Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.784 views

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

azz_kikr schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:57:
[...]

kijken welke software versie erop staat met vcds, eventueel door rainesh laatste versie laten flashen of dealer.
Kan thuis wel eens kijken wat versie nummer is.

Mijn is nu wel oude tiguan, maar voor de nieuwe Skoda's en VW's is er ook een actie geweest in 2016/17
Oké. Ik heb wel, net nadat ik mijn auto had gekocht -2017- en bij het lokale servicepunt VW was geweest en update van Hill Hold/Auto Hold gekregen. (gratis). Ik heb een handige app van dat servicepunt met chatfunctie. Ik zal eens chatten met de mannen. (y)

@Rainesh Dan heb ik die waarschijnlijk al. Of het moet een andere (handrem) zijn natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 15-11-2018 11:02 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-11 16:42
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben (gehad) met een DSG-7?

Sinds kort heeft mijn Polo voor mijn gevoel wat kuren. Hij rolt niet weg in D als ik de rem los laat, zodra ik iets gas geef voelt het alsof een koppeling 'ineens' aangrijpt, met een enorme schok als gevolg. Op lage snelheid begint mijn toerental nu en dan te pingelen, tussen 1200 en 1500 toeren oid.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-11 14:29
Ardj schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:07:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben (gehad) met een DSG-7?

Sinds kort heeft mijn Polo voor mijn gevoel wat kuren. Hij rolt niet weg in D als ik de rem los laat, zodra ik iets gas geef voelt het alsof een koppeling 'ineens' aangrijpt, met een enorme schok als gevolg. Op lage snelheid begint mijn toerental nu en dan te pingelen, tussen 1200 en 1500 toeren oid.
DSG7 is een probleembak, maar klinkt alsof je een nieuwe adaptierit nodig hebt. Kun je anders even een tijdje sportief in zn S rijden, daarna Sportief in D en dan weer rustig. Wat doet ie dan?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Ardj
Rainesh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:11:
[...]

DSG7 is een probleembak, maar klinkt alsof je een nieuwe adaptierit nodig hebt. Kun je anders even een tijdje sportief in zn S rijden, daarna Sportief in D en dan weer rustig. Wat doet ie dan?
Voor een adaptierit moeten de leerwaardes eerst gewist worden toch? Of leert 'ie snel bij als je een beetje sportief rijdt?

• Rainesh
Ardj schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:16:
[...]

Voor een adaptierit moeten de leerwaardes eerst gewist worden toch? Of leert 'ie snel bij als je een beetje sportief rijdt?
Officieel wel, maar soms wilt dit wel wat helpen.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ardj schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:07:

Hij rolt niet weg in D als ik de rem los laat, zodra ik iets gas geef voelt het alsof een koppeling 'ineens' aangrijpt, met een enorme schok als gevolg.
Klinkt als de ingeschakelde auto-hold :+ _/-\o_

www.google.nl

• Ardj
Rainesh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:17:
[...]

Officieel wel, maar soms wilt dit wel wat helpen.
Ga ik dat een proberen, danku! Anders wordt het maar weer eens een dealerbezoekje :)
MisteRMeesteR schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:18:
[...]

Klinkt als de ingeschakelde auto-hold :+ _/-\o_
Nou, dat idee is het enigszins, maar de klap is vele malen harder en het is op een vlakke weg :+

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 15:55

Royz

Kleurenblind!!

Ardj schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:20:
[...]

Ga ik dat een proberen, danku! Anders wordt het maar weer eens een dealerbezoekje :)

[...]

Nou, dat idee is het enigszins, maar de klap is vele malen harder en het is op een vlakke weg :+
Als het goed is, zou ook de P moeten branden op je dashboard als de auto hill hold actief is. Daar zou je aan kunnen zien of dat het is, of toch iets anders

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Rainesh
Royz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:22:
[...]

Als het goed is, zou ook de P moeten branden op je dashboard als de auto hill hold actief is. Daar zou je aan kunnen zien of dat het is, of toch iets anders
De Polo heeft geen Autohold als het goed is, want er zit nog een ouderwetse handrem in :)

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
GerCor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:35:
[...]

Maar goed, we zitten in een tijd dat iedereen van mening is dat de wereld om hem of haar draait. De rest doet er niet toe.

[…]
Oh, de ironie...

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Ardj schreef op donderdag 15 november 2018 @ 11:20:
[...]

[...]

Kan kloppen. Ik heb dit ook wel eens. Met koude bak en motor wat erger dan bij warme motor/bak. Voor mij niet erg ofz.

Wat ikzelf meer merk, is in de S van 1->2 geeft soms een harde klap. Alsof de koppeling niet wilt losschieten van het vliegwiel...blijft plakken, voor m'n idee. Sticky clutch?

[ Voor 4% gewijzigd door Marsjee op 15-11-2018 22:16 ]

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 14:59

fheerens

ir.

Marsjee schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:14:
[...]

Kan kloppen. Ik heb dit ook wel eens. Met koude bak en motor wat erger dan bij warme motor/bak. Voor mij niet erg ofz.

Wat ikzelf meer merk, is in de S van 1->2 geeft soms een harde klap. Alsof de koppeling niet wilt losschieten van het vliegwiel...blijft plakken, voor m'n idee. Sticky clutch?
Inderdaad, die langere wachttijd en hoge toeren (soms bij langzaam wegrijden uit de garage zelfs tot 3k toeren) in S1 voordat hij naar S2 met een redelijke "klunk" gaat is bij koude start aanzienlijk heftiger dan bij warme set waar de bak beter, maar nog steeds niet feilloos doorgaat.

Ik rij vrijwel alleen in S, tenzij langzaam rijdend tot kort stilstaand verkeer. Dan merk ik dat de DSG7 toch een beetje "bokt" bij licht remmen tot stilstand en graag door wil rollen en toeren wil houden. Alleen dan gaat hij terug in D om wat rustiger te blijven en te kunnen volgen zonder te remmen. |:(

In AvE we trust

• GerCor

GerCor

Dat is een bewuste keuze van mij.

Helemaal off topic natuurlijk maar de generatie die er nu aankomt is nog veel erger dan de huidige. Ik las laatst op Twitter een bericht van een politieagent: Ongeval gebeurd, Staat er zo'n helicopter op de snelweg. Komt er een mevrouw naar die agent en vraagt: kan die helicopter ook aan de kant want ik moet naar huis? En dan kun je afvragen: ben je nou zo godvergeten a-sociaal? Maar, je kunt ook denken: realiseert zo'n vrouw nou eigenlijk wel wat ze vraagt of niet? Ik denk van niet. Ze is zich van geen kwaad bewust. Alleen maar gericht op wat voor haar belangrijk is.

Als ik dus op mijn rem trap, en zeker 's avonds met slecht weer. Dan denk ik: zou die kerel achter mij nou last hebben van mijn remlichten? Maar ik denk dat 99 van 100 denken: nou, kom op met dat groene licht, ik wil naar huis. Geen benul van iemand die last zou kunnen hebben van remlichten.

En dat is geen verwijt aan iemand, maar wel iets waar we tegenwoordig mee te maken hebben.

Maar nu weer even lachen. De politie heeft de Volkswagen Touran ingeruild voor de Mercedes en dan e.o.a. letter.

Hahaha. En alweer spijt. Te laag, bodemplaat en obstakels op het wegdek gaan niet samen tijdens een achtervolging, en achterin te krap: langere arrestanten met geen mogelijkheid in de auto te krijgen. Daarnaast zijn de 'flippers', want automaat, vastgeplakt en vinden de agenten een automaat niet 'sportief' rijden. Goh, wie heb ik dat eerder horen zeggen? O, wacht ….. dat was ikzelf _O-

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 16-11-2018 10:57 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rainesh
fheerens schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:57:
[...]

Inderdaad, die langere wachttijd en hoge toeren (soms bij langzaam wegrijden uit de garage zelfs tot 3k toeren) in S1 voordat hij naar S2 met een redelijke "klunk" gaat is bij koude start aanzienlijk heftiger dan bij warme set waar de bak beter, maar nog steeds niet feilloos doorgaat.

Ik rij vrijwel alleen in S, tenzij langzaam rijdend tot kort stilstaand verkeer. Dan merk ik dat de DSG7 toch een beetje "bokt" bij licht remmen tot stilstand en graag door wil rollen en toeren wil houden. Alleen dan gaat hij terug in D om wat rustiger te blijven en te kunnen volgen zonder te remmen. |:(
ik zal eens kijken of er een software update is voor de bak.

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
GerCor schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 03:13:
[...]

Dat is een bewuste keuze van mij.

[…]

Als ik dus op mijn rem trap, en zeker 's avonds met slecht weer. Dan denk ik: zou die kerel achter mij nou last hebben van mijn remlichten? Maar ik denk dat 99 van 100 denken: nou, kom op met dat groene licht, ik wil naar huis. Geen benul van iemand die last zou kunnen hebben van remlichten.
Geloof het of niet, maar ik deel je mening hierin. Zelf kan ik me ook storen aan een bestuurder voor me die 's avonds (vooral als het regent) z'n rem ingetrapt houdt voor een verkeerslicht. Doordat ledverlichting steeds krachtiger wordt komt het regelmatig voor dat bepaalde achterlichten daardoor ronduit verblindend zijn als je daar achter staat. Dit is idd ook de reden voor mij om m'n rem voor het stoplicht los te laten.

Wat ik in je betoog dan niet begrijp, en wat de reden was voor de link naar een eerdere reactie van je, is dat je dit considerate gedrag dan weer niet lijkt te vertonen als het om je buren en het leefmilieu gaat als je 's ochtends, naar eigen zeggen, je auto stationair laat warmlopen terwijl je zelf binnen lekker koffie gaat drinken. Lijkt me namelijk precies dat zelfgerichte gedrag wat je zo bekritiseert bij anderen. Maar goed, we gaan idd te zeer off topic, wat mij betreft dus genoeg hierover.
Maar nu weer even lachen. De politie heeft de Volkswagen Touran ingeruild voor de Mercedes en dan e.o.a. letter.

Hahaha. En alweer spijt. Te laag, bodemplaat en obstakels op het wegdek gaan niet samen tijdens een achervolging, en achterin te krap: langere arrestanten met geen mogelijkheid in de auto te krijgen. Daarnaast zijn de 'flippers', want automaat, vastgeplakt en vinden de agenten een automaat niet 'sportief' rijden. Goh, wie heb ik dat eerder horen zeggen? O, wacht ….. dat was ikzelf _O-
Misschien zijn er inmiddels aanvullende bronnen, maar toen ik het artikel hierover op Autoblog las gisteren bleek al snel dat het hier ging om de mening van 4 agenten uit Overijssel die dit hadden aangegeven bij de regionale omroep. Lijkt me niet heel representatief, en ik denk vooralsnog met een flinke korrel zout te nemen.

• GerCor

GerCor

Weemism schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 10:58:
Wat ik in je betoog dan niet begrijp,knip
Nogmaals. Er is een verschil tussen iets bewust beslissen en je er niet van bewust zijn. Ik had gehoopt dat duidelijk te hebben gemaakt.
Misschien zijn er inmiddels aanvullende bronnen, maar toen ik het artikel hierover op Autoblog las gisteren bleek al snel dat het hier ging om de mening van 4 agenten uit Overijssel die dit hadden aangegeven bij de regionale omroep. Lijkt me niet heel representatief, en ik denk vooralsnog met een flinke korrel zou te nemen.
Waar rook is, is vuur.

PS. Persoonlijk vind ik de Mercedes een lelijke auto terwijl de politie gaat voor een stoere uitstraling.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Nou lekker dan. Eindelijk mentaal voorbereid op de kosten van een bruine originele mattenset voor de passat a 140 euro. Is die niet meer te bestellen... toch maar een zwarte dan, voor minder dan de helft van t geld. Ook meteen maar een kofferbak bescherm mat/bak erbij gedaan.. kost bijna hetzelfde als alleen de bruine mattenset... En de driver profile select activatiedocument is niet beschikbaar voor mijn auto? Vreemd maar helaas...

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:59

dollyking

duck tape

[b]TFDev in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"TFDev schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:04bruine originele mattenset knipper de knip
op automatten.nl kun je toch bruine selecteren, weliswaar niet origineel, maar ik heb licht bruine voor de sharan besteld, passen ook prima.

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:16
Wat is de reden waarom de UP 1.0 TSI 90PK uit het assortiment is gehaald ? Je kunt alleen nog maar een 60 pk versie kopen maar die doet de 0-100 in 15 seconden en dat wil je niemand aandoen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

metstijl schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 20:26:
Wat is de reden waarom de UP 1.0 TSI 90PK uit het assortiment is gehaald ? Je kunt alleen nog maar een 60 pk versie kopen maar die doet de 0-100 in 15 seconden en dat wil je niemand aandoen.
Is de Up! GTi met het 1.0L/115PK blokje niet snel genoeg voor je?

Het 1.0L/75PK blokje is overigens ook nog gewoon leverbaar in de High Up! als de GTi wat te veel van het goede wordt voor je

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 16-11-2018 21:19 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• TFDev
dollyking schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:12:
[...]

op automatten.nl kun je toch bruine selecteren, weliswaar niet origineel, maar ik heb licht bruine voor de sharan besteld, passen ook prima.
Heb ik ook naar gekeken, maar geen donkerbruin in velours...

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:20
TFDev schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:02:
[...]

Heb ik ook naar gekeken, maar geen donkerbruin in velours...
Autostyle.nl kun je ook nog proberen, hebben ook pasklare imitatiematten

• TDrogt
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-11 19:34

TDrogt

Professioneel Beunhaas

Wou van de week even de golf 2 nalopen voor de winter, dat was maar goed ook...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EM8JdLJ.jpg

Gelukkig is plaatwerk nog goed verkrijgbaar voor een mk2. Ook een goede pasvorm
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0hoVjNi.jpg?1

Het ging mij vooral om de onderste stukken van de wielkast, de rest komt vanzelf nog wel van pas.
De rest van de stukken zijn recht toe recht aan die kan ik wel uit een stuk staal slijpen. Dus dat word weer een leuk weekendje lassen, spuiten, bitumen en tectyl. Meteen de distributieriem doen nu die op de brug staat, en even naar de remmen kijken :)

Groet, Tim.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:44

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

TDrogt schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:09:
Wou van de week even de golf 2 nalopen voor de winter, dat was maar goed ook...
[Afbeelding]

Gelukkig is plaatwerk nog goed verkrijgbaar voor een mk2. Ook een goede pasvorm
[Afbeelding]

Het ging mij vooral om de onderste stukken van de wielkast, de rest komt vanzelf nog wel van pas.
De rest van de stukken zijn recht toe recht aan die kan ik wel uit een stuk staal slijpen. Dus dat word weer een leuk weekendje lassen, spuiten, bitumen en tectyl. Meteen de distributieriem doen nu die op de brug staat, en even naar de remmen kijken :)
Netjes! Ik dat zo graag kunnen, lassen e.d.. Zit soms te denken gewoon een opleiding specifiek voor dat te gaan doen haha.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56
metstijl schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 20:26:
WLTP en/of het feit dat er geen markt meer voor is sinds de GTI krachtiger en sneller is en de 60pk goedkoper (de 75pk is alleen sneller dan de 60pk op papier en bij mensen die doortrekken tot de begrenzer).

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Kuusj schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:26:
[...]

Netjes! Ik dat zo graag kunnen, lassen e.d.. Zit soms te denken gewoon een opleiding specifiek voor dat te gaan doen haha.
Precies dat idd. Top om een Mk2 op die manier rijdende te houden, en dat met je eigen vaardigheden te kunnen. Respect @TDrogt :)

• TDrogt
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-11 19:34

TDrogt

Professioneel Beunhaas

Dank allemaal :)

Inmiddels alles weer gelast en in de primer staan
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1cqetrM.jpg

En nu die toch op de brug staat, ook de trommels even schoonmaken en vers vet in de lagers
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dAB8kEh.jpg?1

Groet, Tim.

• boers706
  • Laatst online: 15:06
Hallo allemaal.

Ondanks mijn geringe bijdragen wil ik jullie toch meedelen dat ik afscheid neem van dit topic omdat we onze golf hebben ingeruild voor een Volvo V60.

Ik hoop dat @Weemism onze auto uit de startpost wil halen omdat de nieuwe eigenaar er wellicht mee wil komen pronken ;) .

Allemaal bedankt voor alle nuttige input. :)

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
boers706 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:18:
Hallo allemaal.

Ondanks mijn geringe bijdragen wil ik jullie toch meedelen dat ik afscheid neem van dit topic omdat we onze golf hebben ingeruild voor een Volvo V60.

Ik hoop dat @Weemism onze auto uit de startpost wil halen omdat de nieuwe eigenaar er wellicht mee wil komen pronken ;) .

Allemaal bedankt voor alle nuttige input. :)
Ik haal 'm er voor je uit zo dadelijk. Jammer om je te zien gaan, maar veel plezier met je nieuwe V60 (y) .

• boers706
  • Laatst online: 15:06
Weemism schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:25:
[...]

Ik haal 'm er voor je uit zo dadelijk. Jammer om je te zien gaan, maar veel plezier met je nieuwe V60 (y) .
Dank je, de kinderen groeien te snel, en 3 (grotere) kinderen op de achterbank is gewoon te krap en vooral we ook veel rijden naar hockey en voetbal moest er toch een grotere komen. :)

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 07:29
tolunaygul12 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:08:

Heb je je abs ook gecodeerd voor de remfunctie bij uitparkeren? Als je de juiste ACC radar plaatst, dan heb je icm je front camera ook Traffic Jam Assist! Dat is dan echt super uniek op een Golf 6 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acc is "mogelijk" maar mijn motor ecu heeft er geen ondersteuning voor.. daarvoor moet ik een Europese ECU monteren en compleet ompinnen de ecu stekkers.. in ons groepje met ombouwen net als dit gebruiken we altijd 3aa radars.
Ben ik weer !
Kon natuurlijk niet stil zitten zonder wat aan de Golf 6.5.5 te aanpassen :P

Begin voor ACC is gemaakt, ACC camera van een Passat B7 gekocht, CCZB ecu omdat de huidige geen ondersteuning heeft voor ACC.

wat er allemaal aangepast moet worden,,,

ACC camera monteren achter VW logo :
acc kop\

Nieuwe hendel met 3e armpje waarmee je CC en ACC afstand mee kan instellen van een Tiguan( wacht nog op 3e arm van een Passat ) :
acc hendel

Nieuwe ECU met ondersteuning voor ACC ( CBFA > CCZB ) :
ecu

Met de nieuwe ECU komt er ook een andere HPFP pomp bij kijken ivm andere type pomp samen met een compleet andere pinout op de ECU stekker.. Hiervoor moet ik een verloop kabel met tussen ecu en connectors van auto :
verloop kabel

bijna klaar.. :
adapter

Nieuwe brandstof pomp geeft ook de mogelijkheid voor het plaatsen van een upgrade plunjer waarmee we het vermogen van 371 PK naar hopelijk + 400 PK / 500 NM kunnen tillen 8)7 :
brandstof pomp

Dit alles moet namelijk ook op "bench" getest worden op tweakers stijl 8) :
ACC in aanbouw

Als laatst nog een aanpassing aan de software van instrumenten paneeltje gedaan O-) , gekleurde puntjes :
nieuwe teller

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@tolunaygul12 Alléén die gele puntjes in dat MFD schermpje zijn al SU-PER!!

• tolunaygul12
wimmel_1 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:00:
Thnx !
PQ35 is nog lang niet dood 8) 8)
Komen steeds meer modellen op de markt met nieuwe opties die "gewoon" ouderwets PQ35 praten, die kunnen wij gewoon gebruiken 8)

• tolunaygul12
;)
Rainesh schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:46:
@TFDev

Front camera heeft CP, PLA niet, Side Assist heeft ook CP. .

Voor front camera kun je gewoon de originele juiste firmware erop knallen (beste met Odis) en dan parametriseren met vcp. Voor Side assist kun je beste tweedehandse radars modules (die in de bumper zitten) kopen, die zijn dan al goed gecodeerd, geparametriseerd en gekalibreerd.

Als je nu ook ACC hebt, dan moeten er ook twee (of meer maar dacht 2) kabels vanaf je front camera naar je acc radar toe getrokken worden.
Mfk camera 3q0 heeft geen cp, juist coderen en calibratie uitvoeren. Gebruik hem ook in mijn golf 6, 3aa camera werkt niet met Discover media namelijk en 3q0 wel :)

• Rainesh
tolunaygul12 schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:17:
;)
[...]

Mfk camera 3q0 heeft geen cp, juist coderen en calibratie uitvoeren. Gebruik hem ook in mijn golf 6, 3aa camera werkt niet met Discover media namelijk en 3q0 wel :)
Op een 8V en Q2 een 3q0 camera geplaatst en liet CP zien....

• tolunaygul12
Rainesh schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:20:
[...]

Op een 8V en Q2 een 3q0 camera geplaatst en liet CP zien....
Dit heb ik nu, moet met cal bord nog gedaan worden..
Draai hem in pq mode, mogelijk dat daarbij de cp vervalt ?

Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242) Labels:| 3Q0-980-65X-A5.clb
Part No SW: 3Q0 980 654 H HW: 3Q0 980 654 A
Component: MQB_B_MFK H04 0271
Serial number: 26021611K20927
Coding: 000406040000040500221353C0808100D4000E100020
Shop #: WSC 00069 790 00045
ASAM Dataset: EV_MFKBoschMQBB 001001
ROD: EV_MFKBoschMQBB_VW36.rod
VCID: 3C34FAD0B7E6FEA438-8068

1 Fault Found:
0768 - No Basic Setting
B2010 00 [009] - -
[Calibration_VIN_mismatch]
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 1
Reset counter: 156
Mileage: 58059 km
Date: 2018.07.17
Time: 02:59:53

Control Module temperature: 38 °C
Outside air temperature: 22.5 °C
Vehicle speed: 0.00 km/h
System run time: 672.2 s
Voltage terminal 15: 11.9 V
mid: 00 53
Status of camera: operational
Engine_Running_Info: 0
Software_Info_4: 1
Software_Info_3: 7
Software_Info_2: 2

• Rainesh
tolunaygul12 schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:24:
[...]

Dit heb ik nu, moet met cal bord nog gedaan worden..
Draai hem in pq mode, mogelijk dat daarbij de cp vervalt ?

Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242) Labels:| 3Q0-980-65X-A5.clb
Part No SW: 3Q0 980 654 H HW: 3Q0 980 654 A
Component: MQB_B_MFK H04 0271
Serial number: 26021611K20927
Coding: 000406040000040500221353C0808100D4000E100020
Shop #: WSC 00069 790 00045
ASAM Dataset: EV_MFKBoschMQBB 001001
ROD: EV_MFKBoschMQBB_VW36.rod
VCID: 3C34FAD0B7E6FEA438-8068

1 Fault Found:
0768 - No Basic Setting
B2010 00 [009] - -
[Calibration_VIN_mismatch]
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 4
Reset counter: 156
Mileage: 58059 km
Date: 2018.07.17
Time: 02:59:53

Control Module temperature: 38 °C
Outside air temperature: 22.5 °C
Vehicle speed: 0.00 km/h
System run time: 672.2 s
Voltage terminal 15: 11.9 V
mid: 00 53
Status of camera: operational
Engine_Running_Info: 0
Software_Info_4: 1
Software_Info_3: 7
Software_Info_2: 2
Oeh ik ben benieuwd of je die vin mismatch eruit krijgt! PQ mode?

• tolunaygul12
Rainesh schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:25:
[...]

Oeh ik ben benieuwd of je die vin mismatch eruit krijgt! PQ mode?
De camera kan je met MQB canbus systeem gebruiken, maar ook voor PQ auto's.
Dit kan je instellen in je codering ;) In PQ mode werkt hij in golf 5 en 6 bijvoorbeeld.
3AA camera eruit > 3Q0 camera erin met adaptertjes met 3d printer gemaakt.
Dit moet je als je verkeersborden herkenning wilt met Discover Media.

Melding verdwijnt gewoon nadat de calibratie succesvol gedaan is, puntenmatrix printen en ODIS :)

rainesch

Passat B6 met ACC + 3Q0 lane assist :

acc + lane passat

• Rainesh
tolunaygul12 schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:45:
[...]

De camera kan je met MQB canbus systeem gebruiken, maar ook voor PQ auto's.
Dit kan je instellen in je codering ;) In PQ mode werkt hij in golf 5 en 6 bijvoorbeeld.
3AA camera eruit > 3Q0 camera erin met adaptertjes met 3d printer gemaakt.
Dit moet je als je verkeersborden herkenning wilt met Discover Media.

Melding verdwijnt gewoon nadat de calibratie succesvol gedaan is, puntenmatrix printen en ODIS :)

[Afbeelding: rainesch]

Passat B6 met ACC + 3Q0 lane assist :

[Afbeelding: acc + lane passat]
Nooit gekeken naar PQ mode, stond al op MQB dus nooit veranderd.

Heb al twee keer meegemaakt bij een A3 dat na kalibratie met Odis nog steeds Vin mismatch erin stond. Kreeg het er maar niet uit. Alles werkte wel.

• tolunaygul12
Rainesh schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:52:
[...]

Nooit gekeken naar PQ mode, stond al op MQB dus nooit veranderd.

Heb al twee keer meegemaakt bij een A3 dat na kalibratie met Odis nog steeds Vin mismatch erin stond. Kreeg het er maar niet uit. Alles werkte wel.
PQ mode zal op mqb modellen niet werken.
Ook na een busrest ? zulke storingen gaan alleen bij busrest eruit.

• Rainesh
tolunaygul12 schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:53:
[...]

PQ mode zal op mqb modellen niet werken.
Ook na een busrest ? zulke storingen gaan alleen bij busrest eruit.
Jap, alles gedaan.

• tolunaygul12
Dat is gek, op pq modellen gaat die weg namelijk..

Passat B6 geupgrade met DM en lane assist 3Q0, na calibiratie konden we alle storingen verwijderen gewoon.

• tolunaygul12
[
Ben ik weer !
Kon natuurlijk niet stil zitten zonder wat aan de Golf 6.5.5 te aanpassen :P

Begin voor ACC is gemaakt, ACC camera van een Passat B7 gekocht, CCZB ecu omdat de huidige geen ondersteuning heeft voor ACC.

wat er allemaal aangepast moet worden,,

bijna klaar.. :
[Afbeelding: adapter]
Morgen in me weekend adapter afmaken en eerste testen uitvoeren denk ik

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:00:
Ik had het eerlijk gezegd ook nog nooit gezien. Zeker niet op een analoog dashboard. Ik ben een beetje aan het surfen op YouTube en kom ik dit ineens tegen en dacht: dat heb ik vandaag toch ook al gezien?.

Geen idee of dit bekend ik bij de bezitters van een Digitale dashboard en/of @Rainesh en kom, het betreft hier een Passat B8, het ook niet tegen in Gerritspeek en Stemei.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:29:
[...]

Ik had het eerlijk gezegd ook nog nooit gezien. Zeker niet op een analoog dashboard. Ik ben een beetje aan het surfen op YouTube en kom ik dit ineens tegen en dacht: dat heb ik vandaag toch ook al gezien?.

Geen idee of dit bekend ik bij de bezitters van een Digitale dashboard en/of @Rainesh en kom, het betreft hier een Passat B8, het ook niet tegen in Gerritspeek en Stemei.

[YouTube: VW Passat B8 – activation of 10 colours illumination for instrument cluster and multimedia device]
In m'n Golf VII heb ik wel een "full color" MFD als optie laten monteren. M'n Scirocco (feitelijk een Golf VI) had die mogelijkheid destijds niet maar ..... Schijnbaar dus wél :P

• Rainesh
GerCor schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:29:
[...]

[YouTube: VW Passat B8 – activation of 10 colours illumination for instrument cluster and multimedia device]
Is vrij simpel te doen. Al voor een aantal tweakers gedaan. Niet echt mijn ding, maar wel mooi.

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13
Vraagje,
Ruim een jaar geleden heb ik voor mijn golf 7 een strip als deze gekocht op aliexpress;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/04bi6Tb.jpg

Nu begint de tape los te laten en ik wil daar even nieuwe voor kopen. Het was een dubbelzijdige tape, heel smal en laat geen resten achter na verwijderen. Weten jullie welke tape ik hiervoor moet hebben?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hetisookwat schreef op maandag 19 november 2018 @ 07:57:
Vraagje,
Ruim een jaar geleden heb ik voor mijn golf 7 een strip als deze gekocht op aliexpress;
[Afbeelding]

Nu begint de tape los te laten en ik wil daar even nieuwe voor kopen. Het was een dubbelzijdige tape, heel smal en laat geen resten achter na verwijderen. Weten jullie welke tape ik hiervoor moet hebben?
Dan bestel je toch weer dezelfde op aliexpress?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Hetisookwat
Tylen schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:06:
[...]

Dan bestel je toch weer dezelfde op aliexpress?
Ik moet de auto over een week of 3 inleveren, en heb beloofd de auto met strip af te leveren. Via Ali bestellen wordt dan ietwat krap helaas. Vorige keer duurde het 5 weken voor 'ie er was.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hetisookwat schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:08:
[...]

Ik moet de auto over een week of 3 inleveren, en heb beloofd de auto met strip af te leveren. Via Ali bestellen wordt dan ietwat krap helaas. Vorige keer duurde het 5 weken voor 'ie er was.
Gewoon laten zitten. De strip zit er toch op. En het is dus een lease auto waar jezelf iets voor gekocht hebt. Ik zou het lekker laten zitten of een drupje lijm of stukje dubbelzijdig tape eronder.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Hetisookwat
Hij hangt er meer als een sneu staartje achter omdat de helft al los is :'). Ik heb de tape inmiddels gevonden! Wel bedankt voor je antwoord.

• Rainesh
Net even gekeken naar software update voor de DSG in de Polo AW. Er is een versie met softwarenummer 1601, maar ik zag ook in mijn logs van paar AW's dat die 1613 hebben. Dus de vraag is eerder, welk versie heeft schakelproblemen. Als jullie een log of scan hebben van jullie DSG bak, dan kan ik het uitzoeken :)

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-11 22:48
Ik heb een vraag die denk ik vrij eenvoudig te beantwoorden is door iemand die een wagen met een DSG heeft. Kun je ook handmatig terugschakelen als je voor de rest gewoon volautomatisch rijdt, bijvoorbeeld om te remmen op de motor? Of moet je de wagen daarvoor in tiptronic zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Wouterkaas op 19-11-2018 12:50 ]

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Je kan gewoon zelf terugschakelen.

Hij gaat dan wel in de manuele stand (zonder verplaatsing van de pook). Na 1 minuut niet meer te hebben geflipperd gaat die weer in automaat.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• tolunaygul12
Ook niet altijd, heb enkele auto's gehad waarbij de flippers in D stand uit waren.
Is een codering om flippers in D te gebruiken.

• Wouterkaas
Famous schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:53:
Je kan gewoon zelf terugschakelen.

Hij gaat dan wel in de manuele stand (zonder verplaatsing van de pook). Na 1 minuut niet meer te hebben geflipperd gaat die weer in automaat.
Bedankt. Is de voorwaarde dan wel dat je flippers aan je stuur hebt? Of kan het ook door bijv. de pook naar beneden te tikken?

• tolunaygul12
Terugschakelen in D kan alleen met flippers,. De andere manier is om Tiptonic te gaan en daarmee tippen.

• Wouterkaas
tolunaygul12 schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:23:
Terugschakelen in D kan alleen met flippers,. De andere manier is om Tiptonic te gaan en daarmee tippen.
Bedankt voor deze toevoeging! Dan ga ik het denk ik wel prettig vinden om die flippers erbij te nemen. :)

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 22:18
Op zoek naar goede raad.....
Ik heb een Passat variant B7 uit 2011, 210000km gereden en gekocht met 140000km. Inmiddels heb ik de auto 20 maanden in bezit en veel gedoe gehad:
Thermostaten vervangen
Distributie vervangen vanwege lekke waterpomp
Airco pomp stuk en vervangen
Draagarm rubbers stuk en vervangen
Vliegwiel DSG 6 versleten en vervangen
Koppakking lek en vervangen
HD pomp slijtage en preventief gereviseerd
Al met al 5k aan gespendeerd en nu lekt er weer motorolie. Vermoedelijk krukaskeerring (of ringen...) wat bij elkaar ook weer een kleine €1000 zal kosten.
Ventilator verwarming begint lawaai te maken.

Is het nog zinvol om aan deze auto te blijven sleutelen of kan ik beter iets anders nemen? Er is al een sloot geld in gegaan en bij verkoop heb ik daar geen rendement van. Andersom weet ik totaal niet wanneer het een keer afgelopen is met reparaties...

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Het voorgloeilampje van mijn diesel brandt wanneer ik stilsta voor een stoplicht en gaat na 100 meter weer uit. Wat kan dat zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 20-11-2018 08:41 ]

• Rainesh
Ramon 73 schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:16:
Op zoek naar goede raad.....
Ik heb een Passat variant B7 uit 2011, 210000km gereden en gekocht met 140000km. Inmiddels heb ik de auto 20 maanden in bezit en veel gedoe gehad:
Thermostaten vervangen
Distributie vervangen vanwege lekke waterpomp
Airco pomp stuk en vervangen
Draagarm rubbers stuk en vervangen
Vliegwiel DSG 6 versleten en vervangen
Koppakking lek en vervangen
HD pomp slijtage en preventief gereviseerd
Al met al 5k aan gespendeerd en nu lekt er weer motorolie. Vermoedelijk krukaskeerring (of ringen...) wat bij elkaar ook weer een kleine €1000 zal kosten.
Ventilator verwarming begint lawaai te maken.

Is het nog zinvol om aan deze auto te blijven sleutelen of kan ik beter iets anders nemen? Er is al een sloot geld in gegaan en bij verkoop heb ik daar geen rendement van. Andersom weet ik totaal niet wanneer het een keer afgelopen is met reparaties...
Ga eens naar een specialist, laat die de auto grondig controleren. Waar kom je vandaan?

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 22:18
Rainesh schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:20:
[...]

Ga eens naar een specialist, laat die de auto grondig controleren. Waar kom je vandaan?
Heel erg zuidelijk Limburg. Degene die aan mijn auto werkt stelt me gerust dat het ergste voorbij is. En er is inderdaad al heel veel aan gedaan dat nu in principe niet meer stuk kan gaan. Echter is het warme vertrouwde gevoel ver te zoeken.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

NotSoSteady schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:41:
Het voorgloeilampje van mijn diesel brandt wanneer ik stilsta voor een stoplicht en gaat na 100 meter weer uit. Wat kan dat zijn?
Je gaat lachen maar controleer je remlichten eens....desnoods lampjes er eens uithalen en wisselen.
Bij veel vw/audi's gaat het gloeispriaallichtje branden als er iets scheelt met het remlicht.

Kan ook schakelaar in je rempedaal zijn btw.

Met vcds weet je het zeker kan ook motorisch iets zijn, zoals ergens drukverlies, maar aangezien je het voor stoplicht voor hebt, gok ik remschakelaar/lampjes :D :+

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• NotSoSteady
  • Nu online
azz_kikr schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:15:
[...]

Je gaat lachen maar controleer je remlichten eens....desnoods lampjes er eens uithalen en wisselen.
Bij veel vw/audi's gaat het gloeispriaallichtje branden als er iets scheelt met het remlicht.

Kan ook schakelaar in je rempedaal zijn btw.

Met vcds weet je het zeker kan ook motorisch iets zijn, zoals ergens drukverlies, maar aangezien je het voor stoplicht voor hebt, gok ik remschakelaar/lampjes :D :+
Ja, in het boekje is te lezen dat het lampje bij een motorstoring moet knipperen. Hij licht nu gewoon op en gaat bij het optrekken weer uit. Bedankt voor je info, ik ga het zo even checken.

• Scrtz
NotSoSteady schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:28:
[...]

Ja, in het boekje is te lezen dat het lampje bij een motorstoring moet knipperen. Hij licht nu gewoon op en gaat bij het optrekken weer uit. Bedankt voor je info, ik ga het zo even checken.
Rij je wel vaker sportief? Vooral als dat niet zo is, eens flink doorvlammen zodat alle zooi eens flink eruit gebrand en geblazen kan worden, doet goed bij diesels.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

NotSoSteady schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:28:
[...]

Ik weet het, maar voor iets met de remmen ziet die ook als een motorstoring :D

Mijn 2001 Bora deed dit ook. Regelmatig lampjes stuk en dan ging ook die spiraal branden. Bij jou zal het slecht lampje zijn of de schakelaar in de pedaal.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• GerCor

GerCor

@Rainesh Liet ik eerder een filmpje zien van de kleuren in een AID Passat B8 maar je kunt de 3 standaard kleuren van ambientverlichting ook uitbreiden. Ook bekend, neem ik aan?

Blijft geinig om te zien. Tegelijk triest dat ze dat voor een koper/bezitter zo verborgen houden.

• Rainesh
GerCor schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:38:
@Rainesh Liet ik eerder een filmpje zien van de kleuren in een AID Passat B8 maar je kunt de 3 standaard kleuren van ambientverlichting ook uitbreiden. Ook bekend, neem ik aan?

[YouTube: 10 colour Ambient Plus lighting activation on Passat B8 - vključitev 10 barvne notranje osvetlitve]

Blijft geinig om te zien. Tegelijk triest dat ze dat voor een koper/bezitter zo verborgen houden.
Jap, ook bekend. Moet je wel ambient plus hebben.

• TFDev
Inderdaad. Heb ik ook gezien. Stille hoop dat rgb bij ambient std er ook in zat, maar helaas... Ook nog geen 'upgrade' mods tegengekomen daarvoor.

Wat betreft mirrorlink vs appconnect. Ik heb wat gezien over een bedrijf dat een firmwareupdate doet en op die manier de mirrorlink functionaliteit vervangt door appconnect. Dan moet deze toch ook vrijgeschakeld/gekocht kunnen worden? Ik heb helaas nog een met mirrorlink.. fw K0261. Iemand een idee waar je firmware vandaan kan halen?

• Scrtz
Rainesh schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:46:
[...]

Jap, ook bekend. Moet je wel ambient plus hebben.
Kost toch ook allemaal geen drol meer. Maar nee dit soort dingen moeten zolang mogelijk als 'luxe' beschouwd worden en alleen te gebruiken zijn in een A8 of S-klasse :P

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zolang mensen ervoor willen betalen ga je het niet weggeven.

alles kan off-topic

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een VW Variant uit 2012 met standaard mediacenter (en line-in). Wat is de beste optie om een iPhone (zonder headphone-jack) via bluetooth te kunnen koppelen? Ik zou graag muziek via Spotify willen afspelen. Opties?

• NotSoSteady
  • Nu online
azz_kikr schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:03:
[...]

Ik weet het, maar voor iets met de remmen ziet die ook als een motorstoring :D

Mijn 2001 Bora deed dit ook. Regelmatig lampjes stuk en dan ging ook die spiraal branden. Bij jou zal het slecht lampje zijn of de schakelaar in de pedaal.
Dat was het helaas niet, lampje van de katalysator is ook net aangegaan. Wat een gezeur weer, vorige week net de motor laten vervangen.

• Rainesh
xantos schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:20:
Ik heb een VW Variant uit 2012 met standaard mediacenter (en line-in). Wat is de beste optie om een iPhone (zonder headphone-jack) via bluetooth te kunnen koppelen? Ik zou graag muziek via Spotify willen afspelen. Opties?
heb je een foto van je systeem?

• xantos
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:03:
[...]

heb je een foto van je systeem?
Zoiets: Afbeeldingslocatie: https://goo.gl/images/XMGy33

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56
Misschien is het een idee om een RCD330 te steken met Apple CarPlay?

Zoiets: YouTube: Volkswagen RCD330 met Apple Carplay

• GerCor

GerCor

TFDev schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:52:
Inderdaad. Heb ik ook gezien. Stille hoop dat rgb bij ambient std er ook in zat, maar helaas... Ook nog geen 'upgrade' mods tegengekomen daarvoor.

Wat betreft mirrorlink vs appconnect. Ik heb wat gezien over een bedrijf dat een firmwareupdate doet en op die manier de mirrorlink functionaliteit vervangt door appconnect. Dan moet deze toch ook vrijgeschakeld/gekocht kunnen worden? Ik heb helaas nog een met mirrorlink.. fw K0261. Iemand een idee waar je firmware vandaan kan halen?
Mirrorlink is toch een onderdeel, naast Apple Carplay en Android Auto, van App-Connect?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w7NYArkNLlbxPkl6QmsWqxQF/full.png

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 20-11-2018 22:23 ]

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
MirrorLink bestaat langer dan de andere twee, dus best kans dat er auto's zijn waar alleen dat op zit.

• Rainesh
AndRo555 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:44:
Misschien is het een idee om een RCD330 te steken met Apple CarPlay?

Zoiets: YouTube: Volkswagen RCD330 met Apple Carplay
Zou ik ook doen.

• GerCor

GerCor

.

[ Voor 131% gewijzigd door GerCor op 21-11-2018 07:27 ]

• xantos
  • Niet online
Ok, beide bedankt! Ik ga eens googlen.. ;)

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Ramon 73 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:26:
[...]

Heel erg zuidelijk Limburg. Degene die aan mijn auto werkt stelt me gerust dat het ergste voorbij is. En er is inderdaad al heel veel aan gedaan dat nu in principe niet meer stuk kan gaan. Echter is het warme vertrouwde gevoel ver te zoeken.
@Rainesh Kwam jij ook niet regelmatig in die regio?
Op zich zijn de mankementen die je hebt (gehad) Ramon niet gek voor een auto met 200k op de teller. Ik zou als ik jou was een soort van second-opinion doen bij een VW specialist (geen VW dSTealer.
Je hebt er nu 5K in gestoken, ik zou overwegen om die 1K er nog bij te doen en waarschijnlijk rijd je dan weer een hele hoop zorgeloze kilometers.

• TFDev
GerCor schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:09:
[...]

Mirrorlink is toch een onderdeel, naast Apple Carplay en Android Auto, van App-Connect?

[Afbeelding]
Hier doelde ik op

YouTube: Aktivera CarPlay & Android (App-Connect) i VW Discover Pro (Passat /...

Het lijkt er iig op dat dit dus met een FW upgrade mogelijk is...

• GerCor

GerCor

TFDev schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:24:
[...]

Hier doelde ik op

YouTube: Aktivera CarPlay & Android (App-Connect) i VW Discover Pro (Passat /...

Het lijkt er iig op dat dit dus met een FW upgrade mogelijk is...
Netjes. (y)

Is al een MIB2 zie ik.

• TFDev
Jup. Standaard(?) In een B8 volgens mij. Maar ik kan dus helaas niets vinden mbt de gewenste firmware. Het bedrijf reageert ook niet op mails mbt het eventueel verkopen van de firmware. Nouja... de zoektocht gaat door.

• Rainesh
TFDev schreef op woensdag 21 november 2018 @ 09:51:
Jup. Standaard(?) In een B8 volgens mij. Maar ik kan dus helaas niets vinden mbt de gewenste firmware. Het bedrijf reageert ook niet op mails mbt het eventueel verkopen van de firmware. Nouja... de zoektocht gaat door.
Als je firmware onderdeelnummer hebt dan kun je deze bij de dealer kopen. P2125 heb je nodig zag ik.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:48
Ben toch wel benieuwd of mijn T-Roc optijd geleverd gaat worden. Planning is 01-02-2019, besteld op 17-07-2018. Heb niks gehoord nog over een levering of uitstelling; op de inlogsite van Alphabet staat alleen dat die besteld is.

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Bel de dealer, die weten vast wel wat meer.

In de meeste gevallen kunnen ze zelfs zien wanneer je auto is in gepland voor productie of zelfs al gemaakt maar op transport richting de importeur is.
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:30:
Ben toch wel benieuwd of mijn T-Roc optijd geleverd gaat worden. Planning is 01-02-2019, besteld op 17-07-2018. Heb niks gehoord nog over een levering of uitstelling; op de inlogsite van Alphabet staat alleen dat die besteld is.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:48
jackzonztyl schreef op woensdag 21 november 2018 @ 12:50:
Bel de dealer, die weten vast wel wat meer.

In de meeste gevallen kunnen ze zelfs zien wanneer je auto is in gepland voor productie of zelfs al gemaakt maar op transport richting de importeur is.
Beste Piet Piraat,

bedankt voor uw mail, de verwachte levertijd van uw Volkswagen T Roc is op dit moment nog steeds februari.
Indien u nog vragen hebt horen wij het graag

Nu maar hopen dat het niet last minute wijzigt :)

• arnoldbeekman
  • Laatst online: 10-07 10:58
Sinds een paar weken ben ik in bezit van een Golf 7 van 04-17. Erg fijne auto heb alleen 1 dingetje en dat is dat verkeersborden herkenning bij mij niet werkt zoals het hoort. In de auto zit een discover media gen 2.

Ik ben er achter gekomen dat wanneer ik de navigatie sd kaart uit het systeem haal de verkeersborden wel worden herkent maar met krijg ik alleen de melding: "Geen verkeerstekens zichtbaar"

Heb de kaarten voor de navi geupdate naar de laatste versie maar dit haalde niets uit.

Iemand hier een idee?

• Rainesh
arnoldbeekman schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:31:
Sinds een paar weken ben ik in bezit van een Golf 7 van 04-17. Erg fijne auto heb alleen 1 dingetje en dat is dat verkeersborden herkenning bij mij niet werkt zoals het hoort. In de auto zit een discover media gen 2.

Ik ben er achter gekomen dat wanneer ik de navigatie sd kaart uit het systeem haal de verkeersborden wel worden herkent maar met krijg ik alleen de melding: "Geen verkeerstekens zichtbaar"

Heb de kaarten voor de navi geupdate naar de laatste versie maar dit haalde niets uit.

Iemand hier een idee?
Heb je een facelift of prefacelift? Dit is een bekend probleem. De dealer moet je systeem voor updaten, dan doet ie het goed. Werkt je lane assist wel goed?

• tolunaygul12
De eerste testen zijn "succesvol"

Paar kabels voorzien van de juiste stekkers.
wire

Stekkertje klaar.
connections

aangesloten, met storing.
working with error

auto scan :
Wednesday,21,November,2018,16:48:02:36185
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 18.9.0.2 (x64) HEX-NET CB: 0.4436.4
Data version: 20180927 DS296.0
www.Ross-Tech.com

VIN: WVWGD7AJ9BW****** License Plate: 2-STK-64
Mileage: 61650km-38307mi Repair Order: with acc radar connected -lane assist

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Chassis Type: AJ-VW36 (7N0)
Scan: 01 02 03 05 08 09 10 13 14 15 16 17 19 25 2B 3C 42 44 46 47
52 55 5F 62 65 69 72

VIN: WVWGD7AJ9BW****** Mileage: 61650km-38307miles

01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
13-Auto Dist. Reg -- Status: Malfunction 0010
14-Susp. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
2B-Steer. Col. Lock -- Status: OK 0000
3C-Lane Change -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
47-Sound System -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
5F-Information Electr. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
65-Tire Pressure -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (CBF) Labels:. 06J-907-115-CBF.clb
Part No SW: 1K0 907 115 AT HW: 1K0 907 115 AK
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0040
Revision: E3H25--- Serial number:
Coding: 040301081C070960
Shop #: WSC 00191 264 15243
VCID: F8BCA6C08B5E928A6D-80AC

No fault code found.
Readiness: 0110 1100

Address 02: Auto Trans Labels: 02E-927-770.clb
Part No SW: 02E 300 057 C HW: 02E 927 770 AL
Component: GSG DSG AG6 511 2716
Revision: 05351113 Serial number: 00001105300653
Coding: 0000024
Shop #: WSC 01357 011 00200
VCID: 997A834450146B82B2-80CC

No fault code found.

Address 03: ABS Brakes (J104) Labels:. 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 CC HW: 1K0 907 379 CC
Component: ESP MK60EC1 H46 0175
Revision: 00H46001
Coding: 144*****492**************92210041A119506A
Shop #: WSC 19427 133 00001
VCID: F5A2AFF45C4CEFE276-80A0

No fault code found.

Address 05: Acc/Start Auth. (J518) Labels:| 5K0-959-434.clb
Part No SW: 5K0 959 434 A HW: 5K0 959 434 A
Component: VWKESSYPQ35GP 085 0802
Revision: 00085000 Serial number: 0144798723
Coding: 030C1C
Shop #: WSC 12345 123 61029
ASAM Dataset: EV_KESSY_PQ35GP A01018
ROD: EV_KESSY_PQ35GP.rod
VCID: B32651EC1AB8B1D298-80E6

No fault code found.

Address 08: Auto HVAC (J255) Labels:| 5K0-907-044.clb
Part No SW: 1K8 907 044 AC HW: 1K8 907 044 AC
Component: Climatronic H05 0304
Revision: 00001K03
Coding: 0018018002
Shop #: WSC 00219 123 12345
ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010
ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod
VCID: F0AC9EE02B2ECACAA5-80A4

No fault code found.

Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels:. 1K0-937-08x-09.clb
Part No SW: 5K0 937 087 Q HW: 5K0 937 087 Q
Component: BCM PQ35 H+ 111 0148
Revision: BL111001
Coding: 67180AB7EC33E5C41058028170008B8C43FD0011457D8D90E4806824A040
Shop #: WSC 12345 123 12345
VCID: C3C6012C4218015208-8096

Subsystem 1 - Part No: 5K1 955 119 Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer 11031 26 0512
Coding: 009FB5

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
Component: RLS 070712 05 54 0403
Coding: 0730AD

Subsystem 3 - Part No: 1K8 951 171
Component: DWA-Sensor 00 001 0104
Coding: 000000

Subsystem 4 - Part No: 1K0 951 605 C
Component: LIN BACKUP HO H05 1501
Coding: 000000

No fault code found.

Address 10: Park/Steer Assist (J791) Labels:| 5Q0-919-298.clb
Part No SW: 1K8 919 475 D HW: 5Q0 919 298
Component: PARKHILFE PLA 011 0480
Revision: -------- Serial number: --------------
Coding: 0021167111
Shop #: WSC 00099 780 00200
ASAM Dataset: EV_EPHVA2CVW364GP00 001010
ROD: EV_EPHVA2CVW364GP00_VW36.rod
VCID: BB3679CC32E8799240-80EE

No fault code found.

Address 13: Auto Dist. Reg Labels: 3AA-907-567.clb
Part No SW: 3AA 907 567 A HW: 3AA 907 567
Component: AC201 RDW A 036 0170
Revision: 00036000 Serial number: 00000000632007
Coding: 0010000
Shop #: WSC 05311 000 00001
VCID: B83C66C0CBDE528AAD-80EC

3 Faults Found:
00466 - Control Module for Steering Column Electronics (J527)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100101
Fault Priority: 6
Reset counter: 123
Mileage: 61652 km
Time Indication: 0
Date: 2018.11.21
Time: 16:46:09

Freeze Frame:
Count: 2

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
013 - Check DTC Memory
Freeze Frame:
Fault Status: 01101101
Fault Frequency: 2
Time: 16:46:09

Freeze Frame:
Count: 3

01316 - ABS Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101101
Reset counter: 163
Time: 16:47:43

Freeze Frame:
Count: 15

Address 14: Susp. Elect. (J250) Labels:. 3C0-907-376.clb
Part No SW: 3C0 907 376 HW: 3C0 907 376
Component: DAEMPFUNGS-SG H07 0069
Revision: 00000000 Serial number: 13020800690002
Coding: 020180
Shop #: WSC 00219 000 00000
VCID: E680F8B811EA147ACF-80B2

1 Fault Found:
01319 - Control Module for Distance Control (J428)
013 - Check DTC Memory
Freeze Frame:
Fault Status: 01101101
Time: 16:47:14

Freeze Frame:
Bin. Bits: 00000000 00000001

Address 15: Airbags (J234) Labels:| 5K0-959-655.clb
Part No SW: 5K0 959 655 B HW: 5K0 959 655 B
Component: AirbagVW10G 021 0706
Serial number: 003C4R02280F
Coding: 00003031
ASAM Dataset: EV_AirbaVW10SMEVW360 A01012
ROD: EV_AirbaVW10SMEVW360.rod
VCID: B93A63C438D44B8252-80EC

Seat occupied recognition:
Subsystem 1 - Part No SW: 5K0 959 339 HW: 5K0 959 339
Component: BF-Gewichtss. 007 0002
Serial number: ---0000R--0005LPJ600

Crash sensor for side airbag: driver side:
Subsystem 2 - Part No SW: 5K0 959 354 HW: 5K0 959 354
Component: S.Sens.Fahr.V H01 ----
Serial number: 3572MSME4532205DZZZR

Crash sensor for side airbag: front passenger side:
Subsystem 3 - Part No SW: 5K0 959 354 HW: 5K0 959 354
Component: S.Sens.Beif.V H01 ----
Serial number: 3582MSME402E255DZZZ$

Crash sensor for side airbag: rear: driver side:
Component: S.Sens.Fahr.H --- ----
Serial number: 3512QSME7419077CZZZ

Crash sensor for side airbag: rear: passenger side:
Component: S.Sens.Beif.H --- ----
Serial number: 3522QSME5658097BZZZ0

Crash sensor for front airbag: driver side:
Component: F.Sens.Fahr --- ----
Serial number: 35527SME6C617526ZZZL

Crash sensor for front airbag: front passenger side:
Component: F.Sens.Beif --- ----
Serial number: 35627SME1C617526ZZZH

No fault code found.

Address 16: Steering wheel (J527) Labels:| 5K0-953-569.clb
Part No SW: 5K0 953 521 BR HW: 5K0 953 569 E
Component: LENKS.MODUL 014 0140
Revision: FF010040 Serial number: 20110329301698
Coding: 101A200000
ASAM Dataset: EV_SMLSNGVOLWSXS A01004
ROD: EV_SMLSNGVOLWS.rod
VCID: FDB2B7D46C7CB7A23E-80A8

Multifunction steering wheel control module:
Subsystem 1 - Part No SW: 5K0 959 542 HW: 5K0 959 542 Labels: 3C8-959-537.CLB
Component: E221__MFL-TAS H06 0010
Coding: 830000

No fault code found.

Address 17: Instruments (J285) Labels:| 5K0-920-xxx-17.clb-SRI1
Part No SW: 1K8 920 885 LX HW: 1K8 920 885 LX
Component: KOMBI H02 1104
Serial number: 00000000000000
Coding: 111B010000
ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A05733
ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_005_VW25.rod
VCID: 987C8640631E728A8D-80CC

No fault code found.

Address 19: CAN Gateway (J533) Labels:. 7N0-907-530-V2.clb
Part No SW: 7N0 907 530 BL HW: 7N0 907 530 AN
Component: J533 Gateway H56 1682
Revision: H56 Serial number: 21041600F13292
Coding: 350032
VCID: FBB6B9CC7A68B99200-80AE

2 Faults Found:
00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 34
Mileage: 61614 km
Date: 2018.11.20
Time: 19:48:26

01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Reset counter: 255
Time: 16:41:30

Address 25: Immobilizer (J334) Labels:| 5K0-920-xxx-25.clb
Part No SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
Component: IMMO H02 1104
Serial number: 00000000000000
Coding: 000007
Shop #: WSC 00000 000 00000
ASAM Dataset: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03710
ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09.rod
VCID: EA988C880DF2301AEB-80BE

No fault code found.

Address 2B: Steer. Col. Lock (J764) Labels:* 5K0-905-861.clb
Part No SW: 5K0 905 861 A HW: 5K0 905 861 A
Component: ELV-PQ35 H20 0230
Revision: 00000000 Serial number: 11000077897004
Coding: 4900000000000000
ASAM Dataset: EV_ELVMarquMPVW36X A01001
ROD: EV_ELVMarquMPVW36X.rod
VCID: AE104098F19A9C3AF7-80FA

No fault code found.

Address 3C: Lane Change (J1086) Labels:| 5Q0-907-686.clb
Part No SW: 5Q0 907 686 B HW: 5Q0 907 686 B
Component: HRE_Master H11 0071
Serial number: 0367435529
Coding: 02012102
Shop #: WSC 00046 123 12345
ASAM Dataset: EV_HREntryHella 001028
ROD: EV_HREntryHella_VW32.rod
VCID: BC347AD037E67EAA49-80E8

Lane Change Assistant 2:
Subsystem 1 - Part No SW: 5Q0 907 685 B HW: 5Q0 907 685 B
Component: HRE_Slave H11 0071
Serial number: 0366681323
Coding: 020121

No fault code found.

Address 42: Door Elect, Driver Labels:. 1K0-959-701-MAX3.clb
Part No SW: 5K0 959 701 C HW: 5K0 959 701 C
Component: Tuer-SG 009 2120
Coding: 0001270
Shop #: WSC 80093 222 69422
VCID: B22854E82DA2B8DA93-80E6

No fault code found.

Address 44: Steering Assist Labels: 1K0-909-14x-GEN3.clb
Part No: 1K0 909 144 M
Component: EPS_ZFLS Kl. 237 3201
Revision: 00H20000
VCID: B42452F0D7B6B6EA81-80E0

No fault code found.

Address 47: Sound System (R12) Labels: 5K0-035-456.clb
Part No SW: 5C6 035 456 C HW: 5C6 035 456 C
Component: KonzernAmp10K H08 6831
Revision: -------- Serial number: EAA098C0074273
ASAM Dataset: EV_AudioVerst10KanalSTT4 001001
ROD: EV_AudioVerst10KanalSTT4.rod
VCID: A81CB680D37EC20A3D-80FC

No fault code found.

Address 52: Door Elect, Pass. Labels:. 1K0-959-702-MAX3.clb
Part No SW: 5K0 959 702 E HW: 5K0 959 702 E
Component: Tuer-SG 009 2151
Coding: 0001526
Shop #: WSC 46651 001 104857
VCID: B5226FF4DCCCAFE2B6-80E0

No fault code found.

Address 55: Headlight Range Labels: 5M0-907-357-V2.lbl
Part No SW: 5M0 907 357 C HW: 5M0 907 357 C
Component: AFS-Steuergeraet 0148
Revision: 00H04000 Serial number:
Coding: 1477724
VCID: B42452F0D7B6B6EA81-80E0

Subsystem 1 - Part No: 7L6 941 329 B Labels: 3D0-941-329.CLB
Component: AFS-Lst.-Modul l 0004
Coding: 00000022

Subsystem 2 - Part No: 7L6 941 329 B Labels: 3D0-941-329.CLB
Component: AFS-Lst.-Modul r 0004
Coding: 00000022

No fault code found.

Address 5F: Information Electr. (J794) Labels:| 5G0-035-MIB-STD2.clb
Part No SW: 5C0 035 680 G HW: 5C0 035 680 C
Component: MU-S-ND-ER X66 X475
Serial number: VWZAZ********
Coding: 02840101FF00000051111203C0890B802F01031001200001C7
ASAM Dataset: EV_MUStd4CTSAT 001004
ROD: EV_MUStd4CTSAT_VW36.rod
VCID: A502BFB4A46CDF6206-80F0

Data medium:
Subsystem 1 - Part No SW: 5NA 919 866 HW: -----------
Component: ECE1 2018/19 --- 1030
Serial number: --------------------

No fault code found.

Address 62: Door, Rear Left Labels:. 1K0-959-703-GEN3.clb
Part No SW: 5K0 959 703 D HW: 5K0 959 703 D
Component: Tuer-SG 007 2101
Coding: 0001232
Shop #: WSC 01357 011 1012552
VCID: B5226FF4DCCCAFE2B6-80E0

No fault code found.

Address 65: Tire Pressure (J502) Labels: 3AA-907-273.clb
Part No SW: 3AA 907 273 H HW: 5Q0 907 273
Component: RDKBERU30 H04 0012
Serial number: 30000000035684
ASAM Dataset: EV_RDKBERU30 006001
ROD: EV_RDKBERU30_006_VW36.rod
VCID: B93A63C438D44B8252-80EC

No fault code found.

Address 69: Trailer (J345) Labels:. 1K0-907-383-V2.clb
Part No SW: 1K0 907 383 F HW: 1K0 907 383 F
Component: Anhaenger H09 0100
Revision: 3A001001 Serial number: 00000147679016
Coding: 010D000202000000
VCID: B02C5EE0E3AE8ACAE5-80E4

No fault code found.

Address 72: Door, Rear Right Labels:. 1K0-959-704-GEN3.clb
Part No SW: 5K0 959 704 D HW: 5K0 959 704 D
Component: Tuer-SG 007 2101
Coding: 0001232
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: B62068F8C1CAA4FABF-80E2

No fault code found.

End----------(Elapsed Time: 02:01, VBatt start/end: 12.1V/12.1V)-----------

• GerCor

GerCor

Meh. Vriendin deed me vanmiddag een WA-tje. Er staat iets in het scherm over bochtenverlichting. Dus ik: zal wel een lampje kapot zijn. Overigens, wel erg snel dan want zit er nog geen jaar in. Komt ze me net ophalen zie ik dat zowel links als rechts het niet meer doet.

Morgen maar eens induiken dan. :-(

• tolunaygul12
GerCor schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:53:
Meh. Vriendin deed me vanmiddag een WA-tje. Er staat iets in het scherm over bochtenverlichting. Dus ik: zal wel een lampje kapot zijn. Overigens, wel erg snel dan want zit er nog geen jaar in. Komt ze me net ophalen zie ik dat zowel links als rechts het niet meer doet.

Morgen maar eens induiken dan. :-(
Altijd beide lampen vervangen in koplamp voor bochtenverlichting.
Als er 1 kapot is, stopt de andere er ook mee ivm veiligheid.

• GerCor

GerCor

tolunaygul12 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:01:
Altijd beide lampen vervangen in koplamp voor bochtenverlichting.
Als er 1 kapot is, stopt de andere er ook mee ivm veiligheid.
En krijg je dan deze melding? Want ik was ondertussen even naar de auto gelopen om een foto te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L77mlMbg8LK0o9e4XWtCZDFI/full.jpg

Ik ben er trouwens sinds kort achter dat ik AFS heb. :9

• tolunaygul12
Ja ! zitten H7 schuin in koplamp voor bochverlichting ( bij Xenon )

• GerCor

GerCor

tolunaygul12 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:06:
Ja ! zitten H7 schuin in koplamp voor bochverlichting ( bij Xenon )
Net even de auto gestart en wielen naar links gedraaid. Licht ging aan. Wielen naar rechts, niks. Wielen weer naar links en toen de melding en licht bleef uit. Dus, of rechts is kapot en dan houdt links er ook mee op, zoals jij schrijft, of er iets anders aan de hand. Eerst maar eens nieuwe lampen halen morgen. Kom ik er snel genoeg achter. Lampen zitten er nog geen jaar in.

• tolunaygul12
GerCor schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:22:
[...]

Net even de auto gestart en wielen naar links gedraaid. Licht ging aan. Wielen naar rechts, niks. Wielen weer naar links en toen de melding en licht bleef uit. Dus, of rechts is kapot en dan houdt links er ook mee op, zoals jij schrijft, of er iets anders aan de hand. Eerst maar eens nieuwe lampen halen morgen. Kom ik er snel genoeg achter. Lampen zitten er nog geen jaar in.
Yep, mijn advies vervang gelijk beide. anders blijf je bezig met links,rechts,links enz vervangen ;)

• GerCor

GerCor

tolunaygul12 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:24:
Yep, mijn advies vervang gelijk beide. anders blijf je bezig met links,rechts,links enz vervangen ;)
Deze worden het deze keer:

• arnoldbeekman
  • Laatst online: 10-07 10:58
Rainesh schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:00:
[...]

Heb je een facelift of prefacelift? Dit is een bekend probleem. De dealer moet je systeem voor updaten, dan doet ie het goed. Werkt je lane assist wel goed?
Goede vraag, hoe zie ik wat voor facelift het is? Lane assist lijkt goed te werken maar ja ik kom van een golf 6 zonder dus of het ook echt goed weet ik niet.
Pagina: 1 ... 77 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS