[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.134 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:24
Geen gridgirls maar gridkids dit jaar: https://www.fia.com/news/...tnership-called-grid-kids

Ik vind het eigenlijk best wel een leuk idee :) Eigenlijk net zoals bij voetbal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Dijkstraat schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:16:
Geen gridgirls maar gridkids dit jaar: https://www.fia.com/news/...tnership-called-grid-kids

Ik vind het eigenlijk best wel een leuk idee :) Eigenlijk net zoals bij voetbal.
Jij kijkt liever naar een stel kinderen dan dit :?

Afbeeldingslocatie: http://iforsports.com/wp-content/uploads/2018/01/girls.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/0Zwod1b2/s8/f1-hungarian-gp-2016-grid-girls.jpg

Nog een eind van een tijdperk :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Gekkenhuis op 05-02-2018 15:22 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gezien dat het overgrote deel van de poel waaruit gekozen zal gaan worden van het mannelijke geslacht zal zijn (verwacht ik, maar mogelijk heb ik dat helemaal mis?), zullen het toch voornamelijk Grid-boys gaan worden?

"The youngsters will be chosen by their motorsport clubs on merit, or by lottery, and will already be competing in karting or junior formulae. The lucky few will then be able to accompany and stand alongside the 20 best drivers in the world on the grid as they prepare for the race."

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:24
Gekkenhuis schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:21:
[...]

Jij kijkt liever naar een stel kinderen dan dit :?

[afbeelding]

[afbeelding]
Nee, ik kijk liever naar 24 auto's op de baan die allemaal mee kunnen doen voor de overwinning.

Maar persoonlijk vind ik de hele discussie over grid/girls/boy/kids/whatever niet heel interessant. Maar ik kan mij zo voorstellen dat het best wel een indruk maakt op die kinderen als ze bij hun sportvoorbeeld mogen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Dijkstraat schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:25:
[...]

Nee, ik kijk liever naar 24 auto's op de baan die allemaal mee kunnen doen voor de overwinning.

Maar persoonlijk vind ik de hele discussie over grid/girls/boy/kids/whatever niet heel interessant. Maar ik kan mij zo voorstellen dat het best wel een indruk maakt op die kinderen als ze bij hun sportvoorbeeld mogen staan :)
Dat snap ik ook wel, maar doe het dan lekker zoals bij de race van Amerika vorig jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

En dat laatste is juist waarom ik het een stom idee vind. Waarom weer andere sporten kopiëren. Ik zit niet op kinderen op de grid te wachten. Ik vond het er afgelopen jaar ook al zo ongemakkelijk uitzien. :X

En ja, ik vind voetbal verschrikkelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 05-02-2018 16:53 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2018/2/formula-1-and-fia-in-new-grid-kids-partnership/_jcr_content/image16x9.img.2048.medium.jpg/1517841889203.jpg

hehe, een Mercedes-pet voor RIC :P

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 05-02-2018 16:26 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bottas is bijna kleiner dan het jochie voor hem :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:17
Liberty zal wel gedacht hebben na het jankende kindje bij Kimi dat kinderen het goed doen in de F1. Persoonlijk denk ik; doe dan niets. Wil je van het stigma gridgirl af, zet er een bord op een paal neer en laat het daarmee klaar zijn. Nu een klasje er voor zetten heeft 0 waarde, geen extra impact of interesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:21
YakuzA schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:48:
[...]

Bottas is bijna kleiner dan het jochie voor hem :+
Die hadden ze eigenlijk bij Massa moeten zetten :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:07

Martinspire

Awesomeness

Rivanov schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:28:
Waar-o-waar zou onze Will aan de slag zijn gegaan. FOM / Liberty??

[afbeelding]

[afbeelding]

(Die andere gast is Jason Swales, former F1 Producer for NBC Sports Network)
Mijn gok: officiële presentator voor Formule 1 en F1.com
Daar was ie eerst ook al soort van mee bezig, maar nu zal ie gewoon vaste prik zijn. Misschien af en toe een gast, of samen met een gast, maar veelal aanwezig. F1 zou gek zijn om hem te laten lopen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb hier wel een potentiële grid kid rondlopen!

Dan gaan wij wel mee om de paddock onveilig te maken ;)

Te koop....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Inderdaad een leuk idee. Misschien nog wel wat begeleiders erbij houden die de kinderen kunnen rondleiden. Bij voorkeur wat jonge dames in strakke krappe kleding. Misschien op de grid helpen om het bord of vlag vast te houden. En na de race de kinderen terugbrengen naar de ouders, alvorens ze bij de post-race festiviteiten klaar staan om te klappen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:49
Martinspire schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:16:
[...]

Daar was ie eerst ook al soort van mee bezig, maar nu zal ie gewoon vaste prik zijn. Misschien af en toe een gast, of samen met een gast, maar veelal aanwezig. F1 zou gek zijn om hem te laten lopen.
Verwacht dit ook. Hij zal presentator worden voor de nieuwe streaming dienst.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Waarom geen grid-dogs? Kan Lewis zijn eigen hond meenemen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42

KenVerburg

Race-fan

Als dit altijd het plan was, waarom dan niet in het persbericht over afschaffen gridgirls meteen de grid kids noemen. Of gaan we nu tot de eerste test non-stop persberichten krijgen om F1 in het nieuws te houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
KenVerburg schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:24:
Als dit altijd het plan was, waarom dan niet in het persbericht over afschaffen gridgirls meteen de grid kids noemen. Of gaan we nu tot de eerste test non-stop persberichten krijgen om F1 in het nieuws te houden...
Het is gewoon een strategie: door nu met kinderen te komen verstomt het commentaar op het vertrek van de grid girls :P Maar serieus: ik vind "grid girls zijn niet meer van deze tijd" een rare, nietszeggende verklaring voor het afschaffen. Hoezo niet meer dan? Mogen vrouwen geen modellenwerk meer doen? Had wat vrouwen aangetrokken als coureurs in de F1 en je had er ook wat grid boys bij mogen zetten. Stoort mij (als hetero man, laat ik dat maar vast zeggen) echt niet, maar dan maak je het meer unisex en wellicht acceptabeler. Dan nog vind ik het gezeur om niks dat het niet meer zou kunnen. Dan mag je bij Miljoenenjacht die dames met koffertjes ook wel afschaffen, de Miss-verkiezingen afschaffen, geen modellen meer op de catwalk, etc.

Zo, dat is eruit. Nog 3 weekjes wachten en dan hebben we echt weer wat om over te praten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:33

TinusTegengas

Formula Racing

ArnevdS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:14:
Firing up the 2018 Mercedes F1 Car:
[video]
Nog 1...

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Grrrrrene schreef op maandag 5 februari 2018 @ 20:00:
[...]

Het is gewoon een strategie: door nu met kinderen te komen verstomt het commentaar op het vertrek van de grid girls :P Maar serieus: ik vind "grid girls zijn niet meer van deze tijd" een rare, nietszeggende verklaring voor het afschaffen. Hoezo niet meer dan? Mogen vrouwen geen modellenwerk meer doen? Had wat vrouwen aangetrokken als coureurs in de F1 en je had er ook wat grid boys bij mogen zetten. Stoort mij (als hetero man, laat ik dat maar vast zeggen) echt niet, maar dan maak je het meer unisex en wellicht acceptabeler. Dan nog vind ik het gezeur om niks dat het niet meer zou kunnen. Dan mag je bij Miljoenenjacht die dames met koffertjes ook wel afschaffen, de Miss-verkiezingen afschaffen, geen modellen meer op de catwalk, etc.

Zo, dat is eruit. Nog 3 weekjes wachten en dan hebben we echt weer wat om over te praten :)
Het is helaas zo dat we in een tijd leven waarin de minderheid het voor het zeggen heeft gekregen. Een bler op social media en er duiken een paar persmuskieten op om de boel nog even aan te dikken. En helaas is het dan zo dat de hoge heren bang zijn om geld te verliezen en gaan dan rare beslissingen nemen. De politieke correctheid regeert en alles draait om geld, heel veel geld verdienen. Bovendien zal de hele #metoo affaire de beslissing ook wel gemakkelijker hebben gemaakt voor Liberty.

Ik vind het in ieder geval erg jammer (ben zelfs een beetje boos) dat de grid girls verdwijnen. Ik kijk liever naar een paar mooie vrouwen dan naar kinderen die er een beetje verloren bij lopen tijdens de presentatie. Het is leuk voor ze om mee te maken maar voor mij hoeft die poppenkast niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Martinspire schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:16:
[...]

Naast Rosa Tennant dan, of is zij daar dan weer buitengezet?

Of wat er door @Rivanov al gezegd werd en dat Rosa dan de dingen blijft doen die ze nu doet en Buxton de nieuwe streaming dienst.

[ Voor 12% gewijzigd door Gekkenhuis op 06-02-2018 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:43
Gekkenhuis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:25:
[...]

Naast Rosa Tennant dan, of is zij daar dan weer buitengezet?
Volgens mij doet zij alleen freelance werk voor de FOM, hetzelfde als dat ze (ook freelance?) voor Mercedes werkt. En Will Buxton deed dat ook al voor de FOM. Zie bv ook de "officiële" samenvattingen van post race interviews in het vierkantje, Ook die waren al van NBCS / Will Buxton, en de post qualify interviews die hij vaker deed.

Zo gek lijkt het mij dus niet dat de FOM iemand vast in dienst wil hebben voor meer van zo'n functies. Zou mij dus niks verbazen als er i.p.v. een samenvatting van post race interviews t.z.t. gewoon officiële/volledige interviews komen van Will Buxton. En een soortgelijk dingetje als Paddock Pass zou ikzelf dan ook wel interessant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
sjaool schreef op maandag 5 februari 2018 @ 23:58:
[...]

Het is helaas zo dat we in een tijd leven waarin de minderheid het voor het zeggen heeft gekregen. Een bler op social media en er duiken een paar persmuskieten op om de boel nog even aan te dikken. En helaas is het dan zo dat de hoge heren bang zijn om geld te verliezen en gaan dan rare beslissingen nemen. De politieke correctheid regeert en alles draait om geld, heel veel geld verdienen. Bovendien zal de hele #metoo affaire de beslissing ook wel gemakkelijker hebben gemaakt voor Liberty.

Ik vind het in ieder geval erg jammer (ben zelfs een beetje boos) dat de grid girls verdwijnen. Ik kijk liever naar een paar mooie vrouwen dan naar kinderen die er een beetje verloren bij lopen tijdens de presentatie. Het is leuk voor ze om mee te maken maar voor mij hoeft die poppenkast niet..
Amen. En wat mij betreft hadden de grid-mensen best 50/50 man en vrouw mogen worden. Maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 26-09 11:47
Jasphur schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:37:
[...]

Amen. En wat mij betreft hadden de grid-mensen best 50/50 man en vrouw mogen worden. Maar goed.
Ehhh..

Als er 10 dames in strakke latex pakken EN 10 mannen in strakke latex pakken op de grid staan kies ik er toch echt liever voor om de hele boel af te schaffen en gewoon wat kids lol te laten hebben! :+

[ Voor 5% gewijzigd door Grimmie187 op 06-02-2018 09:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

Oh ik dacht kids in strakke latex pakken :+ :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Grimmie187 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:33:
[...]

Ehhh..

Als er 10 dames in strakke latex pakken EN 10 mannen in strakke latex pakken op de grid staan kies ik er toch echt liever voor om de hele boel af te schaffen en gewoon wat kids lol te laten hebben! :+
Ik zei niks over heren in strakke pakkies he :P Maar gun die vrouwen ook een pleziertje. Die zitten soms al met tegenzin op de bank (half) mee te kijken. En mn vriendin vind eigenlijk alleen RIC aantrekkelijk haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
Jasphur schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:03:
[...]

Ik zei niks over heren in strakke pakkies he :P Maar gun die vrouwen ook een pleziertje. Die zitten soms al met tegenzin op de bank mee te kijken. En mn vriendin vind eigenlijk alleen RIC aantrekkelijk haha.
Die van mij geilt op Alonso.. 8)7

Maakt verder niet uit, zolang ze blijft vragen waarom ze alleen maar rondjes rijden is ze sowieso verbannen van de bank tijdens F1.. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 27-09 10:07
Grimmie187 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:16:
[...]

Maakt verder niet uit, zolang ze blijft vragen waarom ze alleen maar rondjes rijden is ze sowieso verbannen van de bank tijdens F1.. })
Dan heb ik toch geluk met een vrouw die met veel plezier meekijkt en ook nog een beetje de regels kent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:00
[...]

Maar kun je het anders ons eens uitleggen, waarom ze alleen maar rondjes rijden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
demo31051987 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:33:
[...]

Dan heb ik toch geluk met een vrouw die met veel plezier meekijkt en ook nog een beetje de regels kent.
Dat heb je zeker! Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar helaas, dit wordt geen gedeelde passie..
alex3305 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:46:
[...]

Maar kun je het anders ons eens uitleggen, waarom ze alleen maar rondjes rijden? :+
Ik was oprecht even stil toen ze me dat voor het eerst vroeg, waarom ze alleen maar rondjes rijden? Ehhh, tsja.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
alex3305 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:46:
[...]

Omdat rally rijden met een F1 auto moeilijker te organiseren is :P
Zou mooi zijn haha. Rij van Leeuwarden via de A32, A7 afsluitdijk (mooi voor de tv opnames), A10 ring Amsterdam oost, A2 en A27 naar Breda :D Dan heb je ongeveer een race afstand denk ik.

edit: Nee, voor een race afstand moet je nog even van Breda via A58 naar Eindhoven (kom je nog 10 km te kort eigenlijk)

[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 06-02-2018 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 5 februari 2018 @ 23:58:
[...]

Er komt vanzelf een tegenbeweging. Er moet een BN'er dapper genoeg zijn om te tweeten dat we allemaal weer normaal moeten gaan doen en de meerderheid haakt wel aan. Het is precies dat: politiek correct gedoe, omdat we in een maatschappij leven waar de kleinste misstand of fout uit te leggen grap misbruikt wordt voor eigen gewin en het kapot maken van degene die de grap maakte. We krijgen kleurloze bedrijven die als de dood zijn dat hun sponsoren of klanten weglopen door een ludiek bedoelde actie die helemaal verkeerd uitgelegd wordt.

Wat betreft partners en F1: mijn vriendin heeft een RBR-jas en loopt daar trots in rond als VER-fan, maar kijkt de races niet 8)7 Maakt ook niet uit, ik zit tijdens de races in dit topic en op de Whatsapp met m'n buurman 2 huizen verderop. Ik vermaak me wel, ook zonder haar, maar ze is best technisch geïnteresseerd, dus echt rare opmerkingen als "waarom rijden ze alleen rondjes" maakt ze niet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 06-02-2018 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
In ander nieuws. Mercedes loopt voortaan in kleding van Tommy Hilfiger i.p.v. Hugo Boss.

Mercedes announces Tommy Hilfiger sponsorship deal
Mercedes has finally confirmed its new major sponsorship deal with clothing brand Tommy Hilfiger, which proved to be a catalyst for its split from previous partner Hugo Boss last year.

[ Voor 29% gewijzigd door Rivanov op 06-02-2018 11:27 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Grimmie187 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:55:
[...]

Dat heb je zeker! Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar helaas, dit wordt geen gedeelde passie..

[...]

Ik was oprecht even stil toen ze me dat voor het eerst vroeg, waarom ze alleen maar rondjes rijden? Ehhh, tsja.. :X
Het zoontje van mijn vriendin vroeg dat laatst ook vol verbazing: "Maar rijden ze dan telkens rondjes?"

ehmmmmm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Grrrrrene schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:00:
[...]

Er komt vanzelf een tegenbeweging. Er moet een BN'er dapper genoeg zijn om te tweeten dat we allemaal weer normaal moeten gaan doen en de meerderheid haakt wel aan. Het is precies dat: politiek correct gedoe, omdat we in een maatschappij leven waar de kleinste misstand of fout uit te leggen grap misbruikt wordt voor eigen gewin en het kapot maken van degene die de grap maakte. We krijgen kleurloze bedrijven die als de dood zijn dat hun sponsoren of klanten weglopen door een ludiek bedoelde actie die helemaal verkeerd uitgelegd wordt.

Wat betreft partners en F1: mijn vriendin heeft een RBR-jas en loopt daar trots in rond als VER-fan, maar kijkt de races niet 8)7 Maakt ook niet uit, ik zit tijdens de races in dit topic en op de Whatsapp met m'n buurman 2 huizen verderop. Ik vermaak me wel, ook zonder haar, maar ze is best technisch geïnteresseerd, dus echt rare opmerkingen als "waarom rijden ze alleen rondjes" maakt ze niet :)
Nee hoor. Kijk maar naar Matt Damon die iets riep over de #MeToo-beweging. Als er nu een beroemd iemand roept dat ze het belachelijk vinden, dan is dat gelijk iemand die voor de vrouwenhandel is en hen alleen ziet als een stuk vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Rivanov schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:27:
In ander nieuws. Mercedes loopt voortaan in kleding van Tommy Hilfiger i.p.v. Hugo Boss.

[...]
Jammer. Vond HB echt wel een merk wat bij Mercedes past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-09 07:13
Das waar, HB en Mercedes werden al sinds WOII "succesvol" gecombineerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:44
Rivanov schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:27:

[...]
Grappig, Hilfiger associeer ik eerder met een merk dat een wat jonger karakter heeft zoals Red Bull. Niet een automerk voor oude opa's zoals Mercedes.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappel
Jasphur schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:59:
[...]

Omdat rally rijden met een F1 auto moeilijker te organiseren is :P
Zou mooi zijn haha. Rij van Leeuwarden via de A32, A7 afsluitdijk (mooi voor de tv opnames), A10 ring Amsterdam oost, A2 en A27 naar Breda :D Dan heb je ongeveer een race afstand denk ik.

edit: Nee, voor een race afstand moet je nog even van Breda via A58 naar Eindhoven (kom je nog 10 km te kort eigenlijk)
En tanken gewoon aan de pomp, en bandenwissel bij de kwitfit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:42:
[...]

Grappig, Hilfiger associeer ik eerder met een merk dat een wat jonger karakter heeft zoals Red Bull. Niet een automerk voor oude opa's zoals Mercedes.
Hilfiger deed vroeger Ferrari.

Afbeeldingslocatie: https://img.alicdn.com/bao/uploaded/i3/15693029115082250/T1bqjJFdlaXXXXXXXX_!!0-item_pic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
roda_djavulen schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:39:
Das waar, HB en Mercedes werden al sinds WOII "succesvol" gecombineerd :P
Voor de mensen die hem niet door hebben of begrijpen.
De wiki van Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Jasphur schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:49:
[...]

Voor de mensen die hem niet door hebben of begrijpen.
De wiki van Hugo
Hugo had toch niks met Mercedes maar meer met VW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:16

vhal

ಠ_ಠ

demo31051987 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:38:
[...]

Hugo had toch niks met Mercedes maar meer met VW?
Hugo maakte de SS-uniformen en Hitler reed in een Mercedes. En zo hebben we een bruggetje én een Godwin ;)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
vhal schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:49:
[...]

Hugo maakte de SS-uniformen en Hitler reed in een Mercedes. En zo hebben we een bruggetje én een Godwin ;)
Hitler heeft ook gezorgd voor VW samen met meneer Porsche. Dus vandaar mijn verwarring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
demo31051987 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:50:
[...]

Hitler heeft ook gezorgd voor VW samen met meneer Porsche. Dus vandaar mijn verwarring :P
Porsche bouwde ook tanks, Opel vrachtwagens, en BMW motoren en vliegtuigmotoren voor Adolf. Zo hebben ze allemaal hun steentje bijgedragen.

/offtopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hoe interessant ik deze discussie ook mag vinden, en geloof me, ik kan hier heel wat over vertellen, is dit offtopic. Dus terug naar de F1, voor zover dat kan tijdens de komkommertijd. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 17:09
Aardappel schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:53:
[...]

Porsche bouwde ook tanks, Opel vrachtwagens, en BMW motoren en vliegtuigmotoren voor Adolf. Zo hebben ze allemaal hun steentje bijgedragen.

/offtopic
De Opel Blitz vrachtwagen is zelfs gebruikt als vergassingsvrachtwagen, waarbij ze de uitlaatgassen de laadruimte in lieten lopen... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Anders dit: Liberty heeft van HAM geleerd? haha, klik naar artikel over F1 en belastingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:26:
Anders dit: Liberty heeft van HAM geleerd? haha, klik naar artikel over F1 en belastingen
Geen enkele multinational of vermogend persoon heeft tegenwoordig geen belastingconstructie. Ga er maar vanuit dat Max ook een eigen constructie heeft hoor. Als landen zoals Nederland nou eens zouden kappen met dit faciliteren dan maakte de Europese Commissie er binnen notime een einde aan. Komen er ook opeens miljarden aan belastinginkomsten binnen bij overheden en dan kunnen ze weet ik veel beter onderwijs betalen of de belastingen verlagen op arbeid, of al helemaal pure waanzin namelijk klimaatbeeid voeren. Maar besluiten over belastingmaatregelen moeten unaniem zijn in de EU, dus landen zoals Nederland, Ierland, Cyprus of Malta kunnen de boel gewoon stoppen met een verkapt veto...

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-02-2018 13:34 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:34:
[...]

Geen enkele multinational of vermogend persoon heeft tegenwoordig geen belastingconstructie. Ga er maar vanuit dat Max ook een eigen constructie heeft hoor. Als landen zoals Nederland nou eens zouden kappen met dit faciliteren dan maakte de Europese Commissie er binnen notime een einde aan. Komen er ook opeens miljarden aan belastinginkomsten binnen bij overheden en dan kunnen ze weet ik veel beter onderwijs betalen of de belastingen verlagen op arbeid, of al helemaal pure waanzin namelijk klimaatbeeid voeren. Maar besluiten over belastingmaatregelen moeten unaniem zijn in de EU, dus landen zoals Nederland, Ierland, Cyprus of Malta kunnen de boel gewoon stoppen met een verkapt veto...
volkomen offtopic; https://www.independent.c...al-business-a6728971.html - verwacht wel dat 'we' daar langzaam naar toe gaan; consument wordt benadeeld, grote bedrijven betalen minder belasting dan de bakker op de hoek? .... wordt er niet ergens eoa auto onthuld ofzo ... shit winter stop steeds :+

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 06-02-2018 13:55 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
himlims_ schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:54:
[...]

volkomen offtopic; https://www.independent.c...al-business-a6728971.html - verwacht wel dat 'we' daar langzaam naar toe gaan; consument wordt benadeeld, grote bedrijven betalen minder belasting dan de bakker op de hoek? .... wordt er niet ergens eoa auto onthuld ofzo ... shit winter stop steeds :+
Geen idee, maar ik vond wel dit plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://www.rctech.net/forum/attachments/california-racing/638773d1283813309-f1-alive-well-so-cal-1980109.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

himlims_ schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:54:
[...]

De Europese Commissie, ja die "eurohufters" die natuurlijk nooit wat goed doen, tja die zijn het helemaal zat en die hebben de steun van de Frans-Duitse as in hun steeds agressievere aanpak. Er zitten al aanpassingen aan te komen die het moeilijker gaan maken. Niet genoeg voor zeker Macron. Hij wil een model dat elke multinational over activiteiten per land, het lokale belastingtarief gaat betalen. Dat geld ook voor bedrijven zoals Google, Facebook etc. Krijg je dat verwerkt in EU wetgeving, dan is het in een keer afgelopen met belastingontwijking.

Maar dit is ook offtopic. Binnenkort gaat als het goed is eens een echt EU topic verschijnen in AWM. Daar ben ik onder andere al al mee bezig maar moet ik eens afmaken. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-02-2018 14:06 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Jasphur zijn post is ook offtopic, omdat gridgirls zijn afgeschaft, maar ik heb toch meer daarmee, dan die belastingontwijking posts van @DaniëlWW2 en @himlims_ :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
albino71 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:08:
@Jasphur zijn post is ook offtopic, omdat gridgirls zijn afgeschaft, maar ik heb toch meer daarmee, dan die belastingontwijking posts van @DaniëlWW2 en @himlims_ :+
Vooral door die mooie gebouwen op de achtergrond zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Voor wie de winterstop echt te lang duurt en graag een battle tussen RBR en Ferrari wilt zien.
Trakteer jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-08 17:52
Jasphur schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:14:
Voor wie de winterstop echt te lang duurt en graag een battle tussen RBR en Ferrari wilt zien.
Trakteer jezelf!
Toevallig een paar weken terug gekocht maar is al kapot :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Die van mij geilt alleen op haar telefoon. Volgens mij heeft ze niet eens door of de tv aan staat of niet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
[...]

Dat heeft hij ook. Genaamd Monaco.
Niet voor niets is hij daar direct naar toe verhuisd toen hij bij Toro Rosso aan de slag ging. Verstappen B.V. resideert gewoon netjes in het prinsendom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, zouden we toch allemaal doen? Zie het probleem niet zo, is gewoon een gevolg van dergelijke belastingparadijsjes. Dat valt op te lossen, als maar genoeg landen zich ervoor inspannen. Dat gebeurt niet, dus is het blijkbaar niet belangrijk genoeg. Next :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dit is leuk nieuws. Ben benieuwd hoe hij het doet.

F1 Esports champ Leigh learns to drive for ROC debut

https://www.formula1.com/...-drive-for-roc-debut.html

Verder is ROC natuurlijk iets voor hier Algemeen race topic Deel 2

[ Voor 6% gewijzigd door Jasphur op 06-02-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Een dergelijk veto is een kwestie van genoeg bieden. Mooie korting op de EU bijdrage bijvoorbeeld (wat uiteindelijk meer oplevert omdat de rest meer geld binnenkrijgt). Bepaalde bedrijven er laten vestigen (werkgelegenheid) of invloed in diverse commissies. Er is mogelijkheid zat om alle landen op 1 lijn te krijgen als het gaat om zaken aanpakken.

Gasly is trouwens 22 geworden vandaag. Dacht dat ie jonger was

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Martinspire schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:54:
...
Gasly is trouwens 22 geworden vandaag. Dacht dat ie jonger was
Voor het gemak :)

Driver Age by 1st March 2018

Raikkonen 38
Massa 36
Alonso 36
Hamilton 33
Grosjean 31
Vettel 30
Hulkenberg 30
Ricciardo 28
Hartley 28
Perez 28
Bottas 28
Ericsson 27
Palmer 27
Vandoorne 25
Magnussen 25
Kvyat 23
Sainz 23
Wehrlein 23
Sirotkin 22
Gasly 22
Ocon 21
Verstappen 20
Leclerc 20
Stroll 19

Bron: https://www.reddit.com/r/...start_of_the_2018_season/

[ Voor 2% gewijzigd door Remy op 07-02-2018 09:19 . Reden: Leclerc toegevoegd ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Nu online

sjaool

Max alweer 20? Die jongen hoort inmiddels ook al bij de oude garde... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:32
Mist alleen Leclerc nog, die is ook 20, maandje jonger dan Max

en daarnaast mogen Palmer, Kvyat en Wehrlein ook doorgestreept worden

[ Voor 41% gewijzigd door frankyboy707 op 06-02-2018 18:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 14-09 15:02
De kalender van GP update is inmiddels aangevuld met alle data/tijden.

De kriebels beginnen te komen. De eerste tests, de eerste races, de mee of tegenvallers.

Ik heb niet de verwachting dat Max dit jaar wereldkampioen wordt. Hij is er zelf inmiddels wel klaar voor, maar ik heb onvoldoende vertrouwen in de Renault motor. Zeker nu betrouwbaarheid dit jaar nog belangrijker is. Ik kan alleen maar hopen dat Red Bull goed vooraan meerijdt, en dat geen van de teams echt dominant is.

De strijd tussen Red Bull en McLaren wordt interessant. Zelfde motor, teams met grote budgetten en toprijders. Als blijkt dat de wagens aan elkaar gewaagd zijn, dan ben ik benieuwd hoe Alonso zich tot Verstappen en Ricciardo verhoudt. Kunnen mooie gevechten worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Jasphur schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:16:

De ROC is afgelopen weekend verreden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Cranzai schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:24:
[...]

De ROC is afgelopen weekend verreden :+
:o

Helemaal gemist!!! Damn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 20:56
Tommy The Cat schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:14:
De kalender van GP update is inmiddels aangevuld met alle data/tijden.

De kriebels beginnen te komen. De eerste tests, de eerste races, de mee of tegenvallers.

Ik heb niet de verwachting dat Max dit jaar wereldkampioen wordt. Hij is er zelf inmiddels wel klaar voor, maar ik heb onvoldoende vertrouwen in de Renault motor. Zeker nu betrouwbaarheid dit jaar nog belangrijker is. Ik kan alleen maar hopen dat Red Bull goed vooraan meerijdt, en dat geen van de teams echt dominant is.

De strijd tussen Red Bull en McLaren wordt interessant. Zelfde motor, teams met grote budgetten en toprijders. Als blijkt dat de wagens aan elkaar gewaagd zijn, dan ben ik benieuwd hoe Alonso zich tot Verstappen en Ricciardo verhoudt. Kunnen mooie gevechten worden!
Alonso vs Verstappen in een gelijkwaardige auto. Dat zou mooi zijn en zou me het vijfde WK van Lewis makkelijk doen vergeten.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

frankyboy707 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:23:
Mist alleen Leclerc nog, die is ook 20, maandje jonger dan Max

en daarnaast mogen Palmer, Kvyat en Wehrlein ook doorgestreept worden
Done, de 2017-lijst was de basis, dus er waren idd wat updates nodig. Lijkt erop dat Wehrlein overigens in DTM gaat rijden: https://nl.motorsport.com...rugkeer-wehrlein-1002348/ Beter racen dan testrijder? :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:43
Remy schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:22:
Lijkt erop dat Wehrlein overigens in DTM gaat rijden: https://nl.motorsport.com...rugkeer-wehrlein-1002348/ Beter racen dan testrijder? :)
Waarschijnlijk kan gewoon beiden? Volgensmij doet Anthony Davidson ook in DTM rjiden? En is testrijder bij Mercedes, en is ook nog eens soms "expert" bij Sky. En ik gok dat Paul DiResta ook nog wel ergens rijdt naast dat hij testcoureur voor Williams is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 00:23

Destruction

(ex-)Automonteur

RobertMe schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:39:
[...]

Waarschijnlijk kan gewoon beiden? Volgensmij doet Anthony Davidson ook in DTM rjiden? En is testrijder bij Mercedes, en is ook nog eens soms "expert" bij Sky. En ik gok dat Paul DiResta ook nog wel ergens reed naast dat hij testcoureur voor Williams is was.
Inmiddels is dat stokje overgenomen door Kubica.

Zoals die Telfort dude zou zeggen: Wie had dat nou gedacht, van invallen, naar volledig afvallen :P

En Wehrlein, tsja.. Lekker terug gegaan naar de DTM dus. Lijkt me sowieso beter dan in een achterhoede team in de F1 hobbelen, en Mercedes lijkt zich inmiddels op Ocon te focussen, dus ik gok dat het F1 verhaal van Wehrlein wel klaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 07-02-2018 10:01 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Waarschijnlijk kan gewoon beiden? Volgensmij doet Anthony Davidson ook in DTM rjiden? En is testrijder bij Mercedes, en is ook nog eens soms "expert" bij Sky. En ik gok dat Paul DiResta ook nog wel ergens rijdt naast dat hij testcoureur voor Williams is.
En expert is bij C4 (dacht ik) SKY dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy

Remy

[...]

Confirmed (DTM voor WEH en DIR) :) https://www.autosport.com...-dtm-after-losing-f1-seat

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

bij gebrek aan content :+
toch wel mooi om te zien hoe hard zon vliegtuig uit de startblokken gaat, met precies tegenovergestelde aerodynamica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Jasphur schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:10:
[...]

En expert is bij C4 (dacht ik)
Sky Sports ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
himlims_ schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:47:
[video]
bij gebrek aan content :+
toch wel mooi om te zien hoe hard zon vliegtuig uit de startblokken gaat, met precies tegenovergestelde aerodynamica
Grappig verloop eigenlijk wel: vliegtuig eerst een voorsprong (door de vliegende start denk ik?), daarna haalt de F1-bolide bij en komt even later het vliegtuig met z'n veel hogere top weer voorbij :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:18
runner83 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:16:
[...]

Toevallig een paar weken terug gekocht maar is al kapot :(
Je moet ook niet als Kvyat rijden he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 12:03
Natuurlijk beetje jammer dat de auto tot in vierde versnelling weelspin had. Maar dat mag natuurlijk de pret niet drukken :)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kenhas schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:12:
Natuurlijk beetje jammer dat de auto tot in vierde versnelling weelspin had. Maar dat mag natuurlijk de pret niet drukken :)
Maar aan de andere kant was het ook geen echte straaljager zoals de eurofighter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:01
Destruction schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:59:
[...]
En Wehrlein, tsja.. Lekker terug gegaan naar de DTM dus. Lijkt me sowieso beter dan in een achterhoede team in de F1 hobbelen, en Mercedes lijkt zich inmiddels op Ocon te focussen, dus ik gok dat het F1 verhaal van Wehrlein wel klaar is.
Voor 1 jaar ja. Ik ben benieuwd wat Wehrlein (en de andere Mercedes DTM coureurs) gaan doen volgende jaar!
Aangezien Mercedes uit DTM vertrekt en in Formule E komt, waar maar 2 plekken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:32
Jasphur schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 16:16:

Die Leigh heb ik helemaal niet gezien. Wel van Buren, Nederlandse eSporter en simulator rijder van McLaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
TheBrut3 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:53:
[...]

Die Leigh heb ik helemaal niet gezien. Wel van Buren, Nederlandse eSporter en simulator rijder van McLaren.
Geloof dat er een e-sport team was met van Buren en de winaar van nog een e-sport competitie. Leigh zou deelnemen aan die competitie, uiteindelijk verloor ie van een italiaan geloof ik. Beter ook want ik vind het geen sympathiek ventje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cranzai schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 17:09:
[...]
Geloof dat er een e-sport team was met van Buren en de winaar van nog een e-sport competitie. Leigh zou deelnemen aan die competitie, uiteindelijk verloor ie van een italiaan geloof ik. Beter ook want ik vind het geen sympathiek ventje
Door steeds maar dat gezwaai met het vingertje? ;)

Iets anders wat ook irritant kan zijn voor menigeen :)

Flappen we deze er ook nog maar even achteraan..

[YouTube: https://youtu.be/Snch5xSun80]

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 08-02-2018 00:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik verwacht:
Goede auto, vanaf de pre-season tests. Ze weten dat het moet, ze hebben serieus processen veranderd en waarschijnlijk is Newey er non-stop bij in tegenstelling tot voorgaande jaren waar Newey er maar 50% was.

Renault beter dan vorig jaar, maar ze geven al (trots) aan dat ze op het niveau van Merc en Ferrari van vorig jaar zitten. That ain't gonna cut it, Merc en Ferrari hebben niet stil gezeten. Ik verwacht dat Renault ook wel last gaat krijgen van de restricties met betrekking tot aantal blokken, waar Merc daar niet zo snel een issue mee zal hebben. Ferrari zou op dat vlak ook wel eens de bal kunnen laten vallen, zie ik ze wel voor aan.

Verder, net zoals vorig jaar, pre-season testing gaat wel degelijk veel laten zien. Zei het vorig jaar ook, maar de VER fans wilden er niet aan "de tests zeggen niets". Ze zeggen wel degelijk wat. Tuurlijk werken ze programma's af en zegt pace niet alles. That said, als ze niet makkelijk iedere dag even bij de tijden van Merc en Ferrari zitten zegt dat wat. Als ze niet veel rijden zegt dat ook wel iets. Als ze veel aan het blok moeten sleutelen, maak je borst maar nat.

Ik heb er toch een beetje een hard hoofd in. We gaan het zien. Verheug me op de test dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hjs schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:44:
[...]
Maar aan de andere kant was het ook geen echte straaljager zoals de eurofighter.
Tegen een echte straaljager had Webber al een keer geracet.
Ze wilden niet 2x hetzelfde doen denk ik.

Nog wat extra info over alle wijzigingen aan het motoren front:
https://www.motorsport.co...f1-engine-tricks-1002647/

Er is meer veranderd dan ik dacht.

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 07-02-2018 23:57 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

UltraSub schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:22:

Ik heb er toch een beetje een hard hoofd in. We gaan het zien. Verheug me op de test dagen. :)
Ik ook. Ik heb geen enkele twijfel in mijn hoofd dat Max er dit jaar klaar voor is om voor het WDC te strijden. Mentaal is hij sterker uit 2017 gekomen, zijn racecraft is nog verder opgepoetst, als hij een WDC waardige auto heeft doet hij 100% mee.

That being said, het moet allemaal maar net goed vallen. Ten eerste moet het Renault blok binnen enkele procenten van het Mercedes blok vallen qua performance, en dan liever nog 1% dan 2%. Dan moet het nog betrouwbaar zijn, anders krijg je de situatie dat Max de zomerstop ingaat als leider van het WDC maar daarna penalties moet pakken waardoor hij het uiteindelijk toch niet wordt. Dan moet het chassis ook nog goed zijn, samen met alle aero en suspension trucjes.

Dit geldt natuurlijk voor alle 3 topteams, maar het verschil met Ferrari en Mercedes is dat die in principe verder kunnen bouwen op een WDC (waardige) auto. Dat kan RB niet.

Ik hou sterk rekening met een herhaling van het 2017 seizoen qua performance van RB/Renault. Enige lichtpuntje zou kunnen zijn als dat Honda hun shit eindelijk voor elkaar heeft, dan zou 2019 een mooi seizoen kunnen worden met RB-Honda als fabrieksteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Arfman schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:05:
[...]

Ik ook. Ik heb geen enkele twijfel in mijn hoofd dat Max er dit jaar klaar voor is om voor het WDC te strijden. Mentaal is hij sterker uit 2017 gekomen, zijn racecraft is nog verder opgepoetst, als hij een WDC waardige auto heeft doet hij 100% mee.

Helemaal mee eens en ik hoop met je mee. Maar ik denk dat Merc en Ferarri ook lekker zijn door ontwikkeld. haha. Zolang er maar strijd is op de baan, dan is /me Jasphur een tevreden man.

Nog wat stills uit het filmpje van @hardware-lover
Aansluiting voorzijde
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DVc-8mOWAAAR_hn.jpg

Aansluiting achterzijde
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DVc-9dTX4AIP9N4.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 08-02-2018 08:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

UltraSub schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:22:
Ik verwacht:
Goede auto, vanaf de pre-season tests. Ze weten dat het moet, ze hebben serieus processen veranderd en waarschijnlijk is Newey er non-stop bij in tegenstelling tot voorgaande jaren waar Newey er maar 50% was.

Renault beter dan vorig jaar, maar ze geven al (trots) aan dat ze op het niveau van Merc en Ferrari van vorig jaar zitten. That ain't gonna cut it, Merc en Ferrari hebben niet stil gezeten. Ik verwacht dat Renault ook wel last gaat krijgen van de restricties met betrekking tot aantal blokken, waar Merc daar niet zo snel een issue mee zal hebben. Ferrari zou op dat vlak ook wel eens de bal kunnen laten vallen, zie ik ze wel voor aan.

Verder, net zoals vorig jaar, pre-season testing gaat wel degelijk veel laten zien. Zei het vorig jaar ook, maar de VER fans wilden er niet aan "de tests zeggen niets". Ze zeggen wel degelijk wat. Tuurlijk werken ze programma's af en zegt pace niet alles. That said, als ze niet makkelijk iedere dag even bij de tijden van Merc en Ferrari zitten zegt dat wat. Als ze niet veel rijden zegt dat ook wel iets. Als ze veel aan het blok moeten sleutelen, maak je borst maar nat.

Same, behalve dat ik er echt geen vertrouwen in heb als het om Renault en drie motoren per seizoen gaat. Ik zie Mercedes er al moeite mee hebben, en Ferrari zie ik ook door het ijs zakken. Gewoon negeren die regel, penalty's pakken en meer gebruiken. Zeker Max kan wel wat inhalen dus de schade zal beperkt blijven als je hiermee andere races kan winnen door vol gas te gaan. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:24:
[...]

Same, behalve dat ik er echt geen vertrouwen in heb als het om Renault en drie motoren per seizoen gaat. Ik zie Mercedes er al moeite mee hebben, en Ferrari zie ik ook door het ijs zakken. Gewoon negeren die regel, penalty's pakken en meer gebruiken. Zeker Max kan wel wat inhalen dus de schade zal beperkt blijven als je hiermee andere races kan winnen door vol gas te gaan. :+
Ik ga echt lachen als meerdere teams die tactiek aanhouden. Benieuwd hoe de FIA dan reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:35:
[...]

Ik ga echt lachen als meerdere teams die tactiek aanhouden. Benieuwd hoe de FIA dan reageert.
De klantenteams van Ferrari en Mercedes zullen dit niet kunnen doen. Verder hoop ik dat de rest behalve iedereen behalve Mercedes en Ferrari gewoon motoren gaan verbranden met als perfecte uitkomst Max voor WDC en RBR met de WCC. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:38:
[...]

De klantenteams van Ferrari en Mercedes zullen dit niet kunnen doen. Verder hoop ik dat de rest behalve iedereen behalve Mercedes en Ferrari gewoon motoren gaan verbranden met als perfecte uitkomst Max voor WDC en RBR met de WCC. :Y)
Ik zei 'meerdere teams', niet 'alle teams' :P :+
Stel dat Mercedes en Ferrari deze tactiek hanteren, van laten we zeggen 5/6 motoren voor het hele seizoen en daar ook hun aero naar aanpassen. Dan is RBR toch nog steeds redelijk in het nadeel toch? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:45:
[...]

Ik zei 'meerdere teams', niet 'alle teams' :P :+
Stel dat Mercedes en Ferrari deze tactiek hanteren, van laten we zeggen 5/6 motoren voor het hele seizoen en daar ook hun aero naar aanpassen. Dan is RBR toch nog steeds redelijk in het nadeel toch? :)
Tenzij RBR met een "double diffuser"/Brawn 2009 trucje komt, voor de zomerstop totaal domineert en dan rustig naar een kampioenschap kan rijden gaat het erg moeilijk worden. Ze hebben namelijk te maken met een Frans product van glorie, a.k.a chauvinistische bagger met een flinke dosis Franse slag...

Valt het op dat ik geen fan ben van Fransen? Nee hé? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 18:29
Jasphur schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:35:
[...]

Als je een plaats 4/5 kan pakken met strafpunten is dit nog zo gek niet. Teams zullen hier echt op letten bij bepaalde circuits.
En uiteindelijk zullen de lagere teams ook teveel motoren gaan gebruiken, verbaasd me straks niks als het hele veld tegelijk strafpunten pakt richting het einde van seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:51:
[...]

Tenzij RBR met een "double diffuser"/Brawn 2009 trucje komt, voor de zomerstop totaal domineert en dan rustig naar een kampioenschap kan rijden gaat het erg moeilijk worden. Ze hebben namelijk te maken met een Frans product van glorie, a.k.a chauvinistische bagger met een flinke dosis Franse slag...

precies dat - verwacht ook weinig spannends van dit jaar; renault zal weinig kunnen betekenen richting podium plekken (incidenteel misschien). Voor RBL wordt het een 'tussenjaar' ... again ... en hopen dat honda de zaken op orde krijgt. Zo niet, dan is het uitzichtloos tm 2021. Wordt voor Daniel Ric een spannend jaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:51:
[...]

He pas op he! Peugeot-rijder hier :P Maar je hebt gelijk. De kansen zijn klein, maar dat kan zeker gave battles opleveren >:)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

beetje slappe klets, maar ik vond m leuk Pitspoezen in de opvang ..... pfff fuck winter stop :+

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 08-02-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
himlims_ schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:03:
beetje slappe klets, maar ik vond m leuk Pitspoezen in de opvang ..... pfff fuck winter stop :+
haha. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 18:00
himlims_ schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:03:
Fantastisch. Uit welk tv-programma komt dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:10
alex3305 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:15:
[...]

...Uit welk tv-programma komt dit?
Uit het Belgische satirische programma De Ideale Wereld, ook in Nederland te bekijken op Canvas (tweede zender van onze nationale omroep)

https://www.canvas.be/vid...ld/pitspoezen-zonder-werk

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy

Remy

Dell gaat uitgebreid partnership aan met McLaren: https://www.mclaren.com/f...wide-ranging-partnership/
The partnership will seamlessly integrate Dell Technologies’ wide-ranging platform of solutions into McLaren’s day-to-day operations, including support for design and manufacturing, trackside operations, telemetry, safety-critical ecosystems, storage, esports and simulation, fan engagement and guest experience.
Hopelijk helpt het om McLaren weer een top-tier team te maken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arfman schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 08:05:
[...]

That being said, het moet allemaal maar net goed vallen. Ten eerste moet het Renault blok binnen enkele procenten van het Mercedes blok vallen qua performance, en dan liever nog 1% dan 2%. Dan moet het nog betrouwbaar zijn, anders krijg je de situatie dat Max de zomerstop ingaat als leider van het WDC maar daarna penalties moet pakken waardoor hij het uiteindelijk toch niet wordt. Dan moet het chassis ook nog goed zijn, samen met alle aero en suspension trucjes.

Dit geldt natuurlijk voor alle 3 topteams, maar het verschil met Ferrari en Mercedes is dat die in principe verder kunnen bouwen op een WDC (waardige) auto. Dat kan RB niet.

Ik hou sterk rekening met een herhaling van het 2017 seizoen qua performance van RB/Renault. Enige lichtpuntje zou kunnen zijn als dat Honda hun shit eindelijk voor elkaar heeft, dan zou 2019 een mooi seizoen kunnen worden met RB-Honda als fabrieksteam.
Ik houd rekening met een (vooral) nog sterker Mercedes, in alle opzichten (power en chassis), en in mindere mate een sterker Ferrari (vooral power, chassis was al goed). Hoewel ik het niet werkelijk hoop zou ik wel stiekem gniffelen indien Alonso de pech van Verstappen over zich heen zou gaan krijgen, alleen al door het overdreven Honda gebash van hem (vooral) het laatste jaar.

Ik denk dat Renault wat conservatiever uit de hoek gaat komen met hun krachtbron gezien de tamelijke onbetrouwbaarheid van hun power-pakketje de laatste jaren, dus RBR zal meerdere konijnen "ergens" vandaan getoverd moeten hebben want met de krachtbron alleen kunnen ze niets anders dan vechten met Mclaren om de kruimels die resten. Misschien ook leuker dan gedacht, maar minder leuk als je RBR een warm hart toedraagt.

Ik hoop met jou dat Honda de sprong gaat maken en daarmee weer een serieuze krachtbron producent gaat zijn. Zo niet dan moeten we het t/m 2020 gaan doen met vooral Mercedes en Ferrari als serieuze motor-leverancier, en dat is toch wat karig voor de Formule 1 klasse.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 10 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1