurzaamheid van deze auto's. Voordeel van het gebrek aan opties is wel dat je hier ook minder onderhoud aan hebt, natuurlijk. Iemand hier die hier een kundig advies over kan geven?
Kun je zelf ook al deels antwoorden door op internet te zoeken voor hoeveel vergelijkbare auto's worden aangeboden. En de KM stand, aantal eigenaren kan ook al veel zeggen. Ik zou zelf wel altijd voorzichtig zijn met de automaatbak van zo'n oudere auto.

• Verona27
Scrtz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:03:
[...]

Kun je zelf ook al deels antwoorden door op internet te zoeken voor hoeveel vergelijkbare auto's worden aangeboden. En de KM stand, aantal eigenaren kan ook al veel zeggen. Ik zou zelf wel altijd voorzichtig zijn met de automaatbak van zo'n oudere auto.
Ja het ding heeft 1 eigenaar gehad, is in April gekeurd door de TÜV dus technisch gezien is ie wel in orde. Maar kon gewoon weinig vinden over de betrouwbaarheid van de automaat van deze auto. Natuurlijk kom je dan ook vooral veel problemen tegen, wat niet altijd wat zegt over de algehele betrouwbaarheid. De kilometerstand bedraagt nu ongeveer 86k.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Verona27 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:08:
[...]

Ja het ding heeft 1 eigenaar gehad, is in April gekeurd door de TÜV dus technisch gezien is ie wel in orde. Maar kon gewoon weinig vinden over de betrouwbaarheid van de automaat van deze auto. Natuurlijk kom je dan ook vooral veel problemen tegen, wat niet altijd wat zegt over de algehele betrouwbaarheid. De kilometerstand bedraagt nu ongeveer 86k.
Misschien dat dit artikel je helpt. Er wordt iig niets vermeld over problemen met de automaat.

• Verona27
Weemism schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 14:52:
[...]

Misschien dat dit artikel je helpt. Er wordt iig niets vermeld over problemen met de automaat.
Thanks, die had ik gek genoeg nog niet gevonden. Wel artikeltje van de ANWB wat er ook geen melding van maakt. Verder wel goede tips om op te letten, inderdaad.

• Scrtz
Kijk ook even wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen, dat hoort normaal na X aantal km's (dacht rond de 100k) gedaan te worden of na X aantal jaar, grote kans dat ze gezien de kmstand nog nooit die riem hebben vervangen. Als dat moet dan is die 750 euro aanschaf al snel een duurkoop.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11 09:16
Scrtz schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:03:
Kijk ook even wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen, dat hoort normaal na X aantal km's (dacht rond de 100k) gedaan te worden of na X aantal jaar, grote kans dat ze gezien de kmstand nog nooit die riem hebben vervangen. Als dat moet dan is die 750 euro aanschaf al snel een duurkoop.
Nja de riem van een polo laat je voor circa 200 euro (ex onderdelen, maar die kosten bijna niks als je dat gelijk uit Duitsland mee laat komen) vervangen bij de lokale garage, zo duur is dat niet. Je kan ook een auto kopen waarvan de riem net vervangen is en stiekem de reden van verkoop de koppakking is, deze is dan net wel iets duurder..

Wel vraag ik mij af of de KM stand klopt, indien dit zo is dan is het (afhankelijk van de importkosten maar dat zal ook niet veel zijn) gewoon een leuke koop voor dit bedrag. Degelijke auto voor weinig geld... als de km stand klopt ;)

Dus 750 euro een duurkoop wegens een riem die misschien vervangen moet worden? Zeer zeker niet.

Wat zijn de importkosten? 150 ongeveer?
De riem vervangen incl onderdelen zeg 250 ongeveer (wie weet doet de importeur dat wel, indien import een bijzaak is)
1150 een polo automaat met weinig kilometers uit 2003, niks mis mee (zolang buiten de riem alles goed is ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 18-12-2018 15:20 ]

• Verona27
LopendeVogel schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:15:
[...]

Nja de riem van een polo laat je voor circa 200 euro (ex onderdelen, maar die kosten bijna niks als je dat gelijk uit Duitsland mee laat komen) vervangen bij de lokale garage, zo duur is dat niet. Je kan ook een auto kopen waarvan de riem net vervangen is en stiekem de reden van verkoop de koppakking is, deze is dan net wel iets duurder..

Wel vraag ik mij af of de KM stand klopt, indien dit zo is dan is het (afhankelijk van de importkosten maar dat zal ook niet veel zijn) gewoon een leuke koop voor dit bedrag. Degelijke auto voor weinig geld... als de km stand klopt ;)

Dus 750 euro een duurkoop wegens een riem die misschien vervangen moet worden? Zeer zeker niet.

Wat zijn de importkosten? 150 ongeveer?
De riem vervangen incl onderdelen zeg 250 ongeveer (wie weet doet de importeur dat wel, indien import een bijzaak is)
1150 een polo automaat met weinig kilometers uit 2003, niks mis mee (zolang buiten de riem alles goed is ;) )
De KMstand klopt wel, ik neem de auto over van een bekende en zij heeft de auto destijds nieuw gekocht en vanwege haar leeftijd gewoon weinig in gereden. Is dus ook altijd gewoon prima onderhouden bij de vaste, lokale garage. Importkosten zijn inderdaad ongeveer 170 euro ofzo. 57 bpm, 100 bij RDW en dan nog nieuwe platen.. Dan reken ik de kosten van het rijden vanuit Duitsland naar Nederland niet mee, maar goed dat is dan ook een leuk uitje, natuurlijk :)

• LopendeVogel
Verona27 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:23:
[...]

De KMstand klopt wel, ik neem de auto over van een bekende en zij heeft de auto destijds nieuw gekocht en vanwege haar leeftijd gewoon weinig in gereden. Is dus ook altijd gewoon prima onderhouden bij de vaste, lokale garage. Importkosten zijn inderdaad ongeveer 170 euro ofzo. 57 bpm, 100 bij RDW en dan nog nieuwe platen.. Dan reken ik de kosten van het rijden vanuit Duitsland naar Nederland niet mee, maar goed dat is dan ook een leuk uitje, natuurlijk :)
Ow dan heb je helemaal geluk! Dan snap ik de reden van twijfel niet haha? Bekijk inderdaad alleen de riem en indien je de verkoper (je kent die gene) vertrouwd vraag gewoon of zij problemen heeft, zo niet.. Tsja een kans die weinig mensen zullen krijgen ;)

En stel de riem is het enige wat gedaan moet worden, gewoon doen, voor 750 + 170 euro import + circa 250 voor de riem.. Dat is zeker geen duurkoop, eerder: goedkoop! Dat gaat je in NL niet lukken waarbij mensen het heerlijk vinden om op elke euro te besparen (mede dankzij de absurd hoge reparatie/onderdeel prijzen hier vergeleken Duitsland)..

Pech kan je natuurlijk altijd hebben, kan heel goed zijn dat zij al jarenlang rondtuft zonder problemen en jij na een week een probleem hebt. Die kans zit er altijd in, maar als jij op deze manier voor dit geld een auto kan kopen.. Dat zijn toch wel de beste situaties waar je in kan zitten.

Het leukste is, de auto heeft zijn afschrijving al gehad. Stel jij kan 1 of 2 jaar zonder enige problemen rondrijden, dan verkoop je hem weer voor 800-1000 euro ;) Das pas goedkoop rijden, toch?

Tip:
Stel de riem moet vervangen worden, vraag eens aan madam in Duitsland hoeveel dat bij haar garage zou kosten. Wie weet doen hun het voor nog minder en kan je de riem misschien wel beter laten vervangen alvorens je hem koopt (eventueel dat jij deze kosten deels alvast betaald).

[ Voor 24% gewijzigd door LopendeVogel op 18-12-2018 15:34 ]

• Verona27
LopendeVogel schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:27:
[...]

Ow dan heb je helemaal geluk! Dan snap ik de reden van twijfel niet haha? Bekijk inderdaad alleen de riem en indien je de verkoper (je kent die gene) vertrouwd vraag gewoon of zij problemen heeft, zo niet.. Tsja een kans die weinig mensen zullen krijgen ;)

En stel de riem is het enige wat gedaan moet worden, gewoon doen, voor 750 + 170 euro import + circa 250 voor de riem.. Dat is zeker geen duurkoop, eerder: goedkoop! Dat gaat je in NL niet lukken waarbij mensen het heerlijk vinden om op elke euro te besparen (mede dankzij de absurd hoge reparatie/onderdeel prijzen hier vergeleken Duitsland)..

Pech kan je natuurlijk altijd hebben, kan heel goed zijn dat zij al jarenlang rondtuft zonder problemen en jij na een week een probleem hebt. Die kans zit er altijd in, maar als jij op deze manier voor dit geld een auto kan kopen.. Dat zijn toch wel de beste situaties waar je in kan zitten.

Het leukste is, de auto heeft zijn afschrijving al gehad. Stel jij kan 1 of 2 jaar zonder enige problemen rondrijden, dan verkoop je hem weer voor 800-1000 euro ;) Das pas goedkoop rijden, toch?

Tip:
Stel de riem moet vervangen worden, vraag eens aan madam in Duitsland hoeveel dat bij haar garage zou kosten. Wie weet doen hun het voor nog minder en kan je de riem misschien wel beter laten vervangen alvorens je hem koopt (eventueel dat jij deze kosten deels alvast betaald).
Ja, nou het is niet zozeer dat ik twijfel maar dit wordt mijn eerste auto en ik wil wel graag beetje inzicht hebben in wat de eventuele risico's zouden zijn. Het hebben van een auto is natuurlijk een vrij dure aangelegenheid en ik heb niet zoveel zin straks voor enorme kosten te staan.

Eventueel nog laten repareren in Duitsland gaat lastig worden. Ik ga komende donderdag al die kant op om de auto op te halen, het is namelijk nog wel een stuk rijden, dus ik kan niet zomaar even heen en weer, dat is ook agenda technisch lastig. Verder heeft mijn vader er al stukken in gereden en die zei (hij heeft niet heel veel verstand van auto's) dat het ding het prima deed. Ik zal wel even vragen of er ergens in de papieren iets te vinden is over een distributieriem die al dan niet vervangen is. Thanks voor je uitgebreide antwoord in ieder geval :)

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:54

Mimiix

Professioneel Prutser

Verona27 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 15:54:
[...]

Ja, nou het is niet zozeer dat ik twijfel maar dit wordt mijn eerste auto en ik wil wel graag beetje inzicht hebben in wat de eventuele risico's zouden zijn. Het hebben van een auto is natuurlijk een vrij dure aangelegenheid en ik heb niet zoveel zin straks voor enorme kosten te staan.

Eventueel nog laten repareren in Duitsland gaat lastig worden. Ik ga komende donderdag al die kant op om de auto op te halen, het is namelijk nog wel een stuk rijden, dus ik kan niet zomaar even heen en weer, dat is ook agenda technisch lastig. Verder heeft mijn vader er al stukken in gereden en die zei (hij heeft niet heel veel verstand van auto's) dat het ding het prima deed. Ik zal wel even vragen of er ergens in de papieren iets te vinden is over een distributieriem die al dan niet vervangen is. Thanks voor je uitgebreide antwoord in ieder geval :)
Gaat het om een 6N2 of een 9N?

Bij de 6N vooral naar roest kijken en inderdaad die Riem. Zelf heb ik een 6N1 en roest is toch mn grootste angst.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Verona27
D3nnisd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:22:
[...]

Gaat het om een 6N2 of een 9N?

Bij de 6N vooral naar roest kijken en inderdaad die Riem. Zelf heb ik een 6N1 en roest is toch mn grootste angst.
Een 9N. 6N2 werden toch niet meer gemaakt in 2003?

• LopendeVogel
Verona27 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:31:
[...]

Nowp en dan nog, al had je de 6N2 uit de 90's gehad (niet bepaald 2003 nee), met roest op de verkeerde plekken dan had die Polo ellende tijdens de Duitse keuring gehad (die veel strenger is vergeleken de Nederlandse variant: APK).

Als eerste auto is het belangrijk dat de auto het gewoon doet zonder hoge onkosten, en daar zijn normaal gesproken oa deze polo's uiterst geschikt voor, met een Duitse APK nog wel..

Maar dan nog je kan altijd pech hebben ondanks dat het betrouwbare ketels zijn :) Mijn eerste auto was de ''beste auto ooit'' een Toyota Starlet (laatste model van starlet), nooit issues.. Wel koelvloeistof donkerbruin, regelmatig olie erbij gooien en af en toe een vlam uit de pijp. Ik lag er niet wakker van als eerste auto, zolang dat ding starten en gaan was (zelfs richting Zuid-Frankrijk en Spanje!), was ik ook weer blij. Maar indien ik deze ''beste auto ooit'' op en top in orde wilde hebben begon het al met een nieuwe koppakking ondanks dat deze circa 90k km gelopen had :)

Dus gebruik hem als je eerste auto (veilig) en denk niet al te veel na over gebreken aan dat ding, het is goedkoop + het is je eerste auto. Dus zolang die veilig is gewoon lekker tuffen.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Verona27 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:31:
[...]

geen idee, kan ook later op kenteken gezet zijn ;) Ding is tot 2002 gemaakt.

Welke motor was het trouwens? Ik weet wel dat sommige van die 1.4's last hebben van kantelende kleppen. Geen idee welke precies. Ze zitten ook in Lupo's

[ Voor 14% gewijzigd door Mimiix op 18-12-2018 17:41 ]

• nierbton
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 22:44
Ik twijfelde al of ik op mijn VW een Discover Media deelkaart (dd 1-10-18) zou zetten, maar vandaag zie ik dat voor de complete Europakaart nu ook de 1-10-18 update beschikbaar is. DiscoverMedia2_EU_AS_1115_V10 (ECE AS 19/20). Toch prettig als ik straks niet hoef te denken heb ik de juiste kaart!

• daanbanaan_
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-01 20:55
Op @GerCor's advies toch het budget voor een eerste auto iets omhoog gedaan. Het is een Golf 5 uit 2007 geworden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nj2v3lF.jpg

Er zit alleen een radio uit het jaar prik in. Zag dat je op AliExpress een RCD330 kan kopen en die erin kan zetten, is dat wat? En moet ik dan nog zo'n gateway installeren om problemen met de batterij te voorkomen?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

daanbanaan_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:32:
Op @GerCor's advies toch het budget voor een eerste auto iets omhoog gedaan. Het is een Golf 5 uit 2007 geworden.

[Afbeelding]

Er zit alleen een radio uit het jaar prik in. Zag dat je op AliExpress een RCD330 kan kopen en die erin kan zetten, is dat wat? En moet ik dan nog zo'n gateway installeren om problemen met de batterij te voorkomen?
YouTube: RCD330 MiB install only 7 minutes

Ziet er goed uit, die Golf 5. Zelfs met verlichting in de buitenspiegels. Wel even LED van maken. Beterrrrrrrr. :9

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 19-12-2018 10:55 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11 21:20
daanbanaan_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 23:32:

[Afbeelding]

Nice! Gateway kan misschien geupdate worden.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• GerCor

GerCor

Weet iemand welke datum en jaartal de meest recente Kaartenupdate CD van een RNS is, die je bij de VW dealer kunt bestellen? Het staat er namelijk niet bij.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:35
:9 De V13 die ze aanbieden is van 2016, correct me if I'm wrong. :9

• GerCor

GerCor

YoGi_Berra schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:58:
:9 De V13 die ze aanbieden is van 2016, correct me if I'm wrong. :9
Oké, nou daar gaan 'we' geen 9 tientjes voor neerleggen. :(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
vanmorgen bleef m'n spiegel weer mooi omlaag staan :F

En ik kwam bij de klant en na een tijdje gaat automatisch de motor uit, als je de deur dan open doet gaat de radio uit, maar nu kreeg ik de melding "lichten uit" oid.
Schakelaar staat altijd op automatisch.

zucht, best lastig simpele software te maken na een miljard jaar auto's bouwen

• GerCor

GerCor

Viper® schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:23:

En ik kwam bij de klant en na een tijdje gaat automatisch de motor uit, als je de deur dan open doet gaat de radio uit, maar nu kreeg ik de melding "lichten uit" oid.

Jongen, niemand heeft de klachten die jij hebt. Ik heb al dagenlang last van oogontsteking. Zeg ik toch ook niet dat onze lieve heer er niks van bakt.

Jouw auto is dus een 'incident'. Is vast wel op te lossen.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-11 14:24
Inspired schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:24:
Het kan zoiets zijn als mijn fiets, daar zit een vloeistof in die gaatjes terug dicht vulkaniseerd oid.

Heb 20" in 245/35 op de Arteon met gewoon onderstel (sport was niet te krijgen, DCC te duur) en qua comfort voel ik nagenoeg geen verschil met de 18" originele velgen die er nu voor de winter onderliggen.

• Inspired
Engineer Stewie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:40:
[...]

Het kan zoiets zijn als mijn fiets, daar zit een vloeistof in die gaatjes terug dicht vulkaniseerd oid.

Heb 20" in 245/35 op de Arteon met gewoon onderstel (sport was niet te krijgen, DCC te duur) en qua comfort voel ik nagenoeg geen verschil met de 18" originele velgen die er nu voor de winter onderliggen.
Thanks. Heb via een Duits forum ook wat info gekregen van wat gebruikers en heb inmiddels de 20" met DCC besteld. Daar ben je nog iets flexibeler met de instellingen. Ik durf het wel aan. :)

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:35:
[...]

Jongen, niemand heeft de klachten die jij hebt. Ik heb al dagenlang last van oogontsteking. Zeg ik toch ook niet dat onze lieve heer er niks van bakt.

Wel apart dat mijn golf 5/6 destijds problemen had met de ramen open/dicht, iets wat ook niemand heeft.
Net zoals de gordel, de stuurbekrachtiging en de DSG.

• wackidth

Gewoon van die spiegels afblijven joh.... Gebruik je dat dan ook echt?? Je hebt toch sensoren neem ik aan?

Wel problemen met de ramen gehad....golf 7

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 19-12-2018 12:01 ]

.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

GerCor schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:35:

[...]

Viper® schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:47:
[...]

Wel apart dat mijn golf 5/6 destijds problemen had met de ramen open/dicht, iets wat ook niemand heeft.
Net zoals de gordel, de stuurbekrachtiging en de DSG.
Dit ruikt naar een franse auto. Die doen ook rare dingen. :+

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:28

Toch even langs de dealer dan maar. Ik ervaar zelf de problemen niet in mijn huidige Golf 7.5 In de vorige Golf 7 ook niet. Collega met een nieuwe Polo heeft ook allerlei software problemen. Zijn Polo staat al paar dagen bij de dealer voor onderzoek.

Als je in de buurt van Voorburg woont kan misschien Rainesh je auto uitlezen op software problemen.
wackidth schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:00:
[...]

Gewoon van die spiegels afblijven joh.... Gebruik je dat dan ook echt?? Je hebt toch sensoren neem ik aan?
Helaas heb ik geen oprit en sta ik langs de weg. Dan is het best prettig als de spiegel iets kantelt ivm de stoeprand. En ja heb ook sensoren, maar die zien de stoep niet.

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Mijn Polo heeft ook wat vage problemen, waarvoor die morgen naar de dealer gaat.

Mijn stuur trekt naar echts, wat op hogere snelheid erger wordt. Dit is sinds de eerste/laatste onderhoudsbeurt waarbij een regelapparaat van de stuurbekrachtiging is vervangen in verband met een terugroepactie (waar ik overigens nooit iets over had vernomen).

Ook stoor ik me aan de rechter zijspiegel die niet altijd kantelt. Ik moet thuis in een smalle straat parkeren en daarom wil ik zo dicht mogelijk tegen de stoep staan, maar absoluut niet ertegen.

Daarnaast heb ik ook vaak dat de auto een harde schok veroorzaakt wanneer ik na het uitrollen in versnelling weer rustig gas geef. Bijvoorbeeld bij uitrollen/remmen voor een rotonde en dan na de rotonde weer rustig gas geef. Het voelt alsof de motor aanslaat wanneer iemand de auto aanduwt en je de koppeling los laat (maar dan 1 schok). Dit is mij alleen opgevallen wanneer de motor nog niet op temperatuur is. (Mijn auto heeft geen 'zeilmodus' dus motor slaat niet af bij het uitrollen).

Ben benieuwd of hier meerdere personen zijn, die hier ook last van hebben.

• Rainesh
@svr89 voor stuurbekrachtiging is een software update als het goed is.

Heb je ergens nog een lograpport van je auto?

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-11 17:33
D3nnisd schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:18:
[...]

[...]

[...]

Dit ruikt naar een franse auto. Die doen ook rare dingen. :+
We weten inmiddels hoe Duitse auto’s echt ruiken nu. :X

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:58
Goedenavond mede-tweakers. Ik heb vandaag de Golf 7 van m'n werk mee naar huis, maar nou heb ik toch net onderweg niet kunnen vinden waar de volumeknop op het stuur zit? Links is CC, rechts zit zowel een omhoog/omlaag- als een links/rechts-knop, maar die doen allebei volgende/vorige nummer :?

Zie ik wat over het hoofd, of is het stuk? :?

• Scrtz
Stalensnuitje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:43:
Goedenavond mede-tweakers. Ik heb vandaag de Golf 7 van m'n werk mee naar huis, maar nou heb ik toch net onderweg niet kunnen vinden waar de volumeknop op het stuur zit? Links is CC, rechts zit zowel een omhoog/omlaag- als een links/rechts-knop, maar die doen allebei volgende/vorige nummer :?

Links onder zitten als het goed is 2 knoppen voor volume?

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 13:32

Een foto van je stuur zou erg helpen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

Links zit de (A)CC.
Daaronder zitten knoppen voor volume

Vol

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:58
DarkSide schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:54:
[...]

Links zit de (A)CC.
Daaronder zitten knoppen voor volume

[Afbeelding: Vol]
Oh shit... 8)7 |:( :X

Bedankt dan maar!

*rent snel weer naar z'n eigen auto :+

Vraag ik me trouwens nog af waarom er 2 bladertoetsen rechts zitten? Of is dat voor mappen op een USB-Stick ofzo?

[ Voor 13% gewijzigd door Stalensnuitje op 19-12-2018 18:04 ]

• GerCor

GerCor

Stalensnuitje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:03:
[...]

Oh shit... 8)7 |:( :X

Bedankt dan maar!

*rent snel weer naar z'n eigen auto :+

Vraag ik me trouwens nog af waarom er 2 bladertoetsen rechts zitten? Of is dat voor mappen op een USB-Stick ofzo?
Druk maar eens in en hou ondertussen het dashboard in de gaten. :+

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:28
Die omhoog en omlaag aan de rechterkant zijn voor de bediening van je MFD (of AID) inderdaad. Evenals die twee zilverkleurige toetsen rechts middenin.

[ Voor 23% gewijzigd door JB076 op 19-12-2018 18:56 ]

• daanbanaan_
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-01 20:55
GerCor schreef op woensdag 19 december 2018 @ 00:57:
[...]

YouTube: RCD330 MiB install only 7 minutes

Ziet er goed uit, die Golf 5. Zelfs met verlichting in de buitenspiegels. Wel even LED van maken. Beterrrrrrrr. :9
Danku, danku _/-\o_ Is dat lastig, er LED van maken?

Trouwens nog ff over die RCD330, ziet er redelijk makkelijk uit, maar ik hoor dat je in een model van voor 2009 problemen kan krijgen met het vreten van de batterij door die unit.. Schijnt gefixed te kunnen worden door zo'n gateway, maar waar in godesnaam installeer je dat? Heeft iemand hier ervaring mee?

• TFDev
Zo, camera is ook binnen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CT7bJ6u.jpg?1

Voorruit met camera bevestiging;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tH3GNPi.jpg?1

en mijn (originele) pedaalcovers zijn ook binnen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ozcT6QW.jpg?1

Nu nog schema's, winterbanden en tijd. Dan ga ik bij mijn oude werk langs om de boel in te bouwen :)

• wackidth
Je hebt er wel wat voor over TFDev. Wel een leuk projectje.

Vond ik zelf ook leuk wat modjes hier en daar. Maar aan een eigen auto investeren is toch anders dan zakelijk.

Ben in ieder geval voor klaar met courtesy lights. Ik had die van Alie met een VW logo op de grond. Maar gelukkig genoeg waren deze makkelijk te verwijderen.

Kon een AID unit kopen voor 400 Euro... Toch maar niet gedaan.... Is wel leuk maar echt heel veel meerwaarde heeft het niet voor mij. Gebruik originele Navi niet.

.

• wackidth
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door wackidth op 19-12-2018 21:47 ]

.

• Rainesh
daanbanaan_ schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:58:
[...]

Danku, danku _/-\o_ Is dat lastig, er LED van maken?

Trouwens nog ff over die RCD330, ziet er redelijk makkelijk uit, maar ik hoor dat je in een model van voor 2009 problemen kan krijgen met het vreten van de batterij door die unit.. Schijnt gefixed te kunnen worden door zo'n gateway, maar waar in godesnaam installeer je dat? Heeft iemand hier ervaring mee?
Eerst een software update proberen van je gateway, daarmee is je battery drain ook vaak verholpen :)

@TFDev NICE! Als je hulp nodig hebt met coding, parameters etc gewoon even aankloppen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rainesh op 19-12-2018 21:55 ]

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:46:
Je hebt er wel wat voor over TFDev. Wel een leuk projectje.

Vond ik zelf ook leuk wat modjes hier en daar. Maar aan een eigen auto investeren is toch anders dan zakelijk.

Ben in ieder geval voor klaar met courtesy lights. Ik had die van Alie met een VW logo op de grond. Maar gelukkig genoeg waren deze makkelijk te verwijderen.

Kon een AID unit kopen voor 400 Euro... Toch maar niet gedaan.... Is wel leuk maar echt heel veel meerwaarde heeft het niet voor mij. Gebruik originele Navi niet.
Je bent zelf ook aardig aan het klussen. Maar eh …. VW logo op de grond, dat kan natuurlijk niet. Gewoon nette LED-lampen.

@daanbanaan_ Of die spiegelverlichting makkelijk naar LED om te bouwen is? Geen idee, voor het eerst dat ik een Golf 5 met die verlichting zie. Ik zal eens op YouTube kijken of er iets over te vinden is.

EDIT: Makkie om er LED van te maken:

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 19-12-2018 22:16 ]

• wackidth
@GerCor
Hahaha nou dat was het eerste wat ik aan Mw. Alie vroeg... Of ik die VW Logos kon verwijderen. En dat kon..... Anders had ik ze niet gekocht.
Idd rode led verlichting en een sterke witte op de grond schijnende.

Sja ben monteur geweest.... Dat gaat er niet meer uit.... Dat sleutelen en prutsen.

Ik zie op Alie zat MK5 spiegelverlichting allemaal led.

.

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:14:
@GerCor
Hahaha nou dat was het eerste wat ik aan Mw. Alie vroeg... Of ik die VW Logos kon verwijderen. En dat kon..... Anders had ik ze niet gekocht.
Idd rode led verlichting en een sterke witte op de grond schijnende.

Sja ben monteur geweest.... Dat gaat er niet meer uit.... Dat sleutelen en prutsen.

Ik zie op Alie zat MK5 spiegelverlichting allemaal led.
Spiegelkappen al besteld?

• wackidth
Yup, wel mat chroom. Voor dat geld, proberen waard.

[ Voor 8% gewijzigd door wackidth op 19-12-2018 22:50 ]

.

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:48:
Yup, wel mat chroom. Voor dat geld, proberen waard.
Zo denk ik er ook over. Geen geld maar wel gezichtsbepalend. Luistert wel nauw. Moet niet te plasticachtig zijn.

Toch wel chique. Het 'leuke' van chroom is dat je ook de weersinvloeden op je spiegelkap duidelijk kunt zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rj1WOlDHdZtyrGNJOsqE9yiv/full.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 20-12-2018 09:23 ]

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-11 00:25
Enkele dagen geleden nieuwe spiegel glazen binnen gekomen bij de dealer :)
Kan het project "side assist " ook afgewerkt worden.

side assist spiegel

side assist spiegel aan

Ondertussen druk bezig met het prepareren van een voorruit met lane assit !
Moet nog een stukje van de zwarte "dots" weg schuren en dan de zwarte rand aanbrengen / houder vastlijmen.
Daarna kan hij gemonteerd worden !

ruit boven

ruit beneden

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op woensdag 19 december 2018 @ 21:54:
Eerst een software update proberen van je gateway, daarmee is je battery drain ook vaak verholpen :)
Hoe doe je een software update van een Gateway? Klinkt allemaal eenvoudig maar waar haal je die update vandaan?

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

GerCor schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:21:
[...]

Hoe doe je een software update van een Gateway? Klinkt allemaal eenvoudig maar waar haal je die update vandaan?
ODIS/VCP.

DE meeste zijn wel onine te vinden. Anders via erWin-Portal

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:23:
ODIS/VCP.

DE meeste zijn wel onine te vinden. Anders via erWin-Portal
Oké, weer een klusje voor de specialisten dus. Dan raad ik de RCD330 voor mijn zoon zijn Golf 5 voorlopig af. Het ding ziet er goed uit maar ondertussen lees ik er toch iets teveel nadelen over. Eigenlijk had ik al mijn twijfels over de RCD330 toen ik er filmpjes van zag en 'hoorde' hoe het klinkt als je een 'bedieningsknopje' indrukt. Klinkt zo goedkoop. Wekt bij mij geen vertrouwen als zijnde een duurzaam product. Maar goed, het kost relatief ook geen drol.

Daarnaast vraag ik me af of LED-verlichting voor kentekenplaat op een Golf 5 gecodeerd moet worden, zoals bij een Golf 7. Ik zie toch veel YouTube filmpjes dat het aangesloten wordt en het werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 20-12-2018 09:42 ]

• tolunaygul12
Kenteken verlichting is plug and play

Edit // de polariteit bij golf 5 is ander ! Plus en min op de stekkers ziiten omgedraaid houdt er rekening mee.

[ Voor 60% gewijzigd door tolunaygul12 op 20-12-2018 09:51 ]

• Rainesh
GerCor schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:28:
[...]

Oké, weer een klusje voor de specialisten dus. Dan raad ik de RCD330 voor mijn zoon zijn Golf 5 voorlopig af. Het ding ziet er goed uit maar ondertussen lees ik er toch iets teveel nadelen over. Eigenlijk had ik al mijn twijfels over de RCD330 toen ik er filmpjes van zag en 'hoorde' hoe het klinkt als je een 'bedieningsknopje' indrukt. Klinkt zo goedkoop. Wekt bij mij geen vertrouwen als zijnde een duurzaam product. Maar goed, het kost relatief ook geen drol.

Daarnaast vraag ik me af of LED-verlichting voor kentekenplaat op een Golf 5 gecodeerd moet worden, zoals bij een Golf 7. Ik zie toch veel YouTube filmpjes dat het aangesloten wordt en het werkt.
Als je zoon langskomt, dan update ik zn gateway gelijk. Dan kan hij altijd nog een RCD330 in plaatsen.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:28:
[...]

Je kan ook nieuwe gateway kopen. Kost geen drol. Moet je wel vcds hebben om de juiste modules aan te zetten. Vervangen is ook niet lang werk.

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:49:
Als je zoon langskomt, dan update ik z'n gateway gelijk. Dan kan hij altijd nog een RCD330 in plaatsen.
Nice. Heb je al Volkswagens met RCD330 gehad? Raad jij het wel aan? Voordeel: je hebt Apple Carplay en hij heeft een iPhone 10. Misschien doe ik hem zo'n ding cadeau.

Hij werkt alleen maar, vaak 13/14 per dag. Arme jongen. :+

Wel goed voor zijn karakter. (y)

@azz_kikr Zoiets dus?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jJ6iRmDP0s2AycfBnXeNdfmn/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 20-12-2018 09:58 ]

• Rainesh
GerCor schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:55:
[...]

Nice. Heb je al Volkswagens met RCD330 gehad? Raad jij het wel aan? Voordeel: je hebt Apple Carplay en hij heeft een iPhone 10. Misschien doe ik hem zo'n ding cadeau.

Hij werkt alleen maar, vaak 13/14 per dag. Arme jongen. :+

Wel goed voor zijn karakter. (y)

@azz_kikr Zoiets dus?

[Afbeelding]
Ja genoeg, het is een serieus leuk ding. Heb er zelfs paar ingebouwd voor klanten.

Gateway kun je inderdaad ook vervangen als het niet te updaten is. Het is dat zwart kastje linksonder op je foto.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Rainesh schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:07:
[...]

Ja genoeg, het is een serieus leuk ding. Heb er zelfs paar ingebouwd voor klanten.

Gateway kun je inderdaad ook vervangen als het niet te updaten is. Het is dat zwart kastje linksonder op je foto.
Ook met OEM camera en werkend gekregen?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:32:
[...]

Ook met OEM camera en werkend gekregen?
Ik weet dat ie camera ondersteund. Maar kan me niet herinneren of ik eentje met OEM camera gehad heb.

• Famous
Rainesh schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:38:
[...]

Ik weet dat ie camera ondersteund. Maar kan me niet herinneren of ik eentje met OEM camera gehad heb.
Ik was destijds bezig om de RNS510 (kapot) te vervangen voor een 330 maar de OEM camera zou geen beeld geven.

Nadat mijn R verkocht was nog eens geïnformeerd uit interesse maar toen had de verkoper nog geen oplossing ervoor.
Lijkt mij niet dat die gecodeerd is toch? Op aftermarket radio's werkt de camera prima en dit is zelfs nog een OEM radio.
Wel voor een andere markt maar toch..

• Rainesh
Famous schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:48:
[...]

Ik was destijds bezig om de RNS510 (kapot) te vervangen voor een 330 maar de OEM camera zou geen beeld geven.

Nadat mijn R verkocht was nog eens geïnformeerd uit interesse maar toen had de verkoper nog geen oplossing ervoor.
Lijkt mij niet dat die gecodeerd is toch? Op aftermarket radio's werkt de camera prima en dit is zelfs nog een OEM radio.
Standaard staat de camera gecodeerd op een RCD330g, dan heb je dus ook geen pdc weergave. Door deze uit te zetten met vcds heb je weer pdc weergave.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Famous schreef op donderdag 20 december 2018 @ 10:48:
[...]

Paar dingen moet je geloof ik aanpassen. De RCD330 heeft die brede stekker niet meer dus moet je met verloopje werken en een delay timer want de camera blijf tnog 10seconden nadraaien ofso. Anders krijg je vreemde meldingen op de radio.

En ik geloof ook dat je PDC en RVC niet gelijk op het scherm krijgt. Op rns510 en 315/310 heb je pdc overlay tijdens RVC, bij RCD330 niet

• Famous
azz_kikr schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:09:
[...]

Paar dingen moet je geloof ik aanpassen. De RCD330 heeft die brede stekker niet meer dus moet je met verloopje werken en een delay timer want de camera blijf tnog 10seconden nadraaien ofso. Anders krijg je vreemde meldingen op de radio.

En ik geloof ook dat je PDC en RVC niet gelijk op het scherm krijgt. Op rns510 en 315/310 heb je pdc overlay tijdens RVC, bij RCD330 niet
Er moest inderdaad een stekker bij en daarmee zou het volgens de verkoper moeten werken, althans volgens de Aziatische verkoper.
'Mijn' partij een paar van die kabels besteld maar tevergeefs. Hij was zelf in bezit van VCDS en daarmee was die ook aan het pielen maar niet gelukt destijds.

Ansich was het niet erg want had een mooie/recente RNS510 op te kop weten te tikken voor een mooie prijs, helemaal geüpdatet, en dat was bij verkoop natuurlijk wel prettig. Toch was ik wel benieuwd naar de RCD330 :Y

• wackidth
GerCor schreef op woensdag 19 december 2018 @ 23:21:
[...]

Zo denk ik er ook over. Geen geld maar wel gezichtsbepalend. Luistert wel nauw. Moet niet te plasticachtig zijn.

Toch wel chique. Het 'leuke' van chroom is dat je ook de weersinvloeden op je spiegelkap duidelijk kunt zien.

[Afbeelding]
Is deze van jou?? Of gewoon een afbeelding. Ziet er zo vanaf het plaatje wel goed uit.

.

• Famous
wackidth schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:34:
[...]

Is deze van jou?? Of gewoon een afbeelding. Ziet er zo vanaf het plaatje wel goed uit.
Persoonlijk vind ik het echt niets.
Een Golf R heeft toch ook matte kappen? Of ben ik nu in de war 8)7

• wackidth
Famous schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:37:
[...]

Persoonlijk vind ik het echt niets.
Een Golf R heeft toch ook matte kappen? Of ben ik nu in de war 8)7
Ik heb de matte uitvoering besteld, vind ik zelf ook wat mooier. Gelukkig smaken verschillen. .... R of niet.... Deze (mat) kun je gewoon origineel af fabriek bestellen op een 7.

.

• Famous
wackidth schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:43:
[...]

Ik heb de matte uitvoering besteld, vind ik zelf ook wat mooier. Gelukkig smaken verschillen. .... R of niet.... Deze (mat) kun je gewoon origineel af fabriek bestellen op een 7.
Stuk mooier inderdaad mat! :)

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Die RCD330+ ziet er interessant uit. Vraag me alleen af hoe het zit met de stuurwielbediening (voor MKV Golf 2008). Op het interwebz lees je zelfs met canbus simulator meer over dat het niet of half werkt dan dat het wel werkt...

[ Voor 57% gewijzigd door Logi op 20-12-2018 13:34 ]

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op donderdag 20 december 2018 @ 11:34:
Ik heb een witte SUPERGolf 7, dus dit is een plaatje. Misschien vind ik het ook niks hoor.

Maar, het heeft denk ik dezelfde uitwerking als glas. Dauwdruppels, bevriezing e.d. geven steeds een afwisselend beeld. Dus, dat lijkt mij wel geinig. Kan best zijn dat wanneer de zon er vol op staat je anderen verblindt. Niet de bedoeling maar wat ik nu heb: wit, tsja, dat is wit en 'doet niks'.

• tolunaygul12
Oem camera op rcd330 is prima te doen. Enige wat je nodig hebt is een rgb naar rca converter en de converter correct aansluiten.

DM2 unit is me radio is op dezelfde manier aangesloten en werkt perfect.

• Ferra
  • Niet online
Ik heb nu wat raars... mijn interieur verlichting gaat niet aan bij openen deur of sleutel uit het contact. Is een vw golf 7 uit half 2016. Iemand een idee hoe ik dat kan regelen?

• yamahabest
Per ongeluk de schakelaar in de hemelverlichting verdrukt naar een andere stand?

• Rainesh
Sbakker1982 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:50:
Ik heb nu wat raars... mijn interieur verlichting gaat niet aan bij openen deur of sleutel uit het contact. Is een vw golf 7 uit half 2016. Iemand een idee hoe ik dat kan regelen?
Wat @yamahabest zegt :)

• Ferra
  • Niet online
yamahabest schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:50:
Per ongeluk de schakelaar in de hemelverlichting verdrukt naar een andere stand?
Welke zou dat moeten zijn?

• yamahabest
Een knop, die in 3 standen kan, met daarop onder andere een afbeelding van een auto met een open deur?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

De hoofdschakelaar op uit/0.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• GerCor

GerCor

Zo, net de kerstborrel van de zaak (bij de Chinees) achter de kiezen. Ik zat te kletsen met onze verkoper AKA sales manager die in een Audi rijdt. Ik vroeg hem naar verkeersbordenherkenning. Hij zegt: 'heb ik wel maar het werkt niet in Nederland'. Dus ik: 'huh?' Ja, hij herkent de verkeersborden wel maar doet er niks mee. In Duitsland werkt het wel maar in Nederland is het niet toegestaan.

Nooit van gehoord. Klopt die informatie wel want hij heeft dat weer van het bekende Pouw Zwolle?

• yamahabest
Hier is wel een topic met soortgelijke problemen: http://www.navigatiehelps...-2-werkt-niet-t19178.html.

Wat bedoeld hij hier eigenlijk mee: "Ja, hij herkent de verkeersborden wel maar doet er niks mee."?
Hoe weet hij dat de verkeersborden wel herkend worden? En wat zou er door die Audi mee gedaan moeten worden?

[ Voor 38% gewijzigd door yamahabest op 21-12-2018 22:32 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS