[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.114 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40

TrekDr0p

QR niet scannen

Toch wel mooi plaatje die laat zien hoe het nu met de langzaamste teams gaat.
Zowel Sauber als TR gaan buitenom McLaren.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/2j7OPggY/s8/f1-canadian-gp-2018-fernando-alonso-mclaren-mcl33-battles-with-marcus-ericsson-sauber-c37.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:08
Via @F1Photographer - Darren Heath
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfkmdxEW4AEOFEa.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Destruction schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:17:
[...]

Daarom moet Nederland (als het er uberhaupt al ooit van komt, waar ik persoonlijk niks van geloof) ook eigenlijk een circuit bouwen in de Flevopolder, vlakbij lelystad airport. Hoe handig kan het zijn, als het hele circus kan landen vlakbij het circuit :P
Er zitten al meerdere circuits naast Lelystad airport: https://www.google.nl/map...54773,3518m/data=!3m1!1e3

OA het Politie rijvaardigheids centrum, een speedway en de kombaan van de RDW

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:09:
[...]
@Stroll naar STR (op leenbasis): Dan zie ik liever Kubica naar STR gaan, op diezelfde leenbasis. Wat gaat Stroll Torro Rosso brengen :? Een coureur die niet een volledige race zijn auto onder controle weet te houden, domme fouten maakt en een lekke band niet weet te onderscheiden van een probleem met zijn auto (Monaco bijvoorbeeld), die kun je overal wel krijgen dunkt me.
Waar komt dat toch vandaan? Stroll naar STR? Wie heeft dat bedacht? Zijn pa koopt zich in bij Williams, niet bij STR. En (nogmaals...zucht) STR en RBR putten uit eigen stal. Ook bij STR komen alleen rijders die uit de Red Bull stal komen, uit het Driver Development Program. Géén afvalligen van een ander team, en onafhankelijk van de centjes die ze meenemen.
Vreemd hoe sommige (bijzonder onlogische) geruchten toch klakkeloos worden overgenomen en blijkbaar nog op een bepaalde manier serieus genomen worden.

Met dezelfde redenering gaat Kubica dus ook niet naar STR.

Logischer is een Japanner naar STR (voor Honda), Hartley dev/test coureur en Gasley blijft gewoon rijden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Formule1 Live event Marseille

https://racingnews365.nl/...ment-tijdens-gp-frankrijk

Niet zo spectaculair als Londen vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
TrekDr0p schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:10:
Formule1 Live event Marseille

https://racingnews365.nl/...ment-tijdens-gp-frankrijk

Niet zo spectaculair als Londen vorig jaar.
Zitten wel leuke namen tussen hoor
Confirmed DJs include DJ Benjamin Baron and Sylvian Armand on the Friday, Lorenzo Ausilia, DJ Stef Sibalo and Watermat on Saturday, and Nico de Andrea and DJ Alex Wat on Sunday.
En de locatie is ook echt niet slecht. Gezien ze in het hart van Marseille willen rijden en aan het water, verwacht ik dat ze rond de jachthaven gaan rijden. Dan krijgen we een beetje een Monaco vibe.

Ik vond London vorig jaar best gaaf. Denk dat het nu ook weer tof wordt :)

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2018/6/f1-returns-to-france-with-marseille-festival/_jcr_content/articleContent/image.img.png/1528448703060.png

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:28:
[...]

Zitten wel leuke namen tussen hoor

[...]

En de locatie is ook echt niet slecht. Gezien ze in het hart van Marseille willen rijden en aan het water, verwacht ik dat ze rond de jachthaven gaan rijden. Dan krijgen we een beetje een Monaco vibe.

Ik vond London vorig jaar best gaaf. Denk dat het nu ook weer tof wordt :)

[afbeelding]
Bedoel meer dat vorig jaar bijna alle coureurs meededen.
En nu zijn het alleen de test/show drivers.
Voor de rest is het wel stoer natuurlijk, oude auto's en luidruchtige motors _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:53

Destruction

(ex-)Automonteur

mphilipp schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Waar komt dat toch vandaan? Stroll naar STR? Wie heeft dat bedacht? Zijn pa koopt zich in bij Williams, niet bij STR. En (nogmaals...zucht) STR en RBR putten uit eigen stal. Ook bij STR komen alleen rijders die uit de Red Bull stal komen, uit het Driver Development Program. Géén afvalligen van een ander team, en onafhankelijk van de centjes die ze meenemen.
Vreemd hoe sommige (bijzonder onlogische) geruchten toch klakkeloos worden overgenomen en blijkbaar nog op een bepaalde manier serieus genomen worden.

Met dezelfde redenering gaat Kubica dus ook niet naar STR.

Logischer is een Japanner naar STR (voor Honda), Hartley dev/test coureur en Gasley blijft gewoon rijden.
Voordat je mij neerzet als iemand die zomaar klakkeloos iets overneemt, een roddelpersoon, of wat dan ook...

Ik reageerde inderdaad op een gerucht dat Williams er wel oren naar zou hebben om Stroll uit te lenen aan STR en op die manier Kubica een kans te kunnen geven in de Williams. Mijn verdere reactie daarop staat volledig los van het feit dat het me nogal onwaarschijnlijk klinkt, zoals jij ook al zegt.. Papa Stroll koopt bijna het complete Williams team om z'n zoontje te laten rijden, waarom zouden ze naar een ander team gaan? En al zou Williams al iemand uitlenen, waarom dan niet Kubica? IMO hangt het van onlogica in elkaar en zie ik het er niet van komen.

Echter, dat STR/RB (Marko) Hartley wil vervangen omdat de prestaties uitblijven is duidelijk. Het is voor hem echter ook de vraag hoe hij dat wil gaan doen, in hun eigen talentenpool zit niemand die nu al kans maakt op een superlicentie. No way dat Sainz akkoord gaat met een move terug naar STR, die wil gewoon bij Renault blijven. Dan blijft er niet zoveel anders over dan iemand proberen te lenen van een ander team, voor de rest van het seizoen. Ik ga er vanuit dat er volgend jaar naast Gasly gewoon een Honda pupil rijdt. Honda wil dat graag en aangezien Marko en RBR nog iets van Honda willen, heeft men daar nog wat te onderhandelen.

Ik kijk al zo'n 20 jaar F1, Toen RBR nog Jaguar (volgens mij zelfs Stewart) en STR nog Minardi was, Force India nog Jordan, etc.. Je hoeft mij niet uit te leggen hoe dat verder allemaal werkt ;) Inderdaad heeft Red Bull Racing Minardi gekocht om als B-team te gebruiken en hun talenten op te leiden, zie bijvoorbeeld Vettel, Ricciardo en nu dus Max, al kwam die laatste destijds vrij plotseling uit de hoge hoed van Marko.

Wie de geruchten verzint.. Geen idee, zo vraag ik mij ook af wat het voor mensen zijn die roddelbladen kopen, naar RTL Boulevard en dat soort programma's kijken.. Iedereen die nadenkt, weet dat het onzin is. Zorg dan dat die onzin verdwijnt 8)7

Heb de post waarin ik dat schrijf voor alle duidelijkheid maar weer voorzien van een subtekstje...

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:55
RobertMe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:11:
Met welke brandstof rijdt STR eigenlijk / met welke brandstof ontwikkelt Honda?
Volgens mij met Repsol omdat een deal met ExxonMobile niet is doorgegaan. Maar er is echt verdacht weinig te vinden op internet over de brandstof van de STR13! Ook staat er geen sponsoring op de auto of de pakken. Op foto's in de pitbox kon ik ook zo snel geen brandstofmerk vinden. Dus volgens mij is het uiteindelijk Repsol, maar dan zonder naamssponsoring.

Mogelijk kan @nachtnet van Gameren (:+) ergens een Twittertje doen ter bevestiging?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 12:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:39:
[...]
Voordat je mij neerzet als iemand die zomaar klakkeloos iets overneemt, een roddelpersoon, of wat dan ook...
Ik probeerde dat ook niet te impliceren. Ik las het even terug ook al en wilde toen ook al reageren, maar heb dat toen laten zitten. Sommige geruchten zijn zo vreemd dat ze het soms niet eens verdienen genoemd te worden...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

mphilipp schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:54:
Waar komt dat toch vandaan? Stroll naar STR?
Het is inderdaad te belachelijk voor woorden. Afgezien het feit dat RB de centen totaal niet nodig heeft,
zouden ze zich tot in de lengte der dagen belachelijk maken, en nooit meer serieus genomen worden als
ze STR voor geld in een STR zetten.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:17:
[...]

Ik probeerde dat ook niet te impliceren. Ik las het even terug ook al en wilde toen ook al reageren, maar heb dat toen laten zitten. Sommige geruchten zijn zo vreemd dat ze het soms niet eens verdienen genoemd te worden...
Ik denk dat logica achter het gerucht enkel STR = STR, dus Stroll = Toro Rosso, dus Stroll naar Toro Rosso.

Sommige verslaggevers hebben gewoon een kopstoot nodig :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Stroll naar Toro Rosso zou perfect zijn, dan kan iedereen hier tenminste zien dat het niet aan de auto ligt maar dat hij echt niet bedoeld is voor de F1. Met geld koop je geen talent. 2 races keihard falen en dan weer ophoepelen voor iemand die wel iets kan graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Hmmz... Ik blijf het dan toch vreemd vinden dat er op die sites (van Exxonmobile) van alles te vinden is over RBR, maar helemaal niets over STR. Wikipedia geeft trouwens ook Repsol aan, helaas zonder bronvermelding. Rare situatie allemaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gaat over hoe de remmen nou precies werken. Uiteraard zeer complex. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Mark priestley over Honda & RBR:

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

TheBrut3 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:59:
[...]

Hmmz... Ik blijf het dan toch vreemd vinden dat er op die sites (van Exxonmobile) van alles te vinden is over RBR, maar helemaal niets over STR. Wikipedia geeft trouwens ook Repsol aan, helaas zonder bronvermelding. Rare situatie allemaal.
Ik had al een Tweetje gestuurd richting Toro Rosso, maar nog geen antwoord op gehad.
Dus is het gissen. Wel kwam ik een forum-post tegen dat er Esso-vaten stonden tijdens de wintertest, maar dat kan natuurlijk tijdelijk zijn geweest.

Het is gewoon vreemd dat er ook geen reclame is voor een brandstof- en vloeistofleverancier. Dus voor hetzelfde geld halen ze het bij de lokale Shell of BP :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Edd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:41:
[...]

Ik had al een Tweetje gestuurd richting Toro Rosso, maar nog geen antwoord op gehad.
Dus is het gissen. Wel kwam ik een forum-post tegen dat er Esso-vaten stonden tijdens de wintertest, maar dat kan natuurlijk tijdelijk zijn geweest.

Het is gewoon vreemd dat er ook geen reclame is voor een brandstof- en vloeistofleverancier. Dus voor hetzelfde geld halen ze het bij de lokale Shell of BP :+
Nou... daar komt een F1 wagen niet ver mee lijkt me... :+

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ATS schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:50:
[...]

Nou... daar komt een F1 wagen niet ver mee lijkt me... :+
Juist wel. Ze kunnen gewoon draaien op benzine. Ze verliezen dan wel vermogen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]

Er staat volgens mij gewoon Shell op de Ferrari en Mobil1 op de Red Bull etc... :P

Als de klopsensor z'n werk goed (en de ontsteking ver genoeg terug kan) zal een F1 motor gewoon op euro95/98 kunnen draaien lijkt me :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Ja waarschijnlijk was ik dat, en met reden want. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZYVQWqxxeaX2Ge1k5nRwOukj/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

http://www.racexpress.nl/...e-olieleverancier/n/86039

Nooit bevestigd maar wel redelijk bekend lijkt me :P Scuderia Toro Rosso doet aan in-season testing voor Red Bull Racing die al met peut van Esso rondrijdt. Dan ga je niet nog eens van brandstofleverancier wisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DaMarcus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:44:
http://www.racexpress.nl/...e-olieleverancier/n/86039

Nooit bevestigd maar wel redelijk bekend lijkt me :P Scuderia Toro Rosso doet aan in-season testing voor Red Bull Racing die al met peut ban de Esso rondrijdt. Dan ga je niet nog eens van brandstofleverancier wisselen.
Lijkt steeds meer op een sinister plan van Red Bull om McLaren de afgrond in te gooien :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edd

DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:40:
[...]

Ja waarschijnlijk was ik dat, en met reden want. ;)
[afbeelding]
Ah... Jij weer... }:| :+
Misschien waren die nog over van vorig jaar.. Of van de buren O-)

Maar misschien ook, zoals @ArcticWolf aangeeft, een kans voor RBR om al direct een goede brandstof te hebben voor volgen jaar })

Het is gewoonweg vreemd dat TR niet met het merk op de auto rijd, zoals ieder(?) ander team.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Edd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:17:
[...]

Ah... Jij weer... }:| :+
Misschien waren die nog over van vorig jaar.. Of van de buren O-)

Maar misschien ook, zoals @ArcticWolf aangeeft, een kans voor RBR om al direct een goede brandstof te hebben voor volgen jaar })

Het is gewoonweg vreemd dat TR niet met het merk op de auto rijd, zoals ieder(?) ander team.
Ik moet natuurlijk ook enig inhoudelijk gezag handhaven in lopende discussies. :+
Verder zijn de garageboxen van de teams op volgwoorden van de WCC stand van het vorige seizoen. Mercedes staat echt niet zomaar altijd vooraan, Ferrari tweede, RBR derde en dan FI, Williams, Renault, STR, Haas, McLaren en Sauber achteraan.

STR staat dus helemaal niet naast RBR. Nee, dat zijn dit seizoen altijd Ferrari en FI. De reden hiervoor is dat vooraan staan een betere positie is. Ben je namelijk als eerste buiten tijdens kwalificatie als je wil. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:55:
[...]

Ik moet natuurlijk ook enig inhoudelijk gezag handhaven in lopende discussies. :+
Verder zijn de garageboxen van de teams op volgwoorden van de WCC stand van het vorige seizoen. Mercedes staat echt niet zomaar altijd vooraan, Ferrari tweede, RBR derde en dan FI, Williams, Renault, STR, Haas, McLaren en Sauber achteraan.

[STR staat dus helemaal niet naast RBR. Nee, dat zijn dit seizoen altijd Ferrari en FI. De reden hiervoor is dat vooraan staan een betere positie is. Ben je namelijk als eerste buiten tijdens kwalificatie als je wil. ;)
:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ATS

ATS

Iets anders dan motoren en brandstof: Will Buxton interview met Nico Hulkenberg.

(Will houdt duidelijk niet van vliegen in zoiets kleins als een watervliegtuigje _O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

ATS schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:11:

(Will houdt duidelijk niet van vliegen in zoiets kleins als een watervliegtuigje _O- )
En gelijk heeft ie. Je krijgt mij ook absoluut niet in een 1-propeller-vliegtuigje. Nuh uh. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat ook ja. Werkelijk de meest briljante overwinning ooit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:21:
[...]

Die is 'm toch gewoon weer afgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AzzKickah schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:24:
[...]

Die is 'm toch gewoon weer afgepakt.
Helemaal niet. Deze mocht hij gewoon houden. De stewards van deze race stapte wel op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:30:
[...]

Helemaal niet. Deze mocht hij gewoon houden. De stewards van deze race stapte wel op. :P
:(

Dan zal Olav het wel verkeerd gezegd hebben na de race toendertijd :+

In other news: Schijnt dat Lewis Hamilton fietsend in Amsterdam is gesignaleerd.

[ Voor 12% gewijzigd door AzzKickah op 13-06-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:55:
STR staat dus helemaal niet naast RBR. Nee, dat zijn dit seizoen altijd Ferrari en FI. De reden hiervoor is dat vooraan staan een betere positie is. Ben je namelijk als eerste buiten tijdens kwalificatie als je wil. ;)
De regerend WCC bepaalt zelf per GP of ze voor of achteraan staan. Beiden zullen ook wel hun voor en nadelen hebben. Sta je aan de ingang van de pitstraat kun je een beschadigde auto sneller terug brengen, immers heb je een kortere afstand tot het team af te leggen. Nadeel is dan wel weer dat bij een pitstop de kans groter is dat auto's die achter je rijden tegelijk een stop maken en je op hun moet wachten voordat je kunt wegrijden. Op basis van het circuit wordt dat dus bepaalt.

Daarnaast zie je heel soms uitzonderingen waarbij de volgorde überhaupt niet klopt. Ik meen mij te herinneren dat Silverstone zo'n circuit is, waarbij de pitbox van Mercedes in het midden was en de andere teams er omheen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54

Oekol

waka waka hey hey

AzzKickah schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:33:
[...]

:(

Dan zal Olav het wel verkeerd gezegd hebben na de race toendertijd :+

In other news: Schijnt dat Lewis Hamilton fietsend in Amsterdam is gesignaleerd.
Alvast de straatrace in NL aan 't verkennen :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 21-09 22:12
DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:01:
[video]

Gaat over hoe de remmen nou precies werken. Uiteraard zeer complex. :P
Kleine sidenote op dat hele filmpje is dat het systeem niet hydraulisch is zoals het in het filmpje verteld wordt, is brake by wire dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
FastFred schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:00:
[...]

Kleine sidenote op dat hele filmpje is dat het systeem niet hydraulisch is zoals het in het filmpje verteld wordt, is brake by wire dacht ik.
Filmpje (nog) niet gekeken, maar volgens mij worden de achterwielen voor een deel aangedreven door brake by wire: het MGU-K-deel. Er zitten nog steeds remschijven en daarvoor moet de coureur nog steeds vrij hard op het pedaal gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
FastFred schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:00:
[...]

Heb je wel het hele filmpje gekeken? _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@FastFred Je hebt deels gelijk. Wat @ArnevdS zegt klopt namelijk. Wordt in het filmpje ook netjes en duidelijk uitgelegd.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:21:
[...]

Ik begrijp hem niet echt ... hij gaat over de finish-lijn voordat hij zijn stop-en-go ondergaan heeft (althans, dat suggereert het commentaar). Derhalve heeft hij hem toch effectief niet gedaan binnen de race en zou hij toch geDQt moeten worden of een tijdstraf moeten krijgen? Enige wanneer het in mijn ogen zou werken is als de finish NA zijn pitbox ligt en hij net op tijd weg was om voor HAK over de finish te gaan (hij wint dan t.o.v. de ronde ervoor de tijd die hij er over zou doen om de pitlane uit te rijden).Wat begrijp ik verkeerd? Of leggen de commentatoren het verkeerd uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

P.O. Box schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:22:
[...]

Ik begrijp hem niet echt ... hij gaat over de finish-lijn voordat hij zijn stop-en-go ondergaan heeft (althans, dat suggereert het commentaar). Derhalve heeft hij hem toch effectief niet gedaan binnen de race en zou hij toch geDQt moeten worden of een tijdstraf moeten krijgen? Enige wanneer het in mijn ogen zou werken is als de finish NA zijn pitbox ligt en hij net op tijd weg was om voor HAK over de finish te gaan (hij wint dan t.o.v. de ronde ervoor de tijd die hij er over zou doen om de pitlane uit te rijden).Wat begrijp ik verkeerd? Of leggen de commentatoren het verkeerd uit?
Wikipedia: Grand Prix Formule 1 van Groot-Brittannië 1998

Twee ronden voor de finish kreeg Schumacher een stop-and-go straf omdat hij Wurz voor de start-finishlijn voorbij was gegaan. Normaal mag een rijder pas inhalen achter de start-finish. De straf moest echter toegekend worden binnen de 25 minuten na de inbreuk van de regels, terwijl Ferrari zes minuten na deze limiet geïnformeerd werd. De handgeschreven nota van de raceleiding was ook niet duidelijk of Schumacher een stop-and-go van 10 seconden kreeg, of een tijdsstraf van 10 seconden die later bij zijn racetijd zou worden bijgeteld. In de laatste ronde kwam Schumacher binnen in de pits, waardoor hij over de finish kwam voor Häkkinen die dit op het circuit deed. De straf werd later echter ingetrokken omdat de raceleiding de straf niet op een correcte manier had opgelegd. De drie stewards moesten hierop hun FIA-licentie opnieuw inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:55
P.O. Box schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:22:
[...]

Dit is wat Wikipedia zegt, nogal wat controverse dus, en uiteindelijk geen enkele straf omdat er fouten gemaakt waren bij het uitdelen van de penalty. Was destijds wel een mooie race om te zien met alle napraat :D
However, two laps from the finish, Schumacher was issued with a stop-and-go penalty for passing Alexander Wurz under the safety car on lap 43. He had to come in to the pits within three laps to serve his penalty, which he did by entering the pit lane on the final lap of the race, but in doing so he crossed the finish line, which extends across the pit lane, before reaching his pit box, and won the race. Controversy followed, as Schumacher clearly did not serve his penalty in full before the race ended. His team argued that the penalty should have been issued within 25 minutes of the incident but instead they were informed after 31 minutes, which was six minutes after the limit had expired. They also argued that the hand-written notification was unclear as to which penalty was actually being issued: a stop-and-go, or a 10-second addition to Schumacher's race time. The stewards then decided to apply the 10-second addition, post-race. However the added time penalty can only be used to punish an infraction in the last 12 laps of a Grand Prix, and so did not apply here. The stewards eventually rescinded the penalty altogether.[3] A protest was lodged by McLaren-Mercedes who felt Ferrari cheated by not having Schumacher serve the penalty, but this was rejected by the FIA. As a result, the three stewards involved handed in their licenses at an extraordinary meeting of the FIA World Council

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
AzzKickah schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:27:
[...]

Wikipedia: Grand Prix Formule 1 van Groot-Brittannië 1998

Twee ronden voor de finish kreeg Schumacher een stop-and-go straf omdat hij Wurz voor de start-finishlijn voorbij was gegaan. Normaal mag een rijder pas inhalen achter de start-finish. De straf moest echter toegekend worden binnen de 25 minuten na de inbreuk van de regels, terwijl Ferrari zes minuten na deze limiet geïnformeerd werd. De handgeschreven nota van de raceleiding was ook niet duidelijk of Schumacher een stop-and-go van 10 seconden kreeg, of een tijdsstraf van 10 seconden die later bij zijn racetijd zou worden bijgeteld. In de laatste ronde kwam Schumacher binnen in de pits, waardoor hij over de finish kwam voor Häkkinen die dit op het circuit deed. De straf werd later echter ingetrokken omdat de raceleiding de straf niet op een correcte manier had opgelegd. De drie stewards moesten hierop hun FIA-licentie opnieuw inleveren.
dus eigenlijk was het allemaal niet zo briljant (althans, het idee was an sich natuurlijk briljant) en had het niet eens effect op de einduitslag dat hijv ia de pits gefinished was. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:43:
[...]

De regerend WCC bepaalt zelf per GP of ze voor of achteraan staan. Beiden zullen ook wel hun voor en nadelen hebben. Sta je aan de ingang van de pitstraat kun je een beschadigde auto sneller terug brengen, immers heb je een kortere afstand tot het team af te leggen. Nadeel is dan wel weer dat bij een pitstop de kans groter is dat auto's die achter je rijden tegelijk een stop maken en je op hun moet wachten voordat je kunt wegrijden. Op basis van het circuit wordt dat dus bepaalt.
Dat probleem heb je toch als je helemaal vooraan staat ook? Ook dan kan het zijn dat iemand net als je weg wil rijden langs komt rijden, je ziet het alleen van verderaf aankomen als je vooraan staat, maar het is niet alsof je de pitstop maar even een paar seconden sneller doet omdat er een auto aan komt die je zou kunnen blokkeren :+

Vooraan en achteraan hebben als bijkomend voordeel dat respectievelijk het inrijden als uitrijden makkelijker is, omdat er achter/voor je geen pitteam staat. Daar kun je dus tijdswinst boeken. Maar je hebt gelijk: de volgorde wordt per GP bepaald.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Het is stiekem ook niet meer dan logisch dat STR ook met Esso/Exxon/Mobile werkt, anders kan RBR natuurlijk nooit een echte goede vergelijking maken voor eventueel de Honda motor.

Ben ook benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren met alle coureurs, wie blijft en wie gaat.

Ik zie Hamilton eigenlijk nog wel een Rosbergje doen als hij WDC wordt dit jaar.
Alonso die gaat wel weg, mits hij een podium plek pakt dit jaar :+
Grosjean, denk als hij niet beter gaat presteren dat hij volgend jaar opzoek kan gaan naar een andere sportklasse.
Kimi, ja kimi, denk ook wel zijn laatste jaar. Sterke start, maar nu weer een stuk slechter.

Denk dat de rest wel op zijn plekje blijft zitten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfgTTq5W0AAiR8y?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Grrrrrene schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 06:49:
[...]

Dat probleem heb je toch als je helemaal vooraan staat ook? Ook dan kan het zijn dat iemand net als je weg wil rijden langs komt rijden
Laten we er vanuit gaan dat je als WCC ook vooraan in het veld rijdt, zoveel auto's zijn er dan dus niet die op de baan voor je rijden en je daardoor bij een gelijktijdige pitstop langs komen gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:58
Aast (stokbroodvreter) GRO op de plek van SAI? :+

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

alesandro_46 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:43:
[...]

Aast (stokbroodvreter) GRO op de plek van SAI? :+
Duidelijk dat GRO van de zijkant gaat meekijken in Frankrijk ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hij heeft alleen nog geen strand stoel zoals Alonso.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
ArcticWolf schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:15:
Fransen hurken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Daar moet je WDC voor zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hij kan toch paalzitten gezien het stokbrood dat hij vast heeft... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Niet echt veel F1 nieuws vandaag of wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasphur schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:50:
Niet echt veel F1 nieuws vandaag of wel?
Niet werkelijk nieuws, maar als je graag wat te lezen hebt?

F1 INBOX - Your questions on Ferrari’s engine, Bottas and Red Bull answered!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hier de helm voor Frankrijk van GRO

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dfp_tEUX4AA3OB5?format=jpg&name=900x900

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dfp_pX-XUAAsnUu?format=jpg&name=900x900

En CH is gehonoreerd. Artikel
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dfp_AmUXkAENnAs?format=jpg&name=large

[ Voor 33% gewijzigd door Jasphur op 14-06-2018 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 14:32

vhal

ಠ_ಠ

Jasphur schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:53:
Hier de helm voor Frankrijk van GRO

[afbeelding]
Peugeot motorleverancier in F1 confirmed! :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
GRO moet zeker van Marion promotie maken voor hun nieuwe echtelijke kookboek? :+

Afbeeldingslocatie: https://static.fnac-static.com/multimedia/Images/FR/NR/33/e1/8a/9101619/1540-1/tsp20171017092115/Cuisine-et-confidences.jpg

Volgens mij hebben ze ook een nieuwer boekje.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 14:32

vhal

ಠ_ಠ

Marion & Romain, wat een leuk anagramstelletje :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 07:52:
[...]

Laten we er vanuit gaan dat je als WCC ook vooraan in het veld rijdt, zoveel auto's zijn er dan dus niet die op de baan voor je rijden en je daardoor bij een gelijktijdige pitstop langs komen gereden.
Nouja, Lewis Hamilton is de regerend WDC voor WCC Mercedes. Hij rijdt wel doodleuk op p5 rond in de afgelopen race, dus er rijden er 4 voor hem die (mogelijk) op dezelfde strategie gelijktijdig naar binnen gaan en hem kunnen blokkeren bij het binnenrijden van de pits. Bovendien kan door een crash in de eerste ronde een achterblijver praktisch een seconde achter komen te liggen door een lekke band + een kapotte vleugel die vervangen moeten worden.

Je hebt gelijk dat het minder verkeer is dan de kansloos achteraan rijdende teams, maar ik zei ook alleen dat je dat vooraan ook kan overkomen. Een WDC wint niet iedere race vanaf pole terwijl hij de hele race aan de leiding heeft gereden. Alleen in die situatie kun je echt risicoloos pitten helemaal vooraan ;)

Mijn 2e punt beantwoord je overigens niet: leuk dat je kunt zien dat iemand eraan komt, maar wat wil je eraan doen? Pitstops gebeuren onder dusdanige tijdsdruk dat je dat echt niet even een paar seconden sneller kunt doen, dus wat wil je met de informatie doen dat iemand jou komt blokkeren?

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 14-06-2018 17:48 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:28

backupdevice

No Risk , Full Push

Beetje vroeg hè om de zwarte piet discussie op te starten

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 13:34
nachtnet schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:59:
GRO moet zeker van Marion promotie maken voor hun nieuwe echtelijke kookboek? :+

[afbeelding]

Volgens mij hebben ze ook een nieuwer boekje.
Schijnt dat de ebook versie telkens crashed :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wel leuk. Ik had afgelopen weekend niet bewust mee gekregen dat Kimi nog met zijn oude motor reed. :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Nog een weekend niks doen en dan 3 weekenden full F1 :)
Misschien dat er nog wat leuke ontwikkelingen komen op courerurs/team gebied.

FI volgend jaar Rich Energy?

Wel leuk om te zien dat de powerupdate van Renault maar 12,2Pk was, en dat met de eigen brandstof Renault/Mclaren er 20Pk uit halen. Ben benieuwd wat RBR er in Hongarije uit gaat halen met zijn aangepaste brandstof :) Zullen zij er dan gewoon 25Pk uit slepen :+

https://racingnews365.nl/...icciardo-bij-gp-hongarije

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
TrekDr0p schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 07:33:
Nog een weekend niks doen en dan 3 weekenden full F1 :)
Misschien dat er nog wat leuke ontwikkelingen komen op courerurs/team gebied.

FI volgend jaar Rich Energy?

Wel leuk om te zien dat de powerupdate van Renault maar 12,2Pk was, en dat met de eigen brandstof Renault/Mclaren er 20Pk uit halen. Ben benieuwd wat RBR er in Hongarije uit gaat halen met zijn aangepaste brandstof :) Zullen zij er dan gewoon 25Pk uit slepen :+

https://racingnews365.nl/...icciardo-bij-gp-hongarije
Nog een weekend niks doen? Het is de 24h van LeMans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

bvbal79 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:02:
[...]

Dit inderdaad

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 13:14
bvbal79 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:02:
[...]

En de MotoGP. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Persoonlijk geen fan van de Le Mans, 24h rondjes rijden.
MotoGP, soms wel soms niet en vaderdag dit weekend :+

Dus voor mij dit weekend niks helaas.

Owja was dit al voorbij gekomen?

Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/21599_1.jpg

Ze slaan de SS over.
Had liever gezien dat ze de US hadden overgeslagen.

[ Voor 38% gewijzigd door TrekDr0p op 15-06-2018 08:19 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
TrekDr0p schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:17:

[afbeelding]

Ze slaan de SS over.
Had liever gezien dat ze de Rusland hadden overgeslagen. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 15-06-2018 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

[afbeelding]

Ze slaan de SS over.
Nu zit er met de race wel een gat tussen de banden net zoals in China.
Deden ze dat niet was het alsnog S <-> SS. Nu is het S <-> US.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Gekkenhuis schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:28:
[...]

Nu zit er met de race wel een gat tussen de banden net zoals in China.
Deden ze dat niet was het alsnog S <-> SS. Nu is het S <-> US.
Dat is ook wel weer zo, ik denk alleen dat het misschien wel geinig is om te zien dat bijvoorbeeld de Merc de HS niet aan de praat krijgt en met een SS de Quali doen, en zo misschien niet in Q3 terecht komt.

Maakt het ook weer spannender aan de start/voorkant van de race.

Maar op deze manier heb je wel weer kans dat er een 2 stopper komt HS > US > HS
Meeste zullen denk ik voor HS > S gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:39
https://de.motorsport.com...-vsc-schlupfloch/3121414/

Charlie bevestigd dat je toch met rare lijnen wel 0,150 per ronde kan winnen tijdens VSC...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:34

[afbeelding]

Ze slaan de SS over.
Iedereen laat S liggen daar. 0,0 slijtage op die ijsbaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38

[afbeelding]

Ze slaan de SS over.
Geniaal..24h rondjes rijden niks aan vinden maar wel de F1 optocht kijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 15:42
bvbal79 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Als een F1 race 24 uur zou duren zou ik ook niet kijken.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/21598_2.jpg

Volgende week dus de keuze voor Spa & 2 weken later die voor Monza.
*Niet europese races 14 weken, europese races 8 weken deadline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

bvbal79 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Kijkende hoe Toyota als enige met Hybrides rijden, dus sneller mogen dan de non hybrids LMP1. Word dit dus een saaie race. Ook omdat ze de wagen van Alonso gewoon voor gaan trekken. Denk dat dit de meest saaie Le Mans gaat worden.

Maar ja dit is het Algemene F1 seizoen 2018 topic :+

Achja vroeger had je seizoenen waar een auto gewoon 1 ronde voor liep op de #2, nu hebben we door de bredere auto's/aero/remmen wat meer optochten, maar vooraan is het al een stuk spannender nu er echt 3 teams meedoen aan de Poleposition :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Het is vandaag 25 jaar geleden dat James Hunt is overleden

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DftnJF3WkAEELEc?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DftnJF5WAAIqMqX?format=jpg&name=large

Ik kan het mij eigenlijk niet voorstellen. Maar als er hier iemand is die de film Rush nog niet heeft gezien. Ga hem kijken. Uiteraard geromantiseerd maar het gaf wel echt een leuke kijk in het racen met een F1 wagen van toen en de rivaliteit tussen Hunt en Lauda.

IMDB: 8.1 en een 75 meta

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 15-06-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Snowhite0901 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:50:
https://de.motorsport.com...-vsc-schlupfloch/3121414/

Charlie bevestigd dat je toch met rare lijnen wel 0,150 per ronde kan winnen tijdens VSC...
Ik snap nog steeds niet hoe dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Jasphur schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:22:
Het is vandaag 25 jaar geleden dat James Hunt is overleden

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik kan het mij eigenlijk niet voorstellen. Maar als er hier iemand is die de film Rush nog niet heeft gezien. Ga hem kijken. Uiteraard geromantiseerd maar het gaf wel echt een leuke kijk in het racen met een F1 wagen van toen en de rivaliteit tussen Hunt en Lauda.

IMDB: 8.1 en een 75 meta
Misschien worden er mensen boos als ik het roep hier, maar Rush heb ik na 20 min uitgezet, echt ik vond het geen interessante film.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
ATS schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:39:
[...]

Ik snap nog steeds niet hoe dan...
als ik dit zo lees dan rekent de module per auto uit hoeveel meter hij gereden heeft en wordt iedere keer gereset vanaf de finishlijn. Als je dus alle bochten afsnijdt dan kan je verder op het circuit komen met minder meters. Het werkt dus niet met marshallzones zoals we dachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:54

Oekol

waka waka hey hey

Snowhite0901 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:42:
[...]

als ik dit zo lees dan rekent de module per auto uit hoeveel meter hij gereden heeft en wordt iedere keer gereset vanaf de finishlijn. Als je dus alle bochten afsnijdt dan kan je verder op het circuit komen met minder meters. Het werkt dus niet met marshallzones zoals we dachten?
En dan bespaar je met rare lijnen ook brandstof er vanuit gaande dat het kortere lijnen zijn. Die zijn eventueel weer te gebruiken voor de rondes er na, zoiets?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Laatst online: 20-09 22:39
Snowhite0901 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:42:
[...]

Ik vond het principe met de marshallzones toch al een vreemd concept.
Dat werkt leuk als iedereen elke ronde volgas kan rijden en niet moet liften.
Stel je bent een ronde aan het laden voor een inhaalactie, komt een VSC en mag je maar 70% van je toch al langzamere ronde rijden. Je voorganger die wel volgas reed heeft dan "dubbel" voordeel.
(Omdat je dus meerdere rondes op je 70% oplaad laptime rijdt)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Bastie-88 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:49:
[...]

Ik vond het principe met de marshallzones toch al een vreemd concept.
Dat werkt leuk als iedereen elke ronde volgas kan rijden en niet moet liften.
Stel je bent een ronde aan het laden voor een inhaalactie, komt een VSC en mag je maar 70% van je toch al langzamere ronde rijden. Je voorganger die wel volgas reed heeft dan "dubbel" voordeel.
(Omdat je dus meerdere rondes op je 70% charge laptime rijdt)
nee volgens mij was het wel 70% van een laptijd die voor iedereen hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Snowhite0901 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:50:
[...]

nee volgens mij was het wel 70% van een laptijd die voor iedereen hetzelfde is.
Oke :), didn't know that.
Net even gekeken hoe de FIA het omschrijft maar nu heb ik alleen meer vragen 7(8)7

Bron: FIA Sporting regulations 2018 (Let op: Download Link!)
40) VIRTUAL SAFETY CAR (VSC)
40.1 The VSC procedure may be initiated to neutralise a practice session or a race upon the order
of the clerk of the course.
It will normally be used when double waved yellow flags are needed on any section of track
and competitors or officials may be in danger, but the circumstances are not such as to
warrant use of the safety car itself.
40.2 When the order is given to initiate the VSC procedure a message "VSC DEPLOYED" will be sent
to all teams via the official messaging system and all FIA light panels will display “VSC”.
40.3 No car may be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed
potentially dangerous to other drivers or any other person at any time whilst the VSC
procedure is in use. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit
entry or the pit lane.
2018 F1 Sporting Regulations 37/70 7 June 2018
©2018 Fédération Internationale de l’Automobile
40.4 When initiated during a race, no car may enter the pits whilst the VSC procedure is in use
unless it is for the purpose of changing tyres.
40.5 All competing cars must reduce speed and stay above the minimum time set by the FIA ECU at
least once in each marshalling sector (a marshalling sector is defined as the section of track
between each of the FIA light panels). In addition, any driver entering the pit lane whilst the
VSC procedure is in use must be above the minimum time set by the FIA ECU at the first safety
car line as he enters the pit lane.
All cars must also be above this minimum time when the FIA light panels change to green (see
40.7 below).
When initiated during a race, the stewards may impose either of the penalties under Article
38.3a), b), c) or d) on any driver who fails to stay above the minimum time as required by the
above.
40.6 With the exception of the cases listed under a) to d) below, no driver may overtake another
car on the track whilst the VSC procedure is in use.
The exceptions are :
a) When entering the pits a driver may pass another car remaining on the track after he
has reached the first safety car line.
b) When leaving the pits a driver may overtake, or be overtaken by, another car on the
track before he reaches the second safety car line.
c) Whilst in the pit entry, pit lane or pit exit a driver may overtake another car which is
also in one of these three areas.
d) If any car slows with an obvious problem.
40.7 When the clerk of the course decides it is safe to end the VSC procedure the message "VSC
ENDING" will be sent to all teams via the official messaging system and, at any time between
10 and 15 seconds later, “VSC” on the FIA light panels will change to green and drivers may
continue the session or continue racing immediately. After 30 seconds the green lights will be
extinguished.
40.8 Each lap completed whist the VSC procedure is in use during a race will be counted as a race
lap.
Je moet dus boven een minimum tijd aangegeven door de FIA ECU blijven per Marshall zone, maar (of ik lees er overheen) waar staat nu wat de maximum tijd is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowhite0901
Bastie-88 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:02:
[...]

Oke :), didn't know that.
Net even gekeken hoe de FIA het omschrijft maar nu heb ik alleen meer vragen 7(8)7

Bron: FIA Sporting regulations 2018 (Let op: Download Link!)

[...]

Je moet dus boven een minimum tijd aangegeven door de FIA ECU blijven per Marshall zone, maar (of ik lees er overheen) waar staat nu wat de maximum tijd is?
boven een bepaalde tijd is dus langzamer dan een bepaalde tijd. Je mag er zo lang over doen als volgens de andere regels mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
Snowhite0901 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:07:
[...]

boven een bepaalde tijd is dus langzamer dan een bepaalde tijd. Je mag er zo lang over doen als volgens de andere regels mag.
Zo simpel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:46

sjaool

Every life should have 9 cats

@Jasphur Rush is inderdaad een aanrader die eigenlijk iedere F1 fan gezien moet hebben. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Pierre schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:41:
[...]

Misschien worden er mensen boos als ik het roep hier, maar Rush heb ik na 20 min uitgezet, echt ik vond het geen interessante film.
Prima toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:05:
[afbeelding]

Volgende week dus de keuze voor Spa & 2 weken later die voor Monza.
*Niet europese races 14 weken, europese races 8 weken deadline.
Ze gaan in ieder geval eens de SS overslaan. Eerst krijgen we een dramatische race in Groot Brittannië die gewoon bedoeld lijkt om Hamilton te laten winnen. Waarschijnlijk is dat een paniekreactie nadat Ferrari het vorig jaar zo spectaculair verpeste. :P

Daarna lijkt het zowaar logisch. Oke behalve Rusland. Daar moet je gewoon alleen HS banden geven zodat ze veel moeten pitten, en wij niet in slaap vallen. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

[...]

Is meteen je laatste post in dit topic als @DaniëlWW2 wakker geworden is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

TrekDr0p schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:42:
[...]

_/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TrekDr0p schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:42:
[...]

Eerder je laatste reactie als je boos gaat worden op iemand omdat deze persoon een film niet kon waarderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Conclusie: Wegdonderen die 2 harde compounds!
Ieder z'n smaak. Ben wel benieuwd waarom? Had je bijvoorbeeld een kei harde/snelle actiefilm verwacht?
Het is niet de snelste film en het duurt even voor deze wat op gang komt, maar ondanks dat vond ik het echt een hele boeiende film. Moet ook wel toegeven dat ik de film niet had gekeken als het geen F1 onderwerp was.

[ Voor 17% gewijzigd door TheBrut3 op 15-06-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:07:
[...]

Conclusie: Wegdonderen die 2 harde compounds!
Idd, gewoon altijd de 2 zachtste compounds mee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:01
Snowhite0901 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:07:
[...]

Ja, maar wat is die bepaalde tijd nu precies? Er waren toch ook klachten dat een achterblijver tijdens een VSC langzamer rijdt dan de leiders, en dat een achterblijver tussen de nr 1 en nr 2 dus de nr 2 veel tijd kost... Dat is wel een raar systeem, VSC zou gaten overal gelijk moeten houden en dus min rondetijd algemeen moeten stellen ipv min rondetijd per auto.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
XyritZz schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:15:
[...]

Ja, maar wat is die bepaalde tijd nu precies? Er waren toch ook klachten dat een achterblijver tijdens een VSC langzamer rijdt dan de leiders, en dat een achterblijver tussen de nr 1 en nr 2 dus de nr 2 veel tijd kost... Dat is wel een raar systeem, VSC zou gaten overal gelijk moeten houden en dus min rondetijd algemeen moeten stellen ipv min rondetijd per auto.
Het is dezelfde tijd als voor iedereen. Maar als jij dus achter iemand zit die ruim langzamer rijdt dan die tijd dan ben je dus inderdaad gewoon de sjaak. Inhalen mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

TheBrut3 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:07:
Ieder z'n smaak. Ben wel benieuwd waarom? Had je bijvoorbeeld een kei harde/snelle actiefilm verwacht?
Het is niet de snelste film en het duurt even voor deze wat op gang komt, maar ondanks dat vond ik het echt een hele boeiende film. Moet ook wel toegeven dat ik de film niet had gekeken als het geen F1 onderwerp was.
Zelfs mijn vrouw vond hem boeiend genoeg (lees: WAF was goed) en die wil over het algemeen met een film dat die zsm op gang komt.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Nog een paar Mercedes 'behind the scenes' foto's uit Canada.

Afbeeldingslocatie: https://www.mercedesamgf1.com/wp-content/uploads/sites/3/2018/06/8-3-1280x720.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mercedesamgf1.com/wp-content/uploads/sites/3/2018/06/9-1-1280x720.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mercedesamgf1.com/wp-content/uploads/sites/3/2018/06/1-7-1280x720.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mercedesamgf1.com/wp-content/uploads/sites/3/2018/06/5-5-1280x720.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mercedesamgf1.com/wp-content/uploads/sites/3/2018/06/4-5-1280x720.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mercedesamgf1.com/wp-content/uploads/sites/3/2018/06/6-4-1280x720.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 15-06-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
ArcticWolf schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:11:
Idd, gewoon altijd de 2 zachtste compounds mee :Y)
Dat hoeft ook weer niet. Maar ze hebben speciaal voor dit jaar een Hyperhard die ze dus gewoon helemaal niet gaan gebruiken. Waarom heb je hem überhaupt? En de Ultrahard alleen op Silverstone, ook een beetje overbodig dus. Neem dan daar de Medium, Soft, Supersoft mee en laat de teams een keer extra stoppen. Maakt het voor de kijker ook wat leukers.
Pagina: 1 ... 75 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1