[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.104 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pierre schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:21:
[...]

En wat doet Mansour Ojjeh bij McLaren, die heeft volgens mij ook een vinger in de pap.
Aandeelhouder:

Mumtalakat Holding Company (56%)
Mansour Ojjeh (14%)
Michael Latifi (10%)
Minority shareolders (20%)

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Mansour Ojjeh zit er al van in het begin bij, toen Ron Dennis McLaren Group oprichtte. Dacht dat het in begin zelfs "TAG McLaren" was.
Ik weet geen cijfers hoe de verschillende afdelingen zich verhouden tot elkaar maar vooral Technology zit meer verspreid dan je zou denken: alle ecu's in de F1, electronica voor nascar, ... Denk dat ze zelfs fietsen ontwerpen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
https://www.f1today.net/n...ul-ricard#comment-3425805

De beste stuurlui staan altijd aan wal maar deze user verwoordt keurig waar het misgaat bij McLaren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Holy **** hij is er eindelijk :o
Renault to bring long-awaited new MGU-K to Austria
https://www.motorsport.co...mclaren-red-bull-1047510/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

ArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:03:
Maar zoals het er staat gaat RBR hem niet nemen toch? Of ook McLaren niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TrekDr0p schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:09:
[...]

Er staat dat het niet verplicht is om de nieuwe MGU-K in te zetten, en dat een van de klanten ervoor kiest om te wachten. Het is dus niet duidelijk wie dit precies is. Afwachten, denk ik zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TrekDr0p schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:09:
[...]

(stats voor de Franse GP)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Td553R5.jpg

McLaren wel denk ik, maar Red Bull gaat hem hier niet pakken, die wachten tot Silverstone

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 25-06-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

ArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:11:
[...]

[afbeelding]

McLaren wel denk ik, maar Red Bull gaat hem hier niet pakken, die wachten tot Silverstone
McLaren stopt hem er waarschijnlijk bij Stoffel in, misschien bij Alonso maar dat levert wel een gridstraf op dan.. Bij renault gaat hij in beide auto's.

Ik denk niet dat RBR het waard vind om er een straf voor te pakken.

Hoeveel straf is het eigenlijk, 5 of 10 plekken geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

ArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:11:
[...]

[afbeelding]

Gezien Silverstone ook een soort thuis-GP is, verwacht ik niet dat ze hem er daar wel in zetten. Dat wordt erna pas en alleen als ze verbetering zien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:24

d0s

sssst

Ik lees dat Renault eindelijk de 'nieuwe' MGU-K gaat inzetten in Oostenrijk.

Hopelijk maakt 't wat verschil in de strijd tegen de Mercedes upgrade :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

d0s schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:29:

Joh, waar heb je dat gelezen dan? :+

Pssst, check eens waar de posts boven die van jou over gaan ;)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Martinspire schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:17:
[...]

Gezien Silverstone ook een soort thuis-GP is, verwacht ik niet dat ze hem er daar wel in zetten. Dat wordt erna pas en alleen als ze verbetering zien.
Red Bull zal voor RIC bijna wel moeten rondom Silverstone, aangezien hij met maar 1 MGU-K in de pool zit (die uit Monaco is dood als een pier)
Max heeft er genoeg tot het einde seizoen met nog 3 werkende MGU-K's in de pool.

Die straf voor RIC pakken ze liever in Engeland dan hun thuisland Oostenrijk.
Stoffel, Nico en Carlos zullen de nieuwe wel erin schroeven bij de komende race.
(Carlos moet wel omdat die zijn MGU-K afschreef in Frankrijk)

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 25-06-2018 14:36 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
d0s schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:29:

Zie posts hierboven. Blijkbaar gaat 1 team de update niet inzetten, wat waarschijnlijk RBR zal zijn (thuisrace + zal gridstraffen opleveren). Maar wellicht dat het McLaren wel helpt om Williams voor te blijven :+
garriej schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:14:
Hoeveel straf is het eigenlijk, 5 of 10 plekken geloof ik.
Dat ligt eraan, als het het eerste element is van de X hoeveelheid krijg je 10 plekken straf, heb je van een ander element al een straf gehad voor dezelfde hoeveelheid dan zijn het er maar 5.

Dus als dit de tweede straf voor een MGU-K wordt (dus MGU-K 4) en je hebt bv ook al 5 (of meer) ICEs gebruikt dan heb je voor de ICE al een "+2" straf gehad en levert de MGU-K maar 5 plaatsen straf op, heb je daarentegen minder dan 5 ICEs gebruikt (en van alle andere elementen ook nog geen "+2" straf) is het een 10 plaatsen straf.

Dat je nu van sommige elementen er 3 mag gebruiken en van sommige maar 2 maakt het uitleggen wel erg raar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:36:
[...]

Zie posts hierboven. Blijkbaar gaat 1 team de update niet inzetten, wat waarschijnlijk RBR zal zijn (thuisrace + zal gridstraffen opleveren). Maar wellicht dat het McLaren wel helpt om Williams voor te blijven :+

[...]

Dat ligt eraan, als het het eerste element is van de X hoeveelheid krijg je 10 plekken straf, heb je van een ander element al een straf gehad voor dezelfde hoeveelheid dan zijn het er maar 5.

Dus als dit de tweede straf voor een MGU-K wordt (dus MGU-K 4) en je hebt bv ook al 5 (of meer) ICEs gebruikt dan heb je voor de ICE al een "+2" straf gehad en levert de MGU-K maar 5 plaatsen straf op, heb je daarentegen minder dan 5 ICEs gebruikt (en van alle andere elementen ook nog geen "+2" straf) is het een 10 plaatsen straf.

Dat je nu van sommige elementen er 3 mag gebruiken en van sommige maar 2 maakt het uitleggen wel erg raar :/
De straftabel is dan ook anders nu.
Uit het filmpje van die Chainbear leek het volgende:
voor de 1e waar je over de grens gaat krijg je +10, voor elke volgende +5.

3e MGU-K => +10
4e MGU-K => +5
5e MGU-K => +5

3e ES => +10
4e ES => +5
5e ES => +5

4e ICE => +10
5e ICE => +5
6e ICE => +5
Etc..
Maar zoveel maakt de exacte straf ook niet meer uit, vanaf +15 start je gewoon achteraan

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 25-06-2018 14:40 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:24

d0s

sssst

albino71 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:31:
[...]

Joh, waar heb je dat gelezen dan? :+

Pssst, check eens waar de posts boven die van jou over gaan ;)
Oeps.. 8)7

Hopelijk komt er nog wat meer informatie over de performance winst. Ik meen me te herinneren dat er vorig jaar werd gesproken over een 'massive gain' en dat men baalde dat hij opnieuw werd uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:37
Mag je 'm wel testen? Of pak je ook al een gridstraf als je 'm inzet tijdens een vrije training?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:20

iichel

Gazoooo

Ook de inzet tijdens FP1/2/3 telt mee voor de gebruikte componenten.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
I-King schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:45:
Mag je 'm wel testen? Of pak je ook al een gridstraf als je 'm inzet tijdens een vrije training?
Strafloos testen kan alleen tijdens de testdagen, die volgens de startpost na de race in Hongarije zijn (op het circuit aldaar). Dus dan zouden ze hem pas na de laatste race voor de zomerstop kunnen testen (en dan dus Spa als eerste race waar ze hem zouden kunnen inzetten).

@nachtnet de startpost moet nog worden bijgewerkt met dat de testdagen in Barcelona inmiddels om zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:19
was dit niet dat component dat alleen maar lichter was?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

d0s schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:40:
[...]

Oeps.. 8)7

Hopelijk komt er nog wat meer informatie over de performance winst. Ik meen me te herinneren dat er vorig jaar werd gesproken over een 'massive gain' en dat men baalde dat hij opnieuw werd uitgesteld.
Met de nieuwe MGU-K winnen ze geen tijd.

Hij was alleen 6 KG lichter waardoor ze meer ballast hebben om mee te spelen.
(en mogelijk betrouwbaarder)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Was dit al gepost:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgiZtstW4AEJMGI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Snowhite0901 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:02:
was dit niet dat component dat alleen maar lichter was?
Alleen maar waarschijnlijk niet, maar ja. Ze rijden nu nog steeds met de 2016 MGU-K omdat die van 2017 niet betrouwbaar was (meerdere uitvalbeurten tijdens de testdagen). De oude is vervolgens zowel zwaarder, als dat er iets was met ik meen luchtflessen die ervoor nodig zijn. De oude moest nog 2 luchtflessen hebben waar de nieuwe aan 1 genoeg heeft.

Daarnaast is de MGU-K wel gebonden aan een maximum vermogen wat deze per ronde mag gebruiken, en alle teams halen dat al uit de MGU-K. Enige dingetje is dat ik niet weet of dat is wat ze aan energie uit de energy store mogen gebruiken of het totale vermogen. Want er wordt ook energie rechtstreeks vanaf de MGU-H naar de MGU-K gestuurd (iets wat Mercedes vanaf dag 1 deed waardoor ze toen zo oppermachtig waren).

En een lichte sidetrack: is er nog iets bekend geworden over Ferrari die mogelijk twee energy stores hadden en daardoor alsnog meer vermogen naar de MGU-K konden/deden leveren? De FIA is daar wel onderzoek naar gaan doen maar daarna is het stil gebleven, buiten dat Ferrari de software zou aanpassen zodat het het niet leek alsof ze twee accus hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
DaMarcus schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:17:

De beste stuurlui staan altijd aan wal maar deze user verwoordt keurig waar het misgaat bij McLaren.
Yep, dat is wel de spijker op z'n kop. Hij heeft wel vaker van dat soort reacties, ken hem ook wel van een ander forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:03:
Het duurde ook maar anderhalf jaar. O-)
Maar Sainz moet wel omdat die van hem kapot ging. Als het ding een paar kilogram lichter is dan kan je meer brandstof meenemen. Hulkenberg zal waarschijnlijk ook een nieuwe krijgen. Zal Mclaren ook wel gaan want die hebben werkelijk alles nodig. Paar kilo lichter ze en meer brandstof zou betekenen dan ze minder brandstof hoeven te besparen tijdens de race. Kan je dus gas geven om die "baksteen op wielen" eens vooruit te krijgen...

Ricciardo zit al tegen de limiet van zijn eerste aan omdat zijn tweede ermee kapte in Monaco. RBR zal het zeker niet willen, maar misschien moeten ze wel een nieuwe voor Ricciardo pakken voor hun thuisrace.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
zijn de hoeveelheden brandstof niet vastgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
M a r c o schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:12:
De maximale hoeveelheid wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja, maar niemand neemt die 105kg werkelijk mee tijdens een race. ;)

Dit mag wel in het algemene F1 topic blijven. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-06-2018 16:21 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij hadden teams in het verleden al eens aangegeven dat lift&coast plus rijden met minder brandstof ze meer scheelt dan met meer gewicht te rijden ondanks dat je dan ook langer hard kunt rijden. Je bent dan met name in het begin van de race sneller (je hoeft immers minder mee te zeulen) en dat is toch wel cruciaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Tsjaa...ik weet het niet. Ik hoor veel mensen Alonso beschuldigen van de breuk tussen Honda en McLaren. Feit is dat alleen McLaren, Honda en Alonso weten hoe de vork werkelijk in de steel zit. Voor ons buitenstaanders is het speculeren, al dan niet met een gekleurde bril op.
Als Alonso roept dat Honda een kötmotor is, had ie in zekere zin gelijk. Het was ook pet, maar weet Alonso wel dat het niet (alleen) aan die motor ligt? Geeft men Alonso de juiste informatie of is het team volledig eerlijk en zeggen ze ijskoud dat ZIJ het probleem zijn (voor een groot/minder groot deel)?

Ik denk niet dat men bij McLaren zo eerlijk is (geweest) om toe te geven dat ze (ook) een kötchassis en electronica hebben gebakken, en Honda een niet zo'n geweldige krachtbron. Dat laaste weten we, het is nou niet alsof Honda de beste motor van het veld had en het alleen maar aan McLaren lag. We hebben al eerder geconstateerd dat Honda ook gewoon (volgens ons) kritiekloos is meegegaan met de al dan niet onrealistische eisen van McLaren. Dus ook hén treft blaam.

Voorlopig zijn de punten die McLaren heeft behaald voor een groot deel te danken aan de stuurmanskunsten van Alonso. En zijn volharding en inzet zijn ook bewonderenswaardig. Ik was er nl al lang mee gekapt. Geld heeft ie genoeg. Het enige dat hem nog drijft is de drang om nóg een keer het hoogste trapje te bestijgen. Noem het ijdelheid of ego, maar dat is wat er nodig is om op dat nivo te rijden.

Kortom, ik vind het te kort door de bocht om te roepen dat het voor een groot deel aan Alonso ligt. Mág hij aub teleurgesteld en kritisch zijn? Het is net als een goede voetballer: iedereen zegt dat ie goed is, totdat hij het zelf zegt...dán mag het niet. Iedereen zit voor de TV te miepen over de slecht presterende McLaren Honda en als Alonso het zegt, mag het ineens niet. Wat is dat voor een kolder? Het is niet alsof zijn commentaar als een verrassing kwam. En je kunt je team steunen en positief blijven, maar daar zitten grenzen aan...als iemand bij McLaren of Honda verrast was door de kritiek zou me dat verbazen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Stukje over blaaskaak Alonso en zijn politieke spelletjes...

Ik vind hem een goede coureur, maar eigenlijk zit zijn tijd er wel op door zijn gedrag vind ik.

The art of deciphering Alonsospeak

LE CASTELLET, France -- McLaren used to be the home of Ron Dennis' legendary Ronspeak -- "We will develop science to take away uncertainty to make winning a certainty" -- but in recent years that has given way to a new phenomenon courtesy of its lead driver.

Bron: http://www.espn.co.uk/f1/...t-deciphering-alonsospeak

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
albino71 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:31:

Ik vind hem een goede coureur, maar eigenlijk zit zijn tijd er wel op door zijn gedrag vind ik.

LE CASTELLET, France -- McLaren used to be the home of Ron Dennis' legendary Ronspeak -- "We will develop science to take away uncertainty to make winning a certainty" -- but in recent years that has given way to a new phenomenon courtesy of its lead driver.

Heb dit weekend ook regelmatig gehoord dat Honda hem niet in een Honda powered Indy wilt hebben... McLaren heeft goede banden met Andretti... maar die rijden dus met Honda :+ ook al is het niet dezelfde divisie zijn ze wereldwijd toch behoorlijk pissed op hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
albino71 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:31:

En zoals in het artikel ook al werd vermeld, hij klaagde deze keer ook over Stoffel.
In De Standaard waren ze vandaag nog iets minder mild met Alonso zijn uitspraken, ze verwoordden het als volgt:
Alonso heeft het ook op Vandoorne gemunt
...
‘Maar ik doe er alles aan om in deze rampzalige omstandigheden te redden wat er te redden valt.’
Waarna een rondje Stoffel Vandoorne-bashing volgde: ‘Ik ben de enige die dit jaar in de kwalificaties acht keer zijn teammaat heb geklopt. Nochtans was die kampioen in GP3, GP2 en alle andere kampioenschappen waaraan hij deelnam. En op een omloop waar hij nogal wat races won, ben ik over één rondje toch twee tienden van een seconde sneller.’
...
Bron: De Standaard, 25/06/2018
Ik vond nochtans dat Stoffel over het hele weekend sneller leek te zijn. Bij zijn kwalificatie was hij dan ook maar 2 tienden trager dan Fernando bij wisselende weersomstandigheden.
Ik heb veel respect voor Alonso, maar heb soms het gevoel dat zijn commentaar er wat overgaat. Hij heeft natuurlijk al veel geduld moeten hebben bij McLaren.
Maar i.p.v. zoveel te klagen misschien wat meer proberen te helpen bij de ontwikkeling van de wagen. ;)

De race was overigens ook niet volledig zijn fout.
Geen idee wat ze bij McLaren aan het uitspoken waren maar hun strategie trok er toch niet op. En heel veel ongeluk op het einde natuurlijk.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Als dat echt de woorden van Alonso zijn, is hij flink in mijn achting gezakt. Wat een matennaaier!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

citation and context needed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 20-09 13:47
Sja, Alonso laat zich weer van zijn zuurste kant zien, zie ook de reactie op het momentje met Vettel:
https://streamable.com/yfr75

China dit jaar hetzelfde verhaal trouwens. Ik heb altijd veel bewondering gehad voor de coureur Alonso maar als het hem tegenzit wordt het echt een onuitstaanbare puber.. Niet dat hij daar de enige in is maar het begint bij hem wel extra op te vallen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ik wil niks van Alonso goed praten (ben wel fan), maar uiteindelijk moet je als topsporter (dus ook als F1 coureur) gewoon een lul en een egoïst zijn om de top te halen en daar te blijven, op het veld of op de baan. ernaast zijn ze soms een verschil van dag en nacht. maar dat killer instinct, dat hebben ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
iichel schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:27:
ik wil niks van Alonso goed praten (ben wel fan), maar uiteindelijk moet je als topsporter (dus ook als F1 coureur) gewoon een lul en een egoïst zijn om de top te halen en daar te blijven, op het veld of op de baan. ernaast zijn ze soms een verschil van dag en nacht. maar dat killer instinct, dat hebben ze allemaal.
Ja, ik was/ben ook een fan van Alonso.
Maar inderdaad je moet jezelf wat in de schijnwerpers zetten.

Als je kijkt naar het verschil tussen Max en Stoffel:
Max durft ten minste wel eens zijn minder mooie kant te laten zien, maar dat zorgt er ook voor dat er over hem gesproken wordt. Hij zit ook in een snelle auto maar zelfs in zijn Torro Rosso dagen was dat het geval. Je moet dus als F1-rijder op én naast het circuit laten zien dat jij net belangrijk bent.
En dat terwijl Stoffel braafjes meerijdt en altijd ja-knikt.
Alonso weet dat volgens mij en speelt daar op in.

Jouw commentaar is dus zeker terecht, iedereen voor zichzelf in de F1. Wel jammer dat het zo moet verlopen.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Grimmie187 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:25:
[knip] Ik heb altijd bewondering gehad voor de coureur Alonso maar als het hem tegenzit wordt het echt een onuitstaanbare puber.. [knip]
Tja, wanneer zat het hem voor het laatst mee eigenlijk? Nu weer met dat motoren geneuzel :P
Ik zou er ook zuur van worden moet ik toegeven. Wanneer heeft ie voor het laatst op het podium gestaan...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Techprice
Een week geleden denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Hippocampus schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:37:
[...]
Tja, wanneer zat het hem voor het laatst mee eigenlijk? Nu weer met dat motoren geneuzel :P
Ik zou er ook zuur van worden moet ik toegeven. Wanneer heeft ie voor het laatst op het podium gestaan...
Ik las vanmiddag dat hij, sinds hij bij McLaren zit, niet meer op het podium heeft gestaan.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Techprice Hahah, ja dat klopt maar dat was in een andere raceklasse. ;)

In de F1 is het toch al wel even geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Techprice schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:36:
[...]
En dat terwijl Stoffel braafjes meerijdt en altijd ja-knikt.

[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit interviews met Stoffel voorbij zie komen. Ik las laatst dat hij de laatste tijd ook wel kritisch is op bv McLaren en de auto, maar zelf zie ik het hem nooit zeggen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Hippocampus schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:37:
[...]

flauw:
Afbeeldingslocatie: https://www.grandprix247.com/wp-content/uploads/2015/11/promo271787910.jpg

iets minder flauw:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/0rQazDP6/s8/lemans-24-hours-of-le-mans-2018-overall-podium-winners-sebastien-buemi-kazuki-nakajima-fer.jpg

verder heb je idd een goed punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:36:
[...]
Heb dit weekend ook regelmatig gehoord dat Honda hem niet in een Honda powered Indy wilt hebben...
Dat moet je dan wel goed zeggen... De commentatoren zeggen dat. Ze speculeren. Alonso heeft op Honda gekakt (iedereen binnen McLaren zeg maar, maar goed, als Alonso het doet is het erger blijkbaar), en hij heeft voor Toyota gereden op Le Mans, dus wil Honda niet dat ie gaat rijden voor Andretti.

a)ik weet niet of ze bij Honda zo denken. Ze hebben in Indy geen fabrieksteams, dus Andretti is gewoon klant en volgens mij heeft Honda daar niets over te zeggen
b)wie zegt dat Alonso bij Andretti gaat rijden?
c)wie zegt überhaubt dat ie Indy gaat rijden? Ik denk persoonlijk van wel, maar goed, niemand heeft nog iets concreets gezegd.

Misschien spreekt hier mijn afkeer van speculatie, want zoals ik al zei: niemand heeft nog iets concreets gezegd. Commentatoren zitten er ook wel eens naast. Ze roepen wat, maar dat is alleen maar gebasseerd op een gevoel. Niemand heeft gezegd: ik sprak met Andretti of met een pief van Honda en die zei dit en dat. Het was puur eigen speculatie. En we weten dat het niet meevalt om 2.5u uitzending vol te lullen, dus roepen ze soms maar wat.

Ik zie overigens een patroon ontstaan op dit moment wanneer Alonso 'moet kiezen'. Blijkbaar is het anti-Alonso kamp op volle sterkte hun gospel aan het pluggen. Het is precies zoals ik in een andere post aangaf: iedereen zegt hoe goed iemand is, totdat ie het zelf zegt. Dán mag het ineens niet. Ja, Alonso is een politiek begaafd dier. Net als Prost dat is. Soms is dat nuttig. We zagen het van zijn slechtste kant in het gevecht met Hamilton bij McLaren. Toen was ie vies, achterbaks. En hoewel ik de goede man niet persoonlijk ken, lijkt ie wel veranderd de afgelopen jaren. Hij lijkt veel geleerd te hebben en komt op mij veel relaxter over.
En hij is ook gewoon goed. Ik denk dat een flink deel van de performance van de McLaren aan hem te danken is. Van Doorne trekt het niet, en dat is niet omdat ie slecht is, maar omdat ie nieuw is. En hij staat tegenover Alonso. Op een of andere manier is het nu ineens of McLaren Honda helemaal niet zo slecht was en het allemaal aan Alonso lag. Nou, dat lijkt me een beetje overtrokken. 'Iedereen' loopt nu ineens heel makkelijk mee op de anti-Alonso trein. Dat gaat er bij mij niet in. Alsof iemand die het niet kan uitstaan dat het werkelijke probleem bij McLaren nu pijnlijk duidelijk wordt, alle schuld bij Alonso wil leggen, of de aandacht wil afleiden. Een eigenschap die bij het ESPN artikel aan Alonso wordt toegedicht. Dat ESPN artikel is natuurlijk gruwelijk slecht en duidelijk geschreven door iemand die Alonso niet moet. Vol aannames en semi-interessante analyses. Hebben we niets aan.

En nee, ik ben geen Alonso fan. Ik bewonder de man om wat ie bereikt heeft. Dit inclusief de minpunten voor de valse winst in Signapore, waar meneer beslist vanaf geweten heeft en dat misselijke gedoe tegen Lewis. Hij is gewoon een hele goede rijder, maar ook een smeerlap. Join the club. Welke meervoudig wereldkampioen is een echte innemende persoonlijkheid die oude dametjes helpt met oversteken? Geen. Het zijn allemaal egocentrische misbaksels. Dat moet, anders win je niet. Je moet rücksichtlos zijn. Senna was dat, Prost is het, Schumacher is kampioen en ook Alonso is het. Ook lieverdje Hamilton is een schurk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Techprice schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:48:
[...]

En zoals in het artikel ook al werd vermeld, hij klaagde deze keer ook over Stoffel.
In De Standaard waren ze vandaag nog iets minder mild met Alonso zijn uitspraken, ze verwoordden het als volgt:

[...]

Ik vond nochtans dat Stoffel over het hele weekend sneller leek te zijn. Bij zijn kwalificatie was hij dan ook maar 2 tienden trager dan Fernando bij wisselende weersomstandigheden.
Ik heb veel respect voor Alonso, maar heb soms het gevoel dat zijn commentaar er wat overgaat. Hij heeft natuurlijk al veel geduld moeten hebben bij McLaren.
Maar i.p.v. zoveel te klagen misschien wat meer proberen te helpen bij de ontwikkeling van de wagen. ;)

De race was overigens ook niet volledig zijn fout.
Geen idee wat ze bij McLaren aan het uitspoken waren maar hun strategie trok er toch niet op. En heel veel ongeluk op het einde natuurlijk.
Vast weer zo'n uit verband getrokken citaat, na elk weekend is 70% van geschreven artikelen (en dan met name in niet-sport kranten) bullshit.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/lpiciu17et511.jpg

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

iichel schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:46:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna nooit interviews met Stoffel voorbij zie komen. Ik las laatst dat hij de laatste tijd ook wel kritisch is op bv McLaren en de auto, maar zelf zie ik het hem nooit zeggen :P
Stoffel heeft nog geen krediet opgebouwd in F1. Pas als je wat bereikt hebt, kun je een grote mond hebben. Dat geldt eigenlijk overal en altijd. Hij is nu nog afhankelijk van teambazen en beslissers. Als jekampioen bent, zijn ze afhankelijk van jou. Zeker als je al een paar jaar $40mln toucheert...Alonso zit aan niemand vast. Als het moet, kapt ie er gewoon mee en gaat zijn geld tellen met zijn meisje(s)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
@yorkick Neen hoor, ik las ook iets soortgelijk op f1journaal BE en op f1.com.
Alleen waren ze daar iets minder kritisch en stond erbij dat Fernando zijn moed putte uit zijn winnend duel met Stoffel, al is het niet verwonderlijk dat hij op dit moment wint.
Ik denk dat Fernando vooral gefrustreerd is en op alles zijn ergernis nu even moet uiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Techprice op 25-06-2018 19:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, dit past allemaal wel in het beeld dat ik van Alonso heb. Zeer zeker een goede coureur, maar wat speelt hij vaak smerige politieke spelletjes...

Zijn vroege carrière was al gekenmerkt met overduidelijke nummer twee coureurs en rare politieke spelletjes. Wie kondigt er in december 2005 nou aan dat hij in 2007 naar McLaren gaat? Dit na je eerste WDC, en het volgende jaar volgde er nog eentje. Het jaar bij McLaren was helemaal mooi. Dat was het jaar van Spygate waar Alonso een kwalijke rol speelde. Of hij nu zelf naar Max Mosly is gestapt, of er alleen mee heeft gedreigd is verder niet relevant. Punt is dat Alonso dreigde het Spygate schandaal openbaar te maken als Hamilton niet gereduceerd zou worden tot een vleugellamme nummer twee. Ron Dennis pikte dat niet. Zelf vermoed ik dat Dennis naar de FIA is gestapt.

Dan krijg je in 2008 Crashgate wat nog veel kwalijker was. Nummer twee coureurs is een ding, maar ze opzettelijk laten crashen is iets heel anders. Natuurlijk kan je stellen dat Alonso er niks van wist, maar de hele strategie voor de race sloeg gewoon nergens op als het niet gepland was. Daarna heeft hij gewoon de verkeerde keuze gemaakt met Ferrari toen ze over hun piek heen waren. Die brug heeft hij ook in de fik gestoken toen hij terug ging naar McLaren. Dat was ook zijn enige optie.

Waarom McLaren hem terug heeft genomen na Spygate is mij eigenlijk een raadsel. Ze hadden Magnussen kunnen houden of Hulkenberg kunnen plukken. Ron Dennis had toch geweten moeten hebben dat Honda niet in een keer absoluut topniveau zou zijn. Hij had zowel Ferrari als Renault zien falen in 2014, en de McLaren van 2014 kon ook geen deuk in een pakte boter rijden, met een Mercedes PU.

Nee, ik zou eigenlijk niet zo rouwig zijn als hij vertrekt. Hij gaat nooit meer een goede auto krijgen en gijzelt het team nu gewoon. Zet Norris in dat stoeltje, betaal hem net zoals Vandoorde een paar ton per seizoen en gooi al die miljoenen in de auto beter maken.

@mphilipp Ik zie Vettel wel oude dametjes helpen met oversteken hoor. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Deze week komen ook de uitonderhandelde 2021 motorregels naar buiten als het goed is.
https://www.motorsport.co...e-regs-this-week-1047852/

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Daarom mist die dus wel eens wat op de baan :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xmRb6mQGChg]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Spotmatic schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:41:
[...]

Ik las vanmiddag dat hij, sinds hij bij McLaren zit, niet meer op het podium heeft gestaan.
Ik heb eens even zitten tellen via wiki:

Laatste podium: Race 11 Hongarije (27 juli 2014) 2 plek voor Ferrari
Totaal aantal race starts sindsdien: 72

Sinds hij bij McLaren zit (2015)
Aantal race starts: 64
Aantal finishes: 39 (excl. 6x 90% regel)
Hoogste plek: 5e
Totaal aantal punten: 114
2015 = 11
2016 = 54
2017 = 17
2018 = 32

Dat is redelijk frustrerend te noemen als je ziet dat ie in zijn laatste seizoen bij Ferrari 161 punten pakte |:(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Paulus07 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:19:

[video]
Hij heeft het wel eens mis inderdaad, steeds vaker lijkt het, word ook een dagje ouder ;), maar ik vind het potdorrie toch elke keer weer een genot om naar hem te luisteren. Blijft een soort van jeugdheld voor mij en het voelt altijd zo vertrouwd aan.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/5698CPZV4lI0piOK3rAFd4MZchjmWd7DlksoDGj0lbI.jpg?w=768&s=07ddcfa2a4ff05810df685ee44e8376d

1 stopper US -> SS in Oostenrijk dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Damian schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:03:
[...]
Hij heeft het wel eens mis inderdaad, steeds vaker lijkt het, word ook een dagje ouder ;), maar ik vind het potdorrie toch elke keer weer een genot om naar hem te luisteren. Blijft een soort van jeugdheld voor mij en het voelt altijd zo vertrouwd aan.
Geef mij maar Murray Walker. Eeuwig zonde dat de BBC het niet meer kon uitzenden... Mol vind ik eerder een noodzakelijk kwaad. Het is dat ik Kai Ebel nóg erger vind :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Nieuwe DRS detectie punt + zonde voor oostenrijk nu ook in beeld:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aMRWtTWh.jpg

Banden die ze meenemen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CyT90vsh.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

iichel schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:15:
Nieuwe DRS detectie punt + zonde voor oostenrijk nu ook in beeld:

[afbeelding]

Banden die ze meenemen:

[afbeelding]
Die extra drs stukken zijn echt kansloos, door die 3e drs lijkt er zelfs minder te worden ingehaald.

In Canada ging iedereen met meer vleugel rijden omdat ze toch drs op elk recht stuk hadden, wat juist zorgde voor minder inhaalacties.
Tevens zorgt meer downforce voor minder slijtage en dus voor minder banden stops...

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
YakuzA schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:30:
[...]

Die extra drs stukken zijn echt kansloos, door die 3e drs lijkt er zelfs minder te worden ingehaald.

In Canada ging iedereen met meer vleugel rijden omdat ze toch drs op elk recht stuk hadden, wat juist zorgde voor minder inhaalacties.
Tevens zorgt meer downforce voor minder slijtage en dus voor minder banden stops...
Hoe zorgt meer downforce voor minder banden slijtage? Dat moet je mij toch eens uitleggen.
Omdat er standaard met meer downforce wordt gereden, zal er daardoor net niet meer slijtage zijn. Maar misschien mis ik iets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Techprice schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:35:
[...]

Hoe zorgt DRS voor minder banden slijtage? Dat moet je mij toch eens uitleggen.
Omdat er standaard met meer downforce wordt gereden, zal er daardoor net niet meer slijtage zijn. Maar misschien mis ik iets? :?
spijker -> kop 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Hoe zorgt meer downforce voor minder banden slijtage? Dat moet je mij toch eens uitleggen.
Meer downforce => minder glijden/zijwaarts schuiven in bochten => minder slijtage aan de banden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
YakuzA schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:39:
[...]

Meer downforce => minder glijden/zijwaarts schuiven in bochten => minder slijtage aan de banden.
Ik denk toch dat het statement van meer drs = minder slijtage toch veel te kort door de bocht is. Wanneer je meer downforce toevoegt zal je ook meer rollende wrijving hebben wat zorgt voor meer slijtage. Van wat ik zoal heb gelezen op f1technical bestaat er niet echt een correlatie tussen downforce en banden slijtage.
Het is waar wat jij beschrijft, maar even goed zal ballast verdeling, camber, suspension, ...
Een veeeeels grotere impact hebben op de bandenslijtage.
Op hogere snelheid, met meer DRS dus, zal er ook meer moeten vertraagd worden wat ook weer zorgt voor meer slijtage.
Zoals ik als zei bestaat er dus niet echt een verband tussen de twee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

meer DF = meer grip = minder glijden in bochten = minder bandenslijtage + snellere warming up van de banden.
rollende wrijving draagt niet significant bij aan slijtage, glijden wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
[...]

Banden kunnen op meerdere manieren slijten. Door veel laterale frictie kunnen deken van het loopvlak te warm worden en harder slijten. Met minder df zul je hier sneller last van hebben (immers minder grip en dus meer kans op glijden). Anders gezegd, hoe beter de balans van de auto, hoe langer de auto doorgaans met zn banden doet.

Eigenlijk zie je bijna altijd in F1 dat een auto met minder df harder door zn banden heen gaat.

Het idee dat meer df zorgt voor meer slijtage vanwege de hogere neerwaartse druk op de banden heb ik in 24 jaar F1 maar 1x echt goed terug gezien: in 2013 klaagde RB dat de Pirelli’s de RB df niet aankonden waardoor ze delamineerden.

[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 26-06-2018 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:19
https://www.autoblog.nl/n...de-motor-na-2-jaar-111148
Grappig omschreven waarom rb niet voor de nieuwe mgu zal kiezen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:05

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:36:
Heb dit weekend ook regelmatig gehoord dat Honda hem niet in een Honda powered Indy wilt hebben... McLaren heeft goede banden met Andretti... maar die rijden dus met Honda :+ ook al is het niet dezelfde divisie zijn ze wereldwijd toch behoorlijk pissed op hem.
Wie zegt dat? Honda niet i.i.g.
Honda staat open voor Alonso in de IndyCar
25 juni 2018 — De General Manager van de motorsportafdeling van Honda, Masashi Yamamoto, laat weten dat hij er niks op tegen heeft indien Alonso volgend jaar met een Honda-motor in de IndyCar zou rijden.

“Oh Alonso,” laat Yamamoto optekenen. “Racers bestaan enkel maar als ze races kunnen winnen, dat is hun doel, ik ben heel neutraal in die zin. Ik vind het heel spijtig dat we de McLaren-rijders niet hebben kunnen helpen om hun doelstellingen te halen of om hen een kans daartoe te geven.”

“Wat betreft de IndyCar ben ik enkel maar een adviseur, alles wordt beslist door de Amerikaanse afdeling van Honda. Ik heb enkel een adviserende functie maar ik vind hem een geweldige rijder.”
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wie zou de opvolger van Hamilton kunnen zijn ? Ik heb zo een gevoel dat ie stopt na dit seizoen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

Hackus schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:48:
Wie zou de opvolger van Hamilton kunnen zijn ? Ik heb zo een gevoel dat ie stopt na dit seizoen
als... dan zou dat RIC zijn. maar ik denk dat hij nog door gaat tot 2020. Daarna nieuwe motor reglement, en dan stopt hij.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
warp schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:48:
[...]

Wie zegt dat? Honda niet i.i.g.

[...]
Dat artikel is na mijn reactie gepost! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:53:
[...]

Dat artikel is na mijn reactie gepost! :+
Een andere bron dan, en die was wel van ver voor jouw reactie. :+
By: RACER Staff | June 23, 2018 6:46 AM

The general manager of Honda’s motorsport division Masashi Yamamoto says he would be open to Fernando Alonso racing for a Honda-powered entry in IndyCar next year.

https://racer.com/2018/06...n-to-alonso-indycar-move/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
warp schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Een andere bron dan, en die was wel van ver voor jouw reactie. :+

[...]
:-( -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:23
Hackus schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:48:
Als dat zou gebeuren zou het me niets verbazen als Max daar dan naartoe gaat (ondanks doorlopend contract bij RBR).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 21:03
hansvk schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:29:
[...]

Als dat zou gebeuren zou het me niets verbazen als Max daar dan naartoe gaat (ondanks doorlopend contract bij RBR).
Denk alleen dat het een kans heeft om een "alonso-move" te zien. Ik zie veel goeds in de toemomst voor Honda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:19
Nieuw voorstel baan Miami.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgmfHgtXkAAL_sQ.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ze moeten die brug er gewoon uit halen. Levensgevaarlijk en voegt waarschijnlijk ook weinig toe. Pleur dat ding lekker ergens anders neer en maak er een leuke baan van in plaats van wat het nu is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Flink stuk korter lijkt het. alhoewel de oude layout waarschijnlijk wel extreem snel was met dat stuk over de brug.

Wat ik overigens niet snap is hoe het kan dat er dit seizoen zoveel MGU-Ks van Renault uitvallen. Gezien dit dus nog steeds die uit 2016 is (zonder updates, neem ik aan). Dus je zou dezelfde betrouwbaarheid verwachten. Nu zou het bij Sainz kunnen dat die gewoon "op" was omdat deze nu ~10,5 race mee moet i.p.v. 5 vorig seizoen, maar bij Ricciardo was de MGU-K dan al de 5e race kapot? Of was het nog eerder na zijn crash in China dat de MGU-K daar toen ook al vervangen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

https://www.autosport.com...ngine-rules-due-this-week Engine regulations worden dit weekend bekend

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Ziet er nu een beetje uit als een oliekan. :+

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2czequ.jpg

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Ik heb echt geen zin meer in een stratencircuit. Er zijn nog zoveel mooie racecircuits. Ook in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07

[video]
Volgens mij wilde Olav net een peukie gaan doen, sigaretje en aansteker lagen al klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:39
RobertMe schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:51:

Wat ik overigens niet snap is hoe het kan dat er dit seizoen zoveel MGU-Ks van Renault uitvallen. Gezien dit dus nog steeds die uit 2016 is (zonder updates, neem ik aan). Dus je zou dezelfde betrouwbaarheid verwachten. Nu zou het bij Sainz kunnen dat die gewoon "op" was omdat deze nu ~10,5 race mee moet i.p.v. 5 vorig seizoen, maar bij Ricciardo was de MGU-K dan al de 5e race kapot? Of was het nog eerder na zijn crash in China dat de MGU-K daar toen ook al vervangen was?
De PU is natuurlijk wel wat veranderd t.o.v. 2016 en het kan goed zijn dat de 20160 MGU-K daar nu niet meer op berekend is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

[video]
Dat is toch veelte veel data input voor 1 man :P
Maar leuk om dit zo eens te zien. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:51:
[...]

Flink stuk korter lijkt het. alhoewel de oude layout waarschijnlijk wel extreem snel was met dat stuk over de brug.
Is even lang, kijk maar nog een keer. :)
(de hint is ze gaan allebei over de brug heen)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 26-06-2018 10:19 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Jasphur schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:14:
[...]

Dat is toch veelte veel data input voor 1 man :P
Maar leuk om dit zo eens te zien. Thanks!
vind het serieus knap; heb het hier wel eens gedaan 'multi-stream' setup;
- tv voor main race
- 2e scherm voor onboard max
- 3e scherm voor pitbox-view
- 4e scherm voor live timing en sectoren
- 5e scherm met gps voor posities

dat is echt geen doen! je krijgt 'niets mee van de race' :+ klinkt beetje raar, maar vond het gruwelijk onhandig en te veel triggers en input om te volgen. doe dat geen 2e keer meer :)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:05:
Ik heb echt geen zin meer in een stratencircuit. Er zijn nog zoveel mooie racecircuits. Ook in Amerika.
Wikipedia: Road America

8)

Zat heel ff Indycar te rijden kijken en vond dat wel een mooi circuit eigenlijk.

*fixed

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 26-06-2018 10:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik heb trouwens het idee dat Mclaren doordat ze wisten wat voor shitstorm er zo gaan komen, freddo-gate, enzo, dat ze gedacht moeten hebben, hmmmm, hoe kunnen we de aandacht een beetje daar van afleiden ?

Ik weet het, laten we RIC een bod doen van 20mil. Daar trappen ze vast in.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Voor zover dat een echt verhaal was. Kan ook een dom verzinsel zijn geweest...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

ArcticWolf schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:34:
Zat heel ff Indycar te rijden en vond dat wel een mooi circuit eigenlijk.
In een aantal racespellen zit het ook, ik merk bij mezelf dat ik vaak naar deze toetrek
omdat het gewoon lekker rijd daar.
mphilipp schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Voor zover dat een echt verhaal was. Kan ook een dom verzinsel zijn geweest...
Als ik even naar dit kijk, ontkent hij niet dat er geen freddo's zijn uitgedeeld. Daarmee is het voor
mij waarschijnlijker dat het echt gebeurt is.

[ Voor 37% gewijzigd door Ome Ernst op 26-06-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

monster944 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:36:
Mercedes klaar om 2019 rijders te aankondigen.

[video]
Ik vermoed/hoop toch dat het BOT en RIC gaan worden, waarna Pierre Gasly de plek van Daniel inneemt. Al is het maar omdat ik wel genoeg van Hamilton gezien heb, dus wat mij betreft gaat hij wat anders doen. En ik zag net ergens een klein interviewtje met Toto Wolff waarin hij erg positief over Ricciardo was (very good racing driver, likeable guy, someone you can market well, etc.).
Maar goed, het zal me niets verbazen als het toch gewoon Bottas + Hamilton blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

8)

Zat heel ff Indycar te rijden kijken en vond dat wel een mooi circuit eigenlijk.

*fixed
Ik reed m vaak in Grand Tourismo. Vond het 1 van de leukste circuits. Weet niet of het geschikt is voor de F1 maar lijkt mij wel de moeite waard om daar een keer naar te kijken.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Reinier schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:52:
[...]
Maar goed, het zal me niets verbazen als het toch gewoon Bottas + Hamilton blijven.
Ik denk dat er iets anders mee speelt. Als Hamilton WDC wordt, heeft hij er 5.
En als je bij Merc zit, en het motoren reglement blijft nog even hetzelfde dan
heb je kans dat je gelijk kan komen met de 7 van Schumacher.
Ik zou het er op wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ome Ernst schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:45:
[...]
Als ik even naar dit kijk, ontkent hij niet dat er geen freddo's zijn uitgedeeld. Daarmee is het voor
mij waarschijnlijker dat het echt gebeurt is.
Elders is ook al geroepen dat ooit iets ludieks is bedacht in de vorm van de Freddo's, in combinatie met een bonus. Er kunnen best Freddo's zijn uitgedeeld, maar de context kan verzonnen/aangedikt zijn. Bij ons worden ook wel eens ijsjes uitgedeeld. Niet zomaar onzinverhalen geloven omdat ze toevallig overeenkomen met je beeld van een bedrijf oid. Het kan alsnog grote onzin zijn. Denk er eens over na...als het te gek voor woorden klinkt, is het dat meestal ook.

Ik neem het iig niet zomaar aan. Leuk om over te lachen bij de koffietafel, maar ik neem het vooralsnog niet serieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

8)

*fixed
Er is eigenlijk maar 1 stratencircuit waar ik al een tijd naar uit kijk maar waarschijnlijk nooit gaat gebeuren.
Port Imperial Street Circuit in New Jersey. Prachtig zo met Manhattan op de achtergrond.

[YouTube: https://youtu.be/E06Md2lGt8Q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:35:
[...]

Red Bull zal voor RIC bijna wel moeten rondom Silverstone, aangezien hij met maar 1 MGU-K in de pool zit (die uit Monaco is dood als een pier)
Max heeft er genoeg tot het einde seizoen met nog 3 werkende MGU-K's in de pool.
De MGU-K in Monaco was verkeerd gemonteerd. Dat een verkeerd gemonteerd onderdeel bij deze vermogens kapot gaat is logisch maar geen gegeven, connectors mag je mogelijk refurbishen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Honda suspects different problems for two engine failures
https://www.motorsport.co...es-hartley-gasly-1052154/

Gasly had meen ik een probleem met z'n MGU-H waardoor de ICE kapot ging en denk dat de PU van Hartley een te grote klap heeft gehad in Canada.
Wel jammer dit... STR Honda heeft een keer een normaal weekend nodig }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ANdrode schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:09:
[...]

De MGU-K in Monaco was verkeerd gemonteerd. Dat een verkeerd gemonteerd onderdeel bij deze vermogens kapot gaat is logisch maar geen gegeven, connectors mag je mogelijk refurbishen.
https://www.reuters.com/a...-says-newey-idUSKCN1J02N7
Some media reports after Monaco suggested engine providers Renault had discovered the MGU-K was salvageable, and that Ricciardo would escape a penalty, but Newey laughed at that suggestion.

“I rather doubt it, considering it caught fire and was a burnt out, charred wreck,” he said. “I would be somewhat surprised at that one.”
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Het enige dat je hier in kan lezen is dat Newey niet wijst naar de fabrikant, wat vrij zeldzaam is voor Red Bull.
7-6-2018, formula1.com:
Earlier this week, Red Bull tech supremo Adrian Newey said that a defective part in the Monaco race winner’s power unit would need replacing and therefore incur an automatic grid drop under F1 rules.

However, Riccardo revealed on Thursday in Montreal that Red Bull can re-use an MGU-K component that was swapped out in China again, and therefore put off a penalty for now.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

ArcticWolf schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:10:
Honda suspects different problems for two engine failures
https://www.motorsport.co...es-hartley-gasly-1052154/

Gasly had meen ik een probleem met z'n MGU-H waardoor de ICE kapot ging en denk dat de PU van Hartley een te grote klap heeft gehad in Canada.
Wel jammer dit... STR Honda heeft een keer een normaal weekend nodig }:O
Laat de storingen etc. dit jaar maar gebeuren dan kan Red Bull volgend jaar goed van start. :P

Ik wil dit ding wel eens een rondje over de circuits zien rijden. :P

Afbeeldingslocatie: https://images2.persgroep.net/rcs/hkJYYcW3TrcuzN81plbkWqoHR0U/diocontent/126569756/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Bron: AD

[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 26-06-2018 11:32 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ANdrode schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:16:
[...]

Het enige dat je hier in kan lezen is dat Newey niet wijst naar de fabrikant, wat vrij zeldzaam is voor Red Bull.

[...]
Gelukkig had Renault met Sai in Frankrijk hetzelfde issue als Ric in Monaco had. ;)
#speculatie :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
YakuzA schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 11:49:
[...]
Gelukkig had Renault met Sai in Frankrijk hetzelfde issue als Ric in Monaco had. ;)
#speculatie :P
Daarvan gaf men aan dat deze wel écht kapot gegaan is.
“It’s one that we’ve been long awaiting, but it’s a bit of a problem that some teams have elected not to use it, which means that they will continue to use the MGU-K of a previous technical definition, with a higher reliability risk.

"But that’s our philosophy, to accept the teams’ choice, having all the information.”

The change comes immediately after works driver Carlos Sainz suffered a failure with the old spec MGU-K in the closing laps of the French GP.

“It’s a part that we know was fragile, it’s a part that we deliberately decided to extend the life of, because we knew that there was a new definition, a new spec coming up, with better performance, better packaging and with a better reliability level.
Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1