Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.804 views

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Weet iemand welke modellen inmiddels een wltp type goedkeuring hebben? Volgens de dealer kan mijn inmiddels klaarstaande passat (tdi 150pk dsg) niet op kenteken gezet worden omdat die keuring nog ontbreekt. Vreemd verhaal natuurlijk, had VW al lang geregeld moeten hebben. Maar hoe controleer ik dat en hoe ga ik hierop sturen?

alles kan off-topic

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Khayma schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:49:
[...]

Dat had mijn polo uit 2004 ook (no, i'm not kidding). Vrij oude feature.
Mijn Golf uit 2005 ook ;) Echter de auto's voor '00 was het iets specialer.

• 234FaTaLiTy
Dennisdn schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:18:
[...]
Zo kan ik ook bijna altijd verstokte VW-rijders blij maken met het alle-ramen-open-en-dicht-door-even-knopje-inhouden-kunstje. (Formeel: comfortsluiting). Dat weet ook bijna niemand.
Dat had mijn BMW E46 uit '99 zelfs! Stond ik raar van te kijken :+

• Ankona
Renault had in 2001 bij de Laguna de ramen gekoppeld aan de regensensor. Altijd handig als de ramen omlaag gaan als het regent. (Zal wel niet zo bedoeld zijn, maar was een van de vele verrassende features op dat legendarische model....)

Maar automagisch weer op slot gaan deden al mijn auto's. De Seat uit 2000, de mazda uit 2003 en alles wat ik erna gereden heb. Verwacht dat straks dus ook bij de passat.

alles kan off-topic

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:07
Ankona schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:19:
Renault had in 2001 bij de Laguna de ramen gekoppeld aan de regensensor. Altijd handig als de ramen omlaag gaan als het regent. (Zal wel niet zo bedoeld zijn, maar was een van de vele verrassende features op dat legendarische model....)

Maar automagisch weer op slot gaan deden al mijn auto's. De Seat uit 2000, de mazda uit 2003 en alles wat ik erna gereden heb. Verwacht dat straks dus ook bij de passat.
Bij VW kan je de regensensor en ramen/dak ook koppelen via de VAGCOM. Maar dan gaan ze wel dícht bij regen :) (Hoop ik dan).

Verwijderd

jackzonztyl schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:54:
Ik bekeek net mijn Golf configuratie die ik in April heb besteld, maar ik kan nu geen ''White Silver'' meer kiezen in de configurator.

Ben benieuwd of ik mijn auto nog wel in die kleur krijg of dat ik later een bericht krijg dat ik een andere kleur moet kiezen
@jackzonztyl Zit jij serieus al te wachten vanaf april? Wat is jou verwachte leverdatum ondertussen dan?
Heb hier op 11 september definitief bestelbevestiging gehad van de LM en dealer gaf vorige week aan dat de productie gepland staat voor week 50.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:13

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ankona schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:19:
Wat is daar precies handig aan?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• 234FaTaLiTy
GerCor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:11:
[...]

Niet, dat is de sarcasme.
De Laguna uit 2001 was namelijk verre van een legendarisch model. :')

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:19
Is er een verschil tussen comfort closing en automatisch inklappen van je spiegels bij het op slot doen van de auto?

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ik heb 6 april officiele bevestiging van bestelling, en zou in september geleverd worden en is toen verzet naar oktober en nu naar eind januari 2019 ik vind het ook belachelijk.

Wat heb jij precies besteld?
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:06:
[...]

@jackzonztyl Zit jij serieus al te wachten vanaf april? Wat is jou verwachte leverdatum ondertussen dan?
Heb hier op 11 september definitief bestelbevestiging gehad van de LM en dealer gaf vorige week aan dat de productie gepland staat voor week 50.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:33

Typhone

Who Dares Wins

[...]

:D

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
YoGi_Berra schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:22:
Is er een verschil tussen comfort closing en automatisch inklappen van je spiegels bij het op slot doen van de auto?
Het een gaat over ramen en het ander over spiegels? :+

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

YoGi_Berra schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:22:
Comfort closing is sluiten met de afstandsbediening (vergrendelen ingedrukt houden) denk ik. (net zoals de vensters/open dak)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 09:18
Loekkiee schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:07:

En dat was een permanente oplossing? Of elke ochtend opnieuw? Doelde namelijk op de ruit aan de passagierskant, lekker onhandig :)
Elke ochtend opnieuw. Een Octavia 3 was nu ook niet zo breed eh, kon ik nog goed aan.
Ik denk dat daar weinig anders aan te doen is.

Verwijderd

jackzonztyl schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:27:
Ik heb 6 april officiele bevestiging van bestelling, en zou in september geleverd worden en is toen verzet naar oktober en nu naar eind januari 2019 ik vind het ook belachelijk.

[...]
Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150PK DSG Highline Business R-line
- Pure White
- Bestuurdersassistentiepakket Plus
- Keyless Acces
- Achteruitrijcamera
- Winterpakket
- Rijprofielinstelling
- Model- en motoraanduiding op achterklep laten vervallen
- Vaste trekhaak

Moet hier verplicht wit of zilver rijden, zilver kan niet in deze uitvoering, white silver twijfelde ik over, dus maar wit gedaan.
Wat is jouw config dan? Hebben ze ook een reden verteld dan waarom je zo lang moet wachten?

• Ankona
[...]

Blijven de ramen droog... :+
234FaTaLiTy schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:16:
[...]

Niet, dat is de sarcasme.
De Laguna uit 2001 was namelijk verre van een legendarisch model. :')
Dat dus. Het was een mooie auto die die tijd ver vooruit was. Maar helaas, Fransen en vooruitstrevende techniek wil nog wel eens een slechte combinatie zijn. De 2001 Laguna zat vol kuren en storingen. Het was het begin van een jarenlang slecht imago waar Renault nu nog soms onder te lijden heeft.

alles kan off-topic

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:19
@azz_kikr en @JB076
Met comfort Closing gaat inderdaad de auto op slot en de ramen gaan dicht (en spiegels klappen ook dicht). Echter bij het eenmalig indrukken van de auto op slot doen gaan de spiegels niet mee dicht. Kunnen de spiegels ook inklappen bij het eenmalig indrukken?

Ik weet dat er een VCDS-topic is, maar ik dacht vraag het hier eventjes :P

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
jackzonztyl schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:27:

[...]
Je bent niet de enige hoor.

Ook in april besteld. Levering eind oktober 2018, wltp nog niet orde (nu wel), verzet naar eerste week van december 2018. LM wilt niet op naam zetten in december. Dus uiteindelijke levering errste week van Januari 2019.

Golf 7 FL Comfortline Business, Pure White, Advanced Pakket, AID.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

YoGi_Berra schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:32:
@azz_kikr en @JB076
Met comfort Closing gaat inderdaad de auto op slot en de ramen gaan dicht (en spiegels klappen ook dicht). Echter bij het eenmalig indrukken van de auto op slot doen gaan de spiegels niet mee dicht. Kunnen de spiegels ook inklappen bij het eenmalig indrukken?

Ik weet dat er een VCDS-topic is, maar ik dacht vraag het hier eventjes :P
Niet met vcds of whatever, met eeprom hacking wel. Als je het moet vragen of het mogelijk is, dan zou ik er niet aan beginnen.

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 14:32
Eindelijk kon ik vanmiddag terecht voor een onderzoek waarom mijn VW Golf VII 1.4 TSI Variant uit 12-2013 zoveel olie lust, uitkomst is een complete koprevisie.

Een schadepost van 5 a 6 duizend euro, de garage gaat kijken naar een coulance regeling. Hij had verzuimt om te spreken over Bovag garantie en ik (hoe dom) dacht dat het er bij in zat. Gelukkig bestaat er ook de wettelijke garantie, en heb inmiddels mijn rechtsbijstand ingeschakeld.

Wordt de komende tijd afwachten, weet wel dat de garage de Bovag garantie alleen bij het duurste afleverpakket heeft. Is niet gecommuniceerd en daarom geen Bovag garantie.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Queenfanmichel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:05:
Eindelijk kon ik vanmiddag terecht voor een onderzoek waarom mijn VW Golf VII 1.4 TSI Variant uit 12-2013 zoveel olie lust, uitkomst is een complete koprevisie.

Een schadepost van 5 a 6 duizend euro, de garage gaat kijken naar een coulance regeling. Hij had verzuimt om te spreken over Bovag garantie en ik (hoe dom) dacht dat het er bij in zat. Gelukkig bestaat er ook de wettelijke garantie, en heb inmiddels mijn rechtsbijstand ingeschakeld.

Wordt de komende tijd afwachten, weet wel dat de garage de Bovag garantie alleen bij het duurste afleverpakket heeft. Is niet gecommuniceerd en daarom geen Bovag garantie.
Zó.... Da's een lekkere kostenpost. Veel kans dat je dit overigens niet zomaar één-twee-drie gaat winnen doordat er geschermd gaat worden met een geaccepteerd olieverbruik van 1L/1000Km....

Niet door af laten schrikken en gewoon doorzetten, jouw moderne Euro-5(?) VW is géén tweetakt Trabant uit de jaren dat 't Oostblok nog een eigen dictatuur had.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 14:32
wimmel_1 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:09:
[...]

Zó.... Da's een lekkere kostenpost. Veel kans dat je dit overigens niet zomaar één-twee-drie gaat winnen doordat er geschermd gaat worden met een geaccepteerd olieverbruik van 1L/1000Km....

Niet door af laten schrikken en gewoon doorzetten, jouw moderne Euro-5(?) VW is géén tweetakt Trabant uit de jaren dat 't Oostblok nog een eigen dictatuur had.
Ik heb het eerst laten uitzoeken door een Volkswagen garage, die heeft alles doorgelicht enz. en daar kwam dit uit als conclusie van het probleem.

Het klopt dat 1l/1000km de norm is bij VW, maar er is een probleem en staat op papier.

We gaan het zien.

Verwijderd

The Conman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:43:
[...]

Ook in april besteld. Levering eind oktober 2018, wltp nog niet orde (nu wel), verzet naar eerste week van december 2018. LM wilt niet op naam zetten in december. Dus uiteindelijke levering errste week van Januari 2019.

Wel leuk om het nieuwe jaar mee te beginnen.
Snap alleen die vertraging allemaal niet zo, alle vorige lease auto's (niet vag) na bestellen tussen de 10 en 12 week rijden.

• GerCor

GerCor

@azz_kikr en @JB076
Eenmalig 'lock' op de AB indrukken en de spiegels klappen in. Heeft niks met Comfort Closing te maken. Moet je het ook in het menu van de Discover opgeven dat de spiegels dichtklappen bij het op slot doen, anders gebeurt er nog niks.

Tenminste, geen idee welke auto je hebt, maar bij mijn SUPERGolf 7 werkt dat zo.

En uiteraard bij 'unlock' gaan ze weer 'open' staan.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Dennisdn
@azz_kikr en @JB076
?
Bij éénmalig drukken gaan de spiegels toch gewoon standaard mee in- en uit? Anders heb je waarschijnlijk het spiegelverstelknopje verkeerd staan of het in het menu uit gezet.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dennisdn schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 02:29:
[...]

?
Bij éénmalig drukken gaan de spiegels toch gewoon standaard mee in- en uit? Anders heb je waarschijnlijk het spiegelverstelknopje verkeerd staan of het in het menu uit gezet.
Op golf 7 wel, 6 niet. Ga er van uit dat die een 6 heeft.

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
The Conman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:43:
[...]

Derde week mei een Golf Highline besteld. Komende woensdag ophalen :)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het gaat goed zo, weer hoop gezeur met mijn DSG bak in mijn GTE. Als die koud is dan voel ik de bak hangen in zijn versnellingen (schakelt heel moeizaam door, ook handmatig gaat het zo moeilijk), schakelt hakerig en stottert met doorschakelen, de eerste en tweede versnelling dat is een ramp en hoor je soms een klap en dat gaat met horten en stoten. Dat is ook soms met de versnellingen. Soms kan je gas geven en je toerenteller schiet omhoog maar dan gebeurt er gewoon niets. Schakelen duurt steeds langer. Dit al na 36k km. Gelukkig nog garantie vanuit VW anders denk ik dat dit een hele dure grap gaat worden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:22
Laten we beginnen met goed nieuws, ik heb in augustus een e-golf mogen bestellen en deze kan ik eind volgende week ophalen. Kijk er erg naar uit want is een mooie upgrade vanaf mijn huidige Polo. Gisteren kreeg ik het telefoontje van de dealer en de afspraak is gemaakt voor de aflevering. Harstikke leuk.

Nou vroeg ik aan de beste of de richtingaanwijzer 4x ipv 3x kan knipperen als ik een tikje geef. Kan niet volgens hem, 1x of 3x. Raar verhaal maar misschien dat dit e-golf specifiek is?
Daarnaast zou ik graag de badge op de achterklep willen laten verwijderen maar ook dit mag niet. Iemand enig idee of beide antwoorden kloppen? Bij mijn Polo is dat allemaal netjes gedaan 2 jaar geleden.

• GerCor

GerCor

Electromonkey schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:02:
Laten we beginnen met goed nieuws, ik heb in augustus een e-golf mogen bestellen en deze kan ik eind volgende week ophalen. Kijk er erg naar uit want is een mooie upgrade vanaf mijn huidige Polo. Gisteren kreeg ik het telefoontje van de dealer en de afspraak is gemaakt voor de aflevering. Harstikke leuk.

Nou vroeg ik aan de beste of de richtingaanwijzer 4x ipv 3x kan knipperen als ik een tikje geef. Kan niet volgens hem, 1x of 3x. Raar verhaal maar misschien dat dit e-golf specifiek is?
Daarnaast zou ik graag de badge op de achterklep willen laten verwijderen maar ook dit mag niet. Iemand enig idee of beide antwoorden kloppen? Bij mijn Polo is dat allemaal netjes gedaan 2 jaar geleden.
Beide kloppen niet.

EDIT:
1. waarom zou de bagde verwijderen niet mogen? Van wie is die auto?
2. 4 x knipperen? Handige Harry's passen dat zo voor je aan. Hier even melden: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 13-10-2018 12:15 ]

• Dennisdn
Electromonkey schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:02:

VW-dealers mogen zelf niets doen in de VAGCOM. Dus dat klopt enigzins. Ze doen ook net of het niet bestaat.
Maar dat van de badge kan ik niet thuis brengen. Gewoon zelf een hete phone erop en wat stickerremover en in 2 minuten zijn ze eraf.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:02

DarkSide

theres no place like ::1

Er zijn auto's waar de optie zonder type en motorisering beschikbaar is als optie (bv Golf 1.0 TSI)
En er zijn auto's waar die optie er niet is (Golf 1.5 130pk).

Mijn dealer gaf aan dit gewoon op de offerte te plaatsten. Verwijderen badges : 0,-
Dan wordt het verwijderd bij de poetsbeurt.
Dit is wat ik dan ook heb aangegeven. Benieuwd wat er straks geleverd word.

Officieel doen ze idd niets met Vagcom. Maar daarbij zijn sommige dealers ook wel moeilijk.
Mijn skoda had de MFD in engels (NL was nog niet beschikbaar) En paar maanden later wel.
Gevraagd of ze dit wouden regelen. En dat kon niet. Moest een nieuwe auto kopen :-)
Dus zelf maar de CD vanaf skoda forum gedownload en geflashed.

Voor deze laatste zaken idd gewoon even langs de "handige harry's" gaan. Die kunnen nog meer voor je aanpassen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Dennisdn
Op de 1.5 150pk had ik de optie wel. En aangevinkt. Alleen hadden ze alsnog de letters Golf laten staan die ik er weer af kon gaan halen.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 15:23
De 1.5 130pk is de enige met de "BlueMotion" technologie en dat moet er natuurlijk op he :)

Online kon ik dit ook niet aanvinken zonder badges. Maar staat bij mij ook op de offerte, handmatig erbij gezet door de dealer. Die halen ze achteraf voor me eraf voor 0 euro.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Dennisdn schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:10:
[...]

VW-dealers mogen zelf niets doen in de VAGCOM. Dus dat klopt enigzins. Ze doen ook net of het niet bestaat.
Maar dat van de badge kan ik niet thuis brengen. Gewoon zelf een hete phone erop en wat stickerremover en in 2 minuten zijn ze eraf.
Tuurlijk doen ze alsof, ze weten het dondersgoed. Iets met consequenties van PON.
Maar JA, ze gebruiken het wel degelijk.

Ligt eraan wie je kent denk ik, bij nieuwe mensen gaan ze er inderdaad niet te koop mee lopen en bloed de neus :+
Denk ook wel stukje zelfbescherming, als ik wel eens hoor hoe dingen verneukt zijn door VCDS...

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-11 12:46

iichel

Gazoooo

'mijn' dealer heeft een paar jongens rondlopen die met VCDS meer kunnen dan met ODIS. Maar dat doen ze ook wel in enige geheimzinnigheid gehuld, voornamelijk omdat PON er geen fan van is. En dat is niet alleen het aanpassen van coderingen en functies aanzetten maar ook gewoon storingen uitlezen en kalibraties doen.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Dennisdn
Famous schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:25:
[...]

Tuurlijk doen ze alsof, ze weten het dondersgoed. Iets met consequenties van PON.
Maar JA, ze gebruiken het wel degelijk.

Ligt eraan wie je kent denk ik, bij nieuwe mensen gaan ze er inderdaad niet te koop mee lopen en bloed de neus :+
Denk ook wel stukje zelfbescherming, als ik wel eens hoor hoe dingen verneukt zijn door VCDS...
Dat laatste inderdaad. Toen ik destijds wat op de Golf6 wilde laten aanpassen gaf de dealer aan dat het voor hun erg link is. Want als het mis gaat en de garantie wordt ongeldig verklaard zal de consument de dealer aansprakelijk stellen.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:22
Dennisdn schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:10:
[...]

VW-dealers mogen zelf niets doen in de VAGCOM. Dus dat klopt enigzins. Ze doen ook net of het niet
DarkSide schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:15:

Voor deze laatste zaken idd gewoon even langs de "handige harry's" gaan. Die kunnen nog meer voor je aanpassen.
Bedankt voor de reacties :) .
Ik snap het in dit geval dan wel van de dealer, kent mij verder niet. Dit keer moest ik via Leaseplan bij een bepaalde dealer bestellen, vorig keer was het hier in de buurt waar ik al wat jaartjes kom. Ik ga zelf aan de slag met de lettertjes eraf te halen en het knipperen kan ik mee leven (voorlopig >:) )

• GerCor

GerCor

Electromonkey schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:06:
Bedankt voor de reacties :) .
Ik snap het in dit geval dan wel van de dealer, kent mij verder niet. Dit keer moest ik via Leaseplan bij een bepaalde dealer bestellen, vorig keer was het hier in de buurt waar ik al wat jaartjes kom. Ik ga zelf aan de slag met de lettertjes eraf te halen en het knipperen kan ik mee leven (voorlopig >:) )
Mijn servicepunt van Volkswagen zegt ook alles wel te kunnen maar geven wel het advies het ergens anders te laten doen. Onder het mom van: veel goedkoper voor jou dan wanneer wij het voor je doen.

Kijk, die aanpassingen met VDCS is natuurlijk flauwekul dat dealers dat niet willen of kunnen omdat het problemen zou kunnen opleveren en zij dan aansprakelijk worden gesteld. Het is gewoon software. Jouw richtingaanwijzers knipperen standaard 3 keer en als je dat met VCDS laat aanpassen knipperen ze, zoals jij dat wilt, 4 keer.

Daarnaast zijn er nog veel meer leuke dingen die je kunt laten aanpassen. Ik weet niet of een Golf 7 (GTE) tegenwoordig wordt geleverd met Coming Home maar dat is toch wel een 'Must Have'.

Hoe zie ik dat, simpel uitgelegd? Je gaat naar een handige Harry, zoals een @Rainesh waar ik mijn auto heb laten aanpassen en dan staat er, nogmaals simpel uitgelegd in de software: CH = NEE en dan maakt @Rainesh er van: CH = JA.

Ik ben superblij met alle aanpassingen die @Rainesh heeft aangebracht (wel een stuk of 10) en zou ook niet zonder willen.

Dus wat dat aangaat: FUCK de VW dealers.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GerCor Het zeggen dat 't onzin is dat een dealer dat niet voor je wil doen is niet zo zwart/wit als dat je 't nú stelt. Dealers zitten met een verantwoording naar VW en PON én de garantie op de zaken welke ze aanpassen. Het simpel "omflippen" van wat bitjes in de software kan helemaal verkeerd uitpakken als de tool waarmee dat gebeurd niet goed is óf simpelweg verkeerd gebruikt wordt.

VCDS is géén door VW / VAG geleverde tool maar een stuk gereedschap van een third party (Ross-Tech) en is bij de officiële dealers ook niet in gebruik. Het gaat wat ver om te zeggen dat het een uit de hand gelopen hobby tool is maar.... Zó is 't wel ontstaan.
VW / VAG dealers gebruiken ODIS wat vanuit de fabriek aangeleverd wordt en waarbij de monteur een vrij beperkte set aan mogelijkheden krijgt tot aanpassen terwijl VCDS een vrijwel volledige view heeft op de on-board software en alle bitjes kán omzetten.

Je kunt het een beetje zien als een editor waarmee je een website aanpast. De tool waarmee de site gemaakt is laat je van alles simpel aanpassen vanuit de GUI en voert de wijzigingen dan uniform door. Ga je de site aanpassen met Notepad dan kán dat goed uitpakken maar .....

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 14-10-2018 14:02 ]

• Ankona
En hoe zit het met onderhoud? Als je je auto terug krijgt, zijn al je tweaks dan weer weg omdat de garage er een standaard image overheen gezet heeft als firmware update?

alles kan off-topic

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ankona schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:22:
En hoe zit het met onderhoud? Als je je auto terug krijgt, zijn al je tweaks dan weer weg omdat de garage er een standaard image overheen gezet heeft als firmware update?
Ik heb 't pas één keer meegemaakt dat er een aanpassing "weg" was nadat m'n auto bij de dealer was geweest voor onderhoud maar dat was doordat de complete Discover Pro Unit vervangen moest worden in verband met GPS-Fix issues. VIM (Video in Motion) hadden ze niet teruggezet :D

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

wimmel_1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 12:36:
@GerCor Het zeggen dat 't onzin is dat een dealer dat niet voor je wil doen is niet zo zwart/wit als dat je 't nú stelt. Dealers zitten met een verantwoording naar VW en PON én de garantie op de zaken welke ze aanpassen. Het simpel "omflippen" van wat bitjes in de software kan helemaal verkeerd uitpakken als de tool waarmee dat gebeurd niet goed is óf simpelweg verkeerd gebruikt wordt.

VCDS is géén door VW / VAG geleverde tool maar een stuk gereedschap van een third party (Ross-Tech) en is bij de officiële dealers ook niet in gebruik. Het gaat wat ver om te zeggen dat het een uit de hand gelopen hobby tool is maar.... Zó is 't wel ontstaan.
VW / VAG dealers gebruiken ODIS wat vanuit de fabriek aangeleverd wordt en waarbij de monteur een vrij beperkte set aan mogelijkheden krijgt tot aanpassen terwijl VCDS een vrijwel volledige view heeft op de on-board software en alle bitjes kán omzetten.

Je kunt het een beetje zien als een editor waarmee je een website aanpast. De tool waarmee de site gemaakt is laat je van alles simpel aanpassen vanuit de GUI en voert de wijzigingen dan uniform door. Ga je de site aanpassen met Notepad dan kán dat goed uitpakken maar .....
Er is niks wat vcds kan dat odis niet kan. Alleen is het met vcds in handige gui gegoten zodat je weinig kan verklooien en zodat 90% van de vcds specialisten er iets mee kunnen. Kwestie van gewoon vinkjes aan en uitzetten.

In odis moet je echt de longcoding zonder hulp in geven

D
Ankona schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:22:
Nah, je upgrade de firmware. In meeste gevallen blijft die na flashen van firmware, de huidige config behouden. Zijn 2 afzonderlijke dingen.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
Recent is er zoals een aantal van jullie misschien al hadden gezien een reclamecampagne van verzekeringsmaatschappij Zekur aan de gang waarbij ze een aantal zaken noemen waar ze niet van houden.

Gaat dan om dingen zoals bumperkleven, dubbelparkeren, opgewonden standjes in het verkeer etc. gericht op dat hun (goedkope) autoverzekering alleen bedoeld is voor verantwoorde chauffeurs. Bij een van de shots worden ook 'linksrijders' genoemd als iets wat ze niet appreciëren, en tonen daar de onderstaande auto bij:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1945/45313971991_310877ba85_c.jpg

Als trotse eigenaar van een SUPER-Scirocco :+ vond ik dat natuurlijk wel amusant, en bij deze dus het bijbehorende plaatje waarvoor ik vandaag eindelijk een keer de gelegenheid had om te schieten.

Saillant detail, het getoonde kenteken staat niet in de RDW database, zal dus geshopt zijn om voor de hand liggende redenen.

• Dennisdn
Weemism schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:01:
Recent is er zoals een aantal van jullie misschien al hadden gezien een reclamecampagne van verzekeringsmaatschappij Zekur aan de gang waarbij ze een aantal zaken noemen waar ze niet van houden.

Bij een van de shots worden ook 'linksrijders' genoemd als iets wat ze niet appreciëren, en tonen daar onderstaande auto bij:

[Afbeelding]

Als trotse eigenaar van een SUPER-Scirocco :+ vond ik dat natuurlijk wel amusant, en bij deze dus het bijbehorende plaatje waarvoor ik vandaag eindelijk een keer de gelegenheid had om te schieten.

Saillant detail, het getoonde kenteken staat niet in de RDW database, zal dus geshopt zijn om voor de hand liggende redenen.
Nou, laatst heb ik Koos horen zeggen dat je links mag blijven als je verwacht binnen 10 seconden iemand te passeren.

“Zeg Koos, nou zagen we net....”

:)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Weemism Die EIKEL op foto is vast gewoon weer op zoek naar 't volgende slachtoffer wat op z'n voorbumper gaat kleven? :+

@Dennisdn Ik rijd vaker rechts mensen voorbij dan dat ik links in-haal .... En dan rijd ik écht niet te snel/hard volgens de ter plekke geldende Max. snelheid.

[ Voor 42% gewijzigd door Will_M op 14-10-2018 17:24 ]

• Dennisdn
wimmel_1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:22:
@Weemism Die EIKEL op foto is vast gewoon weer op zoek naar 't volgende slachtoffer wat op z'n voorbumper gaat kleven? :+

@Dennisdn Ik rijd vaker rechts mensen voorbij dan dat ik links in-haal .... En dan rijd ik écht niet te snel/hard volgens de ter plekke geldende Max. snelheid.
Tja, ik moet het ook vaak doen. Daarom is het zo oneerlijk dat links hangen goedkoper is als rechts inhalen.

Nu het er toch over gaat.... ook de pleuris voor alle truckers die het inhaalverbod negeren. Daar lijkt al helemaal niet op gehandhaafd te worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 14-10-2018 17:29 ]

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-11 12:57
Even een vraag hierover ik heb ook een GTE. Zet jij hem als je parkeert alleen in de P stand of trek je ook je handrem aan? Ik ken iemand die ook veel problemen had met zijn DSG en die zette bij het parkeren de DSG in de P stand en dan rolt hij nog iets naar voren en hoor je een bonk en dan stopt hij. Sinds hij dat niet meer doet en de wagen in de P stand zet en de handrem aantrekt bij parkeren heeft hij geen problemen meer. Ik trok altijd al mijn handrem aan als ik mijn GTE in de P stand zette en zelf nooit een probleem gehad met de DSG.
itsalex schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:12:
Het gaat goed zo, weer hoop gezeur met mijn DSG bak in mijn GTE. Als die koud is dan voel ik de bak hangen in zijn versnellingen (schakelt heel moeizaam door, ook handmatig gaat het zo moeilijk), schakelt hakerig en stottert met doorschakelen, de eerste en tweede versnelling dat is een ramp en hoor je soms een klap en dat gaat met horten en stoten. Dat is ook soms met de versnellingen. Soms kan je gas geven en je toerenteller schiet omhoog maar dan gebeurt er gewoon niets. Schakelen duurt steeds langer. Dit al na 36k km. Gelukkig nog garantie vanuit VW anders denk ik dat dit een hele dure grap gaat worden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

inbedrijf schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:46:
Even een vraag hierover ik heb ook een GTE. Zet jij hem als je parkeert alleen in de P stand of trek je ook je handrem aan? Ik ken iemand die ook veel problemen had met zijn DSG en die zette bij het parkeren de DSG in de P stand en dan rolt hij nog iets naar voren en hoor je een bonk en dan stopt hij. Sinds hij dat niet meer doet en de wagen in de P stand zet en de handrem aantrekt bij parkeren heeft hij geen problemen meer. Ik trok altijd al mijn handrem aan als ik mijn GTE in de P stand zette en zelf nooit een probleem gehad met de DSG.

[...]
Heeft zo'n GTE nog een "hand-rem"? Dat ding heeft toch gewoon een "auto-hold" functie en een parkeerrem waarbij je overal met je tengels vanaf kunt blijven als je gewoon je gordel in-klikt als je weg wil rijden en de auto weer in de parkeerstand staat als je de gordel als bestuurder los klikt bij stilstand?

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:51
Mijn Golf 7 heeft een aantal parkeersensoren op de voor- en achterkant, erg handig! Soms zit er achter de auto hoog gras of een klein bosje, waardoor ik verder kan rijden dan de auto eigenlijk zou willen. Wanneer ik toch iets verder rijd (om in het gras te staan) grijpt hij af en toe zelf in, wat logisch is. Die van mij maakt daar echter een hard krakend mechanisch geluid bij, de eerste keer schrok ik me kapot... Is dat normaal? Ik zou verwachten dat enkel de remmen even voor me zouden worden ingedrukt, maar dit klinkt alsof je probeert te schakelen zonder koppeling in te drukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Uffeltje op 14-10-2018 18:01 ]

YouTube

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56
GerCor schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:26:
[...]

Mijn servicepunt van Volkswagen zegt ook alles wel te kunnen maar geven wel het advies het ergens anders te laten doen. Onder het mom van: veel goedkoper voor jou dan wanneer wij het voor je doen.

Kijk, die aanpassingen met VDCS is natuurlijk flauwekul dat dealers dat niet willen of kunnen omdat het problemen zou kunnen opleveren en zij dan aansprakelijk worden gesteld. Het is gewoon software. Jouw richtingaanwijzers knipperen standaard 3 keer en als je dat met VCDS laat aanpassen knipperen ze, zoals jij dat wilt, 4 keer.

Daarnaast zijn er nog veel meer leuke dingen die je kunt laten aanpassen. Ik weet niet of een Golf 7 (GTE) tegenwoordig wordt geleverd met Coming Home maar dat is toch wel een 'Must Have'.

Hoe zie ik dat, simpel uitgelegd? Je gaat naar een handige Harry, zoals een @Rainesh waar ik mijn auto heb laten aanpassen en dan staat er, nogmaals simpel uitgelegd in de software: CH = NEE en dan maakt @Rainesh er van: CH = JA.

Ik ben superblij met alle aanpassingen die @Rainesh heeft aangebracht (wel een stuk of 10) en zou ook niet zonder willen.

Dus wat dat aangaat: FUCK de VW dealers.
De dealer(s) zijn soms echt incompetent. Kwam ik op het einde van de zomer af met een probleempje dat de 2.0TDI in de Passat er soms lang over doet om koud te starten. Gaf ik een mooi overzicht van wanneer het probleem zich presenteert en onder welke condities.
Geef ik ook aan dat het hoogstwaarschijnlijk aan de VVT (variabele kleptiming) solenoide ligt.
(ik ken best wel wat van techniek, zoals sommigen hier misschien wel weten, en kwam in combinatie met het uitlezen van de wagen tot deze conclusie)

Kom ik de wagen ophalen: Was er niets te vinden volgens de receptiebediende. Even de monteur er bij halen, vraag ik hem of hij de VVT solenoide gecontroleerd heeft. Heeft die niet gedaan, de monteur beweerd bij hoog en laag dat er geen VVT op die motor zit (EA288 CRLB). Ik blijf bij mijn standpunt dat die VVT er zeer zeker op zit. Uiteindelijk gaat de monteur toch eens in zijn documentatie zien: uiteraard blijkt dat die VVT er wel in zit. 8)7

Dus wat expliciet op voorhand gevraagd was om te checken (VVT solenoid) is niet gecheckt. En het, weliswaar kleine, probleem is niet verholpen geweest.

Ondertussen tikt de leasetoko 200 euro af voor totaal-niets-relevants te doen. Nu kan ik met dit verhaal naar de leasetoko gaan, maar dan loop ik de kans dat ze die schrappen uit hun lijst. Dan kan ik (veel) verder naar de volgende dealer gaan voor onderhoud. :/

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:46
AndRo555 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:07:
[...]

De dealer(s) zijn soms echt incompetent. Kwam ik op het einde van de zomer af met een probleempje dat de 2.0TDI in de Passat er soms lang over doet om koud te starten. Gaf ik een mooi overzicht van wanneer het probleem zich presenteert en onder welke condities.
Geef ik ook aan dat het hoogstwaarschijnlijk aan de VVT (variabele kleptiming) solenoide ligt.
(ik ken best wel wat van techniek, zoals sommigen hier misschien wel weten, en kwam in combinatie met het uitlezen van de wagen tot deze conclusie)

Kom ik de wagen ophalen: Was er niets te vinden volgens de receptiebediende. Even de monteur er bij halen, vraag ik hem of hij de VVT solenoide gecontroleerd heeft. Heeft die niet gedaan, de monteur beweerd bij hoog en laag dat er geen VVT op die motor zit (EA288 CRLB). Ik blijf bij mijn standpunt dat die VVT er zeer zeker op zit. Uiteindelijk gaat de monteur toch eens in zijn documentatie zien: uiteraard blijkt dat die VVT er wel in zit. 8)7

Dus wat expliciet op voorhand gevraagd was om te checken (VVT solenoid) is niet gecheckt. En het, weliswaar kleine, probleem is niet verholpen geweest.

Ondertussen tikt de leasetoko 200 euro af voor totaal-niets-relevants te doen. Nu kan ik met dit verhaal naar de leasetoko gaan, maar dan loop ik de kans dat ze die schrappen uit hun lijst. Dan kan ik (veel) verder naar de volgende dealer gaan voor onderhoud. :/
Is dit in koude temperaturen? Dus zo rond ongeveer onder de 15-10 graden? Mijn Golf 7 2.0 TDI heeft hier ook last van en het gebeurt maar 1x: bij een koude start. Ik dacht dat het aan de batterij lag maar dit is dus (misschien) niet het geval?
Ik kon overigens niks op het internet vinden hierover

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-11 21:18
Uffeltje schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 18:00:
Mijn Golf 7 heeft een aantal parkeersensoren op de voor- en achterkant, erg handig! Soms zit er achter de auto hoog gras of een klein bosje, waardoor ik verder kan rijden dan de auto eigenlijk zou willen. Wanneer ik toch iets verder rijd (om in het gras te staan) grijpt hij af en toe zelf in, wat logisch is. Die van mij maakt daar echter een hard krakend mechanisch geluid bij, de eerste keer schrok ik me kapot... Is dat normaal? Ik zou verwachten dat enkel de remmen even voor me zouden worden ingedrukt, maar dit klinkt alsof je probeert te schakelen zonder koppeling in te drukken.
Is normaal, is je abs die ingrijpt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
Het geluid dat je beschrijft hoor ik volgens mij ook wel eens bij optrekken vanuit stilstand en direct weer afremmen door de ACC. Fraai klinkt het niet maar ik hou het er maar op dat het zo hoort :+.

• AndRo555
Tolga07 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:03:
[...]

Is dit in koude temperaturen? Dus zo rond ongeveer onder de 15-10 graden? Mijn Golf 7 2.0 TDI heeft hier ook last van en het gebeurt maar 1x: bij een koude start. Ik dacht dat het aan de batterij lag maar dit is dus (misschien) niet het geval?
Ik kon overigens niks op het internet vinden hierover
Is volgens mij niet gerelateerd aan de temperatuur. Gebeurt enkel als de auto lang stil staat (7-8h of meer). Dus de motor is in die zin niet op bedrijfstemperatuur. Maar dan gebeurt het ook niet altijd random.

Ik denk dat de VVT solenoide traag olie lekt langs een van zijn "vanes" wat maakt dat die uit sync staat naar een tijd. Dat dit random gebeurt is op zich niet onwaarschijnlijk want die vanes (3 zijn het er) draaien rond. Afhankelijk van op welke exacte positie de motor stopt is er genoeg (zwaarte) kracht om deze te doen lekken/bewegen.

Komt zo goed als 1 op 1 overeen met het volgende:
https://www.youtube.com/watch?v=DXvHdmq0reA

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AndRo555 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:54:
[...]

Is volgens mij niet gerelateerd aan de temperatuur. Gebeurt enkel als de auto lang stil staat (7-8h of meer). Dus de motor is in die zin niet op bedrijfstemperatuur. Maar dan gebeurt het ook niet altijd random.

Ik denk dat de VVT solenoide traag olie lekt langs een van zijn "vanes" wat maakt dat die uit sync staat naar een tijd. Dat dit random gebeurt is op zich niet onwaarschijnlijk want die vanes (3 zijn het er) draaien rond. Afhankelijk van op welke exacte positie de motor stopt is er genoeg (zwaarte) kracht om deze te doen lekken/bewegen.

Komt zo goed als 1 op 1 overeen met het volgende:
https://www.youtube.com/watch?v=DXvHdmq0reA
Ik heb daar met m'n 2.0 TDi ook al wel eens wat over gezeurd en er wordt niks aan gedaan :)

Ik kan 't overigens niet relateren aan een tijd dat m'n auto ooit stil staat, de ene keer gebeurd 't na een dag, de andere keer pas na meerdere dagen.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:46
wimmel_1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:59:
[...]

Ik heb daar met m'n 2.0 TDi ook al wel eens wat over gezeurd en er wordt niks aan gedaan :)

Ik kan 't overigens niet relateren aan een tijd dat m'n auto ooit stil staat, de ene keer gebeurd 't na een dag, de andere keer pas na meerdere dagen.
Heb hetzelfde: Bij warmere temperaturen komt het veel minder voor (bijna nooit) maar als het iets kouder wordt is het wel bijna elke keer raak bij een koude start.

• inbedrijf
Auto hold functie heeft hij ook, persoonlijk vind ik die heel irritant. Vooral omdat je als je wilt wegrijden bij een stoplicht je dan meteen gas moet geven, terwijl voet van de rem hij ook gaat rollen. Maar dat is puur persoonlijk.
wimmel_1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:55:
[...]

Heeft zo'n GTE nog een "hand-rem"? Dat ding heeft toch gewoon een "auto-hold" functie en een parkeerrem waarbij je overal met je tengels vanaf kunt blijven als je gewoon je gordel in-klikt als je weg wil rijden en de auto weer in de parkeerstand staat als je de gordel als bestuurder los klikt bij stilstand?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

[...]
Een automaat kan je altijd beter op handrem zetten. In de p rolt de auto in de schakel vast wat niet goed is. Je auto staat dan vast in de automaat en dan staat er druk op de versnellingsbak of automaat wat niet goed is want dat zorgt voor slijtage en de p stand. Zet de auto op de rem ipv op de versnellingsbak of automaat.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Rainesh
inbedrijf schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:25:
Auto hold functie heeft hij ook, persoonlijk vind ik die heel irritant. Vooral omdat je als je wilt wegrijden bij een stoplicht je dan meteen gas moet geven, terwijl voet van de rem hij ook gaat rollen. Maar dat is puur persoonlijk.

[...]
Ideale optie is het juist! Vooral even na wat getweak, gaat ie stuk vloeiender van af.

• inbedrijf
ik vroeg met dit af of jij dit ook deed omdat je constant problemen hebt met je DSG..... Ik weet dat het niet goed is voor de DSG als je het niet doet.
itsalex schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:21:
[...]

Een automaat kan je altijd beter op handrem zetten. In de p rolt de auto in de schakel vast wat niet goed is. Je auto staat dan vast in de automaat en dan staat er druk op de versnellingsbak of automaat wat niet goed is want dat zorgt voor slijtage en de p stand. Zet de auto op de rem ipv op de versnellingsbak of automaat.

• inbedrijf
Van de 5 keer dat ik het gebruikt hebt vond ik het net niet prettig.. Hill assist hebt ik ook vind ik prima. Ik rijdt standaard in de B stand oftewel ik regenereer remmende, hierdoor hoef ik praktisch mijn rem niet meer aan te rakken, wat ik heel relax vind rijden. Maar die auto hold kan ik gewoon niet aan wennen. Voornamelijk omdat hij zo wisselent reageert. Maar ieder zijn ding :D
Rainesh schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:23:
[...]

Ideale optie is het juist! Vooral even na wat getweak, gaat ie stuk vloeiender van af.

• Rainesh
inbedrijf schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:34:
Van de 5 keer dat ik het gebruikt hebt vond ik het net niet prettig.. Hill assist hebt ik ook vind ik prima. Ik rijdt standaard in de B stand oftewel ik regenereer remmende, hierdoor hoef ik praktisch mijn rem niet meer aan te rakken, wat ik heel relax vind rijden. Maar die auto hold kan ik gewoon niet aan wennen. Voornamelijk omdat hij zo wisselent reageert. Maar ieder zijn ding :D

[...]
keertje aanpassen?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

inbedrijf schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 21:25:

[...]
Bizar als ik op autohold staat kan ik gewoon met voeten van de pedalen en blijft wagen gewoon stil staan met de gewone remmen. Bij vetrekken gewoon vertrekken als normaal, de remmen lossen uitzichzelf als je wagen in beweging komt. Duurt het stilstaan langer dan 5 minuten, dan springgt handrem op. Manuele bak.

Bij de bmw als je van rem komt, heb je 2 seconden rijd vooraleer die rem lost en begint te rollen.

[...]
Die klonk is normaal, p is niet meer dan pennetje die in schijf klikt waarin 5tal inkepingen zijn. Aan gezien dat er meer schijf als inkepingen zijn, is de kans groot dat het pennetje niet over een gaatje staat en dan moet die beetje verollen er die erin gaat.

Wat op steile bergop niet aan te raden is, pennetje is wel best fragiel....

Gewoon handrem op en dzn in park. Ook al staat die in 50 percent toch niet echt in park...

[ Voor 25% gewijzigd door SadisticPanda op 14-10-2018 22:50 ]

• jackzonztyl
Mooie configuratie!

WLTP keuring, vertragingen etc.

En het feit dat mijn LM geen auto wilt uitleveren in december en ik daarom ook moet wachten als de auto toch eerder komt bij de dealer.

Mijn bestelling:
Golf highline 1.0 DSG
White Silver
Executive pakket,
Dynaudio upgrade

That's it
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:04:
[...]

Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI 150PK DSG Highline Business R-line
- Pure White
- Bestuurdersassistentiepakket Plus
- Keyless Acces
- Achteruitrijcamera
- Winterpakket
- Rijprofielinstelling
- Model- en motoraanduiding op achterklep laten vervallen
- Vaste trekhaak

Moet hier verplicht wit of zilver rijden, zilver kan niet in deze uitvoering, white silver twijfelde ik over, dus maar wit gedaan.
Wat is jouw config dan? Hebben ze ook een reden verteld dan waarom je zo lang moet wachten?

• Rainesh
Gisteren direct TPMS retrofit afgemaakt :) Maat van mij doet altijd het inbouwwerk en ik het codeerwerk. Was zo gedaan, kleine 2 uurtjes. Kan eigenlijk veel sneller.

Dit is dus eigenlijk mogelijk op bijna alle VAG auto's. Op de golf 7, tiguan, passat etc kan het sowieso.

Wel een gave optie! Heb ook gelijk een 2e set nieuwe sensoren kunnen scoren voor de 19inch velgen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CtWqXWVf95lgbRzC7FNgBdnc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SKiEcAnwYD2adfkamQN5zT7S/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6lkGUjP3vaLnX4e7jveGX0LO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oiqOex3MM14vh7kua3L3rzZ6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C50ap5zFeFgQOx3dH4yMeWoK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/19OURxXN4NLgihKOXx0BZnlH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yWt3Zob327QaOQOaPKx2zBAs/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5sj0YyRikCaTr1yugnYDgUXs/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nRRi7I5QbA1mPoN3zAAdKFsx/full.jpg

Voorlopig geen retrofits meer, kan ook weinig bedenken. Lane assist moet ik even uitstellen want een voorruit is erg duur en ik moet het allemaal zeker weten.

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 15-10-2018 14:57 ]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:20
@Rainesh sjiek hoor! Geen retrofits meer kunnen bedenken? Dan wordt het dus weer tijd om te gaan kijken naar een andere auto hé :P

• Rainesh
Scrtz schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:00:
@Rainesh sjiek hoor! Geen retrofits meer kunnen bedenken? Dan wordt het dus weer tijd om te gaan kijken naar een andere auto hé :P
Kun jij dan mijn vrouw overtuigen dat het tijd is voor een andere auto :9 :+

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:37

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Scrtz schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:00:
Of naar de stofzuiger-mod :P
(zoals ik al in het Audi topic poste net :P )

www.google.nl

• Scrtz
Rainesh schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:02:
[...]

Ach zo'n a4 station is wel handig toch, of een A5, leuke restwaarde! :D :D :D

En idd @MisteRMeesteR onze Rainesh die altijd advies geeft over hoe te poetsen en dan zo'n op z'n Belgisch 'VUILBAK' tonen op foto's? NOT DONE

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 17:20
Voorlopige leverdatum ontvangen van de leasemaatschappij voor mn Golf Variant: 2 januari 2019.

Begin september bestelling doorgegeven, dus toch uiteindelijk zo'n bijna 4 mnd wachten.

Leeg - Sinds 20180907

• Rainesh
Scrtz schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:23:
[...]

Ach zo'n a4 station is wel handig toch, of een A5, leuke restwaarde! :D :D :D

En idd @MisteRMeesteR onze Rainesh die altijd advies geeft over hoe te poetsen en dan zo'n op z'n Belgisch 'VUILBAK' tonen op foto's? NOT DONE
A5 Sportback! Maar de nieuwe Q3 is ook erg mooi, alleen volgens mij echt heeeeel duur.

Jaja, ik ga binnenkort mn auto ff schoonmaken. Stofzuigertje doorheen en dan klaar :)

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
@Rainesh Slightly off topic, maar het valt me op dat de druk op je foto's ingesteld staat op 2,4 bar op de voorbanden en 2,3 op de achterbanden. Ik kan het nu niet controleren, ook niet wat aan de binnenzijde van de tankdop daarover staat aangegeven, maar bij mij is dat in mijn herinnering juist omgekeerd, dus de lagere druk (2,2 bar) op de voorbanden, en de hogere druk (2,4 bar) op de achterbanden.

Kan dit idd per auto verschillen? Was zelf ook altijd in de veronderstelling dat vanwege het gewicht van de motor de voorbanden méér druk zouden moeten hebben. Maar dat is bij mij dus niet het geval, tenzij ik me dus al tijden vergis vanuit m'n herinnering.

• Rainesh
Weemism schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:07:
@Rainesh Slightly off topic, maar het valt me op dat de druk op je foto's ingesteld staat op 2,4 bar op de voorbanden en 2,3 op de achterbanden. Ik kan het nu niet controleren, ook niet wat aan de binnenzijde van de tankdop daarover staat aangegeven, maar bij mij is dat in mijn herinnering juist omgekeerd, dus de lagere druk (2,2 bar) op de voorbanden, en de hogere druk (2,4 bar) op de achterbanden.

Kan dit idd per auto verschillen, want was zelf ook altijd in de veronderstelling dat vanwege het gewicht van de motor de voorbanden méér druk zouden moeten hebben. Maar dat is bij mij dus niet het geval, tenzij ik me dus al tijden vergis vanuit m'n herinnering.
Vond ik ook vreemd, maar zo staat het op mijn sticker. Sterker nog......staat ook dat ik voorin 2,7 en 2,5 achter moet hebben. Had ik gisteren even gedaan....man mn stuur ging alle kanten op bij een lasnaad op de snelweg.

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:59:
[...]

Vond ik ook vreemd, maar zo staat het op mijn sticker. Sterker nog......staat ook dat ik voorin 2,7 en 2,5 achter moet hebben. Had ik gisteren even gedaan....man mn stuur ging alle kanten op bij een lasnaad op de snelweg.
Lasnaad niet de bodemplaat geraakt? _O-

Verwijderd

jackzonztyl schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:58:
Mooie configuratie!

WLTP keuring, vertragingen etc.

En het feit dat mijn LM geen auto wilt uitleveren in december en ik daarom ook moet wachten als de auto toch eerder komt bij de dealer.

Mijn bestelling:
Golf highline 1.0 DSG
White Silver
Executive pakket,
Dynaudio upgrade

That's it

[...]
Ook een mooie config!
Heeft de highline standaard het AID?
Dynaudio stond ook op mijn lijstje maar moet verplicht een volwaardig reservewiel rijden, dus dat zou niet kunnen. Rijd nu een 308 en volgens mij is alles kwa geluid beter dan wat er in die 308 zit.
LM zou hier nog wel in december op kenteken zetten is mij verteld...maar goed die van mij staat toch in januari, dus dat haalt weinig uit.

• Scrtz
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:14:
[...]

Ook een mooie config!
Dynaudio stond ook op mijn lijstje maar moet verplicht een volwaardig reservewiel rijden, dus dat zou niet kunnen. Rijd nu een 308 en volgens mij is alles kwa geluid beter dan wat er in die 308 zit.
LM zou hier nog wel in december op kenteken zetten is mij verteld...maar goed die van mij staat toch in januari, dus dat haalt weinig uit.
Ach als je dat executive pakket hebt met 8 speakers rondom dan klinkt dat echt al meer als prima, iig een Golf 6 wel. IMO heb je niet heel veel meer nodig of het wordt weer té pauper als je dat volume eens wat omhoog krikt.

• Dennisdn
Scrtz schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

Ach als je dat executive pakket hebt met 8 speakers rondom dan klinkt dat echt al meer als prima, iig een Golf 6 wel. IMO heb je niet heel veel meer nodig of het wordt weer té pauper als je dat volume eens wat omhoog krikt.
Valt mee. Pauper kán wel. Maar als je de sub ook maar 1 tandje hoger zet dan gemiddeld trekt hij alles al zo uit verband dat je hem heel snel weer terug zet. Ik vind het de meerwaarde wel waard omdat het niet heel duur is. Maar had er persoonlijk meer van verwacht. Het is substantieel mooier en beter dan standaard, maar geen showyouresound-materiaal.

• GerCor

GerCor

[...]

Geen idee hoeveel speakers mijn SUPERGolf 7 heeft maar mijn zoon neem mijn auto wel eens mee naar zijn vrienden. Ik heb zo het idee dat ze aan de equaliserinstellingen hebben zitten pielen en euh, helemaal niet onverdienstelijk. Meer dan prima geluid. Wel zo afstellen dat ik als bestuurder niet kan horen uit welke hoek de muziek komt, je zit als het ware in het midden. _/-\o_

• Scrtz
GerCor schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:57:
[...]

Geen idee hoeveel speakers mijn SUPERGolf 7 heeft maar mijn zoon neem mijn auto wel eens mee naar zijn vrienden. Ik heb zo het idee dat ze aan de equaliserinstellingen hebben zitten pielen en euh, helemaal niet onverdienstelijk. Meer dan prima geluid. Wel zo afstellen dat ik als bestuurder niet kan horen uit welke hoek de muziek komt, je zit als het ware in het midden. _/-\o_
Ik zet de balans wel eens wat meer naar achter toe zodat het geluid 50/50 is als ik medepassagiers hebben, aangezien het geluid achter nogal zachtjes staat tov voor maar dat klinkt echt nergens naar imo :P snel terug zetten daarna!

Verwijderd

[...]

@Scrtz Ik heb niet de pro, heb de gewone discover, als ik de pro nam moet ik gaan bijbetalen en dat had ik er niet voor over.
Fout gelezen en zie dat de pro ook niks veranderd aan de speakers zo te lezen.
Maar volgens mij kan het iig niet veel slechter dan in mn huidige peugeot....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2018 15:29 ]

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:59:
[...]

Ik zet de balans wel eens wat meer naar achter toe zodat het geluid 50/50 is als ik medepassagiers hebben, aangezien het geluid achter nogal zachtjes staat tov voor maar dat klinkt echt nergens naar imo :P snel terug zetten daarna!
Klopt. Maar zoals geschreven, de vrienden van mijn zoon of misschien hijzelf wel, hebben de instellingen aangepast en het klinkt meer dan prima. Zolang het geluid maar op mij als bestuurder staat afgesteld. Mijn passagiers 'kunnen de boom in' wat dat betreft. :+

• Dennisdn
Heeft iemand zich wel eens verdiept in de mogelijkheid om TV te kijken op een Discover Pro? Het zou wel moeten kunnen aangezien de handleiding erover spreekt. Kom op internet zelfs teksten tegen dat er een DVB-T tuner in zou moeten zitten. Dan zou je volgens mij Digitenne moeten kunnen ontvangen. Of als ik een beetje zit te mijmeren zou ik denken aan een mogeljkheid om via de aux en een verloopstekkertje een google-cast in de auto te hangen? Het zou wel leuk zijn om savonds en smorgens in de file gewoon het journaal te kijken enzo. Moest laatste tijdens de F1-race naar Schiphol toe en dan is het toch behelpen met een telefoon achter de schakelpook :)

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 15-10-2018 16:32 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dennisdn schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:31:
Heeft iemand zich wel eens verdiept in de mogelijkheid om TV te kijken op een Discover Pro? Het zou wel moeten kunnen aangezien de handleiding erover spreekt. Kom op internet zelfs teksten tegen dat er een DVB-T tuner in zou moeten zitten. Dan zou je volgens mij Digitenne moeten kunnen ontvangen. Of als ik een beetje zit te mijmeren zou ik denken aan een mogeljkheid om via de aux en een verloopstekkertje een google-cast in de auto te hangen? Het zou wel leuk zijn om savonds en smorgens in de file gewoon het journaal te kijken enzo. Moest laatste tijdens de F1-race naar Schiphol toe en dan is het toch behelpen met een telefoon achter de schakelpook :)
DVBT module is een aparte module. beetje vergelijkbaar met de oude BT modules van bluetooth maar ook mat fakra adapters voor de antenne.

Weinig extern op aan te sluiten, volkswagen is wel slimmer als dat door die dingen heel beperkt te maken..

Voor de functionaleit kan je beter je phone mirroren op je discover? Geen gelul en werk ook denk ik (Heb zelf geen discover pro dus nog niet echt gespeeld)

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Rainesh schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:02:
[...]

Stuur haar maar keer langs, zal ik mijn best doen :Y)

Zag vandaag weer eens een Arteon maar dat is de eerste VW die ik niet té hoog op de poten vind staan.
Hebben ze beter gedaan.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Dennisdn
azz_kikr schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:38:
[...]

Voor de functionaleit kan je beter je phone mirroren op je discover?
Dat zou het allermooiste zijn. Met iPhone lukt dat helaas niet. Maar als anderen het op een Android lukt om Ziggo-Go te mirroren ga ik gelijk een extra Android device halen :)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dennisdn schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Dat zou het allermooiste zijn. Met iPhone lukt dat helaas niet. Maar als anderen het op een Android lukt om Ziggo-Go te mirroren ga ik gelijk een extra Android device halen :)
denk dat @gercor ergens eens video gepost heeft van hoe mirror link te gebruiken.
Hier gaat het best goed. TV op Telefoon in houder, geluid uit de boxen...en dat op oude rns :D

[ Voor 11% gewijzigd door SadisticPanda op 15-10-2018 16:55 ]

• GerCor

GerCor

Dennisdn schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:45:
Gewoon even op YouTube zoeken, kom je een heel eind. Ik heb MirrorLink met een geschikt Android toestel getest en een collega van mij ook. Erg instabiel tijdens het autorijden en daarmee eigenlijk onbruikbaar. Wij laten het in ieder geval links liggen.

EDIT: Net even gekeken op 'Kaarten' op mijn PC. Mijn mond viel open, het knooppunt Joure is aangepast. Kom maar op met de oktober/november update voor de Discover Pro.

En, ik zat, als ik zat te kijken naar de satellietbeelden van Kaarten, te kijken naar beelden van minstens 20 jaar geleden van mijn straat. De eerste auto's van toen nog mijn buurjongens. Ik keek net weer en ja hoor, de zonnepanelen van de buurman en die van mij staan er nu netjes op. _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 15-10-2018 17:51 ]

• Dennisdn
GerCor schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:24:
[...]

Gewoon even op YouTube zoeken, kom je een heel eind. Ik heb MirrorLink met een geschikt Android toestel getest en een collega van mij ook. Erg instabiel tijdens het autorijden en daarmee eigenlijk onbruikbaar. Wij laten het in ieder geval links liggen.

EDIT: Net even gekeken op 'Kaarten' op mijn PC. Mijn mond viel open, het knooppunt Joure is aangepast. Kom maar op met de oktober/november update voor de Discover Pro.

En, ik zat, als ik zat te kijken naar de satellietbeelden van Kaarten, te kijken naar beelden van minstens 20 jaar geleden van mijn straat. De eerste auto's van toen nog mijn buurjongens. Ik keek net weer en ja hoor, de zonnepanelen van de buurman en die van mij staan er nu netjes op. _/-\o_
Ah, dan is mirrorlink geen optie voor mij.

Ik heb bij Google Maps juist een bijzondere. Ons appartementencomplex is van 2007 en Maps geeft daar nog een leeg grasveld weer. Terwijl het gebouw naast ons, van 2011 wél erop staat. Gevalletje verkeerd geplakt.

VW heeft wel een update nodig ja. Ben laatst bij Almere nog de verkeerde kant op gegaan omdat ze daar wat fly-overs omgewisseld hebben.

• AndRo555
wimmel_1 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:59:
[...]

Bij mij gebeurt het ook random, echter enkel random na langere stilstand (6 a 8h ongeveer). Bij korte stilstand is er nooit een probleem, bij lange stilstand slechts af en toe.

[ Voor 18% gewijzigd door AndRo555 op 15-10-2018 19:24 ]

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:49
Dennisdn schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:04:
[...]

Ik heb het op dit moment werkend met Android auto, maar:

- je hebt root nodig
- het is gekloot
- geen idee of het morgen ook nog werkt

Maar het werkt prima, is niet instabiel (als het werkt) en kan ook bijvoorbeeld YouTube kijken. Ik geniet er met volle teugen van :-)

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Rainesh
[...]

Ik heb bij Google Maps juist een bijzondere. Ons appartementencomplex is van 2007 en Maps geeft daar nog een leeg grasveld weer. Terwijl het gebouw naast ons, van 2011 wél erop staat. Gevalletje verkeerd geplakt.

VW heeft wel een update nodig ja. Ben laatst bij Almere nog de verkeerde kant op gegaan omdat ze daar wat fly-overs omgewisseld hebben.
Bij Almere staat het op 2018-2019 wel goed dacht ik.

• Dennisdn
Rainesh schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:38:
[...]

Bij Almere staat het op 2018-2019 wel goed dacht ik.
Nee nog niet. Komende vanaf de A27 hebben ze recent de richtingen Lelystad en Amsterdam compleet omgedraaid. Dat is ook pas na de 2018-2019 release gebeurd, dus ik neem het VW nu nog niet kwalijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 15-10-2018 19:42 ]

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Queenfanmichel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:05:

Boven de 4,5k aankoopprijs heb je sowieso BOVAG garantie toch? Of staat het expliciet in het aankoopcontract dat er geen garantie op zit?

• GerCor

GerCor

Werkelijk? Ik moet dan altijd denken aan die sporadische berichten dat iemand het water in is gereden omdat de brug verwijderd is. 'Nu rechtsaf' en ze dan ook daadwerkelijk rechtsaf rijden terwijl dat helemaal niet kan.

Meh, ik zie dat de rotonde in Zwolle naar de MediaMarkt er nog steeds in zit en de nieuwe parallelweg bij Dronten (N307) staat er ook niet op. Valt dan toch weer tegen. Niet dat ik vaak langs Dronten kom maar die rotonde in Zwolle was al verdwenen voordat ze met Knooppunt Joure begonnen.

[ Voor 23% gewijzigd door GerCor op 16-10-2018 02:36 ]

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Een upgrade wil niet alleen zeggen dat hij harder kan, het vervormd veel later.

Als je alleen radio luistert maakt het niet zo heel veel uit al is het met dab+ wel iets beter geworden.

Maar pas als je spotify (premium) gebruik op hoge kwaliteit ga je verschil merken met Eem hogere audio installatie.

Wat bij mij vooral een wereld van verschil is, is dat er bij de upgrade een center speaker bij zit (in het midden van het dashboard). Het nadeel is dat de speakers in de deuren veel meer aankunnen dan de deuren kunnen handelen. Deurpanelen gaan trillen van de bass, dat resoneren is best lelijk op hoog volume. Bij sommige nummers voel ik de linker speaker ook echt tegen mijn been blazen :)

Maar op lager volume kan ik het heldere, geluid zonder vervorming best waarderen!

Youtube: DashcamNL

• Dennisdn
GerCor schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 02:27:
[...]

Werkelijk? Ik moet dan altijd denken aan die sporadische berichten dat iemand het water in is gereden omdat de brug verwijderd is. 'Nu rechtsaf' en ze dan ook daadwerkelijk rechtsaf rijden terwijl dat helemaal niet kan.
Tja ik was altijd gewend dat je de buitenste bocht moest pakken om via de richting Amsterdam bij de afslag Almere Buiten te komen. Nu moet je er juist de binnenbocht nemen om voor Buiten op een nieuwe parallelbaan terecht te komen. Het was een uur daarvoor omgezet.

Maargoed, ook al was VW die nacht wel direct up-to-date dan was het nog verkeerd gegaan. Het eerste wat ik doe als ik een nieuwe auto ophaal is het navi geluid uit zetten. En ik heb zelf even in Buiten gewoond waardoor ik daar ook niet meer op het scherm had gekeken.

Ach, exact hetzelfde gebeurde me toen ze Barendrecht en de Maasvlakte hadden omgedraaid. Dat was erger want daar moet je een pokke-eind door :)

[ Voor 60% gewijzigd door Dennisdn op 16-10-2018 04:26 ]

• jackzonztyl
Ja, Golf Highline is standaard uitgerust met Active Info Display. dat wilde ik er graag bij hebben.
Ik heb hele goede reviews gelezen over Dynaudio in een Golf waardoor ik die optie heb genomen.

https://www.whathifi.com/...ystem-review-vw-golf-mk-7

YouTube: Behind The Wheel \[008] Dynaudio | VW Golf R
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:14:
[...]

Ook een mooie config!

• Scrtz
https://www.autoweek.nl/n...volkswagen-golf-duikt-op/

Golf 8? Gezien de designtaal van de nieuwe Polo en Arteon zou dit nog best eens aardig in de buurt kunnen komen

• SowCrazy_
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-10 20:15
Wat vinden jullie eigenlijk van winterbanden in nederland?
Pagina: 1 ... 71 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS