[F1] Seizoen 2018 - deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 570.118 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Renault warns Red Bull over Honda switch
https://www.motorsport.co...ver-honda-switch-1045174/

Renault raakt toch een beetje in paniek? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ze moeten ook in paniek raken als het zo doorgaat. Ze kunnen botweg vernederd gaan worden door RBR. In tegenstelling tot McLaren, is RBR wel een topteam dat kan presteren. Zonder RBR mogen ze blij zijn met een P7. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Omdat ik toch vaak grappige dingen her en der voorbij zag komen die ik niet eerder gevonden had (hier of op Reddit) ben ik op Reddit een nieuwe subreddit begonnen, namelijk F1Humor (https://www.reddit.com/r/f1humor/).

Mocht je dus nog wat leuks vinden, gooi het daar ook even op ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
Martinspire schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 10:55:
Omdat ik toch vaak grappige dingen her en der voorbij zag komen die ik niet eerder gevonden had (hier of op Reddit) ben ik op Reddit een nieuwe subreddit begonnen, namelijk F1Humor (https://www.reddit.com/r/f1humor/).

Mocht je dus nog wat leuks vinden, gooi het daar ook even op ;)
Zitten leuke tussen die ik nog niet gezien had.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ugjxn3twfkn01.png

Zou trouwens de Twitter post's als plaatjes erin zetten, tip ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DoeEensGek schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:03:
[...]

[afbeelding]

Mja kan, maar dan heb je de bron er niet bij en bij de teams niet de reacties van anderen. Is even experimenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DoeEensGek schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:03:
[...]

[afbeelding]

Ik kan op 11 stukjes iets van de baan zien iig :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Meer Olav gemompel. Volgens zijn praatje net voor de kwalificatie heeft Honda er dus wel 40pk bij. :o

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Moet men niet eens opzoek naar een vervanger van GRO ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:15
Hackus schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:02:
Als je doelt op de plof bij start van Q (in Canada) denk ik idd dat GRO vervangen moet worden als hij zelf de motor foutief erin heeft gehangen }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 16:20

iichel

Gazoooo

Hackus schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 20:02:
Neuh, waarom?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Er zijn nu toch al 2 motoren die geüpgrade waren geploft GRO, of eruit gewisseld GAS.

Zou er toch een fabriekant onder druk wat risico extra hebben genomen?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kom op, die gast heeft altijd wat. Is bij van alles betrokken en zakt voor mij helemaal omlaag. Geeft jan en alleman de schuld van zijn eigen fouten etc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Hackus schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:45:
Kom op, die gast heeft altijd wat. Is bij van alles betrokken en zakt voor mij helemaal omlaag. Geeft jan en alleman de schuld van zijn eigen fouten etc
Tsja dat kun je ook op die manier van Max zeggen.
Ik vind dat GRO in een prima periode zit, met een kleine dip in Barcelona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:46:
[...]

Wat heeft mijn mening met Max of andere rijder te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
iichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:46:
[...]

Baku was inderdaad een perfecte race van Grosjean :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gaan we eens kijken naar de snelheid van Hartley en Gasly.
Afbeeldingslocatie: https://www.grandprix247.com/wp-content/uploads/2018/06/2018-Montreal-FP1-Results-750x400.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfMWPJYW4AEWofA.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/0m8u2R7KFnM/maxresdefault.jpg

Gasly lijkt niet helemaal zijn draai et hebben gevonden. Verder miste hij het eind van FP3 omdat hij problemen kreeg.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfRZTf2WkAAJWLH.jpg

In Q1 was Hartley gewoon 0,5sec sneller met de nieuwe PU dan Gasly met de oude. Ik denk niet dat de volle 0,5sec toe te schrijven is aan de PU. Eerder 0,3 a 0,4sec. Dat zou dus inderdaad overeen komen met ongeveer 40pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:10:
Gaan we eens kijken naar de snelheid van Hartley en Gasly.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gasly lijkt niet helemaal zijn draai et hebben gevonden. Verder miste hij het eind van FP3 omdat hij problemen kreeg.

[afbeelding]

In Q1 was Hartley gewoon 0,5sec sneller met de nieuwe PU dan Gasly met de oude. Ik denk niet dat de volle 0,5sec toe te schrijven is aan de PU. Eerder 0,3 a 0,4sec. Dat zou dus inderdaad overeen komen met ongeveer 40pk.
waar wou je die andere 0,1 a 0,2 aan toeschrijven? :+
Ik ben groots Harley fan, sinds z'n tijd in Porsche, maar Gasly is vaak sneller in de F1.
Dus om de motor gewoon 0,5 sec te geven... why not? :)

Heb je toevallig nog ergens speed trap data gevonden trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iichel schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:12:
[...]

waar wou je die andere 0,1 a 0,2 aan toeschrijven? :+
Ik ben groots Harley fan, sinds z'n tijd in Porsche, maar Gasly is vaak sneller in de F1.
Dus om de motor gewoon 0,5 sec te geven... why not? :)

Heb je toevallig nog ergens speed trap data gevonden trouwens?
Gasly lijkt het hele weekend al een beetje afwezig te zijn. Dit circuit lijkt hem niet echt te liggen. Verder zou het ook kunnen dat Hartley een unicum verricht en wel goed reageert op de dreigementen van Marko dat hij eruit geschopt gaat worden. :+

Verder nog geen speedtraps gezien. Ben eigenlijk meer benieuwd naar hoe waardeloos McLaren was dan het verschil tussen Gasly en Hartley. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 18:53
ArcticWolf schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:28:
Renault warns Red Bull over Honda switch
https://www.motorsport.co...ver-honda-switch-1045174/

Renault raakt toch een beetje in paniek? :o
Dit artikel maakt het spannender dan het is (Motorsport gaat sowieso wel erg die kant op de laatste tijd).

Als je Abiteboul hoorde bij Sky(?) was het een stuk genuanceerder, hij benadrukte vooral dat RBR met Renault weet dat ze kampioen kunnen worden, dat is immers al gebeurd. Terwijl ze met Honda nog moeten afwachten of dat kan.
Het was geen dreigement ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

P.K. schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:33:
[...]

Dit artikel maakt het spannender dan het is (Motorsport gaat sowieso wel erg die kant op de laatste tijd).

Als je Abiteboul hoorde bij Sky(?) was het een stuk genuanceerder, hij benadrukte vooral dat RBR met Renault weet dat ze kampioen kunnen worden, dat is immers al gebeurd. Terwijl ze met Honda nog moeten afwachten of dat kan.
Ze kunnen met Renault kampioen worden, het probleem is alleen dat de ontwikkeling bij Renault zo traag gaat. Red Bull wil volgens mij snel ontwikkelen en resultaat zien. Ik denk dat ze wat dat betreft beter af zijn met Honda. De Japanners willen graag en zijn ook bereidt flink te investeren. Ik ben dan ook heel benieuwd welke keuze Red Bull gaat maken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:10
P.K. schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:33:
[...]

Resultaten uit het verleden.... :)

Vind het een volledig loos argument. De motoren die Renault destijds aan RBR leverde waren van een compleet andere generatie. Met de huidige generatie (die we alweer voor het 5e jaar hebben) heeft Renault nog geen voor het WDC/WCC competitieve motor kunnen leveren.

Honda heeft in het verleden ook wel kampioenschappen gepakt, maar dat is voor de huidige F1 net zo irrelevant als die van Renault aan het begin van dit decennium

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53
sjaool schreef op zondag 10 juni 2018 @ 12:45:
[...]

Ze kunnen met Renault kampioen worden, het probleem is alleen dat de ontwikkeling bij Renault zo traag gaat. Red Bull wil volgens mij snel ontwikkelen en resultaat zien. Ik denk dat ze wat dat betreft beter af zijn met Honda. De Japanners willen graag en zijn ook bereidt flink te investeren. Ik ben dan ook heel benieuwd welke keuze Red Bull gaat maken.
Ik gok dat het Honda wordt...
RBR heeft inderdaad bewezen dat ze met een Renault achterin kampioen kunnen worden. Maar ook toen was dat niet de sterkste motor, en de andere teams die met die motor reden kwamen niet in de buurt van RBR.
Volgens mij is er dus vooral bewezen dat RBR zo'n goed chassis kan bouwen dat ze zelfs met een mindere motor in de buurt kunnen komen.

Daarnaast kwam in de interview nog een ander punt naar boven: De benchmark die RBR is.
Toen de deal met McLaren rond was, dachten ze daarin ook meteen een goede vervanger te kunnen vinden die laat zien in welke richting ze moeten ontwikkelen met de auto en de motor.
Nu blijkt echter dat McLaren blij mag zijn als ze Renault bij kunnen houden.

Honda heeft in ieder geval in Canada waargemaakt wat ze beloofden: Een hele flinke upgrade.
Renault roept al jaren, maar leverde zelden. En ook nu in Canada is het minder dan beloofd werd (ook al zet Max 'm op p3 neer)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, van meerdere kanten is nu wel bevestigd dat de nieuwe Renault goed is voor 12pk, waaronder Ricciardo. Daarmee zijn ze dus vrijwel niks ingelopen op Ferrari die niet eens alles mee hebben gebracht. Mercedes zal volgende race waarschijnlijk met een update komen en het gat dan weer goed maken, of nog verder uitlopen.

Verder lijkt het erop dat Honda echt 40pk heeft gevonden uit alleen de motor zelf, dus niet eens MGU-H en turbo. Het gat tussen Gasly met de oude, en Hartltey met de nieuwe PU is veel te groot om te verklaren zonder een enorme update. Zelfs als Hartley eindelijk zijn draai eens heeft gevonden en Gasly niet.

Verder geloof ik dus niet dat STR een beter chassis heeft dan Haas of McLaren. Kijken we dan naar de gemiddelde snelheid, dan zat Hartley voor beide McLarens en vlakbij Magnussen en Leclerc. Die laatste is gewoon uitstekend en die zien we over een paar jaar bij Ferrari.

https://www.motorsport.co...nadian-gp-192020/?st=GRID

Ik denk dat Honda het gat al heeft gedicht, of dat ze er al voorbij zijn.

Verder wat een totale afgang voor Mclaren zeg. :')
2 a 2,5km per uur missen op een van de kortste banen, op Renault. Met RBR is het gat 5 a 6km/h.

Op deze manier gaan ze 3 a 4 seconde verliezen op Spa ten opzichte van RBR. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

sanderb schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:00:
[...]
En ook nu in Canada is het minder dan beloofd werd
Wat werd er dan beloofd en wat was het resultaat? Ik dacht dat ze een tiende zouden meenemen? (ca 10-15pk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:47
DaniëlWW2 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:07:
Mercedes zal volgende race waarschijnlijk met een update komen en het gat dan weer goed maken, of nog verder uitlopen.
Bij een interview tussen Olav Mol & Bottas had Bottas het pas over in Boedapest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53
iichel schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:08:
[...]
Wat werd er dan beloofd en wat was het resultaat? Ik dacht dat ze een tiende zouden meenemen? (ca 10-15pk)
Het komt natuurlijk allemaal uit de geruchtenmolen, dus je moet het altijd met een flinke korrel zout nemen....
Maar initieel werd geroepen dat Renault in Canada met 30 PK zou komen.
Volgens mij hebben zowel Honda als Renault het nooit over exacte cijfers gehad, maar over een substantial update.
Als het verschil tussen HAR en GAS toe te schrijven is aan de motor, dan zou dat wel de 40 PK zijn die in de geruchten genoemd werd.

Niemand van ons en de pers weet precies hoeveel PK ze hebben...en dan is vermogen ook nog eens niet het enige dat bepaald hoe goed de motor is.
RBR heeft de luxe beide motoren goed met elkaar te kunnen vergelijken.

Maar zelfs als Honda op dit moment nog iets achter de Renault zit, het gaat voor RBR erom waar ze bij het begin van het volgende seizoen staan.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

sanderb schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:14:
[...]

Het komt natuurlijk allemaal uit de geruchtenmolen, dus je moet het altijd met een flinke korrel zout nemen....
Maar initieel werd geroepen dat Renault in Canada met 30 PK zou komen.
Volgens mij hebben zowel Honda als Renault het nooit over exacte cijfers gehad, maar over een substantial update.
Als het verschil tussen HAR en GAS toe te schrijven is aan de motor, dan zou dat wel de 40 PK zijn die in de geruchten genoemd werd.

Niemand van ons en de pers weet precies hoeveel PK ze hebben...en dan is vermogen ook nog eens niet het enige dat bepaald hoe goed de motor is.
RBR heeft de luxe beide motoren goed met elkaar te kunnen vergelijken.

Maar zelfs als Honda op dit moment nog iets achter de Renault zit, het gaat voor RBR erom waar ze bij het begin van het volgende seizoen staan.
De geruchtenmolen kan zoveel uitspuwen, maar het gaat erom wat Renault belooft en wat Renault levert... ;)
Als dat niet met elkaar matcht, dan pas kun je zeggen dat Renault niet z'n beloftes nakomt.

Substatial updates kunnen ook betrouwbaarheid, driveability en efficientie ten goede komen.

[ Voor 4% gewijzigd door iichel op 10-06-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:25:
[...]

Ben eigenlijk meer benieuwd naar hoe waardeloos McLaren was
Met hun Q2-tijd van gisteren hadden ze in 2017 8e gestaan.

Gelukkig hebben ze het beste chassis van de grid d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:02

Dentist

Next patient please...

Okay, ff lekker speculeren. Als jij teambaas van RBR bent, en je moet op dit moment beslissen over de motor voor komend seizoen. Wat zou je doen, en waarom?

Weten wat je krijgt met Renault, met risico dat ze nooit echt bij MER en FER in de buurt komen, maar wel best dichtbij komen in combinatie met chassis?

Ga je voor Honda, die wellicht grotere stappen zet, maar nog niet bepaald op niveau is? Inclusief benefits van works team?

Wetende dat er binnenkort weer nieuw motor-reglement komt, dus dat het binnen 1-2 jaar moet gebeuren voor RBR.

Ik neig naar blijven bij Renault, mits de support kan worden opgeschroefd (zoals na paar races vorig jaar ook gebeurde). Het is niet top, maar bewezen motor die races kan winnen icm chassis. Honda is daar nog niet bepaald en RBR loopt beperkt risico door niet in zee te gaan met Honda, aangezien ze nu in TR liggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik zou er een Honda in hangen. Yolo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het gerucht ging toch ook dat Max zijn contract verlengde mede door een trip naar de Honda fabriek?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

albino71 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 13:59:
Het gerucht ging toch ook dat Max zijn contract verlengde mede door een trip naar de Honda fabriek?
Ik meende ook zoiets te hebben begrepen dat Max naar aanleiding van de roadmap van Honda bijgetekend heeft.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:09
Het is gewoon wikken en weken met de motorkeuze voor volgend jaar. Renault belooft ieder jaar weer grote updates, en ieder jaar worden ze weer verschoven. De Honda motoren zijn op dit moment nog niet iets om over naar huis te schrijven, maar ze maken wel iedere keer grote stappen.

Als je ziet dat de McLaren's met de Renault motor nog steeds niet preseteren, lag het dus niet helemaal aan Honda; maar grotendeels aan McLaren zelf. De Honda motor in de Torro Rosso's doen het zo slecht nog niet, al kan het natuurlijk beter. De snelheid is er nog niet, maar de betrouwbaarheid wordt steeds beter.

De Honda motoren de kleinste en lichtste van het stel. Als Honda de topsnelheid omhoog krijgt, maakt Red Bull daar een goede kans mee. In het verleden heeft Honda altijd goede motoren geleverd, alleen door de eisen van McLaren en de Japanse cultuur van overal ja op zeggen heeft geleid tot een slechte motor. Nu Honda van McLaren af is, wordt het eigenlijk alleen maar beter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
NBA speler in de auto van Alonso...
Lijkt wel een speelgoedauto...
https://www.facebook.com/...videos/10160536563270788/

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Hoe het met de snelheid van de Honda's zit is voor ons natuurlijk moeilijk te zien. De STR is geen top auto dus of de Honda nu echt zo slecht is?

Kijk maar naar Williams met Mercedes, wat een waardeloze motor is die Mercedes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

sjaool schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:42:
[...]

Ik meende ook zoiets te hebben begrepen dat Max naar aanleiding van de roadmap van Honda bijgetekend heeft.
"Ik wil best bijtekenen, maar hang dat ding alsjeblieft niet in mijn auto. Da's de enige voorwaarde!" :+
Zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Dat ik deze hier nog niet voorbij heb zien komen. Online platform Speedweek van Red Bull Media House schrijft het volgende.
Red Bull Racing: Soon contracts Honda and Ricciardo?
By Gerhard Kuntschik - 10.06.2018 09:45
There is increasing evidence in Canada that Red Bull Racing will follow the Scuderia Toro Rosso and race with Honda engines starting in 2019 - and that Daniel Ricciardo will be renewed with RBR.

Actually, engine partner Renault of Red Bull Racing wanted to know in mid-May, if it should continue in 2019. Then it was the end of May, now we'll be in mid-June, and Dietrich Mateschitz must be in agreement with Red Bull Racing team principal Christian Horner, Red Bull Race Director. Helmut Marko and chief technology officer Adrian Newey confess where the journey will go in the future.

There are more and more signs that Red Bull Racing, like Toro Rosso, will move to Honda ahead of the Canadian Grand Prix circuit at Circuit Gilles Villeneuve in Montreal. From Red Bull side there is persistent silence, Marko merely confirms: "There will be an announcement at our home GP in Spielberg."

For Honda speaks that Red Bull Racing then for the first time since the acquisition of Jaguar Racing end of 2004 would become the work team, so far, the team from Milton Keynes was only a customer - from Cosworth, Ferrari and since 2007 by Renault. An insider tells me, "The progress on Honda is obvious. I am convinced that Honda will overtake Renault in 2019. »

With the recent expansion stage, used in Canada, Honda has moved on par with Renault. With the resources and the ambition of a young team of technicians, the leap should succeed in the very end. For Honda also speaks that there would be plenty of synergy between the two Red Bull teams with the same drive partner.

For Renault, in turn, speaks that Red Bull Racing four world titles were won, from 2010 to 2013. The step into the turbo era overslept or underestimated Renault, depending on the perspective. The marriage with RBR has been shattered since problems with the new drive units and characterized by mutual blame. Nevertheless, there are ten wins in the hybrid era (seven from Ricciardo, three from Verstappen).

Honda contract, then Ricciardo contract?

The second construction site for the Red Bull leadership is the drivers. Max Verstappen extended 2017 prematurely. The two-time winner Daniel Ricciardo is currently in great shape and thus a topic for all top teams. Ricciardo knows that he would have to deal with Mercedes with Lewis Hamilton and Ferrari with Sebastian Vettel with set number 1 drivers. The Englishman and the German are not keen on Ricciardo, because they classify him as a danger. Vettel, for example, pulled in 2014 at Red Bull Racing against Daniel the short straw. The Australian was third in the World Cup, Vettel only fifth.

From Ricciardo's decision - extension or departure - also depends on where Carlos Sainz 2019 will take the wheel. The Madrilene, loaned to Renault in the fall of 2017, is under contract to Red Bull. His father, rally champion Carlos Sainz senior, explains in Montreal: "Red Bull will have to say by the end of September if they want Carlos back or release them. But we do not want to wait that long. Anyway, Renault wants to keep working with him. "

The Sunday of the Austrian GP would therefore be suitable for two announcements from Red Bull Racing: agreement with Honda, extension with Ricciardo. The timing would be right: Daniel Ricciardo will turn 29 on 1 July.
https://translate.google....-Honda-und-Ricciardo.html

Op Reddit gaat men op basis van dit schrijven al over tot conclusies. Ik vind het meer beschouwend dan dat er iets bevestigd wordt, maar het is toch een indicatie dat de kans op RBR-Honda er dik in zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 10-06-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:53:
Hoe het met de snelheid van de Honda's zit is voor ons natuurlijk moeilijk te zien. De STR is geen top auto dus of de Honda nu echt zo slecht is?

Kijk maar naar Williams met Mercedes, wat een waardeloze motor is die Mercedes :+
Bij RBT hebben ze de STR chassis data wel en anders vragen ze het gewoon aan James Key ;)

Maar het blijft lastig vergelijken als je niet alle data hebt, maar het lijkt erop dat er 1s tussen RBR en Renault zit (in het chassis). En tussen Hartley en Hulkenberg zit 7 tienden, persoonlijk denk ik dat Gasly een snellere ronden had neergezet. En denk ook dat McLaren een beter chassis dan STR heeft en dat Alonso meer verstand heeft van wagens afstellen... als ik dan mag gissen denk ik dat Honda de Renault motor in vermogen voorbij is gegaan.
Daarnaast heb ik het idee dat Honda nog steeds "struggled" met het ontwerp van de ERS deployment.

Q2 tijden:
Verstappen: 1:11.472
Hulkenberg: 1:11.916 gap +0.444
Hartley: 1:12.635 gap +1.163
Alonso: 1:12.856 gap +1.384

Q3:
Verstappen 1:10.937
Hulkenberg 1:11.973 gap +1.036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ben eigenlijk heel erg benieuwd naar de rest van het seizoen, we zitten nog vroeg in het seizoen en Red Bul is al behoorlijk aangesloten vergeleken vorig jaar.

Als alles meezit heb je best wel eens kans dat Max/Ricciardo nog 5 of 6 races winnen dit jaar.

Sowieso Singapore, Mexico en Suzuka zijn serieus haalbaar. Misschien dan nog Oostenrijk, VS en Hongarije.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
Renault zou als RBR niet snel kiest voor Renault het huidige 2019 voorstel willen verscheuren.

Motorsport.com - Renault: Red Bull risks losing new engine offer

De blik van Alain zegt genoeg.. :+

Afbeeldingslocatie: https://cdn-4.motorsport.com/images/amp/2j7kMANY/s6/f1-monaco-gp-2018-christian-horner-red-bull-racing-team-principal-alain-prost-renault-spor-8544814.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

nachtnet schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:52:
Renault zou als RBR niet snel kiest voor Renault het huidige 2019 voorstel willen verscheuren.

Motorsport.com - Renault: Red Bull risks losing new engine offer

De blik van Alain zegt genoeg.. :+

[afbeelding]
Ze willen de enige race-winnende Renault motor op de grid houden, dus Renault zal gewoon wachten uiteindelijk :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:17
Tja, gisteren werden beide Renaults op een ronde gezet door RBR. Dat moet pijn doen bij de Fransen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• nachtnet
LEC heeft na 6 races slechts 1 punt minder gescoord dan ERI in zijn hele f1-carriere :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfZifr6X0AATSJ4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 13:59
nachtnet schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:06:
LEC heeft na 6 races slechts 1 punt minder gescoord dan ERI in zijn hele f1-carriere :P

[afbeelding]
Het wordt toch wel heel pijnlijk duidelijk dat Ericsson gewoon geen goeie coureur is voor dit niveau. Een rookie als Leclerc rijdt het volledig om zijn oren, dat moeten ze bij Sauber toch ook zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
nachtnet schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:06:

[afbeelding]
Ook niet helemaal te vergelijken denk ik. De Sauber van 15, 16 en 17 was echt een stuk slechter dan die van 2018.

Wil niet zeggen de LEC niet beter is dan ERI. LEC is een talent imho en ERI niet voor niks een betalende kracht :> . (hoewel betalende kracht niet altijd slecht is..... Alonso, Schumi en Lauda zijn ook begonnen als "paydriver"....)

[ Voor 23% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-06-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

demo31051987 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:08:
[...]

Het wordt toch wel heel pijnlijk duidelijk dat Ericsson gewoon geen goeie coureur is voor dit niveau. Een rookie als Leclerc rijdt het volledig om zijn oren, dat moeten ze bij Sauber toch ook zien.
Het heeft wel geholpen dat Sauber met het geld van Ferrari eindelijk weer een redelijke auto heeft neergezet.
Leclerc laat daarentegen wel duidelijk meer zien t.o.v. zijn teammate dan Wehrlein in de vorige jaren.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

LEC blijft op deze manier echt niet lang bij Sauber. Hij zal niet direct in de rode bolide gezet worden maar naar een sub-topper zie ik echt wel gebeuren.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Gekkenhuis schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:17:
LEC blijft op deze manier echt niet lang bij Sauber. Hij zal niet direct in de rode bolide gezet worden maar naar een sub-topper zie ik echt wel gebeuren.
LEC is en blijft natuurlijk wel een Ferrari junior. Waar moet hij dan naar toe, Haas? Nu Sauber van Alfa Romeo is, en dus eigenlijk van Ferrari (zoals STR van RBR is), en het geld dat ze erin pompen, kan hij wellicht beter bij Sauber blijven en zullen die auto's in 1 á 2 seizoenen een stuk beter zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik was altijd een beetje tegen de voorgestelde aerodynamische veranderingen van 2019. Minder afhankelijkheid van aero leek mij een stap terug. F1 moet de 'pinnacle of motorsport' zijn. Weg met je restricties, weg met je zuipende V8, weg met de FIA. Ik wil het resultaat zien van duizenden uren CFD, de beste ingenieurs en de beste strategie. En dan het liefst 4-5 teams die allemaal dat voor elkaar hebben.

Ik vond de Mercedes dominantie oersaai, maar wat een mooi stukje engineering, die motor. Het resultaat van keiharde technische innovatie.

Maar nu na 4,5 jaar is de lol er wel af. Ferrari en Red Bull zijn eindelijk dichterbij qua motor/chassis en wat zien we? Saaie races. Ik had van Australie, Barcelona en Monaco niet veel meer verwacht, en China was zeker entertaining, maar van Canada had ik echt meer verwacht.

Canada zou spektakel moeten zijn. Weinig downforce, onder- en oversturen bij de hairpin, chaos en verremmen in bocht 2, slipstreamen Monza-style op de rechte stukken, divebombs bij de hairpin. Maar niks.

Waar ligt het aan? Ik denk aan de super complexe aerodynamica die tegenwoordig erop zit.
We hebben een brede voorvleugel met soms wel 9 horizontale elementen op de main plane en dan nog eens een end plate met outwash generatoren, dive planes en vertical stacks. Alles om de lucht zodanig te geleiden dat er een enorme vortex ontstaat die lucht achter het achterwiel weghaalt.

Al deze aerodynamica heeft slechts 1 doel: zoveel mogelijk downforce creeren tegenover zo weinig mogelijk luchtweerstand. Door de downforce worden de banden op de weg geduwd en krijgen ze meer. Doordat de banden meer grip hebben, slijten ze minder hard (meer grip is minder glijden) en kunnen ze harder door de bochten heen, wat weer bijdraagt aan een snellere rondetijd.

Het lijkt alsof de vleugels allemaal downforce genereren, het duwen danwel zuigen van de auto richting het asfalt, maar dat is niet alleen zo.
De lucht word door de voorvleugel t dusdanig om de auto heen geleid dat de luchtweerstand vermindert, de 'dirty air' van de voorwielen weggewerkt wordt en dat de vloer van de auto de goede hoeveelheid lucht krijgt. Daarnaast genereert de voorvleugel ook een klein beetje downforce.
De bargeboards zorgen voor een verdeling van de lucht richting vloer (boven/onder) en koeling van de power unit.
De vloer onder de auto produceert verreweg de meeste downforce, voor de minste luchtweerstand (erg gunstige L/D ratio, lift (downforce in punten) per drag (luchtweerstand)). Dit komt vooral van de diffuser, een ruimte waar de lucht kan expanderen, lage druk creeert, de lucht onder de auto op zijn beurt versnelt (wegzuigt) en zo onderdruk creeert onder de hele vloer. Veel van de structuren op een F1 auto zijn erop gericht om zoveel mogelijk lucht uit die diffuser te halen, bv de code bottle, deel van de sidepods en zelfs de achtervleugel.
De achtervleugel genereert een upwash, lucht die naar boven gaat, en zo deels zelf downforce creeert (maar met heel veel drag) en deels meer lucht door de diffuser helpt te zuigen.
Het is 1 complexe grote interactie over de hele auto.
En dan hebben we het nog niet eens over de neus, brake duct en andere dingen gehad.

Kijkt eens naar de voorvleugel van de McLaren MCL33:
Afbeeldingslocatie: https://cdn-2.motorsport.com/images/mgl/63kMOd46/s8/f1-monaco-gp-2018-mclaren-mcl33-front-wimg-detail-new-version.jpg

9 jaar geleden hadden we op de dominate BGP001 dit zitten:
Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-DmFoWwMCwhQ/UtKq9U8tyhI/AAAAAAAAJ3w/pOtGVPB5DdQ/s1600/d09esp1141+x2.jpg

Nu kunnen we dit niet 1 op 1 vergelijken, immers zat de vleugel op een andere plek en zat er een andere auto achter, maar de invloed van teraflops aan CFD en ontwikkeling is duidelijk.

Willen we nog even meekijken naar de bargeboards van de SF-71H?
Afbeeldingslocatie: https://cdn-3.motorsport.com/images/mgl/0qAEGmO0/s8/f1-azerbaijan-gp-2018-ferrari-sf71h-barge-board-detail.jpg

De dominate W06 (2015) had slechts dit:
Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-8HHIhKwSpGc/VVRjVPK0w7I/AAAAAAAATqM/wVpVEZEIUA4/s1600/dcd1512my164.jpg

Diffuser op de RB10 (2014)
Afbeeldingslocatie: http://www.racecar-engineering.com/wp-content/uploads/2014/01/upRB10.jpg

Diffuser op de RB14 (2018):
Afbeeldingslocatie: https://cdn-3.motorsport.com/images/mgl/YEMZza5Y/s8/f1-barcelona-march-testing-2018-max-verstappen-red-bull-racing-rb14-rear.jpg

Een directe vergelijking is zinloos, maar we kunnen zien dat de aerodynamische componenten uitgebreider, complexer en groter zijn geworden en dat ze er ook meer van op schroeven.

Dit heeft allen 2 dingen tot gevolg:
- Autos werken alleen goed in 'clean air', onverstoorde lucht die de vleugels, flaps en andere componenten raakt. In dirty air werken de autos veel minder goed, ze verliezen veel downforce ten opzichte van degene voor zich.
- Autos veroorzaken achter zich erg veel dirty air. Alle 'energie' wordt uit de lucht gehaald (energie is het snelheidsverschil) en er ontstaan allerlei vortices (draaikolkjes) in de lucht achter de auto.

Door de dirty air is het volgen van een auto voor je erg lastig, we zagen dat Max in Canada met moeite achter Bottas kon blijven en dat Lewis maar met moeite binnen 1,5 seconde van Ricciardo kon blijven in Canada.

Een ander mooi voorbeeld is Baku, dan gaan we toch even (sorry) naar Max en Ricciardo kijken. Daniel zat dusdanig dicht op Max, dat Max z'n auto de luchtstroom over Daniels auto enorm verstoorde. Deze verloor toen zijn downforce, daarmee z'n grip en kon hij gewoon niet meer remmen. De uitkomst weten we.

Dus hier begint het dilemma van de FIA. Willen we technologische suprematie op de autos? Of willen we liever racing? Ik denk dat ze daar ingezien hebben dat het niet allebei kan, en dat de geweldige ontwerpen op de autos wat verder ingeperkt moeten worden.
We hebben in 2017 een sprong gezien naar bredere autos die meer downforce genereren met een lagere achtervleugel. Dit was een bod om, echt waar, racing closer te maken. Dat is helaas mislukt.

We gaan in 2019 naar een formule met een minder complexe voorvleugel om:
- De gevoeligheid voor de dirty air te verminderen, minder complexiteit zou minder gevoeligheid zijn.
- Allerlei dirty air te verminderen. De voorvleugel zorge voor een enorm sterke outwash, om zoals gezegd de turbulentie van de voorwielen weg te blazen. Als we dit niet meer toestaan, dwingen we de teams om anders om te gaan met ongewenste lucht.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/images/mgl/YMV8NPg6/s8/f1-giorgio-piola-animation-for-2019-f1-regulations-2018-screenshot-of-the-piola-animation.jpg

Daarnaast gaan we een iets bredere achtervleugel zien, om het DRS effect te vergroten, en minder aerodynamische 'devices' op de wielophanging en naven vooraan.

We gaan waarschijnlijk een reductie in downforce zien en daarmee een reductie van rondetijden. De autos van dit jaar behoren tot de snelste in dit millennium, er gaat regelmatig nog een track record aan. De verwachting is dat we ongeveer 2 seconden aan laptime verliezen. Maar als we daar betere racing voor terugkijken, ik vind het prima.

De afgelopen racen was de zaterdag spannender dan de zondag, waarbij een goede startpositie een goede voorbode was voor een goed resultaat, mits je de auto heel houdt. Een paar rondjes sprint na de start en daarna wordt het fuel saven, banden saven en PU saven. Dat laatste blijven we waarschijnlijk houden, immers kunnen de engineers nog steeds erg goed voorspellen wat onder de streep de snelste manier is om de vlag te halen. Maar klem komen te zitten achter een andere auto, dat behoort hopelijk iets meer tot het verleden.

Ik ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Zat voor de gein even op de Wiki van het seizoen 2013, kan toch veel veranderen in 5 jaar:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2i76cts.png

Rood rondje = exit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
iichel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:37:
Canada zou spektakel moeten zijn. Weinig downforce, onder- en oversturen bij de hairpin, chaos en verremmen in bocht 2, slipstreamen Monza-style op de rechte stukken, divebombs bij de hairpin. Maar niks.
[..]
Waar ligt het aan? De afgelopen racen was de zaterdag spannender dan de zondag, waarbij een goede startpositie een goede voorbode was voor een goed resultaat, mits je de auto heel houdt. Een paar rondjes sprint na de start en daarna wordt het fuel saven, banden saven en PU saven. Dat laatste blijven we waarschijnlijk houden, immers kunnen de engineers nog steeds erg goed voorspellen wat onder de streep de snelste manier is om de vlag te halen. Maar klem komen te zitten achter een andere auto, dat behoort hopelijk iets meer tot het verleden.

[..]
Het ligt er ook aan dat kwalificeren zonder verrassingen gebeurd, waarbij de sterkste wagen/rijders vooraan starten en de rest er in aflopende volgorde achter staat.

Bij vrijwel ieder circuit leidt dat momenteel tot optochten waarbij de snelste (pole) wat uitloopt en de langzaamste op 1 of 2 ronden achterstand komt. Races waarbij een rijder uit de top3 buiten Q3 blijft (lees: Gridstraf of foutje) zijn vaak voorzien van veel inhaal acties (tot de vaste top 6 volgorde weer bereikt is.)

Gezien dit staatje:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfWFrxlW4AACBxk.jpg

Staan van de top 6 eigenlijk alleen de RB's onder gridstraf-druk (en blijft het zelfs bij een straf voor RIC/VER saai (inhalen van het midden/achterveld is binnen halve race wel mogelijk.))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Jackson6 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:44:
Zat voor de gein even op de Wiki van het seizoen 2013, kan toch veel veranderen in 5 jaar:

[afbeelding]

Rood rondje = exit
Bianchi is natuurlijk wel een ander verhaal, en er zijn nu nog maar 10 teams in plaats van 11. MAar het zijn er nog steeds veel, al waren zo'n 3 á 4 daarvan behoorlijk op leeftijd en is het dus niet zo gek dat die niet meer in de F1 racen. Die weggelaten houd je vooral rijders over die niet goed genoeg waren en daardoor niet genoeg sponsorgeld binnen brachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

nachtnet schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:50:
[...]

Het ligt er ook aan dat kwalificeren zonder verrassingen gebeurd, waarbij de sterkste wagen/rijders vooraan starten en de rest er in aflopende volgorde achter staat.
Deels mee eens, de top 6 is op dit moment wel los. Maar ook daarachter kan ingehaald worden wen dat zit vaak echt dicht bij elkaar.

Daarnaast hebben we vaak verschillende race paces door motorstanden, banden (slijtage, opwarming, compound), strategie waardoor de rangorde niet op ieder moment in de race gelijk is aan de startvolgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

"A crazy rumour that had birth in the Montreal paddock, before the race on Sunday, suggested that Stroll was offered to Toro Rosso – on loan – by Williams to replace Hartley, upon which the Grove outfit would promote their reserve Robert Kubica to the race seat vacated by the young Canadian."

https://www.grandprix247....ut-us-both-into-the-wall/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:50
iichel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:53:
"A crazy rumour that had birth in the Montreal paddock, before the race on Sunday, suggested that Stroll was offered to Toro Rosso – on loan – by Williams to replace Hartley, upon which the Grove outfit would promote their reserve Robert Kubica to the race seat vacated by the young Canadian."

8)7 Williams zit dus blijkbaar vast aan het contract van Stroll, maar wil er eigenlijk vanaf. Dus dumpen ze hem netjes bij een team wat beter presteert in de hoop dat ze met Kubica STR nog kunnen inhalen :D

huidige opstelling

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 19-09 15:10
Vervolgens rijdt Stroll Hartley eruit. Typisch. :+

De marktwaarde voor een Williams stoeltje is aardig gedaald het laatste jaar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Ik denk niet dat Kubica uberhaupt nog wil racen in de Williams van dit jaar.
Hij kan er alleen maar slechter uitkomen.

Een auto die midcorner zijn downforce kan verliezen is geen pretje :x

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 11-06-2018 13:41 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

iichel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:53:

En stroll dacht na 4 bochten dat hij met auto en al op dat stoeltje moest komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sijhtam schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:02:
[...]

8)7 Williams zit dus blijkbaar vast aan het contract van Stroll, maar wil er eigenlijk vanaf. Dus dumpen ze hem netjes bij een team wat beter presteert in de hoop dat ze met Kubica STR nog kunnen inhalen :D
STR inhalen ... zal wel lukken met stroll achter het stuur :N

maldonado had nog wel wat controle over de bolide; dat zie ik bij stroll vaak niet terug... zou er niet graag bij in de buurt rijden brrr (madonado ook niet :+)

overigens verbaasd dat vettel driver-of-the-day was; had zelf op leclerc gestemt

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 11-06-2018 14:23 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:00
STR in STR, past wel.... misschien dat 'ie z'n pa nog eens lief aan moet kijken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:50:
[...]

Bij vrijwel ieder circuit leidt dat momenteel tot optochten waarbij de snelste (pole) wat uitloopt en de langzaamste op 1 of 2 ronden achterstand komt. Races waarbij een rijder uit de top3 buiten Q3 blijft (lees: Gridstraf of foutje) zijn vaak voorzien van veel inhaal acties (tot de vaste top 6 volgorde weer bereikt is.)

Gezien dit staatje:
[afbeelding]

Staan van de top 6 eigenlijk alleen de RB's onder gridstraf-druk (en blijft het zelfs bij een straf voor RIC/VER saai (inhalen van het midden/achterveld is binnen halve race wel mogelijk.))
Waar komt die derde turbo voor Max vandaan?

Iets heel anders dan steeds maar Honda. Ik begin me onderhand echt af te vragen of Hamilton wel doorgaat na dit seizoen. Er lijkt bijna geen strijdlust meer in te zitten. Hij loopt steeds te klagen over alles van zijn auto, rijdt eigenlijk maar matig en staat door geluk tweede in het WDC. Hij lijkt niet in een dominante auto rijden helemaal verleerd te zijn, en er ook weinig plezier uit te halen.

Hij zou denk ik niet de enige zijn. Ik zie na dit seizoen zowel Alonso als Kimi vertrekken. Alonso blijft denk ik echt niet in die beschamend slechte auto van McLaren zitten die nu ook de aansluiting met Renault aan het verliezen is. De eerste ontslagen zijn al gevallen bij McLaren, en er gaan er zeker nog volgen. Dat hele bedrijf zal hervormd moeten worden en nog zwaarder in moeten zetten op de Formule 1 om vanaf 2021 weer mee te kunnen doen. Daar lijkt geen sprake van. Nee, het lijkt er eerder op dat McLaren min of meer een rol in het middenveld van de Formule 1 gaat accepteren, en zich gaat richten op andere klassen. Alonso zie ik dus verkassen naar de Indy Car en/of WEC, afhankelijk of Alonso aankomend weekend Le Mans gaat pakken.

De derde is Kimi. Hij reed aan het begin van het seizoen wel aardig, maar hij zakt nu weer keihard door het ijs. Hij maakt gewoon te veel kleine fouten en mist snelheid, naast de waardeloze strategieën van Ferrari. Afgelopen race was het ook weer raak. Q3 verpest waardoor hij Vettel niet kon dekken. Waardeloze strategie van Ferrari die hem minstens een rondje te laat naar binnen haalde waardoor hij achter Hamilton zat, en vervolgens kon hij Hamilton niet eens bedreigen, terwijl Hamilton zelf helemaal geen goede race reed. Dan houdt op een gegeven moment op.

En dat maakt de kansen dat Riccardo vertrekt opeens veel groter. Kapt Hamilton ermee, dan is Ricciardo meteen weg naar Mercedes. Er is geen serieus alternatief voor Mercedes. Stopt Kimi, dan is Ricciardo waarschijnlijk weg naar Ferrari en dan krijg je waarschijnlijk een Kimi en Massa 2007 situatie. Beiden mogen het proberen, maar na een paar races is er een nummer twee aangewezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DaniëlWW2 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:25:
[...]

Twee keer in Monaco vervangen ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
RAI heeft toch 3x op een podium gestaan. Bahrain was dnf (pitstop aanrijding)

Zie nog geen acute reden voor vervanging..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik heb juist het idee dat Kimi na 3 kleurloze seizoenen naast Vettel weer de strijdlust gevonden heeft. Hij is vaak snel in de kwalificatie, racet hier en daar een beetje (voor zover de autos het toelaten) en krijgt regelmatig een waardeloze strategie (Canada, China) en ondanks dat staat hij nog wel eens op het podium. Een leuk salaris houdt 'm wellicht vooral op de baan.

Hamilton... ik kan nooit hoogte van die jongen krijgen. Hij lijkt steeds volwassener en rustiger te worden als coureur, positief. Hij heeft voor m'n gevoel nog steeds wel de snelheid maar of hij er plezier in heeft, ik durf het niet te zeggen. Naar de geruchten gaan, 50M per jaar houden hem in het stoeltje. Ik vind het opvallend hoe goed hij met Bottas overweg lijkt te kunnen. Ik kan me dit niet herrineren van z'n tijd met Button of Rosberg.

Alonso zal denk ik vertrekken naar WEC + Indy, voor zover dat gaat samen. Hij heeft het denk ik wel gezien in de F1, hij is iemand die alles of niets wil spelen. Da's ook de reden dat hij bij Ferrari weg ging. Liever een kans op 1e dan een zekere 2e. En een plekje in een F1 topteam (Merc, Ferrari of RBR) zit er voor hem niet in. Kimoa sponsoring en 25M per jaar houdt hem in dat stoeltje.

In tegenstelling tot de twee heren hierboven heb ik het gevoel dat Alonso nog wel een racer in hart en nieren is, en z'n uitstapjes naar de WEC en Indy 500 laten dit ook zien. Ik denk dat hij na de F1 sowieso wel blijft racen, al is het maar voor de lol. Geen enkel team kan hem een mega salaris bieden dat hij bij een F1 team krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Ferrari wil een 'betrouwbare' nummer 2. Ricciardo zal niet naar Ferrari gaan om tweede viool te spelen, dus dat zou hommeles worden.

Verder heeft Hamilton kort geleden nog gezegd dat er geen plek is voor Ricciardo bij zowel Mercedes als Ferrari, wat dus impliceert dat hij zelf ook zal blijven.

Hamilton rijdt dit seizoen heel berekenend. Weet dat hij niet elke race hoeft te vlammen en pakt geduldig zijn puntjes. In Canada was het voor de top-6 wagens onmogelijk om elkaar in te halen. Dat accepteert hij, maakt er het beste van en gaat op weg naar de volgende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
[...]

Iets heel anders dan steeds maar Honda. Ik begin me onderhand echt af te vragen of Hamilton wel doorgaat na dit seizoen. Er lijkt bijna geen strijdlust meer in te zitten. Hij loopt steeds te klagen over alles van zijn auto, rijdt eigenlijk maar matig en staat door geluk tweede in het WDC. Hij lijkt niet in een dominante auto rijden helemaal verleerd te zijn, en er ook weinig plezier uit te halen.

Hij zou denk ik niet de enige zijn. Ik zie na dit seizoen zowel Alonso als Kimi vertrekken. Alonso blijft denk ik echt niet in die beschamend slechte auto van McLaren zitten die nu ook de aansluiting met Renault aan het verliezen is. De eerste ontslagen zijn al gevallen bij McLaren, en er gaan er zeker nog volgen. Dat hele bedrijf zal hervormd moeten worden en nog zwaarder in moeten zetten op de Formule 1 om vanaf 2021 weer mee te kunnen doen. Daar lijkt geen sprake van. Nee, het lijkt er eerder op dat McLaren min of meer een rol in het middenveld van de Formule 1 gaat accepteren, en zich gaat richten op andere klassen. Alonso zie ik dus verkassen naar de Indy Car en/of WEC, afhankelijk of Alonso aankomend weekend Le Mans gaat pakken.

De derde is Kimi. Hij reed aan het begin van het seizoen wel aardig, maar hij zakt nu weer keihard door het ijs. Hij maakt gewoon te veel kleine fouten en mist snelheid, naast de waardeloze strategieën van Ferrari. Afgelopen race was het ook weer raak. Q3 verpest waardoor hij Vettel niet kon dekken. Waardeloze strategie van Ferrari die hem minstens een rondje te laat naar binnen haalde waardoor hij achter Hamilton zat, en vervolgens kon hij Hamilton niet eens bedreigen, terwijl Hamilton zelf helemaal geen goede race reed. Dan houdt op een gegeven moment op.

En dat maakt de kansen dat Riccardo vertrekt opeens veel groter. Kapt Hamilton ermee, dan is Ricciardo meteen weg naar Mercedes. Er is geen serieus alternatief voor Mercedes. Stopt Kimi, dan is Ricciardo waarschijnlijk weg naar Ferrari en dan krijg je waarschijnlijk een Kimi en Massa 2007 situatie. Beiden mogen het proberen, maar na een paar races is er een nummer twee aangewezen.
Voorlopig staat Lewis gewoon gedeeld 1e in het WDC hoor, oké het scheelt 1 punt maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

naitsoezn schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:32:
[...]

Twee keer in Monaco vervangen ;)
Dat was de MGU-K toch? die 2e turbo weet ik niet exact wanneer die erin geschroefd is.

10 mei stond hij nog op alles 1 :P (moet dus idd Monaco of Spanje zijn waar hij 1 extra TC heeft gepakt)
Welkom in de jungle van F1 power units :D

[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 11-06-2018 16:06 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
alexbl69 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:55:
[..]

Verder heeft Hamilton kort geleden nog gezegd dat er geen plek is voor Ricciardo bij zowel Mercedes als Ferrari, wat dus impliceert dat hij zelf ook zal blijven.

[..]
Zolang Hamilton niet bijtekent is er natuurlijk wel plek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Om ALO in F1 te houden zou hij dit jaar tenminste op 1 F1 podium moeten staan. (COTA oid) Als hij dit weekeinde LM24 wint, zal hij volgend jaar mogelijk met Andretti-McLaren Indy rijden. (met in de Off-weekeinden F1/WRC/MOTOGP/BMX/o.i.d.)

of NASCAR natuurlijk

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 11-06-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:25
Alonso moet bij het grof vuil gezet worden en niet meer naar om kijken. Goede coureur hoor, maar niet meer de top van z'n kunnen. Loopt een hele berg geld naar binnen te harken, klust hier en daar bij in de WEC en loopt alleen maar te zeuren op alles van McLaren. Hij is al een jaar of 2 over z'n houdbaarheidsdatum, geen eer aan te behalen en niemand die hem wil

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Holkers schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:56:
Alonso moet bij het grof vuil gezet worden en niet meer naar om kijken. Goede coureur hoor, maar niet meer de top van z'n kunnen. Loopt een hele berg geld naar binnen te harken, klust hier en daar bij in de WEC en loopt alleen maar te zeuren op alles van McLaren. Hij is al een jaar of 2 over z'n houdbaarheidsdatum, geen eer aan te behalen en niemand die hem wil
Als je kijkt tot welke hoogtes Alonso die Mclaren weet te worstelen, in vergelijking met Stoffel, iemand die ik sinds z'n GP2 tijd erg hoog in het vaandel heb, zou ik Alonso nog zeker niet afschrijven.
Ook in het WEC en de Indy 500 was hij binnen no time op tempo, en dat zijn ook geen pannenkoeken die daar rond rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:24

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Ik begin me onderhand echt af te vragen of Hamilton wel doorgaat na dit seizoen. Er lijkt bijna geen strijdlust meer in te zitten. Hij loopt steeds te klagen over alles van zijn auto, rijdt eigenlijk maar matig en staat door geluk tweede in het WDC. Hij lijkt niet in een dominante auto rijden helemaal verleerd te zijn, en er ook weinig plezier uit te halen.
Het probleem van Mercedes is het gevolg van de beste zijn. De rest is al jaren op ze aan het jagen en zijn nu erg dichtbij, is het niet op motorvermogen, dan wel op chassisontwikkeling. De Mercedes is uiteraard ook verder ontwikkeld, maar is een steeds moeilijker auto geworden. De bandbreedte voor de ultieme performance is erg smal geworden. De coureurs hebben moeite om de sweetspot te vinden. Bottas had 'm gevonden, maar Hamilton kreeg het niet voor elkaar. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat ie het niet meer kan, maar meer dat de rijstijl van Bottas iets beter bij de setup van de auto voor Canada paste. En dan slaat de frustratie toe, ook bij Lewis. Dat is een bekend trekje van 'm. Hij weet dat de sleutel ergens bij hem ligt, maar hij kan er de vinger niet op leggen.
Maar Lewis is niet gekomen waar ie is door geluk of toeval. Hij is goed genoeg om zich te realiseren wat het probleem is en zal zich best wel herstellen. Het seizoen is nog lang niet voorbij...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Gasly's laptimes (deden niet veel onder die van Hulkenberg bv):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UPzkqjt.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8YAshsz.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Straks 3 GP Races achtereen 24 juni Frankrijk, 1juli Oostenrijk, 8 juli GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hackus schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:02:
Dat stomme voetbal ook :+

Maar ik hoorde gisteren dat er voor 2019 (of was het een latere datum?) ook races t/m december gepland worden.... Lijkt me nogal een aanslag op de coureurs? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

naitsoezn schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:20:
[...]

Maar ik hoorde gisteren dat er voor 2019 (of was het een latere datum?) ook races t/m december gepland worden.... Lijkt me nogal een aanslag op de coureurs? :?
Ja, ze willen 1 GP Race in Miami geloof ik op het eind van het seizoen. Er wordt meer van de rijders verwacht ja. Dat zal sowieso de zwakkere treffen denk ik. Je moet sowieso tegenwoordig goed fit in vorm zijn. Maar aan de andere kant, ze verdienen genoeg.

http://www.skysports.com/...and-prix-in-miami-in-2019

https://nl.motorsport.com...prix-miami-haven-1033660/

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 11-06-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hackus schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:25:
[...]

Ja, ze willen 1 GP Race in Miami geloof ik op het eind van het seizoen. Er wordt meer van de rijders verwacht ja. Dat zal sowieso de zwakkere treffen denk ik. Je moet sowieso tegenwoordig goed fit in vorm zijn. Maar aan de andere kant, ze verdienen genoeg.

http://www.skysports.com/...and-prix-in-miami-in-2019

https://nl.motorsport.com...prix-miami-haven-1033660/
De geplande race in Miami was me bekend ;) maar een seizoen tot in December was nieuw voor me, en klinkt me eigenlijk nogal overbodig, zelfs met één extra race op de kalender. Maar goed, we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

iichel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:09:
[...]

Als je kijkt tot welke hoogtes Alonso die Mclaren weet te worstelen, in vergelijking met Stoffel, iemand die ik sinds z'n GP2 tijd erg hoog in het vaandel heb, zou ik Alonso nog zeker niet afschrijven.
Ook in het WEC en de Indy 500 was hij binnen no time op tempo, en dat zijn ook geen pannenkoeken die daar rond rijden.
Dit weekend deed Stoffel het anders nog vrij prima? 0.009 achter Alonso in kwalificatie en tijdens de race was ie verkloot door de schade en eerste pitstop. Vervolgens niet uit kunnen rijden op 1 stop en dus nog een keer de pits in geweest. Vooral pech gehad lijkt me.

Nou heeft ie eigenlijk wel veel pech, maar overall doet ie het ivm Alonso prima. Het zal me niet verbazen dat ie het naast een andere coureur duidelijk beter doet, maar Alonso is gewoon een grote benchmark. En binnen McLaren hoor je ook niet dat ie traag zou zijn of iets.

Hij heeft alleen wel een goed resultaat nodig om even te laten zien wat ie kan, maar ik ben bang dat ie dat in huidige auto simpelweg niet kan (zeker als je het slecht kunnen inhalen van huidige auto's erbij pakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tja, Vandoorne.... Hij heeft z'n belofte nog niet echt kunnen waarmaken, maar da's idd ook lastig als je een Alonso tegenover je hebt zitten. Hij heeft wat dat betreft pech gehad, maar da's ook een teken dat ie net niet die topkwaliteit heeft . Ik hoop dat ie nog een iets langere carrière in de F1 tegemoet kan zien (als een Perez, Grosjean en Magnussen dat kunnen moet hij dat imho ook kunnen en ik betwijfel of ie minder is dan een Sainz), maar bij McLaren zie ik hem geen toekomst hebben.

Zou ie bijvoorbeeld in de Williams zitten, dan was ie waarschijnlijk weekend-op-weekend de betere. Jammer van zo'n jongen; Leclerc bijvoorbeeld heeft meer geluk nu ie zich kan laten zien in een Sauber die wél aan de onderkant van de middenmoot kan aansluiten (en dan ook nog heel goed afsteekt tegen die rare Zweed :X ).

Ik hoop dat er voor Vandoorne een plekje gevonden kan worden bij een middenmoter-team, want een exit gun ik hem nog niet maar een top-team zit er niet in denk ik. /mytwocents.

[ Voor 27% gewijzigd door naitsoezn op 11-06-2018 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Martinspire schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:37:
[...]
Dit weekend deed Stoffel het anders nog vrij prima? 0.009 achter Alonso in kwalificatie en tijdens de race was ie verkloot door de schade en eerste pitstop. Vervolgens niet uit kunnen rijden op 1 stop en dus nog een keer de pits in geweest. Vooral pech gehad lijkt me.

Nou heeft ie eigenlijk wel veel pech, maar overall doet ie het ivm Alonso prima. Het zal me niet verbazen dat ie het naast een andere coureur duidelijk beter doet, maar Alonso is gewoon een grote benchmark. En binnen McLaren hoor je ook niet dat ie traag zou zijn of iets.

Hij heeft alleen wel een goed resultaat nodig om even te laten zien wat ie kan, maar ik ben bang dat ie dat in huidige auto simpelweg niet kan (zeker als je het slecht kunnen inhalen van huidige auto's erbij pakt).
Ik vind Stoffel ook een goede coureur, van hem ben ik onder de indruk sinds z'n GP2 optredens. Dat probeerde ik ermee te zeggen. Alleen hij staat gewoon in de schaduw van Alonso, zoals @naitsoezn zegt.
Dat hij achter blijft op Alonso, een slinkse vos met 300 GP weekends aan ervaring, dat vind ik geen schande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Vandoorne start ook vaak op de plek waar de klappen vallen. Veel mogelijkheden tot een slecht resultaat en weinig tot een goed resultaat. En het feit dat we ook maar weinig safety cars hebben gehad dit seizoen, werkt ook niet mee om nog terug te komen als er wel iets gebeurd is of om eens een gok te doen. Maar hij heeft volgens mij meer last van fouten van het team dan fouten van zichzelf. Dat ze niet klaar staan met de banden zoals afgelopen weekend, is gewoon heel amateuristisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Martinspire schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:05:
Vandoorne start ook vaak op de plek waar de klappen vallen. Veel mogelijkheden tot een slecht resultaat en weinig tot een goed resultaat. En het feit dat we ook maar weinig safety cars hebben gehad dit seizoen, werkt ook niet mee om nog terug te komen als er wel iets gebeurd is of om eens een gok te doen. Maar hij heeft volgens mij meer last van fouten van het team dan fouten van zichzelf. Dat ze niet klaar staan met de banden zoals afgelopen weekend, is gewoon heel amateuristisch.
Dit. Dat was echt amateurisme. Je weet toch dat er in ronde 1 vaak klappen vallen? Dan sta je toch klaar? De schade was bovendien in de eerste helft van de ronde al gedaan... dan heb je tijd genoeg mits je voorbereid bent.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Martinspire schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:05:
Maar hij heeft volgens mij meer last van fouten van het team dan fouten van zichzelf. Dat ze niet klaar staan met de banden zoals afgelopen weekend, is gewoon heel amateuristisch.
Begrijp daar werkelijk helemaal niks van. Het moet toch - zeker voor zo'n ervaren team als McLaren - standaard procedure zijn om zeker in de eerste 2 ronden constant klaar te staan met banden en een neus?

Heb wel eens begrepen dat de (top?) teams constant dynamische scenario's hebben, waardoor ze direct weten wat te doen bij een (dreigende) (V)SC. Scenario's volledig afgestemd op trackpositie, de banden die er nu onder zitten, welke ze nog moeten hebben en het aantal nog te rijden ronden.

Dat de RB's in China precies op het juiste moment gingen pitten was niet omdat iemand even heel snel nadacht, dat konden ze zo van de computer plukken omdat dat soort scenario's constant klaar staan.

Dat McLaren tijdens de eerste ronde - waar er altijd wel wat gebeurt - zo verrast wordt is dan ook bijzonder amateuristisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Maar Lewis is niet gekomen waar ie is door geluk of toeval.
Met het risico dat ik met onderstaande de indruk wek dat ik vind dat dat wel zo is: Lewis heeft wel ontzettend mazzel gehad met z'n teamkeuzes. Van McLaren naar Mercedes op echt een ongelofelijk goed moment... Stel dat hij dat andersom had gedaan, dan zat hij nu in het schuitje van Alonso: een auto die niet wil, seizoen na seizoen. Dan had hij al die records echt niet evenaard / gebroken.

Nogmaals: ik wil niks wegnemen van zijn prestaties en ik vind Lewis een geweldig goede coureur, maar meervoudig wereldkampioen word je niet zonder een gezonde dosis geluk naast je megatalent :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mphilipp schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Het probleem van Mercedes is het gevolg van de beste zijn. De rest is al jaren op ze aan het jagen en zijn nu erg dichtbij, is het niet op motorvermogen, dan wel op chassisontwikkeling. De Mercedes is uiteraard ook verder ontwikkeld, maar is een steeds moeilijker auto geworden. De bandbreedte voor de ultieme performance is erg smal geworden. De coureurs hebben moeite om de sweetspot te vinden. Bottas had 'm gevonden, maar Hamilton kreeg het niet voor elkaar. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat ie het niet meer kan, maar meer dat de rijstijl van Bottas iets beter bij de setup van de auto voor Canada paste. En dan slaat de frustratie toe, ook bij Lewis. Dat is een bekend trekje van 'm. Hij weet dat de sleutel ergens bij hem ligt, maar hij kan er de vinger niet op leggen.
Maar Lewis is niet gekomen waar ie is door geluk of toeval. Hij is goed genoeg om zich te realiseren wat het probleem is en zal zich best wel herstellen. Het seizoen is nog lang niet voorbij...
Ik begrijp echt wel waar Mercedes tegenaan loopt. De vier jaren van dominantie zijn weer eens voorbij en de concurrenten lopen in. Onderhand zal Ferrari niet of nauwelijks meer onderdoen in piekvermogen. De focus lijkt ook meer te verschuiven naar zo weinig mogelijk brandstof meenemen. Dat zou de problemen van Bottas verklaren. Voor RBR zou ik niet verbaast zijn als blijkt dat ze meer brandstof meenemen, en dit proberen te compenseren met zachtere banden en de veel betere levensduur die ze uit elke band halen.

Neemt niet weg dat Hamilton tegenvalt. Vorig seizoen had hij zeker de eerste races een draak van een auto, de diva. Daar reed hij gewoon goed omheen, terwijl Bottas er echt niet mee om kon gaan. Dat is nu heel anders, en daarom plaats ik twijfels bij Hamilton zijn wilskracht. Vorig seizoen reed Hamilton met een doel, wraak. Hij wou bewijzen dat hij de beste was. Tegen Vettel, maar vooral tegen Rosberg die hem smeerde nadat hij een WDC pakte. Dit seizoen mis ik die wilskracht enorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grrrrrene schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:15:
[...]
maar meervoudig wereldkampioen word je niet zonder een gezonde dosis geluk naast je megatalent :)
Niet helemaal mee eens (of helemaal niet, zo je wilt). Je moet die kansen herkennen en benutten. Sommige coureurs hebben die kansen ook gehad, maar hebben ze verspeeld. Het is geen uitgemaakte zaak dat de WK wordt met de beste auto. Je moet ook nog eens goed rijden en je hoofd erbij houden. Als ik zeg Eddie Irvine die zelfs Schumacher in zijn dienst had rijden en het alsnog verprutste in de beste Ferrari, dan snap je wat ik bedoel. Zo zijn er nog meer voorbeelden van mensen die gewoon WK hadden moeten worden, maar het niet voor elkaar kregen. Je moet ook tegen de druk kunnen. Velen zijn op dat punt gesneuveld.

Het zou zomaar kunnen dat Hamilton nu wat motivatie mist. Immers, hij heeft al genoeg gewonnen. Alleen de zeikerds en mensen die van niets weten roepen nog dat het geen goede coureur is en dat ie alleen maar geluk had of conspiracies en whatnot. Lewis is gewoon een dijk van een coureur. Maar iedereen heeft zijn (mentale) breekpunt of een moment waarop er gewoon niet meer uitkomt. Misschien (maar daar ben ik nog niet van overtuigd) is dit moment voor hem nu aangebroken. Wellicht dat de laatste jaren nét iets teveel van hem hebben gevergd en dat ie de energie niet meer kan opbrengen.
Maar ik hou het op een tijdelijke inzinking. Hij heeft dit vaker gehad en dan vindt ie op enig moment weer de drive en gaat er tegenaan. It ain't over 'till the fat lady sings... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000

Dentist

Next patient please...

Bij een 4 voudig wereldkampioen die op 1/3e van het seizoen slechts op 1 punt van Vettel in het WDC staat twijfelen aan z'n wilskracht of motivatie...

2017 - 2/1/2/4/1/7/1 = 129 punten (-6 van leider)
2018 - 2/3/4/1/1/3/5 = 120 punten (-1 van leider)

Als je naar de uitslagen van Vettel kijkt, dan zou hij helemaal een mentaal wrak moeten zijn..
2017 - 1/2/1/2/2/1/4 = 135 punten
2018 - 1/1/8/4/4/2/1 = 121 punten

Het seizoen is nog lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 11:07

Tripl3 D

Brother in Arms

naitsoezn schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:20:
[...]

Wat dacht je van de monteurs? Max zei een aantal maanden geleden al in een video dat de monteurs heel veel van huis zijn en dat het voor hen ook wel genoeg is zo. Die hebben ook vaak zat een gezin die graag ook wat aandacht willen.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:34

TrekDr0p

QR niet scannen

Volgens mij heeft sjaak niet grnoeg aandacht grhad dit weekend.

https://racingnews365.nl/...edraagt-zich-als-een-kind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
DaniëlWW2 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:32:
[...]

Ik begrijp echt wel waar Mercedes tegenaan loopt. De vier jaren van dominantie zijn weer eens voorbij en de concurrenten lopen in. Onderhand zal Ferrari niet of nauwelijks meer onderdoen in piekvermogen. De focus lijkt ook meer te verschuiven naar zo weinig mogelijk brandstof meenemen. Dat zou de problemen van Bottas verklaren. Voor RBR zou ik niet verbaast zijn als blijkt dat ze meer brandstof meenemen, en dit proberen te compenseren met zachtere banden en de veel betere levensduur die ze uit elke band halen.

Ik vind het prima :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 20-09 18:53
Achja Jacques... De man die pas wereldkampioen kon worden toen Hill vertrok, die zeer volwassen in één weekend drie auto's afschreef omdat 'ie volgas door Eau Rouge wilde...

Gooi er een kwartje in en hij komt met een paar quotes.

Al heeft ie over die journalisten wel een punt, die opmerking was niet echt handig. Er hoeven geen kopstoten uitgedeeld te worden omdat meneer Verstappen een vraag krijgt die 'm niet aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 23:27
Oh hij heeft ook weer wat te zeggen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

iichel schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:03:
[...]
Dat hij achter blijft op Alonso, een slinkse vos met 300 GP weekends aan ervaring, dat vind ik geen schande.
Hamilton had er anders geen moeite mee... :+

Alonso is niet het enige probleem; de McLaren is en was ook een draak van een auto, dus dan tref je het niet als iemand die zijn draai moet vinden in de F1. Je krijgt meteen het moeilijkste scenario voor je kiezen: jezelf meten met een van de beste, in een van de slechtste auto's van de grid. Ga er maar aan staan.
Aanvankelijk werd nog gezegd dat ie moest wennen aan het feit dat je in de F1 vrijwel elke race een nieuwe auto krijgt vwb de wijzigingen e.d. In de lagere klassen heb je dat niet. Daar rij je het hele seizoen in een zelfde auto, alleen de setup verandert. In F1 krijg je steeds updates die de boel soms helemaal veranderen. Daar moest hij blijkbaar enorm aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nou ja...die kopstoot opmerking is ook niet een van de handigste zullen we maar zeggen. Je weet gewoon dat iedereen daarmee aan de haal gaat natuurlijk. En terecht. Pers moet je negeren. Die willen alleen maar lezers lokken met onzinverhalen. Don't feed the trolls zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Je kan ook zeggen Jacques Villeneuve is nog steeds een ouwe zeur :o

Jsunnyreports

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
Villeneuve is werkelijkwaarnog nooit positief geweest over Max. Het maakt niet uit wat hij doet, hij heeft altijd wel iets te zeuren. Zelfs Brazilie 2016 wist Villeneuve nog negatief te brengen. Blijkbaar heeft hij een slectief geheugen en is hij zijn eigen stomiteiten vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:01
Tripl3 D schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:17:
[...]

Wat dacht je van de monteurs? Max zei een aantal maanden geleden al in een video dat de monteurs heel veel van huis zijn en dat het voor hen ook wel genoeg is zo. Die hebben ook vaak zat een gezin die graag ook wat aandacht willen.
Toen Brawn nog bij Mercedes zat heeft hij wel eens gezegd bij verdere uitbreiding van de kalender twee keer zoveel monteurs in dienst te gaan nemen zodat ze het complete team kunnen wisselen en op die manier de monteurs nog genoeg vrije tijd kunnen bieden.

Geen idee of dat ook echt gaat gebeuren, maar ik kan me voorstellen dat ze op den duur meer zullen gaan rouleren in het team zodat iedereen nog wel wat rust heeft.
P.K. schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Achja Jacques... De man die pas wereldkampioen kon worden toen Hill vertrok, die zeer volwassen in één weekend drie auto's afschreef omdat 'ie volgas door Eau Rouge wilde...
Toch een coureur die vaak actie bracht, en zelden saai rondreed. Beetje wat Max nu doet, dus wat dat betreft raar dat hij er zo veel kritiek op heeft...

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 16:13
Hackus schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:02:
En dan kan ik nou net de leukste van de 3 (Oostenrijk) weer niet zien }:|

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1