[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.108 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
loekf2 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:01:
Mocht je Amazon Prime hebben, check de docu over McLaren in 2017.

Mijn hemel, het moment dat ze een Honda motor voor het eerst in het chassis schroeven en .. hij start niet.
Dat was niet de eerste keer toch? In eerste instantie past het niet eens, meen iets met schroeven/bouten die niet goed zijn, vervolgens was ook nog iets met het aansluiten op de versnellingsbak als ik mij niet vergis?

Het geeft in ieder geval een leuk inkijkje in ook het gefaal van McLaren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)

Mijn hemel, het moment dat ze een Honda motor voor het eerst in het chassis schroeven en .. hij start niet.
Achteraf gezien is die documentaire tranentrekkend. Als Alonso had geklaagd over een GP2-chassis, zou de documentaire enigszins bestaansrecht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:14
DaMarcus schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:07:
[...]

Achteraf gezien is die documentaire tranentrekkend. Als Alonso had geklaagd over een GP2-chassis, zou de documentaire enigszins bestaansrecht hebben.
Als ik zo Alonso zie, schrijnend dat ie nergens anders terecht kan.

McLaren is een drama en blijft een drama. Dacht dat ik ergens las dat het personeel nu ook in opstand gekomen is, of was het Williams ?

Edit: Williams dus... https://www.planetf1.com/...t-whitmarsh-intervention/

Williams management heeft geen idee waarom die auto zo waardeloos is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@nachtnet Canal+ deelt sinds enige tijd de on boards tegenwoordig ook zelf (via YT) :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
loekf2 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:26:
[...]

Dat zal denk ik ook een hoop te maken hebben met de feedback van de coureurs. Het lijkt mij dat Stroll nou niet echt de ervaring heeft om mee een Formule 1 auto te ontwikkelen. Als je z'n stuurbewegingen al ziet geeft dat niet veel hoop. Sirotkin heeft dan weer wel een technische achtergrond, maar theorie en praktijk willen helaas ook nog weleens verschillen. Kubica is een fantastische coureur, maar is er een hele lange tijd tussenuit geweest. Ik kan mij dus voorstellen dat er wel het een en ander veranderd is tussen de tijd dat hij voor Sauber en Renault racete en nu. Di Resta kan misschien ook nog het een en ander mee ontwikkeld hebben als reserve coureur, maar die heeft ook geen super carrière resultaten.

Als ze daarnaast ook nog eens het voorbeeld van Mercedes volgen dan zie je dat er vooral met een low downforce setup wordt gereden. Dat is prima met zo'n snelle PU, maar natuurlijk funest als je geen Hamilton / Vettel in jouw team hebt zitten. Kijk bijvoorbeeld eens naar hoeveel moeite Bottas vorig jaar had met de auto. Ook hebben ze al wat belangrijk personeel verloren dit jaar.

Telt ook nog eens mee dat McLaren dit jaar ook beter meedoet met de Renault PU. Renault works blijft zichzelf ook goed ontwikkelen met twee leuke coureurs. Bij FI zitten ze ook niet stil en Sauber heeft momenteel Leclerc als drijvende kracht.

Maar kijk voor eens naar de resultaten van de afgelopen seizoenen en dan zie je ook dat de ervaring daar blijkbaar wel resultaten heeft opgeleverd. In het constructeurskampioenschap staan ze nu hopeloos achteraan. Persoonlijk vind ik het daarom erg jammer dat een constructeur zoals Williams momenteel alleen gekozen heeft voor het grote geld en niet voor ervaring of marketing. Kijk maar eens wat Alonso de afgelopen seizoenen met McLaren heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:21

mphilipp

Romanes eunt domus

alex3305 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:52:
[...]
Dat zal denk ik ook een hoop te maken hebben met de feedback van de coureurs. Het lijkt mij dat Stroll nou niet echt de ervaring heeft om mee een Formule 1 auto te ontwikkelen. Als je z'n stuurbewegingen al ziet geeft dat niet veel hoop. Sirotkin heeft dan weer wel een technische achtergrond, maar theorie en praktijk willen helaas ook nog weleens verschillen.
Daarom hebben ze twee engineers per auto. Ook een beetje sneu voor die mannen. Nieuw in F1 en dan zo'n moeilijke auto. Net als Vandoorne, die kan ook niet echt zijn kracht laten zien. McLaren zou wel eens zijn Waterloo kunnen worden. Al die problemen maken het voor een onervaren rijder bijna onmogelijk om potten te breken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
Paddy Lowe heeft met zijn team getracht de koeling van de Mercedes te kopiëren, alleen is dat hopeloos mislukt. Hierdoor rijdt Williams met minder bodywork rond zodat de temperaturen binnen de perken blijven.

Dit kost downforce en volgens een engineer van Williams kost ze dit bijna een seconde per ronde. Mocht dit kloppen, dan zouden ze in de middenmoot rijden en met Haas en Renault de kruimels opruimen, los van de kwaliteiten van de coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

mphilipp schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:59:
Net als Vandoorne, die kan ook niet echt zijn kracht laten zien. McLaren zou wel eens zijn Waterloo kunnen worden. Al die problemen maken het voor een onervaren rijder bijna onmogelijk om potten te breken.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het probleem ligt hem ook in het feit dat praktisch elke jonge
rijder word gepresenteerd als "De nieuwe Senna", wat natuurlijk bepaalde verwachtingen schept, die vooral bij de wat slechtere teams lastiger zijn waar te maken dan, laten we zeggen een STR. Rijders zelf zijn hier niet schuldig aan, maar vooral managers en journalisten imho.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Als ik zo Alonso zie, schrijnend dat ie nergens anders terecht kan.

McLaren is een drama en blijft een drama. Dacht dat ik ergens las dat het personeel nu ook in opstand gekomen is, of was het Williams ?

McLaren gaat het over. Whitmarsh nam het stokje in 2009 van Ron Dennis over toen die met pensioen ging/mocht. In 2014 mocht whitmarsh op zijn beurt weer weg en kwam Dennis weer terug.

Dat zijn naam nu weer komt bovendrijven zegt mij dat het gerommel bij McLaren nog niet over is.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
McLaren dismisses ex-boss Whitmarsh's criticism
https://www.motorsport.co...arsh-s-criticism-1047055/
In response to a query from Sky Sports F1 about those comments, a McLaren spokesperson said: “Martin worked for McLaren for many years, but has been outside the business for some time and is not part of our future.

“What he said was ill-judged and ill-informed in our view but he is entitled to his opinion. There are high expectations in the team and we won't compromise those high expectations.

Everyone at McLaren is working tremendously hard and is focused on the future, not the past.”
:P

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 21-06-2018 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:30
hardware-lover schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:50:
@nachtnet Canal+ deelt sinds enige tijd de on boards tegenwoordig ook zelf (via YT) :)

[video]
(y) Goed nieuws, wist ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Marko zou tegen Bild.de gezegd hebben dat RIC sterk in de belangstelling van zowel McL als Mercedes staat.

Tost zegt in speedweek (de) (die ook ergens vandaan quoten)
"The former partners (Renault) Simply put pieces in the garage. Sometimes they seemed so old that they probably came out of the dumpster. Thank God that's not the case with Honda. "
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nachtnet schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:22:
Marko zou tegen Bild.de gezegd hebben dat RIC sterk in de belangstelling van zowel McL als Mercedes staat.

Tost zegt in speedweek (de) (die ook ergens vandaan quoten)

[...]

:X
Norris met Ricciardo ruilen }:O maar verwacht niet dat Ricciardo naar McL wilt :')

En dat stukje over Renault 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
McLaren geïnteresseerd in RIC snap ik wel. ALO stopt er of dit of volgend seizoen mee, dus die zoeken alvast een waardige opvolger.

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 21-06-2018 08:42 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
@ArcticWolf :Y dat stukje over Renault is echt een giftige reactie. (Mogelijk ook niet bevordelijk voor de resterende relatie RBR/Renault dit seizoen.)

Maar 100x liever dit type quotes dan weer:
"The balance of the car was fine" "It is what it is" "The best crowd ever" "Bwoahh, I don't know (stilte)" en meer van die voorgekauwde media-getrainde antwoorden

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 21-06-2018 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 10:06
nachtnet schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:48:
"The balance of the car was fine" "It is what it is" "The best crowd ever" "Bwoahh, I don't know (stilte)" en meer van die voorgekauwde media-getrainde antwoorden
Jij denkt daadwerkelijk dat ze Kimi dat aangeleerd hebben? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:12:
[...]

Jij denkt daadwerkelijk dat ze Kimi dat aangeleerd hebben? :P
Ik denk dat ze dat Kimi veel hebben geprobeerd af te leren. Keer op keer op keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nachtnet schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:48:
@ArcticWolf :Y dat stukje over Renault is echt een giftige reactie. (Mogelijk ook niet bevordelijk voor de resterende relatie RBR/Renault dit seizoen.)

Hamilton zegt niet zo vaak "the best crowd ever" meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Stoelpoot schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:14:
[...]

Ik denk dat ze dat Kimi veel hebben geprobeerd af te leren. Keer op keer op keer.
Bwaoh.. denkje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Jasphur schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:38:
McLaren geïnteresseerd in RIC snap ik wel. ALO stopt er of dit of volgend seizoen mee, dus die zoeken alvast een waardige opvolger.
Die hebben toch al een luxe probleem met Lando Norris en Nyck de Vries?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
De Vries lijkt mij geen luxe-probleem, eerder een gewoon probleem.

Niet goed genoeg voor F1, kan wel mooi mee in McLaren-LemansWEC..

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 21-06-2018 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

nachtnet (zonder hoofdletter) lost McL z'n problemen op al op de vroege ochtend *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:35:
[...]

Die hebben toch al een luxe probleem met Lando Norris en Nyck de Vries?
De Vries is een mooie WEC rijder lijkt mij. of een andere tak. maar geen F1 rijder

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:05

Edd

nachtnet schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:37:
De Vries lijkt mij geen luxe-probleem, eerder een gewoon probleem.

Niet goed genoeg voor F1, kan wel mooi mee in McLaren-LemansWEC..
Begreep ik nou tijdens LeMans dat hij niet voor Racing for Holland/Nederland gaat rijden? Ter vervanging van Jan Lammers?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ricciardo rijd nog liever RBR Honda dan Mcl Renault. De achterstand die Mcl heeft met zijn auto halen ze
echt niet zo maar in. De motor is goed of iig goed genoeg, maar chassis, aero en waarschijnlijk intergratie
van motor met chassis niet. Die achterstand, ik haal even de Q-tijden van Canada erbij (ALO en VER) is bijna
een seconde, maak je niet zomaar zowel in tijd als met geld goed.

RIC wil nu kans op een kampioenschap, niet kans op 6e plek als een van de 6 rijders van FER,Mcl of RBR uitvalt.

[ Voor 12% gewijzigd door Ome Ernst op 21-06-2018 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik zou niet weten waarom RIC bij RBR weg zou willen. Prima auto, competent team, leuke teamgenoot waarmee hij zich kan meten. Alleen de PU is een klein vraagteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Edd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:44:
[...]

Begreep ik nou tijdens LeMans dat hij niet voor Racing for Holland/Nederland gaat rijden? Ter vervanging van Jan Lammers?
Klopt, dat zag ik in de documentaire over Racing Team Nederland die voor de 24 uur van Le Mans werd uitgezonden. Hij vervangt Jan Lammers na Le Mans.

Nyck de Vries stapt vanaf Silverstone (19 augustus) in.

[ Voor 22% gewijzigd door sjaool op 21-06-2018 09:54 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
RBR heeft ook genoeg Au$/€ in de kluis om RIC een goed aanbod te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik denk dat ze Britse Ponden hebben of idd Oostenrijkste Euros.
In het verleden stond RBR er niet om bekend om hun coureurs dikke salarissen te bieden, wellicht dat dat tegenwoordig anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:17

Is eindelijk die geo-restrictie eraf? Nope, blijkbaar niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Sup4rdurt op 21-06-2018 10:02 ]

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:51:
Ik zou niet weten waarom RIC bij RBR weg zou willen. Prima auto, competent team, leuke teamgenoot waarmee hij zich kan meten. Alleen de PU is een klein vraagteken.
Ik weet wel een reden waarom RIC weg wil. Hij wil WDC worden. Als een ander team hem een zitje kan geven waarmee die WDC kan worden is die echt zo weg en blijft hij niet plakken.

Uiteraard is het wel zo dat Mercedes en Ferrari hem ook niet snel die positie kunnen geven, dus waarschijnlijk blijft hij dan bij RBR om exact die redenen wat je noemt.
iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:55:
Ik denk dat ze Britse Ponden hebben of idd Oostenrijkste Euros.
In het verleden stond RBR er niet om bekend om hun coureurs dikke salarissen te bieden, wellicht dat dat tegenwoordig anders is.
RBR haalt de coureurs uit de junioren categorieën en betaalt dus de "opleiding". Daarom dat hun coureurs een relatief laag salaris krijgen. Op het moment dat de coureur vrij komt (Vettel heeft dat gehad, en RIC volgend jaar ook) komt daar dus ook een ander salaris uit. Zo kreeg Vettel in zijn laatste jaar(en?) ook een veel rianter salaris dan daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:21

mphilipp

Romanes eunt domus

Ome Ernst schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:45:
RIC wil nu kans op een kampioenschap, niet kans op 6e plek als een van de 6 rijders van FER,Mcl of RBR uitvalt.
Voor $20mln koop je een hoop bezwaren af... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:01:
[...]

Ik weet wel een reden waarom RIC weg wil. Hij wil WDC worden. Als een ander team hem een zitje kan geven waarmee die WDC kan worden is die echt zo weg en blijft hij niet plakken.

Uiteraard is het wel zo dat Mercedes en Ferrari hem ook niet snel die positie kunnen geven, dus waarschijnlijk blijft hij dan bij RBR om exact die redenen wat je noemt.

[...]

RBR haalt de coureurs uit de junioren categorieën en betaalt dus de "opleiding". Daarom dat hun coureurs een relatief laag salaris krijgen. Op het moment dat de coureur vrij komt (Vettel heeft dat gehad, en RIC volgend jaar ook) komt daar dus ook een ander salaris uit. Zo kreeg Vettel in zijn laatste jaar(en?) ook een veel rianter salaris dan daarvoor.
Ja ik heb een beetje het idee dat RIC gewoon nergens heen kan. Dus hij kan wel veel geld gaan vragen en alles, maar wat is z'n alternatief? RBR heeft ook niet echt de luxe positie dat ze een directe invulling hebben voor zijn stoeltje (wellicht Sainz terughalen) maar ik zie geen grote stoelendans gebeuren daar. Silly season is al vroeg genoeg begonnen met Aston Martin Red Bull Racing Tag Heuer Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

mphilipp schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:05:
[...]

Ik geloof never ever nooit dat RIC nu zo een beslissing zou nemen.
Financieel heeft hij toch wel genoeg. Hij wil nu fame.

[ Voor 10% gewijzigd door Ome Ernst op 21-06-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:07:
[...]

Ja ik heb een beetje het idee dat RIC gewoon nergens heen kan. Dus hij kan wel veel geld gaan vragen en alles, maar wat is z'n alternatief? RBR heeft ook niet echt de luxe positie dat ze een directe invulling hebben voor zijn stoeltje (wellicht Sainz terughalen) maar ik zie geen grote stoelendans gebeuren daar. Silly season is al vroeg genoeg begonnen met Aston Martin Red Bull Racing Tag Heuer Honda.
Nee, Tag Heuer gaat eraf. Maar ik vind het praten over AMRBRH al een mond vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
DaMarcus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 00:01:
[...]

Paddy Lowe heeft met zijn team getracht de koeling van de Mercedes te kopiëren, alleen is dat hopeloos mislukt. Hierdoor rijdt Williams met minder bodywork rond zodat de temperaturen binnen de perken blijven.

Dit kost downforce en volgens een engineer van Williams kost ze dit bijna een seconde per ronde. Mocht dit kloppen, dan zouden ze in de middenmoot rijden en met Haas en Renault de kruimels opruimen, los van de kwaliteiten van de coureurs.
Heb je daar een bron van? Interessant verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:52
Ome Ernst schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:09:
[...]

Ik geloof never ever nooit dat RIC nu zo een beslissing zou nemen.
Als je naar een team gaat puur om het geld ben je wat mij betreft sowieso niet WDC waardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

mphilipp schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:05:
[...]

Ze zullen Ricciardo minimaal hetzelfde moeten gaan betalen als Verstappen. Hij presteert gewoon goed en is betrouwbaar. Bovendien sleept hij op dit moment belangrijke punten binnen voor het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

sjaool schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:15:
[...]

Ze zullen Ricciardo minimaal hetzelfde moeten gaan betalen als Verstappen. Hij presteert gewoon goed en is betrouwbaar. Bovendien sleept hij op dit moment belangrijke punten binnen voor het team.
Naar de geruchten gaan, heeft Max een meerjarig contract. Wil RIC dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:15:
[...]

Naar de geruchten gaan, heeft Max een meerjarig contract. Wil RIC dat ook?
Ik denk dat hij op dit moment geen keus heeft. Ferrari wil hem niet en bij Mercedes is geen plek voor hem. De rest is gewoonweg niet aantrekkelijk voor Ricciardo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

sjaool schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Ik denk dat hij op dit moment geen keus heeft. Ferrari wil hem niet en bij Mercedes is geen plek voor hem. De rest is gewoonweg niet aantrekkelijk voor Ricciardo.
Hij kan alvast met z'n Triple Crown beginnen. Monaco, Bathurst 24h en Spa 24h :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:20:
[...]

Hij kan alvast met z'n Triple Crown beginnen. Monaco, Bathurst 24h en Spa 24h :P
Monaco, Le Mans 24, en Indy 500 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Stoelpoot schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:23:
[...]

Monaco, Le Mans 24, en Indy 500 toch?
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

Een Bathurst 24H zou wel epic zijn, maar ik denk dat je de 12H bedoelt ;)

Maar de endurance triple crown kan ook nog, met de Sebring 12H en de Daytona 24H. Moet ie in de IMSA gaan rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door u_nix_we_all op 21-06-2018 10:32 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

u_nix_we_all schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:31:
[...]

Een Bathurst 24H zou wel epic zijn, maar ik denk dat je de 12H bedoelt ;)
ik kan dromen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Triple Crown is toch F1 kampioenschap winnen, Indy 500 winnen en Le Man 24h winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:37:
[...]

Triple Crown is toch F1 kampioenschap winnen, Indy 500 winnen en Le Man 24h winnen?
Er is wat verdeeldheid tussen het F1 WDC en enkel Monaco winnen, maar de andere 2 kloppen (volgens Wikipedia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Jasphur schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:37:
[...]

RIC is speciaal. Maar idd, Monaco, Le Mans 24u en Indy 500
iichel in "[F1] Seizoen 2018 - deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Al wat ouder maar toch leuk.

[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 21-06-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

RobertMe schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:03:
[...]

Daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar worden de regen setjes überhaupt gebruikt? Als in, gaan die de bandenwarmer in en worden die gewarmd etc?

Alhoewel Pirelli ze natuurlijk ook altijd op de velg zal leggen, en elk weekend de banden van de velg halen en weer erop leggen zal dan ook mogelijk slijtage/schade opleveren dus lijkt me ook niet verstandig.
Na het van de velg halen kan je F1 banden weggooien.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Heel vroeger waren Le Mans en Indy500 onderdeel van het F1 seizoen, en daarom is de orginele triple crown de 3 belangrijkste races, dus Monaco, Indy en Le Mans :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

all da time you have to leave da space. ok? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Enige wat ik mij afvraag rond het RIC/McLaren verhaal is waarom het naar buiten kom? Wie zet zie nu onder druk?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Wom schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:13:
Enige wat ik mij afvraag rond het RIC/McLaren verhaal is waarom het naar buiten kom? Wie zet zie nu onder druk?
RBR weet dat RIC die stapt niet gaat maken, dus qua zijn onderhandelingspositie maakt het niets uit. Het is gewoon een stukje goedkope PR voor McLaren, niets meer niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Of misschien wel iets voor RBR om te zeggen, als je niet genoeg geld krijgt kan je altijd naar McLaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

De paddocks zitten vol met geruchten. Er wordt altijd wel gepraat tussen partijen over stoeltjes. Da's niks nieuws. Stel, Kimi kondigt z'n pensioen aan, dan belt zeker de halve grid even naar Maranello om te vragen 'goh, wat is er mogelijk?' En zo af en toe komt zo'n verhaal naar buiten.

Soms is het een journalist die bronnen heeft en dan 1+2=~3 optelt en zo een artikel schrijft. We hebben media met verschillende niveaus van betrouwbaarheid, de snelle zijn vaak het minst betrouwbaar. Je hebt Macra (spaanse krant), een paar Italiaanse websites, auto Bild, de Telegraaf etc. Dat zijn de media die soms wat minder waarde hechten en wat meer waarde aan 'de eerste zijn'.

Je hebt ook AMuS die doorgaans zeer goed geinformeerd zijn, maar wel langer erover doen om nieuws te checken en te publiceren.

Zo is de F1 een lange soap opera die ieder seizoen weer opnieuw begint :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Heerlijk die F1 soap :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:49:
[...]

all da time you have to leave da space. ok? :*)
Rule 23: Max doesn't back down... :+

Alhoewel die regel niet meer zo nauw genomen moet worden. :P

[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 21-06-2018 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
RBR brengt McL interesse naar buiten om FER & MERC in actie te krijgen: Willen zij RIC dan gaan ze actie ondernemen. Laten beiden afweten dan weet RBR dat ze RIC makkelijk kunnen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
nachtnet schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:37:
RBR brengt McL interesse naar buiten om FER & MERC in actie te krijgen: Willen zij RIC dan gaan ze actie ondernemen. Laten beiden afweten dan weet RBR dat ze RIC makkelijk kunnen behouden.
What are these guys doing? Is this racing, or chess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Stoelpoot schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:39:
[...]

What are these guys doing? Is this racing, or chess?
Politiek is altijd een groot deel geweest van de F1. Waar er miljoenen te verdienen zijn, wordt af en toe een spelletje gespeeld.

Honestly. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
nachtnet schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:37:
Renault geeft volgend seizoen gratis motoren aan McLaren als ze Ricciardo wegkapen bij RBR, omdat ze boos zijn over de Honda deal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ThomasG schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:41:
[...]
Renault geeft volgend seizoen gratis motoren aan McLaren als ze Ricciardo wegkapen bij RBR, omdat ze boos zijn over de Honda deal :+
En een WCC!

pretty please

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
ThomasG schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:41:
[...]
Dat geld hebben ze hard nodig voor de ontwikkeling als de cash bull verdwijnt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Stoelpoot schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:43:
[...]

Dat geld hebben ze hard nodig voor de ontwikkeling als de cash bull verdwijnt...
Als ze het dit jaar goed doen in het WCC krijgen ze wel wat centjes erbij. 4e worden is niet onmogelijk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 20-09 22:39
iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Als ze het dit jaar goed doen in het WCC krijgen ze wel wat centjes erbij. 4e worden is niet onmogelijk!
En dan tegen het eind van het seizoen teamorders zien.
"Max let Pierre pass he's quicker than you" :+

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Bastie-88 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:46:
[...]

Meester zet zal dat zijn, en natuurlijk de grootste dikke middel baguette naar Renault toe :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Bastie-88 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:46:
[...]

rule 23: max doesn't bulge

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen begint het erop te lijken dat Ricciardo geen opties heeft, tenminste geen goede.

The Guardian, zo ongeveer de enige Britse kwaliteitskrant meld dat McLaren serieus geïnteresseerd is. Verder zou Ricciardo pas willen tekenen als Lewis zijn situatie duidelijk is. Het lijkt er dus op dat Ricciardo naar Mercedes wil, in de plaats van Hamilton.
https://www.theguardian.c...t-daniel-ricciardo-report

Ferrari lijkt ondertussen ook dood aangezien die naar Leclerc zullen kijken. Het gevaar is dat Ricciardo nu wel zijn eigen nest aan het vervuilen is. Horner wil door met Ricciardo, maar Marko heeft al meermaals aangegeven dat RBR het ook zonder Ricciardo wel zal redden. Op deze manier hoeft Ricciardo niet eens te rekenen op een gelijk salaris met Max.

Stiekem denk ik ook al een tijdje dat Marko hoopt dat Ricciardo vertrekt. Dan zet hij Gasly in de tweede RBR en is Max onbetwiste nummer een. Honda blij omdat Gasly naar RBR gaat, Max blij omdat hij nummer een is, Marko blij omdat RBR zo een grotere kans maakt op een WDC, omdat Max zo alle punten binnen kan halen.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-06-2018 14:52 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:51:
Ondertussen begint het erop te lijken dat Ricciardo geen opties heeft, tenminste geen goede.

The Guardian, zo ongeveer de enige Britse kwaliteitskrant meld dat McLaren serieus geïnteresseerd is. Verder zou Ricciardo pas willen tekenen als Lewis zijn situatie duidelijk is. Het lijkt er dus op dat Ricciardo naar Mercedes wil, in de plaats van Hamilton.

Ferrari lijkt ondertussen ook dood aangezien die naar Leclerc zullen kijken. Het gevaar is dat Ricciardo nu wel zijn eigen nest aan het vervuilen is. Horner wil door met Ricciardo, maar Marko heeft al meermaals aangegeven dat RBR het ook zonder Ricciardo wel zal redden. Op deze manier hoeft Ricciardo niet eens te rekenen op een gelijk salaris met Max.

Stiekem denk ik ook al een tijdje dat Marko hoopt dat Ricciardo vertrekt. Dan zet hij Gasly in de tweede RBR en is Max onbetwiste nummer een. Honda blij omdat Gasly naar RBR gaat, Max blij omdat hij nummer een is, Marko blij omdat RBR zo een grotere kans maakt op een WDC, omdat Max zo alle punten binnen kan halen.
Amen. Voeg er overigens aan toe dat Toto al gezegd heeft "er wel uit te komen met HAM". Dus…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:41

pinda powerrr

Slow down...

Moet Max eerst wat punten gaan scoren de opmerking die je wist die zou komen :+ ik maak em alvast :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:39
Nu RBR naar Honda gaat hoe staat het dan met het contract van Sains?

Want als RIC vertrekt dan zou hij toch eerder aanspraak maken op dat zitje?
Want hij is nog altijd op huurbasis naar Renault

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het volledig met je eens, tot aan de laatste komma. Als Pierre in een RBR gaat rijden dan denk ik dat Max hier ook een serieuze kluif aan gaat krijgen, onvoorstelbaar hoe hij kan rijden. Als hij in een RBR gaat rijden zie ik zomaar een Barca 2016 van Max voor mij, uiteraard was dat het geluk dat de Mercedessen eraf schoven. TLDR; Pierre in een RBR gaat na mijn optiek meteen doorstomen voor het kampioenschap. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online

Als RIC Hamilton wil vervangen, dan moet Hamilton weg willen uit de F1. Hamilton zal niet zomaar naar een ander team stappen. Hamilton zal z'n plaats niet willen delen met RIC. Hamilton zal niet bij Ferrari willen rijden tenzij Seb weggaat, en dat doet Seb niet.

En als Hamilton wel weg gaat, naar Sauber oid, dan kan je erop rekenen dat Hamilton iets weet wat niemand anders weet, en je op dat moment beter *niet* naar Mercedes moet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Clavat schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:55:

twitter:
https://twitter.com/SkySportsF1/status/1009751922969120768
More from Renault on Red Bull split - including how it might impact on-loan Carlos Sainz for 2019 "I guess it's part of the severance package of the divorce, we have to talk about the child!"
Volledige artikel:
https://t.co/eSMkgNnn9d
"I guess it's part of the severance package of the divorce, we have to talk about the child!

"But, more seriously, it's the same thing: we have a contract until the end of the season and we know they have an option, which is fairly late into the season. So we need to understand what Red Bull's plans are in terms of drivers.

"I understood from reading [comments] from Christian that everything will sort of fall into play once the engine is confirmed so we will have to see how it impacts Daniel [Ricciardo] and the Red Bull line-up for next year, which would have an impact on us. This is the first thing we will observe."

[ Voor 36% gewijzigd door demonic op 21-06-2018 15:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Clavat schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:55:

Na de ronduit giftige sfeer die hij, en zijn vader creëerde in STR? Vergeet het maar. Hij ligt eruit voor Marko.
Niet snel genoeg, en de combinatie met Max was al explosief genoeg in 2015 en het begin van 2016.
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:55:
[...]

Ben het volledig met je eens, tot aan de laatste komma. Als Pierre in een RBR gaat rijden dan denk ik dat Max hier ook een serieuze kluif aan gaat krijgen, onvoorstelbaar hoe hij kan rijden. Als hij in een RBR gaat rijden zie ik zomaar een Barca 2016 van Max voor mij, uiteraard was dat het geluk dat de Mercedessen eraf schoven. TLDR; Pierre in een RBR gaat na mijn optiek meteen doorstomen voor het kampioenschap. :9~
Ik denk het dus niet. Gasly is echt niet slecht, maar laat ook niet het enorme talent van Max zien. Verder zit Max nu al even bij RBR, heeft hij veel directe invloed op de ontwikkeling van de auto, en is hij al in staat om Ricciardo in zowel kwalificatie als de race te verslaan. Dit uiteraard als hij zich eens niet in de muur parkeert. :P

Dan is Ricciardo een van de beste coureurs van de huidige F1, en een ervaren coureur. Gasly heeft niks van dit voor zich pleiten, zeker omdat het vertrek van Ricciardo betekent dat RBR, "team Verstappen" zal worden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik geloof niet dat Ricciardo het RB team dit jaar gaat verlaten... Die is kritisch, maar aan de andere kant... De chemie met Max is aanwezig. Ik denk dat RIC helemaal geen moeite heeft met een KIMI achtige rol...

Bedoel, als Kimi en Botas hun rol bij Ferrari en Mercedes kunnen vervullen, waarom kan RIC dat niet bij RB?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 02-08 23:01
Bullet NL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:11:
Ik geloof niet dat Ricciardo het RB team dit jaar gaat verlaten... Die is kritisch, maar aan de andere kant... De chemie met Max is aanwezig. Ik denk dat RIC helemaal geen moeite heeft met een KIMI achtige rol...

Bedoel, als Kimi en Botas hun rol bij Ferrari en Mercedes kunnen vervullen, waarom kan RIC dat niet bij RB?
Nou.. RIC wil echt heel graag een WDC hebben, dus dan gaat die niet zo'n rol willen vervullen bij RBR.
En dat is ook meteen de reden dat die niet naar ferrari of mercedes kan. Dan krijgt hij die rol toegewezen.

Dus het zou mij verbazen als RIC de Kimi/Bottas wordt van RBR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 13:57
demonic schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:13:
[...]

Nou.. RIC wil echt heel graag een WCC hebben, dus dan gaat die niet zo'n rol willen vervullen bij RBR.
En dat is ook meteen de reden dat die niet naar ferrari of mercedes kan. Dan krijgt hij die rol toegewezen.

Dus het zou mij verbazen als RIC de Kimi/Bottas wordt van RBR.
RIC heeft al vaker aangegeven absoluut geen 2e rijder te willen zijn. O.a.: http://www.skysports.com/...astian-vettels-bridesmaid

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

Ik denk dat Ric wel graag weg zou willen, om voor een WCC te gaan, maar die keuze nu nog niet heeft. want er zit nog een Ham en een Vet op een stoeltje.. daar word hij sowieso een nr.2 rijder.

Bij RBR is er geen nr1/2. en de keuze van Redbull om te gaan voor Honda, zal ook wel gedaan zijn in overleg met de rijders.. en hun keuzes..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Bullet NL schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:11:

Omdat RBR niet aan 1ste en 2de rijder doet. (Zeggen ze.)

RIC is echt een racer op het niveau VET en HAM. Dat zie je soms heel erg goed in de actie op maar ook naast de baan. Die kerel is erg gedreven en wil absoluut geen tweede viool spelen. Laat je niet misleiden door die glimlach. Die verdomde glimlach

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
WCC kan je ook aan helpen als tweede rijder he. Jullie denken aan WDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Jasphur schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:16:
[...]

Omdat RBR niet aan 1ste en 2de rijder doet. (Zeggen ze.
Mark webbah would like to have a word :P

Just kidding.

RIC is te goed en te gedreven om 2e viool te spelen. Die rol gaat hij, denk ik, bij Ferrari wel krijgen. Mercedes lijkt Hamilton en Bottas vooralsnog dit seizoen erg gelijk te behandelen. Ook goeie chemie tussen BOT en HAM (voor zover dat mogelijk is met HAM, als ik de vorige teamgenoten mag geloven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Stoelpoot schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:18:
WCC kan je ook aan helpen als tweede rijder he. Jullie denken aan WDC.
Ik was ook al in de war... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

nachtnet schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:32:
Sprinklers aan: Regenbanden zijn er toch wel.. (+ dan maakt het asfalt ook echt niets meer uit.) :+
Hier lijkt het alsof er ZOAB met Belgisch prutsasfalt gecombineerd is, dus ik denk dat het asfalt best nog veel invloed heeft, ook met regen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
GAS is natuurlijk geen supertalent. Anders zou GAS begin 2017 al in de STR gezet zijn ten koste van KVY. (ik zie nu nog niet waarom GAS op nivo RBR zou mee doen.)

Verder eigenlijk steeds wat @DaniëlWW2 zegt.. (niet alleen de stoelendans, maar ook de prima analyses. +2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

iichel schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:19:
[...]

Mark webbah would like to have a word :P

Just kidding.

RIC is te goed en te gedreven om 2e viool te spelen. Die rol gaat hij, denk ik, bij Ferrari wel krijgen. Mercedes lijkt Hamilton en Bottas vooralsnog dit seizoen erg gelijk te behandelen. Ook goeie chemie tussen BOT en HAM (voor zover dat mogelijk is met HAM, als ik de vorige teamgenoten mag geloven).
"Multi 21 Seb" :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het probleem met Gasly is eigenlijk dat hij "maar" goed lijkt te zijn. Een beetje zoals Ocon, Perez, Bottas, Hulkenberg en Sainz. Goede coureur die een fatsoenlijk stoeltje verdienen, maar eigenlijk niet goed genoeg zijn voor de wereldtitel.

Daarboven heb je je top coureurs. Denk aan Kimi, Ricciardo, maar ook steeds duidelijker Leclerc. Verdienen absoluut een plaats bij de beste teams, en hebben een goede kans op een WDC, maar zijn niet de allerbeste.

Daarboven heb je de "once in a generation". Senna, Schumacher, Alonso, Hamilton, Verstappen jr. Dit zijn de sterren die de sport kunnen domineren en zelfs met minder materiaal of problemen, alsnog uitzonderlijk presteren. Potentieel gaat Leclerc ook bij deze categorie horen, dat kunnen we nu nog moeilijk zien na een paar races met Sauber.

Vettel zit er denk ik net onder, maar boven de toppers. Het punt met Vettel is dat hij het liefst zou slapen in de pitbox om die auto maar perfect te krijgen. Vettel is altijd aanwezig en bezig om het absoluut maximale eruit te halen. Het probleem is dat dit een beetje onduidelijk maakt hoe goed hij nu werkelijk is. Alle "once in a generation" coureurs hebben laten zien dat ze om problemen van een auto heen kunnen rijden, en alsnog goed zijn. Vettel zorgt er eigenlijk voor dat er geen problemen zijn. Toen die er wel waren, 2016 dus, was hij ook echt niet te genieten. Dat maakt Vettel zo lastig in te delen. Hij heeft nu eenmaal wel vier WDC's. Dat was ook echt niet zo dominant als vaak word gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Gasly heeft in de GP2 in 2016 wel redelijk gedomineerd, net als Stoffel in 2015 en Leclerc in 2017. Waar de laatste IMO het minst sterke veld om zich heen had.
Daarna heeft hij in z'n debuut seizoen bijna de Super Formula gewonnen. Om hem nou als goeie middenmoter af te schrijven vind ik een beetje te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
↑↑↑

Doet ie het weer..
(daniel dus.)
+13

[ Voor 7% gewijzigd door nachtnet op 21-06-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:12
DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:39:
Daarboven heb je de "once in a generation". Senna, Schumacher, Alonso, Hamilton, Verstappen jr. Dit zijn de sterren die de sport kunnen domineren en zelfs met minder materiaal of problemen, alsnog uitzonderlijk presteren. Potentieel gaat Leclerc ook bij deze categorie horen, dat kunnen we nu nog moeilijk zien na een paar races met Sauber.
Ik zou Hamilton uit dat rijtje halen, die hoort daar niet tussen.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Natuurlijk hoort HAM daar wel tussen.. Staat inmiddels op aantal recordlijstjes ruim bovenaan.

is het mijn favoriet? Nee, dat ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Koenoe schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:49:
[...]

Ik zou Hamilton uit dat rijtje halen, die hoort daar niet tussen.
HAM hoort daar zeker wel tussen. :) Hij is ook niet perse mijn favoriet, maar rijden kan hij zeker wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

nachtnet schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:51:
Natuurlijk hoort HAM daar wel tussen.. Staat inmiddels op aantal recordlijstjes ruim bovenaan.

is het mijn favoriet? Nee, dat ook weer niet.
Ik vind Hamilton dit jaar nogal kleurloos moet ik zeggen. Lijkt een beetje alsof hij tegenwoordig alleen ècht goed is als er geen wolkje aan de lucht is voor MERC. Wat dat betreft lijkt hij nu niet iets extra's te kunnen brengen ten opzichte van Bottas naar mijn idee. Misschien zegt dat meer over Bottas dan over Hamilton, maar ik vind het toch opvallend.

[ Voor 7% gewijzigd door Bansheeben op 21-06-2018 15:56 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 13:57
Oranje bril gehalte is weer hoog hier. Om Max op dit moment tussen het rijtje van Senna, Lewis, Vettel en Schumacher te zetten gaat mij wat te ver, je hebt hier over allemaal WDC winnaars terwijl max, hoe goed hij ook kan rijden, nog weinig gepresteerd heeft. Wil persoonlijk eerst eens zien dat hij consequent races kan uitrijden en punten binnen kan halen. Momenteel staat hij 34 punten onder zijn teamgenoot, iets wat in mijn optiek Gastly ook prima zou kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door xavento op 21-06-2018 16:00 ]

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Bij de @DaniëlWW2 driver rating system© volgorde zou ik Alonso en Hamilton niet in dezelfde catagorie scharen. Dan liggen Vettel en Hamilton dichter bij elkaar. Toch zeker dit seizoen tot dus ver.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:21
DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:39:
Het probleem met Gasly is eigenlijk dat hij "maar" goed lijkt te zijn. Een beetje zoals Ocon, Perez, Bottas, Hulkenberg en Sainz. Goede coureur die een fatsoenlijk stoeltje verdienen, maar eigenlijk niet goed genoeg zijn voor de wereldtitel.

Daarboven heb je je top coureurs. Denk aan Kimi, Ricciardo, maar ook steeds duidelijker Leclerc. Verdienen absoluut een plaats bij de beste teams, en hebben een goede kans op een WDC, maar zijn niet de allerbeste.

Vettel zit er denk ik net onder, maar boven de toppers. Het punt met Vettel is dat hij het liefst zou slapen in de pitbox om die auto maar perfect te krijgen. Vettel is altijd aanwezig en bezig om het absoluut maximale eruit te halen. Het probleem is dat dit een beetje onduidelijk maakt hoe goed hij nu werkelijk is. Alle "once in a generation" coureurs hebben laten zien dat ze om problemen van een auto heen kunnen rijden, en alsnog goed zijn. Vettel zorgt er eigenlijk voor dat er geen problemen zijn. Toen die er wel waren, 2016 dus, was hij ook echt niet te genieten. Dat maakt Vettel zo lastig in te delen. Hij heeft nu eenmaal wel vier WDC's. Dat was ook echt niet zo dominant als vaak word gesteld.
Yep, ik kan mij hier wel in vinden. Zo kijk ik er ook naar. :)
Alleen vind ik dat je Vettel net te kort doet en Hamilton net iets teveel "credits" geeft, die zou ik in jou verhaal omdraaien. Maar dat is misschien ook een beetje meer mijn roze bril omdat ik meer "fan" ben van Vettel dan Hamilton. Beide gewoon de top qua coureurs die van nature nét dat dat beetje extra hebben t.o.v. andere coureurs en daardoor goed zijn voor meerdere wereldtitels.

Coureurs zoals Perez, Bottas, Sainz maar voorheen ook bijvoorbeeld een Rosberg, Button en Barrichello ben je gewoon nodig in de F1. Goede coureurs, die jaren mee kunnen en prima resultaten halen bij sub-top teams of als tweede coureur bij een topteam (ookal zullen ze de titel tweede coureur zelf anders zien). Stuk voor stuk allemaal coureurs die een aantal overwinningen kunnen halen of in een goed jaar een titel kunnen pakken (zie Rosberg en Button)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:12
Jasphur schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:52:
[...]

HAM hoort daar zeker wel tussen. :) Hij is ook niet perse mijn favoriet, maar rijden kan hij zeker wel!
Ik wil dat nog wel eens zien bij een ander team dan Mercedes.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Koenoe schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:05:
[...]

Ik wil dat nog wel eens zien bij een ander team dan Mercedes.
Volgens mij heeft hij dat al ruimschoots bewezen bij McLaren en Mercedes.
Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1