Wow dat is goed om te weten. Laden ze dus ook allebei?wackidth schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:30:
Android Auto is echt geweldig. Eigenlijk heb je geen Navi meer nodig.
Ook erg handig..... Een USB hubje aansluiten op de USB zorgt ervoor dat je twee toestellen gereed hebt staan voor AA.
[Afbeelding]
Ja ze laden ook allebei. Nu heb ik de stroom niet gemeten.Hetisookwat schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:37:
[...]
Wow dat is goed om te weten. Laden ze dus ook allebei?
Maar dat zou Max 1A zijn. Deze verdeel je nu over twee telefoons. Dus laden gaat twee zo langzaam.
Gewoon informeren bij die twee bedrijven. Die bouwen ook in.... En berekenen geen brutobedragen.GerCor schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:29:
[...]
Op de site van Volkswagen staat dat zij hem voor je inbouwen. Wist het servicepunt niks van. Hij zei: 'als ik het voor je bestel dan krijg je hem afgesteld op een 4-deurs. Dongle? Nooit van gehoord. Ik laat het je wel weten'. Dus, ik vrees dat ze de Helix inbouwen en dan zoek je het maar uit.
[ Voor 38% gewijzigd door wackidth op 13-12-2018 08:58 ]
.
Ik zie het: https://www.autopar.nl/vw...ofer-origineel-volkswagenwackidth schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:53:
Gewoon informeren bij die twee bedrijven. Die bouwen ook in.... En berekenen geen brutobedragen.
Heel aantrekkelijk.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Je kan ook EM Service contacten.GerCor schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:59:
[...]
Ik zie het: https://www.autopar.nl/vw...ofer-origineel-volkswagen
Heel aantrekkelijk.
Die heeft er nog wel eens één liggen en doet ook inbouw.
Uiteraard met dongle.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dat gaan de heren, zoals Rainesh, natuurlijk nooit doen. Dan hebben ze straks geen werk meer te doenGerCor schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:41:
[...]
Die is wel weer leuk bedacht.![]()
Al dat type 'longcoding' zou een app moeten zijn. Handige mannen zoal Rainesh zouden zich moeten laten inhuren door Voltas IT. Camera ingebouwd, kies de app en het werkt.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
welk type radio is dit? na twee keer een RNS510 gehad te hebben, heb ik nu een RNS310. die blijft wel zitten maar bevalt me niet meer.
wackidth schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:30:
Android Auto is echt geweldig. Eigenlijk heb je geen Navi meer nodig.
Ook erg handig..... Een USB hubje aansluiten op de USB zorgt ervoor dat je twee toestellen gereed hebt staan voor AA.
[Afbeelding]
MIB2 (Discover Media) vanaf 2017dollyking schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:28:
welk type radio is dit? na twee keer een RNS510 gehad te hebben, heb ik nu een RNS310. die blijft wel zitten maar bevalt me niet meer.
[...]
Eindelijk mag ik mij ook toevoegen aan deze groep! 30 Nov geleverd
nu 2500km verder!

P.S. Weet iemand hoe de onderste LED-lampen aangaan naast de mistlampen?
Volgens mij zijn die uitgeschakeld omdat jij al LED koplampen/DRL hebt, denk dat @Rainesh dat wel kan confirmenRavinez schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:02:
Eindelijk mag ik mij ook toevoegen aan deze groep! 30 Nov geleverdnu 2500km verder! [Afbeelding]
Niet, je hebt full led dus die hebben geen functie.Ravinez schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:02:
Eindelijk mag ik mij ook toevoegen aan deze groep! 30 Nov geleverdnu 2500km verder! [Afbeelding]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Klopt, dat zijn de dagrijlichten bij auto's met halogeen.
Waarom ga je dan niet voor de RCD330?dollyking schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:28:
[...]
Ondersteunt in elk geval Apple CarPlay, Android weet ik niet zeker.
Kost zeker niet veel!
In Nijmegen zit een partij die hem aanbied voor €210,- dacht ik incl. Inbouw.
Zou ik ook doen! RCD330G is een aanrader, ook stuk modernerFamous schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:32:
[...]
Waarom ga je dan niet voor de RCD330?
Ondersteunt in elk geval Apple CarPlay, Android weet ik niet zeker.
Kost zeker niet veel!
In Nijmegen zit een partij die hem aanbied voor €210,- dacht ik incl. Inbouw.
Ai...dat is jammer zijn deze ook niet te unlocken via VCDS?Rainesh schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:27:
[...]
Niet, je hebt full led dus die hebben geen functie.
Zover ik weet niet. Ze zijn als het goed is niet eens fysiek aangesloten.Ravinez schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:47:
[...]
Ai...dat is jammer zijn deze ook niet te unlocken via VCDS?
Klopt dat las ik zelf ook op mypolo, je kan wel coderen dat de DRL leds even fel blijven ook al zet je het dimlicht aan toch?Rainesh schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:48:
[...]
Zover ik weet niet. Ze zijn als het goed is niet eens fysiek aangesloten.
Zal jou in januari even een berichtje sturen om het e.e.a. te laten coderen
Bij mijn Arteon blijven ze altijd evenfel branden. Ook met dimlicht en richtingsaanwijzer.xeoMe schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:53:
Klopt dat las ik zelf ook op mypolo, je kan wel coderen dat de DRL leds even fel blijven ook al zet je het dimlicht aan toch?
Enkel het boogje rond de ledlamp gaat uit volgens mij. Enfin, of dat nu is of niet, je kan er toch niet in kijken
@GerCor Heb je je SUPER Golf ingeruild voor een 5?
https://www.dumpert.nl/me...et_dikke_nepuitlaten.html
De DRL bij de Arteon dimt bij dimlicht (ledstrip onder je koplampen) . Dit omdat DRL strooilicht is en savonds dus het andere verkeer verblind :-). Alleen bij seinen blijft alles even fel.Engineer Stewie schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:45:
[...]
Bij mijn Arteon blijven ze altijd evenfel branden. Ook met dimlicht en richtingsaanwijzer.
Enkel het boogje rond de ledlamp gaat uit volgens mij. Enfin, of dat nu is of niet, je kan er toch niet in kijken
Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl
Zat nog even wat rond te struinen op Alie....
Draadloos laden pad voor in de middenconsole.... alleen als je het netjes wil doen moet je de voeding ergens weg halen.
https://nl.aliexpress.com...4956-8be0-0980da117c6d-41
Dit bakje voor de middenconsole heb ik wel besteld. Irriteerde ik me al bij de vorige golf. Een grote dumpbak haha.
https://nl.aliexpress.com...-4fa9-ae65-c34d59042866-1
Voor de rest een hoop chroom en bling bling om je hele interieur te verchromen man man man wat een Kitsch..... Voor de zuinige mensen zag ik nog screenprotectors voor AID, normale tellers en navi.
En ook Dynamische knipperlichten voor in de spiegels.
Draadloos laden pad voor in de middenconsole.... alleen als je het netjes wil doen moet je de voeding ergens weg halen.
https://nl.aliexpress.com...4956-8be0-0980da117c6d-41
Dit bakje voor de middenconsole heb ik wel besteld. Irriteerde ik me al bij de vorige golf. Een grote dumpbak haha.
https://nl.aliexpress.com...-4fa9-ae65-c34d59042866-1
Voor de rest een hoop chroom en bling bling om je hele interieur te verchromen man man man wat een Kitsch..... Voor de zuinige mensen zag ik nog screenprotectors voor AID, normale tellers en navi.
En ook Dynamische knipperlichten voor in de spiegels.
.
Gaat niet goed met OBDEleven op de Golf 5 van mijn zoon. Coming Home en Leaving Home ingeschakeld: Werkt wel maar dan over de richtingaanwijzers en DRL stripje naar de richtingaanwijzers i.p.v koplampen.
Achterlichten werken ook.
Daarnaast. Hij wil overdag zijn DRL aan hebben en niet dimlicht. Ik had DRL's EU gekozen. Nu gaan zijn koplampen dus aan.
Nog even puzzelen en anders maar naar Voorburg.
Daarnaast. Hij wil overdag zijn DRL aan hebben en niet dimlicht. Ik had DRL's EU gekozen. Nu gaan zijn koplampen dus aan.
Zal wel meevallen. 999 van 1.000 kennen het bestaan van OBDEleven niet eens.Tylen schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:24:
Dat gaan de heren, zoals Rainesh, natuurlijk nooit doen. Dan hebben ze straks geen werk meer te doen
[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 13-12-2018 21:25 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Wat valt daar aan te protecten dan?wackidth schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:44:
..... Voor de zuinige mensen zag ik nog screenprotectors voor AID
Op zich zat....na een paar keer je tellers schoonmaken zitten er zat microkrassen.
Al gekeken en gevraagd op OBDeleven forum? Zijn erg behulpzaam daar....GerCor schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:22:
Gaat niet goed met OBDEleven op de Golf 5 van mijn zoon. Coming Home en Leaving Home ingeschakeld: Werkt wel maar dan over de richtingaanwijzers en DRL stripje naar de richtingaanwijzers i.p.v koplampen.
[...]
Zal wel meevallen. 999 van 1.000 kennen het bestaan van OBDEleven niet eens.
.
Nee. Ik heb alles weer teruggezet. Bijna alle credits verbrandt. Ik ga niet beginnen aan longcoding. Dat is bij mij van de wal in de sloot. Coming Home op OFF gezet, gaan zijn DRL's aan. En zo stond het ook.wackidth schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:42:
Al gekeken en gevraagd op OBDeleven forum? Zijn erg behulpzaam daar....
Er zitten 9 fouten in zijn auto. Sommige sporadisch en enkele permanent. Can bus en elektronica dat de verlichting regelt. Hij heeft er een automatische lichtsensor ingezet. Dat werkt prima.
Die Amerikaanse lampen kan ik ook inschakelen (ook weer even uitgeschakeld), de tijd van Coming Home aanpassen maar daar houdt het wel op.
Echt zo'n auto waar niks van klopt. Ach, het rijdt en hij is er blij mee. Niet zo blij met wat ik gedaan heb. DRL dimlicht kan ik namelijk niet meer uitzetten. Het is of DRL koplampen of mistlampen. En ze stonden uit, maar die keuze bestaat dus niet.
Haha oah man ook daar al screenprotectors voor.. ik heb zo’n hekel aan screenprotectors en het ziet er ook echt niet uit, het enige wat je doet is iets nieuw houden voor de volgende gebruiker/eigenaar..wackidth schreef op donderdag 13 december 2018 @ 21:42:
[...]
Op zich zat....na een paar keer je tellers schoonmaken zitten er zat microkrassen.
[...]
Al gekeken en gevraagd op OBDeleven forum? Zijn erg behulpzaam daar....
Ja hahaha... precies zo denk ik er ook over. Hier ook nooit geen screenprotectors.Scrtz schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:20:
[...]
Haha oah man ook daar al screenprotectors voor.. ik heb zo’n hekel aan screenprotectors en het ziet er ook echt niet uit, het enige wat je doet is iets nieuw houden voor de volgende gebruiker/eigenaar..
Het is een gebruiksvoorwerp.
.
Haha dat zeg ik ook altijd. Nooit bescherming gebruiken.Scrtz schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:20:
[...]
Haha oah man ook daar al screenprotectors voor.. ik heb zo’n hekel aan screenprotectors en het ziet er ook echt niet uit, het enige wat je doet is iets nieuw houden voor de volgende gebruiker/eigenaar..
Of nog erger dan screenprotectors, mensen die de folie om een product houden 🤢wackidth schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:23:
[...]
Ja hahaha... precies zo denk ik er ook over. Hier ook nooit geen screenprotectors.
Het is een gebruiksvoorwerp.
Mooi, duidelijk: voor koplampen CH en LH even een afspraak maken met @Rainesh Ik heb zelf het idee dat het iets is met de nieuwe lichtschakelaar met lichtsensor is en de instelling die de auto zelf al heeft.
En, toch nog iets kunnen activeren wat wel gewoon direct werkt: auto automatisch op slot bij 15 km p/u. Had hij niet, nu wel. En dus die Amerikaanse lampen (richtingaanwijzers altijd aan bij verlichting aan).
Wel eerst even 100 nieuwe credits aanschaffen om dat nog te kunnen regelen. PayPal is mijn vriend.
Deze worden ook al decennialang verkocht:
En, toch nog iets kunnen activeren wat wel gewoon direct werkt: auto automatisch op slot bij 15 km p/u. Had hij niet, nu wel. En dus die Amerikaanse lampen (richtingaanwijzers altijd aan bij verlichting aan).
Wel eerst even 100 nieuwe credits aanschaffen om dat nog te kunnen regelen. PayPal is mijn vriend.
Zelf zie ik geen plaatje in jouw bericht maar DRL mag niet branden wanneer andere verlichting is ingeschakeld. Wettelijk niet toegestaan. Kan zijn dat de DRL die in een koplampunit zitten hier niet onder vallen. Dus ja, kun je dat wel laten aanzetten, je loopt kans op een boete en apk-afkeur.Ravinez schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:02:
Eindelijk mag ik mij ook toevoegen aan deze groep! 30 Nov geleverdnu 2500km verder!
[Afbeelding]
Zie er net zo uit als heel veel moderne auto's. Allemaal neppijpjes tegenwoordig.Famous schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:25:
@GerCor Heb je je SUPER Golf ingeruild voor een 5?
Deze worden ook al decennialang verkocht:
[ Voor 53% gewijzigd door GerCor op 14-12-2018 10:14 ]
Deze morgend eens gekeken en je hebt gelijk. DRL dimt idd wat als je dimlicht aanzet.Antera schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:39:
De DRL bij de Arteon dimt bij dimlicht (ledstrip onder je koplampen) . Dit omdat DRL strooilicht is en savonds dus het andere verkeer verblind :-). Alleen bij seinen blijft alles even fel.
Als je enkel stadslicht aanzet krijg je DRL op volle sterkte en achterlichten die meebranden. Anders gaan ze idd dimmen.
En, ook handig is deze link. https://www.anwb.nl/auto/...n/soorten-autoverlichtingEngineer Stewie schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:04:
[...]
Deze morgend eens gekeken en je hebt gelijk. DRL dimt idd wat als je dimlicht aanzet.
Als je enkel stadslicht aanzet krijg je DRL op volle sterkte en achterlichten die meebranden. Anders gaan ze idd dimmen.
[ Voor 42% gewijzigd door GerCor op 14-12-2018 07:35 ]
De drl'en naast de mistlampen op de Polo blijven, zij het gedimd, gewoon branden bij ingeschakeld dimlicht. Af fabriek. Ik zie de bekeuring wel verschijnenGerCor schreef op donderdag 13 december 2018 @ 23:00:
Zelf zie ik geen plaatje in jouw bericht maar DRL mag niet branden wanneer andere verlichting is ingeschakeld. Wettelijk niet toegestaan. Kan zijn dat de DRL die in een koplampunit zitten hier niet onder vallen. Dus ja, kun je dat wel laten aanzetten, je loopt kans op een boete en apk-afkeur.
Ja, en mijn DRL's in de koplampen blijven ook gewoon branden. Dus, ik vind het vreemd dat volgens de regelgeving DRL uitgeschakeld moet worden wanneer andere verlichting wordt gebruikt.JB076 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:46:
[...]
De drl'en naast de mistlampen op de Polo blijven, zij het gedimd, gewoon branden bij ingeschakeld dimlicht. Af fabriek. Ik zie de bekeuring wel verschijnen
Volgens mij is de truc dat ze in gedimde stand als stadslicht worden gezien.
Je mag niet met alleen stadslicht aan -op de momenten dat verlichting verplicht is te voeren-.in de bebouwde kom rijden in Nederland. Moet gebruikt worden als je op een rijbaan parkeert of buiten de bebouwde kom parkeert. (doet ook geen hond trouwens)yamahabest schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 09:38:
Volgens mij is de truc that ze in gedimde stand als stadslicht worden gezien.
EDIT: ik heb Koos Spee gevraagd het eens goed uit te leggen in Wegmisbruikers.
[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 14-12-2018 10:13 ]
Maar als de koplampen uitstaan, is de DRL toch fel/niet gedimd? En dus geen stadslicht?
DRL heeft niks met stadslicht te maken. (totaal verschillende functies)yamahabest schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:31:
Maar als de koplampen uitstaan, is de DRL toch fel/niet gedimd? En dus geen stadslicht?
- Stadslicht schakel je zelf in, DRL gaat automatisch aan als je de motor start.
- DRL is alleen verlichting voor en modellen na 2015 ook achter.
- Stadslicht heeft als functie: parkeerlicht. Voor, achter en kentekenverlichting.
De regelgeving heeft het over DRL, wel of niet, aan of uit, en niet of dat fel of minder fel brandt.
Uit het artikel wat je zelf net linkte: "Bovendien moeten ze aan staan bij een lopende motor en automatisch uitgaan (of overgaan in stadslicht) wanneer de normale verlichting wordt ingeschakeld".
Het lijkt mij dat het dus wel iets met elkaar te maken heeft.
Ik zou namelijk niet weten wat de stadslichten anders moeten zijn op mijn auto, want de lichten (in de koplamp) die aangaan bij het achteruit rijden, lijken mij niet de stadslichten te zijn.
Het lijkt mij dat het dus wel iets met elkaar te maken heeft.
Ik zou namelijk niet weten wat de stadslichten anders moeten zijn op mijn auto, want de lichten (in de koplamp) die aangaan bij het achteruit rijden, lijken mij niet de stadslichten te zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door yamahabest op 14-12-2018 11:10 ]
na een avondje inlezen, lijkt mij de RCD330G geen gelukkig huwelijk in combinatie met Dynaudio systeem.Rainesh schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:41:
[...]
Zou ik ook doen! RCD330G is een aanrader, ook stuk moderner
men ervaart problemen met het volume en de equalizer. VCDS schijnt ook geen echte uitkomst te kunnen bieden. Verder zou het een super alternatief zijn inderdaad.
ken jij auto's of iemand anders hier die dit in combinatie heeft in zijn VW? (of 2013 Sharan)
Ik hoef mij aan geen enkele Nederlandse wet te houden...GerCor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:12:
En, ook handig is deze link. https://www.anwb.nl/auto/...n/soorten-autoverlichting
En de DRL moet normaal inderdaad uit, maar heb dat eigenlijk nog op geen enkele wagen gezien.
Mijn SUPERduper Golf 6 Highline had bi-xenon met led-lichtjes rond en die gingen ook niet uit, zelfde voor de Octavia, Peugeot 308 en nu de Arteon.
Heb je daar een link van? Nee volgens mij hebben geen van mijn klanten een combi van 330G + Dynaudiodollyking schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:16:
[...]
na een avondje inlezen, lijkt mij de RCD330G geen gelukkig huwelijk in combinatie met Dynaudio systeem.
men ervaart problemen met het volume en de equalizer. VCDS schijnt ook geen echte uitkomst te kunnen bieden. Verder zou het een super alternatief zijn inderdaad.
ken jij auto's of iemand anders hier die dit in combinatie heeft in zijn VW? (of 2013 Sharan)
Buiten Nederlands grondgebied niet neeEngineer Stewie schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:56:
[...]
Ik hoef mij aan geen enkele Nederlandse wet te houden...
Ze mogen ook als stadslichten fungeren en stadslichten is: voor, achter en kentekenverlichting. Maar dat was het al voordat DRL bestond.En de DRL moet normaal inderdaad uit, maar heb dat eigenlijk nog op geen enkele wagen gezien.
Mijn SUPERduper Golf 6 Highline had bi-xenon met led-lichtjes rond en die gingen ook niet uit, zelfde voor de Octavia, Peugeot 308 en nu de Arteon.
Je zou dus kunnen controleren of, wanneer je stadsverlichting inschakelt, die verlichting ook daadwerkelijk brandt. Want bij DRL hoeft in ieder geval de kentekenverlichting niet te branden. Maar waarom ze dan dimmen is mij niet duidelijk. Misschien omdat stadslicht een bepaalde lichtopbrengst mag hebben en dat niet voor DRL geldt?
@dollyking
Geldt dat alleen voor Dynaudio, wat je gelezen hebt? Mijn zoon heeft ook interesse maar heeft ook een versterker/subwoofer in zijn auto.
[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 14-12-2018 12:45 ]
Ik kom daar niet zo vaak en heb een europees gelijkvormigheidsattest. Should be coveredGerCor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:22:
Buiten Nederlands grondgebied niet nee
Ik heb het deze morgend getest.GerCor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:22:
Ze mogen ook als stadslichten fungeren en stadslichten is: voor, achter en kentekenverlichting. Maar dat was het al voordat DRL bestond.
Je zou dus kunnen controleren of, wanneer je stadsverlichting inschakelt, die verlichting ook daadwerkelijk brandt. Want bij DRL hoeft in ieder geval de kentekenverlichting niet te branden. Maar waarom ze dan dimmen is mij niet duidelijk. Misschien omdat stadslicht een bepaalde lichtopbrengst mag hebben en dat niet voor DRL geldt?
Op standje 0 brandt alleen DRL, op standtje standslicht DRL op volle sterkte, nummerplaat en achterlichten en op standje auto (was hartstikke donker) of dimlichten dimmen de DRL's wel.
Ojee, en doet dat pijn?Engineer Stewie schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:45:
Ik kom daar niet zo vaak en heb een europees gelijkvormigheidsattest.
Heeft toch iets met invoer te maken? Geen idee hoor, heb er ook nog nooit van gehoord.
---------
Ik had gisteren nog even met OBD11 geprobeerd de radio van mijn zoon een andere 'look' te geven. Beide opties gaven aan: mislukt. Stuurt mijn zoon vanmorgen een foto: is toch veranderd.

Sommige module veranderingen worden pas doorgevoerd bij een soft reset.GerCor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:15:
[...]
Ojee, en doet dat pijn?![]()
Heeft toch iets met invoer te maken? Geen idee hoor, heb er ook nog nooit van gehoord.
---------
Ik had gisteren nog even met OBD11 geprobeerd de radio van mijn zoon een andere 'look' te geven. Beide opties gaven aan: mislukt. Stuurt mijn zoon vanmorgen een foto: is toch veranderd.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Radio aan/uit knop 10 seconden ingedrukt houden. Althans bij een 7
.
Maar OBDeleven zei: mislukt.wackidth schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:07:
[...]
Sommige module veranderingen worden pas doorgevoerd bij een soft reset.
Radio aan/uit knop 10 seconden ingedrukt houden. Althans bij een 7
even een misverstand uit de wereld helpen. DRL hoeft niet uit als andere verlichting brand. De DRL moet wel gedimt worden vanwege hun erg scherpe licht en afhankelijk waar de DRL zit kan het zijn dat het wel uitgeschakeld word zoals in de mistlampen omdat dit niet toegestaan is.JB076 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:46:
[...]
De drl'en naast de mistlampen op de Polo blijven, zij het gedimd, gewoon branden bij ingeschakeld dimlicht. Af fabriek. Ik zie de bekeuring wel verschijnen
RNS 510 moet je resetten door de linksboven 2 knoppen tegelijk met de uiterst rechtse knop te resetten. Dit zorgt ervoor dat aanpassingen direct door worden gezet. Waarom OBDeleven dit niet doet en dus een error geeft geen ideeGerCor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:15:
[...]
---------
Ik had gisteren nog even met OBD11 geprobeerd de radio van mijn zoon een andere 'look' te geven. Beide opties gaven aan: mislukt. Stuurt mijn zoon vanmorgen een foto: is toch veranderd.
Ik geloof je gelijk alhoewel, alles wat ik erover kan vinden, anders zegt. Sterker nog. In Wegmisbruikers werd een jochie van de weg gehaald, type @Famous , die en zijn koplampen aan had en zijn mistlampen. De agent zei: 'je hebt je mistlampen aan, en dat mag niet'. Zegt die wijsneus: 'nee meneer de agent, dat zijn mijn DRL's'. Agent: je noemt het maar zoals je het wilt, het zijn mistlampen. En DRL gaat uit zodra je de gewone verlichting inschakelt dus jouw verhaal rammelt aan alle kanten'.Antera schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:34:
[...]
even een misverstand uit de wereld helpen. DRL hoeft niet uit als andere verlichting brand. De DRL moet wel gedimt worden vanwege hun erg scherpe licht en afhankelijk waar de DRL zit kan het zijn dat het wel uitgeschakeld word zoals in de mistlampen omdat dit niet toegestaan is.
Kijk anders ook even bij: http://www.dagrijverlicht...geving-dagrij-verlichting 6.19.7
Bij de Golf 7.5 blijft ook de DRL branden als dimlicht is ingeschakeld. Dimt volgens mij niet eens. Edit: dimmen wel bij dimlicht.GerCor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:00:
[...]
Ik geloof je gelijk alhoewel, alles wat ik erover kan vinden, anders zegt. Sterker nog. In Wegmisbruikers werd een jochie van de weg gehaald, type @Famous , die en zijn koplampen aan had en zijn mistlampen. De agent zei: 'je hebt je mistlampen aan, en dat mag niet'. Zegt die wijsneus: 'nee meneer de agent, dat zijn mijn DRL's'. Agent: je noemt het maar zoals je het wilt, het zijn mistlampen. En DRL gaat uit zodra je de gewone verlichting inschakelt dus jouw verhaal rammelt aan alle kanten'.
Kijk anders ook even bij: http://www.dagrijverlicht...geving-dagrij-verlichting 6.19.7
Wel als het dimlicht uit staat en ik richting geef.
Mistlampen en DRL hebben een E nummer.... En dat geeft aan wat het precies is.... Rijden met mistlampen zijn geen drl's
[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 14-12-2018 20:14 ]
.
Bij de V40 die ik had bleef ook altijd de DRL gewoon branden bij het voeren van dimlicht. Ik heb daar nooit opmerkingen over ontvangen en aangezien het gewoon zo geleverd is zie ik ook niet zo snel waarom het niet zou mogen. Het gaat om de lampen in de bumper trouwens:

Niet mijn auto
Ze dimden wel ietsje overigens. Ik vond het persoonlijk altijd wel mooi.
Niet mijn auto
Ze dimden wel ietsje overigens. Ik vond het persoonlijk altijd wel mooi.
[ Voor 5% gewijzigd door J0YR1D3R op 14-12-2018 21:20 ]
Beetje het zelfde als dat wat de GTe en "E" serie's van VW doen, ook daar branden die "C" lampen in de bumper altijd, al zijn ze bij dimlicht iets of wat gedimd.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ja vind dat wel een beetje kermis hoor...... net zoals Megane en Talisman.....wimmel_1 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:33:
Beetje het zelfde als dat wat de GTe en "E" serie's van VW doen, ook daar branden die "C" lampen in de bumper altijd, al zijn ze bij dimlicht iets of wat gedimd.
.
En dan ook die achterlichten van die Talisman, pffff.wackidth schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:33:
Ja vind dat wel een beetje kermis hoor...... net zoals Megane en Talisman.....
Ondertussen zit ik te denken aan zilverkleurige spiegelkappen.
Gisteren even gezwaaid naar @Famous (via Arnhem terug want wat een ellende aan files). We waren naar de Kerstmarkt geweest in Düsseldorf. Man, je kunt daar toch lekker eten.
Maakt verder niet uit. Mijn SUPERGolf 7 voelde zich helemaal thuis op de Autobahn. Nou rij ik normaal niet sneller dan mag in NL dus ik vond 170 km p/u wel aardig. En nog steeds heerlijk stil. TOP, TOP, TOPauto.
[ Voor 53% gewijzigd door GerCor op 14-12-2018 22:55 ]
Afgezien van de verlichting zijn het wel mooie wagens. Value for money is top.... nieuwe Focus trouwens ook..... als zakelijke rijder dan.GerCor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:48:
[...]
En dan ook die achterlichten van die Talisman, pffff.
Gisteren even gezwaaid naar @Famous (via Arnhem terug want wat een ellende aan files). We waren naar de Kerstmarkt geweest in Düsseldorf. Man, je kunt daar toch lekker eten.
Maakt verder niet uit. Mijn SUPERGolf 7 voelde zich helemaal thuis op de Autobahn. Nou rij ik normaal niet sneller dan mag in NL dus ik vond 170 km p/u wel aardig. En nog steeds heerlijk stil. TOP, TOP, TOPauto.
Ja dat was een van de eerste rijeigenschappen die mij deed verbazen. 180km p/u en nog steeds het gevoel hebben dat je 100 rijdt. Qua handeling...... Daarvoor twee Hybride's gehad. Dat was andere koek hahaha.
Nu moet ik wel zeggen dat ik daar iets op achteruit ben gegaan. Deze Golf 115 PK 5 maakt echt meer geluid dan de 110PK 6. Echt jammer.
Maar goed inderdaad de muziek wat harder...hoewel ik daar ook niet geheel over uit ben. Ik moet de Helix nog inregelen. Maar aan gezien ik al een 7 variant had??? Denk ik niet veel verbetering er uit te halen verder...
Het geluid met DAB+ daar zit echt veels te veel hoog in.... klinkt echt heel anders dan als ik met Bluetooth wat stream.
Hoezo word jouw Golf een SUPERGolf genoemd dan?
.
SUPERGolf 7. Omdat ik dat vind. Iemand moet het zeggen.wackidth schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:17:
Omdat dat een speciale uitvoering is die alleen GerCor heeftwackidth schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 23:17:
[...]
Zeg, R-wannabe. Misschien moet je dan de juiste bumpers ook gelijk mee bestellen?GerCor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:48:
[...]
[ Voor 36% gewijzigd door yamahabest op 15-12-2018 00:22 ]
Nee jongen, gaat mij om de kleurencombinatie. Ik heb ook zilverkleurige velgen. Zilverkleurige uitlaat, logo's, zilverkleurige strip op de bumper. Wit, zwart en zilver dus. Ik zag net 2 grijze kappen voor € 25 per stuk, maar dat is niet zilver. Trouwens, die zilverkleurige kappen komen, voor zover ik weet, van de Audi S. Of Volkswagen moet eerder zijn geweest. Is me nooit opgevallen. Maar het geld dat VW er voor vraagt ga ik er nooit voor betalen. 2 stukjes plastic. Het is geen Audi.yamahabest schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 00:19:
[...]
Omdat dat een speciale uitvoering is die alleen GerCor heeft
[...]
Zeg, R-wannabe. Misschien moet je dan de juiste bumpers ook gelijk mee bestellen?
Sowieso uiterlijk vertoon
.
Ik heb een auto om er in te zitten (en rijden), niet om er naast te staan.
Heb je wel een auto dan of is die van de leasemaatschappij?JB076 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 00:43:
Sowieso uiterlijk vertoon.
Dit klopt inderdaad. DRL in de mistlampen ( mistlampen zijn alleen goed gekeurd als DRL als deze uit gaan bij dimlicht) moeten uit gaan als je dimlicht aan zet. Er mag namelijk geen andere verlichting branden met het dimlicht alleen stadslicht of witte drl gedimd. De mistlampen zijn ook niet wit maar gelig licht. DRL van de nieuwe generatie is hagelwit en zeer sterk. Daaraan herkent oom agent de DRL en volgens mij kan je daarmee het zelf ook onderscheiden.GerCor schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:00:
[...]
Ik geloof je gelijk alhoewel, alles wat ik erover kan vinden, anders zegt. Sterker nog. In Wegmisbruikers werd een jochie van de weg gehaald, type @Famous , die en zijn koplampen aan had en zijn mistlampen. De agent zei: 'je hebt je mistlampen aan, en dat mag niet'. Zegt die wijsneus: 'nee meneer de agent, dat zijn mijn DRL's'. Agent: je noemt het maar zoals je het wilt, het zijn mistlampen. En DRL gaat uit zodra je de gewone verlichting inschakelt dus jouw verhaal rammelt aan alle kanten'.
Zo zie ik het
GerCor schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 01:53:
[...]
Heb je wel een auto dan of is die van de leasemaatschappij?
Vraagje: Is het mogelijk om met vcds start/stop zo te programmeren dat hij standaard uit staat, maar hem met het knopje kan aanzetten. De werking van de knop omdraaien zeg maar.
Nee.Sbakker1982 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:05:
Vraagje: Is het mogelijk om met vcds start/stop zo te programmeren dat hij standaard uit staat, maar hem met het knopje kan aanzetten. De werking van de knop omdraaien zeg maar.
Tenminste, ik heb altijd begrepen van niet. Maar om het zeker te weten vraag je het hier: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
@Antera Ik zie het zo: als het er op lijkt dat het af-fabriek is, doet oom agent niks. Je moet het denk ik echt te bont maken tegenover een agent wil hij dat soort dingen tot op de bodem uitzoeken en verbaliseren. Kijk naar vrachtwagens. Sommige zien er uit als een verlichte kerstboom en geen agent doet er iets tegen. Maar heb je een mini kerstboom voor de gezelligheid op je dashboard dan krijg je direct een bekeuring. Ik heb dezelfde vraag meerdere malen gesteld aan verschillende verkeershandhavingsdiensten van de politie: hoe zit dat nou precies met DRL en ik krijg nooit een antwoord. Gisteren vroeg ik een agent hoe hij aan het bedrag van €239 komt - onvoldoende zicht i.v.m. bevroren ramen. Binnen 5 minuten antwoord: feitcode P041A
[ Voor 44% gewijzigd door GerCor op 15-12-2018 09:21 ]
Volgens mij wel (sorry @GerCor ). Ik had dat vroeger in mijn ouwe golfje ook.Sbakker1982 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:05:
Oké. Ik heb altijd begrepen: altijd aan of altijd uit, meer smaken zijn er niet. Daarom maar verwezen naar de experts in de juiste topic voor deze vraag. Maar het is eigenlijk ook best wel een logische gedachte. Waarom niet de boel omdraaien met VCDS?Tylen schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:33:
Volgens mij wel (sorry @GerCor ). Ik had dat vroeger in mijn ouwe golfje ook.
Leuk filmpje van wat de Golf 8 moet worden. Geen 3-deurs, Geen E-Golf en geen Sports Van meer. Wel, hoogstwaarschijnlijk, een R32
YouTube: Das wird der VW Golf 8 | 2019 | Daten Technik Informationen Wissensw...

YouTube: Das wird der VW Golf 8 | 2019 | Daten Technik Informationen Wissensw...

Das knap want dat is namelijk nooit zo standaard geleverd en alleen bij enkele audi's om te draaien maar helaas niet op de andere modellen en alleen compleet uit te zetten. Ben wel eens ergens iets tegen gekomen van een printje wat bij aan zetten contact als eerste start stop met een puls uit zet.Tylen schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:33:
[...]
Volgens mij wel (sorry @GerCor ). Ik had dat vroeger in mijn ouwe golfje ook.
Heh heh.... Komen ze dan toch eindelijk weer met een echte motor aanzetten? Ipv een ploffende koffiemolen??GerCor schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:25:
Leuk filmpje van wat de Golf 8 moet worden. Geen 3-deurs, Geen E-Golf en geen Sports Van meer. Wel, hoogstwaarschijnlijk, een R32
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De Golf (3, Corrado) VR6.... Epic!! Open K&N filter dikke uitlaat. Draaikolk in je tank.... Dat geluid hmzzz kippenvel bijna net zo mooi als een 60'er Amerikaanse V8
.
Voor diegene die de RCD330 overwegen. Het is niet van Volkswagen zelf. En, goed opletten welke je koopt. Ze zien er allemaal hetzelfde uit maar je kun niet op elk toestel Android Auto installeren. Updates kun je downloaden via een forum. Werkt iets niet dan gaan ze 'meekijken'. Dus, even naar de VW dealer is er niet bij.
Zover ik weet is de RCD330G gewoon een product door VW zelf geleverd, voor de Chinese (/Aziatische) markt:
http://www.vw.com.cn/cont...ure2016/faw/new_jetta.pdf
Dat het niet in Europa uitgebracht wordt (/is geweest) betekent uiteraard ook dat de VW dealer geen support geeft.
(dat het device zelf door een derde partij gemaakt wordt is niet abnormaal, zelfs voor auto onderdelen die van fabriek op de auto zitten)
Dat het niet in Europa uitgebracht wordt (/is geweest) betekent uiteraard ook dat de VW dealer geen support geeft.
(dat het device zelf door een derde partij gemaakt wordt is niet abnormaal, zelfs voor auto onderdelen die van fabriek op de auto zitten)
Aan de andere kant. Mooi dingetje voor zo'n €160. Kun je verder niks van zeggen: Android Auto, MirrorLink en Apple Carplay. Om dat te activeren ben je in Nederland al meer geld kwijt dan de hele RCD330.AndRo555 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:40:
Zover ik weet is de RCD330G gewoon een product door VW zelf geleverd, voor de Chinese (/Aziatische) markt:
Wat trouwens ook vreemd is.... En erg irritant... Ze hebben de telefoonknop verwijderd van het stuur.
Ze verwachten natuurlijk dat je alles met stem doet... Maar neerhangen was met die knop ideaal... Nu moet ik allerlei menu's in.
Wie heeft daar een logische verklaring voor?
Je zou bijna denken dat ze de verkeerde toetsen hebben gebruikt. Voor auto zonder hamdsfree? De handleiding spreekt zichzelf ook tegen. Op de ene pagina staat afbeelding telefoon de andere weer niet.
Oude situatie.

Huidige???
Ze verwachten natuurlijk dat je alles met stem doet... Maar neerhangen was met die knop ideaal... Nu moet ik allerlei menu's in.
Je zou bijna denken dat ze de verkeerde toetsen hebben gebruikt. Voor auto zonder hamdsfree? De handleiding spreekt zichzelf ook tegen. Op de ene pagina staat afbeelding telefoon de andere weer niet.
Oude situatie.

Huidige???
[ Voor 19% gewijzigd door wackidth op 15-12-2018 19:42 ]
.
Volgens mij kan ik oproepen beantwoorden en stoppen met de 'OK' knop. Ik zal dit komende week nog eens testen.wackidth schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 19:33:
Wat trouwens ook vreemd is.... En erg irritant... Ze hebben de telefoonknop verwijderd van het stuur.
Oude situatie. <foto>
Huidige??? <foto>
[ Voor 10% gewijzigd door Odrai op 15-12-2018 19:46 ]
Ik heb de handleiding verder doorgespit... Maar die klopt niet meer.... Volgens de index op "telefoon" blz 14 en 24. Maar op die pagina gaat het over van alles behalve telefoon haha
[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 15-12-2018 19:51 ]
.
KloptOdrai schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 19:44:
[...]
Volgens mij kan ik oproepen beantwoorden en stoppen met de 'OK' knop. Ik zal dit komende week nog eens testen.
Dus ook al staat het telefoon menu in de MFD niet open? Dan kun je met OK ophangen?
Is gek wat hier is een Golf okt 2018 die heeft nog wel deze knoppen.
YouTube: Volkswagen NEW Golf 2018 White Silver Comfortline 18 inch Pretoria w...
EDIT:
Net getest inderdaad met OK neem je op. Dan opent op de MFD het telefoonmenu. En kun je daarna met OK beëindigen.
Waarom ik het niet wist.... Ik neem altijd op door op het scherm te tikken. Dan.opent het telefoonmenu niet op de MFD. (oude situatie drukte ik op telefoontje en dan OK)
Nu moet je dus op View drukken en dan komt het telefoonmenu op. MFD.
Weer wat geleerd.
[ Voor 25% gewijzigd door wackidth op 15-12-2018 20:27 ]
.
Er is gelukkig niets gedaan met de auto. Dank je wel.Rainesh schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:43:
[...]
Kans is er dat je daarna weer langs moet komen omdat de dealer een SVM update gaat doen voor je 12v systeem. Ben je je aanpassingen kwijt.
De 12v is een probleem met de laadpaal want die trekt je accu leeg (jaja).
De eerste monteur die meereed vond ook dat de auto aan het "twijfelen" was bij schakelen en na een test op een brug rijdt de auto zoveel keer beter dus ik denk echt dat of er is een update geweest of de transmissieolie is bijgevuld. Als ik nu de GTE modus inzet dan vliegt letterlijk de auto en moet ik echt oppassen met bochten. De auto voelt nu ook veel sneller aan en reageert echt 10x vlotter zonder dat die aan het twijfelen is. Dus duidelijk groot verschil.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
waarschijnlijk DSG en ECU update gehaditsalex schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:22:
[...]
Er is gelukkig niets gedaan met de auto. Dank je wel.
De 12v is een probleem met de laadpaal want die trekt je accu leeg (jaja).
De eerste monteur die meereed vond ook dat de auto aan het "twijfelen" was bij schakelen en na een test op een brug rijdt de auto zoveel keer beter dus ik denk echt dat of er is een update geweest of de transmissieolie is bijgevuld. Als ik nu de GTE modus inzet dan vliegt letterlijk de auto en moet ik echt oppassen met bochten. De auto voelt nu ook veel sneller aan en reageert echt 10x vlotter zonder dat die aan het twijfelen is. Dus duidelijk groot verschil.
Zilverkleurige kappen buitenspiegels besteld. Inclusief verzenden €43.98. 
De 'R' spiegelkappen zijn overigens matchroom voor een lullige €230 te bestellen bij Volkswagen.
De 'R' spiegelkappen zijn overigens matchroom voor een lullige €230 te bestellen bij Volkswagen.
[ Voor 44% gewijzigd door GerCor op 16-12-2018 13:22 ]
Hahaha gisteravond ook over na zitten te denken.... Bij ome Alie? Ik zag ze op Fleabay voor 35.😜GerCor schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:11:
Zilverkleurige kappen buitenspiegels besteld. Inclusief verzenden €43.98.
VAG Performance Monitor check.....✔️
.
Nee, EBay: https://www.ebay.nl/sch/i...gelkappen+golf+7&_sacat=0wackidth schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:38:
[...]
Hahaha gisteravond ook over na zitten te denken.... Bij ome Alie? Ik zag ze op Fleabay voor 35.😜
VAG Performance Monitor check.....✔️
[Afbeelding]
.
Ook mooi. Ach, ik kijk wel even. Is het niks, dan is het niks.wackidth schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:50:
[...]
Oh jij hebt echt de glimmend chrome versie?
https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F132849610561
Vragen over de VW Polo 2018:
- Heeft de Polo de benodigde sensoren voor lane assist? (Kan dit bijvoorbeeld via VCDS worden ingeschakeld?)
- Is het moeilijk om (achteraf) een achteruitrijcamera in te bouwen? (Liggen de benodigde kabels al in de auto, zodat alleen de camera geïnstalleerd moet worden?)
- Heeft de Polo de benodigde sensoren voor lane assist? (Kan dit bijvoorbeeld via VCDS worden ingeschakeld?)
- Is het moeilijk om (achteraf) een achteruitrijcamera in te bouwen? (Liggen de benodigde kabels al in de auto, zodat alleen de camera geïnstalleerd moet worden?)
Beide nee. Kabels liggen ook nooit voorbereid in de auto.Odrai schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:14:
Vragen over de VW Polo 2018:
Doet me gelijk denken aan toen we met vrienden op een strandterras zaten 'op' Scheveningen. Kwamen er twee agenten langslopen en zegt een vriendin: 'zijn jullie van de vossenjacht?' De ene agent vond het ook wel een goede grap maar die andere kon er niet om lachen. Ik lag dubbel.wimmel_1 schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:24:
Zometeen nog een "Vossenstaart" aan de binnenspiegel én de sleutel en @GerCor is "The Boss"![]()
![]()
[Afbeelding]
Maar even serieus. Bijna de Helix besteld op EBay. Filmpjes gezien op YouTube hoe te installeren. Is al gecodeerd voor Golf 7 vierdeurs. €379.
Nog even nadenken. Niet heel moeilijk om zelf te doen maar wel lastig als je het juiste gereedschap niet hebt.
Het had gekund met hun portootjes... Vossenjacht.... Doen ze dat nog steeds eigenlijk?GerCor schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:20:
[...]
Doet me gelijk denken aan toen we met vrienden op een strandterras zaten 'op' Scheveningen. Kwamen er twee agenten langslopen en zegt een vriendin: 'zijn jullie van de vossenjacht?' De ene agent vond het ook wel een goede grap maar die andere kon er niet om lachen. Ik lag dubbel.
Maar even serieus. Bijna de Helix besteld op EBay. Filmpjes gezien op YouTube hoe te installeren. Is al gecodeerd voor Golf 7 vierdeurs. €379.
Nog even nadenken. Niet heel moeilijk om zelf te doen maar wel lastig als je het juiste gereedschap niet hebt.
Welk speciaal gereedschap?? De stekkertjes ompinnen?? Bedoel je? Die beveiliging kun je met een klein plat schroevendraaiertje indrukken. Het stelt niet zo veel voor.... Tweede keer... uur en een kwartier..
.
Weet niet als dit hier al eens is gevraagd maar ik heb het volgende probleem in mijn nieuwe Golf Polo.
Als ik apple carplay gebruik en iemand belt me en ik hang op blijft de auto denken dat ik nog aan het bellen ben en zit hij vast in het telefoon volume. Als ik switch naar radio blijft hij denken dat ik aan het bellen ben, zelfs als ik mijn telefoon loskoppen. Als ik dan iemand bel en meteen terug toe leg dan werkt audio terug.
Herkenbaar bij andere mensen? Echt een irritante bug.
Als ik apple carplay gebruik en iemand belt me en ik hang op blijft de auto denken dat ik nog aan het bellen ben en zit hij vast in het telefoon volume. Als ik switch naar radio blijft hij denken dat ik aan het bellen ben, zelfs als ik mijn telefoon loskoppen. Als ik dan iemand bel en meteen terug toe leg dan werkt audio terug.
Telefoon updaten?Timmo70 schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:57:
Weet niet als dit hier al eens is gevraagd maar ik heb het volgende probleem in mijn nieuwe Golf Polo.
Wat is een Golf Polo? Het is een Golf of een Polo
Is een bekend probleem, gewoon wachten op updates helaas.Timmo70 schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:57:
Bericht gehad vanuit de dealer. Nieuwe Golf Variant staat al bij hen gereedChillz schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:33:
Voorlopige leverdatum ontvangen van de leasemaatschappij voor mn Golf Variant: 2 januari 2019.
Begin september bestelling doorgegeven, dus toch uiteindelijk zo'n bijna 4 mnd wachten.
Maar mag zoals verwacht nog niet uitgeleverd worden door de leasemaatschappij
Afspraak staat nu voor 3 januari om op te gaan halen
Dan toch bijna een jaar (vanaf 22/01/18) in Tijdelijk, Huurauto's en Voorlopers gereden. Toch wel weer fijn om dan weer een wagen te hebben die ik zelf uitgekozen heb.
[ Voor 14% gewijzigd door Chillz op 17-12-2018 10:05 ]
Leeg - Sinds 20180907
'Pap, die wil ik ook op mijn Golf 5'. Dus, ook besteld.wimmel_1 schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:24:
Zometeen nog een "Vossenstaart" aan de binnenspiegel én de sleutel en @GerCor is "The Boss"![]()
![]()
[Afbeelding]
Waar kan ik die vossenstaarten bestellen? Wimmels Outlet?
Gisteren viel mij trouwens op dat het draaien van de rechter buitenspiegel bugged is.
Als je hem in de R zet draait de spiegel naar beneden. Echter hem daarna in N, P of D zetten doet niks. Spiegel blijft gewoon staan. Spiegelknopje van R naar middenstand zetten draait hem wel weer terug.
Volgens mij ging dit vroeger automatisch.
Als je hem in de R zet draait de spiegel naar beneden. Echter hem daarna in N, P of D zetten doet niks. Spiegel blijft gewoon staan. Spiegelknopje van R naar middenstand zetten draait hem wel weer terug.
is altijd zo geweest. Pas als je harder dan 15km/u rijdt dan gaat ie terug of knopje terugzetten.Viper® schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:01:
Gisteren viel mij trouwens op dat het draaien van de rechter buitenspiegel bugged is.
Verwijderd
Dat is iig een leuk begin vh nieuwe jaar!Chillz schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:02:
[...]
Bericht gehad vanuit de dealer. Nieuwe Golf Variant staat al bij hen gereed
Maar mag zoals verwacht nog niet uitgeleverd worden door de leasemaatschappij
Afspraak staat nu voor 3 januari om op te gaan halen
Dan toch bijna een jaar (vanaf 22/01/18) in Tijdelijk, Huurauto's en Voorlopers gereden. Toch wel weer fijn om dan weer een wagen te hebben die ik zelf uitgekozen heb.
Welke configuratie heb je besteld?
Hier half september besteld en als ik de dealer mag geloven gaat hij deze week in elkaar geknutseld worden.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS