Kuusj schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:29:
[...]
Ik ben 1.92 en pas prima in een Golf 7. Mijn vader is ook groot en lange ritten (>8 uur) zijn geen probleem. Zou wel kijken naar comfortstoelen of beter nog de sportzetels zoals die in onze GTI zitten.
Bedankt voor de snelle reactie en de info. We zouden de auto bestellen met lederen zetels en worden in de configurator omschreven als sport-comfortstoelen. Al heb ik de indruk dat er nogal veel verschil zit op de stoelen die VW aanbiedt.
J0YR1D3R schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:32:
[...]
Ik heb zelf 2,5 jaar in een Golf 6 gereden (2 meter) en ik vond dat prima gaan. Ruimte achterin is natuurlijk niet superveel meer, maar voorin zit je prima. De 7 is waarschijnlijk nog wat ruimer en vergelijkbaar met de Octavia waar ik nu in rij. Niets mis mee, maar even proberen zou ik sowieso altijd doen.
Bedankt! Ben ondertussen bij dealer geweest en proefrit staat gepland.
Tiguan is geen optie. Zou zelfs liever een model kleiner dan groter nemen.
Heb bij de dealer ook in een Polo gezeten en dat viel verbazingwekkend goed mee. Lijkt me zelfs geen probleem om er langere tijd met te rijden.
C-sharp schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:38:
[...]
Een betere vraag is of je geduld hebt. Leveringstermijnen voor CNG zijn hoog. Hou er ook rekening mee dat de nieuwe CNG modellen enkel nog een benzinetank hebben van 15 liter. Als je naar Frankrijk gaat op vakantie wil dat zowat zeggen dat je elk uur mag gaan tanken.
Ik rij zelf met een Golf Variant 7.5 DSG op CNG (1.4, 110pk) waar ik heel tevreden van ben. 300 tot 330 km op laag-calorisch gas + eventueel 750 km op benzine. Ik rij praktisch altijd op gas, en de kost per kilometer is dan niet te evenaren, ook omdat je (voorlopig) geen rijtaks/inschrijvingstaks moet betalen.
Bedankt voor de positieve gebruikservaring. De levertermijn blijkt minimaal zeven maanden te bedragen en zoveel geduld hebben we. De veranderde dimensies van de brandstofhouders (hèhè) vormt ook geen probleem, hoewel een grotere benzinetank wel had gemogen van mij (12 liter op papier). Ik rijd een paar keer per jaar naar het noorden van Luxemburg, en dat is (voorlopig) zowat het verste van een CNG tankstation verwijderd - zonder lastige, tijdrovende omwegen in Luik. Ik kan dan in Bilzen nog vlot tanken door de autosnelweg even te verlaten en terug in Bilzen tanken in het terugkomen. En in Luxemburg zelf een tank benzine kopen is ook niet echt een straf.
Ben bij de dealer geweest en mijn 2.02 meter lengte zorgt zowel bij de Golf als bij de Polo voor een geen enkel probleem. Testrit staat gepland op 21 november.