Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.797 views

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-11 21:18
Die neus :r

Overigens lijkt het verdacht veel op een render en geen foto. Kijk hoe donker de schaduw is onder de auto vergeleken met de auto er naast

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-11 19:47
FastFred schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:38:
Die neus :r

Overigens lijkt het verdacht veel op een render en geen foto. Kijk hoe donker de schaduw is onder de auto vergeleken met de auto er naast
Ja dat dacht ik ook al, vooral die velgen lijken nog het allernepste

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
SowCrazy_ schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:38:
Wat vinden jullie eigenlijk van winterbanden in nederland?
Gezien het nog zon 25 graden is.. Onzin ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• FastFred
Je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden heeft meer zin dan winterrubber.

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 14:32
Paul.H schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 21:00:
[...]

Boven de 4,5k aankoopprijs heb je sowieso BOVAG garantie toch? Of staat het expliciet in het aankoopcontract dat er geen garantie op zit?
Heb hierover gebeld met de Bovag, zij melden dat je hiermee inoverleg moet, dat is nooit gebeurd maar de wettelijke garantie geldt sowieso.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-11 19:58
FastFred schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:55:
[...]
Je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden heeft meer zin dan winterrubber.
Het één sluit het ander niet uit. Je rijstijl aanpassen in combinatie met winterrubber is sowieso nog beter.

Ieder mag voor zichzelf bepalen of het de moeite waard is of niet, maar ik ben persoonlijk van mening dat als je meer dan kleine ritjes maakt je winterbanden zou moeten hebben. Ja in Nederland is het vaak niet nodig, feit is wel dat je remweg bij lagere temperaturen beter is met winterbanden dan met zomerbanden. Je zal ze maar net die ene keer nodig hebben.

Natuurlijk, je moet eenmalig investeren, maar daarna valt het wel mee. Je zomerbanden slijten immers niet als je op winterbanden rijdt en andersom. We moeten maar afwachten wat het klimaat gaat doen, maar ik denk dat er vaker in de winter sneeuw gaat vallen en dan zijn winterbanden natuurlijk helemaal noodzakelijk.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• FastFred
Het ligt een beetje aan je persoonlijke situatie. Ik heb mijn eerste auto gekocht in juni 2012, zat een setje winterbanden bij die meer waard waren dan de auto. De auto had geen ABS, geen ASR, geen ESP, geen airbags etc. Dus ja, dan is het wel handig toch dat beetje extra grip te hebben omdat je zoveel andere hulpmiddelen mist, toen die winterbanden op waren heb ik ook gewoon een nieuwe set aangeschaft.

Exact 3 jaar later kocht ik mijn huidige auto, dit keer eentje met wel al die hulpmiddelen en ik heb nog niet het idee gehad dat ik winterbanden moest hebben, ik heb me in alle situaties prima kunnen redden. Afgelopen winter heb ik 1x de fout gemaakt te parkeren op een besneeuwde parkeerplaats met kinderkopjes, waar een beetje een helling in zat, toen moest er ff iemand duwen. Als dat alles is...

In beide situaties geld: rijstijl aanpassen, winterbanden zijn niet heilig.

• Scrtz
FastFred schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:16:
Het ligt een beetje aan je persoonlijke situatie. Ik heb mijn eerste auto gekocht in juni 2012, zat een setje winterbanden bij die meer waard waren dan de auto. De auto had geen ABS, geen ASR, geen ESP, geen airbags etc. Dus ja, dan is het wel handig toch dat beetje extra grip te hebben omdat je zoveel andere hulpmiddelen mist, toen die winterbanden op waren heb ik ook gewoon een nieuwe set aangeschaft.

Exact 3 jaar later kocht ik mijn huidige auto, dit keer eentje met wel al die hulpmiddelen en ik heb nog niet het idee gehad dat ik winterbanden moest hebben, ik heb me in alle situaties prima kunnen redden. Afgelopen winter heb ik 1x de fout gemaakt te parkeren op een besneeuwde parkeerplaats met kinderkopjes, waar een beetje een helling in zat, toen moest er ff iemand duwen. Als dat alles is...

In beide situaties geld: rijstijl aanpassen, winterbanden zijn niet heilig.
Same here, maar heb afgelopen winter wel 1 of 2x gehad dat er net verse sneeuw op de weg lag en er zo goed als niemand gereden had, dan is het toch wel heel erg gevaarlijk met je zomerbanden. Maar aan de andere kant, de kans dat je zoiets meemaakt in Nederland is zo nihiel.

• FastFred
Verse sneeuw geeft juist meer grip dan vast gereden sneeuw...

• Famous
FastFred schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:19:
Verse sneeuw geeft juist meer grip dan vast gereden sneeuw...
Zou moeten maar met 4motion en zomerbanden had ik het ook moeilijk, zelfs een half rondje gedraaid op een rotonde terwijl ik nog geen 10km/u reed.

Kwam moeilijk vooruit ook.
Als er nog zon winter volgt koop ik een auto met Quattro :+

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Luuk1983 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:09:
[...]

Ieder mag voor zichzelf bepalen of het de moeite waard is of niet, maar ik ben persoonlijk van mening dat als je meer dan kleine ritjes maakt je winterbanden zou moeten hebben. Ja in Nederland is het vaak niet nodig, feit is wel dat je remweg bij lagere temperaturen beter is met winterbanden dan met zomerbanden. Je zal ze maar net die ene keer nodig hebben.
Maar dat geldt ook voor die ene keer dat het 7 graden is en je winterbanden een stuk minder presteren dan de zomerbanden die bij je bandenboer in de opslag liggen. Die situatie komt vaker voor dan de momenten waarop winterbanden in het voordeel zijn.

alles kan off-topic

Verwijderd

jackzonztyl schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:53:
Ja, Golf Highline is standaard uitgerust met Active Info Display. dat wilde ik er graag bij hebben.
Ik heb hele goede reviews gelezen over Dynaudio in een Golf waardoor ik die optie heb genomen.

https://www.whathifi.com/...ystem-review-vw-golf-mk-7

YouTube: Behind The Wheel \[008] Dynaudio | VW Golf R

[...]
AID had ik hetzelfde, die wilde ik er ook op hebben.
Dynaudio was leuk geweest, maar ja viel toch af omdat we verplicht zijn volwaardig reservewiel te hebben en om die dan weer los in de kofferbak te gooien vond ik ook wel weer zo wat, dus ja dat maakte de keuze om het niet te doen dan wel weer iets makkelijker.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:13

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ankona schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:32:
[...]

Maar dat geldt ook voor die ene keer dat het 7 graden is en je winterbanden een stuk minder presteren dan de zomerbanden die bij je bandenboer in de opslag liggen. Die situatie komt vaker voor dan de momenten waarop winterbanden in het voordeel zijn.
Ik vind het altijd wel grappig om te zien. De meeste mensen met winterbanden hebben die maar een paar dagen per jaar nodig maar ze blijven er vaak tot aan de lente mee doorrijden. Want je weet maar nooit of het weer nog omslaat.

Zelf nog nooit winterbanden gekocht.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:58
Onbegrijpelijk dat het nog niet verplicht is in Nederland zoals in Duitsland, Oostenrijk etc.
Wel haat aan alle lui die denken dat ze op winterbanden met 140 kunnen doorknallen op de linkerbaan.

Ik heb zelf de bandenwissel al lang geleden voor volgende week gepland. Eens kijken of ik het een maandje of 2 vooruit kan schuiven.

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:29:
Onbegrijpelijk dat het nog niet verplicht is in Nederland zoals in Duitsland, Oostenrijk etc.
Oké. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kcRKefVrzL7Y0GWpglflmSQE/full.jpg

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Dennisdn
Dat bedoel ik, onbegrijpelijk dat wij nog een groene spot zijn binnen Europa.
(Alles links van ons tel ik niet mee, die moeten het zelf maar uitzoeken).

Maargoed, bij ons is het aan de andere kant een deel gedekt. Bij de eerste potentiele vlokjes gooien ze er al code rood in. En bij code rood mag de verzekering weigeren wegens roekeloos rijgedrag als je toch de weg op gegaan bent. Al gebeurd het helaas maar echt weinig dat ze daardoor niet tot uitkering overgaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 16-10-2018 16:34 ]

• Ankona
De banden lobby heeft goed werk geleverd en gezien de drukte bij de Profiles wordt er ook in NL goed aan verdiend.

alles kan off-topic

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die waarschuwingen / notificaties in een VW Golf 7 zijn overigens ook wel érg hardnekkig.... Was gisteren even op en neer naar Stuttgart gereden en dat kan ik halen zonder in Dld. dure Diesel te hoeven tanken (tank vol gooien bij de Shell in Venlo, daarna kan ik weer thuis komen zonder te hoeven tanken met m'n tankpas van de Shell welke niet in 't buitenland werkt), maar..... Als je bijna 1000Km. aan één stuk gaat rijden dan wil die "vermoeidheidsherkenning" nog wel eens at-random een melding gaan geven waarbij de auto eigenlijk wil dat je even stopt. Op zich natuurlijk een érg mooi systeem maar ik had even geen tijd om te stoppen.....

Na 3 keer de melding "vermoeidheid geconstateerd" weg geklikt te hebben was de auto 't denk ik beu.... Er kwam een melding dat de bandenspanning van m'n linker achterwiel niet meer op orde was en dat ik daar maar even naar moest gaan kijken.... :| :|

Uiteraard helemaal NIETS aan de hand met die band óf de spanning daarvan |:(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:19:
Die waarschuwingen / notificaties in een VW Golf 7 zijn overigens ook wel érg hardnekkig.... Was gisteren even op en neer naar Stuttgart gereden en dat kan ik halen zonder in Dld. dure Diesel te hoeven tanken (tank vol gooien bij de Shell in Venlo, daarna kan ik weer thuis komen zonder te hoeven tanken met m'n tankpas van de Shell welke niet in 't buitenland werkt), maar..... Als je bijna 1000Km. aan één stuk gaat rijden dan wil die "vermoeidheidsherkenning" nog wel eens at-random een melding gaan geven waarbij de auto eigenlijk wil dat je even stopt. Op zich natuurlijk een érg mooi systeem maar ik had even geen tijd om te stoppen.....

Na 3 keer de melding "vermoeidheid geconstateerd" weg geklikt te hebben was de auto 't denk ik beu.... Er kwam een melding dat de bandenspanning van m'n linker achterwiel niet meer op orde was en dat ik daar maar even naar moest gaan kijken.... :| :|

Hahaha, ben jij even mooi bij de neus genomen.

Tijd voor koffie. >:)

@Dennisdn Staat ook nog tekst bij dat plaatje maar dat heb ik niet meegenomen: winterbanden zijn vooral verplicht in wintersportlanden.

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 16-10-2018 17:27 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:24:
[...]

Hahaha, ben jij even mooi bij de neus genomen.

Tijd voor koffie. >:)
Toen wél, ja..... Die "Bandenspanning" is niet te resetten met draaiende motor. :'(

Lullige is dat als er wél iets met een band aan de hand zou zijn geweest ik nóg later thuis had geweest.

• Famous
wimmel_1 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:28:
[...]

Toen wél, ja..... Die "Bandenspanning" is niet te resetten met draaiende motor. :'(

Lullige is dat als er wél iets met een band aan de hand zou zijn geweest ik nóg later thuis had geweest.
Stationair wel toch?
Kan mij niet heugen dat ik die altijd gereset heb met de motor uit.

Niet eigenwijs doen eh? :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Famous schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:02:
[...]

Stationair wel toch?
Kan mij niet heugen dat ik die altijd gereset heb met de motor uit.

Niet eigenwijs doen eh? :+
LOL >:)

Maar néé ... Ik kreeg 't ding met geen mogelijkheid meer gerest tijdens 't rijden of tijdens een snelle stop/go.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11 21:35
wimmel_1 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:19:

Op snelheid gereden in DE? Ik heb het ook weleens als ik langere tijd 150+ rijd dat één van de sensoren een false positive geeft.

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 14:59

dollyking

duck tape

Ik heb de criteria van de vermoeidheids-herkenning nog niet helemaal helder. het gaat zeker niet alleen over de gereden tijd of afstand alleen, deze zullen wel de grootste rol spelen.
ik heb de melding wel eens na 15 minuten gehad, en was toen inderdaad ect moe.
Ik denk dat de factor snelheid en slingeren ook mee spelen. heeft iemand een idee wat de parameters zijn?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik gebruik in mijn Golf 7 de online destinations binnen mijn Media navigatie. Voor de internet toegang gebruik ik mijn OnePlus 6 met WiFi tethering, dit heeft gewoon goed gewerkt maar de laatste tijd wilde hij geen verbinding meer maken. (Kan wel mijn laptop prima verbinding met dezelfde WiFi tethering) Auto voor huis gezet, Wifi verbonden van mijn huis en toen had ik wel verbinding..

Iemand een idee? Kan geen bluetooth gebruiken voor tethering met de Media of?

https://powershellisfun.com

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:29:
[...]

Wel haat aan alle lui die denken dat ze op winterbanden met 140 kunnen doorknallen op de linkerbaan.

Ik heb zelf de bandenwissel al lang geleden voor volgende week gepland. Eens kijken of ik het een maandje of 2 vooruit kan schuiven.
:')

Ik vind dat we ook een 'ik wil kinderen' test moeten krijgen. Niet iedereen mag zomaar kinderen.

Altijd maar alles afdwingen.
Lekker met winterbanden 160 karren, lost niks op.

Ik heb vorig jaar 5 keer profijt gehad van de standkachel, er lag amper sneeuw de hele winter.
Liever zomerbanden met goed profiel en een goed onderhouden auto dan zo'n apk goedgekeurd (afkeur) barrel met winterbandjes met te weinig profiel.

Maar goed, dat is mijn mening.

[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 17-10-2018 10:16 ]

• FastFred
Duitsland en consorten is niet verplicht, maar verplicht bij winterse omstandigheden, dus bij ijzel, of sneeuw etc. anders niet. Daarbij hebben al die landen ook zo'n beetje bergen en steile hellingen. Nederland is plat.

Voor die 4 dagen per jaar dat er sneeuw in Nederland ligt hoef ik geen winterbanden hoor, donder op zeg.

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 17-10-2018 10:27 ]

• Dennisdn
FastFred schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:23:
[...]

Duitsland en consorten is niet verplicht, maar verplicht bij winterse omstandigheden, dus bij ijzel, of sneeuw etc. anders niet. Daarbij hebben al die landen ook zo'n beetje bergen en steile hellingen. Nederland is plat.

Voor die 4 dagen per jaar dat er sneeuw in Nederland ligt hoef ik geen winterbanden hoor, donder op zeg.
Dan is het in de andere landen toch prima geregeld? Zoals je zelf zegt: het is alleen verplicht bij winterse omstandigheden. En die “4 dagen per jaar sneeuw in Nederland” blijf je weg van de openbare weg op zomerslippers. Niet voor jezelf, maar voor alle anderen.

Al ga je er dan wel aan voorbij dat de definitie winterse omstandigheden veel ruimer is dan alleen sneeuw. Ook ijzel, regen onder de 5 graden en überhaupt vriezen vallen daaronder.

Winterbanden hebben ook niets met helling of plat te maken. Op een gladde of besneeuwde helling doe je met winterbanden helemaal niets. Daarom is in berglanden het voorhanden hebben van kettingen óók nog eens verplicht.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 17-10-2018 10:43 ]

• Rainesh
  • Laatst online: 15-11 21:18
Tags NL schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:03:
Ik gebruik in mijn Golf 7 de online destinations binnen mijn Media navigatie. Voor de internet toegang gebruik ik mijn OnePlus 6 met WiFi tethering, dit heeft gewoon goed gewerkt maar de laatste tijd wilde hij geen verbinding meer maken. (Kan wel mijn laptop prima verbinding met dezelfde WiFi tethering) Auto voor huis gezet, Wifi verbonden van mijn huis en toen had ik wel verbinding..

Iemand een idee? Kan geen bluetooth gebruiken voor tethering met de Media of?
Ff je Discover hard rebooten

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rainesh schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:15:
[...]

Ff je Discover hard rebooten
Heb hem gisteravond al terug gezet naar Factory Defaults voor alles, is er een andere methode?

• Rainesh
Tags NL schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Heb hem gisteravond al terug gezet naar Factory Defaults voor alles, is er een andere methode?
Power knop ingedrukt houden tot ie reboot

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rainesh schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:36:
[...]

Ok, ga ik vanmiddag proberen!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:02
dollyking schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:47:
Ik heb de criteria van de vermoeidheids-herkenning nog niet helemaal helder. het gaat zeker niet alleen over de gereden tijd of afstand alleen, deze zullen wel de grootste rol spelen.
ik heb de melding wel eens na 15 minuten gehad, en was toen inderdaad ect moe.
Ik denk dat de factor snelheid en slingeren ook mee spelen. heeft iemand een idee wat de parameters zijn?
Werkt inderdaad goed hier. Volgens mij kijkt 'ie naar je stuurbewegingen etc.:
Hendrik Franke from Electronics Development for Driver Assistance Systems explains, “When you drive, the steering wheel is usually moved a little, not only when steering. A tired driver stops doing this movement. These pauses are noticed by the system and when it happens frequently, the assistant triggers the coffee cup warning.”

The attentive companion Fatigue Detection currently observes the driver starting at a speed of 65 km/h and focuses its sensor on the times when he steers (steering moment), the way that he steers (steering angle) and how fast he steers. If the driver doesn’t move the steering wheel for a longer period of time or only moves it a little, a threshold is exceeded and the system emits a warning. A driver who ignores the message will be prompted a second time 15 minutes later.

• Dennisdn
Fuwor schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:18:
[...]

Werkt inderdaad goed hier. Volgens mij kijkt 'ie naar je stuurbewegingen etc.:

[...]
De dealer heeft voor mij eens wat meer informatie aan Duitsland opgevraagd omdat ik heel zeker wist dat hij het niet deed. Heb in 3 versleten leaseauto's nog nooit de melding gehad. Samen dus 500k km waarbij ik regelmatig in 1 ruk naar Oostenrijk rij.

Het schijnt nog veel geavanceerder te moeten zijn. Hij vergelijkt het rijgedrag met het rijgedrag-gemiddelde van de specifieke auto. Soort lerend effect zit er dus in. En dat lijkt te kloppen, want hij doet het soms wel na een paar minuten al als er iemand anders in mijn auto rijd. Nu ik een DSG heb zie ik hem wel heel af en toe voorbij komen, maar alleen in een file. Waarschijnlijk door de manier van gas geven.

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-11 10:24
Wat gebeurt er wanneer je de elektrische handrem aanklikt op de snelweg?

Het lijkt me niet onbestaande dat iemand het ooit perrongeluk doet (op de tast iets proberen te pakken).

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:23

DarkSide

theres no place like ::1

Li1quid schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:36:

Het lijkt me niet onbestaande dat iemand het ooit perrongeluk doet (op de tast iets proberen te pakken).
Dan rem je.
Best behoorlijk. Maar niet zo als met een traditionele handrem.
Zelf wel eens op een veilig stukje weg geprobeerd.

Op de tast iets omhoog trekken?
Het is niet echt wat bij mij per ongeluk gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door DarkSide op 17-10-2018 17:59 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rainesh schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:36:
[...]

Getest en veranderd niets.. Carnet of navigatie kan niet verbinden met mijn telefoon tethered al geeft hij aan verbonden te zijn, mijn laptop doet het wel op die getetherde verbinding

• Rainesh
Tags NL schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:02:
[...]

Getest en veranderd niets.. Carnet of navigatie kan niet verbinden met mijn telefoon tethered al geeft hij aan verbonden te zijn, mijn laptop doet het wel op die getetherde verbinding
Koppeling even vergeten aan beide kanten en dan opnieuw doen.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Rainesh schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:05:
[...]

Koppeling even vergeten aan beide kanten en dan opnieuw doen.
Gedaan en veranderd niets na opnieuw WPA2 wachtwoord ingevoerd te hebben voor verbinding naar mijn telefoon. Knop ingedrukt houden tot reboot, ingedrukt gehouden tot reboot en nog langer tot hij uitgaat, factory reset wlan setting en dan dat doen. In alle gevallen maakt hij wel verbinding maar geen data.

https://forum.telfort.nl/...kt-niet-via-hotspot-58316 Lijkt een beetje op dit... Ga eens verder zoeken..

Wat ook vreemd/irritant is, favorites en pictures daarbij. Andere foto van mijn vriendin, hij blijft op de vorige staan. Met foto's en zonder foto en dan weer syncen, opnieuw pairen, wat dan ook.. Oude foto blijft...

[ Voor 8% gewijzigd door Tags NL op 17-10-2018 20:10 ]

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-11 17:40
Wat zijn de gemiddelde VAG levertijden, ik mag vanuit de LM een nieuwe Golf bestellen.

Alleen met het oog op de nieuwe Golf 8 twijfel ik, of het niet beter is de voorloop auto een tijdje door te rijden.. maar wat is een tijdje ;-) ?

Ik las ergens juni 2019 maar meestal wordt dit toch altijd later? Of moet ik rekenen op 2020?

• Dennisdn
DaYwaLkUr schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:44:
Wat zijn de gemiddelde VAG levertijden, ik mag vanuit de LM een nieuwe Golf bestellen.

Alleen met het oog op de nieuwe Golf 8 twijfel ik, of het niet beter is de voorloop auto een tijdje door te rijden.. maar wat is een tijdje ;-) ?

Ik las ergens juni 2019 maar meestal wordt dit toch altijd later? Of moet ik rekenen op 2020?
Toevallig laatste tijd veel over gesproken in dit topic. Levertijden lijken nu rond de 4-6 maanden te zitten, afhankelijk van de optie-configuratie. Je kan ook bij de voorraad selectie kijken op de VW-site. Als je net mazzel hebt dat er ergens een staat die je wil hebben kan je binnen een week rijden.

Als ik nu moest bestellen is het inderdaad een twijfeltje. Ze verwachten in juni de productie op te starten. En dan beginnen ze meestal met een paar basismotoren die ze langzaam uitbreiden.

Aan de andere kant kan je er vanuit gaan dat ze binnenkort wel met hele dikke uitloop-aanbiedingen gaan beginnen van de Golf7. Dan kan je een hele dikke aangeklede 7 rijden voor de prijs van een instapper8. Dat zou mijn persoonlijke keuze zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 17-10-2018 23:30 ]

• GerCor

GerCor

Nieuwe achterlichten Golf 8: d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KBveWYGglt58W9IIioRcPaye/full.jpg

EDIT @Vissa66 Heb geduld, er komt zo te zien weer iets heel moois aan. _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 18-10-2018 12:04 ]

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 21:48
Vind wel beetje te ver gaan, nog ff en je rijdt in een kermisattractie. Net zoals de achterlichten van de nieuwe A8, lijkt net op K.I.T.T. :')

M3P 24'

• Ankona
Hack je lampen dan zo dat je er "Politie - Stop" mee kan projecteren.

alles kan off-topic

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

• GerCor

GerCor

Vissa66 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:57:
Vind wel beetje te ver gaan, nog ff en je rijdt in een kermisattractie. Net zoals de achterlichten van de nieuwe A8, lijkt net op K.I.T.T. :')
Zit blijkbaar een app bij voor je telefoon dus je kunt het waarschijnlijk ook uitschakelen. Zal ook wel de nodige euro's extra kosten. Maar, zoals mijn eerste werkgever zei: 'beter te duur dan niet te koop'. Het gaat natuurlijk om de techniek. Er komen ook koplampen beschikbaar waarmee je een tekst op het wegdek kunt tonen. Ook al eens gezien op een filmpje van Audi. Kom je 's nachts ergens aanrijden en iemand wil oversteken waar dat niet kan, dan projecteren de koplampen een tekst op het wegdek voor degene die wil oversteken. STOP.

Gewoon 'nice' dat die techniek wordt toegepast. Hoeft niet, mag wel.
Ankona schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:03:
Hack je lampen dan zo dat je er "Politie - Stop" mee kan projecteren.
De politie heeft helaas gekozen voor een superlelijke Mercedes A waar de flippers van zijn vastgelijmd. Misschien later op de Audi's van de Landelijke Eenheid?

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 18-10-2018 13:19 ]

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-11 10:44
GerCor schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:19:
Nieuwe achterlichten Golf 8: d:)b

[Afbeelding]

EDIT @Vissa66 Heb geduld, er komt zo te zien weer iets heel moois aan. _/-\o_
Lijkt mij te fancy om af-fabriek te zijn, Audi heeft het nog geeneens.
A8 is inderdaad wat er het dichtste bij komt.

Goed ge-fotoshopt.

• GerCor

GerCor

yamahabest schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:18:
[...]

Lijkt mij te fancy om af-fabriek te zijn, Audi heeft het nog geeneens.
A8 is inderdaad wat er het dichtste bij komt.

Goed ge-fotoshopt.
Zou het?

https://www.autoweek.nl/n...agen-belicht-verlichting/

• yamahabest
Het zou wel gaaf zijn, maar normaal krijgt eerst Audi dit soort snufjes.
Maar aan de andere kant, Golf 8 is nog ver weg.

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-11 16:51

Impry

Rallymedia.nl

https://www.volkswagen-ne...x-tail-light-cluster-4273

Officieel Volkswagen nieuws-kanaal.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• yamahabest
Dat geeft alleen maar aan dat ze bezig zijn met ontwikkeling.
Er staat nog nergens op welke auto het komt, en of dat uberhaupt een Golf is.

• Dennisdn
GerCor schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:16:
[...]

Zit blijkbaar een app bij voor je telefoon dus je kunt het waarschijnlijk ook uitschakelen. Zal ook wel de nodige euro's extra kosten. Maar, zoals mijn eerste werkgever zei: 'beter te duur dan niet te koop'. Het gaat natuurlijk om de techniek. Er komen ook koplampen beschikbaar waarmee je een tekst op het wegdek kunt tonen. Ook al eens gezien op een filmpje van Audi. Kom je 's nachts ergens aanrijden en iemand wil oversteken waar dat niet kan, dan projecteren de koplampen een tekst op het wegdek voor degene die wil oversteken. STOP.

Gewoon 'nice' dat die techniek wordt toegepast. Hoeft niet, mag wel.

[...]
De politie heeft helaas gekozen voor een superlelijke Mercedes A waar de flippers van zijn vastgelijmd. Misschien later op de Audi's van de Landelijke Eenheid?
Die kermisverlichting gaat er natuurlijk nooit komen. Zal wel meer een concep-idee zijn om te laten zien wat er mogelijk is.

Overigens heeft de politie voor de B-klasse gekozen. De A vind ik zelf best mooi. De B is een gedrocht. Dat de flippers zijn vastgeplakt is wel logisch. Ik heb hem ook al een paar keer per ongeluk geactiveerd en dat wil je niet in een noodsituatie. Daarnaast rijden zij niet met aanhangers in de bergen en is het dus gewoon een onzinoptie.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

yamahabest schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:52:
Het zou wel gaaf zijn, maar normaal krijgt eerst Audi dit soort snufjes.
Maar aan de andere kant, Golf 8 is nog ver weg.
Ach... Op motoren was dit al langer leverbaar én noodzakelijk op één (MTT) productie fiets 8)

• Zebby
  • Laatst online: 15-11 17:38
Knipperlicht rechts(voor) knippert opeens hyperactief, eerste 2 zijn normaal daarna gaat hij in de turbo. Systeem zegt dat het rechtsvoor betreft. Hopelijk alleen iets van een weerstandje? Ik dacht dat led/xenon koplampen niet snel kapot zouden gaan. 12-2013 Jetta, dus mag hopen dat het niet aan de lamp zelf ligt.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:24

1x even omhoog tillen doet helemaal niks. Je moet de knop tijdens het rijden echt wel even omhoog houden voordat de handrem erop gaat. Zodra de rem erop gaat krijg je in de auto een alarmmelding en gaat de richtingaanwijzers knipperen en remlicht gaat branden.

• Dennisdn
Zebby schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:54:
Knipperlicht rechts(voor) knippert opeens hyperactief, eerste 2 zijn normaal daarna gaat hij in de turbo. Systeem zegt dat het rechtsvoor betreft. Hopelijk alleen iets van een weerstandje? Ik dacht dat led/xenon koplampen niet snel kapot zouden gaan. 12-2013 Jetta, dus mag hopen dat het niet aan de lamp zelf ligt.
Ik heb al tig jaar geen kapot knipperlicht gehad dus weet niet hoe het nu met het statussysteem werkt. Maar vroeger was dat het teken dat het andere lichtje aan die kant, in dit geval achterkant of spiegel aan vervanging toe is.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 19-10-2018 10:21 ]

• Marsjee
  • Laatst online: 22-06 12:44

Gedaan toen ik voor het eerst een DSG auto kreeg, met allemaal knopjes ;w

130km/u op snelweg, handrem ingedrukt.. Je voelt een klein aangrijp moment van de handrem en die springt er gelijk af, wel gaan er zo een 10tal toeters en bellen af.

Dus: Ja, de handrem springt erop, maar hij vliegt er ook gelijk af, banden slippen niet o.i.d.

• Famous
Marsjee schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:12:
[...]

Gedaan toen ik voor het eerst een DSG auto kreeg, met allemaal knopjes ;w

130km/u op snelweg, handrem ingedrukt.. Je voelt een klein aangrijp moment van de handrem en die springt er gelijk af, wel gaan er zo een 10tal toeters en bellen af.

Dus: Ja, de handrem springt erop, maar hij vliegt er ook gelijk af, banden slippen niet o.i.d.
Met de Polo? :+

• Marsjee
  • Laatst online: 22-06 12:44
Nee, die heeft een ouderwetse goede handrem. Was met de voorloper, Golf 7.5 :+

• Bartezzzb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11 15:30
Ik heb nu sinds enkele maanden een nieuwe polo in de kleur Pale Copper. Als ik op dit moment in de configurator kijk op volkswagen.nl staat deze kleur er niet meer bij. Heeft iemand enig idee wat de reden is om deze kleur slechts een klein jaar aan te bieden?

(ter illustratie, niet mijn auto)

Afbeeldingslocatie: https://image.blob.ix.co.za/Used/4215226/2/2018-PaleCopper-Volkswagen-Polo-Hatch-Hatch-10-TSI-Comfortline-DSG-4215226-2-800x600.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Bartezzzb op 19-10-2018 16:48 ]

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-11 12:58

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Bartezzzb schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:45:
Ik heb nu sinds enkele maanden een nieuwe polo in de kleur Pale Copper. Als ik op dit moment in de configurator kijk op volkswagen.nl staat deze kleur er niet meer bij. Heeft iemand enig idee wat de reden is om deze kleur slechts een klein jaar aan te bieden?
Kleur goedgekeurd door de marketeers, te koop aangeboden, bijna niet verkocht; dan maar weer uit het aanbod en vervangen door een nieuwe kleur of juist minder aanbod. Denk dat dit het meest voordehand ligt... (8>

www.youtube.com/DerOllie

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:42
Afgelopen woensdag mijn nieuwe auto opgehaald.

Golf Highline 1.6 TDI met DSG in de kleur indium grey.

Standaard heeft de highline al aardig wat erop zitten zoals het active info display en adaptieve cruise control.

Verder wat geklikt
- Executive pakket voor de navigatie;
- R line pakket bevat naast r line bumpers ook de led achterlichten met dynamische knipperlichten;
- Winterpakket oa verwarmde stoelen;
- Spiegelpakket;
- Advance pakket met pano dak en led lampen.

Resultaat
Auto

Erg blij mee, AID is erg mooi en ACC ideaal in de file. Progressieve stuurbekrachtiging werkt prima had ik niet veel van verwacht.

Gelukkig nog wel prima weer dus nog genieten van het panorama dak door open te doen 8) .

Ik kwam van halogeen af dus de LED koplampen zijn echt een vooruitgang :) .

Op de planning staat nog een bezoek aan Rainesh. Doel was gelijk na het ophalen kwam helaas iets tussen.

• GerCor

GerCor

@Rainesh

Ik heb zelf nog 2 dingetjes die ik graag aan wil laten passen als ik toch met mijn zwager naar Voorburg kom.

1.
Als je het raam omhoog doet en het contact uitschakelt en je doet de deur open, dan stopt het raam. Ik wil dat graag uitgeschakeld hebben. Zelf bij onze Caddy's van het werk gaat het raam gewoon dicht.

2.
Als je de versnelling in zijn achteruit zet dan gaat het volume van de audio omlaag. Ook knap vervelend. Wil ik ook graag aangepast hebben.

Kun je zo zeggen of dat op mijn SUPERGolf 7 kan anders gaan we met 1 auto, de Audi TT.

• Zebby
Dennisdn schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:19:
[...]

Ik heb al tig jaar geen kapot knipperlicht gehad dus weet niet hoe het nu met het statussysteem werkt. Maar vroeger was dat het teken dat het andere lichtje aan die kant, in dit geval achterkant of spiegel aan vervanging toe is.
Even gekeken, rechtsvoor doet het knipperlichtje niks meer, ff op tikken dan weer wel (voor heel even). Lijkt gewoon een gloeilamp, dus dat moet toch zelf kunnen... Rest van de koplamp is wel xenon, maar daar doe ik niks mee. Volgens boekje moet het kunnen zonder de unit los te halen.

Kijken of ik een filmpje kan vinden, want als ik zo even zelf kijk zie ik niks in dat krampachtige hoekje.

• DarkSide

DarkSide

GerCor schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:34:
@Rainesh

2.
Als je de versnelling in zijn achteruit zet dan gaat het volume van de audio omlaag. Ook knap vervelend. Wil ik ook graag aangepast hebben.

Kun je zo zeggen of dat op mijn SUPERGolf 7 kan anders gaan we met 1 auto, de Audi TT.
Is dit niet gewoon een instelling?
Zelf vind ik het wel fijn. Maar meen dat dit gewoon in te stellen was of je dit wilt
En ook in welke mate hij zachter gaat

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56
Bartezzzb schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:45:

(ter illustratie, niet mijn auto)

[Afbeelding]
Kleuren van de modellen veranderen al tijd te pas en te onpas. Je kan er geen lijn door trekken. De importeur kiest wat je kan krijgen. In Duitsland kan je vaak speciale kleuren kiezen en dan heb je echt 40+ mogelijkheden.
De Passat kon je in België een paar jaar geleden krijgen in het goud, kanariegeel, bordeaux en een redelijk licht blauw. Nu is het enkel nog alle tinten grijs, zwart, wit en donkerblauw. Ik hoop dat ze bij de facelift een paar nieuwe kleurtjes er in gooien, want zo als het nu staat zal het uit noodzaak hier waarschijnlijk een zwarte worden.

• Rainesh
GerCor schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:34:
@Rainesh

Ik heb zelf nog 2 dingetjes die ik graag aan wil laten passen als ik toch met mijn zwager naar Voorburg kom.

1.
Als je het raam omhoog doet en het contact uitschakelt en je doet de deur open, dan stopt het raam. Ik wil dat graag uitgeschakeld hebben. Zelf bij onze Caddy's van het werk gaat het raam gewoon dicht.

2.

1) ja

2) dat kun je in je menu aanpassen. Even in audio instellingen kijken of in parkeerhulp instellingen.

• GerCor

GerCor

Check, dan neem ik mijn auto ook mee.
2) dat kun je in je menu aanpassen. Even in audioinstellingen kijken of in parkeerhulpinstellingen.
Ga ik even opzoeken in het menu. Mijn vriendin vindt het wel fijn dat de audio minder luid is, ik vind het niks. Maar dat is omdat ik geweldig mooie muziek in mijn auto heb zoals: :+

Ook knap irritant als het nieuws net op de radio is. :(

Ik zag dat bij stemei dat je dat via VDCS kon uitschakelen maar als het ook al in het menu kan …. opgelost. Even op het verkeerde been gezet. |:(

https://www.stemei.de/pag...derung-audioabsenkung.php

EDIT gevonden in het menu en uitgeschakeld. (y)

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 20-10-2018 11:17 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Hup, kuurtje gedaan. Van 136 op papier (153 op de bank) :s, naar 192.7pk/417.3Nm. Stop lichtsprintjes is het nog niet, maar komt toch aardig weg al, zeker als die 1.7 ton al in beweging is :p

Kon hoger maar dan moet DPF er vanonder en laat dat ding nog maar even zitten.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Dennisdn
Zebby schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:50:
[...]

Even gekeken, rechtsvoor doet het knipperlichtje niks meer, ff op tikken dan weer wel (voor heel even). Lijkt gewoon een gloeilamp, dus dat moet toch zelf kunnen... Rest van de koplamp is wel xenon, maar daar doe ik niks mee. Volgens boekje moet het kunnen zonder de unit los te halen.

Kijken of ik een filmpje kan vinden, want als ik zo even zelf kijk zie ik niks in dat krampachtige hoekje.
In mijn antwoord was ik er wel vanuit gegaan dat je het rechter voorlichtje al gecontroleerd had :)
Snel knipperende knipperlichtjes is nooit zo spannend. Ik legde het mijzelf als a-techneut altijd maar uit alsof 1 van de lichtjes teveel stroom krijgt omdat een ander kapot is en dus snel gaat knipperen. Het staat helemaal los van de andere Xenon-verlichting.

Lampjes vervangen is wel een dingetje. De knippers weet ik niet maar heb bij een tankstation wel eens een discussie gevoerd met een agent die dacht dat ik in de golf wel even snel een lampje kon vervangen. Netjes getoond dat ik 3 of 4 complete setten reservelampjes heb liggen (neem ze altijd mee uit vorige auto) maar dat VW het zo strak heeft ingebouwd dat je een e.e.a moet demonteren. Na een poosje zelf kijken moest hij mij gelijk geven onder de noemer: "ik weet het ook niet meer, hup, snel doorrijden en gauw laten verwisselen" 8)

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:38

Harrie

NederVlaming

azz_kikr schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 00:29:
Hup, kuurtje gedaan. Van 136 op papier (153 op de bank) :s, naar 192.7pk/417.3Nm. Stop lichtsprintjes is het nog niet, maar komt toch aardig weg al, zeker als die 1.7 ton al in beweging is :p

Kon hoger maar dan moet DPF er vanonder en laat dat ding nog maar even zitten.
136pk is exact 100kW. In bijvoorbeeld Wallonië een grens voor de tarieven van de inschrijvingsbelasting. Daarom interessant om op papier slechts136pk te zetten.

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Gister achter een leuk weetje gekomen

In de Golf 6 werkte bleutooth audio nooit met de wat recentere Iphone's, en aansluiten via de MDI ging ook niet omdat je dan een melding kreeg van een illegale kabel

Maar sinds IOS12 werkt bleutooth audio weer ineens (in mijn geval op een Iphone 6S)

Misschien handig om te weten, ik kwam er ook toevallig achter :)
Nu alleen nog een opzoek naar een goede telefoonhouder

• GerCor

GerCor

FabianGTI schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:53:

In de Golf 6 werkte bleutooth audio nooit met de wat recentere Iphone's, en aansluiten via de MDI ging ook niet omdat je dan een melding kreeg van een illegale kabel

Maar sinds IOS12 werkt bleutooth audio weer ineens (in mijn geval op een Iphone 6S)

Heb ik nog een weetje voor je: het is Bluetooth, niet bleutooth, iPhone en niet Iphone. Even onthouden dus en nooit meer vergeten.

:+

• Scrtz
FabianGTI schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:53:

Ik heb een RNS310 uit 2010 met de oudere bluetooth versie die geen nummers toont op het scherm maar dat heeft met al mijn iPhones perfect gewerkt alsmede ook met MDI (originele 30 pin MDI stekker met originele Apple 30 pin naar lightning kabel ) waar via MDI wel de nummers getoond worden. En ik heb elk jaar een nieuwe iPhone en al 4 jaar de auto dus al zeker de 6 6S 7 en X werken allema perfect.

• Famous
GerCor schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

Heb ik nog een weetje voor je: het is Bluetooth, niet bleutooth, iPhone en niet Iphone. Even onthouden dus en nooit meer vergeten.

Zeg, taalpurist, werk jij met directe collega’s of zit je afgezonderd? :+

• FabianGTI
  • Nu online
GerCor schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

Ach jochie toch...
Scrtz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:20:
[...]

Ik heb een RNS310 uit 2010 met de oudere bluetooth versie die geen nummers toont op het scherm maar dat heeft met al mijn iPhones perfect gewerkt alsmede ook met MDI (originele 30 pin MDI stekker met originele Apple 30 pin naar lightning kabel ) waar via MDI wel de nummers getoond worden. En ik heb elk jaar een nieuwe iPhone en al 4 jaar de auto dus al zeker de 6 6S 7 en X werken allema perfect.
Bijzonder, want ik heb een RNS310 uit 2011 en daar werkte het niet
Ik heb een 5,5s,6,6s,7 en X geprobeerd, maar geen van alle had muziek verbinding, enkel om te bellen

Ook met de MDI meerdere dingen geprobeerd maar ook dat lukte niet, alleen met een USB stick erin :F

En nu ineens sinds IOS12 verbinding, auto is nooit geupdate

Kan me niet voorstellen dat 1 jaar verschil in hardware ook te merken is in software :+

• GerCor

GerCor

Famous schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:35:
Zeg, taalpurist, werk jij met directe collega’s of zit je afgezonderd? :+
Taalpurist? Dan ben je nog aardig voor mij. Kusje daarvoor.

Mijn vriendin kan het niet vriendelijker maken dan Autist.

Ikzelf zoek de oorzaak in het feit dat mijn - god hebbe zijn ziel - overleden vader altijd leraar is geweest. Die mensen hebben ook altijd en uitsluitend goede bedoelingen.

Daarnaast ben ik me bewust van het feit dat als je iemand ergens op wijst je al snel een hufter bent. Ikzelf ga dus uit van goede bedoelingen en accepteer dat je een negatieve reactie kunt verwachten.

• Scrtz
FabianGTI schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:39:
[...]

Ach jochie toch...

[...]

Bijzonder, want ik heb een RNS310 uit 2011 en daar werkte het niet
Ik heb een 5,5s,6,6s,7 en X geprobeerd, maar geen van alle had muziek verbinding, enkel om te bellen

Ook met de MDI meerdere dingen geprobeerd maar ook dat lukte niet, alleen met een USB stick erin :F

En nu ineens sinds IOS12 verbinding, auto is nooit geupdate

Kan me niet voorstellen dat 1 jaar verschil in hardware ook te merken is in software :+
Je moet wel een MDI naar 30pin of lightning hebben, van MDI naar USB en daar een apple kabel in werkt niet.

Dus als je op de media knop drukt krijg je geen bluetooth audio te zien? Wat zie je als je op de Phone knop drukt eigenlijk? Misschien heb je nog een heel oude versie, je kunt makkelijk met een cdtje erin updaten, kan je de link wel opzoeken als je wilt.

• Dennisdn
GerCor schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:10:
[...]

Taalpurist? Dan ben je nog aardig voor mij. Kusje daarvoor.

Mijn vriendin kan het niet vriendelijker maken dan Autist.

Ikzelf zoek de oorzaak in het feit dat mijn - god hebbe zijn ziel - overleden vader altijd leraar is geweest. Die mensen hebben ook altijd en uitsluitend goede bedoelingen.

Daarnaast ben ik me bewust van het feit dat als je iemand ergens op wijst je al snel een hufter bent. Ikzelf ga dus uit van goede bedoelingen en accepteer dat je een negatieve reactie kunt verwachten.
Dan erger je je vast altijd al kapot aan mijn d's en t's gebruik :9 Ik probeer mijn zinnen altijd zo vorm te geven dat ik het ontloop. Maar ik heb mij er op de basisschool al bij neergelegd dat ik het nooit ga leren. Hadden ze maar niet van die achterlijke taalknutsels moeten bedenken en sta ik maar voor schut. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 20-10-2018 12:42 ]

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:37:
[...]

Dan erger je je vast altijd al kapot aan mijn d's en t's gebruik :9 Ik probeer mijn zinnen altijd zo vorm te geven dat ik het ontloop. Maar ik heb mij er op de basisschool al bij neergelegd dat ik het nooit ga leren en er ook geen moeite mee voor ga doen. Hadden ze maar niet van die achterlijke taalvaardigheden moeten bedenken. 8)
Valt wel mee hoor, dat ergeren. Als ik alles zou corrigeren had ik hier ook nachtwerk.

Gisteren nog een Twitterbericht van een politieagent: 'Daar is hij weer! Het TerschellingerTV Journaal'.

En dan denk ik: hoe krijg je voor elkaar om 'Hij' te schrijven en dan verwijst naar 'Het'?

Maar goed, Volkswagens …. prachtige auto's. Toch?

• Dennisdn
GerCor schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:50:
[...]

Valt wel mee hoor, dat ergeren. Als ik alles zou corrigeren had ik hier ook nachtwerk.

Gisteren nog een Twitterbericht van een politieagent: 'Daar is hij weer! Het TerschellingerTV Journaal'.

En dan denk ik: hoe krijg je voor elkaar om 'Hij' te schrijven en dan verwijst naar 'Het'?

Maar goed, Volkswagens …. prachtige auto's. Toch?
Je was wat sneller dan ik in het aanpassen van m’n bericht :) Ben blij dat VW de namen eenvoudig blijft houden. Kan mij hooguit vergissen in een D-Rock :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor Had je die instelling voor je volumeregeling bij achteruitrijden nog gevonden?

Zit onder:
  • Car Menu ->
  • Settings ->
  • Parkeren en Manouvreren ->
  • Audiovolume Lager.
Zelfde instelling kun je ook vanuit het Radio menu benaderen:
  • Radio Menu ->
  • Settings ->
  • Klank ->
  • Volume ->
  • Audiovolume Lager.
Ik heb die setting bij mij altijd op "UIT" staan omdat ik niet wil dat de radio zachter gaat spelen als ik achteruit ga rijden maar je kunt die setting ook op "Laag", "Midden" óf "Hoog" zetten waarbij "Laag" zo min mogelijk volume weg haalt.

Nadat m'n auto gisteren wéér begon te "miepen" over een te lage bandenspanning linksachter toch maar weer eens even gekeken en er was inderdaad weer 0,2 bar weg sinds afgelopen dinsdag (550Km.). Spul weer gereset en even naar de KwikFit gereden. Hebben ze daar een half uur gewerkt én 't ventiel voor de zekerheid volledig vervangen want er was ook met 5 Bar druk géén lekkage te vinden.... Kosten: €0,- _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 20-10-2018 14:53 ]

• FabianGTI
  • Nu online
Scrtz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:27:
[...]

Je moet wel een MDI naar 30pin of lightning hebben, van MDI naar USB en daar een apple kabel in werkt niet.

Dus als je op de media knop drukt krijg je geen bluetooth audio te zien? Wat zie je als je op de Phone knop drukt eigenlijk? Misschien heb je nog een heel oude versie, je kunt makkelijk met een cdtje erin updaten, kan je de link wel opzoeken als je wilt.
Ook geprobeerd (geleend), maar ook dat werkte niet
Weliswaar enkel met mijn eigen telefoon geprobeerd hoor

Daarna eigenlijk niets meer mee gedaan en me er bij neergelegd, radio is ook prima :P

Nu werkt het in ieder geval dus ik ga niet de navigatie nu updaten :+
Wanneer ik op MEDIA druk, staat alles op MDI na in het grijs, maar kan wel gewoon op bluetooth media drukken en dan werkt het

• GerCor

GerCor

wimmel_1 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:44:
@GerCor Had je die instelling voor je volumeregeling bij achteruitrijden nog gevonden?
Ik had het vanmorgen al gevonden. Maar, bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 20-10-2018 18:12 ]

• Zebby
Dennisdn schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:14:
[...]

In mijn antwoord was ik er wel vanuit gegaan dat je het rechter voorlichtje al gecontroleerd had :)
Snel knipperende knipperlichtjes is nooit zo spannend. Ik legde het mijzelf als a-techneut altijd maar uit alsof 1 van de lichtjes teveel stroom krijgt omdat een ander kapot is en dus snel gaat knipperen. Het staat helemaal los van de andere Xenon-verlichting.

Lampjes vervangen is wel een dingetje. De knippers weet ik niet maar heb bij een tankstation wel eens een discussie gevoerd met een agent die dacht dat ik in de golf wel even snel een lampje kon vervangen. Netjes getoond dat ik 3 of 4 complete setten reservelampjes heb liggen (neem ze altijd mee uit vorige auto) maar dat VW het zo strak heeft ingebouwd dat je een e.e.a moet demonteren. Na een poosje zelf kijken moest hij mij gelijk geven onder de noemer: "ik weet het ook niet meer, hup, snel doorrijden en gauw laten verwisselen" 8)
Valt bij mij mee, heb ze even omgewisseld en lampje is inderdaad kaduuk. Nu in ieder geval links, dat is iets minder belangrijk. Garage as net dicht, dus wordt maandag, of ff bestellen. Was een kwestie van een rubber afsluitdop van de koplamp eraf halen, de unit kwartslag draaien en hij was eruit. Ging eng makkelijk eigenlijk.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Tags NL schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:00:
[...]

Gedaan en veranderd niets na opnieuw WPA2 wachtwoord ingevoerd te hebben voor verbinding naar mijn telefoon. Knop ingedrukt houden tot reboot, ingedrukt gehouden tot reboot en nog langer tot hij uitgaat, factory reset wlan setting en dan dat doen. In alle gevallen maakt hij wel verbinding maar geen data.

https://forum.telfort.nl/...kt-niet-via-hotspot-58316 Lijkt een beetje op dit... Ga eens verder zoeken..
Het probleem is dus gewoon KPN, tethering via Vodafone sim en CarNet werkt gewoon wel en mijn vooraf geplande routes komen er nu wel in te staan. Blijkbaar blocked KPN dns request of de hard-coded dns servers vanuit de Discovery Media ☹️

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
Hier geen enkel probleem met KPN + Discover Media.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56
Tags NL schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:35:
[...]

Het probleem is dus gewoon KPN, tethering via Vodafone sim en CarNet werkt gewoon wel en mijn vooraf geplande routes komen er nu wel in te staan. Blijkbaar blocked KPN dns request of de hard-coded dns servers vanuit de Discovery Media ☹️
Zelfde gehad met Mobile Vikings in Belgie in combinatie met de Discover Pro. Werkte niet, wel met Proximus en Mobistar/Orange.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

JB076 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:46:
Hier geen enkel probleem met KPN + Discover Media.
Toch vreemd, zowel KPN als als Telfort (Dual sim OnePlus 6) geven dit probleem en met mijn vriendin haar Sony Xperia en Vodafone werkt het gewoon.

Wat voor telefoon heb jij?

• Zebby
Ugh, magazijn was net dicht bij de garage en blijkbaar mag niemand anders daar wat uit halen, dus heb uit ellende maar de lampjes online besteld. 25 euro voor 2 gloeilampies, lekkere marge zo. Morgen ophalen en plaatsen en dan weer legaal op de weg...

• Dennisdn
Zebby schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:38:
Ugh, magazijn was net dicht bij de garage en blijkbaar mag niemand anders daar wat uit halen, dus heb uit ellende maar de lampjes online besteld. 25 euro voor 2 gloeilampies, lekkere marge zo. Morgen ophalen en plaatsen en dan weer legaal op de weg...
Die liggen ook bij elk tankstation. Voor heel veel minder denk ik....

• Zebby
Dennisdn schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Die liggen ook bij elk tankstation. Voor heel veel minder denk ik....
Tankstation goedkoper dan online bestellen? Dat zou wat zijn.

• Famous
Een beetje garage vervangt ze voor niets, mits je daar klant bent natuurlijk.

heb ik het niet over dealers uiteraard :+

[ Voor 28% gewijzigd door Famous op 22-10-2018 09:45 ]

• Dennisdn
Zebby schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:44:
[...]

Tankstation goedkoper dan online bestellen? Dat zou wat zijn.
Ik weet het ook niet zeker. Maar daar liggen ze merkloos en per stuk verpakt.
Al kan je er wel vanuit gaan dat als één lampje het begeeft, de rest er ook aan gaat komen.

• Scrtz
Welke lampen, H7 lijkt mij? Die kosten bij de meeste automaterialen al max 10 euro per stuk van bijv A-merk Philips of Bosch.

• Zebby
Scrtz schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:53:
Welke lampen, H7 lijkt mij? Die kosten bij de meeste automaterialen al max 10 euro per stuk van bijv A-merk Philips of Bosch.
Oh wacht, ik ben scheel, stuk duurder door de verzendkosten maar niet zo duur. Excuses.
13 euro voor de lampjes, 5 euro verzendkosten, maakt net geen 20 euro samen.

Philips 12496SVB2 PY21W Silver Vision 12V BAU15s

• DarkSide

DarkSide

Bericht van dealer gekregen.
Helaas is de verwachte levertijd voor mijn nieuwe golf pas in Feb 2019.

2 maanden langer dan verwacht.
Gelukkig rij ik nu al een fijne golf.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Zebby schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:03:
[...]

Oh wacht, ik ben scheel, stuk duurder door de verzendkosten maar niet zo duur. Excuses.
13 euro voor de lampjes, 5 euro verzendkosten, maakt net geen 20 euro samen.

Philips 12496SVB2 PY21W Silver Vision 12V BAU15s
DIe lampen kan je ook meestal kopen bij elke beetje doe het zelfver. H7 mss ook nog.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
Tags NL schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 23:07:
[...]

Toch vreemd, zowel KPN als als Telfort (Dual sim OnePlus 6) geven dit probleem en met mijn vriendin haar Sony Xperia en Vodafone werkt het gewoon.

Wat voor telefoon heb jij?
Lenovo P2.
Pagina: 1 ... 72 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS