Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.791 views

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23
Hammetje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:51:
[...]

Auto is geleverd bij de dealer, maar komt pas 7 januari i.v.m. op kenteken zetten in 2019. Net een week te laat geleverd, als ie in oktober was gekomen mocht ie wel op kenteken worden gezet.
Mijne komt over 2 weken bij de dealer. In april besteld.
Bij mij vertelde de dealer dat ze wel gelijk uitleveren.
Volgens hun wordt de auto in 2019 duurder, want in 2018 kennen ze nog een compensatieregel en blijft de auto dezelfde prijs. Dus ook gunstiger voor de bijtelling.
Anders moest ik ook tot januari wachten.

• JefVB
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-07-2024
Kuusj schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:29:
[...]

Ik ben 1.92 en pas prima in een Golf 7. Mijn vader is ook groot en lange ritten (>8 uur) zijn geen probleem. Zou wel kijken naar comfortstoelen of beter nog de sportzetels zoals die in onze GTI zitten.
Bedankt voor de snelle reactie en de info. We zouden de auto bestellen met lederen zetels en worden in de configurator omschreven als sport-comfortstoelen. Al heb ik de indruk dat er nogal veel verschil zit op de stoelen die VW aanbiedt.
J0YR1D3R schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:32:
[...]

Ik heb zelf 2,5 jaar in een Golf 6 gereden (2 meter) en ik vond dat prima gaan. Ruimte achterin is natuurlijk niet superveel meer, maar voorin zit je prima. De 7 is waarschijnlijk nog wat ruimer en vergelijkbaar met de Octavia waar ik nu in rij. Niets mis mee, maar even proberen zou ik sowieso altijd doen.
Bedankt! Ben ondertussen bij dealer geweest en proefrit staat gepland.
DerOllie schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:54:
[...]

Tiguan geen optie? :o Heerlijk veel ruimte ook met in en uitstappen :D
Tiguan is geen optie. Zou zelfs liever een model kleiner dan groter nemen.
JB076 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:42:

1,94 hier en zit prima in een Polo 6. Volgens mij staat de stoel zelfs niet maximaal naar achteren.
Heb bij de dealer ook in een Polo gezeten en dat viel verbazingwekkend goed mee. Lijkt me zelfs geen probleem om er langere tijd met te rijden.
C-sharp schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:38:
[...]

Een betere vraag is of je geduld hebt. Leveringstermijnen voor CNG zijn hoog. Hou er ook rekening mee dat de nieuwe CNG modellen enkel nog een benzinetank hebben van 15 liter. Als je naar Frankrijk gaat op vakantie wil dat zowat zeggen dat je elk uur mag gaan tanken.

Ik rij zelf met een Golf Variant 7.5 DSG op CNG (1.4, 110pk) waar ik heel tevreden van ben. 300 tot 330 km op laag-calorisch gas + eventueel 750 km op benzine. Ik rij praktisch altijd op gas, en de kost per kilometer is dan niet te evenaren, ook omdat je (voorlopig) geen rijtaks/inschrijvingstaks moet betalen.
Bedankt voor de positieve gebruikservaring. De levertermijn blijkt minimaal zeven maanden te bedragen en zoveel geduld hebben we. De veranderde dimensies van de brandstofhouders (hèhè) vormt ook geen probleem, hoewel een grotere benzinetank wel had gemogen van mij (12 liter op papier). Ik rijd een paar keer per jaar naar het noorden van Luxemburg, en dat is (voorlopig) zowat het verste van een CNG tankstation verwijderd - zonder lastige, tijdrovende omwegen in Luik. Ik kan dan in Bilzen nog vlot tanken door de autosnelweg even te verlaten en terug in Bilzen tanken in het terugkomen. En in Luxemburg zelf een tank benzine kopen is ook niet echt een straf.

Ben bij de dealer geweest en mijn 2.02 meter lengte zorgt zowel bij de Golf als bij de Polo voor een geen enkel probleem. Testrit staat gepland op 21 november.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:40
The Conman schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:07:
[...]

Volgens hun wordt de auto in 2019 duurder, want in 2018 kennen ze nog een compensatieregel en blijft de auto dezelfde prijs. Dus ook gunstiger voor de bijtelling.
Oh? Wauw, welke uitvoering / opties heb jij gekozen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23
Hammetje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:17:
[...]

Oh? Wauw, welke uitvoering / opties heb jij gekozen?
Comfortline Business
Pure White
1.5 130pk
Active Info Display
Advanced Pakket
Comfort Pakket
Type en modelaanduiding achterklep vervallen

• Timmo70
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-07 20:11
GerCor schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:01:
[...]

Kan het niet zo zijn dat mensen er niet mee kunnen omgaan? Zo van: ik zet dat ACC aan en dan hoef ik verder niks meer te doen? Kijk, ik rij op CC. Rij ik bijvoorbeeld 130 op de snelweg op de linker weghelft en zie dat iemand voor mij wil inhalen dan druk ik op 'cnl'. Mogelijk moet ik gas bijgeven of iets remmen. Heb ik weer vrij baan dan druk ik op 'res'. Maar wat ik hier zo lees over ACC. Het wordt ingeschakeld en de auto zoekt het maar uit en ondertussen heeft men van iedereen op verschillende manieren last.
Ik kan er perfect mee rijden hoor. Hij remt gewoon soms af op momenten dat het helemaal niet hoort en te vroeg is. Gaat dan gemakkelijker als je zelf het remmen controleert tijdens de cruise control voor mij persoonlijk. Jouw ervaring is gewoon verschillend van mijn ervaring, heeft niets te maken met het wel of niet kunnen werken met de acc.

Het is denk ik ook makkelijker met een dsg. Ik werk met een manuele bak.

[ Voor 3% gewijzigd door Timmo70 op 08-11-2018 20:26 ]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:17

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Timmo70 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:18:
Ik kan er perfect mee rijden hoor. Hij remt gewoon soms af op momenten dat het helemaal niet hoort en te vroeg is. Gaat dan gemakkelijker als je zelf het remmen controleert tijdens de cruise control voor mij persoonlijk. Jouw ervaring is gewoon verschillend van mijn ervaring, heeft niets te maken met het wel of niet kunnen werken met de acc.

Het is denk ik ook makkelijker met een dsg. Ik werk met een manuele bak.
Even denken hoor. Ik schrijf: sommige mensen weten niet hoe ACC precies werkt en daar zet jij tegenover: ik weet precies hoe het werkt alleen doet ACC soms niet wat het zou moeten doen.

Nou kan het aan mij liggen maar ik zie weinig verschil 'onder de streep'.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 20:44
JefVB schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:12:
[...]
En in Luxemburg zelf een tank benzine kopen is ook niet echt een straf.
In Merl is een van de enige/laatste CNG stations van Luxemburg (centrum van het land, nabij Luxemburg stad). In juli nog € 0,788 per kg hoog-calorisch gas.

Enig nadeel van CNG is dat een aantal opties (of toch in januari 2017, toen ik kocht) niet mogelijk zijn: geen Active Info Display, geen actieve ophanging, geen sport ophanging, geen driving mode selector, geen standkachel. Standkachel is een twijfelgevalletje maar de overige opties waren zeker leuk geweest.

Driving mode selector mis ik nog het meest: stuurbekrachtiging maakt de wagen zweverig bij 120 km/h, ook al omdat de wagen enkel afgeleverd kon worden met 16".

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:18
C-sharp schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:06:
[...]

Driving mode selector mis ik nog het meest: stuurbekrachtiging maakt de wagen zweverig bij 120 km/h, ook al omdat de wagen enkel afgeleverd kon worden met 16".
Heel simpel op te lossen met vcds. Is een bekend "probleem"

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Bij de passat B8 is het ook mogelijk om de mode selectie knop in te bouwen. Maar wat ik daar over las is dat je weer een licentie nodig hebt van volkswagen welke weer ingelezen moet worden als je de knop ingebouwd hebt. Klopt dit? Of is die licentie ook alweer achterhaald?

• Rainesh
TFDev schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 12:54:
Bij de passat B8 is het ook mogelijk om de mode selectie knop in te bouwen. Maar wat ik daar over las is dat je weer een licentie nodig hebt van volkswagen welke weer ingelezen moet worden als je de knop ingebouwd hebt. Klopt dit? Of is die licentie ook alweer achterhaald?
Klopt

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zo, hier weer de wintersloffer eronder, keurig uitgevoerd door Wittebrug, netjes het vet verwijderd met spray en de hogedrukreiniger, zoals het hoort.

@Rainesh Kon je ons al vertellen of de 3 seconden bij de ACC kon worden verlengd? En de 12 seconden die de Lane Assist aanhoudt?
MisteRMeesteR in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

[ Voor 12% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-11-2018 15:03 ]

www.google.nl

• Rainesh
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:02:
Zo, hier weer de wintersloffer eronder, keurig uitgevoerd door Wittebrug, netjes het vet verwijderd met spray en de hogedrukreiniger, zoals het hoort.

@Rainesh Kon je ons al vertellen of de 3 seconden bij de ACC kon worden verlengd? En de 12 seconden die de Lane Assist aanhoudt?
MisteRMeesteR in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"
Helaas niet mogelijk. Zit echt ingebakken in parameters.

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:02:
Net op tijd. Het is immers al 12 graden Celsius. >:)

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GerCor schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:11:
[...]

Net op tijd. Het is immers al 12 graden Celsius. >:)
Tsja, Ten opzicht van collega’s was ik al laat en de leasemy. Mailt je ook plat vanaf half september om een afspraak in te plannen.. ochjah..

www.google.nl

• JefVB
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-07-2024
C-sharp schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:06:
[...]

In Merl is een van de enige/laatste CNG stations van Luxemburg (centrum van het land, nabij Luxemburg stad). In juli nog € 0,788 per kg hoog-calorisch gas.

Enig nadeel van CNG is dat een aantal opties (of toch in januari 2017, toen ik kocht) niet mogelijk zijn: geen Active Info Display, geen actieve ophanging, geen sport ophanging, geen driving mode selector, geen standkachel. Standkachel is een twijfelgevalletje maar de overige opties waren zeker leuk geweest.

€ 0,788 per kg voor hoog-calorisch gas is wel heel schappelijk.

Zelf zit ik meestal in de buurt van Troisvierges en Sankt Vith. En dat is toch wel een beetje een CNG-loze hoek. In een straal van 50 kilometer vogelvlucht rond Sankt Vith is geen CNG tankstation te bespeuren. Ik ga geen 50 kilometer zuidwaarts rijden om toch maar CNG te kunnen tanken om daarna terug 230 kilometer noordoostwaarts te rijden. Dan kan ik beter 7,5 kilometer omrijden vanaf de E42 naar de DATS24 in Herstal. Zou het handigst zijn als een van de stations rond Weiswampach CNG zou gaan aanbieden.

Ik verwacht trouwens wel dat er op een bepaald moment in de toekomst geen financieel voordeel meer zal zijn aan het rijden op aardgas gezien de voorgeschiedenis van onze beleidsmakers en hun wilde plannen (gas duurder maken om elektriciteit goedkoper te maken). Zeker wanneer je erover nadenkt dat er ooit een premie werd uitgeloofd voor mensen die een diesel kochten en die nu brandstof staan te tanken die ondertussen 15 cent per liter duurder is dan benzine. Dat is wel lastig als je op dit ogenblik een auto koopt die +10 jaar moet meegaan.

Over Active Info Display en de Driving Mode Selection had ik zelfs nog nooit gehoord. Zijn niet de zaken waarover ik mezelf zie struikelen.

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De parkeersensoren op mijn Golf 7 (2013) lijken niet meer te werken.

Als ik hem in z’n 1 zet, dan knippert het lampje achter de schakelaar om de parkeersensoren uit te zetten.
Als ik hem in z’n achteruit zet, dan hoor ik een continue fluittoon (piep) uit de achter speakers komen.
Ook reageren de sensoren niet wanneer ze normaal wel iets op zouden pikken. In het scherm zie je dus ook niet je auto met daaromheen de cirkels die normaal gekleurd worden.

Ik heb al even grof de sensoren schoon gemaakt, dacht dat er misschien een blad voor zat. Maar dat lijkt niet het geval.

• TFDev
Het klinkt alsof een van de sensoren defect is. Dit kun je gewoon uitlezen. Vaak kun je ook, terwijl de auto in zijn vrij staat, door op de parkeersensor knop te drukken het systeem aanzetten. Als je dan je oor tegen de sensoren legt kun je ze horen 'tikken'. De sensor die defect is zal stil zijn.

Edit; potdomme. De vloermattenset in mijn auto is niet netjes (gat bestuurdersmat). Nieuwe originele matten bestellen dan maar. Kost even 125 euro voor 4 matjes omdat ze 'natuurbruin' zijn. Dat wil ik eigenlijk wel.... iemand een goedkoper en goed alternatief? :)

[ Voor 30% gewijzigd door TFDev op 12-11-2018 10:26 ]

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
TFDev schreef op maandag 12 november 2018 @ 06:15:
[...]
Edit; potdomme. De vloermattenset in mijn auto is niet netjes (gat bestuurdersmat). Nieuwe originele matten bestellen dan maar. Kost even 125 euro voor 4 matjes omdat ze 'natuurbruin' zijn. Dat wil ik eigenlijk wel.... iemand een goedkoper en goed alternatief? :)
M'n vriendin heeft deze destijds voor haar Ibiza besteld bij Just Carpets en is daar, net als ik, heel tevreden over. Mooi afgewerkt, goede pasvorm, mooie materialen. Ik vond ze zelfs mooier dan sommige OEM matten.

Misschien dat dus iets om te checken?

• Rainesh
Timo002 schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:42:
De parkeersensoren op mijn Golf 7 (2013) lijken niet meer te werken.

Als ik hem in z’n 1 zet, dan knippert het lampje achter de schakelaar om de parkeersensoren uit te zetten.
Als ik hem in z’n achteruit zet, dan hoor ik een continue fluittoon (piep) uit de achter speakers komen.
Ook reageren de sensoren niet wanneer ze normaal wel iets op zouden pikken. In het scherm zie je dus ook niet je auto met daaromheen de cirkels die normaal gekleurd worden.

Ik heb al even grof de sensoren schoon gemaakt, dacht dat er misschien een blad voor zat. Maar dat lijkt niet het geval.
Het rubberen ringetje om je sensoren heen kunnen ook vaak vies zijn. Even met je nagel er om heen schoonmaken wilt ook weleens helpen.

• TFDev
Weemism schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:49:
[...]

M'n vriendin heeft deze destijds voor haar Ibiza besteld bij Just Carpets en is daar, net als ik, heel tevreden over. Mooi afgewerkt, goede pasvorm, mooie materialen. Ik vond ze zelfs mooier dan sommige OEM matten.

Misschien dat dus iets om te checken?
Deze had ik zelf ook al gevonden, maar die leveren helaas geen donkerbruine mattenset zoals wat ik standaard in de auto heb liggen. De zwarte mattenset is origineel goedkoper. Misschien dat ik dat maar ga doen. Heb al wel een originele velours set besteld voor de polo van mijn vriendin. Dan kan ik daar de kleur combinatie wel even mee proberen.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:02
daanbanaan_ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:13:
Yoo.

Ik ben 21 en op zoek naar m'n eerste autootje. Ik heb vrij weinig kennis van autos, maar ik zit te kijken naar een oud golfje (bouwjaar 2001?).

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat advies. Kan ik voor mijn budget (1.5-2k) een oude golf kopen die niet helemaal is afgeragd? En zo ja, waar moet ik op letten? Ik weet dat onderhoudshistorie belangrijk is, maar wat wanneer vervangen moet zijn—ik zou het niet weten.

Het zou fijn zijn als iemand me hier wat over kan vertellen :)
https://www.autoblog.nl/n...ideo-aankoopadvies-116608

Lijstje met algemene tips. Kijk ook eens hier:

\[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget - 2018

Ik ben het niet met @GerCor eens. Heb bijna twee jaar in een Golf IV 1.4 op LPG gereden (van 275.000-320.000km), en heb er geen grote kosten aan gehad. Zorg er dan wel voor dat je een saaie Golf hebt, het liefst op de originele wieldoppen/lichtmetalen velgen, geen verlaging, dikke subwoofers, etc. Ik zou voor een 1.6 gaan, de 1.4 is wat te licht voor de auto en te onbetrouwbaar.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die mode selectie knop is neem ik aan alleen relevant voor handmatig geschakelde auto's? :? Ik heb een VW Golf 7 uit 2015 (automaat) en daar kan ik de pook gewoon een tikje naar achteren geven. Dan wissel ik tussen "Drive" en "Sport".

Maar wat wordt dan eigenlijk aangepast? Alleen de schakelmomenten? Of ook de vering?

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
D/S stand op je DSG beïnvloedt alleen de schakelmomenten. Dat met die knop heeft ook invloed op de rest van de auto.

[ Voor 8% gewijzigd door JB076 op 12-11-2018 16:37 ]

• Rainesh
waaronder ook je stuurgevoel

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 09:18
Daarstraks was er een Renault voor mij aan het kutten (traag rijden enzo). Draait die eindelijk naar rechts waarop ik gas geef en de auto vol in de remmen gaat...
Lang leve de sensoren haha. Heb dat ook eens aan de hand gehad in een bocht icm een fietser.

• JB076
Ik had eerder deze week dat de Front Assist (mee) ingreep toen het op de snelweg (zonder signalering) opeens van 130 naar 30 ging. Het klonk alsof er een zak grind in het vooronder werd leeggestort maar ik stond wel op tijd stil. Al weet je natuurlijk nooit of je dat zonder hulpsystemen ook niet gewoon was gelukt.

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Goed om te horen! mijn bestelling zou vorige week in productie gaan..
ik hoop ook dat de mijne dan ook binnen 2 weken bij de dealer staat.
Besteld 6 April en 3x verzet |:(
The Conman schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:07:
[...]

• GerCor

GerCor

JB076 schreef op maandag 12 november 2018 @ 23:43:
Ik had eerder deze week dat de Front Assist (mee) ingreep toen het op de snelweg (zonder signalering) opeens van 130 naar 30 ging. Het klonk alsof er een zak grind in het vooronder werd leeggestort maar ik stond wel op tijd stil. Al weet je natuurlijk nooit of je dat zonder hulpsystemen ook niet gewoon was gelukt.
Als jij zelf niet ingegrepen hebt, dan had je vanzelfsprekend een ander resultaat gehad. Of dacht je: even testen die assistent?

• JB076
Nee, we trokken allebei ongeveer op hetzelfde moment aan de noodrem. Alleen als de auto vindt dat 'ie zich er ook mee moet bemoeien zie je dat aan een enorm rood waarschuwingsteken in het display.

• GerCor

GerCor

Knul schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:49:
[...]

https://www.autoblog.nl/n...ideo-aankoopadvies-116608

Lijstje met algemene tips. Kijk ook eens hier:

\[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget - 2018

Ik ben het niet met @GerCor eens. Heb bijna twee jaar in een Golf IV 1.4 op LPG gereden (van 275.000-320.000km), en heb er geen grote kosten aan gehad. Zorg er dan wel voor dat je een saaie Golf hebt, het liefst op de originele wieldoppen/lichtmetalen velgen, geen verlaging, dikke subwoofers, etc. Ik zou voor een 1.6 gaan, de 1.4 is wat te licht voor de auto en te onbetrouwbaar.
Ja, daar ga je al. Je bent 21 en je moet een saaie Golf kopen. :+

Dat is net zoiets als: je mag niet naar mooie meisjes kijken. >:)

• Knul
GerCor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:32:
[...]

Ja, daar ga je al. Je bent 21 en je moet een saaie Golf kopen. :+

Dat is net zoiets als: je mag niet naar mooie meisjes kijken. >:)
Ik was 22 toen ik m'n Golfje op wieldoppen kocht, die ik overigens op m'n 24e weer heb verkocht voor iets leukers.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Even een vraagje (voor ik die hele handleiding zelf door ga lezen... ;) )

Ik heb nu net mijn nieuwe passat. Prima auto, elke dag leer ik weer nieuwe features kennen en gebruiken. Maar een ding bevalt mij structureel nog niet.
Elke keer als ik start moet ik met een druk op een knop het irritante start-stop systeem uitzetten. Kan dat ding niet op een of andere manier onthouden dat ik niet gediend ben met elke keer een motor die afslaat?

alles kan off-topic

• Knul
Nee.

• GerCor

GerCor

Ankona schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:57:

Ik heb nu net mijn nieuwe passat. Prima auto, elke dag leer ik weer nieuwe features kennen en gebruiken. Maar een ding bevalt mij structureel nog niet.
Elke keer als ik start moet ik met een druk op een knop het irritante start-stop systeem uitzetten. Kan dat ding niet op een of andere manier onthouden dat ik niet gediend ben met elke keer een motor die afslaat?
Je kunt ook even zoeken voordat je een vraag stelt: DvE in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:00

Wat @Knul zei, dit is niet mogelijk, mits je dit 'hardwarematig' gaat doen. Kabeltje van de accu af trekken was dit dacht ik.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:53
Vanmorgen de Golf bij het schadebedrijf achtergelaten. Heb ik een Renault Grand Scenic mee :X Prima om te verhuizen, maar verder vind ik het persoonlijk helemaal niks.

Hopelijk vrijdag de Golf weer gereed, dan de winterbandjes en Rainesh eindelijk opzoeken

Dacht via VCDS/vagcom wel. @Rainesh weet hier meer over.

• Rainesh

Kan alleen volledig uit

• Ankona
Tijd dus voor een bug report richting PON/Wolfsburg.

Leuk geprobeerd die start/stop functie om een druppel diesel per week te besparen maar het rijdt zo irritant....

alles kan off-topic

• GerCor

GerCor

Ankona schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:19:
Tijd dus voor een bug report richting PON/Wolfsburg.

Leuk geprobeerd die start/stop functie om een druppel diesel per week te besparen maar het rijdt zo irritant....
Filmpje over gezien op YouTube in GB. In de drukke stad gereden, dus meerdere keren motor uit. Scheelt 10% brandstof. d:)b

Daarnaast, het schijnt vooral irritant te zijn voor auto's met een automaat. Zelf rij ik handgeschakeld en vind het een uitstekende uitvinding. Milieu en dat soort argumenten. :+

(mogelijk) antwoord van PON/Wofsburg op jouw bugreport: waarom bestelt u het dan, duh.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 14-11-2018 12:26 ]

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Permanent uit te schakelen of hardwarematige aanpassing doen dat de laatste instelling onthouden wordt....

Kan je zelf maken....wat ik doe soms....

Of je kan ook kant en klaar kopen, enkel zelf te monteren op je knop ofc.

Dan onthoudt die laatste setting altijd.

https://www.ebay.com/itm/...-SSA-memory-/322352078637

Zit voor minder dan 1euro aan onderdelen op.. :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
GerCor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:24:
[...]

Filmpje over gezien op YouTube in GB. In de drukke stad gereden, dus meerdere keren motor uit. Scheelt 10% brandstof. d:)b

Daarnaast, het schijnt vooral irritant te zijn voor auto's met een automaat. Zelf rij ik handgeschakeld en vind het een uitstekende uitvinding. Milieu en dat soort argumenten. :+

(mogelijk) antwoord van PON/Wofsburg op jouw bugreport: waarom bestelt u het dan, duh.
Het is irritant bij een DSG omdat je geen keuze hebt. Bij een handbak volstaat het om de koppeling ingedrukt te houden om een start/stop te voorkomen.

Vind het zelf ook nog wel een handige functie, vooral bij verkeerslichten waarvan ik weet dat ze lang op rood gaan staan, maar bij een automaat is het inderdaad irritant omdat ie dat bij elke stop voor een verkeerlicht doet, voelt erg onrustig.

• Ankona
En het wegrijden gaat dan niet soepel. De truc is om meteen na de stop even je rem te liften, dan start hij weer en blijft even lopen voor hij weer uitvalt.
[...]

10% is wel erg veel, kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen. Stationair verbruik is erg weinig (ik meen ongeveer 1 liter/18 uur) Het starten zelf kost natuurlijk extra energie. Zal voor een warme motor wel meevallen, maar er moet toch een startmotor aan het werk en de eerste slagen van de cilinders zijn minder efficient.

Bij langer stilstaan zal het best wel wat besparen. Maar ik heb het idee dat het vooral een feature voor de buhne is. (tenzij je een hybride aandrijflijn hebt en rustig weg kunt rijden terwijl de brandstof motor nog gestart moet worden)

alles kan off-topic

• JB076
[...]

Zit er standaard op en kun je voor zover ik weet ook niet "uitvinken".

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ankona schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:39:
... De truc is om meteen na de stop even je rem te liften niet tot op de bodem te trappen, dan start hij weer en blijft even de motor lopen voor hij weer uitvalt. ...
Voor sommigen is dit even aanvoelen en oefenen. Just my 2 cents.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Logi schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:06:
[...]

Leuk, maar bij mij stopt de motor al voordat ik stilsta en dan moet ik het pedaal nog ietsiepietsie dieper intrappen om écht tot stilstand te komen.

Hier is het inmiddels een gewenning geworden, starten, gordel om, S/S uit, dakraam op de kantelstand en we kunnen :P

www.google.nl

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Start stop op een DSG is inderdaad een beetje nerveus, vaak slaat hij al af wanneer ik dit niet wil. Ik had het liever gezien dat je gewoon remt voor een stoplicht, en als je de start stop wilt inschakelen nogmaals wat meer druk op het pedaal zet.

Voor mij is het zeker brandstof besparend i.c.m. vrijloop. Aan gezien ik een paar stoplichten waar je echt 2/3 minuten stilstaat te wachten op het stoplicht.

ik zet S/S altijd uit aan het begin van de rit (routine zoals gordel aan) en schakel het in bij de bekende stoplichten.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:52

Mimiix

Professioneel Prutser

Weemism schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:30:
[...]

Het is irritant bij een DSG omdat je geen keuze hebt. Bij een handbak volstaat het om de koppeling ingedrukt te houden om een start/stop te voorkomen.

Vind het zelf ook nog wel een handige functie, vooral bij verkeerslichten waarvan ik weet dat ze lang op rood gaan staan, maar bij een automaat is het inderdaad irritant omdat ie dat bij elke stop voor een verkeerlicht doet, voelt erg onrustig.
Mij lijkt het bij een Automaat juist prettiger. Bij een handback moet je dus koppeling in, in zn vrij en dan zet ie hem uit.

Elke keer dat in zn vrij zetten is gewoon irritant.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Ankona
D3nnisd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:57:
[...]

Mij lijkt het bij een Automaat juist prettiger. Bij een handback moet je dus koppeling in, in zn vrij en dan zet ie hem uit.

HEt werkt idd heel makkelijk bij de dsg. Maar plezierig is het niet, zorgt net voor vertraging en minder soepel wegrijden. Geen wereldprobleem maar als je in alles een mooie comfortabele auto hebt wil je ook dat hij mooi soepel van zijn plek komt. Zonder S/S gaat dat veel vloeiender.

alles kan off-topic

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Wel eens mee gereden? In de file gaat hij constant uit/aan/uit/aan...erg nerveus. En daarnaast slaat hij al af wanneer je nog een beetje rolt met een paar km/h. Bijvoorbeeld aan komen rijden richting een rotonde en net niet stoppen zorgt voor een afslaande motor net op het moment dat je weer gas wilt geven 8)7 Ik heb het in mijn handgeschakelde Golf 6 regelmatig gebruikt, maar in mijn Octavia staat het permanent uit.

• Knul
Ik vind het met een handbak al irritant, ik zet 'm in de file vaak in z'n vrij omdat ik dan m'n linkerbeen tijdelijk kan ontlasten, slaat dat ding de hele tijd af. Ik laat hem alleen aan staan als ik voor verkeerslichten sta waarvan ik weet dat ze lang op rood blijven.

• Rainesh
Logi schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:06:
[...]

Yup, in het begin irritant maar nu gewend aan geraakt en kan zelf soort van bepalen wanneer die uit gaat.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

J0YR1D3R schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:10:
[...]

Wel eens mee gereden? In de file gaat hij constant uit/aan/uit/aan...erg nerveus. En daarnaast slaat hij al af wanneer je nog een beetje rolt met een paar km/h. Bijvoorbeeld aan komen rijden richting een rotonde en net niet stoppen zorgt voor een afslaande motor net op het moment dat je weer gas wilt geven 8)7 Ik heb het in mijn handgeschakelde Golf 6 regelmatig gebruikt, maar in mijn Octavia staat het permanent uit.
Nee daarom zeg ik lijkt me ;)

M'n moeder heeft een lease Seat Mii uit 2017. Handbak met Start stop en dat rijd opzich prima buiten het steeds in neutraal zetten . Jammer dat de implementatie in de automaat dus erg teleurstellend is.

Zelf rijd ik een polo van 1998.

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-11 11:20
Carista app met odb Bluetooth connector. Kan je zelf start/stop uitzetten en ook meteen de veiligheidsgordel waarschuwing uitzetten. En nog veel meer...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:49

DarkSide

theres no place like ::1

J0YR1D3R schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:10:
[...]

Dit is dan zeker met een auto nieuwer dan eind 2014?
Mijn auto komt uit december 2014. Heeft DSG. En die heeft deze eigenschappen niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• GerCor

GerCor

[...]

Dat doe je normaal gesproken toch ook als je staat te wachten bij roodlicht. Of hou jij de koppeling de hele tijd in? |:( 8)7 :?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GerCor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:09:
[...]

Dat doe je normaal gesproken toch ook als je staat te wachten bij roodlicht. Of hou jij de koppeling de hele tijd in? |:( 8)7 :?
Haha, verklaar mij voor gek maar ik hield _altijd_ de auto in z’n versnelling met dus de koppeling in. Pas als ik ver achteraan stond bij het stoplicht of bijvoorbeeld voor een open brug ging ie in z’n vrij :P :+

www.google.nl

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Idem, ik zet de auto nooit in zijn vrij, tenzij het om een of andere reden echt lang gaat duren zoals bij een open brug.

Wij zet zijn auto nou in de vrij 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 14-11-2018 20:35 . Reden: Ik ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• GerCor

GerCor

Bij deze d:)b (y) _O-

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Same here. Tenzij ik weet dat ik lang moet wachten hou ik de koppeling gewoon ingedrukt en de versnelling in z'n één. Wat precies is daar zo gek aan @GerCor ?

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Bij BMW werkt het wel een stuk beter.
Die springt direct aan en begint dan ook al te rollen terwijl de motor nog “start”.

Blijft een BMW, dat dan weer wel :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GerCor

GerCor

Weemism schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:04:
Same here, tenzij ik weet dat ik lang moet wachten hou ik de koppeling gewoon ingedrukt en de versnelling in z'n één. Wat precies is daar zo gek aan @GerCor ?
Dan werkt start/stop niet. :N

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
GerCor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:14:
[...]

Dan werkt start/stop niet. :N
Dat is ook het idee haha. Betoog ging over dat je die optie bij DSG niet hebt tenzij je S/S bij aanvang van elke rit handmatig uitzet. Als je S/S wil voorkomen bij een handbak volstaat het zoals gezegd om je koppeling ingedrukt te houden, en S/S dus irritanter is bij een DSG als je je stoort aan die functie.

• GerCor

GerCor

Ik zet de auto altijd in zijn vrij. Al moet ik 5 seconden wachten. Waarom? Diverse redenen. Maar ze komen allemaal op hetzelfde neer, namelijk veiligheid. Overkomt je iets dan gaat de auto niet 'vanzelf' rijden omdat de auto niet in de versnelling staat.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

GerCor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:09:
[...]

Haha meestal wel. Maar ik woon ook in de binnenstad, dus veel stoplichten .

• GerCor

GerCor

D3nnisd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:50:
[...]

Haha meestal wel. Maar ik woon ook in de binnenstad, dus veel stoplichten .
Ik heb toch het idee dat veel mensen zich dit zichzelf hebben aangeleerd. Het voegt werkelijk niks toe om de auto in de versnelling te houden en dus de koppeling ingedrukt te houden. Ik kan me er iets bij voorstellen als je vooraan staat bij een rood verkeerslicht en haast hebt maar verder ….. als je nummer 2 bent of meer, je hebt alle tijd om de auto in de versnelling te zetten als het licht op groen gaat.

• JB076
MisteRMeesteR schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:15:
[...]

Hier is het inmiddels een gewenning geworden, starten, gordel om, S/S uit
Herkenbaar. Ik doe gewoon het alsof het de startknop is terwijl de motor eigenlijk al loopt :') :+
MisteRMeesteR schreef op woensdag 14 november 2018 @ 20:14:
[...]

Haha, verklaar mij voor gek maar ik hield _altijd_ de auto in z’n versnelling met dus de koppeling in. Pas als ik ver achteraan stond bij het stoplicht of bijvoorbeeld voor een open brug ging ie in z’n vrij :P :+
En ook dit, trouwens. Nu met DSG laat ik 'm voor korte stops ook altijd in D1/S1 staan met de voet op de rem in plaats van in N :$

[ Voor 44% gewijzigd door JB076 op 14-11-2018 22:05 ]

• Tylen
  • Laatst online: 18:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

JB076 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:02:
[...]

Herkenbaar. Ik doe gewoon het alsof het de startknop is terwijl de motor eigenlijk al loopt :') :+

[...]

En ook dit, trouwens. Nu met DSG laat ik 'm voor korte stops ook altijd in D1/S1 staan met de voet op de rem in plaats van in N :@
Ik heb de auto zo gecodeerd dat hij onthoud wat de stand van stop/start is. En die is UIT ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• JB076
Ja zo handig ben ik helaas niet. Wil al een hele tijd een bezoekje bij @Antera plannen maar het komt er mijnerzijds maar niet van.

[ Voor 61% gewijzigd door JB076 op 14-11-2018 22:11 ]

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

GerCor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 21:57:
[...]

Ik heb toch het idee dat veel mensen zich dit zichzelf hebben aangeleerd. Het voegt werkelijk niks toe om de auto in de versnelling te houden en dus de koppeling ingedrukt te houden. Ik kan me er iets bij voorstellen als je vooraan staat bij een rood verkeerslicht en haast hebt maar verder ….. als je nummer 2 bent of meer, je hebt alle tijd om de auto in de versnelling te zetten als het licht op groen gaat.
Ik heb nu bijna 5 jaar m'n rijbewijs en ik kan me niet heugen dat me anders is verteld door de instructeur.

• GerCor

GerCor

D3nnisd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:14:
[...]

Ik heb nu bijna 5 jaar m'n rijbewijs en ik kan me niet heugen dat me anders is verteld door de instructeur.
Aha. Zonder te willen pochen, ik heb een extra rijopleiding gedaan. Daar leer je dat soort dingen wel af.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

[...]

En ook dit, trouwens. Nu met DSG laat ik 'm voor korte stops ook altijd in D1/S1 staan met de voet op de rem in plaats van in N :$
Ik zet dan de auto-hold aan. Pook haal ik normaliter nooit uit D, ik kan mij niet heugen de bak ooit in N te hebben gehad :+

www.google.nl

• GerCor

GerCor

Bedankt namens iedereen die in het donker achter jou staat. Maar dat boeit je waarschijnlijk helemaal niks.

• JB076
Klopt.

• JB076
Die luxe heeft de Polo met ouderwetse trekstanghandrem niet :+

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GerCor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:00:
[...]

Bedankt namens iedereen die in het donker achter jou staat. Maar dat boeit je waarschijnlijk helemaal niks.
Dan mag je de programmeurs in Wolfsburg ook bedanken, want met de TJA ingeschakeld branden ook de remlichten, al staan we 5 minuten stil. Ook met de auto-hold functie actief branden ze AFAIK.

Veiligheid had je het toch over :p ?

www.google.nl

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:13:
Ook met de auto-hold functie actief branden ze AFAIK.
Klopt, en onbegrijpelijk.
Veiligheid had je het toch over :p ?
Wat heeft dat precies met veiligheid te maken?

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GerCor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:22:
[...]
Klopt, en onbegrijpelijk.

[...]

Wat heeft dat precies met veiligheid te maken?
Dat als ik ‘s ochtends vroeg in mijn eentje bij het stoplicht sta te wachten het toch wel fijn is dat het achteropkomende verkeer erop geattendeerd wordt dat ik afrem cq. stilsta.

Genoeg dromers op de weg zo vroeg in de ochtend :>

www.google.nl

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 18:46
Op Facebook konden ze de lol er niet van in zien, wat denken jullie er van. Word op de openbare weg natuurlijk niet gebruikt
[Video: VID-20181114-WA0041]

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:25:
[...]

Dat als ik ‘s ochtends vroeg in mijn eentje bij het stoplicht sta te wachten het toch wel fijn is dat het achteropkomende verkeer erop geattendeerd wordt dat ik afrem cq. stilsta.

Genoeg dromers op de weg zo vroeg in de ochtend :>
De naam en functie zegt het al een beetje. Het zijn remlichten en niet ik sta stil voor een stoplichtlichten. Wat ik overigens wel kan waarderen is wanneer er gevaar is/dreigt sommige mensen dan de gevarenlichten inschakelen. Past ook weer precies bij de naam en functie.

Maar goed, we zitten in het tijd dat iedereen van mening is dat de wereld om hem of haar draait. De rest doet er niet toe.

Vind je het zelf niet irritant dan, die remlichten als er niks te remmen valt en jij mag daar 5 minuten achter staan?

• GerCor

GerCor

Uberdude schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:27:
Op Facebook konden ze de lol er niet van in zien, wat denken jullie er van. Word op de openbare weg natuurlijk niet gebruikt
[Gfycat: VID-20181114-WA0041]
Geinig dat het kan maar ook al worden ze op de openbare weg niet gebruikt, het mag niet op de openbare weg. Of je ze nou wel of niet gebruikt.

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Uberdude schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:27:
[Gfycat: VID-20181114-WA0041]
Nice!
GerCor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:23:
[...]

Aha. Zonder te willen pochen, ik heb een extra rijopleiding gedaan. Daar leer je dat soort dingen wel af.
Dat zal best. T gaat prima op deze manier.

[ Voor 29% gewijzigd door Mimiix op 15-11-2018 07:54 ]

• Tylen
  • Laatst online: 18:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GerCor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:23:
[...]

Dus met automaat zet je hem ook in neutraal ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• GerCor

GerCor

Tylen schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:01:
[...]

Dus met automaat zet je hem ook in neutraal ;)
Het is mij geleerd om dan de 'P' te gebruiken. Wederom, uit veiligheidsoverwegingen. Je auto kan geen kant op als jou iets overkomt.

Ja, voor mij is dat logisch. Stel, je wordt van achteren aangereden. Jouw wielen staan iets gedraaid. Dan kun je dus, of de berm in geduwd worden, of op de weghelft van de tegenliggers. Of, als jouw wielen niet gedraaid zijn, op een voorligger dan wel, als je voor een zebrapad staat, op een voetganger.

[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 15-11-2018 09:38 ]

• Ankona
GerCor schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:34:
[...]

Het is mij geleerd om dan de 'P' te gebruiken. Wederom, uit veiligheidsoverwegingen. Je auto kan geen kant op als jou iets overkomt.

Ja, voor mij is dat logisch. Stel, je wordt van achteren aangereden. Jouw wielen staan iets gedraaid. Dan kun je dus, of de berm in geduwd worden, of op de weghelft van de tegenliggers. Of, als jouw wielen niet gedraaid zijn, op een voorligger dan wel, als je voor een zebrapad staat, op een voetganger.
Relax man, je kunt wel bij alles de veiligheidskaart trekken en daar een obsessie van maken die niemand rationeel tegen kan spreken maar heb je daarmee ook gelijk?

Juist uit veiligheidsoverweging wil ik juist altijd in de versnelling staan en ruimte voor mij hebben. Gebeurt er achter mij iets dan ben ik meteen weg. Dat komt misschien omdat ik een motor rijbewijs heb en het verkeer om mij heen van nature niet vertrouw.

Bij mij blijft die pook dus altijd in D/S staan behalve als ik achteruit wil rijden of uit ga stappen.

(en vergeet niet de inbreng van instructeurs te nuanceren. Die mensen verdienen hun geld met jou iets vertellen, dus hun argumenten zullen ze uit eigen belang vaak wat extra aandikken - grote kans dat je bij een andere rijopleiding tegengestelde adviezen krijgt.... )

alles kan off-topic

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

P mag volgens mijn instructieboekje alleen worden gebruik icm de handrem.
Het kan wel anders, maar als er dan iemand achterop je knalt is de vergrendeling van je automaat naar zijn gallemiezen.

Ik heb helaas niet dat mooie nieuwe systeem van VAG die de handrem in D/S aantrekt bij extra indrukken van de rem.

Mijn handrem gaat er wel automatisch af als ik ermee weg rijd. Dus soms zet ik hem in D en dan voor het stoplicht handrem erop. Vervolgens bij gas, gaat hij.

[ Voor 4% gewijzigd door BlakHawk op 15-11-2018 10:09 ]

Youtube: DashcamNL

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

GerCor schreef op woensdag 14 november 2018 @ 23:35:
[...]

Vind je het zelf niet irritant dan, die remlichten als er niks te remmen valt en jij mag daar 5 minuten achter staan?
Of ik het irritant vind doet er niet toe. Accepteren en verder niet over nadenken. Heeft geen enkel nut en lost het (onoplosbare) probleem ook niet op.
Ankona schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:58:
[...]

Bij mij blijft die pook dus altijd in D/S staan behalve als ik achteruit wil rijden of uit ga stappen.
Dit dus idd :), soms in M O-) :+
dfrenner schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:09:
Ik heb helaas niet dat mooie nieuwe systeem van VAG die de handrem in D/S aantrekt bij extra indrukken van de rem.

Mijn handrem gaat er wel automatisch af als ik ermee weg rijd. Dus soms zet ik hem in D en dan voor het stoplicht handrem erop. Vervolgens bij gas, gaat hij.
Auto-hold bedoel je idd. Nadeel daarvan is weer dat het wegrijden zelf 'schokkend' gaat, óók na aanpassing hiervan door @Rainesh.

[ Voor 28% gewijzigd door MisteRMeesteR op 15-11-2018 10:11 ]

www.google.nl

• GerCor

GerCor

Haha, ik ben relaxed hoor. Die opleiding is dezelfde als die politieagenten krijgen. Wordt ook gegeven door voormalige instructeurs van de politie. Iets met het karige salaris van politieagenten.

Weetje, iedereen moet doen wat hem het beste lijkt. Maar het kan wel eens net dat laatste zijn wat je verkeerd gedaan hebt.

Voor mij is het een 'aangeleerde' gewoonte. Bewust van mogelijke gevolgen.

• BlakHawk
MisteRMeesteR schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:09:
Auto-hold bedoel je idd. Nadeel daarvan is weer dat het wegrijden zelf 'schokkend' gaat, óók na aanpassing hiervan door @Rainesh.
Ik vond het wel meevallen eigenlijk, laatst stukje in een A5 gereden met dat systeem. Ideaal dacht ik, niets gemerkt van schokken. Niet opgevallen in ieder geval...

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

dfrenner schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:20:
[...]

Ik vond het wel meevallen eigenlijk, laatst stukje in een A5 gereden met dat systeem. Ideaal dacht ik, niets gemerkt van schokken. Niet opgevallen in ieder geval...
Misschien ben ik ook een zeikerd maar volgens mij hadden meer mensen hier in dit topic er 'last van'.

www.google.nl

• Ankona
[...]

valt mee als je start/stop uoitzet. Je kunt ook eerst de auto hold uitzetten, dan gaat hij meteen rollen.

alles kan off-topic

• GerCor

GerCor

Nu je het zegt. Zou daar nou ook verschil in zitten tussen DSG en handgeschakeld? Ik merk, handgeschakeld, ook niks van schokken.

Wel als de auto op de elektronische handrem staat en je rijdt achteruit. Dan blijft de rem wel eens 'plakken'.

EDIT; Net op RTL-Z. slechts 15% van de mensen die ACC hebben gebruikt ACC.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 15-11-2018 10:40 ]

• Rainesh
[...]

A5 heeft een nieuwer Autohold systeem.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Geen kant op. Automaat in P zetten is niet zelfde als manueel in versnelling laten staan.

Als je wagen in versnelling gaat staan, gaat die geen kant op (of je moet er tegen duwen/inknallen met andere wagen van 10 ton ofso).

Een automaat in P zetten is een iel pinnetje dat ergens tegen/inschuift. Als je me t2 flinke por geeft aan wagen die enkel in P staat, plooit of breekt dat gewoon. Daarom staat er in elke handleiding van P altijd te gebruiken icm handrem

• BlakHawk
MisteRMeesteR schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:23:
Misschien ben ik ook een zeikerd maar volgens mij hadden meer mensen hier in dit topic er 'last van'.
Ik heb alleen een stukje gereden met die auto, dus misschien niet veel op gelet ofzo.
Ankona schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:23:
valt mee als je start/stop uoitzet. Je kunt ook eerst de auto hold uitzetten, dan gaat hij meteen rollen.
Het was ook een beetje uitproberen van de auto, dus vol gas weg... Misschien had dat een positieve invloed op de autohold?
Rainesh schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:39:
A5 heeft een nieuwer Autohold systeem.
Oh dat kan het ook verklaren :+

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:40:
Geen kant op. Automaat in P zetten is niet zelfde als manueel in versnelling laten staan.
Lijkt mij ook niet nee. P is parkeren en manueel in de versnelling zetten is rijden maar. :+
Als je wagen in versnelling gaat staan, gaat die geen kant op (of je moet er tegen duwen/inknallen met andere wagen van 10 ton ofso).
Oké, dus ik heb voor niks een versnellingsbak. Tot nu toe gaat het bij mijn auto als volgt: Ik zet de versnelling in 1 en dan laat ik de koppeling opkomen en dan gaat de auto rijden. Maar dat klopt dus niet?
Een automaat in P zetten is een iel pinnetje dat ergens tegen/inschuift. Als je me t2 flinke por geeft aan wagen die enkel in P staat, plooit of breekt dat gewoon. Daarom staat er in elke handleiding van P altijd te gebruiken icm handrem
Het is 1 van de mogelijkheden. Je kunt ook een beroerte krijgen, of kramp. Dat er iets met jouw lichaam gebeurt waar je geen invloed op hebt. Heb je dan alleen jouw voet op de rem …..

• BlakHawk
azz_kikr schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:40:

Die ex agenten altijd die nu bij cursus centra werken...
Overbetaald voor wat ze kunnen en weten :+

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

btw @GerCor ivm met dat plakken van die autohold, heb je laatste software van je handrem? Mijne deed dat ook en na update is het stukken beter. Eerst had ik ook die *klunk*; vooral bji achteruit rijden. Nu niet meer.

• GerCor

GerCor

azz_kikr schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:51:
btw @GerCor ivm met dat plakken van die autohold, heb je laatste software van je handrem? Mijne deed dat ook en na update is het stukken beter. Eerst had ik ook die *klunk*; vooral bji achteruit rijden. Nu niet meer.
Hmm, dat weet ik niet. Hoe kom ik daarachter?
[b]dfrenner schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:49:
Die ex agenten altijd die nu bij cursus centra werken...
Overbetaald voor wat ze kunnen en weten :+
_O- _O-

Opleiding is inderdaad schreeuwend duur maar je leert er wel heel veel. Zou het er privé nooit voor willen betalen maar bedrijf heeft betaald en het is een weekje even iets anders. (y)

[ Voor 35% gewijzigd door GerCor op 15-11-2018 10:55 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

GerCor schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:52:
[...]

Hmm, dat weet ik niet. Hoe kom ik daarachter?
kijken welke software versie erop staat met vcds, eventueel door rainesh laatste versie laten flashen of dealer.
Kan thuis wel eens kijken wat versie nummer is.

Mijn is nu wel oude tiguan, maar voor de nieuwe Skoda's en VW's is er ook een actie geweest in 2016/17

• Rainesh
azz_kikr schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:57:
[...]

kijken welke software versie erop staat met vcds, eventueel door rainesh laatste versie laten flashen of dealer.
Kan thuis wel eens kijken wat versie nummer is.

Mijn is nu wel oude tiguan, maar voor de nieuwe Skoda's en VW's is er ook een actie geweest in 2016/17
Er is inderdaad een terugroep actie geweest voor Autohold. Was iets met werking ervan.

Pagina: 1 ... 76 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS