Know those feels, familiedag gepland hierJasphur schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:20:
[...]
En dan kan ik nou net de leukste van de 3 (Oostenrijk) weer niet zien

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Know those feels, familiedag gepland hierJasphur schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:20:
[...]
Jammer... Ik heb er ook 1 gemist tot nu toe.Jasphur schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:20:
[...]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Probleem daarbij is weer dat kleinere teams niet het budget hebben om twee teams aan monteurs te hebben. Want je kunt natuurlijk niet het personeel van op de fabriek even "omscholen" en ook eens in de zoveel tijd meenemen naar races (daarnaast zou het dan dus ook ten koste gaan van ander werk).XyritZz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:56:
[...]
Toen Brawn nog bij Mercedes zat heeft hij wel eens gezegd bij verdere uitbreiding van de kalender twee keer zoveel monteurs in dienst te gaan nemen zodat ze het complete team kunnen wisselen en op die manier de monteurs nog genoeg vrije tijd kunnen bieden.
Geen idee of dat ook echt gaat gebeuren, maar ik kan me voorstellen dat ze op den duur meer zullen gaan rouleren in het team zodat iedereen nog wel wat rust heeft.
Renault heeft nog meer PK, maar de PKs van Renault zitten al jaren op hetzelfde niveau met iedere keer slechts marginale upgrades - ondanks dat ze beter beloven. Honda is nog bezig met een grote inhaalslag, maar het ziet er naar uit dat ze de boel op orde gaan krijgen. En als ze dat voor elkaar krijgen, zullen ze wellicht aan het einde van het seizoen Renault al voorbij gaan. En anders wel met de motor voor volgend jaar, of Renault moet dan ineens wel met hun "grote update" komen die ze al zo'n 3 jaar beloven.TrekDr0p schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:41:
Zal wel echt een flinke stap zijn
https://www.f1today.net/n...tienden-per-ronde-sneller
3 tiende is niet niks.
Ben benieuwd hoe de PK verhouding met Renault nu is.
Hoe weet je dat Renault meer pk's heeft en dat ze al jaren op hetzelfde niveau zitten?ThomasG schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:53:
[...]
Renault heeft nog meer PK, maar de PKs van Renault zitten al jaren op hetzelfde niveau met iedere keer slechts marginale upgrades - ondanks dat ze beter beloven. Honda is nog bezig met een grote inhaalslag, maar het ziet er naar uit dat ze de boel op orde gaan krijgen. En als ze dat voor elkaar krijgen, zullen ze wellicht aan het einde van het seizoen Renault al voorbij gaan. En anders wel met de motor voor volgend jaar, of Renault moet dan ineens wel met hun "grote update" komen die ze al zo'n 3 jaar beloven.
Hangt wel van de baan af toch in hoeverre hij sneller is.TrekDr0p schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:41:
Zal wel echt een flinke stap zijn
https://www.f1today.net/n...tienden-per-ronde-sneller
3 tiende is niet niks.
Ben benieuwd hoe de PK verhouding met Renault nu is.
Tja, het enige duidelijke referentiepunt is Canada. Een vrij korte baan en een vermogenscircuit. Daar 0,3 per rondje winnen is niet niks. Verder zal het gat tussen Honda en Renault te verwaarlozen zijn, als Honda al niet gepasseerd is. Het probleem is dat de STR-13 de zaken ook vertekend. Die auto is denk ik helemaal niet zo goed, zeker niet zo goed als de Renault die steeds duidelijker de vierde auto is.Martinspire schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:57:
[...]
Hangt wel van de baan af toch in hoeverre hij sneller is.
De vraag is of ze nu boven Renault zitten of niet.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Het nadeel van Renault is dat RBR te weinig invloed heeft op de motor ontwikkelingen, vooral nu Renault zelf weer een team heeft en de relatie tussen RBR en Renault is verslechterd sinds Renault een andere leiding heeft. Bij Honda kunnen ze veel meer invloed uitoefenen, en Honda is ook echt bereid om (weer) aan de top te komen. Vooral omdat RBR/STR en Honda de auto/motor ontwikkelingen goed op elkaar kunnen afstemmen. Dat dát de laatste keer tussen McLaren + Honda niet lukte, lag (volgens mij) veel meer aan McLaren dan Honda.Aardappel schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:04:
Denk dat RBR liever volgend jaar 4e zou worden in de WCC en het jaar erop 1e dan nu en volgend jaar 2e.
https://www.autoblog.nl/n...woede-en-irritatie-110203TrekDr0p schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:55:
Volgens mij heeft sjaak niet grnoeg aandacht grhad dit weekend.
https://racingnews365.nl/...edraagt-zich-als-een-kind
[ Voor 13% gewijzigd door KillerBee op 12-06-2018 16:52 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Gasly reed Qualify met de oude motor.kevlar01 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:43:
[video]
De STR haalde in Canada ongeveer 322 km/h. (zie @1:00)
Qua topsnelheid is de Honda nu wel on par met de andere teams, puur vermogen is lastig in te schatten (acceleratie hoort daar ook bij)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Kan je nagaan
Topsnelheid is niet 1-op-1 gerelateerd aan vermogen van de motor. Ook Manor en Sauber hebben regelmatig bovenaan de lijstjes met speedtraps gestaan. Gemiddelde snelheid over de hele ronde zegt eigenlijk meer over de motor(i.c.m. het Chassis). (of beter nog cijfers over de acceleratie.)kevlar01 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:43:
[video]
De STR haalde in Canada ongeveer 322 km/h. (zie @1:00)
Qua topsnelheid is de Honda nu wel on par met de andere teams, puur vermogen is lastig in te schatten (acceleratie hoort daar ook bij)
Williams wederom zeer optimistisch in keuze. (alleen zacht) (hoewel ik nu begrijp dat ze zo zacht mogelijk willen om de walvis nog wat grip te geven.)demo31051987 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:00:
Banden voor de GP van Frankrijk zijn bekend. Red Bull is dit keer degene die een wat conservatievere keuze gemaakt heeft:
[afbeelding]
Klinkt alsof we richting een jaren '00 spec F1 gaan qua voorkant.Exocet schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:20:
Meer overtaking in 2019?
https://www.formula1.com/...ules-spice-up-racing.html
[ Voor 39% gewijzigd door AequitasII op 12-06-2018 20:55 ]
Zal eraan liggen en valt niet veel over te zeggen. Als de voorvleugel sterk onder restricties komt betekend dat dat er op andere punten slimme dingen gedaan moet worden, wellicht dat Newey het gouden ei daarmee vind. Maar het kan natuurlijk ook een ander team zijn wat het best kan inspelen op de nieuwe regels.AequitasII schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:53:
Deze verandering lijkt mij niet erg gunstig voor RB toch? Gaat juist de motor nu niet een nog grotere invloed hebben? Of heb ik dit mis?
Ik denk dat dat wel meevalt. Je ziet nu vaak dat RBR in de Q niet mee kan komen vanwege het Mercedes- en Ferrari-geweld op gebied van vermogen, maar dat ze in de race ongeveer even snel zijn. Nu is er echter nauwelijks een kans om in te halen, terwijl dat straks beter moet kunnen.AequitasII schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:53:
Deze verandering lijkt mij niet erg gunstig voor RB toch? Gaat juist de motor nu niet een nog grotere invloed hebben? Of heb ik dit mis?
Het veranderen van DRS vind ik maar niets. Ik vind DRS sowieso niet bij racen horen en het lijkt erop dat er nu alleen maar een groter voordeel voor de achterliggende auto komt.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik denk dat van de top drie teams, RBR potentieel het minste te verliezen heeft, en het meeste te winnen. De nieuwe reglementen zijn gericht drie zaken. De voorvleugel, de bargeboards en de achtervleugel. De voorvleugel moet groter en simpeler, de bargeboards lager en de achtervleugel groter.AequitasII schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:53:
Het veranderen van DRS vind ik maar niets. Ik vind DRS sowieso niet bij racen horen en het lijkt erop dat er nu alleen maar een groter voordeel voor de achterliggende auto komt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Was al bekend toch?Exocet schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:20:
Meer overtaking in 2019?
https://www.formula1.com/...ules-spice-up-racing.html
https://www.motorsport.co...aces-canadian-gp-1045560/He added that the new Honda unit was an improvement in every aspect: “Everything. Just more performance in general.
In terms of battery as well, in terms of energy management is better. It's a really good step, yeah.
Nee, hij is niet breder dan de wielen. Verder is dit gewoon hetzelfde als rond 2000 qua breedte.-ION- schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:13:
[...]
Was al bekend toch?
Ik moet zeggen dat ik sterke bedenkingen heb bij de breedte van de 2019 voorvleugel. Omdat deze verder uitsteekt dan de wielen zal wheelbangen niet meer mogelijk zijn. Dan sloop je gelijk beide voorvleugels. En dan te bedenken dat het met de huidige breedte al krap zat is op de baan.
PSN
Scarbs heeft het over een ‘thinner thread’ bij deze banden. Ik weet eigenlijk nog steeds niet daar nou mee bedoeld wordt. Is het laagje rubber wat slijt dan dunner of?demo31051987 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:00:
Banden voor de GP van Frankrijk zijn bekend. Red Bull is dit keer degene die een wat conservatievere keuze gemaakt heeft:
[afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ze halen 0,4mm van de slijtlaag/het loopvlak.Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:43:
[...]
Scarbs heeft het over een ‘thinner thread’ bij deze banden. Ik weet eigenlijk nog steeds niet daar nou mee bedoeld wordt. Is het laagje rubber wat slijt dan dunner of?
https://twitter.com/scarb.../1006558066320519169?s=21
Dus wist ik het toch.ArcticWolf schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:48:
[...]
Ze halen 0,4mm van de slijtlaag/het loopvlak.
Wat ik ervan begrijp is dat de banden sneller de "cliff" bereiken en dat ze dus inderdaad eerder binnen moeten komen, maar dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er een extra stop komt. Dat zal volledig afhangen van hoe lang de banden mee kunnen gaan en als we de afgelopen races in ons achterhoofd houden, ga ik toch maar uit van een een-stopperJasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:28:
[...]
Dus wist ik het toch.thanks
Oke, maar wat levert ons dat op? Een pitstop extra?
[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 13-06-2018 08:43 ]
Vettel had na afloop van die race toch aangegeven dat ze anders wellicht ook in de problemen waren gekomen? (Als er niks was afgehaald.)RobertMe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:40:
Had het niet juist te maken met het oververhitten/grainen van de banden? Door de banden iets dunner te maken zou dat (mogelijk) voorkomen worden. Dit een probleem waar voornamelijk Mercedes mee speelt.
In ieder geval is het dit seizoen niet de eerste keer dat Pirelli met deze aangepaste banden komt. En aangezien het een "oplossing" is voor het probleem waar voornamelijk Mercedes mee speelt, en Mercedes zijn eerste winst dit seizoen boekte in die race, waren daar ook nogal wat "complot theorien" over.
Dat de banden minder snel oververhit raken. Dit hadden ze laatst ook in een race. En zullen ze doen met circuits met nieuw asfalt.Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:28:
[...]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dit, inderdaad. Vooraf blies ferrari nogal hoog van de toren, over mogelijke bevoordeling van Mercedes, door het dunner maken van het loopvlak van de band, maar achteraf haalden ze toch bakzijl, bij monde van Vettel.erik91 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:43:
[...]
Vettel had na afloop van die race toch aangegeven dat ze anders wellicht ook in de problemen waren gekomen? (Als er niks was afgehaald.)
Ferrari had ondanks die aanpassing alsnog problemen. Vettel heeft namelijk nog een keer extra moeten stoppen, waardoor hij veel punten is misgelopen. Als hij niet was gestopt, had hij de finish niet gehaald, of in ieder geval nog meer plaatsen verloren.DeKaerften schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:57:
[...]
Dit, inderdaad. Vooraf blies ferrari nogal hoog van de toren, over mogelijke bevoordeling van Mercedes, door het dunner maken van het loopvlak van de band, maar achteraf haalden ze toch bakzijl, bij monde van Vettel.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Ah ze hebben het dus toch doorgezet. Ik kan me herinneren dat ze in het begin van het jaar al wat geroepen hebben. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.nachtnet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:23:
F1 (liberty) heeft een aanklacht van 3M aan de broek wegens inbreuk op merkenrecht.
[afbeelding]
[afbeelding]
* nachtnet ziet niet waar 3M zich druk om maaktdemo31051987 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:25:
[...]
Ah ze hebben het dus toch doorgezet. Ik kan me herinneren dat ze in het begin van het jaar al wat geroepen hebben. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.
3M is geen kleine jongen wat dat betreft. Maar als ik de foto's zo zie is het product van 3M een soort medisch ding voor doorbloeding in de benen tijdens een lange reis. En F1 is een autosport. het zal elkaar toch niet steken ofwel?nachtnet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:23:
F1 (liberty) heeft een aanklacht van 3M aan de broek wegens inbreuk op merkenrecht.
[afbeelding]
[afbeelding]
F1’s trademark application covers 26 of a total of 45 categories, including one for clothing, but excluding the one relating to therapeutic clothing. However, The Telegraph noted that this separation does not guarantee protection to Formula One because the products that the logos are being used on are similar.
[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 13-06-2018 09:29 ]
Dit is wel heel speculatief allemaalDaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:42:
Dan weer Honda. Tja, er wordt nu geroepen dat het 40pk is, en ja ik ben er ook wat schuldig aan, maar als ik er meer over nadenk, dan vermoed is dat er wat anders is, waardoor je 0,3sec per rondje wint.
Het lijkt er een beetje op dat Honda vooral winst heeft gevonden in efficiëntie en management van de PU. Met een hogere efficiëntie kunnen ze meer vermogen uit de motor halen tijdens kwalificatie omdat je daar met een fuelflow beperking zit. Daar zit je circa 40pk. Vervolgens lijkt Honda ook wat gedaan te hebben met de batterij om deze efficiënter te maken. Dat schijnt ook lange tijd een probleem te zijn geweest.
In de race lijkt de verandering ook groter te zijn dan kwalificatie, zoals al werd gehint. Op het rechte stuk minder brandstof verbruiken voor hetzelfde vermogen, betekend een hoger maximum voor dezelfde hoeveelheid, of minder brandstof meenemen waardoor je auto lichter is. Ook betekent dit dat je minder gebruik hoef te maken van de batterij op het rechte stuk als je iemand wil inhalen, of je positie verdedigd. Daar lijkt Gasly ook op de wijzen.
[...]
https://www.motorsport.co...aces-canadian-gp-1045560/
De volgende stap is ook duidelijk. Het lijkt erop dat de MGU-H nog een oude specificatie is. Die verbeteren zal waarschijnlijk betekenen dat de compressor nog efficiënter zal worden, en dus de motor ook nog wat. Verder zal de batterij sneller opgeladen kunnen worden, of gaat er meer energie naar de MGU-k en de achterwielen.
ja? so what? Er staat toch nergens dat het feit/waarheid is? Beste tweaker begint notabene met "maar als ik er meer over nadenk, dan vermoed" is dat niet het hele idee van een discussie forum?
Bedenk ook dat het uitmaakt hoe snel je op topsnelheid bent. Als het rechte stuk 1000m lang is en een Mercedes zit na 300m al op 320kmh (en accelereert niet verder) terwijl een Toro Rosso na 600m op 320kmh zit dan is de Mercedes toch sneller aan het eind terwijl de speedtrap hetzelfde zal zijn.nachtnet schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:49:
[...]
Topsnelheid is niet 1-op-1 gerelateerd aan vermogen van de motor. Ook Manor en Sauber hebben regelmatig bovenaan de lijstjes met speedtraps gestaan. Gemiddelde snelheid over de hele ronde zegt eigenlijk meer over de motor(i.c.m. het Chassis). (of beter nog cijfers over de acceleratie.)
Over 2 weken in Frankrijk. Geen muren, kilometers geasfalteerde uitloopstrook. Alle risico's zijn daardoor te nemen. Ben daar zeker benieuwd naar de verschillen tussen STR & REN & HAAS.
[ Voor 4% gewijzigd door RonaldMcDonald op 13-06-2018 09:41 ]
Heeft volgens mij te maken met oververhitting.Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:28:
[...]
De waarheid is hard voor Jacques.KillerBee schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:52:
[...]
https://www.autoblog.nl/n...woede-en-irritatie-110203
En we gaan een stapje verder.... En Lauda krijgt er, naast Max, ook nog van langs
[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 13-06-2018 10:10 . Reden: iets minder namecalling please ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Ik heb hem ook een aantal keer bekeken, en ik ben het met je eens dat Sainz niet fout doet. Hoogstens remt hij vroeg of gaat veel eerder van het gas af, maar aangezien hij de ideale lijn heeft, heeft hij dat recht. Perez komt als een raket langszij, en ik vraag me af of hij uberhaupt de bocht gehaald zou hebben. Zijn achterwiel komt tegen Sainz aan omdat hij ook moet insturen, maar het was denk ik een inschattingsfout van Perez.demo31051987 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:54:
Nog wat interessants: YouTube: Best Onboards | 2018 Canadian Grand Prix
Ik heb even zitten kijken naar de clash tussen Sainz en Perez, waarbij Perez om een zwarte vlag vroeg. Sainz doet niets, stuurt niet naar rechts en toch raakt Perez hem. Ik vraag mij dan af waarom Perez om een zwarte vlag vraagt, als hij zelf net zo schuldig is.
[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 13-06-2018 10:10 . Reden: en iets minder homofoob please ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Prima, is ook zo, en geen problemen mee hoor. Net wat je zegt, dat is het idee van een discussie forum.himlims_ schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:37:
[...]
ja? so what? Er staat toch nergens dat het feit/waarheid is? Beste tweaker begint notabene met "maar als ik er meer over nadenk, dan vermoed" is dat niet het hele idee van een discussie forum?
Hij zet zijn visie/verwachting uiteen... ik vind wel smakelijk, en toekomst zal uitwijzen of daadwerkelijk zo verloopt.... zou zomaar kunnen.
Repsol.. Eigenlijk ook wel logisch met HondaRobertMe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:11:
Met welke brandstof rijdt STR eigenlijk / met welke brandstof ontwikkelt Honda?
Is dat toevallig Esso / Mobil1, hetzelfde als RBR?
Dit ook na aanleiding van de discussie over waar Honda de extra PKs vandaan heeft gehaald etc. Brandstof schijnt daar ook weer invloed op te hebben etc.
[ Voor 14% gewijzigd door Edd op 13-06-2018 10:33 ]
-
ExxonMobileRobertMe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:11:
Met welke brandstof rijdt STR eigenlijk / met welke brandstof ontwikkelt Honda?
Is dat toevallig Esso / Mobil1, hetzelfde als RBR?
Dit ook na aanleiding van de discussie over waar Honda de extra PKs vandaan heeft gehaald etc. Brandstof schijnt daar ook weer invloed op te hebben etc.
[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 13-06-2018 10:34 ]
Daarom is het misschien ook beter om over kWh spreken dan over paardenkrachten bij de huidige motoren. Aangezien vermogen zo verwikkeld is met verbruik/deployment.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:42:
Dan weer Honda. Tja, er wordt nu geroepen dat het 40pk is, en ja ik ben er ook wat schuldig aan, maar als ik er meer over nadenk, dan vermoed is dat er wat anders is, waardoor je 0,3sec per rondje wint.
Het lijkt er een beetje op dat Honda vooral winst heeft gevonden in efficiëntie en management van de PU. Met een hogere efficiëntie kunnen ze meer vermogen uit de motor halen tijdens kwalificatie omdat je daar met een fuelflow beperking zit. Daar zit je circa 40pk. Vervolgens lijkt Honda ook wat gedaan te hebben met de batterij om deze efficiënter te maken. Dat schijnt ook lange tijd een probleem te zijn geweest.
In de race lijkt de verandering ook groter te zijn dan kwalificatie, zoals al werd gehint. Op het rechte stuk minder brandstof verbruiken voor hetzelfde vermogen, betekend een hoger maximum voor dezelfde hoeveelheid, of minder brandstof meenemen waardoor je auto lichter is. Ook betekent dit dat je minder gebruik hoef te maken van de batterij op het rechte stuk als je iemand wil inhalen, of je positie verdedigd. Daar lijkt Gasly ook op de wijzen.
[...]
https://www.motorsport.co...aces-canadian-gp-1045560/
De volgende stap is ook duidelijk. Het lijkt erop dat de MGU-H nog een oude specificatie is. Die verbeteren zal waarschijnlijk betekenen dat de compressor nog efficiënter zal worden, en dus de motor ook nog wat. Verder zal de batterij sneller opgeladen kunnen worden, of gaat er meer energie naar de MGU-k en de achterwielen.
Het gekke is er is geen echte statement terug te vinden. Vorig seizoen (McHonda) zou er nog met BP gereden zijn (hoewel ook daarvan geen brandstofvaten gezien zouden zijn in de paddock.)Edd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:19:
[...]
Repsol.. Eigenlijk ook wel logisch met Honda
Maar over brandstof gesproken.. Het schijnt dat RBR ook nog wat PK winst heeft in nieuwe brandstof, als deze is aangepast op de upgrade van afgelopen weekend.
Edit: @nachtnet kan ook gelijk hebben, maar er is niet snel iets te vinden over de daadwerkelijke supplier. Ook staat er geen logo van een supplier op de auto. Waarschijnlijk waren ze bang voor een fiasco?
Dat dacht je! Volgens mij rijden ze gewoon op Red Bull. Daarom wordt het tanken ook niet opnieuw ingevoerd, dat duurt veel te lang met die blikjes.nachtnet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:37:
[...]
Verder zie ik geen Fuel suppliers op de wagen en/of websites van Honda F1 & Toro Rosso.
Het enige wat ik kan vinden is:nachtnet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:37:
[...]
Het gekke is er is geen echte statement terug te vinden. Vorig seizoen (McHonda) zou er nog met BP gereden zijn (hoewel ook daarvan geen brandstofvaten gezien zouden zijn in de paddock.)
Verder zie ik geen Fuel suppliers op de wagen en/of websites van Honda F1 & Toro Rosso.
Bij TR is het volgens mij Exxon, zelfde als die waar Honda al de jaren bij McLaren mee werkte. (Totdat RB Exxon stal van McLarennachtnet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:21:
[...]
ExxonMobile
https://www.motorsport.co...o-fuel-honda-2018-982226/
Disclaimer: Wel met een slag om de arm, kan namelijk nergens echte bevestiging vinden van de gebruikte brandstof.
en hier wordt idd Repsol genoemd: http://forum.p300.it/topic/62948-toro-rosso-str13/
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 13-06-2018 10:55 ]
PSN
Opvallend harde keuze van Red Bull... Weten zij iets wat de rest niet weet?Jackson6 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:50:
Weet niet of deze al voorbij was gekomen:
[afbeelding]
Denk het niet. Ik vind de keuze van RBR gewoon heel erg safe.MikeyMan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:56:
[...]
Opvallend harde keuze van Red Bull... Weten zij iets wat de rest niet weet?
Ziet er vooral heel safe uit, je zou beter kunnen zeggen of Williams iets weet wat de rest niet weten. Maar dat lijkt me overigens vrij ... stugMikeyMan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:56:
[...]
Opvallend harde keuze van Red Bull... Weten zij iets wat de rest niet weet?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dat geloof ik niet zo... Ze zitten het hele jaar al aan de zachte kant van het spectrum, wetende dat het goed zit met de slijtage. Gaan ze nu niet ineens op safe spelen lijkt me.Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:00:
[...]
Denk het niet. Ik vind de keuze van RBR gewoon heel erg safe.
Nieuw circuit waar nog niemand data van heeft, vermoed dat ze vooral zoveel mogelijk willen rijden in FP1&2 om data te verzamelen.MikeyMan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:15:
[...]
Dat geloof ik niet zo... Ze zitten het hele jaar al aan de zachte kant van het spectrum, wetende dat het goed zit met de slijtage. Gaan ze nu niet ineens op safe spelen lijkt me.
PSN
De banden keuze voor deze race is al een hele tijd geleden doorgegeven. Volgens mij nog voordat bekend werd dat Pirelli de banden dunner zou maken (dat werd voor ons als publiek bekend begin april). Daarnaast is het een 'nieuw' circuit voor de huidige wagen. Dus de teams kunnen denk ik alleen maar een schatting maken van hoe de banden het gaan doen daar.MikeyMan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:15:
[...]
Dat geloof ik niet zo... Ze zitten het hele jaar al aan de zachte kant van het spectrum, wetende dat het goed zit met de slijtage. Gaan ze nu niet ineens op safe spelen lijkt me.
ahumThomasG schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:26:
Red Bull heeft nog nooit op Paul Riccard gereden, en het is al jaren geleden dat er überhaupt op Paul Riccard een F1 race gereden is. Waarschijnlijk willen ze gewoon veel informatie op de verschillende banden verzamelen.
Of misschien waren ze te laat met het doorgeven van de keuzes, want dan kiest Pirelli voor je
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 13-06-2018 11:29 ]
Dit denk ik ook. RBR kan op zo'n circuit niet goed meekomen, dus willen ze het op een 1-stopper spelen waar ze lang mee kunnen doorrijden.Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:24:
[...]
Ik ken het circuit verder niet. Maar het lijkt mij een powercircuit. Ik kan mij dan ook voorstellen dat RBR zeker weten een 1 stopper wil maken en dan vind ik een paar hardere compounds meenemen een logische en veilige keuze.
Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:27:
[...]
ahum, oke oke. Geen officiele race of training oid
https://www.formula1.com/...ip/races/2018/france.html
Smalle baan lijkt mij. ik ben bang dat een optocht wordtJasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:27:
[...]
Live your life to the Max 1.
[flauwmodus aan]ThomasG schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:26:
Red Bull heeft nog nooit op Paul Riccard gereden, en het is al jaren geleden dat er überhaupt op Paul Riccard een F1 race gereden is. Waarschijnlijk willen ze gewoon veel informatie op de verschillende banden verzamelen.
Of misschien waren ze te laat met het doorgeven van de keuzes, want dan kiest Pirelli voor je
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-06-2018 11:41 ]
Er zal vast ooit wel eens een kerel die Paul Riccard heette ergens onder een auto gekomen zijnStealthyPeanut schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:39:
[...]
[flauwmodus aan]
Ik denk dat nog nooit iemand op Paul Riccard heeft gereden
\[/flauwmodus uit]
Ik ben erg benieuwd! Altijd leuk om een nieuw circuit te krijgen op de F1-kalender.
De baan heeft wel zo'n 40 meter uitloop aan beide kanten, maar dan blauw en rood geschilderd. Je zou dus gewoon met volle snelheid naast de baan kunnen inhalen, al mag dat weer niet van de FIAmonster944 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:39:
[...]
Smalle baan lijkt mij. ik ben bang dat een optocht wordt
[ Voor 4% gewijzigd door ThomasG op 13-06-2018 11:43 ]
Onjuist volgens mij. Die geverfde banen zijn van een materiaal genaakt die je banden kapot maken. Blauw iets minder erg dan rood volgens mij. Buiten de baan rijden over de strepen is een redelijke no go denk ikThomasG schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:42:
[...]
De baan heeft wel zo'n 40 meter uitloop aan beide kanten, maar dan blauw en rood geschilderd. Je zou dus gewoon met volle snelheid naast de baan kunnen inhalen, al mag dat weer niet van de FIA
Ergens in de jaren 70The track is known for its distinctive black and blue runoff areas known as the Blue Zone. The runoff surface consists of a mixture of asphalt and tungsten, used instead of gravel traps, as common at other circuits.[8] A second, deeper run-off area is the Red Zone, with a more abrasive surface designed to maximize tyre grip and hence minimize braking distance, although at the cost of extreme tyre wear. The final safeguard consists of Tecpro barriers, a modern improvement on tyre barriers
[ Voor 45% gewijzigd door Jasphur op 13-06-2018 12:30 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Met zo'n instelling wordt het nooit watmonster944 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:39:
[...]
Smalle baan lijkt mij. ik ben bang dat een optocht wordt
PSN
Ziet er toch bijna uit als een volluhgasss baan. Mooie vloeiende lange bochten en heeel veel rechtJasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:44:
[...]
Onjuist volgens mij. Die geverfde banen zijn van een materiaal genaakt die je banden kapot maken. Blauw iets minder erg dan rood volgens mij. Buiten de baan rijden over de strepen is een redelijke no go denk ik
Gestolen van de wiki:
[...]
Ergens in de jaren 70
[afbeelding]
2015
[afbeelding]
Best een saaie baan, of niet..?Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:27:
[...]
ERI rijdt er echt alleen maar vanwege zijn sponsoren, geld. Hij heeft geen talent, geen echte snelheid, en dan z'n uitstraling.. Wat een zoutzak. Hoe hij aan de sponsoren gekomen isdemo31051987 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:08:
[...]
Het wordt toch wel heel pijnlijk duidelijk dat Ericsson gewoon geen goeie coureur is voor dit niveau. Een rookie als Leclerc rijdt het volledig om zijn oren, dat moeten ze bij Sauber toch ook zien.
[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 13-06-2018 15:41 . Reden: disclaimer: Nee, ik bedoel hier niet te spotten met iets als een burnout, heb het zelf ook gehad en ik weet dat dat absoluut geen grap is. Zet het er voor de zekerheid maar even bij... ]
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Wel mooi dat je naast de baan kan landen met je vliegtuigJasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:44:
[...]
Onjuist volgens mij. Die geverfde banen zijn van een materiaal genaakt die je banden kapot maken. Blauw iets minder erg dan rood volgens mij. Buiten de baan rijden over de strepen is een redelijke no go denk ik
Gestolen van de wiki:
[...]
Ergens in de jaren 70
[afbeelding]
2015
[afbeelding]
Daarom moet Nederland (als het er uberhaupt al ooit van komt, waar ik persoonlijk niks van geloof) ook eigenlijk een circuit bouwen in de Flevopolder, vlakbij lelystad airport. Hoe handig kan het zijn, als het hele circus kan landen vlakbij het circuitthalantis schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:14:
[...]
Wel mooi dat je naast de baan kan landen met je vliegtuig
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik denk dat de baan voor de coureurs echt geweldig is. Het is heerlijk snel en heel erg overzichtelijk
In feite pleit je dus voor een Grand Prix in Assen, want daar heb je immers Vliegveld Eelde. ;-)Destruction schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:17:
[...]
Daarom moet Nederland (als het er uberhaupt al ooit van komt, waar ik persoonlijk niks van geloof) ook eigenlijk een circuit bouwen in de Flevopolder, vlakbij lelystad airport. Hoe handig kan het zijn, als het hele circus kan landen vlakbij het circuit
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Geen F1 meer? Volgens mij zijn we hier nog niet geweest. Wel op Magne Cours, maar niet op Paul RicardJasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:24:
[...]
Ik denk dat de baan voor de coureurs echt geweldig is. Het is heerlijk snel en heel erg overzichtelijk
Voor ons als publiek zal het een vreselijk saaie race worden. Dat was toentertijd ook de reden om geen F1 meer te hosten op dit circuit. Ik vind het daarom enorm jammer dat Pirelli geen uitdagendere banden heeft meegenomen en weer kiest voor drie achtereenvolgende compounds.
Stond er gisteren nog op de paddock, Assen lijkt me imo ook wel geschikt. In elk geval goed bereikbaar, tijdens de TT gaat dat ook prima (en die bezoek ik jaarlijks).Spotmatic schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:28:
[...]
In feite pleit je dus voor een Grand Prix in Assen, want daar heb je immers Vliegveld Eelde. ;-)
In een verder verleden wel. Van 1971 t/m 1990 namelijk.Martinspire schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:30:
[...]
Geen F1 meer? Volgens mij zijn we hier nog niet geweest. Wel op Magne Cours, maar niet op Paul Ricard
Jawel, daar zijn ze al jaren geleden geweest:Martinspire schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:30:
[...]
Geen F1 meer? Volgens mij zijn we hier nog niet geweest. Wel op Magne Cours, maar niet op Paul Ricard
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Fout gedacht...Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:24:
Dan ga ik hier voor duimenwarp schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:37:
[...]
"Maar het kan ook zomaar de beste race van het seizoen worden.”
Ik meen dat ik Olav Mol ooit hoorde vertellen dat de bereikbaarheid van Magny-Cours dramatisch is (qua infrastructuur). Beetje hetzelfde idee als bij Spa of Zandvoort, dikke files richting het circuit.warp schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:37:
[...]
Fout gedacht...
Hamilton: "GP van Frankrijk hoort niet thuis op Paul Ricard"
Lewis Hamilton zou liever zien dat de Franse Grand Prix op Magny-Cours verreden wordt dan op Paul Ricard. De GP van Frankrijk keert komend jaar terug op de kalender.
Hamilton reed in september met zijn Mercedes W08 op Paul Ricard tijdens de Pirelli-bandentest toen de Italiaanse firma aan het testen was met de nieuwe slicks voor 2018. Hij reed die dag 114 ronden voordat hij het stuur overdroeg aan teamgenoot Valtteri Bottas. In een interview met het Franse Canal + stak Hamilton zijn mening over Paul Ricard niet onder stoelen of banken.
“Om eerlijk te zijn vind ik het maar niets”, zei Hamilton. “Ik vond het geweldig om een Grand Prix te rijden op Magny-Cours. Paul Ricard is een geweldige plek, maar het circuit is niet zo goed als Magny-Cours. Het is belangrijk dat er weer een Grand Prix in Frankrijk is, het is een belangrijk deel van Europa en het hoort ook bij de Europese tour. Frankrijk heeft zoveel bijzondere plekken - zoals Le Mans - en om een bepaalde reden rijden we de Grand Prix niet op zo’n plek. Ik begrijp het niet, ik ben een coureur en ik ben eerlijk, ik draai er wat dat betreft niet omheen. Maar het kan ook zomaar de beste race van het seizoen worden.”
[ Voor 4% gewijzigd door Muse op 13-06-2018 13:47 ]
Begin jij als P.K. nu opeens over kWh? Kan echt niet hoor.P.K. schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:23:
[...]
Daarom is het misschien ook beter om over kWh spreken dan over paardenkrachten bij de huidige motoren. Aangezien vermogen zo verwikkeld is met verbruik/deployment.![]()
Wat betreft beschikbare kWh over de hele race bezien heeft Honda een enorme stap gezet. Die MGU-H schijnt idd nog een oude spec te zijn (mede ontwikkeld door McLaren T). Daar gaan ze dit seizoen ook nog een stap zetten.
Ze hebben Renault niet alleen bijgehaald afgelopen weekend, maar gaan er dit seizoen gewoon voorbij.
De driveability van de motor schijnt goed te zijn, de betrouwbaarheid lijkt op orde. De relatie tussen Honda en RBR is goed, Honda staat open voor inbreng van hun partner...
RBR-Honda gaat gebeuren.
Doet me ook aan COTA denken, daar hebben ze toch ook al die strepen op het asfalt naast de baan.kevlar01 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:49:
Als ik de onboard van Paul Ricard kijk op de site van F1, vind ik de bochtencombinaties een beetje 'kartbaanachtig' overkomen. We zullen wel zien of dit een blijvertje is.
Die strepen in de run-off doen me denken aan een baan uit Forza
[video]
Vanaf 1:22
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq