Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Denk dat de opdracht van RB aan Honda helder is. Test een eind weg; als je maar zorgt dat het volgend jaar competatief is. Al moeten ze er tien motoren in hangen dit jaar om dingen uit te proberen.
En met alle respect voor Gasly en Hartley; Helmut Marko voelt zich denk ik ook niet echt aangesproken om hen competatief te laten zijn uit angst dat ze zouden kunnen vertrekken.
Juist wel. Gasly heeft een MGU-H gehad die ontplofte in Australië, dat was het. Dat Hartley uit voorzorg in Bahrein een nieuwe PU kreeg, en in Spanje zijn PU in tweeën wist te breken of dat Gasly uit voorzorg een nieuwe kreeg in Canada, telt niet. Ondertussen is Ricciardo zijn ERS er al mee gekapt in Bagrein, MGU-K in Monaco, hele PU in China. Beide RB14's hadden ook problemen met hun MGU-K in het begin van Baku. Nee, Renault is gewoon slechter dan Honda.iichel schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:33:
niet qua betrouwbaarheid.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
zo af en toe een constructeurspuntje gaat ook wel flink geld opleveren aan het eind van het jaar. en mateschitz wil dat de F1 teams een beetje zelfvoorzienend worden qua financiering.Roamor schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:40:
[...]
Denk dat de opdracht van RB aan Honda helder is. Test een eind weg; als je maar zorgt dat het volgend jaar competatief is. Al moeten ze er tien motoren in hangen dit jaar om dingen uit te proberen.
En met alle respect voor Gasly en Hartley; Helmut Marko voelt zich denk ik ook niet echt aangesproken om hen competatief te laten zijn uit angst dat ze zouden kunnen vertrekken.
die Renault motor ligt nog in meerdere autos en die doen het gewoon goed. RBR staat er ook wel bekend om absoluut minimale koeling te draaien. dat speelt vast ook mee.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:44:
[...]
Juist wel. Gasly heeft een MGU-H gehad die ontplofte in Australië, dat was het. Dat Hartley uit voorzorg in Bahrein een nieuwe PU kreeg, en in Spanje zijn PU in tweeën wist te breken of dat Gasly uit voorzorg een nieuwe kreeg in Canada, telt niet. Ondertussen is Ricciardo zijn ERS er al mee gekapt in Bagrein, MGU-K in Monaco, hele PU in China. Beide RB14's hadden ook problemen met hun MGU-K in het begin van Baku. Nee, Renault is gewoon slechter dan Honda.
Je kan natuurlijk altijd iets zoeken om negatief te zijn. Maar soms is jou mening niet de waarheid.iichel schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:46:
[...]
die Renault motor ligt nog in meerdere autos en die doen het gewoon goed. RBR staat er ook wel bekend om absoluut minimale koeling te draaien. dat speelt vast ook mee.
Uh, het was McLaren dat last heeft van brandplekken, niet RBR.iichel schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:46:
[...]
die Renault motor ligt nog in meerdere autos en die doen het gewoon goed. RBR staat er ook wel bekend om absoluut minimale koeling te draaien. dat speelt vast ook mee.
Verder als RBR al problemen heeft, dan komt dat eerder omdat ze een groter gedeelte van een race ook echt gas geven. Dat krijg je met de meeste downforce van iedereen. Later remmen, meer snelheid in de bochten, eerder op het gas.
Ik ben niet degene die negatief is over de Renault PUTrekDr0p schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:48:
[...]
Je kan natuurlijk altijd iets zoeken om negatief te zijn. Maar soms is jou mening niet de waarheid.
PS, het is jouw mening.
uiteindelijk mogen ze allemaal 105kg brandstof verbrandenDaniëlWW2 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:48:
[...]
Uh, het was McLaren dat last heeft van brandplekken, niet RBR.
Verder als RBR al problemen heeft, dan komt dat eerder omdat ze een groter gedeelte van een race ook echt gas geven. Dat krijg je met de meeste downforce van iedereen. Later remmen, meer snelheid in de bochten, eerder op het gas.
PS
Red bull rijdt niet met een Renault maar met een Tag heuer

[ Voor 3% gewijzigd door iichel op 19-06-2018 23:52 ]
RBR rijdt met een Renault als die kapot gaat, en daar hebben we het nu over. Als we het hebben over RBR die goed presteert, dan spreken we over Tag Heuer.iichel schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:51:
uiteindelijk mogen ze allemaal 105kg brandstof verbrandende McLaren met z'n high drag aero pakket doet een seconde langer over ieder recht stuk.
PS
Red bull rijdt niet met een Renault maar met een Tag heuer
Verder gaat bij McLaren de versnellingsbak toch kapot voordat de PU oververhit kan raken. Dat telt dus ook niet.
heheheDaniëlWW2 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 00:01:
[...]
RBR rijdt met een Renault als die kapot gaat, en daar hebben we het nu over. Als we het hebben over RBR die goed presteert, dan spreken we over Tag Heuer.![]()
Verder gaat bij McLaren de versnellingsbak toch kapot voordat de PU oververhit kan raken. Dat telt dus ook niet.
de Renault PU is zo sterk dat de versnellingsbak het niet aan kan. en de turbo produceert zoveel druk dat het pijpwerk barst
Verwijderd
GP2 chassis en versnellingsbakiichel schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 00:05:
[...]
hehehe
de Renault PU is zo sterk dat de versnellingsbak het niet aan kan. en de turbo produceert zoveel druk dat het pijpwerk barst
Ik verwacht eerlijk gezegd nog maar 1 performance update dit jaar van Honda en misschien nog 1 tijdens de testdagen na Abu Dhabi maar voor de rest zal het voornamelijk gericht zijn op incremental updates/mapping en betrouwbaarheid.Roamor schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:40:
[...]
Is er eerder niet nog een testdag? (na GP Silverstone?) Lijkt mij dat ze daar ook nog wel met een nieuwe(re) motor zullen rijden. Hetzelfde als dat ik vermoed dat bv de Renault motor van Canada ook al rondjes op Barcelona had gereden met de in-season tests aldaar.ArcticWolf schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:27:
[...]
Ik verwacht eerlijk gezegd nog maar 1 performance update dit jaar van Honda en misschien nog 1 tijdens de testdagen na Abu Dhabi maar voor de rest zal het voornamelijk gericht zijn op incremental updates/mapping en betrouwbaarheid.
[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 20-06-2018 07:38 ]
Maar de update die later dit jaar komt zullen ze dan waarschijnlijk ook al een tijd aan bezig zijn. Dat deze nog niet alle testprocedures heeft doorlopen (dagen op testbank draaien?) maakt voor een testdag niet zoveel uit, zeker als blijkt dat die motor wel uren achter elkaar kan draaien en dus voldoende is om 1 testdag mee te gaan. (Beetje lullig als testdag in het water valt doordat de motor kapot gaat, zeker als het ook nog om een Honda gaat)ArcticWolf schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:38:
Ze zijn met de laatste update meer dan 6 maanden bezig geweest en je verwacht bij Silverstone alweer een major update? Tis geen Linux
Dat is ook een cultureel dingetje volgens mij. Ik vind Fransen echt bijzonder lastig om mee samen te werken. Als organisatie is het ook vaak wat willekeurig, zo volg ik ieder jaar trouw de Dakar, maar de Franse organisatie maakt daarin ook heel willekeurige beslissingen wie wel of niet van start mag, wie wel of niet door mag na een etappe waarin ze gestrand zijn of te laat in het bivak zijn. Ik weet nog dat De Rooij en Bekx ooit niet mee mochten doen aan Dakar (2005 volgens Google) om onduidelijke redenen. De Franse organisatie had het voor elkaar gekregen om een truck af te keuren, maar de bouwers niet uit te leggen wat er mis was.zynex schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:56:
[...]
Zou Renault dan eindelijk die vacature van elektrotechnicus hebben gevuld? Naar mijn weten krijgen ze het al jaren niet voor elkaar om een fatsoenlijke MGU-K te ontwikkelen.Je zou toch denken dat ze met zo'n budget/intelligente medewerkers dat wel eens voor elkaar zouden krijgen? En anders via andere bedrijven kennis opdoen? Het lijkt er nu namelijk op dat die Franse gewoon eigenwijs zijn en het wiel opnieuw proberen uit te vinden.
Ik denk dat het een ontzettend chauvinistisch team is. Dat zou ook bij mijn beeld over Fransen passen. RBR heeft ze gekrenkt, maar had wel alle kaarten in handen. Het was een ondankbare klant die nu ook nog eens naar een concurrerende PU-leverancier gaat... Die wens je (blijkbaar publiekelijk) niks dan slechtsJe moet weten waar je zwaktes liggen en leren van je fouten en niet alles zelf proberen te doen. Ik denk dat een beetje fatsoenlijk team dat ondertussen wel voor elkaar had gekregen.
Ik heb daar ook wel vertrouwen in. De Japanse manier van ontwikkelen is kleine stapjes, meer evolutie dan revolutie. Dan ontwikkel je weliswaar langzamer, maar wel gestaag en zonder noemenswaardige problemen (tenzij je een onmogelijke missie opgelegd krijgt en je organisatie niet werkt, maar het lijkt erop dat die tijd voorbij is).Daarom heb ik best wat vertrouwen in de samenwerking van RBR met Honda. Honda kan leren van RBR en Torro Rosso, maar ook andersom. En dan hebben ze eventueel ook nog de hulp van Aston Martin en Cosworth.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Wordt hier gedaan op de een of andere manier....
FlipFluitketel in "Top Gear, Fifth Gear, Grand Tour en andere Car Shows, Deel 9"
Dat is een voorrecht van de admins en moderators volgens mij.albino71 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:39:
[...]
Wordt hier gedaan op de een of andere manier....
FlipFluitketel in "Top Gear, Fifth Gear, Grand Tour en andere Car Shows, Deel 9"
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 20-06-2018 08:41 ]
"When you grow up your heart dies"

@Jasphur @albino71 Dat doet @FlipFluitketel met HTML rechten.. Onbereikbaar voor de gewone gebruiker. (die HTML rechten dan..)
Wat zou Honda van Aston Martin moeten leren dan? AM heeft 0 ervaring met het bouwen van F1 motoren.zynex schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:56:
Daarom heb ik best wat vertrouwen in de samenwerking van RBR met Honda. Honda kan leren van RBR en Torro Rosso, maar ook andersom. En dan hebben ze eventueel ook nog de hulp van Aston Martin en Cosworth.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
En naar mijn mening is dat ook de juiste manier om iets te doen. We zijn altijd maar opzoek naar 'radical innovation', maar in de praktijk bestaat dat gewoon nauwelijks. Er is bijna altijd sprake van voort bouwen op bestaande technieken. James Watt wordt gezien als de bedenker van de stoommachine (een revolutie volgens alle geschiedenis boeken). Dit klopt natuurlijk ook, maar Heron of Alexandria had in 10 AD al uitgebreid geschreven over het gebruiken van stoom als krachtbron. Thomas Savery had hier in 1698 al een patent op en Thomas Newcomen maakte in 1712 al voor het eerst gebruik van een stoommachine in een commerciële setting. Echter bleek zijn machine niet betrouwbaar te zijn. In 1720 vond Jacob Leupold de eerste 'dual piston steam engine' uit, maar pas in 1781 kwam James Watt met de stoommachine. En we schrijven alle eer aan hem toe als 'radical innovation', maar wat James Watt in principe heel verstandig deed, was gewoon voortbouwen op bestaande technieken. Op die manier maakte hij 1 van de eerste betrouwbare, commercieel bruikbare machines. En zo werkt dat met de meeste vormen van innovatie dus.Grrrrrene schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:54:
[...]
Ik heb daar ook wel vertrouwen in. De Japanse manier van ontwikkelen is kleine stapjes, meer evolutie dan revolutie. Dan ontwikkel je weliswaar langzamer, maar wel gestaag en zonder noemenswaardige problemen (tenzij je een onmogelijke missie opgelegd krijgt en je organisatie niet werkt, maar het lijkt erop dat die tijd voorbij is).
Helemaal in deze tijd waar 'generative design' steeds belangrijker wordt, zie je gewoon dat kleine stapjes uiteindelijk grote stappen kunnen zijn. Je hebt ook het bekende voorbeeld van Unilever die een nozzle probeerde te ontwikkelen voor wasmiddel. Dat ding bleef verstopt raken en vereiste een boel onderhoud. Een heel team van engineers kwam er niet uit en zelfs na het inschakelen van een groep wiskundige lukte dit niet. Echter besloten ze toen naar een groep biologen te stappen uit pure wanhoop. Deze hadden geen verstand van zulke nozzles of werktuigbouwkunde in het algemeen, maar besloten constant de nozzle iets aan te passen en te kijken wat er veranderde/verbeterde. En vervolgens deden ze weer hetzelfde met deze iets verbeterde versie. Zo hadden ze in korte tijd meer dan 400 varianten gemaakt en dit zorgde uiteindelijk wel voor een heel goed functionerende nozzle.
Zo zie ik het ook met Honda en hun motor. Ze kunnen nu effectief veel data verzamelen en dat gebruiken ze gewoon beetje bij beetje om verder te komen. Ze zijn nu via Torro Rosso ook instaat veel dingen te proberen die ze misschien bij McLaren niet konden doen, omdat Torro Rosso gebruikt mag worden als test paard en niet direct voor het kampioenschap hoeft te gaan.
Daarom geloof ik ook niet zo in die gigantische motor upgrades. Dit betekent 1: je hebt al die tijd iets significants over het hoofd gezien en voert het nu pas in of 2: ze werken er al een tijd aan meerdere dingen en gaan het nu pas testen op het circuit. Je kunt beter elke race 1 schroefje vervangen en kijken of het werkt, dan thuis alle schroefjes tegelijk vervangen en dan hopen dat het in de competitie werkt.
Ik denk dat ze genoeg kunnen leren hoor. Ik heb meer geleerd van mensen waarvan ik het niet verwachte dan van de mensen die mij iets zouden moeten leren.warp schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:52:
[...]
Wat zou Honda van Aston Martin moeten leren dan? AM heeft 0 ervaring met het bouwen van F1 motoren.
[ Voor 98% gewijzigd door Tripl3 D op 20-06-2018 10:12 ]
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Heel gaaf om die stukken rubber te zien vliegen bij de donutsTrekDr0p schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:12:
https://twitter.com/redbullracing/status/1009163479939473410
Leuk warmte filmpje van Jumbo dagen
Ze hebben uberhaupt weinig ervaring inhouse met het bouwen van motoren.warp schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:52:
[...]
Wat zou Honda van Aston Martin moeten leren dan? AM heeft 0 ervaring met het bouwen van F1 motoren.
(is allemaal ingekocht bij Merc en Cosworth etc)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Groot verschil is dan wel dat Renault prima een Newey of Ricciardo zou kunnen betalen als ze willen en een Ajax dan in de problemen gaat komen. Het is eerder de vraag of ze weg willen dan of ze te betalen zijnmark-k schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:37:
[...]
Lol, dat geloof ik best, net zoals Ajax graag Messi zou aantrekken. De realiteit ligt echter wel anders.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 20-06-2018 11:18 ]
Ging mij er meer om dat ze niet onder hun niveau zouden willen werken. RIC zie ik echt niet naar een middenmoot team gaan, Newey evenmin.Martinspire schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:17:
[...]
Groot verschil is dan wel dat Renault prima een Newey of Ricciardo zou kunnen betalen als ze willen en een Ajax dan in de problemen gaat komen. Het is eerder de vraag of ze weg willen dan of ze te betalen zijn
Uitspraak van Abiteboul over de redenen van Red Bull: "So I am sure it is a mix of factors and parameters. I am sure that there something related to performance, but it is very clear there is much more than this. And there are a number of things that we could not offer, like financial support, like access to core facilities, because our priority and focus is on the consolidation of the performance of Renault Sport F1."
Tja, hoewel logisch en verklaarbaar maakt zo'n uitspraak de beslissing van Red Bull wel heel logisch.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Volgensmij begint ie daar niet aan.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat klinkt als een zure manager die dacht dat hij de volledige regie in handen had, maar die op een pijnlijk moment aan de kant geschoven wordt.alexbl69 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:38:
Renault: Red Bull zal spijt krijgen van de keuze voor Honda
Uitspraak van Abiteboul over de redenen van Red Bull: "So I am sure it is a mix of factors and parameters. I am sure that there something related to performance, but it is very clear there is much more than this. And there are a number of things that we could not offer, like financial support, like access to core facilities, because our priority and focus is on the consolidation of the performance of Renault Sport F1."
Tja, hoewel logisch en verklaarbaar maakt zo'n uitspraak de beslissing van Red Bull wel heel logisch.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Hij ontkent niets, dat geeft wat mij betreft te denken.Help!!!! schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:39:
Newey naar Renault lijkt me niet logisch. Er is ook nog zoiets als cultuurverschillen. EN vs FR.
Volgensmij begint ie daar niet aan.
Als Newey gaat, is een swap van Sainz en Ricciardo ook aanstaande gok ik. Of eigenlijk, Sainz wordt teruggehaald en Ricciardo gaat over naar Renault. De vraag zou dan alleen zijn of Sainz naast Max wordt geplaatst, of dat Gasly promotie krijgt.
Maar als Newey inderdaad gaat heeft RB een groot probleem. Nieuw chassis en nieuwe motor in 2019, ga daar maar aan staan zonder Newey.
Hij is er niet op ingegaan omdat hij bij lemans was om naar zijn zoon te kijken.floriz87 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:54:
[...]
Hij ontkent niets, dat geeft wat mij betreft te denken.
Als Newey gaat, is een swap van Sainz en Ricciardo ook aanstaande gok ik. Of eigenlijk, Sainz wordt teruggehaald en Ricciardo gaat over naar Renault. De vraag zou dan alleen zijn of Sainz naast Max wordt geplaatst, of dat Gasly promotie krijgt.
Maar als Newey inderdaad gaat heeft RB een groot probleem. Nieuw chassis en nieuwe motor in 2019, ga daar maar aan staan zonder Newey.
Kan me voorstellen dat als hij bij 1 journalist/reporter iets zegt hij gelijk alle aanwezige journalisten/reporters over zich heen krijgt. En wat hier ook al gezegd is, je moet kunnen leven met de chauvinistische cultuur van de fransen. Als je het goed doet is het een frans kunststukje, gaat het mis ben jij wel de pisang.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dat vind ik toch iets van deze tijd hoor, als iemand iets niet ontkent is het dus waar? Journalisten speculeren tot ze erbij neervallen, ze stellen Newey de vraag of hij naar Renault gaat, hij zegt "ik ga hier nu niet op in", je schrijft "Newey ontkent de geruchten niet" en de lezer leest: "Newey naar Renault".floriz87 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:54:
[...]
Ik geloof er helemaal niks van...
RIC naar Renault? In deze huidige tijd echt niet! Wie weet wat de toekomst gaat brengen maar vanaf volgend seizoen geloof ik echt helemaal niets.floriz87 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:54:
[...]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
En dus zal Newey er wel een leuke salaris update uit slepen. Best slim om je niet te vroeg te committeren als je weet dat je nodig bent.floriz87 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:54:
[...]
alles kan off-topic
Ja ik zag er ook al een paar vreemde eendjes tussen zitten. In ieder geval ovals en nog wat andere rare rondjes waar ik nooit van heb gehoord..
En de oude Hockenheimring...Grimmie187 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:15:
[...]
Ja ik zag er ook al een paar vreemde eendjes tussen zitten. In ieder geval ovals en nog wat andere rare rondjes waar ik nooit van heb gehoord..
Hij kan toch ook zeggen: nee, klopt niet. Wil verder niet over andere dingen praten behalve over mijn zoon die lemans gaat rijden oid.Grrrrrene schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:04:
[...]
Dat vind ik toch iets van deze tijd hoor, als iemand iets niet ontkent is het dus waar? Journalisten speculeren tot ze erbij neervallen, ze stellen Newey de vraag of hij naar Renault gaat, hij zegt "ik ga hier nu niet op in", je schrijft "Newey ontkent de geruchten niet" en de lezer leest: "Newey naar Renault".
Ik geloof er helemaal niks van...
Dat had gekund, maar je weet hoe journalisten zijn: die vragen door als je ze aandacht geeft.floriz87 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:20:
[...]
Hij kan toch ook zeggen: nee, klopt niet. Wil verder niet over andere dingen praten behalve over mijn zoon die lemans gaat rijden oid.
Ik snap niet dat zoveel mensen over die uitspraak vallen. Het is toch normaal dat je hoopt dat iemand spijt krijgt van de overstap? Het geeft alleen je eigen commitment aan om het veel beter te gaan doen. Het zou toch 'leuk' zijn voor Renault als de overstap RBR niet brengt wat ze hadden verwacht en Renault ineens een snellere motor hebben? Ik zie niet wat daar zuur aan is. Zuur zou zijn als ze roepen dat ze RBR niet nodig hebben en dat ze dood kunnen vallen.SnowDude schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:40:
[...]
Dat klinkt als een zure manager die dacht dat hij de volledige regie in handen had, maar die op een pijnlijk moment aan de kant geschoven wordt.
Het is Renault geweest nota bene die heeft gezegd dat ze liever van RBR af willen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als ze veel DRS inhaalacties willen moeten ze AVUS op de kalender zetten zie ik, start je achteraan, DRS, sta je vooraanGrimmie187 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:10:
https://i.redd.it/rz93j6ntm3511.png
Wie kent ze allemaal?
Avus speciaal voor MERC gemaaktGrimmie187 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:10:
Wie kent ze allemaal?
Alleen als je laat durft te remmenmark-k schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:47:
[...]
Als ze veel DRS inhaalacties willen moeten ze AVUS op de kalender zetten zie ik, start je achteraan, DRS, sta je vooraan
Inmiddels is het autobahn maar ooit wel bedacht als testcircuit voor de duitse auto industrie. Dus je zit er niet zo ver vanaf..
Wikipedia: AVUS
Zie nu pas die Banking van het "circuit" 43gradeGrimmie187 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:50:
[...]
Inmiddels is het autobahn maar ooit wel bedacht als testcircuit voor de duitse auto industrie. Dus je zit er niet zo ver vanaf..
Wikipedia: AVUS
Daar gaan ze gewoon met 250 door de bocht
Poeh stel je voor dat je al die knikken en bochten van de Snaefell mountain course uit je hoofd moet kennen, plus de bumps in het wegdek etc. Is dat echt het langste algemeen geaccepteerde circuit in de wereld, of is deze kaart bij lange na niet compleet?Grimmie187 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:10:
Wie kent ze allemaal?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Kan me niet voorstellen dat deze kaart compleet is inderdaad. Weet ook de achtergrond/criteria niet, behalve dat het kennelijk op schaal is wat al best bijzonder is!Bansheeben schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:58:
[...]
Poeh stel je voor dat je al die knikken en bochten van de Snaefell mountain course uit je hoofd moet kennen, plus de bumps in het wegdek etc. Is dat echt het langste algemeen geaccepteerde circuit in de wereld, of is deze kaart bij lange na niet compleet?
Bron: https://www.reddit.com/r/...so_many_beautiful_curves/
Er zijn er iig genoeg die het kennen, elk jaar is daar de Isle of Man TTBansheeben schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:58:
[...]
Poeh stel je voor dat je al die knikken en bochten van de Snaefell mountain course uit je hoofd moet kennen, plus de bumps in het wegdek etc. Is dat echt het langste algemeen geaccepteerde circuit in de wereld, of is deze kaart bij lange na niet compleet?
Ik zou het volgens mij nog niet kunnen na een paar weken oefenen.....
Deze foto staat onder in een comment:TrekDr0p schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:53:
[...]
Zie nu pas die Banking van het "circuit" 43grade![]()
Daar gaan ze gewoon met 250 door de bocht

Bizar..
Wat zegt de CEO van de Renault groep nou over enorme bedragen uitgeven voor speciale talenten.
http://www.f1i.com/news/3...-money-signing-newey.html
Verder kreeg hij al een 30% verlaging in zijn loon, omdat de Franse staat dit wil.
https://www.wsj.com/artic...tay-at-renault-1518792794
Gaat niet gebeuren omdat de Franse staat als aandeelhouder het niet gaat pikken dat er miljoenen worden uitgegeven aan bepaalde personen voor dit prestige project.
Vergeet het maar dan Renault F1 een budget van €400+ miljoen gaat krijgen om echt competitief te zijn. Die doen voor een eventuele budgetcap in 2021 botweg niet mee. Het geld om de PU echt door te ontwikkelen hebben ze ook niet, en nu verliezen ze ook nog de bedragen die RBR betaalde voor die PU's. De ontwikkeling zal dus eerder nog langzamer worden, dan sneller. Abitaboul kraamt dus weer eens onzin uit.
Zeker omdat het goed zou kunnen dat Honda niet eens echt heeft laten zien wat die nieuwe PU van hun nu werkelijk kan.
https://www.f1technical.n...=26921&start=1065#p772722I am happy with Honda's progress and patience. The new spec 618PU was run very conservatively in Canada with the 3 most aggressive modes not used, not even in qualifying. RBR has dyno numbers of both PU's (Honda and Renault) and the decision shouldn't have been that difficult. There should be another variation of the cylinder head and turbo coming before the last third of the season.
De persoon hierachter werkt voor Honda. Hij weet gewoon te veel, en is te vaak ook accuraat gebleken om zomaar een willekeurige vreemdeling te zijn. Verder liet Horner ook doorschemeren dat het verschil tussen Renault en Honda groter is dan het lijkt te zijn.
Ja dat weet ik, kijk er graag naar en wil er nog een keer heen. Maar ik vraag me vooral af hoeveel uren onboard materiaal je moet kijken om meteen te kunnen zien waar je bent. Ik zou bijvoorbeeld Sulby straight, barragarrow of überhaupt zelfs maar the mountain section niet kunnen aanwijzen op basis van zo'n kaartje en ik kijk het al een jaar of 6 elk jaar.Hoogie2004 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:02:
[...]
Er zijn er iig genoeg die het kennen, elk jaar is daar de Isle of Man TT
Ik zou het volgens mij nog niet kunnen na een paar weken oefenen.....
Ja dat het op schaal is, is echt enorm cool. Dan kun je zien hoe groot Spa eigenlijk is ten opzichte van het gemiddelde F1 circuit. En Hockenheim mogen ze van mij wel in z'n geheel terugbrengenGrimmie187 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:01:
[...]
Kan me niet voorstellen dat deze kaart compleet is inderdaad. Weet ook de achtergrond/criteria niet, behalve dat het kennelijk op schaal is wat al best bijzonder is!
Bron: https://www.reddit.com/r/...so_many_beautiful_curves/

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Maar op welke manier dan? Dat Honda er al voorbij is en verder dan we denken? Of juist andersom? Of meer qua bouw verschillend?DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:08:
...Verder liet Horner ook doorschemeren dat het verschil tussen Renault en Honda groter is dan het lijkt te zijn.
hmmzzz vergeet mijn 250km/h maak daar maar volgas vanT-homas schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:07:
[...]
Deze foto staat onder in een comment:
[afbeelding]
Bizar..
Als je hem in die bocht verliest is het een enkeltje door de lucht

Dus volgend jaar tijdens de Albert Park qualy horen we opeens over de radio "Het is feesttijd"?DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:08:
Zeker omdat het goed zou kunnen dat Honda niet eens echt heeft laten zien wat die nieuwe PU van hun nu werkelijk kan.
[...]
https://www.f1technical.n...=26921&start=1065#p772722
Honda heeft blijkbaar nog niet al zn vermogen gebruikt in Canada, dus best kans dat Honda er eigenlijk al voorbij is qua power en alleen nog wat twijfelt over de betrouwbaarheid.LoeWn schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:16:
[...]
Maar op welke manier dan? Dat Honda er al voorbij is en verder dan we denken? Of juist andersom? Of meer qua bouw verschillend?
In dat filmpje dat was opgenomen ging hij wel duidelijk in op dat Honda echt beter was dan Renault. Dus dat het een zakelijke beslissing was. Er lijkt alle aanleiding om dit te geloven.LoeWn schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:16:
[...]
Maar op welke manier dan? Dat Honda er al voorbij is en verder dan we denken? Of juist andersom? Of meer qua bouw verschillend?
Nee, het is Japans.. Dus Sake-time!Stoelpoot schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:18:
[...]
Dus volgend jaar tijdens de Albert Park qualy horen we opeens over de radio "Het is feesttijd"?
-
is ook wel eens gebeurd op die ovalsTrekDr0p schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:17:
[...]
hmmzzz vergeet mijn 250km/h maak daar maar volgas van
Als je hem in die bocht verliest is het een enkeltje door de lucht
dak van het oude fiat gebouw met testcircuit:

Zelfs geografisch lijkt de kaart een heel eind te kloppen!Grimmie187 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:10:
Wie kent ze allemaal?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Kans bestaat dus dat het Renault fabrieksteam volgend jaar elke race op minimaal een ronde wordt gezet door de top-3 teams. Dat zou wel bijzonder pijnlijk zijn.
Maar goed, dan worden ze in ieder geval niet meer verslagen door hun eigen motor in een andere auto.alexbl69 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:41:
Dus als ik het goed begrijp bestaat de kans dat de Honda al (veel) sterker is dan de Renault en nog meer in zijn mars heeft. Daarnaast is het budget bij Renault door het vertrek van RBR plotseling een stuk beperkter.
Kans bestaat dus dat het Renault fabrieksteam volgend jaar elke race op minimaal een ronde wordt gezet door de top-3 teams. Dat zou wel bijzonder pijnlijk zijn.
Ja.Jasphur schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:02:
Dit was toch al bekend?
Spa in de F1 tot 2021
https://www.formula1.com/...formula-1-until-2021.html
Hulkenberg ging ook eens in wat anders dan een F1 auto races.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-06-2018 14:07 ]
Als bijkomstigheid voor het Renault team en Mclaren is dat ze hun referentie kwijt raken. Nu komen ze al aardig tekort op RBR en weten ze dat ze nog kunnen verbeteren aangezien RBR met dezelfde krachtbron de rondjes draait.alexbl69 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:41:
Dus als ik het goed begrijp bestaat de kans dat de Honda al (veel) sterker is dan de Renault en nog meer in zijn mars heeft. Daarnaast is het budget bij Renault door het vertrek van RBR plotseling een stuk beperkter.
Testing, one, two ...
YouTube: How to outwit the Virtual Safety Car - an addendum
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
https://twitter.com/andre.../1009403879119716352?s=21A stat or two at the one-third point of the season: Fastest car, taking average of each team's fastest lap of a weekend: Ferrari. Mercedes +0.052; Red Bull +0.294; Renault +1.316; Force India +1.645; Has +1.764; McLaren +1.908; Toro Rosso +2.141; Sauber +2.564; Williams +2.659
Avg qualifying pos: Vettel 1.7; Hamilton 2.7; Raikkonen 3.6; Bottas 4.0; Ricciardo 4.7; Verstappen 8.1; Sainz 9.1; Hulkenberg 9.4; Ocon 9.9; Perez 10.7; Magnussen 11.1; Alonso 11.3; Vandoorne 13.4; Grosjean/Gasly 14.0; Hartley 15.6; Leclerc 15.9; Sirotkin 16.3; STR 16.9; ERI 17.9
Conclusion: Ferrari undoubtedly best car. Verstappen... well, you know; Sainz surprised me, too. How on earth is Alonso 7th in championship (well, I know how, but you catch my drift)? Is the Sauber really better than the Williams, or is Leclerc flattering it (suspect the latter)?
Is Max zijn startplaats tot nu toe zo slecht?
Staat geen echte uitleg in, omdat niemand exact weet hoe de FIA het systeem heeft geimplementeerd.Snowhite0901 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:07:
eindelijk een uitleg met filmpje over hoe je de vcs te slim af kan zijn.
YouTube: How to outwit the Virtual Safety Car - an addendum
Blijkbaar hebben ze de enige logische oplossing niet genomen.
PSN
bij 1.55 toch?YakuzA schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:17:
[...]
Staat geen echte uitleg in, omdat niemand exact weet hoe de FIA het systeem heeft geimplementeerd.
Blijkbaar hebben ze de enige logische oplossing niet genomen.
.... heeft 1x achteraan moeten starten in Monaco wat zijn gemiddelde omlaag trekt. Weer lekker bashen dit.BlauweFles schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:17:
Andrew Benson heeft wat statjes opgesteld.
[...]
https://twitter.com/andre.../1009403879119716352?s=21
Nouja, Monaco en eh.. Bahrein ofzo waar Max er in Q1 uitknalde helpen bij dit soort stats niet mee natuurlijkBlauweFles schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:17:
[...]
Bahrein 15e en Monaco 20ste. Dat hakt er aardig in.BlauweFles schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:17:
[...]
https://www.racefans.net/.../2018-f1-qualifying-data/
Hij geeft er bij aan dat hij gokt dat het mogelijk is dat de FIA zo'n fout heeft gemaakt.
PSN
dit is toch ook precies wat Charly zei, dat ze het op de afstand van de autos baseren ipv op afstand van het circuit.YakuzA schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:22:
[...]
Hij geeft er bij aan dat hij gokt dat het mogelijk is dat de FIA zo'n fout heeft gemaakt.
Wat ik er uit opmaak is dat hij wel weet wat Charly heeft gezegd, maar dat hij in twijfel trekt of Charly het zelf wel begrijptSnowhite0901 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:23:
[...]
dit is toch ook precies wat Charly zei, dat ze het op de afstand van de autos baseren ipv op afstand van het circuit.
Charly Whiting heeft AFAIK in ieder geval inderdaad gezegd dat de VSC is gebaseerd om het aantal meters wat de auto an zich heeft afgelegd (dus X snelheid betekend Y meters afgelegd in tijd Z), en niet het aantal meters "circuit" afgelegd.
Dus het omgedraaide voor makkelijkere uitleg:
Op een recht stuk heb je 2 punten 100m uit elkaar. De VSC zegt dat je een delta van 1s per 50m moet rijden, rijdt je gewoon in een rechte lijn leg je dus 100m af en moet je er 2x 1s over doen. Ga je echter slingeren/slalommen leg je een langere afstand af, bv 150m, maar dan moet je ook 3x 1s over die 50m doen.
Dat is wat ik begrijp van hoe het systeem nu werkte, want zou weer zijn aangepast?
Niet helemaal.... er is wel een delta per track stuk opgegeven...bij jou is er voor die laatste extra 50 m geen tijd bekend. Het is meer dat ze nu dus een delta moeten rijden in een zone die niet bij de echte zone past.RobertMe schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:29:
[...]
Wat ik er uit opmaak is dat hij wel weet wat Charly heeft gezegd, maar dat hij in twijfel trekt of Charly het zelf wel begrijpt
Charly Whiting heeft AFAIK in ieder geval inderdaad gezegd dat de VSC is gebaseerd om het aantal meters wat de auto an zich heeft afgelegd (dus X snelheid betekend Y meters afgelegd in tijd Z), en niet het aantal meters "circuit" afgelegd.
Dus het omgedraaide voor makkelijkere uitleg:
Op een recht stuk heb je 2 punten 100m uit elkaar. De VSC zegt dat je een delta van 1s per 50m moet rijden, rijdt je gewoon in een rechte lijn leg je dus 100m af en moet je er 2x 1s over doen. Ga je echter slingeren/slalommen leg je een langere afstand af, bv 150m, maar dan moet je ook 3x 1s over die 50m doen.
Dat is wat ik begrijp van hoe het systeem nu werkte, want zou weer zijn aangepast?
dus stel jouw ding is een bocht van 500 meter en opgedeeld in 2 zones van 50m. de streeftijd is 2 seconden per stukje + 1 delta is dus 3 seconden per stukje. Jou lukt het om de eerste zone van 50 m al 70 m af te leggen van die bocht, dan zit je dus eigenlijk al in het tweede stuk, maar het tweede stuk mag je dus ook weer 3 seconden over doen en zit je dus binnen de tijd op 140m.
[ Voor 14% gewijzigd door Snowhite0901 op 20-06-2018 14:36 ]
Ik heb de laatste twee jaar eigenlijk wel het gevoel dat hij (Wazari) flink uit zijn nek lult. Op de momenten dat hij aantoont hoe 'legit' hij wel niet is, schuift die altijd weer een ander lul verhaaltje naar voren plus het dreigement dat hij ervandoor gaat. Maar dit is slechts een gevoel, dit staat los van de informatiestroom, die wel of niet klopt. Alleen als het niet klopt, dan heeft hij ook wel veel slimme maniertjes om zich in te dekken...mark-k schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:18:
[...]
Honda heeft blijkbaar nog niet al zn vermogen gebruikt in Canada, dus best kans dat Honda er eigenlijk al voorbij is qua power en alleen nog wat twijfelt over de betrouwbaarheid.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
https://www.rtlgp.nl/item...emt_bocht_naar_jacky_ickx
In het voordeel van Honda?DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:08:
Verder liet Horner ook doorschemeren dat het verschil tussen Renault en Honda groter is dan het lijkt te zijn.
Keertje achteraan de grid starten telt nogal hard mee bij 7 races.BlauweFles schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:17:
[...]
Lijkt me nogal duidelijk ja. Je stapt niet over naar een slechtere PU leverancier.
Nou... McLaren deed precies dat.DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:29:
[...]
Lijkt me nogal duidelijk ja. Je stapt niet over naar een slechtere PU leverancier.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Tja, McLaren is een bijzonder geval.
True, maar die hadden geen referentie materiaal natuurlijk.
Laten we eerst volgend seizoen maar afwachtenDaniëlWW2 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:29:
[...]
Jezus die presentator kan ook echt niet autorijden he...DaniëlWW2 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:05:
[...]
Ja.
Hulkenberg ging ook eens in wat anders dan een F1 auto races.![]()
[video]
Maar in het algemeen gewoon zeer leerzaam voor iedereen die ook wil begrijpen hoe die PU's nu werken.
*Hulkenberg dan natuurlijk met alleen maar 4e plaatsen..
Laat McLaren of Renault eerst maar eens een goede auto bouwen.nachtnet schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:54:
@DaniëlWW2 Pas nou op: Straks krijgt Renault het wel voor elkaar om een goede motor te bouwen. Staat RBR ineens achter Hulkenberg*, Sainz, Stoffel & Norris.
Wees niet bang, Fransen zijn veel te chauvinistisch om tips van een YouTube-filmpje over te nemen.. Ze weten het zelf wel hoe het moet.... Uham...nachtnet schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:54:
@DaniëlWW2 Pas nou op: Straks krijgt Renault het wel voor elkaar om een goede motor te bouwen. Staat RBR ineens achter Hulkenberg*, Sainz, Stoffel & Norris.

-

HAR de Civic?
Hebbuhnachtnet schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:38:
GAS heeft iig de NSX gekregen van Honda.
[afbeelding]
HAR de Civic?
/droomt verder
Las net dat Marko gezegd zou hebben dat de nieuwe Honda motor ongeveer 3 tienden per ronde was terug geschroefd tijdens de race (Canada) vanwege "circumstances"... waarschijnlijk waren ze er nog niet helemaal uit dat de MGU-H nou echt het probleem was van Gasly's motor.
Maar goed kan niet echt een bron vinden, dat hij dat daadwerkelijk gezegd zou hebben.
Een Renault Twizzy, gewoon for the lolz.nachtnet schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:38:
[afbeelding]
HAR de Civic?
Na die P4 die de leidinggevende van Honda kennelijk tot tranen toe roerde, mag dat ook wel.nachtnet schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:38:
[afbeelding]
HAR de Civic?
Dat zei ik een paar uur geleden ook al, maar van een andere bron. Er lijkt dus nog meer in te zitten, en dan zal je serieus richting competitief met Ferrari en Mercedes gaan. Het gat is er zeker nog, maar het is niet meer een halve seconde of nog erger.[b]ArcticWolf schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:07:[/b
Las net dat Marko gezegd zou hebben dat de nieuwe Honda motor ongeveer 3 tienden per ronde was terug geschroefd tijdens de race (Canada) vanwege "circumstances"... waarschijnlijk waren ze er nog niet helemaal uit dat de MGU-H nou echt het probleem was van Gasly's motor.
Maar goed kan niet echt een bron vinden, dat hij dat daadwerkelijk gezegd zou hebben.
Mijn hemel, het moment dat ze een Honda motor voor het eerst in het chassis schroeven en .. hij start niet.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1