Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.760 views

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 20:44
wackidth schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:42:
[...]

Nou nee... Niet echt. Je kan wel meerdere adressen invoeren. Maar probeer ze daarna maar eena te rangschikken naar volgorde.
Of een ideale route tussenpunten kan ie ook niet.
Je kan gewoon in Car-Net online een route aanmaken met een aantal waypoints en die uploaden naar de wagen. Max. 5 routes en 200 waypoints.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-11 12:48
https://www.autoweek.nl/a...n-passat-ongecamoufleerd/

En wat vinden we ervan? Ik vind hem maar raar, deze Passat oogt juist boller en minder breed, waarbij andere VW's juist steeds platter en breder worden gemaakt. Vind de non facelift eigenlijk mooier dan deze.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Scrtz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:44:

En wat vinden we ervan? Ik vind hem maar raar, deze Passat oogt juist boller en minder breed, waarbij andere VW's juist steeds platter en breder worden gemaakt. Vind de non facelift eigenlijk mooier dan deze.
Arteon Break :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:27

Doordat het een alltrack versie is oogt het m.i. al bijzonder. Staat hoger op de wielen en van die zwart plastic sierstrips.

Maar even wachten op de normale versie.

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:46
Sinds afgelopen week heb ik ook weer een VW, een Golf 7 uit 2014. De auto beschikt over een Discovery Pro systeem wat prachtig mooi werkt. Echter probeer ik Car-Net te installeren en dat werkt niet(?).

Volgens de handleiding (op youtube), hoor ik naar de Setup te gaan, vervolgens naar WLAN en van daaruit moet ik het systeem op "client mode" zetten.

Deze client mode staat bij mij echter nergens? Ik krijg wel het SSID en wachtwoord, en als ik deze op mijn telefoon invoer ziet hij de auto wel, maar krijg ik verder geen connectie o.i.d.

Ik heb geen simkaart in de auto, wil het graag via de hotspot van mijn telefoon (iPhone X) doen. Als ik de gegevens van de hotspot als SSID en wachtwoord invoer, gebeurd er verder ook niks.

Weet iemand wat ik fout doe?

PS: De auto heb ik reeds toegevoegd in de Car-Net app, en krijg in de app een verificatiecode, maar deze kan ik dus niet invoeren in het systeem.

[ Voor 8% gewijzigd door Tommzz op 07-12-2018 13:27 ]

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
C-sharp schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:32:
[...]

Je kan gewoon in Car-Net online een route aanmaken met een aantal waypoints en die uploaden naar de wagen. Max. 5 routes en 200 waypoints.
Nog omslachtiger.....? Het gaat er om dat de Navi mag uitrekenen wat de meest snelle/economische route is......

De nieuwe Passat.... Ik vind m wel mooi... Ze beginnen eindelijk een beetje aan design e uiterlijk te denken bij VAG.

Zo vind ik de Arteon de eerste mooie VW sinds een jaar of 20.

[ Voor 19% gewijzigd door wackidth op 07-12-2018 13:57 ]

.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-11 19:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Mooi een dagje vrij dus Kaarten updaten voor onze Caddy's. 👍

EDIT: mijn collega is net met een geüpdatete Caddy naar Zwolle gereden. Hoewel, als je op het scherm inzoomt, je de vernieuwde N35 niet ziet, blijkt het er wel op te staan. _/-\o_

How strange :?

[ Voor 59% gewijzigd door GerCor op 07-12-2018 17:12 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:29
Tommzz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:26:
Sinds afgelopen week heb ik ook weer een VW, een Golf 7 uit 2014. De auto beschikt over een Discovery Pro systeem wat prachtig mooi werkt. Echter probeer ik Car-Net te installeren en dat werkt niet(?).

Volgens de handleiding (op youtube), hoor ik naar de Setup te gaan, vervolgens naar WLAN en van daaruit moet ik het systeem op "client mode" zetten.

Deze client mode staat bij mij echter nergens? Ik krijg wel het SSID en wachtwoord, en als ik deze op mijn telefoon invoer ziet hij de auto wel, maar krijg ik verder geen connectie o.i.d.

Ik heb geen simkaart in de auto, wil het graag via de hotspot van mijn telefoon (iPhone X) doen. Als ik de gegevens van de hotspot als SSID en wachtwoord invoer, gebeurd er verder ook niks.

Weet iemand wat ik fout doe?

PS: De auto heb ik reeds toegevoegd in de Car-Net app, en krijg in de app een verificatiecode, maar deze kan ik dus niet invoeren in het systeem.
Is car net niet voor de nieuwere Discover Pro modellen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
wackidth schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:54:
[...]

De nieuwe Passat.... Ik vind m wel mooi... Ze beginnen eindelijk een beetje aan design e uiterlijk te denken bij VAG.

Zo vind ik de Arteon de eerste mooie VW sinds een jaar of 20.
Het is alleen zo tragisch dat de mooiere VW's zoals destijds de Passat CC, Scirocco, Beetle, Golf Cabrio, EOS etc. hier in NL altijd zo slecht verkopen dat de verkoop na een jaar of 2 alweer wordt gestaakt door PON. Ik verwacht eerlijk gezegd hetzelfde lot voor de Arteon.

Men kiest hier liever lekker veilig voor een saaie Golf, Polo etc. Niet in de laatste plaats a.g.v. de uitgesproken leasecultuur hier in NL.

• wackidth
Weemism schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:07:
[...]

Het is alleen zo tragisch dat de mooiere VW's zoals destijds de Passat CC, Scirocco, Beetle, Golf Cabrio, EOS etc. hier in NL altijd zo slecht verkopen dat de verkoop na een jaar of 2 alweer wordt gestaakt door PON. Ik verwacht eerlijk gezegd hetzelfde lot voor de Arteon.

Men kiest hier liever lekker veilig voor een saaie Golf, Polo etc. Niet in de laatste plaats a.g.v. de uitgesproken leasecultuur hier in NL.
Inderdaad daar noem je wel de leukere modellen op.

Ik denk dat veel mensen die het budget Arteon hebben te besteden deze uitgeven bij meer premium merken.

Ik heb helaas geen vrije keuze, dan was het geen VW iig.

[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 07-12-2018 16:30 ]

.

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:53:
Ik zal vanavond eens even kijken in onze Caddy's want volgens mij hebben wij dat ook op onze Discover Media. Doe wel even een EDIT. :9

Blijft toch fantastisch dat wij, Seat, Volkswagen en Ŝkoda gratis kunnen updaten en die jongens in de premiumbakken (Audi) diep in de buidel moeten tasten. :+

Edit: Car-Net ook op onze Caddy's met Discover Media.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IOjrXchNSDN7fhVZRPgUJluy/full.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 08-12-2018 02:35 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
Ook niet altijd zo geweest. Een update voor onze Octavia uit 2012 zou meer dan €100 kosten.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
@Rainesh nieuwe download en na format (FAT32, 32kb) maakt niet uit. Zelfde fout.

edit; ik ga het ff met 7zip proberen waar ik het eerder met winrar deed (de jaren hiervoor dus ook)

[ Voor 38% gewijzigd door RodeStabilo op 07-12-2018 17:44 ]

• GerCor

GerCor

RodeStabilo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:39:
@Rainesh nieuwe download en na format (FAT32, 32kb) maakt niet uit. Zelfde fout.

edit; ik ga het ff met 7zip proberen waar ik het eerder met winrar deed (de jaren hiervoor dus ook)
Altijd met 7zip doen. d:)b

• RodeStabilo
  • Niet online
In het verleden nooit problemen mee gehad met winrar, maar zou kunnen dat ze iets veranderd hebben.

• GerCor

GerCor

RodeStabilo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:47:
In het verleden nooit problemen mee gehad met winrar, maar zou kunnen dat ze iets veranderd hebben.
Vanmiddag '4' gekozen, uitgepakt met 7zip...….. probleemloos. Discover Pro ook altijd met 7zip gedaan.

Die zou dus moeten lukken.

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:15
Update je via DiscoverCare @RodeStabilo?

Bij mij gaf hij ook constant een foutmelding. Ik heb de SD kaart geformatteerd (fat 32, 4096bytes), map gedownload, uitgepakt met WinRAR op de SD kaart en het werkte weer prima.

M3P 24'

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56

Er is echt niets aan veranderd. Lichtelijk andere voor- en achterbumper, andere achterlichtunits, marginaal ander grill en volgens mij exact dezelfde koplampen.
Alle multimedia systemen zijn al eerder geupgrade, dus die veranderen niet echt. Interieur zal ook gewoon hetzelfde zijn als er voor maar dan misschien mogelijk een ander stofje of biesje.

Het enige echte nieuwe dat er op zal zitten is misschien betere hulpsystemen waaronder predictive ACC.

En het belangrijkste detail is dat maart 2019 te ver weg is om een mogelijke opvolger te zijn voor de huidige Passat Variant voor de deur :(
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:23:
Ik heb nu zo'n 1000km op de teller staan in mijn nieuwe Polo en hij rijdt echt heel erg fijn. Vooral de ACC vind ik echt super. Wat me daarbij wel opvalt is dat hij bijvoorbeeld bij 120km/h (22km/l) zuiniger rijdt dan bij 80km/h (17-18km/l), beide in de 5 op een vlakke lege weg. Kom dit doordat op 80 in de 5 de turbo niet in is geschakeld ofzo? Het toerental zit dan wel rond de 1700 rpm. Dit op een 1.0 TSI 95pk handgeschakelde 5-bak.
Klopt niet, het zal aan de omgeving gelegen hebben (wind/asfalttype/...). Meet eens over een paar tankinhouden lang 80 rijden op de snelweg en een ander paar 120 rijden. Daar zullen ongetwijfeld andere verbruikscijfers uitkomen dan diegene die jij aanhaalt.

Zie WLTP cijfers voor de Polo 1.0TSI 95 handbak:
Kraftstoffverbrauch langsam
6,7 l/100km
Kraftstoffverbrauch mittel
5,1 l/100km
Kraftstoffverbrauch schnell
4,6 l/100km
Kraftstoffverbrauch sehr schnell
5,5 l/100km
Kraftstoffverbrauch kombiniert
5,3 l/100km
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KZxDuvJ.png

[ Voor 8% gewijzigd door AndRo555 op 07-12-2018 19:05 ]

• RodeStabilo
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:48:
[...]

Vanmiddag '4' gekozen, uitgepakt met 7zip...….. probleemloos. Discover Pro ook altijd met 7zip gedaan.

Die zou dus moeten lukken.
Vissa66 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:23:
Update je via DiscoverCare @RodeStabilo?

Bij mij gaf hij ook constant een foutmelding. Ik heb de SD kaart geformatteerd (fat 32, 4096bytes), map gedownload, uitgepakt met WinRAR op de SD kaart en het werkte weer prima.
Nee, ik download altijd de zip-files. Maar het is gelukt met 7zip. Kwam er wel achter dat ik een vrij oude versie van winrar gebruikte dus dat kan ook nog een factor geweest kunnen zijn.

Nu heb ik iets van versie 19/20 erop staan.

[ Voor 18% gewijzigd door RodeStabilo op 07-12-2018 19:28 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:05:
[...]

Doe je netjes. Met de mijne rij ik tot nu toe (1300km, gemeten aan de pomp) gemiddeld 1 op 14 :X
Oh ik haal die 1:22 gemiddeld ook niet, maar dat is wat de boordcomputer aangeeft als ik op constante snelheid 120km/h rijd. In de praktijk moet ik natuurlijk regelmatig afremmen en optrekken, en rijd ik ook door de bebouwde kom. Gemiddeld doe ik 1 op 16 over tot op heden 1000 kilometer.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:29
Vandaag nieuwe airbag opgehaald voor het stuurtje,
airbag

Kabelboompje achter de airbag iets aangepast zodat deze gemonteerd kan worden op 5K0 stuurmodule/sleepring.
airbag kabelboom

Daarna is het een kwestie van knopjes aansluiten en sleepring kabel bevestigen.
Airbag erin klikken en klaar :)
airbag gemonteerd.

• GerCor

GerCor

RodeStabilo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 19:28:
Nu heb ik iets van versie 19/20 erop staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/boUbo72MH4S4utYfOJlz3Jbi/full.jpg

• Tommzz
Rainesh schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:53:
[...]

Ik heb de Discover Pro erin zitten, en kan probleemloos de auto toevoegen via de website van vw. Hij staat ook netjes in de Car-Net app via het chassisnummer, alleen kan dus nergens de registratiecode invoeren.

• Rainesh
Tommzz schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 07:16:
[...]

Ik heb de Discover Pro erin zitten, en kan probleemloos de auto toevoegen via de website van vw. Hij staat ook netjes in de Car-Net app via het chassisnummer, alleen kan dus nergens de registratiecode invoeren.
Met nieuwere bedoel ik mib2. Jij hebt waarschijnlijk mib1. @GerCor heb jij carnet in je auto / menu staan?

• GerCor

GerCor

Tommzz schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 07:16:
[...]

Rainesh schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 07:35:
@GerCor heb jij carnet in je auto / menu staan?
Ik niet, onze bedrijfsauto's. De Caddy's. Die hebben een Discover Media. Ik zie het nut niet van Car-Net (echt een aanfluiting) dus we hebben het niet geactiveerd. We hebben ook App-Connect. Dus, Android Auto, Mirrorlink en Apple Carplay. Wel geactiveerd maar gebruiken we ook niet. We hebben bijna allemaal een Android toestel maar voor zover ik weet gebruikt niemand van ons die functies. Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat niemand -behalve ik- weet dat je die functies kunt gebruiken. En ik vind Android Auto en Apple Carplay een slap aftreksel van een mobiele telefoon.

Mirrorlink vind ik wel prima, maar je moet daarvoor zoveel 'vreemde Apps' installeren en je hebt kans dat het morgen niet meer werkt. Dan maar wachten tot e.o.a. genie weer een manier weet om het te activeren. En dat is irritant als je net aan Mirrorlink gewend bent.

[ Voor 56% gewijzigd door GerCor op 08-12-2018 08:38 ]

• Tommzz
GerCor schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 07:37:
[...]

[YouTube: Installatie Car-net in uw auto]

[...]
Ik niet, onze bedrijfsauto's. De Caddy's. Die hebben een Discover Media. Ik zie het nut niet van Car-Net (echt een aanfluiting) dus we hebben het niet geactiveerd. We hebben ook App-Connect. Dus, Android Auto, Mirrorlink en Apple Carplay. Wel geactiveerd maar gebruiken we ook niet. We hebben bijna allemaal een Android toestel maar voor zover ik weet gebruikt niemand van ons die functies. Dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat niemand -behalve ik- weet dat je die functies kunt gebruiken. En ik vind Android Auto en Apple Carplay een slap aftreksel van een mobiele telefoon.

Mirrorlink vind ik wel prima, maar je moet daarvoor zoveel 'vreemde Apps' installeren en je hebt kans dat het morgen niet meer werkt. Dan maar wachten tot e.o.a. genie weer een manier weet om het te activeren. En dat is irritant als je net aan Mirrorlink gewend bent.
Zoals in het filmpje werkt het helaas niet bij mij. Als ik naar Setup ga, dan kan ik naar beneden scrollen naar WLAN, en van daaruit kan ik invullen wat ik wil, maar dan gebeurd er niks.. kan nergens op "ok" klikken o.i.d.

Maar als ik jouw post zo lees, mis ik er ook niet al teveel aan haha.

• JB076
Ik vind MirrorLink juist maar onduidelijke rommel. 1x geprobeerd, kon er weinig mee.

Het hele doel van Android Auto is natuurlijk ook om een uitgeklede telefoon te zijn. Navigatie, muziek, bellen en (beperkt) berichten ontvangen en verzenden. Meer moet je tijdens het rijden ook niet willen.

De grootste meerwaarde van CarNet is voor mij het vooraf bestemmingen naar de navigatie sturen. Verder doe ik er inderdaad ook niet zo veel mee.

• GerCor

GerCor

JB076 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:24:
Ik vind MirrorLink juist maar onduidelijke rommel. 1x geprobeerd, kon er weinig mee.

Het hele doel van Android Auto is natuurlijk ook om een uitgeklede telefoon te zijn. Navigatie, muziek, bellen en (beperkt) berichten ontvangen en verzenden. Meer moet je tijdens het rijden ook niet willen.

De grootste meerwaarde van CarNet is voor mij het vooraf bestemmingen naar de navigatie sturen. Verder doe ik er inderdaad ook niet zo veel mee.
Nou, schiet mij maar lek. Onduidelijke rommel? Oké, er zijn verschillende vormen van Mirrorlink, of beter, wordt Mirrorlink genoemd maar Mirrorlink is gewoon jouw telefoon 'spiegelen' op het scherm van jouw auto. Dus, als dat onduidelijke rommel is dan is jouw telefoon onduidelijke rommel. >:)

Ik heb het geïnstalleerd gehad op een van de Caddy's en het werkt gewoon helemaal top. Toen kwam er een update ….. :(

Sta je in de file kun je mooi even de boodschappenlijst van Jumbo aanvullen. :9

Maar waar het mij om gaat: ik heb alle apps die ik ook op de telefoon heb staan (duh) ook op het scherm in de auto en dan beslis ikzelf wel even welke apps ik niet en wel gebruik. Heb ik niemand voor nodig om dat voor mij te beslissen.

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 08-12-2018 11:26 ]

• wackidth
Mirrorlink is echt per telefoon afhankelijk. Ik kan met de HTC U11 meer apps bedienen en spiegelen dan de LG G4 bijvoorbeeld.

Mijn voorkeur ligt dan ook bij Android Auto. Aangezien er zat hacks te krijgen zijn op. XDA developers met een geroote telefoon.

Zo kun je met die "hacks" in Android Auto ook je telefoon laten spiegelen. Alleen vind ik dit irritatant dat je beeldscherm van de telefoon aan moet laten zijn en deze in portrait mode schiet.
Ook is er een app Carstream deze kan dus video vertonen zonder dat het scherm aan moet blijven staan.

Dit is overigens ook het geval bij Mirrorlink.

Mirrorlink heeft geen toekomst en zal in toekomstige versies niet meer leverbaar zijn denk ik.

Car-Net is inderdaad een nutteloos iets.... En is het mij inziens een verwoede poging om door VW rijdersdata te ontfutselen.

[ Voor 15% gewijzigd door wackidth op 08-12-2018 11:52 ]

.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maatje van me rijd sinds een half jaar met zo'n nieuwe Opel Ampera-E en daarvoor heeft Generel Motors besloten dat er géén onboard navigatie unit noodzakelijk is (is dus ook gewoon niet te bestellen in de optielijst)...

Apple CarPlay is standaard aanwezig maar daarvoor moet je dan wél een Apple toestel hebben. Android-Auto zit daarnaast ook ergens vér in de menu's weggestopt (dealer wist van niets en zei dat 't er helmaal niet op zat) zodat je ook dát kunt activeren maar...... Dan kom je vervolgens in de NL PlayStore met je android telefoon de bijbehorende App weer nergens tegen zodat je die moet gaan sideloaden van een andere vage/obscure site.

Als je dat eenmaal gedaan hebt dan werkt 't systeem vervolgens "like á charm", maar.... Netjes en gebruikersvriendelijk is anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 08-12-2018 14:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GerCor

GerCor

Omdat Android Auto nog niet beschikbaar is in Nederland. Gewoon een APK downloaden en klaar.

Daarnaast is Opel van de Peugeot group.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 08-12-2018 15:28 ]

• wackidth
Apkmirror.com is geen obscure site. Kun je gerust downloaden....

Je kan zo ver ik weet niet het geluid veranderen bij Android Auto klopt dat?

Daarnaast is mijn probleem opgelost mbt meerdere waypoints. De app Roadwarrior doet dat voor je.....en werkt met Google maps... Dus kan nu alles via Android Auto doen dus dat is wel gaaf.

Heb trouwens ook de deurverlichting besteld. Alleen even uit dokteren waar de connectors bij welke pin bezetting.

.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor De Ampéra-E is nog volledig onder de vlag van het GM concern ontwikkeld. PSA is pas sinds Maart 2017 eigenaar van Opel en de Ampéra-E is zo rond die tijd ook op de markt gezet. Nou kunnen die Franssen best snel een goede auto ontwikkelen én bouwen maar zó snel..... :N :+

Aangaande dat sideloaden van APK bestanden op een Android device: Vanuit m'n werkvisie: NIET DOEN !!!

:P

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:35:
@GerCor De Ampéra-E is nog volledig onder de vlag van het GM concern ontwikkeld. PSA is pas sinds Maart 2017 eigenaar van Opel en de Ampéra-E is zo rond die tijd ook op de markt gezet. Nou kunnen die Franssen best snel een goede auto ontwikkelen én bouwen maar zó snel..... :N :+
Daar denk Max V anders over ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PSA =! Renault :9

• Tylen

Tylen

Ik bold ook “die Franssen” he ;)

• wackidth
Qua design, daar kunnen de Duitsers nog wat leren van de Fransen....
Ja ik weet smaken verschillen... Maar als er een Talisman of DS7 voorbij rijdt dan kwijl ik wel.

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 08-12-2018 22:10 ]

.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wackidth schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 22:09:
Ja ik weet smaken verschillen... Maar als er een Talisman of DS7 voorbij rijdt dan kwijl ik wel.
JEEN (Ja-Neen). Als ik voor mezelf mag spreken (én dat mág ik hoop ik): Ik vind de modellen van Renault bij de introductie altijd érg mooi. Pak nú de de huidige Talisman, maar ook de wat kleinere Megane, en dan vind ik dat nu nog beide erg mooie auto's om te zien qua design. Die modellen moeten echter wel weer minimaal een jaar of 4 á 5 mee gaan en daarbij worden ze over een jaar of twee al weer.... "Gewoon". Een VAG product is nét zoals een BMW of Mercedes wat tijdlozer vorm gegeven en blijft gewoon mooi (op een simpele manier) gedurende z'n hele looptijd en vaak ook nog wel daarna (de Passat CC en de Scirocco zijn nog steeds mooie modellen, vind ik).

De PSA modellen kunnen wat dat betreft wél weer wat langer mee, overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 08-12-2018 22:25 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
wackidth schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 22:09:
?? Frans is vind ik echt niets.

Kijk ik liever maar een Arteon of een Stelvio QV..
Ze hebben wel wat stappen gemaakt maar bah bah, hokken gaan ook nog eens veel kapot :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• wackidth
Als zakelijk rijder boeit het mij niet zo hoe een auto er over vier of vijf jaar uit ziet.

Maar het zijn autos waar je lang naar kan kijken uit elke hoek weer wat anders ziet.

De Golf 7.5 kom op.... Dat is toch ook een aanfluiting? Al zeven jaar hetzelfde model...
Van 6 bak naar vijf bak.... Nog steeds een torsieas op de lagere vermogens Golf..... Dat is beknibbelen in de marges... Oftwel de klant niet het beste willen geven.

En dat Fransen vaak stuk gaan..... Dat is al een heel stuk minder. VAG kan er ook wat van is mijn eigen ervaring.

Begrijp me niet verkeerd ben best tevreden waar ik mee rij..... Maar het is gemiddeld allemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door wackidth op 09-12-2018 00:06 ]

.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je van een 6-Bak naar een 5-Bak over bent gegaan dan heb je wel érg veel in moeten leveren op je leasebudget? :o

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op zondag 9 december 2018 @ 00:04:
De Golf 7.5 kom op.... Dat is toch ook een aanfluiting? Al zeven jaar hetzelfde model...
Van 6 bak naar vijf bak.... Nog steeds een torsieas op de lagere vermogens Golf..... Dat is beknibbelen in de marges... Oftwel de klant niet het beste willen geven.
Moet je bij jouw werkgever zijn. Volkswagen verkoopt jou met alle liefde een 'R'.

• wackidth
wimmel_1 schreef op zondag 9 december 2018 @ 00:19:
Als je van een 6-Bak naar een 5-Bak over bent gegaan dan heb je wel érg veel in moeten leveren op je leasebudget? :o
??? Heeft niets met leasebudget te maken.... Mijn werkgever koopt.
De 1.6 TDI. BJ2014 was leverbaar met 6 bak. En nu alleen nog met 5 bak.... Dus geen keuze...

Een R??.... Kom op... Ik loop niet met een petje een trainingspak....
😂😂😂

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 09-12-2018 09:33 ]

.

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op zondag 9 december 2018 @ 01:22:
[...]

Moet je bij jouw werkgever zijn. Volkswagen verkoopt jou met alle liefde een 'R'.
Haha precies. Of een 2.0TDI, GTE, GTD, GTI, DSG, etc.

Mensen klagen en klagen. Terwijl het een lease auto is. Koop een eigen auto of zorg voor een ruimer leasebudget (ook als je werkgever hem zelf koopt, want die heeft ook een budget)

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 09-12-2018 09:19 ]

• Scrtz
Tja die WLTP (of wat was het ook alweer?) zal ook wel veel gedaan hebben maar een golf met een 5 bak anno 2018/2019 vind ik ook wel erg triest, leasebudget of niet.

• wackidth
Tylen schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:14:
[...]

Haha precies. Of een 2.0TDI, GTE, GTD, GTI, DSG, etc.

Mensen klagen en klagen. Terwijl het een lease auto is. Koop een eigen auto of zorg voor een ruimer leasebudget (ook als je werkgever hem zelf koopt, want die heeft ook een budget)
Ik klaag niet...... Zijn gewoon feiten. Wel van een kritische automobilist, dat wel.

[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 09-12-2018 10:08 ]

.

• AndRo555
wackidth schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:10:
[...]

??? Heeft niets met leasebudget te maken.... Mijn werkgever koopt.
De 1.6 TDI. BJ2014 was leverbaar met 6 bak. En nu alleen nog met 5 bak.... Dus geen keuze...

Een R??.... Kom op... Ik loop niet met een petje een trainingspak....
😂😂😂
Vind het maar vreemd dat je 256.000km in 4 jaar rijdt (dan denk ik dat het grootste deel zakelijk is), maar er geen 2.0TDI met 6 bak afkan. (of een 1.6TDI met 7 traps DSG)
Zeker als de 5 bak toch zo een afknapper blijkt te zijn voor jou.

Operationeel is die 2.0TDI amper duurder. En over 260k km is het verschil in aanschafprijs toch al miniem vergeleken met de operationele kosten. De 6bak 2.0TDI kost 1800 euro meer, terwijl je al snel 30-35k aan operationele kosten hebt over 4 jaar, en daar zit de afschrijving nog niet in.
Je werkgever betaalt makkelijk 50-60k voor 4 jaar een Golf te rijden. Waar dat de delta in afschrijving tussen een 1.6 en 2.0TDI misschien net 1000 euro is. 8)7

En dan is de 2.0TDI de fijnere motor om mee te rijden, niet alleen koppel en vermogen, maar vooral de rustigere loop en NVH.

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 09-12-2018 11:49 ]

• wackidth
AndRo555 schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:48:
[...]

Vind het maar vreemd dat je 256.000km in 4 jaar rijdt (dan denk ik dat het grootste deel zakelijk is), maar er geen 2.0TDI met 6 bak afkan. (of een 1.6TDI met 7 traps DSG)
Zeker als de 5 bak toch zo een afknapper blijkt te zijn voor jou.

Operationeel is die 2.0TDI amper duurder. En over 260k km is het verschil in aanschafprijs toch al miniem vergeleken met de operationele kosten. De 6bak 2.0TDI kost 1800 euro meer, terwijl je al snel 30-35k aan operationele kosten hebt over 4 jaar, en daar zit de afschrijving nog niet in.
Je werkgever betaalt makkelijk 50-60k voor 4 jaar een Golf te rijden. Waar dat de delta in afschrijving tussen een 1.6 en 2.0TDI misschien net 1000 euro is. 8)7
Hey.... Kun jij niet een keer met mijn werkgever praten??
Ik heb m dat ook geprobeerd duidelijk te maken. Maar mij is het niet gelukt..... Elke optie die ik bovenop de Comfortline Business will hebben moet ik uit eigen zak betalen. Heb dus alleen voor getint glas gekozen.

Opzich is de 1.6 TDI best te doen. Vooral met een racechip.de er in.....
De 115pk motor is gewoon rumoeriger dan de 105pk. En dan nog van 6 naar 5 is gewoon een teleurstelling / achteruitgang.

.

• GerCor

GerCor

@wackidth Mij is in ieder geval opgevallen dat auto's steeds duurder worden en televisies steeds goedkoper. Mijn zwager rijdt zakelijke kilometers in zijn privé A6 omdat, wanneer hij ook voor een lease-auto zou kiezen, een auto zou moeten kiezen waar hij niet in wil rijden.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, ik ga vanaf volgend jaar 4/5 dagen met de bus naar m'n werk, GTI staat de hele week thuis geld te verbranden. Misschien moet ik hem maar laten inslapen ;(

• GerCor

GerCor

Viper® schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:10:
Tja, ik ga vanaf volgend jaar 4/5 dagen met de bus naar m'n werk, GTI staat de hele week thuis geld te verbranden. Misschien moet ik hem maar laten inslapen ;(
Leer je allemaal gezellige mensen kennen. Ook wat waard. _O-

Moet je wel de tram nemen in Den Haag/Scheveningen. d:)b

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:00:
@wackidth Mij is in ieder geval opgevallen dat auto's steeds duurder worden en televisies steeds goedkoper. Mijn zwager rijdt zakelijke kilometers in zijn privé A6 omdat, wanneer hij ook voor een lease-auto zou kiezen, een auto zou moeten kiezen waar hij niet in wil rijden.
Ik rijd ook zakelijke kilometers in mijn prive auto. Veel gunstiger voor mij ;)

• Viper®
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:32:
[...]

Leer je allemaal gezellige mensen kennen. Ook wat waard. _O-

Moet je wel de tram nemen in Den Haag/Scheveningen. d:)b
Ja de bus zitten wel vreemde figuren tussen soms.

Apart eigenlijk dat 'de auto' gezien wordt als status symbool en soms onpraktisch maar doch de voorkeur boven OV.
Collega's van mij pakken de auto en gooien hem dan in de parkeergarage a 20/25 euro per dag.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wackidth schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:54:
[...]

Opzich is de 1.6 TDI best te doen. Vooral met een racechip.de er in.....
Errmmmmm, geweldige 20pk extra en piggyback......thanks but no thanks. Dan liever een generieke tune van een random tuner....

• wackidth
azz_kikr schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:15:
[...]

Errmmmmm, geweldige 20pk extra en piggyback......thanks but no thanks. Dan liever een generieke tune van een random tuner....
Ben ik toch heel nieuwsgierig waarom. 240.000km perfect gewerkt. Niets mis mee. En het was de 35pk versie.

De volgende is weer onderweg.

Je pakt m er zo uit en gaat weer Marktplaats op.

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 09-12-2018 13:30 ]

.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Meestal knallen ze koppel er goed bij in, in de lage toeren. Niet aangepast op de auto.
Zo lijkt het allemaal een heel stuk sneller maar optimaal is het zeker niet.

Mijn vader had een goedkope chip in zijn Caddy diesel en daar is dat ding door kapot gegaan (weet even niet meer wat). Gemaakt en de auto meegenomen naar “mijn” tuner.
Eerste opmerking is dat die trager is maar het is juist andersom. Auto is sneller maar knalt onderin niet direct vol Nm’s erin..

Na er even meegereden te hebben vind die het toch stuk fijner zo.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:05:
Heb trouwens ook de deurverlichting besteld. Alleen even uit dokteren waar de connectors bij welke pin bezetting.
Was even zoeken maar ik wist dat @azz_kikr het destijds geplaatst had:

Schema deurverlichting: https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=13887

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 09-12-2018 18:28 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wackidth schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:29:
[...]

Ben ik toch heel nieuwsgierig waarom. 240.000km perfect gewerkt. Niets mis mee. En het was de 35pk versie.

De volgende is weer onderweg.

Je pakt m er zo uit en gaat weer Marktplaats op.
Je liegt tegen je ECU dus die weet van toeten of blazen wat er werkelijk gebeurd met de worden en krijgen dus volle koppel te verwerken in eerste/tweede versnelling. Ook doordat de waarden vervalst worden, kloppen je timings kloppen niet meer, injectie hoeveelheden kloppen niet wat de ECU ziet/verwacht.

Ze zijn ondertussen wel iets geavanceerder geworden maar uiteindelijk blijven het een set weerstanden op de signaal kabel die met fancy app beetje kunnen aangepast worden.

ECU krijgt van zoveel kanten informatie binnen en past hierop de nodige timings, hoeveelheden om het allemaal zo zuinig en effectief mogelijk te laten werken

Slechter voor meeste dingen, vooral koppeling. Meer roet maar dat merk je niet meer met een DPF, gewoon vaker regeneren (moet je es op golf 4 of ouder doen :D )

Ja prijzen van die kastjes zijn leuk, zeker in vergelijking met een custom remap. Maar ben je beter af met generieke remap nog altijd. Halen wel niet het onderste uit de kan maar zijn veel "gezonder".

• GerCor

GerCor

Viper® schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:13:
[...]

Ja de bus zitten wel vreemde figuren tussen soms.

Apart eigenlijk dat 'de auto' gezien wordt als status symbool en soms onpraktisch maar doch de voorkeur boven OV.
Collega's van mij pakken de auto en gooien hem dan in de parkeergarage a 20/25 euro per dag.
In het OV mag je heel veel dingen NIET van die BOA's. Ik ga nooit met het OV, alleen als er een aanbieding is in de vakantie. Voor €10 het hele land doorreizen met de trein.

• JB076
GerCor schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:57:
[...]

In het OV mag je heel veel dingen NIET van die BOA's. .
Zoals?

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 09:58
Iemand een linkje naar een goede stevige Trim Removal set?

Heb 2 ebay setjes (1 met hele kleine tools en 1 met wat grotere) die het echt prima doen voor alle kleine interieur delen, maar voor het deurpaneel waren ze net te slap zo bleek vandaag :+

• wackidth
Het Vosje schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:05:

Heb 2 ebay setjes (1 met hele kleine tools en 1 met wat grotere) die het echt prima doen voor alle kleine interieur delen, maar voor het deurpaneel waren ze net te slap zo bleek vandaag :+
Voor de deurpanelen gebruik ik meestal een voegbeitel 50mm. Oude handdoek erbij ter bescherming en klik klak panelen springen los.

.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Het Vosje schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:05:

https://www.ebay.co.uk/it...QwAAOSw0o5arNAJ:rk:8:pf:0

Ga niet kloten met die plastieken dingen. Is goed voor wat kleine covertjes. Voor je deurpanelen wil je echt zoiets (of iets zelfgemaakt), die plastieken dingen zijn meestal veeel te kort en kunnen niet rond die klikdingen.

En die breken al zo makkelijk

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Ok aflevering zal januari worden voor mijn Polo GTI. God wat was ik vergeten om je als een kind voor je verjaardag zo ongeduldig te voelen.

Is het al bijna januari?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 09:58
azz_kikr schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:58:
[...]

https://www.ebay.co.uk/it...QwAAOSw0o5arNAJ:rk:8:pf:0

Ga niet kloten met die plastieken dingen. Is goed voor wat kleine covertjes. Voor je deurpanelen wil je echt zoiets (of iets zelfgemaakt), die plastieken dingen zijn meestal veeel te kort en kunnen niet rond die klikdingen.

En die breken al zo makkelijk
Ben inderdaad vrij snel gestopt met die plastic prying tools, die gingen buigen zodra er echt wat kracht op stond. Deze besteld (y)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Het Vosje schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:06:
[...]

Ben inderdaad vrij snel gestopt met die plastic prying tools, die gingen buigen zodra er echt wat kracht op stond. Deze besteld (y)
Als je wat klikkers breekt, ik heb nog doos liggen, kan ik er wel paar opsturen indien nodig ^^

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:24
Ondertussen contact gehad met een flusher, maar mijn versnellingsbak kan inderdaad niks mee gedaan worden omdat het een droge schakelbak is. Weet ook niet of ik zin heb naar een dealer te gaan, gezien die graag de volle pand vragen. Wel irritant, beetje nukkig, blijft wat lang hangen in de lage versnellingen in de kou. Als hij warm is geen problemen meer.
Iemand een specialist / non-dealer in Zuid Holland (Drechtsteden, Rotterdam)? Of een dealer waar je niet gelijk je platinum credit card moet overhandigen.

• Rainesh
Zebby schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:22:
Ondertussen contact gehad met een flusher, maar mijn versnellingsbak kan inderdaad niks mee gedaan worden omdat het een droge schakelbak is. Weet ook niet of ik zin heb naar een dealer te gaan, gezien die graag de volle pand vragen. Wel irritant, beetje nukkig, blijft wat lang hangen in de lage versnellingen in de kou. Als hij warm is geen problemen meer.
Iemand een specialist / non-dealer in Zuid Holland (Drechtsteden, Rotterdam)? Of een dealer waar je niet gelijk je platinum credit card moet overhandigen.
Wat is er precies aan de hand? Heb je ookal gekeken naar een versnellingsbak update? Heb gisteren een A3 DSG geupdate, had wat schakelproblemen. Die zijn nu allemaal weg.

• Zebby
Rainesh schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:54:
[...]

Wat is er precies aan de hand? Heb je ookal gekeken naar een versnellingsbak update? Heb gisteren een A3 DSG geupdate, had wat schakelproblemen. Die zijn nu allemaal weg.
Kan dat? Zou dat invloed hebben op mijn tune, of zit dat elders?

2013 Jetta hybride DSG. Als ik hem koud start in de ochtend en wegrij blijft hij wat hangen in de eerste versnelling. Je hoort hem dan in toeren zoemen en stabiel blijven voordat hij schakelt naar zijn twee. Als ik dan weer even stil sta en snel weer weg wil rijden schokt hij in de schakeling tussen stop/start/hybride naar weer gas. Na een paar minuten is dit weg.

• Rainesh
Zebby schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:28:
[...]

Kan dat? Zou dat invloed hebben op mijn tune, of zit dat elders?

2013 Jetta hybride DSG. Als ik hem koud start in de ochtend en wegrij blijft hij wat hangen in de eerste versnelling. Je hoort hem dan in toeren zoemen en stabiel blijven voordat hij schakelt naar zijn twee. Als ik dan weer even stil sta en snel weer weg wil rijden schokt hij in de schakeling tussen stop/start/hybride naar weer gas. Na een paar minuten is dit weg.
Motortune of dsg tune? Op motortune heeft een dsg update geen invloed. Heb je toevallig een vcds/obd11 scan stukje van je versnellingsbak?

• wackidth
Even de RDW gegevens erbij gepakt.
Toch wel verbaast over het grote verschil WLPT meting en de oude metingen...

Golf 7.5 115PK TDI
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/msdvg3.jpg

Golf 7 TDI 105pk
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/raomwy.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door wackidth op 10-12-2018 14:49 ]

.

• wackidth
Nou ik rij weer analoog rond.
Bij mijn oude collega even navraag gedaan waar het kastje zit. Deze zit achter de instrumenten tellers.
Kennelijk worden deze door de dealers ingebouwd want op de steun stond het adres van de leverende dealer.

Het is dus een kastje van Mind met een aparte simkaart en microusb aansluiting. Op de derde foto zie je drie leds. Deze waren alle drie groen en waren aan het knipperen. In de trant van een modem. Dus hij doet wel gegevens verwerken. Ik heb de App niet gebruikt. En naar mijn weten logt mijn werkgever mij niet......
Anders merken we dat snel...:)

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/3178qrd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2wmf71e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2w2e7wk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/e5jsy9.jpg

.

• Zebby
Rainesh schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:32:
[...]

Motortune of dsg tune? Op motortune heeft een dsg update geen invloed. Heb je toevallig een vcds/obd11 scan stukje van je versnellingsbak?
Motortune zover ik weet, dus dat zou inderdaad geen invloed hebben op de DSG dan :)
En nee helaas, geen scantools. Misschien wel de moeite voordat ik naar een garage ga, dan ben je waarschijnlijk al 50 euro kwijt voor het uitlezen.

• Rainesh
Zebby schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:48:
[...]

Motortune zover ik weet, dus dat zou inderdaad geen invloed hebben op de DSG dan :)
En nee helaas, geen scantools. Misschien wel de moeite voordat ik naar een garage ga, dan ben je waarschijnlijk al 50 euro kwijt voor het uitlezen.
Anders even bij iemand langsgaan met vcds en daar uit laten lezen. Dan stuur je mij het stukje over je versnellingsbak.

• Zebby
Rainesh schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:51:
[...]

Anders even bij iemand langsgaan met vcds en daar uit laten lezen. Dan stuur je mij het stukje over je versnellingsbak.
Kom ik er met een schitterende China-kabel? https://nl.aliexpress.com...-4d01-9836-860063a9f85b-0

• Rainesh
Niet met die ;) Wel een vcds clone, maar liefst natuurlijk een originele. Kijk even in start topic (VCDS topic) wie het dichtsbij je zit met vcds/vcp.

• wackidth
Ik heb eventueel straks een OBDeleven te koop met 200 credits..

.

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 18:11
Ik mag me bijna melden in dit topic! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7ZkAp7W.png

• JB076
Dat transport duurt wel even trouwens :').

• Viper®
  • Niet online
JB076 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:44:
Dat transport duurt wel even trouwens :').
3 tot 4 weken meestal toch ?

• Scrtz
xeoMe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:20:

[Afbeelding]
Kom maar keer showen in het beloofde land, Limburg :D

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 19:24
xeoMe schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 15:20:

[Afbeelding]
Ik had ook hetzelfde mailtje ontvangen.
Andere Wittebrug vestiging, maar verder hetzelfde.
Na mailtje was de auto een week later bij de dealer.
Werd daarover gebeld, maar kan nog niet ophalen omdat de LM in 2019 wilt leveren.
Blijft daar nog eventjes staan helaas.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Voor de leuk, een YouTube video van het bekende auto reviewkanaal CarWow met daarin een dragrace tussen de Golf GTI, de Golf Clubsport S, de Polo GTI en de Up! GTI.

Conclusie is dat voor snel optrekken, vanuit stilstand althans, DSG en launchcontrol erg nuttig zijn 8) . Daarboven telt vooral het vermogen (in verhouding tot gewicht uiteraard).

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 18:11
The Conman schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:01:
[...]

Ik had ook hetzelfde mailtje ontvangen.
Andere Wittebrug vestiging, maar verder hetzelfde.
Na mailtje was de auto een week later bij de dealer.
Werd daarover gebeld, maar kan nog niet ophalen omdat de LM in 2019 wilt leveren.
Blijft daar nog eventjes staan helaas.
Ohh dat is snel iemand anders zei tegen mij waarschijnlijk nog 3 weken voordat die binnen is.
Hoorde dat ze tegenwoordig de productie in Afrika hebben dus dan duurt de levering wel even.
Moet zelf ook wachten tot begin 2019 i.v.m. LM.

• AndRo555
wackidth schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:47:
Even de RDW gegevens erbij gepakt.
Toch wel verbaast over het grote verschil WLPT meting en de oude metingen...

Golf 7.5 115PK TDI
[Afbeelding]

Golf 7 TDI 105pk
[Afbeelding]
Dat is geen WLTP, maar NEDC2.0. De echte WLTP cijfers voor de 1.6TDI 115pk zijn de volgende:
Kraftstoffverbrauch langsam
5,6 l/100km
Kraftstoffverbrauch mittel
4,7 l/100km
Kraftstoffverbrauch schnell
4,4 l/100km
Kraftstoffverbrauch sehr schnell
5,3 l/100km
Kraftstoffverbrauch kombiniert
4,9 l/100km
Dat er een 3.3l/100km model bestond was ook echt alleen voor de papieren cijfers (bijtelling....). En dat kon omdat de NEDC makkelijk te bespelen was met (in dit geval) een 6 bak, wat aero en banden met lagere rolweerstand.

Overigens is er met de stap van EURO 5 naar 6 in 2015 een stukje verbruik bijgekomen (want geen SCR/AdBlue en noodzaak voor minder NOx etc.), en nu met de NEDC naar NEDC2.0 (= WLTP maar dan met wat rekenwerk teruggerekkend). Vanaf 2019 zul je alleen nog maar WLTP mogen zien op advertenties en websites/info.

• JB076
xeoMe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:05:
[...]

Hoorde dat ze tegenwoordig de productie in Afrika hebben dus dan duurt de levering wel even.
Polo wordt gebouwd in Spanje. Maar gaat, zo heb ik begrepen, buitenom op de boot naar Duitsland en daarna pas door naar Nederland.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 19:24
xeoMe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:05:
[...]

Ohh dat is snel iemand anders zei tegen mij waarschijnlijk nog 3 weken voordat die binnen is.
Moet zelf ook wachten tot begin 2019 i.v.m. LM.
Die van mij in Wolfsburg, dus dan kan een week wel kloppen denk ik.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JB076 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:59:
[...]

Polo wordt gebouwd in Spanje. Maar gaat, zo heb ik begrepen, buitenom op de boot naar Duitsland en daarna pas door naar Nederland.
De Scirocco werd in Palmera (Portugal) gebouwd en die kwam destijds ook met de boot naar Emden om vervolgens met de trein naar Dresden gebracht te worden. Eigenlijk had 'ie van daaruit weer met de trein naar NL gemoeten om in NL via PON naar de dealer in Eindhoven gebracht te worden.

Fabriekslevering kon helaas niet dus ik ben 'm toen in Dresden op gaan halen. M'n huidige Golf is gewoon in Wolfsburg in elkaar gekunsteld dus die ben ik dáár op gaan halen.

In Palmera wordt nu de T-Roc gebouwd, voor zover ik weet.

• wackidth
Android Auto is echt geweldig. Eigenlijk heb je geen Navi meer nodig.

Ook erg handig..... Een USB hubje aansluiten op de USB zorgt ervoor dat je twee toestellen gereed hebt staan voor AA.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/10g9y8n.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door wackidth op 12-12-2018 14:30 ]

.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Net antieke RNS315 laatste kaartjes gegeven. V11 west europe. Geweldig dat deze radio's nog steeds updates krijgen ^^

• GerCor

GerCor

Hebbes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nXo6fbqX9Bjhz27H0lDRDqHI/full.jpg

Opgestart, auto laten scannen: 5 fouten. Druk ik op de verkeerde knop en zijn ze gelijk gedelete. |:(

Nou ja, leuk om te zien dat het systeem herkent wat Rainesh heeft gecodeerd. Niet alles pakt de OBDEleven op. DRL achter kan ik nog instellen terwijl ik dat al heb, laptimer staat op aan maar werkt niet op mijn auto. En nog wat kleine dingetjes.

Nu weet ik ook waarom ik de accustatus niet kan opvragen. Moet een sensor op de accu zitten en die heb ik niet.

Carbonachtergrond kleurendisplay (dashboard theme) wil niet, maar sportstand van MIB (multimedea theme) wil wel.

Waar ik in eerste instantie voor kwam bij Rainesh: DRL moet uit aan de zijde wanneer waar richting aangeef. Die 'app' heb ik wel maar OBD11 zegt dat deze functie niet beschikbaar is. Ik denk zelf dat deze functie eigenlijk voor halogeenverlichting is. Ik zie dat vaker bij Golfjes met halogeen. DRL aan, geven ze richting aan, gaat de DRL uit aan de kant waar richting wordt aangegeven. Bij Xenon werkt dat standaard niet.

Dus, OBDEleven is leuk maar je kunt er een stuk minder mee dan een VCDS. Misschien met 'Modules' en longcoding maar daar begin ik niet aan. Levensgevaarlijk :9 Er zit wel een soort van forum in maar het stikt er van de vragen en maar heel weinig antwoorden. Wel een keer interessant om in longcoding te kijken. Ik heb achteraf, dus na aankoop, elektrisch inklapbare spiegels, achteruitrijcamera en deurverlichting laten inbouwen en die staan er netje in vermeld.

OBDEleven is niet zó intelligent dat hij alle opties die mijn auto heeft herkent. Er zijn dus ook apps zichtbaar die helemaal niet van toepassing zijn op 'mijn' auto. Ik heb geen virtuele cockpit, was ook niet beschikbaar voor een auto uit 2013. Ook maken ze een beetje reclame voor DAP (Deutsche Auto Parts) Tail Harness. Is voor Golfjes die geleverd worden in Amerika (zooi komt uit Mexico, behalve de 'R').

Ach ja, leuk dingetje. Morgen maar eens kijken of ik Coming Home op de Golf 5 van mijn zoon kan inschakelen en die 'Amerikaanse look'. Richtingaanwijzers constant aan. Mag niet, wil hij wel. En mocht de pliessie hem er op aanspreken, kan ik het weer uitzetten. Straks wil hij nog LED kentekenverlichting en dat werkt ook alleen als je dat codeert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dKsQjtH9tJjMd2VLsjj4FMY1/full.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door GerCor op 12-12-2018 22:09 ]

• wackidth
Op het obdeleven forum staan zat hints en tips. Met longcoding en de modules.

Als je gewoon een backup maakt. En rustig, doordacht te werk gaat kan er weinig misgaan.

Ik heb alles van wat ik wou er doorheen gekregen.
Denk als je retrofitting gaat doen met navigaties dashboards cameras. Etc. Dan is VCDS stukken beter. Maar voor global modding is. Obd11 OK.

Twijfel alleen nog over een custom coming home..... Mistlampen en achterlichten geschakeld op interieurlicht bij openen en sluoten, zoals hier. YouTube: VW Golf 7 welcome light coding VCDS-VAG /coming leaving home alterna...

En ik twijfel nog of ik verlichting (grootlicht) aan terwijl ik aan het toeteren ben. Wil gaan doen.... Ben bang voor toekomstig APK afkeur.

[ Voor 10% gewijzigd door wackidth op 12-12-2018 22:28 ]

.

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:16:
Twijfel alleen nog over een custom coming home..... Mistlampen en achterlichten geschakeld op interieurlicht bij openen en sluoten, zoals hier. YouTube: VW Golf 7 welcome light coding VCDS-VAG /coming leaving home alterna...
Die is wel weer leuk bedacht. (y)

Al dat type 'longcoding' zou een app moeten zijn. Handige mannen zoal Rainesh zouden zich moeten laten inhuren door Voltas IT. Camera ingebouwd, kies de app en het werkt.

• wackidth
GerCor schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:41:
[...]

Die is wel weer leuk bedacht. (y)

Al dat type 'longcoding' zou een app moeten zijn. Handige mannen zoal Rainesh zouden zich moeten laten inhuren door Voltas IT. Camera ingebouwd, kies de app en het werkt.
Ja is wel grappig he.... Alleen is die wel permanent, ook overdag.
Heb even snel met 1 mistlamp getest. Het is niet zo dat als je interieurlicht aanzet dat je mistlamp aan gaat.....

Veel long coding is ook al wel vertaald....? Vooral in 5f.

.

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:47:
Ja is wel grappig he.... Alleen is die wel permanent, ook overdag.
Heb even snel met 1 mistlamp getest. Het is niet zo dat als je interieurlicht aanzet dat je mistlamp aan gaat.....

Veel long coding is ook al wel vertaald....? Vooral in 5f.
Het mooiste zou zijn dat je dat in het MIB menu kan zetten. Ga je je auto laten keuren zet je het snel even uit.

Trouwens, nog niks gehoord van het servicepunt VW over de Helix subwoofer. Zal wel te veel uitzoekwerk zijn voor de heren. Ze smeren je liever een winterbeurt aan. :P

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wackidth schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:16:
Op het obdeleven forum staan zat hints en tips. Met longcoding en de modules.

Als je gewoon een backup maakt. En rustig, doordacht te werk gaat kan er weinig misgaan.

Ik heb alles van wat ik wou er doorheen gekregen.
Denk als je retrofitting gaat doen met navigaties dashboards cameras. Etc. Dan is VCDS stukken beter. Maar voor global modding is. Obd11 OK.

En ik twijfel nog of ik verlichting (grootlicht) aan terwijl ik aan het toeteren ben. Wil gaan doen.... Ben bang voor toekomstig APK afkeur.
Op golf 6 is die custom coming home standaard :d

Engrootlicht terwijl toeteren....doe maar niet...

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op woensdag 12 december 2018 @ 23:35:
[...]

Op golf 6 is die custom coming home standaard :d

Engrootlicht terwijl toeteren....doe maar niet...
Mistlampen met toeteren dan? >:)

• wackidth
GerCor schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:51:
[...]

Het mooiste zou zijn dat je dat in het MIB menu kan zetten. Ga je je auto laten keuren zet je het snel even uit.

Trouwens, nog niks gehoord van het servicepunt VW over de Helix subwoofer. Zal wel te veel uitzoekwerk zijn voor de heren. Ze smeren je liever een winterbeurt aan. :P
Wat wil je weten over de Helix dan? Waar je m kunt inregelen?

Kan er al zo twee opnoemen. Autopar.nl en Vastechnics.nl.
Bij A-point bijvoorbeeld wisten ze ook niet van het bestaan af.... Snap dat echt niet...

.

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-11 14:52
Ik heb zelf een obd-eleven gekocht ( Pro ) voor mijn bus van de zaak . Ik moet zeggen dat ik alles kan vinden wat nodig is ! Longcoding is per voertuig verschillend hoeveel je kunt vinden , dat komt door de online aspecten ! Je kunt per module en coding een suggestie geven als zijnde uitleg wat het doet mocht deze door meerdere mensen als juist bevonden worden verschijnt hij in de app

Je merkt gewoon dat oude caddy’s alleen leuk zijn voor foutcodes en evt iets met de verlichting maar niet veel , neem een nieuwe passat en je kunt heel veel .

Edit : korte bij vraag die ik eerder gesteld heb maar ben weer eens benieuwd ! Ik heb gister mijn auto voor ze eerste beurt gebracht en toen hebben ze de bandenspanning aangepast naar wat er op de sticker in de deur staat .
Echter ik heb zelf andere velgen gekocht
( 225/40/18 ) standaard : ( 205/55:16 )

Nu mijn vraag :
Bandenboer advies : 2.8 in de 18 inch
Vw advies : 2.1/2.2 in de 18 inch
Profile : 2.3 in de 18 inch geblazen

Heb er een dag mee gereden en voor me gevoe stuurt hij iets zwaarder maar wel veel minder stuiteren , nu was het advies van @Famous 2.5 rondom is prima , wat kan ik nu het beste doen

Thankyou!

[ Voor 36% gewijzigd door glydoscoop op 13-12-2018 08:12 ]

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op donderdag 13 december 2018 @ 07:04:
Wat wil je weten over de Helix dan? Waar je m kunt inregelen?
Op de site van Volkswagen staat dat zij hem voor je inbouwen. Wist het servicepunt niks van. Hij zei: 'als ik het voor je bestel dan krijg je hem afgesteld op een 4-deurs. Dongle? Nooit van gehoord. Ik laat het je wel weten'. Dus, ik vrees dat ze de Helix inbouwen en dan zoek je het maar uit.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 13-12-2018 08:33 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS