Dat moet je dan wel goed zeggen... De commentatoren zeggen dat. Ze speculeren. Alonso heeft op Honda gekakt (iedereen binnen McLaren zeg maar, maar goed, als Alonso het doet is het erger blijkbaar), en hij heeft voor Toyota gereden op Le Mans, dus wil Honda niet dat ie gaat rijden voor Andretti.
a)ik weet niet of ze bij Honda zo denken. Ze hebben in Indy geen fabrieksteams, dus Andretti is gewoon klant en volgens mij heeft Honda daar niets over te zeggen
b)wie zegt dat Alonso bij Andretti gaat rijden?
c)wie zegt überhaubt dat ie Indy gaat rijden? Ik denk persoonlijk van wel, maar goed, niemand heeft nog iets concreets gezegd.
Misschien spreekt hier mijn afkeer van speculatie, want zoals ik al zei: niemand heeft nog iets concreets gezegd. Commentatoren zitten er ook wel eens naast. Ze roepen wat, maar dat is alleen maar gebasseerd op een gevoel. Niemand heeft gezegd: ik sprak met Andretti of met een pief van Honda en die zei dit en dat. Het was puur eigen speculatie. En we weten dat het niet meevalt om 2.5u uitzending vol te lullen, dus roepen ze soms maar wat.
Ik zie overigens een patroon ontstaan op dit moment wanneer Alonso 'moet kiezen'. Blijkbaar is het anti-Alonso kamp op volle sterkte hun gospel aan het pluggen. Het is precies zoals ik in een andere post aangaf: iedereen zegt hoe goed iemand is, totdat ie het zelf zegt. Dán mag het ineens niet. Ja, Alonso is een politiek begaafd dier. Net als Prost dat is. Soms is dat nuttig. We zagen het van zijn slechtste kant in het gevecht met Hamilton bij McLaren. Toen was ie vies, achterbaks. En hoewel ik de goede man niet persoonlijk ken, lijkt ie wel veranderd de afgelopen jaren. Hij lijkt veel geleerd te hebben en komt op mij veel relaxter over.
En hij is ook gewoon goed. Ik denk dat een flink deel van de performance van de McLaren aan hem te danken is. Van Doorne trekt het niet, en dat is niet omdat ie slecht is, maar omdat ie nieuw is. En hij staat tegenover Alonso. Op een of andere manier is het nu ineens of McLaren Honda helemaal niet zo slecht was en het allemaal aan Alonso lag. Nou, dat lijkt me een beetje overtrokken. 'Iedereen' loopt nu ineens heel makkelijk mee op de anti-Alonso trein. Dat gaat er bij mij niet in. Alsof iemand die het niet kan uitstaan dat het werkelijke probleem bij McLaren nu pijnlijk duidelijk wordt, alle schuld bij Alonso wil leggen, of de aandacht wil afleiden. Een eigenschap die bij het ESPN artikel aan Alonso wordt toegedicht. Dat ESPN artikel is natuurlijk gruwelijk slecht en duidelijk geschreven door iemand die Alonso niet moet. Vol aannames en semi-interessante analyses. Hebben we niets aan.
En nee, ik ben geen Alonso fan. Ik bewonder de man om wat ie bereikt heeft. Dit inclusief de minpunten voor de valse winst in Signapore, waar meneer beslist vanaf geweten heeft en dat misselijke gedoe tegen Lewis. Hij is gewoon een hele goede rijder, maar ook een smeerlap. Join the club. Welke meervoudig wereldkampioen is een echte innemende persoonlijkheid die oude dametjes helpt met oversteken? Geen. Het zijn allemaal egocentrische misbaksels. Dat moet, anders win je niet. Je moet rücksichtlos zijn. Senna was dat, Prost is het, Schumacher is kampioen en ook Alonso is het. Ook lieverdje Hamilton is een schurk.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.