Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste
Acties:
  • 632.314 views

• JackAvery
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:35
WenJam schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:34:
Hoop nog ooit op Ori and the blind forest voor de Switch (maar misschien zal dat nooit gebeuren) en op de Secret of Mana Collection (is al wel uit in Japan)
Er zijn al een tijdje geruchten over het idee dat Ori naar de Switch zou komen. Deze kwamen tevoorschijn samen met geruchten over Cuphead, en zijn nu toch een stuk geloofwaardiger geworden.

Verder is er dit gezegd op een panel van Microsoft gisteren, het onderwerp was Xbox Live integratie op Android en iOS:

Btw, ik zag je avatar, hier is nog een Lufia fan :p Als je nostalgisch bent naar 16bit RPG's, check dan zeker ook eens Octopath Traveler. Qua verhaal en structuur moet het je ding zijn maar het battle systeem is top.

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:29

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Denko schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:53:
[...]

Speelt best solide, maar als je een andere console hebt zou ik hem daarop aanschaffen. Het is wel de "minste versie" gfx gewijs iig. In de verte wil het nog wel eens blurry worden zeg maar.
Buiten bovenstaande ook mensen vaker horen klagen dat de console versies (dus zeker de switch als minst krachtige) van rocket league allemaal veel lagere framerate dan de pc versie hebben, dus als je daar gevoelig voor bent is het misschien niet de beste keuze.

Het is volgens mij ook niet de meest dure game ever (op ps4 tekken 7 collection editie voor bijna 100 euro anyone, en dan nog digitaal ?! ) dus ja, je kan jezelf ook weer niet een hele grote buil valen en al eerder gepost, bij de switch 'krijg' je eigenlijk altijd 2 versies met vast en portable :) (of rocket league onderweg en dus zeer wsl voornamelijk offline ook leuk is, dat vraag ik me dan wel weer af)

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:42

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Sagat schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:58:
[...]

(of rocket league onderweg en dus zeer wsl voornamelijk offline ook leuk is, dat vraag ik me dan wel weer af)
Daarentegen is mobiele data een stuk goedkoper en sneller geworden en is een hotspot met je mobiel zo gemaakt >:)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

psychoclown schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:17:
[...]

Daarentegen is mobiele data een stuk goedkoper en sneller geworden en is een hotspot met je mobiel zo gemaakt >:)
vandaar 'voornamelijk' kan me niet voorstellen dat je zelfs met bovenstaande voorwaarden veel RL online zou spelen onderweg. Maar ik laat me verrassen :D

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Als ik onderweg ben met mn Switch verbind vrijwel standaard met mijn mobiele hotspot.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:36

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Sagat schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:38:
[...]

vandaar 'voornamelijk' kan me niet voorstellen dat je zelfs met bovenstaande voorwaarden veel RL online zou spelen onderweg. Maar ik laat me verrassen :D
RL moet je offline vooral oefenen :+ Mensen zijn vervelend goed als je tegen ze gaat spelen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• WenJam
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 16-06 14:27
Hartelijk dank voor jullie reacties met betrekking tot Rocket League!
Wel een tijd gespeeld op de PC maar was er niet goed in, andere spelers waren altijd zoooo veel beter.
Zal er nog eens goed over nadenken, vond het (stiekem) toch wel een leuke game.
JackAvery schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:00:
[...]

Er zijn al een tijdje geruchten over het idee dat Ori naar de Switch zou komen. Deze kwamen tevoorschijn samen met geruchten over Cuphead, en zijn nu toch een stuk geloofwaardiger geworden
Hoop het van harte!
Lang geleden dat een game me zo heeft weten te raken!
JackAvery schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:00:
[...]

Btw, ik zag je avatar, hier is nog een Lufia fan :p Als je nostalgisch bent naar 16bit RPG's, check dan zeker ook eens Octopath Traveler. Qua verhaal en structuur moet het je ding zijn maar het battle systeem is top.
Zou wel gruwelijk vet zijn als we Lufia op de Switch konden spelen!
Octopath Traveler staat zeker op m'n lijstje!
De reviews die ik online lees zijn wel wisselend...
Dat het op een gegeven moment zeer veel grinden is (maar das vrij normaal bij een JRPG?) en dat een deel van je party te ver achterblijft qua level.

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Er is nu een demo van Splatoon 2 beschikbaar. Mocht je een keer online willen proberen, dan moet je 'm zeker downloaden, want je krijgt een code waarmee je 7 dagen gebruik kan maken van Nintendo Online.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17-06 00:24

Sméagol

Master of Mayhem

25-07

Van de makers van de Zero games.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2019

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:26
Labo VR impressions:

Die game staat al op m'n radar. :)

* RayNbow heeft veel plezier uit 999/VLR/ZTD gehaald op z'n 3DS.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

RayNbow schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 06:50:
[..]
Die game staat al op m'n radar. :)

* RayNbow heeft veel plezier uit 999/VLR/ZTD gehaald op z'n 3DS.
Ik heb die games zelf nooit gespeeld, maar ze zouden me wel bevallen volgens mij, dus ik kijk hier naar uit.

Ik wacht verder nog op Petit Computer, maar dat gaat nog langer duren. Dus in de tussentijd..

• RayNbow
Sméagol schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:39:
[...]

Ik heb die games zelf nooit gespeeld, maar ze zouden me wel bevallen volgens mij, dus ik kijk hier naar uit.
Mocht je ze willen spelen, dan raad ik wel aan om indien mogelijk de DS-versie van 999 te spelen. Deze versie heeft weliswaar geen HD graphics i.t.t. de latere rereleases, maar maakt wel zeer goed gebruik van de twee schermen (waar dus omheen moest worden gewerkt in de latere rereleases, bijv. een compleet andere eindpuzzel).
Ik wacht verder nog op Petit Computer, maar dat gaat nog langer duren. Dus in de tussentijd..
Het laatste nieuws was dat het deze lente zou worden uitgebracht, maar het is best stil rondom Petit Computer. :/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackAvery
Meer nieuwtjes:

- Mogelijk heeft Nintendo de release date van SteamWorld Quest geleaked: de Amerikaanse Nintendo site vermeldt namelijk 25 april. Developer Image & Form bevestigt de datum niet, maar heeft wel al gezegd dat het spel €25 zal kosten, en dat er later dit jaar (een tijdje na de launch) ook een fysieke release zal beschikbaar zijn. Ze hebben ook een nieuwe gameplay video op Twitter gepost.

Edit: meer gameplay, en een tease over die release datum

- Lost Ember - een kickstarterproject uit 2016 van een Hamburgse studio - krijgt een Switch port. Het spel is een exploratie/adventure game. De release van de Switch port is nog onbekend, maar het spel komt midden juni al op andere platformen uit.

WenJam schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:05:

Zou wel gruwelijk vet zijn als we Lufia op de Switch konden spelen!
Octopath Traveler staat zeker op m'n lijstje!
De reviews die ik online lees zijn wel wisselend...
Dat het op een gegeven moment zeer veel grinden is (maar das vrij normaal bij een JRPG?) en dat een deel van je party te ver achterblijft qua level.
Lufia 1 en 2 zijn absoluut welkom maar zijn ook helaas titels die zich in "license limbo" bevinden... denk niet dat het ooit zal gebeuren.

Wat Octopath betreft: ik vond het grinden best meevallen; het hangt er vooral van af hoe je de game zelf speelt denk ik. Omdat de structuur heel open is, kan ik me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die op een manier spelen waarbij grinden noodzakelijk is. Zelf explore ik redelijk veel tussen story chapters door en voelde het dus niet aan als grinden. Post-story content is naar het schijnt wel grindy.

JackAvery wijzigde deze reactie 23-03-2019 09:51 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19:14
Ik heb nog een code over voor 7 dagen Switch online, stuur me maar een DM als je interesse hebt
Hij werkt niet als je al online hebt, dus daarom geef ik hem weg.

Weg is ie.

Militia Pilot wijzigde deze reactie 22-03-2019 19:52 (7%)

• Walkman
  • Niet online
Unravel 2 is vanaf vandaag ook speelbaar. Had deze zelf nog niet op een ander platform gedaan, maar wat een prachtig spel. Leuke gameplay met z'n tweeën en visueel erg sterk. We hebben de eerste twee levels gespeeld en zal komend weekend nog veel meer gaan spelen. Een aanrader!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online
Professor Layton games mogelijk onderweg naar de Nintendo Switch.

YouTube: Multiple Professor Layton Games Seemingly Leaked for Switch by Local...

• RayNbow
Sega Ages Puyo Puyo komt 28 maart uit (JP eShop):

• JackAvery
Wall Street Journal publiceert opnieuw een artikel dat we maar liefst twee Switch revisies mogen verwachten: een goedkoper model voor "casual" spelers en een duurder model. Ik post de tweet van de verantwoordelijke journalist just in case omdat WSJ artikels soms volledig leesbaar zijn indien je doorklikt via sociale media.

Nintendo’s suppliers and game developers have been talking with their investors about the new Switch machines for several months. People who have used the devices say they aren’t just similar-looking new versions with a higher or lower performance.

“You would be wrong to think the enhanced version is similar to what Sony did with PS4 Pro and the other is just a cheap alternative that looks very similar to some past hand-held machines, say, Sony’s PlayStation Vita,” one person who has used the new devices said. The Switch is a hybrid device that can be played either as a hand-held unit or connected to a larger screen.

JackAvery wijzigde deze reactie 25-03-2019 07:43 (52%)

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:48

Notna

Where are you?®

JackAvery schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:40:
Wall Street Journal publiceert opnieuw een artikel dat we maar liefst twee Switch revisies mogen verwachten. Ik post de tweet van de verantwoordelijke journalist just in case omdat WSJ artikels soms volledig leesbaar zijn indien je doorklikt via sociale media.

[Twitter]
Zolang de hardware requirements voor games niet ineens anders worden, vind ik het best :+ Ik heb verdorie net een (huidige) Switch aangeschaft :P

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Notna schreef op maandag 25 maart 2019 @ 07:42:
[...]

Zolang de hardware requirements voor games niet ineens anders worden, vind ik het best :+ Ik heb verdorie net een (huidige) Switch aangeschaft :P
Tsja je weet net nooit zeker, maar nintendo heeft imho opinion wel een vrij goed reputatie op dat vlak. Ik zie het echt als een overgang van ds naar ds lite. Als het daarnaast of zelf ipv zo is dat je naar een situatie gaat zoals bij 3ds - new 3ds...tsja dat zou ietwat vervelender zijn, maar *ff googlen* er zijn dus schijnbaar 4 games die alleen maar op de new 3ds werken.......dus zelfs als dat waar is, kan je nog prima even met je 'gewone' switch door.

Denk zelf dat ik dan wel de huidige switch echt aan mijn kids geef, en zelf voor die nieuwere revisie ga :P

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:16
@Sagat Wat je zegt idd. Als er ee nieuwe betere versie uit gaat komen, dan zal die van mij wel doorschuiven naar mijn dochtertje of wellicht dat ik hem toch verkoop, maar dat zien we dan wel weer. Het is nu ook weer niet dat ze helemaal los gaat op Paw Patrol op de Switch. Ze vind het wel leuk, maar zelf vraagt ze er weinig om.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Arunia schreef op maandag 25 maart 2019 @ 08:36:
@Sagat Wat je zegt idd. Als er ee nieuwe betere versie uit gaat komen, dan zal die van mij wel doorschuiven naar mijn dochtertje of wellicht dat ik hem toch verkoop, maar dat zien we dan wel weer. Het is nu ook weer niet dat ze helemaal los gaat op Paw Patrol op de Switch. Ze vind het wel leuk, maar zelf vraagt ze er weinig om.
Hrhmmm mijn kids zijn absoluut wel dol op de switch en hij MOET ook altijd mee als ze gaan logeren naar opa en oma. Weet eigenlijk niet eens exact wat ze spelen, wel vinden ze zelda beiden erg tof.

Nog wel interresant hoe het dan gaat met digitale games. i guess that de huidige switch hoofdconsole kan laten en die nieuwe dan alleen op inloggen, dan zou ik theoretsich bij al mijn digitale games moeten kunnen. Maar stel dat de kids op de huidige switch dan mariokart spelen, en ik start hem op mijn 'extra' switch dan op. Dan krijg ik dus een 'license already in use' achtige melding?

* Sagat gaat de op nog is lezen voor info hierover, anders is google vast mijn vriend :>

--------
edit:
yup zo werkt het, maarrrrrrrr als ik niet opnieuw wil beginnen met mijn games, zal ik dan toch nintende online moeten gaan afnemen voor mij online cloud saves.....resistance is futile :o ;)

Sagat wijzigde deze reactie 25-03-2019 08:54 (8%)

• Alpino42
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 19-05 16:27
Ik wou eigenlijk binnenkort een switch gaan kopen.. misschien toch maar even wachten?🤔

• Arunia
@Alpino42 De kans is zeer aannemelijk dat het nog wel even duurt. Maar Nintendo heeft iig nog niets aangegeven. De vraag is of je er echt op moet gaan wachten. Als er genoeg leuke spellen zijn voor de Switch, dan zou ik hem echt nu wel al kopen. Dat ding is zo verkocht.

• JackAvery
Even speculeren: er even vanuit gaande dat Mochizuki niet enorm optimistisch is over "ten vroegste deze zomer", zie ik een paar momenten die gunstig zijn voor een Lite model te lanceren: de release van Super Mario Maker 2, de release van Pokémon, of de release van Animal Crossing. SMM2 in juni zou wel heel vroeg zijn, dan kunnen we een aankondiging eind april of in mei verwachten. Alternatief: een lite model laat in september telt nog steeds als 'zomer' launch. Met Pokémon in oktober of november zou dat nog werken. Animal Crossing... is een wildcard, maar een launch in september is voorlopig nog niet van de tafel.

Een "pro" model (wat dit ook mag inhouden) zou daarentegen gemakkelijker later kunnen releasen. SMM2, AC en Pokémon trekken alle leeftijden aan en zijn zeer grote franchises, en zijn perfecte games om een lite model meteen een sterke start te geven.

Zelf zie ik het trouwens ook wel zitten om naar een "pro" up te graden, maar eerst toch even de kat uit de boom kijken. Met N weet je nooit wat je krijgt :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeror
  • Nu online
Het zijn nog geruchten. Ik wacht wel af tot Nintendo het zelf aankondigd. Ik zou nog geen overhaaste stappen gaan nemen naar aanleiding van dit bericht over de twee nieuwe versies.

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17-06 01:35

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zeror schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:57:
Het zijn nog geruchten. Ik wacht wel af tot Nintendo het zelf aankondigd. Ik zou nog geen overhaaste stappen gaan nemen naar aanleiding van dit bericht over de twee nieuwe versies.
Nee, kan me inderdaad heel goed voorstellen dat ze dit doen om een goedkoper productieproces te introduceren en tegelijkertijd ook een wat van de productieproblemen op te lossen.

PSN: Denkoyugo

• MooDyBLueS
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14-06 15:26
Wat zouden jullie doen?

Gisteren heb ik een Nintendo Switch in bestelling geplaatst, met name vanwege de Pokémon games, ik vond bij Amazon.de nog een theme bundel met de game en de in Pokémon kleuren uitgevoerde console.

Echter lees ik nu het nieuws over 2 nieuwe consoles. Ik twijfel daarom of de huidige wel een goede koop is. Omdat ik al zo lang gewacht heb, mede vanwege het gebrek aan aanbiedingen, denk ik zelf dat het beter is om nog even 3 maanden ongeveer te wachten tot de nieuwe zijn aangekondigd. Toch?

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

MooDyBLueS schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:12:
Wat zouden jullie doen?

Gisteren heb ik een Nintendo Switch in bestelling geplaatst, met name vanwege de Pokémon games, ik vond bij Amazon.de nog een theme bundel met de game en de in Pokémon kleuren uitgevoerde console.

Echter lees ik nu het nieuws over 2 nieuwe consoles. Ik twijfel daarom of de huidige wel een goede koop is. Omdat ik al zo lang gewacht heb, mede vanwege het gebrek aan aanbiedingen, denk ik zelf dat het beter is om nog even 3 maanden ongeveer te wachten tot de nieuwe zijn aangekondigd. Toch?
Mijn advies, (en zie ook paar post terug van iemand anders) in het algmeen, doen, koop die swith en ga genieten.

In jouw specifieke geval, misschien idd bestelling annuleren. Je hebt al lang gewacht, dan is iets langer waarschijnlijk ook geen issue.

Hou er wel rekening mee dat we het hebben over GERUCHTEN. Geen idee hoe moelijk of makkelijk het wachten je afging en in hoeverre je jezelf kan vermaken met andere systemen of hobbies. maar het kan nog wel "even" duren voordat deze nieuwe switch daadwerkelijk in de winkel ligt. (ik zou zeggen 6 maanden in het meest gunstige geval, dan pakken ze ook het holiday season mee natuurlijk......maar 1 jaar of meer zou me ook helemaal niet verbazen, switch verkoopt in zijn huidige vorm ook 'wel aardig' :+ dus veel haast hebben ze niet )

• JackAvery
@MooDyBLueS , zoals anderen hierboven ook al zeggen, ik zou mijn aankoopbeslissingen niet baseren op geruchten en onbekende factoren. Gewoon afwegen of wachten het waard is tegenover nu kunnen spelen. Switch is een enorm fijn apparaat met een grote library aan goede games die nu beschibaar zijn.

Als je de console specifiek koopt voor de nieuwe Pokémon game, dan kan je natuurlijk wel een paar maanden wachten (tenzij je persé die Let's Go bundel wilt).

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:45
Je kan altijd wachten op een opvolger. Ik zat er ook op te wachten, maar anderhalve maand terug toch eentje gekocht. Geen spijt van. En wat er later uit komt, zie ik dan wel weer. Ik vermaak me er goed mee, alleen jammer dat die spellen zo schreeuwend duur zijn vergeleken met de andere consoles. :+

JK wijzigde deze reactie 25-03-2019 11:36 (6%)

• MooDyBLueS
JK schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:36:
Je kan altijd wachten op een opvolger. Ik zat er ook op te wachten, maar anderhalve maand terug toch eentje gekocht. Geen spijt van. En wat er later uit komt, zie ik dan wel weer. Ik vermaak me er goed mee, alleen jammer dat die spellen zo schreeuwend duur zijn vergeleken met de andere consoles. :+
Ja dat is dus precies de reden dat ik enerzijds gewacht heb en anderzijds getwijfeld heb. Nu heb ik inmiddels kinderen waarvan 1 de leeftijd heeft waarop games leuk beginnen te worden, dus dan denk je gelijk: dan is een Nintendo console perfect! Alleen die spellen zijn zo belachelijk duur.

Als ik het afzet tegen de Xbox One S die we al geruime tijd hebben, daar heb ik destijds € 225 voor betaald, zat een game en extra controller bij en de games die ik voor mijn zoontje heb gekocht zoals LEGO Marvel Super Heroes waren vaak maar € 10-20. De eerste keer dat ik zelf ook meer dan € 20 heb 'moeten' uitgeven was toen onlangs RDR2 bij Bol in de aanbieding was voor € 35. Als ik dan de Switch erbij pak, blijf ik elke keer schrikken van minstens € 45 voor welke A game dan ook, ook al is het een game van 2 jaar geleden.

Ik verwacht ook niet zozeer dat ik spijt zal krijgen van de Switch als console, maar wel van deze versie als er straks een betere uitkomt. Het gerucht over de goedkopere zonder afneembare Joy-Con spreekt mij ook wel aan. Ik denk niet dat de Switch enorm vaak op de tv aangesloten zal worden, sterker nog: het is juist ideaal dat zoonlief ermee op de bank (evt met hoofdtelefoon) kan hangen terwijl iets anders op tv aanstaat. Maar het lastige is dan uiteraard weer: hoeveel gaat het schelen? Als dat € 250 vs 300 voor de huidige gaat zijn, is dat zo'n klein bedrag dat die mogelijkheid (afneembare Joy-Cons) wel de prijs waard is. Maar als het meer om een 3DS vervanger/concurrent zou moeten gaan en hij € 200 gaat kosten, dan klinkt dat ideaal.

Zoals anderen ook al aangaven: ik heb er al lang mee gewacht, die 3 maanden kunnen er ook wel bij.

• Mooyal
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:59

Mooyal

Project Cars

over duur van switch etc: Ik koop straks een Switch console+super mario maker 2.....en that's it ^^
maargoed is nog steeds goedkoper dan de nieuwste videokaart kopen voor de pc.

PSN ID: Mooyini http://psnprofiles.com/Mooyini

• JK
@MooDyBLueS Ik speel meestal docked en sinds kort met Pro Controller. Als je op een meter afstand (misschien iets meer, maar niet veel) op een 42" speelt of op 40cm op het originele schermpje, heeft mijn voorkeur wel de 42". :)

Maar ik ga het allemaal wel zien. In het verleden wel de 3DS gewisseld voor de 3DS XL. Nooit meegegaan met de New 3DS (XL). En dan nog, het kan nog wel even duren voor nieuwe modellen op de markt zijn, de meeste spellen kunnen ongetwijfeld goed werken op de huidige Switch. Maar qua prijs, zijn de spellen het wel waard. Als je kijkt hoeveel uur je in Mario Odyssey of Zelda stopt, haal je dat er dubbel en dwars uit. En voor de verkoop 2e hands blijven ze ook nog geld waard. Ik heb nog GTA 5 liggen voor de PS3, die is echt helemaal niets meer waard. Mijn 3DS collectie met AAA games daarentegen... en dat terwijl GTA 5 ook een AAA titel is.

• MooDyBLueS
@JK Daar haal je wel een goed punt aan, de tweedehands waarde. Ook van de console zelf enigszins als ik zo zie wat er tweedehands voor gevraagd wordt. Een beetje Apple-achtig dus, hogere basisprijzen, maar ook hogere waarde als je het weer verkoopt of een game inruilt.

Zwart/wit bekeken voelt het wel erg prijzig aan als je bijna het dubbele kwijt bent ten opzichte van een Xbox One S en het eigenlijk ook alleen om de Mario/Pokémon games gaat die uiteraard niet op andere consoles te verkrijgen zijn.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

MooDyBLueS schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:28:
@JK Daar haal je wel een goed punt aan, de tweedehands waarde. Ook van de console zelf enigszins als ik zo zie wat er tweedehands voor gevraagd wordt. Een beetje Apple-achtig dus, hogere basisprijzen, maar ook hogere waarde als je het weer verkoopt of een game inruilt.

Zwart/wit bekeken voelt het wel erg prijzig aan als je bijna het dubbele kwijt bent ten opzichte van een Xbox One S en het eigenlijk ook alleen om de Mario/Pokémon games gaat die uiteraard niet op andere consoles te verkrijgen zijn.
* als je em als console gebruikt..
hier gaat de switch regelmatig mee ergens naar toe, voor mezelf of voor de kids. Het is echt wel een USP dat je fatsoenlijk handheld kan gamen. Als console only is het inderdaad alleen de nintendo exclusives, maar als je handheld funcionaliteit erbij pakt.. dan heb je ineens heel wat meer dan een xbox.
Mijn zoontje is erg blij dat ie bv fortnite ook ergens anders kan spelen.

• MooDyBLueS
Prulleman schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:42:
[...]

* als je em als console gebruikt..
hier gaat de switch regelmatig mee ergens naar toe, voor mezelf of voor de kids. Het is echt wel een USP dat je fatsoenlijk handheld kan gamen. Als console only is het inderdaad alleen de nintendo exclusives, maar als je handheld funcionaliteit erbij pakt.. dan heb je ineens heel wat meer dan een xbox.
Mijn zoontje is erg blij dat ie bv fortnite ook ergens anders kan spelen.
Hmm ja, dat is ook wel de reden waarom ik twijfel, want naast de Xbox One S als console heeft mijn zoontje ook al een iPad (deels voor school nodig) en die gaat weleens mee op de (voor hem) saaie familiebezoekjes waar geen leeftijdsgenootjes zijn om mee te spelen. Dus in ons specifieke scenario vangt de iPad eigenlijk alle portable scenario's af. Ja Fortnite spelen kan ermee, maar dat werkt qua bediening voor geen meter op de iPad dus dat gebeurt op de Xbox. Ik vraag me persoonlijk trouwens af hoe een spel als Fortnite op de Switch speelt qua schermgrootte. Ik vond zelf die ene keer dat we het geprobeerd hebben de iPad al beperkt qua schermgrootte om fatsoenlijk te kunnen mikken en tegenstanders te zien van een beetje afstand.

Maar goed, we gaan het zien, ik heb inmiddels bericht van Amazon dat mijn bestelling niet meer geannuleerd kon worden omdat hij al in dispatch zat, dus hij wordt as we speak verzonden. Ik denk dan ook dat ik hem gewoon houd. Worst case ruilen we hem over een paar maanden in als de nieuwe Switch significant beter is.

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:53
Van het weekend Motorsport manager aangeschaft.

Ik moet zeggen een leuke game die lekker weg speelt.
Op Hard mode vrij pittig en lastig maar voor verloren momenten een perfecte game.
Ziet er goed uit.

PSN: McMillan0984

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

wat betreft fortnite.. ik speel het zelf niet en mijn zoontje weet niet beter, in dat geval is het dus prima, maar hij zal ongetwijfeld liever docked spelen (maar ook een dock is makkelijk mee te nemen, op vakantie gaat de switch en de dock mee!)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JK
MooDyBLueS schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:58:
[...]

Ja Fortnite spelen kan ermee, maar dat werkt qua bediening voor geen meter op de iPad dus dat gebeurt op de Xbox.
Kan je op de iPad geen bluetooth controller aansluiten?
Ik heb GTA San Andreas op de iPad en zit er nog wel eens over na te denken om zoiets te kopen. :)

De USP is inderdaad dat ie portable is én op tv kan. Maar ik speel liever in het groot. Gewoon om meer van de omgevingen te kunnen genieten. :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-06 21:59
Donkey kong TF.... ik word helemaal in elkaar geslagen door deze game!

Lijkt wel een verzameling troll levels vanaf het begin al. Man wat is die lastig. Is toch ook geen game voor de kleintjes onder ons. Veel te moeilijk.

Maar wel vet!!! Die levels duren en duren maar en je verlangt naar het einde van een level. Oldschool voldoening wanneer het lukt.

Ps. Ben wel old, maar zo heel oldschool ben ik niet meer. Kreeg bijna een hartaanval toen ik ‘game over’ zag. Dacht, zal toch niet helemaal opnieuw moeten beginnen? Haha ;-)

Turfschipper wijzigde deze reactie 26-03-2019 03:26 (50%)

• msnguy
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-06 00:35
Turfschipper schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 03:12:

Lijkt wel een verzameling troll levels vanaf het begin al. Man wat is die lastig. Is toch ook geen game voor de kleintjes onder ons. Veel te moeilijk.

Maar wel vet!!! Die levels duren en duren maar en je verlangt naar het einde van een level. Oldschool voldoening wanneer het lukt.

Ps. Ben wel old, maar zo heel oldschool ben ik niet meer. Kreeg bijna een hartaanval toen ik ‘game over’ zag. Dacht, zal toch niet helemaal opnieuw moeten beginnen? Haha ;-)
Ik vond het een heerlijke game om te spelen en ik heb het verhaal ook volledig uitgespeeld, maar soms had ik echt de neiging om mijn Pro Controller door de TV te gooien. Zeker bij de minecar levels!

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:42

psychoclown

Admin Softe Goederen

Huub!

Heel herkenbaar. Moet ik wel bij zeggen dat ik het verhaal niet 100% hebt uitgespeeld. Toen was ik weer toe aan wat nieuws :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Cowboy_Henk
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:38
Martinspire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:31:
Mijn Skull & Co's Jumpgate docking station (dock & core drive) is ook eindelijk binnen. Ziet er prima uit, Switch staat er ook netjes in en als losse USB Hub (de core drive) lijkt het ook wel in orde. In ieder geval handig voor als mn volgende laptop wat poorten mist. En natuurlijk om hem ook op te laden, want zo beschadig je tenminste het scherm ook niet.
Welke versie heb je gekocht? Met adapter? Want die heeft enkel USA pins.
Wat zijn je ervaringen na een paar maand gebruik?

• JK

Dat had ik ook met een variant op de 3DS. Veel te moeilijk. Daarom hoef ik 'm ook niet op de Switch. Ben tegenwoordig meer een casual gamer en het moet allemaal niet te moeilijk worden. :+

Gister wel mijn eerste digitale game gekocht in de eShop. Ben meer van fysiek, maar Snake Pass voor 7,99 is een leuke prijs. Op de PC via Steam is ie nog 19,99 en via Super Rare Games was deze natuurlijk eerst 35 euro, maar inmiddels staan ze voor +/- 170 euro op eBay etc. Dan moet je wel heel erg hard op je hoofd gevallen zijn om dat er voor te betalen. Mooi prijsje, grappige game.

Heb er nu even een 32GB microsd in gedaan, maar ik zie nu al dat ik een 128GB er in moet doen. Die heb ik nog liggen, dus dat komt goed uit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Zo, Just Dance 2019 net aangeschaft voor mijn dochter van 8 jaar oud. Zal ze helemaal geweldig vinden denk ik :+

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17-06 22:45

StrongArmLance

Endless flow

Ik vond het meeste (m.u.v. een paar boss-battles) wel te doen, maar die speciale k levels voor relics heb ik toch vaak wel een poging of 40-50 voor nodig 8)7

#vote

• JackAvery
@Tropical Freeze - ik moet deze nog spelen maar alleen al voor de prachtige soundtrack is die de moeite waard.

Gisteren weer wat aankondigingen:
- Shantae 5 komt naar praktisch alle platformen. Helaas niet meer informatie dan dat. Aankondiging op Twitter.
- Na tien jaar komt er een nieuwe Samurai Showdown. De Switch versie is iets later gepland dan de andere console versies, deze komt pas rond Q4 2019 uit. Hieronder vind je de trailer, maar er staat ook al een hoop gameplay op YT.

Vandaag releast Final Fantasy 7 trouwens voor de eerste keer op een Nintendo console :-)

• Walkman
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:46:
Zo, Just Dance 2019 net aangeschaft voor mijn dochter van 8 jaar oud. Zal ze helemaal geweldig vinden denk ik :+
Waarschijnlijk wel, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze vraagt of je ook het abbonement neemt zodat ze toegang heeft tot alle muziek van vorige versies.

Hij was laatst voor deze prijs ook digitaal te kopen, toen niet gedaan...misschien dat ik 'm nu wel aanschaf.

• Notna

Notna

Where are you?®

Walkman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:45:
[...]

Waarschijnlijk wel, ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze vraagt of je ook het abbonement neemt zodat ze toegang heeft tot alle muziek van vorige versies.

Hij was laatst voor deze prijs ook digitaal te kopen, toen niet gedaan...misschien dat ik 'm nu wel aanschaf.
Bij Amazon.de is hij voor 29.99 te krijgen overigens (gratis verzenden, wel een Duitse case) Ik heb de order bij Bol dan ook geannuleerd.

Overigens is mijn dochter autistisch en licht verstandelijk beperkt, dus ik denk dat ze meer dan zat heeft (zowel in aantal als in moeilijkheidsgraad) aan de 40 nummers die er al standaard bij zitten. Maar we gaan het zien :+

• Megalodon86
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:18

Herkenbaar ja, ik heb ook grote moeite met de bossfights (op de Nintendo Wii U gespeeld). Wel een erg leuke game, en inderdaad is de voldoening na het behalen van een level wel des te meer.
Notna schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:46:
Ondertussen is het Fortnite voor en Fortnite na, maar mijn zoontje van 8 vond het ook erg leuk. Mijn dochter van 6 vind het wel nog steeds leuk.

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Nieuwe Mario t-shirts bij Uniqlo.

https://www.uniqlo.com/uk...m=email&utm_source=uniqlo

Weinig leuks voor mij dit keer, maar misschien haal ik er nog één.

Sméagol wijzigde deze reactie 26-03-2019 13:58 (25%)

• Kasparov
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:15
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:06:
[...]

Welke versie heb je gekocht? Met adapter? Want die heeft enkel USA pins.
Wat zijn je ervaringen na een paar maand gebruik?
Ik ben geen cowboy Henk, maar ik heb er ook één. De meeste weken spelen we met wat vrienden op de Switch.
Voor ik deze had, gebruikte ik een dock uit China. Die dock had altijd wat problemen om verbinding te maken met de tv.
Deze nieuwe dock werkt perfect. Ik heb gelijk beeld op de televisie en de ook de GameCube controllers werken perfect.
Naar mijn idee werkt hij precies gelijk als de gewone Switch dock. Ze zeggen zelf ook dat ze alle Tech op zo'n manier hebben verwerkt dat het geen problemen voor de Switch kan veroorzaken.

Ik gebruik hem overigens met een originele Nintendo stroom adapter.

Kasparov wijzigde deze reactie 26-03-2019 23:44 (5%)

• JackAvery
Eurogamer heeft naar aanleiding van het WSJ stuk ook een artikel over toekomstige Switch-revisies geplaatst. Neem dit nog steeds met de nodige portie zout want geruchten.

Samengevat: ook Eurogamer's bronnen spreken over twee modellen. Het goedkopere model moet eerder met de functie van een 2DS vergeleken worden qua prijsstelling en features: goedkoper, "kid-proof", minder features. Dit model zou gericht worden op een handheld-only ervaring. Eurogamer vraagt zich af of de budget-Switch überhaupt nog zal kunnen aangesloten worden op een TV.

Upgrade-model is vergelijkbaar met upgraden van een 3DS naar een New 3DS. Daarbij moeten we wel de kanttekening maken dat Switch-software vaak veel makkelijker schaalt op basis van de beschikbare CPU/GPU power.

Om dat even in context te plaatsen, N3DS was best een upgrade met dubbel aantal ram en een stuk meer processorkracht:
Nintendo 3DS (2011) to New Nintendo 3DS (2014)

CPU: 2x core 268 MHz ARM11 + 133 MHz ARM9 -> 4x core 804 MHz ARM11 + 133 MHz ARM9
GPU: 268 MHz PICA200 (6.4 GFLOPS) -> 268 MHz PICA200 (6.4 GFLOPS)
RAM: 128MB -> 256MB
Storage: 1GB -> 2GB or 4GB (varies by revision & production date)

• JK
Klopt het dat Mortal Kombat 11 is verplaatst van april naar mei? Zie 'm bij BOL en GameMania ineens op 9 mei staan, bij Ninteno nog origineel op 23 april.
Twijfel alleen nog even of ik 'm voor de Nintendo koop of PS4...

• DevWouter
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 16:33
JackAvery schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:45:
Eurogamer heeft naar aanleiding van het WSJ stuk ook een artikel over toekomstige Switch-revisies geplaatst. Neem dit nog steeds met de nodige portie zout want geruchten.
Ik kan me niet voorstellen dat Nintendo zijn userbase wilt opsplitsen. Verder zijn er in het verleden zo vaak geruchten over een nieuwe versie en nu opeens zouden er twee varianten in aankomst zijn?
Een versie die overpowered is en een versie waarbij feature gestript worden?

Gezien de Switch zakelijk nog steeds zeer goed verkoopt (ondanks dat we elke 3 maanden geruchten horen over een nieuwere versie) lijkt me dit juist een behoorlijk risico.
Om dat even in context te plaatsen, N3DS was best een upgrade met dubbel aantal ram en een stuk meer processorkracht:
Mooi overzichtje, maar ik mis de "Super Stable 3D" feature. Dat was voor mij de voornaamste reden om een 3DS te kopen. Bij de oude 3DS werkte het niet helemaal 100% van de tijd en er was zelfs een compleet Ambassador programma er om heen. De N3DS werd in mijn ogen gereleased om een gebrek van de oude 3DS op te lossen.

We doen niet grappig over grappen, grappen maken is bloedserieus werk

• Magic
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Magic

Multi-OS

[...]
Daar moet dan wel de kanttekening bijgezet worden dat de hardware van de 3DS tijdens de ontwikkeling al verouderd was, en dat er 3,5 jaar tussen de eerste release en de "new" serie zat. Een upgrade naar een Tegra X2 zou misschien kunnen, maar misschien levert dat ook problemen op, aangezien de 4 A53 cores zijn vervangen door 2 Denver2 cores.

Een dergelijke upgrade in CPU is dus niet te verwachten, daarnaast is een grote upgrade in RAM ook onwaarschijnlijk, gezien de geheugenprijzen.

Als de switch wat groter is kunnen ze met een efficiëntere koeling en een grotere accu de Tegra X1 iets harder laten lopen, maar ik weet niet mensen op een grotere, en vooral zwaardere switch zitten te wachten. (ik niet iig).

Magic wijzigde deze reactie 27-03-2019 10:23 (13%)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• protoss warrior
  • Laatst online: 15:41
DevWouter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:00:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat Nintendo zijn userbase wilt opsplitsen. Verder zijn er in het verleden zo vaak geruchten over een nieuwe versie en nu opeens zouden er twee varianten in aankomst zijn?

Gezien de Switch zakelijk nog steeds zeer goed verkoopt (ondanks dat we elke 3 maanden geruchten horen over een nieuwere versie) lijkt me dit juist een behoorlijk risico.
Hoezo zou dit de userbase splitsen?
Zolang alle games op alle 3 de consoles werken zijn er meer opties, maar de userbase blijft op hetzelfde platform. de userbase van de specifieke switch hardware van de 1e generatie word wel gesplitst over 2 of 3 verschillende hardware vormen maar dat lijkt me alleen een mogelijk probleem voor Nintendo zelf omdat ze meerdere productielijnen hebben en mogelijk meerdere versies van de hardware moeten promoten.
Als 1 van de nieuwe vormen van de switch niet op hetzelfde online platform werkt, bepaalde controllers niet ondersteund of de game cartridges van de switch niet accepteert dan word de userbase uiteraard wel gesplitst maar daar is nog geen bewijs voor voor zover ik weet.

Ik wil ook nog even dit linkje weer eens droppen https://www.gamerevolutio...rm-factors-might-increase aangezien dit de geruchten redelijk ondersteund ondanks dat het een uitlating is van Nintendo van 5(!) jaar geleden.

• JackAvery
Excuses, wall of text incoming. Mensen met geen interesse in hardware geruchten, skip gerust :p
DevWouter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:00:
[...]

Ik ga akkoord dat Switch goed verkoopt en Nintendo deze verkopen gaande zou kunnen houden met een price cut in het derde jaar. Er zijn echter meerdere strategieën die ze hiervoor kunnen volgen.

Los van de geruchten vind ik een revisie logisch om de volgende redenen:
  1. Tegra X1 is een 20nm SoC. Op een bepaald moment gaat het duurder zijn om die chipset 'as is' te blijven produceren dan om te verhuizen naar een nieuwere chip op een kleiner proc
  2. Een procedé verkleining heeft behalve een lagere prijs ook een aander voordeel: een lager TDP, dus minder warmteproductie en minder energiekosten voor dezelfde output.
Een goedkopere Switch is op een bepaald moment noodzakelijk om de doelgroep aan te spreken die psychologisch enkel een aankoop zullen doen op een significant lager geprijsd product. Als Nintendo erin slaagt om een kleinere X1 in een feature-stripped Switch steekt, en de dock apart verkoopt als add-on, dan kunnen ze denk ik wel een handheld aan 179-229 euro in de winkel krijgen. Kan interessant zijn om die markt aan te boren.

Aan de andere kant: een pro-model hoeft je markt niet te fragmenteren. Genoeg voorbeelden te vinden bij PS4 Pro, Xbox One X, en in de smartphone markt. Een model dat ~50-100% krachtiger is dan de huidige Tegra X1 chip, kan het core-publiek dat geilt op de framerates en resoluties van games overtuigen om up te graden of toch nog een Switch te kopen. En vergis je niet, momenteel is de Switch-gebruiker nog niet zo casual als op vorige Nintendo-platformen.
De N3DS werd in mijn ogen gereleased om een gebrek van de oude 3DS op te lossen.
Ondanks dat N3DS dat gedaan heeft, ga ik niet akkoord: ik zie de N3DS eerder als een latere SKU om de levensduur van de gehele 3DS lijn een paar jaar uit te rekken, mede omdat WiiU verkopen zo hard tegenvielen.
Magic schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Daar moet dan wel de kanttekening bijgezet worden dat de hardware van de 3DS tijdens de ontwikkeling al verouderd was, en dat er 3,5 jaar tussen de eerste release en de "new" serie zat. Een upgrade naar een Tegra X2 zou misschien kunnen, maar misschien levert dat ook problemen op, aangezien de 4 A53 cores zijn vervangen door 2 Denver2 cores.

Een dergelijke upgrade in CPU is dus niet te verwachten, daarnaast is een grote upgrade in RAM ook onwaarschijnlijk, gezien de geheugenprijzen.

Als de switch wat groter is kunnen ze met een efficiëntere koeling en een grotere accu de Tegra X1 iets harder laten lopen, maar ik weet niet mensen op een grotere, en vooral zwaardere switch zitten te wachten. (ik niet iig).
We weten niet welk pad Nvidia en Nintendo gaan nemen. Je kan heel goed gelijk krijgen, maar het is net zo goed mogelijk dat men een aangepaste fork van Tegra ontwerpt die op bvb de A72/73 draait. Gezien het verkoopsvolume van Switch, valt daar misschien een economisch argument te maken. Bij X1 blijven is ook geen optie tenzij men de SoC herdesigned op een 16, 14 of zelfs 12nm proces.
(Trouwens, de Switch gebruikt enkel de A57 cores van de Tegra)

Het is koffiedik kijken op dat vlak: er zijn mensen die al maanden speculeren over welk upgradepad dat er genomen zou kunnen worden, wat ik voornamelijk daaruit geleerd heb is dat mensen het absoluut niet eens raken :+

Zelf zie ik iig geen nut van het hybride USP weg te gooien door middel van een grotere, bvb "console"-Switch. Ik denk eerder dat de winst gaat liggen in kleinere, krachtigere chips die opnieuw door Nintendo gedownclocked worden mbt energieverbruik. Vergeet niet dat Tegra X1 ook al twee jaar oud was toen de Switch lanceerde, en ook deze wordt niet op vol vermogen gebruikt.

Anyway dat is allemaal gebakken lucht tot er iets officieels aangekondigd wordt, maar het is wel leuk om er over na te denken.

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

JackAvery schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:58:
Anyway dat is allemaal gebakken lucht tot er iets officieels aangekondigd wordt, maar het is wel leuk om er over na te denken.
Ach naast een eventuele bump in snelheid zijn er ook nog zat zaken te bedenken die zonder hele grote aanpassing toch een "pro" switch kunnen vertegenwoordigen. Bijvoorbeeld:

- Meer interne opslag.
- Betere cartridgeslot.
- Betere pop-up stand.
- Kleinere bezels en dus een iets groter scherm.
- Glazen (imo bij voorkeur gelamineerde) touchscreen ipv plastic
- Gedeeltelijk aluminium behuizing, welke wellicht ook voor betere warmteafvoer zorgt.
- Gefixte Power Delivery-implementatie
- Betere wifi antenne

Zonder speedbump, als ze dat allemaal zouden fixen, zou ik zeker een upgrade overwegen.

• DevWouter
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 16:33
@JackAvery Voor een groot gedeelte ben ik het met je betoog eens, maar dit laatste gerucht heeft het over significante verschillen in de modellen. Dat is in mijn ogen iets meer dan een andere display of een andere chipset.

Wat dat betreft vind lijkt me wat @Magic een stuk logischer, maar dat is toch iets heel anders dan wat het gerucht suggereert.

We doen niet grappig over grappen, grappen maken is bloedserieus werk

• Zeror
  • Nu online
Naar aanleiding van dit bericht:
nieuws: Gerucht: goedkopere Nintendo Switch heeft misschien geen dockfunctie

Waar ik een klein beetje op hoop: is dat Nintendo een Nintendo Switch Lite, welke handzamer/kleiner is, uitbrengt. Zonder detachable joycons. Wel kunnen losse joycons/pro controller connecten voor multiplayer.
Meegeleverd is een mini-Dock, welke eruit ziet als de kleine charging stand en dus met HDMI:

(Ook los te koop en te gebruiken met de normale Switch) -> Chinese namaak docks worden hiermee buitenspel gezet.
Verkoopprijs van de Switch Lite rond de 200-230 euro.

Tweede Switch model is geen console, maar een nieuw model Dock. Met daarin een ingebouwde videokaart, zodat je 4K gaming met de normale Switch mogelijk wordt. Extra is een ethernet-poort. Verkoopprijs rond 150 euro.

Zeror wijzigde deze reactie 27-03-2019 12:55 (3%)

• Megalodon86
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23:18
Ik denk dat die lite versie, echt onder de 200 euro moet uitkomen. De 2DS ging voor 100 over de toonbank, en dat is nog wel spaar-baar voor kleinere kinderen. Of als verjaardagscadeau. 200 euro is al weer het dubbele en niet veel kinderen zullen dat zomaar krijgen. Hoger is kansloos denk ik, daar boren ze geen extra markt mee aan; dan kan je net zo goed die 300 euro neerleggen voor de complete Switch-ervaring.

Ik zou wel een tweede Switch willen aanschaffen, als de prijs inderdaad onder de 200 euro uitkomt. Of als de huidige Switch evt. iets omlaag gaat. Een tweede Switch zal bij ons thuis tegen de 100% handheld gebruik aankomen, dus wellicht voldoet die goedkopere dan.

Of de duurdere moet zoveel meerwaarde bieden, dat die vooral in docked modus gaat, en mn huidige de handheld wordt... de tijd zal het leren. Er zal in dat geval een stuk minder geswitcht worden, dan nu met één exemplaar.

Megalodon86 wijzigde deze reactie 27-03-2019 13:08 (5%)

• JackAvery
DevWouter schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:23:
@JackAvery Voor een groot gedeelte ben ik het met je betoog eens, maar dit laatste gerucht heeft het over significante verschillen in de modellen. Dat is in mijn ogen iets meer dan een andere display of een andere chipset.
Yup, bvb een joyconless, handheld-only Switch zou daar ook onder kunnen vallen :-) Het 'chipset' betoog focuste ik voornamelijk op in context van de productiekosten.
Zeror schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:54:
Naar aanleiding van dit bericht:
nieuws: Gerucht: goedkopere Nintendo Switch heeft misschien geen dockfunctie

Waar ik een klein beetje op hoop: is dat Nintendo een Nintendo Switch Lite, welke handzamer/kleiner is, uitbrengt. Zonder detachable joycons. Wel kunnen losse joycons/pro controller connecten voor multiplayer.
Meegeleverd is een mini-Dock, welke eruit ziet als de kleine charging stand en dus met HDMI:
[Afbeelding]
(Ook los te koop en te gebruiken met de normale Switch) -> Chinese namaak docks worden hiermee buitenspel gezet.
Verkoopprijs van de Switch Lite rond de 200-230 euro.
+- lijn als wat ik verwacht :-) maar ik zou gokken dat Nintendo een dock voor een "Switch-lite" apart gaat verkopen. Makkelijke manier om de instapprijs te verlagen en het product te distantiëren van het standaardmodel. Hangt er natuurlijk ook van af of die nog in de schappen blijft. Sony heeft de PS4 ook uitgefaseerd toen de Slim uit kwam...
Tweede Switch model is geen console, maar een nieuw model Dock. Met daarin een ingebouwde videokaart, zodat je 4K gaming met de normale Switch mogelijk wordt. Extra is een ethernet-poort. Verkoopprijs rond 150 euro.
Technisch is het niet mogelijk omdat de USB-C aansluiting van de huidige Switch niet genoeg bandbreedte heeft (geen Thunderbolt 3 ondersteuning), dacht ik.

• Arunia
@JackAvery Dan zou het wellicht kunnen zijn dat er toch een soort nieuwe versie van de Switch uit komt om wel Thunderbolt 3 te ondersteunen. Dan zou het wel kunnen.

Ik zou zelf gokken op een alleen handheld Switch en een alleen home console Switch, maar het lijkt me overigens sterk dat dat zou gebeuren. Dan schieten ze zichzelf in de vingers en zouden ze de huidige Switch ook gewoon goedkoper kunnen maken.

• JackAvery
@Arunia , sure, maar wat is het punt van een eGPU dock uitbrengen als je het toch niet kan gebruiken met de 30-40 miljoen van de vorige installed base? Bij een eGPU zou het net een grote troef zijn om huidige playerbase deze ook te kunnen laten kopen.

• Arunia
Is ook helemaal waar. Eigenlijk blijft het gewoon gissen. Wellicht is het maar een simpele upgrade wat ze uit gaan brengen. Denk dat afwachten het beste is.

Heb zelf de upgrade van 3DS, naar 3DSXL gedaan en die weer naar de N3DSXL vanwege de betere 3D ervaring. Niet dat ik het laatste ooit gebruik, maar goed. :P

Misschien toch alleen een portable versie zoals op de FP staat.

Enige wat ik nog wel vervelend vind is dat je niet meer Switchen op je account gekoppeld kunt hebben. Zou wel fijn zijn om gewoon mijn saves mee te kunnen nemen op de Switch van mijn vrouw of whatever versie later uit komt.

Ik heb bijvoorbeeld het account van mijn dochtertje voor Paw Patrol op mijn Switch, maar heb wel mijn Switch standaard op Engels staan. Dus moet die eerst omzetten naar NL voordat zij lekker kan spelen.
Zou handiger zijn om gewoon dat account met saves op beide beschikbaar te hebben. Maar volgens mij kan dat niet echt. Alhoewel ik nog geen account aangemaakt heb voor haar als NNID.

Arunia wijzigde deze reactie 27-03-2019 13:35 (51%)

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Nu online
Wat ze ook doen, als de savegames maar via de cloud gesynchroniseerd worden. Dan wil ik er best een mini bij hebben om onderweg bv Animal Crossing verder te spelen.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• JackAvery
Arunia schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:32:
Enige wat ik nog wel vervelend vind is dat je niet meer Switchen op je account gekoppeld kunt hebben. Zou wel fijn zijn om gewoon mijn saves mee te kunnen nemen op de Switch van mijn vrouw of whatever versie later uit komt.

Ik heb bijvoorbeeld het account van mijn dochtertje voor Paw Patrol op mijn Switch, maar heb wel mijn Switch standaard op Engels staan. Dus moet die eerst omzetten naar NL voordat zij lekker kan spelen.
Zou handiger zijn om gewoon dat account met saves op beide beschikbaar te hebben. Maar volgens mij kan dat niet echt. Alhoewel ik nog geen account aangemaakt heb voor haar als NNID.
Kan je met cloud saves - die werken nml per account - niet gewoon met je account op een secundaire switch verder spelen? Nooit geprobeerd eigenlijk.

Taalinstellingen per account of spel zouden fijn zijn, daar is Nintendo helaas in de fout gegaan. Sommige games laten het je wel per spel instellen, anderen nemen de systeemtaal over.

• JK
Kan je wel je account op een 2e Switch gebruiken?

• Arunia
@JackAvery Ik zou het een keer moeten testen. Maar ben er met het account voor mijn dochtertje nog niet aan toe gekomen eigenlijk. Verzinnen op welk mailadres, dan bekijken of je die kunt wijzigen later enzovoorts. Nicknames later aan te passen mocht ze dat willen.
Nahja, echt een groot probleem is het niet. Hij start snel genoeg op.

Dat is inderdaad wat ik mis. Taal instellen in het spel zelf ipv systeemtaal. Maar dat is bij Sony eigenlijk ook wel hetzelfde probleem.

Arunia wijzigde deze reactie 27-03-2019 14:52 (17%)

• RayNbow
JK schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:46:
Kan je wel je account op een 2e Switch gebruiken?
Ja, maar slechts 1 Switch kan je primaire Switch zijn. Op een secundaire Switch moet je altijd online zijn om over je digitale aankopen te beschikken.

• DarthDavy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:36

DarthDavy

Excellent!

JackAvery schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:22:

Technisch is het niet mogelijk omdat de USB-C aansluiting van de huidige Switch niet genoeg bandbreedte heeft (geen Thunderbolt 3 ondersteuning), dacht ik.

Volgens Digital Foundry is dit wel mogelijk. Pas op, bovenstaande video is 2 maanden oud en heeft dus niets met deze nieuwe geruchten te maken.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• JK
RayNbow schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:56:
[...]

Ja, maar slechts 1 Switch kan je primaire Switch zijn. Op een secundaire Switch moet je altijd online zijn om over je digitale aankopen te beschikken.
Duidelijk, bedankt. En hoe zit het dan als je met twee Switches tegelijk een digitale aankoop wil spelen waarmee je ook online kan spelen tegen anderen? Of dat gaat waarschijnlijk niet? ;)

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17-06 22:45

StrongArmLance

Endless flow

JK schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:21:
[...]

Duidelijk, bedankt. En hoe zit het dan als je met twee Switches tegelijk een digitale aankoop wil spelen waarmee je ook online kan spelen tegen anderen? Of dat gaat waarschijnlijk niet? ;)
Iemand moet dan spelen met een tweede account op de Switch waar de aankoop hoort bij het account dat primair is op die switch, de ander speelt op een andere Switch waar hij speelt met het account die de aankoop heeft gedaan.

A koopt het, samen met B. Op de Switch van A zit een ander los account (C)

Switch 1
Met primair account A
Gespeeld met account C

Switch 2
Primair account B
Gespeeld met account A

Ik geloof dat het zo werkt.

StrongArmLance wijzigde deze reactie 27-03-2019 17:09 (18%)

#vote

• JackAvery
DarthDavy schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:29:
[...]

[YouTube: New Nintendo Switch: 6 Hardware Upgrades We Must See]

Volgens Digital Foundry is dit wel mogelijk. Pas op, bovenstaande video is 2 maanden oud en heeft dus niets met deze nieuwe geruchten te maken.
Ofwel heb ik iets gemist (en corrigeer me dan aub, ik heb die video twee maanden geleden bekeken), ofwel heb jij iets misbegrepen. Digital Foundry's "dock upgrade" punt gaat over 4k upscaling. De huidige dock heeft een output die gelimiteerd is tot 1080p, (waarbij Nintendo een Mobile DisplayPort naar HDMI convertor gebruikt). Om 4K upscaling vanaf de console te doen (wat Tegra X1 ondersteunt), heeft Nintendo een nieuwe dock nodig met dus een aangepaste connector die dit wel toelaat.

Waar Zeror en ik het over hadden is een dock dat functioneert als externe grafische kaart. Die eGPU geeft dan extra grafische kracht om games te renderen (iets totaal anders dan upscalen). Om een eGPU aan te sluiten over USB-C heb je een hoop bandbreedte nodig, meer bepaald een specifieke variant die Thunderbolt 3 ondersteunt. Nintendo's implementatie ondersteunt USB 3.1 (10 Gbit/s) maar geen Thunderbolt 3 (40 Gbit/s)voor zover ik weet. Zal deze post updaten als ik een kwalitatieve bron vind.

Edit: voor Thunderbolt te ondersteunen heb je een chip van Intel nodig. Switch heeft dit niet. Zie deze teardown.

JackAvery wijzigde deze reactie 27-03-2019 18:38 (5%)

• JK
StrongArmLance schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:07:
[...]

Iemand moet dan spelen met een tweede account op de Switch waar de aankoop hoort bij het account dat primair is op die switch, de ander speelt op een andere Switch waar hij speelt met het account die de aankoop heeft gedaan.

A koopt het, samen met B. Op de Switch van A zit een ander los account (C)
Ik geloof dat het zo werkt.
Ik snap 'm, thanks! :)

• RayNbow
Yacht Club Games heeft een klein half uurtje geleden een trailer gedropt:

• JackAvery
RayNbow schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:28:
Yacht Club Games heeft een klein half uurtje geleden een trailer gedropt:
[YouTube: Cyber Shadow - Announcement Trailer - Nintendo Switch]
Ziet er goed uit, meer cyberpunk ninja games zijn altijd goed!

Ook Wolfenstein Youngblood heeft een datum en een releasetrailer: 26 juli

En blijkbaar staan er nu Yoshi reviews online. Eurogamer zegt alvast 'recommended'

• RayNbow
Hmm, krijg een foutmelding (9001-9900) als ik Sega Ages Puyo Puyo probeer te kopen in de Japanse eShop... 🤔

Edit: Ik vermoed dat de error code te maken heeft met het gebruik van gold coins. Als ik 0 inzet, dan werkt de aankoop wel.

Hmm, blijkbaar is dit de laatste keer dat we wekelijkse Japanse verkoopcijfers krijgen van Media Create. Ze stoppen er blijkbaar mee. :/

RayNbow wijzigde deze reactie 27-03-2019 22:03 (55%)

• Metrik
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14:54
Goedemorgen mede-Tweakers,

Ondanks alle geruchten over mogelijke opvolgers heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken en een Switch besteld. Sinds eergisteren ben ik dus trots lid van de familie, mijn eerste Nintendo-console sinds de Gameboy Advance in 2002 😊

Ik heb er meteen een opbergtas bijbesteld, en daarnaast een Pro Controller en de games Mario Kart 8 Deluxe en Stardew Valley. Momenteel heb ik me vol overgave gestort op Breath of the Wild, die game had ik al een tijdje geleden geleend van een vriend en inmiddels ben ik zwaar verslaafd. Mario Kart heb ik tot nu toe even gespeeld en de gameplay is erg fijn, al heb ik op het eerste gezicht toch wel een beetje het idee dat de game qua opties etc. wel erg beperkt is, al kan ik me daarin vergissen. Het ziet er in ieder geval allemaal heel smooth uit, zowel in docked als in handheld-mode. Daarover gesproken, Nintendo heeft echt wel een gouden greep gedaan door dit mogelijk te maken. Eindelijk gewoon verder kunnen gamen zonder daarbij de TV te hoeven claimen, heerlijk!

Dan over de Pro Controller. Tot nu toe vooral in Zelda gebruikt en vergeleken met de Joy-cons is dat toch wel een verademing moet ik zeggen, al valt het spelen met de Joy-cons me tot nu toe alles mee. Ik ben vooral gewend aan de controller van de Xbox One en de Switch Pro Controller komt daar aardig in de buurt qua kwaliteit, maar kan er toch net niet aan tippen. Het valt me met name op hoe stug de analoge knoppen zijn, hebben meer mensen daar last van? Is dat iets wat verbetert als de controller wat meer “ingespeeld” is?

Tenslotte nog één ergernis die me toch even van het hart moet: na elf jaar X360/X1 kan ik maar niet wennen aan het feit dat A/B en X/Y om de controller andersom geïmplementeerd zijn. Ook het feit dat “confirm” op de Switch gelijk is aan “cancel” op de Xbox en andersom is nog wel iets wat regelmatig leidt tot frustraties, zeker in het heetst van de strijd. Weet iemand of die controls/knoppen configureerbaar zijn op de Pro Controller? Of moet ik er maar gewoon aan wennen? 😊

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Metrik schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:59:
Of moet ik er maar gewoon aan wennen? 😊
Ja >:)

Er zijn 3rd party controllers waarbij de knoppen in te stellen zijn, en bij sommige games kan je het instellen (maar zijn de uitzondering). Maar het went snel zat, als ik nu heen en weer ga tussen de ps4 en switch dan duurt de verwarring hoogstens een paar minuten :)

sowieso is de knoppenconfiguratie bij breath of the wild een beetje vreemd (x om te springen? wtf?) maar alles went :)

Magic wijzigde deze reactie 28-03-2019 09:17 (12%)

• RayNbow
Tenslotte nog één ergernis die me toch even van het hart moet: na elf jaar X360/X1 kan ik maar niet wennen aan het feit dat A/B en X/Y om de controller andersom geïmplementeerd zijn. Ook het feit dat “confirm” op de Switch gelijk is aan “cancel” op de Xbox en andersom is nog wel iets wat regelmatig leidt tot frustraties, zeker in het heetst van de strijd. Weet iemand of die controls/knoppen configureerbaar zijn op de Pro Controller? Of moet ik er maar gewoon aan wennen? 😊
Dat laatste. Gewoon wennen. ;)

@EddoH hieronder: Nou ja, alleen de westerse variant van de PS4 heeft het veranderd. De Japanse PS4 gebruikt ○ voor confirm en × voor cancel.

RayNbow wijzigde deze reactie 28-03-2019 09:24 (10%)

• EddoH
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Tja, Nintendo heeft altijd al zo gedaan, de XBox en PS4 hebben dit gedrag veranderd. Daarnaast is de Nintendo configuratie ook nog eens veel logischer objectief gezien (rechterknop verder, linkerknop terug)

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:58
Ik heb sinds gister (weer) een Switch. Ik had hem vorig jaar verkocht en er een PS4 voor gehaald. Uiteindelijk te weinig tijd op de grote televisie te gamen, dus nu weer een Switch gekocht.

Raar eigenlijk dat ik hem verkocht want mijn favo game van de laatste paar jaar is Super Mario Odyssey. Daarbij ben ik opgegroeid met o.a. Ninentdo (vanaf de Game&Watch al) dus het is wel mijn ding.

Goed, gisteren dus weer gekocht. Ik was op zoek naar DK Tropical Freeze maar helaas was die niet verkrijgbaar. Ik heb toen die New Super Mario U gekocht. Fantastisch weer, blijft toch echt heerlijk. Gelijk de demo van Yoshi gecheckt…. Ik ben echt hooked. Nee, het is niet moeilijk, verre van, maar ik had echt lol. Heel creatief allemaal. Mijn dochters gaan zeker helemaal gillen als ze die game gaan zien 

Blijft een fantastisch apparaat. Alleen jammer dat het zo duur is allemaal, want met die Joycons kan ik echt niet gamen dus moet er weer een Pro controller komen.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Cyrax0508 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:24:
Ik heb sinds gister (weer) een Switch. Ik had hem vorig jaar verkocht en er een PS4 voor gehaald. Uiteindelijk te weinig tijd op de grote televisie te gamen, dus nu weer een Switch gekocht.

Raar eigenlijk dat ik hem verkocht want mijn favo game van de laatste paar jaar is Super Mario Odyssey. Daarbij ben ik opgegroeid met o.a. Ninentdo (vanaf de Game&Watch al) dus het is wel mijn ding.

Goed, gisteren dus weer gekocht. Ik was op zoek naar DK Tropical Freeze maar helaas was die niet verkrijgbaar. Ik heb toen die New Super Mario U gekocht. Fantastisch weer, blijft toch echt heerlijk. Gelijk de demo van Yoshi gecheckt…. Ik ben echt hooked. Nee, het is niet moeilijk, verre van, maar ik had echt lol. Heel creatief allemaal. Mijn dochters gaan zeker helemaal gillen als ze die game gaan zien 

Blijft een fantastisch apparaat. Alleen jammer dat het zo duur is allemaal, want met die Joycons kan ik echt niet gamen dus moet er weer een Pro controller komen.
Dat is waarom ik consoles niet verkoop, hooguit inruil, maar alleen bij upgrades met (near) 100% compat zoals ps4->pro of xb1 -> x, of dus nu wellicht switch naar 'new' of 'pro' switch. Maar goed dat moet iedereen natuurlijk voor zich bepalen.

Ik heb zelf ook enorm zin in zowel dk als new mario (had er back in the day bijna een wii u voor gekocht) maar too many games to little time......misschien nog is met een 3=2 actie bij amazon of de mm, of anders misschien een keer een 2e hands carts (misschien kunnen we iets regelen @JK ? ;) al hoewel jij die games nou net niet verkocht toch? )

En toegegeven, waar ik met oddessey nog lekker in het relatief begin van het spel flierefluitend maantjes kan binnenharken, wordt ik bij dk (de wii versie zelfs, niet wii u) al genadeloos gesloopt in diverse levels, terwijl ik daar ook pas in wereld 4 of 5 was ofzo?) dus verwacht idd met TF ook flink, zoals wij dat vroegah zeiden 'ge-owned' to worden

Verder wil ik ook nog heel graag meer tijd in hollow knight stoppen, natuurlijk niet helemaal een platformer, maar die game heeft zeker ook platform elementen...oh en ook niet bepaald een makkie dat :+

• JackAvery
[...] Het valt me met name op hoe stug de analoge knoppen zijn, hebben meer mensen daar last van? Is dat iets wat verbetert als de controller wat meer “ingespeeld” is?
Eerst en vooral veel plezier met je nieuwe aankoop. Hier geen last van stugge analoge knoppen gehad, maar het lijkt me dat dat wel zal beteren met inspelen?
[...] Weet iemand of die controls/knoppen configureerbaar zijn op de Pro Controller? Of moet ik er maar gewoon aan wennen? 😊
Is afhankelijk per spel, maar je went er waarschijnlijk wel aan. Overigens zijn het Microsoft en Sony (in het Westen) die afwijken :+
RayNbow schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 21:07:

Hmm, blijkbaar is dit de laatste keer dat we wekelijkse Japanse verkoopcijfers krijgen van Media Create. Ze stoppen er blijkbaar mee. :/
Ik wist dit al een tijdje maar suckt nog steeds. Hopelijk beïnvloedt dit de andere twee trackers niet, straks stoppen zij ook nog...

Monolith Soft recruteert nu mensen om aan Zelda te werken. Tijdens Breath of the Wild zijn zij pas in een later stadium een tandje bij komen steken om het spel af te krijgen. Begin ik toch te geloven in een 3D Zelda game voor 2020....

JackAvery wijzigde deze reactie 28-03-2019 09:42 (9%)

• Cyrax0508
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18:58
Sagat schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:35:
[...]

Dat is waarom ik consoles niet verkoop, hooguit inruil, maar alleen bij upgrades met (near) 100% compat zoals ps4->pro of xb1 -> x, of dus nu wellicht switch naar 'new' of 'pro' switch. Maar goed dat moet iedereen natuurlijk voor zich bepalen.

Ik heb zelf ook enorm zin in zowel dk als new mario (had er back in the day bijna een wii u voor gekocht) maar too many games to little time......misschien nog is met een 3=2 actie bij amazon of de mm, of anders misschien een keer een 2e hands carts (misschien kunnen we iets regelen @JK ? ;) al hoewel jij die games nou net niet verkocht toch? )

En toegegeven, waar ik met oddessey nog lekker in het relatief begin van het spel flierefluitend maantjes kan binnenharken, wordt ik bij dk (de wii versie zelfs, niet wii u) al genadeloos gesloopt in diverse levels, terwijl ik daar ook pas in wereld 4 of 5 was ofzo?) dus verwacht idd met TF ook flink, zoals wij dat vroegah zeiden 'ge-owned' to worden

Verder wil ik ook nog heel graag meer tijd in hollow knight stoppen, natuurlijk niet helemaal een platformer, maar die game heeft zeker ook platform elementen...oh en ook niet bepaald een makkie dat :+
Ik word helemaal gek van mezelf wat dat betreft. Ik verkoop en koop al mijn hele leven games en consoles. Zelden hou ik er eentje (ik heb mijn Cube nog hahaha). Ik verkoop ze vaak nog goed en koop dan weer van dat geld wat nieuws of anders. Of ik koop weer terug wat ik had.

Ik heb DK TF op de WiiU gespeeld en die vond ik (als je echt zo’n verzamelaar bent als ik en alle levels 100% wil) echt heel lastig. Maar ik hou er wel van, maar ik moet wel wat afwisseling hebben met een wat makkelijkere laid back game zoals Odyssey of straks Yoshi.

Ik ben ook een Zelda liefhebber, maar BotW kwam ik niet doorheen en don’t know why. Ik moet me ook eens gaan verdiepen in de wat kleinere games geloof ik. Iemand wat tips wat dat betreft?

• sjekneck
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:27
JackAvery schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:40:
Monolith Soft recruteert nu mensen om aan Zelda te werken. Tijdens Breath of the Wild zijn zij pas in een later stadium een tandje bij komen steken om het spel af te krijgen. Begin ik toch te geloven in een 3D Zelda game voor 2020....
Dan ben je wel heel optimistisch. De laatste tig Zelda games hebben rond de 5 jaar tussen elke game zitten (botw had er 6). Een jaar eraf acht ik haalbaar, maar denk niet eerder dan 2021. Wellicht volgend jaar nog een remaster of een re-release van een oude Zelda

• Metrik
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14:54
sjekneck schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:52:
[...]

Dan ben je wel heel optimistisch. De laatste tig Zelda games hebben rond de 5 jaar tussen elke game zitten (botw had er 6). Een jaar eraf acht ik haalbaar, maar denk niet eerder dan 2021. Wellicht volgend jaar nog een remaster of een re-release van een oude Zelda
Link's Awakening komt er nog aan natuurlijk, wie weet wat ze daar allemaal in gaan stoppen. Nintendo kennende zullen ze de oorspronkelijke game wel uitbreiden met wat nieuwe features.

Stiekem hoop ik ook nog op een Oracle of Ages/Seasons remake in dezelfde stijl als de nieuwe Links Awakening, dat zou heel tof zijn :-)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Cyrax0508 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:48:
[...]

Ik word helemaal gek van mezelf wat dat betreft. Ik verkoop en koop al mijn hele leven games en consoles. Zelden hou ik er eentje (ik heb mijn Cube nog hahaha). Ik verkoop ze vaak nog goed en koop dan weer van dat geld wat nieuws of anders. Of ik koop weer terug wat ik had.

Ik heb DK TF op de WiiU gespeeld en die vond ik (als je echt zo’n verzamelaar bent als ik en alle levels 100% wil) echt heel lastig. Maar ik hou er wel van, maar ik moet wel wat afwisseling hebben met een wat makkelijkere laid back game zoals Odyssey of straks Yoshi.

Ik ben ook een Zelda liefhebber, maar BotW kwam ik niet doorheen en don’t know why. Ik moet me ook eens gaan verdiepen in de wat kleinere games geloof ik. Iemand wat tips wat dat betreft?
Nou ja, je kan natuurlijk bewust in hoogtijd verkopen en dan in dump tijd terug kopen, kost wat moeite maar levert hoop geld op, en wellicht betere revisies. (alleen uitkijken als je wil modden denk ik dan)

vwb kleine games......haha indie spul! titan attacks, 10 second ninja en brothers zijn persoonlijk tips, al hoewel ik geen van allen op de switch heb gespeeld :+

• JackAvery
@sjekneck, klopt volledig, maar er zijn verschillende redenen waarom ik denk dat 2020 optimistisch maar mogelijk is:
  • Nintendo kan voortbouwen op BOTW's technologie en design, ik gok voor een keer op een iteratieve sequel en geen game die van nul opgebouwd moet worden. Aonuma heeft in ieder geval gezegd in 2017 dat de "open-air" formule er is om te blijven.
  • BOTW was 'af' in 2016, men heeft toen een jaar aan de Switch port en optimalisatie gewerkt. Kan goed zijn dat preproductie al bezig was in 2017, dat geeft ze drie-vier jaar tot 2020. Eind 2017 was het spel in ieder geval in productie.
  • Eén heel betrouwbare insider heeft on record gezegd dat hij/zij over een 3D Zelda in 2020 heeft gehoord.
Nu zou ik zelf heel blij zijn met een kleinere, alternatieve "sequel" op BOTW in de trend van Majora's Mask. Maar tegelijkertijd weten we dat de 3D mainline reeks vaak uitgesteld wordt. Dus ja, 2020 is optimistisch :D

• DarthDavy
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:36

DarthDavy

Excellent!

JackAvery schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:10:
[...]

Ofwel heb ik iets gemist (en corrigeer me dan aub, ik heb die video twee maanden geleden bekeken), ofwel heb jij iets misbegrepen. Digital Foundry's "dock upgrade" punt gaat over 4k upscaling. De huidige dock heeft een output die gelimiteerd is tot 1080p, (waarbij Nintendo een Mobile DisplayPort naar HDMI convertor gebruikt). Om 4K upscaling vanaf de console te doen (wat Tegra X1 ondersteunt), heeft Nintendo een nieuwe dock nodig met dus een aangepaste connector die dit wel toelaat.

Waar Zeror en ik het over hadden is een dock dat functioneert als externe grafische kaart. Die eGPU geeft dan extra grafische kracht om games te renderen (iets totaal anders dan upscalen). Om een eGPU aan te sluiten over USB-C heb je een hoop bandbreedte nodig, meer bepaald een specifieke variant die Thunderbolt 3 ondersteunt. Nintendo's implementatie ondersteunt USB 3.1 (10 Gbit/s) maar geen Thunderbolt 3 (40 Gbit/s)voor zover ik weet. Zal deze post updaten als ik een kwalitatieve bron vind.

Edit: voor Thunderbolt te ondersteunen heb je een chip van Intel nodig. Switch heeft dit niet. Zie deze teardown.
OK, duidelijk! Ik had het duidelijk misbegrepen. Digital Foundry had het dus over een nieuw dock dat 4k upscaling mogelijk maakt. Jullie hebben het over een nieuw dock met een eGPU die 4k rendering mogelijk maakt. Twee verschillende dingen, maar wel twee keer een nieuw dock en vandaar mijn verwarring.

Jammer dat de huidige Switch geen Thunderbolt 3 ondersteunt, want het zou een leuke add-on om de huidige installbase van 32 miljoen switches te ondersteunen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Zeror
  • Nu online
Monolith werkt aan een Zelda game en zoekt werknemers.

https://gamer.nl/artikele...-ontwikkeling-zelda-game/

• JK
Sagat schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:35:
[...]

Ik koop voornamelijk 2e hands. Dat zeg ik wel, maar ik heb dus gister maar New Super Mario Bros U Deluxe nieuw gekocht en al eerder South Park Fractured But Whole. Dus het aandeel nieuw is groter dan 2e hands. Had een mooie bonus op het werk, onlangs jarig geweest, dus het kon er af. :+ Kan 'm dan wel 2e hands voor 40 euro excl. verzendkosten (dus zeg grofweg 45 euro incl) 2e hands kopen, maar voor 7,50 meer heb ik 'm nieuw. Dat verschil is mij te klein om 2e hands te kopen. Uiteindelijk zullen de oudere Switch titels wel richting de 25 euro 2e hands gaan, maar dat duurt vast nog wel even.

Maar ik ben niet van plan veel van mijn games te verkopen die ik voor de Switch koop, of ze moeten tegenvallen (zoals ik destijds Super Mario Maker 3D voor de 3DS wel heel snel van de hand deed). Ook al heb ik ze uitgespeeld, ze blijven in de collectie. Bij eventueel verkoop is het systeem meer waard met toptitels en Nintendo titels zijn meestal wel herspeelbaar. Hoe vaak ik wel niet Mario games opnieuw heb gedaan...

Wel zit ik nog te wachten op een 3 voor 2 actie. Hopelijk vanavond even tijd voor New Super Mario Bros U. Gister geen tijd om 'm te proberen.

• spartaan1986
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:50
Misschien een klein gedachte kronkeltje.
Maar wat als Nintendo nou een de Swtich Mini uitbrengt als een opvolger van de Nintendo 2DS XL.
Dus qua ontwerp meer daarop lijkend. Clamshell maar ook gewoon 2 schermen, en een 3DS port voor BC ondersteuning. Zeker voor de juiste prijs krijg je denk ik wel meer ouders om, om zo apparaat te kopen, immer het grootste deel 3Ds library word dan ook nog ondersteund..
Ze zou een optionele dock kunnen uitbrengen om deze dan te kunnen koppelen aan een tv.
Als naam zou je Switch DS kunnen gebruiken om aan te geven dat dit apparaat met beide families verbonden is.
Al heb je ook kans dat dit verwarrend is. 8)7
Tot zover mijn hersenkronkel. :X

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

spartaan1986 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:56:
Misschien een klein gedachte kronkeltje.
Maar wat als Nintendo nou een de Swtich Mini uitbrengt als een opvolger van de Nintendo 2DS XL.
Dus qua ontwerp meer daarop lijkend. Clamshell maar ook gewoon 2 schermen, en een 3DS port voor BC ondersteuning. Zeker voor de juiste prijs krijg je denk ik wel meer ouders om, om zo apparaat te kopen, immer het grootste deel 3Ds library word dan ook nog ondersteund..
Ze zou een optionele dock kunnen uitbrengen om deze dan te kunnen koppelen aan een tv.
Als naam zou je Switch DS kunnen gebruiken om aan te geven dat dit apparaat met beide families verbonden is.
Al heb je ook kans dat dit verwarrend is. 8)7
Tot zover mijn hersenkronkel. :X
Alsjeblieft niet zeg, de wii u was al verwarrend, en daardoor is het ding geflopt, dit is nog 2 standen erger :P

Daarnaast zit je dan met de grootte van het bovenste scherm, te groot en hij wordt te zwaar en 3DS games zien er dan niet meer uit op de resolutie waar ze voor bedoeld zijn. Te klein en je kunt geen teksten meer lezen van switch games.

• RayNbow
Magic schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:59:
Te klein en je kunt geen teksten meer lezen van switch games.

;)

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

Haha, en als ze die bastaard-switch dan ook gevoed maken met AA-batterijen dan is de cirkel weer helemaal rond :P

Pagina: 1 ... 99 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 E3 2019

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True