Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.764 views

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:18
wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:58:
[...]

Ohhhhh Wouwie moet ik nu echt tegen je opkijken?? Zielig..... Aanzien tov spulletjes.

Dit (jouw reactie) en het aftrappen van testrit auto's bevestigd nog des te meer het typerende gedrag. Had ik het toch goed... 😜

En idd laten we het lekker luchtig houden....

@DutchManticore Mooie nette Polo gefeliciteerd
Opkijken niet, maar zeker niet neerkijken omwille van vrijetijds kleding :*) .

Eem testauto trap ik af ja, daar dienen die voor. Mijn eigen leaseauto rij ik wel netjes warm en wordt zeer goed proper gehouden en onderhouden. Ik heb daar zelfs XPEL-folie over de hoogglans delen laten plakken wat ik zelf betaald heb. Daar komt zelfs menig prive auto niet aan, op einde lease lever ik die in de best mogelijke staat af. Ik doe dat ten eerste ondat ik graag proper rondrij en ten 2de uit respect voor mijn werkgever omdat die mij een auto ter beschikking stelt.

Als je met een testrit van 30 minuten eerst 20 minuten moet warm rijden (zolang duurt het eer de Arteon warm is), dan kan je evengoed niet testen...

@GerCor Ik drink 1-2 keer per jaar eens alcohol en nooit met de wagen. Om het luchtig te zeggen, iedereen met 1 druppel alcohol in zijn bloed in het verkeer mag van mij de kogel krijgen :+ .

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GerCor schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:29:
[...]

Ik lach me kapot.

@Famous had een order geplaatst en reed met pops en bangs het parkeerterrein af en jij komt er net aanrijden met piepende remmen.

Zegt die directeur tegen zijn secretaresse. 'Doe even 2 extra chocoladeletters bestellen voor die jongens. De ene heeft zijn uitlaat kapot en die andere zijn remmen'.

_O- _O-
Ik ben mijn eigen directeur ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Engineer Stewie schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:29:
[...]

Opkijken niet, maar zeker niet neerkijken omwille van vrijetijds kleding :*) .
Neerkijken?? Hoe kom je daar dan bij? Althans toen ik de opmerking maakte niet.
Nu is dat wat anders geworden. Ale in Nederland noemen we dat een Sjonnie / Aso

Trouwens mijn OBDeleven ontvangen... Had ik veel eerder moeten doen. Leuk wat je er allemaal mee kan.

Voor wie twijfelt ze hebben een leuke actie nu. Pro versie met 300 credits voor 65 Euro

[ Voor 13% gewijzigd door wackidth op 29-11-2018 15:41 ]

.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:29:
Eem testauto trap ik af ja, daar dienen die voor.
Euh, nee. Gewoon nee. Maar laat de discussie maar, je lijkt je in een andere dimensie te bevinden.

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:48
Tylen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:03:
[...]

Heel herkenbaar alleen draag ik niet niet eens een hemdje tijdens werk. Ik loop 100% van mijn tijd in T-shirts met spijkerbroeken en sneakers.. Mensen huren mij in voor de expertise niet voor hoe ik eruit zie (Dan kom ik helemaal niet meer aan het werk).

Ps. Mijn MTB moet nog even wachten, fucking uitverkocht :(
Dit...
azz_kikr schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:12:
[...]

* parkeert touareg V10 naast beiden *

Enjoy the shadow boys :+

(Niet binneninkijken, nogal afgeleefd vanbinnen :'( )
En dit... maar dan met een Superb III

Het is dat een spijkerbroek soortig van verplicht is, maar anders joggingbroek-4-life!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:28:
[...]

Neerkijken?? Hoe kom je daar dan bij? Althans toen ik de opmerking maakte niet.
Nu is dat wat anders geworden. Ale in Nederland noemen we dat een Sjonnie / Aso

Trouwens mijn OBDeleven ontvangen... Had ik veel eerder moeten doen. Leuk wat je er allemaal mee kan.

Voor wie twijfelt ze hebben een leuke actie nu. Pro versie met 300 credits voor 65 Euro
Yup, niet zo krachtig als VCD's maar 1000x better dan china kabel. Ze hebben het redelijk foolproof gemaak en gebruiktvriendelijk.

Top app als je er niet veel van ken of niet bereidt bent om je in te leren.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Tylen

Tylen

Dr Pro schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:58:
[...]

Dit...

[...]

En dit... maar dan met een Superb III

Het is dat een spijkerbroek soortig van verplicht is, maar anders joggingbroek-4-life!
Of shorts met slippers in de zomer 8)

• wackidth
azz_kikr schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:02:
[...]

Yup, niet zo krachtig als VCD's maar 1000x better dan china kabel. Ze hebben het redelijk foolproof gemaak en gebruiktvriendelijk.

Top app als je er niet veel van ken of niet bereidt bent om je in te leren.
Hoezo niet zo krachtig als VCD's? Je kunt er ook mee "long-coden" en binaries...

Ik vond het makkelijk werken via smartphone en draadloos.

.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
@DutchManticore Ik hoop ook over een tijdje dat model Polo GTI aan te schaffen, heerlijke auto lijkt me dat met het 2.0 tfsi blok!
Veel plezier ermee :)

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
234FaTaLiTy schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:15:
@DutchManticore Ik hoop ook over een tijdje dat model Polo GTI aan te schaffen, heerlijke auto lijkt me dat met het 2.0 tfsi blok!
Veel plezier ermee :)
@234FaTaLiTy Dankje! En pas op he! TSI, niet TFSI. :+

En ja, ik heb er pas heel even in gereden.
Ongeveer 10 minuten, maar inderdaad het is een enorm potente auto. Echt meer dan snel genoeg, meer dan genoeg speeltjes en luxe aan boord, en ook de stoelen vielen in bijzondere zin comfortabel op.

Daarnaast de auto die ik nu gekocht heb nog NIET fysiek gezien.
Heb het contract onder voorbehoud van bezichtiging getekend.

Dat is dus ook nog wel even spannend.

[ Voor 15% gewijzigd door DutchManticore op 29-11-2018 16:25 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• 234FaTaLiTy
@DutchManticore Oeps :')

Ah, nog ff in spanning afwachten dus. Al een bezichtigings-datum gepland?

• DutchManticore
234FaTaLiTy schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:21:
@DutchManticore Oeps :')

Ah, nog ff in spanning afwachten dus. Al een bezichtigings-datum gepland?
De auto moet nog schoon/klaar-gemaakt worden.
Krijgt ook nog een grote beurt, en dat kan nog 1 a 2 weken duren in verband met drukte nu.

Heb ervoor gekozen om niet eerst naar de dealer te gaan, maar te wachten tot het moment van 'aflevering' om ook te bezichtigen.

Althans dat zeg ik nu wel maar het kan goed zijn dat het over een week toch jeukt en ik toch even ga kijken haha.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• 234FaTaLiTy
@DutchManticore als ik jou was zou ik gaan kijken, mocht je minpunten zien aan de wagen laat je je gevoel wellicht niet leiden om hem toch mee te nemen. (Ik spreek uit ervaring) Kun je er nog een weekje over slapen ;)

Maar wie ben ik :)

• wackidth
Huh??? Begrijp ik dat nou goed?

Je hebt een demo auto gekocht? Maar nog niet gezien? Maar wel in gereden?

