“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
En?Tylen schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:25:
[...]
Vandaag de voorremmen helemaal los gehaald en ingesmeerd met kopervet (daar waar het kan natuurlijk). Remblokken ook nog iets in de lengte afgeschuint. Straks rondje rijden. 👍🏻
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Heeft toch zeker 55Km niet gepiept. Toen ik toen thuis kwam begon het weer 😔😔😔
Ik ga eens kijken of ik originele remmen kan vinden. Dan swap ik ze wel.
[ Voor 1% gewijzigd door Tylen op 04-11-2018 18:49 . Reden: Was bietje krom nederlands ;) ]
Weet je hoe ze bij de recherche werken? Daar strepen ze zaken die niets met het feit te maken hebben 1 voor 1 weg. Blijft vanzelf het 'bewijs' over.Tylen schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:57:
[...]
Heeft toch zeker 55Km niet gepiept. Toen ik toen kwam begin het weer 😔😔😔
Ik ga eens kijken of ik originele remmen kan vinden. Dan swap ik ze wel.
M.a.w. je hebt nu een aantal dingen tegelijk gedaan. Je zou nu kunnen proberen hetzelfde te doen maar dan steeds 1 weglaten. Kom je uiteindelijk bij de oorzaak van het piepen uit.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Hahaha dat was ik ook van plan. (Great minds think alike)GerCor schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:44:
[...]
Weet je hoe ze bij de recherche werken? Daar strepen ze zaken die niets met het feit te maken hebben 1 voor 1 weg. Blijft vanzelf het 'bewijs' over.
M.a.w. je hebt nu een aantal dingen tegelijk gedaan. Je zou nu kunnen proberen hetzelfde te doen maar dan steeds 1 weglaten. Kom je uiteindelijk bij de oorzaak van het piepen uit.
Persoonlijk denk ik dat het aan het afschuinen licht in de lengte richting. Nu had ik dat minimaal gedaan met een vijl dus ga dat eens goed doen met een schuurmachine/slijptol.
Welk merk remblokken zit er op feitelijk? Sommige sportievere blokjes piepen altijd als ze niet echt op temperatuur komen. Mss moet je overschakelen naar een eerder standaard blokje?Tylen schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:51:
[...]
Hahaha dat was ik ook van plan. (Great minds think alike)
Persoonlijk denk ik dat het aan het afschuinen licht in de lengte richting. Nu had ik dat minimaal gedaan met een vijl dus ga dat eens goed doen met een schuurmachine/slijptol.
Ook vaak voorkomende is als remmen piepen, zeker op voorste. Op uiterste rand van de remschijf kmt vrij snel een randje roest. Hoe lang zitten die rotors er al op? Niks extreem of altijd goed zichtbaar maar genoeg om de piepen. En dan kan je alles doen met je remblokken....helpt niks. met schuurpapiertje eens rand opschuren van remschijf kan helpen.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Nieuwe schijven en blokken. Zelfs nu weer nieuwe blokken erin.azz_kikr schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:12:
[...]
Welk merk remblokken zit er op feitelijk? Sommige sportievere blokjes piepen altijd als ze niet echt op temperatuur komen. Mss moet je overschakelen naar een eerder standaard blokje?
Ook vaak voorkomende is als remmen piepen, zeker op voorste. Op uiterste rand van de remschijf kmt vrij snel een randje roest. Hoe lang zitten die rotors er al op? Niks extreem of altijd goed zichtbaar maar genoeg om de piepen. En dan kan je alles doen met je remblokken....helpt niks. met schuurpapiertje eens rand opschuren van remschijf kan helpen.
Schijven dan zeker niet. Ander merk/type van blokken? Allemaal oem? Ik zou eens proberen met een volledig aander merk/type van voorste remblokken. Piept het langs beide kanten feitelijk? Soms moeilijk in te schatten als je er zelf inzitTylen schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:29:
[...]
Nieuwe schijven en blokken. Zelfs nu weer nieuwe blokken erin.
[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 05-11-2018 07:38 ]
Ik heb ook wederom contact gehad. Er stond iets fout in de planning van mijn wagen. Dit is nu gecorrigeerd. Hij gaat in december geproduceerd worden (Waarschijnlijk) en eind januari kan ik 'm gaan rijden.Rido schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:21:
[...]
Zojuist even contact gehad met de dealer en bij mij staat de auto nu gepland op week 14![]()
Maar de verkoper gaf wel aan dat het ook zo maar januari kan worden of zelfs gewoon december.
WLTP is volgens mij hier de grote boosdoener.
Blijkbaar is mijn auto op een maandag morgen gemaaktDennisdn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:16:
[...]
Ik heb zelf ontdekt dat als je een eigen DCC- profiel maakt, hij na stoppen en starten de boel blijft onthouden.
Ook bij het aangepaste profiel staat de transmissie in D stand na een herstart i.p.v. de verwachte E stand
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
Ik vind het nog wel meevallen hoor. Bij jou doen ze geen winterbanden op je zomerwielen?Engineer Stewie schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:44:
Van het weekend de auto zijn wintersloffen aangedaan (te vroeg, ik weet het --> lease). Vind het direct een pak minder met de standaard wielen, ook heb ik een gathekel aan de hoogte van de wagen. Begin 2019 gaat hij toch verlaagd worden vrees ik, een 3cm zal voldoende zijn.
[Afbeelding]
Als ik het goed herinner had hij de zomervelgen zelf gehaald. De winterbanden komen op de zomerwielen waarmee de auto geleverd is, oftewel de standaard VW velgen.VidaR-9 schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:18:
[...]
Ik vind het nog wel meevallen hoor. Bij jou doen ze geen winterbanden op je zomerwielen?
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Klopt, zomerwielen en banden zijn van mij. Een winterband in die maat kost 400€ per stuk en de velgen zijn eigenlijk niet geschikt voor de winter, al zijn ze van een coating voorzien.MK_ schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:28:
[...]
Als ik het goed herinner had hij de zomervelgen zelf gehaald. De winterbanden komen op de zomerwielen waarmee de auto geleverd is, oftewel de standaard VW velgen.
Dus gebruik ik de standaard VW wielen in de winter, met de Michelin winterbanden die er nu onder steken heb ik wel geen grip problemen. Lijkt een deftige band.
Maar verder lees/zie ik dit nergens. Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn Polo (DSG) komt tot stilstand met ACC. Zodra de melding (ACC Rijklaar) in het dashboard komt dan moet je inderdaad je rem indrukken. Dan blijft de ACC erop en laat je de rem weer los als de file gaat rijden dan gaat mijn auto ook mee. Druk je eerder dan de melding je rem in dan schiet ACC eraf.bobvdvalk schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:00:
Op het youtube kanaal van Autoblog geloof ik werd gezegd dat de nieuwe Vw polo met Adaptive Cruise Control kwam. Maar dat deze in de file niet compleet tot stilstand komt maar dat je dan toch nog op de rem moet drukken.
Maar verder lees/zie ik dit nergens. Heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens mij zit er nog verschil in tussen een automaat en hand geschakeld?
[ Voor 5% gewijzigd door Nila op 05-11-2018 13:05 ]
Je kan bij die melding ook niets doen en als de auto's weer rijden op de knop "RES" drukken op je stuur.Nila schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:04:
[...]
Mijn Polo (DSG) komt tot stilstand met ACC. Zodra de melding (ACC Rijklaar) in het dashboard komt dan moet je inderdaad je rem indrukken. Dan blijft de ACC erop en laat je de rem weer los als de file gaat rijden dan gaat mijn auto ook mee. Druk je eerder dan de melding je rem in dan schiet ACC eraf.
Volgens mij zit er nog verschil in tussen een automaat en hand geschakeld?
Ja maar dan heb je van te voren wel geremd en is de ACC niet meer ingeschakeld. Als de ACC erop blijft staan vereist mijn auto een voet op de rem bij stilstand. Anders begint ie te miepen met pieptonen.Engineer Stewie schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:55:
[...]
Je kan bij die melding ook niets doen en als de auto's weer rijden op de knop "RES" drukken op je stuur.
Waarom zou je zelf remmen? Ik rem niet, kom tot stilstand en de eerste 3 seconden vertrekt die zo. Na 3 seconden krijg ik die melding en moet ik op RES drukken om de auto te laten vertrekken.Nila schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:35:
Ja maar dan heb je van te voren wel geremd en is de ACC niet meer ingeschakeld. Als de ACC erop blijft staan vereist mijn auto een voet op de rem bij stilstand. Anders begint ie te miepen met pieptonen.
Zo werkt het althans op mijn Arteon.
Haha Polo was in hier de keyword in mijn verhaal. Bij de Polo werkt het blijkbaar anders dan in de duurdere modellen van Volkswagen. Vond ik best wel vreemd aangezien nergens ACC zo op deze manier werkt.Engineer Stewie schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:46:
[...]
Waarom zou je zelf remmen? Ik rem niet, kom tot stilstand en de eerste 3 seconden vertrekt die zo. Na 3 seconden krijg ik die melding en moet ik op RES drukken om de auto te laten vertrekken.
Persoonlijk vind ik het ondertussen een luxe dat ik geen ACC heb als ik het allemaal zo lees. Je bent er drukker mee dan zonder. Enig voordeel van ACC vertelde mijn buurman: de ACC greep in toen het echt gevaarlijk werd.JB076 schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:56:
Polo kan inderdaad niet zelf de rem (langdurig) vasthouden. Misschien mocht het allemaal niet te luxe worden omdat er anders geen Golfs meer verkocht worden.
In de Golf ook en ik vind het een top systeem. Op N wegen is het erg fijn. Op de snelweg was het even wennen, maar staat ingesteld op 140 en past zich aan aan degene voor me. Bij een file inderdaad tot stilstand en na 3 seconde komt er een melding, maar blijft de auto gewoon staan zonder een rem in te drukken. Gaat het verkeer rijden dan op RES en de auto gaat weer mee met de rest van het verkeer. PrimaEngineer Stewie schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:46:
[...]
Waarom zou je zelf remmen? Ik rem niet, kom tot stilstand en de eerste 3 seconden vertrekt die zo. Na 3 seconden krijg ik die melding en moet ik op RES drukken om de auto te laten vertrekken.
ACC is fantastisch. Rainesh heeft hem nog aangepast bij mij en vind hem nu perfect. Dat gekut met een normale cruise control, nooit meer.
M3P 24'
Wat kan er nog worden aangepast dan?Vissa66 schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:13:
Als je TJA hebt ( Traffic Jam Assist ) gaat de auto zelf weer verder na stilstand. De facelift Golf en ongetwijfeld de Arteon hebben dat. Dat werkt dus iets anders als bij de Polo.
ACC is fantastisch. Rainesh heeft hem nog aangepast bij mij en vind hem nu perfect. Dat gekut met een normale cruise control, nooit meer.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen welke blok degelijk is? Ik hoor de 110 en 170/177 kan ik beter vermijden en beter voor de 140/150 versie kan gaan. Ik ben van plan een te halen zonder 4 Motion, handgeschakeld en diesel met misschien R-Line pakket.
Ik hoor het graag! Bedankt
Na 3 seconden vertrekt de Arteon niet zelf hoor, je moet op RES drukken of een trapje op het gaspedaal.Vissa66 schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:13:
Als je TJA hebt ( Traffic Jam Assist ) gaat de auto zelf weer verder na stilstand. De facelift Golf en ongetwijfeld de Arteon hebben dat. Dat werkt dus iets anders als bij de Polo.
140/136 is grotendeels zelfde als de 163/170 versie. 150pk is het nieuwere blok.Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:34:
Ik ben van plan een VW Tiguan van de facelift model te kopen van bouwjaar 2011 tot 2015.
Kan iemand mij vertellen welke blok degelijk is? Ik hoor de 110 en 170/177 kan ik beter vermijden en beter voor de 140/150 versie kan gaan. Ik ben van plan een te halen zonder 4 Motion, handgeschakeld en diesel met misschien R-Line pakket.
Ik hoor het graag! Bedankt
Geen problemen met het oudere blok. Gaat vlotjes
Beschikt hij dan over TJA? Want zover ik weet hoort dat volautomatisch te werken. Remmen, gasgeven, sturen.Engineer Stewie schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:37:
[...]
Na 3 seconden vertrekt de Arteon niet zelf hoor, je moet op RES drukken of een trapje op het gaspedaal.
M3P 24'
Volgens mij bij stilstand moet je zelfs met TJA ff op RES duwen.. tenminste wat ik op YouTube zag ;-)Vissa66 schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:07:
[...]
Beschikt hij dan over TJA? Want zover ik weet hoort dat volautomatisch te werken. Remmen, gasgeven, sturen.
[ Voor 5% gewijzigd door DaYwaLkUr op 05-11-2018 21:33 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Nu heb ik een aantal zaken waarvoor ik toch even de retrofit experst hier wil vragen. Ik ben zelf niet vies van het een en ander inbouwen en coderen, en heb beschikking over vcds en vcp via mijn oude werk. Maar, ik heb geen voorruit camera en ik wil op zijn minst ook pla 3 inbouwen. De voorruit zal vervangen moeten worden, en de camera set is wel te vinden, evenals een pla 3 set. Maar dit is het mooist geprijsd via aliexpress uiteraard, maar in hoeverre is dit betrouwbaar en gaat dit spul ook daadwerkelijk werken? De aanbieder waar ik het gezien heb heb ik al meerdere dingen voor de B6 besteld, en dit was perfect, ik zou zeggen origineel. Maar zijn de camera en de pla bijvoorbeeld ook onderhevig aan CP? Of moet ik me daar pas zorgen om gaan maken als ik side assist in wil gaan bouwen?
linkjes; camera; http://www.aliexpress.com...8148356.65.5f8f6da6nGF2Ge
Is dit dan ook de juiste versie? Lane assist, verkeersborden herkenning, TJA mogelijk en in zoverre hoe?
pla 3.0 http://www.aliexpress.com...8148356.19.59446da6QN67td
Moet je tegenwoordig nog rekening houden met de ABS pomp? Ik las er wel wat over, maar niet echt eenduidig...
[ Voor 5% gewijzigd door TFDev op 05-11-2018 21:42 ]
Front camera heeft CP, PLA niet, Side Assist heeft ook CP. .
Voor front camera kun je gewoon de originele juiste firmware erop knallen (beste met Odis) en dan parametriseren met vcp. Voor Side assist kun je beste tweedehandse radars modules (die in de bumper zitten) kopen, die zijn dan al goed gecodeerd, geparametriseerd en gekalibreerd.
Als je nu ook ACC hebt, dan moeten er ook twee (of meer maar dacht 2) kabels vanaf je front camera naar je acc radar toe getrokken worden.
Klopt. Ik heb het allemaal op de beamer en na 3 sec echt stilstaan moet je even gas geven of op resume drukken.Rainesh schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:33:
Alle basis ACC stoppen na 3sec, even gas geven of resumen en het gaat weer verder. Icm TJA werkt het wel soort van automatisch maar dat weet ik niet meer zeker haha (ik heb het (nog) niet)
ACC is aanwezig, kabeltrekken is geen probleem. Maar de CP op de frontcamera, dat gaat dus wel een probleem worden? Ik heb zo het idee dat je wat meer toegang hebt tot documentatie dan de gemiddelde VAG liefhebber? CorrectRainesh schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:46:
@TFDev
Front camera heeft CP, PLA niet, Side Assist heeft ook CP. .
Voor front camera kun je gewoon de originele juiste firmware erop knallen (beste met Odis) en dan parametriseren met vcp. Voor Side assist kun je beste tweedehandse radars modules (die in de bumper zitten) kopen, die zijn dan al goed gecodeerd, geparametriseerd en gekalibreerd.
Als je nu ook ACC hebt, dan moeten er ook twee (of meer maar dacht 2) kabels vanaf je front camera naar je acc radar toe getrokken worden.
En wat betreft PLA 3.0, is dat wel gewoon zonder problemen in te bouwen? Calibratie lijkt me niet nodig daarvan, alleen coderen?
Ik heb nu een paar dagen mijn Passat met ACC.GerCor schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:26:
[...]
Persoonlijk vind ik het ondertussen een luxe dat ik geen ACC heb als ik het allemaal zo lees. Je bent er drukker mee dan zonder. Enig voordeel van ACC vertelde mijn buurman: de ACC greep in toen het echt gevaarlijk werd.
Ik moet zeggen als er iets is waar ik vooraf weinig waarde aan hechte was het die ACC, maar het zit er op en wat een genot! Heerlijk, snelheid instellen en laat maar rollen. Als er iets is wat ik niet meer zou willen missen....
alles kan off-topic
CP gewoon door de dealer eraf laten halenTFDev schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:57:
[...]
ACC is aanwezig, kabeltrekken is geen probleem. Maar de CP op de frontcamera, dat gaat dus wel een probleem worden? Ik heb zo het idee dat je wat meer toegang hebt tot documentatie dan de gemiddelde VAG liefhebber? Correct? De schema's zijn wel te vinden denk ik zo, evenals specs voor een calibratieopstelling. Maar vooral het flashen en het CP verhaal... Dat is nieuw terrein voor mij.
En wat betreft PLA 3.0, is dat wel gewoon zonder problemen in te bouwen? Calibratie lijkt me niet nodig daarvan, alleen coderen?
Maak een account aan op volkswagen versie van Erwin.com en dan ff een view periode kopen (9euro voor een uur dacht ik). Dan kun je op chassisnummer alle originele schema's bekijken.
Als de juiste software op je camera staat dan is het enkel wat vcp en vcds werk. Kan ik je wel mee helpen, zo gedaan. Kalibratie kan de dealer doen of de lokale carglass filiaal
Pla 3.0 is in te bouwen. Raad je wel aan om de vag tools te gebruiken om de juiste gaten te maken. Deze worden namelijk geponst ipv boren.
Eens kijken of de dealer waar we vanuit mijn vorige werk zaken mee deden daar voor te porren is dan.Rainesh schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:14:
[...]
CP gewoon door de dealer eraf laten halenhad ik ook gedaan voor mij Side assist modules.
oke top! Binnenkort maar eens een ander ruitje regelen. Enig idee welk typenummer? Bij partslink24 staat er bijvoorbeeld niet bij welke nou wel of niet met houder voor de camera is...Als de juiste software op je camera staat dan is het enkel wat vcp en vcds werk. Kan ik je wel mee helpen, zo gedaan. Kalibratie kan de dealer doen of de lokale carglass filiaal
Even kijken of ik voor weinig zo'n setje kan regelen dan, want het formaat is anders dan de standaard bumperboortjes, en ik zit niet te wachten op spuitwerk... Ik las in het VCDS topic trouwens ook nog wat over @CR35 en zowat dezelfde wensenlijst als ik heb, maar is er nou wel of geen ander stuurhuis nodig? @Rainesh jij dacht van niet toch?Pla 3.0 is in te bouwen. Raad je wel aan om de vag tools te gebruiken om de juiste gaten te maken. Deze worden namelijk geponst ipv boren.
En denk je dat dat aliexpress spul betrouwbaar is? De prijzen zijn iig goed
[ Voor 3% gewijzigd door TFDev op 05-11-2018 22:26 ]
Nee zover ik weet hoef je je stuurhuis niet te vervangen. Allemaal hetzelfde etc. Ook net op een Golf 7.5 lane assist en TJA gedaan terwijl die geen PLA had.TFDev schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:25:
[...]
Eens kijken of de dealer waar we vanuit mijn vorige werk zaken mee deden daar voor te porren is dan.
[...]
oke top! Binnenkort maar eens een ander ruitje regelen. Enig idee welk typenummer? Bij partslink24 staat er bijvoorbeeld niet bij welke nou wel of niet met houder voor de camera is...
[...]
Even kijken of ik voor weinig zo'n setje kan regelen dan, want het formaat is anders dan de standaard bumperboortjes, en ik zit niet te wachten op spuitwerk... Ik las in het VCDS topic trouwens ook nog wat over @CR35 en zowat dezelfde wensenlijst als ik heb, maar is er nou wel of geen ander stuurhuis nodig? @Rainesh jij dacht van niet toch?
En denk je dat dat aliexpress spul betrouwbaar is? De prijzen zijn iig goed
Ook met TJA werkt de auto alleen autonoom als de voorganger weer binnen 3 seconden vertrekt, na 3 seconden is er input van de bestuurder benodigd in de vorm van op RES drukken op eenmalig het gaspedaal antippen...Vissa66 schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:07:
[...]
Beschikt hij dan over TJA? Want zover ik weet hoort dat volautomatisch te werken. Remmen, gasgeven, sturen.
Werkt verder uit de kunst op mijn B8, echt heerlijk relaxed naar huis/werk zoeven.
www.google.nl
Zelfde geldt voor een Superb en die deelt veel techniek met een Passat (en alle andere MQB wagens.TFDev schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:50:
@Rainesh ik moet er wel even bijzeggen, aangezien jij het overeen golf 7.5 hebt, dat de passat voor mij dan nieuw is, maar hij komt wel uit 2015. Dus ik weet niet of dat stuurhuisverhaal dan ook nog opgaat...
Weten we dat ook weer!MisteRMeesteR schreef op maandag 5 november 2018 @ 23:00:
[...]
Ook met TJA werkt de auto alleen autonoom als de voorganger weer binnen 3 seconden vertrekt, na 3 seconden is er input van de bestuurder benodigd in de vorm van op RES drukken op eenmalig het gaspedaal antippen...
Werkt verder uit de kunst op mijn B8, echt heerlijk relaxed naar huis/werk zoeven.
M3P 24'
Maak er 10 seconden van of zo.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
@Rainesh Maak me gek, zou wel ultiem zijn iddDarkSide schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:24:
Is die drie seconden regel niet aan te passen?
Maak er 10 seconden van of zo.
Zelfde voor die 12 seconden voordat de LA gaat miepen om het stuur vast te houden (ergo: ik heb mijn stuur vast maar de auto detecteert geen 'input'), kan deze ook niet opgehoogd worden?
www.google.nl
alles kan off-topic
Idd, die 3 seconden is juist goed. Mijn auto begint vanzelf te knipperen als auto's voor mij weer gaan rijden en ik dus ff gas moet geven of op het knopje moet drukken.Ankona schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:20:
Zodat je meer tijd hebt om uit te stappen terwijl het systeem actief blijft?
Aan de andere kant gaat hij toch niet rijden als de deur open staat dus systeem zal wel uit gaan als deur open is
ACC gaat uit als het goed is zodra de deur open gaat.Ankona schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:20:
Bij de Polo niet, maar over het algemeen staat stop/start systeem aan en is de motor uit, als de auto voor je gaat rijden start automatisch de motor, dit merk/voel je wel dan laat ik meestal de rem weer los.Tylen schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:24:
[...]
Idd, die 3 seconden is juist goed. Mijn auto begint vanzelf te knipperen als auto's voor mij weer gaan rijden en ik dus ff gas moet geven of op het knopje moet drukken.
Aan de andere kant gaat hij toch niet rijden als de deur open staat dus systeem zal wel uit gaan als deur open is
Laatst bijna aanrijding. Auto stopt automatisch bij file, maar na 3 seconde piept hij en krijg je een melding remmen in beeld. Als je dan niet remt rolt hij gewoon verder
altijd blijven opletten.
Als ik uitstap gaat de pook in P.Ankona schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:20:
Dat is dus het verschil met TJA, die laat de auto stilstaan en schakelt na 3 seconden het start/stop systeem in. Ik raak mijn rem nooit aan in de file als ACC/TJA is ingeschakeldViper® schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:21:
[...]
Bij de Polo niet, maar over het algemeen staat stop/start systeem aan en is de motor uit, als de auto voor je gaat rijden start automatisch de motor, dit merk/voel je wel dan laat ik meestal de rem weer los.
Laatst bijna aanrijding. Auto stopt automatisch bij file, maar na 3 seconde piept hij en krijg je een melding remmen in beeld. Als je dan niet remt rolt hij gewoon verder![]()
altijd blijven opletten.
Maar na 3 seconden rol je dus verder je waardoor Front Assist na 2 seconden weer ingrijpt met een noodingreep
www.google.nl
Nee volgens mij rijdt hij dan gewoon tegen de auto aan hoor.MisteRMeesteR schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:32:
[...]
Als ik uitstap gaat de pook in P.
[...]
Dat is dus het verschil met TJA, die laat de auto stilstaan en schakelt na 3 seconden het start/stop systeem in. Ik raak mijn rem nooit aan in de file als ACC/TJA is ingeschakeld
Maar na 3 seconden rol je dus verder je waardoor Front Assist na 2 seconden weer ingrijpt met een noodingreep![]()
?
De GTE had auto-hold, kon je ook de rem weer loslaten. Maar die had geen ACC, althans die versie die ik had niet.
Beste klapper geweest. Inzittende er redelijk / goed uitgekomen?GerCor schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:41:
Offtopic natuurlijk maar auto zoon van mijn werkgever vanmorgen. Blijft altijd pijnlijk om te zien. Busje dat er achterop gereden is heeft waarschijnlijk geen assistenten die op tijd ingrijpen.![]()
[Afbeelding]
Volgens de berichten wel.Pannekoek81 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:54:
[...]
Beste klapper geweest. Inzittende er redelijk / goed uitgekomen?
Herkenbaar. Vaak bij rotondes, die je normaal gesproken toch al vrij sportief neemt.JB076 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:50:
Ik kreeg gister nog een felrood REMMEN IDIOOT icoon in het AID toen ik naar de Polo's zin iets te laat om een linksaf slaande voorligger heen stuurde. Beter een keer te vaak, zullen we maar zeggen.
Je kan hem instellen op kort, gemiddeld of laat.Kort is echt heel snel een melding. Heb hem maar op gemiddeld laten staan.
(jaja kop maar in)
Hoeveel gemiddelde autolengtes is dat bij BMW eigenlijk? Bij VW zit je dan alsnog op 1,5-2 waardoor er nog genoeg mensen van rechts naar links invoegen omdat al het volk dat op de linkerbaan zit nog wordt tegengehouden door inhalende vrachtwagens of iets dergelijksTylen schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:15:
Ik heb hem op standje bumperkleven staan
(jaja kop maar in)
SameScrtz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:19:
[...]
Hoeveel gemiddelde autolengtes is dat bij BMW eigenlijk? Bij VW zit je dan alsnog op 1,5-2 waardoor er nog genoeg mensen van rechts naar links invoegen omdat al het volk dat op de linkerbaan zit nog wordt tegengehouden door inhalende vrachtwagens of iets dergelijks
Ja dat is heel relax om te hebben inderdaad, voornamelijk zo overdag als het (redelijk) druk is dan komt het veel te vaak voor en wordt het ook gewoon irritant omdat je auto dan steeds zwaar op de rem gaat door zulke inhaal acties en de ACC weer de afstand goed wilt krijgen.Tylen schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:24:
[...]
SameHeel irritant. Gelukkig kan je bij BMW de ACC uitzetten zodat het weer een traditionele CC is geworden (gewoon knopje aftands instelling ingedrukt houden). Super makkelijk
Als het rustig is of juist superdruk/file dan is ACC uiteraard wel heerlijk
Waarom? Wie schiet er wat mee op als jij niemand er tussen laat? En wat word jij daar zelf beter van?JB076 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:26:
Dat kan bij VW helaas niet. Ik trap dan soms maar even zelf bij om het gat dicht te rijden.
Leer toch om wat meer ruimte te houden. Rijdt relaxter en het andere verkeer wordt minder door je opgehouden.
alles kan off-topic
Het gaat erom dat de Acc er heel vervelend van gaat rijden, zodra iemand er tussen schuift houdt hij flink in om weer afstand te krijgen. Ik denk niet dat dat zo goed is voor de doorstroming :-)Ankona schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:38:
[...]
Waarom? Wie schiet er wat mee op als jij niemand er tussen laat? En wat word jij daar zelf beter van?
Leer toch om wat meer ruimte te houden. Rijdt relaxter en het andere verkeer wordt minder door je opgehouden.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Is waar je voor kiest door het aan de ACC over te laten . zelf anticipeer ik ook beter op het verkeer dan de ACC die enkel naar de eerste auto recht voor je kijkt.MerijnB schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:39:
[...]
Het gaat erom dat de Acc er heel vervelend van gaat rijden, zodra iemand er tussen schuift houdt hij flink in om weer afstand te krijgen. Ik denk niet dat dat zo goed is voor de doorstroming :-)
Maar heel vervelend vind ik wel meevallen. Zeker als die tussenvoegende auto wat sneller rijdt dan lijkt de ACC niet eens in te houden.
Zelf heb ik de volgafstand niet eens minimaal staan (standje 2 of 3) en ik vind het wel prima. Enige is als je afsnijders hebt, dan moet je van de ACC zelf een noodstop maken. Maar juist met wat meer ruimte voor je wordt je minder snel afgesneden.
alles kan off-topic
Klopt. Gaat me meer om die gevallen die nog naar links willen komen als je zo ongeveer schuin achter hun bumper zit. Die kun je zelf beter voorspellen dan dat ACC dat kan. Maar er zijn genoeg dagen dat dat niet eens voorkomt. Met de volgafstand op de kortste instelling, dat wel.Ankona schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:47:
Maar heel vervelend vind ik wel meevallen. Zeker als die tussenvoegende auto wat sneller rijdt dan lijkt de ACC niet eens in te houden.
Zag onlangs idd dit (facelift / LCI ) model rijden en wat een iconische achterlichten, echt fantastisch!GerCor schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:41:
Offtopic natuurlijk maar auto zoon van mijn werkgever vanmorgen. Blijft altijd pijnlijk om te zien. Busje dat er achterop gereden is heeft waarschijnlijk geen assistenten die op tijd ingrijpen.![]()
[Afbeelding]
/mening. /off-topic.
www.google.nl
Vandaag mijn passat (b8 alleen ACC&DSG) eens goed op de ACC gereden, hij remt ook gewoon af tot stilstand en gaat vanzelf weer rijden. Mits binnen die 3 sec regel. Daarna is alleen de RES knop voldoende. Rotondes is wel een dingetje. Als hij je voorganger 'kwijt' is door de bocht wil hij maar al te graag direct weer naar de ingestelde cruisecontrol snelheid. Bijremmen geadviseerd...MisteRMeesteR schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:32:
[...]
Als ik uitstap gaat de pook in P.
[...]
Dat is dus het verschil met TJA, die laat de auto stilstaan en schakelt na 3 seconden het start/stop systeem in. Ik raak mijn rem nooit aan in de file als ACC/TJA is ingeschakeld
Maar na 3 seconden rol je dus verder je waardoor Front Assist na 2 seconden weer ingrijpt met een noodingreep![]()
?
Dat staat ook in het boekje dacht ik hahaTFDev schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:58:
[...]
Vandaag mijn passat (b8 alleen ACC&DSG) eens goed op de ACC gereden, hij remt ook gewoon af tot stilstand en gaat vanzelf weer rijden. Mits binnen die 3 sec regel. Daarna is alleen de RES knop voldoende. Rotondes is wel een dingetje. Als hij je voorganger 'kwijt' is door de bocht wil hij maar al te graag direct weer naar de ingestelde cruisecontrol snelheid. Bijremmen geadviseerd...
Linksinhalers, rotondes, afsnijders en tussenvoegers ….. je bent er maar druk mee.
Haha, leuk ja
MisteRMeesteR in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"
www.google.nl
Het is ook gewoon geen file-assistent of autopilot. Het is een cruise control en die zou je bij rotondes ook niet gebruiken. Een traditionele cruise control is echter bij druk verkeer ook vrij waardeloos en daar onderscheidt ACC zich wel.GerCor schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:14:
Ik trek even een tussentijdse conclusie over ACC. Het rijdt geweldig ….. op een lege weg en alleen buiten de bebouwde kom.![]()
![]()
Linksinhalers, rotondes, afsnijders en tussenvoegers ….. je bent er maar druk mee.
Werd vandaag ineens gebeld dat mijn auto binnen was en dat hij na rijklaar maken, zal worden afgeleverd. Ben erg benieuwd.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Jij hebt geluk dan. Ik heb 'm besteld in juli en voor mij is de verwachting pas week 2 in januari...HarmoniousVibe schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:07:
Yay, ik kan deze maand eindelijk mijn Polo ophalen. Het was me wat met de leverdatum. Besteld in juni. Zou begin oktober worden afgeleverd was de prognose. Kreeg later te horen dat het waarschijnlijk eind november/begin december zou worden. Pijnlijk. Recentelijk een bericht dat hij pas in januari van het nieuwe jaar zou worden geleverd. Dus een levertijd van een half jaar...
Werd vandaag ineens gebeld dat mijn auto binnen was en dat hij na rijklaar maken, zal worden afgeleverd. Ben erg benieuwd.
We staan voor een nieuwe auto en ik heb interesse in een Golf met de nieuwe 1.5 motor op CNG. (België - kunnen aardgas tanken op 5 kilometer afstand en op 7 kilometer afstand). Echter ben ik 2.02 meter groot en vroeg me bijgevolg af of er hier op het forum echt grote mensen zijn die met een Golf rijden en of dat comfortabel rijdt en zo ook blijft tijdens langere ritten.
Graag had ik dan van jullie gehoord. Alvast bedankt!
Ik ben geen 2 meter en rij geen golf, dus misschien is mijn ervaring niet zo relevant. Maar ik moet zeggen dat ik met mijn 1,83 vind dat ik maar net in mijn Passat pas. Punt is dat ik het stuur m.i. niet genoeg naar achteren kan trekken waardoor ik voor mijn benen eigenlijk iets te dicht op de pedalen zit.JefVB schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:05:
Beste Tweakers
We staan voor een nieuwe auto en ik heb interesse in een Golf met de nieuwe 1.5 motor op CNG. (België - kunnen aardgas tanken op 5 kilometer afstand en op 7 kilometer afstand). Echter ben ik 2.02 meter groot en vroeg me bijgevolg af of er hier op het forum echt grote mensen zijn die met een Golf rijden en of dat comfortabel rijdt en zo ook blijft tijdens langere ritten.
Maar..... is dit niet iets wat je zelf in de paskamer van een dealer uit kunt zoeken? (Een kennis van mij is 2,08m en rijdt al jaren met veel plezier in een golf+, die zou je dus ook kunnen passen)
alles kan off-topic
Ben ook rond de 2.00 meter, en rijd nu niet in een Golf, maar heb er in het verleden wel in gereden en dat wil prima. Je moet er wel de stoel helemaal naar achteren en onderen schuiven, zodat je de meeste ruimte krijgt, maar dat gaat prima hoor. Ook de stuur instellingen kun je instellen dat je het stuur naar je toe kan trekken.JefVB schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:05:
Beste Tweakers
Let er wel op de er achter je niemand meer kan zitten, want die heeft geen beenruimte meer. Dus je hebt daar een plek voor bagage.
Probeer de auto anders eens uit met een proefrit, vraag echt of je er ook echt een uur mee mag rijden, dan kan je in ieder geval bepalen of je qua ruimte uit komt. Tis geen langduurtest, maar dan heb je iig een gevoel. In en uit stappen ook even wat vaker doen. etc.
www.youtube.com/DerOllie
Stuur niet ver genoeg naar me toe kunnen trekken is in de meeste auto's een beetje een pijnpunt. Nog ruimte om te zitten achter mij op de achterbank is sowieso geen criterium. Trouwens nog nooit in een auto gereden waarbij dit mogelijk is. (Geen kinderen en sowieso toch niet het geld om een verlengde S-klasse te kopen
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik ben 1.92 en pas prima in een Golf 7. Maar goed ik pas ook goed in mijn Kever (een auto die overduidelijk niet is gemaakt op personen van die lengte). Als ik de stoel in de Golf 7 vóór goed zet en dan op de achterbank ga zitten heb ik nog genoeg ruimte over. Mijn vader is ook groot en lange ritten (>8 uur) zijn geen probleem. Zou wel kijken naar comfortstoelen of beter nog de sportzetels zoals die in onze GTI zitten. Weet niet of dat is een optie is, of dat die alleen in de GTI, GTD en GTE zitten.JefVB schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:05:
Beste Tweakers
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Ik heb zelf 2,5 jaar in een Golf 6 gereden (2 meter) en ik vond dat prima gaan. Ruimte achterin is natuurlijk niet superveel meer, maar voorin zit je prima. De 7 is waarschijnlijk nog wat ruimer en vergelijkbaar met de Octavia waar ik nu in rij. Niets mis mee, maar even proberen zou ik sowieso altijd doen.JefVB schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:05:
Echter ben ik 2.02 meter groot en vroeg me bijgevolg af of er hier op het forum echt grote mensen zijn die met een Golf rijden en of dat comfortabel rijdt en zo ook blijft tijdens langere ritten.
Tiguan geen optie?JefVB schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:26:
Bezoek aan de dealer staat gepland voor een van de volgende dagen en ga ook vragen om langer te mogen rijden bij proefrit. Toch lijken me de ervaringen van mede lange mensen nu al waardevol.
Stuur niet ver genoeg naar me toe kunnen trekken is in de meeste auto's een beetje een pijnpunt. Nog ruimte om te zitten achter mij op de achterbank is sowieso geen criterium. Trouwens nog nooit in een auto gereden waarbij dit mogelijk is. (Geen kinderen en sowieso toch niet het geld om een verlengde S-klasse te kopen.)
Alvast bedankt voor de reacties.
www.youtube.com/DerOllie
Die Sportstoelen krijg je bij een Highline uitvoering ook, zijn wel ietsje anders met iets minder zijsteun en dergelijke maar verder wel goed vergelijkbare met de stoelen uit een GTI denk ik. Dat zijn idd wel musthave stoelen aangezien die een lendensteun hebben en in hoogte verstelbaar zijn.Kuusj schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:29:
[...]
Ik ben 1.92 en pas prima in een Golf 7. Maar goed ik pas ook goed in mijn Kever (een auto die overduidelijk niet is gemaakt op personen van die lengte). Als ik de stoel in de Golf 7 vóór goed zet en dan op de achterbank ga zitten heb ik nog genoeg ruimte over. Mijn vader is ook groot en lange ritten (>8 uur) zijn geen probleem. Zou wel kijken naar comfortstoelen of beter nog de sportzetels zoals die in onze GTI zitten. Weet niet of dat is een optie is, of dat die alleen in de GTI, GTD en GTE zitten.
Ik ben 21 en op zoek naar m'n eerste autootje. Ik heb vrij weinig kennis van autos, maar ik zit te kijken naar een oud golfje (bouwjaar 2001?).
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat advies. Kan ik voor mijn budget (1.5-2k) een oude golf kopen die niet helemaal is afgeragd? En zo ja, waar moet ik op letten? Ik weet dat onderhoudshistorie belangrijk is, maar wat wanneer vervangen moet zijn—ik zou het niet weten.
Het zou fijn zijn als iemand me hier wat over kan vertellen
Verwacht, als je de auto morgen koopt, je voor 1 januari 2019 al € 5.000 aan kosten voor nieuwe onderdelen kwijt bent om dat ding rijdend te houden.daanbanaan_ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:13:
Yoo.
Ik ben 21 en op zoek naar m'n eerste autootje. Ik heb vrij weinig kennis van autos, maar ik zit te kijken naar een oud golfje (bouwjaar 2001?).
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat advies. Kan ik voor mijn budget (1.5-2k) een oude golf kopen die niet helemaal is afgeragd? En zo ja, waar moet ik op letten? Ik weet dat onderhoudshistorie belangrijk is, maar wat wanneer vervangen moet zijn—ik zou het niet weten.
Is dat vanwege m'n budget of het bouwjaar van de auto?GerCor schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:46:
[...]
Verwacht, als je de auto morgen koopt, je voor 1 januari 2019 al € 5.000 aan kosten voor nieuwe onderdelen kwijt bent om dat ding rijdend te houden.
Weet je? Ik zie dat vaak genoeg. Collega's die een auto kopen voor € 1.500 of jongens zoals jij die hun eerste autootje kopen voor geen geld. Vriend van mijn zoon; koopt een Opel Corsa. Moeten natuurlijk nieuwe koplampen op, nieuwe velgjes enz. En dan rijden ze er een tijdje in en dan geeft de auto het helemaal op. Allemaal weggegooid geld. Een Golf waar jij naar zoekt vind je nauwelijks met minder dan 250.000 km op de teller. Ik heb ze net gezien van ver boven de 400.000 km. Ja, je kunt het treffen natuurlijk maar ook voor een Volkswagen houdt het een keer op.daanbanaan_ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:51:
Is dat vanwege m'n budget of het bouwjaar van de auto?
Ik denk zelf dat als je een auto wilt kopen je minimaal € 5.000 moet neerleggen anders blijf je er geld in pompen. Ik hoor die meneer van de garage al tegen jou zeggen: ja, wat verwacht je van een auto van € 1.500 / 2.000?
Simpel antwoord: Nee, maar je kunt wel geluk hebben.daanbanaan_ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 16:13:
Yoo.
Er zijn zat mensen die voor nog veel minder een oude auto gekocht hebben en daar zonder kosten een of twee jaar mee gereden hebben. Maar rationeel kun je bij een oudere auto altijd kosten verwachten en je koopt de ellende van een ander. Niemand zal duur onderhoud doen vlak voor een auto de deur uitgaat en komende kosten kunnen juist de reden zijn om hem te verkopen.
Kortom, een betrouwbare auto met zekerheid kun je voor dat geld niet kopen. Het is net als een lot in de loterij kopen.
alles kan off-topic
Een betere vraag is of je geduld hebt. Leveringstermijnen voor CNG zijn hoog. Hou er ook rekening mee dat de nieuwe CNG modellen enkel nog een benzinetank hebben van 15 liter. Als je naar Frankrijk gaat op vakantie wil dat zowat zeggen dat je elk uur mag gaan tanken.JefVB schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:05:
Beste Tweakers
We staan voor een nieuwe auto en ik heb interesse in een Golf met de nieuwe 1.5 motor op CNG.
Ik rij zelf met een Golf Variant 7.5 DSG op CNG (1.4, 110pk) waar ik heel tevreden van ben. 300 tot 330 km op laag-calorisch gas + eventueel 750 km op benzine. Ik rij praktisch altijd op gas, en de kost per kilometer is dan niet te evenaren, ook omdat je (voorlopig) geen rijtaks/inschrijvingstaks moet betalen.
Ben je het met @GerCor eens dat je pas voor ~5k een betrouwbare auto hebt?Ankona schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:25:
[...]
Simpel antwoord: Nee, maar je kunt wel geluk hebben.
Er zijn zat mensen die voor nog veel minder een oude auto gekocht hebben en daar zonder kosten een of twee jaar mee gereden hebben. Maar rationeel kun je bij een oudere auto altijd kosten verwachten en je koopt de ellende van een ander. Niemand zal duur onderhoud doen vlak voor een auto de deur uitgaat en komende kosten kunnen juist de reden zijn om hem te verkopen.
Kortom, een betrouwbare auto met zekerheid kun je voor dat geld niet kopen. Het is net als een lot in de loterij kopen.
Hoe zou je dat willen doen dan? Kortom, nee, dat is niet mogelijk.Timmo70 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:13:
Is er geen mogelijkheid om die acc uit te zetten en gewone cruise control te gebruiken? Ik word gek in mijn nieuwe polo dat die afstand nog steeds zo ver is en hij telkens remt ook al sta ik op de bumperkleven stand...
Auto is geleverd bij de dealer, maar komt pas 7 januari i.v.m. op kenteken zetten in 2019. Net een week te laat geleverd, als ie in oktober was gekomen mocht ie wel op kenteken worden gezet.Hammetje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:37:
[...]
Golf Comfortline Business besteld eind mei, levertijd hier begin november.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Bij vag kan het inderdaad niet, wel raar, want je leest eigenlijk nooit ervaringen dat het wel goed werkt.GerCor schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:24:
[...]
Hoe zou je dat willen doen dan? Kortom, nee, dat is niet mogelijk.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Kan het niet zo zijn dat mensen er niet mee kunnen omgaan? Zo van: ik zet dat ACC aan en dan hoef ik verder niks meer te doen? Kijk, ik rij op CC. Rij ik bijvoorbeeld 130 op de snelweg op de linker weghelft en zie dat iemand voor mij wil inhalen dan druk ik op 'cnl'. Mogelijk moet ik gas bijgeven of iets remmen. Heb ik weer vrij baan dan druk ik op 'res'. Maar wat ik hier zo lees over ACC. Het wordt ingeschakeld en de auto zoekt het maar uit en ondertussen heeft men van iedereen op verschillende manieren last.Chaoss schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:53:
[...]
Bij vag kan het inderdaad niet, wel raar, want je leest eigenlijk nooit ervaringen dat het wel goed werkt.
Dit topic is gesloten.
![]()
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS