[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.134 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Dit seizoen zal moeten blijken waarom Max bij voorbaat heeft bijgetekend t/m 2020, en Ricciardo dat (nog) niet gedaan heeft. Men moet Max ergens van hebben kunnen overtuigen lijkt me, alhoewel Ricciardo blijkbaar nog niet overtuigd is.

Ik verwacht op het gebied van betrouwbaarheid en power niet al te veel van Renault, dat die gasten toch nog niet helemaal begrijpen hoe je een motor bouwt is vorig seizoen wel gebleken (tot zelfs motoren die al met beschadigde/gebroken krukas op het circuit aan kwamen), dus ik vrees het ergste.

Ik ben wel benieuwd wat de combi Torro Rosso - Honda gaat doen, ik verwacht ze vooral in het begin van het seizoen in de achterhoede, en dat er een flink aantal DNF's zullen zijn. Met het oog op RBR in 2019 (oke, niks is nog zeker maar de geruchten dat Renault van RBR af wil zijn sterk) hoop ik dat Honda het komende seizoen het lek boven krijgt en een sterke en betrouwbare powerunit weet te maken. Het zou mooi zijn als RBR - Honda wel om de prijzen mee kan gaan doen, liefst vanaf de 1e race.

Maar ook McLaren verwacht ik een stuk verder naar voren, zeker Alonso. Aan Vandoorne dan de taak om ALO te volgen, liefst in te halen.

Als het allemaal goed gaat hebben we meer strijd vooraan, bij TR verwacht ik ellende ivm de powerunit, maar als Honda en het team er een testseizoen van maken (dus echt f*ck all rules, verbeterde motor? Straffen pakken, erin tyfen dat ding, rijden.) bied dat hopelijk ook perspectieven :)

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 08-02-2018 14:16 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Destruction schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:12:
Dit seizoen zal moeten blijken waarom Max bij voorbaat heeft bijgetekend t/m 2020, en Ricciardo dat (nog) niet gedaan heeft. Men moet Max ergens van hebben kunnen overtuigen lijkt me, alhoewel Ricciardo blijkbaar nog niet overtuigd is.

Ik verwacht op het gebied van betrouwbaarheid en power niet al te veel van Renault, dat die gasten toch nog niet helemaal begrijpen hoe je een motor bouwt is vorig seizoen wel gebleken (tot zelfs motoren die al met beschadigde/gebroken krukas op het circuit aan kwamen), dus ik vrees het ergste.

Ik ben wel benieuwd wat de combi Torro Rosso - Honda gaat doen, ik verwacht ze vooral in het begin van het seizoen in de achterhoede, en dat er een flink aantal DNF's zullen zijn. Met het oog op RBR in 2019 (oke, niks is nog zeker maar de geruchten dat Renault van RBR af wil zijn sterk) hoop ik dat Honda het komende seizoen het lek boven krijgt en een sterke en betrouwbare powerunit weet te maken. Het zou mooi zijn als RBR - Honda wel om de prijzen mee kan gaan doen, liefst vanaf de 1e race.
Max schijnt een rondleiding in de Honda fabriek te hebben gekregen waarvan hij onder de indruk raakte. Laten we hopen dat als dit het geval is, Honda wat beters liet zien dan aan McLaren. :P

Verder zal het ook een kille berekening zijn geweest. Hij kan op het moment ook nergens naartoe. Vertrekt hij van RBR naar Ferrari of Mercedes, dan alleen als nummer een of gelijke kansen. Ferrari valt dus meteen af, Mercedes lijkt wel tevreden te zijn dat Lewis zijn teamgenoot gemakkelijk verslaat waardoor het geen oorlog is binnen het team.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

RBTRH gaat dit jaar die motor tot zijn limiet afraggen, de penalties pakken ze gewoon, zodat er genoeg data is om dat ding volgend jaar stabiel en snel in de AMRBR te schroeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Damian op 08-02-2018 14:26 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:21
t/m 2020....

Zou er echt geen mogelijkheid zijn voor Max om over te stappen (met eventuele boete)? Mocht er bij MERC of FER een zitje beschikbaar komen voor 1e rijder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 21:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het lijkt me echt nog niet zo simpel om even een andere motor in de McLaren of RBR te lepelen en te verwachten dat de auto qua aerodynamica en mechanische grip zich net zo gedraagt als met de oude motor. Power is één, maar motorkarakteristiek is minstens zo belangrijk. Kijk naar STR afgelopen seizoen: hetzelfde soort design als Mercedes, maar veel minder dichtbij dan RBR of Renault. Dat terwijl Mercedes qua aerodynamica en ontwerp weer vóór liep op bijv. Williams en Force India.

Het is nooit simpelweg een optelsommetje. McLaren gaat dit jaar dan waarschijnlijk ook (weer) als overgangsjaar zien, ik verwacht ze niet zomaar in de top 6 (die is gereserveerd voor Mercedes, Ferrari en RBR). STR gaat het moeilijk genoeg krijgen zolang ze nog achterlopen qua ontwerp. Ook als de Honda er wél bij zit dit jaar, gaat het ze denk ik nog niet veel brengen. Middenmoot, hooguit.

Voor 2019 zijn alle opties open, RBR kán een mooie slag slaan met eventueel een overstap naar Honda maar het kan ook -door hun eigen schuld, niet die van Honda- alsnog mis gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Aardappel schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:26:
t/m 2020....

Zou er echt geen mogelijkheid zijn voor Max om over te stappen (met eventuele boete)? Mocht er bij MERC of FER een zitje beschikbaar komen voor 1e rijder?
Vast wel.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

t/m 2020....

mocht daar zitje vrij komen; zal riciardo daar eerder heen gaan;
- zijn contact loopt af
- lewis vs max (lijkt me leuk om te zien) maar zal denk ik nogal wat frictie geven (lees; onrust)
- tenzij bottas nog een kunstje laat zien ...

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
Dat vernieuwde contract van Verstappen kwam tamelijk onverwachts, niemand die dat werkelijk begreep op dat moment. Het contract van Ricciardo loopt dit jaar af en dan is het vrij "normaal" dat deze daar nog niets mee heeft gedaan. Mogelijk staat ie er nu zelfs beter voor omdat een serieuze "concurrent" voor een stoeltje bij een ander team nu is weggevallen. Vanuit het B-team hoeft ie ook geen bedreiging te verwachten dus hij kan in alle rust zijn kaarten voor zich houden en de sterkste hand gaan spelen, welke dat ook gaat zijn.

Tweede rijders zijn er niet werkelijk. Als Ricciardo naar Ferrari of Mercedes zou verhuizen en hij rijdt zijn teammaat zoek, ook al heet ie Vettel of Hamilton, dan heeft ie zo de eerste status te pakken, zo gaat dat in dit wereldje.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
himlims_ schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:42:
[...]

mocht daar zitje vrij komen; zal riciardo daar eerder heen gaan;
- zijn contact loopt af
- lewis vs max (lijkt me leuk om te zien) maar zal denk ik nogal wat frictie geven (lees; onrust)
- tenzij bottas nog een kunstje laat zien ...
Mja, RIC is al wat ouder. En ik bedoelde als 1e rijder, dus als HAM en/of VET afzwaaien. BOT en RAI zijn makkelijk vervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:38

Player1S

Probably out in the dark

Heeft Ricciardo nog niet getekend omdat hij nog niet overtuigd is of is hij er van overtuigd dat RBR zich volledig op Max gaat richten dus hij hoe dan ook achter het net vist?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:43
Aardappel schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:12:
[...]

Mja, RIC is al wat ouder. En ik bedoelde als 1e rijder, dus als HAM en/of VET afzwaaien. BOT en RAI zijn makkelijk vervangbaar.
RAI makkelijk vervangbaar? Vindt maar eens een coureur die zich continu zo door zijn team laat benadelen en laat afkraken door zijn baas. Denk dat er weinig coureurs zijn die dat lang trekken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

hardware-lover schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:50:
[...]

Dat vernieuwde contract van Verstappen kwam tamelijk onverwachts, niemand die dat werkelijk begreep op dat moment. Het contract van Ricciardo loopt dit jaar af en dan is het vrij "normaal" dat deze daar nog niets mee heeft gedaan. Mogelijk staat ie er nu zelfs beter voor omdat een serieuze "concurrent" voor een stoeltje bij een ander team nu is weggevallen. Vanuit het B-team hoeft ie ook geen bedreiging te verwachten dus hij kan in alle rust zijn kaarten voor zich houden en de sterkste hand gaan spelen, welke dat ook gaat zijn.
Die verlenging kwam voor iedereen als verassing inderdaad, dat spreek ik natuurlijk nergens tegen. Ik geef RIC ook volledig gelijk dat hij eerst zijn opties op een rij wil zetten en geen overhaaste beslissing wil nemen. Het zal RIC ook inderdaad geen windeieren leggen dat Max (iig voor 2019) niet beschikbaar is op de rijders markt.
L1nt schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:12:
[...]

Heeft Ricciardo nog niet getekend omdat hij nog niet overtuigd is of is hij er van overtuigd dat RBR zich volledig op Max gaat richten dus hij hoe dan ook achter het net vist?
Ik gok er eigenlijk op dat Marko er vanuit gaat dat-ie na dit seizoen RIC kwijt is, Marko wist al een tijdje langer dat hij KVY eruit zou gaan knikkeren en hij daarvoor Gasly nodig had. Het lijkt er haast op alsof hij er alles aan gedaan heeft om iig Max (hoe objectief je ook kijkt, je ziet dat veel teambazen (met name Wolff) er absoluut oren naar zouden hebben om hem te contracteren) binnen boord te houden, zodat hij niet met een rijders probleem zou komen te zitten.
RobertMe schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:15:
[...]

RAI makkelijk vervangbaar? Vindt maar eens een coureur die zich continu zo door zijn team laat benadelen en laat afkraken door zijn baas. Denk dat er weinig coureurs zijn die dat lang trekken :+
Dit is dus precies het punt dat ik eerder al maakte. RAI is de jongste niet meer en zal heus wel iets van zijn 'edge' verloren zijn... Maar een eerlijk en objectief oordeel over zijn prestaties vellen is gewoonweg onmogelijk zolang Ferrari zijn raceweekenden onder de mat schuift.

O.a ik moet eerst zien dat RAI echt 100% dezelfde parts, strategie, betrouwbaarheid en kansen als VET krijgt. Als RAI het dan nogsteeds ruim aflegt t.o.v VET is het inderdaad tijd voor zijn pensioen. Rijdt hij er dan nog strak achter is-ie een prima 2e rijder, finisht-ie dan consequent voor VET moet de (team)leiding van Ferrari heel rap excuses aanbieden en verder hun mond houden.

Ferrari kennende zal bovenstaande nooit gebeuren, die zien in Vettel hun nieuwe Schumacher. Netzoals Marko in Max 'zijn' nieuwe Vettel ziet, maar zij schuiven RIC's kansen niet onder de mat en ik hoor ze ook niet klagen over RIC's prestaties.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:32

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Als Ricciardo daadwerkelijk zou verkassen, zouden ze dan niet Sainz promoveren naar RB? Die is eigenlijk te goed om voor TR te blijven rijden. Ik heb het idee dat ze Sainz verhuurt (en niet verkocht) hebben omdat ze na dit seizoen pas weten wat RIC gaat doen.

@Destruction Als Ferrari hoopt dat Vettel de nieuwe Schumacher is dan mag hij wel eens opschieten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

t/m 2020....

Welke boete? RB laat hem gewoon niet gaan.

Men vergeet soms dat het contract twee kanten op werkt. Het kan wel afgekocht worden natuurlijk, maar RB heeft al te kennen gegeven Max voor nog geen 100 miljoen te laten gaan. Dat gaat zelfs Mercedes niet betalen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 08-02-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bosmonster schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:19:
[...]

Welke boete? RB laat hem gewoon niet gaan.

Men vergeet soms dat het contract twee kanten op werkt. Het kan wel afgekocht worden natuurlijk, maar RB heeft al te kennen gegeven Max voor nog geen 100 miljoen te laten gaan. Dat gaat zelfs Mercedes niet betalen.
Onderschat de schatkist van Mercedes niet. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 18:29
Jasphur schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:15:
[...]

Onderschat de schatkist van Mercedes niet. Haha.
Hoe goed Max ook is, Ricardo in een Mercedes doet ook gewoon mee om de titel. Enigste is wil hij wel 2e rijder worden voor Hamilton (of Lewis) en dulde die wel een 2e rijder die misschien beter is als hun... Het gaat niet alleen om een goede coureur zijn.

Als Ferrari 2 jaar geleden net zo'n goede auto had als Mercedes, had het heel anders kunnen aflopen voor de 2 kemphanen bij Mercedes.

Hoedan ook zal t veel speculeren worden en interessante ontwikkelingen.

[ Voor 6% gewijzigd door DoeEensGek op 08-02-2018 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
DoeEensGek schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:36:
[...]

Hoe goed Max ook is, Ricardo in een Mercedes doet ook gewoon mee om de titel. Enigste is wil hij wel 2e rijder worden voor Hamilton (of Lewis) en dulde die wel een 2e rijder die misschien beter is als hun... Het gaat niet alleen om een goed coureur zijn.
Wat bedoel je hier nou te zeggen, want ik volg je niet helemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:49
Liberty schijnt merkaanvraag te hebben gedaan voor Formula 1 Dutch Grand Prix.

https://www.autoblog.nl/n...lijkheid-te-worden-106629

Sorry als dit al gepost is.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:13

sjaool

Every life should have 9 cats

@Rivanov dat is puur gedaan om voorbereid te zijn en te voorkomen dat een ander bedrijf het merk registreert. Het is geen garantie dat er een grand prix in Nederland komt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
sjaool schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:41:
@Rivanov dat is puur gedaan om voorbereid te zijn en te voorkomen dat een ander bedrijf het merk registreert. Het is geen garantie dat er een grand prix in Nederland komt.
Dat impliceer ik ook niet. Breng enkel de merkaanvraag onder de aandacht.

Maar waar rook is.. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

8)
.... staat een Renault aangedreven bolide langs de kant? 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:13

sjaool

Every life should have 9 cats

@Rivanov Dat beweer ik ook niet. ;) Het is meer dat autoblog.nl het nieuws zo stellig brengt terwijl het alleen nog maar om een merkenaanvraag gaat. :)

offtopic:
Dat is trouwens iets waar ik mij de laatste tijd meer aan erger. Nieuwssites die het nieuws in de koppen/inleiding als voldongen feit brengen. Ga je verder lezen/kijken/luisteren dan moet de uiteindelijke beslissing nog genomen worden of is een natte wind in de poltiek die eerst nog door de beide kamers moet.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 18:29
Aardappel schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 18:52:
[...]

Wat bedoel je hier nou te zeggen, want ik volg je niet helemaal.
Er word hierboven gespeculeerd over verkassen van Max/Ricardo richting Mercedes of Ferrari. Daarin geef ik aan dat het eigenlijk een politiek spel is van de teams. Eigenlijk had Mercedes ook al dit jaar kunnen shoppen voor een andere coureur, maar de vraag is willen ze dat wel. Ferrari heeft ook een duidelijke 2e coureur, en de vraag is ook wil Ricardo 2e coureur zijn bij Ferrari of Mercedes. Max wil dat niet zijn, die wil 1e coureur zijn en ik gok dat Lewis en Vettel dat ook willen zijn.
Ik zie een overgang van Ricardo nog niet zomaar gebeuren na dit seizoen. Zeker als red Bull een goede auto levert met prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:46
Blijkbaar wordt de halo in Nederland gemaakt. Iemand enig idee bij wie?

Bron. Skysports.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 03:43
nachtnet schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:35:

Bron. Skysports.com
IIRC zijn er twee bedrijven die de halo maken. Een daarvan is inderdaad Nederlands, maar de naam etc weet ik ook niet (meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
DoeEensGek schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:26:
[...]

Er word hierboven gespeculeerd over verkassen van Max/Ricardo richting Mercedes of Ferrari. Daarin geef ik aan dat het eigenlijk een politiek spel is van de teams. Eigenlijk had Mercedes ook al dit jaar kunnen shoppen voor een andere coureur, maar de vraag is willen ze dat wel. Ferrari heeft ook een duidelijke 2e coureur, en de vraag is ook wil Ricardo 2e coureur zijn bij Ferrari of Mercedes. Max wil dat niet zijn, die wil 1e coureur zijn en ik gok dat Lewis en Vettel dat ook willen zijn.
Ik zie een overgang van Ricardo nog niet zomaar gebeuren na dit seizoen. Zeker als red Bull een goede auto levert met prestaties.
Ah zo, ja dat denk ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel

Bron. Skysports.com
De FIA heeft CP Tech, een Duitse dochteronderneming van Nedschroef, aangewezen als de officiële leverancier van de halo cockpitbescherming, die vanaf dit jaar verplicht is in de Formule 1.

bron

[ Voor 14% gewijzigd door Aardappel op 08-02-2018 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:26

Oekol

waka waka hey hey

Bron. Skysports.com
Ja klopt laatst gelezen. Dacht zelf dat het ergens uit 't oosten van t land kwam. Zal Google eens aanslingeren, of ik 't terug vinden kan!

Edit: hmm nee dat bedenk ik lees ik. Zit in Helmond!

[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 08-02-2018 21:03 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Chrosser schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:48:
Als Ricciardo daadwerkelijk zou verkassen, zouden ze dan niet Sainz promoveren naar RB? Die is eigenlijk te goed om voor TR te blijven rijden. Ik heb het idee dat ze Sainz verhuurt (en niet verkocht) hebben omdat ze na dit seizoen pas weten wat RIC gaat doen.
Er is sowieso een goede kans dat Red Bull na 2018 Sainz weer rijker is. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het verhuren van Sainz nog doorgaat als Renault geen motoren meer zal leveren. Ik zie het inderdaad ook nog wel gebeuren (mocht RIC weg gaan) dat Sainz dan (weer) naast Max komt te rijden.

Al zie ik geen teammates zo met elkaar omgaan als RIC en VER, dus ik hoop eigenlijk dat die 2 gewoon in 1 team blijven, al blijft het vast niet zo leuk als ze om een WDC zouden strijden met elkaar.
@Destruction Als Ferrari hoopt dat Vettel de nieuwe Schumacher is dan mag hij wel eens opschieten..
Dat is zeker waar, VET had dit jaar imo gewoon hele goede kaarten in handen om WDC te worden en hij heeft het vergooit met de start in Singapore. Tot dat moment had hij meer WK punten dan HAM, wat er gebeurd is weten we allemaal wel..

[edit]Ik ben er vrij zeker van dat het doorstreepte waar is, maar de charts die ik tot nu toe tegen kom beweren toch iets anders..
DoeEensGek schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:26:
[...]

Max zal idd nooit akkoord gaan met een 2e rijder functie. Die wil 1e rijder status of in ieder geval zwart op wit gelijke kansen, volgens mij was er een keer een interview bij Peptalk oid waar hij dat zei, en daar was-ie stellig over.

Heb nog geen interviews gezien met Ricciardo waar hij duidelijk een mening over een status geeft, dus ik zou niet weten of hij daar wel mee akkoord zou gaan. Volgens GPupdate.net wil Ricciardo geen "bruidsmeisje" zijn.
Ricciardo zei tegen GPupdate.net:
Voorafgaand aan het Italiaanse Grand Prix-weekend kijkt Ricciardo naar eventuele mogelijkheden voor de toekomst. "Ik heb er, om eerlijk te zijn, nog niet over nagedacht", laat de Australiër weten. "Maar: ik ga nergens als tweede viool aan de slag, ik zou mee moeten strijden op de topplaatsen. Als iemand mij vraagt om het bruidsmeisje te zijn, dan zeg ik nee."
Ook voor hem geen rol als 2e coureur dus.

En wat Max' contract betreft.. Ik zie het absoluut niet gebeuren hoor, maar als HAM volgend jaar een Rosbergje flikt en met titel #5 er vandoor rent, als Wolff dan Jos/Vermeulen belt om Max in die auto te krijgen, als Mercedes bereid is te betalen wat Marko wil hebben en als Max zelf het ziet zitten om HAM op te volgen.. Als dat allemaal* :P, dan zie ik het niet gebeuren dat RBR/Marko Max zullen tegen houden.

*als, als, als... I know, als m'n tante een piemel had dan was het m'n oom, en als m'n broer tieten had was-ie in principe een shemale :+

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 08-02-2018 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Grand Prix Driver is online op Amazon Prime Video. :)
Dit weekend maar eens aan beginnen.

https://www.amazon.co.uk/...f=cm_cr_ryp_prd_ttl_sol_0

/edit: Crap.. is enkel beschikbaar in de UK? Kan 'm namelijk met m'n eigen Prime account niet vinden. En de UK versie werkt hier niet. ;w

[ Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 09-02-2018 07:10 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
DUTCH GRAND PRIX Zandvoort 1955
[Vimeo: https://vimeo.com/254728082]

@Rivanov ik dacht zoek even op vimeo naar grand prix.. :+

[ Voor 20% gewijzigd door nachtnet op 09-02-2018 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:10:
DUTCH GRAND PRIX Zandvoort 1955
[video]

@Rivanov ik dacht zoek even op vimeo naar grand prix.. :+
Gaaf! Mooi dat 'gestapo' mannetje meteen in het begin bij de ingang van het terrein. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
en het jaarlijkse off-season-VAG-(Volkswagen)-terug-in-de-F1-artikel:
https://www.motorsportweek.com/news/id/16865

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Allemaal leuk en aardig dat de Halo zoveel kan dragen. Maar kan het frame eronder ook zoveel hebben?

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2018/2/f1-halo-strength-bus/_jcr_content/articleContent/image.img.jpg/1515078483104.jpg

nvm: moet de tekst goed lezen voordat ik zulke vragen stel
"We had to strengthen the design of the chassis so it would be able to take roughly the weight of a London double decker bus sitting on top of the halo."

[ Voor 30% gewijzigd door Jasphur op 09-02-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

nachtnet schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:20:
en het jaarlijkse off-season-VAG-(Volkswagen)-terug-in-de-F1-artikel:
https://www.motorsportweek.com/news/id/16865
En dan nog, aan een team wat bij wijze van spreken toch maar 10 jaar mee doet, en daarna de handdoek in de ring gooit, daar zit ik niet op te wachten. Velen roepen dat ze binnen een paar jaar competitief zijn, en daarna
wel even mee doen om het kampioenschap, komen altijd bedrogen uit. Dan blijken Merc, Fer en RB toch ineens een stukje meer onaflatend te zijn.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
@Rivanov hier de 1993 docu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Jamiroquai to headline opening night of concerts in Azerbaijan

https://www.formula1.com/...d-prix-concerts-in-a.html

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:47
Grill the Gridd met Arrivabene d:)b

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zon groot artiest - zo weinig publiek :(

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ah mijn vermoeden dat hij dit ging winnen is bevestigd. :Y

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Leuk... geen spoilers, maar hij is wel zeer charming. Wist niet dat hij al zo oud was btw :o

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

:X Ik zou het prachtig vinden als ze het voor elkaar krijgen, maar ik vermoed dat ze met Sauber om de laatste WK puntjes gaan vechten volgend jaar :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Max is ook weer gaan skiën. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 08:59
Had dat ergens niet achter het verwacht... dan heb je toch wel een liefde voor de sport :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 18:28
is al wel een filmpje van 2 jaar terug maar blijft leuk

dit staat namelijk onder het filmpje op youtube
s part of our #OnBoard series Red Bull Racing's Max Verstappen pushes the boundaries by driving a Formula One car on snow at Kitzbühel, Austria. It sure beats taking the ski lift!

🎥 #OnBoard Kitzbühel, 2016

[ Voor 35% gewijzigd door hjvg op 09-02-2018 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:38:
[...]

Ah mijn vermoeden dat hij dit ging .... is bevestigd. :Y
Spoiler... B)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hjvg schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:38:
[...]

is al wel een filmpje van 2 jaar terug maar blijft leuk

dit staat namelijk onder het filmpje op youtube

[...]
Dat vermoede ik al maar je moet toch wat tijdens de komkommertijd. :+
Een heel kleine maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
DIKkE baas is hij toch.. Echt zo jammer dat hij niet meer interviews geeft/mag geven. Iedere keer weer geniaal..

Jammer dat Franz Tost niet mee wilde doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ferrari heeft zijn 2018 motor ook voor het eerst gestart:
https://twitter.com/twitter/statuses/962024588170407936

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:13

AzzKickah

06-CENSORED

Klinkt mij vooral als 'ik ga nu een tunnel in'..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aardappel
Remy schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:47:
[...]

Leuk... geen spoilers, maar hij is wel zeer charming. Wist niet dat hij al zo oud was btw :o
Ik vind 'm altijd zo zuur kijken tijdens de GP's in de pitwall. Maar in zo'n interview is 'ie een stuk aardiger dan ik had verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samsonait
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08 10:22

Samsonait

Lekker weertje, he?

Aardappel schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:26:
[...]

Ik vind 'm altijd zo zuur kijken tijdens de GP's in de pitwall. Maar in zo'n interview is 'ie een stuk aardiger dan ik had verwacht.
Precies zo zat ik dus ook, en hij weet echt waar hij het over heeft :-) Vreemd dat ferrari dan zon policy heeft als het gaat om interviews. Deze man zegt nu niets verkeerd.

Wie niet wegklikt is gezien!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Dit ziet er toch een stuk beter uit, vergeleken met de halo.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

powah33 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 18:52:
Dit ziet er toch een stuk beter uit, vergeleken met de halo.

[video]
[video]
Ziet er beter uit.
Dit is alleen bedoeld voor kleine objecten, de halo is meer voorbereid voor rondvliegende wielen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
YakuzA schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:00:
[...]

Ziet er beter uit.
Dit is alleen bedoeld voor kleine objecten, de halo is meer voorbereid voor rondvliegende wielen.
Rondvliegende wielen?
Hebben die wielen dit seizoen niet zelfs een 3de draad gekregen tegen het loskomen?

Wielen die rondvliegen zullen we niet extreem veel meer tegenkomen. ik zeg wissel die halo heel snel voor zo een half open schermpje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:56
powah33 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:07:
[...]

Rondvliegende wielen?
Hebben die wielen dit seizoen niet zelfs een 3de draad gekregen tegen het loskomen?

Wielen die rondvliegen zullen we niet extreem veel meer tegenkomen. ik zeg wissel die halo heel snel voor zo een half open schermpje. :X
Ik zeg geen ruitje en geen teenslipper.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:32
Waarom dan niet gelijk volle bak en gaan voor een gesloten cockpit? Gewoon een canopy met een leuke HUD erin verwerkt. Zoiets, maar dan F1 style:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/5f/4c/16/5f4c16c28933945edac79cb665ab92ec.jpg

Of gewoon een old skool X2014.
Afbeeldingslocatie: https://pre00.deviantart.net/a5e2/th/pre/f/2014/233/9/b/9bba10287329773e734fe4e3796edf5b-d7w2wyd.jpg

Al is het dan geen echt formule racen meer, dat hoort gewoon in een single seater met open cockpit en niet al die onzin zoals nu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

powah33 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:07:
[...]

Rondvliegende wielen?
Yup. Dat kwam omdat er een wiel losschoot in Baku. De twee kabels faalden, dus nu nog een derde erbij voor de totale overkill.
Daarnaast zal een wiel ook niet snel omhoog komen. Dat zal alleen gebeuren als je met hoge snelheid in een andere auto crashed, wiel loskomt en de kabels falen. Dan kan die heel goed tegen je helm aankomen. Dat gaat denk ik pijn doen, maar ik betwijfel of je er blijvende schade, laat staan dood aan zal gaan met huidige helmen. Die kunnen best verbrijzeld worden, maar alsnog genoeg van de klap opvangen dat je schedel niet breekt.

Nee, ik zou me veel meer zorgen maken over stukken metaal van de ophanging die door je vizier gaan. Massa overleefde dat net, Senna niet. Dat scherm is behalve veel minder storend om te zien, ook veel effectiever tegen kleine brokstukken die veel meer kunnen aanrichten. Plexiglas is in de vroege jaren 1930 nota bene uitgevonden door zowel de Britten als Duitsers om bescherming te bieden tegen zaken zoals granaatscherven en pantserdoorborende kogels. Dat spul stopt metaaldeeltjes met gemak.

Maar nee, de FIA wou liever de "teenslipper" omdat Vettel na een rondje liep te zeuren dat hij gedesoriënteerd raakte van een plexiglas scherm. |:(
Echt weg met dat ding en gewoon in 2019 een plexiglas scherm introduceren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Precies Daniel.
Ik zou me ook meer zorgen maken om stukken metaal en stukken carbon, die makkelijk langs de halo de coureur kunnen verwonden.

Raar maar waar, daar lees je totaal niets over.
Het enigste wat elke keer naar boven word gebracht, is dat de halo een wiel van 20KG met een snelheid van 200Km p/u het best kan beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 27-09 10:07
powah33 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:04:
Precies Daniel.
Ik zou me ook meer zorgen maken om stukken metaal en stukken carbon, die makkelijk langs de halo de coureur kunnen verwonden.

Raar maar waar, daar lees je totaal niets over.
Het enigste wat elke keer naar boven word gebracht, is dat de halo een wiel van 20KG met een snelheid van 200Km p/u het best kan beschermen.
Dat was ook precies mijn gedachte. Ik hoor de FIA niet over het ongeluk van Massa in Hongarije in 2009. Die veer wordt ook met de halo niet tegengehouden en zorgt nog steeds voor een mogelijke fatale afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:12
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:45:
[...]

Yup. Dat kwam omdat er een wiel losschoot in Baku. De twee kabels faalden, dus nu nog een derde erbij voor de totale overkill.

[...]

Daarnaast zal een wiel ook niet snel omhoog komen. Dat zal alleen gebeuren als je met hoge snelheid in een andere auto crashed, wiel loskomt en de kabels falen. Dan kan die heel goed tegen je helm aankomen. Dat gaat denk ik pijn doen, maar ik betwijfel of je er blijvende schade, laat staan dood aan zal gaan met huidige helmen. Die kunnen best verbrijzeld worden, maar alsnog genoeg van de klap opvangen dat je schedel niet breekt.

Nee, ik zou me veel meer zorgen maken over stukken metaal van de ophanging die door je vizier gaan. Massa overleefde dat net, Senna niet. Dat scherm is behalve veel minder storend om te zien, ook veel effectiever tegen kleine brokstukken die veel meer kunnen aanrichten. Plexiglas is in de vroege jaren 1930 nota bene uitgevonden door zowel de Britten als Duitsers om bescherming te bieden tegen zaken zoals granaatscherven en pantserdoorborende kogels. Dat spul stopt metaaldeeltjes met gemak.

Maar nee, de FIA wou liever de "teenslipper" omdat Vettel na een rondje liep te zeuren dat hij gedesoriënteerd raakte van een plexiglas scherm. |:(
Echt weg met dat ding en gewoon in 2019 een plexiglas scherm introduceren. :(
Zo'n wiel verbrijzeld niet alleen de helm maar ook meteen je nekwervels. Ga even uit van tien kilo per wiel (is meer) en je rijdt 100km/u dan snap je zelf al dat je dat nooit ga overleven.
We is in een lagere klasse iemand op die manier overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

tlpeter schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:23:
[...]

Zo'n wiel verbrijzeld niet alleen de helm maar ook meteen je nekwervels. Ga even uit van tien kilo per wiel (is meer) en je rijdt 100km/u dan snap je zelf al dat je dat nooit ga overleven.
We is in een lagere klasse iemand op die manier overleden.
Uh, daar is het HANS systeem dus mede voor bedoeld. Verder zal een plexiglasscherm zeker ook een wiel moeten kunnen stoppen. Wederom zie ik dus het punt van de halo niet, van een plexiglasscherm zeker wel.

Het hele argument van Formule 1 moet open cockpit zijn heb ik ook helemaal niks mee. Dat is ooit begonnen in een tijd dat er elke zoveel races wel een dode viel en is er nu nog steeds om puur nostalgische redenen. Goede technische redenen waarom een plexiglasscherm niet zou mogen heb ik niet gezien. Het is nog steeds een open cockpit, alleen niet meer van voren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:33:
[...]

Uh, daar is het HANS systeem dus mede voor bedoeld. Verder zal een plexiglasscherm zeker ook een wiel moeten kunnen stoppen. Wederom zie ik dus het punt van de halo niet, van een plexiglasscherm zeker wel.

Het hele argument van Formule 1 moet open cockpit zijn heb ik ook helemaal niks mee. Dat is ooit begonnen in een tijd dat er elke zoveel races wel een dode viel en is er nu nog steeds om puur nostalgische redenen. Goede technische redenen waarom een plexiglasscherm niet zou mogen heb ik niet gezien. Het is nog steeds een open cockpit, alleen niet meer van voren.
Dacht dat Hans vooral bedoelt was voor frontale klappers/vertragingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Robertdj schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:39:
[...]

Dacht dat Hans vooral bedoelt was voor frontale klappers/vertragingen?
Volgens mij is HANS bedoeld om je hoofd in positie te houden ongeacht de directie. Het systeem stopt je hoofd te ver naar voren te gaan, maar ook te ver naar de zijkant, draaiende bewegingen die je wervels niet kunnen volgen of te ver naar achterer. Tenminste dat vertelt Wikipedia mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:07

Martinspire

Awesomeness

Wat ik niet begrijp is dat er geen tussenweg is. Waarom geen stang (of 2) over de coureur heen die extra stevigheid biedt aan een aeroscherm? Ik bedoel, een halo of aeroscherm heeft veel problemen zonder stevigheid vanuit de achterkant en het is toch al lastiger om uit te stappen, dus waarom dan niet all-in op een oplossing die wél goed werkt. De keren dat men snel moet uitstappen is toch al veel lager geworden doordat de olie en brandstof niet zo snel meer vlam kan vatten en ook daar kun je rekening mee houden.

De huidige oplossing is gewoon halfbakken en daarbij ook fucking lelijk.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:45:
[knip]]

[knip]
Tja?
[YouTube: https://youtu.be/OZKIg1PKupg]

Ik meen mij ook nog een GP3 race te herinneren in Spa van enkele jaren geleden waarbij een stuiterend wiel nét niet iemand op zijn hoofd raakte (niet bij de onderstaande video, andere race dacht ik).

Misschien is bij dit soort uitzonderlijke bijna nooit voorkomende omstandigheden de Halo wel de meest geschikte bescherming? Kansen op dit soort ongelukken zijn natuurlijk héél erg klein, maar dan nog....?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:47:
[...]

Volgens mij is HANS bedoeld om je hoofd in positie te houden ongeacht de directie. Het systeem stopt je hoofd te ver naar voren te gaan, maar ook te ver naar de zijkant, draaiende bewegingen die je wervels niet kunnen volgen of te ver naar achterer. Tenminste dat vertelt Wikipedia mij. :P
The purpose of the HANS device is to keep the head from whipping forwards and backwards in a crash, (while also preventing excessive rotational movement, as secondary protection)
Had ooit een docu gezien over de implementatie, blijkbaar is alleen het primaire doel blijven hangen bij mij. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Robertdj schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:31:
[...]

[...]

Had ooit een docu gezien over de implementatie, blijkbaar is alleen het primaire doel blijven hangen bij mij. O-)
Dat was denk ik de docu over Gonchi?
IMDB: Gonchi la película (2015)
Triest verhaal helaas, als hij niet kwam te overlijden had hij een grootheid kunnen worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 10-02-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Als we nou gewoon raampjes in de halo bouwen? :+

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Aardappel
En waar er bij een auto allerlei veiligheidsmaatregelen te implementeren zijn is dat bij een motor nog anders.

Soms heb je gewoon 2 engeltjes op je schouder nodig

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vb48l7B.gif

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

demo31051987 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:08:
[...]
Dat was ook precies mijn gedachte. Ik hoor de FIA niet over het ongeluk van Massa in Hongarije in 2009. Die veer wordt ook met de halo niet tegengehouden en zorgt nog steeds voor een mogelijke fatale afloop.
Nee dat is het niet.
In het vizier zit nu Carbon verwerkt zodat kleine onderdelen er niet meer doorheen kunnen.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 27-09 10:07
YakuzA schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Nee dat is het niet.
In het vizier zit nu Carbon verwerkt zodat kleine onderdelen er niet meer doorheen kunnen.
Ah dat verklaart. Ik kon daar in de afgelopen maanden niets over vinden. Vandaar dat ik het raar vond dat men de keuze maakte voor de halo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

demo31051987 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:18:
[...]
Ah dat verklaart. Ik kon daar in de afgelopen maanden niets over vinden. Vandaar dat ik het raar vond dat men de keuze maakte voor de halo.
Hier nog een stukje over wat er extra is:
https://www.formula1.com/...ans-clothing/Helmets.html
From 2011, helmets will feature a new Zylon strip across the top of the visor to enhance protection significantly. The strip, which is 50mm tall across the full width of the visor, overlaps the top 25mm of the visor itself and extends 25mm above the helmet shell edge. The strip adds about 70 grammes to the helmet, but doubles the impact performance of the visor.
Aan de onderkant van het vizier is het wel alleen plastic achtig, maar dat is na het massa incident ook verstevigd.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nice. Daar was ik niet van op de hoogte. Goede ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:40
Aardappel schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:30:
En waar er bij een auto allerlei veiligheidsmaatregelen te implementeren zijn is dat bij een motor nog anders.

Soms heb je gewoon 2 engeltjes op je schouder nodig

[afbeelding]
Een HALO zou die motor makkelijk tegen hebben gehouden :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Dit weekend Grand Prix Driver (de Amazon docu over McLaren) gekeken. Vermakelijk kijkje in de wereld van McLaren. Niet wereldschokkend, maar leuk om een keer gezien te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
alesandro_46 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:45:
[...]

Een HALO zou die motor makkelijk tegen hebben gehouden :+
Daar kunnen we geintjes over maken maar in dat scenario zou je er wel blij mee zijn als je daar opgesloten zit in je cockpit. (Nee, geen voorstander van halo’s)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:54
Rivanov schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:49:
Dit weekend Grand Prix Driver (de Amazon docu over McLaren) gekeken. Vermakelijk kijkje in de wereld van McLaren. Niet wereldschokkend, maar leuk om een keer gezien te hebben.
Deze staat ook op YouTube trouwens, ik heb em ook gekeken dit weekend.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nou Williams, laat maar komen deze week.

[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 12-02-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
3 dagen voor de Williams release al! De release waar wij allemaal op wachten duurt nog 2 weken, maar met de Williams hebben we wat discussie-stof over de veranderingen

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
en dan ook meteen de eerste officiële teenslipper

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/778mn51a5ybz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samsonait

Samsonait

Lekker weertje, he?

Aardappel schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:09:
en dan ook meteen de eerste officiële teenslipper

[[url="Er maar even uitgehaalt"]afbeelding[/url]]
Ergens in mij zit er een sprankel hoop dat dit concept net zo snel eruit gaat als het *qualificatiemodel*. Hopelijk na 2 a 3 races dat er zoveel weerstand is dat ze hem er weer afhalen :-)

Een pagina terug stond een concept van de indy car. Dat zag er een stuk beter uit. Dit hele concept is gebasseerd op het risico van een rondvliegeld wiel. Ik heb ze niet meer los zien komen met al die extra veiligheid in de ophaning.

Maargoed..
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 26-09 14:53

Damian

Insane Obtrusion

Wat is hier officieel aan? Bron?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Damian schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:42:
Wat is hier officieel aan? Bron?
Via reverse image-search kom ik die afbeelding al minimaal zes maanden geleden tegen :z Zal dus weinig te maken hebben met de aanstaande release.

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 12-02-2018 09:48 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samsonait

Samsonait

Lekker weertje, he?

naitsoezn schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:46:
[...]

Via reverse image-search kom ik die afbeelding al minimaal zes maanden geleden tegen :z Zal dus weinig te maken hebben met de aanstaande release.
Inderdaad, dit is de FW38 op Circuit de Americas. Niets officieel aan dus:) Maar blijft lelijk :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:08
Dat, en Massa die in de auto zit. Ik weet dat we moeilijk van hem afkwamen, maar nu is hij toch echt weg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:26

Oekol

waka waka hey hey

Ze doen 't alle vier helaas niet meer bij mij. Auteursrecht claim

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dan toch over Williams:

Sir Frank Williams and Murray Walker hebben de MSA Lifetime Achievement Award gekregen. Alweer twee weken geleden.
https://twitter.com/MSAUK/status/958340100227829761

Voor al hun werk in de autosport

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 12-02-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-09 16:35

Mef

Leoon. schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:24:
[...]

Ze doen 't alle vier helaas niet meer bij mij. Auteursrecht claim
Voor wie ze nog wil zien in dit kanaal kan je ze (voorlopig) vinden. Heb ze deze keer ook maar snel binnen gehaald alvorens ze terug offline gaan. :P O-)

YouTube: F1 Interviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Beide ook erg verdiend.

Die Halo zal niet zomaar snel verdwijnen, wen er maar gewoon aan, met wat geluk weten we over een jaar of 2-3 niet beter.
Zelfde was het met de wagens in 2009, die waren ook foeilelijk, maar uiteindelijk raakte je daar wel een beetje aan gewend (tot je ze nu terug ziet).

Het is gewoon een projectje van de FIA, die moesten wat doen aan de veiligheid en dit is hun oplossing, die gaan niet zomaar zeggen "foutje bedankt" om ze na een paar races weg te halen. Ik zie dat alleen gebeuren als er komende paar races een stel zware ongelukken gebeuren die direct te wijten zijn aan die Halo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• powah33
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:29:
Beide ook erg verdiend.

Die Halo zal niet zomaar snel verdwijnen, wen er maar gewoon aan, met wat geluk weten we over een jaar of 2-3 niet beter.
Zelfde was het met de wagens in 2009, die waren ook foeilelijk, maar uiteindelijk raakte je daar wel een beetje aan gewend (tot je ze nu terug ziet).

Het is gewoon een projectje van de FIA, die moesten wat doen aan de veiligheid en dit is hun oplossing, die gaan niet zomaar zeggen "foutje bedankt" om ze na een paar races weg te halen. Ik zie dat alleen gebeuren als er komende paar races een stel zware ongelukken gebeuren die direct te wijten zijn aan die Halo.
Ja Lewis ....wen er maar aan :9
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/68.media.tumblr.com/c29113759538005b78cd6c29da5a25c4/tumblr_otjdpzcLwb1tqggclo1_1280.jpg?w=605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:29:
Beide ook erg verdiend.

Kijk eens hier : https://www.f1today.net/n...n-ontwikkeling-windscherm
FIA en Indycar werken samen aan de windshield.... dus maby toch in de F1 ?

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:38

Player1S

Probably out in the dark

YakuzA schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Nee dat is het niet.
En door de halo kan zo'n veer naar binnen klappen en op het bovenlichaam terecht komen. Binnenkort dus ook kevlar vest aan :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
monster944 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Kijk eens hier : https://www.f1today.net/n...n-ontwikkeling-windscherm
FIA en Indycar werken samen aan de windshield.... dus maby toch in de F1 ?
zodat het in de toekomst mogelijk in de Formule 1 geïmplementeerd kan worden.
Het is zeker mooi dat de FIA die ontwikkelingen in de gaten houdt, maar nog geen zekerheid dat het gaat komen.
Vind het wel een elegantere oplossing dan de Halo, maar het is ook net wat verderop staat
Een van de belangrijkste aspecten is het bepalen waartegen je wil beschermen. Er is daarbij geen absolute waarheid, niemand heeft gelijk en niemand is fout. Je kiest waartegen je beschermt en daarna moet je accepteren dat het niet helpt bij iets heftigers, of dat het niet voldoende helpt.
Mogelijk heeft de FIA besloten dat er iets moet komen om ongelukken zoals Henry Surtees en mogelijk een Bianchi te voorkomen en niet/minder gericht op ongelukken zoals de veer van Massa. Laatste bleef immers nog (te lang) actief in F1, waarbij de eerdere 2 een dodelijke afloop hadden. Dan snap ik de keuze van een Halo over een transparant scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:57:
Mogelijk heeft de FIA besloten dat er iets moet komen om ongelukken zoals Henry Surtees en mogelijk een Bianchi te voorkomen en niet/minder gericht op ongelukken zoals de veer van Massa. Laatste bleef immers nog (te lang) actief in F1, waarbij de eerdere 2 een dodelijke afloop hadden. Dan snap ik de keuze van een Halo over een transparant scherm.
Daarnaast werkte de aeroscreen in experimenten niet. Je kan van alles mooier vinden, maar wanneer iets niet aan de specificaties voldoet is simpel: Het is geen oplossing.

Wat betreft gelanceerde-band en exit test voldoet halo in ieder geval. Hopelijk is een volgende iteratie van een beschermingsmiddel esthetisch beter – de primaire requirement blijft dat het functioneel voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ANdrode schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:12:
[...]

Daarnaast werkte de aeroscreen in experimenten niet. Je kan van alles mooier vinden, maar wanneer iets niet aan de specificaties voldoet is simpel: Het is geen oplossing.

Wat betreft gelanceerde-band en exit test voldoet halo in ieder geval. Hopelijk is een volgende iteratie van een beschermingsmiddel esthetisch beter – de primaire requirement blijft dat het functioneel voldoet.
Ik hoop vooral dat die buis wat dunner wordt, hij is zo wel erg aanwezig.

Bij het aeroscreen prototype wat ze bij RB hadden zat ook een buis verwerkt achter het plexi-glas, maar daar was het niet zo ooguitstekend lelijk :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
ANdrode schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:12:
[...]

Hoe kom je erbij dat de aeroscreen niet zou werken? Bron?
Is het niet zo dat Vettel als eerst een soort van Aeroscreen heeft getest, waar hij het zicht niet prettig vond, voordat ze verder gingen met de halo.
Afbeeldingslocatie: http://hanabi.autoweek.com/sites/default/files/styles/gen-932-524/public/Vettel-04.jpg?itok=TS5kKJaa
Niet alles meteen verwerpen omdat je ooit een filmpje van een soort aeroscreen (redbull) test heb gezien.
Als het niet haalbaar zou zijn voor een aeroscreen, waarom test de indycar series er dan mee?

[ Voor 4% gewijzigd door powah33 op 12-02-2018 12:23 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1