Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.774 views

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ach jah uiteindelijk zullen we er allemaal aan moeten geloven. Connected cars

Nu zijn het de automerken die de gegevens kunnen verzamelen en verwerken. De verzekeringen kunnen dit ook al.
Maar hoe lang duurt het dat die gegevens terecht komen bij de KLPD?? Automatische bekeuringen dmv GPS en snelheid?? :) :) de overheid?
Uiteindelijk worden we al elke dag gevolg door camera's langs de snelweg. Maar hoe ver kan men gaan.
Auto rijden staat voor mij synoniem aan vrijheid....

.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:33
Rainesh schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:26:
[...]

Met wat heb je uitgelezen? Want als hij een foutmelding geeft dan moet ie dat wel loggen.
Ik heb hier een OBD II-dongle liggen met een app op de tablet, er wordt helaas niets geregistreerd. Ik dacht ook altijd dat ik een icoontje van het start-stopsysteem in het dashboard zou moeten hebben, maar die zie ik ook niet langer staan. Niet echt een bijzonder groot probleem omdat het systeem toch al niet wordt gebruikt, maar het moet natuurlijk wel werken. Auto wordt donderdag even nagekeken, was meer benieuwd of een andere accu het probleem zou kunnen zijn. De accu is eerder dit jaar namelijk vervangen, waardoor er vermoedelijk een ander type accu inzit dan origineel en ik zie online wel filmpjes staan waarin is te zien dat de accu moet worden ingeleerd.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:31
Als je snel genoeg bent met het omwisselen van de Accu hoef je hem niet in te leren AFAIK. Maar aangezien bij jou de motor is gewisseld dan lijkt het mij van wel.

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 07:29
Officieel gezien moet je een accu in leren, er zit een sticker op met merk, type, capaciteit en laad specificaties in.
De laadregelaar en dynamo werken samen om de accu optimaal te laden. Mocht de accu vervangen worden voor een zelfde type accu, kan je hem zo vervangen, maar mocht je de merk of type veranderen, kan je hem het beste wel aanpassen om de levensduur optimaal te benutten.

• SowCrazy_
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-10 20:15
Voor de mensen die een Polo AW hebben, ik ben op het moment bij de dealer en er is blijkbaar een callback voor de stuurbekrachting. Zal als ze klaar zijn nog even vragen wat er precies mee aan de hand is.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
Dat ze het straks even in 1 keer tegelijk fixen met die achtergordel dan. Hoor je ook niks meer over.

[ Voor 16% gewijzigd door JB076 op 26-11-2018 15:10 ]

• SowCrazy_
JB076 schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:10:
Dat ze het straks even in 1 keer tegelijk fixen met die achtergordel dan. Hoor je ook niks meer over.
Daar is nu de definitive fix voor alleen de onderdelen krijgen ze moeilijk binnen konden ze nu ook voor mij niet doen. Krijg je vanzelf een brief van thuis. Moet nog wel meer geupdate worden werd mij verteld maar die updates komen pas later uit.

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
wackidth schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:44:
-knip-
Auto rijden staat voor mij synoniem aan vrijheid....
Vrijheid..

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11 17:19
Daar is ie dan.. :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HupaGJZ.jpg

[ Voor 173% gewijzigd door ArjenIsM3 op 26-11-2018 21:07 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-11 14:29
DIK! _/-\o_

[ Voor 73% gewijzigd door Rainesh op 26-11-2018 21:17 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Scrtz
Die kleur is echt fantastisch! Zojuist ook alvast mijn vriendin kunnen overtuigen, nu nog snel afstuderen+werk en dan kan ik ook aan de Polo 2018 ^^

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 16:51

Impry

Rallymedia.nl

Hele dikke bak! Schitterende velgen en de kleur is top icm R-line ext.!
Veel plezier ermee

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 07:29
Dat is gewoon een rete gave kleur 8)

Vandaag de nieuwe afdekkap onder het stuurkolom binnen gekregen van een Tiguan met ACC en Kessy..
Helaas moest er nog het eea aangepast worden. Gat voor Kessy was anders als mijn huidige 8)7

kessy before 2

kessy before 1

Al gauw ging het mes erin, hoeft niet netjes te zijn want het zit toch achter de kessy schakelaarafdekkapje.
En past ook nog eens, alsof het zo geleverd is 8)7

kessy finished

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:12
Die kleur is zó gaaf (m'n Tig heeft ook die kleur O-))

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11 22:48
Mooi! Is dit die mooie zilverkleur die onder fel daglicht bijna tot leven komt? :D

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MerijnB schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 08:07:
[...]

Die kleur is zó gaaf (m'n Tig heeft ook die kleur O-))
Dit is White Silver toch? Sinds wanneer is dat leverbaar op een Tiguan? Kan hem 1-2-3 ook niet vinden in de confgigurator, anders dan op de Polo/Golf/T-Roc.

Zeker een fraaie kleur :)

www.google.nl

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:12
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 09:16:
[...]

Dit is White Silver toch? Sinds wanneer is dat leverbaar op een Tiguan? Kan hem 1-2-3 ook niet vinden in de confgigurator, anders van op de Polo/Golf/T-Roc.

Zeker een fraaie kleur :)
Ik heb mijn Tiguan sinds maart dit jaar.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• ArjenIsM3
Thanks allen! Ben er erg blij mee. De kleur is inderdaad White Silver. Zal de komende tijd eens met alle opties gaan spelen, kijken of er aanpassingen (VCDS) nodig zijn :p

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:35

GerCor

Zonder dallen geen pieken

ArjenIsM3 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:27:
Thanks allen! Ben er erg blij mee. De kleur is inderdaad White Silver. Zal de komende tijd eens met alle opties gaan spelen, kijken of er aanpassingen (VCDS) nodig zijn :p
'Aanpassingen mogelijk zijn'. Ik vraag me of je dat zelf makkelijk kunt ontdekken. Zijn toch vaak dingen waar je zelf niet aan had gedacht of wist dat het mogelijk is. Zo kwam ik er ook heel laat pas achter dat mijn ramen gewoon dicht kunnen blijven gaan als je het contact uitschakelt en de bestuurdersdeur opent. Standaard stoppen de ramen dan met sluiten. Zijn van die details waar je niet direct stil bij staat om aan te laten passen.

Toen ik mijn auto kreeg ging het mij in eerste instantie om de DRL die uitgeschakeld wordt als je richting aangeeft. Daarna bleek nog een enorme waslijst aan mogelijkheden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 09:18
Gisteren was ik mij weer aan het vervelen in de file en heb dan veel tijd om rond te kijken aangezien ik TJA icm DSG heb.
.
Ik heb na 10 maanden ondekt dat de cijfers rond de zone waar je wijzers zijn op de AID feller oplichten dan de rest. Dus als je bv 40 km/h rijdt zijn de cijfers/tekens van 20-60 km/h wit en de rest wat grijs en dat schuift dus mee op naargelang de snelheid. Voor de RPM teller gebeurt dit ook.

Kleine details maar wel supergaaf.

*edit*
Nu weet je ook ineens dat ik BIJNA nooit naar de wijzers kijk :+

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 27-11-2018 12:16 ]

• Rainesh
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:27:
Die zijn altijd nodig :p

• arnoldbeekman
  • Laatst online: 10-07 10:58
Rainesh schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:52:
[...]

Kun je een foto van je systeem posten?
Duurde wat langer dan gehoopt maar hierbij dan wat foto's van mij systeem.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/4dw9g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2a9wv7k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/f9pmkn.jpg

• Rainesh
arnoldbeekman schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:34:
[...]

Duurde wat langer dan gehoopt maar hierbij dan wat foto's van mij systeem.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarschijnlijk niet goed gecodeerd of je Discover systeem heeft een software update nodig

• wackidth
Mijn Golf Variant wordt ook White Silver...

Ik wou m eigenlijk in het kurkuma Yellow. Maar dat vond.mijn werkgever niet OK.

Beide kleuren trouwens niet meer leverbaar op de Golf

.

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:07
Mevrouw slow whoop klaagt over bevroren handen als ze met onze Golf 7 op pad gaat. Bestaat er zoiets als een verwarmd stuur voor onze auto, en aan welke prijs zou ik ongeveer moeten denken als ik dat zou willen laten inbouwen? (Ik ben eigenlijk een beetje bang voor het antwoord... :X )

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
slow whoop schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:32:
Mevrouw slow whoop klaagt over bevroren handen als ze met onze Golf 7 op pad gaat. Bestaat er zoiets als een verwarmd stuur voor onze auto, en aan welke prijs zou ik ongeveer moeten denken als ik dat zou willen laten inbouwen? (Ik ben eigenlijk een beetje bang voor het antwoord... :X )
Bevroren handen? echt? 15 euro handschoenen bij de Hunkemoller. Vast elders nog wel goedkoper :+

Even serieus; voor zover ik in folders kan nagaan was het geen optie op een Golf 7, maar wellicht is het wel te retrofitten.
wackidth schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:38:
Maar dat vond.mijn werkgever niet OK.
Oh vandaar dat al die leasebakken zo saai zijn.
Heb er wel eens een topic aan gewijd. irriteert me al jaren.
Occasion in het hogere segment - waarom al die saaie kleuren
Beide kleuren trouwens niet meer leverbaar op de Golf
Jammer, Karkuma Yellow was wel gewaagd en durfde uiteindelijk het ook niet aan maar meer omdat het iets teveel opviel. En iets minder courant bij inruil al vond ik dat niet het belangrijkste.

Maar wel tof als je bv een Transporter in die kleur ziet.

[ Voor 46% gewijzigd door RodeStabilo op 28-11-2018 11:57 ]

• GerCor

GerCor

@slow whoop Je kunt 'heated steering wheel covers' kopen. Zoals de naam al zegt; een hoesje over het stuur. Nu nog de juiste vinden die ook om het stuur van de Golf past.

---

Mijn schamele ervaring bij inruil is dat men al heel snel het ANWB boekje pakt, naar de kilometerstand en bouwjaar kijkt en daar een prijs aan verbonden is. Het zijn ruilobjecten voor de handel. Incourante kleur is alleen maar gelul om de prijs te drukken. Is het de kleur niet waar ze over vallen dan vinden ze wel iets anders om de inruilprijs te drukken. Het is hun vak. Maar ik besteed er nooit meer dan 15 minuten aan om te beslissen als ik met zo'n verkoper in gesprek ga. Ik weet vooraf al wat ik hebben wil en wat ik wil betalen.

Ik wilde destijds mijn Opel GSI inruilen bij mijn garage. Kwam er al jaren. Er werd een prijs geboden die mij helemaal niet aanstond. Ik zeg: dit wil ik hebben. Hij zegt: nee, dat kan niet. Ik zeg: dan betaal ik minder voor die nieuwe, maakt mij niet uit hoe je het regelt. Hij: nee, dat kon ook niet. Ik zeg: dan kijk ik wel even verder bij een andere Opel-dealer. Meer Opel-dealers dan kerken. Bedankt voor de koffie.

Ik naar Sneek toe - waar ik mijn hele jeugd gewoond heb. Zelfde verhaal: dit wil ik hebben voor mijn auto. Begon ook over ANWB prijzen. Ik zeg: hou maar op, dat verhaal ken ik al. Ja of nee? 5 minuten plus een bak koffie en we waren het eens. Die dealer in Sneek zei later: toen je bij mij het terrein op kwam rijden had ik al een koper voor jouw inruilauto. Iemand had al aan mij gevraagd: komt er ooit …. bel mij dan even.

En daarna gewoon weer onderhoud doen bij mijn 'eigen dealer'.

Ik kan me voorstellen dat lease-maatschappijen het niet willen. Het zijn tenslotte hun auto's. Maar als het een privéauto is maak ik zelf wel even uit wat in welke kleur en met welke opties ik een auto koop. De bedoeling is dat ik er jarenlang plezier van heb.

PS Mijn buurman, ook een Golf, vindt het een sport om verkopers het bloed onder de nagels weg te halen. Besteedt er rustig weken aan. Die wil ik wel hebben, bla bla. En dan, echt gebeurd, net voordat hij zou tekenen en alles rond was zeggen: O, er zit helemaal geen trekhaak op. Die moet je er ook nog even gratis bij doen. Verkoper zegt: dat kan echt niet. O, nou dan zoek ik wel even verder maar mocht je je bedenken, bel me dan even. Belt die verkoper aan het eind van de dag: Sam Sam, dat kan wel. Buurman. Oké. >:)

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 28-11-2018 12:40 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• JB076
Ah, een brief over de definitieve gordelfix. Het mocht ook wel een keer.

Mag hopen dat er enige coulance omtrent vervangend vervoer mogelijk is.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
GerCor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:17:
@slow whoop

PS Mijn buurman, ook een Golf, vindt het een sport om verkopers het bloed onder de nagels weg te halen. Besteedt er rustig weken aan. Die wil ik wel hebben, bla bla. En dan, echt gebeurd, net voordat hij zou tekenen en alles rond was zeggen: O, er zit helemaal geen trekhaak op. Die moet je er ook nog even gratis bij doen. Verkoper zegt: dat kan echt niet. O, nou dan zoek ik wel even verder maar mocht je je bedenken, bel me dan even. Belt die verkoper aan het eind van de dag: Sam Sam, dat kan wel. Buurman. Oké. >:)
Vast ook een leuke man op verjaardagen :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• RodeStabilo
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:46:
haha mooie anecdotische praatjes voor aan de verjaardagstafel inderdaad. Geloof er niet veel van.
Ook altijd zo als je vraagt hoe iemand het voor elkaar krijgt om x-procent korting te krijgen op een auto. Een echt antwoord krijg je nooit. Dan weet ik wel genoeg.
GerCor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:17:Ik kan me voorstellen dat lease-maatschappijen het niet willen. Het zijn tenslotte hun auto's. Maar als het een privéauto is maak ik zelf wel even uit wat in welke kleur en met welke opties ik een auto koop. De bedoeling is dat ik er jarenlang plezier van heb.
Helemaal mee eens hoor, die 500 euro extra afschrijving kunnen ze toch prima doorberekenen. Ik zie het probleem niet.

[ Voor 58% gewijzigd door RodeStabilo op 28-11-2018 13:05 ]

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:46:
Zeker. Hij heeft jarenlang op een Sociale werkplaats gewerkt als leidinggevende. Geduld hebben is hem dus niet vreemd. Ook al jaren met pensioen, dus alle tijd.

Ook handig toen hij zonnepanelen kocht. Wist even 10% van de verkoopprijs af te lullen. Ik ook gebeld. Graag voor dezelfde prijs als mijn buurman. 'Gaan we voor u uitvoeren meneer'. _/-\o_
RodeStabilo schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:02:
haha mooie anecdotische praatjes voor aan de verjaardagstafel inderdaad. Geloof er niet veel van.
Ook altijd zo als je vraagt hoe iemand het voor elkaar krijgt om x-procent korting te krijgen op een auto. Een echt antwoord krijg je nooit. Dan weet ik wel genoeg.
Je hoeft het ook niet te geloven. Ik kan het hele verhaal wel opschrijven maar dan wordt het een heeeeeel lang verhaal en de uitkomst is precies hetzelfde, dus dat bespaar ik de topicleden.
Helemaal mee eens hoor, die 500 euro extra afschrijving kunnen ze toch prima doorberekenen. Ik zie het probleem niet.
Omzetsnelheid, denk ik. Je zou het ze kunnen vragen.

[ Voor 43% gewijzigd door GerCor op 28-11-2018 13:16 ]

• RodeStabilo
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:06:
Je hoeft het ook niet te geloven.
Jij hebt de factuur mogen inzien begrijp ik? ;)

Nee, dat soort verhalen neem ik altijd met een korreltje zout. Uiteindelijk wint de verkoper aangezien ie het niet met verlies gaat verkopen of aan z'n bonus denkt aan het einde van het jaar van de importeur.

[ Voor 35% gewijzigd door RodeStabilo op 28-11-2018 13:17 ]

• Scrtz
Als ik zo'n mensen tegenover mij heb bij mijn bijbaan in een automaterialenzaak blijf ik gewoon volhouden hoor, maakt mij geen zak uit of ze nu wel of niet met hun benodigde spulletjes naar huis gaan. Korting. Krijg. Je. Niet.

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-11 15:03

Blucky

Still tweaking my profile

SowCrazy_ schreef op maandag 26 november 2018 @ 14:04:
Voor de mensen die een Polo AW hebben, ik ben op het moment bij de dealer en er is blijkbaar een callback voor de stuurbekrachting. Zal als ze klaar zijn nog even vragen wat er precies mee aan de hand is.
Wat is hier de status van? Ik ben wel benieuwd...

Feeling lucky...Phunk

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:15:
Als ik zo'n mensen tegenover mij heb bij mijn bijbaan in een automaterialenzaak blijf ik gewoon volhouden hoor, maakt mij geen zak uit of ze nu wel of niet met hun benodigde spulletjes naar huis gaan. Korting. Krijg. Je. Niet.
Dat is het spel. Ik zal ook nooit om korting zeuren. Als ik iets wil hebben, betaal ik wat ze vragen. Maar ik betaal nooit meer dan ik bereid ben te betalen. Maar dan gaat het over relatief kleine prijzen. Als ik iets hebben wil, dan wil ik het NU. Zelfde verhaal met LED lampen voor mijn auto, destijds. Ik kan ze voor peanuts bestellen op E-bay. Maar ik wil ze nu, dus betaal ik de hoofdprijs bij jouw collega's. Maar ik kan niet tegen 'onzinverhalen'. Mijn eerst auto, een BMW, kocht ik ook in Sneek. Ik vroeg: waarom is die auto zo duur? Begon die verkoper over personeelskosten en de verlichting en verwarming van zijn showroom. Ik zei: zet die auto maar even buiten neer, kom ik vanmiddag terug met precies dezelfde prijs die ik wil geven. Maar dat hoefde niet ….. mocht de auto hebben voor MIJN prijs. Kijk, materialen, vaste prijs. Verkoopprijs tweedehands auto's zijn ontzettend vloeibaar.

• Famous
Typisch BMW het heeft niet die prijs omdat het een goede auto is, maar alles erom heen :+

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:59

dollyking

duck tape

slow whoop schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:32:
https://www.marktplaats.n...f8598c624&previousPage=lr

hier bijvoorbeeld, kun je zelf omzetten en even bij een van de handige Harry's hier laten programmeren.
mogelijk heb je dan geen apart knopje om het aan te zetten, maar ik denk dat die wel achter de spiegelverwarming kan oid.

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:31:
Typisch BMW het heeft niet die prijs omdat het een goede auto is, maar alles erom heen :+
Even een voorbeeldje. Bij mijn VW servicepunt. Paar weken geleden, iets van 5/6 weken. Porsche Panamera. Verkoopprijs € 135.000. Paar weken later: € 129:000. Ik kijk nu weer en we zitten al op € 124.900 om precies te zijn. Niks is zo vloeibaar als tweedehandsprijzen van auto's.

Ga je niet redden bij @Scrtz als je een LED lampje wil. :+

PS.Nu viel deze Porsche mij op want er staat nog veel meer te koop. Ik heb 2 vrienden die een Panamera hebben (resp GT4 en GTS). Maar die jongens kunnen rekenen en tellen. Beide hebben hun Porsche in Duitsland gekocht.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 28-11-2018 14:04 ]

• Engineer Stewie
Van de leasemaatschappij mocht ik alle metaallak kleuren kiezen, dus ook Kurkuma yellow. Maar het bedrijf vind dat dan weet niet de juiste uitstraling hebben. Om dezelfde reden krijg je ook geen grotere velgen dan 18", behalve als ze standaard zijn (Zo zijn er Renaults met 20"standaard).
Maar zelf een setje 20"eronder kan dan weer wel.

Heb de hele discussie gevoerd vorig jaar, van Benzine ipv Diesel tot de kleuren. Ik kom praktisch nooit bij andere bedrijven en als ik er kom moet ik die in hartje Brussel ondergronds parkeren. Er hangt geen reclame van werkgever (of garage) op ed. Maar toch.

Ik zou me dan meer zorgen maken om het feit wat die personen denken dat uw ingenieurs tegenwoordig met wagens van 50-55k€ rondrijden (in België) dan over het uiteindelijke kleurtje van die bak :+.

• GerCor

GerCor

Haha, krijg deze net via de mail van mijn VW servicepunt: hilarisch

Wij willen uw auto graag inruilen!
Koop nu een auto uit onze voorraad, ruil uw auto bij ons in en ontvang afleverpakket Exclusive voor slechts € 99,-.

Pakket Exclusive: van € 995,- nu voor € 99,- *
√ Onderhoudsbeurt
√ APK keuring
√ ½ tank brandstof
√ Poetsen / reinigen
√ 2 jaar Mobiliteitsgarantie (Volkswagen)
√ 3 maanden garantie op motor en versnellingsbak

Mocht uw droomauto niet op voorraad staan, dan zoeken wij deze graag voor u op!

Gaat toch helemaal nergens over? ;w

@Engineer Stewie Moet je ook niet doen in de omgeving waar ik woon. Komen met een dikke dure bak. Dat betekent bij ons: dat moet ik zeker betalen? Gaan we niet doen. Maar in Amsterdam e.o. betekent het: zie je wel, die jongens hebben succes, die moeten wij OOK hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 28-11-2018 14:35 ]

• JB076
Tja, die hebben ook wel in de gaten dat niemand (afgezien van de lease) nog nieuw koopt. Proberen kan altijd :').

[ Voor 12% gewijzigd door JB076 op 28-11-2018 14:36 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GerCor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:40:
[...]

Even een voorbeeldje. Bij mijn VW servicepunt. Paar weken geleden, iets van 5/6 weken. Porsche Panamera. Verkoopprijs € 135.000. Paar weken later: € 129:000. Ik kijk nu weer en we zitten al op € 124.900 om precies te zijn. Niks is zo vloeibaar als tweedehandsprijzen van auto's.

Ga je niet redden bij @Scrtz als je een LED lampje wil. :+

PS.Nu viel deze Porsche mij op want er staat nog veel meer te koop. Ik heb 2 vrienden die een Panamera hebben (resp GT4 en GTS). Maar die jongens kunnen rekenen en tellen. Beide hebben hun Porsche in Duitsland gekocht.
Tja, eerste jaar tik je zo 25k/30k af.
GTR 5 jaar oud destijds ook gekocht voor 70k, nieuwprijs was 124k+
Ongeveer 60k afschrijving alleen al in 5 jaar tijd. Ik denk dat het op dure bmw's, mercedes en porsche's niet anders is.

• Scrtz
Viper® schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:39:
[...]

Tja, eerste jaar tik je zo 25k/30k af.
GTR 5 jaar oud destijds ook gekocht voor 70k, nieuwprijs was 124k+
Ongeveer 60k afschrijving alleen al in 5 jaar tijd. Ik denk dat het op dure bmw's, mercedes en porsche's niet anders is.
Inderdaad, als je even bij akker.nl gluurt dan is 50-100k in een paar jaar tijd niet meer dan normaal. Eerste jaar tikt nog het hardste.

• Famous
Scrtz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:43:
[...]

Inderdaad, als je even bij akker.nl gluurt dan is 50-100k in een paar jaar tijd niet meer dan normaal. Eerste jaar tikt nog het hardste.
En nog zijn ze daar duur, net als bij Hamilton Auto’s.
Toch verkoopt het :)

Genoeg mensen die niet (zelf) gaan shoppen bij de buren.

• Scrtz
Famous schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:48:
[...]

En nog zijn ze daar duur, net als bij Hamilton Auto’s.
Toch verkoopt het :)

Genoeg mensen die niet (zelf) gaan shoppen bij de buren.
Tja naam en vertrouwen doet natuurlijk wel veel, als je toch zo'n auto kan betalen doe je dat liever voor wat meer en met een goed gevoel dan een of andere onbekende verkoper :P

• JB076
Scrtz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:43:
[...]

Die tent lag een paar jaar geleden binnen lunch wandelafstand van m'n werk. Was altijd wel leuk om langs te lopen :D.

• Engineer Stewie
GerCor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:32:

@Engineer Stewie Moet je ook niet doen in de omgeving waar ik woon. Komen met een dikke dure bak. Dat betekent bij ons: dat moet ik zeker betalen? Gaan we niet doen. Maar in Amsterdam e.o. betekent het: zie je wel, die jongens hebben succes, die moeten wij OOK hebben.
Maar je ziet aan mijn auto niet dat dat een bedrijfswagen is, knap als je dat kan zien.
Je kan dat gezien ik een Vlaming ben en de titel 'Chief Engineer' wel vermoeden, maar zeker ben je nooit.
Daarbij, goed werk mag wel beloond worden :+ .

Of mijne auto nu silver of kurkuma yellow is, opvallen doet die toch omdat je die bijna nooit ziet rijden. Zeker met de 20" velgen eronder.

[ Voor 3% gewijzigd door Engineer Stewie op 28-11-2018 15:51 ]

• JB076
Ik zag gisteren een Arteon met NL platen. Die zijn misschien nog wel zeldzamer :P.

• GerCor

GerCor

Engineer Stewie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:38:
Maar je ziet aan mijn auto niet dat dat een bedrijfswagen is, knap als je dat kan zien.
Dat maak het alleen maar duurder. Die ene vriend van mij gaat nooit in zijn Porsche Panamera GTS naar zijn eigen bedrijf of naar klanten. Er staat een A3 voor de deur. Ligt nogal gevoelig, blijkbaar.

Kan me zo maar voorstellen dat als er zo'n gele Arteon te koop staat de verkoper met het verhaal van: 'zijn zeer zeldzaam meneer, daar rijdt niet Jan en Alleman in' aankomt als verkoopargument. Ja, een beetje verkoper 'lult' een vis uit het water. Ik weet niet of ze die uitdrukking in België kennen.

• Famous
JB076 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:39:
Ik zag gisteren een Arteon met NL platen. Die zijn misschien nog wel zeldzamer :P.
Dat valt toch wel mee?
Hier zie ik ze opzich wel redelijk vaak rijden. Sinds kort zie ik ook een 280pk versie :)
GerCor schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:12:
[...]

Dat maak het alleen maar duurder. Die ene vriend van mij gaat nooit in zijn Porsche Panamera GTS naar zijn eigen bedrijf of naar klanten. Er staat een A3 voor de deur. Ligt nogal gevoelig, blijkbaar.
Dat ligt er ook aan..
Een klant doet hier juist de zakelijke kilometers met zijn Porsche Panamera en gebruikt zijn Tesla voor het weekend.

Je zei net iets over rekenen, nou dat kan hij ook ;)

• GerCor

GerCor

Famous schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:24:
Dat ligt er ook aan..
Een klant doet hier juist de zakelijke kilometers met zijn Porsche Panamera en gebruikt zijn Tesla voor het weekend.

Je zei net iets over rekenen, nou dat kan hij ook ;)
Hangt ook af van wat voor werk je doet. Kom je bij klanten waar het gevoelig ligt of ben je zelf overal klant? Maar het ging even over het kopen van een dure auto. Betaal je hoofdprijs in Nederland of, zoals hier, 20 km van de Duitse grens, kijk je toch ook even in Duitsland?

Kan me nog herinneren dat iemand op dit forum zijn Golf 7 -met standkachel- ook in Duitsland heeft gekocht. Scheelde iets van € 2.500 als ik me niet vergis. Snel verdient, lijkt mij.

• Scrtz
JB076 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 15:39:
Dat valt idd wel mee hoor, bij mijn stage hebben sowieso al 3 managers een Arteon en zie er in de omgeving zeker een stuk of 10 rondrijden.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Je kan dat gezien ik een Vlaming ben en de titel 'Chief Engineer' wel vermoeden, maar zeker ben je nooit.
Daarbij, goed werk mag wel beloond worden :+ .

Of mijne auto nu silver of kurkuma yellow is, opvallen doet die toch omdat je die bijna nooit ziet rijden. Zeker met de 20" velgen eronder.
Hier dan toch niet, in de wijkjes hier zie je de ene arteon naast de andere. Ofwel staat er arteon op oprit, ofwel een volvo.

Arteon is gewoon de vervznger van passat in de bedrijfswagen (non break sectie dan).

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hij bedoelt waarschijnlijk de Phaeton.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 12:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Of ik nou in een Golfje of een dure BMW/Audi bij de klant kom mijn uurtarief blijft hetzelfde. Heb ook echt nooit daarover klachten gehad en ik kom bij verschikkelijk veel verschillende soorten bedrijven.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Famous
Tylen schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:27:
Of ik nou in een Golfje of een dure BMW/Audi bij de klant kom mijn uurtarief blijft hetzelfde. Heb ook echt nooit daarover klachten gehad en ik kom bij verschikkelijk veel verschillende soorten bedrijven.
Ligt wel aan het beroep denk ik, ken een oud schilder met een bedrijf dat gewoon goed liep.
Meneer houd van leuke auto’s maar heeft een stap terug gedaan destijds voor de zakelijke auto ivm opmerkingen “oh, kan wel wat korting af toch met zon auto”.

Nederlanders gunnen elkaar helaas niet zoveel. Of het nou egoïsme is of jaloezie.. oprecht blij zijn voor iemand zijn succes blijft een ding hier 8)7

• SowCrazy_
Blucky schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:16:
[...]

Wat is hier de status van? Ik ben wel benieuwd...
Helaas vergeten na te vragen, zal ze morgen even bellen.
JB076 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:40:
Ah, een brief over de definitieve gordelfix. Het mocht ook wel een keer.

Mag hopen dat er enige coulance omtrent vervangend vervoer mogelijk is.
Tegen mij werd gezegd dat, wanneer ik de brief binnen krijg, de afspraak zoon 15 minuutjes max half uur duurt.

• Engineer Stewie
azz_kikr schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:15:
[...]

Hier dan toch niet, in de wijkjes hier zie je de ene arteon naast de andere. Ofwel staat er arteon op oprit, ofwel een volvo.

Arteon is gewoon de vervznger van passat in de bedrijfswagen (non break sectie dan).
De Arteon is in lease dan ook voordeliger dan de passat, bij ons dan toch.
Hier was het Arteon < Passat < Superb, met de Arteon dus het goedkoopst.
Enkel heeft de Arteon een veel hogere catalogusprijs wat VAA (bijtelling) duur maakt met 275€ bruto, maar al bij al veel auto voor relatief weinig :+ .

Nu met WLPT is de lijst leuker met een goed aangeklede BMW 5 erop, als ik over 3 jaar moet kiezen zal die wel weer weg zijn...

Bij mij in de buurt heb je weinig bedrijfswagens aangezien ik in een streek leef met weinig werk gelegendheid en 80% is dan nog gewoon productie. Ik werk niet voor niets 75 en 90km verder...

Mijn buurman is net als ik ook industrieel ingenieur (MSc.) en die rijdt met een Golf 7,5 maar wel zelf gekocht (hoger brutoloon icm treinabbo). Mijn (veel oudere) buurvrouw rijdt met een Ford b-max.
Dus 2/3de van de straat rijdt met VW _/-\o_ .

[ Voor 22% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-11-2018 06:48 ]

• Tylen

Tylen

Wat? €275,- zijn de leasekosten per maand???

• RodeStabilo
  • Niet online
[...]

In Nederland wil ik nog wel eens 'dat soort' auto's door de ovi database van de RDW gooien. Staan altijd zakelijk geregistreerd. Dan weet ik genoeg hoor. Aan de andere kant vragen mensen ook wel eens aan me of mijn nieuwe auto een lease is. Stukje afgunst naar mijn idee omdat het hebben van geld in Nederland blijkbaar een dingetje is waar ze niet zo goed mee om kunnen gaan. Alsof mensen zichzelf dan beter voelen als het maar een lease is.

[ Voor 27% gewijzigd door RodeStabilo op 29-11-2018 08:13 ]

• Rainesh
RodeStabilo schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:59:
[...]

In Nederland wil ik nog wel eens 'dat soort' auto's door de ovi database van de RDW gooien. Staan altijd zakelijk geregistreerd. Dan weet ik genoeg hoor. Aan de andere kant vragen mensen ook wel eens aan me of mijn nieuwe auto een lease is. Stukje afgunst naar mijn idee omdat het hebben van geld in Nederland blijkbaar een dingetje is waar ze niet zo goed mee om kunnen gaan. Alsof mensen zichzelf dan beter voelen als het maar een lease is.
100% herkenbaar...... :X

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Tja, lease, het is een stukje duurder maar voor het gemak betaal ik dan wel wat extra....

Zo die discussie ook weer gepareerd. (Voor wie het belangrijk vindt - en ik meen het nog ook. Lease is meestal duurder dan prive rijden)

alles kan off-topic

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:49
Sinds eind juli ook in het bezit van een Golf 7.5 variant highline 130PK benzine. (Ondertussen wel 25K verder).

Hier heb ik wel een paar vraagjes over, zoals wie je aan de lijn krijgt als je de serviceknop of infoknop indrukt en loopt dit dan via je eigen telefoon of het sim-kaart van Car-net (welke in de auto al ingebouwd zit)

Nu het in de ochtend wat kouder wordt, hoe krijg je het interieur met climatronic het snelst op temperatuur? Is dat op max zetten of is er een andere manier?

Soms heb ik wel met de navigatie in het AID grote symbolen krijg, alle POI's ineens erin heb staan of bij het starten van de auto dat de navigatie blijft staan. Ik hou het maar even bij een bugje in de software en hopelijk is het bij de volgende update van de kaarten opgelost.

4800Wp - 225° ZW - 12°

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11 12:58

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Padje87 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:05:
Nu het in de ochtend wat kouder wordt, hoe krijg je het interieur met climatronic het snelst op temperatuur? Is dat op max zetten of is er een andere manier?
Verwarming pas aan doen als de motor warm is, dan krijg je het interieur het snelste van koud naar warm... O-)
Zonder dollen maar dit is het antwoord op je vraag. In mijn ervaring is koude motor en climatronic al aanzetten geen combinatie om snel wel warmte in je interieur te krijgen.

Aan de andere kant helpt op max zetten zodra de motor warm is inderdaad wel. Ik merk het zelf ook dat het wel even duurt als je de climatronic aan zet smorgens, even op max is dan wel lekker :)

www.youtube.com/DerOllie

• RodeStabilo
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:51:
Lease is meestal duurder dan prive rijden)
Privé lease misschien maar zakelijk niet hoor. Wel als je het gaat vergelijken met een oude tweedehands wagen. Maar met dezelfde wagen privé aanschaffen echt niet. Ten eerste heb je de aanschaf (dat moet uberhaupt al voor je mogelijk zijn), verzekering, onderhoud, mrb, afschrijving. Die heb je zakelijk al niet. Tel daar de gratis brandstof nog eens bij op en maak het plaatje compleet.

In dit soort discussies heb ik wel eens gehoord dat leasers minder bruto salaris krijgen. Ik ken echt niemand die vrijwillig salaris inlevert voor zoiets. Iedereen zit dit als exta.

Dus nee, ik ga echt liever zakelijk leasen dan 40K aftikken bij een dealer.

• Ankona
RodeStabilo schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:25:
[...]

Privé lease misschien maar zakelijk niet hoor. Wel als je het gaat vergelijken met een oude tweedehands wagen. Maar met dezelfde wagen privé aanschaffen echt niet. Ten eerste heb je de aanschaf (dat moet uberhaupt al voor je mogelijk zijn), verzekering, onderhoud, mrb, afschrijving. Die heb je zakelijk al niet. Tel daar de gratis brandstof nog eens bij op en maak het plaatje compleet.

In dit soort discussies heb ik wel eens gehoord dat leasers minder bruto salaris krijgen. Ik ken echt niemand die vrijwillig salaris inlevert voor zoiets.

Dus nee, ik ga echt liever zakelijk leasen dan 40K aftikken bij een dealer.
Jaren lang prive gereden waar lease de standaard was. Prive rijden was voordeliger. Geen bijtelling en altijd het leasebudget als extra salaris gekregen (deels netto, 19c/km)

Vooral de bijtelling maakt leasen duur en het feit dat alle risico's ingedekt moeten zijn.

alles kan off-topic

• RodeStabilo
  • Niet online
We vergelijken verkeerd denk ik. Als je in zo'n situatie niet een vergelijkbare auto nieuw koopt waar je collega's misschien wel in rijden snap ik ook wel dat het met extra bruto salaris goedkoper is.

Stel je voor dat ik een nieuwe auto van 40K koop bij de dealer met privégeld, en m'n buurman least deze exact zelfde auto met 22% bijtelling, of misschien wel minder. Dan is hij echt een pak beter uit dan ik dat ben. Hij heeft immers niet de kostenposten die ik wel heb. Dat is mijn punt.

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 29-11-2018 09:33 ]

• Engineer Stewie
Bwa, ik ben belg en dan is lease wel heel voordelig.
Heb het voor mezelf ook uitgerekend.
Ik krijg brutoloon + wagen (en andere voordelen) en die kost mij 140€ netto dat ik mis voor bijtelling.

Ik kan mijn leasebudget laten uitbetalen maar van 625€ schiet er amper 200€ over, vermeerderd met 140€ is dat 340€ netto.
Omdat ik leasebudget laat uitbetalen kan ik mijn prive auto niet inbrengen in de persoonsbelasting noch kilometervergoesing krijgen, anders had je nog wat voordeel daar.

Geef mij dan maar de Arteon R-line incl tankkaart, winterbandenregeling etc. 340€ voor dergelijke wagen en gemoedsrust (stuk is stuk...) heb ik wel over. Tanken is ook 2 x 100€ per maand tegenwoordig, dus eigenlijk heb je 140€ afschrijving, belasting, verzekering en onderhoud per maand.

Ik doe momenteel 35-40k km per jaar maar ooit zijn dat er 60 k km geweest.
Probeer over 3 jaar maar eens een 2.0 diesel van 1700kg te slijten 😂.

• Ankona
Engineer Stewie schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:50:
Bwa, ik ben belg en dan is lease wel heel voordelig.
Grrr hou je mond :(

:+

alles kan off-topic

• Rainesh
Padje87 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:05:
Sinds eind juli ook in het bezit van een Golf 7.5 variant highline 130PK benzine. (Ondertussen wel 25K verder).

Hier heb ik wel een paar vraagjes over, zoals wie je aan de lijn krijgt als je de serviceknop of infoknop indrukt en loopt dit dan via je eigen telefoon of het sim-kaart van Car-net (welke in de auto al ingebouwd zit)

Soms heb ik wel met de navigatie in het AID grote symbolen krijg, alle POI's ineens erin heb staan of bij het starten van de auto dat de navigatie blijft staan. Ik hou het maar even bij een bugje in de software en hopelijk is het bij de volgende update van de kaarten opgelost.
Even naar de dealer toe gaan en vragen of er firmware updates zijn voor je AID. Gewoon even de problemen melden :) Hoort gewoon onder garantie

• wackidth
Engineer Stewie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:26:
Van de leasemaatschappij mocht ik alle metaallak kleuren kiezen, dus ook Kurkuma yellow. Maar het bedrijf vind dat dan weet niet de juiste uitstraling hebben. Om dezelfde reden krijg je ook geen grotere velgen dan 18", behalve als ze standaard zijn (Zo zijn er Renaults met 20"standaard).
Maar zelf een setje 20"eronder kan dan weer wel.

Heb de hele discussie gevoerd vorig jaar, van Benzine ipv Diesel tot de kleuren. Ik kom praktisch nooit bij andere bedrijven en als ik er kom moet ik die in hartje Brussel ondergronds parkeren. Er hangt geen reclame van werkgever (of garage) op ed. Maar toch.

Ik zou me dan meer zorgen maken om het feit wat die personen denken dat uw ingenieurs tegenwoordig met wagens van 50-55k€ rondrijden (in België) dan over het uiteindelijke kleurtje van die bak :+.
Om diezelfde reden, dat het geen professionele uitstraling heeft. Mocht ik dus ook geen kurkuma Yellow. Ze hebben er zelfs een vergadering over gehouden Hahaha.
Sja want het kleurenpallet van een Golf is niet zo sprankelend.... Grijs grijs zilver zilver zwart.

Vind het een onzinrede. De eerste de beste Arteon is ook in yellow en daar stapt ook vaak driedelig pak uit.

Maar goed de werkgever bepaalt.

.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:11:
[...]
Sja want het kleurenpallet van een Golf is niet zo sprankelend.... Grijs grijs zilver zilver zwart.
Nou inderdaad ik zat laatst wat Golfjes en Leon's te vergelijken als mogelijke opvolgers voor mijn Passat, maar damn wat zijn die golfjes met name qua kleur saai, zelfs die enkele blauwe die er tussen zit is zo donkerblauw dat het weer saai wordt. De Leon ST FR staat met name om die reden op dit moment hoger op de wishlist.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• wackidth
Chaoss schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:17:
[...]

Nou inderdaad ik zat laatst wat Golfjes en Leon's te vergelijken als mogelijke opvolgers voor mijn Passat, maar damn wat zijn die golfjes met name qua kleur saai, zelfs die enkele blauwe die er tussen zit is zo donkerblauw dat het weer saai wordt. De Leon ST FR staat met name om die reden op dit moment hoger op de wishlist.
Daarom heb ik destijds ook de lichtblauwe golf 7 gekozen. Ben ff de naam kwijt. De Golfjes zijn er nooit in uitgesproken kleuren behalve eindelijk de gele.
Jammere is dat ik nu weer drie jaar in dezelfde auto ga rijden.
Omdat ze nodig achtte en 7.5 te maken. Sja ze moeten toch ergens bezuinigingen....

De enig twee kleuren die nog een beetje uitspringen "white silver" en "kurkuma Yellow" hebben ze er nu dus ook uitgehaald.

Die eclipse Orange Leon is een erg mooie kleur! Dacht dat de T-roc ook laatst in soortgelijke kleur zag rijden?

[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 29-11-2018 10:37 ]

.

• ArjenIsM3
wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:30:
[...]

Daarom heb ik destijds ook de lichtblauwe golf 7 gekozen. Ben ff de naam kwijt. Jammere is dat ik nu weer drie jaar in dezelfde auto ga rijden.
Omdat ze nodig achtte en 7.5 te maken. Sja ze moeten toch ergens bezuinigingen....

De enig twee kleuren die nog een beetje uitspringen "white silver" en "kurkuma Yellow" hebben ze er nu dus ook uitgehaald.

Die eclipse Orange Leon is een erg mooie kleur! Dacht dat de T-roc ook laatst in soortgelijke kleur zag rijden?
Vind zelf Mystery Blue en Desire Red van Seat mooie kleuren. Even geleden zelf een tijd naar een Ibiza 1.5 EVO FR gekeken en die zou ik zeker in desire red hebben besteld.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 09:46

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:30:
[...]
Daarom heb ik destijds ook de lichtblauwe golf 7 gekozen. Ben ff de naam kwijt. De Golfjes zijn er nooit in uitgesproken kleuren behalve eindelijk de gele.
Jammere is dat ik nu weer drie jaar in dezelfde auto ga rijden.

Ik koop altijd occasions, als ik zoek naar golfjes van 2012-2015, Eclipse Blue is de enige kleur die je wel eens op een Golf station tegen komt, en dat is imho nog een vrij saaie kleur.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• wackidth
Chaoss schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:02:
[...]

Ik koop altijd occasions, als ik zoek naar golfjes van 2012-2015, Eclipse Blue is de enige kleur die je wel eens op een Golf station tegen komt, en dat is imho nog een vrij saaie kleur.
Eclipse blue bestaat niet op een Golf....Pacific blue is de kleur die je bedoelt denk ik. Vond dat dan de minst saaie van grijs grijs zilver zilver zwart.

Maar hey... We hebben het natuurlijk ook wel over een saaie auto in het algemeen.

.

• Engineer Stewie
wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:11:

Vind het een onzinrede. De eerste de beste Arteon is ook in yellow en daar stapt ook vaak driedelig pak uit.

Maar goed de werkgever bepaalt.
Haha, als je een arteon in het weekend ziet en er stapt ene uit gekleed met korte broek of trainingsbroek en sneakers, it’s me.
Ik weiger apenpakjes aan te doen :).

• Scrtz
Engineer Stewie schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:26:
[...]

Haha, als je een arteon in het weekend ziet en er stapt ene uit gekleed met korte broek of trainingsbroek en sneakers, it’s me.
Ik weiger apenpakjes aan te doen :).
Poeh ja wat heb ik toch een hekel aan mensen die een blouse in de broek dragen of zelfs een heel pak buiten werktijd, dat zit toch uberhaupt niet lekker? Voelt voor mij altijd aan alsof je dan echt wat te bewijzen hebt ofzo, nee doe mij maar mijn sneakers en trainingsbroek inderdaad.

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-11 14:52
Iemand ervaring met Dyna blink ?

Dynamische knippers in de spiegels ?

Ik twijfel om een setje te bestellen , vind die achterlichten een beetje achterlijk duur (550/600) ...

En die voor de spiegels heb je al tussen de 50/100 euro dat is wel een leuke mod zegmaar

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Chaoss schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:17:
[...]

Tornado Rot niet leverbaar op de uitvoering waar je naar kijkt? Zeker met R-line ziet zo'n 'normale' Golf dan best opvallend uit.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• GerCor

GerCor

glydoscoop schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:58:
Iemand ervaring met Dyna blink ?

Dynamische knippers in de spiegels ?

Ik twijfel om een setje te bestellen , vind die achterlichten een beetje achterlijk duur (550/600) ...

En die voor de spiegels heb je al tussen de 50/100 euro dat is wel een leuke mod zegmaar
https://gathering.tweaker...message/53963983#53963983

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 20:44
Kuusj schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:00:
[...]

Tornado Rot niet leverbaar op de uitvoering waar je naar kijkt? Zeker met R-line ziet zo'n 'normale' Golf dan best opvallend uit.
Tornado rood is "uni" kleur; veel lease bedrijven eisen metallic lak.
Volgend jaar is wel Cranberry red metallic in het kleurenpallet.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-11 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

C-sharp schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:06:
[...]

Tornado rood is "uni" kleur; veel lease bedrijven eisen metallic lak.
Volgend jaar is wel Cranberry red metallic in het kleurenpallet.
Wat een onzin eigenlijk 8)7

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Engineer Stewie
Scrtz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:54:
[...]

Poeh ja wat heb ik toch een hekel aan mensen die een blouse in de broek dragen of zelfs een heel pak buiten werktijd, dat zit toch uberhaupt niet lekker? Voelt voor mij altijd aan alsof je dan echt wat te bewijzen hebt ofzo, nee doe mij maar mijn sneakers en trainingsbroek inderdaad.
Binnen werktijd ook niet hoor. Maar dan ga ik iets netter gekleed met jeans, soms een hemdje maar meestal een trui.
Soms zie je mensen mij aanstaren, denk dat ze iets anders verwachten bij een Arteon als iemand van de boerenbuiten om het zo te zeggen.

• wackidth
Ik zal verder mijn mond maar houden.... Trainingspakken.. Korte broeken... Sneakers... :) :) VW E-Golf McDrive editie
Erg typerend... Haha

[ Voor 22% gewijzigd door wackidth op 29-11-2018 13:28 ]

.

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Mijn eerste keer op dit sub-forum, maar ik hoor vanaf ergens binnen 2 weken officieel bij de club.
Heb vanmorgen de trekker overgehaald en een jong gebruikte Polo GTI 2018 op de kop getikt.
Mijn eerste "echte' auto, aangezien ik nu in een High Up! met 68pk rijd.

Kleur Deepblack Pearl.
04/2018, 9.000km op de teller.
200pk met DSG-6 automaat.

Afbeeldingslocatie: https://edge.pxcrush.net/car/dealer/3hhvsaquebx57dngrc55p2zz7.jpg
Stock photo want de dealer was erg snel met het offline halen van de advertentie.

Bij de dealer als demonstratie auto gebruikt en dus behoorlijke uitrustingslijst:
Milton Keynes 7,5 J x 17 (die ik zelf nog ga vervangen voor de Brescia!)
Adaptive cruise control tot 210 km / u
Parkeerhulp en sensoren
Climatronic
LED-koplampen
Multifunctioneel sportstuur in leder met schakelpaddles
Composition Media (met navigatie ingebouwd)
Stoelverwarming voor
Volkswagen Media Control
2 USB-aansluitingen voor
App-connect
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmd
LED sfeerverlichting (1-kleurig)
Sportstoelen voor
Verlengde garantie, looptijd van 2 jaar, maximale totale kilometerstand 80.000 km,
Hill-assist
Rijprofiel selectie
Climatronic 2-zone
Achteruitrijcamera
Zijruiten verduisterd achter de achterruit
Licht-en-zicht pakket
Mistlampen bochtverlichting
Regensensor
Bandenspanningscontrole

Enige noemenswaardige opties die er niet opzitten zijn Beats Audio, Zonnedak en Keyless-Go.

Kan niet wachten, maar zal toch even een week of 2 geduld moeten hebben voordat ik er echt zelf mee onderweg kan. Belangrijk voor mij was dat er geen sport-onderstel onder zou zitten want ik haat het als je overal overheen stuitert. Heb een daily commute van 120km, waarvan 80% snelweg dus comfort is belangrijk.

Ook wilde ik persé een AID. Maar dat heeft dan weer alleen zin als je ook de ingebouwde navigatie hebt.
Alleen dan kun je je navigatie op de AID gebruiken. Indien je werkt met zaken als App-Connect dan is de navigatie niet weer te geven op de AID en daarmee is de AID ook bijna nutteloos vind ik.

Derde belangrijke eis was dat er ACC op zou zitten. Ik rijd elke dag 120km woonwerk verkeer en kom genoeg files tegen.

[ Voor 29% gewijzigd door DutchManticore op 29-11-2018 13:45 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Engineer Stewie
wackidth schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:26:
Ik zal verder mijn mond maar houden.... Trainingspakken.. Korte broeken... Sneakers... :) :) VW E-Golf McDrive editie
Erg typerend... Haha
Maar wel Master of Science degree, dikke Arteon R-line op de ruime oprit van zijn nieuwbouwwoning (open bebouwing, doodlopende straat van 2016), BMC full suspension MTB met een prijskaartje waar veel mensen een wagen van kopen in de tuinberging en dat allemaal op zijn eentje.
Als je het nadoet mag je gerust commentaar leveren op mijn vrijetijds kleding .
Ik voel me graag op mijn gemak in het weekend en een vlek oid als ik met mijn zoontje aan het spelen zijn interesseert me dan ook geen hol.

Erg typerend, zo vooringenomen mensen :+

@DutchManticore Vet, heb je geen schrik om een wat afgetrapt exemplaar te krijgen? Ik weet namelijk hoe ik auto's ga testen...

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-11-2018 13:36 ]

• DutchManticore
Engineer Stewie schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:35:
[...]

@DutchManticore Vet, heb je geen schrik om een wat afgetrapt exemplaar te krijgen? Ik weet namelijk hoe ik auto's ga testen...
Testritten worden altijd samen met medewerker van de dealer uitgevoerd bij deze dealer.Juist om dit soort aftrap-testritjes te voorkomen.

Daarnaast ken ik de directie van de dealer persoonlijk dus mochten er echt gekke dingen zijn die niet binnen de (uitgebreide) garantie vallen dan valt er vast iets te regelen.

Dus nee, geen zorgen aan mijn kant.

En natuurlijk wil ik de auto zelf dalijk ook wel eens op z'n staart trappen.
Ik ben een hele rustige rijder in mijn daily commute, maar ik vind het ook erg leuk om flink te accelereren op de plekken waar dat kan. Woon 5km van de Duitse grens af dus hij zal ook de nodige Autobahn kilometers zien.

[ Voor 24% gewijzigd door DutchManticore op 29-11-2018 13:59 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• Famous
DutchManticore schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:34:
Mijn eerste keer op dit sub-forum, maar ik hoor vanaf ergens binnen 2 weken officieel bij de club.
Heb vanmorgen de trekker overgehaald en een jong gebruikte Polo GTI 2018 op de kop getikt.
Mijn eerste "echte' auto, aangezien ik nu in een High Up! met 68pk rijd.

Kleur Deepblack Pearl.
04/2018, 9.000km op de teller.
200pk met DSG-6 automaat.

[Afbeelding]
Stock photo want de dealer was erg snel met het offline halen van de advertentie.

Bij de dealer als demonstratie auto gebruikt en dus behoorlijke uitrustingslijst:
Milton Keynes 7,5 J x 17 (die ik zelf nog ga vervangen voor de Brescia!)
Adaptive cruise control tot 210 km / u
Parkeerhulp en sensoren
Climatronic
LED-koplampen
Multifunctioneel sportstuur in leder met schakelpaddles
Composition Media (met navigatie ingebouwd)
Stoelverwarming voor
Volkswagen Media Control
2 USB-aansluitingen voor
App-connect
Buitenspiegels elektrisch verstelbaar en verwarmd
LED sfeerverlichting (1-kleurig)
Sportstoelen voor
Verlengde garantie, looptijd van 2 jaar, maximale totale kilometerstand 80.000 km,
Hill-assist
Rijprofiel selectie
Climatronic 2-zone
Achteruitrijcamera
Zijruiten verduisterd achter de achterruit
Licht-en-zicht pakket
Mistlampen bochtverlichting
Regensensor
Bandenspanningscontrole

Enige noemenswaardige opties die er niet opzitten zijn Beats Audio, Zonnedak en Keyless-Go.

Kan niet wachten, maar zal toch even een week of 2 geduld moeten hebben voordat ik er echt zelf mee onderweg kan. Belangrijk voor mij was dat er geen sport-onderstel onder zou zitten want ik haat het als je overal overheen stuitert. Heb een daily commute van 120km, waarvan 80% snelweg dus comfort is belangrijk.
Netjes, gefeliciteerd!

Ik had het trouwens ook wel geweten en direct even JMtuning gebeld :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rEKxdsnp0dcVsS8t0uHnVOuQ/full.png

• DutchManticore
Famous schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:45:
[...]

Netjes, gefeliciteerd!

Ik had het trouwens ook wel geweten en direct even JMtuning gebeld :D
[Afbeelding]
Ik heb nog nooit van JMtuning gehoord eerlijk gezegd. :X
En ik wil ook absoluut geen schreeuw apparaat van mijn Polo maken.
Ik moet er ook mee langs klanten dus tenzij ze er ook een elektrische vlinderklep oid inzetten hoef ik geen RVS uitlaat haha.

Maandag krijg ik te horen wanneer de auto rijklaar is.
Als dat snel al is, neem ik zeker contact op om te kijken wat de vergoeding inhoudt.

[ Voor 11% gewijzigd door DutchManticore op 29-11-2018 13:51 ]

• GerCor

GerCor

[...]

Maar wel Master of Science degree, dikke Arteon R-line op de ruime oprit van zijn nieuwbouwwoning (open bebouwing, doodlopende straat van 2016), BMC full suspension MTB met een prijskaartje waar veel mensen een wagen van kopen in de tuinberging en dat allemaal op zijn eentje.
Ik voel me graag op mijn gemak in het weekend en een vlek oid als ik met mijn zoontje aan het spelen zijn interesseert me dan ook geen hol.

Deze mis ik nog, in de middenconsole.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dwpIgbzdKFS7FL9Tah1kQpi9/full.jpg

Engineer Stewie. Je moet het allemaal niet zo letterlijk en persoonlijk opvatten. Het is een luchtig topic waar een gemeen grapje op zijn tijd moet kunnen. Mensen zijn tegenwoordig zo snel beledigt.

Kijk, je kunt iets schrijven. Iemand leest iets, vindt daar iets van maar is helemaal niet wat de schrijver heeft willen zeggen. In gesproken taal hoef je de klemtoon maar anders uit te spreken en de boodschap is ineens heel anders.

Ik kreeg laatst ook een berichtje van een moderator. Kon ik op reageren maar zie het nut er niet van in. Ik bedoel iets maar sommige mensen op dit forum lezen het totaal anders dan ik heb bedoeld en voelen zich beledigt en/of aangevallen. Het is niet anders.

Misschien kan ik het het beste zo uitleggen. De schrijver bedoelt iets maar er staat toch echt totaal iets anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J0d2Qf1yXwHprWqDZfGo0hn5/full.jpg

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik weet namelijk hoe ik auto's ga testen...
Lekker aftrappen dus. Is toch niet van jezelf.... wat maakt het uit.
Sorry kan echt heel slecht tegen die mentaliteit. Ik hoop echt dat je het anders bedoelt maar je komt wel zo over.

Overigens precies de reden dat ik geen ex-leasebakken en/of demo-modellen wil. Dan betaal ik wel wat extra voor een nieuwe.
Hebben ze in het Engels een mooi spreekwoord voor. "It takes one to know one" . Safety smiley erbij? :+

[ Voor 28% gewijzigd door RodeStabilo op 29-11-2018 13:58 ]

• DutchManticore
RodeStabilo schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:51:
[...]

Lekker aftrappen dus. Is toch niet van jezelf....
Sorry kan echt heel slecht tegen die mentaliteit. Ik hoop dat je het anders bedoelt maar je komt wel zo over.

Overigens precies de reden dat ik geen ex-leasebakken en/of demo-modellen wil. Dan betaal ik wel wat extra voor een nieuwe.
Ik snap dat ook niet. Ben op spullen die niet van mij zijn altijd veel zuiniger dan die van mijzelf 8)7

Maar even los daarvan, hoeveel verhalen hoor je van mensen die een ex-lease of ex-demo auto gekocht hebben en er vervolgens veel problemen mee hebben? In ieder geval in mijn kennissen kring zijn die verhalen heel erg zeldzaam.

Onderhoud is alles, en als dat ergens goed gebeurt is het bij een erkend VW dealer.

• wackidth
[...]

Ohhhhh Wouwie moet ik nu echt tegen je opkijken?? Zielig..... Aanzien tov spulletjes.

Dit (jouw reactie) en het aftrappen van testrit auto's bevestigd nog des te meer het typerende gedrag. Had ik het toch goed... 😜

En idd laten we het lekker luchtig houden....

@DutchManticore Mooie nette Polo gefeliciteerd

[ Voor 7% gewijzigd door wackidth op 29-11-2018 14:10 ]

.

• Tylen

Tylen

Engineer Stewie schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:21:
[...]

Binnen werktijd ook niet hoor. Maar dan ga ik iets netter gekleed met jeans, soms een hemdje maar meestal een trui.
Soms zie je mensen mij aanstaren, denk dat ze iets anders verwachten bij een Arteon als iemand van de boerenbuiten om het zo te zeggen.
Heel herkenbaar alleen draag ik niet niet eens een hemdje tijdens werk. Ik loop 100% van mijn tijd in T-shirts met spijkerbroeken en sneakers.. Mensen huren mij in voor de expertise niet voor hoe ik eruit zie (Dan kom ik helemaal niet meer aan het werk).

Ps. Mijn MTB moet nog even wachten, fucking uitverkocht :(

[ Voor 47% gewijzigd door Tylen op 29-11-2018 14:07 ]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Tylen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:03:
[...]

Heel herkenbaar alleen draag ik niet niet eens een hemdje tijdens werk. Ik loop 100% van mijn tijd in T-shirts met spijkerbroeken en sneakers.. Mensen huren mij in voor de expertise niet voor hoe ik eruit zie (Dan kom ik helemaal niet meer aan het werk). Altijd leuk als ik uit mijn te dure BMW stap naast de manager in driedelig pak in zijn golfje 8)

Ps. Mijn MTB moet nog even wachten, fucking uitverkocht :(
* parkeert touareg V10 naast beiden *

Enjoy the shadow boys :+

(Niet binneninkijken, nogal afgeleefd vanbinnen :'( )

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Tylen

Tylen

azz_kikr schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:12:
[...]

* parkeert touareg V10 naast beiden *

Enjoy the shadow boys :+

(Niet binneninkijken, nogal afgeleefd vanbinnen :'( )
Size doesn't matter ;) It is still a VW :P

* Tylen rent snel weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 29-11-2018 14:14 ]

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:14:
[...]

Size doesn't matter ;) It is still a VW :P

* Tylen rent snel weg.
Wacht ff. Kom eens even terug. Hoe zit dat nou met dat gepiep van de BMW remmen? >:)

• Tylen

Tylen

GerCor schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:19:
[...]

Wacht ff. Kom eens even terug. Hoe zit dat nou met dat gepiep van de BMW remmen? >:)
Man man man wat een kut auto, Ik mis mijn Audi tijd ;)

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:20:
Man man man wat een kut auto, Ik mis mijn Audi tijd ;)
Ik lach me kapot.

@Famous had een order geplaatst en reed met pops en bangs het parkeerterrein af en jij komt er net aanrijden met piepende remmen.

Zegt die directeur tegen zijn secretaresse. 'Doe even 2 extra chocoladeletters bestellen voor die jongens. De ene heeft zijn uitlaat kapot en die andere zijn remmen'.

_O- _O-

Pagina: 1 ... 79 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS