A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Volgend jaar Top 10 binnen 3 tiende bij de qualy :P! Ik zou het i.i.g. mooi vinden. Helaas begin ik net wakker te worden na 5 bakken koffie
daar kun je wel vanuit gaanmphilipp schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:19:
[...]
Ik hoop dat RBR meer weet dan wij forumridders...
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Voor mij persoonlijk heb ik een goed gevoel over Honda omdat ze nu 'vrij' worden gelaten. Gezien het verleden van Honda (Link naar geschiedenis Honda F1) zijn het geen amateurs op topniveau. Daarnaast (zie ook een van mijn eerdere posts) is de samenwerking met Mobil en Honda erg fijn. Honda en Mobil hebben in het verleden al veel meer samengewerkt, dus dat is ook nog eens een groot voordeel.Arrne schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:18:
Ik moet wel een beetje glimlachen hoor, nu RBR met Honda gaat rijden zijn velen hier ineens wel erg optimistisch over die motoren. Ik blijf voorlopig nog wat sceptisch, eerst maar eens zien of ze het waar kunnen maken.
Hoe vaak hebben we de afgelopen jaren niet horen zeggen dat Honda er nu echt is? En zelfs als STR al die onderdelen wisselt om te testen, wil dat natuurlijk ook zeggen dat ze er nog niet (helemaal) zijn.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik denk dat McLaren vooral heeft laten zien dat de Honda motor niet het grootste probleem was van de performance...Arrne schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:18:
Ik moet wel een beetje glimlachen hoor, nu RBR met Honda gaat rijden zijn velen hier ineens wel erg optimistisch over die motoren. Ik blijf voorlopig nog wat sceptisch, eerst maar eens zien of ze het waar kunnen maken.
Hoe vaak hebben we de afgelopen jaren niet horen zeggen dat Honda er nu echt is? En zelfs als STR al die onderdelen wisselt om te testen, wil dat natuurlijk ook zeggen dat ze er nog niet (helemaal) zijn.
[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 27-06-2018 10:32 . Reden: verkeerde quote ]
Ik ga er ook vanuit dat RBR een beslissing t.w.v. miljoenen niet neemt op basis van alleen de informatie die wij hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen twijfels kan/mag hebben. Anders kun je elke vorm van discussie wel platslaan "omdat zij informatie hebben die wij niet hebben". Maar ook zij kunnen de plank misslaan, zoals elk ander team.
Tuurlijk, zekerheden heb je nooit, maar ze hebben wel al hun vragen kunnen stellen aan Honda, dyno getallen gezien, development paths, single cylinder models etc etc.Arrne schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:29:
[...]
Ik ga er ook vanuit dat RBR een beslissing t.w.v. miljoenen niet neemt op basis van alleen de informatie die wij hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen twijfels kan/mag hebben. Anders kun je elke vorm van discussie wel platslaan "omdat zij informatie hebben die wij niet hebben". Maar ook zij kunnen de plank misslaan, zoals elk ander team.
Het is een educated guess, om er nog eens een Engelse term aan te hangen. Net als McLaren die in 2012/2013 maakte om naar Honda te gaan.
Verstappen zei dit:
Dat suggereert dat Verstappen achter Honda staat. De reactie van Ricciardo is daarentegen veel ingetogener:“I spoke with them [Red Bull’s management] for a long time about what I thought of it.
“Of course I knew this already earlier than you guys. They always kept me quite close because I like to understand what’s going to happen with the team in the future.”
Wellicht dat Ricciardo daarom nog niet heeft willen tekenen. Anderzijds, als er geen andere interessante aanbieding voor hem komt kan hij fluiten naar zn miljoenen bij RB. Voor RB wordt hij dan flink minder waard (hij kan toch nergens heen).He said: “Obviously Renault’s come a pretty long way this year. I know we still don’t have the qualifying modes, but our race pace, once we’re all fuel saving, all that, we seem a lot more competitive.
“So they’re improving, as you can see Honda seems to be improving with Toro Rosso.
“I think it’s fair to say they’re both on the up – it’s just who’s going to get there quicker, that’s still the unknown.
“Obviously Red Bull believe that Honda are the right ones.”
Was deze al voorbij gekomen?
Wel interessant als het allemaal werkelijkheid blijkt.
Gratis Motor en een Jap bij STR.
Deels --> iichel in "[F1] Seizoen 2018 - deel 1"TrekDr0p schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:34:
https://www.f1today.net/n...en-geen-andere-naam-geven
Ik ben benieuwd welke Japanner ze aan zitten te denken. De twee in de F2 lijken niet echt toppers te zijn.
Nakajima en Kobayashi lijken prima op hun plek te zijn in WEC.
nofi; maar staat eigenlijks nietsTrekDr0p schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:34:
Weet niet waar je die gratis motor en japanner bij STR vandaan haalt, want beiden lijkt me zeer onwaarschijnlijk.TrekDr0p schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:34:
Wat betreft de naam, tja, Aston Martin Red Bull Racing Honda. Kijkt iemand daar naar?
Dat lijkt me op zijn zachtst gezegd een nogal wankele basis om dan maar te stellen dat het wel ok zit met de performance van de Honda motoren. En het zegt nog niks over de problemen die er waren (zijn?) met betrouwbaarheid.Bosmonster schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:29:
[...]
Ik denk dat McLaren vooral heeft laten zien dat de Honda motor niet het grootste probleem was van de performance...
Precies, moet ik nog meer zeggen?iichel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:31:
[...]
Tuurlijk, zekerheden heb je nooit, maar ze hebben wel al hun vragen kunnen stellen aan Honda, dyno getallen gezien, development paths, single cylinder models etc etc.
Het is een educated guess, om er nog eens een Engelse term aan te hangen. Net als McLaren die in 2012/2013 maakte om naar Honda te gaan.
Voor de duidelijkheid, ik zeg dus niet dat het een slechte stap is. Maar voorlopig ben ik ook nog niet overtuigd dat het goed uit gaat pakken, eerst maar eens zien en dan geloven. Maar daarvoor moeten we nog even wachten tot volgend jaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Arrne op 27-06-2018 10:41 ]
Zet dit in het licht dat RBR heeft gezegd dat de Honda qua power concurrerend is met de Renault, dan is die Honda ineens zo gek niet meer.Arrne schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:39:
[...]
Dat lijkt me op zijn zachtst gezegd een nogal wankele basis om dan maar te stellen dat het wel ok zit met de performance van de Honda motoren. En het zegt nog niks over de problemen die er waren (zijn?) met betrouwbaarheid.
Neem daar nog bij:
- Ze worden een works team, dus samenwerken aan een auto/motor-combinatie ipv inbouwen wat je geleverd krijgt
- Ze hebben een transitiejaar bij STR
- Honda is vanaf nu vrij om te ontwikkelen wat ze willen, ipv gedomineerd te worden door McLaren die niet weten wat ze aan het doen zijn klaarblijkelijk.
- Mobil1 kan eindelijk samenwerken met de motorfabrikant (works status), ipv een olie/brandstof ontwikkelen voor een motor zonder invloed op de ontwikkeling of toegang tot de volledige data.
Ik denk dat de keuze voor Honda een no-brainer is, zeker voor langere termijn dan 2019.
[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 27-06-2018 10:46 ]
http://www.espn.co.uk/f1/...s-teams-win-championshipsEric Boullier: Only works teams can win championships

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Haha ja had het gezien. Wat een idioot is het ook.. Ik denk dat die journalist het nog niet zo bij het verkeerde eind had: Wanneer wordt ie vriendelijk verzocht iets anders te zoeken?DaniëlWW2 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:45:
Ondertussen bij McLaren.
[...]
http://www.espn.co.uk/f1/...s-teams-win-championships
![]()
Je kunt er ook gewoon voor kiezen om de 'works' brandstof van Renault erbij te nemen, ik dacht Castrol samen met BP. Die producten zijn in samenwerking met Renault voor deze PU ontwikkeld.- Mobil1 kan eindelijk samenwerken met de motorfabrikant (works status), ipv een olie/brandstof ontwikkelen voor een motor zonder invloed op de ontwikkeling of toegang tot de volledige data.
Maar dat kost RBR weer bakken met geld.iichel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:46:
Ik ben het deels met je eens @Bosmonster , op dit puntje na:
[...]
Je kunt er ook gewoon voor kiezen om de 'works' brandstof van Renault erbij te nemen, ik dacht Castrol samen met BP. Die producten zijn in samenwerking met Renault voor deze PU ontwikkeld.
Ik durf niet te zeggen wat de kosten hiervan zijn.
Het verlies aan Exxon Mobil als sponsor voornamelijk is een beperking van de inkomsten.iichel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:48:
[...]
Ik durf niet te zeggen wat de kosten hiervan zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 27-06-2018 10:49 ]
Lees niemand mijn artikel?Bosmonster schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:49:
[...]
Het verlies aan Exxon Mobil als sponsor voornamelijk is een beperking van de inkomsten.
Exxon Mobil is uiterst geschikt voor Honda. Dus RBR gaat Exxon Mobil niet als olie/brandstof sponsor verliezen. Of lees ik jullie gesprek niet goed… dat kan ook.
Dat laatsteJasphur schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:51:
[...]
Lees niemand mijn artikel?![]()
Exxon Mobil is uiterst geschikt voor Honda. Dus RBR gaat Exxon Mobil niet als olie/brandstof sponsor verliezen. Of lees ik jullie gesprek niet goed… dat kan ook.
Het ging juist over dat Mobil een groot voordeel haalt uit de works status met Honda. En nu met Renault niet, tenzij ze BP gaan gebruiken, maar dan verliezen ze inkomsten uit sponsoring (BP gaat niet elke klant hetzelfde betalen als het works team).
Dus het snatchen van Exxon Mobil + Honda is een meesterzet geweest van RBR. Het zou je bijna doen denken dat het plan om Honda weg te snaaien bij McLaren al meer dan 2 jaar in de maak is.
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 27-06-2018 10:54 ]
Nou ja, Petrobras heeft ook altijd Williams gesponsord tijdens de Massa tijd, maar er ging gewoon Petronas olie en benzine inBosmonster schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:52:
[...]
Dat laatste
Het ging juist over dat Mobil een groot voordeel haalt uit de works status met Honda. En nu met Renault niet, tenzij ze BP gaan gebruiken, maar dan verliezen ze inkomsten uit sponsoring (BP gaat niet elke klant hetzelfde betalen als het works team).
Dus het snatchen van Exxon Mobil + Honda is een meesterzet geweest van RBR. Het zou je bijna doen denken dat het plan om Honda weg te snaaien bij McLaren al meer dan 2 jaar in de maak is.
Oh, zelfs RBR zal misschien wel enige twijfel hebben. Zekerheden zijn er niet. Maar wij forumridders hebben alleen maar een gevoel, geleuter van interessant doende commentatoren en onze eigen voorkeuren...Arrne schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:29:
[...]
McLaren heeft indertijd de beslissing voor Honda uiteraard niet genomen omdat ze dachten te weten dat Honda meteen een hele snelle motor zou bakken. In de eerste plaats wilden ze van Mercedes af omdat ze het gevoel hadden dat Mercedes met een eigen team altijd de voorkeur zou krijgen en evident natuurlijk altijd de beste (vooraf) info heeft. Hoe je het ook wendt of keert, een fabrieksteam heeft altijd een streepje voor. Maar dan moet je wél een goed chassis bouwen en de juiste mensen in je team hebben (incl.rijders).
McLaren heeft met Honda de plank mis geslagen om de redenen die we allemaal al kennen; die hoef ik hier niet weer te herhalen. De situatie met RBR lijkt mij totaal anders. RBR weet ook wel wat ze volgend jaar met Renault kunnen. Dat is een soort gegeven. Renault zal een beetje vooruit gaan, maar Mercedes en Ferrari ook, dus sta je effectief stil. Dus weer nr.3 of 2 hooguit.
Je kunt ervan uitgaan dat ze al sinds vorig jaar stilletjes met Honda aan het praten zijn. STR is nu een testbed voor de motor van vorig jaar en RBR heeft blijkbaar genoeg gezien. Ja, we kunnen inderdaad elke discussie doodslaan met 'RBR weet meer dan wij', maar zo is het ook. Ik heb al eerder gesteld (toen ik de overstap naar Honda nog onwaarschijnlijk achtte) dat RBR het zich niet kan veroorloven om volgend jaar 5de in het kampioenschap te worden. In dat geval gaat er ook op het Honda hoofdkwartier iemand Hari-Kiri plegen denk ik....
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat ze bij Mercedes een race langer door reden betekent twee dingen: de betrouwbaarheid is goed en bijkomend voordeel dat V2 door het uitstel al weer wat verder ontwikkeld is
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
"One of the biggest reason to work with Red Bull was that we could go for win."
"As long as Honda does motorsports, we always want to win, so we explain to our management team that we can go to win by working with Red Bull,this it the first thing we do and they understand it. "
"If we want to win,i think that Red Bull was the best choice .When i had the meeting with Marko, i felt that Red Bull was very pure regarding the motorsports.How to win,i felt its the common sense between Red Bull and us. "
"When talking with them, we were also very satisfied, there are a lot of pressure, of course, but we thought that there was great significance in doing together, so we were able to reach an agreement."
"From the next season, we will be supplying power units to 4 cars of 2 teams, which means we can supply power units to all of the Red Bull Group's cars.This group has Red Bull and Toro Rosso, both teams have a very good relationship.I think that the race management will be dense if we join to them. "
"I think Mercedes and Ferrari are focusing on their Works team, I do not know how much support they will give to their customer teams.But since we see Red Bull and Toro Rosso in front of us, highly competitive, I think we can see the data. "
"We will continue to fill in details of contract with Red Bull. At this moment the announcement is just a MOU,a basic agreement that Honda signed with Red Bull and supply the powerunit in the next two seasons.In the coming months we will arrange the details.
"I think we have to do a lot update to our power unit,and it is difficult.And both Red Bull and us must work very hard.It will be difficult for the WDC suddenly next year. Although the emotion are rising, the reality is its still difficult, but I think that I would like to make an effort there. "
"Our target is to ensure that Red Bull does not get worse than this year, and definitely overtake Renault."
"I think now that Mercedes and Ferrari's (power unit) are nearly equal, after that it is Renault and I think Honda is in a place near there,but its still fourth. I think fews tens of kW is still needed to overtake Reanult."
"As you all know, the chassis that Red Bull produces is the top class in the current F1 world, so it is a great pressure to decide to supply a power unit to them, but everyone in the company respects Red Bull, So I am looking forward to it. "
"We have already decided the menu of the update this year so we will shift to the development for the next season in the second half of the season.The engine can only be used up to three per year, so the timing to introduce is also limited. "
I think the next upgrade will be a small change, its important for the development team to focus on next season and have a good preparation to work with Red Bull next year."
"Of course, as a hope of Honda I would like to run (Japanese driver), but first of all they must get the super license.
Leuke managementpraat. McLaren wilde ook voor de winst gaan. Je zou zelfs kunnen stellen dat die drang bij McLaren aantoonbaar langer aanwezig is. RBR heeft slechts 4 wereldtitles, McLaren een paar meer... Op basis van die uitspraken kun je niets natuurlijk.
Wederzijds respect en ruimte geven aan elkaar.mphilipp schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:13:
[...]
Leuke managementpraat. McLaren wilde ook voor de winst gaan. Je zou zelfs kunnen stellen dat die drang bij McLaren aantoonbaar langer aanwezig is. RBR heeft slechts 4 wereldtitles, McLaren een paar meer... Op basis van die uitspraken kun je niets natuurlijk.
Mclaren wilde perse een zero-size package ofzo. Dit was de reden voor een hoop problemen omdat het simpelweg te klein was.
RB lijkt iets soepeler en wil gewoon een goede moter binnen redelijke specificaties en dan bouwen hun wel de auto om die moter. Ipv andersom.
Je mist mijn punt. Wat in dat verhaal staat is gewoon holle managementpraat. Misschien moeten we even zoeken en vinden we hetzelfde verhaal mbt de deal met McLaren. Ook die willen winnen. Dat het niets werd om allerlei redenen heeft daar niets mee te maken. Ze zijn de deal in gegaan met het idee om het te maken, niet om er een drama van te maken.demonic schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:16:
[...]
Wederzijds respect en ruimte geven aan elkaar.
Mclaren wilde perse een zero-size package ofzo. Dit was de reden voor een hoop problemen omdat het simpelweg te klein was.
RB lijkt iets soepeler en wil gewoon een goede moter binnen redelijke specificaties en dan bouwen hun wel de auto om die moter. Ipv andersom.
Honda stelt nu hardere eisen aan de koeling lijkt het, terwijl Honda zich bij McLaren moest aanpassen aan het chassis... dat is echt een heel groot verschil.
Ik las/hoorde ergens dat RBR, Honda ook meer ruimte wilde geven om de meest optimale motor te creëren en daar dan samen een oplossing voor te bedenken in het chassis... en volgens mij is dat de beste samenwerkingsmethode.
Ahh okay.. ik miste je punt inderdaadmphilipp schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:20:
[...]
Je mist mijn punt. Wat in dat verhaal staat is gewoon holle managementpraat. Misschien moeten we even zoeken en vinden we hetzelfde verhaal mbt de deal met McLaren. Ook die willen winnen. Dat het niets werd om allerlei redenen heeft daar niets mee te maken. Ze zijn de deal in gegaan met het idee om het te maken, niet om er een drama van te maken.
Maar RB gaat (hopelijk) wel slagen wat Mclaren probeerde

Naar de geruchten gaan, wel met Mercedes. Ferrari en McLaren zijn aartsrivalen dus dat denk ik niet...Jasphur schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:23:
Heeft McLaren trouwens ook gesprekken gehad met Mercedes (of Ferarri)?
Mercedes wou ook al in Canada van motor wisselen, en daarnaast was dat voor alle teams dan nadat de motor maar 6 races had gereden, terwijl ze er in principe 7 mee moeten gaan (7 * 3 is immers 21, het aantal races). In ieder geval Mercedes heeft/had aangegeven dat ze deze (eerste) motor nog in Hongarije in wouden zetten, grote kans dus dat andere teams dat ook doen. De motor is dan wel 1 race eerder vervangen, maar die zit nog steeds in de pool en kan best dat die of nog een hele tijd op vrijdag zijn KMs zal maken, of nog een race op een low power circuit rijdt. Alleen zien wij als kijker dat niet. We weten immers alleen of er een nieuwe motor is gebruikt/toegevoegd aan de pool, maar we weten niet welke motor uit de pool daadwerkelijk in de auto zit op alle andere momenten.sanderb schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:37:
Dat ze bij Mercedes een race langer door reden betekent twee dingen: de betrouwbaarheid is goed en bijkomend voordeel dat V2 door het uitstel al weer wat verder ontwikkeld is
En bij Mercedes was de betrouwbaarheid van de nieuwe spec juist niet goed, daarom is deze niet geïntroduceerd in Canada. Vervolgens hebben ze de nieuwe spec dus moeten aanpassen om het betrouwbaarheidsissue op te lossen en dus noemen ze het maar meteen de "X.1" spec want dat klinkt extra leuk. Hoeveel er daadwerkelijk veranderd is (is dat alleen oplossen van issue of meer?) weten wij niet. Extra saillant overigens dat Perez afgelopen race is uitgevallen omdat FI een issue met de motor zag
Via AMus, Bild.de etc.
Perez had een waterlek in een radiator en viel daarom uit.RobertMe schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:27:
[...]
Extra saillant overigens dat Perez afgelopen race is uitgevallen omdat FI een issue met de motor zag
Verwijderd
Betrouwbaarheids issues bij mercedes hmmmm
net zoals bottas tijdens vrije training.iichel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:29:
[...]
Perez had een waterlek in een radiator en viel daarom uit.
We're in good company
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
[YouTube: https://youtu.be/jynCfyMVWXM]
(Wel in het Duits).
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Helemaal mee eens vanuit Monger gezien!Robertdj schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:37:
[...]
Lekker boeiend. Op deze manier kan Monger zijn racecarrière voortzetten, het doel heiligt imho de middelen. Daarnaast denk ik dat er weinig mensen nee zouden zeggen tegen rondjes rijden in een 7 jaar oude F1 auto.
Mijn punt ging over de andere partij(en) in deze kwestie.
Een F1 auto (om)bouwen voor een coureur die lichamelijk beperkt is en dat als verrassing aan hem aanbieden. Shame on them!Razorbite schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:11:
[...]
Helemaal mee eens vanuit Monger gezien!
Mijn punt ging over de andere partij(en) in deze kwestie.
Hier ben ik dan ook benieuwd naar! Want volgens mij zijn er geen jonge Japanners met voldoende punten voor hun superlicentie. Verder zijn Sato en Yamamoto veel te oud om aantrekkelijk te zijn voor het RBR team.Ook Nakajima en Kobayashi zijn volgens mij te oud om daar nog in te stappen.iichel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:36:
Ik ben benieuwd welke Japanner ze aan zitten te denken. De twee in de F2 lijken niet echt toppers te zijn.
Nakajima en Kobayashi lijken prima op hun plek te zijn in WEC.
Ik kan zo snel geen up-to-date lijst vinden van rijders en het aantal punten om hun superlicentie te behalen.
Dat heeft daar toch niets mee te maken? Als ze een nieuw contract krijgen bij RB, werken ze voor RB. Of Toyota er blij mee is, dat is punt 2. Als Toyota met het WEC stopt zullen ze er iets minder wakker van liggen. Ze willen in het WEC graag 1 Japanner per Japanse wagen en hun zijn momenteel gewoon het beste.ArcticWolf schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:30:
Kobayashi en Nakajima rijden voor ToyotaHonda's grootste rivaal.
Maar voor komend jaar zie ik persoonlijk weinig andere opties. De 2 F2 jongens hebben te weinig punten, in de F3 en FE rijden geen Japanners, in Indycar rijdt alleen Sato en het WEC seizoen is te laat afgelopen.
Nyck de vries voor TR dan maar?TheBrut3 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:56:
[...]
Dat heeft daar toch niets mee te maken? Als ze een nieuw contract krijgen bij RB, werken ze voor RB. Of Toyota er blij mee is, dat is punt 2. Als Toyota met het WEC stopt zullen ze er iets minder wakker van liggen. Ze willen in het WEC graag 1 Japanner per Japanse wagen en hun zijn momenteel gewoon het beste.
Maar voor komend jaar zie ik persoonlijk weinig andere opties. De 2 F2 jongens hebben te weinig punten, in de F3 en FE rijden geen Japanners, in Indycar rijdt alleen Sato en het WEC seizoen is te laat afgelopen.

Mclaren gaat hem niet worden voor hem.. daar gaat Lando al heen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Max heeft 3 werkende MGU-K's, waarom zou hij een gridstraf nemen om er nog een bij de pool te voegen?thalantis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:56:
Denk dat Max voor Silverstone voor die banden is gegaan omdat hij daar de nieuwe MGU-K gaat gebruiken en dan voor de hardere band kan gaan bij de start.
Makes no sense.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Eigenlijk 2,5 omdat zijn eerste vrijwel afgeschreven zal zijn. Maar alsnog om in principe het seizoen uit te rijden. Max pakt pas een nieuwe MGU-K als hij toch achteraan moet starten vanwege grid penalty's.YakuzA schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:58:
[...]
Max heeft 3 werkende MGU-K's, waarom zou hij een gridstraf nemen om er nog een bij de pool te voegen?
Makes no sense.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Idd, penalty-feest Monza zullen er wel weer minimaal 10 auto's gridstraffen pakken.DaniëlWW2 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:00:
[...]
Eigenlijk 2,5 omdat zijn eerste vrijwel afgeschreven zal zijn. Maar alsnog om in principe het seizoen uit te rijden. Max pakt pas een nieuwe MGU-K als hij toch achteraan moet starten vanwege grid penalty's.
(35 plaatsen gridstraf en dan toch op p11 starten oid
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 27-06-2018 16:02 ]
PSN
Banden zijn al 7 weken geleden doorgegeven (8 weken voor de race) dus toen wisten wij in ieder geval nog niks van een nieuwe MGU-K en wellicht Red Bull dus ook niet. Daarnaast dan wat al geschreven is, hij heeft sowieso twee goed werkende MGU-Ks en de nieuwe zal niet veel extra brengen. Lekker bij de oude blijven dus.thalantis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:56:
Denk dat Max voor Silverstone voor die banden is gegaan omdat hij daar de nieuwe MGU-K gaat gebruiken en dan voor de hardere band kan gaan bij de start.
Volgens mij waren zijn banden ook niet zo afwijkend, of in ieder geval niet ten opzichte van RIC. Alleen 1 set verschil in de hard & medium? Wat je vaker ziet omdat het team de ene coureur in FP op de hardste laat testen en de andere coureur op de middelste. Niks spannends aan dus.
Ja, ik denk dat we een aantal legendarische jaren in de Formule 1 tegemoet gaan. Verstappen vs. Leclerc gaat wat worden.

Toen al een regengodDaniëlWW2 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:32:
Nog een stukje uit de oude doos. Max en Leclerc waren tegen elkaar aan het karten. Na de race Max boos omdat Leclerc hem van de baan af duwde. Dat gaat nog wat worden.
[video]
Ja, ik denk dat we een aantal legendarische jaren in de Formule 1 tegemoet gaan. Verstappen vs. Leclerc gaat wat worden.
Leuke video, thanks!
iichel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:55:
De vader van Kazuki Nakajima is daarentegen iemand met zeer sterke banden met Honda.
Ja dit vind ik veel te verwarrend hoorthalantis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:56:
Denk dat Max voor Silverstone voor die banden is gegaan
https://www.motorsport.co...e-change-barnard-1052485/Legendary former McLaren designer John Barnard has said that he doubts the team could survive the major changes he thinks are required for it to return to glory.
PSN
RAI naar MCL
LEC naar FER
RIC blijft bij RBR
Norris naar MCL
VAN is dan exit
ALO ook exit, indy
https://racingnews365.nl/...o-blijft-bij-red-bull/amp
[ Voor 4% gewijzigd door Aardappel op 27-06-2018 20:49 ]
Afgelopen race zei hij tegen Hamilton dat hij even hard maar veel langer kon pushen op de soft. De medium is de soft van vorig jaar, dus zo heel slecht is de medium niet denk ik voor Silverstone.thalantis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:56:
Alo is dan ook exitAardappel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:39:
Laatste geruchten:
RAI naar MCL
LEC naar FER
RIC blijft bij RBR
Norris naar MCL
VAN is dan exit
[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 27-06-2018 20:40 ]
RIC heeft ook eigenlijk gewoon geen schijn van kans bij MER en FER. Hij wilt geen #2 rijder zijn, en zolang VET en HAM bij die teams zitten hebben zij geen zin RIC. En wanneer HAM en/of VET weg zouden gaan, wat wellicht pas in 2021 is, is RIC al te oud en hebben MER en FER jong talent in hun auto's en willen ze RIC dus weer niet. De enige kans op een WDC die RIC heeft is bij RBR blijven.Aardappel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:39:
Laatste geruchten:
RAI naar MCL
LEC naar FER
RIC blijft bij RBR
Norris naar MCL
VAN is dan exit
ALO ook exit, indy
2e stint bij Ferrari... ok
2e stint bij McL nu?
Daarna nog ff naar Sauber en Renault (Lotus)?
Enige voordeel wat ik zie is dat ie wat minder vaak bij de persconferenties zal zitten (waar ie zichzelf altijd uitschakelt), maar verder lijkt het me niet top. Al jaren over zijn top heen imoiichel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:13:
RAI naar McL? Why?
2e stint bij Ferrari... ok
2e stint bij McL nu?
Daarna nog ff naar Sauber en Renault (Lotus)?
RAI naar MCL? Het lijkt me sterk.Aardappel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:39:
Laatste geruchten:
RAI naar MCL
LEC naar FER
RIC blijft bij RBR
Norris naar MCL
VAN is dan exit
ALO ook exit, indy
Aan de andere kant: ze hebben daar wel een ervaren kracht nodig om de auto te kunnen ontwikkelen als ALO het zinkende schip verlaat. Wellicht is RAI daar wel heel geschikt voor. Ook fijn dat hij zo stil is, krijg je in elk geval geen teksten als "GP2 chassis!" of het gezeur zoals vorige week over de boordradio. Buiten de auto vind ik ALO trouwens opvallend positief blijven McLaren. Ik weet niet of ik dat zou kunnen...
Toch is dat wel jammer natuurlijk. Iedereen erkent dat RIC een uitstekende coureur is, en toch zijn zijn opties om naar een (top) team te gaan heel beperkt terwijl kwalitatief mindere rijders (ja, ik acht RIC hoger dan BOT én RAI) zelfs als hun contract afgelopen is nog geen plaats hoeven te maken.ThomasG schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:49:
[...]
RIC heeft ook eigenlijk gewoon geen schijn van kans bij MER en FER. Hij wilt geen #I2 rijder zijn, en zolang VET en HAM bij die teams zitten hebben zij geen zin RIC. En wanneer HAM en/of VET weg zouden gaan, wat wellicht pas in 2021 is, is RIC al te oud en hebben MER en FER jong talent in hun auto's en willen ze RIC dus weer niet. De enige kans op een WDC die RIC heeft is bij RBR blijven.
Ik had het wel leuk gevonden als hij naast VET of HAM zou komen te zitten. Vooral bij dat laatste team was er in het niet al te lange verleden prima gelegenheid om onderling te racen, en ik vond de strijd tussen ROS en HAM ook gewoon leuk om te volgen. Het was saai dat een Merc vrijwel standaard won, maar je wist in elk geval niet van te voren welke het zou worden. Nu heeft eigenlijk alleen RBR dat nog.
[ Voor 24% gewijzigd door ATS op 28-06-2018 06:09 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Vind je? Ik vind hem namelijk weinig beter dan een Bottas of Raikonen, gewoon in hetzelfde rijtje. Wat heeft hij ten opzichte van die 2 voor bijzonders laten zien in zijn loopbaan? Eigenlijk vrij weinig als je het mij vraagt. Het is een wat meer aansprekende persoonlijkheid dan die saaie Finnen maar als het puur op prestaties aan komt?ATS schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 06:04:
[...]
Toch is dat wel jammer natuurlijk. Iedereen erkent dat RIC een uitstekende coureur is, en toch zijn zijn opties om naar een (top) team te gaan heel beperkt terwijl kwalitatief mindere rijders (ja, ik acht RIC hoger dan BOT én RAI) zelfs als hun contract afgelopen is nog geen plaats hoeven te maken.
Ik had het wel leuk gevonden als hij naast VET of HAM zou komen te zitten. Vooral bij dat laatste team was er in het niet al te lange verleden prima gelegenheid om onderling te racen, en ik vond de strijd tussen ROS en HAM ook gewoon leuk om te volgen. Het was saai dat een Merc vrijwel standaard won, maar je wist in elk geval niet van te voren welke het zou worden. Nu heeft eigenlijk alleen RBR dat nog.
Wat mij vooral bij staat van afgelopen seizoenen is dat Ricciardo vooral geprofiteerd heeft van andermans falen. Het is een constante coureur, iemand die snel is en in staat is een auto "thuis te brengen" oftewel iemand die je er graag bij hebt in een team maar geen echte kampioen zoals een Vettel of Hamilton de afgelopen jaren. Als Ricciardo ooit kampioen zou worden (wat ik ten zeerste betwijfel als hij bij RBR blijft) zou hij in het rijtje kampioenen á la Button kunnen, kampioenen van de armoede (oftewel, kampioen worden omdat je by far de beste auto van het veld hebt en daarmee als "redelijke coureur" kampioen wordt).
Ik denk dat Ricciardo eigenlijk een beetje slachtoffer gaat worden van zijn eigen getreuzel, Ferrari hoeft hem niet want die hebben talenten genoeg in de wachtkamer zitten en daarnaast, Kimi presteert nog best aardig na al die jaren en ze willen bij Ferrari ook helemaal niet iemand die het Vettel lastig gaat maken. Dat hebben ze de afgelopen decennia wel laten zien, nooit gelijkwaardige coureurs maar een absolute nummer 1 en iemand ernaast die in staat is punten weg te houden bij de rest.
Voor Mercedes hetzelfde verhaal, zolang Hamilton daar zit (en ik geloof niet dat ie stopt na dit jaar) vinden ze het wel best. Er is nu rust in het team, ze hebben 2 goede coureurs waarbij de nummer 2 in het team goed aan kan haken bij de nummer 1 en dat levert ze kampioenschappen op.
Bij RBR heb ik altijd het idee dat men daar (op Horner na) echt meer in Max ziet als potentieel kampioen bij RBR dan in Ricciardo. Max is de "golden boy" van Helmut en met uitspraken van de grote baas Dietrich Mateschitz als "we willen van Max de jongste wereldkampioen ooit maken". Ricciardo wordt daar naar mijn mening aangehouden tot Max klaar is voor het "echte" werk.
Echter denk ik ook dat beide teams zijn gaan twijfelen na Baku dit jaar. Ik denk dat beide teambazen van genoemde teams een beetje anders hadden gereageerd in het openbaar dan dat Horner heeft gedaan. Zonde, want ik gun het Ricciardo wel.
Persoonlijk zou ik hem graag een keer in een Ferrari zien. Hij heeft Vettel al eens verslagen en heeft Italiaans bloed. Perfecte combi.
Ik weet niet of je dat zo eenvoudig kan stellen, want er speelde wel wat zaken mee.AequitasII schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:01:
Hij heeft Vettel al eens verslagen
Vettel moest nogal wennen aan een wagen die veel minder grip had dan voorheen. Ricciardo was dat wel gewend door de mindere HRT en Toro Rosso. Vettel had dat seizoen ook meer pech, en hij was niet meer zo gemotiveerd omdat hij een breuk wilde forceren om de overstap naar Ferrari te maken.
Mooie kans om het dan nog eens een keer te bewijzen.warp schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:34:
[...]
Ik weet niet of je dat zo eenvoudig kan stellen, want er speelde wel wat zaken mee.
Vettel moest nogal wennen aan een wagen die veel minder grip had dan voorheen. Ricciardo was dat wel gewend door de mindere HRT en Toro Rosso. Vettel had dat seizoen ook meer pech, en hij was niet meer zo gemotiveerd omdat hij een breuk wilde forceren om de overstap naar Ferrari te maken.
al denk ik niet dar Ferrari daar zo blij van wordt.
Maar niet naast HAM en VET. Echt nevernooitniet zie ik dat gebeuren. Dat wil RIC niet, die wil WDC worden en dat gaat niet gebeuren bij Merc en Ferrari naast HAM en VET als 2e rijder.AequitasII schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:01:
Ricciardio is wel een golden boy voor marketing. Ik denk juist dat zowel Ferrari als Mercedes er juist heel goed aan doen om hem aan te stellen. Beide hebben de afgelopen jaren deuken opgelopen (zeurders vs. saai/best crowd) in het imago.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Al verwacht ik dat er bij beide teams meer rivaliteit zat ontstaan tussen de rijders dan dat er nu is. Maar indien Honda kan leveren komend jaar en dus een betrouwbare motor kan neerzetten welke gelijk is aan Mercedes/Ferrari. Dan zal de rivaliteit binnen RBR ook groter worden. Nu weten beide coureurs dat ze enkel voor dagsucces kunnen gaan wanneer anderen falen.
Waarom verlengt hij dan niet bij RB? Omdat hij interesse heeft om bij McLaren aan de slag te gaan?Grrrrrene schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:37:
[...]
Maar niet naast HAM en VET. Echt nevernooitniet zie ik dat gebeuren. Dat wil RIC niet, die wil WDC worden en dat gaat niet gebeuren bij Merc en Ferrari naast HAM en VET als 2e rijder.
Ik weet bijna wel zeker dat hij (begin dit jaar) contact heeft gehad met een van de twee topteams en daarom de boot afhoudt.
Alleen nu doet LeClerc het veel beter dan verwacht en wordt Hamilton dankzij Bottas ws. weer kampioen. Die factoren spelen niet in de kaart van Ricciardo.
Dat eerste is helemaal nog niet zeker toch?AequitasII schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:42:
Waarom verlengt hij dan niet bij RB? Omdat hij interesse heeft om bij McLaren aan de slag te gaan?
Ik weet bijna wel zeker dat hij (begin dit jaar) contact heeft gehad met een van de twee topteams en daarom de boot afhoudt.
Alleen nu doet LeClerc het veel beter dan verwacht en wordt Hamilton dankzij Bottas ws. weer kampioen. Die factoren spelen niet in de kaart van Ricciardo.
RIC heeft ook laten ontvallen dat hij graag een team om zich heen wil bouwen. Dat gaat hem bij Ferrari, Mercedes en Red Bull nooit lukken. In dat opzicht biedt McLaren en ook Renault wel perspectief...
Hij heeft geen tijd meer om een subtop of een subsubsubtop team op te bouwen, naar een WDC kanshebbend team. Mclaren zie ik sowieso de eerste 3 jaar niet goedkomen. Als je gaat kijken naar welke teamsstructureel races hebben gewonnen en/of WDC in de afgelopen jaren, dan zijn dat Ferrari, RBR en Mercedes. De laatste keer dat het niet een van hun was, was in 2009 met Brawn. En dat voelt al weer als een eeuwigheid geleden.warp schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:49:
[...]
RIC heeft ook laten ontvallen dat hij graag een team om zich heen wil bouwen. Dat gaat hem bij Ferrari, Mercedes en Red Bull nooit lukken. In dat opzicht biedt McLaren en ook Renault wel perspectief...
WDC word je alleen bij een van die, en ik verwacht niet dat dat de komende 3 jaar gaat veranderen, al heeft wat jij zegt, Renault wel potentie om over een paar jaar bij dit groepje aan te haken.
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
RAI wordt dan de "oude" ALO bedoel jeJasphur schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:47:
Ik lees nu ook net dat nieuws van RAI en McL. Op zich wel grappig, maar als Renault geen goede motor levert word RAI de nieuwe ALO
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
In de formule 1 van tegenwoordig moet je gewoon bijna wel de beste auto hebben om kampioen te worden
- Hamilton/Rosberg en de Mercedes PU
- Vettel in z'n Red Bull
- Button in z'n Brawn
- Schumacher en z'n Ferraris
- Mansell Prost in de Williams (active suspension)
- Senna en de almachtige McLarens
Button heeft ook gewoon een dijk van een seizoen neergezet, waarbij hij de even zo ervaren Barichello verslagen heeft. De eerste helft was die Brawn idd dominant as fuck, de tweede helft heeft hij er hard voor gevochten. En daarna bij McLaren laten zien dat hij niet veel onderdeed aan Lewis.
Dat RBR wellicht meer ziet in Max, oké, maar op dit moment staat RIC wel boven Max in de WDC stand en heeft 2 GPs gewonnen door gewoon volwassen, foutloos, intelligent en snel te rijden. Ik zie geen enkele reden waarom Max eerder WDC zou worden dan RIC. Andersom ook niet.
Ik wel. Aangenomen dat ze de beste auto van the grid zouden krijgen, heeft Max nog een hoop punten waarop hij zich kan verbeteren. Dat zie ik bij Ricciardo niet zo. Sure, hij heeft tot nu toe een prachtig seizoen gedraaid en daar verdient ie alle credits voor. Maar in de basis is Verstappen consistent net dat beetje sneller. Dus als Verstappen die volwassenheid ook gaat tonen, gaat hij Ricciardo gewoon verslaan (of dit 'm snel genoeg gaat lukken is een ander verhaal). Naar mijn idee zit Danny Ricc nu op zijn maximale kunnen, terwijl Max af en toe nog wat aan het kloten is. Maar de afgelopen 2-3 races heb ik die volwassenheid juist wèl gezien bij VER. Verder is het koffiedik kijken natuurlijk en is Ricciardo absoluut een fantastische coureur. Is ook goed voor RBR dat beide drivers zo competitief zijn (op Baku na dan natuurlijkiichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:52:
Ik zie geen enkele reden waarom Max eerder WDC zou worden dan RIC. Andersom ook niet.

Ik geef ze gelijke kansen.
Ik denk dat Max nog heel veel te leren heeft. Sowieso seizoensopbouw. Ik ben het wel eens met de stelling dat Ric meer aan zijn plafond zit dan Max.iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:07:
Ik heb het idee dat Max dicht bij z'n max zit (en daardoor die fouten maakte) dan RIC. Max heeft ook al bijna 70 starts, die is wel droog achter z'n oren en leert niet zoveel meer denk ik.
Nee, omdat Hamilton nog niet bijgetekend had.AequitasII schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:42:
[...]
Waarom verlengt hij dan niet bij RB? Omdat hij interesse heeft om bij McLaren aan de slag te gaan?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Time will tellOme Ernst schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:11:
[...]
Ik denk dat Max nog heel veel te leren heeft. Sowieso seizoensopbouw. Ik ben het wel eens met de stelling dat Ric meer aan zijn plafond zit dan Max.
1
2
| Daniel Ricciardo gem. 4.75 5 5 6 4 6 1 6 5 Max Verstappen gem. 7.63 4 15 5 5 5 20 3 4 |
https://www.racefans.net/.../2018-f1-qualifying-data/
en ja ik snap stabiliteit, racepace beter bla bla bla enz, maar dit toont dat er bij VER potentie tot beter in zit, en RIC eigenlijk wel aan zijn max zit.
[ Voor 44% gewijzigd door Damian op 28-06-2018 10:15 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Max rijdt op de limiet, en dan ga je er wel eens overheen. Met soms een crash tot gevolg. Overkomt alle goede coureurs wel eens. VET en HAM, maar ook MSC.iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:07:
Ik heb het idee dat Max dicht bij z'n max zit (en daardoor die fouten maakte) dan RIC. Max heeft ook al bijna 70 starts, die is wel droog achter z'n oren en leert niet zoveel meer denk ik.
Ik zie RIC meer als een one-trick-pony, die terughoudender is. Hij is snel, al is Max minstens zo snel zoniet sneller. Maar zijn enige manier van inhalen is zijn dive-bomb, op steeds dezelfde plekken. Hij is niet zoals Max, dat hij er voor gaat als hij een gat/kans ziet.
En Brawn GP heeft maar 1 seizoen bestaan en is toen Mercedes geworden. Dus ook die kun je bij wijze van uitsluiten als zijnde "laatste keer dat niet Mercedes, Ferrari of RBR WDC is geworden". Waarschijnlijk kom je daarvoor uit bij Renault (met ik gok dan Alonso) die WDC zijn geworden van de niet huidige top 3 teams?Ome Ernst schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:11:
Als je gaat kijken naar welke teamsstructureel races hebben gewonnen en/of WDC in de afgelopen jaren, dan zijn dat Ferrari, RBR en Mercedes. De laatste keer dat het niet een van hun was, was in 2009 met Brawn.
DIt is wel het eerste seizoen waar de Red Bull echt soort van mee kan komen met MERC en Ferrari. Dat geeft extra druk op de drivers, omdat het nu niet echt meer aan de auto of de reliability ervan ligt. Dat soort druk heeft Max nog niet eerder gehad (alhoewel Ricc ook niet, maar hij heeft dan weer wat extra levenservaring). Maar compleet met je eens that time will tell. De spanning die komt kijken bij de competitiviteit tussen de 2 is iig zeker erg entertainingiichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:07:
Ik wil best toegeven, als RIC fan, dat cijfers maar het halve verhaal vertellen.Damian schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:12:
Hmm, ik wilde zeggen dat VER me toch echt veel beter lijkt als ik naar cijfers kijk, maar gemiddeld wel wat slechter dus, maar vooral door een uitschieter naar laatste plaats 1 keer.
code:
1 2 Daniel Ricciardo gem. 4.75 5 5 6 4 6 1 6 5 Max Verstappen gem. 7.63 4 15 5 5 5 20 3 4
WCC punten
2018: RIC 96 VER 68
2017: RIC 200 VER 168
2016: RIC 208 VER 191 (vanaf Spanje)
Podia:
RIC 13
VER 14
Zeges:
RIC 4
VER 3
Als je niet op het puntje precies kijkt, zit het gewoon dicht bij elkaar.
Mijn interpretatie is dat Max soms te gretig is. Is hij dat niet, dan krijg je races als Canada, Paul Ricard, Spanje waar hij gewoon keurig op het podium komt.ThomasG schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:15:
[...]
Max rijdt op de limiet, en dan ga je er wel eens overheen. Met soms een crash tot gevolg. Overkomt alle goede coureurs wel eens. VET en HAM, maar ook MSC.
Ik zie RIC meer als een one-trick-pony, die terughoudender is. Hij is snel, al is Max minstens zo snel zoniet sneller. Maar zijn enige manier van inhalen is zijn dive-bomb, op steeds dezelfde plekken. Hij is niet zoals Max, dat hij er voor gaat als hij een gat/kans ziet.
Ik vind inderdaad dat RIC terughoudender rijdt, maar dat interpreteer ik als voorzichtiger, volwassener, berekender.
Ieder zo z'n visie
[ Voor 37% gewijzigd door iichel op 28-06-2018 10:20 ]
Wat op zichzelf ook weer een zwakte is van Verstappen. Voor zijn kampioenschap zou de aanpak van Ricc beter zijn voor Max.ThomasG schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:15:
[...]
Maar zijn enige manier van inhalen is zijn dive-bomb, op steeds dezelfde plekken. Hij is niet zoals Max, dat hij er voor gaat als hij een gat/kans ziet.
Nog meer cijfers:iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:18:
[...]
Ik wil best toegeven, als RIC fan, dat cijfers maar het halve verhaal vertellen.
WCC punten
2018: RIC 96 VER 68
2017: RIC 200 VER 168
2016: RIC 208 VER 191 (vanaf Spanje)
Podia:
RIC 13
VER 14
Zeges:
RIC 4
VER 3
Als je niet op het puntje precies kijkt, zit het gewoon dicht bij elkaar.
Team mate comparisons
This is calculated by comparing the best times of a pair of team mates in the last part of each qualifying session where both set a time.
Driver Beat team mate Average gap to team mate
Max Verstappen 5 -0.184s
Daniel Ricciardo 2 +0.184s
ergo, VER is gewoon 0,2 sec sneller dan RIC
[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 28-06-2018 10:24 ]
Inderdaad, en dat was 2006. Al was Mclaren toen nog wel zeer competitief. En is Mercedes met Schu en RosRobertMe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:16:
En Brawn GP heeft maar 1 seizoen bestaan en is toen Mercedes geworden. Dus ook die kun je bij wijze van uitsluiten als zijnde "laatste keer dat niet Mercedes, Ferrari of RBR WDC is geworden". Waarschijnlijk kom je daarvoor uit bij Renault (met ik gok dan Alonso) die WDC zijn geworden van de niet huidige top 3 teams?
een tijd dat niet geweest. Pas toen Ham kwam was het opeens prijs. En goed ook. (Waarmee ik niet wil zeggen dat dat Ham zijn verdienste is geweest. De ingenieurs hebben hun werk gewoon goed gedaan, en Ham is van dien kwaliteit dat elke cm die hij rijd 100% uit de wagen weet te halen.)
[ Voor 14% gewijzigd door Ome Ernst op 28-06-2018 10:28 ]
Als je 2 tienden in qualy sneller bent, moet je 't op de baan nog wel waar makenDamian schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:21:
[...]
Nog meer cijfers:
Team mate comparisons
This is calculated by comparing the best times of a pair of team mates in the last part of each qualifying session where both set a time.
Driver Beat team mate Average gap to team mate
Max Verstappen 5 -0.184s
Daniel Ricciardo 2 +0.184s
ergo, VER is gewoon 0,2 sec sneller dan RIC
Vorig jaar hetzelfde beeld: Max was 0.12 sneller maar Daniel had meer WDC punten
http://www.skysports.com/...hats-the-qualifying-score
9:54 – Daniel Ricciardo en Red Bull-adviseur Dr. Helmut Marko hebben tijdens een meeting in Graz op de woensdag voor de Grand Prix van Oostenrijk de basis gelegd voor een contractverlenging.
https://www.gpupdate.net/...-2019-bij-red-bull-blijft
Daarom is het dus positief voor Max, die kan nog veel dingen verbeteren / leren / afleren, wat bij RIC natuurlijk minder makkelijk is, die zit denk ik aan de max van zijn kunnen.iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:26:
[...]
Als je 2 tienden in qualy sneller bent, moet je 't op de baan nog wel waar makenDaar worden ze uiteindelijk op afgerekend.
Vorig jaar hetzelfde beeld: Max was 0.12 sneller maar Daniel had meer WDC punten
http://www.skysports.com/...hats-the-qualifying-score
Granted dat dat leren dan nog wel even moet gebeurenDamian schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:27:
[...]
Daarom is het dus positief voor Max, die kan nog veel dingen verbeteren / leren / afleren, wat bij RIC natuurlijk minder makkelijk is, die zit denk ik aan de max van zijn kunnen.
Mijn voorkeur is om alles te houden zoals het nu is, of.. om het radicaal om te gooien naar de volgende invulling:
Zaterdag:
Kwalificatie wordt een korte race (45min) waarbij de startgrid de omgekeerde volgorde is van de uitslag van de zondagrace in het vorige raceweekend.
Zondag:
Race met startgrid gelijk aan de uitslag van de zaterdagrace. Het is wel belangrijk dat ook de nummers 11-18 punten krijgen om te voorkomen dat coureurs laatste proberen te eindigen als hun race slecht verloopt Ommoord de volgende zaterdag vanaf pole kwalificatie te mogen starten.
Wat denken jullie van deze Mickey Mouse opzet?
Met die interpretatie van '2 tienden sneller tijdens qualy' ben ik het niet eens. Kwalificatie en race zijn 2 dingen die aparte skills vereisen.Damian schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:27:
[...]
Daarom is het dus positief voor Max, die kan nog veel dingen verbeteren / leren / afleren, wat bij RIC natuurlijk minder makkelijk is, die zit denk ik aan de max van zijn kunnen.
Tijdens de race moet je inhalen, consistent zijn, op je banden passen, brandstof sparen, op targets rijden, de boel heel houden etc etc. Dat is totaal iets anders dan 1 rondje vol gas vlammen in party mode en iedere kerb, apex en bocht vol aanvallen.
Sneller in qualy is leuk, goed en daar verdient Max z'n credits voor, maar om te zeggen dat hij daardoor in de races meer potentie heeft, nee.
Je kunt het ook omdraaien. RIC heeft nog 2 tienden te leren in qualy
RIC heeft zeker te leren in qualy, maar dat is wel in het voordeel van VER. De setup van VER blijkt de laatste x races beter dan die van RIC, en RIC kopieert deze als het nog kan van VER. Je zou dus kunnen zeggen dat Max beter is in het afstellen van de auto.iichel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:33:
[...]
Met die interpretatie van '2 tienden sneller tijdens qualy' ben ik het niet eens. Kwalificatie en race zijn 2 dingen die aparte skills vereisen.
Tijdens de race moet je inhalen, consistent zijn, op je banden passen, brandstof sparen, op targets rijden, de boel heel houden etc etc. Dat is totaal iets anders dan 1 rondje vol gas vlammen in party mode en iedere kerb, apex en bocht vol aanvallen.
Sneller in qualy is leuk, goed en daar verdient Max z'n credits voor, maar om te zeggen dat hij daardoor in de races meer potentie heeft, nee.
Je kunt het ook omdraaien. RIC heeft nog 2 tienden te leren in qualy
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1