.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 19:24
wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:28:
[...]

Ik wil dit ook aanschaffen. Maar zie nu Pro versie met 200 credits voor 65 euro?

Weet je ook waar ik een lijst kan vinden welke wijzigingen hoeveel credits nodig zijn?

• wackidth
The Conman schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:01:
[...]

Ik wil dit ook aanschaffen. Maar zie nu Pro versie met 200 credits voor 65 euro?

Weet je ook waar ik een lijst kan vinden welke wijzigingen hoeveel credits nodig zijn?
Ja klopt pro versie met 200+100 credits. Ik dacht ook makkelijk die Apps. Maar uiteindelijk niet gebruikt dat long coding is net zo makkelijk.

Nee de lijst krijg je als je de auto heb ingevoerd. Bij de Golf is het iig een lange lijst. Vooral als je veel opties hebt.

.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 19:24
wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:05:
[...]

Ja klopt pro versie met 200+100 credits. Ik dacht ook makkelijk die Apps. Maar uiteindelijk niet gebruikt dat long coding is net zo makkelijk.

Nee de lijst krijg je als je de auto heb ingevoerd. Bij de Golf is het iig een lange lijst. Vooral als je veel opties hebt.
Long coding gebruikt geen credits?
Ik heb een Golf 7.5, bijvoorbeeld comfort knipperen van 3 naar 4 keer knipperen, indicatie hoeveel credits dat kost?

• wackidth
The Conman schreef op donderdag 29 november 2018 @ 17:58:
[...]

Long coding gebruikt geen credits?
Ik heb een Golf 7.5, bijvoorbeeld comfort knipperen van 3 naar 4 keer knipperen, indicatie hoeveel credits dat kost?
Dit kost maar 10 credits. De meest gangbare eigenlijk wel.

Zaken als retrofit mk7.5 achterlichten of led verlichting. Video in motion Kisten rond de 100 credits.

Wat ik wel een handige / mooie vond. Knipperlicht constant branden bij openen achterklep.

[ Voor 9% gewijzigd door wackidth op 29-11-2018 18:19 ]

.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Camera van een recente BMW..
Dat deden mijn VW’s uit 2010 toch aanzienlijk beter in het donker 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zgyYKjUSjpLet1JwNK2T1I3q/full.jpg

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:29
Obd11 is leuk en handig maar sommige "auto code" functies bevatten toch wat foutjes.

Maar idd obd11 is niet zo krachtig als vcds. Je kunt misschien 60 a 70% ermee van vcds.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• wackidth
Rainesh schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:27:
Obd11 is leuk en handig maar sommige "auto code" functies bevatten toch wat foutjes.

Maar idd obd11 is niet zo krachtig als vcds. Je kunt misschien 60 a 70% ermee van vcds.
Voor hetgeen waar ik het voor gebruikt heb gaat het perfect. De OBDeleven forum ondersteuning ook.

En vraag me af wat er dan niet zo goed gaat
VCDS / obdeleven.
Ik denk dat alle denkbare / gangbare mods daarmee te doen is.
Had vooraf onderzoek gedaan en velen zeggen dat het toch nagenoeg gelijk is.

Afgezien van het feit dat het voor NoNo's makkelijk te programmeren is met de apps. En niet afhankelijk van anderen hoeven te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door wackidth op 29-11-2018 18:56 ]

.

• Rainesh
wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 18:50:
[...]

Voor hetgeen waar ik het voor gebruikt heb gaat het perfect. De OBDeleven forum ondersteuning ook.

En vraag me af wat er dan niet zo goed gaat
VCDS / obdeleven.
Ik denk dat elke denkbare mod daarmee te doen is.
Had vooraf onderzoek gedaan en velen zeggen dat het toch nagenoeg gelijk is?

Afgezien van het feit dat het voor NoNo's makkelijk te programmeren is met de apps. En niet afhankelijk van anderen hoeven te zijn.
Drive select wordt bijv niet goed gedaan. Daarnaast ook basic settings gaat niet altijd goed, sommige labelfiles kloppen niet etcetera. Met name support voor de nieuwste modellen is niet helemaal 100%.

Daarnaast ben ik 100x sneller met vcds dan obd11 :p

• DutchManticore
wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:59:

Ik heb een demo auto gekocht ja, van een Duitse dealer die ik persoonlijk ken, en ik heb de auto die ik gekocht heb nog niet gezien inderdaad. Had niet zoveel zin om 600km heen en terug te reizen voor een proefrit haha.

Heb wel in Nederland al met een Polo GTI in vergelijkbare uitvoering gereden.
Ik weet dus hoe de auto gaat rijden en voelen, want zelfde onderstel, versnellingsbak en motorisering.
De AID ontbrak tijdens de proefrit dus dat is een mooie bonus.

Oh en vergeet ook niet; ik heb nog een 'onder voorbehoud van bezichtiging'-clausule in m'n contract, dus kan er nog onderuit.

[ Voor 28% gewijzigd door DutchManticore op 29-11-2018 19:02 ]

• Rainesh
wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 16:59:

ik had ook mijn a3 limo in Duitsland gekocht zonder te bezichtigen....geloofde het wel, had 6k km's erop, 6 maanden oud en nog 4,5 jaar garantie. Was ook een show auto van Audi.

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:58:
[...]

ik had ook mijn a3 limo in Duitsland gekocht zonder te bezichtigen....geloofde het wel, had 6k km's erop, 6 maanden oud en nog 4,5 jaar garantie. Was ook een show auto van Audi.
Je moet wel hopen dat Stewie er niet ingereden heeft.. ;)

• wackidth
Hmzzz jullie durven wel...

Bij mij is/was het eerst zien dan kopen.
Nu de luxe van nieuwe auto's.

.

• Rainesh
wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:13:
Hmzzz jullie durven wel...

Bij mij is/was het eerst zien dan kopen.
Nu de luxe van nieuwe auto's.
Ik had volledige optielijst opgevraagd op basis van chassisnummer. Wat betreft het rijden.....ik ken de auto's door en door, weet hoe ze rijden etc. Dus hoefde em niet te proefrijden. Klant van me heeft em geimporteerd en die heeft het zelfs terug gereden, niks bijzonders.

• wackidth
Ik bedoel meer in de zin van krassen deuken beschadigingen.

Privé zou ik geen eurocent besteden aan een VAG auto. Nah misschien een Seat. Die heeft tenminste nog wel een redelijk uiterlijk.
Naast het feit dat ik niet echt geluk heb met VAG.

Ben daarom absoluut niet merkentrouw.

[ Voor 19% gewijzigd door wackidth op 30-11-2018 09:10 ]

.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:52
Toch even mijn zegje doen en stiekem ook wel trots vertellen, afgelopen zaterdag een Golf gekocht uit 2017, met kurkuma yellow uiterlijk! Ik vind de reacties van mensen erg leuk, de een vind het afschuwelijk en ander prachtig. (Wat mij opvalt is dat vooral dames het een mooie kleur vinden en heren wat minder)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Tylen

Tylen

Euh. Foto’s????

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-11 19:43

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Goldman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:20:
Toch even mijn zegje doen en stiekem ook wel trots vertellen, afgelopen zaterdag een Golf gekocht uit 2017, met kurkuma yellow uiterlijk! Ik vind de reacties van mensen erg leuk, de een vind het afschuwelijk en ander prachtig. (Wat mij opvalt is dat vooral dames het een mooie kleur vinden en heren wat minder)
O, dat is vreemd. Hier zitten toch wat heren die de kleur graag hadden willen hebben maar niet mogen van de leasemaatschappij of hun werkgever. Al een paar keer geschreven: in Zwolle rijdt er een eentje rond met panoramadak en de duurste versie LEDkoplampen. Prachtig.

@wackidth Smaken verschillen. Ik vind de SEAT niet om aan te zien. Al die scherpe hoeken. Lijkt ook allemaal zo iel en plasticachtig. Alleen de LEON Cupra FR smoelt een beetje.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• wackidth
Gefeliciteerd Goldman....

Je doet je naam eer aan. 😂 ..... En inderdaad mooie kleur. Ik mocht m niet van mijn werkgever. Een auto met zo'n saai uiterlijk kan dat goed hebben.

@GerCor

Gelukkig smaken verschillen wel.... Als ik nu mocht kiezen had ik denk ik voor de nieuwe Focus gekozen.

[ Voor 8% gewijzigd door wackidth op 30-11-2018 09:38 ]

.

• Engineer Stewie
xantos schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:03:
Je moet wel hopen dat Stewie er niet ingereden heeft.. ;)
Van een keertje gaat die hopelijk niet stuk, anders kan je toch beter iets anders kopen... Aftrappen is trouwens ook een groot woord, maar je duwt met een testauto altijd het gas wat dieper in dan dat je dat met je vaste auto zou doen. Als hij daar niet tegen kan had het maar geen testauto moeten worden.

Ik heb op 18 jaar ruim 800k km op de teller staan waarvan de helft in VAG auto's (Golf 6 2011, Passat break 2013, Octavia combi 3 2014, Arteon 2018) en heb nog nooit motorische problemen, noch met de koppeling gehad.

We zullen zien of de DSG het ook probleemloos 150-160k km uithoudt zonder iets te moeten vervangen :+ .
Wil overigens niet zeggen dat de koppeling dan wel versleten was, heb gewoon nooit een hogere km stand gehad dan dat.

[ Voor 6% gewijzigd door Engineer Stewie op 30-11-2018 10:04 ]

• GerCor

GerCor

Ze plagen jou wel een beetje, Stewie, maar ik ben het met je eens. Daar is het een demoauto voor geworden.

Trouwens, ik heb ook gekeken om OBD11 aan te schaffen. Niet alleen om dingen aan te passen want al het denkbare heeft @Rainesh al voor mij gedaan, waarvoor eeuwig dank, maar ook om de auto te scannen. VOORDAT de auto voor een beurt naar de garage gaat en je tijdens die beurt wordt gebeld dat dit en dat eigenlijk ook vervangen of bijgevuld moet worden.

En, ook handig lijkt mij. Als je op zoek bent naar een nieuwe auto. Mag ik even een proefritje maken? Gooi ik gelijk de OBD11 er even op. Scannen maar.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• wackidth
Ik rij nu vier jaar een Golf 7 variant Slowmotion. Met 256.000 km.

Bij 80.000km differentieel lagers er uit versnellings bak. Waar ze nog moeilijk gingen doen over garantie.

Lampjes motor storing. Telkens gezeik over start/stop storing. Garage kan het niet vinden hebben ze maar opgegeven.

Elektrische ramen die niet werkten.

Spoilers achterklep die er half zeven bij hing.

Rammels dashboard meerdere gehad.

Sinds de laatste tijd stinkt de auto naar dieselgassen binnen.

En voor de rest zit er een navigatie in die gewoon niet bruikbaar is. Traag als dikke stront. Je kan geen meerdere adressen invoeren dan twee.
Heb dan als armoe een tablet met steun die ik gebruik als navigatie. Die wel meerdere Adressen kan plannen.

Wat ik wel positief vind het is een stille auto en met hoge snelheden stabiele wegligging.

En jippie krijg er straks weer 1. 😖😖. Maar nu wel 1 met massagestoelen.... Das dan wel weer lekker.

[ Voor 6% gewijzigd door wackidth op 30-11-2018 10:24 ]

.

• Engineer Stewie
wackidth schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:22:
En jippie krijg er straks weer 1. 😖😖. Maar nu wel 1 met massagestoelen.... Das dan wel weer lekker.
Stilte vanbinnen is relatief natuurlijk, ik vind een Golf 7 lawaaierig bv.

En die massagestoelen, hoop dat het dan een betere versie is als ik heb want dat trekt op niks. Dat is gewoon de lendesteun dat beweegt bij mij :(.

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:29:
Heb je het dan over een diesel? Mijn 1.4 motor hoor je niet. Alleen mijn Original Zubehör uitlaat hoor je, als je flink gas geeft. Vaak stap ik uit de auto en denk: heb ik de motor nou al uitgeschakeld? Je hoort niks. :+

• wackidth
Engineer Stewie schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:29:
[...]

En die massagestoelen, hoop dat het dan een betere versie is als ik heb want dat trekt op niks. Dat is gewoon de lendesteun dat beweegt bij mij :(.
Ik zou het niet weten. Zat er standaard bij.... Het zal wel weer een deceptie wezen inderdaad.

En ohhhhh ja ook zo fijn het re-genereren. Dat doet ie meestal snachts als je thuis komt in de zomer en iedereen z'n ramen open heeft.

Dat de buurman de volgende ochtend komt vragen: zo zo had je hard gereden? Dat ie zo moest koelen? Wat een takkeherrie.

.

• Engineer Stewie
GerCor schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:34:
[...]

Heb je het dan over een diesel? Mijn 1.4 motor hoor je niet. Alleen mijn Original Zubehör uitlaat hoor je, als je flink gas geeft. Vaak stap ik uit de auto en denk: heb ik de motor nou al uitgeschakeld? Je hoort niks. :+
Diesel, benzine scheelt wel wat ja.
Ik mag geen benzine rijden, mss over 3 jaar...
wackidth schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:37:
[...]

Ik zou het niet weten. Zat er standaard bij.... Het zal wel weer een deceptie wezen inderdaad.

En ohhhhh ja ook zo fijn het re-genereren. Dat doet ie meestal snachts als je thuis komt in de zomer en iedereen z'n ramen open heeft.

Dat de buurman de volgende ochtend komt vragen: zo zo had je hard gereden? Dat ie zo moest koelen? Wat een takkeherrie.
Re-generen is kut ja, bij mij doet die dat vaak na een korte afstand. Mijn ouders wonen op 3 km en als je dan thuiskomt en die staat idd zo herrie te maken... En als je daarna veel korte afstanden doet is het telkens prijs.
Terwijl ik zeker 3x per week <150km rijdt (75-90 km heen en terug)

• DutchManticore
Ik heb mijn Polo GTI heel gunstig aangekocht als het doorgaat.
Zit meerdere duizenden euro's onder de goedkoopste die nu wordt aangeboden in Nederland.

Zit nu niet direct te springen om hem alweer door te verkopen, maar stel dat ik over een maand of 6 hem wil verkopen? De restwaarde zit dan rond het bedrag waarvoor ik de auto heb aangekocht, en dan heb ik er dus gratis in gereden! (Afgezien van verzekering, verbruik en evt onderhoud uiteraard)

Iemand ervaring met het verkopen van een auto voor €25.000 aan een particulier?
Lijkt me dat ik daarmee potentieel veel ellende op de hals haal met Marktplaats-gajes?

Of heeft iemand het al eens gedaan zonder gezeur?

[ Voor 41% gewijzigd door DutchManticore op 30-11-2018 11:46 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DutchManticore schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:44:
Zit nu niet direct te springen om hem alweer door te verkopen, maar stel dat ik over een maand of 6 hem wil verkopen? De restwaarde zit dan rond het bedrag waarvoor ik de auto heb aangekocht, en dan heb ik er dus gratis in gereden! (Afgezien van verzekering, verbruik en evt onderhoud uiteraard)
Als je hem 6 maanden laat staan mogelijk wel, maar als je er 15dkm mee rijdt daalt de dagwaarde best wel wat.

• Goldman
Public
Publieke map
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3yn6h0PuTdzsoF1Unh9QbgW3/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zZKCtuT0hdjylYgCuMhwao9I/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3ve5TOc1ovLqTEiryZZl003k/thumb.jpg

Duurde wat langer dan gepland, wat ellende met mobiel en het re-sizen ervan.

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 16:51

Impry

Rallymedia.nl

Netjes netjes! Kurkuma + R-line, strakke combo!

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Tylen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:03:
[...]

Heel herkenbaar alleen draag ik niet niet eens een hemdje tijdens werk. Ik loop 100% van mijn tijd in T-shirts met spijkerbroeken en sneakers.. Mensen huren mij in voor de expertise niet voor hoe ik eruit zie (Dan kom ik helemaal niet meer aan het werk).

Ps. Mijn MTB moet nog even wachten, fucking uitverkocht :(
Same here, laatst nog in een meeting gezeten met van die hoge Bobo's in 3 delig pak. Ik was de enige met afgewassen spijkerbroek en Nike air max's en een casual shirtje. >:)

Heb de klus gekregen ;)

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:59:
Re-generen is kut ja, bij mij doet die dat vaak na een korte afstand. Mijn ouders wonen op 3 km en als je dan thuiskomt en die staat idd zo herrie te maken... En als je daarna veel korte afstanden doet is het telkens prijs.
Terwijl ik zeker 3x per week <150km rijdt (75-90 km heen en terug)
Ach, mooi man. Lekker uitblazen en zweten (airco). (y)

• Rainesh
Goldman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:36:

DIK! Ook lekker in de opties zo te zien. Lane assist, dynamic light assist, verkeersbordenherkenning etc. Met zwarte R-line accenten ziet ie er echt gaaf uit.

• Goldman
Lane assist moet ik eerlijkheidshalve zeggen weet ik niet of dat er op zit. Ik krijg de auto de 22e. Dan ga ik wat uitgebreider er naar kijken en mee spelen. Dit was ook voor het eerst dat ik met ACC had gereden, wat mij 100% meeviel, het voegde echt wat toe aan mijn rijgemak.

• Rainesh
Goldman schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:35:
Lane assist moet ik eerlijkheidshalve zeggen weet ik niet of dat er op zit. Ik krijg de auto de 22e. Dan ga ik wat uitgebreider er naar kijken en mee spelen. Dit was ook voor het eerst dat ik met ACC had gereden, wat mij 100% meeviel, het voegde echt wat toe aan mijn rijgemak.
Als het er niet op zit dan knallen we het toch erop :)

• GerCor

GerCor

Goldman schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:35:
Rainesh bedoelt eigenlijk: omdat je een camera in jouw voorruit hebt en mogelijk verkeersbordenherkenning Lane assist en Dynamic Light Assist niet actief zijn, het actief gemaakt kan worden.

Dus, dan hoef je niet te denken: hoe kan dat nou, waarom werkt het niet? Of dat je er over een tijdje erachter komt dat je het niet hebt en dan denkt: jammer, heb ik niet.

• DutchManticore

Kan deze kleur echt enorm waarderen inderdaad.
Dikke bak hoor! Bijna spijt dat ik niet voor een golden Golf ben gegaan ook haha.

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-11 23:54

Mimiix

Professioneel Prutser

Uberdude schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:27:
Op Facebook konden ze de lol er niet van in zien, wat denken jullie er van. Word op de openbare weg natuurlijk niet gebruikt
[Gfycat: VID-20181114-WA0041]
Vraagje! Hoe kwam je ook alweer aan die gekleurde lampen? We hadden gesproken daarover op de meeting toen, maar ben het kwijt.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Goldman
Rainesh schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 01:01:
[...]

Als het er niet op zit dan knallen we het toch erop :)
Ik had al zo het een en ander gelezen dat je hier mee wel handig mee bent ;)

Ik wil ook best een keer langskomen en kijken wat er niet op zit, wat mogelijk wel kan. Maar eerst ga ik lekker rondjes ermee rijden!

• Famous
DutchManticore schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:44:
Ik heb mijn Polo GTI heel gunstig aangekocht als het doorgaat.
Zit meerdere duizenden euro's onder de goedkoopste die nu wordt aangeboden in Nederland.

Iemand ervaring met het verkopen van een auto voor €25.000 aan een particulier?
Lijkt me dat ik daarmee potentieel veel ellende op de hals haal met Marktplaats-gajes?

Of heeft iemand het al eens gedaan zonder gezeur?
Welke ellende denk je ermee op de hals te halen?Hier nog nooit iets gek meegemaakt en altijd bij de eerste bezichtiging de auto verkocht.
Wel selectief zijn, althans dat ben ik altijd. Dan heb je geen ellende :)

Heb wel eens meegemaakt dat een auto die op Autoscout24 stond ook opeens een Frankrijk te koop stond op het adres van een supermarkt :+

• DutchManticore
Famous schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 15:21:
[...]

Welke ellende denk je ermee op de hals te halen?Hier nog nooit iets gek meegemaakt en altijd bij de eerste bezichtiging de auto verkocht.
Wel selectief zijn, althans dat ben ik altijd. Dan heb je geen ellende :)

Heb wel eens meegemaakt dat een auto die op Autoscout24 stond ook opeens een Frankrijk te koop stond op het adres van een supermarkt :+
Ik heb geen idee hoeveel particuliere kopers er zijn die met meer dan 20k op zak naar een particuliere verkoper gaan in plaats van naar een dealer.

Heb zelf altijd het idee dat mensen zo'n bedrag niet uitgeven bij een particuliere verkoper, uiteraard vooral om dat ik zelf zo ben.

• Famous
DutchManticore schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:01:
[...]

Ik heb geen idee hoeveel particuliere kopers er zijn die met meer dan 20k op zak naar een particuliere verkoper gaan in plaats van naar een dealer.

Heb zelf altijd het idee dat mensen zo'n bedrag niet uitgeven bij een particuliere verkoper, uiteraard vooral om dat ik zelf zo ben.
Genoeg, dat zeker. Ligt natuurlijk wel aan de auto.

Ik ben zelf meerdere keren met het bedrag de grens over gereden om een auto op te halen, dan heb ik wel twijfel (spanning).

Bij verkoop nooit gehad!

• GerCor

GerCor

DutchManticore schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 23:01:
[...]

Er schijnen ook zat mensen zijn die zonder tussenkomst van een makelaar een huis kopen. Geen idee hoe dat zit bij auto's en eventuele BOVAG garanties. Ik zou het ook nooit doen.

------
bron: RTL Nieuws

Flinke boete
'200 kilometer per uur, geen richting en linksrijden: jonge automobilist opgepakt"

"De bestuurder moet (red: er) rekening (red: mee) houden dat het rijbewijs minimaal vier maanden wordt ingehouden", laat de politie weten. Ook moet hij een geldboete van 1200 euro betalen.
De man (red: wordt) aangemeld voor een zogenaamde Educatieve Maatregel Gedrag. Dat wil zeggen dat de bestuurder een meerdaagse cursus (red: moet) volgen. Deze kost 1134 euro. De politie: "Als de bestuurder niet aan deze cursus voldoet zal het rijbewijs ongeldig verklaard worden."

------

Blijf zonde. Ook met een 'R'. >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z0JWI2DEjxgUiJVBZsGXC7Vu/full.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door GerCor op 02-12-2018 12:09 ]

• GerCor

GerCor

Iemand een idee hoe ik dit weer in beeld krijg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tOWxiMS9CWxSza2bKqEWyMWC/full.png

Volgens het boekje kun je uitzetten door op '0' op MFD in te drukken. En dat zal ooit gedaan zijn, maar ik wil het ingeschakeld hebben. Hoe moet ik dat doen?

• Famous

Erg mooie kleur!
Helaas durven niet veel mensen ervoor te kiezen.

Veel plezier ermee!

• Engineer Stewie
Net kwam ik aan op het werk, zo misselijk als iets van de lane assist. De hevige wind, icm regen en de slechte belijning op de belgische wegen maakte de auto heel onrustig en die schommelde de hele tijd. Toen ik eindelijk uitgevolgeld had hoe je lane assist afzet was het beter.

Ze zouden daar een dedicated knopje voor mogen maken wat mij betreft...
GerCor schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:00:
Iemand een idee hoe ik dit weer in beeld krijg?

[Afbeelding]

Volgens het boekje kun je uitzetten door op '0' op MFD in te drukken. En dat zal ooit gedaan zijn, maar ik wil het ingeschakeld hebben. Hoe moet ik dat doen?
Als je 0 op de MFD drukt verdwijnt dat normaal eenmalig dacht ik.

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op maandag 3 december 2018 @ 06:10:
Als je 0 op de MFD drukt verdwijnt dat normaal eenmalig dacht ik.
Is dat een optie dan, die je wel of niet hebt? (ik zoek me wezenloos op YouTube).

Als ik op '0' druk krijg ik alleen 'tijd' en 'servicebeurt' in het scherm. Niks over gordelindicator.

EDIT: vraag maar even gesteld aan Servicepunt VW. Tot nu toe hebben ze geen idee waar ik het over heb. :+

EDIT 2. Toch maar even naar het Servicepunt gereden. Volgens de beste man is het een optie die mijn auto niet heeft. :-(

[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 03-12-2018 11:38 ]

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:19
Heeft iemand enig idee of je op een of andere manier bij de geavanceerde instellingen van het Beats audio systeem in de Polo kan komen? In het instellingen menu van de auto kan ik enkel de balans (voor/achter, links/rechts) wijzigen en hoog/midden/laag aanpassen. Wat ik zoek gaat echter verder. Ik zou willen kunnen prutsen met zaken als crossover. Nu is de bass teveel aanwezig en niet bepaald accuraat. Je zou kunnen zeggen dat je hem hoort i.p.v. voelt. Kan dit misschien dmv VCDS oid?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ArjenIsM3 schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:50:
Heeft iemand enig idee of je op een of andere manier bij de geavanceerde instellingen van het Beats audio systeem in de Polo kan komen? In het instellingen menu van de auto kan ik enkel de balans (voor/achter, links/rechts) wijzigen en hoog/midden/laag aanpassen. Wat ik zoek gaat echter verder. Ik zou willen kunnen prutsen met zaken als crossover. Nu is de bass teveel aanwezig en niet bepaald accuraat. Je zou kunnen zeggen dat je hem hoort i.p.v. voelt. Kan dit misschien dmv VCDS oid?
Ik heb de bass al op -4 staan, man man man, wat een poep geluidje komt er ook uit eigenlijk.
Geen idee of er verder nog wat in te stellen is eigenlijk.

• ArjenIsM3
Viper® schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:56:
[...]

Ik heb de bass al op -4 staan, man man man, wat een poep geluidje komt er ook uit eigenlijk.
Geen idee of er verder nog wat in te stellen is eigenlijk.
Volgens mij staat hij bij mij op -2 of -3 ofzo ja. Op 0 klinkt het echt nergens naar. Dan is de bass veel te aanwezig, en totaal niet accuraat. Heb het idee dat de sub in de kofferbak op te hoge frequenties meedoet. Tegelijkertijd heb ik ook het idee dat de bass deels verzorgd wordt door de speakers in de deur, die eigenlijk voor de midrange zijn :? . De afstelling laat genoeg te wensen over in ieder geval.

• Tylen

Tylen

Beats is toch juist altijd teveel nadruk op bass? Meer voor Johnny's zeg maar. :P

• wackidth
GerCor schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:15:
[...]

Is dat een optie dan, die je wel of niet hebt? (ik zoek me wezenloos op YouTube).

Als ik op '0' druk krijg ik alleen 'tijd' en 'servicebeurt' in het scherm. Niks over gordelindicator.

EDIT: vraag maar even gesteld aan Servicepunt VW. Tot nu toe hebben ze geen idee waar ik het over heb. :+

EDIT 2. Toch maar even naar het Servicepunt gereden. Volgens de beste man is het een optie die mijn auto niet heeft. :-(
Dit krijg je (helaas) bij de optie zij airbags achter. Welke ik nu heb in de huidige Variant.
Iets met VCDS zitten kloten dan? Als het goed is gaat het na een paar seconden uit. Vind het wel ideaal.

De volgende geen zijairbags achter genomen want zo best is dat niet als je nog kleine koters hebt.

En Beats Audio.... Proest proest hahhaa. Sorry maar dat is sowieso bagger.

[ Voor 18% gewijzigd door wackidth op 03-12-2018 15:13 ]

.

• Rainesh
ArjenIsM3 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:50:
[...]

Volgens mij staat hij bij mij op -2 of -3 ofzo ja. Op 0 klinkt het echt nergens naar. Dan is de bass veel te aanwezig, en totaal niet accuraat. Heb het idee dat de sub in de kofferbak op te hoge frequenties meedoet. Tegelijkertijd heb ik ook het idee dat de bass deels verzorgd wordt door de speakers in de deur, die eigenlijk voor de midrange zijn :? . De afstelling laat genoeg te wensen over in ieder geval.
Frequenties staan in vcds maar of ze aan te passen zijn....geen idee..

• ArjenIsM3
Tylen schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:23:
Beats is toch juist altijd teveel nadruk op bass? Meer voor Johnny's zeg maar. :P
Haha zeker waar, maar daar houd ik niet zo van. Bovendien kun je teveel nadruk op bass oplossen met de aanwezige equalizer. Daar maak ik dan ook dankbaar gebruik van. Het probleem is meer dat de kwaliteit van de bass niet goed is, en ik heb zo'n idee dat dit beter kan door andere instellingen voor crossover etc. te gebruiken.
Rainesh schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:08:
[...]

Frequenties staan in vcds maar of ze aan te passen zijn....geen idee..
Interessant! Kunnen we daar misschien even mee prutsen als ik langskom? >:)

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:06:
[...]

Dit krijg je (helaas) bij de optie zij airbags achter. Welke ik nu heb in de huidige Variant.
Iets met VCDS zitten kloten dan? Als het goed is gaat het na een paar seconden uit. Vind het wel ideaal.

De volgende geen zijairbags achter genomen want zo best is dat niet als je nog kleine koters hebt.

En Beats Audio.... Proest proest hahhaa. Sorry maar dat is sowieso bagger.
Ik niet hoor. Ik heb geen verstand van VCDS. Mijn hoop is @wimmel_1 Hij heeft nagenoeg dezelfde Golf 7 als die ik heb.

Ik had bij het Servicepunt ook even gevraagd of hij een auto had staan met Helix. Kan ik even luisteren of het mij dat geld waard is. 'Nee, wel een Polo met Beats'. Ik zeg: 'prima, maar ik luister toch liever eerst even naar Helix in een Golf 7 voordat ik het koop'. Ze hadden het ook nog nooit geïnstalleerd, was wederom de eerste die er naar vroeg en een dongle hoefde volgens hem niet want als hij een Helix voor mij zou bestellen dan bestelt hij de Helix vooraf geprogrammeerd voor een Golf 7 4 deurs. Volgens hem herkende de auto de Helix. Ik geloof er helemaal niks van maar hij beloofde dat hij er zich in zou verdiepen.

• wackidth
GerCor schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:40:
[...]

Ik niet hoor. Ik heb geen verstand van VCDS. Mijn hoop is @wimmel_1 Hij heeft nagenoeg dezelfde Golf 7 als die ik heb.

Ik had bij het Servicepunt ook even gevraagd of hij een auto had staan met Helix. Kan ik even luisteren of het mij dat geld waard is. 'Nee, wel een Polo met Beats'. Ik zeg: 'prima, maar ik luister toch liever eerst even naar Helix in een Golf 7 voordat ik het koop'. Ze hadden het ook nog nooit geïnstalleerd, was wederom de eerste die er naar vroeg en een dongle hoefde volgens hem niet want als hij een Helix voor mij zou bestellen dan bestelt hij de Helix vooraf geprogrammeerd voor een Golf 7 4 deurs. Volgens hem herkende de auto de Helix. Ik geloof er helemaal niks van maar hij beloofde dat hij er zich in zou verdiepen.
Is het niet zo dat je de optie zij airbags achter hebt? Dat kun je zien aan de stoffen bekleding die geheel doorloopt naar de achterdeur....

Hahaha die verkoper wil je gewoon een Polo aansmeren. Beats Audio is in de audio wereld tja wat zal ik zeggen.... Speelgoed... Bass op +10 en dan zeggen dat het Hifi is.

Helix daarentegen is een gerenommeerd caraudio fabrikant. Die DSP en versterkers zo afsteld dat het gehele bereik goed afgestemd is op de akoestiek.

Helix staat los van de VW modules.... Het in regelen van het model VW gebeurt op de versterker.
Veel VW dealers kennen het niet was mijn ervaring ook.

Liet het aan de verkoper horen en zei... Wow. Dat klinkt zelfs beter dan Dynaudio.

Ik durf te zeggen dat ik de eerste was in Nederland.
Heb destijds Volkswagenradio.nl getipt en heb een inbouwhandleiding geschreven. Was in Nederland nog niet te koop. Duitsland wel.

Ik ben zelf ook heel kritisch met geluid.

Bovenste foto "remote control" daar regel je m mee in.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2hx7crl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/35mfocj.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 03-12-2018 16:04 ]

.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor Ik heb bij mij die 3 "Gordel" symbooltjes nog nooit gezien. Ik heb overigens achter ook geen extra airbags (alleen de voorstoelen worden gebruikt, achterin heeft hooguit 3 keer iemand gezeten in de 4 jaar dat ik deze auto nu heb).

Ik kan bij bij mij overigens ook de accuspanning uitlezen in het MFD door op dat knopje te drukken, is een setting die met VCDS aangezet moet worden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:04:
@GerCor Ik heb bij mij die 3 "Gordel" symbooltjes nog nooit gezien. Ik heb overigens achter ook geen extra airbags (alleen de voorstoelen worden gebruikt, achterin heeft hooguit 3 keer iemand gezeten in de 4 jaar dat ik deze auto nu heb).

Ik kan bij bij mij overigens ook de accuspanning uitlezen in het MFD door op dat knopje te drukken, is een setting die met VCDS aangezet moet worden.
Dan begint het er toch sterk op te lijken dat de Variant over deze 'optie' beschikt. Ik kan ook geen airbags ontdekken, achterin. Bij de deurposten kom ik de laatsten tegen. :+

Volgens mij heeft @Rainesh dat accuspanning wel geprobeerd in beeld te krijgen maar is het niet gelukt, net zoals laptimer en Carbonachtergrond niet gelukt zijn. Nou wilde ik helemaal geen Carbonachtergrond, dus dat komt dan mooi uit. En ja, dingen opvragen wat ik toch nooit opvraag en dan niet heb, maak ik me minder druk om. Vond die stoeltjes wel geinig om te zien.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor Accustatus kun je alleen zien zonder draaiende motor

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:57:
@GerCor Accustatus kun je alleen zien zonder draaiende motor
Ik zal zo even kijken. Piepers staan op. :9

EDIT: nope, geen accustatus. Maar dat zijn dingen waar ik toch nooit naar kijk.

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 03-12-2018 17:12 ]

• wackidth
Voor diegene die een Helix subwoofer willen.

Ik ging even kijken of er nieuwere firmware is voor de Variant. A.s. weekend de boel over bouwen.

Maar er zijn een hoop dode links bij VW op dit moment. Ik heb een mail naar VW gestuurd waar de firmware is gebleven.

Lekkere handige Harry's daar. Of het is klaar met de Plug and Play Helix subwoofers.

[ Voor 21% gewijzigd door wackidth op 03-12-2018 17:30 ]

.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
Die gordelsymbooltjes had ik zelfs in de up. En nu in de Polo ook weer. Misschien is het de laatste jaren wel standaard geworden.

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:37
Padje87 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:05:
Sinds eind juli ook in het bezit van een Golf 7.5 variant highline 130PK benzine. (Ondertussen wel 25K verder).

Hier heb ik wel een paar vraagjes over, zoals wie je aan de lijn krijgt als je de serviceknop of infoknop indrukt en loopt dit dan via je eigen telefoon of het sim-kaart van Car-net (welke in de auto al ingebouwd zit)

Nu het in de ochtend wat kouder wordt, hoe krijg je het interieur met climatronic het snelst op temperatuur? Is dat op max zetten of is er een andere manier?

Soms heb ik wel met de navigatie in het AID grote symbolen krijg, alle POI's ineens erin heb staan of bij het starten van de auto dat de navigatie blijft staan. Ik hou het maar even bij een bugje in de software en hopelijk is het bij de volgende update van de kaarten opgelost.
Iemand nog meer tips/antwoorden op bovenstaande? Voor de navi vraag ik het na of er een firmware update kan komen, moet toch nog voor de winterbanden...

Verder wil ik nog aanvullen dat ik vocht in de LED koplampen heb net het onderste randje over de gehele breedte, is dit normaal? Is er ook de mogelijkheid om de binnenste LED dagrij verlichting nog aan te zetten? Dit was een optie welke er nu niet opzit...

En hoeveel heeft een kleur van invloed op een bruto leaseprijs? Voor metallic betaal je dus al 750 euro (wat dus extra bijtelling is) maar hoeveel merkt de werkgever dit?

Ik weet wel dat er een optie is voor achter volgens de site "Zij-airbags en gordelspanners achter. Akoestisch en optisch signaal bij niet dragen van gordels achter"

4800Wp - 225° ZW - 12°

• wackidth
Op leasplandirect.nl kun je leasebedragen berekenen. Maandelijks valt dat te verwaarlozen en kun je het beste bij dealeronderhandelingen meenemen. Althans dat deed ik wel toen ik nog vrije autokeuze had. Good Old Days....

Dan is de optie zijairbags achter verder uitgebreid. Bij mij was dat zijairbags achter met optische (de drie stoeltjes) waarschuwing.
Dan zou er nu dus "zitherkenning" in de achterbank moeten zitten.

.

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:29
:o

extra instrument

• GerCor

GerCor

Padje87 schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:37:
Verder wil ik nog aanvullen dat ik vocht in de LED koplampen heb net het onderste randje over de gehele breedte, is dit normaal?
Voor een duikboot wel, misschien?
Is er ook de mogelijkheid om de binnenste LED dagrij verlichting nog aan te zetten? Dit was een optie welke er nu niet opzit...
Denk het niet, zit -waarschijnlijk- helemaal geen lamp in
wackidth schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:04:
Dan is de optie zijairbags achter verder uitgebreid. Bij mij was dat zijairbags achter met optische (de drie stoeltjes) waarschuwing.
Dan zou er nu dus "zitherkenning" in de achterbank moeten zitten.
Dat zei die kerel van het Servicepunt vanmiddag ook tegen mij: is een optie (die 3 stoeltjes). Die krijg je alleen in beeld als je zitherkenning hebt. Maar nu breng je mij weer in verwarring. Heb jij die 3 stoetjes wel maar geen zitherkenning? Wat houden die 3 stoeltjes dan in, zonder zitherkenning? Alleen de gordels? Zit daar een sensor op?

[ Voor 40% gewijzigd door GerCor op 04-12-2018 02:55 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die drie stoeltjes staat ook bij mij in mijn display (Golf 7 2015). Deze werkt op de gordelhouder in de bank en niet op de sensor zoals de voorstoel. Je kan namelijk de gordel in het midden prikken terwijl je een andere plaats inneemt en dan zie je dat je in het midden zit. Ik weet trouwens niet of mijn Golf 7 2013 dit ook zo had, ik denk het van wel maar eigenlijk niet op gelet.
Bij mij vallen de stoeltjes redelijk snel weg want ik krijg mijn elektrische range te zien waar ook nog mijn dagteller ook nog staat, nou ja die zie je ook niet. Die reset ik soms maar dat kan alleen als je heel snel bent.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• wackidth
Inderdaad er zit een schakelaar in de gordelhouder. Welke registreert of de gordel is vastgezet. Zal wel zo zijn dat als er een crash word geregistreerd dat de zij airbags niet afgaan.

Zag dat de optie nu leverbaar is met optisch en akoestisch signaal. Dus dat betekend dat er wel zitherkenning on moet zitten. Want anders zou hij telkens piepen.

Ik heb de optie laten varen dit jaar. Want met kinderstoeltje en zitverhogers schijnt het dus gevaarlijk te zijn.
Terwijl ik destijds dacht (en mij door verkoper werd verteld) dat het veilig zou zijn. In die details schieten verkopers echt te kort.

[ Voor 3% gewijzigd door wackidth op 04-12-2018 07:24 ]

.

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:39
Padje87 schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:37:
[...]

Iemand nog meer tips/antwoorden op bovenstaande? Voor de navi vraag ik het na of er een firmware update kan komen, moet toch nog voor de winterbanden...

Verder wil ik nog aanvullen dat ik vocht in de LED koplampen heb net het onderste randje over de gehele breedte, is dit normaal? Is er ook de mogelijkheid om de binnenste LED dagrij verlichting nog aan te zetten? Dit was een optie welke er nu niet opzit...

En hoeveel heeft een kleur van invloed op een bruto leaseprijs? Voor metallic betaal je dus al 750 euro (wat dus extra bijtelling is) maar hoeveel merkt de werkgever dit?

Ik weet wel dat er een optie is voor achter volgens de site "Zij-airbags en gordelspanners achter. Akoestisch en optisch signaal bij niet dragen van gordels achter"
Wat betreft het vocht in het onderste randje van de koplampen: toen ik mijn auto een aantal dagen had (nieuw) zag ik hetzelfde, maar na een tijdje was het compleet verdwenen. Durf niet precies te zeggen hoe lang het heeft geduurd, maar zeker niet langer dan een aantal maanden.

YouTube

• Tylen

Tylen

Die drie stoeltjes zitten ook bij mij erin. Rood als de gordel niet erin zit en groen bij gordel vast ;)

• wackidth
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/34q49cx.jpg

.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:46
D3nnisd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:27:
[...]

Vraagje! Hoe kwam je ook alweer aan die gekleurde lampen? We hadden gesproken daarover op de meeting toen, maar ben het kwijt.
Aliexpress, 7 inch jeep koplampen gemonteerd met harley davidson beugels

• GerCor

GerCor

wackidth schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:23:
Inderdaad er zit een schakelaar in de gordelhouder. Welke registreert of de gordel is vastgezet. Zal wel zo zijn dat als er een crash word geregistreerd dat de zij airbags niet afgaan.
Als ik iets niet weet zoek ik altijd op YouTube. Maar deze optie kan ik niet vinden. Het is dus een optie.

Hoe dan ook, die kerel van VW servicepunt kende het niet. Wist ook niks van Helix trouwens. Ik weet dat je een dongle moet gebruiken. Ik zag een filmpje van een jongen die het zelf had ingebouwd. Hij heeft een Golf 2 deurs en dan kies je 1. Heb je een 4 deurs dan kies je 57. Gebruik je de dongle niet dan hoor je dat vanzelf als je het volume opschroeft boven de 50%. Dan gaat alles trillen en is het niet meer om aan te horen.

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 20:44
wackidth schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 07:23:

Zag dat de optie nu leverbaar is met optisch en akoestisch signaal. Dus dat betekend dat er wel zitherkenning on moet zitten. Want anders zou hij telkens piepen.

Ik heb de optie laten varen dit jaar. Want met kinderstoeltje en zitverhogers schijnt het dus gevaarlijk te zijn.
Terwijl ik destijds dacht (en mij door verkoper werd verteld) dat het veilig zou zijn. In die details schieten verkopers echt te kort.
Mij werd verteld dat de zij-airbags in combinatie met ISOFIX stoeltjes en zitverhogers een verbetering zijn. Door het ISOFIX systeem staat het stoeltje of zitverhoger waar de ingenieurs het verwachten en dus waar de werking optimaal is. Ben niet van plan het te testen.

In de Golf 7 had je zij-airbags achteraan zonder detectie van vergrendeling van de riem; in de Golf 7 facelift vormen zij-airbags achteraan en detectie van de vergrendeling van de riem één optie (toch in .be).

Er zit geen aanwezigheidstedectie in zoals bij de voorste pasagierszetel, geen bieps en pings als er iemand op de stoel zit zonder gordel om. Telkens als je start en/of een riem wordt vast- of losgemaakt komen de drie icoontjes op het scherm.

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11 22:48
Tylen schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:23:
Ik heb recent een proefrit gemaakt in een auto met die Beats audioset. Vooraf leek het me een aardige toevoeging aan mijn nieuwe auto, omdat ik wel een groot muziekliefhebber ben, maar hierbij verzoop ik werkelijk in de bas bij een willekeurig radiostation. Nou kun je met een equalizer vast een en ander regelen, maar bij de volgende proefrit reed ik in een auto zonder Beats en dat vond ik ook gewoon prima klinken. :)

• Rainesh
De 2019 maps voor Discover Media MIB2 systemen zijn uit, maar de landensamenstelling is erg raar. Zal later de linkjes posten.

• GerCor

GerCor

Je zou toch wensen dat er ook zo'n update is voor de Discover Pro MIB1: (RC 330G)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/80qiyfIR5L9ftbJ4cl6KjHk5/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nOSGckA5s1kutLsURFmsKSVJ/full.png

Nergens een equalizer te vinden in DP.

• ArjenIsM3
Wouterkaas schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:03:
[...]

Ik heb recent een proefrit gemaakt in een auto met die Beats audioset. Vooraf leek het me een aardige toevoeging aan mijn nieuwe auto, omdat ik wel een groot muziekliefhebber ben, maar hierbij verzoop ik werkelijk in de bas bij een willekeurig radiostation. Nou kun je met een equalizer vast een en ander regelen, maar bij de volgende proefrit reed ik in een auto zonder Beats en dat vond ik ook gewoon prima klinken. :)
Heb ook sterk het idee dat het enige verschil van de Beats installatie t.o.v. de "gewone" set de toevoeging van de subwoofer/versterker in de kofferbak is. De speakers zijn verder gewoon dezelfde volgens mij. Zo klinkt het in ieder geval. Is het geld in ieder geval niet waard, tenzij ze binnenkort wat doen aan de afstelling en/of de kwaliteit van de subwoofer.

• wackidth
C-sharp schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:40:
[...]

Mij werd verteld dat de zij-airbags in combinatie met ISOFIX stoeltjes en zitverhogers een verbetering zijn. Door het ISOFIX systeem staat het stoeltje of zitverhoger waar de ingenieurs het verwachten en dus waar de werking optimaal is. Ben niet van plan het te testen.

In de Golf 7 had je zij-airbags achteraan zonder detectie van vergrendeling van de riem; in de Golf 7 facelift vormen zij-airbags achteraan en detectie van de vergrendeling van de riem één optie (toch in .be).

Er zit geen aanwezigheidstedectie in zoals bij de voorste pasagierszetel, geen bieps en pings als er iemand op de stoel zit zonder gordel om. Telkens als je start en/of een riem wordt vast- of losgemaakt komen de drie icoontjes op het scherm.
Dat het veiliger is, dat is dus niet waar. Google maar eens rond op internet.

.

• GerCor

GerCor

Nog even een vraagje. Ik heb de albums nooit in beeld gekregen. Nou heb ik tot nu toe alleen nog maar YouTube filmpjes op Jukebox gezet maar hoe krijg je die plaatjes in beeld? Kan het nergens vinden. Ik zie alleen filmpjes waarbij ze in beeld komen. Wat moet je er voor doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BecscPPXWiEUNPjgPpkhfliH/full.png

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
GerCor schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:03:
Nog even een vraagje. Ik heb de albums nooit in beeld gekregen. Nou heb ik tot nu toe alleen nog maar YouTube filmpjes op Jukebox gezet maar hoe krijg je die plaatjes in beeld? Kan het nergens vinden. Ik zie alleen filmpjes waarbij ze in beeld komen. Wat moet je er voor doen?

[Afbeelding]
Album art toevoegen. Een hoop gekut met plaatjes en als je denkt dat je klaar bent werkt nog niet alles. Althans dat was mijn ervaring een paar jaar geleden.

Gebruik eigenlijk alleen nog Spotify, dan gaat het vanzelf.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JB076 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:22:
[...]

Album art toevoegen. Een hoop gekut met plaatjes en als je denkt dat je klaar bent werkt nog niet alles. Althans dat was mijn ervaring een paar jaar geleden.

Dát dus….. Plaatjes zijn al snel "te groot" voor gebruik in de auto (óf ze voldoen op een andere manier niet 100% aan dát wat de Discover (Pro) software verwacht).

Met MP3TAG kun je die plaatjes overigens vrij gemakkelijk (en automatisch) toevoegen.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Afhankelijk van je systeem kan je maar tot een bepaalde resolutie gaan. de MIB2 doet maximaal 600x600 pixels meen ik me te herinneren.

@JB076 heb eigenlijk via spotify nog nooit album art gezien. Misschien is dat via Carplay?

• GerCor

GerCor

JB076 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:22:
[...]

en @wimmel_1

Kijk, dat is een mooie waarschuwing: ik begin er niet aan …... dus. :9

Ik heb toch altijd navigatie in beeld staan.

EDIT: maar ondertussen, op 2 LED lampjes na, mijn zoon zijn Golf5 interieurverlichting volledig LED gemaakt. Voor die andere 2 -voor bij de spiegel- net te dikke vingers. Komt ook een keer goed.

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 04-12-2018 14:01 ]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:13
GerCor schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:53:
[...]

en @wimmel_1

Kijk, dat is een mooie waarschuwing: ik begin er niet aan …... dus. :9

Ik heb toch altijd navigatie in beeld staan.

EDIT: maar ondertussen, op 2 LED lampjes na, mijn zoon zijn Golf5 interieurverlichting volledig LED gemaakt. Voor die andere 2 -voor bij de spiegel- net te dikke vingers. Komt ook een keer goed.
Heb je niet zo'n lepels dan? Heb je die spiegelverlichting zo vervangen. Wel voorzichtig mee zijn want het breekt snel.

De grootste lol zit in het vervangen van het lampje uit het dashboardkastje, dat valt echt vies tegen.

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:09:
De grootste lol zit in het vervangen van het lampje uit het dashboardkastje, dat valt echt vies tegen.
Ja, dat wilde ik eigenlijk geheim houden. O-)

Zekering kapot. Alles in 1 keer uit. Had natuurlijk geen zekering dus, op naar de garage. Mijn zoon vindt het allemaal prima, ligt languit onder het dekbed te X-boxen met zijn maten. _O-

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:13
GerCor schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:17:
[...]

Ja, dat wilde ik eigenlijk geheim houden. O-)

Zekering kapot. Alles in 1 keer uit. Had natuurlijk geen zekering dus, op naar de garage. Mijn zoon vindt het allemaal prima, ligt languit onder het dekbed te X-boxen met zijn maten. _O-
Oh haha ik had geen zekering kapot maar was wel ongeveer een half uur bezig om uit te vogelen hoe ik in godsnaam bij dat lampenkastje ging komen..
Pagina: 1 ... 80 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS