[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.101 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Seizoensopbouw? Wat is dat nu weer voor iets raars? Je wil toch gewoon iedere race zo ver mogelijk vooraan starten en op het podium komen? Daar is toch geen opbouw voor nodig? :?

Ik denk dat Max dus nog lang niet aan de top van zijn kunnen zit en dat we nog heel veel mooie dingen gaan zien van hem. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Bansheeben schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:19:
[...]

Wat op zichzelf ook weer een zwakte is van Verstappen. Voor zijn kampioenschap zou de aanpak van Ricc beter zijn voor Max.
Voor het kampioenschap van Max is een mix beter. Het talent van Max ligt juist in die heerlijke agressie in de aanval, dat je echt constant achter je moet kijken of je geen gaatje voor hem openlaat, zelfs al is het aan de buitenkant op het natte stuk tijdens zware regenval. Dat zie ik RIC niet gauw doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

MS-DOOS schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:31:
De discussie over de eventuele nieuwe invulling van de raceweekenden laait weer op. Dit keer n.a.v. Een interview met Gunther Steiner: https://www.motorsportweek.com/news/id/18795

Mijn voorkeur is om alles te houden zoals het nu is, of.. om het radicaal om te gooien naar de volgende invulling:

Zaterdag:
Kwalificatie wordt een korte race (45min) waarbij de startgrid de omgekeerde volgorde is van de uitslag van de zondagrace in het vorige raceweekend.

Zondag:
Race met startgrid gelijk aan de uitslag van de zaterdagrace. Het is wel belangrijk dat ook de nummers 11-18 punten krijgen om te voorkomen dat coureurs laatste proberen te eindigen als hun race slecht verloopt Ommoord de volgende zaterdag vanaf pole kwalificatie te mogen starten.

Wat denken jullie van deze Mickey Mouse opzet?
Dat wordt een grote bagger zooi. Je zet dan 6 auto's achteraan in een sprint race die met een beetje doorrijden 2 seconde per ronde sneller zijn dan de auto's vooraan. Kortom, 6 coureurs met constante frustratie vs de rest die met hand en tand verdedigt... De grootste verliezers zijn dan wellicht nog de track marshalls die al dat carbonfibre mogen gaan opruimen :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:12

iichel

Gazoooo

hey jongens, wel top dat we op zo'n niveau met onderbouwingen en respect een discussie kunnen voeren. ik weet dat veel mensen mijn mening mbt Max niet delen, maar erg prettig dat we op zo'n manier daarover kunnen discussieren met argumenten en voorbeelden d:)b

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:40:
hey jongens, wel top dat we op zo'n niveau met onderbouwingen en respect een discussie kunnen voeren. ik weet dat veel mensen mijn mening mbt Max niet delen, maar erg prettig dat we op zo'n manier daarover kunnen discussieren met argumenten en voorbeelden d:)b
Dat is het voordeel van een relatief klein forum. Ik weet dat je veel interessante kritische inzichten hebt in de wereld van F1 en je denkbeelden niet zomaar ergens van een random tabloid trekt ;)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 21:40
Wat volgens mij VER meer doet dan RIC is het gebrek aan motorvermogen in de race proberen te compenseren. Dat dit niet altijd goed is gelukt is gebleken, maar dat is iets wat hij leert te managen (de laatste races al te zien).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:16
Bansheeben schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:40:
Dat wordt een grote bagger zooi. Je zet dan 6 auto's achteraan in een sprint race die met een beetje doorrijden 2 seconde per ronde sneller zijn dan de auto's vooraan. Kortom, 6 coureurs met constante frustratie vs de rest die met hand en tand verdedigt... De grootste verliezers zijn dan wellicht nog de track marshalls die al dat carbonfibre mogen gaan opruimen :P
Dan vergeet je klantenteams.... Haas en Sauber zullen de Ferrari's er wel makkelijk langs laten en de Mercs en RB's proberen zoveel mogelijk dwars te zitten.
Zelfde verhaal voor FI en Williams bij de Mercedes wagens.

Maar het zou wel wat van de huidige F1 problemen aanpakken. Er moet worden ingehaald anders, het geeft meer kans op een gevarieerd veld, de coureur heeft meer invloed etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Twynn schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:49:
[...]

Dan vergeet je klantenteams.... Haas en Sauber zullen de Ferrari's er wel makkelijk langs laten en de Mercs en RB's proberen zoveel mogelijk dwars te zitten.

Maar het zou wel wat van de huidige F1 problemen aanpakken. Er moet worden ingehaald anders, het geeft meer kans op een gevarieerd veld, de coureur heeft meer invloed etc.
Enige nadeel is dus als je Pole pakt en achteraan start je nooit de andere 5 van de top 6 voorbij kan omdat de snelheid niet zo heel verschillend is.
Dus de top 3 teams zullen dan proberen 6 - 5 te eindigen zodat ze genoeg punten halen en op de ideale plek voor de andere top 2 teams.

Laat maar lekker hoe het is, misschien iets minder FP zodat teams wat meer moeite krijgen om de juiste afstelling te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

sjaool schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:38:
Seizoensopbouw? Wat is dat nu weer voor iets raars? Je wil toch gewoon iedere race zo ver mogelijk vooraan starten en op het podium komen? Daar is toch geen opbouw voor nodig? :?

Ik denk dat Max dus nog lang niet aan de top van zijn kunnen zit en dat we nog heel veel mooie dingen gaan zien van hem. :)
Jean Todt kon altijd gek worden als Timo Salonen zei dat hij van te voren zei dat hij ergens niet snel was. Maar dan ergens anders weer wel. ( Vraag me niet naar een bron, waarschijnlijk het duitstalige Sportauto uit '85.

Wat ik er mee wil zeggen dat je soms net even iets eerder moet remmen cq. van het gas af had moeten gaan, als je de situatie verkeerd had ingeschat. Dat is voor die race misschien minder, maar voor het kampioenschap beter.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:33:
[...]
Sneller in qualy is leuk, goed en daar verdient Max z'n credits voor, maar om te zeggen dat hij daardoor in de races meer potentie heeft, nee.
Maar ook in de race is Max vaak sneller dan Ricciardo. Dat kunnen we allemaal zien op sites als McLaren F1. En dat was al zo in de tijd dat Daniel nog sneller was in de quali; Max is in de race doorgaans beter. Wél heeft Max (vooral de laatste tijd) vaker wat incidentjes, maar dat is inherent aan zijn agressievere rijstijl. Hij ziet zijn kansen en neemt ze ook. Ik denk dat het enige dat ie verandert is zijn definitie van 'gat'...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Red Bull Racing krijgt kwalificatiemode voor de rest van het seizoen
Red Bull Racing krijgt voor de rest van het seizoen een kwalificatiemodus, zo meldt Red Bull-adviseur Helmut Marko. Al langere tijd was het gebrek aan de kwalificatiemodus, ook wel gekscherend 'party mode' genoemd, een grote bron van ergernis bij het Oostenrijkse team.

Max Verstappen en Daniel Ricciardo doen vaak mee om de snelste plekken, behalve als Q3 is begonnen. Vanaf dat moment zijn Ferrari en vooral Mercedes uit het zicht en zijn de coureurs van het Oostenrijkse team niet meer in staat om mee te doen om de pole position.

https://www.f1today.net/n...r-de-rest-van-het-seizoen
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

@mphilipp ik denk dat we het dan eens zijn :) . Max is sneller met/door een agressievere rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

-edit-

nvm andere link doet het wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Ome Ernst op 28-06-2018 11:05 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ome Ernst schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:03:
[...]

THE PAGE YOU REQUESTED IS NO LONGER AVAILABLE

Sorry voor de caps :P

Party mode is al weer over.
klik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Twynn schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:49:

Ik vind het nogal fake overkomen. Kijk naar de WTCC. Soms houden (of hielden, heb het al een tijd niet meer gevolgt) snellere auto's zich toch in, zodat de finish van race 1 misschien minder goed is maar daardoor een betere startpositie voor race 2. En in race 2 had je vervolgens een redelijke trage pole. Ja, er wordt dan meer ingehaald, maar het gaf mij een heel erg Le Mans gevoel: daar wordt ook veel "ingehaald" wat eigenlijk voorbij rijden te noemen is. Natuurlijk zal het gevarieerdere podiums brengen, zeker op een circuit als Monaco. Maar of dat nu echt leuk is? Ik beleef ook niet veel lol aan Vettel die het complete veld moet inhalen. Tot in de top 10 is het letterlijk voorbij rijden, daarna wordt het een paar keer een soort van inhalen maar pas in de buurt van de top 6 wordt het pas weer echt racen. (enige leuke was de uitslag en de gevolgen voor het kampioenschap). Niet dat ik wel een oplossing heb, hoewel het "probleem" volgens mij van alle tijden is. Er waren altijd een paar auto's veel sneller dan de rest. Voor zover ik me kan herinneren dat ik F1 kijk was dat een paar keer zeer teleurstellend (Ferrari die het complete veld, op de teamgenoot na, op een ronde zet). Zo werkt dat in een sport waarin de techniek wel aan regels is gebonden maar niet vast staat. Dan krijg je automatisch verschillen in auto's. En dan ook nog eens in coureurs.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

mphilipp schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Maar ook in de race is Max vaak sneller dan Ricciardo. Dat kunnen we allemaal zien op sites als McLaren F1. En dat was al zo in de tijd dat Daniel nog sneller was in de quali; Max is in de race doorgaans beter. Wél heeft Max (vooral de laatste tijd) vaker wat incidentjes, maar dat is inherent aan zijn agressievere rijstijl. Hij ziet zijn kansen en neemt ze ook. Ik denk dat het enige dat ie verandert is zijn definitie van 'gat'...
Franse GP is wel een heel slecht voorbeeld om aan te halen. Ricciardo z'n voorvleugel was stuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Bosmonster schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Franse GP is wel een heel slecht voorbeeld om aan te halen. Ricciardo z'n voorvleugel was stuk...
De rest van gp's,ook die van eind afgelopen jaar, was Max ook al vaak sneller in de kwalificatie en in de race. Ricciardo delft wat dat betreft steeds het onderspit.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

sjaool schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:40:
[...]

De rest van gp's,ook die van eind afgelopen jaar, was Max ook al vaak sneller in de kwalificatie en in de race. Ricciardo delft wat dat betreft steeds het onderspit.
Je vergeet Monaco even ;)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Toch wint die dekselse Ricciardo wel weer 2 GPs dit jaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:44:
Ja, Stroll werd ook derde in Baku vorig jaar. Wat ik daarmee wil zeggen is dat je prestatie niet altijd je eigen kunnen is.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:44:
Ja, dat waren precies die races waar Max punten morste door zijn 'incidentjes'; het zegt niets over zijn race pace.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:38
Zullen we maar even met feiten gooien?
Q MaxQ RicR MaxR RicFastest QFastest R
Maleisie 20173413MaxMax
Japan 20174523MaxMax
USA 2017644RetRicMax
Mexico 2017271RetMaxMax
Brazilie 20174556MaxMax
Abu Dhabi 2017645RetRicMax
Australië 20184564MaxRic
Bahrein 2018155RetRetRicRic
China 20185651MaxRic
Azerbeidzjan 201854RetRetRicRic
Spanje 20185635MaxMax
Monaco 2018-191RicRic
Canada 20183634MaxMax
Frankrijk 20184524MaxMax

Over de laatste 14 races is Max 9 keer sneller geweest in de kwalificatie tegenover 5 keer Ricciardo. In de race staat het over de laatste 14 races ook 9 tegen 5 voor Max.

In 2018 staat het qua kwalificatie nu 5 - 3 in het voordeel van Max. In de race staat het 5 - 3 in het voordeel van Ricciardo.

Ja, Max lijkt sneller maar valt dit jaar vaker uit in de race. Het kan dus nog erg spannend worden tussen die twee mocht Ricciardo blijven, maar de geschiedenis bewijst dat het voordeel toch wel voor Max is. Alhoewel, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

hansvk schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:53:
[...]

Ja, Stroll werd ook derde in Baku vorig jaar. Wat ik daarmee wil zeggen is dat je prestatie niet altijd je eigen kunnen is.
Ah kom op. RIC heeft die twee races gewoon op snelheid en tactiek gewonnen. Niets van gestolen.
mphilipp schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:53:
[...]

Ja, dat waren precies die races waar Max punten morste door zijn 'incidentjes'; het zegt niets over zijn race pace.
Nee dat illustreert precies het punt dat ik wil maken. Race pace moet je om kunnen zetten in prestaties. Dat lukt Max nog niet.
demo31051987 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:56:
[...]

Zullen we maar even met feiten gooien?
Maleisie 20173413MaxMax
Japan 20174523MaxMax
USA 2017644RetRicMax
Mexico 2017271RetMaxMax
Brazilie 20174556MaxMax
Australië 20184564MaxRic
China 20185651MaxRic
Spanje 20185635MaxMax
Monaco 201820191RicRic
Canada 20183634MaxMax
Frankrijk 20184524MaxMax

Over de laatste 14 races is Max 9 keer sneller geweest in de kwalificatie tegenover 5 keer Ricciardo. In de race staat het over de laatste 14 races ook 9 tegen 5 voor Max.

In 2018 staat het qua kwalificatie nu 5 - 3 in het voordeel van Max. In de race staat het 5 - 3 in het voordeel van Ricciardo.

Ja, Max lijkt sneller maar valt dit jaar vaker uit in de race. Het kan dus nog erg spannend worden tussen die twee mocht Ricciardo blijven, maar de geschiedenis bewijst dat het voordeel toch wel voor Max is. Alhoewel, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. :+
Max gemiddelde finish positie: 46/12 = 3.83..
RIC gemiddelde finish positie: 33/9 = 3.66

Max gemiddelde Q positie: 85/14 = 6.07
RIC gemiddelde Q positie: 77/14 = 5.5

[ Voor 66% gewijzigd door iichel op 28-06-2018 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:57:
[...]

Ah kom op. RIC heeft die twee races gewoon op snelheid en tactiek gewonnen. Niets van gestolen.
In ieder geval niet op snelheid in Monaco. Puur omdat inhalen daar niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

hansvk schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:02:
[...]

In ieder geval niet op snelheid in Monaco. Puur omdat inhalen daar niet mogelijk is.
Dan hebben we beide een andere race gekeken want zelfs met een kapotte MGU-K kon Vettel niet op z'n achtervleugel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51

Spotmatic

Ken sent me

iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:04:
[...]

Dan hebben we beide een andere race gekeken want zelfs met een kapotte MGU-K kon Vettel niet op z'n achtervleugel blijven.
En Max kon daar wel inhalen. ;)
Zij het met moeite, maar het kon wel degelijk.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Spotmatic schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:06:
[...]

En Max kon daar wel inhalen. ;)
Zij het met moeite, maar het kon wel degelijk.
Zijn we het daar ook over eens :+ In Monaco kun je prima inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Ja, als je de zaken niet in de juiste context beschouwd heeft discussie niet veel zin. Ik ga er verder maar niet op in.

Het ziet er in ieder geval naar uit dat we VER en RIC na dit seizoen nog zeker één seizoen met elkaar kunnen vergelijken.

[ Voor 34% gewijzigd door hansvk op 28-06-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

hansvk schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:07:
Ja, als je de zaken niet in de juiste context beschouwd heeft discussie niet veel zin. Ik ga er verder maar niet op in.
Nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. De vraag is, of je kunt er inhalen, of niet. Max is een man of 10 voorbij gereden. Dan kun je er gewoon inhalen. Dat het lastig is, dat is wellicht wat anders. Maar het kan zéker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Het feit blijft, Ja max is volgens de statistieken misschien de snelste.

Maar Max heeft het (door eigen fouten) vaak niet om kunnen zetten in de prestaties zoals RIC die levert.
demo31051987 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:56:
[...]
Maleisie 20173413MaxMax
Japan 20174523MaxMax
USA 2017644RetRicMax
Mexico 2017271RetMaxMax
Brazilie 20174556MaxMax
Australië 20184564MaxRic
China 20185651MaxRic
Spanje 20185635MaxMax
Monaco 2018-191RicRic
Canada 20183634MaxMax
Frankrijk 20184524MaxMax
Dit lijstje mist dus heel erg de uiteindelijke finish locatie/prestatie.
Dan komt RIC natuurlijk er beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:09:
[...]

Nee, zo makkelijk kom je er niet vanaf. De vraag is, of je kunt er inhalen, of niet. Max is een man of 10 voorbij gereden. Dan kun je er gewoon inhalen. Dat het lastig is, dat is wellicht wat anders. Maar het kan zéker.
Ok, jij je zin ;)
Inhalen is mogelijk tot, laten we zeggen, positie 8 of 9? Max kwam daarna ook niet verder. De racepace van RIC was na zijn problemen een stuk lager en op een ander circuit had hij de eerste positie niet kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

hansvk schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:13:
[...]

Ok, jij je zin ;)
Inhalen is mogelijk tot, laten we zeggen, positie 8 of 9? Max kwam daarna ook niet verder. De racepace van RIC was na zijn problemen een stuk lager en op een ander circuit had hij de eerste positie niet kunnen houden.
Een ander circuit had de Red Bull ook niet gelegen. Vettel kreeg last van z'n banden en moest daarna afstand houden. That's racing. RIC was het hele weekend gewoon de snelste en heeft die overwinning Monaco gewoon verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
hansvk schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:02:
[...]

Niet helemaal. Je hebt een gigantische delta nodig op de juiste plek (voor de tunnel) om iemand in te kunnen halen. Ric wist die delta met kunst en vliegwerk laag genoeg te houden om Vettel geen kans te geven.

edit: Ik denk dat Max er wel voorbij had kunnen komen. Niet omdat het Max is, maar omdat de RB aan z'n trekhaak had gehangen in de sectie voor de tunnel.

[ Voor 15% gewijzigd door Robertdj op 28-06-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Ricciardo on verge of new Red Bull deal
Daniel Ricciardo is closing on a deal to remain with the Red Bull Formula 1 team beyond the end of this season.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:15:
[...]

Een ander circuit had de Red Bull ook niet gelegen. Vettel kreeg last van z'n banden en moest daarna afstand houden. That's racing. RIC was het hele weekend gewoon de snelste en heeft die overwinning Monaco gewoon verdiend.
Ja inderdaad, dat is racen. Maar dat wil nog niet zeggen dat RIC beter is dan VER omdat hij 2 overwinningen heeft behaald dit seizoen en VER niet (dat is waar de discussie mee begon).
Al met al denk ik dat wel duidelijk is dat het vergelijken van de kunde van RIC en VER erg lastig is en afhangt naar welke factoren je kijkt. Misschien is het beste ijkpunt nog het einde van dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Nee dat illustreert precies het punt dat ik wil maken. Race pace moet je om kunnen zetten in prestaties. Dat lukt Max nog niet.
Ja, en dát is nou grote onzin. Er kan altijd wat gebeuren. Als je het zo zegt is het net of ie er niets van kan en erg snel is maar labiel. En dat is ook niet zo. Dan kijk je niet goed en focus je op cijfertjes/statistiekjes.
Zoals ze in een artikel op Autosport al zeiden: het leek vorig jaar alsof ie op water kon lopen, en dit jaar lukt het niet (als je naar de races tot dan toe kijkt). Het is met bepaalde acties vaak een dubbetlje op zijn kant. Als een gewaagde inhaalactie lukt, is ie een held, anders een schlemiel. Ja, wat wil je nou? Daarbij wordt heel gemakkelijk alles op één grote hoop gegooid, en dat is ook niet helemaal zoals het is. Een aantal acties waren eigen schuld/inschattingsfouten. Maar dat neemt niet weg dat ie nog steeds snel is, en je in het kampioenschap snel wegloopt als je zelf wint en je collega uitvalt met 0 punten. Laten we maar eens kijken waar Max eindigt als ie zijn huidige serie voort kan zetten. Want voorlopig komt ie - als ie een GP uit rijdt zonder incidenten - op het podium terecht.

Hamilton heeft na zijn glorieuze eerste jaar ook een mindere periode meegemaakt. Moesten we toen ook twijfelen aan zijn kunnen of snapten we dat er iets anders meespeelde? Bij Hamilton was het misschien omgaan met de druk, persoonlijke en of relationele problemen die in zijn hoofd zijn gaan zitten. Wie weet wat er bij Max speelde. Hopelijk is net nu voorbij, hoewel je nooit een incident kunt uitsluiten. Kijk naar de actie van Vettel. Daar heeft ook iedereen wat over te zeggen. Feit is dat ie zoiets niet expres doet. De start is gewoon een lastig moment en je bepaalt je strategie, maar soms rolt het balletje anders. En wie nog aan het kunnen van Vettel twijfelt...ja...wat moeten we daarmee? Het gaat soms gewoon anders en vanuit de leunstoel is het altijd makkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Zullen we de MAX-RIC discussie hier weer even bij laten en de heren het zelf laten uitvechten? Langzaam maar zeker worden de argumenten weer modder omdat nog geen van de twee de objectief duidelijk beste coureur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Bansheeben schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:28:
Zullen we de MAX-RIC discussie hier weer even bij laten en de heren het zelf laten uitvechten? Langzaam maar zeker worden de argumenten weer modder omdat nog geen van de twee de objectief duidelijk beste coureur is.
Dit lijkt me goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:03:
[...]

I trusted you :o :P

----

RBR heeft zaterdag in de qualy voor het eerst party mode:
https://www.motorsport-ma...endlich-qualifying-modus/
Is party mode iets anders dan een zoveelste engine mapping? Lijkt me niet dat ze daar plotseling enkelen tienden mee uit de motor gaan trekken. Of kunnen ze dan nu echt alles uit de Renault halen, waar dat voorheen niet mogelijk was?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Nee, hij heeft ze min of meer cadeau gekregen. China had Max 100% moeten winnen. Hij was het hele weekend sneller en als hij zichzelf nou niet had uitgeschakeld met twee stupide inhaalmanoeuvres, dan had hij daar gewonnen. In Monaco was het nek aan nek totdat Max zichzelf wederom uitschakelde. Toen kreeg Ricciardo het ook min of meer cadeau omdat Ferrari en Mercedes er niet aan te pas kwamen. ;)

Verder is het gemiddelde van kwalificatieplekken ook niet eerlijk. Het staat nu "maar" 5-3 omdat Max er in Bahrein en Monaco uit lag voor Q2. Het had zomaar 7-1 kunnen staan nu.

Als laatste ben ik nou de enige die ziet waar Ricciardo de afgelopen maanden mee bezig was? Hij heeft zich een halfjaar niet durven committeren aan RBR, ondanks de geweldige auto, de twee keer winst en de wissel naar Honda waar hij ook minder blij mee lijkt te zijn. Zou het niet kunnen dat hij gewoon weg wil en hoopte op een alternatief? Steeds maar "er zijn opties", net zoals Alonso steeds zegt, terwijl dat ook BS is.

Als je WDC wil worden, dan heb je een auto nodig die dit kan, en moet je je teamgenoot kunnen verslaan. Die auto kan RBR heel goed bouwen, dat tweede kan alleen Ricciardo. In 2016 was het nog een comfortabel voordeel voor Ricciardo, maar vanaf 2017 was dat afgelopen. Max versloeg het "kwalificatiemonster" Ricciardo gewoon in 2017. Viel Max uit omdat er weer eens wat kapot ging, of omdat Max weer eens werd aangereden, dan kon Ricciardo doodleuk een podiumplaats innemen, terwijl hij achter Max reed toen Max uitviel. Dat heeft de resultaten van 2017 aardig vertekend. Dit seizoen gebeurde het weer in ieder geval China. Ricciardo presteert over het algemeen beter dan Max, als Max pech heeft of een fout maakt. Dat is niet houdbaar als je een WDC ambitie hebt, en je teamgenoot beter presteert als deze geen fouten maakt. Dan moet je dus weg, zeker omdat je tijd in de sport niet meer oneindig is.

Marko gaat ook op in op de fouten van Max. Hij zegt eigenlijk precies wat ik, en vele anderen hier ook hebben gezegd. Niet rijstijl veranderen, maar doseren.
https://nl.motorsport.com...en-juiste-balans/3130596/

Verder lijkt Ricciardo zich nu ook te committeren. Volgens Marko is er niet eens een aanbod vanuit Ferrari gekomen.
https://nl.motorsport.com...ng-2019-red-bull/3130535/

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-06-2018 12:57 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Bansheeben schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:47:
[...]

Is party mode iets anders dan een zoveelste engine mapping? Lijkt me niet dat ze daar plotseling enkelen tienden mee uit de motor gaan trekken. Of kunnen ze dan nu echt alles uit de Renault halen, waar dat voorheen niet mogelijk was?
Een party mode is gewoon een engine mapping die niet sustainable is, maar wel zoveel mogelijk performance voor 1 rondje geeft. Minimale MGU-H harvesting, minimale MGU-K harvesting (alleen tijdens het remmen) en zoveel mogelijk brandstof verbrandt.
Gevolg: maximaal 1 rondje en hoge slijtage op de motor.

Ik denk dat Renault dit al wel op een bepaalde manier had, maar deze stand geeft nog iets meer power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:50:
[...]

Een party mode is gewoon een engine mapping die niet sustainable is, maar wel zoveel mogelijk performance voor 1 rondje geeft. Minimale MGU-H harvesting, minimale MGU-K harvesting (alleen tijdens het remmen) en zoveel mogelijk brandstof verbrandt.
Gevolg: maximaal 1 rondje en hoge slijtage op de motor.

Ik denk dat Renault dit al wel op een bepaalde manier had, maar deze stand geeft nog iets meer power.
Right zoiets dacht ik al. Maar lijkt me dus niet dat we op dat vlak opeens vuurwerk kunnen verwachten van RBR. De limieten van de motor zelf blijven, ongeacht de mapping, tenslotte gewoon gelijk. Laden ze de accu's overigens op in de pit voor de quali? Of gebruiken ze die helemaal niet (lijkt me sterk, maar ik heb er nooit wat over gelezen)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:04:
[...]

Je blijft sowieso niet op z'n achtervleugel hangen.. dan gaan je eigen downforce/banden eraan.

Daniel was overigens sneller dan Max in Frankrijk op pure pace in de eerste stint. De tweede stint, waar z'n vleugel kapot was, was het idd omgedraaid, maar was het gat ook gelijk 1s+.

Niks ten nadele van Max hoor, ik denk dat hij zeker sneller is dan Ricciardo, maar het zijn marges van niks. En vooralsnog wint Daniel het simpelweg op consistentie.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 28-06-2018 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:50:
[...]

Nee, hij heeft ze min of meer cadeau gekregen. China had Max 100% moeten winnen. Hij was het hele weekend sneller en als hij zichzelf nou niet had uitgeschakeld met twee stupide inhaalmanoeuvres, dan had hij daar gewonnen. In Monaco was het nek aan nek totdat Max zichzelf wederom uitschakelde. Toen kreeg Ricciardo het ook min of meer cadeau omdat Ferrari en Mercedes er niet aan te pas kwamen. ;)
Max had net zoveel geluk gehad als hij Bahrein won, de sleutel tot het sterke optreden daar was de crash tussen de twee Toro Rossos, de snelle pitstop en de mazzel dat de SC op zo'n moment kwam dat Mercedes en Ferrari niet konden reageren en daarna de pace op de zachtste band. Dat Max het daarna weggooit kun je Daniel niet op complimenteren, maar Max zeker verwijten.
Verder is het gemiddelde van kwalificatieplekken ook niet eerlijk. Het staat nu "maar" 5-3 omdat Max er in Bahrein en Monaco uit lag voor Q2. Het had zomaar 7-1 kunnen staan nu.
Da's precies het punt dat ik wil maken. Max heeft misschien meer rauwe snelheid maar RIC kan z'n slechtere startpositie nog steeds ombuigen in meer WDC punten. Daarom vind ik RIC een betere racer. Hij neemt minder risico en júíst dat maakt hem voor mij WDC materiaal.
Als laatste ben ik nou de enige die ziet waar Ricciardo de afgelopen maanden mee bezig was? Hij heeft zich een halfjaar niet durven committeren aan RBR, ondanks de geweldige auto, de twee keer winst en de wissel naar Honda waar hij ook minder blij mee lijkt te zijn. Zou het niet kunnen dat hij gewoon weg wil en hoopte op een alternatief? Steeds maar "er zijn opties", net zoals Alonso steeds zegt, terwijl dat ook BS is.
Ik denk dat RIC (terecht) denkt dat zolang Mercedes een motorvoordeel heeft (samen met Ferrari, dat zit niet ver uit elkaar), je met een Renault of met een Honda geen WDC gaat worden. En het is nog maar afwachten wat er in 2021 gemaakt wordt door de PU fabrikanten. Iedereen wil de beste auto hebben.
Als je WDC wil worden, dan heb je een auto nodig die dit kan, en moet je je teamgenoot kunnen verslaan. Die auto kan RBR heel goed bouwen, dat tweede kan alleen Ricciardo. In 2016 was het nog een comfortabel voordeel voor Ricciardo, maar vanaf 2017 was dat afgelopen. Max versloeg het "kwalificatiemonster" Ricciardo gewoon in 2017. Viel Max uit omdat er weer eens wat kapot ging, of omdat Max weer eens werd aangereden, dan kon Ricciardo doodleuk een podiumplaats innemen, terwijl hij achter Max reed toen Max uitviel. Dat heeft de resultaten van 2017 aardig vertekend. Dit seizoen gebeurde het weer in ieder geval China. Ricciardo presteert over het algemeen beter dan Max, als Max pech heeft of een fout maakt. Dat is niet houdbaar als je een WDC ambitie hebt, en je teamgenoot beter presteert als deze geen fouten maakt. Dan moet je dus weg, zeker omdat je tijd in de sport niet meer oneindig is.
Ik vind het kunnen profiteren van andermans z'n succes ook gewoon een kwaliteit. Ik wil niet claimen dat RIC een betere allround coureur is dan Max, maar ik vind het ook zeker niet andersom. Je kunt van alles lezen in de statistieken wat je wilt, maar een duidelijk voordeel in een van beide rijders zie ik er niet in. Daarvoor zit het te dicht bij elkaar. 0.12 en 0.18s in de kwalificatie (als beide kwalificieren) vind ik daarvoor niet een groot genoeg gat.
Bosmonster schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:58:
[...]

Je blijft sowieso niet op z'n achtervleugel hangen.. dan gaan je eigen downforce/banden eraan.

Daniel was overigens sneller dan Max in Frankrijk op pure pace in de eerste stint. De tweede stint, waar z'n vleugel kapot was, was het idd omgedraaid, maar was het gat ook gelijk 1s+.

Niks ten nadele van Max hoor, ik denk dat hij zeker sneller is dan Ricciardo, maar het zijn marges van niks.
Met die laatste zin kan ik de discussie mijnerzijds afsluiten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door iichel op 28-06-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Bansheeben schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:55:
[...]

Right zoiets dacht ik al. Maar lijkt me dus niet dat we op dat vlak opeens vuurwerk kunnen verwachten van RBR. De limieten van de motor zelf blijven, ongeacht de mapping, tenslotte gewoon gelijk. Laden ze de accu's overigens op in de pit voor de quali? Of gebruiken ze die helemaal niet (lijkt me sterk, maar ik heb er nooit wat over gelezen)?
De zgn ES (energy store) mag niet in de pits opgeladen worden. Dit is geen probleem, dit doen ze gewoon in de outlap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:01:
[...]

De zgn ES (energy store) mag niet in de pits opgeladen worden. Dit is geen probleem, dit doen ze gewoon in de outlap.
Aah, de outlap was ik vergeten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik denk dat we in Q3 opgeblazen Renault motoren gaan zien, gridpenalty dus vanaf plek 15 tot 20 starten :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Crashhill schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:03:
Ik denk dat we in Q3 opgeblazen Renault motoren gaan zien, gridpenalty dus vanaf plek 15 tot 20 starten :P
Het is dan ook Renault's party mode. Niemand zei wat over RBR :P #MaliciousCompliance

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Bansheeben schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:04:
[...]

Het is dan ook Renault's party mode. Niemand zei wat over RBR :P #MaliciousCompliance
Ik zou er maar niet teveel van verwachten.
Bij Renault kan die partymode alles zijn....en natuurlijk weer 5KG extra gewicht :+
Afbeeldingslocatie: https://www.thuiszorgwinkel.be/thumbs/500x500r/June-2018/pedal-trainer-1.jpg

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Bansheeben schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:55:
[...]

Maar lijkt me dus niet dat we op dat vlak opeens vuurwerk kunnen verwachten van RBR.
Een nieuwe engine mapping, gemaakt om over-the-top te gaan? Ik durf daar juist wel vuurwerk bij te verwachten. En een hoop rook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 19-09 14:49
iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:50:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSYaVEz5E_Uh3ykSbluwnRrbXWUZ42kLpfkBytdpRjlmOsWlshlnw
Dat was deze modus. :+

Ergens bekruipt mij het gevoel dat we zondag weer een aantal gridstraffen bij de Renault motoren zien. Zo'n partymode is echt het achterste van je tong laten zien. Dat kan maar 1 ronde en met veel respect voor Lewis, dat moet je maar kunnen. Laten we hopen dat goed uitpakt. Heb eigenlijk wel vertrouwen in dat Ricardo lekkere tijd mee gaat neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

nieuwe bargeboards/flow conditioners voor de mannen van mercedes:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgxkrARXUAAHcWb.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dgw6NyPW0AAggbf.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dgw6OOXWkAAWvWu.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door iichel op 28-06-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 04:27
Redelijk Ferarri achtig of niet?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Jasphur schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:56:
Redelijk Ferarri achtig of niet?
Ze zijn inderdaad bezig geweest met de sidepods, wat nieuwe aero zoals te zien in @iichel post hierboven, en een smallere intake. Behoorlijke update al met al, en als je ze mag geloven brengen ze de komende 2 weekenden ook weer nieuwe dingen.
Zie ook dit artikel.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@iichel hier een iets scherpere foto.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgxwYEUW0AAd7y2?format=jpg&name=medium

[ Voor 16% gewijzigd door Jasphur op 28-06-2018 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Wel grappig dat je de gaten bovenop de sidepod nog ziet, voor de oude McLaren style vortex generatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:13:
@iichel hier een iets scherpere foto. Lijkt alsof er al onderdelen gebruikt zijn ofzo.

[afbeelding]
Wel bijzonder dat ze halverwege het seizoen zo'n grote update kunnen brengen waar de crash structure van de zijkant er anders in elkaar zit.
Je ziet dat de ingang van de sidepods 10 tot 20 cm verder naar achteren is geplaatst.

Kudo's voor Merc.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 28-06-2018 14:33 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgxucaYWAAEif1z?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgxzFGTW0AAmkt0?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgxzFrrXkAEyWHT?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dgxxh-rWsAA_8UG?format=jpg&name=900x900

[ Voor 68% gewijzigd door Jasphur op 28-06-2018 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Waarom heeft de auto zoveel aluminiumtape op de ophanging zitten?
Is dit om ze later weg te halen en er kleine inkepingen tevoorschijn komen voor extra vortex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
TrekDr0p schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:37:
[...]

Waarom heeft de auto zoveel aluminiumtape op de ophanging zitten?
Is dit om ze later weg te halen en er kleine inkepingen tevoorschijn komen voor extra vortex?
Ik gok dat ze dit zo is omdat ze alvast wat sensoren hebben opgeplakt voor morgen tijdens FP1..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

CFC-Mathijs schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:42:
[...]

Ik gok dat ze dit zo is omdat ze alvast wat sensoren hebben opgeplakt voor morgen tijdens FP1..
Ow dat is om het kabeltje eventueel vast te plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Crashhill schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:03:
Die motoren hebben al tig uur in qualy mode op de dyno staan draaien voordat ze het vrijgeven.
Tis geen Honda :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Was dit al gepost? RIC blijft bij RBR met een contact gelijk aan dat van VER. Volgens de geruchten.

https://it.motorsport.com...lo-di-verstappen/3130546/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:51

Spotmatic

Ken sent me

Dat is uit de 2e hand maar het zou wel mooi zijn. 2 Rijders die gelijkwaardig zijn, en met hetzelfde contract. Geen gezeik in de tent, de coureurs worden gelijkwaardig behandeld, en ze moeten op de baan maar laten zien wie de beste is :-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:07
Niet meer dan logisch, beide heren doen weinig voor elkaar onder en zouden naar mijn mening dan ook een gelijk salaris moeten krijgen.

Daarnaast zit er ongetwijfeld een stevige bonuscomponent in, degene die beter presteert verdient dus ook meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Ric had alleen een lager contract omdat hij nog niet verlengd had.

Ver zijn oude contract was nog veel lager dan Ric zijn huidige vermoed ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 10:35
Semi OT

covers voor 2018 F1 PS4.

Stars of the show:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgyEn9QWsAEzHa5.jpgWorld *O*

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgyFP74WAAAbcO5.jpgDE

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgyFr0wX4AAOHUM.jpgAUS

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgyGFsJWkAAzWl9.jpgFRA -O-

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgyHFwbW0AAdDzI.jpgSPA

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgyHxI1W0AEvHTw.jpgNL/BE

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgyICU1W0AMOP91.jpgMEX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 10:51
Seb en Max lijken mij gewoon op press foto's, maar die kop van Ham..dat is gewoon een 3D render. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:59:
[...]
Daarom vind ik RIC een betere racer. Hij neemt minder risico en júíst dat maakt hem voor mij WDC materiaal.
Inderdaad, hij kán WDC worden, maar niet in dit veld. Als je niet teveel risico neemt, wordt je alleen WDC als je een superieure auto hebt. Neem, je risico, kun je zelfs WDC worden in een iets mindere auto. Dát is het spelletje dat Max aan het leren is. Ik wil nou niet meteen beweren dat Max een born-again Senna of Schumacher is, maar hij heeft wel diezelfde trekjes. Ook deze heren zijn wel eens onnodig gecrashed omdat ze nét iets te gretig waren, nét iets teveel risico namen, of een 'gat' zagen dat er eigenlijk niet was.
Mr.Consistency zijn is op zich niets mis mee. Rosberg Sr is er ook WDC mee geworden, maar ik zou er mijn geld niet op zetten zeg maar. Ricciardo is zeker geen pannekoek, maar in een minder dan optimale auto moet je nu eenmaal af en toe een risico nemen en wat anders proberen. Max probeert af en toe wat wilde dingen. Wat hij moet leren is wanneer je dat wél en wanneer je dat nu juist niet moet doen. Als je kijkt naar aantal jaren ervaring, is Max in principe verder. Net als in vergelijking tot Sainz. Die was al een jaar reserverijder en had al vaak in de simulator gereden en kende het team en de gang van zaken beter. Maar toch troefde Max 'm vaak af. Ook Sainz was soms de iets voorzichtigere partij, en kijk waar ie nou staat. Ook zeer zeker geen pannekoek, maar alleen WDC in een superieure auto denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar ik zit ook eens te kijken naar die Mercedes update. Nou, dat ziet er niet fijn uit...
Het lijkt op het eerste gezicht gekopieerd te zijn van Ferrari, maar als je beter kijkt dan is dit meer van de RB14. Over de intake sidepots is van Ferrari, maar de bargeboards en voor de intakes...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ca7cORM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-5.motorsport.com/images/amp/2j7g7DPY/s6/f1-austrian-gp-2018-mercedes-amg-f1-w09-bodywork-detail-8600424.jpg

Newey magie. :P
Afbeeldingslocatie: https://imgr3.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-Formel-1-GP-Kanada-Montreal-7-Juni-2018-fotoshowBig-25cfff46-1168520.jpg
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180621/d7685f2a8446f6ae35540e77889bc27a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgr3.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-Technik-GP-Kanada-2018-fotoshowBig-2c6b2bf-1170834.jpg

Het is nog steeds niet zo gestoord als de RB14 nu is, maar doet me wel denken aan de RB14 aan het begin van het seizoen. Maar als de updates bij Mercedes aan gaan slaan, dan is het denk ik wel weer voorbij voor het kampioenschap. Zeker omdat Hamilton weer lijkt te presteren...

Verder lijkt er achteraan ook wat McLaren tussen te zitten. Uiteraard weet Mercedes wel hoe ze hun PU moeten koelen...
Afbeeldingslocatie: https://cdn-7.motorsport.com/images/mgl/6AzmRQ10/s8/f1-austrian-gp-2018-mercedes-amg-f1-w09-rear-wing.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2018/06/racefansdotnet-20180628-120752-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2018/06/racefansdotnet-20180628-120911-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2018/06/racefansdotnet-20180628-120915-3.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:30:
Maar ik zit ook eens te kijken naar die Mercedes update. Nou, dat ziet er niet fijn uit...
Het lijkt op het eerste gezicht gekopieerd te zijn van Ferrari, maar als je beter kijkt dan is dit meer van de RB14. Over de intake sidepots is van Ferrari, maar de bargeboards en voor de intakes...

[afbeelding]
[afbeelding]

Newey magie. :P
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is nog steeds niet zo gestoord als de RB14 nu is, maar doet me wel denken aan de RB14 aan het begin van het seizoen. Maar als de updates bij Mercedes aan gaan slaan, dan is het denk ik wel weer voorbij voor het kampioenschap. Zeker omdat Hamilton weer lijkt te presteren...

Verder lijkt er achteraan ook wat McLaren tussen te zitten. Uiteraard weet Mercedes wel hoe ze hun PU moeten koelen...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie er vooraal veel Red Bull in bij de bargeboards en de achervleugel is duidelijk McLaren-achtig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:34:
[...]

Ik zie er vooraal veel Red Bull in bij de bargeboards en de achervleugel is duidelijk McLaren-achtig :)
Dat zeg ik. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik spreek je niet tegen, ik ben het met je eens :P

edit: nou ja om je dan toch een beetje tegen te spreken, de bovenste zit ook op de SF-71H

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ca7cORM.jpg

edit2:

Ferrari oude en nieuwe voorvleugel in Oostenrijk:

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Formel-1-GP-Oesterreich-28-Juni-2018-fotoshowBig-de9ff189-1173475.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door iichel op 28-06-2018 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:22
En toch staat Ricciardo structureel boven Max in het kampioenschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Adlermann schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:43:
[...]
...en zijn ze geen van beide WDC... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Adlermann schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:43:
[...]

Ricciardo is ook geen slechte coureur. Integendeel. Hij is snel en weet de auto "thuis" te brengen. Maar laten we eerlijk zijn: veruit de meeste keren dat Max uitviel, hetzij door mechanische pech, hetzij door zijn eigen ongeduldigheid, reed hij vóór Ricciardo. Max heeft meer Potentie dan Ricciardo, hij verpest het soms alleen voor zichzelf door net even te ongeduldig te zijn. Hij moet dat beter beheersen, en de laatste paar races zag dat er redelijk goed uit.

En nog even een opmerking als Formule 1 fan zijnde in het algemeen: Max heeft een grotere "entertainment" waarde dan Ricciardo. Ricciardo is goed, maar redelijk saai qua racen. Max zorgt voor spectakel, of nu goed of slecht voor hem uitpakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verder is die voorvleugel ook wat. Veel simpeler dan de meeste anderen, tenminste totdat je bij het einde komt. Dat is gewoon belachelijk.
Afbeeldingslocatie: https://imgr3.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Formel-1-GP-Oesterreich-28-Juni-2018-fotoshowBig-bc2ca5a6-1173470.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-8.motorsport.com/images/mgl/0R5k5wv6/s8/f1-austrian-gp-2018-mercedes-amg-f1-w09-front-wing-detail.jpg

Dat ding gaat zo belachelijk veel dirty air produceren dat je bijna gaat denken dat ze het bewust doen om achterliggers het onmogelijk te maken. Verder gaat dit Mercedes waarschijnlijk ook helpen met bandenslijtage omdat de meeste lucht weggeblazen gaat worden...

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-06-2018 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:01:
Verder is die voorvleugel ook wat. Veel simpeler dan de meeste anderen, tenminste totdat je bij het einde komt. Dat is gewoon belachelijk.
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat ding gaat zo belachelijk veel dirty air produceren dat je bijna gaat denken dat ze het bewust doen om achterliggers het onmogelijk te maken. Verder gaat dit Mercedes waarschijnlijk ook helpen met bandenslijtage omdat de meeste lucht weggeblazen gaat worden...
Het blijft toch grappig. De voorvleugel is in vergelijking met een Red Bull, Ferrari of McLaren gewoon simpel op de W09, maar toch heeft de W09 het meeste last van de dirty air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:05:
[...]

Het blijft toch grappig. De voorvleugel is in vergelijking met een Red Bull, Ferrari of McLaren gewoon simpel op de W09, maar toch heeft de W09 het meeste last van de dirty air.
Misschien juist omdat ze de luchtstroom van voorliggers niet stabiliseren. Ik zou namelijk niet verbaast zijn als RBR dat doet. Ze laten systematisch zien dichterbij te kunnen komen dan andere teams, voordat ze in de problemen komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:07:
[...]

Misschien juist omdat ze de luchtstroom van voorliggers niet stabiliseren. Ik zou namelijk niet verbaast zijn als RBR dat doet. Ze laten systematisch zien dichterbij te kunnen komen dan andere teams, voordat ze in de problemen komen. ;)
Ik durf het niet te zeggen. Wellicht heeft de Red Bull gewoon zó veel DF dat als je er 70% van overhoudt, het nog steeds genoeg is om te volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 10:28
En toch is het met die grote updates maar de vraag of het gaat werken. Van de ene kant kun je je zorgen maken omdat ze waarschijnlijk de betere ideeën van andere teams hebben gekopieerd. Maar dat voor RBR de bargeboards goed werken en voor McLaren de achtervleugel goed werkt betekend niet dat de RBR bargeboards goed samenwerken met de McLaren achtervleugel (bij wijze van spreken). Je kunt niet zomaar een vleugeltje hier of daar toevoegen en dat het dan magisch werkt. Het gaat uiteindelijk om de volledige airflow om/over de hele auto. En of dat bij Mercedes na de updates allemaal perfect werkt is nog afwachten. Natuurlijk zal Mercedes daar simulaties voor gedaan hebben, maar voor hetzelfde geldt zijn die toch niet 100% accuraat en blijkt tijdens FP1 al dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:09:
[...]

Ik durf het niet te zeggen. Wellicht heeft de Red Bull gewoon zó veel DF dat als je er 70% van overhoudt, het nog steeds genoeg is om te volgen :P
Dat in ieder geval. :P
Het zal ook helpen dat RBR minder afhankelijk is van alles boven de vloer qua downforce dan de andere teams, maar ik denk ook dat er wat Newey magie plaatsvind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:10:
En toch is het met die grote updates maar de vraag of het gaat werken. Van de ene kant kun je je zorgen maken omdat ze waarschijnlijk de betere ideeën van andere teams hebben gekopieerd. Maar dat voor RBR de bargeboards goed werken en voor McLaren de achtervleugel goed werkt betekend niet dat de RBR bargeboards goed samenwerken met de McLaren achtervleugel (bij wijze van spreken). Je kunt niet zomaar een vleugeltje hier of daar toevoegen en dat het dan magisch werkt. Het gaat uiteindelijk om de volledige airflow om/over de hele auto. En of dat bij Mercedes na de updates allemaal perfect werkt is nog afwachten. Natuurlijk zal Mercedes daar simulaties voor gedaan hebben, maar voor hetzelfde geldt zijn die toch niet 100% accuraat en blijkt tijdens FP1 al dat het niet werkt.
Daar zijn honderden uren CFD overheen gegaan en waarschijnlijk een x aantal wintunnel modellen aan te pas gekomen.
De volgende stap is on-track testen met een aero rake in FP1 en FP2. Dan wordt in Brackley daarna allemaal doorgerekend en als het werkt dan laten ze het erop zitten.
Zo niet, dan schroeven ze wellicht weer de oude aero kit erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:12:
[...]

Daar zijn honderden uren CFD overheen gegaan en waarschijnlijk een x aantal wintunnel modellen aan te pas gekomen.
Uiteraard, maar dat het RBR natuurlijk ook gedaan begin 2017 en toen dachten ze volgens mij ook een auto te hebben die alle andere teams minimaal op 2 ronden achterstand zou rijden. Dat bleek toch even anders uit te pakken. En hetzelfde zie je dit jaar bij Williams, die de plank volledig hebben misgeslagen.
De volgende stap is on-track testen met een aero rake in FP1 en FP2. Dan wordt in Brackley daarna allemaal doorgerekend en als het werkt dan laten ze het erop zitten.
Zo niet, dan schroeven ze wellicht weer de oude aero kit erop.
Ik denk sowieso niet dat ze zomaar even de oude aero kit erop zetten, gezien de aangepaste sidepots. Sommige dingen kunnen ze misschien vrij eenvoudig terugdraaien zonder negatieve impact, andere dingen kunnen ze wellicht niet terugdraaien omdat het gewoon echt niet kan (verschoven sidepots) of omdat de veranderende airflow vervolgens een veel grotere negatieve impact heeft op de rest/niet vervangen onderdelen. Bv de voorvleugel die samenwerkt met aangepaste bargeboards en sidepot area. Je kunt dan niet even de oude voorvleugel erop zetten zolang de nieuwe bargeboards en sidepots nog erop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:20:
[...]

Uiteraard, maar dat het RBR natuurlijk ook gedaan begin 2017 en toen dachten ze volgens mij ook een auto te hebben die alle andere teams minimaal op 2 ronden achterstand zou rijden. Dat bleek toch even anders uit te pakken. En hetzelfde zie je dit jaar bij Williams, die de plank volledig hebben misgeslagen.
Het initiele succes van de W09 laat iig wel zien dat ze geen model-auto correlatie problemen hebben, dat schijnt bij McLaren het probleem te zijn
Ik denk sowieso niet dat ze zomaar even de oude aero kit erop zetten, gezien de aangepaste sidepots. Sommige dingen kunnen ze misschien vrij eenvoudig terugdraaien zonder negatieve impact, andere dingen kunnen ze wellicht niet terugdraaien omdat het gewoon echt niet kan (verschoven sidepots) of omdat de veranderende airflow vervolgens een veel grotere negatieve impact heeft op de rest/niet vervangen onderdelen. Bv de voorvleugel die samenwerkt met aangepaste bargeboards en sidepot area. Je kunt dan niet even de oude voorvleugel erop zetten zolang de nieuwe bargeboards en sidepots nog erop zitten.
Als je kijkt bovenop de sidepods, dan lijkt het alsof daar nog de bevestigingspunten van de oude vortex generatoren zitten.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/8l2mbn5julz01.jpg

Dus ik denk dat ze redelijk makkelijk nog terug kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:24:
[...]

Als je kijkt bovenop de sidepods, dan lijkt het alsof daar nog de bevestigingspunten van de oude vortex generatoren zitten.

[afbeelding]
Maar als ik het goed zag is ook de sidepot zelf aangepast? De bovenkant lijkt nog redelijk gelijk te lopen, maar de onderkant lijkt een stuk terug te zijn geplaatst. Dat lijkt mij dan ook een structurele aanpassing waarbij denk ik ook de radiatoren etc zijn verplaatst.

En bedoel je met de bevestigingspunten dit plaatje van Jaspur?
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgxwYEUW0AAd7y2?format=jpg&name=medium
Want de bovenste is volgens mij de oude situatie (o.a. te zien aan spiegel, boven nog 1 pootje en onder het extra pootje), en daar zie je inderdaad wat "dopjes" zitten waar op jou foto die "vleugeltjes" zitten. De onderste is dan de nieuwe, maar daarop zie je die plek niet. In ieder geval lijkt het erop dat die "vleugeltjes" dus al demontabel waren / en/of je de twee situaties door elkaar haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:40:
[...]

/ en/of je de twee situaties door elkaar haalt.
O-)

in een poging mezelf nog te redden: misschien hebben ze de oude sidepods nog bij zich :P

----

Nieuwe neus van de STR13 (endplates)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgyTtIqX0AISFFa.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgyTvbaWAAAgexF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgyTw9DX4AAtKSd.jpg

binnenkant van de neus (S-duct bv)

Afbeeldingslocatie: https://cdn-9.motorsport.com/images/mgl/6bp4ppr2/s8/f1-austrian-gp-2018-toro-rosso-str13-nose-detail.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door iichel op 28-06-2018 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
Met al die nieuwe flapjes lijken de huidige aero-regelementen hun top wel te bereiken. Bizar te bedenken dat we volgend jaar compleet andere auto's zullen zien door de simpelere voorvleugel en de bredere achtervleugel.

Denk dat barge-boards en "scoops" onder de vleugel volgend jaar extremer zullen worden om het verlies van de voorvleugel op te vangen. Ook ben ik benieuwd wat ze met de brake ducts gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:14:
[...]

Mario F1...

[afbeelding]

Alhoewel we nu dus wel flink offtopic gaan en dit soort dingen dus eigenlijk in de andere thread thuishoort.
Formula 1 drivers warn against "Mario Kart" DRS plan
https://www.motorsport.co...io-kart-drs-plan-1052966/

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Cranzai schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:06:
Denk dat barge-boards en "scoops" onder de vleugel volgend jaar extremer zullen worden om het verlies van de voorvleugel op te vangen. Ook ben ik benieuwd wat ze met de brake ducts gaan doen.
Bargeboards worden in hoogte gelimiteerd dus ook daar valt ruimte weg. Daarnaast zijn de front wing endplates zo complex om de lucht om voornamelijk de voorbanden heen te sturen, uiteraard kun je dat dus niet vervangen door de bargeboards. Belangrijkste functie van de voorvleugel wordt dus (weer) om downforce te genereren, en niet om de luchtstromen te conditioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
RobertMe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:47:
[...]

Bargeboards worden in hoogte gelimiteerd dus ook daar valt ruimte weg. Daarnaast zijn de front wing endplates zo complex om de lucht om voornamelijk de voorbanden heen te sturen, uiteraard kun je dat dus niet vervangen door de bargeboards. Belangrijkste functie van de voorvleugel wordt dus (weer) om downforce te genereren, en niet om de luchtstromen te conditioneren.
Afgezien van de endplates lijkt het mij dat de voorvleugel ook van belang is voor het "pre-positioneren" van bepaalde luchtstromen, mogelijk dat de bargeboards en eventuele vinnen op de sidepods als McLaren het positioneren af kunnen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:16

TinusTegengas

Formula Racing

Iemand deze al geplaatst? Zo ja, sorry voor de dubbelpost.
[YouTube: https://youtu.be/BOciDjS-hRw]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 10:35
Even wat oudere foto's:

via @F1Champcars 1959 Dutch GP Zandvoort Ferrari

Deze Ferrari's werden in een lokale Haarlemse garage race klaar gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgzjsAVWkAcV3L4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgzjsAVWkAghDgP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgxoWmvWAAAsrW8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgzmV9fX0AEUF4e.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 28-06-2018 22:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mission f*cking accomplished Lewis...
https://www.motorsport.co...ls-says-hamilton-1052972/

Nu, wees eens lief en domineer eens niet een half seizoen. Is doodsaai om naar te kijken. :>

En dit kwam ik tegen via Reddit. Gewoon de Speld voor de Formule 1 met pareltjes zoals:

Waarom koos RBR nu echt voor Honda.
https://sniffpetrol.com/2...or-switch-to-honda-power/

Belangrijke vragen
https://sniffpetrol.com/2...-baffling-question-in-f1/

Of wat ze nu precies doen binnen de F1 strategy group
https://sniffpetrol.com/2...essfully-decides-sod-all/

[ Voor 50% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-06-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 19-09 14:49
nachtnet schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 22:51:
Even wat oudere foto's:

via @F1Champcars 1959 Dutch GP Zandvoort Ferrari

Deze Ferrari's werden in een lokale Haarlemse garage race klaar gemaakt.

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een contrast, gewoon vleugels waar elke mm een detail is, tot geen vleugels. Totaal niet meer vergelijkbaar die auto's maar het blijft mooi om te zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Haha, Will Buxton is Tim Coronel zat _O-

Enough's enough :+
https://twitter.com/wbuxt.../1012389123083128832?s=19

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Waar slaat dat eigenlijk op? Dat die veel mensen volgen of doen ze behalve volgen nog wat anders?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Martinspire schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 01:41:
[...]

Waar slaat dat eigenlijk op? Dat die veel mensen volgen of doen ze behalve volgen nog wat anders?
Schijnbaar volgt hij veel mensen, waarna hij ze weer ‘ontvolgt’ en later weer gaat volgen, etc.
Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1