[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.106 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:09

Edd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 16:53
Koenoe schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:05:
[...]

Ik wil dat nog wel eens zien bij een ander team dan Mercedes.
Waarom? Moet hij per se bij Ferrari of Red Bull nog een keer bewijzen dat hij wereldkampioen kan worden?
Hij heeft het bij McLaren bewezen en driemaal bij Mercedes, het is nou niet alsof hij al deze titels op een presenteerblaadje heeft gekregen.

Dat Mercedes nu zo goed is (was) is ook voor een deel de verdienste van Hamilton!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-09 16:05
Koenoe schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:05:
[...]

Ik wil dat nog wel eens zien bij een ander team dan Mercedes.
Beetje lastig :P

Maar ik baseer mijn mening over dat HAM een goede rijder is niet hij alleen maar omdat hij wint met Mercedes.
Als je zijn wiki lees, is te lezen dat HAM in het verleden niet meteen altijd won. Langzaam maar zeker word hij beter en werkt hij zich op naar 1 van de beste teams op het grid en kan daar zijn plek behouden. Dat betekend in mijn ogen dat je, ondanks het goede materiaal, goed bent in wat je doet.

Ik hoop dat ik een beetje een duidelijk verhaal heb verteld :P In mn hoofd klopt het wat ik wil zeggen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Jasphur schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:24:
[...]

Beetje lastig :P

Maar ik baseer mijn mening over dat HAM een goede rijder is niet hij alleen maar omdat hij wint met Mercedes.
Als je zijn wiki lees, is te lezen dat HAM in het verleden niet meteen altijd won. Langzaam maar zeker word hij beter en werkt hij zich op naar 1 van de beste teams op het grid en kan daar zijn plek behouden. Dat betekend in mijn ogen dat je, ondanks het goede materiaal, goed bent in wat je doet.

Ik hoop dat ik een beetje een duidelijk verhaal heb verteld :P In mn hoofd klopt het wat ik wil zeggen.
Goed zijn in wat je doet is iets anders dan meteen de ster van je generatie genoemd worden. In het lijstje van @DaniëlWW2 zou ik Ham dan ook naast Vet zetten.Overigens zou ik Max ook nog niet in het lijstje Schumacher/Senna/Alonso zetten. Max heeft de potentie om het uitzondelijke talent dat hij lijkt te bezitten te verzilveren. Maar hij heeft het nog niet echt gedaan. Gelukkig heeft ie alle tijd.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59
B-Real schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:20:
[...]

Waarom? Moet hij per se bij Ferrari of Red Bull nog een keer bewijzen dat hij wereldkampioen kan worden?
Hij heeft het bij McLaren bewezen en driemaal bij Mercedes, het is nou niet alsof hij al deze titels op een presenteerblaadje heeft gekregen.

Dat Mercedes nu zo goed is (was) is ook voor een deel de verdienste van Hamilton!
Hoezo is het de verdienste van HAM dat MERC by far de beste motor had? Hij heeft daar noch aan mee-ontwikkeld noch de concurrenten gesaboteerd. De motor heb je als coureur 0 invloed op, aero en afstelling zal die meer controle over hebben. Het enige wat hij heeft gedaan is de juiste overstap maken waar Alonso goed is in het omgekeerde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
RobertMe schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:38:
[...]

Hoezo is het de verdienste van HAM dat MERC by far de beste motor had? Hij heeft daar noch aan mee-ontwikkeld noch de concurrenten gesaboteerd. De motor heb je als coureur 0 invloed op, aero en afstelling zal die meer controle over hebben. Het enige wat hij heeft gedaan is de juiste overstap maken waar Alonso goed is in het omgekeerde
Inderdaad, goede motor, en over het algemeen een goede auto.
Maar als je dan ziet hoe slecht hamilton presteert(relatief) in vergelijking met Bottas als de setup/auto net niet naar zijn smaak is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
[...]

Ik zien nergens in het bericht dat jij quote dat er gezegd wordt dat hamilton verantwoordelijk is voor de motor. En ben redelijk zeker dat hij zijn deel zal gedaan hebben in het ontwikkelen van de auto. Anders kan je gewoonweg die prestaties niet neerzetten
demonic schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:42:
[...]

Maar als je dan ziet hoe slecht hamilton presteert(relatief) in vergelijking met Bottas als de setup/auto net niet naar zijn smaak is...
Zoals iedere piloot eigenlijk. Geef Verstappen een setup die zijn smaak niet is en hij zal ook niet presteren. En de naam Verstappen mag je in die zin gerust vervangen door iedere naam die op de grid voorkomt

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:19
demonic schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:42:
[...]

Dat is meer het diva gedrag van de Mercedes. Is die voor bottas net verkeerd kan hij er ook niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
Kenhas schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:43:
[...]

Zoals iedere piloot eigenlijk. Geef Verstappen een setup die zijn smaak niet is en hij zal ook niet presteren. En de naam Verstappen mag je in die zin gerust vervangen door iedere naam die op de grid voorkomt
Maar waarom kan Bottas wel presteren met dezelfde auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 13:57
demonic schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:45:
[...]

Maar waarom kan Bottas wel presteren met dezelfde auto?
Lewis niet dan ? of staat hij niet 2e met 1 punt achter Vettel ?

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Kenhas schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:43:
[...]

Ik zien nergens in het bericht dat jij quote dat er gezegd wordt dat hamilton verantwoordelijk is voor de motor. En ben redelijk zeker dat hij zijn deel zal gedaan hebben in het ontwikkelen van de auto. Anders kan je gewoonweg die prestaties niet neerzetten
Dat is nu juist het punt, Mercedes zal best een aardige auto/chassis hebben, maar een RBR is daar beter in bv. Mercedes kon bij wijze van hun middelmatige auto compenseren met de extreem goede motor. Maldornado of Palmer zouden waarschijnlijk ook de nodige races winnen in die auto.
[...]

Je hebt het nu over een slechte setup, maar die bepaald de coureur gedeeltelijk zelf. Een goede coureur weet zijn auto dan ook goed af te stellen waardoor er wel mee te rijden is. De RB13 aan het begin van het seizoen was ook een draak, maar VER presteerde relatief gezien wel. Nu Hamilton de auto niet ligt hoor je hem in tegenstelling tot een Verstappen alleen maar klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
xavento schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:47:
[...]

Lewis niet dan ? of staat hij niet 2e met 1 punt achter Vettel ?
Omdat suicide MAG stukjes carbon over het asfalt aan het gooien was. Anders had hij verder achter gestaan.
En had Bottas maar met 2 punten achter HAM gestaan. :)
RobertMe schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:49:
[...]

Je hebt het nu over een slechte setup, maar die bepaald de coureur gedeeltelijk zelf. Een goede coureur weet zijn auto dan ook goed af te stellen waardoor er wel mee te rijden is. De RB13 aan het begin van het seizoen was ook een draak, maar VER presteerde relatief gezien wel. Nu Hamilton de auto niet ligt hoor je hem in tegenstelling tot een Verstappen alleen maar klagen.
Dit ook, hij is zelf (gedeeltelijk) verantwoordelijk voor de afstelling.

Even om duidelijk te zijn, HAM is een goede coureur, anders had hij niet 4 (?) titels op zijn naam kunnen schrijven. Maar de laatste 3 komen heel veel vanwege de geweldige motor, waarbij alleen zijn teamgenoot een serieuze competitie is

[ Voor 32% gewijzigd door demonic op 21-06-2018 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 13:57
RobertMe schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:49:
[...]

Max klaagt niet over zijn auto ?

Volgens mij zijn 90% van zijn interviews geklaag over de auto. Bij Lewis en Vettel wordt het echter uitvergroot omdat hun onboard radio's veel interessanter zijn. Denk je nou echt dat alleen Lewis klaagt ?

Maak het nou eens niet persoonlijk. Mensen discussiëren gewoon en daar mogen andere meningen bij. Om andere meningen nu meteen te diskwalificeren is onredelijk, en verstoort te discussie.

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-06-2018 17:11 ]

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

xavento schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:53:
[...]

Volgens mij zijn 90% van zijn interviews geklaag over de auto. Bij Lewis en Vettel wordt het echter uitvergroot omdat hun onboard radio's veel interessanter zijn. Denk je nou echt dat alleen Lewis klaagt ?
knip
Niet op reageren, levert niks goeds op voor het verloop van de discussie.

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-06-2018 17:11 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
xavento schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:53:
[...]

knip
Ver klaagt dat die niet de top-snelheid heeft. Dat is grotendeels door de motor achterin.
Iets waar een rijder bar weinig aan kan doen. Dat is het grote verschil ;)

Niet op reageren, doet niks goeds voor de lopende discussie

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-06-2018 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

demonic schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:51:
[...]

Omdat suicide MAG stukjes carbon over het asfalt aan het gooien was. Anders had hij verder achter gestaan.
En had Bottas maar met 2 punten achter HAM gestaan. :)

[...]

Dit ook, hij is zelf (gedeeltelijk) verantwoordelijk voor de afstelling.

Even om duidelijk te zijn, HAM is een goede coureur, anders had hij niet 4 (?) titels op zijn naam kunnen schrijven. Maar de laatste 3 komen heel veel vanwege de geweldige motor, waarbij alleen zijn teamgenoot een serieuze competitie is
Bedoel je de stukjes carbon in Baku?

Ik ben het deels met je eens hoor, maar dat beetje pech en geluk hoort ook bij het WDC. Als we bv de VET/VER botsing in China niet meerekenen had het WDC er heel anders uitgezien bijvoorbeeld. Of de qualy crash van BOT in Australie. :) Zo blijf je bezig met 'what if'.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:44:
Gasly heeft in de GP2 in 2016 wel redelijk gedomineerd, net als Stoffel in 2015 en Leclerc in 2017. Waar de laatste IMO het minst sterke veld om zich heen had.
Daarna heeft hij in z'n debuut seizoen bijna de Super Formula gewonnen. Om hem nou als goeie middenmoter af te schrijven vind ik een beetje te vroeg.
Het probleem met Gasly is eigenlijk dat hij "maar" goed lijkt te zijn.
Nuance is belangrijk. ;)
Ik heb nog geen definitief oordeel over Gasly gemaakt. Ik merk wel op dat hij goed rijd, maar niet uitzonderlijk zoals Leclerc dit nu doet, of Max in 2015 en begin 2016 deed.

Verder zegt GP2/F2 dominantie ook weinig. Vandoorne laat het ook afweten tegen een Alonso die waarschijnlijk al over zijn beste jaren heen is. Dat is toch heel anders dan Hamilton die in zijn rookie seizoen, Alonso nipt versloeg, terwijl Alonso toen op zijn best was na twee WDC's. Het was zo erg dat Alonso de hele "Spygate" affaire nieuw leven inblies omdat hij Hamilton tot tweede coureur wou laten demoveren. Of het nu Alonso of Ron Dennis was die als eerste het bewijs naar de FIA stuurde is irrelevant.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik sprak je ook niet tegen :D ik vind dat Gasly het prima doet, om dat hoger of lager te schatten dan LEC of VER vind ik lastig. P4 in Bahrein vond ik fantastisch, maar ook een paar kleurloze races omdat de auto waarschijnlijk niet top was. De inhaalrace in Canada was weer fantastisch. Daarvoor heb ik meer races nodig. En ik ben blij dat je dat met me eens bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:06:
Ik sprak je ook niet tegen :D ik vind dat Gasly het prima doet, om dat hoger of lager te schatten dan LEC of VER vind ik lastig. P4 in Bahrein vond ik fantastisch, maar ook een paar kleurloze races omdat de auto waarschijnlijk niet top was. De inhaalrace in Canada was weer fantastisch. Daarvoor heb ik meer races nodig. En ik ben blij dat je dat met me eens bent :)
Ik durf het wel in te schatten met Max. Hij was net 18 toen Singapore 2015 gebeurde. Je weet wel, een van die circuits waar je niet in kan halen, zeker als je auto afslaat bij de start en je een rondje achter komt te liggen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Da's een goed voorbeeld idd.

------

Onafhankelijk van al dit, van wie is iedereen hier eigenlijk fan? Mijn top 5(ish)
- ALO
- VAN
- RAI
- RIC
- GRO/BOT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MS-DOOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05-2024
iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:15:

------

Onafhankelijk van al dit, van wie is iedereen hier eigenlijk fan? Mijn top 5(ish)
- ALO
- VAN
- RAI
- RIC
- GRO/BOT
- VER
- RAI
- LEC
- ALO
- HUL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45

Oekol

waka waka hey hey

------

- ALO
- VAN
- RAI
- RIC
- GRO/BOT
Fan van de sport. Nooit echt fan van een coureur geweest. Tuurlijk je volgt Max iets beter, wordt instant vrolijk van Riciardo. Vind het leuk dat de Hulk NL praat en zo zijn er nog meer dingen dat ik 'wat' met een coureur heb. Maar een favoriet zoals ik dat wel met voetbal heb? Nee.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Leoon. schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:21:
[...]

Fan van de sport. Nooit echt fan van een coureur geweest. Tuurlijk je volgt Max iets beter, wordt instant vrolijk van Riciardo. Vind het leuk dat de Hulk NL praat en zo zijn er nog meer dingen dat ik 'wat' met een coureur heb. Maar een favoriet zoals ik dat wel met voetbal heb? Nee.
Dit.

Ik ben nu meer fan van Max en als hij uitvalt boeit het me eigenlijk helemaal niet wie er wel of niet wint. Ik kijk zelfs de race niet eens af als het weer een optocht is.

Sommige coureurs mag ik wel iets meer dan andere, maar echt fan niet. Daar is de sport imho teveel afhankelijk van mechanische zaken en niet van de coureur zelf. Dus dan moet je voor het team zijn, maar daarvoor blijft het een wereldje ver weg. Jammer wel, maar de binding die voetbalsupporter met hun club kunnen hebben (en ik zelf ook kort heb gehad), zal ik nooit hebben met deze sport. Ook nog nooit een race bezocht; mij (veel) te duur voor een lastig te volgen race.

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-06-2018 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Dat zeker, ik kijk de F1 voornamelijk voor de technologie die ze keer op keer demonstreren. Maar toch voel ik meer bij de ene coureur dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:27:
Dat zeker, ik kijk de F1 voornamelijk voor de technologie die ze keer op keer demonstreren. Maar toch voel ik meer bij de ene coureur dan de andere.
Precies dit, al heeeeelll lang!!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

------

- ALO
- VAN
- RAI
- RIC
- GRO/BOT
Haat jij jezelf ofzo? Dat lijstje is bijna allemaal zelfkastijding. :P

Ik dacht dat ik erg was met:
-VER
-RIC
-RAI
-ALO
-HUL

Vier van de vijf hebben Renault motoren, met vaak voorspelbare resultaten. De vijfde is Kimi dus dat schiet ook niet op. :P

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-06-2018 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:42:
[...]

Haat jij jezelf ofzo? Dat lijstje is bijna allemaal zelfkastijding. :P

Ik dacht dat ik erg was met:
-VER
-RIC
-RAI
-ALO
-HUL

Vier van de vijf hebben Renault motoren, met vaak voorspelbare resultaten. De vijfde is Kimi dus dat schiet ook niet op. :P
Nee jij hebt vaak lekkere weekenden wou je zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
VER, LEC, NOR :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:44:
[...]

Nee jij hebt vaak lekkere weekenden wou je zeggen :P
Bij mij is het gewoon alles of niets. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:48:
[...]

Bij mij is het gewoon alles of niets. :+
Ik ben al 20 jaar McLaren fan. 2018 is nothing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

[...]

Hij heeft de juiste overstap, op het juiste moment gemaakt. Dat is een ding dat zeker is. Daarnaast heeft hij laten zien dat hij heel goed kan racen.

Er rijden nog wel meer teams met een Mercedes PU rond. Het is echt niet zo dat je per definitie kampioen wordt als er een Mercedes PU achterin ligt. Je zult toch echt wat stuurmanskunsten moeten laten zien.

Het is allemaal wel heel gemakkelijk om te roepen dat de successen van Hamilton alleen maar te wijden zijn aan de goede PU. Ja je moet een goede auto hebben om te kunnen winnen, maar je moet er vervolgens als coureur ook wat mee doen. Of geloof je zelf dat bijvoorbeeld een Stroll kampioen zou worden als hij in de auto van Hamilton zou rijden?

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-06-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Dj-sannieboy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:04:
[...]
Of geloof je zelf dat bijvoorbeeld een Stroll kampioen zou worden als hij in de auto van Hamilton zou rijden?
Ik moet nog zien dat Hamilton kampioen wordt met de auto van Hamilton. :P
Maar om WDC te worden moet je altijd nog je teamgenoot verslaan. We hebben gezien uit de HAM ROS tijd dat soms ook een opgave is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:34:
[...]

Ik moet nog zien dat Hamilton kampioen wordt met de auto van Hamilton. :P
Maar om WDC te worden moet je altijd nog je teamgenoot verslaan. We hebben gezien uit de HAM ROS tijd dat soms ook een opgave is.
Ik geloof dat het geluk dat seizoen aan ROS zijn zijde was en bij HAM juist niet.

Afbeeldingslocatie: https://goo.gl/images/8cDVCA

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-06-2018 18:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd

Edd

Dj-sannieboy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:54:
[...]

Ik geloof dat het geluk dat seizoen aan ROS zijn zijde was en bij HAM juist niet.
Ik geloof dat ROS eindelijk eens zijn tanden liet zien en niet het brave jongetje van de klas bleef.

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

------

- ALO
- VAN
- RAI
- RIC
- GRO/BOT
Telt het ook als je sommige coureurs gewoon extra kut vindt ipv dat je echt fan van iemand bent? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Edd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:56:
[...]

Ik geloof dat ROS eindelijk eens zijn tanden liet zien en niet het brave jongetje van de klas bleef.
Als de motor van HAM in Maleisie niet geploft was, was HAM gewoon WDC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

mark-k schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:56:
[...]

Telt het ook als je sommige coureurs gewoon extra kut vindt ipv dat je echt fan van iemand bent? :p
ik ben bang dat jouw liefde voor Grosjean niet te redden is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 16:53
Een echte favoriet heb ik niet meer sinds Schumacher. Coureurs die ik graag goed zie eindigen:
- Vettel
- Hulkenberg
- LeClerc
- Ricciardo
- Raikkonen
- Verstappen

Ja, dat zijn er zes ik weet het :p

Maar ik kijk voornamelijk voor een mooie wedstrijd, mooie acties ook al is het een coureur waar ik iets minder mee heb :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

B-Real schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:09:
Een echte favoriet heb ik niet meer sinds Schumacher. Coureurs die ik graag goed zie eindigen:
- Vettel
- Hulkenberg
- LeClerc
- Ricciardo
- Raikkonen
- Verstappen

Ja, dat zijn er zes ik weet het :p

Maar ik kijk voornamelijk voor een mooie wedstrijd, mooie acties ook al is het een coureur waar ik iets minder mee heb :)
Interessant lijstje maar less is more:

- Vettel
- Hulkenberg
- LeClerc
- Ricciardo
- Raikkonen
- Verstappen

Dat is het wel. >:) :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Vandoorne spreekt ook Nederlands hoor, als je daarop selecteert :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
@iichel Voornamelijk Fan van dit forum (en de sport)* geen directe voorkeur:

Hoewel ik met belangstelling naar deze rijders kijk:
  • Mika Häkkinen **
  • VER (VES)***
  • OCO
  • LEC
  • STR (serieus geen grap, ben benieuwd of hij goed genoeg blijkt voor middenveld)****
  • VET*****
Qua teambazen heeft Arivabene meerdere puntjes voor (tenminste als hij zo vrij spreekt als tijdens dat interview in Abu Dhabi ('16))*******

*nachtnet heeft na de periode Mika/Schum jaren niet gekeken, midden in seizoen 2015 in deze topic reeks gevallen. en races gevolgd via dit forum (en later twitter) pas veel later eens een keer via een legale C4 steam en nog later via Ziggo/RTL.de. Mooiste van F1 blijft het opzoeken van de grijze gebieden in de spelregels.
**Mika is de courreur waarbij Fan gevoel nog steeds aanwezig is.
***VES was vreselijk interessant om te kijken in de VES periode (STR), Bij RBR moet het geluk nog wat meer zijn kant op komen. (nog steeds interessant om te kijken overigens.)
****Ondanks dat Stroll overduidelijk met een zilveren lepel (en diamanten) geboren is. Heeft hij in zijn 1e seizoen wel laten zien dat hij voor ieder circuit de beste voorbereiding gezocht heeft (dat dat betekende dat hij met een oude Williams het circuit afhuurde is alleen lovenswaardig (en beetje mogelijk door $$$)). Op een paar momenten is er wel talent zichtbaar. Ik hoop (voor de sport, Williams en Stroll) dat dat terug komt.
*****Niet een courreur waar mijn hart echt warm van wordt, maar die verdomde rode mist is zo interessant.
******** Er zit onder die enorme Ferrari druk wel echt een filosoof verstopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Red Bull Honda vs Drone :9~
https://www.dumpert.nl/me...72/drone_vs_f1_wagen.html

livery is wel erg snel aangepast :P

[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 21-06-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Dj-sannieboy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:58:
[...]

Als de motor van HAM in Maleisie niet geploft was, was HAM gewoon WDC.
Dat hoort nu eenmaal bij het spelletje. Als ROS iets braver was geweest, had HAM in het gehele seizoen meer punten kunnen pakken en was hij zelfs met zijn uitvalbeurt kampioen geworden.

Of ik ben scheel, maar dat is toch gewoon de TR livery?
Is het trouwens niet Red Bull Honda powered by Renault? :+

Ok, dan gooi ik hem er maar in..
Ben ik dan de enige die geen fan is van RIC? Nee, niet omdat hij teamgenoot is van VER.
Maar ik heb nu eenmaal niet zoveel met hem.

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ruwe vertaling is dat Gasly zijn PU in Canada nog goed is en dat de winst van de Spec 2 Honda PU, 0,3sec is in kwalificatie, en 0,5sec in de race stand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Say whut?

Ferrari ready to replace Raikkonen with Leclerc for 2019 F1 season

https://www.autosport.com...ce-raikkonen-with-leclerc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Jasphur schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:11:
Say whut?

Mja, silly season begint vroeg, toch?

Overigens zou het mij niets verbazen. Kimi is ook al 39 en ik zou behalve Leclerc nou niet echt een waardige vervanger voor Ferrari. Misschien dat ze bij Ferrari iets vergelijkbaars proberen zoals RBR met Max heeft gedaan. Uiteindelijk heeft het ze veel publiciteit opgeleverd. Aan de andere kant is zo'n jonge coureur natuurlijk wel een groot risico...

Laten we het afwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
alex3305 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:25:
[...]

Mja, silly season begint vroeg, toch?

Overigens zou het mij niets verbazen. Kimi is ook al 39 en ik zou behalve Leclerc nou niet echt een waardige vervanger voor Ferrari. Misschien dat ze bij Ferrari iets vergelijkbaars proberen zoals RBR met Max heeft gedaan. Uiteindelijk heeft het ze veel publiciteit opgeleverd. Aan de andere kant is zo'n jonge coureur natuurlijk wel een groot risico...

Laten we het afwachten :)
Alleen jammer dat zo'n jonge hond bij Ferrari aan een 200 kilo zware ketting komt te liggen. Bij RBR (en bij Mercedes) zou een tweede coureur veel meer vrijheid krijgen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:03:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="es" dir="ltr">El problema en el motor d Gasly cambiado en Canadá no es fundamental. Ha habido modificaciones para evitar q se repita y creen tenerlo controlado. La mejora en Canadá se evaluó alrededor 0,3" en quali y d cerca d 0,4"/0,5" en ritmo carrera.</p>— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) <a href="https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1009785816514691072?ref_src=twsrc%5Etfw">21 juni 2018</a></blockquote>
<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script> [/html]

Ruwe vertaling is dat Gasly zijn PU in Canada nog goed is en dat de winst van de Spec 2 Honda PU, 0,3sec is in kwalificatie, en 0,5sec in de race stand.
Maar hij reed met minder vermogen meen ik gelezen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Say whut?

Tja, het zou mij niet meer verbazen. Leclerc tekent dan een contract tot tenminste eind 2021 waar gewoon glashard in zal staan dat hij nummer twee is. Vertrekt Vettel na 2020, dan is Leclerc nummer een bij Ferrari. Lijkt me een heel goede deal voor beide partijen. Leclerc is eigenlijk langzaam aan te goed aan het worden voor Sauber, net zoals dat Max al snel te goed was voor STR. Naar Haas gaan lijkt er niet in te zitten, dus dan kan je net zo goed de gok nemen. Laat je Leclerc jaren bij Sauber zitten, dan kan hij een aanbod krijgen van een ander topteam en dan is hij weg.

Mocht Leclerc, Vettel helemaal overhoop rijden, dan weet Ferrari dat ze een winnaar hebben die ze voor zeer lange tijd vast kunnen leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Verwacht dat het A: voor LEC nog een jaartje te vroeg is B: Sauber met hulp van Ferrari (Alfa Romeo) een flinke stap door het middenveld gaat maken en mogelijk HAAS, Renault & McL voorbijstreeft in 2019.

RAI zit prima in die Ferrari, laat zich op ruk-strategieen zetten, neemt tijdens de race wat druk voor VET weg, doch haalt voldoende punten om nog 1 jaartje te blijven zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:42

mphilipp

Romanes eunt domus

mark-k schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:56:
[...]
Daarom noem ik mezelf geen fan. Het woord komt niet voor niets van het latijnse 'fanaticus'. Ik ben daar niet van. Ik noem mezelf liever fan van de sport. Ik zet de TV niet uit als mijn favoriet (die heb ik wel) in de eerste ronde uitvalt bv. Ik kan dan nog steeds van de race genieten, als dat tenminste een beetje spannende race is. Een saaie race met één van mijn favorieten aan kop is dan wel weer 'leuk' :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Say whut?

Ik moest ook even twee keer kijken toen ik het las. Maar misschien waait er een andere wind door Ferrari en zijn ze klaar met die policy van alleen coureurs met -tig jaar ervaring. Ze hebben inmiddels gezien dat er een hele goede nieuwe lichting coureurs is waar ze wat mee moeten.

Misschien is het een klein beetje vroeg, maar Max maakte ook zo'n overstap, dus waarom niet? Als ie het aankan is het een toppertje, anders is zijn carrière klaar...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Helaas geen informatie bij deze foto. Maar vond hem wel tof.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgO-jjTVQAADYJ4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Say whut?

Dit viel me trouwens op...
Autosport understands that Ferrari considered replacing Raikkonen with current Red Bull driver Daniel Ricciardo, who is out-of-contract at the end of 2018.

It ultimately decided that the cost of hiring the Australian would be too high when combined with Vettel's existing salary.
Sinds wanneer is geld een probleem voor Ferrari? Die kunnen dat echt wel betalen als ze zouden willen.

Maar de kansen voor RIC worden bij Ferrari en Mercedes wel nihil zo. Blijft niet veel anders over dan McLaren en Renault als hij echt bij Red Bull weg wil...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:36:

[afbeelding]
https://twitter.com/Class...29900150580588544/photo/1
iets meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

mphilipp schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 07:56:
[...]

Misschien waait er een andere wind door Ferrari en zijn ze klaar met die policy van alleen coureurs met -tig jaar ervaring. Ze hebben inmiddels gezien dat er een hele goede nieuwe lichting coureurs is waar ze wat mee moeten.

Misschien is het een klein beetje vroeg, maar Max maakte ook zo'n overstap, dus waarom niet? Als ie het aankan is het een toppertje, anders is zijn carrière klaar...
Ik blijf erbij dat dat onverstandig is. Zijn er op dit moment *zeer* getalenteerde jonge coureurs ? Absoluut.
Maar rijden bij Ferrari geeft, doordat ze als enige team, met die rijke historie, een compleet land achter zich hebben staan, en ook nog zeer veel fans wereldwijd, een extreme druk met zich mee.
Daardoor is het verstandiger om een rijder te kiezen waarbij de "silly mistakes" er al uit zijn, en dus de nodige
kilometers zijn gemaakt. Zelfs voor rijders als een Perez of een Hulkenberg, die zich in mij ogen al genoeg hebben bewezen als "mogelijke kandidaten" voor 2e rijder bij Ferrari, het moeilijk genoeg om zich staande te houden, laat staan iemand met, wat is het, 7 races ervaring.

Iemand die bij Ferrari gaat rijden, moet elke keer dat hij in de auto stapt, het maximale er uit kunnen halen, en aan kunnen geven wat er goed of slecht aan is, of dat nu een wintertest is of de zoveelste race van het seizoen. Neem je, zeg een Ricciardo, dan ben je daar van verzekerd. En geld speelt toch geen rol.

[ Voor 11% gewijzigd door Ome Ernst op 22-06-2018 09:14 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Lees net dat McLaren ricciardo een miljoenen aanbod gedaan heeft. Is dat hier al voorbij gekomen? Kon zo snel niks vinden.

https://www.express.co.uk...ct-offer-McLaren-Red-Bull

[ Voor 29% gewijzigd door Oekol op 22-06-2018 09:04 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Leoon. schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:03:
Lees net dat McLaren ricciardo een miljoenen aanbod gedaan heeft. Is dat hier al voorbij gekomen? Kon zo snel niks vinden.
Pas 20x of zo. :P

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Top haha. Alleen even snel op laatste pagina gekeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
warp schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:37:
[...]

Dit viel me trouwens op...

[...]

Sinds wanneer is geld een probleem voor Ferrari? Die kunnen dat echt wel betalen als ze zouden willen.

Maar de kansen voor RIC worden bij Ferrari en Mercedes wel nihil zo. Blijft niet veel anders over dan McLaren en Renault als hij echt bij Red Bull weg wil...
Lijkt me dat RIC als het echt om het geld zou gaan ook nog wel bereid zou zijn voor een paar miljoen minder te willen rijden met een clausule dat hij wel dezelfde status geniet als VET.

Aan de andere kant: Teams investeren ook behoorlijk veel in die junioren. Max was een koopje aangezien ze die heel laat hebben opgepikt en daarna direct in de F1 hebben gezet. Door de junior klasses heen leiden kost normaal behoorlijk wat centen.
Als je dan als team ook nog eens een belofte hebt zitten bij die junioren die het in het zuster team goed doet....waarom zou je dan miljoenen meer betalen voor een ander. En daarmee ook nog eens je investering in die junior teniet doen omdat die ergens anders gaan rijden.

Niet voor niets heeft RBR Sainz uitgeleend aan Renault. F1 kent (nog) geen transfer prijzen zoals in andere sporten. Overigens zou dat niet eens zo gek zijn.. "die opleiding" kost echt behoorlijk wat geld, met als gevolg dat de junioren vast zitten als er geen zitje beschikbaar komt.

Overigens denk ik dat RIC alleen het contract van HAM afwacht. RBR zal geen kortlopend contract willen. (hebben ze volgend jaar alsnog een probleem als SAI al naar Renault is en GAS niet goed genoeg blijkt).
En ik denk dat Toto liever in 2021 met Max in Mercedes rijdt als RBR dan nog niet om de titel kan strijden..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Over die transfers: ik vond het in dat kader wel apart om te lezen dat McLaren bij RBR aangeklopt zou hebben over Ricciardo's diensten. Ik zou denken: die gaan daar niet over, in elk geval niet meer na dit jaar. Maar kennelijk zitten die contracten toch iets ingewikkelder in elkaar dan dat...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Heeft te maken met dat hele opleidingstraject waar hij waarschijnlijk inzit. Volgens mij moet er een vergoeding aan Red Bull betaald worden oid.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Wom schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:35:
Heeft te maken met dat hele opleidingstraject waar hij waarschijnlijk inzit. Volgens mij moet er een vergoeding aan Red Bull betaald worden oid.
Dat traject wordt nu dus afgerond. Dit is het laatste jaar dat RIC bij RBR vastligt en nu is de eerste keer dat hij vrij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
sanderb schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:05:
Lijkt me dat RIC als het echt om het geld zou gaan ook nog wel bereid zou zijn voor een paar miljoen minder te willen rijden met een clausule dat hij wel dezelfde status geniet als VET.
Buiten dat heeft RIC natuurlijk vaak genoeg geroepen dat hij een auto wil die kampioenschap waardig is omdat hij WDC wil worden, en dat salaris bijzaak is. (Puur voor het geld hoeft RIC het trouwens niet meer te doen, die gozer is echt wel binnen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

RIC houdt zich natuurlijk op de vlakte, maar we kunnen er allemaal 200% zeker van zijn dat hij NOOIT maar dan ook NOOIT naar McLaren vertrekt. Precies om de reden die hierboven wordt genoemd: daar gaat hij geen WDC mee worden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 19:26:
Vandoorne spreekt ook Nederlands hoor, als je daarop selecteert :P
Vandoorne zit bij McLaren hè. Fan zijn van een McLaren coureur naast ALO brengt risico's met zich mee. Hoge gebouwen zijn dan opeens woest aantrekkelijk enzo :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Bansheeben schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:27:
[...]

Vandoorne zit bij McLaren hè. Fan zijn van een McLaren coureur naast ALO brengt risico's met zich mee. Hoge gebouwen zijn dan opeens woest aantrekkelijk enzo :+
:D

:o

-O-

:/

:(

}:|

:'(

lul :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Vandoorne lijkt wel op de schopstoel te zitten, niet? Als ik eerlijk ben kan ik niet direct een enorm opvallend resultaat mijzelf voor de geest halen van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Wom schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:34:
Vandoorne lijkt wel op de schopstoel te zitten, niet? Als ik eerlijk ben kan ik niet direct een enorm opvallend resultaat mijzelf voor de geest halen van hem.
Nouja, hij brengt wel de nodige "ervaring" mee. Als Alonso volgend jaar ook al vertrekt wil je geen William 2 worden..

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Wom schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:34:
Aan de andere kant, ook geen erg tegenvallend resultaat. Ericsson vind ik daarmee vergeleken nog minder en die zit er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

Stoelpoot schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:38:
[...]

Aan de andere kant, ook geen erg tegenvallend resultaat. Ericsson vind ik daarmee vergeleken nog minder en die zit er nog steeds.
Ericsson is een verkapte paydriver geloof ik. Heeft een of ander Zweeds bedrijf achter 'm wat graag een Zweed in F1 wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Bansheeben schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:57:
[...]

Ericsson is een verkapte paydriver geloof ik. Heeft een of andere Zweeds bedrijf achter 'm wat graag een Zweed in F1 wil hebben.
Longbow Finance en laten die nu net investeerders zijn in Sauber ;)
Dus de vergelijking van Ericsson met Vandoorne is niet helemaal eerlijk. Vandoorne zal het toch meer van zijn prestaties moeten hebben.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 00:29
Jasphur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:36:

[afbeelding]
Nelson Piquet senior.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Spotmatic schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:19:
RIC houdt zich natuurlijk op de vlakte, maar we kunnen er allemaal 200% zeker van zijn dat hij NOOIT maar dan ook NOOIT naar McLaren vertrekt. Precies om de reden die hierboven wordt genoemd: daar gaat hij geen WDC mee worden.
Hoewel het me zou verbazen als McLaren volgend jaar ineens het heilige vuur heeft gevonden, zou ik het alsnog niet zo stellig durven beweren. Of heb jij een hele goede kristallen bol?
Brawn kon ook ineens vanuit het niets wereldkampioen worden, dus waarom McLaren volgend jaar de zaken beter op orde zou kunnen hebben weet ik niet.

Iemand als Ricciardo kan natuurlijk verleid worden door het vooruitzicht van een team om zich heen te kunnen bouwen, met de meeste resources op hem gericht. En dan de kans hebben om het team naar een WK toe te sturen. Bij RBR is volgens mij al duidelijk gemaakt dat ze Max zien als Grote Roerganger. Ik zou me dus zomaar een scenario kunnen voorstellen waar Ricciardo toch kiest voor McLaren. Ze hebben ook ooit Alonso met een mooi verhaal (en $40mln) weten te strikken. En die heeft zelfs nog een keer bijgetekend...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ome Ernst schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:59:
[...]
Ik blijf erbij dat dat onverstandig is.
Dat hoor ik hele volksstammen nóg roepen over Max. Dus ja, wie zal het zeggen... [kristallen bol verhaal]

Ik kan me heel goed voorstellen dat ze met Vettel een degelijke coureur hebben en toch maar een keer de gok nemen met een young gun voordat een ander team hem een mooi bod doet. Als ie (vooral mentaal) op het nivo van Max zit, zou het zomaar een bijzonder goede gok kunnen zijn. En als het verhaal klopt, denk ik ook dat ze misschien wel goed naar RBR/STR hebben gekeken en die knaap heel goed begeleiden in alles wat iet doet. Als ze hem echt dit aanbod hebben gedaan, denk ik dat ze 'm al een poosje heel goed monitoren om in te schatten of ie de druk aan kan.
Max is (en dat zeg ik niet alleen omdat ik Nederlander heb) buitencategorie. Velen zijn bezweken onder de druk of redden het nét niet qua skills. En dat terwijl zo'n beetje iedereen die in de F1 binnenkomt, de grote held was in de voorgaande raceklassen. Maar F1 is nét even een ander spelletje.

Nogmaals...we gaan het zien. Ik zou het graag zien. Geef de nieuwe garde een kans. Ouwe lullen eruit! (zei de ouwe lul)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mphilipp schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:43:
[...]

Hoewel het me zou verbazen als McLaren volgend jaar ineens het heilige vuur heeft gevonden, zou ik het alsnog niet zo stellig durven beweren. Of heb jij een hele goede kristallen bol?
Brawn kon ook ineens vanuit het niets wereldkampioen worden, dus waarom McLaren volgend jaar de zaken beter op orde zou kunnen hebben weet ik niet.

Iemand als Ricciardo kan natuurlijk verleid worden door het vooruitzicht van een team om zich heen te kunnen bouwen, met de meeste resources op hem gericht. En dan de kans hebben om het team naar een WK toe te sturen. Bij RBR is volgens mij al duidelijk gemaakt dat ze Max zien als Grote Roerganger. Ik zou me dus zomaar een scenario kunnen voorstellen waar Ricciardo toch kiest voor McLaren. Ze hebben ook ooit Alonso met een mooi verhaal (en $40mln) weten te strikken. En die heeft zelfs nog een keer bijgetekend...
Gezien de reputatie van Alonso mbt verkeerde keuzes van een nieuw team, zal McLaren alleen een sprong vooruit maken zodra ALO weg is :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Wat overigens best reeel is gezien de laatste interviews en het vaag blijven over zijn toekomst. Deed hij vorig jaar ook, maar we zijn weer een jaar verder he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wom schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:22:
Wat overigens best reeel is gezien de laatste interviews en het vaag blijven over zijn toekomst. Deed hij vorig jaar ook, maar we zijn weer een jaar verder he :)
in de UK kun je op alles wedden; is er niet ergens een bet-fair oid waarop je kunt intekenen dat alonso vertrekt? lijkt me easy cashen :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen lijkt het bij McLaren tot een kookpunt aan het komen. Ja, het is de Daily Mail, normaal gesproken baggerniveau, maar toch. De hele sfeer lijkt daar totaal verziekt te zijn, management is incompetent en de werknemers lijken het meer dan zat te zijn. Het enige dat ze zou tegenhouden om te gaan staken, is de vrees dat ze dan ontslagen worden. :/

http://www.dailymail.co.u...ven-reward-hard-work.html

Je hoort er ook niks van bij de meeste F1 media. Daar moet je rekening houden met wie de eigenaren van het motorsport netwerk zijn, die zo ongeveer alle concurrentie hebben opgekocht. Een van de mensen achter dat netwerk is Zak Brown. Ja echt. Vroeg je je af waarom McLaren niet afgemaakt wordt omdat ze echt bagger zijn, dan is hier je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ik wou 'm net posten Daniel. man man man.
Strictly one each.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Met verbazing zitten lezen. Maar wel met een korrel zout gezien de bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Het uitdelen van snoep komt over als een uit de hand gelopen running gag/traditie.
Bijvoorbeeld vroeger als grap i.c.m. een leuke bonus, tegenwoordig zonder bonus waardoor de grap een beetje weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
iichel schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:47:
ik wou 'm net posten Daniel. man man man.

[...]
Nee dit dan
Supervisors are embarrassed to hand them out.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
https://twitter.com/scarb.../1010146545633845254?s=21

;)
I keep checking eBay for ex-McLaren Freddos to appear, so I can assess them on the @ScarbsTech workbench next week

[ Voor 50% gewijzigd door BlauweFles op 22-06-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Op de fia persco zegt cyriil nog wel wat interessants. Hij lijkt te zeggen dat rbr vorig jaar al eind 2018 naar Honda wist te gaan.
and for Renault, and obviously for Honda. We put a little bit of pressure because it was important to get that clarified sooner rather than later for a number of reasons, starting from a logistics perspective with procurement and supply of part and also IP and confidentiality, because even the way we are working with Red Bull, which is completely integrated, without any sort of Chinese wall or barriers. It was important to get that clarified sooner rather than later so that we can make plans and also can focus our efforts on 2019, knowing exactly where things are at in terms of customer base. So that’s done, thanks to Red Bull for making that clear. And that’s a clarification of really the plan of last year when we agreed to terminate Toro Rosso at the end of ’17 and Red Bull at the end of ’18. Frankly, as said by Christian it has been a wonderful journey. I’m extremely thankful of Red Bull, which has been a good partner team – very challenging, demanding, but also by being challenging and demanding in that sport which is a competitive sport and a competitive environment that we progressed. And we have progressed as a team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

nachtnet schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:46:
Op de fia persco zegt cyriil nog wel wat interessants. Hij lijkt te zeggen dat rbr vorig jaar al eind 2018 naar Honda wist te gaan.

[...]
Daar staat alleen dat de meerjarige deal van Renault met RB eind 2018 afliep.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:46:

[...]
Abitaboul kraamt dan ook alleen maar onzin uit omdat zijn positie als de baas van Renault F1 onder druk zal komen te staan door het falen van de Renault PU ontwikkeling, en het vertrek van RBR. Hij zal alles doen om maar een rookgordijn op te gooien, zodat zijn carrière er niet aangaat.

Bij het Ziggo praatprogramma kwam Abitaboul na een vraag van Jack, al beloven dat de C-spec Renault veel meer vermogen zou leveren, meer dan van de A naar de B-spec. Waar hebben we dit toch eerder gehoord...

Verder lijkt me iets meer dan 12pk vinden niet al te moeilijk, aangezien zowel Ferrari als Mercedes dat nog steeds kunnen, terwijl ze al minstens 40pk meer moeten hebben in piekvermogen dan Renault. Anders kan je het gat in kwalificaties niet verklaren. Het kan best wel eens richting de 50pk gaan, omdat RBR eigenlijk altijd met minder voor en achtervleugel rijd, puur om te compenseren.

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-06-2018 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:30:
[...]

Abitaboul kraamt dan ook alleen maar onzin uit omdat zijn positie als de baas van Renault F1 onder druk zal komen te staan door het falen van de Renault PU ontwikkeling. Hij zal alles doen om maar een rookgordijn op te gooien, zodat zijn carrière er niet aangaat.

Bij het Ziggo praatprogramma kwam Abitaboul na een vraag van Jack, al beloven dat de C-spec Renault veel meer vermogen zou leveren, meer dan van de A naar de B-spec. Waar hebben we dit toch eerder gehoord...

Verder lijkt me iets meer dan 12pk vinden niet al te moeilijk, aangezien zowel Ferrari als Mercedes dat nog steeds kunnen, terwijl ze al minstens 40pk meer moeten hebben in piekvermogen dan Renault. Anders kan je het gat in kwalificaties niet verklaren. Het kan best wel eens richting de 50pk gaan, omdat RBR eigenlijk altijd met minder voor en achtervleugel rijd, puur om te compenseren.

Dan Max bij Olav:
-Bij Max is er kennelijk een velg van een van zijn banden afgebroken in FP1. Dat setje softs kon hij dus vrijwel meteen weggooien.
-Volgens Max slijten de US banden zeer snel, twee ronden en klaar. Andere banden zijn eigenlijk ook niet zo best. De baan wordt gewoon te warm en het asfalt helpt ook niet.
-Auto is al flink versteld tussen FP1 en FP2, en weer tijdens FP2.
-Meer dan P5 verwacht Max ook niet.
-Max reed nu ook nog met de oude PU, morgen pas de nieuwe dus er komt nog wat extra vermogen.
Als mod moet je toch wel weten dat de helft van je post in het andere topic hoort :+

Verder snap ik niet dat teams niet gewoon een 2e setje banden gebruiken in de eerste 40 minz van fp1.
Dat je 1 set in moet leveren nar 40 minuten betekend toch nog niet dat je geen 2e set mag pakken :?

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 22-06-2018 23:38 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Oude doos (jan 2016)

Bureau Sport - Jos Verstappen - Hockenheim 1994 Benetton pitstop brand -

[ Voor 33% gewijzigd door nachtnet op 23-06-2018 10:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Williams heeft ook een grote update volgens Kubica. :+
https://streamable.com/1cdfa

Horner geniet volgens mij iets te veel van alle drama rond McLaren. :P
https://streamable.com/eiu1r

[ Voor 46% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-06-2018 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 23:59
Beide Mercs 2 tiende sneller dan Vettel in S2, dat zijn 2 rechten stukken en een chicane. Brutal en zeker 20-30 pk verschil. Ze zijn wat mij betreft weer het te kloppen team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Rene44 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:24:
Beide Mercs 2 tiende sneller dan Vettel in S2, dat zijn 2 rechten stukken en een chicane. Brutal en zeker 20-30 pk verschil. Ze zijn wat mij betreft weer het te kloppen team.
Ik ben bang dat je gelijk hebt... -O-

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:28:
[...]

Klopt. Motor is gewoon de beste van Mercedes. Wordt nog een behoorlijke kluif voor Honda om dat gat te gaan dichten voor volgend jaar ( Red Bull) wat nog behoorlijk is.
Het gat met Renault is nog brutaler inderdaad. Toch denk ik dat Honda echt de betere zet is. Ik schat Renault minstens 100pk achter Mercedes, als je bedenkt hoe veel sneller de Red Bull in de bochten is. Honda heeft een stuk of 8 hypermoderne dynos draaien, meer budget en lijken nu gelijk te zijn met Renault zo niet beter. Tel daarbij op dat de packaging veel smaller is dan de Renault en Newey en zn mannen zullen voor verrassing kunnen zorgen in 2019.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
100pk verschil 8)7

Nee echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:31
Rene44 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:36:
[...]

Het gat met Renault is nog brutaler inderdaad. Toch denk ik dat Honda echt de betere zet is. Ik schat Renault minstens 100pk achter Mercedes, als je bedenkt hoe veel sneller de Red Bull in de bochten is. Honda heeft een stuk of 8 hypermoderne dynos draaien, meer budget en lijken nu gelijk te zijn met Renault zo niet beter. Tel daarbij op dat de packaging veel smaller is dan de Renault en Newey en zn mannen zullen voor verrassing kunnen zorgen in 2019.
Eerst nog maar eens zien dat Newey bij RB blijft. Dat zou wel een aderlating zijn.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rene44 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:36:
[...]

Zie het niet zo rooskleurig in. Ferrari en Mercedes zijn met afstand de beste motor van het veld. Honda heeft nog heel veel werk te verzetten willen ze een absolute topmotor hebben die het gevecht aankan met de top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
Mugwump schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:43:
[...]

Eerst nog maar eens zien dat Newey bij RB blijft. Dat zou wel een aderlating zijn.
Newey ging weg bij McLaren omdat hij corporate structuur zat was. Ook is hij niet meer 100% bij F1 betrokken vanwege de regels die hij verafschuwt. Hij verdient 30 miljoen per jaar bij Red Bull en mag doen wat ie wil. Ik zie hem niet naar Renault vertrekken. Moet ie weer met die motor werken ;) Echt nul, nul kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
Ric bijna 9 tiende achter de Merc. Denk je dat de Merc een betere auto is? Ik weet het anders niet te verklaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
Rene44 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:46:
[...]

Newey ging weg bij McLaren omdat hij corporate structuur zat was. Ook is hij niet meer 100% bij F1 betrokken vanwege de regels die hij verafschuwt. Hij verdient 30 miljoen per jaar bij Red Bull en mag doen wat ie wil. Ik zie hem niet naar Renault vertrekken. Moet ie weer met die motor werken ;) Echt nul, nul kans.
Over corporate structures en Franse bedrijven gesproken. Nee, dat wil je echt niet. Ik dacht ook dat Newey minder betrokken bij F1 zou zijn dit seizoen, maar ik zie hem iedere weekend aan de pitlane zitten met Horner.

Als Honda slim is hebben ze nu al de motor voor volgend jaar op de dynos draaien voor optimale betrouwbaarheid.

En RIC... die blijft gewoon bij Redbull, maar geld is hem naar z'n hoofd gestegen denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 23-06-2018 18:56 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Rene44 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:54:
[...]

Ric bijna 9 tiende achter de Merc. Denk je dat de Merc een betere auto is? Ik weet het anders niet te verklaren.
Max 7 tienden erachter en die maakte wat foutjes en we weten niet hoe goed het ontwerp van de Mercedes dit circuit ligt.

Maar goed, je hebt wel enigszins een punt... M'n auto had een vacuüm lek in de rear boost solenoid en miste daardoor 30pk en toen ik dat had gemaakt, reed ik (constant) 2 tienden sneller @ 0 - 100km/u drag.

Dus 100pk zou idd bijna 7 tienden zijn (het gat tussen Max en Lewis).
Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1