Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.792 views

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 16:51

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:04:
[...]
Ziet er goed uit! Hier aan het wachten op een witte uitvoering icm met de 1.5 met dsg.
Thanks! Parelmoer wit of uni wit?
Fijn hoor 1.5 met DSG.
Scrtz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:54:
[...]
Sjieke bak hoor! Die kleur is heel mooi alleen ook heel snel vies helaas.. wat ik alleen niet begrijp is dat uitleveren met standaard kentekenplaten.. mocht je in de buurt van Noord Limburg wonen kan ik een mooie deal maken voor luxe platen :-)
Dankje! Ja, zwart is lekker poetsen. Kun je beter Silver white hebben volgens mij.
Standaard platen snap ik ook echt niet inderdaad! Ik had luxe platen aangevraagd, die waren ze vergeten dus kan ik binnenkort omwisselen.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Verwijderd

Impry schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:14:
[...]

Fijn hoor 1.5 met DSG.

[...]

Dankje! Ja, zwart is lekker poetsen. Kun je beter Silver white hebben volgens mij.
Standaard platen snap ik ook echt niet inderdaad! Ik had luxe platen aangevraagd, die waren ze vergeten dus kan ik binnenkort omwisselen.
Uni wit..helaas bij ons verplicht wit of zilver rijden helaas en als je uni wit niet zo vaak wast komt ie vanzelf in de buurt van white silver of zwart O-)
En ja de 1.5 met dsg erg benieuwd naar!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:47
Impry schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:14:
[...]

Fijn hoor 1.5 met DSG.

[...]

Ja echt een hel, hele auto poetsen en dag later stuifzand of een regenbuitje en al je werk was weer eens voor niks..

Zilver is idd nog het beste, sowieso niet verkeerd ook met zo’n R pakketje :-)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23
Scrtz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:54:
[...]

Sjieke bak hoor! Die kleur is heel mooi alleen ook heel snel vies helaas.. wat ik alleen niet begrijp is dat uitleveren met standaard kentekenplaten.. mocht je in de buurt van Noord Limburg wonen kan ik een mooie deal maken voor luxe platen :-)
Alles is beter dan (luxe) platen waar de tekst niet goed gecentreerd is.
Zie vaak dat ze centreren op de hele plaat ipv alleen het gele stuk, dan begint de eerste letter tegen de “NL” aan.

• feen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-10-2023
Weet iemand het verschil tussen de Comfort Stoelen en de Top Comfortstoelen? Ben aan het kijken voor de Tiguan Business R Line, maar heb nog nergens de Top comfortstoelen kunnen testen. En de verkopers van 2 Muntstad vestigingen konden mij ook de verschillen niet vertellen..

Daarnaast reed ik in een Tiguan met interieur R Line en ik had het idee dat ik een hogere zit had dan die uit de showroom. De verkoper gaf aan dat dat kwam doordat er een R Line interieur pakket op zat, echter zie ik daar niets over staan in de configurator..

• Scrtz
The Conman schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:29:
[...]

Alles is beter dan (luxe) platen waar de tekst niet goed gecentreerd is.
Zie vaak dat ze centreren op de hele plaat ipv alleen het gele stuk, dan begint de eerste letter tegen de “NL” aan.
Ik maak ze bij mijn bijbaan al jaren, daar doet ook eigenlijk niemand op die manier centreren, ziet er niet uit idd en ik vraag me ook af of het RDW daar uberhaupt blij mee is. En het RDW daar wil je geen ruzie mee hebben wanf dan is het zo afgelopen met je kentekenafgifte licentie

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:18
Impry schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:38:
Gisteren dan eindelijk opgehaald:
Golf Variant Highline Business R 1.0 TSI DSG in Deep black pearl.
Extra aangevinkte opties: winterpakket en spiegelpakket.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben benieuwd hoe de ACC en 3 cilinder me gaan bevallen, qua looks bevalt hij in ieder geval wel!
Door de zwarte lak valt het R exterieur iets minder op, dat vind ik wel jammer. Maar ivm voorraadmodel kon ik geen andere kleur meer kiezen.
Oeh die is dik! Ga de Golf Variant R-line steeds meer waarderen. Erg dikke bak. Alleen de laatste 10 die ik voor de deur had (Variants) waren zwart of wit........ :/

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Scrtz
Rainesh schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:27:
[...]

Oeh die is dik! Ga de Golf Variant R-line steeds meer waarderen. Erg dikke bak. Alleen de laatste 10 die ik voor de deur had (Variants) waren zwart of wit........ :/
Alleen die kont die mag voor mij toch nog ietsje stoerder of breder, ik mis daar altijd wat aan

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Voorkant is stoerder dan de achterkant idd.
Qua kleur had ik liever Lapiz Blue of misschien zelfs Kurkuma Yellow gehad, die laatste zie je écht weinig. Maar die werd sowieso niet goedgekeurd door leasemaatschappij.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:53
Rainesh schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:27:
[...]

Er komt nog een keer een niet variant in het niet zwart of wit bij je langs ;) . Rust komt weer in huis en de schade wordt over 2 weken gemaakt gelukkig. Daarna even datum prikken.
Scrtz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:45:
[...]

Alleen die kont die mag voor mij toch nog ietsje stoerder of breder, ik mis daar altijd wat aan
Jammer dat de variant niet de dynamische achterlichten heeft.

• Scrtz
Pannekoek81 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:54:
[...]

Er komt nog een keer een niet variant in het niet zwart of wit bij je langs ;) . Rust komt weer in huis en de schade wordt over 2 weken gemaakt gelukkig. Daarna even datum prikken.

[...]

Jammer dat de variant niet de dynamische achterlichten heeft.
Ja dat is ook zo raar inderdaad, bij alle variants is het ook gewoon zo geweest dat de 'upgrade' achterlampen (voorheen bijv led ipv halogeen) geen optie waren..

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:44
Sinds wanneer is dit dan een optie geworden in de configurator?

Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/QUxvEn.jpg

Volgende stap is dat je de koplampen ook met kan bestellen?

[ Voor 21% gewijzigd door yamahabest op 31-10-2018 23:31 ]

• C-sharp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11 20:44
Impry schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:24:
Voorkant is stoerder dan de achterkant idd.
Qua kleur had ik liever Lapiz Blue of misschien zelfs Kurkuma Yellow gehad, die laatste zie je écht weinig. Maar die werd sowieso niet goedgekeurd door leasemaatschappij.
Ik heb de Golf Variant in Kurkuma Yellow. De verkoper vroeg mij echt een paar keer of ik wel zeker was. Ze hadden er nog nooit een in 't echt gezien.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Impry schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:38:
Gisteren dan eindelijk opgehaald:
Golf Variant Highline Business R 1.0 TSI DSG in Deep black pearl.
Extra aangevinkte opties: winterpakket en spiegelpakket.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben benieuwd hoe de ACC en 3 cilinder me gaan bevallen, qua looks bevalt hij in ieder geval wel!
Door de zwarte lak valt het R exterieur iets minder op, dat vind ik wel jammer. Maar ivm voorraadmodel kon ik geen andere kleur meer kiezen.
Nice.
Zo jammer dat deze combinatie niet meer kan. Of een r-line exterieur pakkett.
Acc is heerlijk. En de drie cylinder prima bakkie.

Veel fijne km gewenst

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 21:41

Sjaak_Afhaak

Bleh!

C-sharp schreef op donderdag 1 november 2018 @ 00:51:
[...]

Ik heb de Golf Variant in Kurkuma Yellow. De verkoper vroeg mij echt een paar keer of ik wel zeker was. Ze hadden er nog nooit een in 't echt gezien.
Een foto zou dit topic wel sieren :) ;)

Hier staat tekst

• Scrtz
Kurkuma Yellow, wat een bazenkleur is dat, zeker met een zo zwart mogelijk R-Line pakket en bijbehorende velgen een fantastische kleur die ik ook zo zou bestellen.

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 08:31
meneerdeman schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:26:
Ook ik ben voor het eerst in mijn leven over gegaan naar de Duitse gigant.
In juni mijn zwarte T-Roc Sport besteld. Zou over twee weken worden geleverd. Nu bij zelf navragen is dat uitgesteld tot week 13 (maart).

Iemand enig idee waar zo'n uitstel van kan komen? En ja de dealer gevraagd, deze zeggen dit alleen door te krijgen en verder niet weten waarom..... Zucht
Whooh, dat is een flinke vertraging zeg :-(
Ik heb eind augustus een 1.5 DST T-Roc Sport besteld met R-line pakket. Die zou dit jaar nog geleverd gaan worden. Voor de zekerheid toch maar eens gaan navragen of dat nog gaat lukken.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11 12:58

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

feen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 19:42:
Weet iemand het verschil tussen de Comfort Stoelen en de Top Comfortstoelen? Ben aan het kijken voor de Tiguan Business R Line, maar heb nog nergens de Top comfortstoelen kunnen testen. En de verkopers van 2 Muntstad vestigingen konden mij ook de verschillen niet vertellen..

Daarnaast reed ik in een Tiguan met interieur R Line en ik had het idee dat ik een hogere zit had dan die uit de showroom. De verkoper gaf aan dat dat kwam doordat er een R Line interieur pakket op zat, echter zie ik daar niets over staan in de configurator..
Volgens mij heeft die top versus normaal te maken met de zijdelingse steun op zitvlak en rug. Ik heb ook een Tiguan met die Top comfort stoelen en die hebben dacht ik hogere wangen en zijwanden aan de rug heeft. Ik heb wel eens een proefrit gemaakt met de Tiguan zonder die Topcomfort stoelen en volgens mij waren die een stuk vlakker.

En over dat hogere zitten bij een Rline interieur, het kan zijn dat met een Rline interieur er onder de voorstoel iets extra wordt geplaatst. Ik heb dat er ook zitten, denk veel elektronica, waardoor ik ook hoger zou zitten dan dat ik eigenlijk wil. Ik weet niet zeker of bij de normale Tiguan die elektronica daar ook zit, maar dat zou een reden kunnen zijn. Zou ook een andere optie zijn die die elektronica daar nodig heeft.

www.youtube.com/DerOllie

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:13

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrtz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:31:
Kurkuma Yellow, wat een bazenkleur is dat, zeker met een zo zwart mogelijk R-Line pakket en bijbehorende velgen een fantastische kleur die ik ook zo zou bestellen.
En toch zie ik maar weinig Golfjes rondrijden met een R-Line pakket. Welke kleur dan ook. Voor mij zijn de koplampen en panoramadak gezichtsbepalend. Viel mij laatst pas op dat veel GTE-s met giga richtingaanwijzers (voor) rondrijden. Vind ik wel erg mooi. Toen ik gisteren naar en van Voorburg reed waren zo'n beetje de helft van de Golfjes die ik gezien heb donkergrijze GTE's en de andere helft witte niet GTE's.

O, en de Golf variant ….. ach. Niet zo interessant. Zijn echt auto's voor vertegenwoordigers. Plak er een zooi bedrijfsnaamstickers op en wordt er niet meer of minder van. Mij boeien ze niet. Terwijl ik een Passat variant juist wel weer mooier vind dan een vierdeurs.

Vreemd …

In Zwolle rijdt zo'n gele Golf R-Line rond met panoramadak en volgens mij het duurste pakket koplampen. Prachtig. Als die zijn richtingaanwijzers aanzet is de halve straat verlicht.

[ Voor 25% gewijzigd door GerCor op 01-11-2018 10:38 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ik keek net in de configurator van de Golf, metallic zwart en metallic white silver zijn beide verdwenen. Ik ben nog steeds benieuwd of ik mijn auto in White Silver ga krijgen even contact opnemen met de dealer dan maar.

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-11 21:32
Hallo allemaal,
Sinds enkele weken in bezit van een prachtige zwarte Tiguan uit 2018..8000 km gekocht via dealer.. Er zitten standaard 8 luidsprekers in maar het is niet slecht maar ook niet dat je zegt mwaah..Ben 65 dus hoef niet de auto uit te dreunen.. Maar ben wel muziekliefhebber via cd,Usb etc.. Heeft er iemand een goeie tip ? Subwoofer bijplaatsen ? andere versterker ? Kun je tweedehands subwoofer die ik zag plaatsen Dynaaudio, Nogmaals ik heb standaard 8 luidprekers..

Bedankt voor jullie antwoorden en tips

• yamahabest
jackzonztyl schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:44:
Ik keek net in de configurator van de Golf, metallic zwart en metallic white silver zijn beide verdwenen. Ik ben nog steeds benieuwd of ik mijn auto in White Silver ga krijgen even contact opnemen met de dealer dan maar.
Indien al besteld, lijkt het mij sterk dat ze zo maar een nieuwe kleur voor je kiezen.
Kleur zoals besteld, is de kleur die je krijgt.

• Scrtz
GerCor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:22:
[...]

En toch zie ik maar weinig Golfjes rondrijden met een R-Line pakket. Welke kleur dan ook. Voor mij zijn de koplampen en panoramadak gezichtsbepalend. Viel mij laatst pas op dat veel GTE-s met giga richtingaanwijzers (voor) rondrijden. Vind ik wel erg mooi. Toen ik gisteren naar en van Voorburg reed waren zo'n beetje de helft van de Golfjes die ik gezien heb donkergrijze GTE's en de andere helft witte niet GTE's.

O, en de Golf variant ….. ach. Niet zo interessant. Zijn echt auto's voor vertegenwoordigers. Plak er een zooi bedrijfsnaamstickers op en wordt er niet meer of minder van. Mij boeien ze niet. Terwijl ik een Passat variant juist wel weer mooier vind dan een vierdeurs.

Vreemd …

In Zwolle rijdt zo'n gele Golf R-Line rond met panoramadak en volgens mij het duurste pakket koplampen. Prachtig. Als die zijn richtingaanwijzers aanzet is de halve straat verlicht.
Ja klopt maar heb wel het idee dat het meer en meer wordt, het wordt meer geaccepteerd heb ik het idee (voornamelijk vooral door werkgevers) en het R-line pakket zit ook vaker al in een bepaalde uitvoering inbegrepen zoals Business line R etc waar het vroeger echt een vrij prijzig en los pakket was.

Verwijderd

jop33 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:52:

Bedankt voor jullie antwoorden en tips
Deuren en deurpanelen dempen. En daarna kijken of je de vloer en dak ook wil dempen.

Deuren dempen maakt al een enorm verschil in de geluidsbeleving

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Net even gebeld en volgens de sales afdeling is de configurator niet lijdend.
Maar hij zei er wel bij dat in zo een geval ze het kleur zelf aanpassen of even vragen welke kleur je dan wel wilt
Dat is wel een beetje vaag als je plotseling een andere kleur krijgt geleverd. 8)7
yamahabest schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:58:
[...]

Indien al besteld, lijkt het mij sterk dat ze zo maar een nieuwe kleur voor je kiezen.
Kleur zoals besteld, is de kleur die je krijgt.

• meneerdeman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11 08:01

meneerdeman

Mister The Man

Rido schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:00:
[...]

Whooh, dat is een flinke vertraging zeg :-(
Ik heb eind augustus een 1.5 DST T-Roc Sport besteld met R-line pakket. Die zou dit jaar nog geleverd gaan worden. Voor de zekerheid toch maar eens gaan navragen of dat nog gaat lukken.
Laat je even weten wat het bij jou is geworden?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De rede dat er basis kleuren uit het te configureren assortiment beginnen te verdwijnen wil meestal zeggen dat het niet lang meer duurt voordat er allerlei écht leuke pakketen te bestellen gaan worden op een nieuwe auto... En dat de opvolger er écht aan zit te komen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 01-11-2018 11:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:53
[...]

En toch zie ik maar weinig Golfjes rondrijden met een R-Line pakket.
Iedere dag en er zelf mee rijden :) . Ben erg blij met de keuze dat ik een R-Line pakket heb genomen. Vind het erg mooi staan.
Voor mij zijn de koplampen en panoramadak gezichtsbepalend.
Panoramadak is top! Voor de eerste keer een panoramadak en zou niet anders meer willen.

Koplampen helaas geen led plus, wel led. Budget was op en had liever verwarmde stoelen. Uitstraling is bijna hetzelfde, verschil is 1 boogje brand niet. Kom van halogeen af en het verschil met led is behoorlijk. Had het niet verwacht.

Collega heeft een T-Roc besteld eind augustus, doel was januari levering, maar staat nu op april. Gaat om een 1.5 met zelf roeren in een bak. Uitvoering Sport met R Line

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:41
Hier moest ik toch om lachen op de Volkswagen site;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PFTPkqP.jpg
"Welkomstbericht voor sollicitant"

[ Voor 10% gewijzigd door Hetisookwat op 01-11-2018 13:40 ]

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

DarkSide schreef op donderdag 1 november 2018 @ 06:51:
[...]
Nice.
Zo jammer dat deze combinatie niet meer kan. Of een r-line exterieur pakkett.
Acc is heerlijk. En de drie cylinder prima bakkie.

Veel fijne km gewenst
Thanks!
Welke combinatie kan niet meer?

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Impry schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:19:
[...]

Thanks!
Welke combinatie kan niet meer?
1.0 TSI met r-line business of 1.0 met r-line exterieur pakkett.
Die had ik ook in bestelling staan.
Nu een 1.5 130pk highline met alle vinkjes aangevinkt in bestelling staan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Oh, dan was dat het. Ik had inderdaad 1.0 TSI met R-line exterieur in april besteld.
Toen kreeg ik in september bericht dat de auto niet meer zo geleverd kon worden.
Toen kon ik kiezen uit 1.5 zonder R-line of 1.0 voorraadmodel waarbij ik ook nog eens R-line interieur heb.

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 08:31
meneerdeman schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:33:
[...]

Laat je even weten wat het bij jou is geworden?
Zojuist even contact gehad met de dealer en bij mij staat de auto nu gepland op week 14 :F

Maar de verkoper gaf wel aan dat het ook zo maar januari kan worden of zelfs gewoon december.
WLTP is volgens mij hier de grote boosdoener.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:54
DerOllie schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:50:
[...]

En over dat hogere zitten bij een Rline interieur, het kan zijn dat met een Rline interieur er onder de voorstoel iets extra wordt geplaatst. Ik heb dat er ook zitten, denk veel elektronica, waardoor ik ook hoger zou zitten dan dat ik eigenlijk wil. Ik weet niet zeker of bij de normale Tiguan die elektronica daar ook zit, maar dat zou een reden kunnen zijn. Zou ook een andere optie zijn die die elektronica daar nodig heeft.
Ik heb geen R-line interieur maar ook mijn stoel is hoger dan gebruikelijk. Voor mijn gevoel kan hij net 1 of 2 slagjes te weinig omlaag. Ik was juist altijd gewend om zo laag mogelijk te zitten, dus eerste dagen voelde het als rijden in een Caddy.

Er zit inderdaad een pakket electronica onder, geen idee wat. Dynnaudio misschien? En geen laatjes, die ik voorheen wel had onder een stoel die lager kon.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 01-11-2018 16:24 ]

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11 12:58

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Dennisdn schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:22:
[...]

Ik heb geen R-line interieur maar ook mijn stoel is hoger dan gebruikelijk. Voor mijn gevoel kan hij net 1 of 2 slagjes te weinig omlaag. Ik was juist altijd gewend om zo laag mogelijk te zitten, dus eerste dagen voelde het als rijden in een Caddy.

Er zit inderdaad een pakket electronica onder, geen idee wat. Dynnaudio misschien? En geen laatjes, die ik voorheen wel had onder een stoel die lager kon.
Dynaudio heb ik ook dus zou kunnen inderdaad.

www.youtube.com/DerOllie

• Dennisdn
DerOllie schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:41:
[...]

Dynaudio heb ik ook dus zou kunnen inderdaad.
Even gezocht en het is inderdaad de Dyn-versterker.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lQeex9F.jpg

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ook gek dat ze die dan onder de bestuurdersstoel doen, kan beter onder de bijrijdersstoel.
De stoel kan mij niet laag genoeg staan!

• Dennisdn
yamahabest schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:30:
Sinds wanneer is dit dan een optie geworden in de configurator?

[Afbeelding]

Volgende stap is dat je de koplampen ook met kan bestellen?
Ik kom ze net toevallig tegen op de VW-site tussen de accessoires.
En ik ben bang dat het er bij de volgende servicebeurt wel bij op komt :)

YouTube: MK7 Dynamic Turn Signal Side Mirror Dyna Blink Spiegel Golf 7 dynami...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/at1uBbJ.png

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 01-11-2018 19:37 ]

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:27:
[...]

Ik kom ze net toevallig tegen op de VW-site tussen de accessoires.
En ik ben bang dat het er bij de volgende servicebeurt wel bij op komt :)

YouTube: MK7 Dynamic Turn Signal Side Mirror Dyna Blink Spiegel Golf 7 dynami...

[Afbeelding]
Het is maar een LED-stripje. Ben je wel dat oranje verklikkerlampje kwijt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Dennisdn
GerCor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:55:
[...]

Het is maar een LED-stripje. Ben je wel dat oranje verklikkerlampje kwijt.
Welk verklikkerlampje? De dodehoek-waarschuwing?

Dat het een stripje is begrijp ik. Maar omdat het van VW zelf is neem ik aan dat het er niet Mickey-mouse aftermarket uit ziet. Ik verwacht hetzelfde als in de achterlichten.

[ Voor 26% gewijzigd door Dennisdn op 01-11-2018 20:00 ]

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:58:
[...]

Dat het een stripje is begrijp ik. Maar omdat het van VW zelf is neem ik aan dat het er niet Mickey-mouse aftermarket uit ziet. Ik verwacht hetzelfde als in de achterlichten.
Het is niet van VW. (wel een VW prijsje)

https://www.uspmotorsport...l-LED-Turning-Signal.html

Maar om jouw vraag te beantwoorden: mijn moeder zou zeggen: 'Och, Jonkje toch'.

Je zit achter het stuur en je geeft richting aan. Kijk je dan in de spiegel dan zie je toch een oranje lampje knipperen? Nou, die dus.

EDIT: volgens mij heeft @Vissa66 deze LED-strip al minstens een jaar op zijn spiegels zitten.

Vissa66 in "Het grote Volkswagen topic - Deel 3"

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 01-11-2018 20:26 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rido schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:21:
[...]

Zojuist even contact gehad met de dealer en bij mij staat de auto nu gepland op week 14 :F

Maar de verkoper gaf wel aan dat het ook zo maar januari kan worden of zelfs gewoon december.
WLTP is volgens mij hier de grote boosdoener.
Hey die motor herken ik 8) haha

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
Dennisdn schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:58:
[...]

Grappig dat VW ze nu ook verkoopt. Ik gok dat het gewoon de Dynablinks zijn met een VW logo. :)

Dynablinks zien er goed uit hoor en werken netjes / geven inderdaad hetzelfde effect als de achterlichten.

Zoals Gercor zegt ben je wel dat indicatielampje kwijt aan de binnenkant van je zijspiegel, die verklikt dat je knipperlicht aan staat. ;)

M3P 24'

• yamahabest
Vissa66 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:22:
Ik gok dat het gewoon de Dynablinks zijn met een VW logo. :)
Confirmed: https://www.ebay.de/itm/V...al-Zubehoer-/113261808915

• GerCor

GerCor

En als je nu halogeen koplampen hebt dan zou ik persoonlijk toch kijken naar:

Iets van € 799.

• Vissa66
GerCor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:45:
En als je nu halogeen hebt dan zou ik persoonlijk toch kijken naar:

[YouTube: OSRAM LEDriving VW GOLF VII TRAILER]

Iets van € 799.
Hele mooie lichten idd. Ze hebben hem ook als upgrade voor de OEM Xenon, maar alleen voor de units die geen LED DRL hebben.... die zijn er nagenoeg niet. :P

Moet ik toch maar gewoon een FL Golf halen. :9

M3P 24'

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:49:
[...]

Hele mooie lichten idd. Ze hebben hem ook als upgrade voor de OEM Xenon, maar alleen voor de units die geen LED DRL hebben.... die zijn er nagenoeg niet. :P

Nee, jij moet gewoon wachten op de Golf 8. >:)

• Rainesh
Vissa66 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:49:
[...]

Of door @iichel gewoon facelift koplampen laten retrofitten :)

• Vissa66
Rainesh schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:51:
[...]

Of door @iichel gewoon facelift koplampen laten retrofitten :)
Ik had begrepen dat je daarvoor ook de facelift bumper en zijschermen nodig hebt? Dan wordt het wel een hele dure retrofit. :P

Alhoewel het DP en AID waarschijnlijk nog duurder zijn. Ik hoor echter niks meer van hem. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Vissa66 op 01-11-2018 22:58 ]

M3P 24'

• DarkSide
  • Nu online

DarkSide

Zijn er ook van die dynamische achterlichten te verkrijgen voor de station?
Aftermarket of third party oid?
Als ik zoek vindt ik alleen maar verwijzingen naar de hatchback.

• Dennisdn
Vissa66 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:22:
[...]

Grappig dat VW ze nu ook verkoopt. Ik gok dat het gewoon de Dynablinks zijn met een VW logo. :)

Dynablinks zien er goed uit hoor en werken netjes / geven inderdaad hetzelfde effect als de achterlichten.

Zoals Gercor zegt ben je wel dat indicatielampje kwijt aan de binnenkant van je zijspiegel, die verklikt dat je knipperlicht aan staat. ;)
Moet straks even kijken, maar volgens mij heb ik dat lichtje sowieso al niet omdat de dodehoek-verklikker die functie heeft overgenomen.

*edit: zojuist tijdens een rit vastgesteld dat ik het indicatielampje wel heb naast het dodehoek-lampje. En tegelijk vastgesteld dat ik ook wel erg gehecht ben geraakt aan dat lampje. Geen dynablink voor mij dus.

[ Voor 30% gewijzigd door Dennisdn op 02-11-2018 08:35 ]

• GerCor

GerCor

Dodehoeklampje zit in het spiegelglas. Indicatielampje is -onderdeel van- de strip.

NB: Even opletten als de spiegel ooit kapot gaat. Geen -goedkopere- Chinese versie kopen want daar ontbreekt een kabeltje voor dodehoekfunctie.

@DarkSide Ik heb ze nog nooit gezien. :N

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 02-11-2018 08:49 ]

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:38
GerCor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:45:
En als je nu halogeen koplampen hebt dan zou ik persoonlijk toch kijken naar:

[YouTube: OSRAM LEDriving VW GOLF VII TRAILER]

Iets van € 799.
Dat is goedkoper dan de xenon koplampen dan :'( Ik vind die dynamische knipperlichten wel echt mooi, maar lijkt alleen Golf, geen Jetta.

• GerCor

GerCor

Zebby schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:44:
Dat is goedkoper dan de xenon koplampen dan :'( Ik vind die dynamische knipperlichten wel echt mooi, maar lijkt alleen Golf, geen Jetta.
Geen idee. Jetta is wel erg terug in de tijd en waarschijnlijk een veel kleinere markt voor de fabrikant. Maar een prijsje van € 800 t.o.v. € 250 (is dan wel inclusief montage) voor 2 stripjes in de spiegels.

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Vraagje over mijn VW Polo Highline Executive, DSG. Ik kan de auto met Dynamic Drive Control (DCC) aanpassen naar eco. In de eco stand heeft de auto een vrijloop waardoor je kunt uitdrijven. Ik zie in het dashboard dan ook E1 / E2 enz..

Als ik de modus heb veranderd naar Eco en ik herstart de auto zie ik Eco modus (op het grote display) zoals verwacht alleen staat de transmissie niet meer in de E1 stand maar gewoon op D1. Waardoor er geen vrijloop meer is van de auto.

Is er een instelling waarmee dit is aan te passen of moet ik hiervoor mijn vraag stellen in het VCDS topic?

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

• Zebby
GerCor schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:02:
[...]

Geen idee. Jetta is wel erg terug in de tijd en waarschijnlijk een veel kleinere markt voor de fabrikant. Maar een prijsje van € 800 t.o.v. € 250 (is dan wel inclusief montage) voor 2 stripjes in de spiegels.
12-2013, dus zelfde tijdperk als Golf VII toch? Maar goed, via Ebay dus <200, maar misstaat een beetje als je niet ook hetzelfde effect hebt in je koplampen vind ik, en die ga ik niet vervangen :)

Ik zie bij mij helaas alleen D/S, alleen de versnelling als ik hem in half automaat zet. Zou wel fijn vinden om D1/S1 etc te kunnen zien.

• Vissa66
Nila schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:58:
Vraagje over mijn VW Polo Highline Executive, DSG. Ik kan de auto met Dynamic Drive Control (DCC) aanpassen naar eco. In de eco stand heeft de auto een vrijloop waardoor je kunt uitdrijven. Ik zie in het dashboard dan ook E1 / E2 enz..

Als ik de modus heb veranderd naar Eco en ik herstart de auto zie ik Eco modus (op het grote display) zoals verwacht alleen staat de transmissie niet meer in de E1 stand maar gewoon op D1. Waardoor er geen vrijloop meer is van de auto.

Is er een instelling waarmee dit is aan te passen of moet ik hiervoor mijn vraag stellen in het VCDS topic?
Volgens mij is dit een VW ,,kwaaltje''.

Ik heb namelijk als ik de auto op Sport zet dat de uitlaat heerlijk gaat ,,knallen''. Zet je de auto uit en weer aan dan staat hij nog wel op Sport maar doet hij niks meer wat met de Sportstand te maken heeft. Dan moet je hem eerst in een andere modus zetten en weer terug naar Sport.

Zelfde dus als bij jou met de ECO stand. Weet niet of dit op te lossen is.

M3P 24'

• Dennisdn
Nila schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:58:

Ik heb zelf ontdekt dat als je een eigen DCC- profiel maakt, hij na stoppen en starten de boel blijft onthouden.

• Vissa66
Dennisdn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:16:
[...]

Ik heb zelf ontdekt dat als je een eigen DCC- profiel maakt, hij na stoppen en starten de boel blijft onthouden.
Ga ik ook maar eens proberen dan. :)

M3P 24'

• Dennisdn
Vissa66 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:13:
[...]

Volgens mij is dit een VW ,,kwaaltje''.

Ik heb namelijk als ik de auto op Sport zet dat de uitlaat heerlijk gaat ,,knallen''.
Je weet wel dat dat een nep-geluid is wat door de speakers wordt gemaakt?

• yamahabest
Dennisdn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:46:
[...]

Dat is maar deels, het andere deel komt toch echt via de uitlaat.

• Vissa66
Dennisdn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:46:
[...]

Dat staat bij mij al uitgeschakeld. ;) De Clubsport heeft echte ,,pops and bangs'' :)

M3P 24'

• Dennisdn
Vissa66 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:56:
[...]

Dat staat bij mij al uitgeschakeld. ;) De Clubsport heeft echte ,,pops and bangs'' :)
Ook dat is een kunstmatig geluid.

https://www.autoevolution...to-disable-it-104944.html

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

[...]

Gaan we is proberen.

• Viper®
  • Niet online
[...]

Ik rij altijd met het gepersonaliseerde profile.

Dit omdat in sport stand met de DSG bak niet normaal te rijden is.
Ook vind ik de ACC op sport stand te aggresief.

• Dennisdn
Viper® schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:50:
[...]

Ik rij altijd met het gepersonaliseerde profile.

Dit omdat in sport stand met de DSG bak niet normaal te rijden is.
Ook vind ik de ACC op sport stand te aggresief.
Ik ook. En dan de DSG op normaal, onderstel en stuur op sport, en de rest op comfort.

Voordeel van gepersonaliseerde stand is dat hij die wel blijft onthouden.

• Viper®
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:01:
[...]

Ik ook. En dan de DSG op normaal, onderstel en stuur op sport, en de rest op comfort.

Voordeel van gepersonaliseerde stand is dat hij die wel blijft onthouden.
Dit inderdaad.
Sport geluidje, sport sturen en sport onderstel.

Alleen heb ik het idee dat sport onderstel weinig uitmaakt. En sport geluid is ook allemaal fake.

• Dennisdn
Viper® schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:09:
[...]

Dit inderdaad.
Sport geluidje, sport sturen en sport onderstel.

Alleen heb ik het idee dat sport onderstel weinig uitmaakt. En sport geluid is ook allemaal fake.
Oh het onderstel merk ik juist wel erg goed. Heb hem standaard in sport staan omdat ik het gewoon fijn vind dat hij vast op de weg ligt. Als ik dat op comfort zet lijkt hij wel een boot en word ik er bijna misselijk van.

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:13:
[...]

Oh het onderstel merk ik juist wel erg goed. Heb hem standaard in sport staan omdat ik het gewoon fijn vind dat hij vast op de weg ligt. Als ik dat op comfort zet lijkt hij wel een boot en word ik er bijna misselijk van.
Whahaha. En de prijs voor 'de overdrijver van de week' gaat naar ….

• Dennisdn
GerCor schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:19:
[...]

Whahaha. En de prijs voor 'de overdrijver van de week' gaat naar ….
Ik nodig je bij deze uit om met de mijne te komen rijden. Zelfs een passagier klaagde erover toen ik hem een dagje op comfort had staan.

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:21:
[...]

Ik nodig je bij deze uit om met de mijne te komen rijden. Zelfs een passagier klaagde erover toen ik hem een dagje op comfort had staan.
A. Ik weet niet waar jouw huis woont. :9
B. Ik heb zelf een boot en ben daar nog nooit misselijk van geworden. Hoe hoger de golven …. geweldig. :Y

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

GerCor schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:24:
[...]

B. Ik heb zelf een boot en ben daar nog nooit misselijk van geworden. Hoe hoger de golven …. geweldig. :Y
Niet iedereen heeft zeebenen. Mijn vriendin wordt al zeeziek als ze onder de douche staat of in bad ligt :P

• Vissa66
Zoals ik al zei, de soundaktuator staat bij mij al helemaal uitgeschakeld. De Clubsport popt en bangt wel degelijk ECHT uit de uitlaat. ;)

YouTube: VW VOLKSWAGEN GOLF MK7 CLUBSPORT - REV LOUD - EXHAUST - POPS - DSG FART

[ Voor 13% gewijzigd door Vissa66 op 02-11-2018 14:36 ]

M3P 24'

• Dennisdn
GerCor schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:24:
[...]

Dat was slechts beeldtaal. Ik heb een boot én een Seadoo en vermaak me daar prima op :)
Maar het misselijk was geen beeldtaal. Dat gebeurd echt. In de comfortstand helt hij op rotondes en bochten heel erg, terwijl hij in sport bijna het idee geeft van een sper terwijl dat maar softwarematig is en geen echte.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 02-11-2018 14:41 ]

• Dennisdn
Vissa66 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:31:
[...]

Zoals ik al zei, de soundaktuator staat bij mij al helemaal uitgeschakeld. De Clubsport popt en bangt wel degelijk ECHT uit de uitlaat. ;)
Klopt. Een deel komt via de speakers voor in de auto en een deel via een kunstmatige soundbox in het uitlaatsysteem voor buiten de auto.

Lees het artikel op de gegeven link maar, daar is het in Jip en Janneke taal uitgelegd.

En het geeft ook niet. Zelfs in de nieuwe M5 hebben ze dat systeem moeten toepassen om nog een leuk geluid eruit te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 02-11-2018 14:47 ]

• Dennisdn
sorry, ging iets mis

[ Voor 94% gewijzigd door Dennisdn op 02-11-2018 14:46 ]

• Vissa66
Dennisdn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:37:
[...]

Klopt. Een deel komt via de speakers voor in de auto en een deel via een kunstmatige soundbox in het uitlaatsysteem voor buiten de auto.

Lees het artikel op de gegeven link maar, daar is het in Jip en Janneke taal uitgelegd.

En het geeft ook niet. Zelfs in de nieuwe M5 hebben ze dat systeem moeten toepassen om nog een leuk geluid eruit te krijgen.
Er zit geen soundbox in mijn uitlaatsysteem.... er zit 1 soundaktuator onder de voorruit, that's it. In een Golf R zit ook geen soundbox maar een kleppensysteem in de uitlaat.

Mijn uitlaat bestaat uit een downpipe met kat, 1 middendemper en een einddemper. Daar zit niks op of aan wat te regelen valt. ;) Dus laat staan dat het kunstmatig is. :')

Er bestaat geen soundbox in het uitlaatsysteem van een GTI, R of CS. De link die je stuurt is de soundaktuator, die zit onder de voorruit. Anders wil ik wel eens een foto of video zien waar die zit, maar weet wel 100% zeker dat zoiets er niet onder zit. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Vissa66 op 02-11-2018 15:24 ]

M3P 24'

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Dsg Queefs is de correcte naam, omdat echte mannen manueel rijden! :+

Komt omdat de ECU de ontsteking heel even onderbreekt. = heel snel terugvallen in rpm + druk verschil plus beetje onverbrande benzine = queefs.

Btw met een manuele bak kan je echt farten. Gewoon in zijn begrenzer trekken bij optrekken en dan direct schakelen en je fart ook.
Of als je genoeg koppel aan boord hebt, en je duwt het gas in, gaat die ook farten omdat de tractiecontrole ook ontsteking onderbreekt.

Het geluid wat ze hebben is gewoon fancy buizen werk. In feite klinkt de GTi ,zelfde als club sport als de R al een standaard TFSI, het blijft gewoon een 2.0 4 cilinder en die gaat altijd zelfde klinken ongeacht vermogen. Is gewoon puur de vorm/inhoud van de uitlaat.

Dennisdn verwart het met die active sound of hoe ze het ook noemen (vind je op audi en VW of after market bij kufatec). Dat is speaker set. Zit niet op een club of en R. Op een GTD denk ik wel als optie, niet zeker. BMW heeft ook zo een variant.

YouTube: V8 Soundmodul - VW Golf 1.6 TDI - AK-Racing-47 - soundgenerator soun... :o :+

[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 02-11-2018 15:28 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:39

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

azz_kikr schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:26:
Dsg Queefs is de correcte naam, omdat echte mannen manueel rijden! :+
Gaan we weer. Manueel is legacy aan het worden. Als het echt zo goed was reden ze in de F1 ook wel met een handbak ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:29:
[...]

Gaan we weer. Manueel is legacy aan het worden. Als het echt zo goed was reden ze in de F1 ook wel met een handbak ;)
Mhjah..... Op het moment dat ze bij VAG een PDK systeem in een standaard VW willen gaan monteren dan wil ik er wel eens over gaan denken om zo'n bak te bestellen. Tot die tijd hoef ik géén DSG in m'n auto :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 02-11-2018 15:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

F1 wagens hebben dan ook geen automaat. Sequentiele bak met manuele koppeling. Niks automaat aan :) Het is niet omdat de versnellingen elektronisch verleg worden dat, dat het geen manuele bak meer is.

Heeft mijn 325i van 1991 al. (wel niet standaard).

Als automaat of DSG zo goed was, reden ze allemaal daar wel mee rond hoor... :+

Automatische koppeling is voor amerikanen/vrouwen ^^

[ Voor 18% gewijzigd door SadisticPanda op 02-11-2018 15:44 . Reden: bj verkeerd ]

• Tylen

Tylen

azz_kikr schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:40:
[...]

F1 wagens hebben dan ook geen automaat. Sequentiele bak met manuele koppeling. Niks automaat aan :) Het is niet omdat de versnellingen elektronisch verleg worden dat, dat het geen manuele bak meer is.

Heeft mijn 325i van 1991 al. (wel niet standaard).

Als automaat of DSG zo goed was, reden ze allemaal daar wel mee rond hoor... :+

Automatische koppeling is voor amerikanen/vrouwen ^^
Ik zeg ook niets over dat automaat zo goed is ;)
Heb het alleen over dat manueel legacy is.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Tylen schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:54:
[...]

Ik zeg ook niets over dat automaat zo goed is ;)
Heb het alleen over dat manueel legacy is.
Voor filerijden en het nieuwe rijden. Volledig akkoord. Voor in een vrachtwagen/tractor ook.

Tis maar wat je leuk vind, pedaaltje duwen voor stoplichtsprintje of gewoon hengsten aan die pook 8)

• Tylen

Tylen

azz_kikr schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:00:
[...]

Voor filerijden en het nieuwe rijden. Volledig akkoord. Voor in een vrachtwagen/tractor ook.

Tis maar wat je leuk vind, pedaaltje duwen voor stoplichtsprintje of gewoon hengsten aan die pook 8)
Op mijn race motor ben ik ook helemaal over. Daar koppel ik alleen nog maar bij het wegrijden en stilstaan. Rest is koppelingloos ;)

• Viper®
  • Niet online
[...]

Mooi altijd die mensen met "echt schakelen".
Als je over vermogens van 400+ pk's hebt ga ik echt niet meer zelf schakelen hoor.

Heerlijk, ff aan zo'n flippertje trekken aan het stuur en bam doortrekken

• GerCor

GerCor

Viper® schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:12:
[...]

Als je over vermogens van 400+ pk's hebt ga ik echt niet meer zelf schakelen hoor.

Ach, blijft een beetje lafjes allemaal. Gewoon zelf schakelen en het wordt interessant:

• Viper®
  • Niet online
klinkt allemaal leuk hoor voor een beetje plezier rijden, maar automaten zijn sneller, betrouwbaarder en je kan er ook nog eens lui mee naar je werk rijden in de file.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Viper® schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:12:
[...]

Jij niet nee. ;)
Viper® schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:51:
klinkt allemaal leuk hoor voor een beetje plezier rijden, maar automaten zijn sneller, betrouwbaarder en je kan er ook nog eens lui mee naar je werk rijden in de file.
Betrouwbaarder....lol. Bij mijn weten zijn manuele bakken nog altijd het betrouwbaarste. Geen electronica, minder onderdelen...

Tuurlijk als je een van die pedaalhelden bent die altijd met 1 voet op de koppeling rijdt, of je kan geen meter rijden, ja dan gaat het snel stuk. Meer onderdelen = meer kans op falen,

Manuele bakken zijn sterker, sequentiele bakken zijn sneller en je sleur minder kilos mee. 40 kilo vs 120 kilo voor een dsg. Waarom denk je dat al die sprintwagens sequentiele manuele bakken hebben? :)

Als je koppeling indrukken al te veel moeite is.... :D dan zou ik eerder linkerbeen wat trainen ipv je rechterarm :9

• Dennisdn
Vissa66 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:01:
[...]

Er zit geen soundbox in mijn uitlaatsysteem.... er zit 1 soundaktuator onder de voorruit, that's it. In een Golf R zit ook geen soundbox maar een kleppensysteem in de uitlaat.

Mijn uitlaat bestaat uit een downpipe met kat, 1 middendemper en een einddemper. Daar zit niks op of aan wat te regelen valt. ;) Dus laat staan dat het kunstmatig is. :')

Er bestaat geen soundbox in het uitlaatsysteem van een GTI, R of CS. De link die je stuurt is de soundaktuator, die zit onder de voorruit. Anders wil ik wel eens een foto of video zien waar die zit, maar weet wel 100% zeker dat zoiets er niet onder zit. :)
Sorry dat het je misschien teleursteld, maar dit is hem:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CDZrsMX.jpg

Wat er onder een Golf 7 zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iNh0QAY.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 02-11-2018 17:18 ]

• Zebby
Ik was ook altijd pro-handbak, maar nu ik een tijdlang in een automaat rij vind ik het best zo. Schakelen met de flippers als ik wat meer sportief wil, en de rest van de tijd sta ik in de file op rij ik op de snelweg, dus die meerwaarde van de handbak is er voor mij niet meer. En met die sequentiële bakken is het snel zat voor mij en gaat handschakelen echt niet sneller zijn.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
GerCor schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:45:
[...]

Ach, blijft een beetje lafjes allemaal. Gewoon zelf schakelen en het wordt interessant:

[YouTube: Audi S2 GT42 3.2bar 800PS powered by OK-CHIPTUNING Testfahrt S2 Part VI]
En dat komende van iemand die zelf in een 1.4 liter met 122 pk rijdt *O*

Of was je sarcastisch bezig en had je het over dat vrouwtje, sorry dan -O-

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-11 12:46

iichel

Gazoooo

Vissa66 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:11:
[...]

Alhoewel het DP en AID waarschijnlijk nog duurder zijn. Ik hoor echter niks meer van hem. :(
Van mij? :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• GerCor

GerCor

Viper® schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:51:
Precies, voor Amerikaanse vrouwen dus, zoals @azz_kikr al schreef.

Voor de goede orde: er is dan ook helemaal niks sportief aan flippers. Want dan is een kopje koffie optillen en weer neerzetten ook sportief. Het is gewoon erg gemakkelijk. Je hoeft niet na te denken en je hebt nergens last van (benen) in de file of terugschakelen bij een rotonde o.i.d.
Dennisdn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:13:
Tsja, hoe vaak moet @Vissa66 nou nog zeggen dat hij dat allemaal niet heeft? En dat jij dat dan ook een keer begrijpt?

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 02-11-2018 17:48 ]

• Vissa66
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sorry dat ik je teleurstel, maar dat zit NIET onder mijn auto en dat bestaat er ook niet voor. ;)

Het bestaat wel voor een diesel, maar goed daar hebben we het hier niet over.
Nee O-) van een Duitser. :>

[ Voor 21% gewijzigd door Vissa66 op 02-11-2018 18:19 ]

M3P 24'

• Vissa66
[b]GerCor in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"GerCor schreef op vrijdag 2 november 2018 @

Tsja, hoe vaak moet @Vissa66 nou nog zeggen dat hij dat allemaal niet heeft? En dat jij dat dan ook een keer begrijpt?
Eigenwijs is hij wel. ( :> <3 ) Ik weet dondersgoed hoe mijn uitlaatsysteem eruit ziet, en ook dat van een 7 GTI en een 7R. :*)

[ Voor 60% gewijzigd door Vissa66 op 02-11-2018 18:30 ]

M3P 24'

• yamahabest
Want kijk wat er in andere versies boven het plaatje staat: "GTD".

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/hPMAAOSwL7VWhWbR/s-l1600.jpg

En een linkje naar de manual van VW: https://www.motor-talk.de....html?attachmentId=724896

Sorry dat je dacht dat dit op de GTI en de R ook zo was, maar je mag wel een keer onder de auto kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door yamahabest op 02-11-2018 18:59 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Vissa66 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:14:
[...]

Sorry dat ik je teleurstel, maar dat zit NIET onder mijn auto en dat bestaat er ook niet voor. ;)

Het bestaat wel voor een diesel, maar goed daar hebben we het hier niet over.

[...]

Nee O-) van een Duitser. :>
Err bestaat er wel voor :9 wel niet fabrieksaf, kufatec heeft retrofit kits ervoor ^^

Even wat anders, tijdens kerst verlof eens proberen de tig uit te rusten met dynamisch knipperlichten achteraan en in de spiegels.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
Ik héb niet eens flippers en hoef al geen handbak meer.

• Rainesh
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is voor de diesels, met name de GTD..... Heb er veel van rondrijden.........denken ook gelijk dat ze Schumacher zijn.

Maar je verhaal klopt deels. Enkel Sound Aktuator ( niet de box) zit ook in benzine modellen, maar staan standaard uitgeschakeld bij de R en CS. Bij de GTI staan ze nog aan. Sterker nog, de "box bij je uitlaat is zelfs als originele retrofit set voor de Audi benzine modellen!

• Vissa66
Rainesh schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:59:
[...]

Dat is voor de diesels, met name de GTD..... Heb er veel van rondrijden.........denken ook gelijk dat ze Schumacher zijn.

Maar je verhaal klopt deels. Enkel Sound Aktuator ( niet de box) zit ook in benzine modellen, maar staan standaard uitgeschakeld bij de R en CS. Bij de GTI staan ze nog aan. Sterker nog, je hebt het zelfs als originele retrofit set voor de Audi benzine modellen!
De aktuators zitten idd in alle modellen, maar die sound boxes zitten no way in de uitlaatsystemen van een GTI, CS of R. :*)

M3P 24'

Pagina: 1 ... 74 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS