https://powershellisfun.com
In juni mijn zwarte T-Roc Sport besteld. Zou over twee weken worden geleverd. Nu bij zelf navragen is dat uitgesteld tot week 13 (maart).
Iemand enig idee waar zo'n uitstel van kan komen? En ja de dealer gevraagd, deze zeggen dit alleen door te krijgen en verder niet weten waarom..... Zucht
Volkswagen Tayron is SUV voor China

Hoewel de Tayron kleiner is dan de Tiguan Allspace, wordt hij wel boven dat model gepositioneerd als een sportiever alternatief. Het ontwerp van de auto lijkt een combinatie te zijn van T-Roc en Touareg. De T-Roc is overigens de enige andere cross-over die FAW-Volkswagen bouwt. De Tiguan L (Allspace), de Tiguan, Tharu en Freemont worden door SAIC-Volkswagen gebouwd.
O.a. WLTP-keuring. Hierdoor zijn orders vertraagd (niet alleen van die ene Duitse gigant).meneerdeman schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:26:
Ook ik ben voor het eerst in mijn leven over gegaan naar de Duitse gigant.
In juni mijn zwarte T-Roc Sport besteld. Zou over twee weken worden geleverd. Nu bij zelf navragen is dat uitgesteld tot week 13 (maart).
Iemand enig idee waar zo'n uitstel van kan komen? En ja de dealer gevraagd, deze zeggen dit alleen door te krijgen en verder niet weten waarom..... Zucht
Heel toevallig de 1.4-variant gekozen?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Nee de 1.5 automaat ....YoGi_Berra schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:29:
[...]
O.a. WLTP-keuring. Hierdoor zijn orders vertraagd (niet alleen van die ene Duitse gigant).
Heel toevallig de 1.4-variant gekozen?
Maar andere merken (collega heeft een Seat besteld) lopen wel nog steeds op schema.BeQuietAndDrive schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:32:
Inderdaad WLTP. Wel dom dat de dealer dat niet weet, want dit is in de autobranche al geruime tijd hét onderwerp.
Qua interieur jammer.Weemism schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:28:
Niet dat ie hierheen komt, maar wat vinden we ervan, jammer/niet jammer?
Volkswagen Tayron is SUV voor China
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Dat ziet er echt gelikt uit.
nog 4 jaar wachten voordat in mijn nieuwe VW zit
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nougat zelfs nog. Voor de updates moet je dit toestel helaas niet hebben
Zoals hierboven al paar keer aangehaald, de WLPT-test. En dat is dubbel.meneerdeman schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:26:
Ook ik ben voor het eerst in mijn leven over gegaan naar de Duitse gigant.
Aan de ene kant wordt je niet geraakt door de WLPT. Bestelling was op tijd voor de importeur om hem aan te melden voor de overgangsfase. (Ervanuitgaande dat met een voorspelde levertijd van november je hem al voor 1 juni hebt besteld). Daardoor zal je geen slachtoffer worden van de prijsverhoging.
Aan de andere kant wordt je wel geraakt omdat VW simpelweg de productie wat tandjes lager heeft gezet omdat ze geen idee hebben wat het met de verkoop zal gaan doen.
https://automotive-manage...rt-productie-vanwege-wltp.
Ik vind het wel superslecht dat ze je niet goed op de hoogte hebben gehouden. 2 weken voor levering er zelf achter moeten komen is gewoon schandalig, welke smoes ze ook hebben. Zij krijgen direct bij bestellen het tijdslot van productie, tot op het uur nauwkeurig. Dan neem ik aan dat ze bij wijzigingen dat ook direct hebben doorgekregen.
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 22-10-2018 18:22 ]
DarkSide schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:14:
Bericht van dealer gekregen.
Helaas is de verwachte levertijd voor mijn nieuwe golf pas in Feb 2019.
2 maanden langer dan verwacht.
Gelukkig rij ik nu al een fijne golf.
Inmiddels de bestelling geannuleerd en gekozen voor een voorraadmodel met meer opties, maar wel voor dezelfde cataloguswaarde (lang leve gunstige optiepakketten).
Volgende week dinsdag kan ik hem oppikken.
Heb hem 2 weken geleden besteld.jackzonztyl schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:47:
Wanneer heb je je Golf officieel besteld? Mijn Golf is ook enorm vertraagd (Ik wacht sinds 6 April)
[...]
Dat wil zeggen de offerte ingediend en goedgekeurd.
Dan nog papier molen in bij LM denk ik.
Hij is deze week dus pas "echt" de deur uit gegaan.
Ik had een week of 6 geleden gevraagd wat de levertijden zouden zijn.
Het systeem gaf aan dat dit ongeveer 3 maanden zou zijn. Dus normale levertijden.
helaas had ik wat vertraging met mijn offerte omdat ik opties wou die niet te combineren waren.
Toen eenmaal alles rond leek. Bleek de 1.0 81KW niet meer leverbaar op de Golf Variant. En moest dat een 1.0 85KW worden. Geen probleem zou je zeggen?
Maar op dat model is weer geen R-line pakket te bestellen.
Zelf heb ik nog wat lopen wikken en wegen tussen een 1.0 85KW icm Leder en Discover Media
Of een 1.5 96KW zonder leder. Maar dan met Discover Pro en nog wat extras (voorruitverwarming bv).
Het is die laatste geworden.
Als ik kijk dat hij eind October besteld is. Zou hij eind januari ongeveer geleverd moeten worden.
Voorzichtige planning is begin/half Februari volgens dealer. Wat ongeveer 3,5 maand zou zijn.
Tot nu toe zijn al mijn autos binnen 3 maanden geleverd.
Maar meer dan wachten kan ik niet doen. Verwacht gewoon dat ik Februari mijn auto kan omruilen en niet pas in de zomer.
Maar het afgelopen half jaar is er wel geblunderd met orders denk ik.
WLTP en het aantal slots reserveren is niet goed verlopen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwachte levertijd ging van augustus naar augustus/september naar december naar begin oktober.. Uiteindelijk heb ik eerdere deze week een bericht gekregen van de dealer dat ik deze vrijdag hem mag gaan ophalen. Eind oktober it is!
Uiteindelijk gegaan voor de Passat Variant 1.4 TSI 150PK DSG pearl black highline business. Komende van 1.4 TDI polo trendline met 75PK wel een groot verschil.
Aanvullende opties:
Zijruiten en achterruit verdonkerd (65%)
Pack ambiente
Kofferklep met elektrische opening & sluiting
App Connect
AID (vond het vreemd dat deze niet sowieso standaard al zat op highline / business)
Standaard zit er natuurlijk al best veel op qua opties en de opties die nog overbleven waren wel erg duur.
Ik had gemerkt dat kort na mijn bestelling de 1.4 TSI niet meer te kiezen was in de configurator (Belgie). Eventjes dealer gemailed en deze wist me te zeggen dat auto met de nieuwe 1.5 TSI geleverd ging worden. Qua PK & koppel is er geen verschil tussen beide motoren. Co2 uitstoot en verbruik zouden wel hoger liggen bij de nieuwe 1.5, maar dat zal eerder wel komen door de nieuwe WLTP testen vermoed ik...
Zal wel met WLTP zijn, de 1.4 TSI zullen ze nietmeer door de cyclus gehaald hebben.[b]silleke63 in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4" Eventjes dealer gemailed en deze wist me te zeggen dat auto met de nieuwe 1.5 TSI geleverd ging worden. Qua PK & koppel is er geen verschil tussen beide motoren. Co2 uitstoot en verbruik zouden wel hoger liggen bij de nieuwe 1.5, maar dat zal eerder wel komen door de nieuwe WLTP testen vermoed ik...
De 1.5TSI zal wss wat soepeler zijn en heeft volgens mij cylinderuitschakeling bij lage last.
Die DSG is een verademing, rij nu van februari in een Arteon R-line 2.0TDI DSG en dat is een zaligheid.
Denk dat de uitrusting van uw Passat soortgelijk is en daar is niks mis mee
1.4 TSI 140/150PK had ook al cilinderuitschakelingEngineer Stewie schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:19:
[...]
Zal wel met WLTP zijn, de 1.4 TSI zullen ze nietmeer door de cyclus gehaald hebben.
De 1.5TSI zal wss wat soepeler zijn en heeft volgens mij cylinderuitschakeling bij lage last.
Die DSG is een verademing, rij nu van februari in een Arteon R-line 2.0TDI DSG en dat is een zaligheid.
Denk dat de uitrusting van uw Passat soortgelijk is en daar is niks mis mee.
Eerlijk is eerlijk ik heb 0.0 vertrouwen in dat ze zelfs januari gaan halen. Inmiddels 2x verzet namelijk.
[ Voor 0% gewijzigd door jackzonztyl op 23-10-2018 13:29 . Reden: typo ]
Hier staat tekst
Net gebeld voor een statusupdate. Hij staat al bij PON (In NL dus), komt op korte termijn naar dealer. Wanneer die daar binnen is, wordt ik gebeld voor afleverafspraak.Golf Comfortline Business DSG 1.0 TSI besteld eind mei, levertijd hier begin november.
Lijkt erop dat mijn leverdatum van 12-16 november klopte. Ik ben benieuwd
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Vind het zelf wel wat jammer dat er constant ingezet wordt op nieuwe SUV's. Even zwartkijkend gaat de wereld kapot, dus wat doen we, we blijven doorgaan met het maken van logge overgrote personenwagens terwijl we er al een aantal hebben. Waarom niet wat nieuws? VW is toch wel een toonaangevend merk voor "de massa", probeer eens wat nieuws
H7 zag ik gisteren nog liggen bij de Action voor een paar eurie! (Dunlop)azz_kikr schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:19:
[...]
DIe lampen kan je ook meestal kopen bij elke beetje doe het zelfver. H7 mss ook nog.
Ach, wij moeten in ons kikkerlandjes al zowat allemaal Upjes gaan rijden omdat de rest niet meer betaalbaar is, in Amerika rijdt iedereen vrolijk rond met een dikke V8 onder de motorkap en 2-3 ton aan ijzerZebby schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:15:
En maar zeuren dat Tesla zijn levertijden niet kan halen, dit is al maanden/jaren realiteit bij VW/Skoda/Seat
Vind het zelf wel wat jammer dat er constant ingezet wordt op nieuwe SUV's. Even zwartkijkend gaat de wereld kapot, dus wat doen we, we blijven doorgaan met het maken van logge overgrote personenwagens terwijl we er al een aantal hebben. Waarom niet wat nieuws? VW is toch wel een toonaangevend merk voor "de massa", probeer eens wat nieuws
En dan denken dat ons kikkerlandje wat gaat veranderen aan het wereldwijde milieu..Scrtz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:18:
[...]
Ach, wij moeten in ons kikkerlandjes al zowat allemaal Upjes gaan rijden omdat de rest niet meer betaalbaar is, in Amerika rijdt iedereen vrolijk rond met een dikke V8 onder de motorkap en 2-3 ton aan ijzer
Het is heel makkelijk om anderen de schuld te geven, maar uiteindelijk heb je vooral invloed op wat je zelf doet, en alle beetjes helpen.234FaTaLiTy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:19:
[...]
En dan denken dat ons kikkerlandje wat gaat veranderen aan het wereldwijde milieu..
Ahum... Eind maart besteld, verwachte leverdatum midden maartjackzonztyl schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:29:
Ik ben dus de grootste winnaar! 6 April 2018 besteld (verwacht leverdatum) -> 31 Januari 2019.
Eerlijk is eerlijk ik heb 0.0 vertrouwen in dat ze zelfs januari gaan halen. Inmiddels 2x verzet namelijk.
The best way to write secure and reliable applications. Write nothing; deploy nowhere.
Nu de dagen weer donker worden.... hoe zet ik het activ display tussen de klokken minder fel? (de navi-kaart in mijn geval). Het gaat niet mee met de instrumentenverlichting (die gaat over de knopjes op het stuur enzo) en het gaat niet mee in de felheid van het discover-scherm.
Zie ik ergens een knopje over het hoofd?
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 25-10-2018 12:48 ]
Voor mij duurt het als ik de cruise control aanzet op 126 km/h terwijl ik 120 km/h rij eeuwenlang voordat het op die snelheid zit...
[ Voor 21% gewijzigd door Tolga07 op 25-10-2018 20:16 ]
Ga eerst het vermogen van die twee auto's eens vergelijken. Zo'n 2.0 TDi heeft zelfs in de hoogste versnelling geen enkele moeite met die versnelling van 6 Km/h omdat 't ding standaard 380Nm aan koppel heeft. een 1,2 TSi moet 't met amper de helft daarvan stellen?Tolga07 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:12:
Is er een mogelijkheid om de sterkte van de cruise control aan te passen? Bij de Golf 7 met DSG (2.0 TDI) voelt de cruise control veel sterker aan (alsof het meer gas geeft) terwijl het bij de Polo 6C schakel (1.2 TSI) heel zwak voelt en lijkt alsof er niet veel gang in zit..
Voor mij duurt het als ik de cruise control aanzet op 126 km/h terwijl ik 120 km/h rij eeuwenlang voordat het op die snelheid zit...
Ik weet overigens niet hoe 't in de Polo geregeld is maar in een Golf VII met handbak kun je ook gewoon schakelen terwijl de CC er op blijft staan.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Met de Polo kan je ook schakelen terwijl de CC erop blijft staan. Ik weet ook wel dat er een vermogensverschil is maar de Polo doet ook niet onder de Golf (polo is gechiptuned) daarom dat ik vroeg of het mogelijk was om de sterkte van de cruise control te wijzigen..wimmel_1 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:19:
[...]
Ga eerst het vermogen van die twee auto's eens vergelijken. Zo'n 2.0 TDi heeft zelfs in de hoogste versnelling geen enkele moeite met die versnelling van 6 Km/h omdat 't ding standaard 380Nm aan koppel heeft. een 1,2 TSi moet 't met amper de helft daarvan stellen?
Ik weet overigens niet hoe 't in de Polo geregeld is maar in een Golf VII met handbak kun je ook gewoon schakelen terwijl de CC er op blijft staan.
Wat @wimmel_1 zegt....de 2.0tdi is een totaal ander blok. Veel meer koppel, ander toerenbereik etc. Daarom trekt de diesel veel vlotter door vanaf de hogere versnellingen. Je kunt de aggressiviteit niet bij een Polo instellen, hij moet het doen vanaf zn motor-instelling en bijbehorende koppel.Tolga07 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:29:
[...]
Met de Polo kan je ook schakelen terwijl de CC erop blijft staan. Ik weet ook wel dat er een vermogensverschil is maar de Polo doet ook niet onder de Golf (polo is gechiptuned) daarom dat ik vroeg of het mogelijk was om de sterkte van de cruise control te wijzigen..
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Kijk in je menu onder Licht. Daar moet instrumentenpaneel erbij staan.Dennisdn schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:47:
Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ik kan het zelfs niet in de handleiding terugvinden of ik kijk verkeerd.
Nu de dagen weer donker worden.... hoe zet ik het activ display tussen de klokken minder fel? (de navi-kaart in mijn geval). Het gaat niet mee met de instrumentenverlichting (die gaat over de knopjes op het stuur enzo) en het gaat niet mee in de felheid van het discover-scherm.
Zie ik ergens een knopje over het hoofd?
Jammer, had gehoopt dat je met VCDS de sterkte kon instellen, dus dat hij wat meer gas gaf of iets dergelijks...Rainesh schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:43:
[...]
Wat @wimmel_1 zegt....de 2.0tdi is een totaal ander blok. Veel meer koppel, ander toerenbereik etc. Daarom trekt de diesel veel vlotter door vanaf de hogere versnellingen. Je kunt de aggressiviteit niet bij een Polo instellen, hij moet het doen vanaf zn motor-instelling en bijbehorende koppel.
Helaas niet mogelijk. @Tolga07 Gasrespons is wel aan te passen, dan reageert ie sowieso beter....gechipt of niet.Tolga07 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:44:
[...]
Jammer, had gehoopt dat je met VCDS de sterkte kon instellen, dus dat hij wat meer gas gaf of iets dergelijks...
[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 25-10-2018 20:46 ]
Zat ik ook al aan te denken. Is het echt zo'n groot verschil? Heb al vaker ervaringen hier voorbij zien komen betreft gasrespons.Rainesh schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:45:
[...]
Helaas niet mogelijk. @Tolga07 Gasrespons is wel aan te passen, dan reageert ie sowieso beter....gechipt of niet.
Voor en na de chiptune vond ik het al een wereld van verschil.
Het is net even wat je mistTolga07 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:53:
[...]
Zat ik ook al aan te denken. Is het echt zo'n groot verschil? Heb al vaker ervaringen hier voorbij zien komen betreft gasrespons.
Voor en na de chiptune vond ik het al een wereld van verschil.
Is ook een beetje betrekkelijk op / afhankelijk ván de chauffeur (M/V)
Ik heb de gasrespons bij m'n Golf ook aangepast en ik vind 't zalig..... Totdat m'n vriendin in m'n auto gaat rijden terwijl ik er (meestal niet meer nuchter op dat moment) langs móet zitten
[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 25-10-2018 21:51 ]
Dat klopt. Maar als ik die verstel reageren alleen de hardwareknopjes op het stuur en andere knopjes rond het dashboard en de tellerverlichting. Alleen het scherm ertussen met daarop de navigatie blijft even fel.Rainesh schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:44:
[...]
Kijk in je menu onder Licht. Daar moet instrumentenpaneel erbij staan.
Het discover-scherm zelf is ook in te stellen op felheid, maar ook dan gaat het andere scherm tussen de tellers niet mee.
[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 25-10-2018 21:07 ]
Ik vind het eigenlijk wel een leuk autootje, en als dingen als lane assist en diverse andere veiligheidsopties standaard zijn kan dit nog wel eens een verkooptoppertje worden.

https://www.volkswagen.nl/modellen/t-cross
Dennisdn schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:03:
[...]
Dat klopt. Maar als ik die verstel reageren alleen de hardwareknopjes op het stuur en andere knopjes rond het dashboard en de tellerverlichting. Alleen het scherm ertussen met daarop de navigatie blijft even fel.
Het discover-scherm zelf is ook in te stellen op felheid, maar ook dan gaat het andere scherm tussen de tellers niet mee.
Net getest en mijn AID wordt inderdaad minder fel. Ongeacht welke view ik heb gekozen.Rainesh schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:44:
[...]
Kijk in je menu onder Licht. Daar moet instrumentenpaneel erbij staan.
Hoe werkt dit precies?
Ik heb net ook even zitten testen en zie/merk juist geen enkel verschil. Ook niet als ik de lichtsensor fop door er iets op te leggen. Ook aan de knoppen op het stuur en van de airco/kachelbediening is niets te zien.Pannekoek81 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:11:
Net getest en mijn AID wordt inderdaad minder fel. Ongeacht welke view ik heb gekozen.
Misschien nog maar een keer in het donker proberen
Ik heb het vanmorgen in het donker getest. Het duurt even voordat het reageert. Ik heb de setting normaal op 75% staan, zodra ik de setting aanpas naar 0% dan dimt AID ookJB076 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:12:
[...]
Ik heb net ook even zitten testen en zie/merk juist geen enkel verschil. Ook niet als ik de lichtsensor fop door er iets op te leggen. Ook aan de knoppen op het stuur en van de airco/kachelbediening is niets te zien.
Misschien nog maar een keer in het donker proberen.
Kvind hem een beetje op een Citroen C3 Aircross lijken..Hetisookwat schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:57:
De T-Cross is aangekondigd, wat vinden jullie ervan?
Ik vind het eigenlijk wel een leuk autootje, en als dingen als lane assist en diverse andere veiligheidsopties standaard zijn kan dit nog wel eens een verkooptoppertje worden.
https://topgear.nl/thumbs...cross-1e-test-2017-01.jpg
maar dan kilo's lichter. Verder wel prima bakje. Duidelijk afkomst van de T-Cross en rondom Polo formaatje.
www.youtube.com/DerOllie
Dat kan je beter even vragen in Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDSLoekkiee schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:43:
Is het mogelijk om bij een Polo uit 2012 de stuurbekrachtiging iets aan te laten passen? Het stuur is nu heel soepel en los, dus bij elk tikje naar links of naar rechts knalt die stuurbekrachtiging erin, waardoor ik steeds een klein beetje naar links of naar rechts ga terwijl ik voor mijn gevoel het stuur mooi in het midden heb.
Hoe werkt dit precies?
Het zou moeten kunnen als ik me goed herinner, iig bij onze 2 polo's (6R) de response aangepast (GTI setting)
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Je kan praktische alle onderdelen van VW los bestellen (of op schroot gaan zoeken)NotSoSteady schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:09:
Er zit een haarscheurtje in het onderblok van mijn ouders hun Golf Cabrio diesel (2012), weet iemand of dit nog is te repareren? Kun je ook een los onderblok bestellen of is dat geen optie. Hij lekt nu een beetje olie.
Geef meer specs over het blok en dan duikel ik wel artikelnummer op.
Lassen gaat misschien maar is niet altijd aan te raden, want onder de hitte kan het blok beginnen trekken en dat wil je niet. Met gietijzer en goede lasser zou het eventueel kunnen. Met alu, nope.
Wat je wel kan doen en is redelijk goedkope en deftige oplossing als de scheur niet te lang is. En je hoeft niet je volledige blok te demonteren..
Gewoon een gat boren waar de scheur zit, draad in trekken en dan koperen schroefdraad op lengte erin. en overschot eventueel afveilen.
Ik weet nog zo iemand rondrijden met een bougie in dat lek, al meer dan 20 jaar (vrachtwagen), werkt ook.
[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 26-10-2018 17:05 ]
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ik ben In bezit van een golf 7 FL . Audio is prima maar ik zou toch graag iets meer willen .
Wat is het advies deurspeakers vervangen of een subje bijplaatsen ?
Hoe precies zou ik de sub kunnen aansluiten bij deze auto . Cd speler in dashboard zitten de kabels zeker ? Of licht er al iets voorbereid ?
Mijn advies bij dit soort smaakgevoelige vragen: kijk gewoon even op YouTube. Jij weet immers precies wat jij wel en niet in jouw auto hebt zitten.glydoscoop schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:10:
Even een vraagje voor de handige audio jongens onder ons.
Ik ben In bezit van een golf 7 FL . Audio is prima maar ik zou toch graag iets meer willen .
Hoe precies zou ik de sub kunnen aansluiten bij deze auto . Cd speler in dashboard zitten de kabels zeker ? Of licht er al iets voorbereid ?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Je zou de subwoofer toevoeging kunnen doen. Met name dan de Helix Sound System voor de Golf 7. Zit een actieve versterker in die alle andere speakers ook versterkt. Super goed systeem en zit op de plek van je reservewiel.glydoscoop schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:10:
Even een vraagje voor de handige audio jongens onder ons.
Ik had ook gelijk even gezocht op YouTube. Nogal wat werk voor een beetje extra 'bass'. Prijzen lopen uiteen van 800 naar zo'n 400. Even opletten dus.glydoscoop schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:06:
Top ik ga ernaar kijken , zal wel bekabelen worden zie ik al .( had niet anders verwacht wel gehoopt )
Dit soort dingen 'laat' ik liever doen. Dan betalen (auw, auw, auw) en niet meer terugdenken aan dat bedrag. Je hebt er immers jarenlang plezier van.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Standaard speakers die erin zitten is allemaal papier/karton, lage kwaliteit. Logisch natuurlijk, als jij meer dan 2 miljoen auto's verkoopt per jaar (gold, polo, tiguan) dan is elke euro die je bespaart mooi meegenomen.
bron: https://www.ad.nl/auto/di...to-s-ter-wereld~a0f16a3b/1. Toyota Corolla: 1.224.990 exemplaren
2. Ford F-Series: 1.076.551 exemplaren
3. Volkswagen Golf: 952.826 exemplaren
4. Honda Civic: 819.005 exemplaren
5. Toyota RAV4: 807.401 exemplaren
6. Honda CR-V: 748.048 exemplaren
7. Volkswagen Tiguan: 703.143 exemplaren
8. Ford Focus: 671.923 exemplaren
9. Chevrolet Silverado: 660.530 exemplaren
10. Volkswagen Polo: 656.179 exemplaren
Ik ben geen audio expert. Simpelste is om de huidige speakers te vervangen, of de head unit/versterker dat aankan weet ik zo niet. Mogelijk kan het via de standaard bekabeling.
Subwoofer erbij ontlast de rest van de speakers wat betreft lage tonen. Misschien heeft de standaard radio versterker al de aansluiting ervoor, zeker mogelijk als de subwoofer een optie was.
Ja ik heb al eens contact gehad met de navishop bijvoorbeeld , de beste meneer gaf aan dat de huidige 8 speakers best wel redelijk zijn , en dat de heftigste impact een sub zou zijn die je kunt aansluiten op de verdeleder ( zoiets ) in het dashboard kastje .Viper® schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:40:
In mijn polo uit 2012 toen de speakers vervangen en extra versterker geplaatst.
Standaard speakers die erin zitten is allemaal papier/karton, lage kwaliteit. Logisch natuurlijk, als jij meer dan 2 miljoen auto's verkoopt per jaar (gold, polo, tiguan) dan is elke euro die je bespaart mooi meegenomen.
[...]
bron: https://www.ad.nl/auto/di...to-s-ter-wereld~a0f16a3b/
Ik ben geen audio expert. Simpelste is om de huidige speakers te vervangen, of de head unit/versterker dat aankan weet ik zo niet. Mogelijk kan het via de standaard bekabeling.
Subwoofer erbij ontlast de rest van de speakers wat betreft lage tonen. Misschien heeft de standaard radio versterker al de aansluiting ervoor, zeker mogelijk als de subwoofer een optie was.
De sub zou dan inderdaad de lage tonen overnemen en dat merkt je direct . Zou zon 7/800 gaan kosten voor alles met een instap active sub
Probleem, voor mij persoonlijk, is dat je er na een paar dagen aan gewend bent.
Misschien ga ik het ook ooit een keer doen.
Is mij ooit verteld.
Ik heb in de polo de Beats optie genomen. Volgens mij is beats 90% marketing en 10% kwaliteit, maar goed, andere opties waren er niet echt. Volgens mij was de optie toen 450 euro, daarvoor kreeg je een subwoofer en een andere versterker, 8 ipv 6 kanalen?
Voordeel is dat het er allemaal al standaard inzit, garantie geen gezeur met inbouwen.
Als je de auto standaard laat en je moet daarna speakers vervangen/versterker of subwoofer ben je meer kwijt, al kan je dan wel betere componenten kiezen.
De Golf lijn heeft meestal de DYN audio, deze zijn duurder maar wat ik begrepen heb altijd wel kwalitatief weer beter.
De originele Dynaudio die je als optie kan nemen, maar dan achteraf inbouwen.
Prijzen bij de officiele VW dealer/garage durf ik niet naar te vragen, dat zal wel vele malen hoger zitten.
Op marktplaats kom ik regelmatig volledig setjes tegen die helemaal compleet zijn om ingebouwd te worden.
Subwoofer, 4 speakers, 2 tweeters, 2 A-stijlen met roosters, versterker en alle benodigde kabels. Kosten ongeveer 400 euro.
Als je dan nog een goede betrouwbare garage kan vinden of iemand die handig is.
Iemand die de standaard Golf 7FL geluid heeft vergelekeb met Dynaudio?
Bedrijven zat die het voor je kunnen inbouwen.
Heb het setje destijds hier aangeschaft: https://www.ebay.de/itm/H...-Original-VW/182630706500
De inbouw is prima te doen als je een beetje handig bent.
NietRainesh schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:36:
Wanneer gaan jullie de winterbanden wissel doen? Ben wel benieuwd.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Net nieuwe set velgen met zomberbanden laten steken, dus ook niet ^^Rainesh schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:36:
Gaan met die banaan!
Over 2 weekjes afspraak gepland staan.Rainesh schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:36:
www.google.nl
Jij wilt gewoon lekker driften
Ga geen geld meer in die auto stoppen. Ben hem spuugzat. En kunnen niet kleinere velgen op dan 18” en ik ga geen winterbandjes kopen voor die 19” jekko’s die er nu onder hangen.
Wat wordt de opvolger? Weer een beamer?Tylen schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:06:
[...]
Ga geen geld meer in die auto stoppen. Ben hem spuugzat. En kunnen niet kleinere velgen op dan 18” en ik ga geen winterbandjes kopen voor die 19” jekko’s die er nu onder hangen.
Nooit meer. Gewoon een A6. Maar dat kan nog wel even duren hoor
Nooit. Nog nooit gedaan en dat bevalt mij prima.Rainesh schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:36:
Verstand komt met de jaren...Tylen schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:10:
[...]
Nooit meer. Gewoon een A6. Maar dat kan nog wel even duren hoor
maar als je hem wegdoet, heb ik wel intresse ^^
Laatste week November zoals al jaren. Gaat ook al die tijd goed. Eerste/tweede week van Maart er weer onder vandaan. Hopelijk dit keer zonder schade of andere gekkigheid. Vorig seizoen heeft zomer>winter>zomer wisselen mij 9x een garagebezoek gekostRainesh schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:36:
Zowaar trouwens vanmorgen met ~ 4 graden niet eens een haperende DSG. Wel een tokkelende en schokkende motor, maar dat is een producteigenschap denk ik...
Ben toch wel benieuwd wat je beweegredenen zijn om geen BMW meer te willenTylen schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:06:
[...]
@Rainesh Ook al 3 jaar niet meer gedaan, enerzijds omdat mijn winterbanden op lelijke zwarte stalen velgen liggen en mijn winterbanden zo'n 8-9 jaar oud zijn en dus knijterhard..
[ Voor 18% gewijzigd door Scrtz op 29-10-2018 11:17 ]
Ben gewoon geen BMW manScrtz schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:16:
[...]
Ben toch wel benieuwd wat je beweegredenen zijn om geen BMW meer te willen?
@Rainesh Ook al 3 jaar niet meer gedaan, enerzijds omdat mijn winterbanden op lelijke zwarte stalen velgen liggen en mijn winterbanden zo'n 8-9 jaar oud zijn en dus knijterhard..
Als het troost mag zijn, mijn rem rechts vooraan piept ook. Wel maar 1 keer per dag, enkel als ik rem om onze oprit aan te rijden. Dan voor de rest van de dag wel niet meerTylen schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:21:
[...]
Ben gewoon geen BMW manEn ik ben helemaal ziek van die piepende remmen welke ze maar niet goed krijgen.
Iedereen denkt maar dat het meevalt want hun remmen piepen ook. Hier een filmpje, en bedenk dat dat hij dit ALTIJD doet. Nooit meer M-Performance remmen.azz_kikr schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:24:
[...]
Als het troost mag zijn, mijn rem rechts vooraan piept ook. Wel maar 1 keer per dag, enkel als ik rem om onze oprit aan te rijden. Dan voor de rest van de dag wel niet meer
De achterrem van mijn MTB piept ook altijd, volgens mij ook een producteigenschap van een premium merkTylen schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:33:
[...]
Iedereen denkt maar dat het meevalt want hun remmen piepen ook. Hier een filmpje, en bedenk dat dat hij dit ALTIJD doet. Nooit meer M-Performance remmen.
[YouTube: 29 oktober 2018]
2 November gaan de velgen met winterbanden eronder. Naar een comfortabele 18"dus. Weet zelfs niet meer hoe dat reed vooraleer de zomerset eronder ging.Rainesh schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:36:
Dat klopt, de remmen piepen normaal gesproken ook maar dan zijn de remblokken ook echt tot op het metaal versleten.Tylen schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:33:
Iedereen denkt maar dat het meevalt want hun remmen piepen ook.
Vorige week donderdag.Rainesh schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:36:
Heb nieuwe remschijven en nieuwe blokken. En toen dat piepte heb ik "zachtere" blokken gekregen. Maakt allemaal niet uit. Ik verlang weer naar een auto uit de VAG groepGerCor schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:43:
[...]
Dat klopt, de remmen piepen normaal gesproken ook maar dan zijn de remblokken ook echt tot op het metaal versleten.
Ah niet miepen. De remmen van mij die toeteren als ik in z'n achteruit ga en dan wil afremmen (niet toeteren als in: de claxon nee gewoon een zeer luide Toeeeeeeeet)Tylen schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:33:
[...]
Iedereen denkt maar dat het meevalt want hun remmen piepen ook. Hier een filmpje, en bedenk dat dat hij dit ALTIJD doet. Nooit meer M-Performance remmen.
Scheelt dat iedereen achter de auto dan weg is want er komt een gevaarte aan
Holy shit....ja dan piepen mijn remmen helemaal niet. Hier is gewoon piepje van 2 seconden op 1 wiel en weg is het. Wss beetje roest overnacht.Tylen schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:33:
[...]
Hebben alle m-performance remmen dat? Of enkel jouwe?
Mijn sport remmen op oude 325 deden dit ook trouwens, maar na wat knallen op circuit of rallietje waren die dingen lekker heet en weg gepiep.
Autos met piepende remmen, voelt altijd zo crap en goedkoop aan.. (geen verwijt naar jou want vind ik geile bak).
Zolang het nog boven de nul graden is blijven de zomerbanden erop zittenRainesh schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:36:
Als ik de tests lees heeft een winterband pas echt zin bij ijs en sneeuw. Het scheelt hooguit een paar centimeters remafstand bij temperaturen onder de 7 graden... je gewoon aan de snelheid houden en daaronder zitten als dat veiliger is levert meer op.
Pas bij ijs en sneeuw heb je het over een verschil van tientallen meters. Dus ik hou 't weer in de gaten. Als het eruit ziet dat het gaat vriezen op de tijden dat ik ga rijden (09:30 en 17:30 op werkdagen) dan gaat de winterband eronder.
Ik heb dit dus gehad met mijn Type R, al vrij vlot na aflevering van de auto. De Brembo's begonnen echt hard te piepen.Tylen schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:44:
[...]
Heb nieuwe remschijven en nieuwe blokken. En toen dat piepte heb ik "zachtere" blokken gekregen. Maakt allemaal niet uit. Ik verlang weer naar een auto uit de VAG groep
Heb toen de blokken eruit gehaald, deze aan de achterzijde voorzien van kopervet. Ook de metalen pinnen en de houder waarmee de blokken op hun plek worden gehouden ingevet en toen geen enkel piepje meer vernomen tot aan de verkoop van de auto.
Weet niet of dat een optie is om te proberen bij de bimmer?
M3P 24'
Blokken afschuinen is ook gebeurd.
5 redenen waarom remmen geluid maken (en de oplossingen).Tylen schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:55:
Allemaal al geprobeerd.
Blokken afschuinen is ook gebeurd.
Heel interessant trouwens:
3 weken geleden.Rainesh schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:36:
Mag ook wel met de sneeuwval morgen.
Sneeuw? Morgen? Waar dat danAndRo555 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:40:
[...]
3 weken geleden.![]()
Mag ook wel met de sneeuwval morgen.
Ik heb ook piepende remmetjes sinds de aanschaf van mijn golfje. Ben er 4 keer mee terug gegaan, ze hebben remblokken, oem remblokken en nieuwe remschijven geprobeerd. Zeggen ze.
"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."
Daar dus.... Niet eens zo ver van huisThisGuy schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:59:
[...]
Sneeuw? Morgen? Waar dat dan![]()
Ik heb ook piepende remmetjes sinds de aanschaf van mijn golfje. Ben er 4 keer mee terug gegaan, ze hebben remblokken, oem remblokken en nieuwe remschijven geprobeerd. Zeggen ze.Ik zelf stoor me er niet zo aan, piepende remmen remmen. Ik heb wel het gevoel dat als de blokjes op zijn dat ze magischerwijs niet meer piepen als ik ze door mijn vertrouwde garage laat vervangen.
https://nos.nl/artikel/22...-sneeuw-in-frankrijk.html
Uiteraard geen briefje.
Flink de balen van.
Ik zal eens kijken, een andere motor (met 100.00km op de teller) was volgens de garage 5500 euro. Leek mij behoorlijk aan de prijs, maar ik heb er ook weinig verstand van.azz_kikr schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:03:
[...]
Je kan praktische alle onderdelen van VW los bestellen (of op schroot gaan zoeken)
Geef meer specs over het blok en dan duikel ik wel artikelnummer op.
Lassen gaat misschien maar is niet altijd aan te raden, want onder de hitte kan het blok beginnen trekken en dat wil je niet. Met gietijzer en goede lasser zou het eventueel kunnen. Met alu, nope.
Wat je wel kan doen en is redelijk goedkope en deftige oplossing als de scheur niet te lang is. En je hoeft niet je volledige blok te demonteren..
Gewoon een gat boren waar de scheur zit, draad in trekken en dan koperen schroefdraad op lengte erin. en overschot eventueel afveilen.
Ik weet nog zo iemand rondrijden met een bougie in dat lek, al meer dan 20 jaar (vrachtwagen), werkt ook.
Check eens Coen Donkers in Veghel (Audiparts), shitload aan motoren daar en voor mij was het toen wel een beter prijs dan die jij noemt.NotSoSteady schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:20:
[...]
Ik zal eens kijken, een andere motor (met 100.00km op de teller) was volgens de garage 5500 euro. Leek mij behoorlijk aan de prijs, maar ik heb er ook weinig verstand van.
Heb het voor mij toen anders opgelost en ben daar nog altijd blij mee
Golf Variant Highline Business R 1.0 TSI DSG in Deep black pearl.
Extra aangevinkte opties: winterpakket en spiegelpakket.

Ben benieuwd hoe de ACC en 3 cilinder me gaan bevallen, qua looks bevalt hij in ieder geval wel!
Door de zwarte lak valt het R exterieur iets minder op, dat vind ik wel jammer. Maar ivm voorraadmodel kon ik geen andere kleur meer kiezen.
Hoort erbij, staat zelfs in de user manualVissa66 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:29:
[...]
Ik heb dit dus gehad met mijn Type R, al vrij vlot na aflevering van de auto. De Brembo's begonnen echt hard te piepen.
Heb toen de blokken eruit gehaald, deze aan de achterzijde voorzien van kopervet. Ook de metalen pinnen en de houder waarmee de blokken op hun plek worden gehouden ingevet en toen geen enkel piepje meer vernomen tot aan de verkoop van de auto.![]()
Weet niet of dat een optie is om te proberen bij de bimmer?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ja ook, sinds die nieuwe app is het nog geen enkel moment goed geweest en 'werken ze er nog steeds hard aan'. Die vorige app werkte eigenlijk perfect, dus het kan wel..Royz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:23:
Ik heb een Seat Ateca (verkeerde topic ja) maar heb dus ook de Seat app en die van VW is niet veel anders. Hebben jullie nou ook weinig vertrouwen in die app? Ik krijg meldingen dat de motor is gestart als ik hem net heb geparkeerd en dat soort dingen. Ligt dat bij Seat of hebben jullie dat ook?
Nee, dat is inclusief werkuren (24 uur). Heb jij toevallig geen adres die ervaring heeft met de oplossing die jij opmerkte?azz_kikr schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 06:21:
5500 euro voor een blok plus werkuren...dat allemaal voor een barstje welk voor minder dan 100 euro gefixed kan worden.... waarvan duurste de olie is die je moet vervangen....
Verwijderd
Ziet er goed uit! Hier aan het wachten op een witte uitvoering icm met de 1.5 met dsg.Impry schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:38:
Gisteren dan eindelijk opgehaald:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben benieuwd hoe de ACC en 3 cilinder me gaan bevallen, qua looks bevalt hij in ieder geval wel!
Door de zwarte lak valt het R exterieur iets minder op, dat vind ik wel jammer. Maar ivm voorraadmodel kon ik geen andere kleur meer kiezen.
Sjieke bak hoor! Die kleur is heel mooi alleen ook heel snel vies helaas.. wat ik alleen niet begrijp is dat uitleveren met standaard kentekenplaten.. mocht je in de buurt van Noord Limburg wonen kan ik een mooie deal maken voor luxe platen :-)Impry schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:38:
Gisteren dan eindelijk opgehaald:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
![]()
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS