Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.778 views

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-11 14:29
arnoldbeekman schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:51:
[...]

Goede vraag, hoe zie ik wat voor facelift het is? Lane assist lijkt goed te werken maar ja ik kom van een golf 6 zonder dus of het ook echt goed weet ik niet.
Kun je een foto van je systeem posten?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Wachtend op mijn Golf 2018 mezelf eens ingelezen wat voor technieken er in zitten. App connect en de mijn Volkswagen app.....

Er zijn een hoop mensen tegen Google en Google maps met de optie tijdlijn welke precies kan zien waar je bent geweest.

Maar mijn volkswagen app is precies hetzelfde. In feite zit er een track and trace kastje in je auto van het bedrijf Mind.... Een Pon onderneming.... Die van alles met jou gegevens kan doen.

Het is zelfs zo dat je werkgever / leasemij. ook deze gegevens kan/mag inzien. Indien het een zakelijke auto betreft.

Ik weet iig al dat ik het niet ga gebruiken.... Volgens mij heeft deze optie alleen Nederlandse VW's?

.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:21
wackidth schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:41:
Wachtend op mijn Golf 2018 mezelf eens ingelezen wat voor technieken er in zitten. App connect en de mijn Volkswagen app.....

Er zijn een hoop mensen tegen Google en Google maps met de optie tijdlijn welke precies kan zien waar je bent geweest.

Maar mijn volkswagen app is precies hetzelfde. In feite zit er een track and trace kastje in je auto van het bedrijf Mind.... Een Pon onderneming.... Die van alles met jou gegevens kan doen.

Het is zelfs zo dat je werkgever / leasemij. ook deze gegevens kan/mag inzien. Indien het een zakelijke auto betreft.

Ik weet iig al dat ik het niet ga gebruiken.... Volgens mij heeft deze optie alleen Nederlandse VW's?
PON geeft in de app aan dat het enige dat ze zien is jou km stand, auto model, onderhoud en contactgegevens. Bij bv pech kun je dan je locatie delen. Rest is allemaal alleen voor jou zelf. Ze mogen ook niet zomaar dingen doen met jou gegevens.

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 07:29
Wordt weer hobbyen de komende tijd.. Nieuwe voorruit gereed maken voor lane assist 8)7

nieuwe voorruit

spiegel houder eraf, zwarte cirkel weg schuren, Lane assist houder erop plakken, RLS houder monteren en randen zwart primeren zodat het OEM lijkt :X

• wackidth
Scrtz schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:56:
[...]

PON geeft in de app aan dat het enige dat ze zien is jou km stand, auto model, onderhoud en contactgegevens. Bij bv pech kun je dan je locatie delen. Rest is allemaal alleen voor jou zelf. Ze mogen ook niet zomaar dingen doen met jou gegevens.
Goed de kleine lettertjes gelezen?? En weleens gezien hoeveel en welke bedrijven onder Pon vallen?
Ik weet heus wel privacy anno 2018 stelt niet veel voor maar toch.... Track and trace in de auto gaat net te ver.

.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wackidth schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:06:
[...]

Goed de kleine lettertjes gelezen?? En weleens gezien hoeveel en welke bedrijven onder Pon vallen?
Ik weet heus wel privacy anno 2018 stelt niet veel voor maar toch.... Track and trace in de auto gaat net te ver.
Dit was in 2014 voor mij al de rede om die "App Connect / CarNet" optie niet te bestellen op m'n leasewagen. Dat de LM achteraf kan zien waar ik getankt heb is al méér dan genoeg info voor ze. M'n werkgever weet ook zónder aparte software op m'n telefoon tóch wel waar ik uithang als z'n m'n telefoon(s) traceren/uitpeilen :o

Ik ben al eens met VCDS door alle data van m'n auto aan het grasduinen gegaan om te kijken of het niet tóch toevallig ergens bijgehouden werd zodat die data tijdens een onderhoudsbeurt alsnog van de auto afgehaald kan worden maar heb daar toen niets kunnen vinden. (Een lekke band blijft bijvoorbeeld wél zichtbaar als zijnde historische storing, ook als je 'm in de GUI van de auto gecleared hebt middels een reset van de sensoren. Die melding moet je daarna dus ook nog écht als storing wissen middels bijv. VCDS).

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 22-11-2018 11:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

wackidth schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:06:
Als het een lease-auto (bedrijfsauto dus) betreft zou ik er geen enkele moeite mee hebben. Ons bedrijf gebruikt telefoonsoftware zodat de werkgever precies kan zien waar je bent. Of dat nou rijdend is in de auto of lopend.

Prima, onder werktijd.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• wackidth
GerCor schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:23:
[...]

Als het een lease-auto (bedrijfsauto dus) betreft zou ik er geen enkele moeite mee hebben. Ons bedrijf gebruikt telefoonsoftware zodat de werkgever precies kan zien waar je bent. Of dat nou rijdend is in de auto of lopend.

Prima, onder werktijd.
Onder werktijd.... Maar privé wordt er ook gelogd door VW

Sja je moet er maar tegen kunnen. Zou niets voor mij zijn. Ligt er ook aan in welke branche en functie.

Big brother is watching you.

[ Voor 5% gewijzigd door wackidth op 22-11-2018 11:07 ]

.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

wackidth schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:07:
Onder werktijd.... Maar privé wordt er ook gelogd door VW

Sja je moet er maar tegen kunnen. Zou niets voor mij zijn. Ligt er ook aan in welke branche en functie.

Big brother is watching you.
Het is een ingewikkeld iets. Kijk, je rijdt in een leaseauto. Dat is per definitie niet jouw auto. En wat je privé doet moet ook niet per se in die leaseauto. Het mag, maar moet niet. Een werkgever is verantwoordelijk voor zijn werknemers. Het (Big Brother) heeft zijn voordelen en zijn nadelen.

Zwager van mij kreeg een bekeuring thuis. Blijkbaar een auto met zijn kenteken. Hij kon dat geloofwaardig aantonen door zijn agenda te overleggen aan de opsporingsdienst.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:05:
[...]

Het is een ingewikkeld iets. Kijk, je rijdt in een leaseauto. Dat is per definitie niet jouw auto. En wat je privé doet moet ook niet per se in die leaseauto. Het mag, maar moet niet. Een werkgever is verantwoordelijk voor zijn werknemers. Het (Big Brother) heeft zijn voordelen en zijn nadelen.

Zwager van mij kreeg een bekeuring thuis. Blijkbaar een auto met zijn kenteken. Hij kon dat geloofwaardig aantonen door zijn agenda te overleggen aan de opsporingsdienst.
Spannend verhaal.... :9

Slechte opsporingsdienst want wie zegt er dat zijn auto die dag ook daadwerkelijk op de plek was waar hij z'n agenda afspraak had? Voor hetzelfde geld had 'ie z'n auto die dag uitgeleend aan z'n vrouw.... :+

"Gelukkig hebben we de foto's nog" (en ook van een leasewagen kun je die als berijder gewoon opvragen middels je BSN / MijnOverheid).

• wackidth
GerCor schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:05:
[...]

Dat is dus niet waar wat je schetst. Wettelijk heeft de werkgever geen recht op gps gegevens buiten werktijd om.

https://www.security.nl/p...acker+in+auto+inbouwen%3F

.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

wimmel_1 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:15:
[...]

Spannend verhaal.... :9

Slechte opsporingsdienst want wie zegt er dat zijn auto die dag ook daadwerkelijk op de plek was waar hij z'n agenda afspraak had? Voor hetzelfde geld had 'ie z'n auto die dag uitgeleend aan z'n vrouw.... :+
Inderdaad, dus kunnen aantonen dat jij daar niet hebt gereden is nogal wat werk.
"Gelukkig hebben we de foto's nog" (en ook van een leasewagen kun je die als berijder gewoon opvragen middels je BSN / MijnOverheid).
Die foto's komen van de opsporingsdienst. Zijn auto was destijds een grijze Audi A4. De auto met het valse kenteken ook.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 19:12
Ik heb hier nog nieuwe whitevision liggen, sinds ik LED heb niet meer nodig. Die mag je wel hebben?

• GerCor
  • Nu online

GerCor

YoGi_Berra schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:43:
[...]

Ik heb hier nog nieuwe whitevision liggen, sinds ik LED heb niet meer nodig. Die mag je wel hebben?
Dat is heel lief <3 .

Over een uurtje kan ik de lampjes ophalen. Ik had ze gisteravond direct al besteld. Deze hebben trouwens een 'levensduur' van slechts 200 branduren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/k8BH5V5pmyz7jFd4KQllIOHS/full.png

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 22-11-2018 13:55 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor

Ik heb vorig jaar in mijn Golf, rond de zelfde tijd als dat jij jouw lampjes vervangen hebt, een paar Philips XTREME Vison H7 lampjes er in gezet welke volgens 't doosje een verwachte levensduur van 400 branduren hebben. Ik ben benieuwd of ik binnenkort ook die melding ga krijgen :+

400 branduren zegt niet zoveel in dit geval, het is meer het regelmatig automatisch áán/uit schakelen wat die lampjes in levensduur doet afnemen.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

wimmel_1 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:38:
@GerCor

Ik heb vorig jaar in mijn Golf, rond de zelfde tijd als dat jij jouw lampjes vervangen hebt, een paar Philips XTREME Vison H7 lampjes er in gezet welke volgens 't doosje een verwachte levensduur van 400 branduren hebben. Ik ben benieuwd of ik binnenkort ook die melding ga krijgen :+

400 branduren zegt niet zoveel in dit geval, het is meer het regelmatig automatisch áán/uit schakelen wat die lampjes in levensduur doet afnemen.
En dan krijg je vervolgens dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1Y95fTxC56eiE3ULhGLzMBMV/full.jpg

Al even contact gehad. 'Dat is niet handig, stuur maar terug'. Ik heb ze al in de auto zitten, melding is weg. Prima zo. (y)

• tolunaygul12
Na bijna anderhalf uur schuren met 800 grid schuurpapier en water is het meeste zwarte gedeelde weg..
Morgen verder afmaken en afmeten om de randen netjes zwart te maken.

voortgang lane assist.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
Heb gisteren mijn nieuwe Polo in ontvangst mogen nemen. Net als tijdens de proefrit een erg volwassen indruk. Het enige wat me een beetje zorgen baarde was dat het tijdens mijn eerste ritje naar verbrand rubber of plastic rook. Vooral van buiten, maar op momenten ook van binnen.

Op de terugweg echter niks meer van gemerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-11-2018 07:11 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• wackidth
Weet iemand hier hoe de communicatie verloopt met carnet / connect?

Zit er ergens een simkaart? Of verloopt dat via dab+.
En zou dat "mind" track and trace een apart kastje zijn? Of softwarematig?

.

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 09:58
tolunaygul12 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:01:
Na bijna anderhalf uur schuren met 800 grid schuurpapier en water is het meeste zwarte gedeelde weg..
Morgen verder afmaken en afmeten om de randen netjes zwart te maken.

[Afbeelding: voortgang lane assist.]
Gaaf hoor!

Vraag me toch altijd af bij mensen die zelf hun hele auto uit elkaar durven te trekken ... doe je dit ook als werk, of ben je gewoon heel handig? :+

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
wackidth schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:37:
Weet iemand hier hoe de communicatie verloopt met carnet / connect?

Zit er ergens een simkaart? Of verloopt dat via dab+.
En zou dat "mind" track and trace een apart kastje zijn? Of softwarematig?
Van allebei wat. Je kilometerstand, status van de handrem, storingen en al die gein is altijd op te vragen in de app. Dus daarvoor heeft de auto op een of andere manier zelf een dataverbinding. Maar om bijvoorbeeld navigatieadressen naar je Discover Media te sturen moet je een verbinding maken via je telefoon of zo'n 4G USB stick.

[ Voor 32% gewijzigd door JB076 op 23-11-2018 09:13 ]

• wackidth
Net Pon gebeld en het "track and trace" kastje kan er gewoon uit gehaald worden.

Wat ik dan ook direct laat doen.

Ze zeggen zodra de app niet is gekoppeld met een mailadres en auto logt hij niets..... Ja ja. Wij van WC eend

Maar dan vraag ik me toch af hoe de telefoon de gegevens krijgt. Als de boel gekoppeld is. Kan niet anders dat er een dataverbinding is met 4g netwerk.

EDIT;

Zie hier de module met dus een IMEI nummer met andere woorden verbonden met gsm netwerk. Dus kunnen waarschijnlijk gewoon bij de gegevens. Ook al heb je geen toestemming gegeven.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/29c8dwl.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door wackidth op 23-11-2018 10:05 ]

.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

wackidth schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:29:
Net Pon gebeld en het "track and trace" kastje kan er gewoon uit gehaald worden.

Wat ik dan ook direct laat doen.

Ze zeggen zodra de app niet is gekoppeld met een mailadres en auto logt hij niets..... Ja ja. Wij van WC eend

Maar dan vraag ik me toch af hoe de telefoon de gegevens krijgt. Als de boel gekoppeld is. Kan niet anders dat er een dataverbinding is met 4g netwerk.

EDIT;

Zie hier de module met dus een IMEI nummer met andere woorden verbonden met gsm netwerk. Dus kunnen waarschijnlijk gewoon bij de gegevens. Ook al heb je geen toestemming gegeven.

[Afbeelding]
Mooi speurwerk. (y)

Maar gelijk even een vraagje. Als je de module verwijdert, krijg je dan geen storingsmelding o.i.d.? Kun je die niet 'handiger' met VCDS deactiveren? En, nogmaals, bij een leaseauto? Wat vindt de eigenaar ervan als jij dat verwijdert? Gewoon nieuwsgierig hoor. Geen ervaring met LM.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 21:18
GerCor schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:23:
[...]

Prima, onder werktijd.
Zakelijke auto's bij ons op de zaak kun je binnen Nederland tanken op kosten van de werkgever + we hebben onbeperkt privé kilometers. Dan gaat het VW dus geen reet aan waar ik heen rij.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

FastFred schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:20:
Zakelijke auto's bij ons op de zaak kun je binnen Nederland tanken op kosten van de werkgever + we hebben onbeperkt privé kilometers. Dan gaat het VW dus geen reet aan waar ik heen rij.
Mee eens hoor, maar de gegevens zullen toch ergens opgeslagen moeten worden wil je het zelf kunnen opvragen. Dus, ik neem aan dat VW ergens een 'cloud' heeft gereserveerd waar jij je gegevens weer kunt opvragen. Ik denk zelf dat het VW ook geen reet kan schelen waar jij in je werk- en privétijd bent (geweest).

Voor zover ik weet moet je betalen voor die connectiviteitsdienst. Je moet je vervolgens ook eerst aanmelden.

Maar ik kan het mis hebben?

• wackidth
GerCor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:30:
[...]

Mee eens hoor, maar de gegevens zullen toch ergens opgeslagen moeten worden wil je het zelf kunnen opvragen. Dus, ik neem aan dat VW ergens een 'cloud' heeft gereserveerd waar jij je gegevens weer kunt opvragen. Ik denk zelf dat het VW ook geen reet kan schelen waar jij in je werk- en privétijd bent (geweest).

Voor zover ik weet moet je betalen voor die connectiviteitsdienst. Je moet je vervolgens ook eerst aanmelden.

Maar ik kan het mis hebben?
Nee je hoeft er niet voor te betalen. Is tegenwoordig standaard. In De rest van de wereld moet je idd een abbo. nemen.

Maar in dit geval betaald Pon het graag voor je. Want ze willen dolgraag weten wat je met de auto doet. Waarom hebben ze dan het bedrijfje Mind opgestart met hun eigen App. Welke geen enkel ander land heeft.

Pon kijkt graag naar je is mijn conclusie.

.

• Scrtz
JB076 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:12:
[...]

Van allebei wat. Je kilometerstand, status van de handrem, storingen en al die gein is altijd op te vragen in de app. Dus daarvoor heeft de auto op een of andere manier zelf een dataverbinding. Maar om bijvoorbeeld navigatieadressen naar je Discover Media te sturen moet je een verbinding maken via je telefoon of zo'n 4G USB stick.
Die discovery media en carnet gaat gewoon lokaal via wifi zover ik weet. Connected is inderdaad een aparte module en heeft verder vrijwel niks te doen met de rest van de auto. Zit idd een SIM kaartje of iets dergelijks in die data naar de server stuurt. Als je vervolgens inlogt kun je die data uitlezen, wordt dus ook hoogstwaarschijnlijk gewoon opgeslagen als je niet aangemeld bent.

• wackidth

.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Car-Net is wel wat anders dan de Connected App die VW NL aanbiedt.

• wackidth
RodeStabilo schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:18:
[...]

Car-Net is wel wat anders dan de Connected App die VW NL aanbiedt.
Ja en nee voor zo ver ik kan herleiden gaat het via dat Car-net kastje en haalt de app daar de gegevens uit.

.

• RodeStabilo
  • Niet online
wackidth schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 12:26:
[...]

Ja en nee voor zo ver ik kan herleiden gaat het via dat Car-net kastje en haalt de app daar de gegevens uit.
Er is geen car-net kastje aangezien dat v.z.i.w dat via een wifi-verbinding van je telefoon gaat, zie ook dit filmpje;

[YouTube: How to set up the Volkswagen Car-Net Guide and Inform system]

En mijn vorige auto had wel car-net maar geen app-module, daar moest ik nog 250 euro voor extra bijleggen om het in te laten bouwen.

En in m'n huidige auto heb ik die VW app wel maar gebruik ik geen carnet-functies.

Ik denk daarom dat je wat dingen door elkaar haalt.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 23-11-2018 13:05 ]

• wackidth
RodeStabilo schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:04:
[...]

Er is geen car-net kastje aangezien dat v.z.i.w dat via een wifi-verbinding van je telefoon gaat, zie ook dit filmpje;

[YouTube: How to set up the Volkswagen Car-Net Guide and Inform system]

En mijn vorige auto had wel car-net maar geen app-module, daar moest ik nog 250 euro voor extra bijleggen om het in te laten bouwen.

En in m'n huidige auto heb ik die VW app wel maar gebruik ik geen carnet-functies.

Ik denk daarom dat je wat dingen door elkaar haalt.
Okay duidelijk.... Of toch niet. Lijkt mij dat die diensten engiszins in elkaar verwoven zit.

Voor alle duidelijkheid mijnerzijds. Ik heb het hier over de "mijn volkswagen app" dat is het track and trace gedeelte van Pon.
Dus wellicht nog een kastje ergens. Rij van de week nog even naar mijn dealer voor alle duidelijkheid.

.

• Scrtz
Car-Net en Volkswagen Connected ofwel de 'mijn volkswagen app' staan volledig lost van elkaar, het zijn dus twee losse modules ja.

• JB076
Op mijn telefoon zijn het ook twee losse apps. Het lijkt ook of ze volledig los van elkaar zijn ontwikkeld. Andere GUI en andere manier van aanmelden (de een met een cijfercode, de ander met vingerafdruk).

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Scrtz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 13:40:
Car-Net en Volkswagen Connected ofwel de 'mijn volkswagen app' staan volledig lost van elkaar, het zijn dus twee losse modules ja.
'Mijn Volkswagen app' werkt toch met een module die je aansluit op de OBD2 poort? Module is inderdaad gratis, en dan begint het financieel leegzuigen. Ik heb al gelezen dat rittenadministratie € 99 kost en je, om de software te kunnen gebruiken, een abonnement moet afsluiten. Leuke marketing geneuzel. Je kunt bijvoorbeeld zien of jouw auto op de handrem staat. Ja, dat kan. Maar dan zeggen ze er niet bij dat die functie alleen werkt als je een elektronische handrem hebt.

Geen idee wie dat wil maar veel plezier ermee.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor Ik denk dat vooral verzekeraars behoorlijk in dat soort data geïnteresseerd zijn. Het is niet voor niets dat de ANWB nú korting geeft op de polis als je met zo'n module gaat rijden. Je kunt op basis van de uitgelezen data / parameters behoorlijk nauwkeurig bepalen hoe het rijgedrag van iemand is en daarmee ook gaan bepalen of zo iemand een verhoogd risico met zich mee kán brengen.

Over een paar jaar krijg je géén korting meer maar krijg je een "boete" als je NIET met zo'n soort connected device in je auto wenst te rijden.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 23-11-2018 14:28 ]

• Scrtz
GerCor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:15:
[...]

'Mijn Volkswagen app' werkt toch met een module die je aansluit op de OBD2 poort? Module is inderdaad gratis, en dan begint het financieel leegzuigen. Ik heb al gelezen dat rittenadministratie € 99 kost en je, om de software te kunnen gebruiken, een abonnement moet afsluiten. Leuke marketing geneuzel. Je kunt bijvoorbeeld zien of jouw auto op de handrem staat. Ja, dat kan. Maar dan zeggen ze er niet bij dat die functie alleen werkt als je een elektronische handrem hebt.

Nee dit wordt ingebouwd achter je tellerkast. Voor een auto die het nog niet heeft kost het 249 incl een X aantal jarig abbonnement, prijs van de verlenging is nog altijd onbekend volgens mij.

In het gros van de nieuwe auto's zit het echter al standaard ingebouwd.

Die rittenadministratie kon je eerst exporteren naar een XML bestand ofzo dacht ik, maar zie het niet meer terug in de app. Standaard houdt ie wel gewoon je ritten al bij en kun je die gewoon terug zien. Wat wel handig is is de koppeling met parkmobile, kun je laten starten en stoppen afhankelijk van je locatie.

• RodeStabilo
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:15:
[...]

Je laat je niet weerhouden door je gebrek aan kennis zie ik? Module is niet gratis en gaat ook niet via je OBD2-poort is gewoon weggewerkt, zit bij veel auto's af-fabriek er al in dus in de prijs verwerkt. Losse inbouw is 249 euro met een 2-jarig data-abonnement. Geen idee wat er daarna gebeurd eigelijk.

Rittenadminstratie? Geen idee. Rij hem niet zakelijk dus dat boeit me niet echt. Maar je hebt het niet nodig om je ritten geregistreerd te krijgen in je app. En het is natuurlijk niet alleen maar uitlezen van je handrem natuurlijk.

Ik betaal er naast de aanschaf van de auto verder niets voor. Of je het veilig genoeg vind, of je gelooft wat VW je beloofd qua privacy, tsjah. Dat zijn allemaal aannames. Als klant vind ik dat je daar op een bepaalde manier op moet/mag vertrouwen en anders moet je de auto met die module niet bestellen.

Goed. In de tussentijd hadden @Scrtz en ik hetzelfde gepost.

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 23-11-2018 14:25 ]

• GerCor
  • Nu online

GerCor

RodeStabilo schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:24:
[...]

Je laat je niet weerhouden door je gebrek aan kennis zie ik? Module is niet gratis en gaat ook niet via je OBD2-poort is gewoon weggewerkt, zit bij veel auto's af-fabriek er al in dus in de prijs verwerkt.
Zou het?

Wat is dit dan?

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 23-11-2018 14:31 ]

• Scrtz
Wij hebben het over de Nederlandse variant, heeft dus helemaal niks te maken met wat ze in het buitenland aanbieden.
https://www.volkswagen.nl...nsten/mijn-volkswagen-app

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Scrtz schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:33:
[...]

Wij hebben het over de Nederlandse variant, heeft dus helemaal niks te maken met wat ze in het buitenland aanbieden.
https://www.volkswagen.nl...nsten/mijn-volkswagen-app
Die had ik ook al 'doorgespit' maar nergens een plaatje van de module.

• Scrtz
GerCor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:34:
[...]

Die had ik ook al 'doorgespit' maar nergens een plaatje van de module.
Dat klopt omdat ie ingebouwd wordt.
quote: VW
Je Volkswagen klaar voor de Mijn Volkswagen app. Via de webshop bestel je eenvoudig een Connected Car module. De Volkswagen dealer bij jou in de buurt installeert hem vervolgens gratis voor je.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor Dat apparaatje uit dat filmpje is waarschijnlijk nét zo'n ding als dat je bij de ANWB al een poosje voor weinig kan "krijgen".

https://www.anwb.nl/auto/connected/dongel-connector

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 23-11-2018 14:40 ]

• GerCor
  • Nu online

GerCor

[b]Scrtz in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"Scrtz schreef op vrijdag

Dat klopt omdat ie ingebouwd wordt.

[...]
En dat is dan deze, dus?

wackidth in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

Maar goed, je neemt gewoon nooit een abonnement. Ben je toch klaar?

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 23-11-2018 14:40 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zonder abonnement zul JIJ de data niet meer kunnen uitlezen doordat de bijbehorende app met jouw login geen toegang meer krijgt tot die data (cloud). Die data zal echter nog steeds wél beschikbaar zijn en bijgewerkt worden door die dongel met een eigen SIM (Welcome to IOT / BIG-DATA!!).

Je kunt dan net zo goed dat hele ding NIET meer in je auto monteren óf gewoon niet bestellen :+

• GerCor
  • Nu online

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:48:
Zonder abonnement zul JIJ de data niet meer kunnen uitlezen doordat de bijbehorende app met jouw login geen toegang meer krijgen tot die data. Die data zal echter nog steeds wél beschikbaar zijn en bijgewerkt worden door die dongel met een eigen SIM (Welcome to IOT / BIG-DATA!!).

Je kunt dan net zo goed dat hele ding NIET meer in je auto monteren óf gewoon niet bestellen :+
Aha.

[ Voor 38% gewijzigd door GerCor op 23-11-2018 17:19 ]

• tolunaygul12
Vandaag weer wat spullen gemonteerd.
hendel cruize control, 3e handje wordt nog vervangen voor eentje voor ACC ( met afstand instelknopje )
acc 
hendel

Kabelboompje gemaakt voor ACC radar

ACC kabelboom

• tolunaygul12
RodeStabilo schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:24:

Je laat je niet weerhouden door je gebrek aan kennis zie ik? Module is niet gratis en gaat ook niet via je OBD2-poort is gewoon weggewerkt, zit bij veel auto's af-fabriek er al in dus in de prijs verwerkt. Losse inbouw is 249 euro met een 2-jarig data-abonnement. Geen idee wat er daarna gebeurd eigelijk.
VW connected app / module wordt bij PON ingebouwd, en bij achteraf idd bij de dealer.
Heb er veel van ingebouwd toen ik bij een dealer werkte :)
Zit aangesloten tussen de gateway bij MQB/PQ modellen en bij polo/up wordt voeding afgetakt van zekeringkast en canbus op instrumenten paneel.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

tolunaygul12 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 19:50:
[...]

VW connected app / module wordt bij PON ingebouwd, en bij achteraf idd bij de dealer.
Heb er veel van ingebouwd toen ik bij een dealer werkte :)
Zit aangesloten tussen de gateway bij MQB/PQ modellen en bij polo/up wordt voeding afgetakt van zekeringkast en canbus op instrumenten paneel.
Maar is jouw auto dan na inbouw bij PON al online?

• tolunaygul12
GerCor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:56:

Maar is jouw auto dan na inbouw bij PON al online?
Na inbouwen wordt de app gekoppeld aan jou auto met de serie nr van het kastje en de gegevens van het voertuig.
Als ik hem zelf deed inbouwen, moesten wij dit zelf doen. GPS en GSM antenne monteren, voedingen leggen en afmonteren met een speciale beugel. daarna aanmelden en een proef rondje maken voor gps data.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Maar we mogen er vanuit gaan dat PON hooguit verantwoordelijk is voor de realisatie van de infrastructuur maar niet over data van gebruikers kan beschikken? M.a.w. dat PON mee kan kijken met jouw gegevens kan wettelijk gezien niet.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 23-11-2018 21:50 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:49:
Maar we mogen er vanuit gaan dat PON hooguit verantwoordelijk is voor de realisatie van de infrastructuur maar niet over data van gebruikers kan beschikken? M.a.w. dat PON mee kan kijken met jouw gegevens kan wettelijk gezien niet.
Je mag nérgens zomaar vanuit gaan!! Als er in de "Algemene voorwaarden", welke je simpelweg MOET accepteren bij het installeren/activeren van de App, vermeld staat dat PON. of een ieder ander, dit mág dan heb jij al weinig meer te melden ténzij 't tegen de AVG wetgeving in druist.

Probleem is meestal dat niemand die voorwaarden 100% goed leest, laat staan 100% begrijpt, en vervolgens dus maar op "OK -> ACCEPT" ramt om 't spul te laten "werken".

http://southpark.cc.com/full-episodes/s15e01-humancentipad 8)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kreeg laatst de melding van dat mijn 12v accu zwak is, terwijl ik toch wel iets meer voltage meesleep (Golf GTE) aangezien ik ook nog elektrisch kan rijden. Wat zou er gebeuren als deze accu echt dood zou zijn? Kan ik dan de auto niet meer in hybride stand rijden en alleen maar elektrisch? De dealer heeft mij zo snel mogelijk ingepland dus ik vermoed dat er toch wel iets serieus aan de hand is.
Ik blijf echt de DSG bak drama vinden bij koud stand, ik schakel maar handmatig vaak omdat de auto dan beter rijdt. Alleen met elektrisch, is het schakelen dan echt noodzakelijk want je kan rustig in de eerste versnelling boven de 60 km/h komen als je puur elektrisch rijdt want dat schakelen is volgens mij bij elektrisch helemaal niet nodig, dat geeft alleen maar schokken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

itsalex schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:33:
Ik kreeg laatst de melding van dat mijn 12v accu zwak is, terwijl ik toch wel iets meer voltage meesleep (Golf GTE) aangezien ik ook nog elektrisch kan rijden. Wat zou er gebeuren als deze accu echt dood zou zijn? Kan ik dan de auto niet meer in hybride stand rijden en alleen maar elektrisch? De dealer heeft mij zo snel mogelijk ingepland dus ik vermoed dat er toch wel iets serieus aan de hand is.
Ik blijf echt de DSG bak drama vinden bij koud stand, ik schakel maar handmatig vaak omdat de auto dan beter rijdt. Alleen met elektrisch, is het schakelen dan echt noodzakelijk want je kan rustig in de eerste versnelling boven de 60 km/h komen als je puur elektrisch rijdt want dat schakelen is volgens mij bij elektrisch helemaal niet nodig, dat geeft alleen maar schokken.
Je zal met een slechte 12V accu de 1.4L benzine motor niet meer gestart kunnen krijgen maar waarschijnlijk nog wel op de elektrische aandrijving wég kunnen komen. Ik weet niet of je met een rollende auto zélf kunt schakelen tussen benzine/electro anders zou je de benzine motor kunnen "aanduwen" middels de electro.

Dat zo'n standaard 12V Acuu 't begeeft qua max. startcapaciteit na een jaartje of 4 is redelijk normaal en de GTe is er ook al vanaf eind 2014 :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:52:
[...]

Je zal met een slechte 12V accu de 1.4L benzine motor niet meer gestart kunnen krijgen maar waarschijnlijk nog wel op de elektrische aandrijving wég kunnen komen (ik weet niet of je met een rollende auto zélf kunt schakelen tussen benzine/electro anders zou je de benzine motor dus kunnen "aanduwen" middels de electro).

Dat zo'n standaard 12V Acuu 't begeeft qua max. startcapaciteit na een jaartje of 4 is redelijk normaal en de GTe is er ook al vanaf eind 2014 :)
Er is geen startmotor aanwezig volgens mij in een Golf GTE dus dat zou mijn elektromotor moeten doen.

Maar ja ik zal het maar niet gaat uittesten want dan kan er gesleept kan worden ben ik bang voor. Ik laad de auto nu ook steeds op als ik bij een laadpaal in de buurt ben. You never know. De laatste tijd liep mijn batterijpack te vaak terug naar 0 km terwijl ik hybride reed en dan ging ik maar over naar GTE om de batterij toch iets meer power te geven om op te laden.

Ik vind het wel heel snel dat na 3 jaar al de 12v accu de geest gaat geven.

Mijn oude 2 jaar Opel Astra deed het regelmatig dat ik met een lege accu stond (sta je dan met je sleutel in de hand en maar op knopje van deuren opdrukken en auto reageert gewoon simpelweg niet, dan wist je dat het weer tijd werd voor de ANWB, zo gezellig altijd en zo balen) maar dat verbaasde mij gewoon niet qua de bouwkwaliteit van deze (sl)Opel maar VW, hmmm dat verbaast mij echt want mijn Golf 5, 6 en 7 hadden daar totaal geen last van en zeker na 5 jaar tijd en ruim 100k km was de accu nog prima.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• wackidth
We lachen er nu inderdaad om en doen vrij onverschillig over een lullige app en een connected auto....
Maar als "burger" word je met het jaar meer betutteld. Even wat pittiger rijden mah straks niet meer als de verzekering mee kan kijken etc etc...

Ik vind het een kwalijke ontwikkeling. Het is zo dat je het gewoon standaard mee geleverd krijgt. Dus kiezen kan niet eens.

@tolunaygul12

Waar zit deze module bij een Golf 7 dan?

En heeft deze module dan ook een IMEI nummer? Of communiceert hij via de Connect module van Car-Net?

[ Voor 10% gewijzigd door wackidth op 24-11-2018 10:59 ]

.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:12:
[...]

Je mag nérgens zomaar vanuit gaan!! Als er in de "Algemene voorwaarden", welke je simpelweg MOET accepteren bij het installeren/activeren van de App, vermeld staat dat PON. of een ieder ander, dit mág dan heb jij al weinig meer te melden ténzij 't tegen de AVG wetgeving in druist.

Probleem is meestal dat niemand die voorwaarden 100% goed leest, laat staan 100% begrijpt, en vervolgens dus maar op "OK -> ACCEPT" ramt om 't spul te laten "werken".

http://southpark.cc.com/full-episodes/s15e01-humancentipad 8)
Lachen, dat filmpje. _O-

Maar, je weet nogal wat. Ik heb mijn SUPERGolf 7 2e hands gekocht. Misschien zit die module al in mijn auto. Hoe kan ik dat controleren?

• Scrtz
GerCor schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 11:43:
[...]

Lachen, dat filmpje. _O-

Maar, je weet nogal wat. Ik heb mijn SUPERGolf 7 2e hands gekocht. Misschien zit die module al in mijn auto. Hoe kan ik dat controleren?
Connected sticker op je ramen of QR code bij je bestuurdersdeur. Maar zal wel niet, was eerst alleen bij de golf ‘connected business’ modellen alleen standaard voorgaande jaren.

• tolunaygul12
wackidth schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 10:56:

@tolunaygul12

Waar zit deze module bij een Golf 7 dan?

En heeft deze module dan ook een IMEI nummer? Of communiceert hij via de Connect module van Car-Net?
Of er een module in zit kan je herkennen aan de connected app sticker op je ramen, en QR-code in je handschoenen kastje of deurstijlen idd.

Module zit fysiek onder bij je pedalen, achter je teller of op de kopse kant van dashboard achter afdekkapje.. Beste wat je kan doen is kijken of er een verloop kabel met een splitsing op je gateway zit aangesloten. Deze is hoogstwaarschijnlijk voor car net.

Op de module stond volgens mij wel een IMEI nummer..

Dit is trouwens hoe p*n ze in had gebouwd.. :'(

Connected module

[ Voor 3% gewijzigd door tolunaygul12 op 24-11-2018 16:43 ]

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Kun je nagaan. Ik kom ineens allemaal stickers tegen op de deurstijlen die me nooit eerder zijn opgevallen. Maar niets kunnen ontdekken dat ook maar iets met Connect Module te maken heeft.

Laatste vraag, want ik heb niet kunnen ontdekken waarom ik mijn auto connected zou willen hebben. Stel, je hebt een abonnement. Je verkoopt jouw auto maar zegt het abonnement niet op. Kan, vergeten o.i.d.. Wie beëindigt dan het abonnement? Want zo kan de verkoper altijd alles nog zien van zijn verkochte auto.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Over dat connected verhaal. Ik denk, laat ik eens kijken wat dat car-net kost. Moet je eerst de app downloaden, account aanmaken, auto ingeven, code invoeren in de auto (vanuit de app) maar de registratie wil maar niet lukken. Auto staat voor t huis en heeft op die manier een wifi verbinding, maar ho maar... iemand enig idee? Betreft een b8 uit 2015, dus een lopend account zal er wel niet zijn. Via de app moet je jezelf bij een VW medewerker ook kunnen identificeren, maar die optie krijg ik nog niet te zien, want de koppeling is nog niet gemaakt (verwacht ik iig)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

TFDev schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 20:40:
Over dat connected verhaal. Ik denk, laat ik eens kijken wat dat car-net kost. Moet je eerst de app downloaden, account aanmaken,..... knip
Je had ook op de site van Volkswagen kunnen kijken: € 249

https://shop.volkswagen.n...2001-connected-car-module

• TFDev
Ja dat is dus de connected car module. Het gaat mij om car-net ;)

• Rainesh
Discover Pro / Skoda Columbus 2019 kaart update :)

http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P175_N60S5MIBH3_EU.7z

Voor het eerst dat Audi ook snel is, ben em nu voor mijn auto aan het downloaden.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Rainesh schreef op zondag 25 november 2018 @ 09:19:
Discover Pro / Skoda Columbus 2019 kaart update :)

http://vw-mapscdn.tdd.adacorcdn.com/P175_N60S5MIBH3_EU.7z

Voor het eerst dat Audi ook snel is, ben em nu voor mijn auto aan het downloaden.
Yes. Ik wist dat het altijd zo rond de tijd van de verjaardag van mijn zwager is. Ben benieuwd of Knooppunt Joure is aangepast. Trouwens, ik kwam er laatst achter dat de Kaarten die wij downloaden wel achterloopt op die HERE We Go gebruikt. Maar goed, het is nog steeds gratis. (y)

LET'S GO:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yUFCbppMQNtoQmWYcJfhjFi7/full.jpg

En, ik zat gisteren weer even te kijken op Volkswagen.nl. Even lezen over Mijn Volkswagen App. Meh, niks voor mij maar wel kwam ik tegen dat je weer de Helix 480 Watt Subwoofer kunt bestellen. € 648 inclusief inbouw:

https://shop.volkswagen.n...n-reservewielruimte?cid=9

Mooi Sinterklaascadeau. Maandag maar even contact opnemen met mijn Volkswagen 'steunpunt'. (y)

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 25-11-2018 13:10 ]

• JB076
Voor de Discover Media zie ik ook kaartbestanden staan met datum 1-10-18. Bij levering van de auto was 3-4-18 nog de nieuwste.

Straks maar even kijken hoe en wat. SD-kaart uit auto trekken en daar de bestanden op, toch? (en dan de oude eerst voor de zekerheid naar de pc kopiëren).

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

JB076 schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:11:
Voor de Discover Media zie ik ook kaartbestanden staan met datum 1-10-18. Bij levering van de auto was 3-4-18 nog de nieuwste.

Straks maar even kijken hoe en wat. SD-kaart uit auto trekken en daar de bestanden op, toch? (en dan de oude eerst voor de zekerheid naar de pc kopiëren).
Heb je een link naar discover media?

Hier staat tekst

• JB076
https://webspecial.volksw...downloads/maps-download#/

En dan even de juiste auto kiezen. Wel apart dat er één groot bestand met alle landen is van april, en 6 verschillende met delen van Europa van oktober. Al is dat voor mij prima, het grootste deel heb ik toch niet nodig.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

JB076 schreef op zondag 25 november 2018 @ 11:16:
https://webspecial.volksw...downloads/maps-download#/

En dan even de juiste auto kiezen. Wel apart dat er één groot bestand met alle landen is van april, en 6 verschillende met delen van Europa van oktober. Al is dat voor mij prima, het grootste deel heb ik toch niet nodig.
Ik ben benieuwd of op de Discover Media Knooppunt Joure ook is aangepast. Rotonde (Verkeersplein) zou verdwenen moeten zijn.

Ik wil de Caddy's van ons bedrijf eigenlijk ook updaten maar heb dat nog nooit gedaan met Discover Media.

Zou wel handig zijn als er een uitleg is en die dan op de beginpagina plaatsen. Hoeven we niet steeds het wiel opnieuw uit te vinden.

• tolunaygul12
Zal straks even kijken of er voor mij discover media ook de update voor uit is..
Volgens mij zit DM nog op eind 2018 maar weet het niet zeker.

• Rainesh
DM zit nog op 2018-2019. Binnenkort zal 2019 wel uit zijn.

@GerCor doodsimpel, originele sd kaartje gebruiken. Daarop nieuwe bestanden kopiëren en klaar.

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Rainesh schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:50:
DM zit nog op 2018-2019. Binnenkort zal 2019 wel uit zijn.

@GerCor doodsimpel, originele sd kaartje gebruiken. Daarop nieuwe bestanden kopiëren en klaar.
Ik zal eens kijken. Bij Discover Pro is het ook essentieel dat je de bestanden uitpakt met 7Zip. En vervolgens erop let dat alleen de MIB1 en MIB2 op de SD komen te staan. Staan ze in een mapje dan vindt DP niks. Ik had de download uitgepakt met 7Zip maar niet zo snel in de gaten dat ze in een mapje komen te staan als je dat mapje niet uitvinkt in 7Zip.

Komt uiteindelijk altijd wel goed maar als het voor mijzelf is heb ik er niet zoveel moeite mee als het even mis gaat. De Caddy's zijn van de werkgever. En als er dan iets misgaat heb ik gezeik. :+

Pff, eindelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ujs8ecQcg4Q9ZOfhG9mn6yIQ/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 25-11-2018 14:46 ]

• Rainesh

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Audi gaat het niet worden toch? Is beschermd? Beide zwagers rijden Audi. Moeten altijd betalen voor updates. Maar ja, daar rij je dan ook Audi voor. >:)

• Rainesh
GerCor schreef op zondag 25 november 2018 @ 14:48:
[...]

Audi gaat het niet worden toch? Is beschermd? Beide zwagers rijden Audi. Moeten altijd betalen voor updates. Maar ja, daar rij je dan ook Audi voor. >:)
Ja en nee, ligt eraan wat voor Audi :) Die TT zou ik misschien kunnen updaten, maar niet naar de nieuwste.

• Zebby
  • Laatst online: 00:34
Ik merk in de kou dat m'n DSG wat moeilijk doet in de eerste 2 versnellingen, dat hij een beetje blijft hangen ipv dat hij schakelt. Zit ook al op ruim 192k met de originele bak (2013). Heeft het zin om zo'n flush uit te laten voeren, of kan ik wat anders doen om dit te laten verbeteren? Heb net een automaat in de Fiat mogen laten vervangen, zit er niet op te wachten om ook deze te moeten vervangen...

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56
Zebby schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:07:
Ik merk in de kou dat m'n DSG wat moeilijk doet in de eerste 2 versnellingen, dat hij een beetje blijft hangen ipv dat hij schakelt. Zit ook al op ruim 192k met de originele bak (2013). Heeft het zin om zo'n flush uit te laten voeren, of kan ik wat anders doen om dit te laten verbeteren? Heb net een automaat in de Fiat mogen laten vervangen, zit er niet op te wachten om ook deze te moeten vervangen...
Welke DSG? (Oftewel welk model en motor?)

• Zebby
AndRo555 schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:20:
[...]

Welke DSG? (Oftewel welk model en motor?)
Jetta 2013 hybride 1.4 tfsi 150pk.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56
Zebby schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:40:
[...]

Jetta 2013 hybride 1.4 tfsi 150pk.
Voor de hybrid is de DSG is (licht) aangepast tegenover dezelfde DSG in andere modellen. De basis is de DQ200, een bak waar de koppelingen niet in olie zitten.
Je zou de olie waar de tandwielen in draaien kunnen verversen, maar dat gaat denk ik niet zo heel veel uitmaken. (is in C niet anders dan een manuele bak, en die lopen allemaal wel ver boven de 300k zonder oliewissel.)
De andere olie die er nog in zit is de hydraulische voor al de aansturing (mechatronics unit), dat zou misschien wel een verschil kunnen maken. Echter weet ik niet genoeg er over om te zeggen of een flush of oliewissel nuttig is of niet.

Voor meer info over de bak: https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=759171
(is de niet hybrid versie, maar is grotendeels wel identiek)

• Zebby
AndRo555 schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:08:
[...]

Voor de hybrid is de DSG is (licht) aangepast tegenover dezelfde DSG in andere modellen. De basis is de DQ200, een bak waar de koppelingen niet in olie zitten.
Je zou de olie waar de tandwielen in draaien kunnen verversen, maar dat gaat denk ik niet zo heel veel uitmaken. (is in C niet anders dan een manuele bak, en die lopen allemaal wel ver boven de 300k zonder oliewissel.)
De andere olie die er nog in zit is de hydraulische voor al de aansturing (mechatronics unit), dat zou misschien wel een verschil kunnen maken. Echter weet ik niet genoeg er over om te zeggen of een flush of oliewissel nuttig is of niet.

Voor meer info over de bak: https://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=759171
(is de niet hybrid versie, maar is grotendeels wel identiek)
Thanks voor de info, misschien maar eens informeren bij een "specialist". Denk niet dat ik hiermee naar een dealer wil.

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Vraagje... Ik kan op internet nergens meer informatie vinden over de GTE. De auto zelf staat ook nergens meer in de configurator? Betekent dit dat die ook niet meer geleverd gaat worden?

• GerCor
  • Nu online

GerCor

TFDev schreef op zondag 25 november 2018 @ 08:25:
Ja dat is dus de connected car module. Het gaat mij om car-net ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mPXBgskNFNZUQKVCupzNspiV/full.png

€ 332 https://shop.volkswagen.n...054830A-app-connect?cid=6

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 25-11-2018 23:24 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RPHN schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:54:
Vraagje... Ik kan op internet nergens meer informatie vinden over de GTE. De auto zelf staat ook nergens meer in de configurator? Betekent dit dat die ook niet meer geleverd gaat worden?
De "oude" VW Golf GTE was net zoals de Audi A3 E-Tron gebaseerd op het 150PK 1.4TSi blok en dat blok is al sinds eind 2017 niet meer in productie.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:33
Ik heb onlangs mijn motor laten vervangen, maar nu werkt het start-stopsysteem niet. Klopt het dat je de accu dan ook opnieuw moet inleren? Iedere keer dat het start-stopsysteem eigenlijk moet worden ingeschakeld, begint het voorgloeilampje te branden en gaat na 100 meter ook direct weer uit, waarbij in het dashboard verschijnt 'Start-stop storing'.

• JB076
NotSoSteady schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:24:
Ik heb onlangs mijn motor laten vervangen, maar nu werkt het start-stopsysteem niet.
Noice. Ik ga morgen meteen m'n motor laten vervangen.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:46

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

JB076 schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:39:
[...]

Noice. Ik ga morgen meteen m'n motor laten vervangen.
_O- _O-

www.google.nl

• Scrtz
Dat is geen car-net, dat is de vrijschakeling van oa Apple Carplay

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 25 november 2018 @ 23:09:
[...]

De "oude" VW Golf GTE was net zoals de Audi A3 E-Tron gebaseerd op het 150PK 1.4TSi blok en dat blok is al sinds eind 2017 niet meer in productie.
En daarbij is sinds de bijtelling van 22% voor hybride's de auto totaal niet interessant meer.

• RodeStabilo
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:49:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P7ew6Y4JYg68pTc4hzycgyfn/full.jpg

Dit is wat VW NL zelf claimt als het gaat om je privacy en het gebruik van de app-module. Of je dat gelooft moet je zelf maar bepalen.

• TFDev
Scrtz schreef op maandag 26 november 2018 @ 08:19:
[...]

Dat is geen car-net, dat is de vrijschakeling van oa Apple Carplay
Justem, vrijschakeling van app-connect, waarover ik (nog?) Niet beschik, aangezien mijn MIB2 nog een mirror-link variant betreft.

Maar ik heb car-net deels operationeel. Ivm de vorige eigenaar moest er nog een 'terug naar fabrieksinstellingen' gedaan worden voor car-net. Nu weet ik dus (eindelijk) wat het kost. 80 euro per jaar, of 130 voor 2. Wat belachelijk is, aangezien dezelfde functionaliteit bij bijv skoda 50 euro voor 1 jaar is. En los van dat, volgens mij moet ik dan ook nog een data dongel in de auto monteren? Of mijn telefoon de hele tijd op wifi-hotspot in de auto...

@GerCor Die helix woofer is wel een mooie toevoeging lijkt het. Zelf inbouwen zou ik ook wel kunnen en dan is de set in DU voorgeprogrammeerd op je auto al te krijgen voor 390. Iets om over na te denken. En met een thuiskomer moet ie ook nog achterin passen.

• Rainesh
TFDev schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:03:
[...]

Justem, vrijschakeling van app-connect, waarover ik (nog?) Niet beschik, aangezien mijn MIB2 nog een mirror-link variant betreft.

Maar ik heb car-net deels operationeel. Ivm de vorige eigenaar moest er nog een 'terug naar fabrieksinstellingen' gedaan worden voor car-net. Nu weet ik dus (eindelijk) wat het kost. 80 euro per jaar, of 130 voor 2. Wat belachelijk is, aangezien dezelfde functionaliteit bij bijv skoda 50 euro voor 1 jaar is. En los van dat, volgens mij moet ik dan ook nog een data dongel in de auto monteren? Of mijn telefoon de hele tijd op wifi-hotspot in de auto...

@GerCor Die helix woofer is wel een mooie toevoeging lijkt het. Zelf inbouwen zou ik ook wel kunnen en dan is de set in DU voorgeprogrammeerd op je auto al te krijgen voor 390. Iets om over na te denken. En met een thuiskomer moet ie ook nog achterin passen.
Codeerdongle voor subwoofer kun je voor ongeveer 25 euro huren bij diverse zaakjes. Het is een mooie toevoeging omdat het ook je huidige speakers actief versterkt.
Ik heb onlangs mijn motor laten vervangen, maar nu werkt het start-stopsysteem niet. Klopt het dat je de accu dan ook opnieuw moet inleren? Iedere keer dat het start-stopsysteem eigenlijk moet worden ingeschakeld, begint het voorgloeilampje te branden en gaat na 100 meter ook direct weer uit, waarbij in het dashboard verschijnt 'Start-stop storing'.
Wat meer info graag, wat voor motor/auto? Al weer uitgelezen?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Euh terug gaan naar de dealer die je motor heeft vervangen. Het is niet goed gebeurd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• wackidth
GerCor schreef op zondag 25 november 2018 @ 10:05:
[...]

Yes. Ik wist dat het altijd zo rond de tijd van de verjaardag van mijn zwager is. Ben benieuwd of Knooppunt Joure is aangepast. Trouwens, ik kwam er laatst achter dat de Kaarten die wij downloaden wel achterloopt op die HERE We Go gebruikt. Maar goed, het is nog steeds gratis. (y)

LET'S GO:

[Afbeelding]

En, ik zat gisteren weer even te kijken op Volkswagen.nl. Even lezen over Mijn Volkswagen App. Meh, niks voor mij maar wel kwam ik tegen dat je weer de Helix 480 Watt Subwoofer kunt bestellen. € 648 inclusief inbouw:

https://shop.volkswagen.n...n-reservewielruimte?cid=9

Mooi Sinterklaascadeau. Maandag maar even contact opnemen met mijn Volkswagen 'steunpunt'. (y)
Ik heb de Helix Subwoofer al zo'n vier jaar en is zeker een aanrader. En het mooie is, ik gooi m zo over in de nieuwe straks.
Tip: kijk even bij Ebay Duitsland scheelt enorm.

Aansluiten is bijna plug and play. Alleen even goed opletten bij de voeding....
RodeStabilo schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:01:
[...]

[Afbeelding]

Dit is wat VW NL zelf claimt als het gaat om je privacy en het gebruik van de app-module. Of je dat gelooft moet je zelf maar bepalen.
https://tweakimg.net/g/fo...68pTc4hzycgyfn%2Ffull.jpg
Juist en wie controleert dat??? Ik vertrouw VW en consorten voor geen meter... DDR stasi praktijken. :)

ANWB heeft er een mooi stukje over en men is er nog steeds niet over uit hoe het bij de wet geregeld moet worden.

https://www.anwb.nl/auto/...ar-my-data/my-car-my-data

[ Voor 26% gewijzigd door wackidth op 26-11-2018 09:55 ]

.

• RodeStabilo
  • Niet online
wackidth schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:44:
Juist en wie controleert dat??? Ik vertrouw VW en consorten voor geen meter... DDR stasi praktijken. :)

ANWB heeft er een mooi stukje over en men is er nog steeds niet over uit hoe het bij de wet geregeld moet worden.

https://www.anwb.nl/auto/...ar-my-data/my-car-my-data
DDR Stasi praktijken nog wel. Nu wil ik niets afdoen aan het onderzoek van ANWB maar dat is inmiddels al wel weer erg verouderd (voor zover ik kan zien uit 2015). En je mag ook wel een beetje vertrouwen hebben.

Ik heb meer moeite met de onbetrouwbaarheid van de app qua werking. Rare foutmeldingen die niet in de auto te zien zijn enzo.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:33
Rainesh schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:23:
[...]

Codeerdongle voor subwoofer kun je voor ongeveer 25 euro huren bij diverse zaakjes. Het is een mooie toevoeging omdat het ook je huidige speakers actief versterkt.

[...]

Wat meer info graag, wat voor motor/auto? Al weer uitgelezen?
Ja, ik heb hem uitgelezen. Maar geen foutmelding te zien. Gaat om een 2.0 TDI uit 2012.

• wackidth
RodeStabilo schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:57:
[...]

DDR Stasi praktijken nog wel. Nu wil ik niets afdoen aan het onderzoek van ANWB maar dat is inmiddels al wel weer erg verouderd (voor zover ik kan zien uit 2015). En je mag ook wel een beetje vertrouwen hebben.

Ik heb meer moeite met de onbetrouwbaarheid van de app qua werking. Rare foutmeldingen die niet in de auto te zien zijn enzo.
Staat een smiley achter he....

Vertel mij dan eens wat die App aan functionaliteiten zo geweldig maakt en zwaarder weegt dan al jouw autogebruik en bewegingen op het net te gooien? En te laten analyseren door weet ik wie?

.

• RodeStabilo
  • Niet online
wackidth schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:17:
Vertel mij dan eens wat die App aan functionaliteiten zo geweldig maakt en zwaarder weegt dan al jouw autogebruik en bewegingen op het net te gooien? En te laten analyseren door weet ik wie?
Ik zeg niet dat het geweldig is; sterker nog ik noem een aantal minpunten. Probleem is dat m'n auto het af-fabriek het heeft en enkele mensen hier lijken te claimen dat VW alsnog weet waar je rijdt ook als je de app niet registreert.

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 16:51

Impry

Rallymedia.nl

RodeStabilo schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:57:
[...]

ANWB kijkt niet meer zo nauw tegenwoordig, met hun eigen Veilig Rijden Autoverzekering incl. OBD dongle houden ze werkelijk alles van je bij. :')

Afbeeldingslocatie: https://www.anwb.nl/binaries/content/gallery/anwb/portal/verzekeringen/iconen-productblokken/avz-vr-icon-x3.png/avz-vr-icon-x3.png/anwb%3Aw380

ANWB: Jouw rijstijl bepalen we aan de hand van vier onderdelen: de snelheid waarmee jij rijdt, de manier waarop je optrekt en remt en de wijze waarop je de bochten neemt. Dit doen we door meerdere malen per seconde de GPS-locatie te bepalen en g-krachten te meten.

https://www.anwb.nl/verze...ing/veilig-rijden/privacy

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Rainesh
NotSoSteady schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:08:
[...]

Ja, ik heb hem uitgelezen. Maar geen foutmelding te zien. Gaat om een 2.0 TDI uit 2012.
Met wat heb je uitgelezen? Want als hij een foutmelding geeft dan moet ie dat wel loggen.

• Scrtz
Impry schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:22:
[...]

ANWB kijkt niet meer zo nauw tegenwoordig, met hun eigen Veilig Rijden Autoverzekering incl. OBD dongle houden ze werkelijk alles van je bij. :')

[Afbeelding]

ANWB: Jouw rijstijl bepalen we aan de hand van vier onderdelen: de snelheid waarmee jij rijdt, de manier waarop je optrekt en remt en de wijze waarop je de bochten neemt. Dit doen we door meerdere malen per seconde de GPS-locatie te bepalen en g-krachten te meten.

https://www.anwb.nl/verze...ing/veilig-rijden/privacy
Lekker traag rijden belonen, past weer goed bij de Nederlandse cultuur :D
Pagina: 1 ... 78 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS