Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote Volkswagen topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 126 Laatste
Acties:
  • 559.809 views

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:20
maikel_rox schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:41:
Zonde @Famous, maar helaas lijkt het meer regel dan uitzondering tegenwoordig..
Hij heeft hem verkocht he, is niet gejat ofzo :P (alhoewel die kans idd wel hoger zou zijn ^^)

[ Voor 8% gewijzigd door Scrtz op 06-10-2018 15:03 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56
brace for rant

Sinds kort staan de WLTP cijfers (eigenlijk de teruggerekende WLTP cijfers) van de 1.5TSI Passat online op de configurator in Belgie. Ze vallen erg dik tegen imho. Zeker omdat de 1.5TSI een pak nieuwer en een beetje zuiniger zou moeten zijn dan de 1.4TSI.

De cijfers op papier lijken misschien irrelevant, maar het maakt wel dat het bijtelling equivalent in Belgie (VAA) er wel onder te leiden heeft.

De huidige 2.0TDI Passat uit 2015 doet 4.1l/100km (107gr/km) op papier, waar de huidige 2.0TDI 4.3l/100km (113gr/km) doet. Enige echt grote verschil is de toevoeging van AdBlue bij de motor.
In 2015 had je ook een 1.4TSI die 5.1l/100km (119gr/km) deed in DSG specificatie, daar doet de huidge 1.5TSI DSG 5.6l/100km (126gr/km) Toch best een groot verschil, zeker met de nieuwere motor.

/end rant

De keuze voor de volgende leasebak staat voor de deur daar de huidige de 3.5 jaar en 180k km aantikt. het wordt vrij zeker terug een Passat Variant maar dan de facelift. Het is en blijft gewoon echt een goede auto waarop quasi niets is aan te merken (behalve dat ie misschien wat saai is :z )

Alleen de motor wordt nog een heikel punt, kostentechnisch zit er amper nog verschil tussen de 1.5TSI en de 2.0TDI. Wat dan kiezen? De, tank eens in de 1200km, diesel met veel koppel. Of de stillere, meer verfijnde, milieuvriendelijkere en 115kg lichtere 1.5TSI? DSG wordt het sowieso gezien al de assistentiesystemen.

@MisteRMeesteR Hoe tevreden ben jij van je TSI Passat?

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Diesel want naftjes zijn saai en fuck het milieu...

Direct gaan voor de TTDI :D

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• AndRo555
Mocht het budget het toelaten was het al lang een V6 TDI Audi A6 geweest 8), maar met een leasebudget van 685 per maand (4j, 30k) excl. brandstof en verzekering is dat nu niet echt mogelijk. ;(

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:58

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@AndRo555 Ik heb bijna een miljoen kilometer gedieseld vanwege mijn kilometerage in die jaren. De Passat is mijn eerste benzine auto en ik zei onlangs nog tegen mijn collega dat ik tegenwoordig diesel maar herriebakken vind. Als de buurman ‘s ochtends vertrekt met koude start vind ik dat echt een pleurisherrie :p _O-

Mijn TSI maakt met koude start ook wel meer geluid (geratel vind ik het) maar het rijden zelf is zoveel stiller, soepeler en volledig trillingsvrij in tegenstelling tot de diesels.

Ik zeg als je de keuze hebt altijd voor de TSI gaan, dat rijden op koppel wat de diesel zo siert kan ook meer dan prima met de TSI.

Heerlijke auto, voor mij spannend genoeg met alle snufjes en innovaties en bovendien als Limousine ook echt mooi, want sedan <3 O+

Edit; met de 59 liter tank, tank ik elke 850/900km als ik nergens op let. Je weet dat je met hypermilen bijna net zo zuinig bent als de 2.0TDI _O-

[ Voor 12% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-10-2018 23:10 ]

www.google.nl

• AndRo555
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:03:
@AndRo555 Ik heb bijna een miljoen kilometer gedieseld vanwege mijn kilometerage in die jaren. De Passat is mijn eerste benzine auto en ik zei onlangs nog tegen mijn collega dat ik tegenwoordig diesel maar herriebakken vind. Als de buurman ‘s ochtends vertrekt met koude start vind ik dat echt een pleurisherrie :p _O-

Mijn TSI maakt met koude start ook wel meer geluid (geratel vind ik het) maar het rijden zelf is zoveel stiller, soepeler en volledig trillingsvrij in tegenstelling tot de diesels.

Ik zeg als je de keuze hebt altijd voor de TSI gaan, dat rijden op koppel wat de diesel zo siert kan ook meer dan prima met de TSI.

Heerlijke auto, voor mij spannend genoeg met alle snufjes en innovaties en bovendien als Limousine ook echt mooi, want sedan <3 O+
Ik vind de diesel eigenlijk erg beschaafd in alle situaties behalve koud starten. Het zal uiteindelijk toch grotendeels afhangen van wat de leaseprijs van de twee wordt wanneer de leasemaatschappij de cijfers voor beiden een keer door hun systeem heeft gehaald. Wat meer snufjes als opties zal het snel halen in plaats van de duurdere motor. Luchtvering op de achteras of van die dynamische Audi-like richtingaanwijzers zijn wel leuk. Dat laatste vermoed ik wel dat VW op de facelift zet, als je ziet wat er op de Golf facelift zit.
Edit; met de 59 liter tank, tank ik elke 850/900km als ik nergens op let. Je weet dat je met hypermilen bijna net zo zuinig bent als de 2.0TDI _O-
Wrijf het er nog maar wat in ja :( ;)

De 1.5TSI krijgt net zoals de 2.0TDI's een 66l tank zo te zien. Dus op vlak van keren tanken valt dat nog wel mee.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

AndRo555 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:25:
[...]

Ik vind de diesel eigenlijk erg beschaafd in alle situaties behalve koud starten. Het zal uiteindelijk toch grotendeels afhangen van wat de leaseprijs van de twee wordt wanneer de leasemaatschappij de cijfers voor beiden een keer door hun systeem heeft gehaald. Wat meer snufjes als opties zal het snel halen in plaats van de duurdere motor. Luchtvering op de achteras of van die dynamische Audi-like richtingaanwijzers zijn wel leuk. Dat laatste vermoed ik wel dat VW op de facelift zet, als je ziet wat er op de Golf facelift zit.

[...]
Ik ben ook voor de opties gegaan ja, toen ik kon bestellen was ook de 1.8TSI nog leverbaar maar wilde toch liever alle optiepakketten dan wat meer power, nooit spijt van gehad!

Die dynamische knipperlichten krijgt de B8.5 denk ik ook wel, de Arteon heeft ze ook al natuurlijk ;)
Wrijf het er nog maar wat in ja :( ;)

De 1.5TSI krijgt net zoals de 2.0TDI's een 66l tank zo te zien. Dus op vlak van keren tanken valt dat nog wel mee.
Dankzij de grotere tank (laatste -diesel- auto had <50l tank) sta ik even vaak bij de pomp als voorheen, al ga jij natuurlijk van Passat naar Passat ;).

www.google.nl

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 05:07
Ik heb nu bijna een jaar mijn egolf (2018)
En gebruik nu apple carplay bedraad maar kan dit ook draadloos?

Heb de spraak knop ingedrukt maar gebeurt niks. Misschien doe ik wat fout😅

How are you doing?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46
stftweaker schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:48:
Ik heb nu bijna een jaar mijn egolf (2018)
En gebruik nu apple carplay bedraad maar kan dit ook draadloos?

Heb de spraak knop ingedrukt maar gebeurt niks. Misschien doe ik wat fout😅
Nee

En je moet spraakbediening laten activeren door de dealer.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
Rainesh schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:57:
[...]

Nee

En je moet spraakbediening laten activeren door de dealer.
Het kan wel, alleen niet in een volkswagen :+
Overigens werkt Siri via de spraakknop op het stuur prima in mijn Pol, dus dat kan sowieso wel. Ik heb dat zelf niet laten activeren of iets dergelijks.

• Rainesh
Electromonkey schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 15:45:
[...]

Het kan wel, alleen niet in een volkswagen :+
Overigens werkt Siri via de spraakknop op het stuur prima in mijn Pol, dus dat kan sowieso wel. Ik heb dat zelf niet laten activeren of iets dergelijks.
Ja Siri maar niet de originele spraakbediening

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wij hebben een GTE overgenomen met 90k op de klok. Het is de eerste lichting en ik heb steeds meer het idee dat die wat gerushed zijn. Mijn collega heeft hem even 2 dagen achtergelaten. Wat we tot nu toe hebben:
  • Cruisecontrol en andere veiligheidsopties doen het niet
  • Airbag lampjes branden
  • Rammels in deuren
  • Onderstel maakt veel geluid
  • Benzine motor kan geen vast toerental houden, maar gaat op de cruise bij 120 bijvoorbeeld continu 400 toeren op en neer
  • De chargeport is kapot
Ik ben in contact met de leasemij die heb had staan (zal de naam nog even niet noemen, ze mogen het nog oplossen), maar die gaven aan: "Ja, maar dit is ook de GTE hé". Alsof dat dan blijkbaar een gegeven is :?

Hebben we een maandagochtend auto te pakken of heeft de GTE sowieso meer problemen dan de gewone Golf?

• AndRo555
Eerder een maandagochtendmodel, want het grootste deel van jouw lijstje is identiek bij een standaard Golf.

(klinkt overigens wel als een auto die water heeft gezien waar het niet moest)

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:33
Net terug van ~4000km vakantie in Italië. Paar dagen ervoor nog (tijdig, 185000) beurt laten doen, was toch een koelvloeistofslangetje lek, maar hij heeft geen hikje of stootje gegeven. Ook getanked met o.a. 102 en 98 waar het kon. Terugreis in 1x, 1550km met toch 1-17.2 gemiddeld.

Heen de 220 aangetikt in Duitsland, maar te druk om echt vol te gaan. Zat nog genoeg ruimte in, dus benieuwd hoe hard hij kan. Op de terugweg werd ik na 3x zeuren door Google toch naar Frankrijk geleid door een grote file in Duitsland dus niet kunnen proberen :(

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Zebby schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:45:
Net terug van ~4000km vakantie in Italië. Paar dagen ervoor nog (tijdig, 185000) beurt laten doen, was toch een koelvloeistofslangetje lek, maar hij heeft geen hikje of stootje gegeven. Ook getanked met o.a. 102 en 98 waar het kon. Terugreis in 1x, 1550km met toch 1-17.2 gemiddeld.
In eenmaal 1550km gedaan met gemiddeld verbruik van 5.8 liter? Welke VW heeft er in godsnaam een 90 liter tank? 8)7

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:31

GerCor

Zonder dallen geen pieken

PWM schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:19:
Wij hebben een GTE overgenomen met 90k op de klok. Het is de eerste lichting en ik heb steeds meer het idee dat die wat gerushed zijn. Mijn collega heeft hem even 2 dagen achtergelaten. Wat we tot nu toe hebben:
  • Airbag lampjes branden
  • Rammels in deuren
  • Benzine motor kan geen vast toerental houden, maar gaat op de cruise bij 120 bijvoorbeeld continu 400 toeren op en neer
  • De chargeport is kapot
Ik ben in contact met de leasemij die heb had staan (zal de naam nog even niet noemen, ze mogen het nog oplossen), maar die gaven aan: "Ja, maar dit is ook de GTE hé". Alsof dat dan blijkbaar een gegeven is :?

Hebben we een maandagochtend auto te pakken of heeft de GTE sowieso meer problemen dan de gewone Golf?
Ik zou naar een VW dealer rijden, het ding laten uitlezen en de monteur een ritje laten maken. Dan een offerte wat het allemaal mag gaan kosten en dat doorgeven aan de leasemaatschappij. 'Zeg maar? Gaan jullie dat laten maken of kan ik de rekening naar jullie sturen?'.

Onzin natuurlijk: 'ja, maar dit is ook een GTE'.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• AndRo555
azz_kikr schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:59:
[...]

In eenmaal 1550km gedaan met gemiddeld verbruik van 5.8 liter? Welke VW heeft er in godsnaam een 90 liter tank? 8)7
De Touareg heeft een 90l tank, weliswaar optioneel. ;) Beetje overbodig voor een V6 TDI.
Daar merk je dat dat platform gericht is om een W12 (Bentayga) of V8 (Lamborghini Urus) onder de motorkap te huisvesten.

• PWM
  • Niet online
Niks overbodig. Ik had in mijn V50 Diesel ook een 20 liter grotere tank dan standaard. Kost nauwelijks iets extra, kost geen extra ruimte, maar bespaard je zo een aantal tankbeurten per jaar. Onder aan de streep verdien je er alleen maar mee :)

• AndRo555
PWM schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:09:
Niks overbodig. Ik had in mijn V50 Diesel ook een 20 liter grotere tank dan standaard. Kost nauwelijks iets extra, kost geen extra ruimte, maar bespaard je zo een aantal tankbeurten per jaar. Onder aan de streep verdien je er alleen maar mee :)
Buiten de extra BPM in Nederland of de extra VAA, wegenbelasting en BIV in België kost het je inderdaad niets extra. Er is een reden dat de constructeurs kleinere brandstoftanken in hun wagens steken.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

AndRo555 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:40:
[...]

De Touareg heeft een 90l tank, weliswaar optioneel. ;) Beetje overbodig voor een V6 TDI.
Daar merk je dat dat platform gericht is om een W12 (Bentayga) of V8 (Lamborghini Urus) onder de motorkap te huisvesten.
Touareg van het werk is een v10. Daar kan je wel gebruiken. Gelukkig hoef ik niet te tanken. Maar zelfs met een V6 tdi touareg ga je geen verbruik halen van 5.6 liter :D

• PWM
  • Niet online
AndRo555 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:16:
[...]

Buiten de extra BPM in Nederland of de extra VAA, wegenbelasting en BIV in België kost het je inderdaad niets extra. Er is een reden dat de constructeurs kleinere brandstoftanken in hun wagens steken.
Er zat geen extra BPM op, maar tijdens de test scheelde het wel weer 25 kilo en dus 0.05 verbruik. Daarom was die optie zo mooi. Nu met de nieuwe regels zou het kunnen dat ze het wel moeten doorrekenen.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
azz_kikr schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:59:
[...]

Hij heeft toch nergens gezegd dat hij niet getankt heeft of gestopt is tussendoor? Waarschijnlijk doelt hij met in 1x op zonder overnachting. Niet te letterlijk nemen ;)

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:22
Scrtz schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:02:
[...]

Hij heeft hem verkocht he, is niet gejat ofzo :P (alhoewel die kans idd wel hoger zou zijn ^^)
I know, maar ik doelde op het feit dat nieuwe eigenaren vaak lang niet zo zuinig zijn zoals bijv. Famous er op was.. vaak zie je dat ze binnen No-time afgetrapt zijn..

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:46
  • Airbag lampjes branden
  • Rammels in deuren
  • De chargeport is kapot

De meeste leasemaatschappijen hebben dezelfde kleine lettertjes als Domeinen: je koopt hem zoals hij er staat.

Maar vreemd is het wel. Als leaserijder laat je alles maken omdat het toch niets extras kost. Die blijven niet met kapotte dingen rondrijden. Zeker de chargeport lijkt me essentieel om te kunnen blijven rijden. Wellicht is hij uit de vloot gehaald vanwege die problemen. Of de berijder heeft een cheapass tuner aan het motormanagement laten knutselen.

• Rainesh
  • Airbag lampjes branden
  • Rammels in deuren
  • De chargeport is kapot

Eerste wat ik zou doen is uitlezen en auto helemaal naar stock laten zetten doormiddel van Odis Online. Daarna stuk voor stuk alles aan laten pakken door de LM.

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:59
Heeft iemand ervaring met de nieuwe polo 1.6 tdi? 95pk klinkt wat aan de krappe kant, maar hoe is het in de realiteit?

• Scrtz
Hetisookwat schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:33:
Heeft iemand ervaring met de nieuwe polo 1.6 tdi? 95pk klinkt wat aan de krappe kant, maar hoe is het in de realiteit?
Ligt er aan wat jij gewend ben en wat je er van verwacht. 95PK is iig meer dan genoeg om normaal mee door het verkeer te komen en fatsoenlijk te kunnen inhalen en invoegen.

• Hetisookwat
Scrtz schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:35:
[...]

Ligt er aan wat jij gewend ben en wat je er van verwacht. 95PK is iig meer dan genoeg om normaal mee door het verkeer te komen en fatsoenlijk te kunnen inhalen en invoegen.
Ik rij nu een golf tdi met 115pk (2017). Lokale dealer had geen TDI staan van de polo voor een testritje helaas :(.

• Scrtz
Hetisookwat schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:37:
[...]

Ik rij nu een golf tdi met 115pk (2017). Lokale dealer had geen TDI staan van de polo voor een testritje helaas :(.
Zal gezien het gewicht verschil tussen de Golf en de Polo gepaard met het PK verschil ongeveer dezelfde ervaring geven.

• DarkSide
  • Laatst online: 19:54

DarkSide

theres no place like ::1

Heb nu 2x een 1.2 TSI gehad in een octavia en golf
Deze heeft 105 Pk en minder NM.

0-100 is geloof ik wel sneller. Maar tussen accelleraties zal de diesel wel sneller zijn.

Het is denk ik een prima blok. Niet meer niet minder.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• JB076
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-11 23:28
Ik heb de benzinevariant met 95pk. Dat rijdt echt prima! Meer is natuurlijk leuk, maar noodzakelijk? Neh.

Koppel van de diesel is ook nog een pak hoger (250 Nm versus 175).

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:06
  • Airbag lampjes branden
  • Rammels in deuren
  • De chargeport is kapot

Zakelijk gekocht of als particulier van die leasemij? Dat maakt namelijk best een stukje uit voor de juridische kant van het verhaal.

Als particulier is het al snel een 'non-conformiteitje' als ze je niet van tevoren hebben geïnformeerd over de tekortkomingen van het ding.

Als zakelijke koper ligt dat allemaal net wat minder duidelijk en wordt er meer uitgegaan van onderzoek van de koper voordat je koopt. De aansprakelijkheid van de verkopende partij ligt dan al snel wat verder weg.

Je kan altijd eens contact opnemen met https://www.auto-kennis.nl , vriendelijke lui die dageliujks met dit soort bijltjes hakken. Het ding uit kunnen lezen, controleren op andere gebreken en een verkopende partij nog wel eens op andere gedachten brengen als die niets op willen lossen. Misschien volgende keer zelfs voordat je iets koopt zo'n auto laten controleren?

We zijn natuurlijk allemaal wel benieuwd hoe het afloopt en of de leasemij niet gewoon alles oplost voor jullie :)

• Rainesh
In het kader van "ik rij een veredelde overpriced VW" :D

Mijn vrouw had aardig wat klachten over het s-line onderstel. "Het is te stug blablabla ik stuiter alle kanten op blablabla" :p

Enige wat ik hoorde is een goed excuus om andere veren te plaatsen :D

Het is inderdaad een bekend probleem bij de A3 8V.....dus even lezen en kwam toen uit op een Eibach Pro kit! Sportief maar toch meer comfort dan standaard s-line.

En dan gaan we natuurlijk naar een van de beste VAG specialisten in de regio. MP Carworks :)

Vanochtend weggebracht, zometeen ophalen. Maar alvast de foto's binnengekregen! Ziet er super gaaf uit.

Zondag TPMS retrofitten! 8)

Pic spam!

Before:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eTh9jWK6UOSVgalCD8mqQg0r/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YLqdwz9aObhpjDfSltMtYXIF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fk8jk3AZbikPkEKQZiwtcN7W/full.jpg

TPMS sensoren al laten plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s32aiPCLJY4r4G9gUPh4KGHc/full.jpg
Heb inmiddels ook al een tweede set sensoren voor de zomervelgen.

After:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hjn6hPQfJQUY8AajrDF10DqA/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mberco2OWPIwznZeLEgPXKzQ/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wM2s8UXWAgpxPvl16go2KlyL/full.jpg

• Scrtz
Ziet er goed uit @Rainesh! Is het a3 s-line onderstel eigenlijk vergelijkbaar met het a4 s-line onderstel? Heb in de nieuwste a4 s-line gereden en vond die toch ook wel aardig hard. Zelf vind ik dat wel leuk, zeker als je alleen in je auto rijdt en van sportief houdt maar ik kan me goed voorstellen dat je passagiers of mensen die meer van comfort houden niet heel erg blij worden van dat onderstel :P

• PWM
  • Niet online
robbvdb schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

Zakelijk gekocht of als particulier van die leasemij?
Contract overgenomen van Leasemij, dus gelukkig wel hun probleem. Heb ze net gesproken, 1000x excuses, etc etc.

Ik bel de VW om alvast een afspraak te hebben (dan staat ie maar alvast), begin met de klachten met:

ACC, Blis en andere hulpsystemen doen het niet

Dealer: "Is het een GTE?" _O-

Nouja, we merken het wel. Heb de Leasemij al aangegeven dat ik we 1 poging wagen om alles op te lossen en anders ontbind. Voor de medewerker die er in rijdt wel lekker om nog 3 jaar die 7% te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 08-10-2018 15:28 ]

• Hetisookwat
JB076 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:55:
Ik heb de benzinevariant met 95pk. Dat rijdt echt prima! Meer is natuurlijk leuk, maar noodzakelijk? Neh.

Koppel van de diesel is ook nog een pak hoger (250 Nm versus 175).
Dank voor de info :).

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Scrtz schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:53:
Ziet er goed uit @Rainesh! Is het a3 s-line onderstel eigenlijk vergelijkbaar met het a4 s-line onderstel? Heb in de nieuwste a4 s-line gereden en vond die toch ook wel aardig hard. Zelf vind ik dat wel leuk, zeker als je alleen in je auto rijdt en van sportief houdt maar ik kan me goed voorstellen dat je passagiers of mensen die meer van comfort houden niet heel erg blij worden van dat onderstel :P
Het onderstel is niet hard. De combinatie met de banden maakt het geheel hard.

@Rainesh Ik weet niet welke banden er origineel onder een A3 liggen...maar met 4.5cm band ga je zowieso minder comfort hebben. Dacht 225/40/18 onder een S-line? Of leggen ze daar ook 205jes onder? (Kan niet goed uitmaken of het 18 of 19en zijn; ik hoop voor jou 18en want anders geraak je niet door de keuring ^^)

Ik heb nu 5.8cm band met sportonderstel en ding is knetterhard al. Met vorige velgjes (16 had ik bijna 7 cm band en dat verschil voel je enorm).

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 08-10-2018 16:32 ]

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 14:44:
In het kader van "ik rij een veredelde overpriced VW" :D

Mijn vrouw had aardig wat klachten over het s-line onderstel. "Het is te stug blablabla ik stuiter alle kanten op blablabla" :p

Enige wat ik hoorde is een goed excuus om andere veren te plaatsen :D

Het is inderdaad een bekend probleem bij de A3 8V.....dus even lezen en kwam toen uit op een Eibach Pro kit! Sportief maar toch meer comfort dan standaard s-line.

En dan gaan we natuurlijk naar een van de beste VAG specialisten in de regio. MP Carworks :)

Vanochtend weggebracht, zometeen ophalen. Maar alvast de foto's binnengekregen! Ziet er super gaaf uit.

Zondag TPMS retrofitten! 8)

Pic spam!

Before:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

TPMS sensoren al laten plaatsen:
[Afbeelding]
Heb inmiddels ook al een tweede set sensoren voor de zomervelgen.

After:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik weet nog niet of ik het mooi vind. Ik vind het een beetje ogen/lijken alsof je met 12 man met vakantiekoffers in de auto zit. :9

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Rainesh
GerCor schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:20:
[...]

Ik weet nog niet of ik het mooi vind. Ik vind het een beetje ogen/lijken alsof je met 12 man met vakantiekoffers in de auto zit. :9
Zo moet ie worden, maar dan iets hoger :p en geen panoramadak :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BgJXMXzBQyquUbts9EywpUOx/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Rainesh op 08-10-2018 19:02 ]

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:26
Grappig, dat is voor het eerst dat ik lees dat een setje aftermarket veren méér comfort moet opleveren dan het standaard onderstel. :D

Ziet er netjes uit Rai! :)

M3P 24'

• Rainesh
Vissa66 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:10:
Grappig, dat is voor het eerst dat ik lees dat een setje aftermarket veren méér comfort moet opleveren dan het standaard onderstel. :D

S-line / sportonderstel van Audi is niet echt comfortabel. Vooral bij de A1 en A3.

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:01:
[...]

Zo moet ie worden, maar dan iets hoger :p en geen panoramadak :(

[Afbeelding]
Kan aan mij liggen maar ik vind het niet mooi als ik zo naar de foto kijk. Kan ook de foto zijn hoor maar ik vind de verhouding tussen de ruimte aan de bovenkant in de wielkast en zowel links als rechts onderin in de wielkast niet goed. Het ruimteverschil is te groot. Aan de bovenkant mooi laag maar aan beide zijkanten teveel ruimte. Komt misschien ook door de vorm van de wielkast?

Wat ik mooi vind is is zoals de voormalige 'R' van Famous. Daar is die verhouding veel beter, nauwelijks verschil. Past perfect in de wielkast.

Misschien als volgt uitleggen. Aan de bovenkant wiel kun je misschien 2 vingers kwijt en aan de onderkant, links en rechts wel 5 vingers. Ik vind het dus lijken alsof er 12 man in de auto zitten en dus veel te zwaar is.

• Rainesh
Dat komt omdat de wielkasten vrij groot zijn. Kan ook optisch bedrog zijn. In het echt valt het mee. Wanneer je weer in het heuvelachtige Voorburg bent dan zie je het in het echt :D

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:50:
Dat komt omdat de wielkasten vrij groot zijn. Kan ook optisch bedrog zijn. In het echt valt het mee. Wanneer je weer in het heuvelachtige Voorburg bent dan zie je het in het echt :D
Ja, dat denk ik ook. Zo'n foto is statisch en als je de auto ziet rijden krijg je het vanuit alle 'hoeken' te zien.

Wat ik ook altijd zo lelijk vind staan, is dat sommigen hun auto parkeren met de voorwielen gedraaid. Heb je ook zo'n gapend gat. Mijn vriendin doet dat altijd met mijn auto terwijl mijn dochter het helemaal goed doet: Wielen recht. (y)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vissa66 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:10:

Was bij de Leon uit 2007 die ik had ook. Ik had zelf een standaard sportonderstel, iemand anders op het forum een 30mm (geloof ik) setje van Eibach. Die was lager, maar wel comfortabeler.

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 14:59

fheerens

ir.

GerCor schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:59:
[...]

___

Wat ik ook altijd zo lelijk vind staan, is dat sommigen hun auto parkeren met de voorwielen gedraaid. Heb je ook zo'n gapend gat. Mijn vriendin doet dat altijd met mijn auto terwijl mijn dochter het helemaal goed doet: Wielen recht. (y)
Kwestie van GerCor-opvoeding klinkt het zo. Alleen is het bij de minder jonge dame nog niet 100% @GerCor O-) Correctie vereist...
Beetje hetzelfde als sturen terwijl de auto stilstaat. Heb ik destijds zelfs van mijn rij-instructeur geleerd om niet te doen. |:(

In AvE we trust

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Rainesh schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:17:
[...]

S-line / sportonderstel van Audi is niet echt comfortabel. Vooral bij de A1 en A3.
Ik heb laatst in een RS3 gereden met Magnetic Ride en dat beviel eigenlijk prima als je hem op comfort of hoe dat ook heet hebt staan. Lijkt me dat zo'n RS3 nog een stukje harder op de veren staat dan een 'normale' A3 S-line. Of ik ben het gewend van de GTI, die is ook best stug afgeveerd, al helpen 225/45/17's ook niet echt. Met 205/65/16 winterbanden (dacht dat het die maat was) is die auto ook al een stuk comfortabeler.

Echt eraan storen kan ik me niet, liever een auto die ten alle tijden als een rots op de weg ligt dat een auto waar de achterkant licht wordt als je remt in een bocht of in een bocht over een putdeksel gaat en hij zwiept bij wijze van met z'n kont op en neer. Zal denk ik ook wel allemaal (A3 S-Line t/m RS3 en GTI en R) een beetje hetzelfde zijn omdat ze allemaal op dezelfde MQB bodem staan met multilink achterophanging. Het basis Golfje krijgt nog steeds semi-onafhankelijk.. Net zo erg als dat je standaard nog halogeen koplampen krijgt bij een GTI, zonder rode streep uiteraard :+.

[ Voor 8% gewijzigd door Kuusj op 09-10-2018 00:44 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• GerCor

GerCor

fheerens schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:15:
[...]

Kwestie van GerCor-opvoeding klinkt het zo. Alleen is het bij de minder jonge dame nog niet 100% @GerCor O-) Correctie vereist...
Beetje hetzelfde als sturen terwijl de auto stilstaat. Heb ik destijds zelfs van mijn rij-instructeur geleerd om niet te doen. |:(
Ik heb van mijn rijinstructeur geleerd om de auto netjes recht neer te zetten. Wanneer zet je de auto dan wel met gedraaide wielen neer? Bij pech langs de weg. Wielen zo draaien dat de auto niet de weg op kan schieten als de auto van achter wordt geraakt maar de berm 'inschiet'.

Ik denk dat jij, of dat hebt gemist, of bent vergeten dan wel is het jou nooit geleerd.

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 14:59

fheerens

ir.

GerCor schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:41:
[...]

Ik denk dat jij, of dat hebt gemist, of bent vergeten dan wel is het jou nooit geleerd.
Ho ho, waar is die sneer nu weer voor nodig? |:( Gut gut...

[ Voor 60% gewijzigd door fheerens op 09-10-2018 01:14 ]

In AvE we trust

• Dennisdn
GerCor schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:41:
[...]
Wanneer zet je de auto dan wel met gedraaide wielen neer? Bij pech langs de weg. Wielen zo draaien dat de auto niet de weg op kan schieten als de auto van achter wordt geraakt maar de berm 'inschiet'.
Of als je op een flauwe helling staat zodat ie de berm in gaat zodra de handrem het begeeft.

• Ferra
  • Niet online
Kan start-stop permanent worden uitgezet in een golf 7?

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Sbakker1982 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:52:
Ja, je gaat langs bij iemand met vcds of als je niemand weet, je klikt de batterijsensor op de accu los. Werkt alletwee.
Dennisdn schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 03:33:
[...]

Of als je op een flauwe helling staat zodat ie de berm in gaat zodra de handrem het begeeft.
In versnelling laten staan ;)

@GerCor als je de opening bij jou al stoort mag je blij zijn dat je geen Rwd auto hebt, daar draaien de voorwielen nog meer dan bij een FWD. Voordeel is natuurlijk wel dat je kortere draaicirkel hebt. Die valt echt dik tegen bij mijn wagen...

[ Voor 22% gewijzigd door SadisticPanda op 09-10-2018 06:54 ]

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
GerCor schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:59:
[...]

Ja, dat denk ik ook. Zo'n foto is statisch en als je de auto ziet rijden krijg je het vanuit alle 'hoeken' te zien.

Zo werd dat vroeger (voordat elke auto stuurbekrachtiging kreeg) geleerd. Idee is ook dat je er dan ook zo weer uit kunt rijden. Stuur recht draaien terwijl je stil staat is onlogisch. Het is dat de stuurbekrachtiging helpt, maar anders is dat praktisch onmogelijk.

alles kan off-topic

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ankona schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:04:
[...]

Zo werd dat vroeger (voordat elke auto stuurbekrachtiging kreeg) geleerd. Idee is ook dat je er dan ook zo weer uit kunt rijden. Stuur recht draaien terwijl je stil staat is onlogisch. Het is dat de stuurbekrachtiging helpt, maar anders is dat praktisch onmogelijk.
Niet helemaal mee eens. Zodra je langs een weg geparkeerd staat kunnen je wielen zo buiten de auto steken, waardoor er minder ruimte is voor passerende wagens. Vooral op erg smalle weggetjes kan dat vervelend zijn.

YouTube

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Uffeltje schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:07:
[...]

Niet helemaal mee eens. Zodra je langs een weg geparkeerd staat kunnen je wielen zo buiten de auto steken, waardoor er minder ruimte is voor passerende wagens. Vooral op erg smalle weggetjes kan dat vervelend zijn.
Wielen steken zelden verder uit dan de spiegels. (Als dat een issue is, dan houd ik ander verkeer liever met een dikke band op afstand dan met plaatwerk en spiegels)

Het onlogische waar ik op doel is echter niet zozeer het eind resultaat maar meer de handeling om stilstaand nog aan het stuur te draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door Ankona op 09-10-2018 08:13 ]

alles kan off-topic

• Dennisdn
azz_kikr schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:53:

[...]

In versnelling laten staan ;)
Lastig met een automaat. Ik heb altijd geleerd dat de P-stand niet voldoende is om hem echt stevig te parkeren. Ik woon in de zomer op Ibiza en daar hebben we maar weinig vlakke plekken om te parkeren. Ik draai hem altijd naar de berm toe. Just to be sure dat hij niet in een ravijn terecht komt.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennisdn op 09-10-2018 08:59 ]

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

iichel

Gazoooo

Ach daar heb je iig geen last van vastzittende handremmen. :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• Rainesh
Sbakker1982 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:52:
Ja hoor, geen enkel probleem.

Zo dus net ff de drempels getest. Richting de creche zijn er wat vreselijke drempels/klinkerwegen, ging net stuk makkelijker/comfortabeler. Ben benieuwd.

[ Voor 27% gewijzigd door Rainesh op 09-10-2018 09:32 ]

• GerCor

GerCor

Ankona schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:04:
[...]

Zo werd dat vroeger (voordat elke auto stuurbekrachtiging kreeg) geleerd.
Dat kan, maar dat is dan in de loop van de tijd -en besef- aangepast omdat, ik heb dat al uitgelegd, niet veilig is. Een tikje tegen de achterkant en jouw auto staat op de rijstrook.
Idee is ook dat je er dan ook zo weer uit kunt rijden. Stuur recht draaien terwijl je stil staat is onlogisch. Het is dat de stuurbekrachtiging helpt, maar anders is dat praktisch onmogelijk.
Niemand zegt dat je met het stuur moet draaien als de auto stilstaat. Maar kijk eens om je heen, hoe 99% van de mensen hun auto parkeren. Wielen keurig netjes recht, zoals ze dat is geleerd..

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dennisdn schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:57:
[...]

Lastig met een automaat. Ik heb altijd geleerd dat de P-stand niet voldoende is om hem echt stevig te parkeren. Ik woon in de zomer op Ibiza en daar hebben we maar weinig vlakke plekken om te parkeren. Ik draai hem altijd naar de berm toe. Just to be sure dat hij niet in een ravijn terecht komt.
Nope, bij een automaat is het echt prutspinnetje welke de versnellingsbak blokkeert. Bij Breekt bij minste of wipt eruit :D Inderdaad draaien is veiligste optie bij automaat.

Gewone auto parkeer ik ook meestal met de wielen recht; Met (zware) vracht of met dikke (oude) diesel ook, die durven zichtzelf oms in versnelling smijten door de trillingen. Toch liever direct een beek in of tegen een muur dan erachter lopen en alles mee :D

[ Voor 18% gewijzigd door SadisticPanda op 09-10-2018 10:15 ]

• GerCor

GerCor

Rainesh schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:30:
[...]

Ja hoor, geen enkel probleem.

Zo dus net ff de drempels getest. Richting de creche zijn er wat vreselijke drempels/klinkerwegen, ging net stuk makkelijker/comfortabeler. Ben benieuwd.
Ultieme test is de wijk waar mijn nichtje woont in Hilversum. Als daar jouw bodemplaat de drempels niet raakt heb je het goed gedaan.

_O-

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
GerCor schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:48:
[...]

Wat ik mooi vind is is zoals de voormalige 'R' van Famous. Daar is die verhouding veel beter, nauwelijks verschil. Past perfect in de wielkast.
De R die nu stil staat met problemen aan de nokkenas 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Klippy
  • Laatst online: 21:17

Klippy

Still Game

Ik krijg vanaf donderdag meldingen in de "Connect Mijn Volkswagen" app over een storing in ESP.
Alleen krijg ik dat niet altijd en is het altijd weer weg na een nieuwe rit. Lijkt bijna om de rit te gebeuren.
Soms krijg ik een push melding en is daarna in de app helemaal geen storing te zien, een andere keer is ESP rood, maar veel details zie je daar ook niet.

Alleen zie ik in de auto niks, de afgelopen dagen het ESP lampje ook niet zien branden of knipperen en de wagenstatus laat ook geen actieve meldingen of storingen zien, dus als ik de app niet had wist ik nergens van.

Afgelopen 2 dagen 600 km gereden (7 uur in de auto gezeten) en in de auto niks gezien, maar dan komt hij toch na een rit van 250 km met die push melding.

Dus ik zou bijna denken dat het een bug in de app is, of misschien die logt toch meer details, komt iemand dit bekend voor?

Ik wacht het in elk geval nog even af, zal het anders even melden als ik de winterbanden ga wisselen (ooit), maar vind het toch vreemd.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Klippy Collega van me met een Skoda Karoq was afgelopen maandag voor exact datzelfde naar de dealer terug gegaan .... die konden niks vinden met uitlezen en wisten ook nog niet van een storing in de app maar daar lijkt ‘t zo wel op 😉

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Klippy
  • Laatst online: 21:17

Klippy

Still Game

Thanks, goed om te weten!

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Scrtz
Famous schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:02:
[...]

De R die nu stil staat met problemen aan de nokkenas 8)7
Jij blij dat je van die auto af bent :P

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-10 01:55
Scrtz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:03:
[...]

Ja, optijd verkocht denk ik..
Maar je weet natuurlijk nooit hoe anderen ermee omgaan.
Ik heb echt 0,0 problemen aan dat ding gehad. Nouja een lekke band een keer :+

Meneer vond het verder wel prima. Als hij een standaard R kocht en zelf ging tunen of en al een goed getunede kocht en iets moest vervangen.
Tja 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• GerCor

GerCor

Scrtz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:03:
[...]

Ik denk anders dat @Famous nog een emotionele band met die auto heeft. Persoonlijk zou het mij een worst zijn hoe het met 'mijn' voormalige auto gaat maar ik kan me voorstellen dat dat niet geldt voor @Famous Hij heeft er nogal wat uurtjes 'eigen tijd en geld' in gestopt. Kun je ook wel zien aan de Avatar en het feit dat de R nog steeds op de beginpagina staat van deze topic.

Ik vind namelijk dat hij dat zou moeten -laten- verwijderen. Maar ik ga er natuurlijk niet over.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:05
Rainesh schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:50:
Grote wielkasten, de Arteon, die heeft belachelijk grote wielkasten ja :p
azz_kikr schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:28:
[...]

Het onderstel is niet hard. De combinatie met de banden maakt het geheel hard.

@Rainesh Ik weet niet welke banden er origineel onder een A3 liggen...maar met 4.5cm band ga je zowieso minder comfort hebben. Dacht 225/40/18 onder een S-line? Of leggen ze daar ook 205jes onder? (Kan niet goed uitmaken of het 18 of 19en zijn; ik hoop voor jou 18en want anders geraak je niet door de keuring ^^)

Ik heb nu 5.8cm band met sportonderstel en ding is knetterhard al. Met vorige velgjes (16 had ik bijna 7 cm band en dat verschil voel je enorm).
5,8cm? Welke maat is dat dan? 225/25R? Lijkt me een vreemde maat.

Ik heb 245/35R20 en dat is 8,6cm wanghoogte. Standaard is het 245/45R18 ofwel een whopping 11cm wanghoogte. Bijna tijd voor de winter tractorbanden en kleine 18” velgen :(.

• GerCor

GerCor

Rij je 's nachts -bijna- alleen op snelweg in jouw Volkswagen naar huis. In gedachte over wat dan ook:

Gewoon TOP ….. heerlijk ontspannen … d:)b

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 10-10-2018 23:11 ]

• Dennisdn
GerCor schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:05:
Rij je 's nachts -bijna- alleen op snelweg in jouw Volkswagen naar huis. In gedachte over wat dan ook:

[YouTube: Ennja - Let Go]

Al tig jaar dag in dag uit dat soort muziek op staan :) Café del Mar gooit wekelijks nieuwe highclass mixen op YouTube van uren lang die je eraf kan halen. En mijn favo zender Ibiza Global Radio draait het 24 uur per dag.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerCor schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:05:

[YouTube: Ennja - Let Go]

@Dennisdn Volgende keer maar een stukje old-skool Kraftwerk opzetten, dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 11-10-2018 00:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Dennisdn
Kraft is er zeker eentje uit “ken je geschiedenis” :) Maar als ik dit zie... oh wat mis ik nu de snelweg (en m’n Golfje)... zit voor werk weer paar weken in Suriname en hier moet ik het doen met zandweggetjes en apekooien op soort-van asfalt :( Denk dat er hooguit 3 VW’s in dit hele land rondrijden. Maargoed, voor 2 weken hou ik het altijd wel uit in een Raptor.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 11-10-2018 00:42 ]

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Engineer Stewie schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:03:
[...]

Grote wielkasten, de Arteon, die heeft belachelijk grote wielkasten ja :p

[...]

5,8cm? Welke maat is dat dan? 225/25R? Lijkt me een vreemde maat.

Ik heb 245/35R20 en dat is 8,6cm wanghoogte. Standaard is het 245/45R18 ofwel een whopping 11cm wanghoogte. Bijna tijd voor de winter tractorbanden en kleine 18” velgen :(.
Iemand heeft mijn eentjes gestolen:D moet 11,58 zijn. 5.8 zou gewoon rubber zonder lucht zijn :+

Voor de grap ook eens 245/35r20 gemonteerd. Dat is rugbrekend op mijn wagen. Op het gezapige passat onderstel rijd het nog redelijk. Bij tiguan is volkswagen hun idee.....niet lager maar harder. En met harder is het ook echt hard hard. En drukt er ook nog eens bijna 250kilo meer op de vier banden. Kan je garanderen minder als 11 cm wil je echt niet op mijn wagen.

Al helemaal niet als je vaak NIET op asfalt rijd :9

BTW iemand hier die met GOLF6 of vergelijkbaar (liefst groter, passat of dergelijk) rijd met een 2.0TDI. Kan die eens meten hoe breed de uitlaten zijn. De skoda uitlaattips in chrome , geven 6.8cm, maar mijn uitlaten zijn ver over de 7cm dus past totaal niet.

Heb dus ongebruikt setje uitlaattip liggen voor wie intresse heeft ^^

[ Voor 14% gewijzigd door SadisticPanda op 11-10-2018 09:09 ]

• Dennisdn
azz_kikr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:33:

BTW iemand hier die met GOLF6 of vergelijkbaar (liefst groter, passat of dergelijk) rijd met een 2.0TDI. Kan die eens meten hoe breed de uitlaten zijn. De skoda uitlaattips in chrome , geven 6.8cm, maar mijn uitlaten zijn ver over de 7cm dus past totaal niet.

Heb dus ongebruikt setje uitlaattip liggen voor wie intresse heeft ^^
De 2.0 heeft toch een dubbele uitlaat? Ik dacht dat het Skoda-kunstje juist met de enkele uitlaat werd gedaan.

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Dennisdn schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:39:
[...]

De 2.0 heeft toch een dubbele uitlaat? Ik dacht dat het Skoda-kunstje juist met de enkele uitlaat werd gedaan.
de 2.0TDI heeft er inderdaad 2, op de Golf 7 zouden ze passen op de dubbele uitlaat. Kvroeg me af of de diameter op golf 6 ook verschillend was op de 2.0

• Scrtz
azz_kikr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:54:
[...]

de 2.0TDI heeft er inderdaad 2, op de Golf 7 zouden ze passen op de dubbele uitlaat. Kvroeg me af of de diameter op golf 6 ook verschillend was op de 2.0
En wat als je een paar van die klemstukken eraf sloopt? Dat moet bij de 1.2 tsi en 1.6 tdi uitlaten ook, anders past het ook niet

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Al slaag ik ze allemaal af, de buis van uitlaat is groter dan het eindstuk. Scheelt hem schat ik cm ofso :D

Nuja. Beter eerst gemeten...als iemand ze moet hebben... :D

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
2 liter TSI in een Arteon, door VW Australië gekieteld tot 483pk en 600Nm. Knap toch wat er uit die motor te halen valt (ook al heeft deze ook wel aardig wat aangepaste componenten in dit geval).

Volkswagen bouwt zelf de snelste Arteon ter wereld

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Weemism schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:58:
2 liter TSI in een Arteon, door VW Australië gekieteld tot 483pk en 600Nm. Knap toch wat er uit die motor te halen valt (ook al heeft deze ook wel aardig wat aangepaste componenten in dit geval).

Volkswagen bouwt zelf de snelste Arteon ter wereld
Ze halen 1200pk uit een 1800 blokje. Ook met hier en daar wat te veranderen. Vraag is, hoe betrouwbaar blijft het geheel.

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Topicstarter
azz_kikr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:15:
[...]

Ze halen 1200pk uit een 1800 blokje. Ook met hier en daar wat te veranderen. Vraag is, hoe betrouwbaar blijft het geheel.
Eens, hoewel deze conversie ook wel specifiek bedoeld is voor circuitgebruik waar de verwachte levensduur van een blok sowieso al anders ligt natuurlijk. Niettemin, je ziet ook Mercedes en Ford in verhouding gigantische vermogens uit turboblokken halen tegenwoordig zonder dat daar echt betrouwbaarheidsissues worden gemeld volgens mij, en de 2 liter TSI staat qua tuning kennelijk ook wel goed bekend als ik de comments bij dat artikel mag geloven.

Maar toch, bij zulke krachten zal betrouwbaarheid idd altijd wel een potentieel dingetje zijn idd.

• GerCor

GerCor

Iemand nog een Discover Media/Pro nodig? >:)

[YouTube: Inbraak auto's def]

Maar je kunt je ook melden bij de politie in Heerenveen als je deze VW vrienden herkent.

• GerCor

GerCor

Weer iets ontdekt. Ik stond net met mijn collega te kletsen. Ik zeg: 'ik ga naar huis, lekker pitten'. Dus, doe de SUPERGolf 7 van het alarm met de afstandsbediening. Alle lichten gaan aan (kuch kuch), maar we kletsen nog even door. Gaan de richtingaanwijzers aan en zit mijn auto weer op slot. (alleen de spiegels blijven wel uitgeklapt).

Geinig.

• DarkSide
  • Laatst online: 19:54

DarkSide

theres no place like ::1

GerCor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 03:25:
Weer iets ontdekt. Ik stond net met mijn collega te kletsen. Ik zeg: 'ik ga naar huis, lekker pitten'. Dus, doe de SUPERGolf 7 van het alarm met de afstandsbediening. Alle lichten gaan aan (kuch kuch), maar we kletsen nog even door. Gaan de richtingaanwijzers aan en zit mijn auto weer op slot. (alleen de spiegels blijven wel uitgeklapt).

Geinig.
Klopt. Super handig. Mocht je,per ongeluk, het slot ontgrendelen maar niet de deur binnen 30seconden openen. Dan denkt de golf "zal wel foutje zijn" en gaat weer op slot.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:12

Geinig.
Dat is toch vrijwel standaard op iedere auto? :+
Heb dit al op meerdere auto's gehad.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Rivanov schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 06:35:
[...]

Dat is toch vrijwel standaard op iedere auto? :+
Heb dit al op meerdere auto's gehad.
In deze heeft SUPERGerCor idd iets geleerd ;)

www.google.nl

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 13:39

Geinig.
Dat had mijn polo uit 2004 ook (no, i'm not kidding). Vrij oude feature.

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Ik bekeek net mijn Golf configuratie die ik in April heb besteld, maar ik kan nu geen ''White Silver'' meer kiezen in de configurator.

Ben benieuwd of ik mijn auto nog wel in die kleur krijg of dat ik later een bericht krijg dat ik een andere kleur moet kiezen

• GerCor

GerCor

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:45:
[...]

In deze heeft SUPERGerCor idd iets geleerd ;)
Het laat zich eenvoudig verklaren: ondanks dat ik al ietsjepietsje op leeftijd ben, ben ik razendsnel, dus nooit eerder in de gelegenheid geweest dit mee te maken. >:)

Mijn vriendin en dochter (kwebbelkampioenen) wisten dit vast al vanaf dag 1. :9
Khayma schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:49:
Dat had mijn polo uit 2004 ook (no, i'm not kidding). Vrij oude feature.
Ja ja ja, tuurlijk. Aan jouw Avatar te zien kom je uit Amsterdam en Amsterdammers hebben alles al een keer meegemaakt 'Been there, done that'. :+

[ Voor 29% gewijzigd door GerCor op 12-10-2018 09:01 ]

• Dennisdn

Geinig.
Is al zeker vanaf de Golf5 :)
Zo ben ik ooit buitengesloten geweest, want in de tussentijd had ik de sleutels op de voorstoel gegooid en moest nog even snel wat doen.

Volgens mij hebben ze dat aangepast en doet hij het nu niet meer als de deur open is geweest.

Zo kan ik ook bijna altijd verstokte VW-rijders blij maken met het alle-ramen-open-en-dicht-door-even-knopje-inhouden-kunstje. (Formeel: comfortsluiting). Dat weet ook bijna niemand.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 12-10-2018 10:28 ]

• Scrtz
Dennisdn schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:18:
[...]

Zo ben ik ooit buitengesloten geweest, want in de tussentijd had ik de sleutels op de voorstoel gegooid en moest nog even snel wat doen.

Volgens mij hebben ze dat aangepast en doet hij het nu niet meer als de deur open is geweest.

Zo kan ik ook bijna altijd verstokte VW-rijders blij maken met de alle-ramen-open-en-dicht-door-even-knopje-inhouden-kunstje. (Formeel: comfortsluiting). Dat weet ook bijna niemand.
Klopt is alleen als er geen deur geopend is oid. En idd comfortsluiten dat weet echt niemand, niemand die ook ooit een boekje doorleest van een auto ofzo haha (ikzelf ook niet, maar wij proberen het toch allemaal zelf wel)

• Dennisdn
Scrtz schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:29:
[...]

Klopt is alleen als er geen deur geopend is oid. En idd comfortsluiten dat weet echt niemand, niemand die ook ooit een boekje doorleest van een auto ofzo haha (ikzelf ook niet, maar wij proberen het toch allemaal zelf wel)
Boekjes en handleidingen lees je alleen als je er echt echt echt echt niet meer uit komt, of een vrouw bent. RTFM :)

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

[...]

Zo kan ik ook bijna altijd verstokte VW-rijders blij maken met het alle-ramen-open-en-dicht-door-even-knopje-inhouden-kunstje. (Formeel: comfortsluiting). Dat weet ook bijna niemand.
Dat comforsluiten hadden wij al op onze mercedes van 1996 (W202), elke wagen daarachter had comfortsluiten al standaard geactiveerd. (Audi/BMW/Mercedes). Het is vreemd dat mensen in 2018 ofso nog steeds niet weten van comfortsluiten :/

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Weemism schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:27:
[...]

Eens, hoewel deze conversie ook wel specifiek bedoeld is voor circuitgebruik waar de verwachte levensduur van een blok sowieso al anders ligt natuurlijk. Niettemin, je ziet ook Mercedes en Ford in verhouding gigantische vermogens uit turboblokken halen tegenwoordig zonder dat daar echt betrouwbaarheidsissues worden gemeld volgens mij, en de 2 liter TSI staat qua tuning kennelijk ook wel goed bekend als ik de comments bij dat artikel mag geloven.

Maar toch, bij zulke krachten zal betrouwbaarheid idd altijd wel een potentieel dingetje zijn idd.
Collega van me gaat nu ook zijn Audi A4 b7 2.0T FSI (EA113 blok) als daily driver naar 300+ pk brengen met een mod aan zijn turbo en andere downpipe.

Dat onderblok kan volgens de gerenommeerde tuners sowieso tot 400 pk 500+ Nm gebruikt worden zonder enige aanpassingen.

Vrij robuust dus >:)

• GerCor

GerCor

Wat waren ze denkende?
Logisch. Een variant daarop. Ik leg mijn sleutel wel eens op de middenconsole. Vergeet ik dat, uiteraard, want heb genoten van de rit. Stap ik uit, wil de deur op slot doen ….. maar dat gaat niet. En zo hoort het. (y)

Kijk, bij een Audi A3 limousine -de meest simpele uitvoering van een SUPERGolf 7 zullen we maar zeggen- kan dat wel. Leg je de autosleutels in de kofferbak om de boodschappen uit te laden, klep weer dicht en ja hoor …...'de lul'. _O-

• Rainesh
GerCor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:37:
[...]

Wat waren ze denkende?
[...]

Logisch. Een variant daarop. Ik leg mijn sleutel wel eens op de middenconsole. Vergeet ik dat, uiteraard, want heb genoten van de rit. Stap ik uit, wil de deur op slot doen ….. maar dat gaat niet. En zo hoort het. (y)

Kijk, bij een Audi A3 limousine -de meest simpele uitvoering van een SUPERGolf 7 zullen we maar zeggen- kan dat wel. Leg je de autosleutels in de kofferbak om de boodschappen uit te laden, klep weer dicht en ja hoor …...'de lul'. _O-
:Y) :$

• GerCor

GerCor

gniffel gniffel. Komt dichtbij hé @Rainesh

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Ik merk nu 's ochtends als ik condens op de ruiten heb dat, wanneer ik dit weg wil doen door middel van het omlaag/omhoog doen van de ruit, de rechterkant van de ruit dan niet vrijgemaakt wordt. De ruit schuift dus dan niet langs de rubber lijkt me. Hoe fix ik dit?

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:05
azz_kikr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:33:
[...]

Iemand heeft mijn eentjes gestolen:D moet 11,58 zijn. 5.8 zou gewoon rubber zonder lucht zijn :+

Voor de grap ook eens 245/35r20 gemonteerd. Dat is rugbrekend op mijn wagen. Op het gezapige passat onderstel rijd het nog redelijk. Bij tiguan is volkswagen hun idee.....niet lager maar harder. En met harder is het ook echt hard hard. En drukt er ook nog eens bijna 250kilo meer op de vier banden. Kan je garanderen minder als 11 cm wil je echt niet op mijn wagen.

Al helemaal niet als je vaak NIET op asfalt rijd :9
Comfort is cava nog, al voel je putten en oneffenheden natuurlijk wel. De vering is niet hard en de stoelen zijn goed.
Heb nu 23k km en nog geen klagen van de auto.
Loekkiee schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:56:
Ik merk nu 's ochtends als ik condens op de ruiten heb dat, wanneer ik dit weg wil doen door middel van het omlaag/omhoog doen van de ruit, de rechterkant van de ruit dan niet vrijgemaakt wordt. De ruit schuift dus dan niet langs de rubber lijkt me. Hoe fix ik dit?
In mijn skoda duwde ik de ruit altijd naar buiten als ik die naar beneden deed.

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Engineer Stewie schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:06:
[...]

In mijn skoda duwde ik de ruit altijd naar buiten als ik die naar beneden deed.
En dat was een permanente oplossing? Of elke ochtend opnieuw? Doelde namelijk op de ruit aan de passagierskant, lekker onhandig :)
Pagina: 1 ... 70 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over programmeren en activeren van (verborgen) functies graag in dit topic: Verborgen auto functies activeren d.m.v. VCDS