@
wackidth
De vector 2, deze zou ik ook aanraden als 4 seizoenen band. Klant bij mijn vorige werk met een q3, lesauto, deed zo'n 60000km met een set. Helaas zijn ze er niet in mijn maat.
Wat betreft winterband en 4mm, helemaal gelijk. Maar die kun je dan als afsluiter van het laatste seizoen wat langer doorrijden in de zomer, mits de herrie (wederom, je hebt gelijk) te overzien is. Dit verschilt wel heel erg per band. Alleen wat als de winterperiode begint en je 4 seizoenenband zit rond die 4mm? Nieuwe monteren en na de winterperiode weer die van 4mm afrijden? Is mogelijk..
Eigen ervaring; Vredestein quatrac 5, goede band, niet al te gek veel herrie, slijt alleen wat vlotjes. Dan toch liever zomer/winter. Scheelt dat ik de pirelli's (naar verhouding) goedkoop heb. In 235/40-19 voor nog geen 500 euro nieuw
@
Inspired persoonlijk; 20 inch! Grote auto mag grote wielen hebben. Ik vond 19" onder mijn passat b6 perfect. Nu 19 inch onder de b8, meh, had eigenlijk wel 20 gemogen. Met bandenmaat 235/40-19 zat comfort over. Maar waar vergelijk ik mee; mijn vorige golf 5 215/35-19 op eibach schroefset. Mijn auto erna, passat b6 op 235/35-19 met verlagingsveren. Nu dus 235/40-19 op standaard R-line onderstel, en comfort te over. Ik lees overwegend positieve verhalen over DCC, maar kost volgens mij een godsvermogen om te retrofitten... Dus dat laten we voor wat t is.
Wat is de bandenmaat op een allspace met 20"? Allicht een evenhoge wang als mijn passat heeft? Dan kan het mijn inziens zonder DCC ook prima. Maarja, dat is 1 mening.