[Nintendo Switch] Algemene ervaring topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste
Acties:
  • 666.216 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:01
JackAvery schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:05:
[...]

Ik preorder zelden maar deze staat klaar op basis van de eerste demo!
Ik heb de volledige game al op m'n Switch staan... moet alleen wachten tot volgende week vrijdag. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:50
maxxie85 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:18:
[...]

Nouja, ik kwam er nog steeds mee weg zonder SD-kaart omdat ik de meeste games op Cartridge heb. Daar kan deze game wel verandering in gaan brengen :P.

Draait het spel soepel, zit er zelf ook heel erg over na te denken.
Digital Foundry kan je bij deze vraag helpen:

Of een geschreven versie hier. Ze hebben ook een vergelijkende video met alle platformen., maar het hoeft eigenlijk niet gezegd te worden dat de Switch versie vooral interessant is als je portable wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Nieuwe VN van de schrijver van de Zero Escape reeks (999, Virtue's Last Reward, Zero Time Dilemma) aangekondigd:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kIoeyTm.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oKg27pf.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uGsWkxY.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
maxxie85 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:18:
[...]

Nouja, ik kwam er nog steeds mee weg zonder SD-kaart omdat ik de meeste games op Cartridge heb. Daar kan deze game wel verandering in gaan brengen :P.

Draait het spel soepel, zit er zelf ook heel erg over na te denken.
Draait zeker soepel. Voor m'n gevoel veel soepeler dan Doom (die had ik op de release gekocht maar schijnt gepatcht te zijn), al is het natuurlijk wel vrij blurry vanwege de lage resolutie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow
Tijd voor wat fanart in (de lange) aanloop naar Smash:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhW2NhzUYAAWMJs.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhW2P2sVMAARTr8.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhW2PUuVMAEsVEW.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhW2MmnVMAENfN3.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:01
JackAvery schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:01:
[...]

Digital Foundry kan je bij deze vraag helpen:

[video]

Of een geschreven versie hier. Ze hebben ook een vergelijkende video met alle platformen., maar het hoeft eigenlijk niet gezegd te worden dat de Switch versie vooral interessant is als je portable wilt spelen.
Wat zou er dan mis mee zijn om dit spel docked te spelen, als je geen ps4 of andere platforms hebt die het spel kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-09 18:03
mensen die problemen hebben met de switch?

Hebben mensen hier al dit probleem gezien of meegemaakt?

[ Voor 22% gewijzigd door gamerboy op 07-07-2018 12:59 ]

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
gamerboy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:58:
mensen die problemen hebben met de switch?
[video]

Hebben mensen hier al dit probleem gezien of meegemaakt?
Ik had een scheurtje bij de aan/uit knop, opgestuurd naar Nintendo, ze hebben het gefixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
sderooij schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:13:
[...]

Wat zou er dan mis mee zijn om dit spel docked te spelen, als je geen ps4 of andere platforms hebt die het spel kunnen draaien?
Ik heb wel een XBO maar speel het toch liever op de Switch. Ik studeer en reis regelmatig naar mijn ouders waar ik ook gewoon wil kunnen spelen. Verder ook gewoon relaxed in bed of als mijn vriendin met de TV bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
@sderooij Mis? Niks, maar een redelijk aantal Switch-eigenaars hebben waarschijnlijk minstens één ander platform, gezien hier redelijk wat 'core gamers' tussen zitten. Als je van plan bent om enkel op het grote scherm te spelen, dan kies je misschien beter voor die andere platformen. De lagere resolutie en textures van de Switch versie zorgen ervoor dat net op de TV het spel minder tot zijn recht komt in vergelijking met de andere platformen. Ook ga je van 60 fps in de andere versies naar 30, wat voor Wolfenstein geen gigantische issue is.

Natuurlijk, als je enkel een Switch hebt, of handheld wilt spelen, dat is een heel andere situatie :) Maar de optimalisaties van de Switch versie lijken dus het best tot hun recht te komen in handheld mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:01
JackAvery schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:35:
@sderooij Mis? Niks, maar een redelijk aantal Switch-eigenaars hebben waarschijnlijk minstens één ander platform, gezien hier redelijk wat 'core gamers' tussen zitten. Als je van plan bent om enkel op het grote scherm te spelen, dan kies je misschien beter voor die andere platformen. De lagere resolutie en textures van de Switch versie zorgen ervoor dat net op de TV het spel minder tot zijn recht komt in vergelijking met de andere platformen. Ook ga je van 60 fps in de andere versies naar 30, wat voor Wolfenstein geen gigantische issue is.

Natuurlijk, als je enkel een Switch hebt, of handheld wilt spelen, dat is een heel andere situatie :) Maar de optimalisaties van de Switch versie lijken dus het best tot hun recht te komen in handheld mode.
op die fiets, dan is het duidelijk waar men hier op doelt :)
Ikzelf heb 'slechts' een switch en een snelle laptop zonder gamers gpu :P Ben vaak weg voor werk, dus wil graag mijn multimedia items bij me hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Perfect dan toch! _/-\o_

Ondertussen zijn er een hoop previews te vinden over Octopath op het internet. Reviews zullen verschijnen op de 12de. Ziet er allemaal goed uit, de grootste kritiek die ik kon vinden is dat de verhalen van de verschillende protagonisten weinig lijken te overlappen/interageren in de eerste act van het spel. Structuur van het verhaal zal dus eerder zoals de SaGa games zijn dan als de klassieke JRPG, interessant. Hopelijk zijn de individuele verhaallijnen goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
JackAvery schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:35:

In docked draait het wel beter. Sommige scenes zijn beduidend stabieler qua fps op de TV dan in handheld. Maar je hebt ergens wel gelijk, op handheld sta ik eigenlijk alleen maar versteld van hoe dit in godesnaam mogelijk is, want wat ziet het er goed uit. Door de art-style is het IMO ook een stuk indrukwekkender dan DOOM, vond die game eigenlijk veel te donker waardoor je veel niet echt goed zag. Verder is het ook net een wat tragere game dan DOOM waardoor het goed te doen is op 30fps, ik vond dat stiekem toch te laag bij DOOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
JackAvery schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:51:
Perfect dan toch! _/-\o_

Ondertussen zijn er een hoop previews te vinden over Octopath op het internet. Review zullen verschijnen op de 12de. Ziet er allemaal goed uit, de grootste kritiek die ik kon vinden is dat de verhalen van de verschillende protagonisten weinig lijken te overlappen/interageren in de eerste act van het spel. Structuur van het verhaal zal dus eerder zoals de SaGa games zijn dan als de klassieke JRPG, interessant. Hopelijk zijn de individuele verhaallijnen goed genoeg.
Wat misschien belangrijk is voor sommigen, volgens een paar previews is het personage dat je als eerste kiest een permanente party member.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 01:03
Wat is een goeie, compactere dock vootr de Switch? Zou handig zijn om alles mooi in 1 etui te krijgen voor op reis.
Ik had al gehoord vandaag deel Sfans dock, zijn er nog andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 14:11
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:10:
Wat is een goeie, compactere dock vootr de Switch? Zou handig zijn om alles mooi in 1 etui te krijgen voor op reis.
Deze heb ik en werkt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
Gisteren kondigde Digital Extremes aan de Nintendo Switch een poort van Warframe zal krijgen. Er is nog niet veel bekend, behalve dat de game geport wordt door Panic Button, en dat de developers eventueel interesse hebben om crossplay werkende krijgen. Warframe is reeds uit op PC, PS4 en Xbox, maar tot nu toe zijn deze accounts gescheiden.

Wat mij betreft een erg leuke aankondiging. Warframe is een goed voorbeeld van hoe F2P gedaan moet worden, en een online coop game is meer dan welkom op Switch.

Afbeeldingslocatie: https://pmcvariety.files.wordpress.com/2018/07/1.png?w=450&h=253&crop=1

[ Voor 7% gewijzigd door JackAvery op 08-07-2018 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13
Fighting game Skullgirls 2nd Encore komt naar de Switch.

https://nintendonieuws.co...-encore-komt-naar-switch/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

JackAvery schreef op zondag 8 juli 2018 @ 10:50:
Gisteren kondigde Digital Extremes aan de Nintendo Switch een poort van Warframe zal krijgen. Er is nog niet veel bekend, behalve dat de game geport wordt door Panic Button, en dat de developers eventueel interesse hebben om crossplay werkende krijgen. Warframe is reeds uit op PC, PS4 en Xbox, maar tot nu toe zijn deze accounts gescheiden.

Wat mij betreft een erg leuke aankondiging. Warframe is een goed voorbeeld van hoe F2P gedaan moet worden, en een online coop game is meer dan welkom op Switch.

[afbeelding]
Ik wou reageren dat ik Warframe totaal niet zie werken op een spelconsole, maar blijkbaar bestaat het ook al jaren voor xbox en playstation.
Goed voor switch gebruikers dan :). Ik aanzie Warframe als de shootervariant van de typische japanse grinding rpg's: Niet voor iedereen, maar kan enorm verslavend zijn eens je een doel voor ogen hebt.

Ondertussen 15 uur ver in Ys VIII, en die speelt toch ook wel ERG lekker. Ben ik nog wel een maandje mee zoet.

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 09-07-2018 09:42 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Stomme vraag maar ik ben van plan om een Pro controller aan te schaffen. Het liefst zou ik deze ook nog op mijn Raspberry en PC willen gebruiken. Moet ik deze dan telkens un-pairen en re-pairen op elke device? Ik ben wel iemand die regelmatig switched. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Cowboy_Henk schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 19:10:
Nintendo ondersteunt geen third-party docks, en heeft geen specificaties vrijgegeven aan externe ontwikkelaars van hoe die moeten werken. Er zijn meerdere voorkomens van Switches die kapot zijn gegaan aan third-party docks.

De enige veilige optie is dus een officieel Nintendo dock, al dan niet ontdaan van de behuizing en voorzien van een nieuwe.
Vaenir schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:38:
Stomme vraag maar ik ben van plan om een Pro controller aan te schaffen. Het liefst zou ik deze ook nog op mijn Raspberry en PC willen gebruiken. Moet ik deze dan telkens un-pairen en re-pairen op elke device? Ik ben wel iemand die regelmatig switched. :+
Mja, maar da's geen enorm lastig proces natuurlijk. Dat is overigens standaard zo met Bluetooth controllers. Je moet de virtuele kabel even omprikken en pairen is hoe je dat doet

[ Voor 31% gewijzigd door CyBeR op 09-07-2018 11:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:03

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik heb even een vraagje. Ik wil graag Captain Toad hebben voor de Switch, nu is deze op Amazon.fr te krijgen voor €29. Wanneer ik 'm daar bestel, heb ik hem dan vrijdag in huis of wordt ie vrijdag verstuurd? Ik ben vanaf aankomende maandag namelijk 2 weken weg en zou 'm daarvoor graag willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
CyBeR schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:43:
[...]
Mja, maar da's geen enorm lastig proces natuurlijk. Dat is overigens standaard zo met Bluetooth controllers. Je moet de virtuele kabel even omprikken en pairen is hoe je dat doet
Op m'n Raspberry Pi waar Retropie op draait is het wel een langdradig proces, vandaar. Dan koop ik daar wel apart een controller voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
kaanmijo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:50:
Ik heb even een vraagje. Ik wil graag Captain Toad hebben voor de Switch, nu is deze op Amazon.fr te krijgen voor €29. Wanneer ik 'm daar bestel, heb ik hem dan vrijdag in huis of wordt ie vrijdag verstuurd? Ik ben vanaf aankomende maandag namelijk 2 weken weg en zou 'm daarvoor graag willen hebben :)
"Dit artikel wordt uitgebracht op 13 juli", het lijkt me sterk dat Amazon hem binnen een paar uur geleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:03

kaanmijo

Picobello B.V.

hcQd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:23:
[...]

"Dit artikel wordt uitgebracht op 13 juli", het lijkt me sterk dat Amazon hem binnen een paar uur geleverd krijgt.
Het zou best kunnen dat ze de game op woensdag of donderdag versturen om 'm op vrijdag bij mij te hebben, vandaar ook mijn vraag :).

[ Voor 46% gewijzigd door kaanmijo op 09-07-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Nope. Ik heb SMO daar bestelt en die werd ook niet eerder verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Amazon is inderdaad erg onduidelijk. Amazon zelf verstuurd pas op releasedag, maar Amazon voorziet ook 3rd party webshops in hun assortiment. Deze willen nog wel eens eerder versturen, en als je dan prime hebt dan heb je kans dat het op releasedag of zelfs eerder in huis is.

Al met al een gok dus.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Vaenir schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:38:
Op m'n PC sluit ik m'n Pro controller bedraad aan, dan hoef je niet opnieuw te pairen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ook een optie idd, hoewel dat om de een of andere reden niet door alle software ondersteund wordt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:44
Toch maar de octopath demo geprobeerd en de drie uur vlogen voorbij. Lekkere game, zeker oppikken vrijdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Zironako schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:07:
Toch maar de octopath demo geprobeerd en de drie uur vlogen voorbij. Lekkere game, zeker oppikken vrijdag!
Inderdaad, heb de eerste demo voor beide karakters afgelopen winter uitgespeeld, en afgelopen weekend (bewust gewacht) de 3 uur in 1 ruk doorgespeeld, maar nu baal ik dat ik nog niet verder kan :+

Ook maar gepreordered. Normaal fel anti-preorder, maar aankomende vrijdag komt én captain toad, én Octopath traverer binnen 8)

Gelukkig beide met voldoende korting om ze zonder veel verlies weer op marktplaats kwijt te kunnen mocht het toch niet geweldig blijken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:48
Magic schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:32:
[...]

Inderdaad, heb de eerste demo voor beide karakters afgelopen winter uitgespeeld, en afgelopen weekend (bewust gewacht) de 3 uur in 1 ruk doorgespeeld, maar nu baal ik dat ik nog niet verder kan :+

Ook maar gepreordered. Normaal fel anti-preorder, maar aankomende vrijdag komt én captain toad, én Octopath traverer binnen 8)

Gelukkig beide met voldoende korting om ze zonder veel verlies weer op marktplaats kwijt te kunnen mocht het toch niet geweldig blijken :z
Waar heb je ze gehaald dan? Ben ook wel be ieuwde naar 1 van de 2.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Daniel. schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:16:
[...]

Waar heb je ze gehaald dan? Ben ook wel be ieuwde naar 1 van de 2.
Captain Toad was vorige week bij de wehkamp voor 32 euro, en octopath traveler heb ik bij outletgames besteld, daar is ie 53 euro geloof ik en daar had ik nog een voucher van voor extra korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 20:16

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Voor de fans van de oude Fallout:

Ikzelf vond Fallout 1 en 2 destijds super, maar deze game weet me toch niet echt te overtuigen aan de hand van deze video. Ik mis een bepaalde polish. Kan ook nostalgie zijn though...

Daarnaast komt Hand of Fate 2 ook naar de Switch: 17 juli al! (https://mobile.twitter.co...tatus/1016325538007248897)
Lijkt me wel een leuke (roguelike card)game :)

[ Voor 29% gewijzigd door Thrace Grumble op 10-07-2018 07:31 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:14
Thrace Grumble schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:14:
Voor de fans van de oude Fallout:

[video]

Ikzelf vond Fallout 1 en 2 destijds super, maar deze game weet me toch niet echt te overtuigen aan de hand van deze video. Ik mis een bepaalde polish. Kan ook nostalgie zijn though...
Is zeker een leuke game als je fan van dit genre bent. Voor de (oude) fallout fans is er zeker hier en daar wel wat herkenbaars, echter, om hem nou op de Switch te spelen zie ik niet zo zitten. Dit soort games zijn van origine mooie muis en tobo games.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-09 07:41
Magic schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:32:
[...]

Demo ook gespeeld en was inderdaad erg leuk. Maar ik wacht toch even op de release en de reviews. Want ik las van mensen die hem reviewen en er al 35+ uur in hebben gestoken dat er nog steeds geen enkel verband is tussen de 8 characters. Dat zou ik erg jammer vinden. Ze hebben allemaal hun eigen verhaal, maar tot op heden is er nog geen 'groter' verband tussen die verhalen of characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Baelrog schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Demo ook gespeeld en was inderdaad erg leuk. Maar ik wacht toch even op de release en de reviews. Want ik las van mensen die hem reviewen en er al 35+ uur in hebben gestoken dat er nog steeds geen enkel verband is tussen de 8 characters. Dat zou ik erg jammer vinden. Ze hebben allemaal hun eigen verhaal, maar tot op heden is er nog geen 'groter' verband tussen die verhalen of characters.
Dat was in de demo al vreemd. De thief weigert hulp van 2 andere professionele thieves voor het inbreken in een zwaarbeveiligde mansion. Nog geen twee minuten later kom jij aangelopen en beslist hij zomaar om samen een party te vormen omdat hij wel hulp kan gebruiken. Dude?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-09 16:49
Spelen meerdere hier nog Fortnite? Ik word het aardig zat dat als je Squad doet met random mensen echt niemand gewoon samen speelt. Pukson heet ik op de switch add me

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Pukson schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:49:
Spelen meerdere hier nog Fortnite? Ik word het aardig zat dat als je Squad doet met random mensen echt niemand gewoon samen speelt. Pukson heet ik op de switch add me
Ga ik doen! Duo's zijn altijd wel leuk

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:48
Pukson schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:49:
Ga ik ook doen als ik fortnite op Switch speelt. Voor nu speel ik het het liefst op de PC. Gaat wel een stukkie sneller haha.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Baelrog schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Er is een kans dat er geen groter verband is:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 16:42
RayNbow schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:56:
[...]

Er is een kans dat er geen groter verband is:

[...]
Volgens mij is dat tijdens treehouse wel ter sprake gekomen.
Er lijkt wel een groter verband te zijn, maar wie weet.
Ik ga er iig vrijdag/zaterdag aan beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ooh, volgens de track and trace app is er een pakketbezorger onderweg met mn Octopath Traveler. Zou het problemen kunnen geven als ik een game voor releasedag speel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 23:06
Magic schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:08:
Ooh, volgens de track and trace app is er een pakketbezorger onderweg met mn Octopath Traveler. Zou het problemen kunnen geven als ik een game voor releasedag speel?
Toch niet jouw fout dat het spel eerder in jouw bezit is. Op een legale manier verkregen dus gewoon spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Magic schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:08:
Lijkt me niet. Ik weet wel wat ik zou doen als ik hem eerder zou ontvangen :) Heb hem bij GameResource besteld, maar die heeft nog niets op de post gedaan voor zover ik weet.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Seroczynski schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:36:
[...]

Lijkt me niet. Ik weet wel wat ik zou doen als ik hem eerder zou ontvangen :) Heb hem bij GameResource besteld, maar die heeft nog niets op de post gedaan voor zover ik weet.
Dan gaat ie er gewoon in vanavond, mits het geen foutje is bij Postnl danwel de leverancier :o

Die hollow knight eindbaas moet dan maar ff wachten :P #firstworldproblems

[ Voor 9% gewijzigd door Magic op 10-07-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Laatst online: 08:12
Magic schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:43:
[...]

Dan gaat ie er gewoon in vanavond, mits het geen foutje is bij Postnl danwel de leverancier :o

Die hollow knight eindbaas moet dan maar ff wachten :P #firstworldproblems
Ik had mijn super mario odyssey 2 dagen voor release, en mijn switch vond dat geen probleem, dus dat zal met dit spel ook wel zo zijn :)

Hopelijk komen mijn preorders van octopath traveler en captain toad ook iets eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Staan er iets van gratis games op de Switch? (indiegames o.i.d.). Ik wil nog even wachten met mijn aankoop van Zelda, maar ik wil wel wat te doen hebben op de switch :p

Edit: Even wat Youtube filmpjes gekeken en die zijn er dus blijkbaar :)

[ Voor 18% gewijzigd door Knamix op 10-07-2018 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Die zijn er zeker, het eerste wat in me opkomt is Fortnite. Er zijn ook een hoop demo's waar je veel plezier mee kan hebben.

Youtube en allerlei sites hebben vast mooie lijstjes hiervan, zoals bijvoorbeeld deze.

Ben eens benieuwd of mijn Octopath op tijd aankomt, heb m in de UK besteld. Op zich niet zo erg als het niet zo is, maar kijk er wel naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
JackAvery schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:45:
Die zijn er zeker, het eerste wat in me opkomt is Fortnite. Er zijn ook een hoop demo's waar je veel plezier mee kan hebben.

Youtube en allerlei sites hebben vast mooie lijstjes hiervan, zoals bijvoorbeeld deze.

Ben eens benieuwd of mijn Octopath op tijd aankomt, heb m in de UK besteld. Op zich niet zo erg als het niet zo is, maar kijk er wel naar uit.
Dan is een Micro SD kaart noodzakelijk volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Knamix schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:58:
[...]

Dan is een Micro SD kaart noodzakelijk volgens mij?
Niet persee, je hebt nog zo een 22 gigabite over buiten de OS, wat ruim voldoende is voor wat demo's en indigames. Ik heb zelf nog geen extra SD kaart, en heb 3 indie games op mn switch staan, een demo en saves van een spel of 10.

Edit; ik heb net even gecheckt, mijn grootste installatie is L.A. Noire, die ik fysiek heb, maar nog even een download heeft van 13 GB. De indiegames die ik heb zijn niet groter dan een gigabite. SD kaart is dus echt niet direct nodig, zeker niet als je je games van plan bent hoofdzakelijk fysiek aan te schaffen.

[ Voor 27% gewijzigd door Emmavdv op 10-07-2018 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emmavdv schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:23:
[...]

Niet persee, je hebt nog zo een 22 gigabite over buiten de OS, wat ruim voldoende is voor wat demo's en indigames. Ik heb zelf nog geen extra SD kaart, en heb 3 indie games op mn switch staan, een demo en saves van een spel of 10.

Edit; ik heb net even gecheckt, mijn grootste installatie is L.A. Noire, die ik fysiek heb, maar nog even een download heeft van 13 GB. De indiegames die ik heb zijn niet groter dan een gigabite. SD kaart is dus echt niet direct nodig, zeker niet als je je games van plan bent hoofdzakelijk fysiek aan te schaffen.
LA Noire en Wolfenstein hebben beiden zo’n 10-13 gig extra nodig om uberhaupt te kunnen spelen. Diverse andere games hebben mandatory updates die wellicht wat minder vragen, maar wel echt nodig zijn. Zou zeker een sd card van 128 of 256 gb adviseren als je alles tegelijk wilt kunnen spelen en up to date houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Mn vrouw heeft gisteren Octopath besteld. Heel benieuwd naar... voorlopig ben ik verslingerd aan Fortnite en Rocket League op de Switch en moet ik ook dringend met het nieuwe Overwatch seizoen gaan beginnen

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Toch stiekem een beetje hoop voor een Divinity: Original Sin port voor de Switch:

https://www.express.co.uk...-release-date-Wasteland-2

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31
kaanmijo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:50:
.. Captain Toad hebben voor de Switch, nu is deze op Amazon.fr te krijgen voor €29. ..
Tnx voor de tip :)

[ Voor 53% gewijzigd door Jasper op 10-07-2018 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 23:15
Bomber Crew is vandaag gereleased op de Switch. Zeer hard van genoten op PC, en ga deze waarschijnlijk ook aanschaffen op de Switch.

https://www.nintendo.nl/G.../Bomber-Crew-1400551.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

iRbn schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 22:50:
Bomber Crew is vandaag gereleased op de Switch. Zeer hard van genoten op PC, en ga deze waarschijnlijk ook aanschaffen op de Switch.

https://www.nintendo.nl/G.../Bomber-Crew-1400551.html
Ken ik niet, ziet er leuk uit!
Lijkt zo op het eerste gezicht een beetje op FTL? FTL heb ik overigens zelf nog niet gespeeld, zonde eigenlijk...

[ Voor 13% gewijzigd door Thrace Grumble op 10-07-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-09 23:15
Thrace Grumble schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:12:
[...]

Lijkt zo op het eerste gezicht een beetje op FTL? FTL heb ik overigens zelf nog niet gespeeld, zonde eigenlijk...
Inderdaad gelijkaardig aan FTL, maar iets meer fast paced. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:26
Thrace Grumble schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:39:
Toch stiekem een beetje hoop voor een Divinity: Original Sin port voor de Switch:

https://www.express.co.uk...-release-date-Wasteland-2
dan zou ik hem toch gaan oppakken voor de switch als hij komt. Kon er op de pc niet echt inkomen, maar deze soort games pak ik er op de switch veel eerder bij. Voornamelijk omdat ik de switch alleen in handheld gebruik.

Ik heb sinds dat ik de switch heb mijn pc en ps4 veel minder gebruik en games ook eerder voor de switch koop dan voor de ps4 bijvoorbeeld.
Gewoon vanwege het gemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 13:44
Gister mario tennis gekocht erg leuk spel om even een potje tussendoor te spelen. Viel me op dat als je online een tegenstander zoekt dit wel erg lang duurt.. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:00

Phydomir

Dennis

michaeltjeh1 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:00:
Gister mario tennis gekocht erg leuk spel om even een potje tussendoor te spelen. Viel me op dat als je online een tegenstander zoekt dit wel erg lang duurt.. Meer mensen hier last van?
Niet echt. Vaak binnen enkele seconde een match. Heel af en toe duurt het wat langer, maar dat zijn uitzonderingen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Bestaat er een website om op genre etc te filteren voor Switch games? Ik ben op zoek naar een RPG game á la Pokemon, Divinity etc (RPG/turn based) en het liefst met een schuine view van bovenaf zoals de spellen die ik zojuist heb opgenoemd.

Wasteland 2 lijkt me ook gaaf, maar die is helaas nog niet uit...

P.S. Zelda heb ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Knamix schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:43:
Bestaat er een website om op genre etc te filteren voor Switch games? Ik ben op zoek naar een RPG game á la Pokemon, Divinity etc (RPG/turn based) en het liefst met een schuine view van bovenaf zoals de spellen die ik zojuist heb opgenoemd.

Wasteland 2 lijkt me ook gaaf, maar die is helaas nog niet uit...

P.S. Zelda heb ik al :)
Ik haal zelf mijn games vaak op ygz.nl. Ze zijn vaak veel goedkoper dan bijvoorbeeld GameMania, Bol.com of MediaMarkt. Je kunt hier ook filteren op genre. Als RPG game vind ik Xenoblade Chronicles 2 een aanrader, net als Zelda een heel mooie omgeving om in rond te wandelen, en een sterk verhaal. De demo van Octopath Traveler vond ik ook gaaf, dus die heb ik ook besteld. Hierin kun je de eerste drie uur van de game spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:29

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Thrace Grumble schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:12:
[...]

Zelf raad ik het spel af. Het is vrij herhalend en vaak ben je eerst bezig met het vliegen naar je bestemming (soms moet je de route aanpassen ivm afweergeschut) om vervolgens je missie te doen en weer terugvliegen.

Het vermaakte mij voor een uur en toen moest ik gaan grinden. Dat was dusdanig vervelend dat ik het spel gehackt heb en mezelf heel wat geld gegeven zodat ik de latere missies kon doen zonder te grinden.
Knamix schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:43:
Bestaat er een website om op genre etc te filteren voor Switch games?
Heb je de site van Nintendo al geprobeerd? Daar heb je een genre filter.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Emmavdv schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:46:
[...]

Ik haal zelf mijn games vaak op ygz.nl. Ze zijn vaak veel goedkoper dan bijvoorbeeld GameMania, Bol.com of MediaMarkt. Je kunt hier ook filteren op genre. Als RPG game vind ik Xenoblade Chronicles 2 een aanrader, net als Zelda een heel mooie omgeving om in rond te wandelen, en een sterk verhaal. De demo van Octopath Traveler vond ik ook gaaf, dus die heb ik ook besteld. Hierin kun je de eerste drie uur van de game spelen.
Thanks! Ga ik even bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Inderdaad al gekeken (eShop kon ik niet veel vinden), maar wellicht is de website van Nintendo uitgebreider. Thanks! :*)

[ Voor 39% gewijzigd door Knamix op 11-07-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Nice, mijn Octopath Traveler is inmiddels ook op de post (vanaf GameResource). Komt morgen tegelijkertijd met mijn amFilm screen protector binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Seroczynski schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:28:
Nice, mijn Octopath Traveler is inmiddels ook op de post (vanaf GameResource). Komt morgen tegelijkertijd met mijn amFilm screen protector binnen :D
Waar heb je die amfilm gekocht, ook bij gameresource?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
gnauw schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:35:
[...]

Waar heb je die amfilm gekocht, ook bij gameresource?
Nee, die kon ik alleen bij Amazon.co.uk vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 11:52

Dennis de Vries

Redacteur
Mochten er nog mensen twijfelen over Mario Tennis Aces, ik heb er net een review over geschreven: productreview: Mario Tennis Aces, Nintendo Switch review door Dennis de Vries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
Dennis de Vries schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:19:
Mochten er nog mensen twijfelen over Mario Tennis Aces, ik heb er net een review over geschreven: productreview: Mario Tennis Aces, Nintendo Switch review door Dennis de Vries
Twijfelde al niet aangezien ik dit al een beetje had gehoord na de E3 in podcasts, maar toch weer jammer dat het geen topper is geworden. 3 tennisgames in 1 jaar en dan nog steeds niets wat boven een Virtua Tennis of Topspin uit komt. Alleen al dat je de eindbazen met een dikke achterstand kan verslaan door het racket te breken (best taktiek) heeft mij de aandacht voor dit spel ontnomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Heeft een van jullie toevallig ervaring met de new game plus van xenoblade 2? Ik vind de monsters nu wel heel makkelijk te verslaan, maar heb al de hoogst mogelijke difficulty level aan staan (normal). Kun je hier iets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Emmavdv schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:58:
Heeft een van jullie toevallig ervaring met de new game plus van xenoblade 2? Ik vind de monsters nu wel heel makkelijk te verslaan, maar heb al de hoogst mogelijke difficulty level aan staan (normal). Kun je hier iets aan doen?
Season Pass kopen en wachten op de hard mode die gepland is voor de volgende patch. Daarbij ga je echt alle factoren die de moeilijkheid beïnvloeden manueel kunnen aanpassen. De DLC heeft ook een set Challenges die best pittig zijn hoor ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emmavdv
JackAvery schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 18:03:
[...]

Season Pass kopen en wachten op de hard mode die gepland is voor de volgende patch. Daarbij ga je echt alle factoren die de moeilijkheid beïnvloeden manueel kunnen aanpassen. De DLC heeft ook een set Challenges die best pittig zijn hoor ik.
Die heb ik al! Nog even wachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Beakzz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:50:
[...]

Twijfelde al niet aangezien ik dit al een beetje had gehoord na de E3 in podcasts, maar toch weer jammer dat het geen topper is geworden. 3 tennisgames in 1 jaar en dan nog steeds niets wat boven een Virtua Tennis of Topspin uit komt. Alleen al dat je de eindbazen met een dikke achterstand kan verslaan door het racket te breken (best taktiek) heeft mij de aandacht voor dit spel ontnomen.
Oh damn, ik heb even gekeken waar dat in die review staat maar ik zag het niet. De twee of drie eindbazen die ik nu gehad heb, hadden geen racket vast geloof ik? Als het eenvoudiger kan hoor ik het graag, want mijn racket gaat nog regelmatig kapot bij bossfights :P

[ Voor 7% gewijzigd door Seroczynski op 11-07-2018 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Zojuist octopath traveler gestart, en er staat al een update klaar. Ben benieuwd wat het fixen, heb wel wat kleine wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Magic schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:01:
Zojuist octopath traveler gestart, en er staat al een update klaar. Ben benieuwd wat het fixen, heb wel wat kleine wensen :)
Ik heb net de 3uur van de demo opgemaakt, kan ik daar morgen direct verder mee :) Ben ook erg benieuwd wat er gepatched gaat worden. Er viel me al wel een typo/vertaling foutje op, maar verder vrij weinig. Ook al vraag ik mij af waarom een schip dat geankerd ligt zoveel wind vangt in de zeilen, zonder te bewegen (ok, ik ben an't zeiken maar 't viel mij gewoon op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Seroczynski schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 22:11:
[...]

Ik heb net de 3uur van de demo opgemaakt, kan ik daar morgen direct verder mee :) Ben ook erg benieuwd wat er gepatched gaat worden. Er viel me al wel een typo/vertaling foutje op, maar verder vrij weinig. Ook al vraag ik mij af waarom een schip dat geankerd ligt zoveel wind vangt in de zeilen, zonder te bewegen (ok, ik ben an't zeiken maar 't viel mij gewoon op).
Ik heb er nu zo'n 6 a 7 uur inzitten, en ik ben wel wat kleine dingen/wensen tegengekomen:
1. De camera wiebelt een beetje tijdens een gevecht, en het menu wiebelt mee. Ik merk dat ik daar een beetje wagenziek van wordt als ik het menu aandachtig probeer te lezen.
2. Het zou fijn zijn als de snelheid van het gevecht wat sneller kon, bijvoorbeeld bij bravely default kon je met de shoulder buttons de animatiesnelheid aanpassen tijdens een gevecht. de 2 schouderknoppen ZL en ZR worden voor zover ik kan beoordelen niet gebruikt.
3. ik kan me voorstellen dat de lichtflitsen tijdens een gevecht niet prettig zijn voor mensen met epilepsie, een optie om die te minderen/uit te schakelen zou fijn zijn.
4. Ik heb een enorme poos moeten zoeken naar het log met sidequests. Dat gaat dus via je main quests, en dan met R of L kun je heen en weer schakelen. De notificatie daarvan is te minimaal imho.
5. Bij gesproken stukken zou het fijn zijn om auto-advance te hebben, zodat ik gewoon kan luisteren en niet elke keer op een knopje hoef te drukken.
6. Wat mij het meest nog stoort is de paar woorden als "Yes", "Absolutely" enzovoort wanneer je karakter een dialoog heeft die niet ingesproken is. Het lijkt soms willekeurig welke stukken wel ingesproken zijn en welke niet. Daarnaast hebben de enkele paar woorden die dan wel ingesproken zijn niet altijd de toon juist. Liever had ik die gewoon uitgezet.

Allemaal kleine dingen gelukkig :)

Daarnaast wat observaties, ik heb niet veel ervaring met recente JRPG's, Bravely Default heeft mij een beetje in het genre gebracht dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet:
1. De bossfights zijn imho wat pittiger dan bravely default, maar er zijn veel meer savepunten, daarnaast kun je voor zover ik gemerkt heb vanaf elk punt terug naar een stad teleporteren. De mobs zelf zijn weer makkelijker dan bij BD.
2. Net als bij BD kan een extra level van je karakter het verschil maken tussen een gebalanceerde bossfight en compleet ingemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Oh cool, jij hebt hem al! Interessant om je aandachtspunten door te lezen, want m.b.t. de sidequests had ik anders niet geweten.

Kan jij bevestigen dat je wel (of niet) de zwarte randen kan uitzetten? Normaliter heeft het spel een verduistering aan de buitenkant van de focus en dat vond ik toch wel een beetje minder.

Ik zou het ook erg plezierig vinden als er een auto-advance zou komen voor dialogen. Omdat de teksten soms wel en soms niet ingesproken zijn, wil ik nog wel eens iets te vroeg de knop indrukken en dan mis ik weer een stukje. Omdat ik een beginnende leerling Japans ben (vier cursussen gevolgd, niet allemaal even succesvol :P) vind ik dit juist erg leuk om mee te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Seroczynski schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Kan jij bevestigen dat je wel (of niet) de zwarte randen kan uitzetten? Normaliter heeft het spel een verduistering aan de buitenkant van de focus en dat vond ik toch wel een beetje minder.
Die optie ben ik volgens mij wel tegengekomen in het opties menu, ikzelf vind de Vignettering wel mooi, dus verder niet aangezeten :)

Nog 1 puntje: De muziek, daar zitten echt geweldige stukken tussen :)

Nog iets wat me te binnenschiet als een "vreemde" designkeuze: De zwakheden van vijanden hebben altijd een vaste volgorde. Wanneer je er dus enkele hebt, kun je behoorlijk goed inschatten wat de nog niet gevonden zwakheden zijn. (bijvoorbeeld heb je een zwaard, een leeg vakje en dan een staf, dan is het lege vakje een bijl of een speer).

En nog een dan: Het is niet altijd duidelijk wat voor Buff/debuff actief is, en wat het precies inhoud :)

[ Voor 36% gewijzigd door Magic op 12-07-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Eurogamer heeft een interview met de producer en componist van Octopath gepubliceerd. Vooral interessant als je wilt weten waar hun inspiratie vandaan komt, en hoe Octopath op Switch is beland etc.

Het reviewembargo loopt af om 15h vandaag. Is er nog geen Octopath topic? Zou daar genoeg animo voor zijn?
Magic schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:24:
[...]

Daarnaast wat observaties, ik heb niet veel ervaring met recente JRPG's, Bravely Default heeft mij een beetje in het genre gebracht dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet:
1. De bossfights zijn imho wat pittiger dan bravely default, maar er zijn veel meer savepunten, daarnaast kun je voor zover ik gemerkt heb vanaf elk punt terug naar een stad teleporteren. De mobs zelf zijn weer makkelijker dan bij BD.
2. Net als bij BD kan een extra level van je karakter het verschil maken tussen een gebalanceerde bossfight en compleet ingemaakt worden.
Blij om dat te horen. Ik heb BD van de eerste keer op hard gespeeld en dat was best leuk. Ik verwacht niet superveel van Octopath qua verhaal, o.a. door zijn atypische structuur, maar qua combat denk ik dat ik er veel plezier ga uithalen. En net zoals BD lijkt Octopath prachtige muziek te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
JackAvery schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:54:
Het reviewembargo loopt af om 15h vandaag. Is er nog geen Octopath topic? Zou daar genoeg animo voor zijn?
Ik zou een dergelijk thread ontwijken i.v.m. de vele spoilers :)

Hopelijk wordt de game nog uitdagender dan in de demo. Ik kan me niet herinneren dat ik de difficulty kon aanpassen bij het starten van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
JackAvery schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:54:

Ik ben met hierboven, het is een spel dat het moet hebben van het verhaal en het zelf uitvogelen van tactieken. Alles wat er over te zeggen valt komt vandaag met de reviews, en de rest is inherent een spoiler. :)

Er is ook geen competitief element of samenwerking om het topic levend te houden. Het is nu even hot omdat hij morgen uitkomt, maar als je een week verder bent dan speelt iedereen het gewoon lekker en dan heeft niemand het er meer over in de forums :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Mij leek het best interessant om bvb tactieken te kunnen bespreken gezien het grote aantal combinaties van party members, classes, subclasses... lijkt mij tot een redelijke herspeelbaarheid van de game te leiden. Maar het is inderdaad zo dat er na de release bvb geen DLC zal uitkomen, dus misschien is het inderdaad niet voldoende :)

Even iets anders: Fortnite's Switch versie krijgt gyro controls in patch 5.0! Patch notes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
JackAvery schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:34:
Mij leek het best interessant om bvb tactieken te kunnen bespreken gezien het grote aantal combinaties van party members, classes, subclasses... lijkt mij tot een redelijke herspeelbaarheid van de game te leiden. Maar het is inderdaad zo dat er na de release bvb geen DLC zal uitkomen, dus misschien is het inderdaad niet voldoende :)

Even iets anders: Fortnite's Switch versie krijgt gyro controls in patch 5.0! Patch notes.
Krijgt 'ie niet alleen, dat hééft ie al. Seizoen 5 (en dus die update) is vanmorgen om 10.00 uur online gekomen ;)

Gisteren Mario Tennis Aces binnengekregen (Wehkamp gaf 3 weken levertijd aan afgelopen zondag, maar goed, tóch geleverd dus). Morgen (of vandaag??) Octopath ... ben heel benieuwd allemaal.

On a sidenote, gisteren zag ik New Super Mario Bros U voor 5 euro bij de Intertoys (hoesje zonder inlay). Toch maar gehaald. Ik had de game al wel maar als verjaardagscadeautje is 'ie prima. En voor 8 euro nog de Bioshock Collection voor m'n Xbox One gekocht. 3 games (Bioshock + DLC, Bioshock 2 + DLC en Bioshock Infinite) voor 8 euri. Dáár betrap ik Nintendo nou nooit op...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Ik ben nog steeds op een Hyrule Warriors Definitive Edition pricedip aan het wachten voor een winkel die een VVV-kaart accepteert. Sinds dat ze overgegaan zijn van de bon op een kaart wordt het steeds minder geaccepteerd. En ik heb een kaart van 50 euro liggen :')

Aan de andere kant, zelf 10 euro bijleggen kan ook prima... Zou 'm voornamelijk voor de vakantie willen halen als een mindless spelletje wat je even kan spelen en daarna weer weg kan leggen :)

Octopath krijg ik vandaag als het goed is binnen, erg benieuwd naar *O*

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 17:13
Zeror schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:48:
Ik vind het ergens wel jammer dat Fortnite op de Switch geen gebruik maakt van de gyro in de Joycon/Pro controller. Dat vind ik in Splatoon echt heerlijk om mee te spelen.
nieuws: Fortnite krijgt voertuig en een zich verplaatsende storm in Season 5
"....
Bij de nieuwe Switch-versie is het na patch v5.0 mogelijk om de game te besturen door de console te kantelen."
:o :D

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 12-07-2018 15:57 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackAvery
Zo, Octopath reviews lijken over het algemeen redelijk positief (momenteel 85 op metacritic, voor de fans van punten).

Reviewers zijn lovend over de grafische stijl, de muziek, de moment-to-moment-gameplay (battles!). Meer verdeling bestaat er rond het verhaal: acht aparte storylines met redelijk weinig interactie met elkaar ipv de standaard 'red de wereld samen' JRPG smaakt niet iedereen even goed, en er is een zekere mate van grind die aangehaald wordt door sommige reviewers.

Met andere woorden, een throwback naar de SNES-periode, met een ongewone verhaalstructuur die je smaak moet zijn. Ik kijk er naar uit :D
DigitalExcorcist schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:38:
[...]

On a sidenote, gisteren zag ik New Super Mario Bros U voor 5 euro bij de Intertoys (hoesje zonder inlay). Toch maar gehaald. Ik had de game al wel maar als verjaardagscadeautje is 'ie prima. En voor 8 euro nog de Bioshock Collection voor m'n Xbox One gekocht. 3 games (Bioshock + DLC, Bioshock 2 + DLC en Bioshock Infinite) voor 8 euri. Dáár betrap ik Nintendo nou nooit op...
Voor WiiU vallen inderdaad best goede deals te vinden als je een beetje lokale budgetbakken kan doorspitten. In de lokale Saturn stond Star Fox voor ~15 euro bijvoorbeeld. Ook Dreamland lijkt in de fysieke winkels momenteel stock te proberen kwijt te raken. Maar ja, Nintendo first party titels ga je anders niet vaak met zware kortingen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Grumpmeister schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:43:
Ik ben nog steeds op een Hyrule Warriors Definitive Edition pricedip aan het wachten voor een winkel die een VVV-kaart accepteert. Sinds dat ze overgegaan zijn van de bon op een kaart wordt het steeds minder geaccepteerd. En ik heb een kaart van 50 euro liggen :')

Aan de andere kant, zelf 10 euro bijleggen kan ook prima... Zou 'm voornamelijk voor de vakantie willen halen als een mindless spelletje wat je even kan spelen en daarna weer weg kan leggen :)

Octopath krijg ik vandaag als het goed is binnen, erg benieuwd naar *O*
Ik zag hem vorige week liggen bij Intertoys in Eindhoven Woensel XL liggen voor 30 euro. Ik weet niet of dat een beetje in de buurt is, maar misschien is het de moeite andere Intertoys te checken. Als ik me niet vergis accepteren ze daar VVV bonnen/kaarten.

[ Voor 3% gewijzigd door Emmavdv op 12-07-2018 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:29

DevWouter

Creator of Todo2d.com

JackAvery schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:59:
Zo, Octopath reviews lijken over het algemeen redelijk positief (momenteel 85 op metacritic, voor de fans van punten).

Reviewers zijn lovend over de grafische stijl, de muziek, de moment-to-moment-gameplay (battles!). Meer verdeling bestaat er rond het verhaal: acht aparte storylines met redelijk weinig interactie met elkaar ipv de standaard 'red de wereld samen' JRPG smaakt niet iedereen even goed, en er is een zekere mate van grind die aangehaald wordt door sommige reviewers.

Met andere woorden, een throwback naar de SNES-periode, met een ongewone verhaalstructuur die je smaak moet zijn. Ik kijk er naar uit :D
Als ik een RPG pak uit de SNES periode dan hebben ze bijna allemaal een uitstekend plot. Bij het lezen van de reviews wordt het zwakke plot toch wel erg vaak genoemd als een minnetje ondanks dat de schrijfstijl geprezen wordt.

Gezien Square Enix games mij de laatste jaren vaak erg tegen vallen wacht ik even tot dat ik zeker weet dat de hype-storm is gaan liggen en de fanboys naar huis zijn. Als de score dan nog zo hoog is dan zal deze zuurpruim ook een poging wagen :+

Ik kijk eerder naar uit naar Shining Resonance Refrain (heeft op rgpsite.net een 7, net zoals Octopath), maar ik wacht nog even tot dat ik Ys heb uit gespeeld :9

Ik zie dat Ys bij rpgsite.net ook een 7 heeft. :7

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
Wat info van mensen die al ver gevorderd zijn met Octopath:
Several people in the late game have been chiming in to the Octopath Discord. Here are a couple interesting things we've learned:
  • Character interactions increase as the game goes on. They continue even after the personal stories are completed. The ones in Chapters 3, 4, and postgame involve as many as your entire active party (so tailored interactions depending on your individual party combo), and get quite lengthy. Downplaying the amount of party interactions is doing what the game does a disservice.
  • Around half of the personal stories have emphatic references to something afterward (i.e. the postgame), which suggests this postgame will actually have some amount of story. I don't know why some reviewers were saying there were absolutely no hints at a postgame. It's flat-out incorrect according to multiple people and the dialogue discussed.
  • The world-building and lore are extremely robust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Grumpmeister schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:43:
Je kan met die VVV-kaart een Nintendo-kaart halen bij de Primera. Merkte wel dat ze niet allemaal even happig zijn om dat te doen (de eerste winkel waar ik kwam deed dat niet, de tweede wel).

Kijk uit naar Captain Toad vandaag, de demo was leuk en wordt eentje die ik veel dit weekend zal spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:42:
[...]

Je kan met die VVV-kaart een Nintendo-kaart halen bij de Primera. Merkte wel dat ze niet allemaal even happig zijn om dat te doen (de eerste winkel waar ik kwam deed dat niet, de tweede wel).

Kijk uit naar Captain Toad vandaag, de demo was leuk en wordt eentje die ik veel dit weekend zal spelen.
Gisteren al ff gespeeld: leuk spel. Blijft wel raar dat je niet kunt springen haha. Echt puzzel spel, geen platformer. Had er zelf meer van verwacht, maar was nog niet bekend met deze ‘lijn’. Wel leuk iig! 40 euro alleen net te duur, zou er max 20 voor lappen als ik eerlijk ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Meer goed nieuws voor JRPG fans want de nieuwe patch voor Ys VIII geeft je de keuze voor Japanse voiceovers.
DevWouter schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 22:32:
[...]

Als ik een RPG pak uit de SNES periode dan hebben ze bijna allemaal een uitstekend plot. Bij het lezen van de reviews wordt het zwakke plot toch wel erg vaak genoemd als een minnetje ondanks dat de schrijfstijl geprezen wordt.

Gezien Square Enix games mij de laatste jaren vaak erg tegen vallen wacht ik even tot dat ik zeker weet dat de hype-storm is gaan liggen en de fanboys naar huis zijn. Als de score dan nog zo hoog is dan zal deze zuurpruim ook een poging wagen :+

Ik kijk eerder naar uit naar Shining Resonance Refrain (heeft op rgpsite.net een 7, net zoals Octopath), maar ik wacht nog even tot dat ik Ys heb uit gespeeld :9

Ik zie dat Ys bij rpgsite.net ook een 7 heeft. :7
Als je zelf niet overtuigd bent, is het een goed idee om te wachten. Persoonlijk vind ik dat Octopath zeker een kans verdient op basis van Bravely Default, de vorige game van Takahashi.

Wat het verhaal betreft - dat al die SNES JRPG's een topverhaal hadden is heel relatief imho :P Games zoals FFVI steken er bovenuit, maar er waren ook een aantal heel leuke games toen met een heel gemiddeld verhaal. Lufia II blijft een van mijn favorieten uit die tijd maar het verhaal is vrij standaard daar.

Octopath verdient imho net punten om te durven af te wijken van het typische 'groep partymembers redt de wereld", meestal met een villain die in kracht escaleert om de derde act toch maar indrukwekkend te maken. Niks tegen die verhalen trouwens, maar wat me wel opvalt is dat veel mensen die beslissen Octopath niet te kopen op basis van de verhaalstructuur, precies gewoon geen zin hebben om een ander idee een kans te geven. Hun volste recht, maar ik vind het spijtig. Of dat Octopath er in slaagt om acht persoonlijke, interessante verhalen te brengen, moet ik zelf nog zien, maar ik was aardig verrast na die eerste demo dat Square-Enix een game durft uitbrengen die verhalen wilt vertellen in de traditie van Chaucer's Canterbury Tales.

Ook blij om te horen dat mensen nu bevestigen dat er een stevige post-game lijkt te zijn.

Captain Toad... budget laat me niet toe om veel aan games te besteden momenteel, maar vroeg of laat haal ik die zeker. Lijkt me een erg fijn spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
JackAvery schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:12:
Meer goed nieuws voor JRPG fans want de nieuwe patch voor Ys VIII geeft je de keuze voor Japanse voiceovers.
Mooi om te horen dat ie uit is. Het was al bekend dat de JP patch halverwege deze maand zou uitkomen, maar een exacte datum was niet genoemd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Net in chapter 3 geraakt in Ys. Eigenlijk heb ik geen klachten over de Engelse voice-overs. Zijn er nog noemenswaardige wijzigingen in de patch?

[ Voor 22% gewijzigd door boe2 op 13-07-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Emmavdv schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:56:
[...]

Ik zag hem vorige week liggen bij Intertoys in Eindhoven Woensel XL liggen voor 30 euro. Ik weet niet of dat een beetje in de buurt is, maar misschien is het de moeite andere Intertoys te checken. Als ik me niet vergis accepteren ze daar VVV bonnen/kaarten.
30 euro is een zeer mooie prijs, ik zal hier in de buurt eens kijken of ik 'm ook voor die prijs kan vinden. De site geeft bij winkelprijs nog wel 60 euro aan, dus ik weet inderdaad niet of het landelijk is dan ;( .
Walkman schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:42:
[...]

Dat is ook een mooie om te doen ja :D . Dat hou ik in m'n achterhoofd (worst case, Bol.com kaart halen voor een VVV-kaart :') )

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
boe2 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:23:
Net in chapter 3 geraakt in Ys. Eigenlijk heb ik geen klachten over de Engelse voice-overs. Zijn er nog noemenswaardige wijzigingen in de patch?
Ben ik ook benieuwd naar want het Engels is op zich prima dus als er nog iets anders is wat ze hebben lopen patchen dan ben ik wel benieuwd al zie ik geen enkel probleem met mijn huidige speelsessie. Goede jrpg!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Bestaat er een rpg game in de sfeer van Runescape Old School?

Vroeger kapot gespeeld, maar als er zoiets voor de Switch bestaat ben ik helemaal happy :)

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 13-07-2018 12:02 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.