[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.115 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 20:30
Jasphur schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:20:
[...]

En dan kan ik nou net de leukste van de 3 (Oostenrijk) weer niet zien }:|
Know those feels, familiedag gepland hier O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jasphur schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:20:
[...]

En dan kan ik nou net de leukste van de 3 (Oostenrijk) weer niet zien }:|
Jammer... Ik heb er ook 1 gemist tot nu toe.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:26
XyritZz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:56:
[...]

Toen Brawn nog bij Mercedes zat heeft hij wel eens gezegd bij verdere uitbreiding van de kalender twee keer zoveel monteurs in dienst te gaan nemen zodat ze het complete team kunnen wisselen en op die manier de monteurs nog genoeg vrije tijd kunnen bieden.

Geen idee of dat ook echt gaat gebeuren, maar ik kan me voorstellen dat ze op den duur meer zullen gaan rouleren in het team zodat iedereen nog wel wat rust heeft.
Probleem daarbij is weer dat kleinere teams niet het budget hebben om twee teams aan monteurs te hebben. Want je kunt natuurlijk niet het personeel van op de fabriek even "omscholen" en ook eens in de zoveel tijd meenemen naar races (daarnaast zou het dan dus ook ten koste gaan van ander werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:34

TrekDr0p

QR niet scannen

Zal wel echt een flinke stap zijn :)

https://www.f1today.net/n...tienden-per-ronde-sneller

3 tiende is niet niks.
Ben benieuwd hoe de PK verhouding met Renault nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
TrekDr0p schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:41:

3 tiende is niet niks.
Renault heeft nog meer PK, maar de PKs van Renault zitten al jaren op hetzelfde niveau met iedere keer slechts marginale upgrades - ondanks dat ze beter beloven. Honda is nog bezig met een grote inhaalslag, maar het ziet er naar uit dat ze de boel op orde gaan krijgen. En als ze dat voor elkaar krijgen, zullen ze wellicht aan het einde van het seizoen Renault al voorbij gaan. En anders wel met de motor voor volgend jaar, of Renault moet dan ineens wel met hun "grote update" komen die ze al zo'n 3 jaar beloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:53:
[...]
Renault heeft nog meer PK, maar de PKs van Renault zitten al jaren op hetzelfde niveau met iedere keer slechts marginale upgrades - ondanks dat ze beter beloven. Honda is nog bezig met een grote inhaalslag, maar het ziet er naar uit dat ze de boel op orde gaan krijgen. En als ze dat voor elkaar krijgen, zullen ze wellicht aan het einde van het seizoen Renault al voorbij gaan. En anders wel met de motor voor volgend jaar, of Renault moet dan ineens wel met hun "grote update" komen die ze al zo'n 3 jaar beloven.
Hoe weet je dat Renault meer pk's heeft en dat ze al jaren op hetzelfde niveau zitten? :?

Wie weet is Honda al voorbij Renault... en ik geloof niet dat Renault al jaren op hetzelfde niveau zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

TrekDr0p schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:41:

3 tiende is niet niks.
Hangt wel van de baan af toch in hoeverre hij sneller is.

De vraag is of ze nu boven Renault zitten of niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Martinspire schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:57:
[...]

Hangt wel van de baan af toch in hoeverre hij sneller is.

De vraag is of ze nu boven Renault zitten of niet.
Tja, het enige duidelijke referentiepunt is Canada. Een vrij korte baan en een vermogenscircuit. Daar 0,3 per rondje winnen is niet niks. Verder zal het gat tussen Honda en Renault te verwaarlozen zijn, als Honda al niet gepasseerd is. Het probleem is dat de STR-13 de zaken ook vertekend. Die auto is denk ik helemaal niet zo goed, zeker niet zo goed als de Renault die steeds duidelijker de vierde auto is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:00
Denk dat RBR liever volgend jaar 4e zou worden in de WCC en het jaar erop 1e dan nu en volgend jaar 2e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Ik hoop vooral dat ze dit jaar nog sterk kunnen eindigen, met voor VER en RIC nog wat P1. En dan volgend jaar RB voor het WDC en WCC kan gaan :)

Maar ja het is nog geen kerst en sinterklaas geweest, dus nog geen cadeautjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Aardappel schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:04:
Denk dat RBR liever volgend jaar 4e zou worden in de WCC en het jaar erop 1e dan nu en volgend jaar 2e.
Het nadeel van Renault is dat RBR te weinig invloed heeft op de motor ontwikkelingen, vooral nu Renault zelf weer een team heeft en de relatie tussen RBR en Renault is verslechterd sinds Renault een andere leiding heeft. Bij Honda kunnen ze veel meer invloed uitoefenen, en Honda is ook echt bereid om (weer) aan de top te komen. Vooral omdat RBR/STR en Honda de auto/motor ontwikkelingen goed op elkaar kunnen afstemmen. Dat dát de laatste keer tussen McLaren + Honda niet lukte, lag (volgens mij) veel meer aan McLaren dan Honda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vFvZebU4zjA]
De STR haalde in Canada ongeveer 322 km/h. (zie @1:00)
Qua topsnelheid is de Honda nu wel on par met de andere teams, puur vermogen is lastig in te schatten (acceleratie hoort daar ook bij)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

https://www.autoblog.nl/n...woede-en-irritatie-110203

En we gaan een stapje verder.... En Lauda krijgt er, naast Max, ook nog van langs :+

[ Voor 13% gewijzigd door KillerBee op 12-06-2018 16:52 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

kevlar01 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:43:
[video]
Qua topsnelheid is de Honda nu wel on par met de andere teams, puur vermogen is lastig in te schatten (acceleratie hoort daar ook bij)
Gasly reed Qualify met de oude motor.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

YakuzA schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:52:
[...]

Gasly reed Qualify met de oude motor.
Kan je nagaan ;)
Maar was ik even niet van bewust...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13:59
Banden voor de GP van Frankrijk zijn bekend. Red Bull is dit keer degene die een wat conservatievere keuze gemaakt heeft:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfgBLyiV4AEFxg5.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:31
kevlar01 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:43:
[video]
Topsnelheid is niet 1-op-1 gerelateerd aan vermogen van de motor. Ook Manor en Sauber hebben regelmatig bovenaan de lijstjes met speedtraps gestaan. Gemiddelde snelheid over de hele ronde zegt eigenlijk meer over de motor(i.c.m. het Chassis). (of beter nog cijfers over de acceleratie.)

Over 2 weken in Frankrijk. Geen muren, kilometers geasfalteerde uitloopstrook. Alle risico's zijn daardoor te nemen. Ben daar zeker benieuwd naar de verschillen tussen STR & REN & HAAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
demo31051987 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:00:
Banden voor de GP van Frankrijk zijn bekend. Red Bull is dit keer degene die een wat conservatievere keuze gemaakt heeft:

[afbeelding]
Williams wederom zeer optimistisch in keuze. (alleen zacht) (hoewel ik nu begrijp dat ze zo zacht mogelijk willen om de walvis nog wat grip te geven.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Nog wat interessants: YouTube: Best Onboards | 2018 Canadian Grand Prix

Ik heb even zitten kijken naar de clash tussen Sainz en Perez, waarbij Perez om een zwarte vlag vroeg. Sainz doet niets, stuurt niet naar rechts en toch raakt Perez hem. Ik vraag mij dan af waarom Perez om een zwarte vlag vraagt, als hij zelf net zo schuldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Klinkt alsof we richting een jaren '00 spec F1 gaan qua voorkant.
Ben benieuwd! Newey zal wel weer likkebaardend uitkijken naar deze wijzigingen als ik z'n boek mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:27
Deze verandering lijkt mij niet erg gunstig voor RB toch? Gaat juist de motor nu niet een nog grotere invloed hebben? Of heb ik dit mis?

Het veranderen van DRS vind ik maar niets. Ik vind DRS sowieso niet bij racen horen en het lijkt erop dat er nu alleen maar een groter voordeel voor de achterliggende auto komt.

[ Voor 39% gewijzigd door AequitasII op 12-06-2018 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
AequitasII schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:53:
Deze verandering lijkt mij niet erg gunstig voor RB toch? Gaat juist de motor nu niet een nog grotere invloed hebben? Of heb ik dit mis?
Zal eraan liggen en valt niet veel over te zeggen. Als de voorvleugel sterk onder restricties komt betekend dat dat er op andere punten slimme dingen gedaan moet worden, wellicht dat Newey het gouden ei daarmee vind. Maar het kan natuurlijk ook een ander team zijn wat het best kan inspelen op de nieuwe regels.

In 2017 verwachte ook iedereen dat RBR wel even de beste auto zou bouwen onder de nieuwe regels, maar de eerste versie was ook gewoon slecht, en pas later in het jaar werd die steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Het veranderen van DRS vind ik maar niets. Ik vind DRS sowieso niet bij racen horen en het lijkt erop dat er nu alleen maar een groter voordeel voor de achterliggende auto komt.
Ik denk dat dat wel meevalt. Je ziet nu vaak dat RBR in de Q niet mee kan komen vanwege het Mercedes- en Ferrari-geweld op gebied van vermogen, maar dat ze in de race ongeveer even snel zijn. Nu is er echter nauwelijks een kans om in te halen, terwijl dat straks beter moet kunnen.

Maar we hebben het over 2019, dus mogelijk met een Honda-motor die een jaar verder ontwikkeld is.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 12:01
Bild meent te weten dat het Honda wordt voor Red Bull:

http://www.autobild.de/ar...eidung-naht-13420491.html

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat van de top drie teams, RBR potentieel het minste te verliezen heeft, en het meeste te winnen. De nieuwe reglementen zijn gericht drie zaken. De voorvleugel, de bargeboards en de achtervleugel. De voorvleugel moet groter en simpeler, de bargeboards lager en de achtervleugel groter.

In Monaco is duidelijk geworden dat RBR met gemak de meeste downforce van iedereen heeft. Dat is ook de enige race waar ze werkelijk ook voor het maximale gaan. Eigenlijk rijden ze elke andere race van het seizoen met getrimde voor en achtervleugels die ze vrijwel elke race ook weer vervangen en aanpassen per circuit. Omdat ze altijd "gecomprimeerd" moeten rijden vanwege Renault, is het nodig om downforce elders te creëren.

Hoeveel downforce een auto heeft kan je tijdens een race op twee manieren zien. De eerste is tractie in een bocht. Dat is alleen vaak moeilijk te zien, dus die negeren we. De tweede manier is veel makkelijker namelijk rempunt. Meer downforce = later remmen. Er is geen team dat later remt dan RBR. Dit is ook de technische verklaring van Ricciardo zijn divebombs. Met een Mercedes zou hij een aardige kans hebebn om zich te verremmen en schiet hij gewoon van de baan af, en neemt hij eventueel iemand anders mee.

Maar waarom heeft die RB14 dan zoveel downforce, met getrimde vleugels. Het antwoord is de vloer en de diffuser. De meeste downforce komt hier toch al vandaan en RBR maakt het helemaal tot een kunst om hier alles uit te halen. Dat doen ze met "high rake". Accelereert de auto, dan drukt de luchtweerstand de achterkant van de auto naar beneden. Dit verminderd de luchtweerstand, en verminderd ook de downforce van de auto. Dat maakt niet uit omdat ze toch op een recht stuk zitten. Zodra de auto remt, schiet de achterkant omhoog en krijgt de lucht onder de vloer opeens meer ruimte. De diffuser zet dit om in extra downforce. Daarom remmen ze zo laat, en nemen ze meer snelheid mee in bochten.

Met de veranderingen in de voor en achtervleugel wordt RBR dus maar weinig getroffen. Mercedes en Ferrari hebben een grotere afhankelijkheid van voor en achtervleugels, en zijn dan alsnog niet on par met RBR. Mercedes heeft een zeer lange en brede auto om maximaal oppervlakte voor de vloer te creëren, en alsnog matchen ze RBR niet. Ferrari rijdt ook met high rake, maar die hebben dat zeker niet zo goed ontwikkeld zoals RBR. Ferrari heeft verder ook een langere auto dan RBR, wederom om de vloer zo groot mogelijk te maken. Eigenlijk heeft Ferrari zowel RBR als Mercedes gekopieerd en beheersen ze beiden niet echt.

Ze gaan wel alle drie inleveren op bargeboards. Dit zijn de Canada versies, en die zullen allemaal verlaagd moeten worden. Vervolgens zullen ze dan ook aan de slag moeten met de sidepods en de luchtstroom naar de achtervleugel. Uiteindelijk gaat iedereen wat verliezen, en dat zal rondetijd gaan kosten, zeker op de meer downforce gerichte banen. De klap hier kan wederom zwaarder zijn voor Ferrari en zeker Mercedes omdat ze afhankelijker zijn van downforce generatie boven de vloer. Dat wordt juist aangepakt.

Mercedes
Afbeeldingslocatie: https://imgr4.auto-motor-und-sport.de/Mercedes-Formel-1-GP-Kanada-Montreal-9-Juni-2018-fotoshowBig-3a4d81c5-1169150.jpg

Ferrari
Afbeeldingslocatie: https://imgr2.auto-motor-und-sport.de/Ferrari-Formel-1-GP-Kanada-Montreal-9-Juni-2018-fotoshowBig-1452010a-1169146.jpg

RBR
Afbeeldingslocatie: https://imgr2.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-Formel-1-GP-Kanada-Montreal-9-Juni-2018-fotoshowBig-1943ba9-1169143.jpg

Maar potentieel de echte winnaar van dit reglement is Max. Als je nu in wil halen, dan moet je bijna wel tot het gaatje gaan, en dat kan ook zomaar mis gaan. Met een groter DRS effect en minder problematische dirty air, kan hij zomaar weer in gaan halen alsof het 2016 is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 09:33
Was al bekend toch?

Ik moet zeggen dat ik sterke bedenkingen heb bij de breedte van de 2019 voorvleugel. Omdat deze verder uitsteekt dan de wielen zal wheelbangen niet meer mogelijk zijn. Dan sloop je gelijk beide voorvleugels. En dan te bedenken dat het met de huidige breedte al krap zat is op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dan weer Honda. Tja, er wordt nu geroepen dat het 40pk is, en ja ik ben er ook wat schuldig aan, maar als ik er meer over nadenk, dan vermoed is dat er wat anders is, waardoor je 0,3sec per rondje wint.

Het lijkt er een beetje op dat Honda vooral winst heeft gevonden in efficiëntie en management van de PU. Met een hogere efficiëntie kunnen ze meer vermogen uit de motor halen tijdens kwalificatie omdat je daar met een fuelflow beperking zit. Daar zit je circa 40pk. Vervolgens lijkt Honda ook wat gedaan te hebben met de batterij om deze efficiënter te maken. Dat schijnt ook lange tijd een probleem te zijn geweest.

In de race lijkt de verandering ook groter te zijn dan kwalificatie, zoals al werd gehint. Op het rechte stuk minder brandstof verbruiken voor hetzelfde vermogen, betekend een hoger maximum voor dezelfde hoeveelheid, of minder brandstof meenemen waardoor je auto lichter is. Ook betekent dit dat je minder gebruik hoef te maken van de batterij op het rechte stuk als je iemand wil inhalen, of je positie verdedigd. Daar lijkt Gasly ook op de wijzen.
He added that the new Honda unit was an improvement in every aspect: “Everything. Just more performance in general.

In terms of battery as well, in terms of energy management is better. It's a really good step, yeah.
https://www.motorsport.co...aces-canadian-gp-1045560/

De volgende stap is ook duidelijk. Het lijkt erop dat de MGU-H nog een oude specificatie is. Die verbeteren zal waarschijnlijk betekenen dat de compressor nog efficiënter zal worden, en dus de motor ook nog wat. Verder zal de batterij sneller opgeladen kunnen worden, of gaat er meer energie naar de MGU-k en de achterwielen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

-ION- schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:13:
[...]

Was al bekend toch?

Ik moet zeggen dat ik sterke bedenkingen heb bij de breedte van de 2019 voorvleugel. Omdat deze verder uitsteekt dan de wielen zal wheelbangen niet meer mogelijk zijn. Dan sloop je gelijk beide voorvleugels. En dan te bedenken dat het met de huidige breedte al krap zat is op de baan.
Nee, hij is niet breder dan de wielen. Verder is dit gewoon hetzelfde als rond 2000 qua breedte.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
demo31051987 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:00:

[afbeelding]
Scarbs heeft het over een ‘thinner thread’ bij deze banden. Ik weet eigenlijk nog steeds niet daar nou mee bedoeld wordt. Is het laagje rubber wat slijt dan dunner of?

https://twitter.com/scarb.../1006558066320519169?s=21

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:43:
[...]

Scarbs heeft het over een ‘thinner thread’ bij deze banden. Ik weet eigenlijk nog steeds niet daar nou mee bedoeld wordt. Is het laagje rubber wat slijt dan dunner of?

https://twitter.com/scarb.../1006558066320519169?s=21
Ze halen 0,4mm van de slijtlaag/het loopvlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ArcticWolf schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:48:
[...]

Ze halen 0,4mm van de slijtlaag/het loopvlak.
Dus wist ik het toch. :P thanks

Oke, maar wat levert ons dat op? Een pitstop extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:28:
[...]

Wat ik ervan begrijp is dat de banden sneller de "cliff" bereiken en dat ze dus inderdaad eerder binnen moeten komen, maar dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat er een extra stop komt. Dat zal volledig afhangen van hoe lang de banden mee kunnen gaan en als we de afgelopen races in ons achterhoofd houden, ga ik toch maar uit van een een-stopper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Had het niet juist te maken met het oververhitten/grainen van de banden? Door de banden iets dunner te maken zou dat (mogelijk) voorkomen worden. Dit een probleem waar voornamelijk Mercedes mee speelt.

In ieder geval is het dit seizoen niet de eerste keer dat Pirelli met deze aangepaste banden komt. En aangezien het een "oplossing" is voor het probleem waar voornamelijk Mercedes mee speelt, en Mercedes zijn eerste winst dit seizoen boekte in die race, waren daar ook nogal wat "complot theorien" over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
In Spanje had Pirelli ook al dunnere banden meegenomen. En daar werden HAM en BOT respectievelijk eerste en tweede. Als Dat straks in Frankrijk ook zo is, dan is dat misschien wel heel erg toevallig. En zal dan ook meer voer voor de 'complot theorieën' zijn :P

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 13-06-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:19
RobertMe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:40:
Had het niet juist te maken met het oververhitten/grainen van de banden? Door de banden iets dunner te maken zou dat (mogelijk) voorkomen worden. Dit een probleem waar voornamelijk Mercedes mee speelt.

In ieder geval is het dit seizoen niet de eerste keer dat Pirelli met deze aangepaste banden komt. En aangezien het een "oplossing" is voor het probleem waar voornamelijk Mercedes mee speelt, en Mercedes zijn eerste winst dit seizoen boekte in die race, waren daar ook nogal wat "complot theorien" over.
Vettel had na afloop van die race toch aangegeven dat ze anders wellicht ook in de problemen waren gekomen? (Als er niks was afgehaald.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:59

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Dat de banden minder snel oververhit raken. Dit hadden ze laatst ook in een race. En zullen ze doen met circuits met nieuw asfalt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
erik91 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Vettel had na afloop van die race toch aangegeven dat ze anders wellicht ook in de problemen waren gekomen? (Als er niks was afgehaald.)
Dit, inderdaad. Vooraf blies ferrari nogal hoog van de toren, over mogelijke bevoordeling van Mercedes, door het dunner maken van het loopvlak van de band, maar achteraf haalden ze toch bakzijl, bij monde van Vettel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
DeKaerften schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:57:
[...]

Dit, inderdaad. Vooraf blies ferrari nogal hoog van de toren, over mogelijke bevoordeling van Mercedes, door het dunner maken van het loopvlak van de band, maar achteraf haalden ze toch bakzijl, bij monde van Vettel.
Ferrari had ondanks die aanpassing alsnog problemen. Vettel heeft namelijk nog een keer extra moeten stoppen, waardoor hij veel punten is misgelopen. Als hij niet was gestopt, had hij de finish niet gehaald, of in ieder geval nog meer plaatsen verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:39
Hij had later ook nog een keer met de andere banden gereden en toen was het nog erger dan het al in de race was.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
F1 (liberty) heeft een aanklacht van 3M aan de broek wegens inbreuk op merkenrecht.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfcFasvX4AExLS-.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfcFasnW4AEH8ne.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
nachtnet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:23:
F1 (liberty) heeft een aanklacht van 3M aan de broek wegens inbreuk op merkenrecht.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ah ze hebben het dus toch doorgezet. Ik kan me herinneren dat ze in het begin van het jaar al wat geroepen hebben. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
demo31051987 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Ah ze hebben het dus toch doorgezet. Ik kan me herinneren dat ze in het begin van het jaar al wat geroepen hebben. Ben benieuwd wat hier uit gaat komen.
* nachtnet ziet niet waar 3M zich druk om maakt :+ ;)

https://www.sportbusiness...ion-logo-trademark-battle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:23:

[afbeelding]
[afbeelding]
3M is geen kleine jongen wat dat betreft. Maar als ik de foto's zo zie is het product van 3M een soort medisch ding voor doorbloeding in de benen tijdens een lange reis. En F1 is een autosport. het zal elkaar toch niet steken ofwel?

edit: ah, uit @nachtnet artikel
F1’s trademark application covers 26 of a total of 45 categories, including one for clothing, but excluding the one relating to therapeutic clothing. However, The Telegraph noted that this separation does not guarantee protection to Formula One because the products that the logos are being used on are similar.

[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 13-06-2018 09:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• floriz87
  • Laatst online: 21-09 19:15
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:42:
Dan weer Honda. Tja, er wordt nu geroepen dat het 40pk is, en ja ik ben er ook wat schuldig aan, maar als ik er meer over nadenk, dan vermoed is dat er wat anders is, waardoor je 0,3sec per rondje wint.

Het lijkt er een beetje op dat Honda vooral winst heeft gevonden in efficiëntie en management van de PU. Met een hogere efficiëntie kunnen ze meer vermogen uit de motor halen tijdens kwalificatie omdat je daar met een fuelflow beperking zit. Daar zit je circa 40pk. Vervolgens lijkt Honda ook wat gedaan te hebben met de batterij om deze efficiënter te maken. Dat schijnt ook lange tijd een probleem te zijn geweest.

In de race lijkt de verandering ook groter te zijn dan kwalificatie, zoals al werd gehint. Op het rechte stuk minder brandstof verbruiken voor hetzelfde vermogen, betekend een hoger maximum voor dezelfde hoeveelheid, of minder brandstof meenemen waardoor je auto lichter is. Ook betekent dit dat je minder gebruik hoef te maken van de batterij op het rechte stuk als je iemand wil inhalen, of je positie verdedigd. Daar lijkt Gasly ook op de wijzen.

[...]

De volgende stap is ook duidelijk. Het lijkt erop dat de MGU-H nog een oude specificatie is. Die verbeteren zal waarschijnlijk betekenen dat de compressor nog efficiënter zal worden, en dus de motor ook nog wat. Verder zal de batterij sneller opgeladen kunnen worden, of gaat er meer energie naar de MGU-k en de achterwielen. :)
Dit is wel heel speculatief allemaal }:O .

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

floriz87 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:32:
[...]

Dit is wel heel speculatief allemaal }:O .
ja? so what? Er staat toch nergens dat het feit/waarheid is? Beste tweaker begint notabene met "maar als ik er meer over nadenk, dan vermoed" is dat niet het hele idee van een discussie forum?

Hij zet zijn visie/verwachting uiteen... ik vind wel smakelijk, en toekomst zal uitwijzen of daadwerkelijk zo verloopt.... zou zomaar kunnen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
nachtnet schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:49:
[...]

Topsnelheid is niet 1-op-1 gerelateerd aan vermogen van de motor. Ook Manor en Sauber hebben regelmatig bovenaan de lijstjes met speedtraps gestaan. Gemiddelde snelheid over de hele ronde zegt eigenlijk meer over de motor(i.c.m. het Chassis). (of beter nog cijfers over de acceleratie.)

Over 2 weken in Frankrijk. Geen muren, kilometers geasfalteerde uitloopstrook. Alle risico's zijn daardoor te nemen. Ben daar zeker benieuwd naar de verschillen tussen STR & REN & HAAS.
Bedenk ook dat het uitmaakt hoe snel je op topsnelheid bent. Als het rechte stuk 1000m lang is en een Mercedes zit na 300m al op 320kmh (en accelereert niet verder) terwijl een Toro Rosso na 600m op 320kmh zit dan is de Mercedes toch sneller aan het eind terwijl de speedtrap hetzelfde zal zijn.

edit: Ik zie net dat je dat eigenlijk gezegd hebt betreffende de acceleratie |:(

[ Voor 4% gewijzigd door RonaldMcDonald op 13-06-2018 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Heeft volgens mij te maken met oververhitting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

KillerBee schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:52:
[...]

https://www.autoblog.nl/n...woede-en-irritatie-110203

En we gaan een stapje verder.... En Lauda krijgt er, naast Max, ook nog van langs :+
De waarheid is hard voor Jacques.

[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 13-06-2018 10:10 . Reden: iets minder namecalling please ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

demo31051987 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:54:
Nog wat interessants: YouTube: Best Onboards | 2018 Canadian Grand Prix

Ik heb even zitten kijken naar de clash tussen Sainz en Perez, waarbij Perez om een zwarte vlag vroeg. Sainz doet niets, stuurt niet naar rechts en toch raakt Perez hem. Ik vraag mij dan af waarom Perez om een zwarte vlag vraagt, als hij zelf net zo schuldig is.
Ik heb hem ook een aantal keer bekeken, en ik ben het met je eens dat Sainz niet fout doet. Hoogstens remt hij vroeg of gaat veel eerder van het gas af, maar aangezien hij de ideale lijn heeft, heeft hij dat recht. Perez komt als een raket langszij, en ik vraag me af of hij uberhaupt de bocht gehaald zou hebben. Zijn achterwiel komt tegen Sainz aan omdat hij ook moet insturen, maar het was denk ik een inschattingsfout van Perez.

Hiervoor een zwarte vlag vragen is....*knip*.

[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 13-06-2018 10:10 . Reden: en iets minder homofoob please ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Laatst online: 21-09 19:15
himlims_ schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:37:
[...]

ja? so what? Er staat toch nergens dat het feit/waarheid is? Beste tweaker begint notabene met "maar als ik er meer over nadenk, dan vermoed" is dat niet het hele idee van een discussie forum?

Hij zet zijn visie/verwachting uiteen... ik vind wel smakelijk, en toekomst zal uitwijzen of daadwerkelijk zo verloopt.... zou zomaar kunnen.
Prima, is ook zo, en geen problemen mee hoor. Net wat je zegt, dat is het idee van een discussie forum.

Speculatie op speculatie kan alleen wel heel ver van de waarheid komen te staan, that's all ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Met welke brandstof rijdt STR eigenlijk / met welke brandstof ontwikkelt Honda?

Is dat toevallig Esso / Mobil1, hetzelfde als RBR? :P

Dit ook na aanleiding van de discussie over waar Honda de extra PKs vandaan heeft gehaald etc. Brandstof schijnt daar ook weer invloed op te hebben etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:18

Edd

RobertMe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:11:

Dit ook na aanleiding van de discussie over waar Honda de extra PKs vandaan heeft gehaald etc. Brandstof schijnt daar ook weer invloed op te hebben etc.
Repsol.. Eigenlijk ook wel logisch met Honda ;)

Maar over brandstof gesproken.. Het schijnt dat RBR ook nog wat PK winst heeft in nieuwe brandstof, als deze is aangepast op de upgrade van afgelopen weekend.

Edit: @nachtnet kan ook gelijk hebben, maar er is niet snel iets te vinden over de daadwerkelijke supplier. Ook staat er geen logo van een supplier op de auto. Waarschijnlijk waren ze bang voor een fiasco? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Edd op 13-06-2018 10:33 ]

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
RobertMe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:11:

ExxonMobile

https://www.motorsport.co...o-fuel-honda-2018-982226/

Disclaimer: Wel met een slag om de arm, kan namelijk nergens echte bevestiging vinden van de gebruikte brandstof.

en hier wordt idd Repsol genoemd: http://forum.p300.it/topic/62948-toro-rosso-str13/

[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 13-06-2018 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 23:42:

[...]

Daarom is het misschien ook beter om over kWh spreken dan over paardenkrachten bij de huidige motoren. Aangezien vermogen zo verwikkeld is met verbruik/deployment. :P

Wat betreft beschikbare kWh over de hele race bezien heeft Honda een enorme stap gezet. Die MGU-H schijnt idd nog een oude spec te zijn (mede ontwikkeld door McLaren T :+ ). Daar gaan ze dit seizoen ook nog een stap zetten.
Ze hebben Renault niet alleen bijgehaald afgelopen weekend, maar gaan er dit seizoen gewoon voorbij.

De driveability van de motor schijnt goed te zijn, de betrouwbaarheid lijkt op orde. De relatie tussen Honda en RBR is goed, Honda staat open voor inbreng van hun partner...

RBR-Honda gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Edd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:19:
[...]

Repsol.. Eigenlijk ook wel logisch met Honda ;)

Maar over brandstof gesproken.. Het schijnt dat RBR ook nog wat PK winst heeft in nieuwe brandstof, als deze is aangepast op de upgrade van afgelopen weekend.

Edit: @nachtnet kan ook gelijk hebben, maar er is niet snel iets te vinden over de daadwerkelijke supplier. Ook staat er geen logo van een supplier op de auto. Waarschijnlijk waren ze bang voor een fiasco? :+
Het gekke is er is geen echte statement terug te vinden. Vorig seizoen (McHonda) zou er nog met BP gereden zijn (hoewel ook daarvan geen brandstofvaten gezien zouden zijn in de paddock.)

Verder zie ik geen Fuel suppliers op de wagen en/of websites van Honda F1 & Toro Rosso.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
nachtnet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:37:
[...]
Verder zie ik geen Fuel suppliers op de wagen en/of websites van Honda F1 & Toro Rosso.
Dat dacht je! Volgens mij rijden ze gewoon op Red Bull. Daarom wordt het tanken ook niet opnieuw ingevoerd, dat duurt veel te lang met die blikjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Weet niet of deze al voorbij was gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfgCrjmX4AAL2Lq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
nachtnet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:37:
[...]

Het gekke is er is geen echte statement terug te vinden. Vorig seizoen (McHonda) zou er nog met BP gereden zijn (hoewel ook daarvan geen brandstofvaten gezien zouden zijn in de paddock.)

Het enige wat ik kan vinden is:
Exxon - https://maxf1.net/en/team...ed-bull-toro-rosso-honda/

Dus ik denk dat het Exxon is :P, maar inderdaad is er geen officieel statement terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

nachtnet schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:21:
[...]
ExxonMobile

https://www.motorsport.co...o-fuel-honda-2018-982226/

Disclaimer: Wel met een slag om de arm, kan namelijk nergens echte bevestiging vinden van de gebruikte brandstof.

en hier wordt idd Repsol genoemd: http://forum.p300.it/topic/62948-toro-rosso-str13/
Bij TR is het volgens mij Exxon, zelfde als die waar Honda al de jaren bij McLaren mee werkte. (Totdat RB Exxon stal van McLaren :P)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 13-06-2018 10:55 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jackson6 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:50:
Weet niet of deze al voorbij was gekomen:

[afbeelding]
Opvallend harde keuze van Red Bull... Weten zij iets wat de rest niet weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
MikeyMan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:56:
[...]

Denk het niet. Ik vind de keuze van RBR gewoon heel erg safe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:59

Oekol

waka waka hey hey

MikeyMan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:56:
[...]

Ziet er vooral heel safe uit, je zou beter kunnen zeggen of Williams iets weet wat de rest niet weten. Maar dat lijkt me overigens vrij ... stug :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:00:
[...]

Denk het niet. Ik vind de keuze van RBR gewoon heel erg safe. :)
Dat geloof ik niet zo... Ze zitten het hele jaar al aan de zachte kant van het spectrum, wetende dat het goed zit met de slijtage. Gaan ze nu niet ineens op safe spelen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:15:
[...]
Dat geloof ik niet zo... Ze zitten het hele jaar al aan de zachte kant van het spectrum, wetende dat het goed zit met de slijtage. Gaan ze nu niet ineens op safe spelen lijkt me.
Nieuw circuit waar nog niemand data van heeft, vermoed dat ze vooral zoveel mogelijk willen rijden in FP1&2 om data te verzamelen.
Dan is een hardere band het handigste :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
MikeyMan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:15:
[...]
De banden keuze voor deze race is al een hele tijd geleden doorgegeven. Volgens mij nog voordat bekend werd dat Pirelli de banden dunner zou maken (dat werd voor ons als publiek bekend begin april). Daarnaast is het een 'nieuw' circuit voor de huidige wagen. Dus de teams kunnen denk ik alleen maar een schatting maken van hoe de banden het gaan doen daar.

Ik ken het circuit verder niet. Maar het lijkt mij een powercircuit. Ik kan mij dan ook voorstellen dat RBR zeker weten een 1 stopper wil maken en dan vind ik een paar hardere compounds meenemen een logische en veilige keuze. :)

edit: of wat @YakuzA zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Red Bull heeft nog nooit op Paul Riccard gereden, en het is al jaren geleden dat er überhaupt op Paul Riccard een F1 race gereden is. Waarschijnlijk willen ze gewoon veel informatie op de verschillende banden verzamelen.

Of misschien waren ze te laat met het doorgeven van de keuzes, want dan kiest Pirelli voor je :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
ThomasG schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:26:
Red Bull heeft nog nooit op Paul Riccard gereden, en het is al jaren geleden dat er überhaupt op Paul Riccard een F1 race gereden is. Waarschijnlijk willen ze gewoon veel informatie op de verschillende banden verzamelen.

Of misschien waren ze te laat met het doorgeven van de keuzes, want dan kiest Pirelli voor je :+
ahum :P, oke oke. Geen officiele race of training oid

https://www.formula1.com/...ip/races/2018/france.html

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 13-06-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:24:
[...]

Ik ken het circuit verder niet. Maar het lijkt mij een powercircuit. Ik kan mij dan ook voorstellen dat RBR zeker weten een 1 stopper wil maken en dan vind ik een paar hardere compounds meenemen een logische en veilige keuze. :)
Dit denk ik ook. RBR kan op zo'n circuit niet goed meekomen, dus willen ze het op een 1-stopper spelen waar ze lang mee kunnen doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Smalle baan lijkt mij. ik ben bang dat een optocht wordt :?

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
ThomasG schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:26:

[flauwmodus aan]
Ik denk dat nog nooit iemand op Paul Riccard heeft gereden
[/flauwmodus uit]

Ik ben erg benieuwd! Altijd leuk om een nieuw circuit te krijgen op de F1-kalender :).

Helaas weer een uitgezette kartbaan op een parkeerplaats. Dat is wel echt jammer..... :'(

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-06-2018 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

StealthyPeanut schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:39:
[...]

[flauwmodus aan]
Ik denk dat nog nooit iemand op Paul Riccard heeft gereden
\[/flauwmodus uit]

Ik ben erg benieuwd! Altijd leuk om een nieuw circuit te krijgen op de F1-kalender :).
Er zal vast ooit wel eens een kerel die Paul Riccard heette ergens onder een auto gekomen zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
monster944 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:39:
[...]

De baan heeft wel zo'n 40 meter uitloop aan beide kanten, maar dan blauw en rood geschilderd. Je zou dus gewoon met volle snelheid naast de baan kunnen inhalen, al mag dat weer niet van de FIA :+

[ Voor 4% gewijzigd door ThomasG op 13-06-2018 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
ThomasG schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:42:
[...]
De baan heeft wel zo'n 40 meter uitloop aan beide kanten, maar dan blauw en rood geschilderd. Je zou dus gewoon met volle snelheid naast de baan kunnen inhalen, al mag dat weer niet van de FIA :+
Onjuist volgens mij. Die geverfde banen zijn van een materiaal genaakt die je banden kapot maken. Blauw iets minder erg dan rood volgens mij. Buiten de baan rijden over de strepen is een redelijke no go denk ik

Gestolen van de wiki:
The track is known for its distinctive black and blue runoff areas known as the Blue Zone. The runoff surface consists of a mixture of asphalt and tungsten, used instead of gravel traps, as common at other circuits.[8] A second, deeper run-off area is the Red Zone, with a more abrasive surface designed to maximize tyre grip and hence minimize braking distance, although at the cost of extreme tyre wear. The final safeguard consists of Tecpro barriers, a modern improvement on tyre barriers
Ergens in de jaren 70
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/ca/36/41/ca3641482f19c0505b9eaaaa456573d7.jpg

2015
Afbeeldingslocatie: http://russianlifeinmonaco.com/wp-content/uploads/2015/03/CIRCUIT-PAUL-RICARD-Photo-2.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Jasphur op 13-06-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Al zijn die uitloopstroken vanaf een bepaald punt ruwer asfalt

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

monster944 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:39:
[...]
Met zo'n instelling wordt het nooit wat :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Onjuist volgens mij. Die geverfde banen zijn van een materiaal genaakt die je banden kapot maken. Blauw iets minder erg dan rood volgens mij. Buiten de baan rijden over de strepen is een redelijke no go denk ik

Gestolen van de wiki:

[...]

Ergens in de jaren 70
[afbeelding]

2015
[afbeelding]
Ziet er toch bijna uit als een volluhgasss baan. Mooie vloeiende lange bochten en heeel veel recht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 21-09 23:27
Best een saaie baan, of niet..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Dit wordt niet alleen qua race al niks, maar die baan zelf kijk ik me ook echt hendig scheel op zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 17:34

Destruction

(ex-)Automonteur

demo31051987 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:08:
[...]

Het wordt toch wel heel pijnlijk duidelijk dat Ericsson gewoon geen goeie coureur is voor dit niveau. Een rookie als Leclerc rijdt het volledig om zijn oren, dat moeten ze bij Sauber toch ook zien.
ERI rijdt er echt alleen maar vanwege zijn sponsoren, geld. Hij heeft geen talent, geen echte snelheid, en dan z'n uitstraling.. Wat een zoutzak. Hoe hij aan de sponsoren gekomen is :?

Verder..

@Villeneuve: Lekker laten zwammen, de man zal toch tot aan z'n laatste zuchtje adem negatief blijven over veel zaken. Hij is zelf een groot kampioen... in z'n eigen ogen.
@Stroll naar STR (op leenbasis)*: Dan zie ik liever Kubica naar STR gaan, op diezelfde leenbasis. Wat gaat Stroll Torro Rosso brengen :? Een coureur die niet een volledige race zijn auto onder controle weet te houden, domme fouten maakt en een lekke band niet weet te onderscheiden van een probleem met zijn auto (Monaco bijvoorbeeld), die kun je overal wel krijgen dunkt me.
@RBR vs. Renault/Honda: Renault komt een beetje over als een kind dat bang is dat het niet meer met zijn vriendjes mag meespelen "Ons aanbod komt snel te vervallen". Bla bla bla, Renault, graag aansluiten achter Scuderia "Nu gaan we echt weg!" Ferrari :z

Wat de kalender betreft.. Hoe meer races, hoe beter imo. Zeker als ze op gunstige tijdstippen verreden (uitgezonden) worden. Maar ik kan me voorstellen dat het voor coureurs en teams op een gegeven moment wel genoeg is, er komt voor iedereen een zekere mate van stress bij kijken dunkt me, en je kunt de ene persoon daarin wat verder pushen dan de ander, maar je zit als teambaas/eigenaar niet te wachten op 500+ man met een burnout, gok ik :P

* Nee, ik verzin of geloof dat niet. Het is een gerucht dat eerder in dit topic werd vermeldt, daar reageer ik op. Verder niks.

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 13-06-2018 15:41 . Reden: disclaimer: Nee, ik bedoel hier niet te spotten met iets als een burnout, heb het zelf ook gehad en ik weet dat dat absoluut geen grap is. Zet het er voor de zekerheid maar even bij... ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Gestolen van de wiki:

[...]

Ergens in de jaren 70
[afbeelding]

2015
[afbeelding]
Wel mooi dat je naast de baan kan landen met je vliegtuig

Jsunnyreports

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

thalantis schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:14:
[...]

Wel mooi dat je naast de baan kan landen met je vliegtuig
Daarom moet Nederland (als het er uberhaupt al ooit van komt, waar ik persoonlijk niks van geloof) ook eigenlijk een circuit bouwen in de Flevopolder, vlakbij lelystad airport. Hoe handig kan het zijn, als het hele circus kan landen vlakbij het circuit :P

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Ari Gold schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:48:
[...]

Best een saaie baan, of niet..?
Ik denk dat de baan voor de coureurs echt geweldig is. Het is heerlijk snel en heel erg overzichtelijk

Voor ons als publiek zal het een vreselijk saaie race worden. Dat was toentertijd ook de reden om geen F1 meer te hosten op dit circuit. Ik vind het daarom enorm jammer dat Pirelli geen uitdagendere banden heeft meegenomen en weer kiest voor drie achtereenvolgende compounds.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Destruction schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:17:
[...]
Daarom moet Nederland (als het er uberhaupt al ooit van komt, waar ik persoonlijk niks van geloof) ook eigenlijk een circuit bouwen in de Flevopolder, vlakbij lelystad airport. Hoe handig kan het zijn, als het hele circus kan landen vlakbij het circuit :P
In feite pleit je dus voor een Grand Prix in Assen, want daar heb je immers Vliegveld Eelde. ;-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:24:
[...]

Ik denk dat de baan voor de coureurs echt geweldig is. Het is heerlijk snel en heel erg overzichtelijk

Voor ons als publiek zal het een vreselijk saaie race worden. Dat was toentertijd ook de reden om geen F1 meer te hosten op dit circuit. Ik vind het daarom enorm jammer dat Pirelli geen uitdagendere banden heeft meegenomen en weer kiest voor drie achtereenvolgende compounds.
Geen F1 meer? Volgens mij zijn we hier nog niet geweest. Wel op Magne Cours, maar niet op Paul Ricard

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Spotmatic schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:28:
[...]

In feite pleit je dus voor een Grand Prix in Assen, want daar heb je immers Vliegveld Eelde. ;-)
Stond er gisteren nog op de paddock, Assen lijkt me imo ook wel geschikt. In elk geval goed bereikbaar, tijdens de TT gaat dat ook prima (en die bezoek ik jaarlijks).

Maar, nogmaals.. Ik zie het er niet van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:30:
[...]

Geen F1 meer? Volgens mij zijn we hier nog niet geweest. Wel op Magne Cours, maar niet op Paul Ricard
In een verder verleden wel. Van 1971 t/m 1990 namelijk.

Wikipedia: Circuit Paul Ricard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Martinspire schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:30:
[...]

Jawel, daar zijn ze al jaren geleden geweest:

Circuit Paul Ricard (ook wel: Le Castellet) is een Formule 1-circuit van Frankrijk, gelegen op een winderige hoogvlakte bij Le Castellet, niet ver van Marseille.

Tussen 1971 en 1990 werd op het circuit veertien maal de Grand Prix van Frankrijk georganiseerd. Het zeer snelle parcours leende zich niet voor spannende wiel-aan-wielgevechten en werd daarom van de Grand Prixlijst afgevoerd. Sindsdien werd de Formule 1-wedstrijd verreden op het circuit van Magny-Cours, Nevers, tot ook deze manche werd afgeschaft in 2008. Sindsdien werden er geen Franse Grand Prix' meer verreden, maar in 2018 keert de race weer terug op het Circuit Paul Ricard.

Net zoals @Muse ook meldt :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:24:
Fout gedacht... ;)

Hamilton: "GP van Frankrijk hoort niet thuis op Paul Ricard"
Lewis Hamilton zou liever zien dat de Franse Grand Prix op Magny-Cours verreden wordt dan op Paul Ricard. De GP van Frankrijk keert komend jaar terug op de kalender.

Hamilton reed in september met zijn Mercedes W08 op Paul Ricard tijdens de Pirelli-bandentest toen de Italiaanse firma aan het testen was met de nieuwe slicks voor 2018. Hij reed die dag 114 ronden voordat hij het stuur overdroeg aan teamgenoot Valtteri Bottas. In een interview met het Franse Canal + stak Hamilton zijn mening over Paul Ricard niet onder stoelen of banken.

“Om eerlijk te zijn vind ik het maar niets”, zei Hamilton. “Ik vond het geweldig om een Grand Prix te rijden op Magny-Cours. Paul Ricard is een geweldige plek, maar het circuit is niet zo goed als Magny-Cours. Het is belangrijk dat er weer een Grand Prix in Frankrijk is, het is een belangrijk deel van Europa en het hoort ook bij de Europese tour. Frankrijk heeft zoveel bijzondere plekken - zoals Le Mans - en om een bepaalde reden rijden we de Grand Prix niet op zo’n plek. Ik begrijp het niet, ik ben een coureur en ik ben eerlijk, ik draai er wat dat betreft niet omheen. Maar het kan ook zomaar de beste race van het seizoen worden.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
De Red Bulls op Zandvoort. Hilarische radio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
warp schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:37:
[...]

"Maar het kan ook zomaar de beste race van het seizoen worden.”
Dan ga ik hier voor duimen :D

Wat dat betreft kan het een mooie race worden omdat alle machines op de hoogste stand kunnen rijden en er is op de baan zelf zat ruimte voor inhalen. (als ze dat lukt :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

warp schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:37:
[...]

Fout gedacht... ;)

Hamilton: "GP van Frankrijk hoort niet thuis op Paul Ricard"
Lewis Hamilton zou liever zien dat de Franse Grand Prix op Magny-Cours verreden wordt dan op Paul Ricard. De GP van Frankrijk keert komend jaar terug op de kalender.

Hamilton reed in september met zijn Mercedes W08 op Paul Ricard tijdens de Pirelli-bandentest toen de Italiaanse firma aan het testen was met de nieuwe slicks voor 2018. Hij reed die dag 114 ronden voordat hij het stuur overdroeg aan teamgenoot Valtteri Bottas. In een interview met het Franse Canal + stak Hamilton zijn mening over Paul Ricard niet onder stoelen of banken.

“Om eerlijk te zijn vind ik het maar niets”, zei Hamilton. “Ik vond het geweldig om een Grand Prix te rijden op Magny-Cours. Paul Ricard is een geweldige plek, maar het circuit is niet zo goed als Magny-Cours. Het is belangrijk dat er weer een Grand Prix in Frankrijk is, het is een belangrijk deel van Europa en het hoort ook bij de Europese tour. Frankrijk heeft zoveel bijzondere plekken - zoals Le Mans - en om een bepaalde reden rijden we de Grand Prix niet op zo’n plek. Ik begrijp het niet, ik ben een coureur en ik ben eerlijk, ik draai er wat dat betreft niet omheen. Maar het kan ook zomaar de beste race van het seizoen worden.”
Ik meen dat ik Olav Mol ooit hoorde vertellen dat de bereikbaarheid van Magny-Cours dramatisch is (qua infrastructuur). Beetje hetzelfde idee als bij Spa of Zandvoort, dikke files richting het circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:21
Paul Ricard toegangswegen niet gezien? Ik wens iedereen succes. Mag hopen dat ze het ochtends eenrichtingsverkeer maken en middags de andere kant weer op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Historisch feitje:
Op deze dag in 1976 behaalde Jody Scheckter de enige overwinning voor een auto met meer dan 4 wielen: de Tyrrell P34

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DCMjkQ7WAAAMgV2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Muse op 13-06-2018 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Als ik de onboard van Paul Ricard kijk op de site van F1, vind ik de bochtencombinaties een beetje 'kartbaanachtig' overkomen. We zullen wel zien of dit een blijvertje is.

Die strepen in de run-off doen me denken aan een baan uit Forza

Vanaf 1:22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

P.K. schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:23:
[...]

Daarom is het misschien ook beter om over kWh spreken dan over paardenkrachten bij de huidige motoren. Aangezien vermogen zo verwikkeld is met verbruik/deployment. :P

Wat betreft beschikbare kWh over de hele race bezien heeft Honda een enorme stap gezet. Die MGU-H schijnt idd nog een oude spec te zijn (mede ontwikkeld door McLaren T :+ ). Daar gaan ze dit seizoen ook nog een stap zetten.
Ze hebben Renault niet alleen bijgehaald afgelopen weekend, maar gaan er dit seizoen gewoon voorbij.

De driveability van de motor schijnt goed te zijn, de betrouwbaarheid lijkt op orde. De relatie tussen Honda en RBR is goed, Honda staat open voor inbreng van hun partner...

RBR-Honda gaat gebeuren.
Begin jij als P.K. nu opeens over kWh? Kan echt niet hoor. :+
Maar al die standaarden vind ik ook waardeloos. Het liefst zou ik pk ook eens echt verdwijnen voor kW, maar telkens omrekenen is irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:36
kevlar01 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:49:
Als ik de onboard van Paul Ricard kijk op de site van F1, vind ik de bochtencombinaties een beetje 'kartbaanachtig' overkomen. We zullen wel zien of dit een blijvertje is.

Die strepen in de run-off doen me denken aan een baan uit Forza
[video]
Vanaf 1:22
Doet me ook aan COTA denken, daar hebben ze toch ook al die strepen op het asfalt naast de baan.

Ben wel benieuwd wat het wordt. In mijn herinnering waren de races op Magny Cours nou niet bepaald de leukste, dus wat dat betreft kan het alleen maar beter worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 74 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1