Maar dan is de carrycase te klein voor al je gamesTouchdomex schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:06:
[...]
Of zoals mij zelfs in huis je switch in je carrycase vervoeren zodat je altijd de games die daarin zitten kan pakken
Dat artikel ken ik maar dat is niet waar ik op doel. Ik kan het specifieke interview niet meer vinden maar Reggie maakte daarin een toespeling. De interviewer vroeg naar de VC en Reggie antwoordde met iets als "dat wat jij nu de Virtual Console" noemt. Dat hintte wat mij betreft heel erg sterk ernaar dat er plannen zijn om de VC op een andere manier te marketen.90710 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:53:
[...]
Oké, heb je hier een bron van? Gezien het enige wat Nintendo gezegd heeft is dat ze bezig waren om te kijken hoe ze het beste VC op de Switch konden uitbrengen en dat de Classic Game Collection hier niets mee te maken heeft. Bron: http://www.ign.com/articl...replacing-virtual-console
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
90710
Tja, daar kan ik dan vrij weinig op zeggen zonder bron. Maar, Reggie heeft wel vaker - in het verleden - iets gezegd wat op een heel andere manier uitgelegd kan worden.
Verder is de kans groot dat hij het nog niet vrij mag geven, gezien hij niet over de ontwikkeling van de Switch gaat.
Verder is de kans groot dat hij het nog niet vrij mag geven, gezien hij niet over de ontwikkeling van de Switch gaat.
[ Voor 26% gewijzigd door 90710 op 06-01-2018 14:12 ]
Dank je!Terpstars schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:56:toon volledige bericht
[...]
Welkom bij de club!
Om je vraag te beantwoorden:
Cartridge spellen kan je vaak goedkoper aanschaffen, zowel nieuw als tweedehands.
Je kan ze weer doorverkopen, wat een spel feitelijk nog goedkoper maakt. Ik koop mijn single player spellen altijd op cartridge, mp games juist digitaal.
Je interne opslag raakt minder snel vol
Je kan spellen eventueel uitlenen/ruilen
Sommige mensen vinden het leuk voor de verzameling om de hoesjes in de kast/zichtbaar neer te zetten
Nadelen:
Je kan zo'n kleine cartridge kwijtraken
Als je een ander spel wil spelen moet je van de bank opstaan, dat hele eind naar je switch lopen en er een andere game in douwen. (gewoon zwaar vermoeiend)
Spellen laden iets langzamer als de data van een cartridge gelezen wordt tov het interne Switch geheugen of een goede micro sd-kaart
Ik heb odessey en rabbids erbij gekocht (op cartridge). En nu wil ik heel graag mario kart, maar die is echt overal uitverkocht in de winkels. Ik heb een 32gb sd kaartje erin geprikt, dat zou voldoende moeten zijn om mario kart te kopen via de e-shop denk?
Tuurlijk. Maar ik zeg dan ook niet dat één van deze dingen alleen de doorslag geeft bij mijn inschatting dat deze video vrijwel zeker nep is. Allemaal samen echter...90710 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:11:
Tja, daar kan ik dan vrij weinig op zeggen zonder bron. Maar, Reggie heeft wel vaker - in het verleden - iets gezegd wat op een heel andere manier uitgelegd kan worden.
Passen 5 in hier90710 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:07:
[...]
Maar dan is de carrycase te klein voor al je games#fwp
Heb er nog niet genoeg om dit probleem te hebben
had het ook met mijn 3DS op dezelfde manier en dit werkt prima voor mij
Heb zelf hier de instelling als het te koop is boxed dan haal ik het boxed. Kan het dan altijd nog weer verkopen of uitlenen of wat anders.
Eventjes wachten! Ze komen er weer aan. Afgelopen week bij de Nedgame nog gevraagd. Kan je hem wel boxed halensderooij schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:14:
[...]
Dank je!
Ik heb odessey en rabbids erbij gekocht (op cartridge). En nu wil ik heel graag mario kart, maar die is echt overal uitverkocht in de winkels. Ik heb een 32gb sd kaartje erin geprikt, dat zou voldoende moeten zijn om mario kart te kopen via de e-shop denk?
[ Voor 31% gewijzigd door Touchdomex op 06-01-2018 14:16 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
90710
Mario Kart is een download van 6.8GBsderooij schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:14:
[...]
Dank je!
Ik heb al 14 fysieke gamesTouchdomex schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:15:
[...]
Passen 5 in hierIs voldoende om te wisselen.
Heb er nog niet genoeg om dit probleem te hebben
had het ook met mijn 3DS op dezelfde manier en dit werkt prima voor mijDus ervaring heb ik er wel al mee
Heb zelf hier de instelling als het te koop is boxed dan haal ik het boxed. Kan het dan altijd nog weer verkopen of uitlenen of wat anders.
[ Voor 36% gewijzigd door 90710 op 06-01-2018 14:17 ]
Heb de Switch nog geen maand dus dat gaat hier niet zo hard

Wil nog Mariokart en voor de rest is het wachten op Kirby en Yoshi.
Rabbids wil ik ook nog maar niet voor de huidige prijs
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
90710
Ik heb fysiek: Cave Story + (US Imp), Skylanders, Ultra Street Fighter 2, Lego City, Zelda, Splatoon 2, The Binding of Isaac, Mario Kart, Resident Evil Revelations (US Imp, 2 als download), DragonBall Xenoverse 2, Skyrim, Syberia, ARMS en Super Mario Odyssey.
Heb een Zelda carry case waar 14 games in passen, kan je dus nog 1 game kopen voor in de Switch zelf als je dezelfde case koopt.
Succes met jezelf inhouden
Ik zit op 12 fysieke games. Ik maak wel een keer een mooie foto. De eerstvolgende fysieke games worden (waarschijnlijk) Resident Evil import, Axiom Verge, en Bayonetta 2. Als ik de Japanse collector's edition voor een normale prijs kan krijgen, koop ik die, anders de normale Europese versie.
Make lovecraft not warcraft.
Waarom zou Nintendo een mockup moeten nabouwen? Wat hebben gebruikers daaraan?NMe schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:51:
[...]
Ik geloof er inderdaad om alle redenen die hij noemt echt helemaal niks van. Ik hoop wel dat Nintendo oplet, want dit is inderdaad alles wat iedereen wil. Bouw dit na en je hebt een droomsysteem.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Bouw de mockup na als echte features en je hebt een droomsysteem dan...?RayNbow schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:26:
[...]
Waarom zou Nintendo een mockup moeten nabouwen? Wat hebben gebruikers daaraan?
Als je iets versatielers wilt kun je ook gewoon een RT tablet kopen
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Nick op DN is Rudy inderdaadKlaasy99 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:14:
[...]
Haha dankje. Wat was jou username dan? Volgens mij heb ik namelijk bij een Rudy in de lobby gezeten, maar weet ik niet zeker. Overcooked heb ik al op de Switch en rocket league heb ik al op m'n pc, maar bedankt voor de suggesties
Mensen hier die Sonic Mania voor de Switch hebben? Hoelang duurt het voordat je de game hebt uitgespeeld? Heeft de game veel replay value? En is de game de €20 waard?
90710
Ik heb deze case van HORI: https://www.nedgame.nl/ni...-case--clear-/2234828363/Kasparov schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:46:
[...]
Heb een Zelda carry case waar 14 games in passen, kan je dus nog 1 game kopen voor in de Switch zelf als je dezelfde case koopt.
Succes met jezelf inhouden
Kan ik nog zeker 10 extra spellen in kwijt
Ja.Klaasy99 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:01:
Mensen hier die Sonic Mania voor de Switch hebben?
Ik heb 'm zelf nog niet uitgespeeld, maar het is vergelijkbaar met andere Sonic games. Bij Sonic Mania moet je rekenen op 5 uur.Hoelang duurt het voordat je de game hebt uitgespeeld?
Zoals in de oude Sonic games is de replay-waarde te vinden in het leren van de levels en de snelste/leukste/etc. routes te ontdekken.Heeft de game veel replay value?
Ja.En is de game de €20 waard?
Laat die Nintendo Direct nu maar gauw komen want ik wordt die geruchten nu wel zat. Eerst gta V daarna die geruchten over de media apps op switch enzo. En nu Pikmin 4.
https://www.reddit.com/r/..._will_be_featured_in_the/
[ Voor 13% gewijzigd door plantenbakkie op 06-01-2018 21:30 . Reden: Verbeteren van link ]
90710
Ja we weten al een tijdje dat Shigeru Miyamoto met Pikmin 4 bezig is. Al sinds de release van 3plantenbakkie schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:28:
Laat die Nintendo Direct nu maar gauw komen want ik wordt die geruchten nu wel zat. Eerst gta V daarna die geruchten over de media apps op switch enzo. En nu Pikmin 4.
Van Pikmin 4 is inderdaad al zo lang geleden bevestigd dat eraan gewerkt wordt dat ik er vrijwel niet aan twijfel dat die game dit jaar uitkomt.
Maar ik deel het sentiment wel, die hype-trein heeft geen remmen en gaat tijdens/na de Direct echt keihard crashen. Nintendo kan nooit al die verwachtingen waarmaken. Hoeft ook niet, een paar goeie games dit jaar is meer dan genoeg nu de Switch momentum heeft. Alles dat er meer uitkomt dan dat is een mooie bonus.
Maar ik deel het sentiment wel, die hype-trein heeft geen remmen en gaat tijdens/na de Direct echt keihard crashen. Nintendo kan nooit al die verwachtingen waarmaken. Hoeft ook niet, een paar goeie games dit jaar is meer dan genoeg nu de Switch momentum heeft. Alles dat er meer uitkomt dan dat is een mooie bonus.
Ja klopt, er was ook een bericht ergens in 2015 volgens mij dat de development van Pikmin 4 bijna afgerond was. Maar het is een beetje te veel "nieuws" in ongeveer 1 dag tijd90710 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 22:07:
[...]
Ja we weten al een tijdje dat Shigeru Miyamoto met Pikmin 4 bezig is. Al sinds de release van 3
En we moeten in elk geval nog 3 dagen wachten tot een eventuele aankondiging.
Laat ik maar niet te hyped worden... Want ik weet nog hoe de Pokémon Direct af liep.
90710
@NMe Er is altijd een grote hype-trein bij een Direct. En dat valt bijna altijd ook tegen. Heck, ik ben al blij met een releasedatum voor Yoshi en Kirby
De plannen van Nintendo voor 2018 zullen weer goed zijn, ze moeten nu het momentum van de Switch zien vast te houden.
Voor de rest zijn het voor mij wensen / hopen, maar niet direct wat ik met het komende Direct verwacht
@plantenbakkie Het Pokémon Direct liep anders af omdat men dacht dat Pokémon Stars aangekondigd zou worden. (Gebaseerd op het gerucht) Dat is nu anders. De geruchten zijn veel minder solide, en er is vrij weinig bekent. Het hype-niveau is (iets) lager.
Voor de rest zijn het voor mij wensen / hopen, maar niet direct wat ik met het komende Direct verwacht
@plantenbakkie Het Pokémon Direct liep anders af omdat men dacht dat Pokémon Stars aangekondigd zou worden. (Gebaseerd op het gerucht) Dat is nu anders. De geruchten zijn veel minder solide, en er is vrij weinig bekent. Het hype-niveau is (iets) lager.
[ Voor 41% gewijzigd door 90710 op 06-01-2018 23:27 ]
Ik ben ook al tevreden met Yoshi en Kirby, dat worden mijn eerste Yoshi-game sinds de DS en mijn eerste Kirby-game sinds de Gameboy en ik heb er zin in. Het enige andere waar ik op hoop zijn aankondigingen voor Pikmin 4 en de online service (hopelijk inclusief cloud saves), en misschien de VC. Maar die drie dingen lijken me in tegenstelling tot een hoop geruchten best reëel.
90710
Ik weet zeker dat ze iets over Nintendo Switch Online gaan zeggen, ik denk dat ze het begin februari zullen lanceren met 1 maand gratis voor iedereen. (Vergelijkbaar met de Pokémon Bank toen) Ik denk echter niet dat we cloud saves zullen zien. Want dit is gewoon, voor Nintendo, niet te doen voor miljoenen Switchbezitters.
Pikmin 4 en andere nieuwe games zullen idd aangekondigd worden, al weet ik nog niet welke. Ik houd het op een leuke verrassing.
En ik denk ook dat ze Switch OS 5.0 zullen vrijgeven / aankondigen, al denk ik dat er van de functies in de "gelekte" video vrij weinig waar zou zijn. Al denk ik dat we misschien Themas krijgen, om extra geld in het laatje te brengen. (Zie Nintendo 3DS
)
Folders is een "misschien", voice-chat / rooms is echter een "nee"; dat gaat via de mobiele app, virtual console denk ik van nog niet. Die lanceren ze met E3. (om ze een "edge" te geven) en media apps; misschien één van Netflix / YT, maar niet als deel van de FW. Browser is heel duidelijk een "nee", Nintendo heeft zo hun redenen om die niet vrij toegankelijk te maken.
Pikmin 4 en andere nieuwe games zullen idd aangekondigd worden, al weet ik nog niet welke. Ik houd het op een leuke verrassing.
En ik denk ook dat ze Switch OS 5.0 zullen vrijgeven / aankondigen, al denk ik dat er van de functies in de "gelekte" video vrij weinig waar zou zijn. Al denk ik dat we misschien Themas krijgen, om extra geld in het laatje te brengen. (Zie Nintendo 3DS
Folders is een "misschien", voice-chat / rooms is echter een "nee"; dat gaat via de mobiele app, virtual console denk ik van nog niet. Die lanceren ze met E3. (om ze een "edge" te geven) en media apps; misschien één van Netflix / YT, maar niet als deel van de FW. Browser is heel duidelijk een "nee", Nintendo heeft zo hun redenen om die niet vrij toegankelijk te maken.
[ Voor 40% gewijzigd door 90710 op 06-01-2018 23:38 ]
Mario Kart is echt heel gaaf
Mensen ervaring met foutcode 2618-0516? Ik kan maar niet online, heb al diverse guides en zelfs nintendo site tips gevolgd en nog werkt het niet. DMZ en Port forwarding is blijkbaar niet de fix voor mij..en blijkbaar hebben veel andere mensen er ook last van
Mensen ervaring met foutcode 2618-0516? Ik kan maar niet online, heb al diverse guides en zelfs nintendo site tips gevolgd en nog werkt het niet. DMZ en Port forwarding is blijkbaar niet de fix voor mij..en blijkbaar hebben veel andere mensen er ook last van
90710
"This error code generally indicates that your network is not optimal for peer to peer connections, likely due to your network's NAT type."sderooij schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:39:
Mario Kart is echt heel gaaf![]()
Wat zegt de verbindingstest bij je netwerkinstellingen op de Switch?
NAT D....met een supergoede verbinding90710 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:41:
[...]
"This error code generally indicates that your network is not optimal for peer to peer connections, likely due to your network's NAT type."
Wat zegt de verbindingstest bij je netwerkinstellingen op de Switch?
90710
hmm.. NAT D is idd je probleem. Maar dat is een probleem met je internet verbinding (geen verbinding van buitenaf mogelijk) ipv met je Switch.
is dit iets wat ik op mijn provider modem moet configureren of ligt het echt aan mijn provider in dit geval?90710 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:47:
hmm.. NAT D is idd je probleem. Maar dat is een probleem met je internet verbinding (geen verbinding van buitenaf mogelijk) ipv met je Switch.
90710
Kan beide, als je provider een aantal poorten blokkeert kan je DMZ / poorten openen wat je wil maar dan gaat het simpelweg niet werken.
Misschien even contact opnemen met je provider, of anders de technische dienst van Nintendo (al zullen zij je naar je provider sturen)
Misschien even contact opnemen met je provider, of anders de technische dienst van Nintendo (al zullen zij je naar je provider sturen)
cheers - ik bel tele2 maandag even, wat een brak apparaat zeg die modem van ze....90710 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:49:
Kan beide, als je provider een aantal poorten blokkeert kan je DMZ / poorten openen wat je wil maar dan gaat het simpelweg niet werken.
Ik heb net het programma van de Direct vernomen via m'n glazen bol. De January Direct zal geen enkele informatie over de Switch bevatten, maar zal zich enkel richten op aankomende 3DS titels.NMe schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:02:
Ik hoop voor je dat de klantenservice je van dienst kunt zijn, want dat waren ze niet voor t.de.man in "Tele2: multiplayer-perikelen".sderooij schreef op zondag 7 januari 2018 @ 00:30:
[...]
cheers - ik bel tele2 maandag even, wat een brak apparaat zeg die modem van ze....
Waar heb je die Resident Evil import vandaan? Op play-asia zie ik 2 verschillende, USA en Japan, waar de USA versie een grote internet download + SD melding laat staan, staat die ook op de échte cover?90710 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 14:21:
Ik heb fysiek: Cave Story + (US Imp), Skylanders, Ultra Street Fighter 2, Lego City, Zelda, Splatoon 2, The Binding of Isaac, Mario Kart, Resident Evil Revelations (US Imp, 2 als download), DragonBall Xenoverse 2, Skyrim, Syberia, ARMS en Super Mario Odyssey.
Ik weet niet in hoeverre het je gaat helpen want ken je specifieke situatie niet, maar toevallig kwam er op reddit net dit topic voorbij dat je misschien verder helpt (VPN en een mobiele hotspot van je PC maken).sderooij schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:39:
Mario Kart is echt heel gaaf![]()
90710
Van Play-Asia idd. En ja die melding stat op de échte cover. Die melding is omdat Resident Evil Revelations 2 er als download bij zit.Dountill schreef op zondag 7 januari 2018 @ 10:59:
[...]
Waar heb je die Resident Evil import vandaan? Op play-asia zie ik 2 verschillende, USA en Japan, waar de USA versie een grote internet download + SD melding laat staan, staat die ook op de échte cover?

iig de Amerikaanse versie heeft Japanse (en Nederlandse) taalopties. Dus ik vermoed (gebaseerd op de manier dit in meeste Switch games werkt) dat de Japanse versie (waar beide games op een cartridge staan) ook Engels en Nederlands als taaloptie hebben. Dit weet ik echter niet zeker.
Edit: Revelations 2 heeft iid Engels als taaloptie: https://ec.nintendo.com/JP/ja/titles/70010000001516
en Revelations 1 heeft Nederlands en Engels als taalopties: https://ec.nintendo.com/JP/ja/titles/70010000001423
Ze hebben de game trouwens ook bij Nedgame nu (US Import)
https://www.nedgame.nl/ni...ns-collection/3520597753/
Let wel dat je voor Resident Evil Revelations 2 een US acocunt nodig hebt om te kunnen downloaden. (Of je moet je land op de US zetten)
[ Voor 50% gewijzigd door 90710 op 07-01-2018 12:22 ]
Die laatste zin snap ik niet. Waarom zou dat niet te doen zijn? Savegames zijn doorgaans kleiner dan een handvol kilobytes. Zelfs ervan uitgaande dat veel Switches meerdere profiles gebruiken en uitgaande van een debiel aantal games (100 ofzo) kom je nog niet aan meer dan 2MB aan savegames. Met 100TB aan redundante opslag zijn ze al behoorlijk future proof...90710 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:32:
Ik weet zeker dat ze iets over Nintendo Switch Online gaan zeggen, ik denk dat ze het begin februari zullen lanceren met 1 maand gratis voor iedereen. (Vergelijkbaar met de Pokémon Bank toen) Ik denk echter niet dat we cloud saves zullen zien. Want dit is gewoon, voor Nintendo, niet te doen voor miljoenen Switchbezitters.
Ik will er best in meegaan dat Nintendo waarschijnlijk geen cloud saves aankondigt op de Direct, maar dat het niet te doen zou zijn omdat er te veel Switchbezitters zouden zijn gaat er bij mij niet in. Niet in de laatste plaats omdat het op de Playstation, Xbox en Steam ook gewoon werkt en die hebben toch echt stuk voor stuk meer gebruikers.
90710
Savedata is al jaren meer dan een paar KB per spel.NMe schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:47:
[...]
Die laatste zin snap ik niet. Waarom zou dat niet te doen zijn? Savegames zijn doorgaans kleiner dan een handvol kilobytes. Zelfs ervan uitgaande dat veel Switches mere profiles gebruiken en uitgaande van een debiel aantal games (100 ofzo) kom je nog niet aan meer dan 2MB aan savegames. Met 100TB aan redundante opslag zijn ze al behoorlijk future proof...
Ik will er best in meegaan dat Nintendo waarschijnlijk geen cloud saves aankondigt op de Direct, maar dat het niet te doen zou zijn omdat er te veel Switchbezitters zouden zijn gaat er bij mij niet in. Niet in de laatste plaats omdat het op de Playstation, Xbox en Steam ook gewoon werkt en die hebben toch echt stuk voor stuk meer gebruikers.
Zelfs op de Switch:
Super Mario Odyssey: 19,2 MB op mijn Switch. 1 profiel 2 savegames.
Splatoon 2: 8.2MB
CaveStory +, 11,2MB
The Elder Scrolls V: Skyrim: 64.4 MB
ARMS: 118MB
The Legend of Zelda Breath of the Wild: 64MB
MarioKart 8 Deluxe: 141 MB
Minecraft: 2GB!
Enige games die ik op de Switch heb met een save van < 1MB zijn:
Puzzle Adventure Blockle (0.4MB)
Bleed (0.3MB)
Little Inferno (0.5MB)
Retro City Rampage DX (0,6 MB)
KAMIKO (0,7MB)
Wat je hier opvalt: dit zijn alleen maar indie games. Alle andere games zijn gewoon een stuk grote qua savegames.
Natuurlijk zouden ze 1GB per gebruiker kunnen doen. En laten we dan uitgaan van een gemiddelde van 2 acocunts per Switch. Dat is bij 10 miljoen Switches 20 miljoen GB. (20 PB) Dat zijn al een paar datacenters
De vergelijking met MS, Sony en Valve is ook krom. Deze bedrijven zijn een stuk groter dan Nintendo. En MS en Sony zijn ook een stuk breder dan Nintendo. Zo werkt bv XBOX Live in zijn geheel op Azure.
Nintendo alleen gaat dat niet redden. Misschien als ze samen gaan werken met Amazon of MS op dit punt (opslag op Azure, net als XBOX Live) maar anders zie ik het niet gebeuren.
[ Voor 9% gewijzigd door 90710 op 07-01-2018 13:10 ]
Heel veel van wat hierin staat zal cache zijn. Want laten we eens realistisch zijn, wat moet er nou helemaal opgeslagen worden om je status in de game perfect repliceerbaar te maken bij het laden van een savegame?90710 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Savedata is al jaren meer dan een paar KB per spel.
Zelfs op de Switch:
Super Mario Odyssey: 19,2 MB op mijn Switch. 1 profiel 2 savegames.
- Welke moons je al verzameld hebt.
- Mocht het bovenstaande niet genoeg zijn: waar je in de story bent.
- Welke purple coins je al verzameld hebt.
- Hoeveel normale coins je hebt.
- Welke checkpoints je unlocked hebt.
- Wat de laatste checkpoint is die je bezocht hebt.
- Welke collectibles je al hebt (da's dus kleren, maar ook alle dingen op de statspagina als je op - drukt).
- Statistieken die nodig zijn voor Toadette's achievements.
- Je rankings in de verschillende races en andere challenges zoals trace walking en het touwtjespringen.

Los daarvan, zelfs als al die MB's aan data naar de cloud zouden moeten: het lukt bij andere platforms ook. Ik noemde er in mijn vorige post 3, en Nintendo heeft meer geld op de bank dan twee van die drie...
Heeft niet mogen helpenJackAvery schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:01:
[...]
Ik weet niet in hoeverre het je gaat helpen want ken je specifieke situatie niet, maar toevallig kwam er op reddit net dit topic voorbij dat je misschien verder helpt (VPN en een mobiele hotspot van je PC maken).
Ik geef het voor nu even op voordat ik die tele2 modem en shitcom router de deur uit gooi
Je zit waarschijnlijk met een dubbele NAT omdat je modem ook al een router is. Je router heeft dan als WAN IP een 192 adres.
Bij de Thomson/Technicolor modem is het mogelijk om de router in DMZ te zetten en dan het publieke IP aan de router toe te wijzen zodat je effectief bridge mode gebruikt. Let op je moet in de router zelf geen DMZ gebruiken.
Hier zie je hoe dat moet: https://forum.tele2.nl/ra...vn-modem-nat-type-3-49750
Je kan ook proberen om de Switch direct met de modem te verbinden ipv de router.
Bij de Thomson/Technicolor modem is het mogelijk om de router in DMZ te zetten en dan het publieke IP aan de router toe te wijzen zodat je effectief bridge mode gebruikt. Let op je moet in de router zelf geen DMZ gebruiken.
Hier zie je hoe dat moet: https://forum.tele2.nl/ra...vn-modem-nat-type-3-49750
Je kan ook proberen om de Switch direct met de modem te verbinden ipv de router.
Ik hoop dat Nintendo ook wat nieuwe bundels aan gaat kondigen of uitvoeringen met nieuwe kleuren voor de joy cons. Het systeem leent zich daar behoorlijk goed voor net zoals vroegah de gekleurde N64 controllers.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Heb ook een Switch gekocht. Ik moet alleen kijken waar ik hem ga installeren. Zijn er mensen die hem in een kastje hebben staan of liggen?
Hij staat hier in de kastpeppie71 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:47:
Heb ook een Switch gekocht. Ik moet alleen kijken waar ik hem ga installeren. Zijn er mensen die hem in een kastje hebben staan of liggen?

Ik zou wel altijd ervoor zorgen dat hij genoeg koude lucht kan aantrekken. Dingetje wordt nog redelijk warm docked (warmer dan ik had verwacht

Nog steeds geen gekocht.....??Major_ton schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:42:
Ik hoop dat Nintendo ook wat nieuwe bundels aan gaat kondigen of uitvoeringen met nieuwe kleuren voor de joy cons. Het systeem leent zich daar behoorlijk goed voor net zoals vroegah de gekleurde N64 controllers.
Omdat steeds hoopt dat er nieuwe bundels komen en lage prijs...
A person who never made a mistake never tried anything new.
Haha Ik heb geduld hoorNick25 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:50:
[...]
Nog steeds geen gekocht.....??
Omdat steeds hoopt dat er nieuwe bundels komen en lage prijs...
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
Met the witcher III ben je dan nog wel even zoetMajor_ton schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:57:
[...]
Haha Ik heb geduld hoorAls zelfstandig ondernemer en vader van een dochter van bijna 3 jaar zijnde heb ik niet zoveel tijd om te gamen. Ik moet ook nog AC Origins en The Witcher III op de PS4 Pro doorkammen, dus ik zit niet op hete kolen. Met een leuke aanbieding komt er echt wel een Switch!
@sderooij Heb je dit al geprobeerd?
https://forum.tele2.nl/ti...olor-tg789bvn-modem-47624
Het gaat over een PS4, maar volgensmij heb ik het op dezelfde manier gedaan.
(weet ik niet meer 100% zeker, ik ben er een hele avond mee bezig geweest en dat was ruim een halfjaar geleden)
(weet ik niet meer 100% zeker, ik ben er een hele avond mee bezig geweest en dat was ruim een halfjaar geleden)
90710
Bij mij staat de dock op het TV meubel, al speel ik héél weinig docked.peppie71 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 14:47:
[ Voor 12% gewijzigd door 90710 op 07-01-2018 17:45 ]
is een combo geworden van het volgen van de stappen op:Kasparov schreef op zondag 7 januari 2018 @ 17:42:
@sderooij Heb je dit al geprobeerd?
https://forum.tele2.nl/ra...50/index1.html#post301512
en het geven van een static IP op mijn router die ik op modem als external IP zag, conform:
https://forum.tele2.nl/va...p-meerdere-consoles-34033
Heb nu NAT B en kan mario kart online spelen!
90710
Milestone voor de Switch: De Switch is, in Japan, meer verkocht dan de Wii U:
http://www.nintendolife.c...s_lifetime_sales_in_japan
Dat zegt iets over beide consoles, denk ik. Ik ben tot nu toe erg blij met de Switch. Persoonlijk vond ik de Wii U ook niet slecht, maar ik ben nog meer tevreden over de Switch.90710 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 18:43:
Milestone voor de Switch: De Switch is, in Japan, meer verkocht dan de Wii U:
Als ze alleen nog een beetje de prijzen kunnen drukken op de games (tussen 40 a 50?), dan is het helemaal geweldig
Zouden jullie Arms nu nog kopen of heeft die game z'n beste tijd gehad?
is wel een leuke game maar gaat vanaf nu niet meer veel geüpdate worden begreep ik, en is wel echt puur een multiplayer game
[ Voor 20% gewijzigd door Stylze op 07-01-2018 21:03 ]
Playstation 5
Voor 20 E wellicht, gezien het (zoals Stylze al zegt), puur een MP game. Dus die speel je niet even als je lekker wil chillen tijdens het reizen of iets dergelijksoutlandos schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:55:
Zouden jullie Arms nu nog kopen of heeft die game z'n beste tijd gehad?
Dat is niet helemaal waar. Dat gerucht komt van een foute vertaling van een bericht van Nintendo Japan waarin de vorige patch de laatste patch van het jaar genoemd werd en iemand een reddit-post maakte zonder het "van het jaar"-stukje...Stylze schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:02:
is wel een leuke game maar gaat vanaf nu niet meer veel geüpdate worden begreep ik, en is wel echt puur een multiplayer game
Anoniem: 420148
Right, dat is Mario. Skyrim saves zijn soms honderd MB omdat al je spullen in allemaal plekken kunnen zijn, en omdat je uberhaupt tig quest en items kunt hebben en veel dingen niet direct resetten.NMe schreef op zondag 7 januari 2018 @ 13:15:toon volledige bericht
[...]
Heel veel van wat hierin staat zal cache zijn. Want laten we eens realistisch zijn, wat moet er nou helemaal opgeslagen worden om je status in de game perfect repliceerbaar te maken bij het laden van een savegame?Ik heb vast links of rechts nog iets gemist, maar al die dingen hierboven zijn "tekstbestandjes" en zijn met een handvol kilobytes al opgeslagen. Daarom vermoed ik dus dat de savegamestorage ook een soort van cache bevat, maar die cache zou niet naar de cloud moeten hoeven. Minecraft lijkt me daar wel het meest acute voorbeeld van...
- Welke moons je al verzameld hebt.
- Mocht het bovenstaande niet genoeg zijn: waar je in de story bent.
- Welke purple coins je al verzameld hebt.
- Hoeveel normale coins je hebt.
- Welke checkpoints je unlocked hebt.
- Wat de laatste checkpoint is die je bezocht hebt.
- Welke collectibles je al hebt (da's dus kleren, maar ook alle dingen op de statspagina als je op - drukt).
- Statistieken die nodig zijn voor Toadette's achievements.
- Je rankings in de verschillende races en andere challenges zoals trace walking en het touwtjespringen.
Los daarvan, zelfs als al die MB's aan data naar de cloud zouden moeten: het lukt bij andere platforms ook. Ik noemde er in mijn vorige post 3, en Nintendo heeft meer geld op de bank dan twee van die drie...
Ik zeg niet dat dat een valide excuus is, maar roepen dat 20MB al absurd is, is een beetje raar.
Ook daar zijn die 100MB nevernooitniet allemaal pure savedata.Anoniem: 420148 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 00:26:
[...]
Right, dat is Mario. Skyrim saves zijn soms honderd MB omdat al je spullen in allemaal plekken kunnen zijn, en omdat je uberhaupt tig quest en items kunt hebben en veel dingen niet direct resetten.
Ik zeg niet dat dat een valide excuus is, maar roepen dat 20MB al absurd is, is een beetje raar.
En zelfs als het dat wél is, en zelfs als die vele gigabytes aan savegames voor Minecraft écht essentieel zijn dan is dat nog steeds niet anders voor al die andere systemen die ook gewoon cloud saves hebben. Er is gewoon geen enkel excuus waarom Nintendo geen cloud saves zou kunnen ondersteunen.
Breath of the wild blijft me echt verbazen. Wat een pracht game! Zojuist het verhaal van king Rhoam gehoord, holy fuck.
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Heb je xenoblade al geprobeerd?AyeAyeCaptain! schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:07:
Breath of the wild blijft me echt verbazen. Wat een pracht game! Zojuist het verhaal van king Rhoam gehoord, holy fuck.
Ik heb al meer als 120 uur in de game en pas net over de helft.
Ik moet ook zelda nog even halen. Ben trouwens benieuwd naar de Direct deze maand.
Als je daar pas bent staat je nog wat te wachtenAyeAyeCaptain! schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:07:
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ja wie
A person who never made a mistake never tried anything new.
Vanavond ben ik van plan om ook een Switch te halen. Ik vind het concept erg gaaf en wil het een kans geven. Zijn er nog tips die ik moet weten? Ik zit al een tijdje niet meer in het ecosysteem van Nintendo namelijk.
En welke games raden jullie aan? Ik zat te denken aan Mario Kart, voor samen met mijn vriendin en misschien Pokken Tournament, maar ik weet niet of er nog andere pareltjes zijn?
En welke games raden jullie aan? Ik zat te denken aan Mario Kart, voor samen met mijn vriendin en misschien Pokken Tournament, maar ik weet niet of er nog andere pareltjes zijn?
Als het regent in mei, dan is april voorbij
Ik ben begonnen met Mario Kart en Zelda.aDutchCow schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:32:
Vanavond ben ik van plan om ook een Switch te halen. Ik vind het concept erg gaaf en wil het een kans geven. Zijn er nog tips die ik moet weten? Ik zit al een tijdje niet meer in het ecosysteem van Nintendo namelijk.
Mario Kart kan perfect met een joycon(halve). Zelda is gewoon perfect om alleen te doen. Als je vaak samen met je vriendin wil spelen is Mario Odyssey misschien ook een optie. Iemand loopt met Mario en de andere speelt en vliegt rond met de pet.
Golf Story 100% uitgespeeld. Wat een heerlijk spel! Nu aan het twijfelen tussen Teslagrad en Steamworld Heist. Lastig hoor!
Ik hoor steeds vaker de datum 11 januari voorbij komen. En allemaal post met mogelijke aankondigingen. The hype train is op volle snelheid!Poulske schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:35:
Is er eigenlijk al meer bekend over de vermeende Nintendo Direct deze maand?
Ja zeker, maar niet voor de consument.Poulske schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:35:
Is er eigenlijk al meer bekend over de vermeende Nintendo Direct deze maand?
Voor de mensen die nog Mario Kart boxed willen halen!
Ik ga hem donderdag halenMario Kart 8 Deluxe ligt vanaf heden klaar bij Nedgame! Uw bestelling ligt tot 14-01 voor u klaar.
Met vriendelijke groet,
Nedgame.nl
90710
Ik heb gelezen dat hij vandaag om 7 uur AM PST aangekondigd gaat wordenJelmer93 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:39:
[...]
Ik hoor steeds vaker de datum 11 januari voorbij komen. En allemaal post met mogelijke aankondigingen. The hype train is op volle snelheid!
(Dit is natuurlijk nog steeds een gerucht)
[ Voor 5% gewijzigd door 90710 op 08-01-2018 14:03 ]
Heb je een bron voor mij. Nu ben ik benieuwd90710 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:03:
[...]
Ik heb gelezen dat hij vandaag om 7 uur AM PST aangekondigd gaat wordenHet is nu 5:02 PST.
(Dit is natuurlijk nog steeds een gerucht)
90710
Nee alleen via-via, niet echt met een betrouwbare bron.Jelmer93 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:06:
[...]
Heb je een bron voor mij. Nu ben ik benieuwd
Daarom zeg ik ook: gerucht.
[ Voor 5% gewijzigd door 90710 op 08-01-2018 14:15 ]
Ik bak er echt niks van. Ik speelde vroeger heel veel NBA Jam. Maar ik kan niet dunken, niet schieten en niet eens gewoon een lay up erin krijgen. En ik snap die schot meter niet, bij 3 punters heb ik meerdere malen dat het streepje precies in het midden van het groene deel terecht kom en hij gaat er niet in.matthijst schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:04:
Lost Spear is ook uit.
NBA Playgrounds redelijk grijsgespeeld.
Ik vind het wel een leuk spel. Zal de nw versie 's downloaden.
Tot nu toe vind ik het een zwaar K spel!
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Blijkbaar niet..90710 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:50:
[...]
Dan is het 7 uur PST, dus dan is vrij snel te zien of het gerucht waar is
De grootste kans voor aankondigingen van een Nintendo Direct is juist 2 dagen van te voren. Dus dat zou met de gespeculeerde datum dan morgen aangekondigd moeten worden.90710 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:50:
[...]
Dan is het 7 uur PST, dus dan is vrij snel te zien of het gerucht waar is
Ik denk dat de aankondiging dan 9 januari om 16:00 Nederlandse tijd.
Open anders even een topic over de komende Nintendo Direct
[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 08-01-2018 16:34 ]
90710
Jup dat wordt ook op Reddit gezegd. Mensen zijn wel erg aan het hypen, nu.plantenbakkie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:33:
[...]
De grootste kans voor aankondigingen van een Nintendo Direct is juist 2 dagen van te voren. Dus dat zou met de gespeculeerde datum dan morgen aangekondigd moeten worden.
Ik denk dat de aankondiging dan 9 januari om 16:00 Nederlandse tijd.
Ik hoop oprecht dat het aangekondigd wordt morgen of eventueel nog overmorgen... Anders krijgen we boze mensen zonder dat er een echte reden voor was..90710 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:35:
[...]
Jup dat wordt ook op Reddit gezegd. Mensen zijn wel erg aan het hypen, nu.
Ik kijk sowieso uit naar de Direct, maar die boze mensen komen er sowieso welplantenbakkie schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:41:
[...]
Ik hoop oprecht dat het aangekondigd wordt morgen of eventueel nog overmorgen... Anders krijgen we boze mensen zonder dat er een echte reden voor was..
Ze hebben de controls flink aangepakt zie ik.OMX2000 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:41:
[...]
Ik bak er echt niks van. Ik speelde vroeger heel veel NBA Jam. Maar ik kan niet dunken, niet schieten en niet eens gewoon een lay up erin krijgen. En ik snap die schot meter niet, bij 3 punters heb ik meerdere malen dat het streepje precies in het midden van het groene deel terecht kom en hij gaat er niet in.
Tot nu toe vind ik het een zwaar K spel!
In het begin was het een 3-punt en dunkfestijn
20Pb is wel te doen hoor. Maar wereldwijde distributie van die data vraagt wel wat ja. Beter om dan gewoon ruimte bij Amazon in te kopen.[b]
Wat je hier opvalt: dit zijn alleen maar indie games. Alle andere games zijn gewoon een stuk grote qua savegames.
Natuurlijk zouden ze 1GB per gebruiker kunnen doen. En laten we dan uitgaan van een gemiddelde van 2 acocunts per Switch. Dat is bij 10 miljoen Switches 20 miljoen GB. (20 PB) Dat zijn al een paar datacenters
Bovendien hou je in je voorbeeld geen rekening met compressie, deduplication, en dat niet iedereen tegelijk die hele GB op gaat maken.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Nintendo hoeft niet zelf een hele infrastructuur te bouwen om die cloud saves mogelijk te maken. Laat gebruikers gewoon hun Dropbox, Google Drive of whatever gebruiken. Gratis.
Microsoft heeft zn eigen platform, logisch dat ze niet een concurrerende dienst aan gaan bieden.
Sony verkoopt cloud saves als onderdeel van de PS+, dus ook logisch dat ze dan zelf het regelen.
Maar als Nintendo het niet achter de online-abbo paywall zet dan is gebruik maken van bestaande cloud diensten een prima optie. Als ze het wel achter een paywall zetten zoals Sony dan hoeven we geen seconde medelijden te hebben vanwege de rekening van hun datacenter
Microsoft heeft zn eigen platform, logisch dat ze niet een concurrerende dienst aan gaan bieden.
Sony verkoopt cloud saves als onderdeel van de PS+, dus ook logisch dat ze dan zelf het regelen.
Maar als Nintendo het niet achter de online-abbo paywall zet dan is gebruik maken van bestaande cloud diensten een prima optie. Als ze het wel achter een paywall zetten zoals Sony dan hoeven we geen seconde medelijden te hebben vanwege de rekening van hun datacenter
Helaas geen direct aankondiging vandaag, morgen weer een kans
De 7pm PST was een rumor, omdat in het verleden meerdere keren op twitter op dat tijdstip een nintendo direct was aangekondigd.
90710
@BlackMage Als ze het op een andere locatie laten opslaan (zonder Nintendo's tussenkomst) krijg je het probleem dat mensen hun savegames gaan hacken. Met alle gevolgen van dien. Daarom staan ze het ook niet toe dat je de savegames op je SD kaart kan opslaan........
Als Nintendo het gaat doen, waar ik mijn twijfels bij heb, dan zit het vast aan de betaalde online dienst (ala Sony).
Als Nintendo het gaat doen, waar ik mijn twijfels bij heb, dan zit het vast aan de betaalde online dienst (ala Sony).
[ Voor 15% gewijzigd door 90710 op 08-01-2018 22:12 ]
Ik had hem gewoon bij de MediaMarkt vandaan.Touchdomex schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:41:
Voor de mensen die nog Mario Kart boxed willen halen!
[...]
Ik ga hem donderdag halen
Ik ben zelf eigenlijk nog wel op zoek naar een leuke old-skool mario achtige game. Niet te lastig maar gewoon lekker verstand op 0.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Een "probleem" dat je anno 2018 opgelost in 1 "stability" patch90710 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:06:
@BlackMage Als ze het op een andere locatie laten opslaan (zonder Nintendo's tussenkomst) krijg je het probleem dat mensen hun savegames gaan hacken. Met alle gevolgen van dien. Daarom staan ze het ook niet toe dat je de savegames op je SD kaart kan opslaan........
Een "probleem" dat je met encryptiemogelijkheden anno 2018 niet eens hebt.
Ik denk serieus dat ze dat helemaal niks boeit. Ze "staan het niet toe" omdat de Switch UI nog niet klaar is en er andere prioriteiten zijn. Dat komt vast wel.
90710
@BlackMage Als je de savegames encrypt - en dat doen ze - kan je ze niet op een ander systeem gebruiken (de encryptiesleutel zit vast aan je console)
De "sleutel" voor het encrypten en decrypten kunnen ze prima op Nintendo servers bewaren, jouw device krijgt die sleutel dan zodra je inlogt en bewaart die totdat je je account van het systeem verwijderd.90710 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:17:
@BlackMage Als je de savegames encrypt - en dat doen ze - kan je ze niet op een ander systeem gebruiken (de encryptiesleutel zit vast aan je console)
90710
Kijk maar naar de storage op je Switch SD kaart, steek die SD kaart in een andere Switch met jouw account (je account kan je op meerdere Switches zetten).
De Switch zal de downloads op de SD kaart niet zien.
Dit is waarom er een System Transfer optie op de Switch zit. Die zet de licenties en encryptiesleutels over naar het andere systeem. De data op de Switch is gekoppeld aan de Switch. En ja deze key staat ook op de Nintendo servers. Maar Nintendo weet niet dat Switch A van user A en Switch B van user A dezelfde key kunnen gebruiken. Dit kan ALLEEN met een System Transfer.
De Switch zal de downloads op de SD kaart niet zien.
Dit is waarom er een System Transfer optie op de Switch zit. Die zet de licenties en encryptiesleutels over naar het andere systeem. De data op de Switch is gekoppeld aan de Switch. En ja deze key staat ook op de Nintendo servers. Maar Nintendo weet niet dat Switch A van user A en Switch B van user A dezelfde key kunnen gebruiken. Dit kan ALLEEN met een System Transfer.
[ Voor 49% gewijzigd door 90710 op 08-01-2018 22:40 ]
Je meent het? 
Ik heb het over een manier om je saves veilig als bestand te kunnen backuppen. Dat kan nu helemaal niet, dus de update die dat (eventueel) mogelijk maakt kan ook prima de reeds aanwezige saves opnieuw encrypten volgens een nieuwe methode.
En natuurlijk alleen voor de saves. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat niet voor de games gaan doen
Ik heb het over een manier om je saves veilig als bestand te kunnen backuppen. Dat kan nu helemaal niet, dus de update die dat (eventueel) mogelijk maakt kan ook prima de reeds aanwezige saves opnieuw encrypten volgens een nieuwe methode.
En natuurlijk alleen voor de saves. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat niet voor de games gaan doen
90710
@BlackMage De Nintendo 3DS laat je ook je savegames van (gedownloade) games backuppen op de SD kaart. Daar heb je exact hetzelfde probleem.
Welk probleem?90710 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:46:
@BlackMage De Nintendo 3DS laat je ook je savegames van (gedownloade) games backuppen op de SD kaart. Daar heb je exact hetzelfde probleem.
Nog 1 keer dan:
Ik geef alleen aan dat er genoeg (technische) mogelijkheden zijn. NIET wat er nu wel kan en niet kan op de 3DS of Switch.
Ik omschrijf gewoon een mogelijkheid om je (van jouw account dus) saves op een veilige manier te backuppen als een bestandje op een USB stick, of op een openbare cloudoplossing. Die saves zijn dan geencrypt met een sleutel die je Switch van Nintendo krijgt als je inlogt (je account toevoegt dus), zodat je niet er aan kan gaan sleutelen of saves van een ander kan gebruiken. Maar als je met je account op een andere Switch inlogt dan krijgt die Switch de zelfde sleutel en kan je gewoon je saves weer importeren en gebruiken. Ook al ligt je oude Switch in 1000 stukjes op de bodem van de atlantische oceaan.
Encryptie is tegenwoordig zo veilig dat iemand met een supercomputer er jaren mee bezig is om te decrypten met bruteforce, terwijl het encrypten en met sleutel decrypten geen impact heeft op de gebruikerservaring van de eindgebruiker.
Sowieso, op de PS4 of PS Vita (oudere Nintendo systemen terzijde) kun je gewoon je saves lokaal backuppen, ben zelf nog steeds vrij verbaasd dat Nintendo dat niet toestaat want als dit puur tegen het hacken van de Switch is... nou Nintendo er is meer dan 1 weg richting Rome, en zo zijn er meer manieren om de Switch te hacken.
(en ondanks dat je op de huidige PS systemen de boel lokaal kan backuppen, bijna niemand geeft om hacken van die 2 voor "gratis" games of cheaten)
Patchen is de beste oplossing, doen ze bij de 3ds ook en de games verkopen nou niet bepaald slechter ondanks de mogelijkheid tot lokale backups.
Sowieso moeten cloud saves een optie zijn, maar ik zie geen enkele geldige reden als ik naar de concurrentie kijk om geen lokale backups toe te staan, al helemaal niet omdat dit op oudere Nintendo systemen ook een mogelijkheid is.
(en ondanks dat je op de huidige PS systemen de boel lokaal kan backuppen, bijna niemand geeft om hacken van die 2 voor "gratis" games of cheaten)
Patchen is de beste oplossing, doen ze bij de 3ds ook en de games verkopen nou niet bepaald slechter ondanks de mogelijkheid tot lokale backups.
Sowieso moeten cloud saves een optie zijn, maar ik zie geen enkele geldige reden als ik naar de concurrentie kijk om geen lokale backups toe te staan, al helemaal niet omdat dit op oudere Nintendo systemen ook een mogelijkheid is.
[ Voor 15% gewijzigd door Mizgala28 op 09-01-2018 03:39 ]
Dit topic is gesloten.