Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
O ja, die inderdaad... Daarvoor heb ik toen uiteindelijk het halve dashbord kastje voor gedemonteerd.Scrtz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:09:
[...]
Heb je niet zo'n lepels dan? Heb je die spiegelverlichting zo vervangen. Wel voorzichtig mee zijn want het breekt snel.
De grootste lol zit in het vervangen van het lampje uit het dashboardkastje, dat valt echt vies tegen.
Ja die stap heb ik nog net weten te vermijden. Had hem wel losgedraaid en zat iets naar onder, uiteindelijk via de zijkant bij dat lampenkastje kunnen komen en hem eruit gedrukt gekregen, wat een rotwerk.Pittie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:36:
[...]
O ja, die inderdaad... Daarvoor heb ik toen uiteindelijk het halve dashbord kastje voor gedemonteerd.
Je moet eigenlijk een lepel hebben ervoor met een korte 90 graden hoek zodat je aan de binnenkant van het dashboardkastje die hoek kan maken om het glasplaatje ervanaf te wippen, maar helaas had ik die ook niet
Zo een afdekplaatje van je PCI kaarten uit een PC behuizingScrtz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:38:
[...]
Ja die stap heb ik nog net weten te vermijden. Had hem wel losgedraaid en zat iets naar onder, uiteindelijk via de zijkant bij dat lampenkastje kunnen komen en hem eruit gedrukt gekregen, wat een rotwerk.
Je moet eigenlijk een lepel hebben ervoor met een korte 90 graden hoek zodat je aan de binnenkant van het dashboardkastje die hoek kan maken om het glasplaatje ervanaf te wippen, maar helaas had ik die ook niet
Hahahaha, volgens mij dacht ik daar toen ook nog aan ja, alleen was ik dus bij mijn vriendin toen ik die lampjes verving, 20 min van mijn huis af dus had niet echt zin om daarvoor op en neer te rijdenPittie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:39:
[...]
Zo een afdekplaatje van je PCI kaarten uit een PC behuizing
Android Auto inderdaad.RodeStabilo schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:50:
Afhankelijk van je systeem kan je maar tot een bepaalde resolutie gaan. de MIB doet maximaal 600x600 pixels meen ik me te herinneren.
@JB076 heb eigenlijk via spotify nog nooit album art gezien. Misschien is dat via Carplay?

Gisteren er al af gehad, het plastic glasplaatje. Makkie. Middelste lampje vervangen door een lampje dat het al niet eens deed. Nu een bak licht.
En natuurlijk die bij de achterbank. Ook LED gemaakt. Ging erg makkelijk, unit kun je zo met de hand loshalen uit het plafond.
Alles wat ik vandaag en gisteren heb vervangen had ik nog liggen voor mijn eigen Golf. In zo'n chinees eten bakje.
Die 2 die er nog in moeten moet ik even bestellen. Opperdepop.
[ Voor 13% gewijzigd door GerCor op 04-12-2018 15:19 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Op youtube vind je daar wel paar filmpjes van hoe je dit moet doen.
Klopt. Heb ik gezien. Zo heb ik mijn eigen auto ook gedaan. Eerst even koekeloeren op YouTube, dan aan de slag.Scrtz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:22:
Op youtube vind je daar wel paar filmpjes van hoe je dit moet doen.
Staan nog niet in Webcare app of wel ? daar staat nog steeds 1030 voor DM2 namelijkRainesh schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:16:
De 2019 maps voor Discover Media MIB2 systemen zijn uit, maar de landensamenstelling is erg raar. Zal later de linkjes posten.
.
Functies veranderen niet. Je hebt alleen veel mooier en moderner licht.wackidth schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:30:
Als je led interieur verlichting achteraf inbouwt. Dimmen de lampen dan nog wel? Bij inschakelen contact?
De Discover Pro (MIB1 in ieder geval) geeft de AlbumArt van Spotify ook gewoon weer als je een Up-2-Date iPhone connect middels BlueTooth/A2DP óf de USB aansluiting, heb je geen Apple CarPlay of AndroidAuto voor nodig.
Bediening van Spotify werkt ook dán gewoon vanop 't stuur.....
[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 04-12-2018 21:09 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Klopt inderdaad, heb nu een oude iPod Touch standaard via USB aangesloten voorin. Alle besturingen vanaf stuur werken prima en albumart uit 2010 werkt ook gewoonwimmel_1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:06:
[...]
De Discover Pro (MIB1 in ieder geval) geeft de AlbumArt van Spotify ook gewoon weer als je een Up-2-Date iPhone connect middels BlueTooth/A2DP óf de USB aansluiting, heb je geen Apple CarPlay of AndroidAuto voor nodig.
Bediening van Spotify werkt ook dán gewoon vanop 't stuur.....
In AvE we trust
Die knop er onder heb je nodig, Bass - Mid-range - Treble.GerCor schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:19:
Je zou toch wensen dat er ook zo'n update is voor de Discover Pro MIB1: (RC 330G)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nergens een equalizer te vinden in DP.
Da's serieus héél verschillend en ligt 100% aan de batterij welke ze je verkocht hebben. Ik had de éérste (originele) batterij van m'n reguliere sleutel binnen een jaar leeg en de vervanger van die batterij deed 't ook maar ongeveer een jaar, de daaropvolgende doet 't nu al ruim 2 jaar..... Ik heb KESSY (KeyLess Entry / KeyLess GO) dus die batterij is bést handig..... KeyLess Go blijft 't overigens gewoon doen zónder batterij.coster1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:03:
hoelang gaat normaal de batterij van een golf7 sleutel mee? In juni oid nieuwe batterij erin gedaan en nu geeft de auto op het multimedia display weer aan dat de batterij vervangen moet worden.
De batterij in m'n reservesleutel was ook al leeg toen ik de éérste keer een nieuwe batterij nodig had voor de reguliere sleutel.
@DaMarcus De foto's welke @GerCor plaatste zijn niet van z'n eigen "hand".... Hij rijdt met een Golf VII en die plaatjes zijn van in een Golf VI gemaakt. Systeem op de foto is dus ook onmogelijk een MIB systeem maar een RNS
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 04-12-2018 22:23 ]
Wéét ik veel welk merk en type batterij er in die sleutels zit en/of wat er in gefrommeld wordt tijdens 't vervangen.... Ik rijd naar de dealer en zeg gewoon "'t is stuque.... Doe's ff rap maken, nú!"Scrtz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:22:
Wat voor merk doen jullie erin dan? Zou er iig Varta oid in doen die gaan lekker lang mee. Ik heb al ruim 4 jaar mijn golf 6 en nog nooit batterij hoeven vervangen.
Zakelijke Lease....
Je ziet met spotify album art in het scherm?JB076 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:22:
[...]
Album art toevoegen. Een hoop gekut met plaatjes en als je denkt dat je klaar bent werkt nog niet alles. Althans dat was mijn ervaring een paar jaar geleden.
Gebruik eigenlijk alleen nog Spotify, dan gaat het vanzelf.
Niet goed doorgelezen in het topic...
[ Voor 6% gewijzigd door SowCrazy_ op 04-12-2018 23:47 ]
I know, want die knop hebben we allemaal. Is alleen geen equalizer waar om gevraagd werd bij Beats.DaMarcus schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:52:
[...]
Die knop er onder heb je nodig, Bass - Mid-range - Treble.
Ik heb die knop niet, hoorGerCor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 02:09:
[...]
I know, want die knop hebben we allemaal. Is alleen geen equalizer waar om gevraagd werd bij Beats.
DynAudio is weer nét wat anders, daar kun je kiezen uit 3 voorgeprogrammeerde "sets" qua audio instellingen óf je eigen set instellen middels een volledig regelbare 5-traps equalizer (waarbij de Sub-Woofer nooit beïnvloed wordt, die mag je daarna nog apart zélf afzonderlijk inregelen als je daar zin in hebt).
Wil je met DynAudio het "Beats" geluid ervaren en dus EXTRA veel BASS.... Zet je de SUB gewoon wat harder terwijl de rest op de standaard instelling "Dynamic" staat
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 05-12-2018 02:27 ]
Trouwens, voor de AB:
[ Voor 50% gewijzigd door GerCor op 05-12-2018 02:31 ]
Yups, en je kunt daarin ook een volledig eigen "Charakter" aanmaken waarbij je een 5-kanaals equalizer ter beschikking hebt.GerCor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 02:30:
Bij jou heet die knop toch Dynaudio Sound-Charakter?
De Sub-Woofer is en blijft daarbij sowieso apart regelbaar in alle Charakters
Ik krijg via Spotify met BT ook alleen onderstaande te zien. Kan dat anders?RodeStabilo schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:50:
Afhankelijk van je systeem kan je maar tot een bepaalde resolutie gaan. de MIB2 doet maximaal 600x600 pixels meen ik me te herinneren.
@JB076 heb eigenlijk via spotify nog nooit album art gezien. Misschien is dat via Carplay?
Soms zie ik wel de album art. Soms een generieke van spotify. Of soms dit.
Zelfde op mijn horloge. Soms wel een album cover soms niet.
Is echt irritant.
Ook irritant is dat hij soms in het begin wel doet. Dan ga je naar het volgende liedje. En blijft de data van het vorige liedje in je scherm staan.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik via BT Spotify afspeelde dat ik album art kreeg te zien.Impry schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:52:
[...]
Ik krijg via Spotify met BT ook alleen onderstaande te zien. Kan dat anders?
[Afbeelding]
Ja, zo:Impry schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:52:
[...]
Ik krijg via Spotify met BT ook alleen onderstaande te zien. Kan dat anders?
[Afbeelding]

Alleen nog wel jammer dat het AID niet meedoet.
Heb ook KESSY (Tiguan 2017), al 2 x batterij moeten vervangen, maar iedere keer na het vervangen van de batterij moet ik toch weer langs de dealer om de sleutels in te leren / synchen. Weet iemand of dit ook anders kan? Dan kan ik dat de volgende keer proberen.wimmel_1 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:10:
[...]
Da's serieus héél verschillend en ligt 100% aan de batterij welke ze je verkocht hebben. Ik had de éérste (originele) batterij van m'n reguliere sleutel binnen een jaar leeg en de vervanger van die batterij deed 't ook maar ongeveer een jaar, de daaropvolgende doet 't nu al ruim 2 jaar..... Ik heb KESSY (KeyLess Entry / KeyLess GO) dus die batterij is bést handig..... KeyLess Go blijft 't overigens gewoon doen zónder batterij.
De batterij in m'n reservesleutel was ook al leeg toen ik de éérste keer een nieuwe batterij nodig had voor de reguliere sleutel.
[...]
Vreemd. Al 2 keer een batterij vervangen van dezelfde sleutel. Hoef helemaal niks 'in te leren'. Volgens mij even ingedrukt houden totdat de auto de sleutel weer herkent.Logi schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:39:
Heb ook KESSY (Tiguan 2017), al 2 x batterij moeten vervangen, maar iedere keer na het vervangen van de batterij moet ik toch weer langs de dealer om de sleutels in te leren / synchen. Weet iemand of dit ook anders kan? Dan kan ik dat de volgende keer proberen.
Dat zou niet moeten.Logi schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:39:
[...]
Heb ook KESSY (Tiguan 2017), al 2 x batterij moeten vervangen, maar iedere keer na het vervangen van de batterij moet ik toch weer langs de dealer om de sleutels in te leren / synchen. Weet iemand of dit ook anders kan? Dan kan ik dat de volgende keer proberen.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
GerCor schreef op woensdag 5 december 2018 @ 11:47:
[...]
Vreemd. Al 2 keer een batterij vervangen van dezelfde sleutel. Hoef helemaal niks 'in te leren'. Volgens mij even ingedrukt houden totdat de auto de sleutel weer herkent.
Vreemd inderdaad. In handleiding is ook beschreven hoe te synchen, maar is mij tot nu toe niet gelukt. Kan ook zijn dat ik de beschrijving verkeerd begrijp. Wat ik nog niet heb gedaan is knop ingedrukt houden (of niet lang genoeg?). Mocht het weer zover zijn, dan probeer ik dat eerst. Ik weet iig dat het anders kan.
Dat is zeker jammer idd. Ben geen fan van Apple Carplay, dus dan maar zonder album art.JB076 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:22:
[...]
Ja, zo:![]()
[Afbeelding]
Alleen nog wel jammer dat het AID niet meedoet.
Variant 1 http://vw-mapscdn.tdd.ada...verMedia2_EU1_1115_V10.7zRainesh schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:16:
De 2019 maps voor Discover Media MIB2 systemen zijn uit, maar de landensamenstelling is erg raar. Zal later de linkjes posten.
Scope: Andorra, Belgium, Gibraltar, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain, United Kingdom
Variant 2 http://vw-mapscdn.tdd.ada...verMedia2_EU2_1115_V10.7z
Scope: Albania *, Bosnia and Herzegovina *, Bulgaria *, Denmark, Estonia, Finland, Greece, Kazakhstan *, Kosovo *, Latvia, Lithuania, Macedonia (former Yugoslav Republic) *, Moldova *, Montenegro *, Norway, Romania *, Russia *, Sweden, Serbia *, Ukraine *, Belarus *, Cyprus *
Variant 3 http://vw-mapscdn.tdd.ada...verMedia2_EU3_1115_V10.7z
Scope: Germany, Italy, Croatia *, Liechtenstein, Malta *, Austria, Poland *, San Marino, Switzerland, Slovakia, Slovenia, Czech Republic, Hungary, Vatican City
Variant 4 http://vw-mapscdn.tdd.ada...overMedia2_EU_DL1_1115.7z
Scope: Andorra, Belgium, Germany, France, Italy, Croatia *, Liechtenstein, Luxembourg, Malta *, Monaco, Netherlands, Austria, Poland *, San Marino, Switzerland, Slovakia, Slovenia, Czech Republic, Hungary, Vatican City
Variant 5 http://vw-mapscdn.tdd.ada...Media2_EU_DL2_1120_V10.7z
Scope: Andorra, Belgium, Germany, France, Ireland, Iceland, Italy, Croatia, Liechtenstein, Luxembourg, Malta *, Monaco, Netherlands, Austria, Poland, San Marino, Switzerland, Slovakia, Slovenia, Czech Republic, Hungary, Vatican City, United Kingdom
Variation 6 http://vw-mapscdn.tdd.ada...Media2_EU_DL3_1115_V10.7z
Scope: Andorra, Belgium, Germany, Denmark, Finland, France, Ireland, Iceland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Norway, Sweden, United Kingdom
Variation 7 http://vw-mapscdn.tdd.ada...Media2_EU_DL4_1115_V10.7z
Scope: Albania *, Bosnia and Herzegovina *, Bulgaria *, Estonia, Greece, Italy, Kosovo *, Croatia *, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Malta *, Macedonia (former Yugoslav Republic) *, Moldova, Montenegro *, Austria, Poland *, Romania *, San Marino, Switzerland, Slovakia, Slovenia, Czech Republic, Hungary, Serbia *, Ukraine *, Turkey *, Belarus *, Vatican City, Cyprus
* = gedeeltelijk
Ik denk dat pakketten 4 en/of 5 het meest interessante zijn.
www.youtube.com/DerOllie
Wat zal ik zeggen.... Bekend terrein.... Navigatie en scherm is natuurlijk een stuk verbeterd.
Massagestoelen en stoelverwarming is een welkome aanvulling.
De motor is pittiger dan de vorige.... Maar maakt wel heel veel meer geluid!!!
En waarom waarom een 5-bak!! (zelfs mijn vorige had een 6bak)Dat is 10 jaar terug in de tijd!! Dat draagt ook niet mee aan in het geluid. Telkens het gevoel dat ik moet overschakelen.
Zal wel te maken hebben om kosten te besparen. De boetes moeten toch betaald worden. Dus dan maar er een versnelling uit.... Wel balen.
.
Foto?wackidth schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:04:
Vandaag mijn auto gehaald....
Wat zal ik zeggen.... Bekend terrein.... Navigatie en scherm is natuurlijk een stuk verbeterd.
Massagestoelen en stoelverwarming is een welkome aanvulling.
En waarom waarom een 5-bak!! (zelfs mijn vorige had een 6bak)Dat is 10 jaar terug in de tijd!! Dat draagt ook niet mee aan in het geluid. Telkens het gevoel dat ik moet overschakelen.
Zal wel te maken hebben om kosten te besparen. De boetes moeten toch betaald worden. Dus dan maar er een versnelling uit.... Wel balen.
Zal morgen wel een foto plaatsen. Is niet veel bijzonders hoor.
.
Ik zou het veel handiger vinden als je per land kunt installeren. Ik rij alleen in Nederland. Ik ben op vakantie geweest in Engeland. Zet je dat erbij, en België en Frankrijk. Vakantie weer voorbij: delete.Rainesh schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:40:
[...]
Variant 1 http://vw-mapscdn.tdd.ada...verMedia2_EU1_1115_V10.7z
Scope: Andorra, Belgium, Gibraltar, Iceland, Ireland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Portugal, Spain, United Kingdom
Scope: Albania *, Bosnia and Herzegovina *, Bulgaria *, Denmark, Estonia, Finland, Greece, Kazakhstan *, Kosovo *, Latvia, Lithuania, Macedonia (former Yugoslav Republic) *, Moldova *, Montenegro *, Norway, Romania *, Russia *, Sweden, Serbia *, Ukraine *, Belarus *, Cyprus *
Scope: Germany, Italy, Croatia *, Liechtenstein, Malta *, Austria, Poland *, San Marino, Switzerland, Slovakia, Slovenia, Czech Republic, Hungary, Vatican City
Scope: Andorra, Belgium, Germany, France, Italy, Croatia *, Liechtenstein, Luxembourg, Malta *, Monaco, Netherlands, Austria, Poland *, San Marino, Switzerland, Slovakia, Slovenia, Czech Republic, Hungary, Vatican City
Scope: Andorra, Belgium, Germany, France, Ireland, Iceland, Italy, Croatia, Liechtenstein, Luxembourg, Malta *, Monaco, Netherlands, Austria, Poland, San Marino, Switzerland, Slovakia, Slovenia, Czech Republic, Hungary, Vatican City, United Kingdom
Scope: Andorra, Belgium, Germany, Denmark, Finland, France, Ireland, Iceland, Luxembourg, Monaco, Netherlands, Norway, Sweden, United Kingdom
Scope: Albania *, Bosnia and Herzegovina *, Bulgaria *, Estonia, Greece, Italy, Kosovo *, Croatia *, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Malta *, Macedonia (former Yugoslav Republic) *, Moldova, Montenegro *, Austria, Poland *, Romania *, San Marino, Switzerland, Slovakia, Slovenia, Czech Republic, Hungary, Serbia *, Ukraine *, Turkey *, Belarus *, Vatican City, Cyprus
* = gedeeltelijk
@JB076 Waar jij Android Auto tussen de tellers heb staan heb ik altijd de snelheid staan. Ik kijk eigenlijk nooit naar de oude teller.
Tussen de tellers heb ik meestal de navigatiekaart staan (als ik de VW Navi gebruik) of anders de telefoon.
[ Voor 22% gewijzigd door JB076 op 05-12-2018 19:56 ]
Welke motor heb je? Ik hoor mijn 1.4 vrijwel niet.wackidth schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:04:
Vandaag mijn auto gehaald....(White Silver) Golf Variant.
Proefgereden in 1.0 3 cylinder die hoor ik wel.
Zeker met de DSG is de 1.0 al snel genoeg voor mij, stillere auto met 1.4 is ook wat waard.
Het betreft de 1.6TDI bluemotion diesels. 105 Pk 6bak bj.2014. Welke ik altijd heb gereden met een Racechip module.weerstand schreef op woensdag 5 december 2018 @ 19:55:
[...]
Welke motor heb je? Ik hoor mijn 1.4 vrijwel niet.
Proefgereden in 1.0 3 cylinder die hoor ik wel.
Zeker met de DSG is de 1.0 al snel genoeg voor mij, stillere auto met 1.4 is ook wat waard.
En nu de 115pk TDI met 5 bak. Het scheelt zo'n 300 toeren schat ik.
Maar regelrechte achteruitgang wat dat betreft onbegrijpelijk deze beslissing. (uit oogpunt bestuurder)
[ Voor 9% gewijzigd door wackidth op 05-12-2018 20:28 ]
.
Wen je vanzelf aan. Ik had zelf altijd een 5 bak, nu een 6. Soms vergeet ik dat wel eens, blijf ik in de 5 rijden. Het is omdat het in het scherm komt te staan dat je moet schakelen anders reed ik, waarschijnlijk, van zuid naar noord in zijn 5.wackidth schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:26:
[...]
Het betreft de 1.6TDI bluemotion diesels. 105 Pk 6bak bj.2014. Welke ik altijd heb gereden met een Racechip module.
Maar regelrechte achteruitgang wat dat betreft onbegrijpelijk deze beslissing. (uit oogpunt bestuurder)
TIP: zet de radio iets luider.
.
@Rainesh, jij had het ervan dat er voor een frontcamera extra draden naar de ACC sensor getrokken moesten worden, maar het nummer van de kabelboom van de ACC sensor is bij beide auto's gelijk? De schema's moet ik nog gaan vergelijken via Erwin, maar het kost de 1e keer meer dan 9 euro (je moet een 'tegoed' erop zetten?) dus dat komt nog wel. Eerst maar eens kijken dat ik een camera deze kant op krijg
Bij Audi zit er inderdaad twee kabels verbonden met ACC radar.TFDev schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:59:
Zo, geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen... Barst in de voorruit van de passat... Als er dan toch een andere ruit in moet; meteen het chassisnummer van een passat met camera doorgegeven voor het bestellen van de ruit. Van alles gecontroleerd, mijn binnenspiegel zou moeten kunnen blijven zitten, de regensensor is hetzelfde nummer. Toch het stuurhuisnummer gecheckt, hetzelfde met en zonder lane assist en automatisch inparkeren.
@Rainesh, jij had het ervan dat er voor een frontcamera extra draden naar de ACC sensor getrokken moesten worden, maar het nummer van de kabelboom van de ACC sensor is bij beide auto's gelijk? De schema's moet ik nog gaan vergelijken via Erwin, maar het kost de 1e keer meer dan 9 euro (je moet een 'tegoed' erop zetten?) dus dat komt nog wel. Eerst maar eens kijken dat ik een camera deze kant op krijg
Camera kun je via Ali kopen (zonder grap), origineel. Moet alleen gecodeerd en geparametriseerd worden. Maar dat is geen probleem. Of je koopt een 2e handse via BM-parts ofzoiets.
En wat betreft stuurhuis....told you so
Het enige dat irritant is aan een 5 bak bij een 1.6TDI Golf is dat de 2e versnelling eigenlijk net wat te lang is.wackidth schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:26:
[...]
Het betreft de 1.6TDI bluemotion diesels. 105 Pk 6bak bj.2014. Welke ik altijd heb gereden met een Racechip module.
De 5e is net perfect wat verhouding, mocht die iets langer zijn dan kan je er niet meer deftig mee rijden op de snelweg met 120/130. In het zo plat als een pannekoek Nederland gaat dat wel vlot, maar elk ander land met wat heuvels vergt dan direct terugschakelen of snelheid verliezen, slecht voor "driveability" dus.
De 1.6TDI is sowieso geen strepentrekker. (als is dat met een tune zoals jij wel anders)
De 6 bak versie was puur voor de lage CO2 op papier. En er moet toch nog altijd verschil blijven met de 2.0TDI die niet zo veel duurder is voor Volkswagen om te maken dan de 1.6TDI, dus stoppen ze er een goedkopere bak onder.
Over 1.6TDI's gesproken, de mijne had er vandaag genoeg van: Plots motor storings melding en stevig getril bij 120. Maar laten wegslepen door de pechverhelping. (geen zin op de EGR en DPF naar de vaantjes te helpen door een stribbelende injector)
Ik ben eens benieuwd wat de dealer voor het vervangen van een injector zal vragen.Trouble codes:
P020200 - Cylinder 2- Injector Circuit
Intermittent
Date: 2094-12-02 17:34:06
Mileage: 272370 km
Priority: 2
Malfunction frequency counter: 1
Unlearning counter: 255
Engine speed: 2171.75 1/min
Normed load value: 22.4 %
Vehicle speed: 119 km/h
Coolant temperature: 81 °C
Intake air temperature: 15 °C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 13.553 V
Dynamic environmental data: 2096283F9E002091FFFF3F8138E73F8D0BD23FB702013FB80202399206A1
(Overigens denkt die zelf al dat die 84 jaar oud is
Beetje googlen kom je er wel.wackidth schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:43:
Weet iemand waar ik de overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak kan vinden?? Ben toch nieuwsgierig..... Lijkt er op dat VW dat niet vrij geeft?
https://workshop-manuals....e_allocation_gear_ratios/
Geeft voor een hoop recentere VW bakken en bakcode, gekenmerkt door een vernsellingaantal en maximum koppel. (zo is 04A een 250Nm koppel 5 bak) De 3 letters geven de verhoudingen weer en staan ook op de sticker onder je kofferbak. Bij mij is dat MDZ, een van de langste verhoudingen (is ook een Bluemotion).
[ Voor 15% gewijzigd door AndRo555 op 05-12-2018 22:19 ]
Ik kreeg over de lege 12v accu het volgende te horen en ik geloof het echt niet.
Mijn 12v accu van mijn Golf GTE zou leeg kunnen raken als ze bij de laadpaal een softwareupdate geven en dan zou de laadpaal mijn 12v accu leeg trekken. Het gaat volgens mij niet over hetzelfde systeem/kabel lijkt mij en dat moet toch niet kunnen?
Er schijnt iets toch te lekken van water in mijn auto want ik had al last van beslagen ruiten en laatst na een half uur geparkeerd te staan, waren mijn ramen compleet van binnen beslagen. Ik had al speciale ontvetter gekocht en daarmee leek het probleem al minder te zijn maar het even hard teruggekomen. Ook terwijl mijn kachel uitstaat voel ik plotseling warme lucht blazen, blijf mij toch verbazen over deze auto.
Mijn DSG bak begint steeds meer te "twijfelen" in automaatstand en in manueel gaat het wel redelijk. de dealer had het ook al gemerkt dat de bak in twijfel komt en met moeite gaat schakelen. Ik ben benieuwd hoe het met de koude test gaat want warm deed de bak het al vrij slecht en ik weet met kou dat het drama is. De dealer zal wel een softwareupdate doen maar sinds de laatste update deed de bak het al slechter en nu, ik vind het echt moeilijk om weer als testpersoon te gaan rijden. Ik heb echt liever dat ze het een keer goed oplossen en dan met allerlei software te komen want ik vertrouw die bak gewoon niet (dat zal wel aan mij liggen maar ik voel regelmatig dat met de eerste en tweede versnelling alsof je een hobbel overgaat).
Ben echt benieuwd wat er allemaal uitgaat komen voor een auto van net 3 jaar oud en nog geen 40k km op de teller vind ik het echt wel veel te rap dat deze problemen naar voren komen.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Kans is er dat je daarna weer langs moet komen omdat de dealer een SVM update gaat doen voor je 12v systeem. Ben je je aanpassingen kwijt.itsalex schreef op woensdag 5 december 2018 @ 22:14:
Vandaag even mijn auto bij de dealer gebracht vanwege de garantie.
Ik kreeg over de lege 12v accu het volgende te horen en ik geloof het echt niet.
Mijn 12v accu van mijn Golf GTE zou leeg kunnen raken als ze bij de laadpaal een softwareupdate geven en dan zou de laadpaal mijn 12v accu leeg trekken. Het gaat volgens mij niet over hetzelfde systeem/kabel lijkt mij en dat moet toch niet kunnen?
Er schijnt iets toch te lekken van water in mijn auto want ik had al last van beslagen ruiten en laatst na een half uur geparkeerd te staan, waren mijn ramen compleet van binnen beslagen. Ik had al speciale ontvetter gekocht en daarmee leek het probleem al minder te zijn maar het even hard teruggekomen. Ook terwijl mijn kachel uitstaat voel ik plotseling warme lucht blazen, blijf mij toch verbazen over deze auto.
Mijn DSG bak begint steeds meer te "twijfelen" in automaatstand en in manueel gaat het wel redelijk. de dealer had het ook al gemerkt dat de bak in twijfel komt en met moeite gaat schakelen. Ik ben benieuwd hoe het met de koude test gaat want warm deed de bak het al vrij slecht en ik weet met kou dat het drama is. De dealer zal wel een softwareupdate doen maar sinds de laatste update deed de bak het al slechter en nu, ik vind het echt moeilijk om weer als testpersoon te gaan rijden. Ik heb echt liever dat ze het een keer goed oplossen en dan met allerlei software te komen want ik vertrouw die bak gewoon niet (dat zal wel aan mij liggen maar ik voel regelmatig dat met de eerste en tweede versnelling alsof je een hobbel overgaat).
Ben echt benieuwd wat er allemaal uitgaat komen voor een auto van net 3 jaar oud en nog geen 40k km op de teller vind ik het echt wel veel te rap dat deze problemen naar voren komen.
De mk7.5 is wel beter afgeveerd dan de 7. Het voelt allemaal wat beter aan.
Wel ben ik er achter dat Car-net met alle info echt waardeloos is.... Why the hell moet je een hotspot aan maken terwijl hij met Bluetooth en draad is verbonden.
Carnet is onnodig als je Android auto of Mirrorlink gebruikt.
Waar ik me nog het meest aan irriteer.... Is die standaard klote navigatie..... Eindelijk (was een grote frustratie) kun je meer dan 1 tussenstop programmeren.... Maar waarom!! Kun je geen meest ideale route laten plannen zodat ie alles stops zo gunstig mogelijk aflegd. Bijna alle navigaties (apps) kunnen dat behalve VW niet.... Echt achterlijk....
ACC.... Ook gelijk uitgezet... Ik vind dat echt helemaal niets die drivers assist opties.
Remt veel te vroeg.... Ik vraag me af gaan de remlichten branden als ie gaat afremmen voor een naderende auto?
Daarnaast mis ik een mogelijkheid afsluiten handschoenen kastje... Hebben ze er ook maar uit gehaald.
En tot mijn verbazing kwam ik actieradius adblue tegen?? Dus ik kijken.... Zit er een adblue tank in..... Die verkoper wist ook geen reet van die auto af.... ACC?? zit dat er op dan?? Oh jahhhh. Alle typeaanduiding van de auto verwijderen.... Staat er nog Golf op..... OK ok hij werkt er nog maar 1 maand maar kwam van Skoda weg. En dan smeken of ik 5 sterren wil geven.... Lijkt Aliexpress wel hahaha
En (ja is normaal) een heel groot kleurverschil in de grondlak en huidige kleur. Apart.....
[ Voor 11% gewijzigd door wackidth op 10-12-2018 16:26 ]
.
Besteld 22 oktober. Verwachte levering week 8/9.
Komt op 4 maanden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nette Golfwackidth schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:55:
Nou de eerste 350 kilometers zitten er weer op.
De mk7.5 is wel beter afgeveerd dan de 7. Het voelt allemaal wat beter aan.
Wel ben ik er achter dat Car-net met alle info echt waardeloos is.... Why the hell moet je een hotspot aan maken terwijl hij met Bluetooth en draad is verbonden.
Carnet is onnodig als je Android auto of Mirrorlink gebruikt.
Waar ik me nog het meest aan irriteer.... Is die standaard klote navigatie..... Eindelijk (was een grote frustratie) kun je meer dan 1 tussenstop programmeren.... Maar waarom!! Kun je geen meest ideale route laten plannen zodat ie alles stops zo gunstig mogelijk aflegd. Bijna alle navigaties (apps) kunnen dat behalve VW niet.... Echt achterlijk....
ACC.... Ook gelijk uitgezet... Ik vind dat echt helemaal niets die drivers assist opties.
Remt veel te vroeg.... Ik vraag me af gaan de remlichten branden als ie gaat afremmen voor een naderende auto?
Daarnaast mis ik een mogelijkheid afsluiten handschoenen kastje... Hebben ze er ook maar uit gehaald.
En tot mijn verbazing kwam ik actieradius adblue tegen?? Dus ik kijken.... Zit er een adblue tank in..... Die verkoper wist ook geen reet van die auto af.... ACC?? zit dat er op dan?? Oh jahhhh. Alle typeaanduiding van de auto verwijderen.... Staat er nog Golf op..... OK ok hij werkt er nog maar 1 maand maar kwam van Skoda weg. En dan smeken of ik 5 sterren wil geven.... Lijkt Aliexpress wel hahaha
En (ja is normaal) een heel groot kleurverschil in de grondlak en huidige kleur. Apart.....
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ACC is even wennen en kent meerdere profielen. Persoonlijk vond ik sport helemaal niks. Auto rijdt dan alsof het Max Verstappen is. Standje comfort is prima. Even wennen. Remlichten gaan trouwens branden bij het remmen.
Zelf heb ik hem meestal gewoon op Normaal staan, comfort is te lui op het gas (en de 2.0TDI icm DSG voelt toch al vrij lui aan).Pannekoek81 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:49:
[...]
Nette Golf![]()
ACC is even wennen en kent meerdere profielen. Persoonlijk vond ik sport helemaal niks. Auto rijdt dan alsof het Max Verstappen is. Standje comfort is prima. Even wennen. Remlichten gaan trouwens branden bij het remmen.
Verschil in vering is wel goed te merken. Sport is idd niet fijn. Stuurt wel het strakst maar na 10 km ben je het gewoon zat. Comfort is veel fijner maar je merkt dat het insturen vaag gaat en je hebt het gevoel dat hij flink over de voorwielen weg wil glijden. Normaal zit daar aardig tussen.
Als individueel profiel heb ik een kopie van Normaal gemaakt maar dan met comfort vering.
edit... even scherp zijn tussen Dcc en Acc..... ik heb het over DCC. (ACC vind ik prima, alleen remt hij vrij laat en grof. Anticiperen op het verkeer moet dat ding nog leren)
[ Voor 9% gewijzigd door Ankona op 06-12-2018 12:12 ]
alles kan off-topic
Dus gewoon lekker uitzetten en actief mee doen aan het verkeer.
Ik hou van doorrijden.... De auto voor me is al lang weg. En als ik acc gebruik dan duurt het een eeuwigheid alvorens ik een beetje opschiet in de rij...
.
Voor mij was het in 2014 nog een hele tour om m'n bestelling aangepast te krijgen bij VW. Ik had in eerste instantie voor de "ACC" versie gekozen maar kreeg ná m'n bestelling een keer een leenauto mee tijdens een onderhoudsbeurt welke van dat systeem voorzien was. Schakelen tussen ACC en CC was én is absoluut niet mogelijk dus….. Dan maar gewoon CCwackidth schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:02:
Dat bedoel ik ACC.... Hij remt grof en fel.... En veels te ver van te voren.... Heb m nu op sport staan. Zeer klein.... En dat is me nog te kritisch.
Ik hou van doorrijden.... De auto voor me is al lang weg. En als ik acc gebruik dan duurt het een eeuwigheid alvorens ik een beetje opschiet in de rij...
Verwijderd
Hier ook net bericht gehad, half september besteld, productieweek definitief nu week 51, verwachte levering half/eind januari.DarkSide schreef op donderdag 6 december 2018 @ 11:48:
Net te horen gekregen dat auto nog op schema ligt.
Besteld 22 oktober. Verwachte levering week 8/9.
Komt op 4 maanden.
Bumperkleven valt mee... Maar ik sluit het liefst dicht aan in de rij.ArjenIsM3 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:41:
Als ik in mijn Polo de ACC op standje bumperkleven zet remt hij anders echt niet te ver van tevoren. Dan zit ik juist met mijn voet bij het rempedaal voor de zekerheid. Dus of de ACC in de Polo is beter/anders, of je bent een bumperklevert haha
Ik moet eens rustig kijken ik zag in VCDS wat instellingen voorbij komen. Misschien dat ik het wat kan fine tunen?
.
Met acc moet je leren rijden. Eerder anticiperen. Zou nu niet zonder meer willen.wackidth schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:02:
Dat bedoel ik ACC.... Hij remt grof en fel.... En veels te ver van te voren.... Heb m nu op sport staan. Zeer klein.... En dat is me nog te kritisch.
Je kunt in ieder geval helemaal los gaan met OBDeleven.wackidth schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:41:
[...]
Bumperkleven valt mee... Maar ik sluit het liefst dicht aan in de rij.
Ik moet eens rustig kijken ik zag in VCDS wat instellingen voorbij komen. Misschien dat ik het wat kan fine tunen?
Hahaha ja ik heb eigenlijk alles er al inzitten. Nog ff googlen if ik nog wat leuks tegen kom.GerCor schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:06:
[...]
Je kunt in ieder geval helemaal los gaan met OBDeleven.
Mirrorlink tijdens rijden vrijschakelen kom ik eigenlijk niet tegen. En VIM wat ik niet heb schijnt ook geheimzinnig te wezen?.
Althans.....als je geen credits wilt gebruiken dan.
.
EDIT:
[ Voor 31% gewijzigd door GerCor op 06-12-2018 18:52 ]
Heb je al wat aan je auto gedaan dan? Zo nee, dan heb je niet alles erin zittenwackidth schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:41:
[...]
Hahaha ja ik heb eigenlijk alles er al inzitten. Nog ff googlen if ik nog wat leuks tegen kom.
Dit dus.Rainesh schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:28:
[...]
Heb je al wat aan je auto gedaan dan? Zo nee, dan heb je niet alles erin zitten
Vanmiddag tussen 2 afspraken door even snel langs Rainesh. Dacht ga voor 2 of 3 dingen en ondertussen klikt Rainesh een hoop en geeft hij aan wat het is en doet. Plots meer erbij naast gasrespons en rain close nu ook stuurgedrag aan laten passen, dagrijverlichting menu, stand van de automatische airco zichtbaar, raampjes sluiten bij sleutel uit contact en pano dak gaat helemaal open zodra knopje op de ab indruk bij ontgrendelen van de auto
Gasrespons is vooral met ACC erg prettig. Net iets betere aansluiting in de file.
Rainesh nogmaals bedankt voor de snelle goede service!
Alleen weer jammer dat die app schijnbaar alléén op een Android toestel werkt
Ja alles wat ik wou heb ik er in zitten.Rainesh schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:28:
[...]
Heb je al wat aan je auto gedaan dan? Zo nee, dan heb je niet alles erin zitten
-Gasrespons
-knipperlicht constant waneer achterklep open.
-aanjager ledjes op autostand.
-off road tellers.
-drl in menu.
-stoelverwarming memory.
-ramen dicht contact uit slot.
Misschien bochtenverlichting snelheid nog iets verhogen.
@GerCor grappig screenshot. Bij die van jou is het 1 mod video in motion en mirrorlink in motion.
Bij mijn auto is het twee aparte.... Ik heb de discovery media dus VIM is dan niet nodig.
Ga nu beginnen de Helix weer in te bouwen. Die mis wel erg.
[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 06-12-2018 19:12 ]
.
En een lege portemonnee?Pannekoek81 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:56:
[...]
Dit dus.
Vanmiddag tussen 2 afspraken door even snel langs Rainesh. Dacht ga voor 2 of 3 dingen en ondertussen klikt Rainesh een hoop en geeft hij aan wat het is en doet. Plots meer erbij naast gasrespons en rain close nu ook stuurgedrag aan laten passen, dagrijverlichting menu, stand van de automatische airco zichtbaar, raampjes sluiten bij sleutel uit contact en pano dak gaat helemaal open zodra knopje op de ab indruk bij ontgrendelen van de auto![]()
Gasrespons is vooral met ACC erg prettig. Net iets betere aansluiting in de file.
Rainesh nogmaals bedankt voor de snelle goede service!
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Zo werkt het niet. Je moet even 'omdenken'.wimmel_1 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:03:
@GerCor Ik zag op die site van OBDEleven dat 500 Credits €35,99 kosten..... Dan kost die handeling je dus maar €7,20
Alleen weer jammer dat die app schijnbaar alléén op een Android toestel werkt

In 2019 komt er een iOS versie uit.
Screenshot van YouTube. Ik heb geen OBD11wackidth schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:09:
@GerCor grappig screenshot. Bij die van jou is het 1 mod video in motion en mirrorlink in motion.
Bij mijn auto is het twee aparte.... Ik heb de discovery media dus VIM is dan niet nodig.
Nog nooit bij @Rainesh geweest, blijkbaar. 'We' praten er niet over in het openbaar want er zijn meer mensen die coderen en die hanteren hun eigen prijzen.
[ Voor 40% gewijzigd door GerCor op 06-12-2018 19:35 ]
Mooi dat je er “we” van maakt.GerCor schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:29:
[...]
[...]
Nog nooit bij @Rainesh geweest, blijkbaar. 'We' praten er niet over in het openbaar want er zijn meer mensen die coderen en die hanteren hun eigen prijzen.
Ik ken de prijzen, heb meerdere mensen doorgestuurd en iets met sarcasme..
Het is ook niet nieuw voor mij, al zon 8 jaar mee bezig geweest of ingelezen.
Niet zo zuur Gerrie!
Zijn overigens genoeg mensen die hun prijzen gewoon zeggen zoals bijv €35,- ongeacht wat. De ander vraagt €10,- per aanpassing.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik heb nog nooit, zolang ik op dit forum zit, gelezen wie welke prijzen hanteert omdat 'we' er in deze topic niet over praten. Mij is gevraagd dat niet te doen, met uitleg waarom niet, en daar hou ik mij dan ook aan. Ik verwijs iedereen die het horen wil, buiten deze topic, door naar het altijd heuvelachtige Voorburg. Ik weet wat @Rainesh vraagt en heb werkelijk geen idee wat anderen vragen.Famous schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:43:
[...]
Mooi dat je er “we” van maakt.![]()
Ik ken de prijzen, heb meerdere mensen doorgestuurd en iets met sarcasme..
Het is ook niet nieuw voor mij, al zon 8 jaar mee bezig geweest of ingelezen.
Niet zo zuur Gerrie!
Zijn overigens genoeg mensen die hun prijzen gewoon zeggen zoals bijv €35,- ongeacht wat. De ander vraagt €10,- per aanpassing.
Hmmm.... D'r eigen site vermeldt toch wel degelijk €35,99GerCor schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:29:
[...]
Zo werkt het niet. Je moet even 'omdenken'.![]()
[Afbeelding]
In 2019 komt er een iOS versie uit.
>>knip<<
https://obdeleven.com/en/home/22-ultimate-pack.html
Ik heb hier een RossTech HEX-NET module zónder VIN Limit dus ik laat dat OBDEleven spul ook maar voor wat 't is....VIM gaat alleen nog steeds niet met VCDS
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 06-12-2018 20:28 ]
Zit er weer in....
Die Vcds codes.... Obdeleven is peanuts.... Ik heb de meest leuke aanpassingen gedaan. En nog geen enkele credit verbruikt.
Zodra ik klaar ben. Verkoop ik de OBDeleven weer.
.
Dat is als je het pakket koopt. Maar als je de app opent: (zal wel hetzelfde bedrag zijn wat jij noemt)wimmel_1 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:11:
Hmmm.... D'r eigen site vermeldt toch wel degelijk €35,99![]()
https://obdeleven.com/en/home/22-ultimate-pack.html

@wackidth Dat is het enige wat ik echt mis in mijn SUPERGolf7, DAB+
Daarbij, als je Android Auto aan de praat heb, heb je Google Maps. Kun je mooi jouw routes zelf laten plannen.
[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 06-12-2018 20:47 ]
DAB+ is prettig als het werkt. Bij geen bereik schakel je over op FM of naar stilte bij zenders die op DAB+ beschikbaar zijn. Geluid kwaliteit is wel stuk beterGerCor schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:41:
Dat is het enige wat ik echt mis in mijn SUPERGolf7, DAB+
GerCor schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:41:
>>knip<<
@wackidth Dat is het enige wat ik echt mis in mijn SUPERGolf7, DAB+
>>knip<<
Does Not Compute....GerCor schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:02:
Bij DAB+ heb je honderdmiljard meer zenders. En, inderdaad, het geluid is stukken beter. Ik rij in het Oosten des Lands en nog nooit meegemaakt dat DAB+ het niet goed doet.
@JB076 Hier bij Eindhoven heb je op de randweg één punt waar DAB+ even terugschakelt naar FM én waarbij de zenders dan óók op de FM band storen. Er staat ter hoogte van het VDL gebouw aan de Wekkerstraat een zendmast welke iets wat verstoring oplevert....
Met dit weer kan het wel vaker voorkomen. sensor even bedekt en vuil etc.ArjenIsM3 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:26:
Zowel gister als vandaag front assist + acc storing. Kan die nou echt niet over een beetje regen of is de auto dan "te vies"? Heb hem nog geen twee weken dus zo vies is ie nou ook weer niet..
Dan wil je niet weten wat voor kerstboom je krijgt als het sneeuwt. Mijn auto werd helemaal gek, acc/ front assist/ pdc/ side assist etc.
[ Voor 15% gewijzigd door Rainesh op 06-12-2018 21:28 ]
Zal eens kijken wat hij doet als ik de sensor schoonmaak. Ik neem aan dat de sensor bij de polo het logo is, net als bij de golf?Rainesh schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:27:
[...]
Met dit weer kan het wel vaker voorkomen. sensor even bedekt en vuil etc.
Dan wil je niet weten wat voor kerstboom je krijgt als het sneeuwt. Mijn auto werd helemaal gek, acc/ front assist/ pdc/ side assist etc.
jupArjenIsM3 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:05:
[...]
Zal eens kijken wat hij doet als ik de sensor schoonmaak. Ik neem aan dat de sensor bij de polo het logo is, net als bij de golf?
ook even je wielen afspuiten. Vuile ABS sensor kan ook problemen geven.
Als front assist reageert vind ik mijn dashboard sowieso een kerstboom. Grote rode auto met WiFi logos. Gebeurde in het begin vooral als iemand afslaat en ik de auto laat uitrollen. Daar is front assist het niet mee eensRainesh schreef op donderdag 6 december 2018 @ 21:27:
[...]
Met dit weer kan het wel vaker voorkomen. sensor even bedekt en vuil etc.
Nou nee... Niet echt. Je kan wel meerdere adressen invoeren. Maar probeer ze daarna maar eena te rangschikken naar volgorde.[b]GerCor in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"GerCor
Daarbij, als je Android Auto aan de praat heb, heb je Google Maps. Kun je mooi jouw routes zelf laten plannen.
Of een ideale route tussenpunten kan ie ook niet.
.
Dat is gek, vanmiddag schreef je nog dat alleen de Volkswagen dat niet kan.wackidth schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:42:
[...]
Nou nee... Niet echt. Je kan wel meerdere adressen invoeren. Maar probeer ze daarna maar eena te rangschikken naar volgorde.
Of een ideale route tussenpunten kan ie ook niet.
Stuur even wat gegevens door van je auto, kan je helpen aan schema's..TFDev schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:59:
Zo, geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen... Barst in de voorruit van de passat... Als er dan toch een andere ruit in moet; meteen het chassisnummer van een passat met camera doorgegeven voor het bestellen van de ruit. Van alles gecontroleerd, mijn binnenspiegel zou moeten kunnen blijven zitten, de regensensor is hetzelfde nummer. Toch het stuurhuisnummer gecheckt, hetzelfde met en zonder lane assist en automatisch inparkeren.
Je moet iig parameters via VCP erin schieten, maar je moet alsnog langs iemand met een CAL bord en odis-e om de camera uit te lijnen.
3AA kon je simpel calibreren via vcp parameter, maar met 3Q0 kan het helaas niet.
Vandaag een printplaatje gekregen die je op de stuurwielknoppen aansluit ( koppel je los van stuurmodule ! )
en hij emuleert op de canbus adress 3D - speciale functies, je kan hem ook coderen en uitlezen !!
Module aangesloten op stuurwielmodule :

Deze module leest de stuurknoppen uit en stuurt hierop commando's op het canbus om alles aan te sturen
3D - speciale functie:

Info scherm :

Codering 1 :
Codering 2 :
Codering 3 :
Nieuwe stuur waarbij alle knoppen werken ! ACC knop gaat ook werken nadat acc werkt uiteraard..
Whahaha ik had over echte navigatie software... (Copilot, Sygic, TomTom) Want dat is Maps natuurlijk niet....GerCor schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:44:
[...]
Dat is gek, vanmiddag schreef je nog dat alleen de Volkswagen dat niet kan.
En alle OEM automerken navigatiesystemen die ik heb gehad ook... Honda, Lexus.
.
Man man man.... Want ben ik blij dat ik in een tijd heb gesleuteld dat je een Golf1 80'er ronde teller dashboard kon omzetten naar een vierkante teller dashboard. Zolang je de plus en min in de gaten hield ging het goed. Hahatolunaygul12 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:45:
[...]
Stuur even wat gegevens door van je auto, kan je helpen aan schema's..
Je moet iig parameters via VCP erin schieten, maar je moet alsnog langs iemand met een CAL bord en odis-e om de camera uit te lijnen.
3AA kon je simpel calibreren via vcp parameter, maar met 3Q0 kan het helaas niet.
Vandaag een printplaatje gekregen die je op de stuurwielknoppen aansluit ( koppel je los van stuurmodule ! )
en hij emuleert op de canbus adress 3D - speciale functies, je kan hem ook coderen en uitlezen !!
Module aangesloten op stuurwielmodule :
[Afbeelding: 3D module]
Deze module leest de stuurknoppen uit en stuurt hierop commando's op het canbus om alles aan te sturen![]()
3D - speciale functie:
[Afbeelding]
Info scherm :
[Afbeelding: vcds]
Codering 1 :
Codering 2 :
Codering 3 :
Nieuwe stuur waarbij alle knoppen werken ! ACC knop gaat ook werken nadat acc werkt uiteraard..
[Afbeelding: nieuwe stuur]
Of een VR6 zonder al te veel aanpassingen in een Golf 2...... Legendarisch de VR6 dat geluid.... Bijna net zo geil als een 60er Amerikaanse V8
Dat waren nog eens tijden..... En dat waren nog eens Volkswagens..... Ipv van het prut eenheidsworst wat ze nu maken.
[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 06-12-2018 22:59 ]
.
Nou vergeet je de meest prettige om mee te werken óók nog eens.... GARMINwackidth schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:46:
[...]
Whahaha ik had over echte navigatie software... (Copilot, Sygic, TomTom) Want dat is Maps natuurlijk niet....
En alle OEM automerken navigatiesystemen die ik heb gehad ook... Honda, Lexus.
.GPX files zijn uitgevonden dóór..... En met MAPSOURCE of tegenwoordig BaseCamp doe je er ALLES mee
Heeft Garmin dan Android navigatie software?? Ik ken en heb wel de Etrex 30xwimmel_1 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:53:
[...]
Nou vergeet je de meest prettige om mee te werken óók nog eens.... GARMIN
.GPX files zijn uitgevonden dóór..... En met MAPSOURCE of tegenwoordig BaseCamp doe je er ALLES mee![]()
.
Zijn deze links wel geschikt voor systemen nieuwer dan de MIB2? Ik krijg met de nieuwste Discover Media systemen een foutmelding in de trant van 'de databank is niet beschikbaar' na updaten.Rainesh schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:40:
[...]
Variant 1 http://vw-mapscdn.tdd.ada...verMedia2_EU1_1115_V10.7z
* = gedeeltelijk
In principe wel. Zou het gewoon moeten doen.RodeStabilo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:49:
[...]
Zijn deze links wel geschikt voor systemen nieuwer dan de MIB2? Ik krijg met de nieuwste Discover Media systemen een foutmelding in de trant van 'de databank is niet beschikbaar' na updaten.
Okay, maar wat kan het zijn dan? Ik update de SD-kaart al jaren op dezelfde manier (originele kaart mapstructuur vervangen).Rainesh schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:51:
[...]
In principe wel. Zou het gewoon moeten doen.
Heb link 6 gebruikt. Maar zal 4 of 5 wel eens testen vanavond. Vind het sowieso rare bundles. De ene heeft de UK weer niet, de ander weer een ander groot land niet...
[ Voor 23% gewijzigd door RodeStabilo op 07-12-2018 08:12 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ff format doen van kaartjeRodeStabilo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:07:
[...]
Okay, maar wat kan het zijn dan? Ik update de SD-kaart al jaren op dezelfde manier (originele kaart mapstructuur vervangen).
Heb link 6 gebruikt. Maar zal 4 of 5 wel eens testen vanavond. Vind het sowieso rare bundles. De ene heeft de UK weer niet, de ander weer een ander groot land niet...
Kan het proberen al doe ik dat normaal gesproken nooit.
Grappig. Ik heb de DSG variant, verder dezelfde motor. Gistermiddag besloot ik een keer wat rustiger naar huis te rijden en dat zag ik meteen terug in de statistieken die verschijnen als je de motor uitzet; meer kilometers per liter gehaald dan anders.HarmoniousVibe schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:23:
Ik heb nu zo'n 1000km op de teller staan in mijn nieuwe Polo en hij rijdt echt heel erg fijn. Vooral de ACC vind ik echt super. Wat me daarbij wel opvalt is dat hij bijvoorbeeld bij 120km/h (22km/l) zuiniger rijdt dan bij 80km/h (17-18km/l), beide in de 5 op een vlakke lege weg. Kom dit doordat op 80 in de 5 de turbo niet in is geschakeld ofzo? Het toerental zit dan wel rond de 1700 rpm. Dit op een 1.0 TSI 95pk handgeschakelde 5-bak.
Doe je netjes. Met de mijne rij ik tot nu toe (1300km, gemeten aan de pomp) gemiddeld 1 op 14HarmoniousVibe schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:23:
Ik heb nu zo'n 1000km op de teller staan in mijn nieuwe Polo en hij rijdt echt heel erg fijn. Vooral de ACC vind ik echt super. Wat me daarbij wel opvalt is dat hij bijvoorbeeld bij 120km/h (22km/l) zuiniger rijdt dan bij 80km/h (17-18km/l), beide in de 5 op een vlakke lege weg. Kom dit doordat op 80 in de 5 de turbo niet in is geschakeld ofzo? Het toerental zit dan wel rond de 1700 rpm. Dit op een 1.0 TSI 95pk handgeschakelde 5-bak.
Dit topic is gesloten.
![]()
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS