"When you grow up your heart dies"
Als ik de "insiders" op F1technical mag geloven gaat het om een nieuwe ontstekingstechniek die je kan vergelijken met Mazda's SkyActiv-X ontsteking; SPCCI met pre-chamber.
Ben benieuwd of dat waar is... waarschijnlijk zullen we dan ook een andere motor "tone" horen.
Als ze er sneller van worden en betrouwbaar blijven, dan zal het me worst zijn eigenlijk.sjaool schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:21:
@ArcticWolf Het is te hopen dat het geluid van de Honda niet teveel veranderd. Ze hebben toch wel een van de lekkerder klinkende motoren in het veld.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Ach, als het maar niet gaat klinken als de Ferrari dan is het best.sjaool schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:21:
@ArcticWolf Het is te hopen dat het geluid van de Honda niet teveel veranderd. Ze hebben toch wel een van de lekkerder klinkende motoren in het veld.
Treurig eigenlijk dat de Ferrari F1 motor zo bizar slecht klinkt...
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-06-2018 23:03 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lees ik nou goed dat hamilton zegt dat max meer verdiend dan Ricciardo ? Neem aan dat dit een fout is? Zo niet dan heeft max een hele goeie deal, en Ricciardo een hele slechte..Exocet schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:47:
Hamilton heeft een mening over het beleid bij Red Bull:
https://www.nu.nl/formule...-bull-gaat-verlengen.html
Ik vind Riccardo persoonlijk echt stukken beter als Max. Zeker dit jaar!
Dus lijkt me als dit waar is idd tijd voor een veel beter contract.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dit is al heel vaak besproken en eigenlijk ook niet meer dan logisch. Max zijn contract liep af en heeft deze t/m 2019(?) verlengd. Hierbij heeft hij/zijn manager er een flinke salaris verhoging uit weten te slepen. Het contract van RIC loopt na dit seizoen pas af en zal pas met het nieuwe contract (bij welk team dan ook) zijn wel verdiende salarisverhoging krijgen. Ik verwacht dat hij dan weer boven Max zit qua salaris.v8power67 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:16:
[...]
Lees ik nou goed dat hamilton zegt dat max meer verdiend dan Ricciardo ? Neem aan dat dit een fout is? Zo niet dan heeft max een hele goeie deal, en Ricciardo een hele slechte..
Ik vind Riccardo persoonlijk echt stukken beter als Max. Zeker dit jaar!
Dus lijkt me als dit waar is idd tijd voor een veel beter contract.
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Waarschijnlijk wordt hij ernaar gevraagd door een of andere reporter en geeft hij zn mening, mag toch?sig69 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:22:
Beter onderhandeld misschien. Maar wat zit HAM zich er mee te bemoeien? Is gewoon lekker mindfucken dit.
En Max is nog steeds de belofte van de toekomst in F1. Die wil je graag voor je team behouden.v8power67 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:16:
[...]
Lees ik nou goed dat hamilton zegt dat max meer verdiend dan Ricciardo ? Neem aan dat dit een fout is? Zo niet dan heeft max een hele goeie deal, en Ricciardo een hele slechte..
Denk dat de grote namen als Ham, Vet en Alo nog veel meer verdienen en Ric zal het ook niet slecht hebben hoor
Schijnt dat ze in gesprek zijn met Dyson voor volgend jaar.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:02:
[...]
Ach, als het maar niet gaat klinken als de Ferrari dan is het best.![]()
Treurig eigenlijk dat de Ferrari F1 motor zo bizar slecht klinkt...
Die wilden toch al een auto gaan bouwen, dus waarom geen F1?DoeEensGek schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:55:
[...]
Schijnt dat ze in gesprek zijn met Dyson voor volgend jaar.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
VER zit nog tot en met 2020 bij RBR onder de pannen tegen een leuk maandsalaris.Gekkenhuis schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:21:
[...]
Dit is al heel vaak besproken en eigenlijk ook niet meer dan logisch. Max zijn contract liep af en heeft deze t/m 2019(?) verlengd. Hierbij heeft hij/zijn manager er een flinke salaris verhoging uit weten te slepen. Het contract van RIC loopt na dit seizoen pas af en zal pas met het nieuwe contract (bij welk team dan ook) zijn wel verdiende salarisverhoging krijgen. Ik verwacht dat hij dan weer boven Max zit qua salaris.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
hopelijk draadloosATS schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:23:
[...]
Die wilden toch al een auto gaan bouwen, dus waarom geen F1?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Verwijderd
http://www.skysports.com/...gine-upgrade-for-montreal
In ieder geval komen ze allemaal met een upgrade, die van Ferrari zou 20 pk zijn, over Mercedes valt er niks te vinden. Bij Honda hebben ze het over 20 tot 40 pk. PK alleen zegt natuurlijk niks, zo te lezen gaat de Honda motor dan ook efficiënter worden dus minder brandstof verbruiken.
Je bedoelt "niet gaat gebruiken"Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:20:
Lijkt dan alsof Red Bull de B-spec niet gaat krijgen ?
Dat dit nu "nieuws" is omdat je van de onderdelen met 3 elementen dus idealiter 7 races wil rijden. Vervolgens probeert de motor fabrikant ook elke keer voor na die 7 races een nieuwe spec motor te hebben. Maar door de problemen die RIC nu heeft gehad heeft hij nu wel een relatief nieuwe motor, maar nog steeds met de eerste spec, die niet veel heeft gelopen. Als hij nu dus zou wisselen naar de tweede spec betekend dat dus eigenlijk dat een relatief goede motor wordt weggegooid, en daardoor de kans op straffen later in het seizoen gegarandeerd is erg groot is.
Dit verhaal kwam een paar dagen geleden ook al langs, en toen was het eigenlijk ook al onzin. Wat gaan ze doen? Max zijn kant van de garage een nieuwe motor ontzetten terwijl hij er nu recht op heeft? Gaat RBR Ricciardo benadelen terwijl ze toch al weten dat ze gridstraffen krijgen? Volgens de planning is de derde reguliere PU wissel in Monza. Oh wat erg dat je daar achteraan moet beginnen. Kan je echt niet meer goedmaken omdat het in Monza zo lastig is om in te halen. Nog veel moeilijker dan in Monaco.Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:20:
Lijkt dan alsof Red Bull de B-spec niet gaat krijgen ?
In ieder geval komen ze allemaal met een upgrade, die van Ferrari zou 20 pk zijn, over Mercedes valt er niks te vinden. Bij Honda hebben ze het over 20 tot 40 pk. PK alleen zegt natuurlijk niks, zo te lezen gaat de Honda motor dan ook efficiënter worden dus minder brandstof verbruiken.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Die tweede motor kan gewoon in de pool blijven, en hadden ze niet in het begin al gezegd dat ze voor vier motoren zouden gaan dit seizoen om de achterstand t.o.v Ferrari en Mercedes proberen in te halen.RobertMe schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:17:
[...]
Je bedoelt "niet gaat gebruiken". Renault geeft aan dat ze 6 nieuw motoren hebben, maar dat ze samen met de teams kijken of deze worden ingezet. Voor Ricciardo zou het problematisch zijn omdat je bv maar 3 motoren/ICEs per seizoen mag gebruiken, en hij al aan de tweede zit. Nu wisselen betekend dus dat hij de derde gaat gebruiken en de volgende wissel een straf oplevert. Daarom dus dat Red Bull en Renault samen zullen besluiten of ze deze nieuwe motor gaan gebruiken.
Dat dit nu "nieuws" is omdat je van de onderdelen met 3 elementen dus idealiter 7 races wil rijden. Vervolgens probeert de motor fabrikant ook elke keer voor na die 7 races een nieuwe spec motor te hebben. Maar door de problemen die RIC nu heeft gehad heeft hij nu wel een relatief nieuwe motor, maar nog steeds met de eerste spec, die niet veel heeft gelopen. Als hij nu dus zou wisselen naar de tweede spec betekend dat dus eigenlijk dat een relatief goede motor wordt weggegooid, en daardoor de kans op straffen later in het seizoen gegarandeerd is erg groot is.
Dus ik vind het een vreemd verhaal en idd op elke grote site kwam dit al voorbij.
En omdat ze allemaal komen met een verbeterde engine moet je wel anders gaat het verschil nog groter worden. Maar we gaan het komend weekend weer zien
Ja dat heeft hij ook gezegd.Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:28:
[...]
Die tweede motor kan gewoon in de pool blijven, en hadden ze niet in het begin al gezegd dat ze voor vier motoren zouden gaan dit seizoen om de achterstand t.o.v Ferrari en Mercedes proberen in te halen.
Dus ik vind het een vreemd verhaal en idd op elke grote site kwam dit al voorbij.
En omdat ze allemaal komen met een verbeterde engine moet je wel anders gaat het verschil nog groter worden. Maar we gaan het komend weekend weer zien

Volgens mij is de beste manier om te reageren op Abiteboul, hem gewoon standaard negeren.
Verwijderd
Ach ja, Hamilton heeft naast een sluitspier ook een mening. En dat hebben we allemaal. En soms is een mening gelijk een sluitspier: er komt poep uit.sig69 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:22:
Beter onderhandeld misschien. Maar wat zit HAM zich er mee te bemoeien? Is gewoon lekker mindfucken dit.
Ik snap niet dat jullie zo vallen over een opmerking van Hamilton die ik 100% kan begrijpen en waar ik het eigenlijk ook 100% mee eens ben. Waar wil Ricciardo heen dan, buiten RBR? Mercedes en dan 2e viool spelen naast Hamilton? Dat gaat hij echt niet doen, bovendien doet Bottas het dit seizoen eigenlijk wel dikke prima voor een 2e rijder. Dus Mercedes: zou een heel rare move zijn voor RIC. Ferrari dan? Zelfde situatie, maar dan 2e viool spelen achter Vettel in een team dat echt überduidelijk maakt wie 2e rijder is en keer op keer diens race verziekt. Ricciardo zit niet in de fase van zjin carrière dat hij die move zou maken.Verwijderd schreef op zondag 3 juni 2018 @ 15:15:
[...]
Ach ja, Hamilton heeft naast een sluitspier ook een mening. En dat hebben we allemaal. En soms is een mening gelijk een sluitspier: er komt poep uit.
Wat blijft er dan over? McLaren dat er dit seizoen helemaal bij zou zijn? Renault dat in 2020 een gooi naar het kampioenschap zou willen doen? Williams dat ineens het licht ziet en met allemaal zelf ontworpen onderdelen wel een snelle auto bouwt?
[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 03-06-2018 20:28 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dat mag hij bij Ferrari nietiichel schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:30:
ach ja als je WDC wilt worden moet je iig je teamgenoot verslaan.
Via @RetroRacingCo - Jim Clark, 1967, Zandvoort Lotus Cosworth

Laatste Via @theBishF1
Via @TheBishF1 - Emmerson Fittipaldi, Lotus 72D 1972 Nivelles (Belgie)

Waarom zou 't dit jaar niet gebeuren bij RBR? Tot nu toe heeft RBR 2 van de 6 races gewonnen, net zoals Ferrari en Mercedes. En daarnaast heeft Ricciardo in verhouding met Vettel en Hamilton veel pech gehad.Grrrrrene schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:26:
[...]
Ik snap niet dat jullie zo vallen over een opmerking van Hamilton die ik 100% kan begrijpen en waar ik het eigenlijk ook 100% mee eens ben. Waar wil Ricciardo heen dan, buiten RBR? Mercedes en dan 2e viool spelen naast Hamilton? Dat gaat hij echt niet doen, bovendien doet Bottas het dit seizoen eigenlijk wel dikke prima voor een 2e rijder. Dus Mercedes: zou een heel rare move zijn voor RIC. Ferrari dan? Zelfde situatie, maar dan 2e viool spelen achter Vettel in een team dat echt überduidelijk maakt wie 2e rijder is en keer op keer diens race verziekt. Ricciardo zit niet in de fase van zjin carrière dat hij die move zou maken.
Wat blijft er dan over? McLaren dat er dit seizoen helemaal bij zou zijn? Renault dat in 2020 een gooi naar het kampioenschap zou willen doen? Williams dat ineens het licht ziet en met allemaal zelf ontworpen onderdelen wel een snelle auto bouwt?Ricciardo wil wereldkampioen worden en zijn beste kans daarop is bij RBR. En hij weet ook dat hij daar VER zal moeten verslaan en dat het dit seizoen nog niet gaat gebeuren, dat kampioenschap met RBR. En volgend jaar heeft VER veel geleerd qua geduld hebben (wishful thinking cap on), dus zal hij een sluwere teamgenoot zijn. Kortom: RIC zit met een probleempje
Edit: Natuurlijk is de kans niet zo heel groot, helemaal omdat RIC en VER elkaar ook punten af zullen blijven snoepen in de strijd, maar de verschillen zijn veel kleiner dan vorige seizoenen. En Ferrari is tactisch te vaak wat zwakker en Mercedes lijkt toch wel wat meer problemen te hebben dan vorige seizoenen, dus de kans bestaat zeker in mijn ogen.
[ Voor 10% gewijzigd door rik86 op 04-06-2018 08:55 ]

Wordt vooral interessant of Red Bull zich aan de uitspraak geen teamorders houdt. Als Max weer in goede doen is, is hij meestal iets sneller als RIC. Dan snoepen ze inderdaad elkaar punten af.rik86 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:51:
[...]
Waarom zou 't dit jaar niet gebeuren bij RBR? Tot nu toe heeft RBR 2 van de 6 races gewonnen, net zoals Ferrari en Mercedes. En daarnaast heeft Ricciardo in verhouding met Vettel en Hamilton veel pech gehad.
Edit: Natuurlijk is de kans niet zo heel groot, helemaal omdat RIC en VER elkaar ook punten af zullen blijven snoepen in de strijd, maar de verschillen zijn veel kleiner dan vorige seizoenen. En Ferrari is tactisch te vaak wat zwakker en Mercedes lijkt toch wel wat meer problemen te hebben dan vorige seizoenen, dus de kans bestaat zeker in mijn ogen.
Verstappen is leuk voor de dag successen, RIC is ieder jaar heer en meester als het om het klassement gaat. Ik denk niet dat ze het toe zullen staan dat die snotaap RIC in de weg gaat zitten als die serieus met VET en HAM om de podium plekken strijdt.Exocet schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:10:
[...]
Wordt vooral interessant of Red Bull zich aan de uitspraak geen teamorders houdt. Als Max weer in goede doen is, is hij meestal iets sneller als RIC. Dan snoepen ze inderdaad elkaar punten af.
Sterker nog, de eerste berichten dat RBR ontkent dat het stoeltje van VER in gevaar is zijn al verschenen. Dat is meestal een teken dat er wel degelijk een switch aan zit te komen. Kan me dus zomaar voorstellen dat VER met Sainz of Gasly moet ruilen na zijn volgende blunder.
alles kan off-topic
Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat Max wordt geswitched, maarja KVY dacht waarschijnlijk ook dat hij gebakken zat bij RBR, 2 jaar later was hij exit.Ankona schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:20:
[...]
Verstappen is leuk voor de dag successen, RIC is ieder jaar heer en meester als het om het klassement gaat. Ik denk niet dat ze het toe zullen staan dat die snotaap RIC in de weg gaat zitten als die serieus met VET en HAM om de podium plekken strijdt.
Sterker nog, de eerste berichten dat RBR ontkent dat het stoeltje van VER in gevaar is zijn al verschenen. Dat is meestal een teken dat er wel degelijk een switch aan zit te komen. Kan me dus zomaar voorstellen dat VER met Sainz of Gasly moet ruilen na zijn volgende blunder.
Ga je gedrag maar gewoon aanpassen Max, met dat "Ik ben gretig en ga voor niemand aan de kant" daar ga je nooit wereldkampioen mee worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Jackson6 op 04-06-2018 09:39 ]
Met Gasly, die er nog geen half seizoen op heeft zitten? Dan zal Sainz het eerder zijn, en die kan Hulkenberg nog amper bijhouden.Ankona schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:20:
[...]
Verstappen is leuk voor de dag successen, RIC is ieder jaar heer en meester als het om het klassement gaat. Ik denk niet dat ze het toe zullen staan dat die snotaap RIC in de weg gaat zitten als die serieus met VET en HAM om de podium plekken strijdt.
Red Bull zal op die berichten moeten reageren, omdat het halve internet er mee vol staat. Niemand herinnert zich dat exact dezelfde woorden zijn gevallen over Hamilton, Vettel, en legio andere WDC's.
Zonder bronvermelding neem ik dit soort opmerkingen met een hele grote korrel zout.Ankona schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:20:
[...]
Van Hero naar zero in een paar races. Dit jaar is het voor het eerst (imho) dat VER echt domme fouten maakt waaruit duidelijk blijkt dat hij nog veel moet leren. Zolang RIC enkel voor een los podium kan knokken maar niet ergens nog een kansje maakt om kampioen te worden, zal dat geen probleem zijn. Zodra RIC daadwerkelijk mee aan het strijden is voor kampioenschap zullen ze het zeker niet accepteren als dankzij VER er het 1 en ander mis gaat. Aan de andere kant, VER die zichzelf uit de race crasht maakt daar niet zoveel voor uit. En RIC knalde achter op VER...Ankona schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:20:
Dat is waar. En contracten hebben nog nooit enige echte betekenis gehad in de F1.Sterker nog, de eerste berichten dat RBR ontkent dat het stoeltje van VER in gevaar is zijn al verschenen. Dat is meestal een teken dat er wel degelijk een switch aan zit te komen. Kan me dus zomaar voorstellen dat VER met Sainz of Gasly moet ruilen na zijn volgende blunder.
Exact expert nodig?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Die Linksaf bocht in het begin van het filmpje is wel favoriet, bestaat die nog steeds?sjaool schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 20:50:
Het Canada topic is nog niet geopend maar deze is alvast om warm te draaien.
[video]
Villeneuve kan er ook wat van
Juist ja, daarom hebben ze bij RBR regelmatig geroepen dat ze Max de jongste WDC ooit willen maken en natuurlijk geven ze hem daarom ook maar een contract van een aantal miljoen voor een aantal jaar. Dan is er absoluut geen vertrouwen in die coureur.Ankona schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:20:
En trouwens "heer en meester" is ook maar een relatief begrip he? Vorig jaar was het eerste echte seizoen samen en toen had Max ook echt gruwelijk veel pech met zijn materiaal waar Daniel echt wel maximaal kon scoren (mede door de pech van Max). Dit jaar ben ik het meer met je eens, maar om een coureur na zon mega start van zijn F1 carrière al meteen te fileren om een paar slechte races? Pure onzin. Het rauwe talent is er en de rauwe snelheid is er ook, hij moet alleen echt geduld leren en minder lomp worden en dat is te leren (en voor je er op in gaat, ja dat gaat hij ook nog wel leren
Wat een boel onzin wordt er hier weer gespuidAnkona schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:20:
[...]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Gaat buiten de race om nog best interessant worden: Hoe vallen de upgrades van Honda & Renault uit? Bij STR nemen ze mogelijk voor HAR een grid-penalty op de koop toe. Dag dat de motorenkeuze-knoop bij RBR (openbaar) doorgehakt wordt komt steeds dichterbij.
Ik verwacht zelf dat intern de overstap naar HONDA al gemaakt wordt, en dat Renault zo lang mogelijk aan het lijntje gehouden wordt.. (incl. alle vuile was.)
ps; jullie ook zon zin in een 'echte' race

[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 04-06-2018 10:35 ]
Ik kan me voorstellen dat binnenkort die beslissing wel genomen gaat worden, ze gaan binnen niet al te afzienbare tijd waarschijnlijk de basis al leggen voor de RB15. En de PU moet er goed in passen, incl gearbox, wielbasis etc.
Ze worden beiden gemaakt door Red Bull Technologies.iichel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:35:
Red Bull bevindt zich waarschijnlijk in de luxe positie dat ze alle technische data van zowel de Renault PU hebben (afmetingen/CAD, koeling, verbruik, output) en die van de Honda waarschijnlijk kunnen inzien via Honda/STR.
Ze hoeven dus niet eens via TR om de data in te zien.
De keuze heeft idd redelijk wat invloed voor de plaatsing van de motor in het chassis. De Honda zit een stukje verder naar achteren ivm de split turbo design.Ik kan me voorstellen dat binnenkort die beslissing wel genomen gaat worden, ze gaan binnen niet al te afzienbare tijd waarschijnlijk de basis al leggen voor de RB15. En de PU moet er goed in passen, incl gearbox, wielbasis etc.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat is overbekende "Wall of Champions".thalantis schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:08:
[...]
Die Linksaf bocht in het begin van het filmpje is wel favoriet, bestaat die nog steeds?
Villeneuve kan er ook wat van
Hadden ze die muur vorig jaar niet een stukje naar achteren gezet zodat het niet meer ‘dodemans’ muur werd?
De enige reden om over te stappen is als ze sneller gaan zijn met Honda dan met Renault. Zit Honda er 5 pk achter, dan gaan ze niet naar Honda. Canada wordt belangrijk, maar ik denk dat ze vrij snel zullen weten of het interessant is of niet voor 2019. En anders krijgt Honda nog een jaartje en doen ze het erna. Dat ze naar Honda willen gaan lijkt me wel duidelijk, maar niet zolang het zorgt voor mindere resultaten.himlims_ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:35:
voor mij staat het 100% vast dat ze naar honda gaan - al voor het seizoen benoemd; is namelijk enige optie die ze hebben wanneer ze in toekomst weer kampioen willen worden; "prefered partner", en zo meer invloed hebben op het process / lees samenwerkingach we gaan het zien, ik gun het honda van harte
ps; jullie ook zon zin in een 'echte' racecanada
![]()
De muur is idd iets verder van het track af gezet.Jasphur schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:55:
[...]
Hadden ze die muur vorig jaar niet een stukje naar achteren gezet zodat het niet meer ‘dodemans’ muur werd?
Verder kan ik me niet herinneren dat er ooit zich iemand dood heeft gereden tegen die muur?
PSN
Als ik het goed begrepen heb van de verschillende fora, is het bijna onmogelijk om de 'Wall of Champions' veel verder te verzetten. Er is praktisch geen ruimte daarachter, en er moet wat ruimte blijven voor paden, marshalls en TV cameras. Vorig jaar is het inderdaad iets naar achter gegaan.Jasphur schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:55:
[...]
Hoe het er nu blij ligt, is de Wall of Champions een hele mooie high risk high reward situatie.
Je komt aan op het rechte stuk, je moet hard remmen voor de chicane en als je het remmen precies goed hebt, en de chicane goed neemt met een goeie exit dan kun je het start/finish rechte stuk ook met goede snelheid beginnen.
Aangezien beide rechte ook nog eens een goede inhaalmogelijkheid bieden, wordt het extra uitdagend voor zowel de inhalende als verdedigende coureur. Als je iets te snel de chicane ingaat loop je kans gelanceerd te worden a la exit Piscine (Monaco) en de muur in te gaan.
In simracing is het een draak van een bocht. Of je tikt de muur aan, of je gaat te langzaam. Ik heb 'm nog nooit goed gehad
De hoek waaronder de muur staat is iets gewijzigd. Hij staat nog wel even ver van de baan.Jasphur schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:55:
[...]
Organisatie Canada past Wall of Champions aan om snellere F1-wagens
Leuk feitje: Jacques Villeneuve een van de grotere criticasters van Max is er maar liefst 2 keer tegenaan gereden.
Verstappen concerned by Montreal 'Wall of Champions'
[ Voor 55% gewijzigd door sjaool op 04-06-2018 11:15 ]
spreken over snellere autos en dan een Mclaren Honda MP4-31 in beeldsjaool schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:06:
[...]
De hoek waaronder de muur staat is iets gewijzigd. Hij staat nog wel even ver van de baan.
Organisatie Canada past Wall of Champions aan om snellere F1-wagens
Leuk feitje: Jacques Villeneuve een van de grotere criticasters van Max is er maar liefst 2 keer tegenaan gereden.
Ik ben geen fan van de meningen van JV, maar ik vind het wel tof dat hij er soms voor uit komt.sjaool schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:06:
[...]
Verstappen concerned by Montreal 'Wall of Champions'
En je kunt van de man zeggen wat je wilt, maar hij heeft wel een WDC gewonnen tegen Schumacher himself.
[ Voor 33% gewijzigd door iichel op 04-06-2018 11:16 ]
Niet mee eens. Als Honda begin dit seizoen een motor had die 20PK achter lag en dadelijk nog 5PK en ze kunnen beargumenteren wat ze nog gaan verbeteren om dat gat te dichten zie ik Honda over stappen. Zeker gezien het velen geklaag van RBR op Renault, Renault die de laatste tijd ook niet echt verbeterd (2016 MGU-K anyone?) etc.Martinspire schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:59:
[...]
De enige reden om over te stappen is als ze sneller gaan zijn met Honda dan met Renault. Zit Honda er 5 pk achter, dan gaan ze niet naar Honda. Canada wordt belangrijk, maar ik denk dat ze vrij snel zullen weten of het interessant is of niet voor 2019. En anders krijgt Honda nog een jaartje en doen ze het erna. Dat ze naar Honda willen gaan lijkt me wel duidelijk, maar niet zolang het zorgt voor mindere resultaten.
Als Honda nu achter ligt betekend dat dus niet dat Honda aan het begin van volgend jaar nog achter ligt, en daarnaast kan ook het perspectief op doorontwikkeling tijdens het seizoen de doorslag geven (alhoewel het aantal minimale kansen om te vervangen dan niet meehelpt).
Ik ben vooral gek op z'n muziek:iichel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:15:
[...]
spreken over snellere autos en dan een Mclaren Honda MP4-31 in beeld![]()
[...]
Ik ben geen fan van de meningen van JV, maar ik vind het wel tof dat hij er soms voor uit komt.
En je kunt van de man zeggen wat je wilt, maar hij heeft wel een WDC gewonnen tegen Schumacher himself.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GXbiBdWLoDg]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
nog nooit gezien - tbh; hip deuntje en moeilijk frans, best kek nummertje
De geruchten machine over Honda draait al op volle toeren:RobertMe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:22:
[...]
Niet mee eens. Als Honda begin dit seizoen een motor had die 20PK achter lag en dadelijk nog 5PK en ze kunnen beargumenteren wat ze nog gaan verbeteren om dat gat te dichten zie ik Honda over stappen. Zeker gezien het velen geklaag van RBR op Renault, Renault die de laatste tijd ook niet echt verbeterd (2016 MGU-K anyone?) etc.
Als Honda nu achter ligt betekend dat dus niet dat Honda aan het begin van volgend jaar nog achter ligt, en daarnaast kan ook het perspectief op doorontwikkeling tijdens het seizoen de doorslag geven (alhoewel het aantal minimale kansen om te vervangen dan niet meehelpt).
Nieuwe Honda-motor levert mogelijk 40pk extra
Zullen het vanzelf zien komend weekend.
PSN
^^ Dit. 100% dit. Ze gaan echt geen gok nemen met een voortijdige overstap naar Honda. Voor die gok hebben ze STR. Pas als ze vrij zeker weten dat Honda het gat gedicht heeft qua betrouwbaarheid / snelheid / ontwikkelmogelijkheden / etc zullen ze overstappen. Anders zie ik ze gewoon nog een jaar bij Renault blijven.Martinspire schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:59:
[...]
De enige reden om over te stappen is als ze sneller gaan zijn met Honda dan met Renault. Zit Honda er 5 pk achter, dan gaan ze niet naar Honda. Canada wordt belangrijk, maar ik denk dat ze vrij snel zullen weten of het interessant is of niet voor 2019. En anders krijgt Honda nog een jaartje en doen ze het erna. Dat ze naar Honda willen gaan lijkt me wel duidelijk, maar niet zolang het zorgt voor mindere resultaten.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
De Renault zou dacht ik 30pk extra leveren?YakuzA schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:34:
[...]
De geruchten machine over Honda draait al op volle toeren:
[...]
Zullen het vanzelf zien komend weekend.
Maarja.. Dat zijn Franse pk's, dus met de Franse slag. Ik gok dat het er maar 10 in werkelijkheid zijn.
Die van Honda zijn Japanse pk's, die zijn altijd wat voorzichtiger in hun opgave. Dus zullen het eerder 45 zijn
-
Verwijderd
Yep het gaat niet om het aantal PK's voor komend weekend. Het gaat erom dat Honda kan waarmaken wat ze beloven en daarnaast ervoor zorgen dat de motor niet ploft.RobertMe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:22:
[...]
Niet mee eens. Als Honda begin dit seizoen een motor had die 20PK achter lag en dadelijk nog 5PK en ze kunnen beargumenteren wat ze nog gaan verbeteren om dat gat te dichten zie ik Honda over stappen. Zeker gezien het velen geklaag van RBR op Renault, Renault die de laatste tijd ook niet echt verbeterd (2016 MGU-K anyone?) etc.
Volgens mij waren het er maar 10/12 bij RenaultEdd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:38:
[...]
De Renault zou dacht ik 30pk extra leveren?
Maarja.. Dat zijn Franse pk's, dus met de Franse slag. Ik gok dat het er maar 10 in werkelijkheid zijn.
Die van Honda zijn Japanse pk's, die zijn altijd wat voorzichtiger in hun opgave. Dus zullen het eerder 45 zijn
En bij Honda gaat het om 27pk race en 40pk quali
Aldus de geruchten.
En het gerucht gaat ook dat Honda nu "maar" 12pk achter Renault zit.
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 04-06-2018 11:57 ]
Juist wel. Dit gaat allang niet meer om het komende jaar, maar om na 2020. RBR heeft nu jaren gereden zonder works status. Dat ze top 3 zijn heeft alles te maken met hun auto's, niet de PU. Die situatie willen ze verlaten en daarvoor heb je een works partner nodig,. Het liefst eentje met ervaring in PU ontwerp voor de Formule 1 zodat je niet eerst jaren van problemen krijgt met ontwikkeling. Honda is dan je enige keuze.Martinspire schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:59:
[...]
Verder wat maakt het uit als Honda iets minder vermogen levert? Renault en McLaren gaan het enorme gat op het gebied van chassis echt niet in een jaar dichten, zeker omdat de reglementen weer veranderen waardoor ze niet zomaar de RB14 kunnen kopiëren. Met iets minder vermogen handhaven ze gewoon minstens P3, maar nu betalen ze niet meer voor de PU's. Kunnen ze die miljoenen steken in een nog beter chassis.
Red Bull geeft je nog meer vleugels.
Verder gaat het om zoveel meer dan vermogen. Het gaat om efficiëntie van het verbrandingsproces, MGU-H die de MGU-K en de batterij oplaad, gewichtsbesparing, softwaremapping etc. Wat je nu ziet is dat Honda bij name van Tanabe toegeeft dat ze problemen hebben met efficiëntie in de ICE en softwarematige optimalisaties. Die eerste zouden ze nu al moeten aanpakken, die tweede over de loop van het seizoen.
En dan zitten ze nu al dichtbij Renault. Datzelfde Renault dat nu al twee jaar aan het prutsen is met de MGU-K, waarschijnlijk het simpelste onderdeel van de PU. Verder krijgen ze batterijen ook niet op orde, en op de achtergrond speelt ook nog een probleem met brandstofinjectie waar ze zich zorgen om maken.
Gezien je maar een max aantal motoren per seizoen mag gebruiken, gaan ze niet spelen op een mogelijke gelijke motor aan de start van het seizoen en een snellere motor gedurende het seizoen. Het moet beter zijn dan wat ze hebben. Ze zijn er om races te winnen, niet om beloftes af te wachten. Naast meer PK moet de Honda ook aantonen betrouwbaar te zijn anders doen ze het ook niet.RobertMe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:22:
[...]
En dat die MGU-K niet verbeterd is, komt simpelweg omdat er te weinig te halen valt en er qua reglementen niets gewijzigd is. Wat ie mag ophalen en verbruiken ligt vast dus daar ga je niets mee winnen. Hoogstens een gewichtsbesparing, maar die batterij ligt toch al op een plek waar ie prima ligt als gewicht.
Red Bull is er niet om het derde team te zijn. Ze willen races winnen en het enige wat daarbij uitmaakt is een betrouwbare motor die sneller is dan de concurrentie. Beloftes kopen ze niks voor, daar zijn ze na jaren met Renault wel achter en het is niet alsof Honda zo'n goede staat van dienst heeft de afgelopen jaren. Canada moet tonen dat ze een snellere motor kunnen bouwen die betrouwbaar blijft en eventueel sneller is dan Renault nu. Het moet ervoor zorgen dat Toro Rosso het vierde team is de komende race. Voor minder gaat Red Bull echt niet overstappen. Dan wachten ze nog rustig een jaartje. En het is niet alsof ze zitten te wachten op de miljoenen van Honda. Die leggen ze gewoon zelf bij als ze dat genoeg marketing en exposure oplevert. Dat is bij Red Bull werkelijk nog nooit een issue geweest.DaniëlWW2 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:56:
[...]
Juist wel. Dit gaat allang niet meer om het komende jaar, maar om na 2020. RBR heeft nu jaren gereden zonder works status. Dat ze top 3 zijn heeft alles te maken met hun auto's, niet de PU. Die situatie willen ze verlaten en daarvoor heb je een works partner nodig,. Het liefst eentje met ervaring in PU ontwerp voor de Formule 1 zodat je niet eerst jaren van problemen krijgt met ontwikkeling. Honda is dan je enige keuze.
Verder wat maakt het uit als Honda iets minder vermogen levert? Renault en McLaren gaan het enorme gat op het gebied van chassis echt niet in een jaar dichten, zeker omdat de reglementen weer veranderen waardoor ze niet zomaar de RB14 kunnen kopiëren. Met iets minder vermogen handhaven ze gewoon minstens P3, maar nu betalen ze niet meer voor de PU's. Kunnen ze die miljoenen steken in een nog beter chassis.
Red Bull geeft je nog meer vleugels.![]()
Verder gaat het om zoveel meer dan vermogen. Het gaat om efficiëntie van het verbrandingsproces, MGU-H die de MGU-K en de batterij oplaad, gewichtsbesparing, softwaremapping etc. Wat je nu ziet is dat Honda bij name van Tanabe toegeeft dat ze problemen hebben met efficiëntie in de ICE en softwarematige optimalisaties. Die eerste zouden ze nu al moeten aanpakken, die tweede over de loop van het seizoen.
En dan zitten ze nu al dichtbij Renault. Datzelfde Renault dat nu al twee jaar aan het prutsen is met de MGU-K, waarschijnlijk het simpelste onderdeel van de PU. Verder krijgen ze batterijen ook niet op orde, en op de achtergrond speelt ook nog een probleem met brandstofinjectie waar ze zich zorgen om maken.
Dat McLaren 100 miljoen per jaar kreeg van Honda was ook best apart eigenlijk.
Nee, natuurlijk niet, maar met Renault schieten ze helemaal niks op qua vermogen in kwalificatie, waar ze het zo hard nodig hebben, en blijven de problemen met de hybride systemen. Honda heeft bijvoorbeeld al een Q3 mapping die werkelijk wat doet. Verder is het onrealistisch om te denken dat STR opeens vierde gaat staan. Dat chassis is helemaal niet zo goed en het budget voor veel ontwikkelingen is er ook niet. Komt STR opeens betrouwbaar in Q3 over meerdere races, dan is dat al een hele prestatie.Martinspire schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:06:
Red Bull is er niet om het derde team te zijn. Ze willen races winnen en het enige wat daarbij uitmaakt is een betrouwbare motor die sneller is dan de concurrentie. Beloftes kopen ze niks voor, daar zijn ze na jaren met Renault wel achter en het is niet alsof Honda zo'n goede staat van dienst heeft de afgelopen jaren. Canada moet tonen dat ze een snellere motor kunnen bouwen die betrouwbaar blijft en eventueel sneller is dan Renault nu. Het moet ervoor zorgen dat Toro Rosso het vierde team is de komende race. Voor minder gaat Red Bull echt niet overstappen. Dan wachten ze nog rustig een jaartje. En het is niet alsof ze zitten te wachten op de miljoenen van Honda. Die leggen ze gewoon zelf bij als ze dat genoeg marketing en exposure oplevert. Dat is bij Red Bull werkelijk nog nooit een issue geweest.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Hoeveel inch hebben ze nu? Voor, achter.wowly schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:02:
FIA wil naar 18" velgen? Hier moet ik even aan wennen omdat ik de dikke banden zo gewend ben....
Pirelli is al jaren aan het pushen voor grotere velgen ivm road relevance.wowly schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:02:
FIAPirelli wil naar 18" velgen? Hier moet ik even aan wennen omdat ik de dikke banden zo gewend ben....
PSN
wat bedoel je met 'nu'? Voor de update of daarna?ArcticWolf schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:56:
[...]
Volgens mij waren het er maar 10/12 bij Renault
En bij Honda gaat het om 27pk race en 40pk quali![]()
Aldus de geruchten.
En het gerucht gaat ook dat Honda nu "maar" 12pk achter Renault zit.
Staat nog lang niet in de regelboeken..YakuzA schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:06:
[...]
Pirelli is al jaren aan het pushen voor grotere velgen ivm road relevance.

Impressie (Photoshop?)
Met die velgen wil je geen stoeprandje raken in Monaconachtnet schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:08:
[...]
Staat nog lang niet in de regelboeken..
[afbeelding]
Impressie (Photoshop?)
Voor de update.MS-DOOS schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:08:
[...]
wat bedoel je met 'nu'? Voor de update of daarna?
Om dat te compenseren zou je ook een grotere wang moeten hebben. Dat resulteert weer in een grotere band, en dus meer loopvlak en dus langere levensduur?iichel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:09:
[...]
Met die velgen wil je geen stoeprandje raken in Monaco![]()
Hoger brandstof verbruikAardappel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:14:
[...]
Om dat te compenseren zou je ook een grotere wang moeten hebben. Dat resulteert weer in een grotere band, en dus meer loopvlak en dus langere levensduur?
Ja, of de velg smaller maken / band breder. Banden steken nu ook iets uit als het ware buiten de velg:Aardappel schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:14:
[...]
Om dat te compenseren zou je ook een grotere wang moeten hebben. Dat resulteert weer in een grotere band, en dus meer loopvlak en dus langere levensduur?

Analyse van autosport uit 2014
https://www.autosport.com...18inch-wheels-mean-for-f1
F1 pushing for bigger tyres to be introduced as part of 2021 rules
A switch from 13-inch to 18-inch wheels is set be part of Formula 1's 2021 rules package that is currently being formulated by a team of engineers under Ross Brawn.

bron
[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 04-06-2018 13:33 ]
Jasphur schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:33:
Van de vorige keer met 18" velgen. Denk dat het wel waanzinnig kan worden met de huidige brede banden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Interessante compounds ookJasphur schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:33:
Van de vorige keer met 18" velgen. Denk dat het wel waanzinnig kan worden met de huidige brede banden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bron
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Als je het artikel leest zie je dat alleen lotus rond die tijd gereden heeft met deze velgen.
Ze hebben de velgen die van de lotus zijn op de andere auto's gephotoshopt.
Natuurlijk niet, 3 zeer succesvolle seizoenen F1 gooi je niet ineens weg met een matige seizoensstart. Daarnaast heeft hij feitelijk 2 goede races gereden, want ook Monaco was gewoon een volwassen race, volgend op een domme fout die alle groten al hebben gemaakt. De fouten individueel zijn niet verschrikkelijk, het is het feit dat ze allemaal in de eerste 1/3e van het seizoen plaatsvinden. Als hij vanaf nu rijdt zoals hij in Monaco deed: berekenend zonder onnodige risico's, kan hij Ricciardo nog prima verslaan in het kampioenschap. Beiden gaan echt niet voor de titel, ik geloof er niks van dat dat met de huidige Renault-PU gaat lukken.Jackson6 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:37:
[...]
Ik kan het me nog steeds niet voorstellen dat Max wordt geswitched, maarja KVY dacht waarschijnlijk ook dat hij gebakken zat bij RBR, 2 jaar later was hij exit.
Jup, ik denk dat hij het voor de camera nooit zal toegeven, maar in zijn hoofd mag ik toch hopen dat woorden van Marko of Horner doordringen als ze hem voorrekenen waar hij had kunnen staan in het kampioenschap als hij wat geduldiger was geweest. Je kunt ook kampioen worden met overwegend p2-p3 finishes, zeker in een 3-way fight MERC/FER/RBRGa je gedrag maar gewoon aanpassen Max, met dat "Ik ben gretig en ga voor niemand aan de kant" daar ga je nooit wereldkampioen mee worden.
Lees DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2018 - deel 1" eens.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-06-2018 15:50 ]
Dat kan maar ik denk dat er geen enkel team is dat eerst extra vermogen in een training probeert om daarna de motor weer op de plank te leggen.Siebeh schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:21:
Kunnen ze bij RB nu in de vrije trainingen de geupdate motor gebruiken om te testen. En bijvoorbeeld wel gewoon de race starten met een van de motoren uit de poule?
Ja, dat kan, maar de motor zit dan wel in de poule dus dat maakt verder niet uit/halen ze geen voordeel uit. Elke motor die op donderdag/vrijdag, zaterdag, en zondag wordt gebruikt komt namelijk in de poule.Siebeh schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:21:
Kunnen ze bij RB nu in de vrije trainingen de geupdate motor gebruiken om te testen. En bijvoorbeeld wel gewoon de race starten met een van de motoren uit de poule?
Dit i.t.t. de versnellingsbak waarbij de donderdag/vrijdag is uitgesloten (m.b.t. de versnellingsbak 6 achtereenvolgende events mee moet gaan).
Edit:
Ter verduidelijking. Het team kan dus zelf bepalen welke motor uit de poule ze op welk moment gebruiken. Echter wordt elke motor die ze gebruiken direct aan de poule toegevoegd.
Normaliter wordt dat wat jij zegt ook gedaan in de omgekeerde volgorde. Als er meerdere motoren in de poule zitten wordt een oude motor gebruikt op vrijdag. Dat om het aantal gelopen kilometers op de "race motor" te beperken en een wat oudere motor in FP1 en FP2 maakt toch niet uit.
[ Voor 27% gewijzigd door RobertMe op 04-06-2018 14:30 ]
Denk dat hij meer zoiets bedoelde van, als de motor niet de gewenste power geeft, dat ze hem dan vrij kunnen ruilen met 1 motor uit de poule. En @RobertMe beantwoordt de vraagBastie-88 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:23:
[...]
Dat kan maar ik denk dat er geen enkel team is dat eerst extra vermogen in een training probeert om daarna de motor weer op de plank te leggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 04-06-2018 15:01 ]
En dan zonder straf...daar doel ik meer op! Motor toevoegen aan poule is toch gelijk aan straf...mits men aan de toestaande componenten c.q. motoren zit.Jasphur schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:59:
[...]
Denk dat hij meer zoiets bedoelde van, als de motor niet de gewenste power geeft, dat ze hem dan vrij kunnen ruilen met 1 motor uit de poule. En @RobertMe beantwoordt de vraag
Ik bedoel meer, zou kun je kijken of het het echt waard is om hem in te zetten. Geeft hij echt zoveel power en hoe is de driveability.
Zo had ik hem ff niet gelezenJasphur schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:59:
[...]
Denk dat hij meer zoiets bedoelde van, als de motor niet de gewenste power geeft, dat ze hem dan vrij kunnen ruilen met 1 motor uit de poule. En @RobertMe beantwoordt de vraag
Ben wel benieuwd hoe betrouwbaar zowel de renault als Honda is na de update.
Dat dat vervolgens niet bekend wordt lijkt me ook "logisch" aangezien überhaupt teams niks naar buiten brengen over wat ze getest hebben.
Dat betwijfel ik, zeker voor Honda. Die zijn voorzichtig, en al helemaal voorzichtig geworden na afgelopen seizoen toen ze wel moesten. Verder is Japan alsnog best ver weg om even een PU te verschepen. Denk vooral aan de batterij die je niet zomaar in een vliegtuig kan stoppen.RobertMe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:21:
Zouden die nieuwe motoren (in ieder geval van Renault & Honda dan) niet al gelopen hebben met de testdagen in Spanje? Dat de nieuwe motoren er zouden komen is toch al langere tijd bekend, dus ik neem aan dat daarvan ook al wat (pre-production?) blokken beschikbaar waren om op zo'n testdag in te zetten.
Dat dat vervolgens niet bekend wordt lijkt me ook "logisch" aangezien überhaupt teams niks naar buiten brengen over wat ze getest hebben.
Waiting on the world to change
Klopt, daarom willen ze het voorlopig ook nog niet, maar met de grote regelverandering in 2021 meenemen.ATS schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:48:
Zo'n overstap naar grotere velgen zal wel een aardige verandering aan de wielophanging met zich mee gaan brengen lijkt me. Een groot deel van de vering van de auto's komt nu uit de banden. Als die een veel lager profiel krijgen, dan zullen ze voor een veel kleiner gedeelte de klappen kunnen opvangen.
Bandenspanning en bandentemperatuur worden juist makkelijker, door minder lucht zal deze minder fluctueren.Ook lijkt het me lastiger om de banden in de juiste range van spanning te krijgen: je hebt minder volume, dus het komt veel krapper. Wel krijg je waarschijnlijk wat meer ruimte rondom je remmen?
Een ander voordeel voor Pirelli is dat er minder flex in de wangen zit waardoor dingen als Standing waves niet zo snel zullen optreden.
Voor de teams heeft het ook nog het voordeel dat het aerodynamisch beter is omdat de banden minder flexen in de wangen en dus een stabielere airflow opleveren.
(bij de achterwielen hoeven ze dan ook minder ruimte vrij te houden tussen de vloer en de zijkant van de band bijvoorbeeld)
-----
Verder is de change volledig in het straatje van Pirelli, aangezien de kosten voor concurrenten aanzienlijk zijn om het contract voor meerdere jaren te tekenen om de banden te leveren:
Pirelli's exclusive supply contract ends in 2019, and a move to 18 inches would be built into any future tender, which will be open to rival manufacturers.
The complication for any newcomer is that they will potentially have to develop 13-inch wheels for a single season in 2020, before the move to 18 inches.
[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 04-06-2018 16:14 ]
PSN
Nooit het Amerikaanse programma 'Pimp my ride' gekeken?pinda powerrr schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:05:
Kan iemand uitleggen, waarom de velgen gelijk naar 18" moeten? Kan 16" niet? Meer ruimte voor rubber lijkt me.
Maar ik heb eigenlijk geen idee waarom het meteen 18" moet zijn. Misschien dat er later nog een verklaring komt.
Dit topic is gesloten.
Alle weekend-topics van 2018: Topicreeks: [F1] Seizoen 2018 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1